Liberteh schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:17:
[...]
Er wordt geen nieuwe (all time) high neergezet bij de rechterkant van de cup voordat de handle vormt bij een C&H. Check bijvoorbeeld de Tron chart eens op de weekly of hoger, dáár zie je een C&H.
Je had je idee bijvoorbeeld bij BTC ook toe kunnen passen in dec. '21, de dubbele top van april en november van dat jaar. Lijkt ook op een C&H in de making maar de rechterkant was hoger dus gewoon keihard rekt als je daarop gegokt had.
@
anti elppa zo, we hebben 'm gevalideerd

Even blijven drukken tegen de resistance aan, daarna het kanaal weer in en de weg omhoog vervolgen? Nee grapje, ik kan die lijntjes wel voorspellen maar de prijsactie uiteraard niet
[
Afbeelding]
Daarom ben ik ook geen fan van TA, je kunt overal patronen zien. Zeker op de korte termijn.
Verder kun je een patroon missen omdat je strikte definitie van een cup n handle een nieuwe top van + 3% als ATH classificeert en niet als een re-test. Zo een kleine marge valt gewoon onder re-test, zeker op timeframes van jaren.
Verder is TA vrij beperkt, zeker op korte termijn en wat crypto betreft, die als stuiterballen op en neer stuiteren. En ja, Tron is een
shitcoin stuiterbal.
Fundamentals (vraag en aanbod) voor Bitcoin is wat mij betreft wel een goede indicator voor een toekomstige bull run.
Als deze fundamentals nu ook nog samenvallen met een duidelijke indicator (TA) op de lange termijn, dan lijkt mij dat een interessante om in de gaten te houden.
Hoe ontwikkelt het Bitcoin ecosysteem zich in de tijd en wat betekent dit voor de vraag en aanbod van Bitcoin, dat zijn fundamentals.
O.a.:
Vraag:
Stabiliteit van het netwerk. Block voor block gewoon doen wat het moet doen.
Development van de blockchain en 2nd level protocollen (lightning, liquid, taproot assets).
Gebruiks gemak van hardware-, software wallets en multisig.
Betrouwbaarheid van de exchanges.
Wereldwijde wetgeving.
Financiële toegang voor verschillende type investeerders, zoals ETF's voor institutionele investeerders.
Bitcoin als store of value voor multinationals met veel fiat op de balans.
Nation states adopting bitcoin als currency en/of oorlogskas.
Aanbod:
Store of value zorgt ervoor dat veel bitcoin in cold storage verdwijnen.
Halving zorgt voor een supply crunch, en laat deze nu net zijn geweest!
Minder aanbod en stijgende vraag -> mag jij raden wat dat met de prijs gaat doen....
Ook zonder cup n handle komt er een bull run.
Maar als jij denkt dat je de komende 18 maanden rekt gaat in Bitcoin, dan zou ik vooral in Tron investeren.
PS: we hebben het hier ook nog over een periode van 3 jaar, en als we daar de inflatie in meenemen dan hebben we nog lang geen nieuwe ATH gehad....