ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Inmiddels aangekomen bij die daily 25MA. Het zou mooi zijn als we hier kunnen bouncen en die daily als support kunnen pakken. Huidige prijs is rond de 64.2k. Deze MA de komende dagen verliezen en als weerstand testen zou op korte termijn niet zo fijn zijn. Doen we dit wel zit je al snel naar 60k of zelfs 53k te kijken.PilatuS schreef op zondag 17 maart 2024 @ 00:14:
We hebben de 4 uur 99MA getest, verloren en terug getest als weerstand. De volgende MA die echt relevant is geweest is de daily 25MA. Ik vermoed dat we die MA gaan opzoeken nu.
60k is een 20% retrace, 53k een 27,5% retrace. Die eerste hebben we in 2023 wel vaker gezien. Die laatste niet. Een pas op de plaats maken voor het halving tijd moment in april is geen gek scenario. Bovendien is dat prijspeil van drie weken geleden. Het is gewoon rap gegaan, zonder echte retests. Het is nu kijken wat als bodem kan dienen.PilatuS schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 13:59:
[...]
Doen we dit wel zit je al snel naar 60k of zelfs 53k te kijken.
Er is nog een andere support die heel belangrijk is wat betreft MA's. Dat is de weekly 7MA. Iedere bullrun is die MA support geweest en toen die werd verloren was de bullrun over. (Alleen de vorige ATH run was wat vreemd met die MA verliezen en toch nog een iets hogere high neerzetten)Joosie200 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 14:58:
[...]
60k is een 20% retrace, 53k een 27,5% retrace. Die eerste hebben we in 2023 wel vaker gezien. Die laatste niet. Een pas op de plaats maken voor het halving tijd moment in april is geen gek scenario. Bovendien is dat prijspeil van drie weken geleden. Het is gewoon rap gegaan, zonder echte retests. Het is nu kijken wat als bodem kan dienen.
Die weekly 7MA ligt nu op 56.5k en gaat nog steeds omhoog. Mogelijk raken we die aan en gaan we verder omhoog. Mochten we die verliezen dan zie ik het somber in. Zowel bij de 20k ATH en 65k ATH werd die MA perfect geraakt in de run omhoog. De 20k ATH is het mooiste voorbeeld met 6 hits op de weekly.
Op deze MA na zit er gewoon nergens echte support tot dat je bij die 53k-ish aankomt, zoals YES ook aangeeft. Ik kijk liever naar support dan naar percentages.
[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 19-03-2024 15:05 ]
Ik zie ook weinig support levels. Enige reden waarom ik kijk naar die retrace percentages omdat we sinds de low van 15.5k dat telkens hebben gezien. Het kenmerkt deze bullmarkt. En ook in 2020-2021 zagen we in die bullmarkt retraces van 20-30%. MA'S zijn wat dat betreft momentopnames want voortdurend in beweging. Logisch gezien de naam. Kan maar zo dat 59/60k gehit gaat worden als support omdat de MA7 er naar toe kruipt zodra het zover is.PilatuS schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 15:03:
[...]
Er is nog een andere support die heel belangrijk is wat betreft MA's. Dat is de weekly 7MA.
Die weekly 7MA ligt nu op 56.5k en gaat nog steeds omhoog.
Op deze MA na zit er gewoon nergens echte support tot dat je bij die 53k-ish aankomt, zoals YES ook aangeeft. Ik kijk liever naar support dan naar percentages.
/f/image/DAPd65Ep9iCpjl4GkEHjeYR2.png?f=fotoalbum_large)
Bij een verdere daling een mogelijke bounce rond de 59.5k. Bij het testen van de bullmarket support band, wat ik nu niet waarschijnlijk acht, zie ik het met een dergelijke scherpe daling somber in voor deze run.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Het testen van de BSB is toch niet heel gek? En zou gewoon een normale pre halving dip van 30% zijn? Ik zie het dan ook niet somber in als we daar komen. Misschien dat ik dan wel baal dat ik niet wat profits van de tafel heb gehaald.Taro schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 18:57:
De 65.5k eerst even terugclaimen en dan benieuwd of het erop of eronder wordt:
[Afbeelding]
Bij een verdere daling een mogelijke bounce rond de 59.5k. Bij het testen van de bullmarket support band, wat ik nu niet waarschijnlijk acht, zie ik het met een dergelijke scherpe daling somber in voor deze run.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
In theorie niet, maar iets testen dat onder het begin van die enorme groene candle er links van ligt vind ik wel spannend. Iets dat zo snel stijgt gaat dan minimaal net zo hard omlaag en ik ga dat vallende mes niet vangen.zwembroek schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:16:
[...]
Het testen van de BSB is toch niet heel gek? En zou gewoon een normale pre halving dip van 30% zijn? Ik zie het dan ook niet somber in als we daar komen. Misschien dat ik dan wel baal dat ik niet wat profits van de tafel heb gehaald.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Maar dit zagen we toch ook in begin 2021. Rap omhoog tot april. Afzakken tot juli. En door. Zoals Cowen het noemde een summer lull in de markt. Nu was dat nog met QE ipv QT nu. Ik vind het niet spannend. Nieuwe ath neerzetten voor de halving, dat is nu net de outlier.Taro schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:20:
[...]
In theorie niet, maar iets testen dat onder het begin van die enorme groene candle er links van ligt vind ik wel spannend. Iets dat zo snel stijgt gaat dan minimaal net zo hard omlaag en ik ga dat vallende mes niet vangen.
Steeds meer landen lijken geïnteresseerd om het op te nemen, al is het alleen maar via de pensioenfondsen. Want achterblijven wil toch ook niemand. Al is het maar om straks de eigen digitale (fiat) munten te backen met Bitcoin, als de soort goudstandaard of als achtervang omdat de rest ze ook heeft.
We zitten nog steeds in 'early days', ik denk dat er nog zat ruimte naar boven is.
In mijn ogen wel een andere situatie. We hadden toen wel een echte flinke stijging gehad van 4k in maart 2020 naar 63k in april 2021. Toen hadden we er een echte bull opzitten, met af en toe een pull backje. Ik denk een dip naar lower 50k geen straf is maar dieper betwijfel ik of dat echt een goed teken is..Joosie200 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 20:00:
[...]
Maar dit zagen we toch ook in begin 2021. Rap omhoog tot april. Afzakken tot juli. En door. Zoals Cowen het noemde een summer lull in de markt. Nu was dat nog met QE ipv QT nu. Ik vind het niet spannend. Nieuwe ath neerzetten voor de halving, dat is nu net de outlier.
Helaas zijn we kortstondig uit de wedge gebroken en hebben een dieptepunt van 61400 behaald.
ECHTER; we zijn inmiddels weer in de wedge en de koers staat weer op 63k dus in principe is er nog steeds niet al te veel aan de hand.
Heel veel van deze negative dump heeft te maken met de volgende dingen
- Evergrande debakel in China
- Veel gedumpte coins van long term holders / whales
- Veel gedumpte coins van FTX/Mt.Gox
- ETF outflow van Grayscale en geringe inflow
- FOMC meeting vannacht / vandaag
Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.
Bijna altijd wel goed idee om toch in te ladderen. Als je te lang wacht is de dip meestal voorbij.troje schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 07:53:
Het is toch wel een redelijk dilemma. Ik wil meer sats dus de terugval van de afgelopen 6 dagen komt op dit moment niet slecht uit om bij te kopen. Echter, de 61.800 lijkt maar een zwakke support. Ik zie het nog wel verder terugvallen naar 51.500. Kwestie van inladderen en DCA?
Ik zie eerder een bounce vlak onder de 60k of 57k dan precies op de support, maar dat is vooral op basis van de mega bull van de afgelopen maanden, waarbij dips vaak minder diep waren dan gedacht. Deze is dieper dan de meesten dachten, maar je krijgt dan toch vaak een over bearish verwachting.
zou dat laatste zeer zeker doen ja. Die 51-52k komt me iets te vaak langs de laatste week. Je weet wat er gebeurd als iedereen roept dat ie daar heen gaat? Dan gaat ie niet. Zo hebben we de afgelopen 12 maanden al keer of 3 a 4 gehad dat heel the internetz riep dat we gingen dalen tot waarde X, en het uiteraard niet gebeurde.troje schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 07:53:
Het is toch wel een redelijk dilemma. Ik wil meer sats dus de terugval van de afgelopen 6 dagen komt op dit moment niet slecht uit om bij te kopen. Echter, de 61.800 lijkt maar een zwakke support. Ik zie het nog wel verder terugvallen naar 51.500. Kwestie van inladderen en DCA?
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
-edit-
Ik heb net even een vlugge berekening gemaakt en de huidige dip komt uit op -17.6%
[ Voor 11% gewijzigd door ScuL op 20-03-2024 08:54 ]
Er zit wel degelijk supply boven ons, op 64, 66 en 68/69k. Maar eigenlijk is het gewoon goed dat er wat lucht uit loopt, als je bijv kijkt naar de RSI begint die eindelijk een beetje omlaag te komen op de daily.ScuL schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 08:41:
Ik denk dat gezien de ETF druk, de oplopende retail FOMO en populariteit de dips in iedere cycle steeds luwer worden. En dat lijkt nu ook weer het geval. 59k zou mijn uiterste extreem zijn maar ik denk dat we bij positieve FOMC statements zo maar weer op 65k of 68k kunnen staan. De weg naar boven heeft nu HEEL weinig weerstand omdat iedereen die zou willen verkopen al verkocht heeft
Ben ik met je eens. Het geroep om de 12k.. 20k.. 36k.. kwamen allen niet meer uit. Retraces zijn er, en gezond, maar gezien de koopdruk en schaarste, zal m.i. de 53-58k weer in hetzelfde straatje vallen als de hierboven genoemde ''dips'. This time ís different.ScuL schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 08:41:
Ik denk dat gezien de ETF druk, de oplopende retail FOMO en populariteit de dips in iedere cycle steeds luwer worden. En dat lijkt nu ook weer het geval. 59k zou mijn uiterste extreem zijn maar ik denk dat we bij positieve FOMC statements zo maar weer op 65k of 68k kunnen staan. De weg naar boven heeft nu HEEL weinig weerstand omdat iedereen die zou willen verkopen al verkocht heeft
-edit-
Ik heb net even een vlugge berekening gemaakt en de huidige dip komt uit op -17.6%
/f/image/oR9fUEyCqJXiQVVTBaUyoFdY.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door YES op 20-03-2024 09:44 ]
Ziet er toch eerder bearish uit, head and shoulder patroon imo.YES schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 09:37:
Bearish retest of reclaim van de zone? Op de daily is het nog een retest (van de bovenkant van de zone, ik weet eigenlijk niet eens of het dan een bearish retest genoemd kan worden), maar wie weet wordt het een (relatief) snelle reclaim. RSI is in ieder geval mooi hard gedaald, niet zo overbought meer. Zou mooi zijn als dit hem was qua retrace
[Afbeelding]
The only easy day is yesterday.
Ja, mooi voorbeeld daarvan, maar hoeft natuurlijk niet bearish uit te pakken, blijft crypto. Maar anders is target rond de 50k, hopen dat we snel weer een W gaan zien in de chartsMathias9956 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 11:43:
[...]
Ziet er toch eerder bearish uit, head and shoulder patroon imo.
YES schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 12:42:
@Mathias9956 en @DarkShadow dit (dat een W met een beetje creativiteit kan uitmonden in een M of andersom) is precies waarom ik niet echt kijk naar dit soort patronen, maar meer naar horizontale levels en structuur (higher highs, higher lows, lower highs en lower lows). Dat zegt mij persoonlijk meer over marktsentiment/de te verwachten beweging dan een patroon.
BTC
/f/image/QLBRjqe5qqPS64UAfqnrayLo.png?f=fotoalbum_large)
Op de H1/H4 ziet het er nog steeds uit alsof BTC in een downtrend is met lower highs en lower lows. Ik verwacht dat we voor die wick aan liquiditeit op 59.159 gaan. Pas wanneer we een higher high neer weten te zetten, door boven 65867.29 te komen, en te holden, kan er mogelijk een trend reversal zijn.
De support en resistance levels worden wel goed gerespecteerd. Goed gezien overigens @Cyclonist de S/R op 61.550.
Maar eigenlijk, mag er van mij nog wel een beetje lucht uit de koers lopen, om vervolgens weer mooi te kunnen stijgen.
De huidige move is 17% down, dat zou van mij best 20% of 25% mogen worden, ook als dat wat pijn voor spot veroorzaakt.
/f/image/hyQnJ7JnD10ZOg29MLyf2O94.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 58% gewijzigd door tomtom901 op 20-03-2024 16:27 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/NjlPl6nqDKnHzYNDSE70GEce.png?f=user_large)
Trein dus weer vertrokken. @troje nog wat gekocht?anti elppa schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 08:29:
[...]
zou dat laatste zeer zeker doen ja. Die 51-52k komt me iets te vaak langs de laatste week. Je weet wat er gebeurd als iedereen roept dat ie daar heen gaat? Dan gaat ie niet. Zo hebben we de afgelopen 12 maanden al keer of 3 a 4 gehad dat heel the internetz riep dat we gingen dalen tot waarde X, en het uiteraard niet gebeurde.
Dat had je mooi voorspeld! Kudo's!anti elppa schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 21:39:
[...]
Trein dus weer vertrokken. @troje nog wat gekocht?
Ja, ik heb nog wat gekocht, staat inmiddels alweer op de ledger. Ik had meer willen inkopen, prijspunt was echt ideaal, maar gewoon te druk. Komt wel weer.
Ik blijf doen wat ik al een tijdje doe, langzaam sats sprokkelen, deze periode met ups en downs is gewoon te goed, ik denk dat het in deze pre-halving / post ETF periode niet heel moeilijk is om het beter te doen dan DCA.
Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/kq4lii9bYuMsJoh4FyiB2lva.png?f=user_large)
Kan ook een h&s patroon worden zo te zien? Kan dan weer verder down. Hopelijk niet
Ben het alleen niet eens met engulven, dan had die de wick ook mee moeten pakken. Maar goed, opinions may differ.
@zwembroek Is die dan;
/f/image/DrnifuLZPUKKLlrN8hAv400C.png?f=fotoalbum_large)
Best een interessante chart, wat mij betreft zitten we nu in een koopgebied. Op de H4 timeframe heeft deze zijn bearish structure nog niet gebroken t.o.v. bijvoorbeeld BTC. S/R levels staan als key levels (K/L's) in de chart.
Belangrijke levels om te reclaimen;
- de VAL (0.15005975)
- Als de de VAL claimen dan de POC (0.16396966)
- Als de POC reclaimed wordt dan de VAH (0.17084081)
Als je daarnaast de prijs actie als een range tekent dan zie je dat we nu tussen de 25% en 0% van de range zitten. Dat is de extreme discount, dus als je bullish bent op ASTR is dit een mooi moment om in te stappen voor rotatie naar de high van de range voor een 30% gain.
Ik zal hem eens aan mijn watchlist toevoegen en de tekening laten staan, kijken wat er gebeurt.
Mijn dank is groot.tomtom901 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:27:
[...]
Ben het alleen niet eens met engulven, dan had die de wick ook mee moeten pakken. Maar goed, opinions may differ.
@zwembroek Is die dan;
[Afbeelding]
Best een interessante chart, wat mij betreft zitten we nu in een koopgebied. Op de H4 timeframe heeft deze zijn bearish structure nog niet gebroken t.o.v. bijvoorbeeld BTC. S/R levels staan als key levels (K/L's) in de chart.
Belangrijke levels om te reclaimen;
- de VAL (0.15005975)
- Als de de VAL claimen dan de POC (0.16396966)
- Als de POC reclaimed wordt dan de VAH (0.17084081)
Als je daarnaast de prijs actie als een range tekent dan zie je dat we nu tussen de 25% en 0% van de range zitten. Dat is de extreme discount, dus als je bullish bent op ASTR is dit een mooi moment om in te stappen voor rotatie naar de high van de range voor een 30% gain.
Ik zal hem eens aan mijn watchlist toevoegen en de tekening laten staan, kijken wat er gebeurt.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Feit dat die al niet op mijn chart staat als een relevant level voor deze prijsactie zegt al genoeg, mooie entry.zwembroek schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 10:29:
[...]
Mijn dank is groot.Ik zit erin sinds 0,0369 dus ik heb nog wat geduld.
[ Voor 96% gewijzigd door Pinsa op 21-03-2024 19:38 ]
Kan geen plaatje toevoegen?
Ik zie 2 targets voor supply en demand
supply ligt op 64-64.4k
demand ligt op 72k
[ Voor 12% gewijzigd door tomtom901 op 22-03-2024 06:35 ]
/f/image/P4Lh3K1HCN3hNeO5VivQN60W.png?f=fotoalbum_large)
edit1: we kleven best aan de bovenste trend.. ben benieuwd
edit2: vrije val. en nu enkele uren wachten, mits we doorvallen, dat de downtrend resistance support wordt.
[ Voor 13% gewijzigd door Aeronaut op 22-03-2024 10:41 ]
TACO speelt met mn Privé - SC Fonds 12-2024 - SC Fonds 07-2025
Op hogere timeframes zitten we vooralsnog in LH's en LL's, ook wat divergence als je kijkt naar de toppen van maandag en woensdag. Pas boven de 68k wordt het weer bullish.
die lower lows zie ik nergens hoor (4h en kortere timeframes) de afgelopen 3 dagen. Pas als we onder de 60,7k komen hebben we er 1. Als we vandaag boven de 65k sluiten is het ook de daily wel echt gecancelled imo. Lower high's wel uiteraard.P.K. schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:33:
[...]
Op hogere timeframes zitten we vooralsnog in LH's en LL's, ook wat divergence als je kijkt naar de toppen van maandag en woensdag. Pas boven de 68k wordt het weer bullish.
Het is nu vooral interessant wat Grayscale gaat doen vanmiddag. Die hebben echt extreem veel gedumpt afgelopen week. En inflow andere ETF's is stuk lager. Die trend moet ff gebroken worden.
[ Voor 10% gewijzigd door anti elppa op 22-03-2024 11:07 ]
Zelfs op de 1H zijn ze gewoon zichtbaar... incl de divergence.anti elppa schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:57:
[...]
die lower lows zie ik nergens hoor (4h en kortere timeframes) de afgelopen 3 dagen. Pas als we onder de 60,7k komen hebben we er 1. Lower high's wel uiteraard.
Het is nu vooral interessant wat Grayscale gaat doen vanmiddag. Die hebben echt extreem veel gedumpt afgelopen week. En inflow andere ETF's is stuk lager. Die trend moet ff gebroken worden.
/f/image/4pf4HiirFGtGJNnNqmvqvUsu.png?f=fotoalbum_large)
Ik twijfel er niet aan dat we later dit jaar (veel) hoger gaan, maar sinds 13 maart is de trend vrij duidelijk.
Mocht je van een gokje houden, koop dan onderaan deze range, niet nu bovenaan omdat je een signaal denkt te spotten.
Maar this is not financial advice enzo
ja op de 1sec zijn ze ook zichtbaar, als je x10000 uitzoomt. Op de 1h zitten we nu op hetzelfde niveau als gisteren. Als ie hier niet verder zakt is dat imo duidelijk geen lower low. Maargoed ik vermoed dat we van mening verschillenP.K. schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:02:
[...]
Zelfs op de 1H zijn ze gewoon zichtbaar... incl de divergence.
[Afbeelding]
Ik twijfel er niet aan dat we later dit jaar (veel) hoger gaan, maar sinds 13 maart is de trend vrij duidelijk.
Mocht je van een gokje houden, koop dan onderaan deze range, niet nu bovenaan omdat je een signaal denkt te spotten.
Maar this is not financial advice enzo
/f/image/sS5qarqM8dbvFvJhPSNbAm26.png?f=fotoalbum_large)
ondertussen is koers al 300 400 500 600 750 hoger. en terug
edit1: ong 63.7k nodig om weer boven geel te komen.
edit2: het zal toch niet.
[ Voor 32% gewijzigd door Aeronaut op 22-03-2024 16:14 ]
30 mins
/f/image/3A1ZtJQLfrX2XlN9dIz6YkpZ.png?f=fotoalbum_large)
ik verwacht :
nog 2 weken bloeden. 59k -> 54k -> 49k, want daar zit liquiditeit en na halving weer een ath.
/f/image/KIsvzwCKtyK0vcbLEV9H3OsE.png?f=fotoalbum_large)
tussendoor paar keer pompen.
<45k hebben we een blackswan nodig
dat is wat de lijnen en data zegt.
alles gaat de raam uit wanneer blackrock en fidelity zeggen, hey.,. dit is goedkoop btc, we gaan weer omhoog. of eerder beneden wanneer grayscale alles dumpt
Dus zoals altijd, maak een plan, houd eraan. speel niet teveel met emoties bij deze swings. doet pijn, maar denk langterm. Het komt uiteindelijk goed is de credo.
Edit1: bulls lijken het gevecht nog niet op te teven. Zou wat zijn he voor oonze portos
edit2: alle tijdlijnen tot 4h geeft gele lijn nu support.. heel minimaal, maar alsnog. interessant komd halfuur.. boven 63.6k = bull, eronder bear. wat een magisch lijntje allemaal kan betekenen.
/f/image/1W6MafFgubvMwy9BxLPsawBa.png?f=fotoalbum_large)
ben benieuwd of we met vuurwerk het weekend in gaan of toch met onze stierstaart tussen ons benen weg galoperen
edit3: oplettende kijker heeft de bearish penant gezien op de 5m/15m. ja ja kleine tijdinterval. een kleine zucht is alles wat een kaartenhuis nodig heeft om om te vallen.
Edit4: en weer hangen we rond de magische lijn (63.4k). Na een kleine opleving droogt volume weer op. Ziet er weer zwakjes uit.
Edit5: en dik onder de lijn. Ik ga de nacht in met de gedachte dat we de downtrend doorzetten. Wat jammer is, maar verwacht. Als aziaten als een gek bijkopen kan deze richtingloosheid even duren
[ Voor 31% gewijzigd door Aeronaut op 22-03-2024 22:22 ]
/f/image/YvPX6Ol6IhrCtujkzfz1r0Ld.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/LouqTvX7mE9kM2Wft9gSACzD.png?f=fotoalbum_large)
En toch is het anders verlopen. 4H heeft zijn gewicht goed ingezet en nooit gesloten onder het magische lijntje.
En dat geeft weer kracht op de kortere tijdsintervallen.
lijnen weer verplaatst en kijken of we weer gaan afketsen. volume is wel laag.
/f/image/g5JfpEVhzzTR6OGoXbI2RN5i.png?f=fotoalbum_large)
en zoals je hierboven ziet. Handelen op korte tijdsintervallen kunnen winstgevend zijn, maar de kans is vele malen groter dat je altijd de verliezende partij bent, want je moet voornamelijk tegen bots "spelen" die alle lijnen in millisecondes trekken en een mogelijke trend zien.
kopen, plannen, hodl'en, verkopen. emotie de deur uit. geld naar binnen.
Daarom is ook het voorkeur als je het voor lange termijn doet het ook op lange intervallen bekijkt. Wat er afgelopen week is gebeurd is gewoon ruis op de weekly en op de daily is het alsnog 1 lijn naar beneden tussen de strepen. niks spannends in principe.
Maar zolang we doodbloeden tussen de lijnen is de trend voor nu omlaag.
edit 1530 : We zijn 5 uur verder vanaf de bovenstaande post.
en komende 3 uur gaan we weer een richting kiezen. [4h sluit over 1.5h]
doorbreken of afketsen
30 min chart
:fill(white):strip_exif()/f/image/EOV6q82ad9u5exL8pKcu3GO7.png?f=user_large)
edit: 17:30
Keuze gemaakt ? over 4 uur een bevestiging van richting
er blijft veel resistentie rond 65.5k
4H
:fill(white):strip_exif()/f/image/oNFFAy3ucSc7SOv2zISAbj3G.png?f=user_large)
Vooralsnog weinig volume, fakeout? Volume groeit gestaag dus wel okish
Edit 1800 : lets goooo
[ Voor 17% gewijzigd door Aeronaut op 23-03-2024 18:00 ]

Misschien dat we morgenavond weer echt een poging wagen. Nu zo in het weekend met laag volume is het niet echt een verassing dat ie er weer niet doorheen komt.
Edit: Plaatje was te groot.
[ Voor 32% gewijzigd door PilatuS op 23-03-2024 20:55 ]
2h??PilatuS schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 20:51:
De 2 uur 99MA is wel een dingetje nu.
[Afbeelding]
Misschien dat we morgenavond weer echt een poging wagen. Nu zo in het weekend met laag volume is het niet echt een verassing dat ie er weer niet doorheen komt.
Edit: Plaatje was te groot.
4h 50ma
Zou 1hx200 ongeveer hetzelfde zijn als 2hx99, 4hx50 en 8hx25?
you don't say, dat was juist de grapTaro schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 22:30:
[...]
Zou 1hx200 ongeveer hetzelfde zijn als 2hx99, 4hx50 en 8hx25?
wie kijkt er nu naar de 2h???
de 2h, 6h, 8h, 10h, 12h, kunnen ze net zo goed het raam uit gooien, heb je niets aan, want de info kan je gewoon bij de meer dominante time intervallen zien. Voegt dus niets toe
[ Voor 28% gewijzigd door anti elppa op 24-03-2024 07:54 ]
ach, we gaan zijwaarts en binnen 16 uur gaan we omhoog of omlaag. 1 ding is zeker: we gaan naar rechts
1H
/f/image/IsyuwcxfXXUzlK1jJqMweVtI.png?f=fotoalbum_large)
en die cup/handle zie ik niet meer gebeuren. Zijwaards is ook oke komende weken. [+/-10k]
[ Voor 7% gewijzigd door Aeronaut op 24-03-2024 10:07 ]
/f/image/iEE7qmoz737c9uXclKjSrxNW.png?f=fotoalbum_large)
Voor de halving nog even een en ander terugtesten, dan rondom de halving:
:fill(white):strip_exif()/f/image/h33323NUZ2jrdvJ2mCEWuYsv.png?f=user_large)
En even na de halving weer door de ATH heen.
Als Bitcoin nu boven uit het patroon breekt vind ik dat uiteraard fijn, maar ik gok op dit moment eerder op omlaag dan omhoog.
Dat de rek er wat uit is zie ik ook. Is dat waarom je zegt dat het sentiment wat negatiever is geworden?Taro schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:33:
Het sentiment is wat pessimistischer geworden ….
Ben op de lange termijn bullish, en heb wat extra fiat (die ik kan missen) op exchanges klaargezet. Die wordt er de komende tijd onregelmatig ingeDCAd.
Maktub
Mooie weekly candle inderdaad en incl. wicks precies tussen de lijnen in:anti elppa schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:29:
ik vind de prijsactie zo in het weekend aardig bullish. Zou met niets verbazen als we straks gewoon op 67k de weekly sluiten. Sowieso is de weekly een bullish rode candle op het moment. Als we op 67k komen helemaal
/f/image/BqBGibQLwLltteVdeg6iLUwP.png?f=fotoalbum_large)
2H:
/f/image/2Tdk9sjzkJTSDC6wR53vAce6.png?f=fotoalbum_large)
4H:
/f/image/bDfAAUONyd6dFslYLeaB4XJH.png?f=fotoalbum_large)
Ik vermoed eronder, maar dat was al duidelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 24-03-2024 18:10 ]
Hmmm, zijn zo'n giga timeframes dan echt nog relevant?Taro schreef op zondag 24 maart 2024 @ 19:53:
Heel benieuwd hoe dit monthly patroon zich de komende maanden gaat ontwikkelen:
[Afbeelding]
Het eindigt op 1-2-2027, grofweg een jaartje voor de volgende halving.
Of beter gezegd: zijn die historisch gezien ooit relevant geweest? Binnen of buiten crypto?
Serieuze vraag, ik heb echt geen idee
Nee, maar februari 2019 tot nu wat mij betreft wel. De tijd dat Bitcoin tussen de 0-1500 USD zat niet.Slonzo schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:43:
[...]
Hmmm, zijn zo'n giga timeframes dan echt nog relevant?
Of beter gezegd: zijn die historisch gezien ooit relevant geweest? Binnen of buiten crypto?
Serieuze vraag, ik heb echt geen idee
De belangrijkste is nu de bovenste lijn en in de volgende bearmarket (hopelijk pas) de onderste lijn weer.
Zou het niet bullish rood willen noemen, eerder (erg) week bearish maar met je eens. Alles boven de 66663.40 vasthouden is goed voor de daily / weekly nu.anti elppa schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:29:
Sowieso is de weekly een bullish rode candle op het moment. Als we op 67k komen helemaal

[ Voor 60% gewijzigd door cooLopke op 25-03-2024 00:23 ]
En dan voor of na de halving?anti elppa schreef op maandag 25 maart 2024 @ 07:16:
Nu nog ff de 4h 100ma breken en daar loopt ook op de daily een horizontale lijn die ik liever gebroken zie worden. Daarna is het volgas imo
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
ik heb het over deze week. Halving is allemaal niet zo interresant. Afgelopen keer deed halving ook geen kloot, op dat liquiditeit op de dag zelf na dan (gestuiter tussen de 8 en 9k)
laatste blokje een dikke long hunt om terug in het driehoekje te komen om vervolgens de short te liquideren voor extra brandstof. mooi schouwspel, maar gevaarlijk als je met korte stoplosses werkt en de boot mist. vooral in een bull. elk dip kan het laatste zijn.
4H
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZqnOGdrMimlbKCD7Z4Z35Pn4.png?f=user_large)
En Nu?
Nu doen de lange term indicators weer hun ding totdat er korte tijd weer wat gezegd kan worden.
her zijn weer veel liquiditeit thv oude ATH's [69/71k], maar moeten bij golvende laggende tijdsindicators naar boven schieten of afketsen en weer kelderen.
tijd is onze vriend
/f/image/LX421BGvXYiBY1ZmaMLxcwrS.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 85% gewijzigd door tomtom901 op 25-03-2024 15:07 ]
Scratch that. Next up 73k er vanuit gaande dat 70k het houdt. Hey ho let's go.giftomtom901 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:03:
En we zijn los. Next up is 69k er vanuitgaande dat 67525 houdt.
[Afbeelding]
Joosie200 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 17:42:
[...]
Scratch that. Next up 73k er vanuit gaande dat 70k het houdt. Hey ho let's go.gif
/f/image/SofcR5DjwAaMyyAJtlwqZbIf.png?f=fotoalbum_large)
70.5k heb ik. Voor de charters onder ons, TradingView heeft weer wat korting (30% op basis plan bij jaarbetaling). Aardig van ze. @Taro @anti elppa @YES @ScuL.
Ik hou daar (ook) rekening mee inderdaad, zeker hoe explosief omhoog dit gaat.Taro schreef op maandag 25 maart 2024 @ 17:52:
Misschien nog wel ff 69k terugtesten
Thx voor de tip. Heb al mijn geld op het moment in shitcoins zitten, dus verlengen lukt nu even niet. /stomtom901 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 17:50:
[...]
Voor de charters onder ons, TradingView heeft weer wat korting (30% op basis plan bij jaarbetaling). Aardig van ze. @Taro @anti elppa @YES @ScuL.
Maar heb kort geleden het abbo weer verlengd, dus zit dat eerst even uit. Baal wel van de max 5 indicatoren van de huidige licentie, zou er graag een 6e aan toevoegen, maar dan moet ik weer naar een duurder abbo, dus ga ik niet doen.
Als je de broncode van indicatoren kan inzien dan kan je ze zelf samenvoegen tot 1 indicator.Taro schreef op maandag 25 maart 2024 @ 18:13:
[...]
Thx voor de tip. Heb al mijn geld op het moment in shitcoins zitten, dus verlengen lukt nu even niet. /s
Maar heb kort geleden het abbo weer verlengd, dus zit dat eerst even uit. Baal wel van de max 5 indicatoren van de huidige licentie, zou er graag een 6e aan toevoegen, maar dan moet ik weer naar een duurder abbo, dus ga ik niet doen.
Kun je die SMA niet samenvoegen in 1?Taro schreef op maandag 25 maart 2024 @ 18:13:
[...]
Thx voor de tip. Heb al mijn geld op het moment in shitcoins zitten, dus verlengen lukt nu even niet. /s
Ik heb deze er tussen staan:
:fill(white):strip_exif()/f/image/M1T8M1dVEXmN24tbHjMRd6h0.png?f=user_large)
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Dank , ik heb nog 340 dagen op mijn premium plantomtom901 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 17:50:
[...]
Voor de charters onder ons, TradingView heeft weer wat korting (30% op basis plan bij jaarbetaling). Aardig van ze. @Taro @anti elppa @YES @ScuL.
Ik wacht momenteel even op de dagelijkse dump (rond 6u 's ochtends NL tijd) en dan open ik weer een long positie
-edit- heb mijn positie al ingenomen op 70100
[ Voor 5% gewijzigd door ScuL op 26-03-2024 05:07 ]
Ik zit ook long sinds 69.5kScuL schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 01:59:
[...]
Dank , ik heb nog 340 dagen op mijn premium plan
Ik wacht momenteel even op de dagelijkse dump (rond 6u 's ochtends NL tijd) en dan open ik weer een long positie
-edit- heb mijn positie al ingenomen op 70100
30min
/f/image/ydKtK9I1xPLJw93iHVB6cKG5.png?f=fotoalbum_large)
edit1: 71.5 is wel een resistentie, dus kan misschien paar beuken nodig hebben
Edit 0947 :
Mooie bounce in de maak (?)
30 min
:fill(white):strip_exif()/f/image/2bAcuLLVuTGn8PB2i6osuLct.png?f=user_large)
[ Voor 27% gewijzigd door Aeronaut op 26-03-2024 09:48 ]
1H
:fill(white):strip_exif()/f/image/015LNIkO2wTwhO0iDlTaaeX5.png?f=user_large)
descending triangles zijn over het algemeen continuation patterns. Geen reversal pattern.Aeronaut schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:32:
oh nee, een bearish driehoekje. hebben wat brandstof nodig.
1H
[Afbeelding]
In dit geval zijn we er van onder in gekomen. Dikke kans dus dat we er gewoon aan de bovenkant weer uit gaan.
zoeits dan maar? beerige driehoek upgraden naar een stier vlaganti elppa schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 12:05:
[...]
descending triangles zijn over het algemeen continuation patterns. Geen reversal pattern.
In dit geval zijn we er van onder in gekomen. Dikke kans dus dat we er gewoon aan de bovenkant weer uit gaan.
13:00 14:00 doorbreken driehoek
15:00 14:30 bounce toplijn
17:00 Lets goo
1H
:fill(white):strip_exif()/f/image/zAFojfDVUZIAu7QjfSedkazn.png?f=user_large)
[ Voor 11% gewijzigd door Aeronaut op 27-03-2024 14:46 ]
Ook snel bijgedraaid jijAeronaut schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 12:31:
[...]
zoeits dan maar? beerige driehoek upgraden naar een stier vlag
is nog niet doorgeknald, nog beerig
mijn ranges zijn meestal ultra kort. meer voor mezelf. We zitten in de bull dus veel anders dan omhoog op lange termijnen is het niet. paar stappen omlaag. lift omhoog. rinse and repeat.tomtom901 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:45:
[...]
Zie weinig bearish eigenlijk. Price is gewoon aan het rangen, zoals ik in SC ook schreef, pas wanneer we een nieuwe low zien en closen wordt het anders.
[Afbeelding]
edit 1400: WE ZIJN DOOR HET LIJN. Maar man, wat een schuurfeest was het.
[ Voor 5% gewijzigd door Aeronaut op 27-03-2024 14:04 ]
die breekt mooi uit nu, zoals verwachtAeronaut schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 12:31:
[...]
zoeits dan maar? beerige driehoek upgraden naar een stier vlag![]()
13:00 14:00 doorbreken driehoek
15:00 bounce toplijn
17:00 Lets goo
1H
[Afbeelding]
Er komt GEEN echte "Altcoin Season" meer nu er veel meer geld in BTC ETF's wordt gepompt waardoor er minder in Alts geinvesteerd wordt. BTC zal blijven pompen tot de boel crasht en dan krijgen we gewoon weer een 1.5 jaar durende Bearmarkt...
Gedachtes?
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
eens. Ik verwacht dat zeer zeker. Waar je vorige cycles in werkelijk waar alles dikke gains kon pakken die laatste maanden van de bull, zie ik dat zeker deze keer niet meer gebeuren. Ik kijk dan in BTC pair uiteraard. Uitzonderingen gaan er absoluut zijn, maar zie ze maar eens te selecteren.FijneKerst schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:34:
Stelling:
Er komt GEEN echte "Altcoin Season" meer nu er veel meer geld in BTC ETF's wordt gepompt waardoor er minder in Alts geinvesteerd wordt. BTC zal blijven pompen tot de boel crasht en dan krijgen we gewoon weer een 1.5 jaar durende Bearmarkt...
Gedachtes?
- Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
- Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.
Regels voor dit topic:
- Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
- Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
- Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.
En verder wat algemene regels
- Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!