[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 78 ... 101 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

anti elppa schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:36:
[...]

eens. Ik verwacht dat zeer zeker. Waar je vorige cycles in werkelijk waar alles dikke gains kon pakken die laatste maanden van de bull, zie ik dat zeker deze keer niet meer gebeuren. Ik kijk dan in BTC pair uiteraard. Uitzonderingen gaan er absoluut zijn, maar zie ze maar eens te selecteren.
Nou dat idd.
Voorheen was het .. BTC pompt, BTC Winst wordt genomen, WInst gaat naar Alts, Alts pompen, Alt winst wordt genomen, Boel crasht... Bearmarkt.
Nu zie je dat BTC veel meer en langer pompt (We zijn nog niet eens aan de halving run begonnen!) en de meeste Alts sukkelen er een beetje achteraan.
Wordt steeds moeilijker om de juiste altcoin te kiezen voor vette gains in een cycle.

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07:42
FijneKerst schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:34:
veel meer geld in BTC ETF's wordt gepompt waardoor er minder in Alts geinvesteerd wordt.
Weten we dan dat ETF kopers dezelfde zijn als alt kopers? Of anders gezegd, ik denk dat het twee totaal verschillende groepen zijn. Zoals al vaak hier en in SC besproken: ETF's zijn voor 'boomers' en institutionals, alts zijn voor moonpeople en 'retail'. Dat is wellicht een beetje SC niveau beschreven, maar ik zou niet weten waarom de groep die in het vorige alt season hard gokte nu opeens een veilige ETF zou hodlen.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aeronaut
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 07:39
anti elppa schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:11:
[...]

die breekt mooi uit nu, zoals verwacht
Wat ruis 8)7

1H

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GrOB5jMUjnCyWy2GGicZReyvbJI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NHN70hccp218f5Y34fxgm9xz.png?f=user_large

TACO speelt met mn Privé - SC Fonds 12-2024 - SC Fonds 07-2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
tomtom901 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:45:
[...]

Zie weinig bearish eigenlijk. Price is gewoon aan het rangen, zoals ik in SC ook schreef, pas wanneer we een nieuwe low zien en closen wordt het anders.

[Afbeelding]
Deze gehit natuurlijk, dus ik ben uit de long. Nu even kijken hoe dit uur gaat closen. Ik wil prijs eigenlijk niet veel lager zien closen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:10
tomtom901 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:45:
[...]

Zie weinig bearish eigenlijk. Price is gewoon aan het rangen, zoals ik in SC ook schreef, pas wanneer we een nieuwe low zien en closen wordt het anders.

[Afbeelding]
net er onder gesloten volgens mij? of kijk ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
brothermaynard schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:08:
[...]

net er onder gesloten volgens mij? of kijk ik verkeerd?
Ruim ja, moeten echt weer die 70k pakken wil de bullish trend aanhouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aeronaut
Toch naar beneden geknald na een mooie uitbraak naar boven, maar TOEN dacht de SEC, nee. niet nu. BAM reactie op coinbase mbt rechtzaak en alles naar de vinketering.

4H heeft een los blokje onder driehoek, maar we kunnen nog omhoog het driehoek in. vaak genoeg een fakeout gezien afgelopen weken. en ook netjes afgeketst van 68.5k

1H
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8P9SczfK_GDEUcR5oGQIXwPss9c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/poyMO52NKcnwhA0ZnrLH322p.png?f=user_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Aeronaut schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 21:28:
Toch naar beneden geknald na een mooie uitbraak naar boven, maar TOEN dacht de SEC, nee. niet nu. BAM reactie op coinbase mbt rechtzaak en alles naar de vinketering.

4H heeft een los blokje onder driehoek, maar we kunnen nog omhoog het driehoek in. vaak genoeg een fakeout gezien afgelopen weken. en ook netjes afgeketst van 68.5k

1H
[Afbeelding]
Mooi punt om te bouncen en er support van te maken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Dy3ESFBSOPErhxTnPsbVPb_U7Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BJOzhklxOyhSAlp9F3XwvSvY.png?f=fotoalbum_large

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:26
Taro schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 21:32:
[...]

Mooi punt om te bouncen en er support van te maken:
[Afbeelding]
Yes die horizontale lijn heb ik ook op mijn scherm, plus die valt samen met de 21dma

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aeronaut
wat toevallig, terug in driehoek en we gaan door.

driekeer scheepsrecht voor 74k?

1H

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ZSf5WA46iAXbT6-0Unuiq6yW2g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nllqbT25k1kvQo8XVToFVLCF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Aeronaut schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 07:38:
wat toevallig, terug in driehoek en we gaan door.
Zo werkt het niet.. pattern gebroken = invalidated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeronaut
tomtom901 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 07:41:
[...]

Zo werkt het niet.. pattern gebroken = invalidated.
Zelfde pattern als bij 62.5k paar post terug. Stijgende lijn van beide dips wordt waarschijnlijk support

Maar op de daily was ie netjes nog tussen lijntjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Aeronaut schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 07:54:
[...]

Zelfde pattern als bij 62.5k paar post terug. Stijgende lijn van beide dips wordt waarschijnlijk support

Maar op de daily was ie netjes nog tussen lijntjes. :+
Dan moet je je chart zo zetten dat je pattern nog past, dit is alhoewel wellicht valid op dit timeframe gewoon incorrect.

Wat ik wel zie in jouw chart is een flip in market structure en dat is veel belangrijker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9adrbOD97lTQdjijBbLuJehOZD0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SzV0ojSZlrW0TlR4WwWEJ9GM.png?f=fotoalbum_large

70241.89 was de previous high voor de downtrend begon, en die hebben we nu bullish geflipt. Ik durf hier persoonlijk wel een long aan, eerste target 70.600 maar eigenlijk weer 71k+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aeronaut
tomtom901 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:01:
[...]

Dan moet je je chart zo zetten dat je pattern nog past, dit is alhoewel wellicht valid op dit timeframe gewoon incorrect.

Wat ik wel zie in jouw chart is een flip in market structure en dat is veel belangrijker.

[Afbeelding]
Eens, maar blijven schuiven met je lijntjes of timeframe om je verhaal te bekrachtigen vind ik meh.

Misschien was men geïnteresseerd hoe het is verlopen? Heb ik ook altijd als iets een richting is opgegaan maar weer iets anders heeft gedaan dan verwacht. Zie het maar als closure

Andere kant hele crypto kan met een enkele nieuwsbericht naar de maan of de afgrond in. Zoals we weer gisteren hebben gezien. Dus blijft de grootste onzekere factor hier met crypto TA :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
tomtom901 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:01:
[...]

70241.89 was de previous high voor de downtrend begon, en die hebben we nu bullish geflipt. Ik durf hier persoonlijk wel een long aan, eerste target 70.600 maar eigenlijk weer 71k+.
TP-1 binnen :)

Plan voor de rest van de positie;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2AogYaXlqqYysziDR9s23R-p46M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WKYj49sLwJTyk6Deutg1G6Bj.png?f=fotoalbum_large

Stoploss op 70.1

[ Voor 32% gewijzigd door tomtom901 op 28-03-2024 09:37 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:49
Fraaie chart van CryptoJelleNL op X
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GJvxeIYX0AA-sy4?format=jpg&name=large

en deze van The Moon
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GJvUUSJXMAAjjSV?format=jpg&name=large

[ Voor 31% gewijzigd door ScuL op 28-03-2024 12:12 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
tomtom901 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:11:
[...]

TP-1 binnen :)

Plan voor de rest van de positie;
[Afbeelding]

Stoploss op 70.1
Retrace was iets dieper maar TP-2 ook geraakt en de long gesloten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xg1GpryifvNUA4knetlcyasVrc4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z5TwjewfFtjhAhTDreZp9FsB.png?f=fotoalbum_large

BTC laat weer uitstekend level to level actie zien, next up 72.5k.

[ Voor 30% gewijzigd door tomtom901 op 28-03-2024 15:09 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
FET;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kTiB64iGfIa8_e8ENrtlr2fHrVw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yuu5p5eRTE3Sih7KCwr9cgc3.png?f=fotoalbum_large

Gezien deze handel in price discovery is, maar met de fib extensie targets geprobeerd te bepalen. Dat is ook waar ik uit ga schalen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Lijkt support te zijn geworden, volgende stap omhoog = ATH testen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_FstkgrKjpQ4mLkpEzyf91TMxz0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7BZNaSKUCRRutB5oYizDT5VX.png?f=fotoalbum_large

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Taro schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 19:39:
Lijkt support te zijn geworden, volgende stap omhoog = ATH testen.
[Afbeelding]
72.5k nog eerst, daar zit een hoop volume, maar verder eens. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
tomtom901 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 19:41:
[...]

72.5k nog eerst, daar zit een hoop volume, maar verder eens. 8)
ja dit is vooral een stukkie weerstand bij de leverage posities, spot is die 72,5k niet te zien in de orderboeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
anti elppa schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 06:46:
[...]

ja dit is vooral een stukkie weerstand bij de leverage posities, spot is die 72,5k niet te zien in de orderboeken
Ik verwacht dat dat nog wel komt als we er dichter op komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
tomtom901 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 06:56:
[...]

Ik verwacht dat dat nog wel komt als we er dichter op komen.
zou kunnen, maar gisteren toen we er redelijk dichtbij waren was er ook niets te zien bij coinbase pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02:53
Gpu maakt ook even een nieuwe ath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
anti elppa schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 07:16:
[...]

zou kunnen, maar gisteren toen we er redelijk dichtbij waren was er ook niets te zien bij coinbase pro
Zaten er nog een goeie 1k vanaf, maar ben benieuwd idd. Wel een mooie bounce vanaf 70k.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VI0jZ9ke7r5zNaMGQQZ4Ss6Lvco=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cCs5KDJAMh31jjJkWVEQxlNj.png?f=user_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Paar MA's eronder, mooi blauw historisch lijntje eronder op de daily:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XETdJR9fPRf-by0Nm-TzhT9quzE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8CfPokEsztSJgnvEOayaekHZ.png?f=fotoalbum_large

Ook een mooi blauw lijntje erboven op de weekly:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZzROGPXTtOAIasf1xpqhxAR4j0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/e43QTtWjJf2f6Dx7YmFFm4UV.png?f=fotoalbum_large

Laag weekend volume. Bitcoin halving incoming over 2 weken. Zegt u het maar. Tijdje sideways in deze range en dan moon? Of gewoon een lekkere weekendpump incoming?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• anti elppa
Taro schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 18:02:
Paar MA's eronder, mooi blauw historisch lijntje eronder op de daily:
[Afbeelding]

Ook een mooi blauw lijntje erboven op de weekly:
[Afbeelding]

Laag weekend volume. Bitcoin halving incoming over 2 weken. Zegt u het maar. Tijdje sideways in deze range en dan moon? Of gewoon een lekkere weekendpump incoming?
op zich is tot aan de halving en wellicht nog 2 a 3 weken na de halving beetje consolideren eigenlijk wel prima. Dus gewoon ergens tot half mei ofzo. Dan nog ff gruwelijke pump van 2 maanden, dan summer gepruttel en dan eind september vol gas

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
En daar is Bob weer:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:51
Interessante view van Bob Loukas.

Ga ook zelf al een tijdje uit van de left translated, denk dat de piek eerder komt en lager is dan de meeste denken.

Laatste 5% kans scenario is wel bearish, zou matig zijn, zie dat alleen gebeuren als je macro economisch gebeurtenissen krijgt waardoor crypto onaantrekkelijk wordt.

Volg zelf Camel Finance al een tijdje, leuk kanaal, niet alleen btc, lekker nuchtere view.

Ik kan zelf al wel wat lessen trekken van de cycle tot nu toe:

-Ik had nog meer moeten investeren in de bodem (op die momenten blijft het lastig, ik ben goed in kleine bedragen regelmatig, maar niet in een grotere som (paar 1000) per keer.

- Ik had meer moeten stoppen in nieuwe coins, nieuwe hypes, Nu teveel kleine zakjes verdeeld (paar 100 per coin), daar leuke gains mee, maar had ik wat overgeheveld van oude coins naar nieuwe projecten, dan had ik in vrijwel alle keuzes die ik had gemaakt nu veel grotere bags gehad.

- op dit moment durf ik niet goed wijzigingen te maken in mijn portfolio, omdat ik daar in de vorige cycle zoveel mee heb verloren (500.000 doge bv verkocht met een kleine winst, voor de Elon musk pumps), enige wat ik goed durf is nieuw geld in btc te stoppen of af en toe een gokje te wagen a la Root. (met max 500). Winst pakken vind ik nu nog te vroeg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anti elppa
DarkShadow schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 12:03:
Interessante view van Bob Loukas.

Ga ook zelf al een tijdje uit van de left translated, denk dat de piek eerder komt en lager is dan de meeste denken.

Laatste 5% kans scenario is wel bearish, zou matig zijn, zie dat alleen gebeuren als je macro economisch gebeurtenissen krijgt waardoor crypto onaantrekkelijk wordt.

Volg zelf Camel Finance al een tijdje, leuk kanaal, niet alleen btc, lekker nuchtere view.

Ik kan zelf al wel wat lessen trekken van de cycle tot nu toe:

-Ik had nog meer moeten investeren in de bodem (op die momenten blijft het lastig, ik ben goed in kleine bedragen regelmatig, maar niet in een grotere som (paar 1000) per keer.

- Ik had meer moeten stoppen in nieuwe coins, nieuwe hypes, Nu teveel kleine zakjes verdeeld (paar 100 per coin), daar leuke gains mee, maar had ik wat overgeheveld van oude coins naar nieuwe projecten, dan had ik in vrijwel alle keuzes die ik had gemaakt nu veel grotere bags gehad.

- op dit moment durf ik niet goed wijzigingen te maken in mijn portfolio, omdat ik daar in de vorige cycle zoveel mee heb verloren (500.000 doge bv verkocht met een kleine winst, voor de Elon musk pumps), enige wat ik goed durf is nieuw geld in btc te stoppen of af en toe een gokje te wagen a la Root. (met max 500). Winst pakken vind ik nu nog te vroeg.
Ik acht de kans op leftranslated veel lager dan bob (60%). Reden is vrij simpel. De top bij een leftranslated cycle valt exact samen met allemaal shit in de real word. Verkiezingen USA, renteverlagingen, meer printen enz. Een volledige start van de bear in november 2024, na dus een snelle top, zie ik niet snel gebeuren.

Ik acht de kans op een 2012-2013 scenario dan wellicht een stuk groter. En met elke maand die we verder komen acht ik die kans groter. Dus ergens eind dit jaar pieken, dikke dump van 40 tot 50%, daarna weer 8 maanden doen over nieuwe ATH en dan alsnog 2e helft 25 de echt blowof

[ Voor 3% gewijzigd door anti elppa op 30-03-2024 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:51
anti elppa schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 13:00:
[...]

Ik acht de kans op leftranslated veel lager dan bob (60%). Reden is vrij simpel. De top bij een leftranslated cycle valt exact samen met allemaal shit in de real word. Verkiezingen USA, renteverlagingen, meer printen enz. Een volledige start van de bear in november 2024, na dus een snelle top, zie ik niet snel gebeuren.

Ik acht de kans op een 2012-2013 scenario dan wellicht een stuk groter. En met elke maand die we verder komen acht ik die kans groter. Dus ergens eind dit jaar pieken, dikke dump van 40 tot 50%, daarna weer 8 maanden doen over nieuwe ATH en dan alsnog 2e helft 25 de echt blowof
Ik hoop met je mee. Risico is wel veel hoger om daar vanuit te gaan, dan van een left translated cycle. En aangezien die narratief aan kracht wint, neemt de kans toe dat dit ook zo uitkomt (want psychologie). Plus, anticiperen op een left translated cycle geeft je in jouw scenario alsnog de kans om daarvan te profiteren. (op 40/50% dump weer inschalen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
DarkShadow schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 13:55:
[...]

Ik hoop met je mee. Risico is wel veel hoger om daar vanuit te gaan, dan van een left translated cycle. En aangezien die narratief aan kracht wint, neemt de kans toe dat dit ook zo uitkomt (want psychologie). Plus, anticiperen op een left translated cycle geeft je in jouw scenario alsnog de kans om daarvan te profiteren. (op 40/50% dump weer inschalen).
Leg me eens uit waarom het risico groter is? Omdat bob dat zegt? Zijn idee op left translated komt uit zijn ervaring van normale markten. Btc is met alles anders. Dus waarom is risico groter?

99% van de mensen in btc weet niet eens wat een leftranslated cycle is....gros heeft er nooit van gehoord. Op followers van bob na dan.

Voor mij boeit et verder allemaal niet zoveel verder. Top timen kan vrijwel niemand. Ook bij een "normale" cycle lukt bijna niemand dat..bob zegt dat ook nog maar weer eens een paar keer.

Ik ga dus dca out. En mocht er een klap van -50% tussen zitten dan ram ik alles wat ik eruit gehaald heb, gewoon blind weer in.

Ik heb iig al 3 spot sell orders staan bij bitonic.

[ Voor 8% gewijzigd door anti elppa op 30-03-2024 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
anti elppa schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 14:17:
[...]

Voor mij boeit et verder allemaal niet zoveel verder. Top timen kan vrijwel niemand. Ook bij een "normale" cycle lukt bijna niemand dat..bob zegt dat ook nog maar weer eens een paar keer.

Ik ga dus dca out. En mocht er een klap van -50% tussen zitten dan ram ik alles wat ik eruit gehaald heb, gewoon blind weer in.
Dat klinkt makkelijker dan het in de praktijk gaat zijn vermoed ik nu. Wat maakt een 50% daling anders dan een crypto winter? Behalve dat het in de crypto winter dan nog 30% verder zakt :P Dat is toch net zo goed een vallend mes opvangen? Een trend omkeer kan net zo goed een fake out zijn. Geen goed of fout, maar probeer je te begrijpen.

Afbeeldingslocatie: https://debitcoinconsultant.nl/assets/img/wall-street-market-psychology.jpg

Trust me when I say this is only the beginning.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• anti elppa
Numbers schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 15:02:
[...]
Dat klinkt makkelijker dan het in de praktijk gaat zijn vermoed ik nu. Wat maakt een 50% daling anders dan een crypto winter? Behalve dat het in de crypto winter dan nog 30% verder zakt :P Dat is toch net zo goed een vallend mes opvangen? Een trend omkeer kan net zo goed een fake out zijn. Geen goed of fout, maar probeer je te begrijpen.

[Afbeelding]
Kan best dat het een crypto winter word bij -50%. Maar als ik dan terug koop op dat moment en het stijgt weer, feest, want veel meer btc.

Is het idd crypto winter en heb ik bij -50% gekocht, en zakken we nog 20 a 30% verder, ook feest, want ik heb meer btc.

Mijn probleem is dat ik vorige 3 cycles amper iets verkocht, en dus met bijna mijn volledige stack btc de hele daling pakte....eigenlijk hodl ik al 10.5 jaar voor grootste deel. Side node is dat ik dca in perfect gedaan heb 1 cycle terug, bodem spot bij kopen lukt ook, leverage trading ook dikke prima........maar sellen......dikke drama.

Nu ga ik dat dus wel doen. In stapjes. Maar ga nooit verder dan 50% van mijn pf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
anti elppa schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 16:00:
[...]

Mijn probleem is dat ik vorige 3 cycles amper iets verkocht, en dus met bijna mijn volledige stack btc de hele daling pakte....eigenlijk hodl ik al 10.5 jaar voor grootste deel. Side node is dat ik dca in perfect gedaan heb 1 cycle terug, bodem spot bij kopen lukt ook, leverage trading ook dikke prima........maar sellen......dikke drama.
Eigenlijk best zonde, nail je de bottom om vervolgens heel de rit weer mee te pakken :+.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
tomtom901 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 08:11:
[...]

Eigenlijk best zonde, nail je de bottom om vervolgens heel de rit weer mee te pakken :+.
hahaha you don't say. Ik zie het maar als het het laatste puntje wat ik onder controle moet krijgen.....de kers op de taart.
Wat me deze cycle wel al erg goed lukt, en dat ligt in het verlengde ervan, dat ik in die 3 hele lange Leverage long trades naar het einde toe steeds best grote stukken eruit haalde, waar ik een deel van naar euro's naar bankrekening over schreef. Keer of 5 gedaan. Dat was ook echt nieuw tov vorige cycles voor mij.

Daarom weet ik ook zeker dat het me deze keer prima gaat lukken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aY16pyA1HVR5z--7aLakI6NY7vk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NeVVClbsQRPm0IkZtBw8myfB.png?f=fotoalbum_large

Eens kijken of we die 70.6 weer support kunnen maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
SOL;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oMVpzWXzjvuwx8tBRyJEnylhgLY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gE8ZtoBZPRJnbg4i5BRwc0fh.png?f=fotoalbum_large

Not financial advise, maar als SOL 203 weer claimed, dan kunnen we makkelijk doorgaan naar de ATH. (+30%). Alle liquiditeit boven ons is al reeds weggenomen dus heel deze weg ligt open.

[ Voor 7% gewijzigd door tomtom901 op 31-03-2024 21:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deman23
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-09 02:10
We zijn op weg naar de hoogste weekly close, let’s go !

Volgende echte weerstand is 72,5 en daarna de ATH.

[ Voor 33% gewijzigd door Deman23 op 31-03-2024 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Deman23 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 22:07:
We zijn op weg naar de hoogste weekly close, let’s go !

Volgende echte weerstand is 72,5 en daarna de ATH.
Eerst 71.9 nog even claimen, NPOC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:16
Velen (ik ook) kunnen niet wachten op de nieuwe ATH and beyond, maar we zitten nog aan de linker kant van de halving.
Dat zou dan toch die, ongewenste, left translated cycle betekenen?

Of mis ik iets/veel?

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deman23
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-09 02:10
Gondor schreef op maandag 1 april 2024 @ 00:16:
Velen (ik ook) kunnen niet wachten op de nieuwe ATH and beyond, maar we zitten nog aan de linker kant van de halving.
Dat zou dan toch die, ongewenste, left translated cycle betekenen?

Of mis ik iets/veel?
Kan, maar dit is crypto. Niet alles hoeft hetzelfde te gaan als andere cycli. Zo zijn we ook onder een eerdere ATH gekomen in de laatste bearmarket. Dat was volgens mij ook nog nooit gebeurt. De tijd zal het leren, maar ik denk dat we ook na de halving nog een stuk hoger gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:16
Left translated cycle lijkt mij best belangrijker dan eventjes onder de vorige ath komen.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fsVLPdD_mlUdCw01W4hN82FBi9I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V9EsbpE4u3ZAC5kD3AWOLWur.png?f=fotoalbum_large

Potentiele double bottom op de 69k key level. Ik heb hier een long, eerste target 70.1.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
tomtom901 schreef op maandag 1 april 2024 @ 10:48:
[Afbeelding]

Potentiele double bottom op de 69k key level. Ik heb hier een long, eerste target 70.1.
TP-1 :) en gestopt op entry voor de rest

[ Voor 32% gewijzigd door tomtom901 op 01-04-2024 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
tomtom901 schreef op maandag 1 april 2024 @ 15:54:
[...]

TP-1 :) en gestopt op entry voor de rest
Hier is de 70.1 niet aangeraakt ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Hopelijk iets lager, wickje en dan alsnog weer boven de lijn komen & blijven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X8RPK04taL5n2fHR8lp6o_-KQns=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Aq8Y2XoJo3as3K2YD7SysYLE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Taro schreef op maandag 1 april 2024 @ 17:09:
[...]

Hier is de 70.1 niet aangeraakt ;)
70.090,82 was de high op Bybit spot, ik stap altijd net onder levels uit ;). Om precies te zijn lag mijn exit op 70.075,7 wat nog steeds 1075$ move is.

[ Voor 14% gewijzigd door tomtom901 op 01-04-2024 17:25 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lzzAl5GHtV5YDq0C1f8QBRQ8gAI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s7dir5kd1cUK5NB6GGpdYJZE.png?f=fotoalbum_large

Opties imo;

1 - Reclaim 69k -> bullish
2 - Bounce vanaf 67525 (support op H1).
3 - Bounce vanaf POC op 67k.

Anders moeten we toch wat verder omlaag gaan kijken richting 64k.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
So far so good, graag de komende hourly and H4 (22.00) boven 69k closen, liefst > 69.5.

Ik heb longs omlaag geladderd vanaf 69.4 tot aan 68.3 die ik zo ga uitschalen.

Lopen nu ook recht tegen VWAP aan, dat kan resistance zijn (69.603)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2bRKbEs2CZfO7odiL44mk0jDCXE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AoWENCUBHopTVoPVOJ6rWmXy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door tomtom901 op 01-04-2024 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

tomtom901 schreef op maandag 1 april 2024 @ 21:23:

Ik heb longs omlaag geladderd vanaf 69.4 tot aan 68.3 die ik zo ga uitschalen.
Wat bedoel je hier met uitschalen? Verwacht je dat de weerstand niet wordt overwonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
JPS schreef op maandag 1 april 2024 @ 21:41:
[...]

Wat bedoel je hier met uitschalen? Verwacht je dat de weerstand niet wordt overwonnen?
Dat ik gedeeltelijk winst ga nemen. Ik hoop het natuurlijk wel, maar we komen richting een belangrijke resistance, dat betekent dat ik minder risico wil nemen en mijn winst wil verzilveren. Ik hou een stuk van de positie aan met een goed geplaatste stop. Stijgt het door, profiteer ik mee. Zakt het in, dan is mijn reeds verzilverde winst veilig, word ik gestopt voor het restant en is de trade sowieso een succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

tomtom901 schreef op maandag 1 april 2024 @ 21:43:
[...]

Dat ik gedeeltelijk winst ga nemen. Ik hoop het natuurlijk wel, maar we komen richting een belangrijke resistance, dat betekent dat ik minder risico wil nemen en mijn winst wil verzilveren. Ik hou een stuk van de positie aan met een goed geplaatste stop. Stijgt het door, profiteer ik mee. Zakt het in, dan is mijn reeds verzilverde winst veilig, word ik gestopt voor het restant en is de trade sowieso een succes.
Ok helder, je bent al in positie op de eerder ingeladderde orders (op je genoemde interval). Het leek erop dat je ze anticiperend op een lichte daling had geplaatst.
En als je op zo'n relatief klein bereik speelt doe je dat dan met hoge leverage?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
JPS schreef op maandag 1 april 2024 @ 21:47:
[...]

Ok helder, je bent al in positie op de eerder ingeladderde orders (op je genoemde interval). Het leek erop dat je ze anticiperend op een lichte daling had geplaatst.
En als je op zo'n relatief klein bereik speelt doe je dat dan met hoge leverage?
Ah nee, ik zat idd al in posities. Maar nee, ik doe niet aan hoge leverage (max 3x), wel aan grote posities. Zo heeft deze 1k stijging me al een veelvoud opgeleverd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bob is bullish:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GKG7BYyXkAARhli?format=jpg&name=4096x4096

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:53

resusaapje

h less

Dus Bob zegt dat de volgende top bij 400k ligt? En de volgende bij 800K? Dat zou walgelijk fantastisch zijn. Maar dat is wel vele malen meer optimistisch dan vele anderen. Moet nog eens nakijken waar hij dat op baseert...

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
resusaapje schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 00:29:
[...]

Dus Bob zegt dat de volgende top bij 400k ligt? En de volgende bij 800K? Dat zou walgelijk fantastisch zijn. Maar dat is wel vele malen meer optimistisch dan vele anderen. Moet nog eens nakijken waar hij dat op baseert...
bob geeft geen toppen aan kwa waarde in $. Bob is puur van de timing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 18:47

watercoolertje

Untertitel

anti elppa schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 07:19:
[...]

Lijkt wel zo in het plaatje, maar het zijn waarschijnlijk de toekomstige timings op basis van het patroon wat hij er in ziet.

[ Voor 10% gewijzigd door watercoolertje op 02-04-2024 08:21 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:53

resusaapje

h less

anti elppa schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 07:19:
[...]

Okee, dus toppen in november 2024 en eind 2025? Tjek.

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ptM1uXJZMvUeJwLL26nqKkSS3YA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vBQBIcBmvVhtjsYzfsWr7Zb1.png?f=fotoalbum_large

Bezig met een reclaim van POC (point of control) op 66980.19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
watercoolertje schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 08:21:
[...]

Lijkt wel zo in het plaatje, maar het zijn waarschijnlijk de toekomstige timings op basis van het patroon wat hij er in ziet.
ja is puur timing op basis van vorige cycles. Kijk zijn filmpjes maar eens, de hoogte van die pijltjes knalt ie er vaak gewoon lukraak in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
tomtom901 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 08:30:
[Afbeelding]

Bezig met een reclaim van POC (point of control) op 66980.19
Terug naar 64k maakt er een bartje van. Ligt de weerstand nu op 71.1k?

[ Voor 3% gewijzigd door Joosie200 op 02-04-2024 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kambo
  • Laatst online: 13-01 11:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GVCnZNWas8F4X_bemrAtwKZtJx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gudEnlT7LuP5EJW2PUCPWNi8.jpg?f=fotoalbum_large

Lijkt aardig te bouncen op de trendlijn die al sinds de start van de run op 6 februari wordt gerespecteerd. Na de vorige keren ging het vrij fors omhoog, dus ik verwacht nu ook wel weer een significante stijging als de lijn het houdt. Met de halving in aantocht wordt het echte geweld naar boven mogelijk nog even gedrukt.

Na 1 mei voorlopig niet meer onder de 78K?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
Kambo schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 08:55:
[Afbeelding]

Lijkt aardig te bouncen op de trendlijn die al sinds de start van de run op 6 februari wordt gerespecteerd. Na de vorige keren ging het vrij fors omhoog, dus ik verwacht nu ook wel weer een significante stijging als de lijn het houdt. Met de halving in aantocht wordt het echte geweld naar boven mogelijk nog even gedrukt.

Na 1 mei voorlopig niet meer onder de 78K?
das een lineaire schaal zo te zien. Dat werkt bij BTC over het algemeen een stuk minder goed dan Log

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 12:12
Mijn interesse in het verhandelen van crypto groeit. Ik ben momenteel bezig met het lezen van artikelen en het bekijken van YouTube-video's over dit onderwerp. Echter, met zoveel informatie online, raak ik soms het overzicht kwijt.

Ik ben op zoek naar een basiscursus om mee te beginnen (dit mag best betaald zijn). Zijn er mensen hier met ervaring die een goede cursus, YouTube-kanaal of website kunnen aanbevelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kambo
  • Laatst online: 13-01 11:03
anti elppa schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:03:
[...]

das een lineaire schaal zo te zien. Dat werkt bij BTC over het algemeen een stuk minder goed dan Log
Ah okee! Op de log bungelt hij er nog wel onder, dus is het net even wat spannender. Bij een succesvolle bounce zou het er richting mei wel nóg beter uitzien dan :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oQ75PjbA7RTcrKJ-nNgLyhWO6MI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hRPPKuEvf68tDR1tZakJX68l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-09 16:41
Zaratrass schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:10:
Zijn er mensen hier met ervaring die een goede cursus, YouTube-kanaal of website kunnen aanbevelen?
Dit topic! :)

Hier worden de meeste relevante dingen al gedeeld. Denk aan MA's, Termen als bullflag / ascending triangle, relevante gegevens uit verleden enz..
Uiteraard met ieder zijn eigen visie en verwachtingen. Desalniettemin zeer interessant..

Lees terug en google op de termen die voorbij komen, dit gaat je verder helpen dan iemand die waarschijnlijk hetzelfde gaat tonen en er nog geld voor vraagt ook.

Eigenlijk is het spel heel simpel; Buy low, sell high! :+

[ Voor 10% gewijzigd door BTFD op 02-04-2024 10:10 ]

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zaratrass
BTFD schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:06:
[...]

Dit topic! :)

Hier worden de meeste relevante dingen al gedeeld. Denk aan MA's, Termen als bullflag / ascending triangle, relevante gegevens uit verleden enz..
Uiteraard met ieder zijn eigen visie en verwachtingen. Desalniettemin zeer interessant..

Lees terug en google op de termen die voorbij komen, dit gaat je verder helpen dan iemand die waarschijnlijk hetzelfde gaat tonen en er nog geld voor vraagt ook.

Eigenlijk is het spel heel simpel; Buy low, sell high! :+
haha thanks. Ik zoek wel een opbouw.
Net besloten om het boek van DoopCash te kopen. kleine investering van 35 euro.
Vanaf daar weer wat verder kijken, dan snap ik denk ik de charts die jullie delen vast ook beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Zaratrass schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:12:
[...]

haha thanks. Ik zoek wel een opbouw.
Net besloten om het boek van DoopCash te kopen. kleine investering van 35 euro.
Vanaf daar weer wat verder kijken, dan snap ik denk ik de charts die jullie delen vast ook beter.
Opzich is dat boek een prima begin, voor de rest ook gewoon zelf naar de charts kijken, proberen te delen en feedback vragen. Zou in elk geval geen premium lid van ze worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
tomtom901 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:38:
[...]

Opzich is dat boek een prima begin, voor de rest ook gewoon zelf naar de charts kijken, proberen te delen en feedback vragen. Zou in elk geval geen premium lid van ze worden.
Geen premium lid, want?
Ik zag op hun site dat ze ook meerdere cursussen aanbieden erbij.

Twee weken geleden had ik mij aangemeld op de premium calls van Corné Marchand discord. Dat valt me toch tegen. Ik hoopte door ook te copy/traden en de channels door te nemen wat wijzer te worden, echter is dit toch een stap te ver nog.

[ Voor 23% gewijzigd door Zaratrass op 02-04-2024 10:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Zaratrass schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:43:
[...]

Geen premium lid, want?
Mijn persoonlijke mening is dat ze nogal hun eigen sausje hebben, en alhoewel de eigenaren waarschijnlijk best prima kunnen traden is er nogal veel misinformatie in die discord, ik heb er een weekje rondgekeken maar was niet onder de indruk. Begin maar eens met dat boek en kijk dan waar je staat.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Bounce vanaf VAL en 64.5 key level, dit stond al even op mijn charts die ook hier gedeeld zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQOxWdQpDI0p6qpgkbPw6IVrLvc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F5SDLpcFGc0NGtMNhSD7UAzv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PywZT2b0qTgJqjK9bKaAml2whcs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tbytvoi03dswyp9igVOvLmzA.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Zaratrass schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:43:
[...]

Geen premium lid, want?

Twee weken geleden had ik mij aangemeld op de premium calls van Corné Marchand discord. Dat valt me toch tegen. Ik hoopte door ook te copy/traden en de channels door te nemen wat wijzer te worden, echter is dit toch een stap te ver nog.
Waarom begin je niet gewoon met kopen en holden ipv direct te gaan handelen? Of heb je al een en ander in bezit?

[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 02-04-2024 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Taro schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:35:
[...]

Waarom begin je niet gewoon met kopen en holden ipv direct te gaan handelen? Of heb je al een en ander in bezit?
Zeker. ik wil een 5% (winst) gaan gebruiken om te traden.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Zaratrass schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 20:35:
[...]

Zeker. ik wil een 5% (winst) gaan gebruiken om te traden.
Ah, ok. Zou in ieder geval niet op signals van anderen afgaan, maar je eigen plan trekken. Schakel eens wat MA's in, trek wat horizontale lijntjes op hogere timeframes en motiveer voor jezelf waarom je op dat moment zou moeten instappen/longen/shorten en waar je die trade zou sluiten en waarom. Doe dat gedurende een bepaalde periode zonder daadwerkelijk geld in te zetten. Als dat vaker goed dan fout gaat, dan zet je echt geld in.

Wat sowieso ook helpt is heel weinig inzetten, liever +40% winst over maar 10 USD, dan dik in de min staan over 500 USD. Met een kleine trade kan je besluiten deze te laten lopen ipv uit angst voor nog meer verlies de trade sluiten om direct daarna groene candles te moeten aanschouwen en denken: "Had ik maar ...."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Hopelijk blijft het hier bij, en zo niet, dan houden hopelijk 62.8k en 60k het wel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SywT1euGoY0tk2fZIEySJWIxWM8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ID8wLQCTaDo5tn2T2ZblC0oY.png?f=fotoalbum_large

Lagere blauwe lijnen wil ik echt niet weer tevoorschijn toveren :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Vooralsnog netjes op de lijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/le0Ml9_r8YqI-OMRL8P4K_Oquko=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oNQbA69IAERoJ6lFYfaRgCwX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:49
@Taro wat ik op X veel zie langskomen is dat de prijs op dit moment stuitert op de 4H 200 EMA, en dat is al gedurende deze gehele uptrend een sterke support gebleken

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
ScuL schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:09:
@Taro wat ik op X veel zie langskomen is dat de prijs op dit moment stuitert op de 4H 200 EMA, en dat is al gedurende deze gehele uptrend een sterke support gebleken
Dat is als ik alles goed heb ingesteld de lichtblauwe en die valt samen met de horizontale lijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KrOIzTpne7fsL4Xp-ebXOeXYGzY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XwSu7gzhKMTeeO3LPXRziqTb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Long loopt nog steeds, en netjes higher highs en higher lows op de M15.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OllxbWqOdQLpShHuyd2JzR8vieo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ptqtEjl5Gh8jiDYHaiLML3Om.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masstje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-09 09:36
Op de weekly compressie te zien die neigt naar een uitbraak binnen 3 weken, bijna dag op dag gelijk met de halving. Zou wat zijn als we vanaf dan al de opwaartse trend kunnen verder zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Masstje schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:36:
Op de weekly compressie te zien die neigt naar een uitbraak binnen 3 weken, bijna dag op dag gelijk met de halving. Zou wat zijn als we vanaf dan al de opwaartse trend kunnen verder zetten.
Kan je die verduidelijken? Ik zie het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7A2jZlJ_w5RW9-GUxmNYqDEQ_mw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I52MuXk1kRZi8khDRBLDfV5M.png?f=fotoalbum_large

Of neem je de wicks mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Masstje schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:36:
Die zie ik ook niet inderdaad, heb je een chart?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Masstje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9eSnbyhpjGw4ptDkrBHX_ZVMM3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CKlbZmB9NvkgKVim3LNdVRG0.jpg?f=fotoalbum_large
Bekeken op korte termijn.

Lange termijn is onderstaande m'n target.
Zie hier soms tot 420K passeren, maar lijkt me totaal uit de lucht gegrepen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oCUrGVCJonAgAMGTVOyyGL_pg-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g8Ge8nlZHgG45rMVRcxuEkvo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
Masstje schreef op woensdag 3 april 2024 @ 21:09:
[Afbeelding]
Bekeken op korte termijn.

Lange termijn is onderstaande m'n target.
Zie hier soms tot 420K passeren, maar lijkt me totaal uit de lucht gegrepen.
[Afbeelding]
Die 420 is ook gewoon een soort meme.

Maar niet onmogelijk. Jou figuur is ook korte termijn. Top is pas over 12 tot 20 maanden waarschijnlijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Masstje
anti elppa schreef op woensdag 3 april 2024 @ 21:36:
[...]

Die 420 is ook gewoon een soort meme.

Maar niet onmogelijk. Jou figuur is ook korte termijn. Top is pas over 12 tot 20 maanden waarschijnlijk
Ja die 420 versta ik, maar zelfs bij plus200k is die MC toch gigantisch. Denk niet dat we dat gaan halen deze bull.

125 a 140 is mijn sell, als dat binnen 12 maand is, prima ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QfxcUltJPeNS2tYJRoILMXocwDo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m3tIl1TOV7Ajpy6fptrTlmq0.png?f=fotoalbum_large

Huidige plan / verwachting.

Alternatief pad in rood.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iM00xbOZKl4mNaA_-dSE8Ba3Mcc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rV9EeSY9jo1kwfirp9n0fC3M.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door tomtom901 op 04-04-2024 15:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
tomtom901 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 15:33:
[Afbeelding]

Huidige plan / verwachting.

Alternatief pad in rood.

[Afbeelding]
Huidige prijs inclusief nieuwe long;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MI7cv-B-2rAEqdfi0VyFzS4eyNg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MS4Ea52ikgu2nScIaP4GFm31.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Even de bovenste blauwe lijn in support omzetten en dan moon?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h9R0D5LeL7eodJ0TAj3W-kFMEho=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tNPxG4g4KH7CC5NYSMmUIT3V.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
tomtom901 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 18:25:
[...]

Huidige prijs inclusief nieuwe long;

[Afbeelding]
Target reached, niks meer aan doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E7zoVTXtDAuOb9tOyhq6nvZ911E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qaQfGtYOFEdoikby9qe40IQY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BektLekker
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:49
tomtom901 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 20:07:
[...]

Target reached, niks meer aan doen.

[Afbeelding]
Tot zover had ik mijn plan precies hetzelfde, ben uitgestapt om een nieuw plan te maken. Wat is jouw plan nu? Wanneer stap je weer in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
BektLekker schreef op donderdag 4 april 2024 @ 20:22:
[...]

Tot zover had ik mijn plan precies hetzelfde, ben uitgestapt om een nieuw plan te maken. Wat is jouw plan nu? Wanneer stap je weer in?
We zitten hier op enorme resistance, dus ik trade even niks. Ik kijk of we H1 + H4 boven de 69k kunnen closen, dan blijf ik bullish met als target 70.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 19:48
Taro schreef op donderdag 4 april 2024 @ 19:53:
Even de bovenste blauwe lijn in support omzetten en dan moon?
[Afbeelding]
Graag.

PF staat alweer een 20% lager tov de 72(?) k USD en dit zijwaartse gestuiter begint saai te worden (lees bijna irritant zelfs)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• X21r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 17:23
Huis werk.De afgelopen uren de lijnen live getrokken.( daarna nog 2 uur dit verhaal gemaakt ;-).
1 minuut data van Bybit met Metatrader 4 ( ik trade niet maar lees de price action ).

Normaal oa bij triangels is dat de uitbraak gevolgt word door een retest op de lijn. rebounce.
De Higher High van de rebounce is dan de conformatie van die richting.. ( of LL).
Zoals links boven staat ,de HH kan die van de rebounche zijn of een HH van binnen in de triangel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PmheDVQQt26V29O1MgjqsYSmctI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oA5NaB8HdpEQU3ZuiSCLfhWV.png?f=fotoalbum_large

Bij A! en A2 gaan we direct weg en geen rebounce ,bij A2 wel de vorige HH als Res te zien.
Bij B1 een kleine jump te zien ..maar zakken gelijk door langs de Res lijn naar beneden.Dus geen entree up.

Bij triangel C1 komen we niet meer terug op de Res lijn maar zitten we blijkbaar een up channel.
Blijkbaar wel de laatste HH een Res/Sup lijn.
Die 67800 is wel belangrijk ...
en maken we een nieuwe triangle D1.

Bij K maken we ineens een nieuwe Lower Low dus aanpassing van de bodem Up channel.

Blijkbaar een trigger bij K om 18:38 om long te gaan voor vele.!!!!!!
Je ziet bij 67800 weer even wat twijfel en daar na is het level support geworden.

Instappen bij groen C1 of groen D1 levert maar een DD van -100$ op..

Inmiddels hobbelen we naar E1 geen rebounce maar wel schrapen langs bodem lijn trend channel up.
Je ziet bij de 2 volgende ( groene E1) HH wel degelijk actie van de traders. en de HH zijn mooie instap punten voor long.

Bij triangel G1 klopt het niet ....top rebounce hoger dan de top in de triangel en terug op de Res lijn die valt buiten de triangel.... weg wezen..

De toppen geven nu wel een trend channel naar beneden aan.
En kan je triangel G1 maken.. wel een reboune aan de bovenkant... maar zet niet door
Higer High H1_A en H1B worden niet meer gehaald.. dus blijkbaar zakken ?

Hij breekt wel aan de onderkant uit bij de punt.. kleine echte rebounce op de lijnen en zakt weer ..
Je ziet die 3x Lower Lows hebben invloed en geven een bounce terug omhoog..
Ben je snel genoeg dan heb je bijna 2 minuten om je Sell iets onder de LL te zetten.

Wat mij opvalt dat hele nummer xx000 erg vaak een Sup op Res zijn ,

Timing ... Erg vaak zie ik op het einde van de 14e minuut (14..29..44..59) de price actie stoppen cq begin met trend omdraaien , de 15de minuut word de twijfel weg genomen en maken we richting .
In het begin van de 16de minuut is wel bekend wat we gaan doen( met natuurlijk bijna direct een tegen actie van de ongelovige ;-).

Petje af voor de meeste hier ... zeker voor @tomtom901

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-09 13:33
Ziet er gewoon mooi uit toch? Alsof het opgezet spel is: rond de halving een breakout?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ux5Ri3mkFwesTab7LkZ5BeI3EEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4qyzg3uFRlenCI6JskFKJAEh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door r0bb op 05-04-2024 07:32 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
BektLekker schreef op donderdag 4 april 2024 @ 20:22:
[...]

69k blijkt toch best lastig, dus uitstappen was zo gek niet. Ook mooi punt waar we voor nu gebounced zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xQ7sxrA8FD0Zaf5EHiKJ8mxQ2LY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B49CZfGo1JivHl6ZM2FacJIT.png?f=fotoalbum_large

Zit inmiddels weer long.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZtomqkmA-2vvXYGe3f0gnwFA7c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q0QPHzwfFD87rYe5031BDf1E.png?f=fotoalbum_large

En uitgespeeld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YNX5kaoSlDDQAsUbT43-zJMwtzE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hNNZeeMsE8W8HJq3kq1TLSVJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door tomtom901 op 05-04-2024 16:45 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bitcoin gevangen tussen de 4H MA200, 1D MA7 & 1D MA25 + 2 historische niveaus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmtdcJ6WNnIsSPMMJaz1eI5Iw7A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SssTlDU3bneitX9uWY1Lx2lJ.png?f=fotoalbum_large

Kan dus prima t/m de halving tussen deze lijnen blijven die steeds dichter bij elkaar komen met op een gegeven moment een uitbraak. Nagenoeg iedereen gaat uit van een stijging, maar dat hoeft natuurlijk niet aangezien de altcoins het meeste geld naar zich toetrekken, er volgens mij nog wat BTC's moeten worden gedumpt door Grayscale, etc.

Ik HODL, blijf DCA'en en heb een BTC long lopen met lage leverage die ik graag rond de 148k en daarboven gaandeweg afbouw :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Mooi driehoekje zo richting de halving:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IjlhJC-Ue19ekWDSsV5dmTfnfnk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ejQ4CIBtetEnNJwsE6VvbGzS.png?f=fotoalbum_large

Target: 82-86k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:19

WhySoSerious

Be the change.

Taro schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 17:28:
Bitcoin gevangen tussen de 4H MA200, 1D MA7 & 1D MA25 + 2 historische niveaus:
[Afbeelding]

Kan dus prima t/m de halving tussen deze lijnen blijven die steeds dichter bij elkaar komen met op een gegeven moment een uitbraak. Nagenoeg iedereen gaat uit van een stijging, maar dat hoeft natuurlijk niet aangezien de altcoins het meeste geld naar zich toetrekken, er volgens mij nog wat BTC's moeten worden gedumpt door Grayscale, etc.

Ik HODL, blijf DCA'en en heb een BTC long lopen met lage leverage die ik graag rond de 148k en daarboven gaandeweg afbouw :)
Je spreekt over je positie boven de 148K afbouwen, geldt dat ook voor de rest van je BTC? Even refererende aan het exit-plan waar we het een paar weken geleden in het SC-topic over hadden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
WhySoSerious schreef op zondag 7 april 2024 @ 09:51:
[...]

Je spreekt over je positie boven de 148K afbouwen, geldt dat ook voor de rest van je BTC? Even refererende aan het exit-plan waar we het een paar weken geleden in het SC-topic over hadden.
Een tijd geleden kwam in het SC topic inderdaad een chart langs die ik voor het gemak hier ook even hanteer. De bedragen/hoeveelheden zijn fictief en komen ook uit het voorbeeld.

In eerste instantie wilde ik tussen de 80k en 180k 100% verkopen. Dat werd later 79%, zodat ik altijd nog 1/5e over zou houden in geval de koers (oneindig ;) ) veel verder zou stijgen en daarna niet meer op het <180k niveau zou komen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LaB0xXfMSaOsUHiNsTniRISYOyA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gWkyXZJOoMvAfGeofEbRsq4k.png?f=fotoalbum_large

Maar als ik dan de video's van bijv. Bob Loukas zie, waar we nu staan, het momentum dat de ETF's creëren, de halving, supply shock op exchanges, etc. dan zou het mij ook niet verbazen als we van 80k snel doorschieten naar bijv. 115-120k. Dus ik denk dat ik pas richting de 95k het eerste plukje ga verkopen OF stop losses / trailing stops ga instellen en niets verkoop, maar gewoon de verkooporders steeds verder naar boven schuif. Zelf heb ik 148k als top voorspeld, dan wil ik al zeker 30-40% hebben verkocht.

De long wil ik dus rond die 148k pas sluiten als het lukt (vast niet, ik ken mijzelf) en de rest verkoop ik in stapjes.

Pagina: 1 ... 78 ... 101 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!