[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:26

Dark Angel

Corvette LS Power

Taro schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:02:
[...]

Ik zie het zo: 2 even hoge toppen, waarbij de bodem steeds hoger komt te liggen en waardoor Bitcoin uiteindelijk door de bovenkant wordt gedrukt. Mogelijk eerst nog een daling naar de 1D MA7, vanaf daar door het plafond heen en op weg naar een mooie nieuwe ATH.

[Afbeelding]
ik ben nog beetje nieuw met dit alles maar lees wel vaker zulke omschrijvingen 1D MA7 maar wat is dat voor lijn 1D zal wel op de dag lijn zijn maar MA7 kan ik niet plaatsen

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Dark Angel schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:29:
[...]

ik ben nog beetje nieuw met dit alles maar lees wel vaker zulke omschrijvingen 1D MA7 maar wat is dat voor lijn 1D zal wel op de dag lijn zijn maar MA7 kan ik niet plaatsen
1D = 1 dag, zie de selectie bovenin, dat betekent dat iedere candle 1 dag vertegenwoordigt.
MA7 = 1 van de lijntjes die je ziet, linksbovenin zie je welke waarde die lijn vertegenwoordigt en welke kleur die heeft. Het betreft een Moving Average, dus de MA7 is een gemiddelde van de koers van de afgelopen 7 candles, en omdat de grafiek op 1 dag per candle staat, is de MA7 in dit geval dus een gemiddelde prijs van de afgelopen 7 dagen.

Je kunt hier vaak patronen in herkennen en traders en bots houden hier ook rekening mee. Deze lijnen kunnen dus vaak als weerstand of support dienen, dus bijv. een indicatie geven wanneer je het beste kunt in- of uitstappen.

[ Voor 19% gewijzigd door Taro op 12-03-2021 12:36 ]

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12:33
Taro schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:34:
[...]

1D = 1 dag, zie de selectie bovenin, dat betekent dat iedere candle 1 dag vertegenwoordigt.
MA7 = 1 van de lijntjes die je ziet, linksbovenin zie je welke waarde die lijn vertegenwoordigt en welke kleur die heeft. Het betreft een Moving Average, dus de MA7 is een gemiddelde van de koers van de afgelopen 7 candles, en omdat de grafiek op 1 dag per candle staat, is de MA7 in dit geval dus een gemiddelde prijs van de afgelopen 7 dagen.
Welllicht goed om toe te voegen aan de topic start / de lijst veel gebruikte afkortingen? Via Google vind je deze ook niet zomaar terug.

[ Voor 3% gewijzigd door MrMrq op 12-03-2021 12:45 ]

Maktub

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartje-bart
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-10 21:56
MrMrq schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:43:
[...]

Welllicht goed om toe te voegen aan de topic start / de lijst veel gebruikte afkortingen? Via Google vind je deze ook niet zomaar terug.
Hier is een mooi overzicht te vinden:
https://blockspot.io/nl/crypto-woordenboek/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:57

YES

Moderator General Chat
Mooody schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:56:
[...]

Dat zijn veel vragen :P

Heb je de white paper al doorgespit?
https://s3-us-west-1.amaz...r_Whitepaper_20190524.pdf

En ik zou in deze video ff kijken voor een goede overview van het project: YouTube: Ankr Network: Everything We Know About ANKR
Hm ik heb de whitepaper niet helemaal gelezen, ben even verder gaan zoeken want ik zat vooral met het token gebeuren in mijn hoofd. Van wat ik er nu van begrijp is er een deel uitgegeven (in de public en private sale) en is er een deel wat 'verdiend' kan worden met mining/staking en dergelijke. Snap het nog niet helemaal maar dit plaatje is de verdeling van de tokens bij uitgifte/verkoop:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BnkX866nD6T2Lti-ItPTcmZ-qbE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pycm10k9xmztMa28DSKhkeEP.png?f=fotoalbum_large

Ik heb inmiddels wel besloten dat ik ANKR wel wil houden, vind het best een interessante use case en cloud based computing is iets wat me ook wel interesseert en waar ik vanuit mijn werk zo nu en dan ook dingetjes mee doe.

En tijdens het zoeken/lezen kwam ik ook tegen dat je voor ANKR ook een node kan draaien. Ze doen het zelf voorkomen dat je het heel makkelijk kan optuigen maar ik moet dat nog even uitzoeken, wel interessant om daar wellicht (ook) een node voor te gaan draaien. Daarmee kan je, als ik het goed las, ook weer ANKR mee verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02-2023
@Mooody Nogmaals bedankt voor de ANKR-tip, die doet het lekker vandaag met +35% :o
Mogelijk interessant instapmomentje nog in het komende kwartier, al is het altijd riskant om in parabolische curves in te stappen.

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Ik zag dat o.a. @Glenn Hoddle problemen had met Trust Wallet op pancakeswap. Ik wou laatst wat BIFI kopen, en wanneer ik (op desktop) via de website probeerde in te loggen via WalletConnect had ik inderdaad ook problemen. Het werkt echter wél wanneer je via de browser in Trust Wallet zelf naar pancakeswap.finance gaat, en daar inlogt met `Trust Wallet` ipv WalletConnect.

Op die manier heb ik probleemloos BUSD naar BIFI kunnen swappen. Moest enkel nog manueel BIFI aanzetten (via de `Manage` knop rechtsboven) om de token in de Trust Wallet te kunnen zien.

Opgelet: op iOS moet je eerst nog (1malig) een extra stap doorlopen om de browser te enablen: https://community.trustwa...dapp-browser-on-ios/69390

Dus voor iedereen die problemen heeft met TrustWallet + WalletConnect op DeFi sites: gewoon via de in-app browser van Trust Wallet zelf gaan.
Glenn Hoddle schreef op maandag 1 maart 2021 @ 22:18:
al leek dat deels aan de wallet te liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjoaris
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-08 19:58
Slonzo schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:35:
Ik zag dat o.a. @Glenn Hoddle problemen had met Trust Wallet op pancakeswap. Ik wou laatst wat BIFI kopen, en wanneer ik (op desktop) via de website probeerde in te loggen via WalletConnect had ik inderdaad ook problemen. Het werkt echter wél wanneer je via de browser in Trust Wallet zelf naar pancakeswap.finance gaat, en daar inlogt met `Trust Wallet` ipv WalletConnect.

Op die manier heb ik probleemloos BUSD naar BIFI kunnen swappen. Moest enkel nog manueel BIFI aanzetten (via de `Manage` knop rechtsboven) om de token in de Trust Wallet te kunnen zien.

Opgelet: op iOS moet je eerst nog (1malig) een extra stap doorlopen om de browser te enablen: https://community.trustwa...dapp-browser-on-ios/69390

Dus voor iedereen die problemen heeft met TrustWallet + WalletConnect op DeFi sites: gewoon via de in-app browser van Trust Wallet zelf gaan.

[...]
Gebruik voortaan 1inch om BIFI te kopen - werkt beter, vooral bij grotere aankopen: https://1inch.exchange/#/...CBeC2699FB2A43B/WBNB/BIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

mjoaris schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:05:
Gebruik voortaan 1inch om BIFI te kopen - werkt beter, vooral bij grotere aankopen: https://1inch.exchange/#/...CBeC2699FB2A43B/WBNB/BIFI
Oh, nice, ik wist dat ze van plan waren om ook BSC te supporten, maar wist niet dat het al werkte _/-\o_
Gewoon bovenaan even togglen tussen ETH en BSC.

Voor de lol even vergeleken... 1 BUSD naar BIFI
ETH: ~$120 fee
BSC: ~$0.36 fee

Wel de verkeerde BiFi tho' :+

[ Voor 17% gewijzigd door Slonzo op 12-03-2021 16:13 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Alts dalen, BTC stijgt, vaak een teken dat er een mooie grote move volgt omdat het geld naar BTC vloeit :)

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Gast_
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-10 13:58
jvp schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:30:
Geprobeerd in de slowchat het te hebben over Chiliz maar blijkbaar is iedereen daar druk met zichzelf. Geen idee of ik het hier dan mag benoemen en beschrijven (lekker bescheiden gebleven).

Ik zie dat CHZ de laatste dagen weer wat aan de weg timmert en dat zal vooral te maken hebben met de introductie van ACM. Toch blijf ik het best bijzonder vinden dat CHZ zo rond de 5 cent blijft hangen terwijl die fan tokens voor abnormale bedragen van de hand gaan (ACM nu rond de $18,-). Zit hier nog enige potentie in?

Nieuws wat alweer 2 dagen oud is en dat CHZ inmiddels ook de NLse markt heeft gevonden blijkt hier wel uit: https://sittard-geleen.ni...t-socios-fanbeleving-uit/
Het moeilijke is dat het regent van de aanbevelingen en dan is het de vraag bij welke het uit zal komen...maar je had het idd goed gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Jedi_Pimp schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:26:
ATOM lijkt uit te breken uit de neerwaartse channel van de afgelopen dagen. Hopelijk zet het door en kunnen we 20+ behouden.

[Afbeelding]
This aged well... :P

Ach, altseason komt nog wanneer BTC volatiliteit daalt - wat nu aan het gebeuren is. Niks aan de hand :)

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Ik heb de volgende ascending triangle getekend in het topic een paar dagen geleden. Wederom gaat het hier om de totale altcoin market cap, i.e. crypto bij elkaar minus BTC. Er is duidelijk moeite met de uitbraak - er is geen overtuigende close en bijbehorende move up geweest boven de bovenste paarse lijn.
Toch geldt ook hier: schijn bedriegt. De EMA21 kruist nu boven de MA20 uit en de MA10 is nét niet gehouden als support. Als BTC geen manische moves up meer laat zien (de komende ~2 dagen), denk ik dat alts zullen vertrekken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lSXBvlQH2S4u9q5PRgJ8q9YWVmg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QGsEyeWuKthG0NGP2dDogyZe.png?f=fotoalbum_large

BTC.D (BTC dominance) is nu al drie dagen aan het pumpen en verklaart ook de matige gains van altcoins. De laatste keer dat er langer dan 3 dagen groene candles te zien waren, was begin maart (einde 3 maart). De laatste keer dat er langer dan 4 dagen groene candles waren, was in december.

Edit: de DXY is nog steeds op koers om te verder te zakken zoals verwacht. We zitten nu onder de MA20 op de 2h, het zou erg gunstig zijn voor BTC/crypto als we over een week een close zetten in de buurt van de 90.

En nog een leuke voor de weetjes-waar-je-niks-aan-hebt: de laatste keer dat er 6 groene monthly candles zijn geprint voor BTC, was in 2012. Als we eind maart boven de 45300 laten zien, hebben we dus het record geëvenaard. Dit is geen FUD, slechts een FYI :P

[ Voor 17% gewijzigd door Jedi_Pimp op 12-03-2021 22:29 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M-v-G
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-03-2021
ANKR is lekker op weg....en ondersteund aardig wat....onder andere... B-)
Ankr gains 137% after becoming the top validator on Binance Smart Chain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:08

resusaapje

h less

Fijn, dit forum! Ik zat met INJ die maar niks wilde doen. Na 10% in de min, de boel richting gisternacht ANKR gegooid en voila, 23% stijging en daarmee mijn verlies omgezet in winst _/-\o_

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Voor die CASPER token wat is volgens jullie de goedkoopste manier om fiat te krijgen op je wallet in Coinlist? Wire transfer via de bank? Als ik kijk naar een BTC, ETH of USDT deposit moet ik minimaal 35 gas fee betalen.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 22:15:

BTC.D (BTC dominance) is nu al drie dagen aan het pumpen en verklaart ook de matige gains van altcoins. De laatste keer dat er langer dan 3 dagen groene candles te zien waren, was begin maart (einde 3 maart). De laatste keer dat er langer dan 4 dagen groene candles waren, was in december.
Misschien nog wel een aardige aanvulling: tijdens alt season van 2018 stond BTC.D ergens tussen 35 en 40. Nu op 62. Wat dat betreft hebben we dus nog wel even te gaan.

BTC.D, 1w.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uoIpHSST0OUYl-OuYyNmSqq4an4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NhnKUhvazcyYm6jZlCB6L7KQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Mighty schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:47:
Voor die CASPER token wat is volgens jullie de goedkoopste manier om fiat te krijgen op je wallet in Coinlist? Wire transfer via de bank? Als ik kijk naar een BTC, ETH of USDT deposit moet ik minimaal 35 gas fee betalen.
Ik weet niet precies wat Coinlist allemaal ondersteunt, maar in mijn ervaring is het meestal het voordeligst om je BTC/USDT/ETH op andere exchange om te zetten naar een coin met weinig/geen transfer fees. Ik pak meestal TRX of NANO. Vervolgens weer omzetten op de exchange waar je het naar toe stuurt.

Ja, je betaalt dan dubbele trading fees, maar vaak is dat alsnog (een stuk) voordeliger.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
BTC prijs zit nu boven S2F model, maar ligt dus prima op koers. Zie ook https://digitalik.net/btc/.

Prachtig om daar links onderin dat kleine 20k heuveltje te zien :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ez_xiSGu06NuAH4yElgZ-3rFfoM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zqopodaNNaDuzTJf7gInHPZI.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-10 19:09

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

sOid schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:48:
[...]

Misschien nog wel een aardige aanvulling: tijdens alt season van 2018 stond BTC.D ergens tussen 35 en 40. Nu op 62. Wat dat betreft hebben we dus nog wel even te gaan.

BTC.D, 1w.
[Afbeelding]
Ik zou mij niet blind staren op de BTC dominance uit 2018.

Wat je nu ziet is naast de vraag van Henk en Ingrid een gigantische vraag naar BTC vanuit bedrijven en institutionele investeerders. Los van wellicht ETH en een aantal grote munten uit de top 10 hebben die 0,0 interesse in de shitcoins op plek 11 tot en met 4000+.

Dat wil dus zeggen dat BTC tot aan het eind van de bullrun een veel hogere dominance zal hebben en dat je dus bagholder gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-10 18:18

JT

VETAK y0

Ik zit even te wachten op de 60k en overweeg om iets te halen van een van de volgende muntjes:
- 1inch
- uni
- dot

Allemaal blijven ze op verschillende charts boven diverse MA lijnen en dan lijkt het raken van de 60k met een geanticipeerde dip voor alts een mooi moment om wat te kopen. Ben benieuwd wat jullie gedachten hierover zijn :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-10 10:29

MicroWhale

The problem is choice

Taro schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:18:
BTC prijs zit nu boven S2F model, maar ligt dus prima op koers. Zie ook https://digitalik.net/btc/.

Prachtig om daar links onderin dat kleine 20k heuveltje te zien :)

[Afbeelding]
Erboven? Op de site staat dat de current model price 100k is. :?
Dik eronder dus.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Voor de korte termijn zitten we in ieder geval lekker op koers:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3I1A5gH59Zph1GzVCXp4_JP7jw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0TQ0EsQ9lpe5jR72GVdpIy25.png?f=fotoalbum_large

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
MicroWhale schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 12:51:
[...]

Erboven? Op de site staat dat de current model price 100k is. :?
Dik eronder dus.
Ik kijk naar de blauwe lijn, jij naar de paarse vermoed ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Taro schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 13:11:
[...]

Ik kijk naar de blauwe lijn, jij naar de paarse vermoed ik :)
Haha, ja dat klopt... een gemiddelde lijn met een sample van 463 dagen?
Volgens mij springt de schaarste gewoon in 1x omhoog, dus de bijbehorende prijs is dan blijkbaar 100k. Dat we daar niet in 1x naartoe springen snap ik ook wel, maar zo'n lijn zegt me echt helemaal niks. Zeker niet als je ziet dat hij zich daar in de voorgaande halvings ook totaal niet aan gehouden heeft, maar wel uitkomt rond de paarse lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan.Gonning
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14-09 20:49
Meningen rondom NEO, anyone? Neo3 lijkt stil te blijven. HODL of sell en asap de BTC in? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Daan.Gonning schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:15:
Meningen rondom NEO, anyone? Neo3 lijkt stil te blijven. HODL of sell en asap de BTC in? :)
Kijk maar naar NEO/BTC en trek je conclusies... er zijn heel weinig momenten waarop je de afgelopen 12 maanden in had kunnen stappen om BTC te outperformen met NEO zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:46
Daan.Gonning schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:15:
Afhankelijk van je instap denk ik.. ik heb ze al heel lang en hodl ze lekker verder.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-10 15:20

appelsientje

Het beste onder de zon

Ja goede vraag, daar worstel ik ook ff mee.. kan wel BTC overmaken maar dat kost geld..
en met wire transfer heb ik totaal geen ervaring, kan dat gewoon via de normale bank?

Ik kreeg trouwens een mail... je kan nog maar maximaal $1000 inleggen. zijn al 100.000 mensen die zich hebben ingeschreven :o

Aanvulling: is toch een stukje makkelijker dan ik dacht, kan gewoon via de bank (in mijn geval Rabo) alleen dan betaal je ook extra kosten voor het overmaken van het geld. Is alleen (als ik het goed uitreken) goedkoper dan via BTC

[ Voor 15% gewijzigd door appelsientje op 13-03-2021 15:18 . Reden: aanvulling ]

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daantju
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-10 22:30
Fair enough. HODL sinds 2017 (3$ zo'n beetje), dus geen haast. Maar stiekm baal ik wel dat ik de ATH heb gemist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Daantju schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:44:
Fair enough. HODL sinds 2017 (3$ zo'n beetje), dus geen haast. Maar stiekm baal ik wel dat ik de ATH heb gemist :)
Wie weet waar neo 3 ons gaat brengen, ik wacht geduldig af.. komt er geen nieuwe ath dan niet, jammer dan.

Zero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:08

resusaapje

h less

sOid schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:51:

Ik weet niet precies wat Coinlist allemaal ondersteunt, maar in mijn ervaring is het meestal het voordeligst om je BTC/USDT/ETH op andere exchange om te zetten naar een coin met weinig/geen transfer fees. Ik pak meestal TRX of NANO. Vervolgens weer omzetten op de exchange waar je het naar toe stuurt.

Ja, je betaalt dan dubbele trading fees, maar vaak is dat alsnog (een stuk) voordeliger.
Zo te lezen pakt Coinlist van elke transactie 0,5%, onafhankelijk van de coin:
https://coinlist.co/fees

Goedkoopste withdrawal fees:0 FLOW, maar niet bekend op bv Binance

Tussen Binance en Coinlist lijkt me Celo het beste: slechts 0.0015 CELO = €0,005 flat fee

Dus bv:
Op Binance €1.000 droppen: SEPA €0, iDEAL €1,30
Op Binance €1.000 omzetten naar CELO: gratis (verstopt in tarief)
CELO naar Coinbase: €0,005
Op Coinbase CELO naar USDT/USDC: 0,5% = €5
USDC/USDT inzetten voor CSPR: gratis (BTC/ETH niet gratis)

Dus als je nog geen tegoed hebt dat je hiervoor wil inzetten, dan zijn bij €1.000 de kosten tussen €5 en €6,30 afhankelijk van je voorkeur

Begrijp ik het zo goed?

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

USDT is de beste optie.

Minimale allocatie is $1000. We hebben het hier over een vrijwel gegarandeerde 10x. Waarom maak je je in godsnaam druk om $35 aan gas fees?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Mooody schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 21:46:
[...]

USDT is de beste optie.

Minimale allocatie is $1000. We hebben het hier over een vrijwel gegarandeerde 10x. Waarom maak je je in godsnaam druk om $35 aan gas fees?
Nope, minimaal is $100, maximaal is $1000 bij de eerste optie. Bij de 3e optie meen ik max $5000. (Paar dagen geleden aangepast, weet niet precies wát er is aangepast.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Mooody schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 21:46:
[...]

USDT is de beste optie.

Ik ga echt geen $1000 dollar daarop inzetten. Twijfel zelfs over $100 en dan is de fee best bepalend......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Ik ga meedoen aan Casper Optie 1 & 3, 50/50. KYC wordt nu doorlopen. Die fee's zijn te verwaarlozen op het geheel. Dan kan je beter wachten op de listing op een exchange, maar dan moet je ook genoegen nemen met minder rendement, daarom zijn die fee's op het geheel verwaarloosbaar. Enige risico is dat we in de tussentijd weer in een bearmarket belanden, dat durf ik wel te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brnbtc
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-01 21:40
Gaaf, ik ga deze tokensale ook proberen. Eerste keer ooit. Wel wat uitvogelen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Laatst online: 14-10 03:50

spok9

Groen...

Taro schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 22:29:
Ik ga meedoen aan Casper Optie 1 & 3, 50/50. KYC wordt nu doorlopen. Die fee's zijn te verwaarlozen op het geheel. Dan kan je beter wachten op de listing op een exchange, maar dan moet je ook genoegen nemen met minder rendement, daarom zijn die fee's op het geheel verwaarloosbaar. Enige risico is dat we in de tussentijd weer in een bearmarket belanden, dat durf ik wel te accepteren.
Ben ik ook van plan (1/3 en 2/3), maar een jaar is lang vind ik. Twijfel toch over optie 1, maar gevoelsmatig is die optie wel het meest haalbaar om überhaupt binnen te komen :z

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Mighty schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 22:20:
[...]

Ik ga echt geen $1000 dollar daarop inzetten. Twijfel zelfs over $100 en dan is de fee best bepalend......
$100 heb je geen kans, $1000 schiet ook niet op. No risk, no rewards in dit geval, mede dankzij de huidige bullmarket.

ICO's in een bull market kunnen heel lucratief zijn, maar je moet er meestal ook vrij veel risico/cash in gooien.

[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 13-03-2021 22:38 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaes
  • Laatst online: 12:17

Chaes

#HODL

Hoezo is het bedrag dat je wil besteden aan deze ICO dan van invloed op de kans dat je binnenkomt?

Is het niet zo dat je gewoon F5 moet spammen en zo snel mogelijk moet inslaan, ongeacht of het $100 of $1000 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Mooody schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 22:37:
[...]

$100 heb je geen kans, $1000 schiet ook niet op. No risk, no rewards in dit geval, mede dankzij de huidige bullmarket.

ICO's in een bull market kunnen heel lucratief zijn, maar je moet er meestal ook vrij veel risico/cash in gooien.
Ja..dat vind ik dus superlastig. Zeker bij optie 1 heb je relatief goedkope coins maar moet je ze wel 12 maanden vasthouden. Overigens vind ik bij deze ICO dat er maar weinig coins worden gelist. Het team/developers/etc krijgen allemaal gratis coins!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Mighty schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 22:40:
[...]

Ja..dat vind ik dus superlastig. Zeker bij optie 1 heb je relatief goedkope coins maar moet je ze wel 12 maanden vasthouden. Overigens vind ik bij deze ICO dat er maar weinig coins worden gelist. Het team/developers/etc krijgen allemaal gratis coins!!
High risk, high rewards. Welkom in de wereld van crypto :)
In dit geval zou je een gebedje moeten doen om jouw 1k te mogen investeren in dit project.

Je kan 'm ook over 6 maand pakken op Kraken/Binance/Coinbase, maar waarschijnlijk niet helemaal voor deze prijs :) Ik laat zelf veel ICO's aan me voorbij gaan, maar deze ga ik echt wel pakken.

[ Voor 15% gewijzigd door Mooody op 13-03-2021 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
spok9 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 22:32:
[...]

Ben ik ook van plan (1/3 en 2/3), maar een jaar is lang vind ik. Twijfel toch over optie 1, maar gevoelsmatig is die optie wel het meest haalbaar om überhaupt binnen te komen :z
Je kunt natuurlijk ook een kleiner deel in Optie 1 gooien voor de lange termijn en een groter deel in #3 voor de korte termijn. Maar 50% van de aankoopprijs en het verplicht holden van #1 kan positief uitpakken als de markt in ieder geval niet in een enorme dip belandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladonna
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-04 19:15
Is coinlist zoiets als binance?
Ik heb geregistreerd, maar moet verifiëren .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oJoey
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-10 09:05
Hoe gaat het eigenlijk werken? Zorgen dat je minimaal het minimale bedrag in je wallet hebt staan, wachten totdat de sale begint en dan snel de tokens kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladonna
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-04 19:15
oJoey schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 23:04:
Hoe gaat het eigenlijk werken? Zorgen dat je minimaal het minimale bedrag in je wallet hebt staan, wachten totdat de sale begint en dan snel de tokens kopen?
Ik wil er ook meer van weten.
Ik ben bang dat die site ineens niet meer bestaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Taro schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 22:46:
[...]

Je kunt natuurlijk ook een kleiner deel in Optie 1 gooien voor de lange termijn en een groter deel in #3 voor de korte termijn. Maar 50% van de aankoopprijs en het verplicht holden van #1 kan positief uitpakken als de markt in ieder geval niet in een enorme dip belandt.
Ja eens, beetje spelen met de verdeling :) Maar er is ook een grote kans dat je optie 3 niet in komt natuurlijk, dat speelt ook mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Ladonna schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 23:06:
[...]
Ik ben bang dat die site ineens niet meer bestaat
Dan moet je je afvragen of je überhaupt wel mee wil doen. Total loss is always a risk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VincentB93
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-06 22:04
Mooody schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 22:45:
[...]

High risk, high rewards. Welkom in de wereld van crypto :)
In dit geval zou je een gebedje moeten doen om jouw 1k te mogen investeren in dit project.

Je kan 'm ook over 6 maand pakken op Kraken/Binance/Coinbase, maar waarschijnlijk niet helemaal voor deze prijs :) Ik laat zelf veel ICO's aan me voorbij gaan, maar deze ga ik echt wel pakken.
Waarom zou je met meer dan 1k meer kans maken om te mogen investeren? Maxima zijn juist verlaagd van de week...

Anyway, ff zitten rekenen met de supply en de limits en zeker met je eens dat de kans vrij klein is dat je iets mag kopen. Meeste kans overigens wel in optie 1 op basis van de voorwaarden maar daar is de vraag ivm de prijs wss weer hoger.

Option 1: 800m CSPR @ $0,015 = $12m -> Bij $1,000 purchase limit minimaal 12.000 kopers nodig.
Option 2: 400m CSPR @ $0,02 = $8m -> Bij $250k purchase limit minimaal 32 kopers nodig.
Option 3: 400m CSPR @ $0,03 = $12m -> Bij 5k purchase limit minimaal 2.400 kopers nodig

Op basis van 100.000 inschrijvingen lijk je bij optie 1 een heuse kans van 12% te hebben dat je iets mag kopen (als iedereen direct 1k$ inlegt). Kans bij option 2 lijkt mij nihil als er wat grote spelers meedoen en bij option 3 misschien iets meer dan nihil.

Nooit aan een ICO mee gedaan maar als het enigszins lijkt op festival tickets kopen leg je het toch af tegen bots

[ Voor 4% gewijzigd door VincentB93 op 13-03-2021 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

VincentB93 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 23:07:
[...]

Waarom zou je met meer dan 1k meer kans maken om te mogen investeren? Maxima zijn juist verlaagd van de week...

Anyway, ff zitten rekenen met de supply en de limits en zeker met je eens dat de kans vrij klein is dat je iets mag kopen. Meeste kans overigens wel in optie 1 op basis van de voorwaarden maar daar is de vraag ivm de prijs wss weer hoger.

Option 1: 800m CSPR @ $0,015 = $12m -> Bij $1,000 purchase limit minimaal 12.000 kopers nodig.
Option 2: 400m CSPR @ $0,02 = $8m -> Bij $250k purchase limit minimaal 32 kopers nodig.
Option 3: 400m CSPR @ $0,03 = $12m -> Bij 5k purchase limit minimaal 2.400 kopers nodig

Op basis van 100.000 inschrijvingen lijk je bij optie 1 een heuse kans van 12% te hebben dat je iets mag kopen (als iedereen direct 1k$ inlegt). Kans bij option 2 lijkt mij nihil als er wat grote spelers meedoen en bij option 3 misschien iets meer dan nihil.

Nooit aan een ICO mee gedaan maar als het enigszins lijkt op festival tickets kopen leg je het toch af tegen bots
Cijfertjes boeien allemaal.
Al paar keer meegedaan met ICO's en altijd achter het net gevist.

Bots gaan winnen. Grote investeerders zijn al lang ingestapt. Ga het nu nog een keer proberen, deze keer met net iets meer munitie. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
Ik zit al sinds woensdag te wachten op verification bij Coinlist. Anderen ook last van?
Zonder dat wordt het lastig Casper kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-10 13:42
DaWayne schreef op zondag 14 maart 2021 @ 08:19:
Ik zit al sinds woensdag te wachten op verification bij Coinlist. Anderen ook last van?
inderdaad schiet niet op zo

ik wacht vanaf donderdag.... :/

Zou jij het willen laten weten wanneer je verificatie is afgerond?
Ik laat het je weten wanneer de mijne er door is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Supershiva schreef op zondag 14 maart 2021 @ 09:26:
[...]

inderdaad schiet niet op zo

ik wacht vanaf donderdag.... :/

Zou jij het willen laten weten wanneer je verificatie is afgerond?
Ik laat het je weten wanneer de mijne er door is.
Bij mij was het begin maart in een dag rond, waarschijnlijk een enorme toeloop door Casper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-10 23:07
Gisteravond verificatie gedaan en vanochtend de mail gehad met registratie en verificatie success.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N2CGULFq_XJm2KJMzo2A7I8XpkE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/twsdmtHN2SDshJuF2SJtgYWD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiepfoud
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:22
@DaWayne @Supershiva Bij mij heeft de photo verificatie ook een 3 dagen geduurd. Gewoon wat geduld hebben. Volgens mij zijn die mannen swamped :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaes
  • Laatst online: 12:17

Chaes

#HODL

Bij mij was alles binnen een halfuur geregeld qua KYC.

Anyhow, <$1k inleg heeft niet zoveel nut begrijp ik zo? Wel spijtig als dat waar is.

[ Voor 12% gewijzigd door Chaes op 14-03-2021 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10 23:21

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Las hier letterlijk net over Casper en heb direct een registratie en KYC doorlopen op coinlist. Was in minder dan 10 minuten approved door de automatische bot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Net op de laptop opnieuw het foto upload proces doorlopen, binnen 5 minuten mailtje dat alles OK is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Mr.Nash schreef op zondag 14 maart 2021 @ 10:27:
Las hier letterlijk net over Casper en heb direct een registratie en KYC doorlopen op coinlist. Was in minder dan 10 minuten approved door de automatische bot.
Hier, net ook geregistreerd en gelijk alles goed doorlopen. Ik vroeg me af of ik al goedgekeurd was. :)

Er staat ook al gelijk USDT klaar. Wel goedkoop dat Kraken nog steeds voor $2.5 doet, bij Binance $20! Nu dus wachten op 22 maart.

Edit: screenshot
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u40pmvIhDGE1-6ZIykLa5DxCfVc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NzToXZBfcgfCT6IRJDBjB79n.png?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door Zhou op 14-03-2021 11:09 ]

GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Heeft er al iemand via Binance CELO naar Coinlist overgemaakt? Ik zat hiernaar te kijken en kreeg de volgende melding op Coinlist.

How to deposit CELO
You can deposit CELO to your CoinList wallet at any time. You can initiate a deposit by:
Visiting your CELO wallet
Click the "Deposit" button
Copy the deposit address

At this time, the following custodians/exchanges are able to send deposits directly to your CoinList wallet:
Ledger
Anchorage
Bittrex
OKCoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Even voor mij.. Casper optie 1 met 150 dollar gaat hem niet worden toch? Ik las hier iets over minimale inleg?

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
Pelox schreef op zondag 14 maart 2021 @ 11:39:
Even voor mij.. Casper optie 1 met 150 dollar gaat hem niet worden toch? Ik las hier iets over minimale inleg?
Minimum inleg is 100$ staat er.
Ben wel benieuwd hoe dit gaat lopen.
First come , first serve. En dan starten om 1 uur snachts .
Ga proberen 10% van mijn winst YTD om te zetten in CSPR. En als hij dan zoals sommigen zeggen x10 doet, mijn winst te verdubbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
DaWayne schreef op zondag 14 maart 2021 @ 11:50:
[...]

Ga proberen 10% van mijn winst YTD om te zetten in CSPR. En als hij dan zoals sommigen zeggen x10 doet, mijn winst te verdubbelen.
Ik wil best een bescheiden bedrag inzetten, maar 1000 dollar doe ik niet meer met dit soort projecten.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Pelox schreef op zondag 14 maart 2021 @ 11:39:
Minimaal $100. Het staat toch echt allemaal overzichtelijk in een tabelletje hier ;) https://coinlist.co/casper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
sOid schreef op zondag 14 maart 2021 @ 11:56:
[...]

Minimaal $100. Het staat toch echt allemaal overzichtelijk in een tabelletje hier ;) https://coinlist.co/casper
Ja dat had ik al gezien maar Mooody gaf aan dat je met 1000 dollar niet eens een kans maakt, dus ik vroeg me af hoe dat zit.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Mighty schreef op zondag 14 maart 2021 @ 11:34:
Heeft er al iemand via Binance CELO naar Coinlist overgemaakt? Ik zat hiernaar te kijken en kreeg de volgende melding op Coinlist.

How to deposit CELO
You can deposit CELO to your CoinList wallet at any time. You can initiate a deposit by:
Visiting your CELO wallet
Click the "Deposit" button
Copy the deposit address

At this time, the following custodians/exchanges are able to send deposits directly to your CoinList wallet:
Ledger
Anchorage
Bittrex
OKCoin
Ok... dus het lukt niet om van Binance USDT om te zetten naar CELO en dan te verzenden naar CoinList ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Supershiva schreef op zondag 14 maart 2021 @ 12:03:
[...]

Ok... dus het lukt niet om van Binance USDT om te zetten naar CELO en dan te verzenden naar CoinList ?
Ik ga het wel nu proberen.

Update: gelukt! CELO via Binance naar Coinlist versturen kost je een kwartier wachten en 0,001 CELO in fee per transactie.

[ Voor 19% gewijzigd door Mighty op 14-03-2021 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Pelox schreef op zondag 14 maart 2021 @ 11:58:
[...]

Ja dat had ik al gezien maar Mooody gaf aan dat je met 1000 dollar niet eens een kans maakt, dus ik vroeg me af hoe dat zit.
Ik zou niet weten waarop dat is gebaseerd. Volgens mij is het first come, first serve. Kwestie van klaarzitten en snel handelen bij livegang. En duimen ;) Het lijkt me sterk dat ze daarbij ook nog op de bedragen gaan letten. Ik kan het natuurlijk mis hebben.

Option 1 is van 23-28 maart, dus het zou me niet verbazen als ze die totale 800M tokens verdelen over die dagen, ipv alles op de eerste dag uitgeven. Maar daar kan ik zo snel niets over vinden.

Wat ik echter niet helemaal begrijp: bij bijvoorbeeld Option 1 staat er: Lockup 12 months. Maar bij Release staat er: 6 months from 3/28/2022. Dan is het toch een lockup van 18 months, waarbij de release is op 28 september 2022?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
sOid schreef op zondag 14 maart 2021 @ 12:13:
[...]

Ik zou niet weten waarop dat is gebaseerd. Volgens mij is het first come, first serve. Kwestie van klaarzitten en snel handelen bij livegang. En duimen ;) Het lijkt me sterk dat ze daarbij ook nog op de bedragen gaan letten. Ik kan het natuurlijk mis hebben.

Option 1 is van 23-28 maart, dus het zou me niet verbazen als ze die totale 800M tokens verdelen over die dagen, ipv alles op de eerste dag uitgeven. Maar daar kan ik zo snel niets over vinden.

Wat ik echter niet helemaal begrijp: bij bijvoorbeeld Option 1 staat er: Lockup 12 months. Maar bij Release staat er: 6 months from 3/28/2022. Dan is het toch een lockup van 18 months, waarbij de release is op 28 september 2022?
Eerste 12 maanden krijg je 8% APR, daarna moet je binnen 6 maanden je CSPR claimen. Het staat er niet bij of het in 1 keer vrijgegeven wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5e3ZExGV2EeE3GwAXL6CEIiAPVM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O46JnSYYWp3MZOBA7yG1a1Dh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
@Zhou Ah op die manier, dank voor je verhelderende antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Naamloos-
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-11-2024
** Eigen inzet is gewenst. Het voordeel van een topic is dat je terug kunt lezen en de zoekfunctie kunt gebruiken. **

[ Voor 135% gewijzigd door Taro op 14-03-2021 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gast_
Mooody schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 23:17:
[...]

Bots gaan winnen. Grote investeerders zijn al lang ingestapt. Ga het nu nog een keer proberen, deze keer met net iets meer munitie. We gaan het zien.
heey, ben nog vrij nieuw met dit

wat bedoel je met ''achter het net gevist''?

was je te laat met inzetten of heb je wel kunnen kopen, maar verlies gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Gast_
DaWayne schreef op zondag 14 maart 2021 @ 11:50:
[...]

maar stel hij doet x10 dan kan je het er nog niet vanaf halen....klopt dat? Dat zou pas na 12 maanden kunnen door die lockup en dan is het maar de vraag hoeveel de stijging/daling dan bedraagt...

corrigeer me als ik ernaast zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Mighty schreef op zondag 14 maart 2021 @ 12:10:
[...]

Ik ga het wel nu proberen.

Update: gelukt! CELO via Binance naar Coinlist versturen kost je een kwartier wachten en 0,001 CELO in fee per transactie.
Je weet dat je CELO daarna moet omzetten naar USDT? Er komen dus nog kosten bij.

https://coinlist.co/help/how-can-i-fund-my-purchase-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Zhou schreef op zondag 14 maart 2021 @ 15:35:
[...]

Je weet dat je CELO daarna moet omzetten naar USDT? Er komen dus nog kosten bij.

https://coinlist.co/help/how-can-i-fund-my-purchase-1
Ja weet ik. Voor US dollar gekozen. Je kon ook voor USD coin kiezen. Ik wist niet het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Mighty schreef op zondag 14 maart 2021 @ 16:52:
[...]

Ja weet ik. Voor US dollar gekozen. Je kon ook voor USD coin kiezen. Ik wist niet het verschil.
US dollar = giraal USD
USD coin = Stable coin van Coinbase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnebie
  • Registratie: Juni 2018
Mooody schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 23:17:
[...]

In deze zijn bots verboten. Alles wordt gechecked en bij vermoeden van bots wordt de transactie ongedaan gemaakt. Heel verhaal in de mail gehad over verspreiden en eerlijk verdelen. Vinger boven F5 en hooen dat je op het juiste moment drukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supershiva
Ja hier was ik dus ook achter gekomen....uiteindelijk ben je 2x fee kwijt en komt je totaal op ongeveer 20 dollar kosten Maw, als je in 1x USDT van Binance naar CoinList verplaatst ben je net zo veel geld kwijt en een hoop minder gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Het omzetten van CELO naar USDC kost je 0,5% aan fee dus $5 voor $1000. Inclusief de 0,001 CELO fee kosten is dit $5,004.

[ Voor 0% gewijzigd door Mighty op 14-03-2021 18:56 . Reden: USDC ipv USD ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
En daarna van USD naar USDT... kost je weer fee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Waarom zou je van USD naar USDT doen? Met USDC kun je CASPER zonder fee kopen.

[ Voor 0% gewijzigd door Mighty op 14-03-2021 19:47 . Reden: USDC ipv USD ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-10 15:20

appelsientje

Het beste onder de zon

Als het goed is... heb ik het direct vanaf mijn bank overgemaakt... koste met wel €12 ... maar goed... staat alleen nog wel in behandeling

Ff wat anders nog bedankt voor de tip van Enjijn .... die heeft een leuk weekje achter de rug :)

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Mighty schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:54:
Waarom zou je van USD naar USDT doen? Met USDC kun je CASPER zonder fee kopen.
Omdat je met USD geen CASPR kan kopen straks wel met USDC en USDT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Supershiva schreef op zondag 14 maart 2021 @ 19:57:
[...]

Omdat je met USD geen CASPR kan kopen straks wel met USDC en USDT
Ja dat klopt maar je kan CELO direct omzetten in USDC. Ik zie ook dat je CELO automatisch staked in je wallet bij CoinList. Dus mocht je een gokje willen wagen met de koers dan kan je nog een week wachten met het kopen van USDC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb mij vandaag ook aangemeld bij CoinList, verificatie ging niet automatisch maar was wel binnen een paar uur goedgekeurd.

Funds erop gezet via EUR -> Kraken -> USDT -> CoinList. Je hebt dan alleen de trade fee bij Kraken en 2,5 USDT voor de transactie via ERC20 (koopje!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Dan is via Binance waarschijnlijk de goedkoopste optie:
1. EUR overmaken via Sepa (gratis)
2. EUR -> USDT (gratis)
3. USDT withdrawal -> CoinList (0.2 USDT?)

Voor $0,20 ben je dan klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Mighty op 14-03-2021 21:53 ]

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Weer tijd voor de wekelijkse inzichten:

Bitcoin op de 1 Month: Bullish.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9dXfLJ5htFsZWLBo_0FbNxYnUwI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Pmi8QPbev4NIjONvjEfbGX72.png?f=fotoalbum_large

Op de 3 Day: Bullish. Testen van de MA7 zou 52k betekenen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_HTB-v-ExrQxuHwuSWCxKs4wBU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9eVD7N9IOHeHT6ogg7vWFZ5c.png?f=fotoalbum_large

De 1 Day: Bullish, maar het testen van de MA7 @ 56k is prima mogelijk. Wel zwakt de stijging steeds iets verder af, iets om in de gaten te houden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YTiHLZ7AVFd7cqKc8eTTU12Ini4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yYfuvUUo0sGg3viBQHe5KeRT.png?f=fotoalbum_large

De 4 Hour: Bullish, maar de MA7 @ 60.553 kan een resistance gaan vormen, daarna zou de MA25 opgezocht kunnen worden op 58k.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RfWhkMx2lJ5EeChqaj1-qjpXh54=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V7Wm2I9CnlG2rZRMyrkqrbA5.png?f=fotoalbum_large

Wat betreft deze charts: Ik zie vooral veel aanleiding voor een verdere stijging. Maar, uiteraard is er altijd een kans dat die stijging pas weer volgt na een daling en dan kan je rekening houden met de MA7 op zowel de 3D en 1D, dus 56k en mogelijk 52k. De MA25 op de 1D op 58k hou ik zelf rekening mee, die komt ook wel overeen met de top van de vorige groene candle rond de 58k en de 1H MA99. Mocht dat zo uitpakken, dan kan dat ook weer resistance gaan vormen, iets om in de gaten te houden.

En deze run kan natuurlijk ook ten einde zijn, maar daar zie ik vooralsnog geen enkele indicatie van, behalve dat altseason overduidelijk is gestart. Dat is voor Bitcoin doorgaans niet goed, maar zoals gisteren en vandaag zichtbaar was, weet Bitcoin nog steeds zijn positie terug te pakken.

Mijn positie: 95% BTC en verder: CHZ (Trade), ANKR (Trade), XOR (Wacht op VAL airdrop), BNB en ETH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Mooi om te zien hoe men ook in dit topic vol op de CSPR bandwagon springt naar aanleiding van één post :P
Ik doe zelf net zo hard mee hoor.

LINK zit aan het einde van een symmetrical triangle (onder andere te zien op de 4h). Vergelijkbare grafieken zijn ook zichtbaar bij veel andere top-20 alts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnebie
Taro schreef op zondag 14 maart 2021 @ 21:57:

Bitcoin op de 1 Month: Bullish.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De 1 Day: Bullish, maar het testen van de MA7 @ 56k is prima mogelijk. Wel zwakt de stijging steeds iets verder af, iets om in de gaten te houden.
[Afbeelding]

De 4 Hour: Bullish, maar de MA7 @ 60.553 kan een resistance gaan vormen, daarna zou de MA25 opgezocht kunnen worden op 58k.
[Afbeelding]

Wat betreft deze charts: Ik zie vooral veel aanleiding voor een verdere stijging. Maar, uiteraard is er altijd een kans dat die stijging pas weer volgt na een daling en dan kan je rekening houden met de MA7 op zowel de 3D en 1D, dus 56k en mogelijk 52k. De MA25 op de 1D op 58k hou ik zelf rekening mee, die komt ook wel overeen met de top van de vorige groene candle rond de 58k en de 1H MA99. Mocht dat zo uitpakken, dan kan dat ook weer resistance gaan vormen, iets om in de gaten te houden.

En deze run kan natuurlijk ook ten einde zijn, maar daar zie ik vooralsnog geen enkele indicatie van, behalve dat altseason overduidelijk is gestart. Dat is voor Bitcoin doorgaans niet goed, maar zoals gisteren en vandaag zichtbaar was, weet Bitcoin nog steeds zijn positie terug te pakken.

Mijn positie: 95% BTC en verder: CHZ (Trade), ANKR (Trade), XOR (Wacht op VAL airdrop), BNB en ETH.
Ik vind het altijd indrukwekkend om te zien wat je er allemaal van maakt en hoe vaak je het aan het rechte eind hebt. Ik heb helaas geen tijd om mezelf dit aan te leren.
Heb je ook een vermoeden waar de top zou kunnen liggen of wat een gezonde grens zou moeten zijn na zo'n heroïsche stijging van meer dan een jaar. Of is een dergelijke voorspelling/verwachting onmogelijk te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:17

De resistance op 58.5k waar we bij het vorige ATH tegenaan zaten fungeert nu als support. Hij is vannacht al een paar keer in de buurt gekropen en het lijkt me gezien het bullishe momentum erg onwaarschijnlijk dat we onder de 58.5 komen, maar niets is onmogelijk.

Een kleine kanttekening is dat de CME (crypto fonds op de beurs van Chicago) over een paar uur gaat openen en daar wordt uiteraard niet in de weekenden gehandeld, dus dat kan een spike geven. Mijn gevoel is dat zo'n spike eerder omhoog dan omlaag zal zijn ...

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
burnebie schreef op zondag 14 maart 2021 @ 22:29:
[...]

Ik vind het altijd indrukwekkend om te zien wat je er allemaal van maakt en hoe vaak je het aan het rechte eind hebt. Ik heb helaas geen tijd om mezelf dit aan te leren helaas.
Heb je ook een vermoeden waar de top zou kunnen liggen of wat een gezonde grens zou moeten zijn na zo'n heroïsche stijging van meer dan een jaar. Of is een dergelijke voorspelling/verwachting onmogelijk te doen?
Je kunt op basis van heel veel verschillende variabelen een mogelijke top bepalen:
  1. S2F model van PlanB (https://digitalik.net/btc/)
  2. Rainbow charts (https://www.blockchaincenter.net/bitcoin-rainbow-chart/)
  3. Periodes en delta's van vorige bullruns afzetten tegen de huidige (Zie o.a. Tradingview en de video van bijv. Benjamin Cowen met Bob Loukas: YouTube: Collaboration with Bob Loukas: Bitcoin's Market Cycles)
  4. Psychologische grenzen (USD/EUR waarde)
Voor deze bullrun ligt de max waarschijnlijk tussen de 70k en 104k. 100k is psychologisch gezien natuurlijk een lastige en S2F ligt er vlak boven. Hopelijk tikken we dus de 100k en vlak erboven aan (Daarna verwacht ik sowieso een sell-off naar <100k), maar persoonlijk hou ik het sowieso rond de 95k voor gezien. Tussen de 70k-95k ga ik gaandeweg uitstappen. Ik ben inmiddels al voor 75% uitgestapt (Niet naar fiat, maar naar de bankrekening) en zit het met het restant nog wel even uit. Grote kans dat ik op 70k, 75k, 80k, 85k en 95k ieder 20% afroom.

Dat gaat dan niet meer naar de bankrekening, maar gebruik ik om tijdens de volgende bearmarket weer in te stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnebie
Taro schreef op zondag 14 maart 2021 @ 22:42:
[...]

Je kunt op basis van heel veel verschillende variabelen een mogelijke top bepalen:
  1. S2F model van PlanB (https://digitalik.net/btc/)
  2. Rainbow charts (https://www.blockchaincenter.net/bitcoin-rainbow-chart/)
  3. Periodes en delta's van vorige bullruns afzetten tegen de huidige (Zie o.a. Tradingview en de video van bijv. Benjamin Cowen met Bob Loukas: YouTube: Collaboration with Bob Loukas: Bitcoin's Market Cycles)
  4. Psychologische grenzen (USD/EUR waarde)
Voor deze bullrun ligt de max waarschijnlijk tussen de 70k en 104k. 100k is psychologisch gezien natuurlijk een lastige en S2F ligt er vlak boven. Hopelijk tikken we dus de 100k en vlak erboven aan (Daarna verwacht ik sowieso een sell-off naar <100k), maar persoonlijk hou ik het sowieso rond de 95k voor gezien. Tussen de 70k-95k ga ik gaandeweg uitstappen. Ik ben inmiddels al voor 75% uitgestapt (Niet naar fiat, maar naar de bankrekening) en zit het met het restant nog wel even uit. Grote kans dat ik op 70k, 75k, 80k, 85k en 95k ieder 20% afroom.

Dat gaat dan niet meer naar de bankrekening, maar gebruik ik om tijdens de volgende bearmarket weer in te stappen.
Helder. Merci.
Als ik er ooit de tijd voor heb ga ik me er vol op storten. Ik vind het echt mooi om te zien dat een groot deel helemaal geen willekeur is.
Zelf ben ik voor het grootste deel al lang en breed uitgestapt omdat ik het ijs onder me dunner en dunner voelde worden en niet weer een jaarsalaris wilde zien verdampen. Ik kan allerminst zeggen dat het slecht is gegaan de laatste jaren, maar het kan blijkbaar nog een factor 10 beter. Daar aan denkende lijk ik wel gek dat ik nog voor een baas werk 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMaartuh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-07-2023
Ik vraag me af of TA ook niet een self fulfilling prophecy is onderhand :)

Dat hoe meer mensen het gebruiken, dan ze op dezelfde conclusies komen, voor een "geplande top" verkopen, de koers daalt en de top blijkt idd een top zoals in de TA voorspeld was :)
meer mensen gaan TA gebruiken door de goede voorspelling en daardoor nog betere betrouwbaarheid etc, goto start

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[Afbeelding]
Hier op de 3 day zie je trouwens ook heel mooi 5 golven omhoog na de 20k breakout. Zoals eerder gezegt ben ik niet heel erg van de elliot waves, maar dit is wel heel erg duidelijk. Geen idee of het inlvoed gaat hebben, maar mogelijk even een grotere correctie zou niet heel vreemd zijn.
MantaMaartuh schreef op zondag 14 maart 2021 @ 22:51:

Dat hoe meer mensen het gebruiken, dan ze op dezelfde conclusies komen, voor een "geplande top" verkopen, de koers daalt en de top blijkt idd een top zoals in de TA voorspeld was :)
meer mensen gaan TA gebruiken door de goede voorspelling en daardoor nog betere betrouwbaarheid etc, goto start
TA is 100% een self fulfilling prophecy. Eigenlijk bestaat TA helemaal niet. Wat je indicator ook is, het stelt niets voor behalve wat mensen er mee doen. Doen genoeg mensen er wat mee dan heeft het gevolgen. Zo zie je bots perfect op MA's inkopen, maar die MA is maar een lijntje. Dat lijntje heeft enkel de betekenis die wij er aan geven met ons gedrag en het programmeren van bots. Ik doe zelf heel veel met TA en dat werkt prima voor mij, maar eigenlijk is het onzin en is het puur dat er genoeg mensen naar handelen met dus een gevolg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
burnebie schreef op zondag 14 maart 2021 @ 22:48:
[...]

Helder. Merci.
Als ik er ooit de tijd voor heb ga ik me er vol op storten. Ik vind het echt mooi om te zien dat een groot deel helemaal geen willekeur is.
Zelf ben ik voor hetbgrootste deel al lang en breed uitgestapt omdat ik het ijs onder me dunner en dunner voelde worden en niet weer een jaarsalaris wilde zien verdampen. Ikkan allerminst zeggen dat het slecht is gegaan de laatste jaren, maar het kan blijkbaar nog een factor 10 beter. Daar aan denkende lijk ik wel gek dat ik nog voor een baas werk 😂
Dat was ook wel een mooi onderwerp in volgens mij de video van Benjamin Cowen en Bob Loukas (Zie hierboven): Je pf moet een waarde hebben waar je je comfortabel bij voelt.

Ik vraag mij ook weleens af waarom ik nog werk, maar ik vind het ook gewoon leuk en interessant. Aan de andere kant volgt er ooit weer een bearmarket en heb ik ook fouten gemaakt door meerdere maandsalarissen in 2 minuten te verliezen. En soms pak je een enorme rode candle mee in de nacht waar je 's ochtends figuurlijk even misselijk van wordt. Het hoort er allemaal bij. Maar daarom heb ik ook al 75% gecashed, ik speel nu weer met een bedrag waar ik mij comfortabel bij voel, ook als Bitcoin <50k gaat.

Zelf zou ik nooit 100% uitstappen, tenzij overduidelijk de bearmarket is gestart. Je kunt beter afbouwen naar een bedrag waar je je comfortabel bij voelt, dan pak je mogelijk toch nog een mooi deel mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 14-03-2021 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
burnebie schreef op zondag 14 maart 2021 @ 22:29:
[...]

Ik vind het altijd indrukwekkend om te zien wat je er allemaal van maakt en hoe vaak je het aan het rechte eind hebt. Ik heb helaas geen tijd om mezelf dit aan te leren.
Wat Taro dus al zei, check de laatste collab video's van Benjamin Cowen. Met Bob Loukas maar zeker ook met Steve van Crypto Crew University. Er zijn allerlei verschillende indicatoren die iets zeggen over een mogelijke local en/of market cycle top. Er is niet één heilige indicator, maar meerdere kennen en begrijpen vergroot de kans dat je enigszins de market cycle kan "navigeren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoodyWindoW
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 00:22

WoodyWindoW

3.245 WP op ZW 31°

Dank voor je analyse!

Voor mijn beeldvorming: waarom is het altseason overduidelijk gestart? Omdat steeds meer mensen in BTC zijn gestapt en gaan stappen en vervolgens ook een gokje wagen in altcoins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnebie
MantaMaartuh schreef op zondag 14 maart 2021 @ 22:51:

Uiteindelijk zal dat deels zo zijn omdat men er massaal rekening mee houdt. Op deze manier zijn alleen startende markten 'onberekenbaar'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
WoodyWindoW schreef op zondag 14 maart 2021 @ 23:09:
[...]

Dank voor je analyse!

Voor mijn beeldvorming: waarom is het altseason overduidelijk gestart? Omdat steeds meer mensen in BTC zijn gestapt en gaan stappen en vervolgens ook een gokje wagen in altcoins?
Een overgroot deel van de altcoins haalt absurde percentages in de periodes waarin Bitcoin stil staat. Dat is vaak een teken dat veel nieuwe mensen instappen die op zoek zijn naar goedkope pareltjes. En meestal is dat een indicatie van het begin van het einde van een bullrun.

In tegenstelling tot 2017/2018 zie je dat veel bedrijven nu ook interesse hebben in cryptocurrency en dan met name Bitcoin, dus daarom is er nog voldoende aanleiding voor een vervolg en hogere koersen voor Bitcoin. En je ziet ook dat steeds meer mensen doorhebben dat je wel groene candles kunt chasen bij altcoins, maar dat gemiddeld over meerdere jaren Bitcoin het beter doet, dus er vloeit ook wel weer voldoende geld terug naar Bitcoin om een enorme daling te voorkomen.

Voor de volledigheid: Ik sluit een 58k of een stukje lager zeker niet uit, maar zie nog geen tekenen van het einde van de bullrun voor Bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Nee denk ook dat de kans groter is dat de bullrun langer doorgaat, vooral doordat er veel meer institutioneel geld is, maar dan moet die inflow wel blijven toenemen.

Dit weekend weinig volume,
Dus een klein dipje zou me beurt verbazen.
Pagina: 1 ... 9 ... 102 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #31 - Blow-off top editie.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!