Denk je dat rond 150k de top gaat liggen? Anders zou je daar kleineren nieuwe long kunnen openen met een stoploss?Taro schreef op zondag 7 april 2024 @ 12:24:
[...]
Een tijd geleden kwam in het SC topic inderdaad een chart langs die ik voor het gemak hier ook even hanteer. De bedragen/hoeveelheden zijn fictief en komen ook uit het voorbeeld.
In eerste instantie wilde ik tussen de 80k en 180k 100% verkopen. Dat werd later 79%, zodat ik altijd nog 1/5e over zou houden in geval de koers (oneindig) veel verder zou stijgen en daarna niet meer op het <180k niveau zou komen:
[Afbeelding]
Maar als ik dan de video's van bijv. Bob Loukas zie, waar we nu staan, het momentum dat de ETF's creëren, de halving, supply shock op exchanges, etc. dan zou het mij ook niet verbazen als we van 80k snel doorschieten naar bijv. 115-120k. Dus ik denk dat ik pas richting de 95k het eerste plukje ga verkopen OF stop losses / trailing stops ga instellen en niets verkoop, maar gewoon de verkooporders steeds verder naar boven schuif. Zelf heb ik 148k als top voorspeld, dan wil ik al zeker 30-40% hebben verkocht.
De long wil ik dus rond die 148k pas sluiten als het lukt (vast niet, ik ken mijzelf) en de rest verkoop ik in stapjes.
Of de huidige afschalen en een SL instellen.brothermaynard schreef op zondag 7 april 2024 @ 16:07:
[...]
Denk je dat rond 150k de top gaat liggen? Anders zou je daar kleineren nieuwe long kunnen openen met een stoploss?
Maar vooralsnog is dat meer dan een x2 vanaf het huidige punt, eerst maar eens boven de 100k zien te komen
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Ook vraag ik me af, hoe je je het beste positioneert ná een eventuele top-verkoop (zeg 150k). Is het dan weer een kwestie van drie jaar afwachten? Als je geen actieve trader bent lijken me de halving cycles het meest interessant om aan mee te doen. Of gewoon buy-and-hold.WhySoSerious schreef op zondag 7 april 2024 @ 09:51:
[...]
Je spreekt over je positie boven de 148K afbouwen, geldt dat ook voor de rest van je BTC? Even refererende aan het exit-plan waar we het een paar weken geleden in het SC-topic over hadden.
Hopelijk wordt het één van deze twee opties:
/f/image/tQRpRtBsNEP3kKTUjd4WVxwV.png?f=fotoalbum_large)
Mocht de koers lager gaan, dan is er alsnog een kans dat je aan de onderkant een horizontale lijn kunt trekken, dat de bodem van de driehoek lager wordt en er ergens in juli/augustus pas meer actie volgt:
/f/image/hPw5OnjClbbRY7rh6LiOlDE1.png?f=fotoalbum_large)
De oude spreuk: "Sell in May and go away, but remember to come back in September" kan dan maar zo eens van toepassing zijn. Het effect van de halving heeft immers wel even nodig...
/f/image/tQRpRtBsNEP3kKTUjd4WVxwV.png?f=fotoalbum_large)
Mocht de koers lager gaan, dan is er alsnog een kans dat je aan de onderkant een horizontale lijn kunt trekken, dat de bodem van de driehoek lager wordt en er ergens in juli/augustus pas meer actie volgt:
/f/image/hPw5OnjClbbRY7rh6LiOlDE1.png?f=fotoalbum_large)
De oude spreuk: "Sell in May and go away, but remember to come back in September" kan dan maar zo eens van toepassing zijn. Het effect van de halving heeft immers wel even nodig...
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
De bodem van de bearmarket ligt doorgaans een stukje onder de eerdere ATH. Ik vermoed dat die de volgende keer zo rond de 48k-58k zal liggen. Dat is lager dan de huidige koers, dus als je nu de boot mist heb je mogelijk over een paar jaar alsnog weer een kans om Bitcoin lager op te pakken. Of niet natuurlijk en dan moet je misschien wel boven de 200k terugkopenCyclonist schreef op zondag 7 april 2024 @ 17:25:
[...]
Ook vraag ik me af, hoe je je het beste positioneert ná een eventuele top-verkoop (zeg 150k). Is het dan weer een kwestie van drie jaar afwachten? Als je geen actieve trader bent lijken me de halving cycles het meest interessant om aan mee te doen. Of gewoon buy-and-hold.
Ja precies. Want als je eenmaal op ~150k uitgestapt bent, stap je dan ook weer %-gewijs in zoals je dit ook postte voor het verkopen? Doorgewinterde traders maken natuurlijk winst omhoog én omlaag, maar een rustige buy-and-hold strategie is wat beter voor mijn gemoedsrustTaro schreef op zondag 7 april 2024 @ 17:28:
[...]
De bodem van de bearmarket ligt doorgaans een stukje onder de eerdere ATH. Ik vermoed dat die de volgende keer zo rond de 48k-58k zal liggen. Dat is lager dan de huidige koers, dus als je nu de boot mist heb je mogelijk over een paar jaar alsnog weer een kans om Bitcoin lager op te pakken. Of niet natuurlijk en dan moet je misschien wel boven de 200k terugkopen
Je zou eens kunnen kijken hoe bijv. Bob Loukas hiermee omgaat. Hij kijkt naar cycle lows en highs en verkoopt een deel in de hoge regionen, koopt weer terug in lage regionen en zit het verder gewoon rustig uit.Cyclonist schreef op zondag 7 april 2024 @ 18:02:
[...]
Ja precies. Want als je eenmaal op ~150k uitgestapt bent, stap je dan ook weer %-gewijs in zoals je dit ook postte voor het verkopen? Doorgewinterde traders maken natuurlijk winst omhoog én omlaag, maar een rustige buy-and-hold strategie is wat beter voor mijn gemoedsrust
Op Bybit (en diverse andere exchanges) kan je een DCA bot opzetten, zo heb je een 'rustige buy-and-hold strategie'.Cyclonist schreef op zondag 7 april 2024 @ 18:02:
[...]
Ja precies. Want als je eenmaal op ~150k uitgestapt bent, stap je dan ook weer %-gewijs in zoals je dit ook postte voor het verkopen? Doorgewinterde traders maken natuurlijk winst omhoog én omlaag, maar een rustige buy-and-hold strategie is wat beter voor mijn gemoedsrust
Ik heb er nu 1 actief die iedere 4h een X bedrag aan BTC koopt, en ik verkoop pas als ik een bepaalde waarde heb bereikt. Veiligheidshalve wil ik wel iedere X tijd de BTC uit die bot verzenden naar m'n hardware wallet, maar moet nog even kijken hoe vaak ik dat per jaar ga doen.
Dat is zo ongeveer wat ik doe inderdaad. In het verleden deed Bitcoin 2/3 jaar bearmarket en daarna ~1 jaar een serieuze exponentiele bull market. Als je er vertrouwen in hebt dat die cycles blijven bestaan, dan kan je daar heel simpel gebruik van maken. Het gaat wat mij betreft dan ook helemaal niet zoveel om bedragen, maar des te meer om timing. Ik weet dus niet hoe laag ik ga inkopen, maar als we na een toekomstige top weer zo'n 60-70% zijn gedaald ga ik weer iedere maand een beetje bijkopen voor een jaar of 3. En dan zien we wel weerCyclonist schreef op zondag 7 april 2024 @ 18:02:
[...]
Voor de leuk heb ik nog een 'trade potje' op een exchange staan. Deze doorgewinterde trader gaat toch al 2 crypto winters mee, maar de hodl strategie werkt (voor mij) gewoon vele malen beter.
Het aller belangrijkste is: heb een plan. En houd je daar aan. Wees je bewust van de risico's, wees ook bereid om zo ver te verliezen. Wees je ook bewust van het concept dat je plan mogelijk te vroeg winst neemt, ga die 'gemiste' profits dan niet najagen waarna je er op de top weer balls deep in zit en je vervolgens alles weer ziet verdampen.
Sorry hèTaro schreef op zondag 7 april 2024 @ 12:24:
In eerste instantie wilde ik [...] Dat werd later [...] Maar [...] Dus ik denk dat ik pas [later] het eerste plukje ga verkopen [...] (vast niet, ik ken mijzelf)
Maar ja, dit is precies het ding. Uiteindelijk worden we allemaal overmoedig, je blijft je plan aanpassen en soms mis je dan de winst die je wel had kunnen hebben.
Of je hebt het precies goed natuurlijk.
Waar ik overigens heel goed in kan vinden is het concept '20% voorlopig niet verkopen'... Daar nog maar eens goed over nadenken.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Helemaal terecht. Maar uiteindelijk doen we ook allemaal maar wat en achteraf weet je wat goed was. Het blijft toch vooruitkijken op basis van trends uit het verleden die deze keer compleet anders kunnen uitpakken.Richh schreef op zondag 7 april 2024 @ 23:04:
[...]
Sorry hè
Maar ja, dit is precies het ding. Uiteindelijk worden we allemaal overmoedig, je blijft je plan aanpassen en soms mis je dan de winst die je wel had kunnen hebben.
Of je hebt het precies goed natuurlijk.
Waar ik overigens heel goed in kan vinden is het concept '20% voorlopig niet verkopen'... Daar nog maar eens goed over nadenken.
Echter vind ik bij nader inzien tov enkele maanden geleden 80k wel al te goedkoop om te verkopen. Of het moet een triple top worden...
Ik heb overigens in de vorige bullruns altijd verkocht, vaak te vroeg, maar nooit gehold richting een bearmarket, dus verkopen lukt mij zeker wel.
Afijn, ik denk er nog ff over na
tomtom901 schreef op maandag 8 april 2024 @ 02:03:
[Afbeelding]
it kan de start zijn van een rotatie omhoog.
Potentiele price targets;
- 3503.07
- 3635.76
/f/image/wpMSTw17sGgHTuraAQGKTg86.png?f=fotoalbum_large)
ETH mooi uitgespeeld, bijna 6% vanaf de call
Verwacht de 3775 snel te zien op ETH.tomtom901 schreef op maandag 8 april 2024 @ 02:03:
[Afbeelding]
Wakker geworden van een alert op ETH. Eindelijk doet deze shitcoin weer eens wat
Potentiele price targets;
- 3775
Ik ben zo benieuwd of we nu echt eindelijk doorstomen. Iedere keer na een break boven 70k lijkt de koers een beetje vermoeid af te vlakken.
Zou wat zijn als we tegen alle verwachtingen nu een tijdje lagere regionen gaan opzoeken. Op Cointelegraph kwam een artikel voorbij over dat de money supply in deze tijd wat minder is (belastingen, plus fed die niet wil verlagen). Het zou mij niet verbazen.
Zou wat zijn als we tegen alle verwachtingen nu een tijdje lagere regionen gaan opzoeken. Op Cointelegraph kwam een artikel voorbij over dat de money supply in deze tijd wat minder is (belastingen, plus fed die niet wil verlagen). Het zou mij niet verbazen.
Ik kijk weleens wat filmpjes op x/twitter over crypto analyses. Waar een aantal verwachten dat BTC nu naar 80+K gaat, zijn er ook een aantal die denken dat BTC nu eerst 75/76K gaat aantikken en daarna een grote correctie maakt, die zelfs naar 59K kan gaan en dat we pas daarna echt de weg omhoog weer pakken. Zoals deze random guy.
Dat doet @Taro natuurlijk eigenlijk ook in scenario 2.
Blijft fascinerend hoe iedereen op dezelfde grafiek andere lijntjes kan trekken
Precies dit is waarom risk management zo enorm belangrijk is. Je kan goede TA toepassen maar als de markt anders besluit ga je nat. SL en max % verlies op je tradingpotje bij een SL is essentieel om niet gevangen te raken in een positie.CarpeVentum schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:57:
die lijntjes in dat X bericht zijn op geen enkele manier aardse manier terug te herleiden naar TA.CarpeVentum schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:57:
Ik kijk weleens wat filmpjes op x/twitter over crypto analyses. Waar een aantal verwachten dat BTC nu naar 80+K gaat, zijn er ook een aantal die denken dat BTC nu eerst 75/76K gaat aantikken en daarna een grote correctie maakt, die zelfs naar 59K kan gaan en dat we pas daarna echt de weg omhoog weer pakken. Zoals deze random guy.
Die boxen kan je nog wel wat voor verzinnen.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Lijkt een fake out, weer terug de driehoek in.
Flinke etf outflows ook gisteren.
[ Voor 28% gewijzigd door DarkShadow op 09-04-2024 16:36 ]
Was ook zat reden om even te corrigeren na die explosieve stijging gisterenDarkShadow schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:36:
Lijkt een fake out, weer terug de driehoek in.
Volgens mij is stijging gisteren daling vandaag… lijkt me iets overdreven als correctie 😉tomtom901 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 18:09:
[...]
Was ook zat reden om even te corrigeren na die explosieve stijging gisteren
Niet als je zag hoe buitensporig veel longs er gisteren geopend zijn. Maar feitelijk zijn we nog steeds aan het rangen.brothermaynard schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 18:13:
[...]
Volgens mij is stijging gisteren daling vandaag… lijkt me iets overdreven als correctie 😉
ja daling is zelfs meer. Stijging was ook helemaal niet zo bizar gisteren. Meeste indicators lieten ook helemaal geen daling verwachting zien. 99% vd keren ben ik het eens met @tomtom901 , deze keer niet.brothermaynard schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 18:13:
[...]
Volgens mij is stijging gisteren daling vandaag… lijkt me iets overdreven als correctie 😉
Tis iig goed om te zien dat dit niveau nu houd. Vanuit hier kunnen we prima weer verder omhoog.
ook dat vond ik nog wel meevallen. Funding zat zelfs nog op neutraal.tomtom901 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 18:31:
[...]
Niet als je zag hoe buitensporig veel longs er gisteren geopend zijn. Maar feitelijk zijn we nog steeds aan het rangen.
Dat rangen is wel goed uiteraard. Mag nog wel een maandje of 2 zo doorgaan
Ik zag decrease van open interest gisteren richting de avond. Heb er geen short op geopend, maar ben nu wel longs aan het zoeken.anti elppa schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 18:31:
[...]
ja daling is zelfs meer. Stijging was ook helemaal niet zo bizar gisteren. Meeste indicators lieten ook helemaal geen daling verwachting zien. 99% vd keren ben ik het eens met @tomtom901 , deze keer niet.
Tis iig goed om te zien dat dit niveau nu houd. Vanuit hier kunnen we prima weer verder omhoog.
ja dat zag ik ook. Maar vond het maar weinig indrukwekkend.tomtom901 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 18:33:
[...]
Ik zag decrease van open interest gisteren richting de avond. Heb er geen short op geopend, maar ben nu wel longs aan het zoeken.
Ik zit ondertussen al aardig lang long. Vanaf ongeveer 65k. Kosten beginnen wel wat op te lopen. Word dus wel ff tijd dat we eens echt moon gaan
Ik probeer er rond 68670.90 in te komen. Kijken of het lukt.
Rond de ja? Vind het vrij specifiektomtom901 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 18:39:
Beetje er boven, beetje op dat level, en een beetje er onder (als we er komen).
zijn ertomtom901 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 18:45:
[...]
Beetje er boven, beetje op dat level, en een beetje er onder (als we er komen).
Nog beter dan een tradingview alert jij
Thx for the call. Wilde er ook een openen maar twijfelde nog even over het level. Ben er in op 68415.tomtom901 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 18:39:
65K next vermoed ik? En ik vrees dat we ook nog lager gaan nu. Ik hoop van niet, maar het ziet er niet goed uit...
Tenzij we deze nacht terug boven de 70K gaan sluiten. Dan gaan we alsnog up en vermoedelijk moon dan.
Tenzij we deze nacht terug boven de 70K gaan sluiten. Dan gaan we alsnog up en vermoedelijk moon dan.
/f/image/vCiyMN3asisbvp4fuqQ7MXIx.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door cooLopke op 09-04-2024 19:41 ]
Hoe kom je aan deze BSM?cooLopke schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 19:31:
65K next vermoed ik? En ik vrees dat we ook nog lager gaan nu. Ik hoop van niet, maar het ziet er niet goed uit...
[Afbeelding]
Boven 70K sluiten op Daily = sluiten op de 70K resistance. Deze wordt dan support, waardoor er een uptrend volgt. Sluiten we hieronder dan gaan we vermoedelijk naar de 65K is op de blauwe trendlijn aan de onderkant van de vlag. En alsook de Daily MA50.
Deze kan dan weer bouncen op de MA50 om opnieuw naar de 69K-70K te gaan. Lukt het weer niet om dan de 72K op te zoeken dan gaan we terug naar de 65K en dan naar vermoedelijk de 55K. Dit zullen we binnen de +/- 10 à 14 dagen zien
[ Voor 21% gewijzigd door cooLopke op 09-04-2024 20:15 ]
Het is héél erg vroeg om alweer 55k te gaan roepen.cooLopke schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:09:
[...]
Deze kan dan weer bouncen op de MA50 om opnieuw naar de 69K-70K te gaan. Lukt het weer niet om dan de 72K op te zoeken dan gaan we terug naar de 65K en dan naar vermoedelijk de 55K. Dit zullen we binnen de +/- 10 à 14 dagen zien
/f/image/3nwFk2HUPLvVnjdlXFgJhuEx.png?f=fotoalbum_large)
Voor een (lokale) uptrend zijn nu 2 levels belangrijk, 69 KL en 69.370 weekly open.
Hoe lang mag het redelijkerwijs duren voordat die levels beslecht zijn? Voor de daily close?tomtom901 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:26:
[...]
Voor een (lokale) uptrend zijn nu 2 levels belangrijk, 69 KL en 69.370 weekly open.
Ik zoek ook naar een TP level op dit korte tijdsframe, mocht ie niet echt doorbreken. Ligt die dan op ~69300?
Maakt voor mij weinig uit wanneer ze die hitten. Ik heb stop inmiddels op de entry staan, TP-1 kijk ik rond 69.300 maar eigenlijk iets eerder (69.2xx).JPS schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:38:
[...]
Hoe lang mag het redelijkerwijs duren voordat die levels beslecht zijn? Voor de daily close?
Ik zoek ook naar een TP level op dit korte tijdsframe, mocht ie niet echt doorbreken. Ligt die dan op ~69300?
Tsja als de driehoek uitbreekt aan de onderkant verwacht ik dit toch...tomtom901 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:26:
[...]
Het is héél erg vroeg om alweer 55k te gaan roepen.
[Afbeelding]
Zowel de 2 uur als 4 uur 99MA zijn sinds de ATH erg relevant geweest als S/R. Met de drop van vandaag zijn beide support gebleven. Indien we die blijven houden zie ik de koers wel weer de highs opzoeken. Huidige prijzen van die MA's zijn 68.2 en 68.8K.
Lijkt erop dat we de daily gaan sluiten boven de weekly open
Ik zie deze dump als een retest van de grote driehoek op de daily
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Hier was net TP-1JPS schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:38:
[...]
Hoe lang mag het redelijkerwijs duren voordat die levels beslecht zijn? Voor de daily close?
Wordt krap aan maar het kan. Boven weekly open blijven zou een goed teken zijn. Ach, dat weten we over 35 minuten.ScuL schreef op woensdag 10 april 2024 @ 00:51:
Lijkt erop dat we de daily gaan sluiten boven de weekly open
Zo, dat zijn flinke rode candles... We gaan toch de 65k opzoeken denk ik.
Blijkbaar inflatie toch hoger dan verwacht, dus voorlopig geen rente verlagingen. Aan de andere kant ligt het allemaal in de lijn der verwachting, dus denk toch vooral heel erg reageren op het moment zelf. Long term moet BTC gewoon wel bullish zijn, met een onhoudbare staatsschuld bij hoge rentepercentages.
Maargoed, je weet nooit helemaal zeker hoe het loopt, en welke data je wel of niet kan vertrouwen, zeker niet in een verkiezingsjaar.
Blijkbaar inflatie toch hoger dan verwacht, dus voorlopig geen rente verlagingen. Aan de andere kant ligt het allemaal in de lijn der verwachting, dus denk toch vooral heel erg reageren op het moment zelf. Long term moet BTC gewoon wel bullish zijn, met een onhoudbare staatsschuld bij hoge rentepercentages.
Maargoed, je weet nooit helemaal zeker hoe het loopt, en welke data je wel of niet kan vertrouwen, zeker niet in een verkiezingsjaar.
[ Voor 75% gewijzigd door DarkShadow op 10-04-2024 14:54 ]
/f/image/z6LAQ729rlfnc5cbWzSQkYLm.png?f=fotoalbum_large)
BTC toont wéër perfecte level to level actie. Mooi gebounced op 67.525, een level wat al een tijdje in mijn charts staat. Daar ben ik ook long gegaan (erin geladderd van 68k - 67.5k) en mijn eerste take profit stond net op 68.970.
@Darrell zat eigenlijk spot on, we moeten de POC (69060) opzoeken en VWAP (68695) vasthouden. 69k is een belangrijk level, geen verbazing dat we daar niet meteen doorheen komen.
Verkeerde topic, sorry mods!
[ Voor 81% gewijzigd door Richh op 10-04-2024 20:15 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
De 2 uur 99 MA doet het weer mooi. Eerst weerstand en toch even er onder, maar wel 2 candle closes net er boven.

yes ik volg dit figuur ook al lange tijd. Ik heb alleen de bovenste lijn maar gewoon horizontaal getrokken, en ga er vanuit dat de ath een wick was.Taro schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 18:26:
Bitcoin nog netjes in de driehoek, HODL:
[Afbeelding]
Zijn nu netjes weer de onderkant aan het opzoeken. nog 1k. Geen idee of we het gaan halen. Heatmap is helemaal schoon nu aan de onderkant. Bovenkant is nog heel erg veel te pakken
Weekly 7MA is 65.7K. Ik wil toch wel erg graag zien dat deze niet wordt verloren. Inmiddels eronder geweest en er nu weer boven. Even er onder maakt verder niet uit, maar deze verliezen de komende uren of dagen wil ik niet zien. Ik hoop op een sterke bounce nu deze MA is geraakt.
Want ? Dit hele verhaal over de 2 vorige bullruns waar de 7MA erg belangrijk was: PilatuS in "[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3"
Want ? Dit hele verhaal over de 2 vorige bullruns waar de 7MA erg belangrijk was: PilatuS in "[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3"
SOL/USDT update:
/f/image/tLv30bROa11BT22BgZWARTZu.png?f=fotoalbum_large)
Solana zit nu op een historisch level, deze verliezen -> 110 USD en als dat niet houdt dan -> 75 USD.
Ik ben gelukkig woensdag al uit Solana gestapt richting Bitcoin, tussen 75-98 USD ga ik weer terugkopen als het zo ver komt, maar anders blijf ik met dit deel gewoon in BTC zitten totdat ETH en daarna de alts het gaan overnemen.
/f/image/tLv30bROa11BT22BgZWARTZu.png?f=fotoalbum_large)
Solana zit nu op een historisch level, deze verliezen -> 110 USD en als dat niet houdt dan -> 75 USD.
Ik ben gelukkig woensdag al uit Solana gestapt richting Bitcoin, tussen 75-98 USD ga ik weer terugkopen als het zo ver komt, maar anders blijf ik met dit deel gewoon in BTC zitten totdat ETH en daarna de alts het gaan overnemen.
Solana kan nog wel interessant worden om te schorten dan? Zeker met de afgelopen instabiliteit op het netwerk ( waar we het effect van de updates daarop nog moeten beleven)Taro schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 21:15:
SOL/USDT update:
[Afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door brothermaynard op 13-04-2024 21:54 ]
Dat is een optie, maar ik short niets in een bullmarket, al zou het je op dit moment geen windeieren leggenbrothermaynard schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 21:52:
[...]
Solana kan nog wel interessant worden om te schorten dan? Zeker met de afgelopen instabiliteit op het netwerk ( waar we het effect van de updates daarop nog moeten beleven)
Allé hop. Het was heel erg vroeg om 55K te roepen. Zojuist de 60K geraakt... Wat zei je ook weer?tomtom901 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:26:
[...]
Het is héél erg vroeg om alweer 55k te gaan roepen.
[Afbeelding]
Als dit het was, dan was het een goede terugtest.
/f/image/x83PbkGVRwqsoydLP562dUhn.png?f=fotoalbum_large)
Als Iran en Israel het hierbij laten (Graag even op hoofdlijnen meenemen, niet inhoudelijk op ingaan als je reageert), dan zie ik Bitcoin voor de halving de onderkant van de driehoek wel weer raken, daar nog een keer op afketsen en dan na de halving verder stijgen als het relatief rustig blijft in de rest van de wereld.
/f/image/x83PbkGVRwqsoydLP562dUhn.png?f=fotoalbum_large)
Als Iran en Israel het hierbij laten (Graag even op hoofdlijnen meenemen, niet inhoudelijk op ingaan als je reageert), dan zie ik Bitcoin voor de halving de onderkant van de driehoek wel weer raken, daar nog een keer op afketsen en dan na de halving verder stijgen als het relatief rustig blijft in de rest van de wereld.
Wat wil je nu horen dan? Het is nog steeds bijna 20% weg.cooLopke schreef op zondag 14 april 2024 @ 01:25:
[...]
Allé hop. Het was heel erg vroeg om 55K te roepen. Zojuist de 60K geraakt... Wat zei je ook weer?
Ik hoop dat Taro gelijk heeft in ieder geval. Lijkt me wel een goed scenariotomtom901 schreef op zondag 14 april 2024 @ 12:53:
[...]
Wat wil je nu horen dan? Het is nog steeds bijna 20% weg.
[ Voor 7% gewijzigd door cooLopke op 14-04-2024 17:22 ]
Wat denken jullie? Is dit een gunstig moment om bij te kopen voor iemand die niet aan actief traden doet? Ik heb zelf niet de kennis van crypto, tijd of energie om dagelijks te traden. Daar heb ik gewone aandelen voor. Het liefst hou ik lang vast, weken, liever nog langer, maanden.
[ Voor 4% gewijzigd door Bart.O op 14-04-2024 20:53 ]
Er bestaat geen verkeerd moment om fiat in te wisselen voor crypto...Bart.O schreef op zondag 14 april 2024 @ 20:52:
Wat denken jullie? Is dit een gunstig moment om bij te kopen voor iemand die niet aan actief traden doet? Ik heb zelf niet de kennis van crypto, tijd of energie om dagelijks te traden. Daar heb ik gewone aandelen voor. Het liefst hou ik lang vast, weken, liever nog langer, maanden.
Gezien de actie van afgelopen dagen zal er vast ook de nodige actie zijn rondom de weekly close, ergens tussen nu en 5 uur vannacht. En ergens maandag is er ook vaak wel actie, zeker na de afgelopen dagen.
Maargoed, het kan ook zo dinsdag of een andere dag van de week worden. Met crypto weet je het vooral achteraf. Vanmorgen heb ik nog wat BTC toegevoegd aan m'n pf. Zoals je hier leest kan het misschien nog wel lager gaan.
Daar kan alleen een algemeen antwoord op komen, want niemand die het zeker weet. Time in the market beats timing the market.Bart.O schreef op zondag 14 april 2024 @ 20:52:
Bij twijfel kun je je aankoop nog wat spreiden in meerdere kleinere aankopen.
Trust me when I say this is only the beginning.
Achteraf weet je pas of het een goed moment was. Maar doorgaans ligt de Bitcoins koers enkele maanden na de halving hoger dan voor de halving. Daarnaast is het vaak slim om na een grote crash te kopen, in ieder geval beter dan bijv. op een nieuwe ATH / de top kopen.Bart.O schreef op zondag 14 april 2024 @ 20:52:
Maaaarrrrr...... De wereld is een shitshow op het moment, ik zag zojuist alweer berichten langskomen over Israël met plannen voor vannacht richting Iran. Bitcoin kan ook maar zo een triple top hebben neergezet om eerst weer lagere regionen op te zoeken.
Daarnaast is er een bekende uitspraak: Sell in May and go away, but remember to come back in September. Over 2 weken is het al mei....
Als je naar de lange termijn kijkt: Waarschijnlijk een goed moment. Kijk je naar de komende weken/maanden: Pfoe, kan echt alle kanten op.
Wat je ook kunt doen is nu iets minder bijkopen en over bijv. 6 maanden nog eens, niet alles ineens en spreiden.
Afijn: Jouw call.
Het beste moment om te kopen is op -70 tot -90% na de ATH. Nu hebben we net een ATH gedaan. Kan prima dat er nog veel meer in zit, maar niemand die het weet. Historisch gezien is dit niet de ideale plek en weten we misschien pas over 2 jaar of het een redelijke plek is of niet. Ga je echt lang vasthouden maakt het weinig uit waar je koopt natuurlijk. Voor maanden is het maar de vraag of het een goede plek is. Niet om negatief te doen, maar kopen zo dicht bij een ATH is nooit de beste plek.Bart.O schreef op zondag 14 april 2024 @ 20:52:
Bedankt voor jullie inzichten. Die zijn erg waardevol voor mij. Ik denk dat ik over de komende maanden bij een dalende koers kleine beetjes ga kopen en mocht het omhoog gaan dan blijf ik lekker zitten met wat ik heb. Geen unieke strategie maar liever saai dan mijn vingers branden.
Ja, gebeurtenissen als afgelopen weekend zijn dan cruciaal om wat geld aan de zijkant te hebben staan, of zelfs al op een beurs. Als alts -20 to -30% laten zien kan je bijna niet mis gaan, zolang we in een bull zitten.Bart.O schreef op maandag 15 april 2024 @ 08:36:
Bedankt voor jullie inzichten. Die zijn erg waardevol voor mij. Ik denk dat ik over de komende maanden bij een dalende koers kleine beetjes ga kopen en mocht het omhoog gaan dan blijf ik lekker zitten met wat ik heb. Geen unieke strategie maar liever saai dan mijn vingers branden.
En ik zou dan altijd ook voor 50% op zn minst aan BTC kopen.
Alhoewel er nu wel heel veel geroepen wordt dat alt season niet meer komt, meestal is dat de tijd om wat geld in alts te stoppen
Maar met alle respect, weer wachten op een -70% dip is mogelijk ook niet een slim idee. Kan heel goed zijn dat een bodem van een volgende bear nog hoger ligt dan het huidige niveau. Oorspronkelijk is het oude ATH ruimschoots overschreden in iedere bull. Wat dat betreft zou je ook het punt kunnen maken dat je nu er nog vroeg bij bent.PilatuS schreef op zondag 14 april 2024 @ 23:27:
[...]
Het beste moment om te kopen is op -70 tot -90% na de ATH. Nu hebben we net een ATH gedaan. Kan prima dat er nog veel meer in zit, maar niemand die het weet. Historisch gezien is dit niet de ideale plek en weten we misschien pas over 2 jaar of het een redelijke plek is of niet. Ga je echt lang vasthouden maakt het weinig uit waar je koopt natuurlijk. Voor maanden is het maar de vraag of het een goede plek is. Niet om negatief te doen, maar kopen zo dicht bij een ATH is nooit de beste plek.
En daar zijn al heel veel argumenten voor genoemd.
Maak op Bybit (of een andere exchange) een DCA bot aan, en zet wat USDT in je funding wallet, en stel een mooi DCA bedrag per uur/dag/week in. Dan koop je iedere X tijd BTC zonder dat je er zelf over hoeft na te denken.Bart.O schreef op zondag 14 april 2024 @ 20:52:
Mee eens hoor. Alleen als iemand vraagt of nu een goed moment is, dan is kopen dicht bij een ATH dat waarschijnlijk niet en zijn er betere plekken. Betekend niet dat je nu niet wel prima kan kopen. Puur dat nu niet het meest iedeale moment is. Op dit moment staat BTC zo'n 325% in de plus tegenover de low. Wou gewoon even aangeven dat dit nooit het beste moment is als je kijkt naar hoe het in het verleden is gegaan. We kunnen vast nog wel 100% omhoog vanuit hier, maar het ook zeker niet onmogelijk dat we de ATH hebben gehad voor de komende 2 jaar. Niemand die het weet natuurlijk, maar een heel goed moment kan je het nu denk ik toch niet noemen.DarkShadow schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:36:
[...]
Maar met alle respect, weer wachten op een -70% dip is mogelijk ook niet een slim idee. Kan heel goed zijn dat een bodem van een volgende bear nog hoger ligt dan het huidige niveau. Oorspronkelijk is het oude ATH ruimschoots overschreden in iedere bull. Wat dat betreft zou je ook het punt kunnen maken dat je nu er nog vroeg bij bent.
En daar zijn al heel veel argumenten voor genoemd.
Die 65.7 zijn we ondertussen (lang en hard) kwijtgeraakt.PilatuS schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 20:43:
Weekly 7MA is 65.7K. Ik wil toch wel erg graag zien dat deze niet wordt verloren. Inmiddels eronder geweest en er nu weer boven. Even er onder maakt verder niet uit, maar deze verliezen de komende uren of dagen wil ik niet zien. Ik hoop op een sterke bounce nu deze MA is geraakt.
Dat zat er ook aan te komen met de te steile run omhoog (etf hopium), sell in may, en de aanstaande halving (sell the news). Gooi nog wat macro negativiteit in de mix en de risk on assets kunnen in de ramsj.
Persoonlijk ga ik door met wat ik deed: kratjes erin stoppen.
Maktub
Snap niet dat mensen de halving "news" blijven noemen. Dat is het niet. We weten dat over 4 jaar ook weer 1 is. Is dat nieuws?MrMrq schreef op maandag 15 april 2024 @ 21:15:
[...]
Die 65.7 zijn we ondertussen (lang en hard) kwijtgeraakt.
Dat zat er ook aan te komen met de te steile run omhoog (etc hopium), sell in may, en de aanstaande halving (sell the news). Gooi nog wat macro negativiteit in de mix en de risk on assets kunnen in de ramsj.
Persoonlijk ga ik door met wat ik deed: kratjes erin stoppen.
Dit zijn de standaard rimpeltjes up en down rond elke halving. Volledig normaal
Fair, maar het principe is volgens mij hetzelfde als bij buy the rumour sell the news.anti elppa schreef op maandag 15 april 2024 @ 21:24:
[...]
Snap niet dat mensen de halving "news" blijven noemen. Dat is het niet. We weten dat over 4 jaar ook weer 1 is. Is dat nieuws?
Iedereen koopt, want anticipeert op een stijging in aanloop naar een event. En op het event zelf blijkt er geen extra koopdruk, waarna ieder maar winst neemt.
Buy the upcoming halving, sell the halving. Bekt dat beter?
[ Voor 6% gewijzigd door MrMrq op 15-04-2024 21:41 ]
Maktub
Idd beter.MrMrq schreef op maandag 15 april 2024 @ 21:29:
[...]
Fair, maar het principe is volgens mij hetzelfde als bij buy the rumour sell the news.
Iedereen koopt, want anticipeert op een stijging in aanloop naar een event. En op het event zelf blijkt er geen extra kooldruk, waarna ieder maar winst neemt.
Buy the upcoming halving, sell the halving. Bekt dat beter?
Toch denk ik dat het net als vorige cycle niets doet. Ja beetje 5 a 10% gepinpong zoals afgelopen weken. Meer niet
Inderdaad. Het geeft mij niet heel veel vertrouwen voor de komende weken en maanden. Het was voor mij echt een plek waar ik een flinke bounce wou zien en dan doorzetten, maar zo is het dus niet gegaan. Het zou mij verbazen als we de komende weken of nog langer een nieuwe ATH gaan zien. Zou graag willen dat ik het fout heb, dat wel.MrMrq schreef op maandag 15 april 2024 @ 21:15:
[...]
Die 65.7 zijn we ondertussen (lang en hard) kwijtgeraakt.
In mijn ogen is er niks aan de hand. Ik had een half jaar terug namelijk niet verwacht dat we voor de halving boven de 50k zouden staan. We staan zelfs boven de 60. Dus zover is die ATH niet. In mijn ogen kan het ook geen kwaad om een beetje te consolideren de hele zomer tussen de 52k en 72k.PilatuS schreef op maandag 15 april 2024 @ 21:54:
[...]
Inderdaad. Het geeft mij niet heel veel vertrouwen voor de komende weken en maanden. Het was voor mij echt een plek waar ik een flinke bounce wou zien en dan doorzetten, maar zo is het dus niet gegaan. Het zou mij verbazen als we de komende weken of nog langer een nieuwe ATH gaan zien. Zou graag willen dat ik het fout heb, dat wel.
Toen die MA de vorige bullrun werd verloren ging er 50% vanaf en duurde het een half jaar om een iets hogere ATH neer te zetten. Toen de MA de bullrun daarvoor werd verloren was de bullrun over. Zie ook de uitgebreide post van die MA.Deman23 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 16:31:
[...]
In mijn ogen is er niks aan de hand. Ik had een half jaar terug namelijk niet verwacht dat we voor de halving boven de 50k zouden staan. We staan zelfs boven de 60. Dus zover is die ATH niet. In mijn ogen kan het ook geen kwaad om een beetje te consolideren de hele zomer tussen de 52k en 72k.
In het geval van: Put your money where you mouth is. Bij deze:

Verkocht op -16% vanaf de ATH. Ingekocht op gemiddeld 25k. Ongeveer 150% winst gepakt, ik vind het mooi. Ik zie wel weer waar ik terug koop. Ik wil eerst kracht zien, wat ik nu niet zie.
En ja, misschien heb ik het helemaal fout en knallen we straks weer keihard omhoog, so be it
netjes dat je dat doet. Ik zou het echt nooit doen. Maar dat zijn mijn 2 centen. 7wma flipt zo vaak tijdens een cycle. Jij kijkt lijkt wel alleen naar de 7wma? Ik kijk ook naar tijd in de cycle, rsi, fundig enz enz die zijn echt totaal anders op momenten van een top. Niet te vergelijken. Wat niet zegt dat we niet toch die liquiditeit gaan pakken op 52k. Ik trade dat niet spot. Te vaak geprobeerd, 2 cycles terug, en die was zelfs simpel met de 21 wma, die tikte btc gewoon tig keer aan in de run up.PilatuS schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:31:
[...]
Toen die MA de vorige bullrun werd verloren ging er 50% vanaf en duurde het een half jaar om een iets hogere ATH neer te zetten. Toen de MA de bullrun daarvoor werd verloren was de bullrun over. Zie ook de uitgebreide post van die MA.
In het geval van: Put your money where you mouth is. Bij deze:
[Afbeelding]
Verkocht op -16% vanaf de ATH. Ingekocht op gemiddeld 25k. Ongeveer 150% winst gepakt, ik vind het mooi. Ik zie wel weer waar ik terug koop. Ik wil eerst kracht zien, wat ik nu niet zie.
En ja, misschien heb ik het helemaal fout en knallen we straks weer keihard omhoog, so be it
Maar begrijp dat jij nu denk dat het een bear word, of alleen tijdelijk dip? oprecht puur uit interesse.
Ik kijk niet alleen naar de weekly 7MA, maar vind het wel een belangrijke factor gezien de vorige 2 bullmarkets. Die MA verliezen na een ATH was beide keren lelijk. Ik neem natuurlijk wel meer mee in de overweging dan alleen die ene technical.anti elppa schreef op woensdag 17 april 2024 @ 19:07:
[...]
netjes dat je dat doet. Ik zou het echt nooit doen. Maar dat zijn mijn 2 centen. 7wma flipt zo vaak tijdens een cycle. Jij kijkt lijkt wel alleen naar de 7wma? Ik kijk ook naar tijd in de cycle, rsi, fundig enz enz die zijn echt totaal anders op momenten van een top. Niet te vergelijken. Wat niet zegt dat we niet toch die liquiditeit gaan pakken op 52k. Ik trade dat niet spot. Te vaak geprobeerd, 2 cycles terug, en die was zelfs simpel met de 21 wma, die tikte btc gewoon tig keer aan in de run up.
Maar begrijp dat jij nu denk dat het een bear word, of alleen tijdelijk dip? oprecht puur uit interesse.
Ik verwacht de komende tijd geen nieuwe ATH en nog wat verder omlaag met veel sideways. Of inderdaad zelfs het einde van de bullmarket voor langere tijd. Prima kans dat ik helemaal fout zit hoor, maar ik stap hier gewoon liever even uit om het aan te kijken. Blij met de winst die ik heb en nu kijken wat er de komende weken of maanden gaat gebeuren. Ziet het er over een tijdje anders uit kan ik natuurlijk gelijk weer instappen. Als ik het fout heb en over 2 maanden doet BTC 100k, jammer dan.
Het is niets meer dan een risico afweging. Ik denk dat dit wel even een goed moment is om winst te pakken gezien de geschatte kans op verder omhoog of verder omlaag. We gaan het zien, ben benieuwd
en er weer uit. Ik heb ook gewoon een lijn op 60 staan. Dan is het een descending triangle
Ja, die had ik ook al wel verwacht: Taro in "[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3"anti elppa schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:14:
[...]
en er weer uit. Ik heb ook gewoon een lijn op 60 staan. Dan is het een descending triangle
Edit: Hier verder toegelicht/zichtbaar: Taro in "[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3"
[ Voor 16% gewijzigd door Taro op 18-04-2024 20:36 ]
En er weer in. In één streep van 62k naar 65k. Kan nergens iets vinden wat dat zou kunnen hebben veroorzaakt, maar het is indrukwekkend. Als we boven de 1hMA25 weten te blijven, krijg ik er weer wat vertrouwen in...anti elppa schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:14:
[...]
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
op een gegeven moment is het getrol met leverage uitgespeelt en zijn en de longs, en de shorts allemaal kapot . Dan doet de markt weer wat het moet doen.resusaapje schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:00:
[...]
En er weer in. In één streep van 62k naar 65k. Kan nergens iets vinden wat dat zou kunnen hebben veroorzaakt, maar het is indrukwekkend. Als we boven de 1hMA25 weten te blijven, krijg ik er weer wat vertrouwen in...
Voor mij was het iig zeker dat die driehoek niets was. Het was dus echt 100% zeker een descending triangle met de horizontale lijn net onder de 60k.
Nu eens zien of we door de bovenkant komen op rond de 68,5 (give or take +/- 0,5k)
Het is ook even wachten op de halving denk ik voordat we echt een richting gaan kiezen. Toch een beetje een non event waar iedereen toch wat op wacht, waarschijnlijk laatste sell en dan hopelijk rustig aan omhoog.
Da's wel het goede woord, idd. Buy the rumour, sell the news KAN plaatsvinden vóór zo'n event, maar als ik terugkijk heeft een halving nauwelijks direct effect. Wél een paar maanden later! Dus ik bereid me voor op een hete nazomerDarkShadow schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:10:
Het is ook even wachten op de halving denk ik voordat we echt een richting gaan kiezen. Toch een beetje een non event waar iedereen toch wat op wacht, waarschijnlijk laatste sell en dan hopelijk rustig aan omhoog.
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
ETH vs BTC op de montly:
/f/image/nFKLTWt123BiglaKhuGPrGAB.png?f=fotoalbum_large)
Als dit patroon stand houdt, dan zal ETH de komende periode BTC outperformen. Persoonlijk hou ik zowel BTC als ETH aan en ga ik hier niet op anticiperen ivm de Bitcoin halving. Er is natuurlijk wel een kans dat de BTC halving een sell the news event wordt en ETH er met de eer vandoor gaat.
/f/image/nFKLTWt123BiglaKhuGPrGAB.png?f=fotoalbum_large)
Als dit patroon stand houdt, dan zal ETH de komende periode BTC outperformen. Persoonlijk hou ik zowel BTC als ETH aan en ga ik hier niet op anticiperen ivm de Bitcoin halving. Er is natuurlijk wel een kans dat de BTC halving een sell the news event wordt en ETH er met de eer vandoor gaat.
Eens, en het is wel lichtelijk offtopic want het is geen handel, maar ETH kun je ook staken tegen 4% op jaarbasis. Dat maakt je rendement voor de HODL'ers nog eens fijner. Ik zit ook kusama in de gaten te houden, die biedt maar liefst 14,7% staking reward maar ja daar is de koers toch een stuk minder zeker van.Taro schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 22:36:
ETH vs BTC op de montly:
[Afbeelding]
[ Voor 8% gewijzigd door DeNachtwacht op 19-04-2024 22:44 ]
youtube.com/@hisrep
Duurt natuurlijk veel te lang, maar de halving heeft even tijd nodig en zoals eerder aangegeven: Sell in May and go away, but remember to come back in September... Of gewoon HODL natuurlijk:
/f/image/VGGIeI0qSmXbohHuc8dhRNsd.png?f=fotoalbum_large)
Onzin volgens mij: https://www.coinglass.com/todayTaro schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 23:52:
Duurt natuurlijk veel te lang, maar de halving heeft even tijd nodig en zoals eerder aangegeven: Sell in May and go away, but remember to come back in September... Of gewoon HODL natuurlijk:
[Afbeelding]
Gemiddeld positief resultaat voor btc in mei, toevallig negatief in september. Laatste jaren waren niet best in mei. Sp500 volgens mij ook positief in mei, wel in de zomer wat minder.
Je kijkt naar mei en september, maar volgens mij gaat het gezegde juist over de periode daaromheen.DarkShadow schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 00:01:
[...]
Onzin volgens mij: https://www.coinglass.com/today
Gemiddeld positief resultaat voor btc in mei, toevallig negatief in september. Laatste jaren waren niet best in mei. Sp500 volgens mij ook positief in mei, wel in de zomer wat minder.
Omhoog tot mei, dalen tot september, weer stijgen daarna.
Door alleen naar september en mei zélf te kijken zie je niet hoe de daling in september zich verhoudt tot mei. Misschien zit er standaard wel een dramatische augustus tussen…?
Volgens deze wiki zou het Halloween effect inderdaad opgaan voor de meeste markten.
Merk overigens op dat de zomer het blijkbaar iets minder doet dan de winter, maar dat wil nog niet zeggen dat het een daling moet zijn. En minder snelle stijging kan ook.
En echt goed artikel over Halloween irt Bitcoin vond ik niet.
Vooral deze helpt. Daarin wordt gesteld dat vooral de periode (bull, bear) bepaalt of Bitcoin een goede of juist slechte zomer heeft.
[ Voor 7% gewijzigd door MrMrq op 20-04-2024 07:06 ]
Maktub
Let op:
Regels voor dit topic:
En verder wat algemene regels
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
- Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.
Regels voor dit topic:
- Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
- Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
- Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.
En verder wat algemene regels
- Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!