[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 83 ... 101 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:58

tomtom901

Moderator General Chat
Update van de structure pull. Ik zie op dit moment geen reden om 70k *niet* op te gaan zoeken, maar we kunnen nog even de 66k regionen terugtesten. Daar zou ik dan een long zoeken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BaM9i9V704TukJ2NgI6NFNkbwWI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h8S5dkyP60VrsGyQbcgUGv0T.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:15
tomtom901 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 08:47:
Update van de structure pull. Ik zie op dit moment geen reden om 70k op te gaan zoeken, maar we kunnen nog even de 66k regionen terugtesten. Daar zou ik dan een long zoeken.
[Afbeelding]
geen reden om 70 NIET op te zoeken bedoel je gok ik? Eens. Gok dat het dit weekend al gebeurd

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
anti elppa schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 08:57:
[...]

geen reden om 70 NIET op te zoeken bedoel je gok ik? Eens. Gok dat het dit weekend al gebeurd
Idd :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
Weer een nieuwe update. Eerste indicator van het Tabi model (van InvestAnswers) is van groen naar oranje gekleurd. Rood zit er nog boven in hun model.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8OnNsoszk9lLJNA0RqOPn57Xm-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iXhqLAASEt5VFHDI1ViM1wAj.jpg?f=fotoalbum_large

Trust me when I say this is only the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:07
Numbers schreef op zondag 28 juli 2024 @ 15:19:
Weer een nieuwe update. Eerste indicator van het Tabi model (van InvestAnswers) is van groen naar oranje gekleurd. Rood zit er nog boven in hun model.

[Afbeelding]
Kan je die uitleggen? Sowieso wel benieuwd naar je overwegingen voor iedere indicator!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
DarkShadow schreef op zondag 28 juli 2024 @ 19:22:
[...]

Kan je die uitleggen? Sowieso wel benieuwd naar je overwegingen voor iedere indicator!
Het idee was om verschillende indicatoren te gebruiken om zo samen tot een goed verkoopmoment te komen. Een indicator kan een keer "rood" kleuren terwijl de rest nog "groen" is, bijvoorbeeld de RSI of wat we laatst zagen; de kruising tussen de 7WMA en de koers met een dip als gevolg. Het is een mix tussen indicatoren op basis van TA, onchain data, maar ook sentiment en wat de grote jongens via de ETF's doen.

De Tabi indicator is ontwikkeld door InvestAnswers (hebben ook een Youtube kanaal) en lijkt eigenlijk beetje op wat ik ook heb geprobeerd te doen, alleen wist ik dat toen nog niet :P Ze hebben een hele berg indicatoren in een formule gegooid. De kleurcode geeft aan in welk gebied van de bullrun we zitten. Oranje is de ééna hoogste, hierna volgt nog rood en is daarmee een top indicator. Dus dat was voor mij wel een makkelijke om toe te voegen ;)

Op hun kanaal legt hij uit wat er allemaal in zit verwerkt:

Trust me when I say this is only the beginning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:23
Knip, weinig zinvolle toevoeging voor dit topic.

[ Voor 89% gewijzigd door tomtom901 op 29-07-2024 09:04 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xP-BZ2tNldSuPgVmggEKnZXhJUs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TU8bnIxZsKS3lY5lHNZ14Dkv.png?f=fotoalbum_large

Wat nog zou kunnen is iets dieper de groene box in wicken (< 63.5) en dan meteen weer up, maar gaan we onder de 63.5 dan houden we een lower low op de daily en dan is het wel even klaar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Tijdens de vakantie toch de behoefte deze even te delen, hou hier al een aantal dagen rekening mee, wat uiteraard niet betekent dat dit zo uit zal spelen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T9zXCecKCmRqKJTjEzD8jsDjaJE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YwCxxPUQLJv5HKaq5tMqfUsZ.jpg?f=fotoalbum_large

Ps. lijntjes met de vingers op een telefoonscherm getekend, dus niet perfect.

Thuis soon.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
Taro schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 17:58:
Tijdens de vakantie toch de behoefte deze even te delen, hou hier al een aantal dagen rekening mee, wat uiteraard niet betekent dat dit zo uit zal spelen:
[Afbeelding]

Ps. lijntjes met de vingers op een telefoonscherm getekend, dus niet perfect.

Thuis soon.
ik zie hem zo. Meer een kanaal, extreem grote bull pennant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gnA6Y8yRFFhVWd-CJ7Xg2HSlHOU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R8hgWSzSHsKrisG9U4qG3p8V.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
anti elppa schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:02:
[...]

ik zie hem zo. Meer een kanaal, extreem grote bull pennant.

[Afbeelding]
Dat kan, en @tomtom901 ziet hem volgens mij ook zo, maar er zit een bullish bias in door de wicks en candles naar behoefte te combineren. Ik zeg dus niet dat het niet kan of niet zo is, maar of je gebruikt alle wicks of alleen de candlebodies, nu combineer je ze en de vraag is of dat terecht is.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Taro schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:07:
[...]

Dat kan, en @tomtom901 ziet hem volgens mij ook zo, maar er zit een bullish bias in door de wicks en candles naar behoefte te combineren. Ik zeg dus niet dat het niet kan of niet zo is, maar of je gebruikt alle wicks of alleen de candlebodies, nu combineer je ze en de vraag is of dat terecht is.
nee helemaal met je eens hoor. Een erg net figuur valt er niet van te maken. Reden dat ik hem wel zo teken is omdat ik een descending broadening wedge eigenlijk niet of nooit zie gebeuren. Maar kan aan mij liggen. Vind het gewoon een wazig figuur. Ik ben een erg symmetrisch gefocust figuur, dus wellicht krijg ik daarom kortsluiting van zo'n rare vallende trechter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beug
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19:58
Ik heb 'm zoals elppa.
Nu onderweg naar de 200dma? Nu op ongeveer 61200. Zou een mooi punt zijn om te bouncen.
Lager kijk ik naar 60391.

[ Voor 23% gewijzigd door Beug op 01-08-2024 19:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Beug schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:41:
Ik heb 'm zoals elppa.
Nu onderweg naar de 200dma? Nu op ongeveer 61200. Zou een mooi punt zijn om te bouncen.
Lager kijk ik naar 60391.
heb daar iig nu wel een limit order staan voor een long x3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
tomtom901 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 08:33:
[Afbeelding]

Wat nog zou kunnen is iets dieper de groene box in wicken (< 63.5) en dan meteen weer up, maar gaan we onder de 63.5 dan houden we een lower low op de daily en dan is het wel even klaar.
Lijkt er helaas wel op. Weer veel fud en gebrek aan echt bullish nieuws. Toch komkommertijd. Hopelijk hervatting bull na de vakantie. Bollinger Band nu heel strak, we gaan het zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Taro schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:07:
[...]

Ik zie eigenlijk een range, maar met de prijsactie van vanmiddag ben ik er niet perse bullish op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xwH2WX6nXfjI0LJdYCct_THHAew=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wgDC36tsMAJGs830gZwpqAXG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
tomtom901 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 08:33:
So far, so good.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RJ7oBSQVUWmFYVaSBvdCkJvh2FU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OVHGlpMRv2pCJUC1WJZRq9K6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
En daar gaan we weer, tegenvallend jobs report, alle stocks gaan onderuit en btc gaat braaf mee.
Het is een beetje make or break time, aan de andere kant: grote partijen met veel geld zitten gewoon dik long en hebben deze hele maand bijgekocht. Maar denk dat de late cut van de fed wel eens heel veel pijn kan doen. Hopelijk maandag weer groen en verder opklimmen voor de final push boven oude ath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beug
200 dma is juist gehit. Kijken of we hier op kunnen bouncen. Anders kijk ik rond de 60k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:36
Ik zie het dus zo. Ook op tel een lijntje getekend. Prijs is onder de support lijn gedoken en die is nu resistance geworden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qy2K4qsCHZ6SO6UjUUCHmkolGgE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dFtz40hLlDoSRGtn5MAWEK8c.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beug
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QN3q4MhGcvtpQw4sSj2uPiTRRAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cFkOjhpZEcojHwD1wESVu4Eu.jpg?f=fotoalbum_large

200dma en daarna het level rond de 60k. Als we er alsnog onder gaan gaan we nog een heel stuk inleveren. Volgens mij is het goed zo.
BSM 62,5-65,5. Als we die snel kunnen reclaimen kunnen we een nieuwe poging gaan wagen aan de bovenzijde van het kanaal, en dan is het misschien wel tijd. De bullish prognose.

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Terug van vakantie, maar nog wel vakantie :)

Heb geen nieuwe lijnen toegevoegd, die van voor de vakantie, incl. de perfect matchende dalende trendlijn aan de bovenkant die ondertussen nog 2x extra is getest, passen nog steeds:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4CQ9d3DAjdhgqjJm5y9eCbyKwrw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/htdzogLCn8RW35bHoRSLtMeD.png?f=fotoalbum_large

1D MA200 ook aangetikt en heeft het netjes gehouden, bullish. Nu kunnen er een aantal uitkomsten zijn, waaronder:
  1. Higher low tov de vorige low uit juli op de weekly in de maak (bewust even zo geformuleerd, op het hele plaatje kan je discussieren over of het op dit timeframe een higher low is, maar we begrijpen allemaal wel wat er wordt bedoeld), bovenkant weer testen
  2. Onderkant channel opzoeken (onderste blauwe lijn), daarna bovenkant weer opzoeken
  3. Rode lijn onder de onderste blauwe lijn opzoeken. Dat matched dan met de 52k regionen uit februari. Die blauwe lijn tover ik weer terug als die in zicht komt.
Ook optie #3 is wat mij betreft nog steeds prima, los van de tijdelijke virtuele pijn in de pf die dat teweegbrengt, want als de rode lijn icm dalende groene trendlijn een patroon vormen, dan kan je daar een "Bullish Expanding Triangle" in zien (Bullish ipv Bearish gezien de entry in het patroon vanaf de onderkant) en dan zou dat alsnog bullish kunnen uitpakken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kKd8uwjv-m56GOVFcGa8bO37p_I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FBOtS1QTWrAGkgIp6sunRlM9.png?f=fotoalbum_large

Eind september/begin oktober vallen de rode dalende lijn en stijgende groene trendlijn samen en dat zou maar zo de ommekeer binnen het patroon kunnen zijn waar het omslaat in de bullish variant incl. uitbraak aan de bovenkant door die stijgende trendlijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PHobjZYWLC9KwWmgJhYmEE-58fA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FxY3jcGZbmISh6qUBqV65HSI.png?f=fotoalbum_large

"Sell in May and go away, but remember to come back in September"

Op de montly is een en ander natuurlijk nog nauwelijks veranderd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KL7ik4SnkWx7qtRpeE4mvDy4g4I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eI7DIfBAmG5GRXMiU7Ybzc6R.png?f=fotoalbum_large

Je kunt hier een bullflag of bullish pennant in zien en dat kan natuurlijk ook erg goed uitpakken d:)b

Het grotere timeframe is altijd het belangrijkst, maar, dat maakt de kleinere timeframes niet onbelangrijk, aangezien we het hier over enorme fluctuaties in prijs hebben. Het is niet dat er op 100 Euro 10 cent op of af gaat, maar we hebben het over mogelijk wel over 22k van 74k als de rode lijn wordt aangetikt, op de montly lijkt het allemaal peanuts, maar zo voelt het in ieder geval niet :)

Ik ben nog steeds bullish en reken op een positieve uitbraak, helemaal na het testen van de 1D MA200, al dan niet na het alsnog opzoeken van de lagere 50k regionen. Maar ik hou ook altijd rekening met de bearish opties en dan zou ook maar zo dit gearceerde vlak het gebied kunnen zijn waar Bitcoin zich t/m mei 2025 in gaat begeven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hUMthQV2oXlBK8O-5TUUYPRBzAc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T28qBbud35F353BSawyH54Bk.png?f=fotoalbum_large

Erg saai, maar altijd nog beter dan de volgende bearish optie waarbij op de montly de onderste groene trendlijn alweer snel gaat worden opgezocht, die gaandeweg in augustus 2025 ook de 50k passeert:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_zBjgjM0hGr23QaTluO0hlBpuI0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TRY2miBFS3ZBY1V01MCBcsNR.png?f=fotoalbum_large

Samenvatting: Korte termijn bullish met eerst nog mogelijk het opzoeken van lagere regionen en hoop ik net als iedereen op een uitbraak aan de bovenkant. Mocht dat niet gebeuren en mits de neergaande rode trendlijn niet definitief breekt én dit patroon in stand blijft, dan nog steeds bullish maar wel met vertraagde euforie. Breekt de rode trendlijn, dan komen we in 30k-40k regionen, wat niet leuk is, maar grote kans dat we over precies een jaar dan alsnog wel weer boven de 50k zitten en dat is "maar" 10k lager dan vandaag.

Ik weet dat iedereen graag liever/alleen 100% bullish berichten ziet, maar je moet altijd met meerdere opties rekening houden, ook de opties die je liever niet ziet, dus neem ik die ook graag mee in de overweging. Dat betekent natuurlijk niet dat ze uit zullen spelen, maar het doel van TA is kansberekening op een mogelijke uitkomst, weten wanneer/waar je het beste een of welke positie kunt innemen ipv klakkeloos iets te doen. En daarbij hoort ook het meenemen van alternatieve scenario's zodat je objectief naar het geheel blijft kijken.

Nog een maandje, dan is het september en hopelijk blijft de quote van hierboven geldig en gaan we snel weer up d:)b

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 09:00:
Terug van vakantie, maar nog wel vakantie :)

1D MA200 ook aangetikt en heeft het netjes gehouden, bullish. Nu kunnen er een aantal uitkomsten zijn, waaronder:
  1. Higher low tov de vorige low uit juli op de weekly in de maak (bewust even zo geformuleerd, op het hele plaatje kan je discussieren over of het op dit timeframe een higher low is, maar we begrijpen allemaal wel wat er wordt bedoeld), bovenkant weer testen
  2. Onderkant channel opzoeken (onderste blauwe lijn), daarna bovenkant weer opzoeken
  3. Rode lijn onder de onderste blauwe lijn opzoeken. Dat matched dan met de 52k regionen uit februari. Die blauwe lijn tover ik weer terug als die in zicht komt.
"Sell in May and go away, but remember to come back in September"
Ik hou rekening met optie 3. Wordt het optie 2 kan het enkel meevallen. En met het bekende adagium valt samen dat de FED hun eerste renteverlaging zullen gaan aankondigen. Als ze dan ook weer de printer aanzetten is dat bullish want er komt opnieuw goedkoop geld bij op zoek naar rendement. En dus zullen de tech stocks en crypto in zijn algemeen daarvan profiteren.

Hebben we een zomer lang zigzaggen ook weer gehad en met q4 voor ons wat traditioneel gezien de sterkere periode voor bitcoin is zie ik niet in waarom we 2024 niet zullen afsluiten met een koers boven de 73k. Het is alleen saai om het gebungel tussen 50k en 70k te zien sinds maart. Then again niks nieuws want tussen begin mei t/m eind juli 21 zagen we exact hetzelfde. Alleen toen was de range 32 - 64k. Dus zelfs nog een tandje groter. De ommekeer was toen begin augustus wel ingezet. En met het macro economische nieuws nu verwacht ik die ommezwaai pas in september.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
Joosie200 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 09:19:
[...]

Ik hou rekening met optie 3. Wordt het optie 2 kan het enkel meevallen. En met het bekende adagium valt samen dat de FED hun eerste renteverlaging zullen gaan aankondigen. Als ze dan ook weer de printer aanzetten is dat bullish want er komt opnieuw goedkoop geld bij op zoek naar rendement. En dus zullen de tech stocks en crypto in zijn algemeen daarvan profiteren.

Hebben we een zomer lang zigzaggen ook weer gehad en met q4 voor ons wat traditioneel gezien de sterkere periode voor bitcoin is zie ik niet in waarom we 2024 niet zullen afsluiten met een koers boven de 73k. Het is alleen saai om het gebungel tussen 50k en 70k te zien sinds maart. Then again niks nieuws want tussen begin mei t/m eind juli 21 zagen we exact hetzelfde. Alleen toen was de range 32 - 64k. Dus zelfs nog een tandje groter. De ommekeer was toen begin augustus wel ingezet. En met het macro economische nieuws nu verwacht ik die ommezwaai pas in september.
kan goed, ik vewacht alleen wel dat die rate cut al ingeprijst gaat worden aankomende weken. Wellicht als het ineens 100bps waar jpmorgan het gisteren over had, dan we dan alsnog een enorme paal gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Joosie200 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 09:19:
[...]

Renteverlaging is allang ingeprijsd, tenzij het een suprise oplevert (ze doen iets anders dan nu gecommuniceerde hike). Wij zijn maar retail in deze markt die het spoor van de big buys volgen. Het is vrij simpel; als de big boys weer gaan kopen, of dat nou BTC of stocks is, dan volgen wij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Ik ben wat minder bullish, BTC heeft voorlopig toch wel een richting gekozen en die is omlaag. Aan het kijken naar swing shorts.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UaRiIUqXjJwJJtKYjqmPFhf_nCI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9pml6m9MhBC5UsSqy5eqGiP4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beug
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pXpcOF-odJHxx0b-10HSGStuazs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IlkSyy5Ha9WF9B81qBkaRWoM.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste level gehit onder de 60k. Kijken of we hier een bodem kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Beug schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 20:06:
[Afbeelding]

Eerste level gehit onder de 60k. Kijken of we hier een bodem kunnen vinden.
vind het nog niet heel sterk. Maar iig heel ff de rem gevonden......voor nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:49
anti elppa schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 20:19:
[...]

vind het nog niet heel sterk. Maar iig heel ff de rem gevonden......voor nu
Geen TA, maar de situatie Iran-Israël hangt nog boven de markt. De vorige keer dat daar een (mislukte) vergelding kwam ging er ruim 4K vanaf in een korte tijd. Met die spanningen nog actief zou ik niet graag een long open hebben staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beug
brothermaynard schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 21:31:
[...]

Geen TA, maar de situatie Iran-Israël hangt nog boven de markt. De vorige keer dat daar een (mislukte) vergelding kwam ging er ruim 4K vanaf in een korte tijd. Met die spanningen nog actief zou ik niet graag een long open hebben staan
Iran, Buffet dumpt aandelen, Sahm recessie trigger, jobs reports, ... Redenen genoeg.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Korte update: Bitcoin is bijna op de 55k aanbeland. De vraag is of dat level gaat houden of niet. Zo niet, dan is de rode lijn (=netjes op de 1W chart, niet op deze 1D chart) next op 52k. Maar geen enkel level houdt precies op de lijn, ikzelf hou dan rekening met een wick richting bijv. 49.6k-51k om daarna de koers weer op te zien veren. En daarna? Zie mijn vorige bericht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T-RZlxBdcwUHqbmmrvEdaPq7BrY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TM91rB1DajrGRX0VIDtIoSra.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deman23
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-09 02:10
Ik ben niet goed in die lijntjes trekken en delen maar ik zie support op 52k en 50k en als we dat verliezen kan zomaar 42-43k next zijn. Daar hebben we rond de afgelopen jaarwisseling een tijdje lopen rangen. Hopelijk gebeurt dat niet…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
Vooral de snelheid waarmee we de onderkant weer opzoeken… een weekje geleden was nog alles anders, met trump toespraak en hopen bullish nieuws. Het kan verkeren.

Helaas is de weg omhoog altijd een stuk langzamer. Vooral na zo’n snelle dip.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Zoals verwacht is de 49,6k aangetikt, benieuwd of er nu een bounce gaat volgen en het gedeelte onder de rode lijn een wick wordt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CZcuMVW5L5gXw2NCQ83LaWnNd4Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0B8BaM5Syc4WR3fjzp9RvaWH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beug
Toch al een mooie capitulatie van om en bij de 30% van de recente highs. Nog even afwachten wat er straks gebeurt als Amerika hervat. Rond 47k ligt nog een leveltje maar durf niet te zeggen of we die ook nog aantikken. Toch al bijna 2k terug opgeveerd.

@Taro die dalende rode trendlijn kan je ook een stuk lager leggen, heb je dezelfde daling maar raakt ie de recente low ook perfect. Dan zou hij nu ook moeten bouncen. Dus als je die lows er bij neemt en m zo tekent.

Edit: maarrrr zo kan je natuurlijk altijd weer de lijntjes aanpassen zodat het past (-_-)

[ Voor 46% gewijzigd door Beug op 05-08-2024 09:10 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Beug schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 08:53:
@Taro die dalende rode trendlijn kan je ook een stuk lager leggen, heb je dezelfde daling maar raakt ie de recente low ook perfect. Dan zou hij nu ook moeten bouncen. Dus als je die lows er bij neemt en m zo tekent.
Ik toon de chart in de laatste paar berichten op de daily, maar heb de lijn zoals aangegeven op de weekly getrokken, die volgens mij nog steeds matched, ik verwacht immers dat de koers een wick onder die lijn gaat worden zoals je nu ook ziet gebeuren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VCyqsoYvjGssVPRS7yENq1dB3I0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9VsfsPbshwoYkD1TOuj5Uiyn.png?f=fotoalbum_large

Of de lijn hold is echter wel de vraag. Ik heb een long lopen met stop loss in profit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4LSHmHB5PkTq1crzxlGJjdPdSSo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KQoYdBgvq1KFgy0H9YfWa59A.png?f=user_large

Wilde rond de 49,6k al instappen, maar had geen order klaar staan en werd ivm vakantie wat later wakker ;)

Edit: Gaat lekker, SL omhoog bijgesteld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eb3lc5az74XJL6k3PSyJ2Ue2byM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rHZ0hfNgoN92FXaiH8M9D7Eq.png?f=user_large

Edit 2: Gesloten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nvjBh3oTQg5b0hpqr8zGxpTA6nw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zY1OUhmqPMFlOFG1I79ZnMXY.png?f=user_large

Ik verwacht nu eerst weer een testje van de lagere regionen, short inmiddels op +1%, SL op instapprijs.

[ Voor 17% gewijzigd door Taro op 05-08-2024 09:35 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
En zoals verwacht zit er nu een wick onder de rode lijn, candlebody er weer boven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FyCBoBEjFAyGwk6hrqQueZhNclM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mTYqUzE8Wsr69eISBhEsFv6B.png?f=fotoalbum_large

Nu heel benieuwd wat er gaat gebeuren. Waarschijnlijk worden de lows nog wel een keer opnieuw getest.

Normaal gesproken een super mooi punt om een long richting de bovenkant van dit patroon op 67-68k te starten, maar de beurzen hebben het moeilijk, er zijn een aantal brandhaarden, dus blijf voorzichtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beug
Knap staaltje werk @Taro !
Er hangen inderdaad nog wat hete ijzers boven ons hoofd, afwachten wat zich allemaal nog ontplooid de komende tijd!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bijna weer bij/op de blauwe lijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wMIOqW7UPhk7ycsb-Oo9oUUUHRU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rFMO0QaYWXKs0pUjHqJ2UVUj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
Erg mooi idd. Die candle zou zelfs over paar dagen echt bullish uit kunnen pakken. Voor nu is het eigenlijk gewoon een ordinaire bart op de weekly.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Prachtig op de blauwe lijn :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MxBh0wlipD2KK-DooXOmlmfpsRo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jHBrW93qyN509EI3fpx4c5bl.png?f=fotoalbum_large

Als dit niveau houdt, dan gaan we hopelijk de bovenkant weer opzoeken, die ligt op dit moment zo rond de 67k. Maar eerst even zien dat we hier veilig wegkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:21
Ik twijfelde of dit het juiste topic was, maar ik heb geen behoefte aan platte grappen als reactie o.i.d. Mocht dit toch niet de juiste plek zijn, excuses.

Ik zit sinds de zomer van 2021 in de crypto. Het is eigenlijk een kwestie geweest van HODL. Heb vlak voor de piek toentertijd her en der wat gekocht, maar toen de markt echt aan het pompen was ben ik zo greedy geweest om heel veel te in te slaan. Little did I know dat ik alles op de top heb gekocht. Hier ben ik nog steeds van herstellende nu de alt-coins nog altijd niet terug zijn op het niveau waar ze ooit zaten (denk o.a. aan ALGO en QNT). Ik ben op een erg laag en onregelmatig pitje aan het DCA'en nu ik niet meer het geld erin kan steken wat ik toentertijd deed (nu duur studentenleven).

Nu lijkt het me toch leuk om met een klein beetje geld wat te traden en meer te leren over de markt en hoe deze in elkaar zit. Relatief gezien is het bedrag bijna niks vergeleken met mijn HODL portfolio. Nu de hamvraag: is het traden in cryptocurrency überhaupt iets wat te leren is met simpele apparatuur en zonder urenlang (edit: per dag) naar graphs te kijken/technical analysis te doen?

Ik heb de nodige YouTube video's gekeken, maar ben voornamelijk clickbait-video's tegengekomen. Men meent de technical analysis te hebben waarmee je met grote kans/zekerheid profit zou moeten pakken. Is het dan puur een trial-and-error proces die je moet doorlopen?

Tot slot wil ik nog benoemen dat futures en options voor mij niet mogelijk zijn uit religieuze overwegingen.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
RazorMaron schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:59:
is het traden in cryptocurrency überhaupt iets wat te leren is met simpele apparatuur en zonder urenlang naar graphs te kijken/technical analysis te doen?
Nee.
Is het dan puur een trial-and-error proces die je moet doorlopen?
Ja.

Zoals met vrijwel alles kost het veel tijd om er goed in te worden. Iedere fout die je kan maken zal je eerst moeten maken. Dan er van leren waarna het na heel veel tijd steeds beter gaat. Of het nou gaat om een F1 race winnen of winst maken met crypto traden, er gaan heel veel uren in voor het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:21
PilatuS schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:08:
[...]

Nee.

[...]

Ja.

Zoals met vrijwel alles kost het veel tijd om er goed in te worden. Iedere fout die je kan maken zal je eerst moeten maken. Dan er van leren waarna het na heel veel tijd steeds beter gaat. Of het nou gaat om een F1 race winnen of winst maken met crypto traden, er gaan heel veel uren in voor het lukt.
Excuses, ik was niet volledig in mijn vorige post. Ik ben bereid om er veel tijd in te steken, maar dat is meer gespreid over de dagen. Ik bedoelde dat ik niet urenlang per dag (!) kan kijken naar graphs.

Het is ook een beetje niet weten waar ik zou moeten beginnen. Ik volg dit topic al een tijd en een herhaalde zin die terugkomt is: ‘zo kan je altijd lijntjes blijven tekenen’. Dit doet een beetje klinken alsof het traden helemaal geen zekerheid heeft, maar toch kan je er beter in worden door trial-and-error zoals je aangeeft. Zoals je misschien begrijpt klinkt dit voor mij een beetje tegenstrijdig, maar toch ben ik me ervan bewust dat traden wel degelijk iets is wat men kan leren.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
RazorMaron schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:20:
[...]

Excuses, ik was niet volledig in mijn vorige post. Ik ben bereid om er veel tijd in te steken, maar dat is meer gespreid over de dagen. Ik bedoelde dat ik niet urenlang per dag (!) kan kijken naar graphs.

Het is ook een beetje niet weten waar ik zou moeten beginnen. Ik volg dit topic al een tijd en een herhaalde zin die terugkomt is: ‘zo kan je altijd lijntjes blijven tekenen’. Dit doet een beetje klinken alsof het traden helemaal geen zekerheid heeft, maar toch kan je er beter in worden door trial-and-error zoals je aangeeft. Zoals je misschien begrijpt klinkt dit voor mij een beetje tegenstrijdig, maar toch ben ik me ervan bewust dat traden wel degelijk iets is wat men kan leren.
Meerdere uren per dag en dan 2 jaar lang is wel zo'n beetje wat nodig naar mijn mening. Je moet er gevoel voor krijgen en alle fouten maken wat heel veel tijd kost. Na 1000'en uren zie je dingen telkens terug komen en weet je steeds beter waar te kopen en te verkopen. In het begin gaan de meeste mensen groene candles chasen en dat is niet de manier. Je hebt sowieso ook meer nodig dan een paar lijntjes. Sterkte en zwakte herkennen geven de lijntjes niet aan. Je kan er prima mee aan de slag gaan, maar wil je er echt komen dan wordt het bijna een fulltime baan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N5UW83o5tZcNUr_6H2jCAiocw0o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kTfw0hT986y6o7wfrbvRUpse.png?f=fotoalbum_large

Kan beide kanten op, maar aan de onderkant is meer te halen.

Wat f-ing juicy zou zijn, is nog 1x die low opzoeken en dan door naar boven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bq-DXpQ-pkwPIUH7DhTAdPUt7Ng=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MxQ7gPnHxPfposmEkKwqtnMu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UE18YqX4ek6u9hZshxqF6A3jUHM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p3PkPuAJmjrduUQea4ImzFAJ.png?f=fotoalbum_large

Thoughts? @Taro @anti elppa @Beug @YES @ScuL ?

[ Voor 7% gewijzigd door tomtom901 op 07-08-2024 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
RazorMaron schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:20:
[...]

Je kan echt wel beginnen met uren gespreid, maar dit is eigenlijk gewoon net als het leren van een vak voor je werk, kost gewoon heel veel tijd. Begin maar eens met de basis dan, probeer maar eens te focussen op het herkennen van een trend, gebaseerd op;

bullish;
-> higher high
-> higher low

bearish
-> lower high
-> lower low

Op youtube is hierover genoeg te vinden. Als je trend goed kan herkennen is dat stap 1, want the trend is your friend (until it's not).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
tomtom901 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 08:49:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik verwacht niet dat we nog een keer naar beneden gaan. Tenzij nog een keer de pleurig uitbreekt ergens op de wereld. MBT liquiditeit. Ik vind juist het vacuum tot die bulk onder de 50k een weerstand om naar beneden te gaan. Naar boven zit ook veel, maar veel gelijkmatiger verdeelt, wat dus continu brandstof geeft om hoger te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
Excuus, verkeerde topic.

[ Voor 82% gewijzigd door Dingdong op 07-08-2024 09:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoerTien
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ben van mening dat we niet lager moeten zakken dan de 52500. Als we daar doorheen zakken wordt het wel heel dun wat er nog aan liquiditeit ligt en ligt de eerstvolgende support bij de 43800.

Als we vasthouden op 52.5 zie ik 63K als target, zakken we daar doorheen dan houd ik mn short wat langer open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:24

YES

Moderator General Chat
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De eerste twee charts check ik echt nooit en de onderste chart is een timeframe waar ik tegenwoordig eigenlijk nooit meer naar kijk. Ik doe niet zoveel meer met korte termijn TA eerlijk gezegd. :)

Sowieso trade ik niet meer, HODL is alles wat ik doe. Charts checken doe ik voor de lol en af en toe zones/lijntjes tekenen om te kijken of het daadwerkelijk relevante support/resistance is. Verder niet eigenlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door YES op 07-08-2024 10:20 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Onderweg naar de 1D MA7 @ 59.000 USD:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A2L4k6i33df2QNLBUUl_QMxD62g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M67tqbhmzXpwfQVdEyGxWqa5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
BoerTien schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:18:
[...]

Ik ben van mening dat we niet lager moeten zakken dan de 52500. Als we daar doorheen zakken wordt het wel heel dun wat er nog aan liquiditeit ligt en ligt de eerstvolgende support bij de 43800.

Als we vasthouden op 52.5 zie ik 63K als target, zakken we daar doorheen dan houd ik mn short wat langer open.
zoiets zie ik ook idd d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
En weer op de lijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h19iRPXMyyqkR2m0yGe0ouHDUME=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zVnYJrhR4EMsbq1d2exas3FL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
En eronder, met een rejection tegen de lijn, dat is doorgaans niet zo goed...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rtBNwTRedeGKywpBz9GnS62oJZQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GtohFdqrOZVG1ZpgSrFlwxeq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkShadow
Taro schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 20:36:
En eronder, met een rejection tegen de lijn, dat is doorgaans niet zo goed...
[Afbeelding]
Stocks ook alweer klaar met de rally. Denk dat er wel wat meer nodig is voor een herstel, dan wat geruststellende woorden. M’n angst voor btc en nog in sterkere mate crypto als in: toch nog gerelateerd aan stocks als het maar naar beneden gaat, begint steeds meer waarheid te worden.

Jammer genoeg was die koppeling er niet toen de beurzen ath na ath neerzetten. De vraag wordt steeds meer niet of de fed nog wat gaat doen, maar of het wel genoeg is, het zou me niet verbazen als zelfs een dubbele rate hike vrij lauw wordt ontvangen.

Enige wat wel echt bullish is, is dat grote whales en instituties lijken te kopen deze dip. De vraag is waar al die sell pressure vandaan komt.

[ Voor 7% gewijzigd door DarkShadow op 07-08-2024 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:50
DarkShadow schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 20:51:
[...]

De vraag is waar al die sell pressure vandaan komt.
Op zich hebben we daar de laatste maanden indicaties van gehad: bevroren tegoeden, ingenomen assets, enz.

En ik kan me voorstellen dat de echte vroege vogels gaan cashen. Als de ATHs ten opzichte van de vorige ATHs steeds minder fors zijn (diminishing returns) kies je op een moment toch eieren voor je geld, lijkt me.

Ik ga op zoek naar statistieken over de gemiddelde laatste verkoopprijs per BTC.

Maktub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beug
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zou graag een reactie zien tussen de 52-53k zone. De situatie in Israël is momenteel ook nog hangende dus ik zie ons daar ook nog wat een afwachtende houding nemen in de risk assets, om daarna vol door te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Beug schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 22:30:
[...]

Zou graag een reactie zien tussen de 52-53k zone. De situatie in Israël is momenteel ook nog hangende dus ik zie ons daar ook nog wat een afwachtende houding nemen in de risk assets, om daarna vol door te pakken.
Is al lang ingeprijsd. Vorige aanval iran Israël was onverwacht en daardoor actie op de markten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
anti elppa schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 22:33:
[...]

Is al lang ingeprijsd. Vorige aanval iran Israël was onverwacht en daardoor actie op de markten
Ik ben het vaak met je eens, maar je kan niet alleen maar bullish zijn. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
tomtom901 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 22:43:
[...]

Ik ben het vaak met je eens, maar je kan niet alleen maar bullish zijn. :)
nieuws wat al lang bekend is doet niets. Dat is hoe het over het algemeen gaat. Tenzij iran nu ineens met veel zwaardere wapens aan komt zetten waar niemand rekening mee gehouden heeft. Als ze gewoon weer 200 speelgoed drones de grens over sturen kijkt verder niemand er naar om

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
De 1D MA7 is een paar uurtjes geleden aangetikt. Deze ligt inmiddels op 57.515 en lag gisteren nog op 59.000. Die scherpe daling van dit 7-daagse gemiddelde komt natuurlijk door de daling naar 49k en de dagen daarna met een lagere koers dan ervoor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D9K9vuYynCwTXSU5lVZE10Lf4Q8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kQRlyoKaplGQmKob0HBmn3oU.png?f=fotoalbum_large

Ik zie dat echt als de eerste/volgende horde, maar, morgen zal de 1D MA7 nog een stukje lager liggen, want er zitten in dit 7 daagse gemiddelde nu ook nog 3 dagen met een hogere koers van voor de drop naar 49k. Bitcoin moet dus wel door de 1D MA7 heen anders gaan we verder omlaag.

Het is overigens heel logisch dat Bitcoin de 1D MA7 "opzoekt", het is immers een gemiddelde koers van de afgelopen 7 dagen, die zal je vaker raken of wisselen tussen erboven/eronder dan bijv. de 1D MA200. Blijft natuurlijk een vreemd verschijnsel dat een koers op zijn eigen gemiddelde afketst, maar zo werkt het nou eenmaal :)

Ik zou het niet vreemd vinden als de 55.7k nog een keer wordt opgezocht, maar ook grote kans dat de 1D MA7 nogmaals wordt getest en dan is het erop of eronder, want ik vermoed dat de MA7 morgen rond de 55-56k ligt en door die compressie volgt er vanzelf een uitbraak. Het is donderdag dipdag, doorgaans een slechte dag in de week voor de Bitcoin koers. Maar een trend is een trend totdat die doorbroken wordt, of de FOMO hoog genoeg is, ik durf op dit moment niet op zwart of rood te gokken en open voor nu geen posities totdat er richting wordt gekozen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
En er weer exact tegen aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9QRBeK2XrDw3t-dWllvwe_sk9DM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wf0GBXJr97h75bWu2bo24Mdu.png?f=fotoalbum_large

Mogelijk een goed moment voor een short. Al ziet de actie van de afgelopen dag er wel bullish uit, dus voorzichtig zijn. Mogelijk rond 15:30 een richting?

[ Voor 12% gewijzigd door Taro op 08-08-2024 12:59 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Mooie uitbraak zojuist, maar toch er weer tegenaan/onder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EHaTeZzqLfP0PPVkhiU9gGBFn34=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4qGG5iHVysUWRi7ae43vaLkB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Als Bitcoin niet terugzakt onder de 1D MA7 dan is hopelijk 60.9k next, uiteraard niet in één rechte lijn (of wel, mag natuurlijk altijd ;) ).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pJfxQlB-6HECTtwY9SfcpVEnFoo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V9VG5TUF4DcwKddH49HU9xnp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
En daar is de 60.9k :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-CndeafgXql12V8pwanBGC1rMk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GZBqCaB9avxXyhC2GpfvaSLo.png?f=fotoalbum_large

Long loopt nog, TP1 & TP2 geraakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2pyvhskzQ6_iuibbP4OXYtKimk0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ynlt34rMm3iYGY9hSsGoJ4qW.png?f=user_large

Edit: TP 3 ook geraakt op 60.944. De rest laat ik doorlopen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8fIaxTvjdfi4ATqB7dq00C-P-rA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SRQc5CMl5QNZSpsXcqwIMle0.png?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door Taro op 09-08-2024 00:00 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Mooi punt op de daily: Boven de blauwe lijn en onder/tegen 4 van de 8 MA's die ik hanteer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9lBvMIDw-VMc-N-nylMKxX9OLFo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4F3FSekUtMdaIcx4Sc0412n3.png?f=fotoalbum_large

Met het bullish momentum van de afgelopen dagen kan het vrij vlot gaan. Op de weekly bevindt Bitcoin zich nog onder de blauwe lijn en dat is minder prettig. Als de vorige groene daily candle zich echter herhaalt zitten we al tegen de bovenkant van dit patroon aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AcWQ7BfRGI6zMxz5nAKwmmdtDgo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lD0XcEw1RUYrjVZimZHI3HKO.png?f=fotoalbum_large

Hier rejecten geeft nog steeds kans op het opnieuw opzoeken van de rode lijn, maar op basis van de kracht van de afgelopen dagen kan ik mij dat nauwelijks voorstellen. Volledig uitsluiten kan je het natuurlijk niet, altijd rekening mee houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Taro schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 08:36:

Met het bullish momentum van de afgelopen dagen kan het vrij vlot gaan.
Het is al vlotter gegaan tov de eerste keer dat we de rode lijn opzochten. Dus dat vind ik positief. Verder zijn er al signalen dat de FED zich richting de geldprinter aan het bewegen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie(f)
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-08 15:07
Joosie200 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 08:42:
[...]

Het is al vlotter gegaan tov de eerste keer dat we de rode lijn opzochten. Dus dat vind ik positief. Verder zijn er al signalen dat de FED zich richting de geldprinter aan het bewegen is.
Als dat weer zo is wordt het helemaal nooit meer wat met Amerika 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masstje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-09 09:36
Wil onderstaande zeggen dat er nog (heel wat) marge is?

Staat laag tov start run vanaf 28 tot ATH.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QhsC9QjRyHHnEmFBFyCHH6VNSGQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ly2g3lAgUEDoLw4jPHEYir5d.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
Masstje schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:56:
Wil onderstaande zeggen dat er nog (heel wat) marge is?

Staat laag tov start run vanaf 28 tot ATH.

[Afbeelding]
correct. F&G, RSI, funding rate etc staan allemaal nog erg laag. Is nog heel veel ruimte naar boven. Wat niet gezegd is dat dat vandaag of morgen gebeurd, maar dat het gaat gebeuren aankomende weken/ maanden is zeker

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
En nu weer precies op de lijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G5pl1KXsrx-TySnjv8W23Sirrk4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kAmFtEbEfRH2FKogWC1Mg382.png?f=fotoalbum_large

Vanuit RSI en MACD is er op de 1D en 1W ruimte naar boven, maar op de 4H wat ruimte naar beneden. Zou dus heel goed kunnen dat de 1D MA7, die nu op 58.2k ligt en waarschijnlijk vanaf nu weer zal stijgen ipv dalen, nog een keer als support getest gaat worden. Kan dus ook zomaar zijwaarts worden vandaag, morgen de 1D MA7 die dan bijv. rond 58.5-59k ligt nog eenmaal testen en daarna vanaf bijv. maandag weer verder omhoog naar hopelijk de bovenkant van dit broadening triangle pattern:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eDc7O5P2GMX4MqFmVeKF5m0F8Xk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nTzm59ip44NXwPVUvhrF1xKD.png?f=fotoalbum_large

Of range, maar wel alleen zichtbaar op de daily, niet weekly (De bovenste neergaande groene lijn is hetzelfde als die van het patroon hierboven, maar dus alleen netjes op de weekly):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZyPf-bA_3K4xiFCpARPz0rRhS0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q85XyASOC1rKQx4CY1F397F7.png?f=fotoalbum_large

Een keer de 1D MA7 terugtesten is alleen maar goed, hopelijk daarna de bovenkant van de range/triangle weer opzoeken :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
De blauwe lijn blijft relevant, vooralsnog dus inderdaad sideways...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RcOQb6J1QM8fyDayD8pPCIjXJo4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7KAOJNyw9Gpso7nEztI9ZZiA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Hertest van de 61.9-62.2k incoming:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C4-g7UApqmUaZfLfO8SUaFsDa_w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b0MO3LrM2rAm02GwyuQfNLw7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Dat was inderdaad de eerste test, inmiddels een wick en weer wat lager:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nVzz2drwzsT-yRMANjaGqcfywuc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/20AGcOK40xyK1NVjlpqtDqjN.png?f=fotoalbum_large

3 sell orders geraakt, rest van de positie nog op +10% lopen en wat hogere sell orders staan, weet niet of ze alsnog worden aangetikt of dat dit het voor nu was... Vermoed nog wel een poging en hopelijk nog wat hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Taro schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 11:30:
Dat was inderdaad de eerste test, inmiddels een wick en weer wat lager:
[Afbeelding]

3 sell orders geraakt, rest van de positie nog op +10% lopen en wat hogere sell orders staan, weet niet of ze alsnog worden aangetikt of dat dit het voor nu was... Vermoed nog wel een poging en hopelijk nog wat hoger.
lag ook mooi wat liquiditeit. Die mensen zijn nu iig rekt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iBd2vMhfCu4rwwhISzYZTeip8Mw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ul6Q8q1NG5pqrdbO1nQJLCje.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
anti elppa schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 11:50:
[...]

lag ook mooi wat liquiditeit. Die mensen zijn nu iig rekt.

[Afbeelding]
Yes, inmiddels een short lopen (eerste deel er al uit en SL in profit) met targets 60.3k en 59.5k, daar ligt ook wel een en ander.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N09gEjturRWfTJ8VzkucJCZz-NE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qVirmPvv9k3a04bePUY9StYb.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Taro schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 13:16:
[...]

Yes, inmiddels een short lopen (eerste deel er al uit en SL in profit) met targets 60.3k en 59.5k, daar ligt ook wel een en ander.
[Afbeelding]
59,5 zie ik niets. Of bedoel je 59.9, daar zit idd nog veel ja

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
anti elppa schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 13:45:
[...]

59,5 zie ik niets. Of bedoel je 59.9, daar zit idd nog veel ja
59,5 is onderkant regression trend, hopelijk schiet ie vanaf 59.9k met een mooie wick door:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wdAl-B_MHHpbV7Xc8PQ_sT-rdIk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PETsBRxVmI5qVtONCFFLhlFn.png?f=fotoalbum_large

1D MA7 ligt op 58.5k, ik kan helaas geen trailing stop gebruiken op MEXC, anders zou ik die op 59.750 starten en dan door laten lopen. Hopelijk wordt 59.5k geraakt en anders ben ik er toch al grotendeels uit.

Moet nu weg, zie het over 2 uurtjes wel weer (en tussendoor uiteraard ff op de telefoon spieken ;) ).

[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 11-08-2024 13:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
60.3k inmiddels geraakt (De buys na 12:00 zijn het verkleinen van de positie, geen longs of buys. Tot 12:00 zat ik long), 59.906 net gemist, hopelijk zo nog een extra kans met de lopende short :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hl0ddOqJT7U2rkUlFWPqRjB8Oo0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bRhNRuPmrFvGV9g61vPXd7nz.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RsW3DiwHQWtA2nbE0OwL5ic_FCs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vyFVksRE2JCoaxrNr6GenoVk.png?f=user_large

Bitcoin (hopelijk voor mij) onderweg naar de onderkant van dit channel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b2WMPmuuO6-5xFOedTLR2tu2fmY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OqlRfPaC4o7RlY6iR5gvQJsE.png?f=fotoalbum_large

En als de heatmap goed uitpakt zit er nog wat ruimte naar beneden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hYoW6sBJxtPMVnvGAB8Fbzxcfms=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FiIBhYNl5F8nKUHjbwymykBR.png?f=fotoalbum_large

En volgens de 4H RSI ook.

[ Voor 44% gewijzigd door Taro op 11-08-2024 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Kijken of de 7dma support bied. Weekly helaas minder mooi nu. Die stond er echt top voor tot vanmiddag

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Zat een serie te kijken, maar uiteraard ook met een schuin oog naar de laptop ;)

De hierboven benoemde targets zijn gehaald + nog iets lager. Short gesloten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wJDGBwCfiEQrUknicGL28rBkB7o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/19MawhQL52MNpnhhH919CR5h.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9cv3HdDDGuL85jv8O3eU63cZ8w0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7d3WUzDgiiFX1zxG2YlEoHsb.png?f=user_large

Nu richting de 1D MA7 rond de 58k een long aan het opbouwen, uiteraard hou ik rekening met een wick/daling iets onder de 1D MA7. Daalt de koers veel verder, dan volgt er een stop loss.

Inmiddels de onderkant van het channel gehaald + iets dat lijkt op een wick richting de 1D MA7.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wYzRycnrTMzn3WBXs7LjLgGPgv8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZsdvCY2HEFTtwIUWxRbSAX8o.png?f=fotoalbum_large

Iets lager mag nog en is gezond, hopelijk daarna weer de bovenkant van het channel opzoeken, waarbij de koers ook direct boven alle relevante MA's ligt. #HODL.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Gevaarlijk voor de wisseling van zondag op maandag, daarom een kleine positie en risico is voldoende afgedekt. Long loopt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dAwazZ4iEsemmSewk7Wm_gLc67k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xS7wW3nuogJNFeIPm77Gg3uM.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aKIdN3Ew9sPJiSMNbZFKr-QSUwk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v8thFcl1le2U8NSrEV1m1nU6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wiYlU_bMimN0T6EoQGAEG4UtZu8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8GXwRc9eUvA1y4222N6VtoRg.png?f=fotoalbum_large

SL's: Een aantal verspreid over 57k & 58k regionen. Take profit: +-60.990, dit komt overeen met de blauwe lijn boven de huidige koers & liquidatielevels in de heatmap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:37
Taro schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 22:41:
Zat een serie te kijken, maar uiteraard ook met een schuin oog naar de laptop ;)

De hierboven benoemde targets zijn gehaald + nog iets lager. Short gesloten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu richting de 1D MA7 rond de 58k een long aan het opbouwen, uiteraard hou ik rekening met een wick/daling iets onder de 1D MA7. Daalt de koers veel verder, dan volgt er een stop loss.

Inmiddels de onderkant van het channel gehaald + iets dat lijkt op een wick richting de 1D MA7.

[Afbeelding]

Iets lager mag nog en is gezond, hopelijk daarna weer de bovenkant van het channel opzoeken, waarbij de koers ook direct boven alle relevante MA's ligt. #HODL.
Interessante Posts zo die liquiditation heatmap erbij.
Nu begrijp ik ook hoe je hem gebruikt. Zie je weinig potentiële liquidatie levels dan is de kans aannemelijk dat je weer omhoog gaat (aan de hand van je andere TA info uiteraard)

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:33
Op basis van de daily, falling wedge, RSI niveau, MACD curve en de liquidaties rond de 58k verwacht ik dat het tijdelijk weer omhoog gaat. Het zal de komende weken blijven rommelen tussen dit niveau en 70k. Doorbraken daarboven verwacht ik pas in september. Ik ben weer in actie en heb een long op ETH geopend die momenteel bijna 100% in de plus staat.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 09:38
ScuL schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:52:
Op basis van de daily, falling wedge, RSI niveau, MACD curve en de liquidaties rond de 58k verwacht ik dat het tijdelijk weer omhoog gaat. Het zal de komende weken blijven rommelen tussen dit niveau en 70k. Doorbraken daarboven verwacht ik pas in september. Ik ben weer in actie en heb een long op ETH geopend die momenteel bijna 100% in de plus staat.
Eens, vanaf hier naar 70k zal geen 1-trapsraket worden. 3 mooie elliot wave stapjes naar 64k, dan een abc terug, en dan zien we wel weer.

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
ScuL schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:52:
welkom terug man!! Hoop dat het je nu wat beter vergaat. Eens verder met je analyse

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Aardig onderweg richting target van 60.9k:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GvdLOaf-nZPAqDCrHbq_jPYzTvY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jTFSYG2kwtZfPpygQwGAsOqR.png?f=fotoalbum_large

Helaas een deel van de SL geraakt, maar de gemiddelde instapprijs is door het terugkopen maar een paar USD hoger geworden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F37HYOcdydt8gugswco2RMyl-U4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xILU4Tlzky18UdWJvpDHyh2q.png?f=user_large

Daarna kan het zeker nog hoger, maar waarschijnlijk wel eerst even een terugvalletje, dan verder kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 12-08-2024 13:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
60.9k geraakt, echter had ik gisteravond de trade al gesloten (weer aan het werk na de vakantie...). De koers van Bitcoin bevindt zich nu net iets boven de blauwe lijn. Hopelijk houdt dit niveau (uiteraard ook ff terugtesten), dan kunnen we verder doorknallen richting hopelijk een nieuwe ATH. Volgende horde: 61.750 USD.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ve_UF5UAam8XSB3nYHkyCg_acqc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Shv5vtAdUvU4pRsdo2mkPMdZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:43
Taro schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 18:58:
Hopelijk houdt dit niveau (uiteraard ook ff terugtesten), dan kunnen we verder doorknallen richting hopelijk een nieuwe ATH. Volgende horde: 61.750 USD.
[Afbeelding]
Een beetje uitgezoomed zie ik de 66.700 wel aantikken, maar kan me ook voorstellen dat we daarna de ~47.000 nog even aandoen alvorens dán door te stijgen naar 70k+. Zie ik iets over het hoofd?

Zoiets? https://tweakers.net/i/wM...95a.png?f=fotoalbum_large

Maar misschien is het aannemelijker dat we vanaf nu boven de 55.8k lijn blijven en alleen zijwaarts gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Cyclonist op 13-08-2024 20:51 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Deman23
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-09 02:10
Cyclonist schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 19:18:
[...]

Een beetje uitgezoomed zie ik de 66.700 wel aantikken, maar kan me ook voorstellen dat we daarna de ~47.000 nog even aandoen alvorens dán door te stijgen naar 70k+. Zie ik iets over het hoofd?
47K zou behoorlijk disastreus kunnen zijn omdat we dan ook onder de rode lijn gaan duiken. Die daarna ongetwijfeld weerstand wordt. Tenzij je een hele lange wick bedoeld..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y4urWTfwolq_DwKlP0t_ZlqK22E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m19VMk1itzaSGh6E0yjhpBkU.png?f=fotoalbum_large

Even monday low sweepen? :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
yep volg het zelfde kanaal

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1kOpR13RCYKBOugZZvNL8L7ZCKU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V4A4QjyF5gMR24lnE44VMLHy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Op 30$ gefrontrunned en order gemist 8)7 :X :|

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bitcoin onderweg naar de 55.8k:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xp1XY5mAf1_5Z0upjBhFpzabruQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/diM8vza4l0R9LZrshirIYJRA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DarkShadow
En stocks weer hard op weg naar aths. Frustrerend. Maargoed, wanneer het veranderd,
zal dat waarschijnlijk ook heel snel gaan!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
DarkShadow schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 21:23:
En stocks weer hard op weg naar aths. Frustrerend. Maargoed, wanneer het veranderd,
zal dat waarschijnlijk ook heel snel gaan!
Als de 55.8k (minus een wickje een stuk lager uiteraard) het houdt, dan kan dat een keerpunt worden ivm higher low en daarna kan het hard/snel gaan.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De weekly 7MA die de vorige 2 bullruns zo relevant was is nu een flinke weerstand geworden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/scWAdJmJHlOnabge7wiUtbZe.jpg

De laatste 2 candles van vorige week en deze week raken precies die MA en daar een flinke rejection. Voor de weg verder omhoog moet die MA eerst support zien te worden.

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 15-08-2024 23:03 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Taro schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 21:31:
[...]

Als de 55.8k (minus een wickje een stuk lager uiteraard) het houdt, dan kan dat een keerpunt worden ivm higher low en daarna kan het hard/snel gaan.
56.0k en daarna een trend change dus ik denk dat we er al zijn

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qg-opBA482giyFIKuiOZv6MtByQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9YtkMKhMjZIqKi0FYRtbhZPr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
De 1D MA7 lijkt wederom als weerstand te fungeren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O1LXYvQuFMjanfTKTjHoqakhlZ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gDVkyMx4LGLXLgyarlSVd1W5.png?f=fotoalbum_large

Als dat zo blijft zal de 55.8-56k opnieuw worden opgezocht en dan blijft het daar hopelijk bij, anders is de 54k next en hopelijk niet alsnog opnieuw de rode lijn.

Bitcoin moet nu wel echt groene candles gaan laten zien en doorzetten, de bovenkant van dit patroon moet echt snel weer worden opgezocht anders neemt het vertrouwen te veel af in deze run en vermoed ik dat de 2 groene lijnen onderin weer een rol moeten gaan spelen. Dat is gezond, maar slaan we natuurlijk liever over :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/akejdLIZPTtfPkXUZuJB8Mia3-0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BknKJpGH0jqAAAOk6rx6kwVZ.png?f=fotoalbum_large

Dus hup, doorknallen nu! d:)b

Pagina: 1 ... 83 ... 101 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!