[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 82 ... 101 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is het een idee om nu de helft van de bitcoins te verkopen? Ik heb rond de € 60k. De koers ligt nu net een stukje boven $60k en de kans op daling richting de $50k is best groot.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
SvMp schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 01:51:
Is het een idee om nu de helft van de bitcoins te verkopen? Ik heb rond de € 60k. De koers ligt nu net een stukje boven $60k en de kans op daling richting de $50k is best groot.
Niemand die het weet. Misschien staan we over een half jaar op 125K of op 25K. Doe wat jij denkt dat het beste is voor jou. Pak winst of neem de gok, want niemand hier die je het kan vertellen. De ene persoon pakt liever nu winst. De andere is overtuigt van 100K komt sowieso snel. Weer een ander wil zien of we 50K doen of niet om dan daar de beslissing te maken. En weer een ander denkt dat we de komende 3 jaar geen ATH zien. Wie gelijk heeft gaan we zien en er is hier niemand die het weet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
PilatuS schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 02:31:
[...]

Niemand die het weet. Misschien staan we over een half jaar op 125K of op 25K. Doe wat jij denkt dat het beste is voor jou. Pak winst of neem de gok, want niemand hier die je het kan vertellen. De ene persoon pakt liever nu winst. De andere is overtuigt van 100K komt sowieso snel. Weer een ander wil zien of we 50K doen of niet om dan daar de beslissing te maken. En weer een ander denkt dat we de komende 3 jaar geen ATH zien. Wie gelijk heeft gaan we zien en er is hier niemand die het weet.
Klopt, niemand weet het 100% zeker, maar op basis van de 4 jarige cyclus en history often rhymes is het zonde om nu te verkopen.

Numbers in "[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #26"

Voorwaarde is wel dat je je er zelf goed bij voelt, en niet dat je het vanwege iemand anders doet ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Numbers op 29-06-2024 08:10 ]

Trust me when I say this is only the beginning.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 20:10
Welke TA baseer je je sentiment op? 50k roepen is net zo reeel als 40k of 90k. zonder analyse hoort dt in de SC thuis

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
De kans op een stijging richting 70k is best groot.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:50
Wat is je GAK?
Op welke tijdframes handel je?
Heb je het geld nodig?

[ Voor 3% gewijzigd door MrMrq op 30-06-2024 06:03 ]

Maktub

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:48
brothermaynard schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 09:18:
[...]

Welke TA baseer je je sentiment op? 50k roepen is net zo reeel als 40k of 90k. zonder analyse hoort dt in de SC thuis
Heb je de FIAT euro's nu nodig? Zo nee dan aanhouden, als je toch wat winst wilt nemen/verkopen kun je ook DCA verkopen. Voordeel is dat je nog wat achter de hand hebt als het toch lager gaat. Zou nooit de helft in 1x verkopen.

Ik denk dat we nu aan het uitbodemen zijn alle seinen staan op groen dat we binnenkort weer gaan stijgen. @SvMp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brothermaynard
Vaevictis_ schreef op zondag 30 juni 2024 @ 09:01:
[...]

Heb je de FIAT euro's nu nodig? Zo nee dan aanhouden, als je toch wat winst wilt nemen/verkopen kun je ook DCA verkopen. Voordeel is dat je nog wat achter de hand hebt als het toch lager gaat. Zou nooit de helft in 1x verkopen.

Ik denk dat we nu aan het uitbodemen zijn alle seinen staan op groen dat we binnenkort weer gaan stijgen.
Reactie op de verkeerde denk ik😉

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Numbers
  • Niet online
Een nieuwe update in de top indicatoren. Er verandert nu nog niet zoveel vandaar 1x per maand.

De Bitcoin koers heeft de 7WMA neerwaarts gekruist, resultaat hebben we gezien :P Netto is de Amerikaanse ETF inflow nog positief deze maand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iX1yg3qF3bVRldp_mLxvZ-55c_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bBCUG9IfLMpAUJ82FpTks3EQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
tomtom901 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:24:
[Afbeelding]

2 lokale trade opties voor BTC in de huidige range. Boven 65k holden is ruime kans om up te gaan.
Long heeft mooi gewerkt, wel iets wijder met de stop moeten gaan. Ik trade niet met een predefined stop maar met alerts waar ik de stop zou zetten en dan beoordeel ik a.d.v. prijsactie of ik eruit stap. Zo voorkom ik wicks die me pakken (A87 hunts :+).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQR-clmJJxUpZ3UKoGpXgF0oD_k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/snm1Lzyi8oWGEPDCZAf18aWV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Op de H4 en hoger eigenlijk nog niks aan de hand. Op <61k ligt (lag) wat liquiditeit. HODL.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uYhPKwqvKBzCPlQPClQbiEZl4vo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Nly38sA3cytz4ydjLckFEYTz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
Numbers schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:23:
Een nieuwe update in de top indicatoren. Er verandert nu nog niet zoveel vandaar 1x per maand.

De Bitcoin koers heeft de 7WMA neerwaarts gekruist, resultaat hebben we gezien :P Netto is de Amerikaanse ETF inflow nog positief deze maand.

[Afbeelding]
@Numbers Leuk dat je TABI meeneemt, heb je een abo op IA bij TradingView? Alles staat nog steeds op groen dus mooie kans voor DCA koop. Dank voor je werk. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Numbers
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:07:
[...]

@Numbers Leuk dat je TABI meeneemt, heb je een abo op IA bij TradingView? Alles staat nog steeds op groen dus mooie kans voor DCA koop. Dank voor je werk. _/-\o_

Nee, geen abonnement, maar kijk wel zijn video's. Deels tenminste, hij brengt er voor mij teveel uit om ze allemaal te kunnen volgen. Hou wel van de data analyses.

Voor degenen die hem niet kennen. IA = InvestAnswers en ze (er zit een team achter) hebben een YouTube kanaal.
TABI is eigenlijk een combinatie van heel veel indicatoren die ze in een formule hebben gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Numbers schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:13:
[...]

Nee, geen abonnement, maar kijk wel zijn video's. Deels tenminste, hij brengt er voor mij teveel uit om ze allemaal te kunnen volgen. Hou wel van de data analyses.

Voor degenen die hem niet kennen. IA = InvestAnswers en ze (er zit een team achter) hebben een YouTube kanaal.
TABI is eigenlijk een combinatie van heel veel indicatoren die ze in een formule hebben gezet.
Ja dat vind ik ook het nadeel, had liever gezien 2-3x per week goede kwaliteit dan dan elke dag 1 of 2 video's. Ik kijk ze wel maar sla veel stukken over toch veel herhaling.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Hopelijk houdt dit niveau, anders is waarschijnlijk 51-52k next:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/31U2MMq5PSTjRSenwzcXDZz_gBA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mk5arUJhVsErenX7iuBzFsgt.png?f=fotoalbum_large

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Masstje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-09 09:36
Ik zie hem niet houden op 57 maar eerder terug naar bodem van de grote groene candle van begin maart.
Regio 51K dus.

Vaak kan je in het verleden zien dat de onderkant van grote groene candles opnieuw opgezocht worden als bodem (met wick eronder). Zelden blijven rode candles beperkt tot ergens in de helft van zo'n grote opwaartse koers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6b8JMdgm_yBDsShw-nYeE9rXUYs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9sPNpfJcCbtB5UV7NJNMwq0U.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:08
Verkeerd topic

[ Voor 96% gewijzigd door elektriekert op 04-07-2024 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beug
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18:41
Taro schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:56:
Hopelijk houdt dit niveau, anders is waarschijnlijk 51-52k next:
[Afbeelding]
Ik heb nog een horizontaal price level staan op 53k, trekken jullie deze niet? Zie dat jullie 'm aan de onderkant hebben gezet van dat kanaal (+-51k).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Terug op de 1D MA200:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bGBBZkAwPsFcEMFbrTM1D1eAxq0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZB54VixGxyP28PYe8YnKCRe1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Je kunt hier meerdere patronen in zien, waaronder:
  • Bullish pennant
  • Ascending triangle
  • Bearish rising wedge
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4AfB1CI4atuCcSvZaxkm0JqeK3E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rl170lxyqHLXDC1fouMoUUNY.png?f=fotoalbum_large

Een Ascending triangle kan als je de bovenkant als (bijna) horizontaal beschouwd. Een Bullish pennant als je altijd bullish bent en een Bearish rising wedge als je 1 op 1 naar deze cheat sheet kijkt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x43XyjyyKigdue-ZvmtaodRFBNs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xw8XLFE9c4m9YFMOEn7AEVV5.webp?f=fotoalbum_large

Natuurlijk hoopt iedereen op de bullish varianten, maar als je eerlijk naar de cheat sheet kijkt, wat vind je dan zonder daarbij met je voorkeur rekening te houden?

Mijn antwoord: Een Bearish rising wedge.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lmRqL6KTdoZhBEUadaCbrN7-DRQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JI3pBZZ6FgOL1RVAstGkB3me.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJtd0K59PcNAcf4RjZeOtNEyR4A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/a6SISdhk6F5UQVpqAeKSa8qb.jpg?f=user_large

[ Voor 192% gewijzigd door Moiety op 04-07-2024 22:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Moiety schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 22:33:
Als ik het zo bekijk lijkt, bij een bearish rising wedge, de lijn van linksboven de wedge in te stromen. Dat is nu niet het geval.
[Afbeelding]
Er is een reversal versie (bovenin) en een continuation versie (onderin, die jij toont). Aangezien Bitcoin aan de onderkant het patroon in is gegaan betreft het de reversal variant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vi628vc_auVv3VOXFIyUalAUyuk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ia87t9vmSvp7UqK9HjkXb7ga.png?f=user_large

Edit: Zie dat je je bericht hebt aangepast, maar aangezien dit patroon er inderdaad 2x in staat laat ik deze toelichting wel even staan.

[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 04-07-2024 22:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:20
Taro schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 22:36:
[...]

Er is een reversal versie (bovenin) en een continuation versie (onderin, die jij toont). Aangezien Bitcoin aan de onderkant het patroon in is gegaan betreft het de reversal variant:
[Afbeelding]

Edit: Zie dat je je bericht hebt aangepast, maar aangezien dit patroon er inderdaad 2x in staat laat ik deze toelichting wel even staan.
Time frame veel te groot. En die reversal bearisch rising wedge komt vrijwel nooit voor/ speelt bijna nooit uit. Kan me niet 1 situatie herinneren bij btc op timeframe 4h+

Maar die 200dma lijkt iig te lukken vandaag. Dat is fijn.

[ Voor 3% gewijzigd door anti elppa op 04-07-2024 23:00 ]

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Vervolg, de eigenlijke reden van het bericht hierboven: Stel dat het inderdaad een Bearish rising wedge is en dat die zo uitpakt als beschreven. Dus los van wat je wil/hoopt/verwacht, hoeveel je ook gelooft in de cycles, hoe bullish je ook bent en hoopt op >100k eind dit jaar, puur rationeel, dan is 1 van de volgende 2 opties heel waarschijnlijk:
  1. Stijging tot 73-75k om daarna, net als de vorige run, een "lokale" dubbele top neer te zetten en daarna de onderste lijn op te zoeken
  2. Vanaf hier geen stijging meer tot de bovenste lijn, maar in stappen naar de onderste lijn rond de 40k.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dPeCAIa4-6DnNUKM_2GgAub78xM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nyyEMAQ3pg2nD8hu1VvXoE8f.png?f=fotoalbum_large

Stel dat je geen holder bent, maar trader en graag op de markt inspeelt en timed, dan heb je nu de volgende opties om in te spelen op dit patroon:
  1. All-in rekenen op de bovenste lijn en dan alles verkopen met de kans dat Bitcoin eerst toch richting de onderste lijn gaat en je dus 1/3e van de waarde van je pf ziet verdampen (Ja ja, hodl, maar nu ff niet...)
  2. Nu een deel verkopen en met het restant wachten op het alsnog aantikken van de bovenste lijn
  3. Alles verkopen en rekenen op de onderste lijn, een eventuele stijging tot de bovenste lijn missen is acceptabel, mits dit patroon uiteraard geldig blijft (maar daar gaan we van uit in deze case). Rond de onderste lijn pak je dan Bitcoin opnieuw op, maar dan heb je wel ongeveer 1,5x zoveel Bitcoin waarmee je de rit richting de bovenste lijn weer op kunt pakken.
Ik weet dat bearish berichten altijd minder gewaardeerd worden dan bullish berichten, maar aan de andere kant zal je mij nooit betrappen op "we gaan 100% zeker naar de 200k deze cycle dus koop nu bij voordat het te laat is!!!" berichten. Ik kijk altijd zowel omhoog als omlaag, uiteindelijk blijft het kansberekening.

Mijn gevoel zegt op dit moment, ondanks dat ik heel bullish ben en geloof in de halving, cycles, etc. dit ook nog wel als een deceptie zou kunnen eindigen met een nieuwe top rond de 75-80k (wick), bijv. eind dit jaar, of bijv. richting mei 2025, om daarna zo naar de chart te turen: -O-

Ik wil geen discussie starten over of patterns altijd uit moeten pakken zoals beschreven, maar stel dat het inderdaad dit patroon betreft met 100% zekerheid en achteraf blijkt dat zo uit te pakken, zou je dan nu optie 1, 2 of 3 kiezen? Mijn gevoel zegt: Optie 2, nu een deel verkopen en een deel rond de bovenste lijn. Ik zeg niet dat ik dat nu doe, maar ik neem het wel in overweging.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
En zo dan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N7_u8lAOzJGyln_eEreqDcRQNtE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8NkzyS4csCr33CfhjBPNhGt2.png?f=fotoalbum_large
En die reversal bearisch rising wedge komt vrijwel nooit voor/ speelt bijna nooit uit. Kan me niet 1 situatie herinneren bij btc op timeframe 4h+
Zoals gezegd: Kijk puur naar het type patroon en laat je gevoel erbij achterwege. Wat als dit de eerste keer is?
Maar die 200dma lijkt iig te lukken vandaag. Dat is fijn.
Timeframe veel te klein ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 04-07-2024 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:06
Mijn gevoel aka glazen bol zegt dat de bullish periode nog te kort is om nu al te switchen naar bear. Maar het zijn wereldwijd ook wat onzekere tijden dus het kan maar zo dat dit het was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
gebruikershaes schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 23:21:
Mijn gevoel aka glazen bol zegt dat de bullish periode nog te kort is om nu al te switchen naar bear. Maar het zijn wereldwijd ook wat onzekere tijden dus het kan maar zo dat dit het was.
Als het patroon van 2021 zich herhaalt dan volgt er nog een stijging tot 75-80k, alsnog een mooi resultaat, maar wel magertjes tov de verwachtingen. Het kan natuurlijk ook prima zo zijn dat Bitcoin uit dit patroon ontsnapt en richting bijv.>150k gaat. Switchen naar bear hoeft dus nog niet, maar wel altijd goed om met verschillende mogelijkheden rekening te houden.

[ Voor 15% gewijzigd door Taro op 04-07-2024 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
MrMrq schreef op zondag 30 juni 2024 @ 06:01:
[...]

Wat is je GAK?
Op welke tijdframes handel je?
Heb je het geld nodig?
62k. Buy and hold. Geld niet nodig, maar ik vind het nogal krankzinnig om toe te kijken terwijl mijn vermogen verdampt. Achteraf gezien had ik dit weekend gewoon alles moeten verkopen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
SvMp schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 02:25:
[...]

62k. Buy and hold. Geld niet nodig, maar ik vind het nogal krankzinnig om toe te kijken terwijl mijn vermogen verdampt.
Als je echt buy and hold doet zou het je niet uit moeten maken wat de ruis met je portfolio doet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Update:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HVq7mXhP1-hzbTBpV9AfnIoi8jI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qDhAIR6yXrg2KiWF6AMPhpQr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:06
Dus jij zegt als we onder de pak ’m beet 35k komen zijn we fakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
gebruikershaes schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:16:
[...]

Dus jij zegt als we onder de pak ’m beet 35k komen zijn we fakt?
als we onder die onderste lijn komen (lange uptrend) zijn we wel fucked ja

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Moiety
Persoonlijk kijk ik naar deze witte lijn. Wmb geeft deze, technisch gezien, de bullmarket weer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SHIKzat78O3h0nhAtlyqVF6jhVk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m5dmOjnrXg2nVusE58wnTMKS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerTien
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Moiety schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:49:
Persoonlijk kijk ik naar deze witte lijn. Wmb geeft deze, technisch gezien, de bullmarket weer.
[Afbeelding]
Dan zou je dus terug testen maar ongeveer 43K ? (start van de impuls)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moiety
BoerTien schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:49:
[...]

Dan zou je dus terug testen maar ongeveer 43K ? (start van de impuls)
Idd, rond die koers. Maar ik hoop dat we die niet halen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
De daily:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fg6wBIXRusFCTJT4a9fC0CeTn0I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7EWAWHCLa8FTNy8lfTQEAEi4.png?f=fotoalbum_large

De weekly:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rgwpwAXqqSSoQ4z3vV69m8plJr8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SfvWFOdsFV5nLsK0kg8i4Onr.png?f=fotoalbum_large

De monthly:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x9YZXEu4xkKQFyhzVeiBzNLBQ2U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8eMku6ydE9dMY15IQZ4b34i8.png?f=fotoalbum_large

De yearly:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/049Q3QpWeAH6qGovZ1G8RWDGjhg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bZWgA6ThpWZyUTmvStZn8C1C.png?f=fotoalbum_large

Kijkend naar de daily/weekly wil ik wel echt zien dat Bitcoin die blauwe lijn reclaimt ipv er zoals nu is gebeurd als resistance op afketst. Anders hou ik nog zeker rekening met het testen van de 51k. Hopelijk nu niet weken lang sideways, maar ff de pleister eraf zodat we in september nieuwe highs kunnen gaan neerzetten.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Wederom een poging gaande (1H):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GtbXNGdIjpwYtPyn0WttTGjxPf4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ti7ZyXN5C9TBUUYWPZxKUc7A.png?f=fotoalbum_large

Na een aantal gefaalde pogingen zal er doorgaans een daling plaatsvinden en wordt bijv. 53-55k opnieuw getest.

Edit: Update, spot on tegen de lijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nj5SEAK94x2Eyu3Kr3yOdrHESb8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uI5yaUa7MJtMWagW2dVlEIHr.png?f=fotoalbum_large

Edit 2: En er (nog twijfelachtig) boven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5MLzCTz9fIZeysHqex7SyO1KZtM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o3VpmZAIzYdwxrUl9bIJa9QN.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Taro op 06-07-2024 17:37 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Net de 1D MA200 niet gehaald. Grote kans dat de blauwe lijn rond 57k weer wordt getest. Als die niet houdt dan wordt 56.6k (de onderkant van de vorige candles) opnieuw getest.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nlPyGUIAlqrCfWjCIVtCy0BcyV4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FDYpeGhyNJ8neq65eZBmyHA2.png?f=fotoalbum_large

Ik ga er van uit dat minimaal de blauwe lijn opnieuw wordt getest, daarom een short lopen vanaf 57.585 USD.

Edit: Inmiddels op de blauwe lijn aanbeland en SL/TP verder naar beneden verplaatst met wat ruimte voor een bounce. Jammer dat MEXC geen trailing stop ondersteunt, dat is hiervoor het makkelijkst.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f1UX3Kypu18liWF8Gosh_uM-tDw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Hf3xwcBDX0M6M09bSctJ7ogY.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r63osBYcnDlnGp7DUjvZ8CkNppw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/e2oi8igiHQ9RBMUNEKuMkL5y.png?f=fotoalbum_large

Edit: Inmiddels winst genomen, wachten op een volgende kans.

[ Voor 39% gewijzigd door Taro op 07-07-2024 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Nu onderweg naar de onderkant van de vorige candles of mogelijk lager?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/95GuZ69UpCOY8orgnDxsisZoBeY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b994pK983QE5LuZEUYroXgcR.png?f=fotoalbum_large

Nieuwe short loopt alweer even, SL in profit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qg7G6jQ34n4YYafV-lPIjpYUSOw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/n1MztTZHYGGldLUuVm3IrzGe.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:22
Taro schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:26:
Nu onderweg naar de onderkant van de vorige candles of mogelijk lager?
[Afbeelding]

Nieuwe short loopt alweer even, SL in profit:
[Afbeelding]
@Taro Is die 200MA op de 1D nog relevant voor de weekly close? En hoe erg is het qua technisch beeld als die 200MA op de 1D nu al 2 dagen niet is terug geclaimd?

Vorige cycle werd de 200MA pas na de eerste top op 64K verloren in mei 2021 (post-halving year dus). In maart 2020 ook (pre-halving, maar dat zie ik toch als blackswan coronadip).

Ik ben geen trader, ga ook geen actie ondernemen verder, maar ben wel benieuwd naar de mening onder de TA-ers.

[ Voor 3% gewijzigd door BTC100K2021 op 07-07-2024 16:03 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
BTC100K2021 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 16:03:
[...]

@Taro Is die 200MA op de 1D nog relevant voor de weekly close? En hoe erg is het qua technisch beeld als die 200MA op de 1D nu al 2 dagen niet is terug geclaimd?
Wat mij betreft wel, een close eronder is niet handig, maar niet per se destructief mits de koers er niet mijlenver onder ligt.

Wat je niet wil zien is het structureel falen van reclaims van de 1D MA200 en dat zie je dus nu wel een eerste keer gebeuren, al zegt dat nog niets. Er zijn doorgaans meerdere pogingen nodig, dus nog genoeg kansen.

Zie de rode lijn boven de huidige candles:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2wXT4nvUmtI2XCCdxBGPphFSB-I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/75V4jK083ehqN2ZBdBg8PYLz.png?f=user_large
Vorige cycle werd de 200MA pas na de eerste top op 64K verloren in mei 2021 (post-halving year dus). In maart 2020 ook (pre-halving, maar dat zie ik toch als blackswan coronadip).

Ik ben geen trader, ga ook geen actie ondernemen verder, maar ben wel benieuwd naar de mening onder de TA-ers.
Voor mijn gevoel zijn veel mensen gisteren veel te optimistisch geweest ivm de stijging aan het eind van de dag. Er kan nog maar zo een hertest van de lagere regionen plaatsvinden.

Nou moet ik hier ook bijzeggen dat ik van nature beter trade in een neergaande markt dan een stijgende markt. Daarom heb ik de afgelopen maanden ook gehold en niets gedaan. Maar in lijn met mijn berichten van eerder deze week icm het grotere plaatje, ben ik toch weer af en toe shorts gaan openen wat ik doorgaans in een bullrun niet doe. Eerst o.a. de 1D MA200 terugclaimen. Boven de 61k (blauwe lijn) en bij voorkeur boven de 63k word ik weer 100% bullish. Nu ben ik nog even voorzichtig en hou ik rekening met beide opties.

De short loopt nog:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXWkeYVn10Tk9qZBV8g-ICKQxj4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JRg7hFscmm5FWnEYIYDbnAPK.png?f=user_large

En de onderkant van de vorige candles is zoals verwacht ondertussen ook aangetikt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iBJGD8IxThAW7eeiZaZDC7G99bw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UuZl6riopWZ1kpYJ1BJLi91c.png?f=fotoalbum_large

Grote kans dat er nu een kleine bounce plaatsvindt, daarna 2 opties:
  1. Weer de bovenkant van de vorige candles opzoeken
  2. Weer richting de 53k

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Eens zien wat de monthly 7MA gaat doen. Nogal een S/R sinds de ATH van 2018.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1I8c3xsU-kJPSVuB5l_Ud73LSJ8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0WTazYGIcd5mZKNHkj9fe4JX.jpg?f=fotoalbum_medium

Op dit moment ligt die MA rond de 58K. Vooral tijdens de vorige ATH is het wel interessant om te zien wat ie daar deed. Die regainen gaf ons een iets hogere ATH. Die blijven testen als resistance en het is over. Best wel een belangrijke stap om te nemen willen we verder omhoog naar een nieuwe ATH gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
PilatuS schreef op zondag 7 juli 2024 @ 17:16:
Eens zien wat de monthly 7MA gaat doen. Nogal een S/R sinds de ATH van 2018.

[Afbeelding]

Op dit moment ligt die MA rond de 58K. Vooral tijdens de vorige ATH is het wel interessant om te zien wat ie daar deed. Die regainen gaf ons een iets hogere ATH. Die blijven testen als resistance en het is over. Best wel een belangrijke stap om te nemen willen we verder omhoog naar een nieuwe ATH gaan.
Inderdaad heel relevant geweest de afgelopen periode én ligt daarnaast vlak boven de 1D MA200, in dit geval oranje gekleurd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EUNyvOPlAGFo01Qr2HKUOxLRFFo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WhmIRtizr7vFXU7fRtZGleMU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
Taro schreef op zondag 7 juli 2024 @ 18:04:
[...]

Inderdaad heel relevant geweest de afgelopen periode én ligt daarnaast vlak boven de 1D MA200, in dit geval oranje gekleurd:
[Afbeelding]
Dit door jou goed te voorspellen heen en weer gestuiter kan je toch aardig winst opleveren. Hoe doe je die analyses? Binnen de software van een exchange? Of heb je daar andere (Betaalde) tools voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:54
brothermaynard schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:34:
[...]

Dit door jou goed te voorspellen heen en weer gestuiter kan je toch aardig winst opleveren. Hoe doe je die analyses? Binnen de software van een exchange? Of heb je daar andere (Betaalde) tools voor?
Heel veel tijd erin steken en n eigen strategie ontwikkelen en evalueren gok ik zo.

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
shovelhead1340 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:53:
[...]

Heel veel tijd erin steken en n eigen strategie ontwikkelen en evalueren gok ik zo.
Correct, gebruik er buiten TradingView om geen aanvullende tools voor.

Inmiddels is Bitcoin afgeketst op de 1D MA7:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whZKisXf1jCkunqa0deMSbf-3q8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VihardAHs99ZnpOE5gX1ni2Q.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
En inmiddels ook weer onder de blauwe lijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uvlGoxG-bsw2k1zxBooQ1osJ6sk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n33QimKc4hcu44ow2S2Th35r.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Tjah, gooi maar een muntje op over welke kant dit op gaat....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wd83DEQjQzPMS9fMyKYhPmDrSL0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3aa5jmdcK8nKqTI8Dqn4REEz.png?f=fotoalbum_large

Ik kies even geen kant en kijk het aan. Short inmiddels gesloten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qdKX29UXoX_QcZNaqpUa-gnR7-c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hZwXpAu3pDv3bhUE5rnTIIH3.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
Taro schreef op maandag 8 juli 2024 @ 18:06:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie trade! Voor mijn gevoel moet je op deze manier leverage traden. ‘Korte’ ( enkele uren?) posities op volatiele dagen. Slightly off-topic handel ik op die manier leverage in valuta ( ondersteund deels door geautomatiseerde TA). Belangrijkste verschil is dat ik voor crypto geen beurs heb gevonden waar je beide type positie tegelijk kunt openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Taro schreef op maandag 8 juli 2024 @ 18:06:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
tja, gewoon veel sell pressure, schijnt dat de Duitsers nu voor de helft klaar zijn. Als dat echt zo is valt het wel wat mee, wordt het allemaal zo opgekocht. Denk dat als de volgende cpi data meevalt en jobs tegen, en er een rate cut wordt aangekondigd, dat we dan wel eens snel kunnen gaan Moonen.

Maar als het doorzet en we de 40k regionen op gaan zoeken wordt ik zelf toch wel bearish. Weet niet of ik klaar ben voor een echte vroege bear...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
brothermaynard schreef op maandag 8 juli 2024 @ 19:41:
[...]

Mooie trade! Voor mijn gevoel moet je op deze manier leverage traden. ‘Korte’ ( enkele uren?) posities op volatiele dagen. Slightly off-topic handel ik op die manier leverage in valuta ( ondersteund deels door geautomatiseerde TA). Belangrijkste verschil is dat ik voor crypto geen beurs heb gevonden waar je beide type positie tegelijk kunt openen.
Op MEXC kan je in Hedge mode traden en tegelijkertijd zowel long als short gaan. Aan de andere kant zou ik er niet teveel geld durven stallen.... Gelukkig nog wel zonder verplichte KYC.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
1D MA7 is gelukt, 1D MA200 is nog een horde:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o4jXjyq_Cy4AuJ0uc_r4Pm6uWlw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ExBOYjblBRfKoXKEch7QrOmL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
En er onder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a5OpQY5yydOZ1-42hnaQTXTOpok=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YezV9NNV5sc9pILQMFo1Ma5Y.png?f=fotoalbum_large

Short loopt vanaf 58,858.10 USD, uiteraard met strakke SL, de bulls kunnen maar zo een poging wagen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:22

resusaapje

h less

Uit Hulpacties Oekraïne deze link geplukt: Doneren Kinderziekenhuis Kyiv

Weet niet of dit de plek is om te delen, maar het door de Russen bombarderen van een Oekraïns kinderziekenhuis is nieuws en het is relevant omdat er ook crypto gestort kan worden. 8)
In de SC verdwijnt het een beetje erg snel, maar mods, verplaats vooral als dat nodig is.

Ik ga mijn onregelmatige dca iig daarheen gooien. Druppel op een gloeiende plaat, maar eindelijk zinnig gebruik van mijn shitcoins. Even kijken wat het handigst is. Ik denk USDT over TRX?

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrlemons
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 03-11-2024
Dit is niet de plek voor deze discussie.

[ Voor 85% gewijzigd door tomtom901 op 10-07-2024 16:39 ]

Lemons are sour, Bitcoin is sweet, when life gives you both, you're in for a treat!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Worden de 1D MA7 en blauwe lijn nu als support getest om daarna te stijgen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WyN8MKUNbqS7feRwunm7VwyT-Tk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AKpTwpNY9vnZZM3kr39mqnTF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VKAUCAoHakcaKiUXUohgYMNZ9oE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XbiV8JQhSDSWklIWlRtjbMEq.png?f=fotoalbum_large

BTC. Eigenlijk geen reet te melden tot we die 58.4k doorbreken en vast weten te houden. Tot die tijd is de trend nog steeds down. Afgelopen week vooral de stocks getrade want van deze prijsactie wordt niemand vrolijk. Wel spot bijgepakt tussen 54k en 56k.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
tomtom901 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 11:33:
[Afbeelding]

BTC. Eigenlijk geen reet te melden tot we die 58.4k doorbreken en vast weten te houden. Tot die tijd is de trend nog steeds down. Afgelopen week vooral de stocks getrade want van deze prijsactie wordt niemand vrolijk. Wel spot bijgepakt tussen 54k en 56k.
die 58.4 is minder relevant geworden (rolt er net ook zonder volume op gemak doorheen). Want vorige week lag en dat horizontale level die jij nu tekent en de 200dma exact op elkaar. Nu ligt de 200 dma rond de 59.2k. Ik kijk daar nu meer naar op het moment.

Ik verwacht iig zeker een test van die 200dma, en ik verwacht ook dat we die pakken en dat we naar de 62 a 63k regio gaan aankomende week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
anti elppa schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:04:
[...]

die 58.4 is minder relevant geworden (rolt er net ook zonder volume op gemak doorheen). Want vorige week lag en dat horizontale level die jij nu tekent en de 200dma exact op elkaar. Nu ligt de 200 dma rond de 59.2k. Ik kijk daar nu meer naar op het moment.

Ik verwacht iig zeker een test van die 200dma, en ik verwacht ook dat we die pakken en dat we naar de 62 a 63k regio gaan aankomende week.
Ik ben het met je eens dat hij minder relevant is, maar we hebben hem op de daily nog nooit vast kunnen houden. Ik trade zelf niet op basis van de DMA's dus die heb ik niet bijdehand, maar ik neem het van je aan. 59.2k zie ik nu niet als relevant a.d.v. prijsinfo maar dat is dus zonder een DMA.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Magpie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:28
Ook hier tussen 54-56k mijn portfolio met 40% verhoogd. Achtergrond is verhuizing van ETF naar cold storage, maar hopelijk een goed moment om tijdelijk iets meer exposure te hebben. De ETF bitcoin verkoop ik dan wel als we weer de ATH naderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Magpie schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:17:
Ook hier tussen 54-56k mijn portfolio met 40% verhoogd. Achtergrond is verhuizing van ETF naar cold storage, maar hopelijk een goed moment om tijdelijk iets meer exposure te hebben. De ETF bitcoin verkoop ik dan wel als we weer de ATH naderen.
Lekker man :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magpie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:28
Neem het met een korrel zout hoor, ben mega bullish op de wat langere termijn. Het is weer huilie huilie als ik als simpele hodler de rit van 69k naar sub 20k mag meemaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bitcoin lijkt vooralsnog weer op de 1D MA200 af te ketsen, of doet zo een nieuwe poging:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-fWhT7NI8VzTDgVmBSdeRqanSk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AywFC4AO2yvvixfX9XRGMkPa.png?f=fotoalbum_large

Short loopt vanaf 58.728. Edit: Inmiddels met een kleine winst gesloten.

[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 13-07-2024 20:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Taro schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 18:58:
Edit: Inmiddels met een kleine winst gesloten.
Verstandig denk ik, ik zie short term upside als meer waarschijnlijk.

@anti elppa Je hebt gelijk, met laag volume toch die 58.4k kunnen pakken en het lijkt erop dat we hem vasthouden. Als we de daily candle er boven sluiten hebben we een nieuwe lokale support te pakken. Backtest van die support kan een mooie scalp long zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EcoJ3dEjsxJ_d-r_W5PKfTKTTKo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ii9ItRd0GZcRvSETCQdcIAIA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
tomtom901 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 20:12:
[...]

@anti elppa Je hebt gelijk, met laag volume toch die 58.4k kunnen pakken en het lijkt erop dat we hem vasthouden. Als we de daily candle er boven sluiten hebben we een nieuwe lokale support te pakken. Backtest van die support kan een mooie scalp long zijn.

[Afbeelding]
200dma ook hier mooi te zien

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iPmeynKs0DaJu_VbjTpACAxSXZw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PYuvfhN1f4H9sdHFczGeoN3I.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
tomtom901 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 20:12:
[...]

[Afbeelding]
Backtest gebeurd, de long is getriggered en ik zit in positie op winst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hXgVkugveukL-AjxHf7gRDPRcjk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zzomoTklTBr5Nc2cWGxJxqyf.png?f=fotoalbum_large

Edit 01:00. TP-1 hier op 59.5k voor snelle move van 58.4 naar 59.6k :D. Stop op entry, welterusten!

Edit 08.09 TP-2 op 60.250, uit de positie :)

[ Voor 5% gewijzigd door tomtom901 op 14-07-2024 08:12 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Dat was de 1D MA200, nu de 1D MA25 direct boven de koers, maar die is wat mij betreft niet zo relevant als je terugkijkt naar de afgelopen periode. Eerst de 61k halen. Er kan ook nog wel even tijd overheen gaan voordat we 64k regionen weer zien, bijv. eerst afketsen rond de 61k, dan bijv. 58-59k opnieuw testen, ondertussen liggen de hogere MA's een stukje lager omdat ze dalen en als die 2 in de buurt zijn er doorheen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZUpd_AdWYZy1E-AyuEh3gnlf8uk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KZYGl4WRE5GreWNv0SVEHvgB.png?f=fotoalbum_large

De bullmarket support band ligt ook vlak boven de huidige koers, dat kan ook nog een dingetje zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qQsl4bU4oTME7yWFvTH9VsN__cA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jhZYBfPcwIEUXWGDpAUBWT9E.png?f=fotoalbum_large

Ik ben optimistisch, maar blijf wel voorzichtig. Mocht Bitcoin niet door de BMSB heen komen, dan ziet het er namelijk niet prettig uit, ik ga er echter vanuit dat dat wel lukt, maar je moet altijd met beide opties rekening houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Taro schreef op zondag 14 juli 2024 @ 09:59:
Dat was de 1D MA200, nu de 1D MA25 direct boven de koers, maar die is wat mij betreft niet zo relevant als je terugkijkt naar de afgelopen periode. Eerst de 61k halen. Er kan ook nog wel even tijd overheen gaan voordat we 64k regionen weer zien, bijv. eerst afketsen rond de 61k, dan bijv. 58-59k opnieuw testen, ondertussen liggen de hogere MA's een stukje lager omdat ze dalen en als die 2 in de buurt zijn er doorheen.
[Afbeelding]

De bullmarket support band ligt ook vlak boven de huidige koers, dat kan ook nog een dingetje zijn:
[Afbeelding]

Ik ben optimistisch, maar blijf wel voorzichtig. Mocht Bitcoin niet door de BMSB heen komen, dan ziet het er namelijk niet prettig uit, ik ga er echter vanuit dat dat wel lukt, maar je moet altijd met beide opties rekening houden.
Zit zeker nog genoeg weerstand tussen hier en pak em beet 65k. Daarom heb ik nu wel een keer een stoploss op mijn long

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
En daar is de Bull Markt Support Band:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/41SbRwK1doRRBH1JlcdVyln9zp8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ak5ZesG8gmMMwhNcaN8Ymsnn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Nu online
Nu de bull market resistance band 😢. Snel maar weer boven gaan zitten dan. Hoe vaak is die eigenlijk verloren in vorige bulls?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Eerste deel BMSB is binnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uIBTjPsC7BxXts-Fl1Ucnoapabo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ubMbvQOce6wUebpXb6lMTj7r.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
BTC.

Hoop gebeurd, lekkere actie. Schrok een beetje van de gains op mijn ultra swing die vanaf 55k loopt, dus die ga ik hier rond 63k sluiten. Voor de lezers, ik trade met verschillende accounts op Bybit, een scalp account, wat posities korter aanhoudt. Een swing account, wat echt grotere moves probeert te pakken, en dan koop ik nog spot naar de Trezor.

In elk geval, waar we zitten;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H5Y1cQrl8npQZJKYeZRxNnH8wMo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/emHio1Hyk1FuGWZJXO2GsjAX.png?f=fotoalbum_large

Heel dit gebied is een gigantische value area die terugkijkt vanaf de toppen op 72k. Tussen 63 en 64k zit veel resistance en liquidity, dus dat zijn de levels om op te letten. Vandaar dat we net ook niet zomaar door de 63k heen kwamen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fYe6_wrhA6Mj9rDx2CatucXDwKQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jASFCGgqwj7l56XOL1C66dXG.png?f=fotoalbum_large

Ik zie hier nu weinig kans voor echt goede risk / reward op zowel swing als scalp, dus ik wacht even af.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Nu online
Inmiddels al 66k aangetikt. Benieuwd of we het momentum kunnen vasthouden of dat we een klassieke dip donderdag gaan krijgen.

In ieder geval liggen er boven de 70k genoeg shorts om geliquideerd te worden en een heerlijke mega candle te krijgen.

Ik blijf nog steeds geloven in een snelle piek. Deze tweet ondersteund dat, lange consolidatie rond all time high (ok, een nieuwe ATH, maar niet mega overtuigend).

https://x.com/CryptoCon_/status/1813274147977396723

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sad221LiFRW7J687moqisLxQ_tI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eb5hkTsuCZbGbPlZ9qkrLgGZ.png?f=fotoalbum_large

Je ziet ook dat markten vaak crashen na een eerste rate cut (of althans binnen 2 maanden daarna). Wat als we nu eens een onverwachte rate cut krijgen in Juli, of Augustus. September lijkt al een zekerheid te zijn, 2 maanden erna komt mooi overeen met de verkiezingen als sell the news event. Niet gezegd dat we niet een dubbele piek kunnen krijgen, maar weet niet of ik die wil gaan uitzitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Nu online
Gisteren uiteindelijk een dump dagje op de beurzen, vooral grote tech onderuit (asml meer dan 10%!), maar dan zie je dat crypto toch direct volgt. Gelukkig geen grote dump, maar als de beurzen hard omhoog gaan is de correlatie er niet, andersom ben ik bang van wel.

Ook de reden dat ik mij zorgen maak als een nieuwe ath uitblijft, terwijl de beurzen bezig zijn met een blow off top.

Edit: donderdag toch weer dipdag.

[ Voor 4% gewijzigd door DarkShadow op 18-07-2024 17:17 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Tot 62.8k zakken, mogelijk een wickje tot iets onder de blauwe lijn, support van maken en de bullmarket support band via de bovenkant verlaten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RR-kG9V2ubFvKzAeJISWXwlExeE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F9ULZBWtBSAMJmqcC4yN7hmz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Belangrijk punt voor Bitcoin: Bovenkant bullmarket support band:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KUbVlRb_ca0tIPg8V-hhv8pw2NQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mcbMA5kucAt0o4TQwblBLgm3.png?f=fotoalbum_large

Alle MA's waar ik rekening mee houd liggen er op dit moment onder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eVkeVAlQMHTNdUfPPOdaFa4Vp54=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CpSndRMI26MWphS2Bmx0GVB5.png?f=fotoalbum_large

Als Bitcoin hier doorgeen gaat verwacht ik rondom de 68.5k mogelijk nog wat weerstand ivm dalende lijn, daarna rondom 73.3k ivm die groene lijn. Daarna: Price discovery *O* Maar eerst maar even de volgende horde zien te nemen ipv terugzakken :)

En niet te vergeten, de long loopt :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sNO2hpDs1G3FDyF6kGyTNx-hOvI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EXtgBpcYi6rLZLQFRzzcAAb8.png?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door Taro op 19-07-2024 17:02 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bitcoin bevindt zich inmiddels weer boven de bullmarket support band:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bWUTYF9-OTfFOa1MWrQVqQ5Baa8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rsNn6k0j3uMEPYmXTPm24ZGE.png?f=fotoalbum_large

Edit: En deze loopt nog :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tMGIadlF_d_8MIor8SQ7Bvax6Jo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kaQSCos6wHRiaXoQPMXZxKD6.png?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door Taro op 19-07-2024 19:30 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
BTC strong.

Momentum is er, candles wicken bijna niet naar de bovenkant en wel naar de onderkant (buying pressure), maar let op. We gaan richting de POC van de value area en dat kan 2 dingen betekenen.

1 - Afketsen op de POC -> terug naar de value area low op 62k.
2 - Doorschieten door de POC -> Terug naar de value area high op 70k.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eTY7eDqTavaCKe8jwRRaV8apI1w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9h7UCpVqz970x3lMutqsDraA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:21
tomtom901 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 21:58:
BTC strong.

Momentum is er, candles wicken bijna niet naar de bovenkant en wel naar de onderkant (buying pressure), maar let op. We gaan richting de POC van de value area en dat kan 2 dingen betekenen.

[Afbeelding]
RSI is zo te zien ook flink overbought, dus veel rek naar boven zal er niet zijn op korte termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
PHPResource schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 23:43:
[...]

RSI is zo te zien ook flink overbought, dus veel rek naar boven zal er niet zijn op korte termijn?
Is wel een van de dingen waar ik naar kijk, maar RSI kan best lang overbought blijven, alleen op enig punt moet die toch wat afkoelen. Dat kan overigens ook door consolidatie zijn, dat is het beste in een uptrending markt (range).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
tomtom901 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 23:45:
[...]

Is wel een van de dingen waar ik naar kijk, maar RSI kan best lang overbought blijven, alleen op enig punt moet die toch wat afkoelen. Dat kan overigens ook door consolidatie zijn, dat is het beste in een uptrending markt (range).
en zo hoog zit ie helemaal niet. Op de weekly zitten we nog onder de 60. Er is nog heel veel ruimte. zelfs de daily zit nog laag (65). Pas boven de 80 wil ik spreken van overbought. Bij de vorige ath paar maanden terug zaten we tussen de 85 en 90.

[ Voor 10% gewijzigd door anti elppa op 20-07-2024 08:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
anti elppa schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 08:18:
[...]

en zo hoog zit ie helemaal niet. Op de weekly zitten we nog onder de 60. Er is nog heel veel ruimte. zelfs de daily zit nog laag (65). Pas boven de 80 wil ik spreken van overbought. Bij de vorige ath paar maanden terug zaten we tussen de 85 en 90.
Mee oneens. RSI is zoals je waarschijnlijk weet een lagging indicator. De weekly is leuk, maar niet echt heel representatief voor te traden tenzij je de giga swings wil pakken. Ik heb mijn RSI settings wat aangepast om een stuk van de lag eruit te halen en ik zie de daily op 77. Boven 85 is voor mij extreem overbought, dus het is wel degelijk zo dat deze relatief hoog zit. De 4H en 18H zitten op 77 en 83 respectievelijk dus er is zeker ruimte voor een higher low binnen de huidige uptrend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
tomtom901 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 11:23:
[...]

Mee oneens. RSI is zoals je waarschijnlijk weet een lagging indicator. De weekly is leuk, maar niet echt heel representatief voor te traden tenzij je de giga swings wil pakken. Ik heb mijn RSI settings wat aangepast om een stuk van de lag eruit te halen en ik zie de daily op 77. Boven 85 is voor mij extreem overbought, dus het is wel degelijk zo dat deze relatief hoog zit. De 4H en 18H zitten op 77 en 83 respectievelijk dus er is zeker ruimte voor een higher low binnen de huidige uptrend.
ik ben dan ook al 2 a 3 jaar een trader op weken en maanden. Onder de daily kijk ik niet naar de rsi. En ja is een lagging indicator. Maar zelfs 75 vind ik in een bull gewoon nog laag. zelfs zo laag dat ik nu gewoon nog door zou DCA'en (doe ik niet meer, bags zitten vol).

Komt de weekly boven de 85. Dan moet je gaan oppassen en gaan uitkijken naar een grotere dump.

Maar jij trade sowieso vaak op korte time frames. En daar ben ik het met je eens, kleine correctie om een leuke scalp te pakken is zeker aanwezig nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
anti elppa schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 11:57:
[...]

ik ben dan ook al 2 a 3 jaar een trader op weken en maanden. Onder de daily kijk ik niet naar de rsi. En ja is een lagging indicator. Maar zelfs 75 vind ik in een bull gewoon nog laag. zelfs zo laag dat ik nu gewoon nog door zou DCA'en (doe ik niet meer, bags zitten vol).

Komt de weekly boven de 85. Dan moet je gaan oppassen en gaan uitkijken naar een grotere dump.

Maar jij trade sowieso vaak op korte time frames. En daar ben ik het met je eens, kleine correctie om een leuke scalp te pakken is zeker aanwezig nu.
Traden op de weekly moet ik te lang wachten, dan kan ik beter gewoon spot houden :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
tomtom901 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 12:01:
[...]

Traden op de weekly moet ik te lang wachten, dan kan ik beter gewoon spot houden :)
hahaha ja, duurt soms lang. Sommige trades van mij lopen 3 tot 4 maanden. Maar heb het ook te druk om te day traden. Vroeger deed ik dat wel, maar schoot daar niets mee op. Ook omdat ik gewoon te weinig tijd had om het te volgen. Poosje met 2 accounts gedaan, 1 day traden 1 op weken en maanden. En die laatste ging veel harder en gaf me meer rust. Daarom paar jaar terug besloten alleen nog maar op de lange termijn met leverage te traden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie(f)
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-08 15:07
anti elppa schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 12:24:
[...]

hahaha ja, duurt soms lang. Sommige trades van mij lopen 3 tot 4 maanden. Maar heb het ook te druk om te day traden. Vroeger deed ik dat wel, maar schoot daar niets mee op. Ook omdat ik gewoon te weinig tijd had om het te volgen. Poosje met 2 accounts gedaan, 1 day traden 1 op weken en maanden. En die laatste ging veel harder en gaf me meer rust. Daarom paar jaar terug besloten alleen nog maar op de lange termijn met leverage te traden.
Weet niet of ik deze vraag hier kan stellen, maar trade je dan met die lange swings wel met stoplosses of hele andere strategie?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anti elppa
Passie(f) schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 19:40:
[...]

Weet niet of ik deze vraag hier kan stellen, maar trade je dan met die lange swings wel met stoplosses of hele andere strategie?
meestal begin ik met een x3 of x4 zonder stoploss. Daarna krik ik dat als ik wat winst heb op naar x8 a x10. Ik zet vaak pas een stoploss als ik dik in winst sta. Dus puur om mooie winst niet weg te gooien.

Mijn trade die nu loopt heb ik geen stoploss op iig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xBZV-acfCobYIW15EJT7kx8Hqk0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nOq4NSBZaEalO7WlIgagIKWY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door anti elppa op 20-07-2024 19:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Mooi onderweg:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rNeS9x_oUr4yK3fwsP7gzbAakKw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kOvcqCLzaSwGE51v8BQJ4JX8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
anti elppa schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 19:44:
[...]

meestal begin ik met een x3 of x4 zonder stoploss. Daarna krik ik dat als ik wat winst heb op naar x8 a x10. Ik zet vaak pas een stoploss als ik dik in winst sta. Dus puur om mooie winst niet weg te gooien.

[Afbeelding]
@Passie(f) Voor de goede orde, niks ten nadelen van @anti elppa maar pas hier wel mee op.. geen stoploss en relatief hoge leverage moet je wel goed weten wat je aan het doen bent om niet geliquideerd te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
anti elppa schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 19:44:
[...]

[Afbeelding]
@Passie(f) Voor de goede orde, niks ten nadelen van @anti elppa maar pas hier wel mee op.. geen stoploss en relatief hoge leverage moet je wel goed weten wat je aan het doen bent om niet geliquideerd te worden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Nu online
En gewaarschuwd mens telt voor twee ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
tomtom901 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 07:50:
[...]

helemaal eens. Maar let op, ik start met hele lage leverage. Ga je direct met een x10 aan de haal, dan MOET je gewoon niet zonder SL werken. Dat is echt killing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bitcoin dipt, hopelijk niet terug in de bullmarket support band...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lF0IjzZWCYeRHzbmr6mk92xU7ug=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9BnuMatI1cdq5oW0Ol2pWyut.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Alsnog onderweg naar 68.6k, de groene neergaande lijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E1cAnD9JTRMeGk0eZ-Tv53_-_oU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U36iDfBjOwbyQWV7f6KMvNKZ.png?f=fotoalbum_large

Hopelijk geen wickje erboven en daarna dalen, maar direct door naar een nieuwe ATH iets boven de bovenste groene lijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
tomtom901 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 21:58:
BTC strong.

[Afbeelding]
Tsja :) ^

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Nu online
Uitbreken lijkt nog even niet mogelijk. Net als de vorige keer boven de 70k lijkt het ook wel een beetje uitgeput de rally. Sluit een keer onder de 60k weer opzoeken dus ook niet uit.

Morgen spreekt Trump natuurlijk op een BTC conferentie, heb het idee dat de markt dat nogal afwacht, en dan is er een grote kans dat het een sell the news event gaat worden. Want eigenlijk is het lastig om echt iets concreets te verwachten, plus met het aftreden van Biden is de kans dat Trump een president wordt denk ik wel degelijk wat afgenomen. Zie Harris ook niet direct winnen, maar de onzekerheid is al met al toch toegenomen.

En dan denk ik dat zijn woorden ook minder gewicht hebben. Plus, als er wel wat concreets was, waren er mogelijk genoeg insiders geweest die de prijs al hadden opgestuwd aan de voorkant (alhoewel er nog wel grote inflows zijn in de ETFS).

Mt. Gox lijkt ook nog een beetje boven de markt te hangen, maar dat zal wel wat minder worden in de komende weken.

Dat is voor nu mijn macro economische analyse :), we gaan het morgen zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brothermaynard
DarkShadow schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:06:
Uitbreken lijkt nog even niet mogelijk. Net als de vorige keer boven de 70k lijkt het ook wel een beetje uitgeput de rally. Sluit een keer onder de 60k weer opzoeken dus ook niet uit.

Morgen spreekt Trump natuurlijk op een BTC conferentie, heb het idee dat de markt dat nogal afwacht, en dan is er een grote kans dat het een sell the news event gaat worden. Want eigenlijk is het lastig om echt iets concreets te verwachten, plus met het aftreden van Biden is de kans dat Trump een president wordt denk ik wel degelijk wat afgenomen. Zie Harris ook niet direct winnen, maar de onzekerheid is al met al toch toegenomen.

En dan denk ik dat zijn woorden ook minder gewicht hebben. Plus, als er wel wat concreets was, waren er mogelijk genoeg insiders geweest die de prijs al hadden opgestuwd aan de voorkant (alhoewel er nog wel grote inflows zijn in de ETFS).

Mt. Gox lijkt ook nog een beetje boven de markt te hangen, maar dat zal wel wat minder worden in de komende weken.

Dat is voor nu mijn macro economische analyse :), we gaan het morgen zien!
Interessante bespiegeling… maar hoort dit niet meer in de slow chat thuis? Ik zie nergens een TA in je verhaal om een en ander te ondersteunen?

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Nu online
brothermaynard schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 12:17:
[...]

Interessante bespiegeling… maar hoort dit niet meer in de slow chat thuis? Ik zie nergens een TA in je verhaal om een en ander te ondersteunen?
Dit topic is bedoeld voor inhoudelijke berichten rondom nieuws en koersen. Voor slowchat kan je terecht in het …..

Het is in ieder geval inhoudelijk, heb niet begrepen dat er perse een chart of TA gepost moet worden. De slowchat is leuk, maar niet erg overzichtelijk, gaat soms heel snel en veel memes/babes. Vind dit topic vaak fijner om inhoudelijk elkaar op de hoogte te houden.

Dat kan technisch, maar wat mij betreft ook op andere manieren. Als de mods er anders over denken hoor ik het graag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
DarkShadow schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 12:28:
[...]
Dat kan technisch, maar wat mij betreft ook op andere manieren. Als de mods er anders over denken hoor ik het graag.
Is prima wat mij betreft maar probeer niet te veel te verzanden in een politieke discussie (niet dat je dat doet). d:)b . Macroeconomisch is ook goed, hoeft niet alleen TA te zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Een plaatje wat ik gisteren deelde met @Taro - een market structure pull. Wat we gisteren gezien hebben can de higher low zijn geweest op de daily.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CmI3zH5Mqg2lwOYCMpSHL6O3kPU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kuQOTibTcbmQWRyFiHkpI1Jd.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 82 ... 101 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!