[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 72 ... 101 Laatste
Acties:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Wederom weerstand, of nu eindelijk een keer er doorheen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vG63WApPN4YSFVvKDMlJ4d4Ezds=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FBiQrCaNsaSpfpc65iVggfSP.png?f=fotoalbum_large

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Wick of 47k:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-VkcmDkwUbpOJTCvsUod6B5MHM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rGXOiAjPPxgEI10VGgRzLL2O.png?f=fotoalbum_large

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbeam
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-09 14:54
Heb al dagen een veel te ongeduldige trade openstaan..in afwachting tot hij weer de goede kant op buigt.
Dat is nu het geval.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/6Pm6tQn/Scherm-afbeelding-2024-02-07-om-23-11-05.png

Stoploss op 43750 en daarboven een Trailing stop voor het geval de boel doorbreekt en ik zo wat extra pipjes kan pakken.
Ben hoe dan ook blij dat ik deze draak sluiten kan.

Hosky maximist

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 10:48
Belangrijk punt voor ADA, 0.5 terug gewonnen maar nu door of toch nog even terug.
Sorry voor de mobile chart btw :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ddBML5Ad5bxBd5_vaW_qCYWTVp4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8o00ng2vqL9dgWnP1Afr5PMh.png?f=fotoalbum_large

Edit 09:15. Lijkt door te willen gaan maar stuit op weerstand van de 0.382
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gU_J6SSt0uC4DDbUSvJiDiv1Sx4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ss8P1JDUQb2mDjxBdXSnhfGM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door DutchCrownNL op 08-02-2024 09:15 ]

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimbeam
Enig idee waarom mijn Trailingstop niet getriggert wordt? De prijs is er al drie keer doorgegaan:

Edit: Nevermind, zie hem al.... 8)7
Ik moet leren die kaart te herladen want die laad vanalles zien alsof ik nog verbinding heb. Mijn laptop is misschien ook te klein voor zoveel informatie op het scherm.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/43tNRC6v/Scherm-afbeelding-2024-02-08-om-07-37-22.png

Wat doe ik fout?

[ Voor 29% gewijzigd door Jimbeam op 08-02-2024 07:51 ]

Hosky maximist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceblack24
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 13:03
DutchCrownNL schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 06:13:
Belangrijk punt voor ADA, 0.5 terug gewonnen maar nu door of toch nog even terug.
Sorry voor de mobile chart btw :)

Edit 09:15. Lijkt door te willen gaan maar stuit op weerstand van de 0.382
De echte vraag is, als je het mij vraagt: kan ADA Bitcoin bijhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 10:48
iceblack24 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:07:
[...]

De echte vraag is, als je het mij vraagt: kan ADA Bitcoin bijhouden?
BTC heeft gister best een mooie run gemaakt, en nog steeds boven de 44.5K.
Lijkt nu wat rustiger aan te doen (en dus mogen alts even wat doen) :)

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Als JUP nu even naar de fibonacci 0.618 gaat dan pak ik hem ook op. :)
Sorry verkeerde topic! (Ik dacht dat ik door de ADA post en Formule 1 post dat ik in de slowchat zat!)

[ Voor 42% gewijzigd door zwembroek op 08-02-2024 12:13 ]

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:09
zwembroek schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 12:10:
Als JUP nu even naar de fibonacci 0.618 gaat dan pak ik hem ook op. :)
Sorry verkeerde topic! (Ik dacht dat ik door de ADA post en Formule 1 post dat ik in de slowchat zat!)
Strikt gezien is dit het juiste topic toch? In de slowchat wordt duidelijk aangegeven "Relevante & inhoudelijke berichten die ook voor anderen interessant zijn horen in het Nieuws, koers en handel topic:"

Als de regels naar de letter wordt gevolgd blijft er natuurlijk weinig meer over van het slowchat topic maar dat is wat er staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbeam
Ben dus net begonnen met het oefenen met (intra)daytraden (wel met echt geld) en was erg blij toen ik ontdekte dat Bybit MT4 aanbiedt als platform omdat ik dat nog ken uit mijn Forex tijd.

Nu ik het echter geinstalleerd en opgestart heb voelt het nogal teleurstellend antiek aan...
Wat gebruiken jullie als tradinginterface die compatible is met Bybit?
Met de interface van Bybit zelf loop ik vast omdat ik meerdere timeframes tegelijk wil kunnen zien.

Hosky maximist

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Nu online

YES

Moderator General Chat
Ik ben klaar. Laatste restje van de leveraged pot is weg (al een paar dagen overigens) doordat ik WEER te ongeduldig was. Verdiende loon, terecht, klaar en over nu. Vanaf nu DCA en een spot accountje met minder dan een trade per dag, leveraged traden is gewoon niet goed voor me. Misschien spot ook wel niet. Overall sta ik over de afgelopen jaren niet meer in de plus op gebied van sats en dat is echt kwalijk vind ik, totaal onnodig.

Edit: ETH overigens wel dik in de plus, en gok eens: daarmee heb ik niet leverage getraded en alleen dmv spot mijn positie langzaamaan uitgebreid. Duidelijk verhaal dus.

Mijn langlopende leveraged long positie, zoals ik die een paar jaar geleden voor ogen had, had ook prima gekund, ik heb zelfs nog even een long open gehad vlak na de dip onder 16k. Deze bullrun wordt voor mij de bullrun van 'had ik maar..' denk ik. Niet zo dramatisch dat ik nu een groot deel van mijn pf kwijt ben hoor, maar het had zoveel meer kunnen zijn met wat meer zelfdiscipline. Lessen leren en volgende bullrun een nieuwe poging wellicht? :+

[ Voor 41% gewijzigd door YES op 08-02-2024 13:41 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
YES schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:29:
Ik ben klaar. Laatste restje van de leveraged pot is weg (al een paar dagen overigens) doordat ik WEER te ongeduldig was. Verdiende loon, terecht, klaar en over nu. Vanaf nu DCA en een spot accountje met minder dan een trade per dag, leveraged traden is gewoon niet goed voor me. Misschien spot ook wel niet. Overall sta ik over de afgelopen jaren niet meer in de plus op gebied van sats en dat is echt kwalijk vind ik, totaal onnodig.

Edit: ETH overigens wel dik in de plus, en gok eens: daarmee heb ik niet leverage getraded en alleen dmv spot mijn positie langzaamaan uitgebreid. Duidelijk verhaal dus.

Mijn langlopende leveraged long positie, zoals ik die een paar jaar geleden voor ogen had, had ook prima gekund, ik heb zelfs nog even een long open gehad vlak na de dip onder 16k. Deze bullrun wordt voor mij de bullrun van 'had ik maar..' denk ik. Niet zo dramatisch dat ik nu een groot deel van mijn pf kwijt ben hoor, maar het had zoveel meer kunnen zijn met wat meer zelfdiscipline. Lessen leren en volgende bullrun een nieuwe poging wellicht? :+
Been there done that. Goed dat jet het hier verteld. Kunnen anderen weer wat van leren. Bij mij duurde het ook gewoon echt 4 jaar voor ik het groen stond met leverage. Nu lukt het me consistent. Maar vooral door lange lopende trades.
Conclusie, het is echt moeilijk, heb geduld, geloof niet alles wat je online leest/ hoort

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

Bedankt voor het delen. Klote dat het geld weg was maar gelukkig niet de hele porto. Het lijkt altijd zo makkelijk met die dikke groene percentages. Door dit soort eerlijke Posts blijkt het tegenovergestelde.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lunamous
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 15:02
Taro schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 07:48:
[...]

Je trekt dan een mooie naald door het orderbook, waardoor de prijs kortstondig enorm keldert. Maar binnen enkele milliseconden verschijnen er weer nieuwe orders door de bots, alles wordt waarschijnlijk snel opgekocht en na 30 seconden staat de prijs een stukje lager dan toen je op de knop drukte, maar niet op 0. Er staat gewoon heel veel geld aan de zijlijn.

Op ByBit is 200.000 helemaal niets, is vooral afhankelijk van de coin. Waar je de ene coin zwaar kunt beïnvloeden met een klein bedrag (TAO bijv.), doet dat bij een ander helemaal niets (BTC).
Op Uniswap heb je alleen geen orderbooks, je werkt met liquidity pools. Het volume is helemaal niet relevant, het enige wat boeit is de liquidity pool. Als er genoeg $ in de pool zit om je $200k te swappen dan hoeft dit niet per se veel impact te hebben. Als er niet genoeg $ in de pool zit heb je dus veel price impact, en krijg je een stuk minder voor je swap terug.

Vaak worden deze dips weer opgekocht door arbitrage bots, die ook gewoon een swap maken in hetzelfde block als je geen private RPC gebruikt. Bij kleinere shitcoins is deze arbitrage er niet, er zijn namelijk geen andere pools / centrale exchanges waar je weer kan verkopen. Hier worden dips dus handmatig opgekocht, of niet :)

edit: Ik gok dat je het in je bovenste deel ook over Bybit had, dan heb ik niks gezegd en is dit nog nuttige info voor @Tristan

[ Voor 4% gewijzigd door Lunamous op 08-02-2024 14:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES
  • Nu online

YES

Moderator General Chat
anti elppa schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:04:
[...]

Been there done that. Goed dat jet het hier verteld. Kunnen anderen weer wat van leren. Bij mij duurde het ook gewoon echt 4 jaar voor ik het groen stond met leverage. Nu lukt het me consistent. Maar vooral door lange lopende trades.
Conclusie, het is echt moeilijk, heb geduld, geloof niet alles wat je online leest/ hoort
Ik zit met mijn analyses waar de koers heen gaat en mijn initiële posities vaak best goed. Maar vooraf risk management is iets wat ik niet consequent doe, dat moet echt beter en me aan mijn plan houden vind ik minstens zo moeilijk.
Met ETH heb ik (zonder leverage) wel prima gedraaid dus het kan op zich wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Nu online

YES

Moderator General Chat
Coldcat schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:16:
[...]

Bedankt voor het delen. Klote dat het geld weg was maar gelukkig niet de hele porto. Het lijkt altijd zo makkelijk met die dikke groene percentages. Door dit soort eerlijke Posts blijkt het tegenovergestelde.
Ja gelukkig heb ik dat stuk van risk management wel goed op orde. Ik ken mezelf een beetje en heb dus bewust maar een klein deel van mijn pf gebruikt voor leveraged trading :)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Modbreak:Aantal berichten naar Slowchat verplaatst. Gefeliciteerd met jullie extra aantekening, blijf vooral doorsparen voor de hoofdprijs, deze bestaat uit een weekje rust zonder Tweakers. Kan je de hele dag lekker traden.

[ Voor 82% gewijzigd door Taro op 08-02-2024 18:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
BTC d blijft stijgen. Kijken of we voorbij de high van paar weken terug kunnen komen. Zou sterk zijn. Verder zie ik dat de funding neutraal is ondanks de stijging en dat de muren op oa coinbase pro heel dun zijn tot aan de 49.1k
Zou me niets verbazen als we binnen 7 dagen iig weer rond de 49k zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbeam
Met mijn eerste leveraged trade in 15 jaar 30% gepakt.

Toch een mislukte trade want vanwege ongeduld om te starten niet eerst op de lagere TF's gekeken en dus op een volkomen verkeerd moment ingestapt waardoor dagen lang een drawdown.

Voorlopig op zoek naar een journal met Bybit autosync en even afkoelen..

Hosky maximist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masstje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-09 09:36
[...]

Jij doet ook wel wat long - time leverage traden he.

Zit hier ook met eentje die al even open staat, sta nu op zo'n kleine 500$ negatieve realized PNL...
Unrealized gelukkig wat hoger, maar toch, die realized lopen toch gestaag op.
Iets van invloed daarop uitoefenen kan volgens me niet zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Masstje schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 21:09:
[...]

Jij doet ook wel wat long - time leverage traden he.

Zit hier ook met eentje die al even open staat, sta nu op zo'n kleine 500$ negatieve realized PNL...
Unrealized gelukkig wat hoger, maar toch, die realized lopen toch gestaag op.
Iets van invloed daarop uitoefenen kan volgens me niet zeker?
nee doe je niets aan idd. kost nu eenmaal best wat aan fees om een trade open te laten. Of je moet tegen de markt traden. Als je nu bv short gaat krijg je geld toe.....alleen ga je dan weer rekt op je trade 8)7

Maar 500 is wel veel. Heb je een gigantische trade? Ik zit nu op 57$ na 16 dagen.

Bij die grote trade van 2 a 3 maanden daarvoor zat ik voor de 1e winst taking op 220 dollar. Daarna was het niet meer zichtbaar omdat ik dikke realized profit had

[ Voor 19% gewijzigd door anti elppa op 08-02-2024 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masstje
anti elppa schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 21:14:
[...]

nee doe je niets aan idd. kost nu eenmaal best wat aan fees om een trade open te laten. Of je moet tegen de markt traden. Als je nu bv short gaat krijg je geld toe.....alleen ga je dan weer rekt op je trade 8)7

Maar 500 is wel veel. Heb je een gigantische trade? Ik zit nu op 57$ na 16 dagen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nue0MDDjus8dZ6raqqxfycovKw8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y3UTEOSywbfdji8kEc1lfRAT.jpg?f=fotoalbum_large

Niet echt neen, wil ze gewoon open laten tot 100K 8)

Baal wat toen 48k aangetikt werd at ik overwoog uit te stappen, maar aan de andere kant zag ik niet direct een drop naar 35k.

[ Voor 6% gewijzigd door Masstje op 08-02-2024 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Masstje schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 21:24:
[...]

[Afbeelding]

Niet echt neen, wil ze gewoon open laten tot 100K 8)

Baal wat toen 48k aangetikt werd at ik overwoog uit te stappen, maar aan de andere kant zag ik niet direct een drop naar 35k.
Das nog steeds echt hoge kosten. Waar heb je die trade?

Dit is die van mij nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Nij6dOJh5o3m8pB_Y97rf94X94=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FPdtdG3xwGuU6zVf69azcnwY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masstje
anti elppa schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 21:27:
[...]

Dit is die van mij nu:
[Afbeelding]
kucoin, staat wel al maandje of 2 open en heb geen KCS voor lagere fees 😟

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:22
Ik ben klaar. Laatste restje van de leveraged pot is weg (al een paar dagen overigens) doordat ik WEER te ongeduldig was.
Misschien kun je uitweiden waar je precies fout ging? Ik dacht dat je een langlopende trade had die een entry had op een niveau dat vele malen lager lag dan nu?
[...]

Precies dit. Ik ben ook veelvuldig op mijn gat gegaan maar nu ik er meer kaas van heb gegeten heb ik eigenlijk consistent positieve uitkomsten. Tuurlijk gaat er wel eens wat rood maar meestal is dat weer te compenseren.

Op het moment is mijn PF verdubbeld ten opzichte van 3 maanden geleden
anti elppa schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 21:27:
[...]

Die fees zijn inderdaad ziek hoog.
Door het volume van mijn account ben ik Bybit VIP level 1 en mijn fees zijn een stuk redelijker.

Oh, nog een klein dingetje er is een verschil tussen maker en taker fees. Maker fees krijg je als je limit orders gebruikt en taker fees als je market orders gebruikt. Market sluit op basis van de beste huidige prijs en kost dus meer aan fees. Stel ik heb een long positie op 44k staan en ik wil hem sluiten dan zet ik een limit order om te verkopen op 43900 en dan heb ik meer winst dan als ik hem zou sluiten met een market order.

Heb 2 maal een BTC long geopend (van 40k tot 42.5k en van 42.5k tot 44.3k). De winst van die trades was ongeveer een factor 10 van jouw screenshot :9 Ben op het moment flat met BTC maar mijn alt longs lopen nog steeds. Mijn alt-account is ook meer dan verdubbeld.

Nu wat weer on-topic voor dit topic;

Ik persoonlijk verwacht nog steeds dat ETH echt gaat uitbreken. Op het moment houdt ETH enorm gas terug.
ETH/BTC staat op een support level en BTC blijft doorgaan. Op het moment dat BTC.D en BTC gaan stabiliseren dan zal ETH toch echt aan een enorme inhaalrace moeten beginnen.

BTC heeft zeker nog gas om naar 47 of 49k te komen.
$47,360 is weerstand

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GFzjsh2WEAA0HMN?format=jpg&name=4096x4096

[ Voor 8% gewijzigd door ScuL op 08-02-2024 23:37 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Eegee
  • Laatst online: 09:53
Kraken is nu ook geregistreerd bij de DNB: https://www.dnb.nl/openba...AC&relationNumber=R194010
Kraken's eigen nieuwsbericht: https://blog.kraken.com/n...n-from-dutch-central-bank

[ Voor 28% gewijzigd door Eegee op 09-02-2024 00:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
anti elppa schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 19:58:
BTC d blijft stijgen. Kijken of we voorbij de high van paar weken terug kunnen komen. Zou sterk zijn. Verder zie ik dat de funding neutraal is ondanks de stijging en dat de muren op oa coinbase pro heel dun zijn tot aan de 49.1k
Zou me niets verbazen als we binnen 7 dagen iig weer rond de 49k zitten.
btc d nog verder gestegen. Muren tot 49,1k nog een stuk dunner. Funding is nu zelfs onder neutraal. Dit zou best nog wel eens een sprintje kunnen opleveren vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
ScuL schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 23:19:
[...]

Misschien kun je uitweiden waar je precies fout ging? Ik dacht dat je een langlopende trade had die een entry had op een niveau dat vele malen lager lag dan nu?

[...]

Precies dit. Ik ben ook veelvuldig op mijn gat gegaan maar nu ik er meer kaas van heb gegeten heb ik eigenlijk consistent positieve uitkomsten. Tuurlijk gaat er wel eens wat rood maar meestal is dat weer te compenseren.

[...]

Ik persoonlijk verwacht nog steeds dat ETH echt gaat uitbreken. Op het moment houdt ETH enorm gas terug.
ETH/BTC staat op een support level en BTC blijft doorgaan. Op het moment dat BTC.D en BTC gaan stabiliseren dan zal ETH toch echt aan een enorme inhaalrace moeten beginnen.

$47,360 is weerstand

[Afbeelding]
Ethereum heeft wel wat in te halen inderdaad. De Dencun updates op de test netwerken zijn goed gegaan. Main net volgt op 13 maart. Misschien dat dat nog een aanjager mag zijn, maar waarschijnlijk niet. De meeste updates zijn toch een non event op het moment van releasen zelf.

Trust me when I say this is only the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numbers
  • Niet online
Ook wel interessant is de Ethereum ETF aanvraag van ARK Invest en 21Shares samen. Ze hebben een aanpassing gedaan in hun aanvraag en ze willen een deel van de ETH gaan staken als een soort dividend.

Weet niet of ik er als Ethereum houder nou heel blij van wordt dat zulke grote partijen grote hoeveelheden Ethereum gaan beheren en staken. Op korte termijn stroomt er extra geld richting Ethereum, maar de plannen voor de lange termijn zijn onduidelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-09 19:44
Kijk dit is echt top. Is mijn standaard uitbetaal route dus voelt toch iets vertrouwder aan op de 1 of andere manier.

Ook heel veel spot aankopen via Kraken gedaan dus mocht er ooit naar gevraagd worden voel ik me iets minder crimineel _O-

[ Voor 11% gewijzigd door Alpina op 09-02-2024 12:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
  • Nu online

YES

Moderator General Chat
[...]

Nee ik had met mijn laatste restje sats in mijn leveraged account een long geopend met behoorlijk hoog leverage, die het een tijd goed volhield, zelfs tot op het punt dat het er op begon te lijken dat mijn leveraged potje een doorstart kon gaan maken.
Helaas trapte ik toen in mijn aloude valkuilen: ongeduld en roekeloosheid.

Omgezet naar short met hetzelfde leverage omdat ik dacht dat we een (korte) retrace zouden gaan zien, toen die uitbleef weer terug naar long met wat verlies en leverage nog verder opgeschroefd. In de nacht toch een klein dipje en bam, weg was de boel. Ik wist dat het kon gebeuren, dat de kans zelfs vrij groot was maar achteraf voelde het toch weer heel erg dom.

Zo dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masstje
[...]

[...]

[...]

Die fees zijn inderdaad ziek hoog.
Door het volume van mijn account ben ik Bybit VIP level 1 en mijn fees zijn een stuk redelijker.

Oh, nog een klein dingetje er is een verschil tussen maker en taker fees. Maker fees krijg je als je limit orders gebruikt en taker fees als je market orders gebruikt. Market sluit op basis van de beste huidige prijs en kost dus meer aan fees. Stel ik heb een long positie op 44k staan en ik wil hem sluiten dan zet ik een limit order om te verkopen op 43900 en dan heb ik meer winst dan als ik hem zou sluiten met een market order.

Heb 2 maal een BTC long geopend (van 40k tot 42.5k en van 42.5k tot 44.3k). De winst van die trades was ongeveer een factor 10 van jouw screenshot :9 Ben op het moment flat met BTC maar mijn alt longs lopen nog steeds. Mijn alt-account is ook meer dan verdubbeld.

$47,360 is weerstand

[Afbeelding]
Bedankt voor de goede info mbt fees _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:51

resusaapje

h less

Op de 1h en 4h een shooting star. Reversal incoming?

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:40

QuattroNL

It is I.

[...]

$47,360 is weerstand
En door de $43.360 heen.
Ben benieuwd of er nog een weekend-dip komt of dat we gewoon doorstoten.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
resusaapje schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:28:
Hah ja ik mag aannemen dat we toch een keer wat gas terug gaan doen maar tot nu toe blijft het gaan joh. Zou mooi zijn als we de 'top' van de ETF hype kunnen beslechten.

Edit: dacht dat dit slowchat was dus deze mag weg :X

[ Voor 7% gewijzigd door Egeau op 09-02-2024 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
resusaapje schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:28:
nou valt mee hoor, zou dat geen shooting star noemen. Of heb je je schaal heel vaag staan?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Inderdaad 47k geworden en mooi dat Bitcoin weer in deze regionen zit, wel een belangrijk en mogelijk lastig punt:

Daily:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2KVQ870Zc8vJZjUCcnPhBEGwils=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mRrUzPuvJoE1lmwPIOw5xb5Z.png?f=fotoalbum_large

Weekly:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Gtraime6cGiOS7MkgtPq7YOrqs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KHFtqO9YqPKNCwHK4QCS5tQb.png?f=fotoalbum_large

Hier doorheen -> 57k.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Wordt hopelijk niet opnieuw weerstand, maar ik vind de groene candles er nu wel overtuigender uitzien dan bij de vorige poging.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/salE_CTINWHft6LubfbwGwntuxw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zfUXtciKthde8xdX6BNCs4ln.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55
Vraag me af of er met de etfs nu ook een groter verschil in volume is in het weekend. Vroeger zag je naar mijn idee vaker ritjes gedreven door spot in het weekend dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Taro schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 13:37:
Wordt hopelijk niet opnieuw weerstand, maar ik vind de groene candles er nu wel overtuigender uitzien dan bij de vorige poging.
[Afbeelding]
ja sowieso op de weekly een veel betere candle tot nu toe. Moet ie niet morgen voor de closing ineens helemaal in kakken natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
DarkShadow schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 13:43:
Vraag me af of er met de etfs nu ook een groter verschil in volume is in het weekend. Vroeger zag je naar mijn idee vaker ritjes gedreven door spot in het weekend dan nu.
die zag je idd wel, maar dat zat pas verderop in de bull markt (teken retail fomo). Is voor mij ook altijd een teken geweest dat het full bull modus was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 20:27
Is dit topic serieus alweer bijna 3 jaar oud? :? Ik kan me de discussie nog wel herinneren, in het SC topic.

Anyway: ik zit eraan te denken om straks (als de 420k is geweest, op de top verkopen uiteraard) even helemaal uit crypto te gaan en alles terug te storten naar mijn bankrekening. Dat is omdat ik vrijwel geen overzicht heb van alle trades die ik gedaan heb in de afgelopen 6+ jaar. Het enige wat ik heb vast gesteld zijn de momenten dat ik Euri's naar mijn main crypte account overmaakte.

Hoe zitten jullie daarin? Ooit iemand überhaupt moeilijke vragen van de bank gehad bij het terugstorten naar je bankrekening?

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:40

QuattroNL

It is I.

Bushalte schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 20:56:
Anyway: ik zit eraan te denken om straks (als de 420k is geweest, op de top verkopen uiteraard) even helemaal uit crypto te gaan en alles terug te storten naar mijn bankrekening.
...
Hoe zitten jullie daarin? Ooit iemand überhaupt moeilijke vragen van de bank gehad bij het terugstorten naar je bankrekening?
Ik heb nog nooit euro's teruggestort :+

Maar in het kader van witwassen worden, als ik het goed heb, alle transacties boven de 100k nagetrokken. Dan moet je dus het eea qua herkomst verklaren.
Ik hoop voor je dat je daarboven komt en zo ja, hevel het in kleinere porties over.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elektriekert
  • Laatst online: 09:09
QuattroNL schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 23:56:
[...]

Ik heb nog nooit euro's teruggestort :+

Maar in het kader van witwassen worden, als ik het goed heb, alle transacties boven de 100k nagetrokken. Dan moet je dus het eea qua herkomst verklaren.
Ik hoop voor je dat je daarboven komt en zo ja, hevel het in kleinere porties over.
Ik meen 10k, maar er waren plannen om het bij 3k al te flaggen meen ik.
Maargoed, als jet niets bij je aangifte aangeeft en je harkt aardig wat binnen kan de BD wel vragen gaan stellen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:02

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@Bushalte daar zit ik ook wat mee. Zeker omdat je in de tussentijd wellicht ook van wallets bent veranderd of exchanges welke niet langer bestaan.

Je kunt uiteraard met wat puzzelwerk Bitcoin transacties terug volgen tussen wallets en van sommige jaren heb ik exchange exports. Maar dan zit je wellicht nog met obscure alt coins, staking gains, etc. Hoop wel dat er een totaalbedrag jaarlijks in je belastingaangifte staat :> dat kun je ook altijd als bewijs mee opvoeren.

Plan in ieder geval dat je rekening wellicht even bevroren raakt. Misschien vooraf de bank inlichten?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Masstje
Deze run begint meer en meer te lijken op deze van februari ´21 tot mei ´21.

Zou trouwens mooi zijn om vanaf nu gestaag richting de 60k te gaan. Daarna wat zakken tot 40k en daarna sky high te gaan.

Tot zover de beschrijving van een droom scenario.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QCyBq7nuBmqVJgTV5QZHOy9d8Bk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nXkp5dh4KBRXGOhWJEmbkqF7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

Masstje schreef op zondag 11 februari 2024 @ 07:48:
Deze run begint meer en meer te lijken op deze van februari ´21 tot mei ´21.

Zou trouwens mooi zijn om vanaf nu gestaag richting de 60k te gaan. Daarna wat zakken tot 40k en daarna sky high te gaan.

Tot zover de beschrijving van een droom scenario.

[Afbeelding]
Wat voor gelijkenis zie je daar? Ik hoop op Q4-2020. Echt gekte hebben we nog niet gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mdWsHEzUwf0V9eWZO1HqzwQGE8U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8r5vYyirhy8qNODvFYFe79D8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

sh4d0wman schreef op zondag 11 februari 2024 @ 02:05:
@Bushalte daar zit ik ook wat mee. Zeker omdat je in de tussentijd wellicht ook van wallets bent veranderd of exchanges welke niet langer bestaan.

Je kunt uiteraard met wat puzzelwerk Bitcoin transacties terug volgen tussen wallets en van sommige jaren heb ik exchange exports. Maar dan zit je wellicht nog met obscure alt coins, staking gains, etc. Hoop wel dat er een totaalbedrag jaarlijks in je belastingaangifte staat :> dat kun je ook altijd als bewijs mee opvoeren.

Plan in ieder geval dat je rekening wellicht even bevroren raakt. Misschien vooraf de bank inlichten?
Ik heb vorig jaar een dag genomen om alle exports te maken en in een Excel te zetten. Het verbaasde me dat ik >90% van de BTC transacties terug kon vinden.

Het koste wat tijd om te maken maar hiermee stap ik de bank met een gerust hard binnen als er vragen komen. Kan het iedereen aanraden voor het rustgevende gevoel dat je in controle bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:02

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@Coldcat ja die heb ik ook opgeslagen voordat ze opgeheven werden. Deels gefund met bugbounties waar ik ook een export van heb. Ik heb ook wel via de bank/ideal gekocht maar omdat de rekeningoverzichten digitaal zijn heb ik daar eigenlijk nooit een print van gemaakt. Ik zal het voor de veiligheid ook nog eens uitprinten op papier en in een map stoppen.

In het verleden wel wat plukjes omgezet met b.v. Changelly of in shitcoins gezeten die omvielen. Maar op het grote geheel is de initiele som nog intact. Verder al een keer KYC vragen van de bank beantwoord en daar is verder ook niet dieper op crypto in gegaan.

Ready for uitcashen @420k O+

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Ik heb hier bij Rabo en ING mee te maken gehad, viel allemaal reuze mee, ik heb ze een csv van de orders gestuurd op de diverse exchanges. Vooral bybit was een mooie, dat was een paar MB aan tekst. Daarna hebben ze daar nooit meer vragen over gesteld.

Rekening werd ook niet geblokkeerd, tenzij het antwoord op de vragen uit zou blijven, dan werd de bankovereenkomst eenzijdig opgezegd.

Oja, ook belangrijk om te benoemen, je dealt in dat geval met een proces, maar aan de andere kant, zowel bij Rabo als ING zitten gewoon mensen. Die kan je gewoon bellen en een goed gesprek mee hebben. Als jij gewoon je intenties duidelijk over kan brengen (leuk bedrag verdiend met traden, holden, eigen bedrijf, aandelen whatever), dan zijn zij helemaal niet lastig en zit het je eigenlijk niet in de weg.

[ Voor 24% gewijzigd door tomtom901 op 11-02-2024 08:31 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bitcoin heeft op de weekly in ieder geval het horizontale kanaal verlaten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HeNfkeRI40WGXPo_WYJqDgXe55U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EjWoLHPuXtkITF6lhFtQBnrZ.png?f=fotoalbum_large

Nu nog uit de regression trend knallen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UTsjML5MIMX2UjHPUsFIJWea3hI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jAup1pHK0chiRtpxj6DywiAB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Is dit topic serieus alweer bijna 3 jaar oud? :? Ik kan me de discussie nog wel herinneren, in het SC topic.

Anyway: ik zit eraan te denken om straks (als de 420k is geweest, op de top verkopen uiteraard) even helemaal uit crypto te gaan en alles terug te storten naar mijn bankrekening. Dat is omdat ik vrijwel geen overzicht heb van alle trades die ik gedaan heb in de afgelopen 6+ jaar. Het enige wat ik heb vast gesteld zijn de momenten dat ik Euri's naar mijn main crypte account overmaakte.

Ik koop spot al sinds 2013 mijn btc bij bitonic vanaf dezelfde ing rekening. Ook de andere kant uit gaat het via dezelfde route. Alles wat ik getrade heb van zeg maar 2013 tot 2018 is echt totale ruis in euro's en kan ik gewoon verwaarlozen. Gros ervan was ook op website die al lang niet meer bestaan/ er met je muntjes vandoor gegaan zijn.
Vanaf 2019 ben ik serieuzer gaan traden op bybit. En daar heb ik alle data wel van. Shitcoins doe ik al 2 cycles niet meer, dus dat maakt het veel overzichtelijker.
Ik geef netjes bij de belastingdienst op dat ik crypto heb en dat het boven de belastingvrije norm zit.
Verder 2 jaar terug huis gekocht en bij de hypotheek aanvraag wilde ze op mijn bankrekening een bepaald bedrag zien (Loan to value was maar 60%). Dus toen hebben we ff een paar weken een deel van de BTC cash op de rekening gehad. Dat was een aardig bedrag (met 5 nullen). Heb ook toen aan moeten tonen aan de bank (hypotheek verstrekker) waar dat vandaan kwam. Was in 1 keer duidelijk met printje bitonic en uitdraai ing rekening. Bybit deel hoefde ik er niet eens bij te halen.
Na de goedkeur direct alles terug in BTC gestopt en overwaarde gebruikt vorige huis.

Al met al dus eigenlijk nooit vragen of problemen gehad.

Ik ken wel veel mensen die wel dikke problemen gehad hebben, incl geblokkeerde rekeningen. En dat waren stuk voor stuk mensen die bij de Rabobank zaten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bushalte
elektriekert schreef op zondag 11 februari 2024 @ 01:20:
[...]

Maargoed, als jet niets bij je aangifte aangeeft en je harkt aardig wat binnen kan de BD wel vragen gaan stellen..
Yes, ja heb wel steeds opgegeven wanneer dat relevant was.
sh4d0wman schreef op zondag 11 februari 2024 @ 02:05:

Ja dat dus, Binance bijvoorbeeld is niet meer.
Ik zit bij Coinbase als mijn main account, alles doe ik vanuit daar en via mijn ABN rekening. Coinbase zelf is ook veranderd de afgelopen jaren en ik denk niet dat ik alles kan terugvinden daar van de afgelopen 6.5jaar. Zal nog eens speuren daar.
tomtom901 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 08:29:
[...]

Ik heb hier bij Rabo en ING mee te maken gehad, viel allemaal reuze mee, ik heb ze een csv van de orders gestuurd op de diverse exchanges. Vooral bybit was een mooie, dat was een paar MB aan tekst. Daarna hebben ze daar nooit meer vragen over gesteld.

Rekening werd ook niet geblokkeerd, tenzij het antwoord op de vragen uit zou blijven, dan werd de bankovereenkomst eenzijdig opgezegd.

Oja, ook belangrijk om te benoemen, je dealt in dat geval met een proces, maar aan de andere kant, zowel bij Rabo als ING zitten gewoon mensen. Die kan je gewoon bellen en een goed gesprek mee hebben. Als jij gewoon je intenties duidelijk over kan brengen (leuk bedrag verdiend met traden, holden, eigen bedrijf, aandelen whatever), dan zijn zij helemaal niet lastig en zit het je eigenlijk niet in de weg.
Ik zal kijken of ik vast wat van die overzichten kan genereren.
Ook wel een goed idee ja, vooraf even bellen. Heb 1 ervaring waarbij ze mijn rekening blokkeerden, dat was toen ik overmaakte naar Coinbase ("ben jij dit zelf? weet waar je aan begint etc"). Was binnen een minuut weer ongedaan gemaakt.
anti elppa schreef op zondag 11 februari 2024 @ 08:37:
[...]

Ik koop spot al sinds 2013 mijn btc bij bitonic vanaf dezelfde ing rekening. Ook de andere kant uit gaat het via dezelfde route. Alles wat ik getrade heb van zeg maar 2013 tot 2018 is echt totale ruis in euro's en kan ik gewoon verwaarlozen. Gros ervan was ook op website die al lang niet meer bestaan/ er met je muntjes vandoor gegaan zijn.
Vanaf 2019 ben ik serieuzer gaan traden op bybit. En daar heb ik alle data wel van. Shitcoins doe ik al 2 cycles niet meer, dus dat maakt het veel overzichtelijker.
Ik geef netjes bij de belastingdienst op dat ik crypto heb en dat het boven de belastingvrije norm zit.
Verder 2 jaar terug huis gekocht en bij de hypotheek aanvraag wilde ze op mijn bankrekening een bepaald bedrag zien (Loan to value was maar 60%). Dus toen hebben we ff een paar weken een deel van de BTC cash op de rekening gehad. Dat was een aardig bedrag (met 5 nullen). Heb ook toen aan moeten tonen aan de bank (hypotheek verstrekker) waar dat vandaan kwam. Was in 1 keer duidelijk met printje bitonic en uitdraai ing rekening. Bybit deel hoefde ik er niet eens bij te halen.
Na de goedkeur direct alles terug in BTC gestopt en overwaarde gebruikt vorige huis.

Ik ken wel veel mensen die wel dikke problemen gehad hebben, incl geblokkeerde rekeningen. En dat waren stuk voor stuk mensen die bij de Rabobank zaten.
Ik ga voor minimaal 6 nullen :P I wish. Maar thanks voor je reactie. Overall lijkt het mee te vallen dus. Wel moet ik proberen die overzichten van Coinbase goed op orde te krijgen. En gelukkig geen ING of Rabo hier.

Afhankelijk van hoeveel ik kan terughalen ga ik waarschijnlijk toch alles terughalen en dan in de bear weer terug erin en alles goed vastleggen.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masstje
Coldcat schreef op zondag 11 februari 2024 @ 08:07:
[...]

Wat voor gelijkenis zie je daar? Ik hoop op Q4-2020. Echt gekte hebben we nog niet gezien.

[Afbeelding]
Niet geheel perfecte gelijkenis, maar het 'overwinnen' van een bepaald prijsniveau na een +15% week en daar wat consolideren. De run op naar deze range is, op weekly basis, in de verste verre van parabolisch als deze van Q4 '20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
elektriekert schreef op zondag 11 februari 2024 @ 01:20:
[...]

Heb nooit iets gehoord over de overboekingen boven de 10k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Wispe schreef op zondag 11 februari 2024 @ 10:09:
[...]

je bedoelt van je bank? Ik ook niet, maar overboekingen boven de 10k komen best vaak voor bij mij. En ook richting bv bitonic en terug vanuit bitonic. Dus gok dat ze daarom niet bellen omdat het bij mij nogal logisch is.

Wat ik wel weet, is dat als je nooit ook maar iets doet met bedragen van zeg maar 5 tot 10k, en dan ineens komt er vanuit een shitcoin casino 60k, dat je 100% zeker een brief/ belletje kan verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Laatst online: 09:09
Wispe schreef op zondag 11 februari 2024 @ 10:09:
[...]

Ik ook niet, maar zoals @anti elppa zegt wil er ook niet meteen iets gebeuren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 12:29
[...]
Yup. Fuck de Rabobank.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Ytv08zQ/3573737.png

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
Het is eigenaardig dat Nederland hier zo streng bovenop zit. De meeste banken hier in NZ hebben echt weinig interesse in crypto en monitoren het ook niet. Het is ook totaal niet nodig om vermogen te declareren, en crypto hoef je op de belastingaangifte ook niet aan te geven. Wat je wel moet doen is je gains declareren zodat je daar inkomstenbelasting over kunt betalen. Sowieso worden bezittingen hier niet echt meegenomen in de aangifte, het gaat meer om je inkomsten dan over wat je bezit.

Over drie dagen krijgen we weer de inflatiecijfers uit de VS. Benieuwd wat dat voor vuurwerk oplevert..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 12:29
ScuL schreef op zondag 11 februari 2024 @ 11:40:
Het is eigenaardig dat Nederland hier zo streng bovenop zit. De meeste banken hier in NZ hebben echt weinig interesse in crypto en monitoren het ook niet. Het is ook totaal niet nodig om vermogen te declareren, en crypto hoef je op de belastingaangifte ook niet aan te geven. Wat je wel moet doen is je gains declareren zodat je daar inkomstenbelasting over kunt betalen. Sowieso worden bezittingen hier niet echt meegenomen in de aangifte, het gaat meer om je inkomsten dan over wat je bezit.

Over drie dagen krijgen we weer de inflatiecijfers uit de VS. Benieuwd wat dat voor vuurwerk oplevert..
Eigenlijk komt het door wetgeving tegen witwassen wat het voor banken erg lastig maakt in de uitvoering.

Desalniettemin is de Rabobank gewoon wel een schijt bank :+

[ Voor 3% gewijzigd door Gelukszoekr op 11-02-2024 11:45 ]

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimbeam
Bam, daar ging me SL...eerste losing trade van de week

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HpqYdhw/Scherm-afbeelding-2024-02-11-om-12-02-52.png

Hosky maximist

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Jimbeam schreef op zondag 11 februari 2024 @ 12:04:
Bam, daar ging me SL...eerste losing trade van de week

[Afbeelding]
Zonde, daar zat een 3 minuten supply die gepakt is. Op naar de volgende :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbeam
tomtom901 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 12:17:
[...]

Zonde, daar zat een 3 minuten supply die gepakt is. Op naar de volgende :*)
Had ik dat kunnen zien of gewoon stomme pech?

Also..ik trade vanuit een browserwindow op Bybit. Ik heb al verschillende keren gehad dat ik iets invoer en dat dat later niet bij Bybit terecht blijkt te zijn gekomen.
Zo ben ik vannacht gaan slapen met een trade open, alles keurig ingevuld (op mijn scherm) en de volgende morgen was de TP verdwenen...nou pakte dat gelukkig goed uit maar ik moet er niet aan denken dat dat eens bij een SL gebeurd.

Hebben anderen daar ook last van?

Hosky maximist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Jimbeam schreef op zondag 11 februari 2024 @ 13:30:
[...]

Had ik dat kunnen zien of gewoon stomme pech?

Also..ik trade vanuit een browserwindow op Bybit. Ik heb al verschillende keren gehad dat ik iets invoer en dat dat later niet bij Bybit terecht blijkt te zijn gekomen.
Zo ben ik vannacht gaan slapen met een trade open, alles keurig ingevuld (op mijn scherm) en de volgende morgen was de TP verdwenen...nou pakte dat gelukkig goed uit maar ik moet er niet aan denken dat dat eens bij een SL gebeurd.

Hebben anderen daar ook last van?
Ja bybit is wel een beetje buggy, met name als de sessie niet goed verbonden is. Ik doe meestal een harde refresh als ik een order ingeef, en kijk dan of ie er staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbeam
Dank je, fijn dat dat niet aan mij ligt.
Jammer dat de Tradingview app geen direct trading voor Bybit ondersteunt.
Misschien dat ik toch weer overstap naar MT4.

Hosky maximist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deman23
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02:10
[...]

Ik mocht pas bij de hypotheekaanvraag zelfs gewoon een printscreen van m’n wallet laten zien (ze wilden zien dat ik bij nood m’n overbruggingshtpotheek nog kon betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Deman23 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:19:
[...]

Ik mocht pas bij de hypotheekaanvraag zelfs gewoon een printscreen van m’n wallet laten zien (ze wilden zien dat ik bij nood m’n overbruggingshtpotheek nog kon betalen).
Ah das nice. Bij mij wilde ze nog waardeloze fiat op de rekening zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

almightyarjen

When does the hurting stop?

Deman23 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:19:
[...]

Dit was bij mij dus niet voldoende, ondanks dat ik het als Euro in mijn wallet had staan. Het moest op een "echte" bankrekening staan.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Gaat lekker met de ETF's :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Numbers
  • Niet online
Kwam deze interessante grafiek en tabel tegen. In de tabel gaat het met name om de laatste kolom. De ETF's zijn goed aan het opkopen, netto 62.309 BTC oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6lgszaCjWbOuknaTuwp6IzvpgdQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wQyYeyFSw9ulrTw8N1bv29Yh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y4G8hRBlKqrVdNph1jxqhu6ZNik=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HSLbPhUqIWE1UjmCWcjABIdg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YES
  • Nu online

YES

Moderator General Chat
BTC hier op hoog timeframe tegen resistance aan (die loopt nog een stuk verder terug en is dus niet alleen gebaseerd op de high/wick van een aantal weken terug) en een bearish divergence is ook vrij duidelijk zichtbaar. Ben benieuwd of BTC even af gaat koelen en iets terugzakt of gewoon door gaat beuken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w0YdRTmLQZF3t1T0E-57IE5SSiY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ciLsaq02LBOiZKDx2KZNv2w8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
:Y *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ZpXbI7GM6bppYaeMVqCOIayYVQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iE6hZVfrnPfzTMxTYv0DGXNo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Gefeliciteerd! Ben benieuwd waar we heen gaan!

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

Zal toch wel weer een pullback aankomen, dit kan niet zo doorgaan.

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chaes
  • Laatst online: 15-09 19:49

Chaes

#HODL

FijneKerst schreef op maandag 12 februari 2024 @ 19:10:
Letterlijk recentelijk nog een 20% pullback gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Chaes schreef op maandag 12 februari 2024 @ 19:18:
[...]

Letterlijk recentelijk nog een 20% pullback gehad.
En toch stellen die pull back 3x niks voor als ze in 3 dagen weer van de tafel zijn geveegd. We zitten in een vier maanden lange uptrend. Op een wick na nul maal de BMSB getest. Hoe langer niet getest hoe harder de koers erdoorheen knalt in een downtrend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimbeam
En daar ging mijn SL...eigen schuld, dat krijg je van paniektraden..duidelijk geval van FOMO...
Ik zag die piek toen ik mijn laptop openklapte en dacht oeoeoeoe die moet ik meepakken...bam...andere kant op.
...
eikel

Hosky maximist

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Masstje
Jimbeam schreef op maandag 12 februari 2024 @ 19:36:
En daar ging mijn SL...eigen schuld, dat krijg je van paniektraden..duidelijk geval van FOMO...
Ik zag die piek toen ik mijn laptop openklapte en dacht oeoeoeoe die moet ik meepakken...bam...andere kant op.
...
eikel
Zoals vaak al eens gepost, enkel kalmte kan je redden (en een plan uitdokteren :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie(f)
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-08 15:07
FijneKerst schreef op maandag 12 februari 2024 @ 19:10:
Die zal een keer komen ja, maar het kan ook nog dagen/weken duren hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinsa
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Mooi om te zien dat we nog nooit dit level hebben aangeraakt voor the halving, zou toch mooi zijn als we de weekly close ook in dit kanaal kunnen afsluiten.
Ben wel benieuwd of het deze keer echt anders is en we toch misschien voor the halving richting een nieuwe ATH gaan. Dit kan dus ook zomaar voor een altseason gaan zorgen?
Misschien ben ik te bullish en verwacht het zelf eigenlijk ook niet maar er zijn gekkere dingen in cryptoland gebeurd, deze moves zijn natuurlijk ook deels te danken aan the money inflow van het etf gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
Als we in het kanaal blijven, komen we dan op een ATH uit voor de zalving halving? Kun je dat makkelijk doortrekken? De halving is naar verwachting op 17 april.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bushalte schreef op maandag 12 februari 2024 @ 20:51:
[...]

Als we in het kanaal blijven, komen we dan op een ATH uit voor de zalving halving? Kun je dat makkelijk doortrekken? De halving is naar verwachting op 17 april.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KWWJvw23JMMQWhVa-CWxPS4udko=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ulI8jqsj7nh28Fa6nI0YFOl7.png?f=fotoalbum_large

Tussen de 53k en 64k.

Edit: Op 18 april tussen de 53k en 63k:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IqY8S2G7r4RzNWQSizPChduph3U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E8jgGKgAJEVtpnJMVi0efOUm.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Taro op 12-02-2024 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
d:)b d:)b dat zou perfect passen zeg. Ben heel benieuwd!

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Interessant, als je de lijnen helemaal doortrekt komen ze op 100k bij elkaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cQrwtC48TBuXKPb8p8MnVbVs3ug=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RPtQkwfk3vbovDI8rsHWOF0X.png?f=fotoalbum_large

Uiterlijk 3 juni (1,5 maanden na de halving) gaat Bitcoin in price discovery mode, daar kruizen de onderste lijn van de driehoek en de ATH.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Taro schreef op maandag 12 februari 2024 @ 21:06:
Interessant, als je de lijnen helemaal doortrekt komen ze op 100k bij elkaar:
[Afbeelding]

Uiterlijk 3 juni (1,5 maanden na de halving) gaat Bitcoin in price discovery mode, daar kruizen de onderste lijn van de driehoek en de ATH.
Nice en zeer interessant! Zou humor zijn als dit in tact blijft

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ScuL
Mijn alt trades stomen vrolijk door. Als BTC op een gegeven moment levelt zal ik een update plaatsen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y-WZDbXYf2qLeRbRrDyz9iMlFzo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Iis9rIz5B60muXFKgDM8dvAI.png?f=fotoalbum_large

Jullie weten dat ik een permabull ben maar 50k had ik op deze datum echt nog niet verwacht.
Heel wat vindt zijn oorsprong rond de ETFs; er schijnen bijna 100,000 BTC te zijn gekocht voor de fondsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

ScuL schreef op maandag 12 februari 2024 @ 22:07:
Mijn alt trades stomen vrolijk door. Als BTC op een gegeven moment levelt zal ik een update plaatsen
[Afbeelding]

Jullie weten dat ik een permabull ben maar 50k had ik op deze datum echt nog niet verwacht.
Heel wat vindt zijn oorsprong rond de ETFs; er schijnen bijna 100,000 BTC te zijn gekocht voor de fondsen.
Niet on het 1 of ander, maar nooit slim om je PF waarde ergens openbaar te posten.
Voor je het weet staat er iemand met een klopboor voor je deur....

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ScuL
FijneKerst schreef op maandag 12 februari 2024 @ 22:12:
[...]

Niet on het 1 of ander, maar nooit slim om je PF waarde ergens openbaar te posten.
Don't worry als men bereid is om 18.000km te vliegen met die klopboor wens ik ze een goede reis :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
FijneKerst schreef op maandag 12 februari 2024 @ 22:12:
[...]

Tis makkelijker om een porsche achterna te rijden zonnendael in. En daar ff de gevel eruit te rammen.

Mij boeit et ook niet echt wat om gewoon trades te posten. Ben toch aardig anoniem online.

Long loopt trouwens nog steeds uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07:56
ScuL schreef op maandag 12 februari 2024 @ 22:33:
[...]

Don't worry als men bereid is om 18.000km te vliegen met die klopboor wens ik ze een goede reis :+
Want in NZ leest maar één persoon Tweakers in het Nederlands? Die kans is klein. Net zoals de kans dat daar iemand bij zit die plots de martelvibes krijgt.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 20:22
Dacht dat porno verboden was op dit forum?

[ Voor 29% gewijzigd door Th1x4nG op 12-02-2024 23:22 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
De prijs is omhoog gegaan maar de RSI loopt terug, dus het kan zijn dat er een kortstondige dip gaat plaatsvinden.

(verkoopmoment vanaf 50k, angst voor de inflatiecijfers, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
ScuL schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 05:08:
De prijs is omhoog gegaan maar de RSI loopt terug, dus het kan zijn dat er een kortstondige dip gaat plaatsvinden.

(verkoopmoment vanaf 50k, angst voor de inflatiecijfers, etc.)
op hoge timeframes zie ik niet echt dat rsi terug loopt eerlijk gezegd. welk timeframe heb jij hem staan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScuL
anti elppa schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 07:13:
[...]

op hoge timeframes zie ik niet echt dat rsi terug loopt eerlijk gezegd. welk timeframe heb jij hem staan?
4H. Bearish divergence. Prijs omhoog en RSI naar beneden.

Nu wil dat niet veel zeggen natuurlijk maar doorgaans is het absoluut te verwachten dat in de 24-48 uur voor een Fed announcement de prijs rood wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
ScuL schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 07:17:
[...]

4H. Bearish divergence. Prijs omhoog en RSI naar beneden.

Nu wil dat niet veel zeggen natuurlijk maar doorgaans is het absoluut te verwachten dat in de 24-48 uur voor een Fed announcement de prijs rood wordt
yes zie em thanks. Weet uiteraard wat een divergence is.

Vind em alleen niet echt overtuigend, en zie hem ook eigenlijk alleen maar op de 4h.

Funding nog steeds neutraal. Ik zie een poging richting de 57 tot 59k zone nog wel gebeuren binnen 14 dagen.
Daarna moeten we echt ff van het gas af als je het mij vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
Ik ben het zeker eens dat hogere niveaus absoluut haalbaar zijn maar we krijgen denk ik een kleine shake-out omtrent de Fed cijfers. Zal niet erg lang duren. (voorbeeld, als de inflatie tegen valt en de DXY stijgt dan kan het zijn dat we tijdelijk even naar 48k worden terug geworpen)

Dit feit is ENORM bullish:

De ETFs slurpen 10x zo veel Bitcoin op dan dat de miners er kunnen produceren
https://cointelegraph.com...-10-x-more-btc-than-mined

[ Voor 15% gewijzigd door ScuL op 13-02-2024 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numbers
  • Niet online
ScuL schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 07:42:
Ik ben het zeker eens dat hogere niveaus absoluut haalbaar zijn maar we krijgen denk ik een kleine shake-out omtrent de Fed cijfers. Zal niet erg lang duren. (voorbeeld, als de inflatie tegen valt en de DXY stijgt dan kan het zijn dat we tijdelijk even naar 48k worden terug geworpen)

Bij een gelijkblijvende vraag in combinatie met de halving gaat dat voor vuurwerk zorgen.

Ik vraag mij echter wel af hoe lang deze hoge instroom zal blijven aanhouden.

Ik kan me voorstellen dat de Greyscale BTC's weer (deels) terug stromen in andere ETF's vanwege lagere fees (las ergens dat er een maand tussen moet zitten vanwege fiscale regels?), maar op een gegeven moment zal de huidige piek vraag gaan afnemen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _superboer_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Voor de bull ben ik een exit-strategy aan het uitwerken voor (een deel van) m'n portfolio. Deze baseer ik onder andere op de exit-strategie van Cowen (YouTube: Bitcoin: Entry/Exit Strategies) waarbij op basis van de hoogte van zijn risk indicator bepaalde bedragen worden uitgecashed. Omdat ik me verder (nog) niet bezig hou met TA probeer ik een strategie op te stellen waar ik me in tijden van gekte aan kan houden.

Een benadering van het huidige risk-level van Cowen is een genormaliseerde waarde van de d50MA/w50MA (waarde tussen 0 en 1). Ik ben echter bang dat als er een korte piek is, de risk indicator te laat bijtrekt doordat een nieuwe dag steeds maar voor 1/50e meegenomen wordt. Stel de prijs schiet vandaag naar 80K, dan duurt het nog zo'n twee weken voordat deze risk-value 0,1 is gestegen. Daarom wil ik eigenlijk op basis van de recente data risk bands op stellen.

Een benadering die ik tegenkwam is om de lows van de w104MA en de highs van de 5x w104MA te fitten op een log-curve en op basis daarvan bands op te stellen (vergelijkbaar met de bekende rainbow chart en Investor Tool). Hiermee heb je voor elk prijs een bijbehorend risk level, echter is die dan al lang van te voren opgesteld en hebben recente wijzigingen in prijspatronen weinig effect. Hoe denken anderen hier over?

[ Voor 5% gewijzigd door _superboer_ op 13-02-2024 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScuL schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 07:42:

Er wordt elk jaar 2500 tot 3000 ton goud uit de mijnen gehaald terwijl er 280.000 ton wordt verhandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:01:
[...]

Er wordt elk jaar 2500 tot 3000 ton goud uit de mijnen gehaald terwijl er 280.000 ton wordt verhandeld.
Ja precies, het is mooi hoor dat er minder gemined wordt, maar gezien de distributie van btc komt er sowieso niet meer zoveel bij. Ook al zegt iedereen diamond hands te hebben, bij hogere prijzen zijn er gewoon wel weer mensen die bereid zijn om te verkopen. Ik schat deze run niet zoveel onder de 100k, maar daarboven gaat het toch wel kriebelen. En als al die boomers op een dikke x2 zitten met hun ETF winsten kunnen ze ook wel eens gaan uitcashen.

Als je er niet aan hoeft te zitten omdat je genoeg reserves hebt of genoeg verdiend, is het best veilig om gewoon nog een 5-10 jaar helemaal niks te doen, maar als het naar 150k of 200k gaat en de nieuwe bodem wordt 40/50k bij een volgende bear, dan baal je toch best dat je niet gecashed hebt.

Ik weet nog niet wat ik ga doen, die exit vind ik veel moeilijker dan op rode dagen wat bijkopen. In ieder geval ga ik op het hoogtepunt van een mooi alt season wel alles naar btc omzetten.
Pagina: 1 ... 72 ... 101 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!