Hoe zit het met ETH? In de aanname dat BTC geen flinke sprongen maakt, zit de echte weerstand bij ETH pas rond 2860~2920 of valt die ~2700 niet te onderschatten?
Wat houdt je tegen om het te schetsen en hier te delen?wootler schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 11:23:
Hoe zit het met ETH? In de aanname dat BTC geen flinke sprongen maakt, zit de echte weerstand bij ETH pas rond 2860~2920 of valt die ~2700 niet te onderschatten?
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Ik denk dat je bij ETH eerst kan kijken naar de ETH/BTC pair. Dat ziet er niet super florissant uit..wootler schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 11:23:
/f/image/Fgy3IYXsR5oBjPUJxcnNZzqD.png?f=fotoalbum_large)
BTC is aan het rangen, zoals wel vaker op de weekenden. Als we ons een weg door ~59.850 weten te banen zie ik eigenlijk geen reden waarom we niet snel weer op 61k kunnen staan.
Ik zie bij ETH pas weer rond 2920 iets qua resistance / levels. We zitten nu op de point of control (2600) en kunnen dan door naar 2730, om vervolgens door te stijgen.wootler schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 11:23:
/f/image/Ab90PIlehZh3vF3G27LQ6pgo.png?f=fotoalbum_large)
Als BTC flink gaat stijgen, dan zal m.i. ETH vwb die pairing nog verder zakken (tot groene box?). Daarna ook omhoog. Dat wil niet zeggen dat ETH zakt in de usd pairing. Maar wel minder snel stijgt.Deman23 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 10:32:
[...]
Ik denk dat je bij ETH eerst kan kijken naar de ETH/BTC pair. Dat ziet er niet super florissant uit..
:strip_exif()/f/image/nwqo4cjHdRS2LXtL7GksOk6R.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat is de significance van die groene box?Moiety schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 20:18:
[...]
Als BTC flink gaat stijgen, dan zal m.i. ETH vwb die pairing nog verder zakken (tot groene box?). Daarna ook omhoog. Dat wil niet zeggen dat ETH zakt in de usd pairing. Maar wel minder snel stijgt.
[Afbeelding]
Die box kun je doortrekken tot in 2021. Daar zit volgens mij een belangrijk level.tomtom901 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:04:
[...]
Wat is de significance van die groene box?
Op de 4H eindelijk een terugtest van de blauwe lijn:
/f/image/MLnV0mPpsho63Nz9Lk06eZGG.png?f=fotoalbum_large)
Op de daily weer een MA tegengekomen en op afgeketst:
/f/image/J9kTBp1YhI8TH2DgunQlwjpx.png?f=fotoalbum_large)
En op de weekly tegen de blauwe lijn aan:
/f/image/RWcxTgCe3RYlqCvURqP9ajo7.png?f=fotoalbum_large)
Ik hoop natuurlijk dat de 67k en 74k next zijn, maar Bitcoin zit in een mijnenveld met een wereldwijde shitshow eromheen, dus geen idee wat next is... HODL.
/f/image/MLnV0mPpsho63Nz9Lk06eZGG.png?f=fotoalbum_large)
Op de daily weer een MA tegengekomen en op afgeketst:
/f/image/J9kTBp1YhI8TH2DgunQlwjpx.png?f=fotoalbum_large)
En op de weekly tegen de blauwe lijn aan:
/f/image/RWcxTgCe3RYlqCvURqP9ajo7.png?f=fotoalbum_large)
Ik hoop natuurlijk dat de 67k en 74k next zijn, maar Bitcoin zit in een mijnenveld met een wereldwijde shitshow eromheen, dus geen idee wat next is... HODL.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Zo lang die onderste blauwe op je week chart het maar houdt in dat geval…
best een redelijke kans dat de koers daarop gaat bouncen dan neem ik aan? die belangrijke levels worden als ik inmiddels een beetje heb opgelet hier in beide richtingen als 'weerstand' geraakt (resistance en support)Taro schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 20:24:
Nog 700 USD erbij en dan bevindt de Bitcoin koers zich eindelijk weer boven alle relevante MA's én de bullmarket support band:
[Afbeelding]
Tijd voor winstnemen dan zeker he 😉🤣🤣
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Is de recente stijging mede vanwege het bericht dat de FED de rente gaat verlagen of was dat al ingeprijsd?
Nieuws volgt TA, ze hebben de renteverlaging aangekondigd omdat Bitcoin op uitbreken stond.almightyarjen schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 21:04:
Is de recente stijging mede vanwege het bericht dat de FED de rente gaat verlagen of was dat al ingeprijsd?
Niet per se, dit kan een mooie run richting ATH worden, maar wel je risico afdekken.Devke schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 20:55:
Tijd voor winstnemen dan zeker he 😉🤣🤣
Deze loopt nog met S/L op 63.606:
:fill(white):strip_exif()/f/image/vlRSw69oklFrqSdP6HWaYdzb.png?f=user_large)
Deze eerder vanavond gesloten:
:fill(white):strip_exif()/f/image/01wL0fwkxXaBX3URkarz2ARp.png?f=user_large)
Meestal is de bovenkant van deze bundel MA’s geen hele sterke weerstand, net zoals de onderkant vaak ook geen hele sterke support is..brothermaynard schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 20:36:
[...]
best een redelijke kans dat de koers daarop gaat bouncen dan neem ik aan? die belangrijke levels worden als ik inmiddels een beetje heb opgelet hier in beide richtingen als 'weerstand' geraakt (resistance en support)
Bitcoin is aangekomen op het punt dat ik hier eerder vanavond noemde, nu gaan we het zien, door naar 66.7k OF terug naar 60.9k (niet in een paar minuten uiteraard
):
/f/image/Z8Jk0A5WYq2EQMZFCo1LKoJj.png?f=fotoalbum_large)
Mooi rendament (mocht geen rendement zeggen haha).Taro schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 21:28:
[...]
Niet per se, dit kan een mooie run richting ATH worden, maar wel je risico afdekken.
Deze loopt nog met S/L op 63.606:
[Afbeelding]
Deze eerder vanavond gesloten:
[Afbeelding]
Ik denk dat je idd optijd je winst moet pakken. Dit soort rendementen krijg je niet op spaargeld.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Je leert snelDevke schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 21:34:
[...]
Mooi rendament (mocht geen rendement zeggen haha).
Misschien beter voor het slowchat topic, maar met die mindset ga je het in crypto niet redden. We hebben hier de +40% nodig om de -30% te compenseren. +1,14% op je spaarrekening word je niet rijk van en ga je de inflatie niet mee verslaan.Ik denk dat je idd optijd je winst moet pakken. Dit soort rendementen krijg je niet op spaargeld.
Wat zorgt voor die -30%? Daarnaast heb je geen last van de stijgende euro?Taro schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 21:43:
[...]
Je leert snel
[...]
Misschien beter voor het slowchat topic, maar met die mindset ga je het in crypto niet redden. We hebben hier de +40% nodig om de -30% te compenseren. +1,14% op je spaarrekening word je niet rijk van en ga je de inflatie niet mee verslaan.
Kort geleden stond Bitcoin een heel stuk lager, laten we voor het gemak zeggen -30%, dan neem je ook geen verlies, dus nu na deze stijging neem je ook geen winst. Tenminste, ik niet met de spot wallet, wel met de leverage trades. Maar die lopen max een paar uur of dagen, nooit weken of maanden.Devke schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 21:46:
[...]
Wat zorgt voor die -30%? Daarnaast heb je geen last van de stijgende euro?
Winst neem je pas aan het eind van de cycle ergens tussen mei en oktober 2025. #HODL.
/f/image/WmD19kfQlJggeopm6KtUUA6r.png?f=fotoalbum_large)
Daar gaat het al mis. Geduld is niet mijn sterkste punt 🙈Taro schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 21:51:
[...]
Kort geleden stond Bitcoin een heel stuk lager, laten we voor het gemak zeggen -30%, dan neem je ook geen verlies, dus nu na deze stijging neem je ook geen winst. Tenminste, ik niet met de spot wallet, wel met de leverage trades. Maar die lopen max een paar uur of dagen, nooit weken of maanden.
Winst neem je pas aan het eind van de cycle ergens tussen mei en oktober 2025. #HODL.
[Afbeelding]
Als de koers de komende 10 jaar door blijft gaan zoals het nu in de afgelopen 10+ jaar heeft gedaan dan zou het zelfs verstandig zijn om full Michael Saylor te gaan en het er niet uit te halen, want dan zou ~60k de nieuwe bodem moeten worden na deze bull(ish) en ben je gemiddeld genomen beter uit door Bitcoin te behandelen als je (eigen) bank.
...zoals het bedoeld was
Als je hierna niet meer echt onder de ~60k duikt, wat heeft het dan nog voor nut om uit te cashen?
Uiteraard geen financieel advies + gebaseerd op verleden, wat meestal alleen rijmt en niet per se overeenkomt.
...zoals het bedoeld was
Als je hierna niet meer echt onder de ~60k duikt, wat heeft het dan nog voor nut om uit te cashen?
Uiteraard geen financieel advies + gebaseerd op verleden, wat meestal alleen rijmt en niet per se overeenkomt.
[ Voor 11% gewijzigd door Stukfruit op 23-08-2024 22:15 ]
Dat zit wel Schnorr.
Rejected bij de bovenste lijn, maar dat viel te verwachten, er volgt vast nog een volgende poging:
/f/image/0js0h5IuB6jsqtqAstHp2CWZ.png?f=fotoalbum_large)
Uurtje geleden een short geopend, risico op een stijging is wel afgedekt (Edit: SL inmiddels geraakt en long geopend *), zie een kans richting 62.9k en mogelijk zelfs 62.5k:
:fill(white):strip_exif()/f/image/ciKxp4R13xnCpnwiAphdXkVq.png?f=user_large)
/f/image/vaBBR1nQOHzpC25TQXaCrK6p.png?f=fotoalbum_large)
* Long loopt:
/f/image/0js0h5IuB6jsqtqAstHp2CWZ.png?f=fotoalbum_large)
Uurtje geleden een short geopend, risico op een stijging is wel afgedekt (Edit: SL inmiddels geraakt en long geopend *), zie een kans richting 62.9k en mogelijk zelfs 62.5k:
:fill(white):strip_exif()/f/image/ciKxp4R13xnCpnwiAphdXkVq.png?f=user_large)
/f/image/vaBBR1nQOHzpC25TQXaCrK6p.png?f=fotoalbum_large)
* Long loopt:
:fill(white):strip_exif()/f/image/lxTzwLh1bDwOKVN2RHO07oOd.png?f=user_large)
[ Voor 10% gewijzigd door Taro op 23-08-2024 23:21 ]
En de nieuwe poging is gelukt, door de laatste MA:
/f/image/UMBOxjeKQGqvBX51wJdZkdsa.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/KdR67F43uvHz1PM9Dku2P8fP.png?f=fotoalbum_large)
En ook door de Bullmarket support band heen.
Gelukkig op tijd van short -> long geflipped:
SL in profit. Heel benieuwd waar we morgenochtend staan. Na zo'n stijging is een terugtest niet vreemd, maar hopelijk gaan we niet terug naar af
/f/image/UMBOxjeKQGqvBX51wJdZkdsa.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/KdR67F43uvHz1PM9Dku2P8fP.png?f=fotoalbum_large)
En ook door de Bullmarket support band heen.
Gelukkig op tijd van short -> long geflipped:
SL in profit. Heel benieuwd waar we morgenochtend staan. Na zo'n stijging is een terugtest niet vreemd, maar hopelijk gaan we niet terug naar af
Terugtest kan altijd, maar kijk ff 15/5 en 15/7.
Gelijkaardige groene dagjes zonder directe terugtest in de eerste dagen / weken erna.
Dit is het begin van bull-sentiment, kan zo wel weer even trapje hoger gaan om hier weer wat te rangen.
Gelijkaardige groene dagjes zonder directe terugtest in de eerste dagen / weken erna.
Dit is het begin van bull-sentiment, kan zo wel weer even trapje hoger gaan om hier weer wat te rangen.
Re; BTC
In mijn mening zitten we nog steeds in de aloude range, maar hebben we wel een significant level bereikt door boven het middenpunt van de range te sluiten op de daily. Dat maakt, dat we eigenlijk weer naar boven moeten roteren en ik mijn sights op 70k+ zet en mijn ultieme eerste target staat ook al in de chart.
/f/image/PZJcYeHxkdoy9FNghjaEp6Nk.png?f=fotoalbum_large)
Desalniettemin zit ik ook een beetje short, omdat ik dat als hedge in zet op mijn long en grote spot posities. Zakt BTC, dan verdien ik wat op de short, ga ik rekt op de short, dan wordt dat gecompenseerd door de long.
Er is echt zat reden om 63k weer even op te zoeken, zeker gezien daar echt veel liquidity ligt, maar de trend is zeker bullish geflipped zoals ik woensdag al in de SC schreef.
In mijn mening zitten we nog steeds in de aloude range, maar hebben we wel een significant level bereikt door boven het middenpunt van de range te sluiten op de daily. Dat maakt, dat we eigenlijk weer naar boven moeten roteren en ik mijn sights op 70k+ zet en mijn ultieme eerste target staat ook al in de chart.
/f/image/PZJcYeHxkdoy9FNghjaEp6Nk.png?f=fotoalbum_large)
Desalniettemin zit ik ook een beetje short, omdat ik dat als hedge in zet op mijn long en grote spot posities. Zakt BTC, dan verdien ik wat op de short, ga ik rekt op de short, dan wordt dat gecompenseerd door de long.
Er is echt zat reden om 63k weer even op te zoeken, zeker gezien daar echt veel liquidity ligt, maar de trend is zeker bullish geflipped zoals ik woensdag al in de SC schreef.
/f/image/Q4pCwZDbxTBa03FgQr6xXbC5.png?f=fotoalbum_large)
Kun je dit toelichten? Is dit niet hetzelfde als bij een tenniswedstrijd op beide spelers inzetten? Waarom zou je je long positie dan niet gewoon verkleinen?tomtom901 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 08:49:
Mijn short positie is kleiner dan mijn long en spot positie (het gaat met name om de spot hier). Ik zie het als een verzekering, waarbij de premie de fee en het verlies op 1 van de posities is die ik betaal._superboer_ schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:49:
[...]
Kun je dit toelichten? Is dit niet hetzelfde als bij een tenniswedstrijd op beide spelers inzetten? Waarom zou je je long positie dan niet gewoon verkleinen?
Voorbeeld;
BTC zakt 1k, daardoor stijgt mijn short 2k in waarde (fictieve bedragen) en mijn spot zakt 10k. Per saldo verlies ik dan maar 8k.
BTC stijgt 1k, daardoor verlies ik 2k op de short en mijn spot stijgt 10k. Per saldo win ik dan 8k, maar ik ben wel (deels) beschermd tegen het risico dat er na zo'n stijging even goed teruggetest wordt.
Waarom dan niet 2btc uit je spot halen zodat je in beide scenario’s ok 8k wint/verliest?tomtom901 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:51:
[...]
Mijn short positie is kleiner dan mijn long en spot positie (het gaat met name om de spot hier). Ik zie het als een verzekering, waarbij de premie de fee en het verlies op 1 van de posities is die ik betaal.
Voorbeeld;
BTC zakt 1k, daardoor stijgt mijn short 2k in waarde (fictieve bedragen) en mijn spot zakt 10k. Per saldo verlies ik dan maar 8k.
BTC stijgt 1k, daardoor verlies ik 2k op de short en mijn spot stijgt 10k. Per saldo win ik dan 8k, maar ik ben wel (deels) beschermd tegen het risico dat er na zo'n stijging even goed teruggetest wordt.
Omdat mijn spot target nog niet bereikt is, die staat in de chart. En ik wil met de spot pot niet handelen_superboer_ schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:14:
[...]
Waarom dan niet 2btc uit je spot halen zodat je in beide scenario’s ok 8k wint/verliest?
Inderdaad een goed onderdeel van een overkoepelende strategie om het risico op verlies zo ver mogelijk te beperken.tomtom901 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:51:
[...]
Mijn short positie is kleiner dan mijn long en spot positie (het gaat met name om de spot hier). Ik zie het als een verzekering, waarbij de premie de fee en het verlies op 1 van de posities is die ik betaal.
Voorbeeld;
In het verleden heb ik zo verschillende keren goede bedragen redelijk weten te behouden na een foute inschatting. Je moet daarna alleen niet alsnog gaan emo-traden

Vooraf plannen en dat volhouden blijft belangrijk...
Dat zit wel Schnorr.
Ik doe ongeveer hetzelfde grote long met lage leverage en voor de handel een ander account met hogere leverage die short en long gaat.
Er zit nog meer omhoog in het vat wat mij betreft, we hebben ook op de daily de RSI downtrend gebroken. (Zal ook wel iets te maken hebben met Sell in may, come back in september.) De laatste keer dat we deze gebroken hebben hadden we de run up van 54k naar 68k en daar twee keer getracht door de high lows te breken.
En dat is wmb ook het eerste target 68k
Er zit nog meer omhoog in het vat wat mij betreft, we hebben ook op de daily de RSI downtrend gebroken. (Zal ook wel iets te maken hebben met Sell in may, come back in september.) De laatste keer dat we deze gebroken hebben hadden we de run up van 54k naar 68k en daar twee keer getracht door de high lows te breken.
En dat is wmb ook het eerste target 68k
[ Voor 58% gewijzigd door mjjveldt op 24-08-2024 16:12 ]
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Het ligt vast aan mij maar ik vind dit geen risico management.tomtom901 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:51:
[...]
Voorbeeld;
Je bent tenslotte niet verplicht te verkopen als btc daalt. Je wacht tot tp-1 en verkoopt, ongeacht of het eerder eventjes rekt is gegaan of niet is de waarde van je hodl potje op tp-1 hetzelfde.
Ik zie dit eerder als poging om te profiteren van een eventuele daling, dus short. Dat kan je doen of je nou wel of niet een hdl potje hebt.
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
Daarom schreef ik ook, long en spotGondor schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 22:47:
[...]
Het ligt vast aan mij maar ik vind dit geen risico management.
Je bent tenslotte niet verplicht te verkopen als btc daalt. Je wacht tot tp-1 en verkoopt, ongeacht of het eerder eventjes rekt is gegaan of niet is de waarde van je hodl potje op tp-1 hetzelfde.
Ik zie dit eerder als poging om te profiteren van een eventuele daling, dus short. Dat kan je doen of je nou wel of niet een hdl potje hebt.
Oke, dan laat je geen positie liquideren denk ik, anders kan je net zo goed minder inleggen bij eentje.tomtom901 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 22:52:
[...]
Daarom schreef ik ook, long en spot. Was het alleen spot, dan lag het weer anders.
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
Liquidatie gebeurt niet, zit een stop op voor als we echt uitbreken.Gondor schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 23:00:
[...]
Oke, dan laat je geen positie liquideren denk ik, anders kan je net zo goed minder inleggen bij eentje.
Bitcoin bevindt zich op dit moment nog boven de MA's en Bullmarket Support Band en test de bovenkant hiervan:
/f/image/aPmmeUpy5WguCSGNvgbndVKr.png?f=fotoalbum_large)
Na een succesvolle test gaan we waarschijnlijk hogere regionen zien, maar na zo'n extreme stijging is het niet vreemd om heel even iets terug te testen. Afgaande hierop:
/f/image/qOC2vYrdRd2XhUxRZohg3ZP6.png?f=fotoalbum_large)
Is een daling naar 63.2/63.4k regionen niet vreemd en als het daartoe beperkt blijft is dat een mooie terugtest én blijft deze prachtige weekly candle in tact:
/f/image/GHjsKDLcm4ieh4J6epjARDxg.png?f=fotoalbum_large)
Sinds vrijdag op zaterdag gaat de koers als je een beetje uitzoomt gewoon sideways, des te langer dat duurt des te beter, even wat Bitcoins tussen bulls en bears uitwisselen en daarna hopelijk up zonder dat de brandhaarden in de wereld de koers weer omlaag drukken. Grote kans dat er vannacht/morgenochtend pas echte actie in de koers volgt, mijn DCA is uitgevoerd dus let's go!
/f/image/aPmmeUpy5WguCSGNvgbndVKr.png?f=fotoalbum_large)
Na een succesvolle test gaan we waarschijnlijk hogere regionen zien, maar na zo'n extreme stijging is het niet vreemd om heel even iets terug te testen. Afgaande hierop:
/f/image/qOC2vYrdRd2XhUxRZohg3ZP6.png?f=fotoalbum_large)
Is een daling naar 63.2/63.4k regionen niet vreemd en als het daartoe beperkt blijft is dat een mooie terugtest én blijft deze prachtige weekly candle in tact:
/f/image/GHjsKDLcm4ieh4J6epjARDxg.png?f=fotoalbum_large)
Sinds vrijdag op zaterdag gaat de koers als je een beetje uitzoomt gewoon sideways, des te langer dat duurt des te beter, even wat Bitcoins tussen bulls en bears uitwisselen en daarna hopelijk up zonder dat de brandhaarden in de wereld de koers weer omlaag drukken. Grote kans dat er vannacht/morgenochtend pas echte actie in de koers volgt, mijn DCA is uitgevoerd dus let's go!
Ethereum heeft het moeilijk vs BTC en inmiddels de eerste lijn die ik destijds had ingetekend aangetikt:
/f/image/fhKEyuxNlAs44JmoPVqeHC0m.png?f=fotoalbum_large)
Veel mensen hopen/verwachten dat ETH nog wel lager in de 0.03 range gaat, zelfs volledig naar de 0.030, ik vermoed dat die laatste gefrontrunned gaan worden omdat iedereen daar op wacht en naar kijkt, maar in de tussenliggende periode kan ETH nog prima een stukje verder dalen richten de lager liggende levels:
/f/image/VOd3ds8AHur0E5UAhy1eVOCu.png?f=fotoalbum_large)
Persoonlijk DCA ik op dit moment in zowel BTC als ETH en ga ik hier niet verder op inspelen, de kans dat je verkeerd kiest is groot en over enkele maanden zal ETH het stokje wel weer van BTC overnemen, op de iets langere termijn zit je sowieso met beide goed.
/f/image/fhKEyuxNlAs44JmoPVqeHC0m.png?f=fotoalbum_large)
Veel mensen hopen/verwachten dat ETH nog wel lager in de 0.03 range gaat, zelfs volledig naar de 0.030, ik vermoed dat die laatste gefrontrunned gaan worden omdat iedereen daar op wacht en naar kijkt, maar in de tussenliggende periode kan ETH nog prima een stukje verder dalen richten de lager liggende levels:
/f/image/VOd3ds8AHur0E5UAhy1eVOCu.png?f=fotoalbum_large)
Persoonlijk DCA ik op dit moment in zowel BTC als ETH en ga ik hier niet verder op inspelen, de kans dat je verkeerd kiest is groot en over enkele maanden zal ETH het stokje wel weer van BTC overnemen, op de iets langere termijn zit je sowieso met beide goed.
/f/image/aKFBmgZnMurMCyx0bm4rfXus.png?f=fotoalbum_large)
The #BTC uptrend has resumed$BTC #Crypto #Bitcoin https://t.co/CLB3QRRaQs
— Rekt Capital (@rektcapital) 23 augustus 2024
Maar je ziet daar een downtrend toch? Weliswaar met hopelijk een bullflagpatroon maar toch
Is idd bullflag en is zeer bullish deze setup. Target zit ergens tussen de 100 en 110kPHPResource schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 16:10:
[...]
Maar je ziet daar een downtrend toch? Weliswaar met hopelijk een bullflagpatroon maar toch
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Slaat toch nergens op dit. Zwarte lijnen aan de bovenkant kloppen, Aan de onderkant totaal niet. Maar dat is mijn idee erbij

Ik heb die lijn ook stuk lager liggen. Maar effect is hetzelfdePassie(f) schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 17:42:
Slaat toch nergens op dit. Zwarte lijnen aan de bovenkant kloppen, Aan de onderkant totaal niet. Maar dat is mijn idee erbij
Hangt ook nog van het timeframe af, op de 1D kan je deze hanteren:
/f/image/DV6vbSNEMld3D1eP6mfdgGyi.png?f=fotoalbum_large)
Op de 1W hanteer ik deze die er wel wat vreemd uitziet door de wicks naar 49k en het ontbreken van candlebodies tegen de onderste lijn:
/f/image/WXwJCx6FngcVwB8z79XflfbO.png?f=fotoalbum_large)
En op de 4H klopt er van allemaal geen reet.
Uiteindelijk is maar één ding belangrijk: Het resultaat hiervan. En alhoewel je er heel veel bullish patronen in kunt zien en ik zelf ook bullish ben, zitten er ook een paar bearish opties tussen. Maar persoonlijk vind ik het een descending broadening wedge, die bullish is:
:fill(white):strip_exif()/f/image/vMwk43SONaDoH1dxbFq0APCZ.png?f=user_large)
Als je uitgaat van een bodem van 49k en 1e piek van 72-74k (wick 74 vs candle 71.4k), dan kan je 23-25k bij het punt van uitbraak optellen, laten we zeggen dat dat rond de 66k plaatsvindt, hier:
/f/image/cJcIQk8xiUVGYAYMyI1MK1WD.png?f=fotoalbum_large)
Target is dan +-90k. Natuurlijk kan je daar -10k of +10k van maken door andere punten te hanteren, maar linksom of rechtsom zal Bitcoin waarschijnlijk dicht bij de 100k komen als dit patroon uitspeelt en in ieder geval een nieuwe ATH neerzetten. Garantie dat het patroon daadwerkelijk uitspeelt is er natuurlijk niet
/f/image/DV6vbSNEMld3D1eP6mfdgGyi.png?f=fotoalbum_large)
Op de 1W hanteer ik deze die er wel wat vreemd uitziet door de wicks naar 49k en het ontbreken van candlebodies tegen de onderste lijn:
/f/image/WXwJCx6FngcVwB8z79XflfbO.png?f=fotoalbum_large)
En op de 4H klopt er van allemaal geen reet.
Uiteindelijk is maar één ding belangrijk: Het resultaat hiervan. En alhoewel je er heel veel bullish patronen in kunt zien en ik zelf ook bullish ben, zitten er ook een paar bearish opties tussen. Maar persoonlijk vind ik het een descending broadening wedge, die bullish is:
:fill(white):strip_exif()/f/image/vMwk43SONaDoH1dxbFq0APCZ.png?f=user_large)
Als je uitgaat van een bodem van 49k en 1e piek van 72-74k (wick 74 vs candle 71.4k), dan kan je 23-25k bij het punt van uitbraak optellen, laten we zeggen dat dat rond de 66k plaatsvindt, hier:
/f/image/cJcIQk8xiUVGYAYMyI1MK1WD.png?f=fotoalbum_large)
Target is dan +-90k. Natuurlijk kan je daar -10k of +10k van maken door andere punten te hanteren, maar linksom of rechtsom zal Bitcoin waarschijnlijk dicht bij de 100k komen als dit patroon uitspeelt en in ieder geval een nieuwe ATH neerzetten. Garantie dat het patroon daadwerkelijk uitspeelt is er natuurlijk niet
Vind dit toch wel de meest "aan de hopium" mogelijke interpretatie van de huidige prijsactie.anti elppa schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 16:56:
[...]
Is idd bullflag en is zeer bullish deze setup. Target zit ergens tussen de 100 en 110k
Voor mij is de vraag meer, gaan we eerst liquiditeit op rond 65k ophalen of eerst rond 63.5.
Ik verwacht eerst de bovenkant omdat macd cross eraan komt naar groen
Ik verwacht eerst de bovenkant omdat macd cross eraan komt naar groen
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Is niet mijn target. Is de target op basis van bullflag, flagpole. En consolidatie was 6 a 7 maanden. Dus dat target kan gerust 2 a 3 maanden duren.tomtom901 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 21:57:
[...]
Vind dit toch wel de meest "aan de hopium" mogelijke interpretatie van de huidige prijsactie.
Ik denk zelf dat er zeker eerder alweer een correctie komt. 100k gaat vast ook wel paar dagen weerstand pullback dingetje zijn. Al viel 100, 1000 en 10000 ook erg mee.
Nee ik geloof zelf in een top tussen de 200 en 250k ergens volgend jaar.
Flat, dusTaro schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 23:28:
Tot nu toe groene candles boven de MA's & BMSB, heel benieuwd hoe het er morgenochtend uit ziet: 63k, 66k of flatline...
[Afbeelding]
#BTC
— Rekt Capital (@rektcapital) 25 augustus 2024
Bitcoin has been consolidating for almost 6 months
But this current ReAccumulation Range isn't even the longest one in this cycle
From formation to breakout, the 2023 ReAccumulation lasted longer at 224 days
If history were to repeat, then Bitcoin would breakout in… https://t.co/nbVk8hAzj2 pic.twitter.com/FCaantr3zX
https://www.nu.nl/economi...ro-zonder-vergunning.html
Vaag, die zou toch beter moeten weten?Een van de gedupeerden is medeoprichter en topman van cryptoplatform Bitvavo, Mark Nuvelstijn. Hij heeft via R. zo'n 7 miljoen euro belegd.
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
https://www.nu.nl/economi...ro-zonder-vergunning.html
OM eist 26 maanden cel voor beleggen van 25 miljoen euro zonder vergunning
R. wist naar eigen zeggen niet dat hij een vergunning nodig had om tussen 2018 en 2023 het geld van 164 mensen te mogen beleggen. Hij stond terecht voor betrokkenheid bij het witwassen en vervalsen van onder meer beleggingsoverzichten en een jaaroverzicht.
Een van de gedupeerden is medeoprichter en topman van cryptoplatform Bitvavo, Mark Nuvelstijn. Hij heeft via R. zo'n 7 miljoen euro belegd.
OM eist 26 maanden cel voor beleggen van 25 miljoen euro zonder vergunning
R. wist naar eigen zeggen niet dat hij een vergunning nodig had om tussen 2018 en 2023 het geld van 164 mensen te mogen beleggen. Hij stond terecht voor betrokkenheid bij het witwassen en vervalsen van onder meer beleggingsoverzichten en een jaaroverzicht.
Een van de gedupeerden is medeoprichter en topman van cryptoplatform Bitvavo, Mark Nuvelstijn. Hij heeft via R. zo'n 7 miljoen euro belegd.
[ Voor 7% gewijzigd door _Gast_ op 26-08-2024 16:37 ]
Hmm, benieuwd hoe snel banken aan de bel getrokken hebben als er al 26 miljoen in rook is opgegaan. Voor kleinere bedragen is men er als de kippen bij, iig de Rabobank.
Src.
https://www.quotenet.nl/z...boekhoorn-lex-van-hessen/
Src.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
wel apart ja... Moest 2 maanden terug al eerste storting naar kraken motiveren voor 2ksh4d0wman schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 16:52:
Hmm, benieuwd hoe snel banken aan de bel getrokken hebben als er al 26 miljoen in rook is opgegaan. Voor kleinere bedragen is men er als de kippen bij, iig de Rabobank.![]()
Src.
BTC vandaag weer een langzaam zakkende trend. DCA/long optie voor rond 63k @tomtom901 ? Of nog iets lager?
Ik zit al long sinds 63.1 iddbrothermaynard schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 17:34:
[...]
wel apart ja... Moest 2 maanden terug al eerste storting naar kraken motiveren voor 2k![]()
BTC vandaag weer een langzaam zakkende trend. DCA/long optie voor rond 63k @tomtom901 ? Of nog iets lager?
Dit deel is meer voor het NK topic. Naar aanleiding van de OTC supply in het SC.
Het parabolische gedeelte is begonnen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/JHRhFW6mTmWp8dKDYSIG7vWM.png?f=user_large)
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Deze kwam vorige week al paar keer langs online. Voorraad is nog steeds lager dan 2015. Zou me hier dus niet te druk over maken. sowieso zie je het stuk voor 2015 niet. Daling zat vooral in 2014. Vervolgens zie je in een spike in het vroege deel van de 2017 bullrun.Coldcat schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 08:23:
Dit deel is meer voor het NK topic. Naar aanleiding van de OTC supply in het SC.
[Afbeelding]
Heel eerlijk, eigenlijk zegt die hele plaat geen kloot
[ Voor 14% gewijzigd door anti elppa op 27-08-2024 09:22 ]
Naar beneden dan? 😬🥹Coldcat schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 08:23:
[Afbeelding]
50 dma maar ff testen dan. Hadden we natuurlijk nog niet gedaan na de uitbraak
Hoi 62ktomtom901 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 21:51:
Re; BTC
Heel sterk ziet 't er allemaal niet uit, afwijzing na afwijzing op de VWAP. Een bartje terug naar 62k zou me niet verbazen..
[Afbeelding]
Idd. Die moet nu houden ivm de 50dma. Anders zijn we weer helemaal terug bij af.
Ik zie pas weer iets dat lijkt op support rond 61k, dus ik verwacht er weinig van.anti elppa schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:10:
[...]
Idd. Die moet nu houden ivm de 50dma. Anders zijn we weer helemaal terug bij af.
Rare post. Jij ziet 50dma niet als support? Want die heeft ie nog niet geraakt tot nu toe.tomtom901 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:12:
[...]
Ik zie pas weer iets dat lijkt op support rond 61k, dus ik verwacht er weinig van.
Stonk futures iig rood. Na gisteren ook al een rode dag....
[ Voor 9% gewijzigd door anti elppa op 27-08-2024 15:24 ]
Nee, ik zei je al eerder dat ik de MA's niet gebruik, wil niet zeggen dat ze niks kunnen doen, maar ik zie (na waar we nu zijn) pas weer rond 61.2k.anti elppa schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:21:
[...]
Rare post. Jij ziet 50dma niet als support? Want die heeft ie nog niet geraakt tot nu toe.
Ah oke. Dat je ze niet gebruikt kan ik inkomen. Gelukkig zeg je niet dat ze niets doen. Dat had ik namelijk bizar gevonden.tomtom901 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:26:
[...]
Nee, ik zei je al eerder dat ik de MA's niet gebruik, wil niet zeggen dat ze niks kunnen doen, maar ik zie (na waar we nu zijn) pas weer rond 61.2k.
Oef deze is pijnlijk idd. Heb ooit al m’n BTC omgezet in ETH. Nu op de blaren zitten.FrambozenTaart schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:39:
In ander nieuws: Ethereum is al 24 maanden aan het dalen ten opzichte van Bitcoin:
[Afbeelding]
Ben wel benieuwd of deze trend doorzet of uiteindelijk toch weer een reversal krijgt.
Terug test 50dma faalde net.. nu heb je je 61k. Eens zien of dit nu een bounce van vertrouwen geeft en we de 50 terug kunnen pakken. Zo niet gaan we sub 60 gok ik.tomtom901 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:26:
[...]
Nee, ik zei je al eerder dat ik de MA's niet gebruik, wil niet zeggen dat ze niks kunnen doen, maar ik zie (na waar we nu zijn) pas weer rond 61.2k.
Edit, nope, dondert ook zo door de 61 heen zonder ook maar iets van een bounce.
Blijft het vaag vinden dat de etf's dik stacken, maar de prijs stabiel dumpt
[ Voor 15% gewijzigd door anti elppa op 27-08-2024 23:49 ]
Vind em niet boeiend. Tel maar eens aantal keren dat het weerstand was, en hoevaak ie er door ging. 3 klopt iig nietPilatuS schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 23:46:
De vraag is of de weekly 25MA resistance blijft of weer herpakt kan worden.
[Afbeelding]
3 interessante plekken. Einde vorige bullrun, begin nieuwe bullrun en dan waar we nu zijn. Nogal een belangrijk punt.
Dit is dus precies wat ik ook dacht.anti elppa schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 23:45:
[...]
Blijft het vaag vinden dat de etf's dik stacken, maar de prijs stabiel dumpt
OTC aankopen, en grote spelers die verkopen?
Een Saylor zie ik ook zo af en toe wel traden met een flink aantal stuks hoor.. zou ik niet van op kijken in ieder geval.
Om dan later weer goedkoper meer in te slaan natuurlijk en het dan publiek maken.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Dat deed ie de vorige bullrun ook. Tot op het punt dat het niet meer lukte en toen was het heel hard over. We zijn nu exact op die MA afgeketst. Komen we er weer boven heb ik er vertrouwen in, er onder niet. Voor mij een heel belangrijk punt.anti elppa schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 23:52:
[...]
Vind em niet boeiend. Tel maar eens aantal keren dat het weerstand was, en hoevaak ie er door ging. 3 klopt iig niet
De vorige keren bij deze bullrun en ook bij de vorige was het ook niet echt weerstand. Tot op het punt dat het na veel sideways wel weerstand was. Voor mij een prima punt om er boven nog long te gaan en er onder niet.
[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 28-08-2024 00:52 ]
Het enige dat ik hierover kan zeggen is dat dit natuurlijk een trieste bende is en het algehele macro-economische plaatje gewoon te veel druk op de financiële sector zet om een normaal patroon te verwachten.
Ik ben uiteraard inmiddels weer geliquideerd
De verwachte renteverlagingen zorgden voor een grote upswing en na 64k zou logischerwijs 70k moeten komen echter zijn er bepaalde actoren actief in de sector die massaal dumpen zodra de prijs omhoog kruipt (dit is in het verleden ook voorgekomen in voorgaande cycles). Het enthousiasme dat normaal in de markt heerst op dit relevante psychologische deel van de bullmarkt ontbreekt door alle wereldwijde ellende. Ik denk dat de conflicten in het Midden Oosten en Rusland zwaar wegen op de emoties van handelaren.
September zou stabiliteit moeten brengen maar het kan nog wel eens langer gaan duren
De verwachte renteverlagingen zorgden voor een grote upswing en na 64k zou logischerwijs 70k moeten komen echter zijn er bepaalde actoren actief in de sector die massaal dumpen zodra de prijs omhoog kruipt (dit is in het verleden ook voorgekomen in voorgaande cycles). Het enthousiasme dat normaal in de markt heerst op dit relevante psychologische deel van de bullmarkt ontbreekt door alle wereldwijde ellende. Ik denk dat de conflicten in het Midden Oosten en Rusland zwaar wegen op de emoties van handelaren.
September zou stabiliteit moeten brengen maar het kan nog wel eens langer gaan duren
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Zomer 2020 heeft dezelfde vibes imo.ScuL schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 00:47:
Het enige dat ik hierover kan zeggen is dat dit natuurlijk een trieste bende is en het algehele macro-economische plaatje gewoon te veel druk op de financiële sector zet om een normaal patroon te verwachten.
Check die koers van toen, ook vlak na de halving. We bleven tot eind oktober rond de 10k rangen, welke we voorgoed verlieten in november.
Het is wederom verkiezingsjaar dit jaar, nieuwe halving. Meer adoptie (hoe je het ook wend of keert of dit positief is of niet moet nog blijken)
Maar ik zou persoonlijk pas over 2 maanden conclusies trekken.
HODL
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Zo dan, mooie dump. Nu is de meeste liquidity naar de onderzijde wel gepakt 
Short doet zijn werk ook nog steeds goed, dempt de daling in pf ietwat
funding iig zwaar negatief, idd, hele liquiditeit map naar onderen schoon. Toch vind ik het een erg bijzondere dump dit. Tuurlijk we hebben dit vaker gezien, maar puur TA technisch sloeg deze nergens op. Kan nog niet echt nieuws vinden wat tot deze dump heeft kunnen lijden.tomtom901 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 07:37:
Zo dan, mooie dump. Nu is de meeste liquidity naar de onderzijde wel gepakt
Inderdaad.. wellicht toch wat selling pressure vanuit de Mt. Gox mensen die eindelijk hun geld hebben. Of toch de miners die hun voorraad dumpen. Who knows.anti elppa schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 07:51:
[...]
funding iig zwaar negatief, idd, hele liquiditeit map naar onderen schoon. Toch vind ik het een erg bijzondere dump dit. Tuurlijk we hebben dit vaker gezien, maar puur TA technisch sloeg deze nergens op. Kan nog niet echt nieuws vinden wat tot deze dump heeft kunnen lijden.
Begin wel steeds meer te twijfelen aan deze bullrun. Er is telkens wel wat
oh nee ik twijfel er geen seconde aan dat we naar de maan gaan. Wil alleen leren van dit soort situaties. Gelukkig geen mailtjes gehad hier, mijn liquidatie prijs ligt nog 8k lager. Wil het alleen snappen. Lees her en der "analysten"die het over dat de funding extreem hoog was na pump van vrijdag. Dat is pure bullshit, die is niet boven neutraal geweest. Die "analysten" hebben gok ik nog nooit de funding gezien tijdens een bullrun van btc. Die kan gerust 20 tot 30x zo hoog worden.......PHPResource schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 08:09:
[...]
Inderdaad.. wellicht toch wat selling pressure vanuit de Mt. Gox mensen die eindelijk hun geld hebben. Of toch de miners die hun voorraad dumpen. Who knows.
Begin wel steeds meer te twijfelen aan deze bullrun. Er is telkens wel wat
Ik heb er wel vertrouwen in dat we een nieuwe ATH gaan neerzetten in Q4 van dit jaar. Maar ergens voelt het dit keer anders aan dat voorgaande bullruns. Alsof grote partijen / whales nog meer de markt controleren en sneller hun winsten pakken dan tijdens voorgaande bullruns. Die drops zorgen er weer voor dat het sentiment snel kan omslaan naar het negatieve waardoor vertrouwen steeds meer wegebt. Zodra het vertrouwen toeneemt en de koers een flinke pump maakt pakken de whales hun kans weer en beginnen we weer opnieuw.
Ik vraag me dus af of je nu een TA kan doen op basis van voorgaande statistieken. Voor m'n gevoel is het nu anders en kan het best zijn dat die mega pump die voorspeld is uitblijft.
Ik vraag me dus af of je nu een TA kan doen op basis van voorgaande statistieken. Voor m'n gevoel is het nu anders en kan het best zijn dat die mega pump die voorspeld is uitblijft.
Dit is een nare... Weer onder alle voor mij relevante MA's op dit timeframe (1W MA200, etc. doen er nu niet toe), afgeketst op de 1D MA25 en vermoedelijk dan nu als next stop weer onderweg naar de blauwe lijn op 55.8k. Als die niet houdt: 49-50k:
/f/image/7tqXLmjj9zv9vwzj7Ozpod5Q.png?f=fotoalbum_large)
Enige houvast: Het is een higher low met higher high sinds die enorme wick begin augustus, maar ook een lower high sinds de start van dit patroon en dat heeft waarschijnlijk meer waarde. Hopelijk wordt daar niet nog een lower low aan toegevoegd door middel van de onderste rode lijn...
/f/image/7tqXLmjj9zv9vwzj7Ozpod5Q.png?f=fotoalbum_large)
Enige houvast: Het is een higher low met higher high sinds die enorme wick begin augustus, maar ook een lower high sinds de start van dit patroon en dat heeft waarschijnlijk meer waarde. Hopelijk wordt daar niet nog een lower low aan toegevoegd door middel van de onderste rode lijn...
Misschien was dit niet zo'n gek idee dus (winst nemen). Wie zegt dat je daarna eventueel lager weer opnieuw kunt instappen?Taro schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 21:43:
[...]
Je leert snel
[...]
Misschien beter voor het slowchat topic, maar met die mindset ga je het in crypto niet redden. We hebben hier de +40% nodig om de -30% te compenseren. +1,14% op je spaarrekening word je niet rijk van en ga je de inflatie niet mee verslaan.
Soms heb ik bij lezen het gevoel dat beleggers "bang zijn de boot te missen". En ..... zijn de verwachtingen erg hoog. Is dat nu net niet een gevaar voor je centjes (en je humeur)? Waarop zijn die verwachtingen dan gebasseerd? Op een vorige run?
Achteraf is dat altijd heel makkelijk, maar op het moment of vooraf niet, want Bitcoin had nu ook al makkelijk op >80k kunnen staan.Devke schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 08:55:
[...]
Misschien was dit niet zo'n gek idee dus (winst nemen). Wie zegt dat je daarna eventueel lager weer opnieuw kunt instappen?
Soms heb ik bij lezen het gevoel dat beleggers "bang zijn de boot te missen". En ..... zijn de verwachtingen erg hoog. Is dat nu net niet een gevaar voor je centjes (en je humeur)? Waarop zijn die verwachtingen dan gebasseerd? Op een vorige run?
We zitten hier voor de long run, niet korte termijn gains. Na een verdere daling kan Bitcoin in 1 week weer veel hoger staan.
Laat ik hem anders stellen. Waarom zou je een ritje niet een paar x maken ipv winst hebben .... verlies laten worden weer.... weer winst laten worden... shit tis weer verlies.Taro schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:00:
[...]
Achteraf is dat altijd heel makkelijk, maar op het moment of vooraf niet, want Bitcoin had nu ook al makkelijk op >80k kunnen staan.
We zitten hier voor de long run, niet korte termijn gains. Na een verdere daling kan Bitcoin in 1 week weer veel hoger staan.
Misschien schop ik zo tegen de benen van Bitcoin beleggers. Dat is uiteraard niet de bedoeling maar wijs ik wel op gevaren en waarop 1 en ander gebasseerd is.
[ Voor 12% gewijzigd door Devke op 28-08-2024 09:15 ]
Heb jij een glazen bol?Devke schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:13:
[...]
Laat ik hem anders stellen. Waarom zou je een ritje niet een paar x maken ipv winst hebben .... verlies laten worden weer.... weer winst laten worden... shit tis weer verlies.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Nee wel de krant van morgen 🤣.
Mijn quote is al van eerder he. Waarom neem je geen winst? Die haal ik ff terug. Achteraf lullen is de makkelijkste manier die vat ik ook wel.
Oh nee helemaal eens hoor, ik neem ook regelmatig winst, zeker als we ineens zonder echt te stoppen naar 65k knallen. Die btc koop ik nu (en op 62kDevke schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:13:
[...]
Laat ik hem anders stellen. Waarom zou je een ritje niet een paar x maken ipv winst hebben .... verlies laten worden weer.... weer winst laten worden... shit tis weer verlies.
Misschien schop ik zo tegen de benen van Bitcoin beleggers. Dat is uiteraard niet de bedoeling maar wijs ik wel op gevaren en waarop 1 en ander gebasseerd is.
op basis van wat had je winst genomen dan? glazen bol, onderbuik gevoel? Wat Taro zegt, het had net zo goed naar +70k kunnen gaan. Ik zit ruim 11 jaar in btc, op dit punt in de cycle, is de kans op juist door knallen veel groter dan een daling die we nu gezien hebben.Devke schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:17:
[...]
Nee wel de krant van morgen 🤣.
Mijn quote is al van eerder he. Waarom neem je geen winst? Die haal ik ff terug. Achteraf lullen is de makkelijkste manier die vat ik ook wel.
Ben dus erg benieuwd wat de reden van je sell had geweest. Ook wat taro zegt, gros zit er in voor de long run. Reden, short term traden verliest 99% vd mensen tov DCA en hodl. Wellicht ben jij die 1%
Boven en ondergrens stellen. Niet laten lijden door wat kan of had gekunnen.anti elppa schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:26:
[...]
op basis van wat had je winst genomen dan? glazen bol, onderbuik gevoel? Wat Taro zegt, het had net zo goed naar +70k kunnen gaan. Ik zit ruim 11 jaar in btc, op dit punt in de cycle, is de kans op juist door knallen veel groter dan een daling die we nu gezien hebben.
Ben dus erg benieuwd wat de reden van je sell had geweest. Ook wat taro zegt, gros zit er in voor de long run. Reden, short term traden verliest 99% vd mensen tov DCA en hodl. Wellicht ben jij die 1%
Sorry maar je analyse is niet best (afgezien van de hand getrokken lijntjes) ik krijg er met de wildste fantasie dat figuur niet uit. Vooral de onderkant is niet horizontaal. En daarbovenop, pak je wel dat figuur, maar trek je de onderste lijn wel correct, en we zijn ervan onderen in gekomen paar maanden terug, dan is dat bullish...
Dat doe ik sowieso niet. Meeste kennen me wel redelijk hier. Ik trade alleen long term. Spot in jaren. Leverage in maanden. Dit is ruis waar ik niets mee doe.Devke schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:31:
[...]
Boven en ondergrens stellen. Niet laten lijden door wat kan of had gekunnen.
Ik zie alleen geen goede reden van dit dumpje. En jou analyse is iig totaal geen valide ta die dit onderbouwt.
Als je puur kijkt naar de plek in de cyclus, aangenomen dat die correct is, zou dips kopen een goede strategie zijn. Als je de gemiddelde cyclus neemt van ongeveer 5,5 jaar. Nu is er ook een theorie over de "presidential cycle" Die gaat weer uit van een daling van markten in het jaar van Amerikaanse presidents verkiezingen, dan een stijging tot het derde jaar en weer een daling in het vierde.
Wellicht zitten we dus tot november in een dalende trend met wat herstel pogingen tussendoor. En ga we na november weer langzaam omhoog.
Dan is er ook nog de rente, we weten inmiddels dat deze gaat dalen, nu is alleen de vraag nog met hoeveel?
Er zijn ook mensen die denken dat de daling te vroeg wordt ingezet, persoonlijk denk ik eerder te laat.
Dan is er nog energie en volatiliteit, door alle onzekerheden in de wereld momenteel heb je kans op rare uitschieters in prijzen. Die zich vertalen in hogere inflatie waardoor er door de centrale banken weer geknepen moet worden in de renteverlagingen. Want veel andere middelen hebben ze niet.
Het is maar net op welke termijn je wil handelen, op de langere termijn hebben assets en nu dus ook Bitcoin de neiging naar stijgende prijzen, als tegenwicht tegen de inflatie en de mogelijkheid om inflatie te verrekenen in prijzen. (In geval van Bitcoin, denk aan goud als vermeend waardevaste investering, of dat zo is, is een discussie op zich, hier ga ik er vanuit dat het wel zo is. Zowel voor Bitcoin als voor goud)
Het mooie en ook vervelende van Bitcoin en andere crypto zijn de grote uitslagen naar boven en beneden. Dat maakt TA een stuk lastiger. Het is dus een kwestie van ervaring en trial en error om op korte en middellange termijn de goede in en uitstap momenten te bepalen. Als je dat kan, is het bij uitstek een markt om goed in te verdienen.
Als je dat niet kan, is de simpele aanname dat Bitcoin als diversificatie met inflatie bestendige eigenschappen nu en in de toekomst een rol kan spelen als diversificatie instrument voor investeerders alleen eigenlijk al voldoende om van stijgende prijzen uit te gaan. Dan is eenvoudige buy & hold al voldoende.
Het blijft deels koffiedik kijken natuurlijk, hoe Bitcoin zich gaat verhouden tot andere categorieën, en hoe de markt zich gaat gedragen als we tegen de limiet aan voorraad aan gaan lopen. Maar tot die tijd denk ik dat de prijzen wel omhoog blijven gaan, op de lange termijn.
Wellicht zitten we dus tot november in een dalende trend met wat herstel pogingen tussendoor. En ga we na november weer langzaam omhoog.
Dan is er ook nog de rente, we weten inmiddels dat deze gaat dalen, nu is alleen de vraag nog met hoeveel?
Er zijn ook mensen die denken dat de daling te vroeg wordt ingezet, persoonlijk denk ik eerder te laat.
Dan is er nog energie en volatiliteit, door alle onzekerheden in de wereld momenteel heb je kans op rare uitschieters in prijzen. Die zich vertalen in hogere inflatie waardoor er door de centrale banken weer geknepen moet worden in de renteverlagingen. Want veel andere middelen hebben ze niet.
Het is maar net op welke termijn je wil handelen, op de langere termijn hebben assets en nu dus ook Bitcoin de neiging naar stijgende prijzen, als tegenwicht tegen de inflatie en de mogelijkheid om inflatie te verrekenen in prijzen. (In geval van Bitcoin, denk aan goud als vermeend waardevaste investering, of dat zo is, is een discussie op zich, hier ga ik er vanuit dat het wel zo is. Zowel voor Bitcoin als voor goud)
Het mooie en ook vervelende van Bitcoin en andere crypto zijn de grote uitslagen naar boven en beneden. Dat maakt TA een stuk lastiger. Het is dus een kwestie van ervaring en trial en error om op korte en middellange termijn de goede in en uitstap momenten te bepalen. Als je dat kan, is het bij uitstek een markt om goed in te verdienen.
Als je dat niet kan, is de simpele aanname dat Bitcoin als diversificatie met inflatie bestendige eigenschappen nu en in de toekomst een rol kan spelen als diversificatie instrument voor investeerders alleen eigenlijk al voldoende om van stijgende prijzen uit te gaan. Dan is eenvoudige buy & hold al voldoende.
Het blijft deels koffiedik kijken natuurlijk, hoe Bitcoin zich gaat verhouden tot andere categorieën, en hoe de markt zich gaat gedragen als we tegen de limiet aan voorraad aan gaan lopen. Maar tot die tijd denk ik dat de prijzen wel omhoog blijven gaan, op de lange termijn.
Ohh voorlopig was de opmerking een tijdje terug waarom neem je dan geen winst geen misser. Dus zo slecht was die suggestie dus niet 😉. Ik ga weer in de leesstand.anti elppa schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:38:
[...]
Sorry maar je analyse is niet best (afgezien van de hand getrokken lijntjes) ik krijg er met de wildste fantasie dat figuur niet uit. Vooral de onderkant is niet horizontaal. En daarbovenop, pak je wel dat figuur, maar trek je de onderste lijn wel correct, en we zijn ervan onderen in gekomen paar maanden terug, dan is dat bullish...
Opzich niet onaardig maar die laatste touch op die top is er niet echt
. Dan is er nog een verschil of je doet traden (want die mensen nemen zeker winst) of gewoon dom buy en hold, dan is het misschien wat minder zinvol. Winstnemen doe ik ook en ben je echt niet ongewoon in, dus laat je daar niet van je pad brengen
Laten we wel wezen, we hadden al een 5k pump in een area waar echt wel wat weerstand lag. Die weerstand heb je zelf ook aangehaald. Wat winstnemen daar was geen gek idee, heb ik persoonlijk zelf wel gedaan. Dat gezegd hebbende, wat ik hierboven ook schreef, je moet je dan wel bewust zijn van je profiel. Ik ben voornamelijk een swing trader met secundair een HODL positie, dus voor mij is winstnemen bovenin een swing normaal. Als ik dan een verdere uptrend mis in mijn swing positie, so be it, uiteindelijk is mijn winst dan al veilig.anti elppa schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:26:
[...]
op basis van wat had je winst genomen dan? glazen bol, onderbuik gevoel? Wat Taro zegt, het had net zo goed naar +70k kunnen gaan.
Wil je daar niet mee bezig zijn, dan gewoon blijven zitten en hopen op nieuwe ATH's.
Hier geen enkele illusie dat ik TA snap en laat staan in- en uitstapmomenten kan bepalen. Ik begon de Bitcoin reis met Bitcoin als diversificatie met 2-3% van mijn belegd vermogen. Toen opgehoogd naar 10% toen ik meer erover begon te lezen. En deel op cold storage gezet. Nu nog een iets hogere allocatie en denk ik dat ik minimaal 50% van mijn huidige investering in Bitcoin nooit meer ga verkopen en aan de volgende generatie ga doorgeven.
Bitcoin kan nog steeds naar nul, zonder risico geen rendement.Tegelijkertijd zitten we m.i. nu zo ver in de ontwikkeling van bitcoin dat een interessant moment is gekomen: laat genoeg om het risico van volledig falen behoorlijk te verminderen, maar vroeg genoeg voor nog steeds (zeer) interessante rendementen. Dit alles afhankelijk van hoe groot het aandeel van bitcoin in alle assets kan worden.
Dus ik ben fundamenteel erg bullish en de institutionele instappers verhogen vroeger of later structureel de vraag ten opzichte van het aanbod dat gemaximeerd is op 21 mln btc. Mijn hoop is natuurlijk een zogenaamde supply shock. In het verleden heeft Bitcoin aangetoond in zeer korte tijd erg veel in koers te kunnen stijgen. Daarom eens met @anti elppa hodl omdat als deze hoop/verwachting uitkomt, het moment voor mij niet te voorspellen is.
Bitcoin kan nog steeds naar nul, zonder risico geen rendement.Tegelijkertijd zitten we m.i. nu zo ver in de ontwikkeling van bitcoin dat een interessant moment is gekomen: laat genoeg om het risico van volledig falen behoorlijk te verminderen, maar vroeg genoeg voor nog steeds (zeer) interessante rendementen. Dit alles afhankelijk van hoe groot het aandeel van bitcoin in alle assets kan worden.
Dus ik ben fundamenteel erg bullish en de institutionele instappers verhogen vroeger of later structureel de vraag ten opzichte van het aanbod dat gemaximeerd is op 21 mln btc. Mijn hoop is natuurlijk een zogenaamde supply shock. In het verleden heeft Bitcoin aangetoond in zeer korte tijd erg veel in koers te kunnen stijgen. Daarom eens met @anti elppa hodl omdat als deze hoop/verwachting uitkomt, het moment voor mij niet te voorspellen is.
Eens dat er veel weerstand lag. Alleen pakten we eigenlijk alle ma's die er toe doen. We sloten meerdere dagen erboven. Dat er dan 1 of 2 terug getest worden is gezond. Zo'n dump terug is ronduit bijzonder te noemen. Zeker zonder fud of bar slecht macro nieuws.tomtom901 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 12:05:
[...]
Opzich niet onaardig maar die laatste touch op die top is er niet echtLeuk dat je iets post btw, mag wel vaker
. Dan is er nog een verschil of je doet traden (want die mensen nemen zeker winst) of gewoon dom buy en hold, dan is het misschien wat minder zinvol. Winstnemen doe ik ook en ben je echt niet ongewoon in, dus laat je daar niet van je pad brengen
[...]
Laten we wel wezen, we hadden al een 5k pump in een area waar echt wel wat weerstand lag. Die weerstand heb je zelf ook aangehaald. Wat winstnemen daar was geen gek idee, heb ik persoonlijk zelf wel gedaan. Dat gezegd hebbende, wat ik hierboven ook schreef, je moet je dan wel bewust zijn van je profiel. Ik ben voornamelijk een swing trader met secundair een HODL positie, dus voor mij is winstnemen bovenin een swing normaal. Als ik dan een verdere uptrend mis in mijn swing positie, so be it, uiteindelijk is mijn winst dan al veilig.
Wil je daar niet mee bezig zijn, dan gewoon blijven zitten en hopen op nieuwe ATH's.
#BTC structure can stay intact as long as a lower low is not created pic.twitter.com/lHrDx2Vnm6
— Matthew Hyland (@MatthewHyland_) 27 augustus 2024
Let op:
Regels voor dit topic:
En verder wat algemene regels
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
- Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.
Regels voor dit topic:
- Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
- Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
- Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.
En verder wat algemene regels
- Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!