Thanks, das duidelijk!Bartje-bart schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:16:
[...]
Belangrijk Jaar voor Ripple en XRP
Er is in 2023 veel gebeurt voor Ripple, zo heeft het bedrijf flinke stappen gezet in de SEC Ripple rechtszaak, die zo’n 3 jaar geleden van start ging. Ripple werd aangeklaagd door de SEC of Securities and Exchange Commission voor het verkopen van $1,3 miljard aan ongeregistreerde effecten (XRP tokens).
In juli 2023 sprak rechter Analisa Torres uit dat XRP geen effect is en kreeg Ripple dus zijn gelijk. Het bedrijf is echter nog niet van de SEC af, zo zou er in april 2024 een laatste rechtszaak moeten plaatsvinden, wat een einde aan het conflict tussen de SEC en Ripple kan maken.
De uitkomst van deze opkomende rechtszaak zou een groot effect kunnen hebben, niet alleen op Ripple en XRP, maar op de crypto markt in zijn geheel.\
Bron: https://bitcoinmagazine.n...euws-in-ripple-rechtszaak
Even los van XRP of welke andere coin dan ook. Er is altijd wel iets aan de hand met rechtzaken of andere problemen rondom coins. Stel dat iedere rechtzaak wordt gewonnen en coins helemaal niets in de weg staat, dan nog is het maar de vraag of je ze wil vasthouden.
We hebben 1000'en coins inmiddels en zolang een coin niet in de praktijk gebruikt gaat worden door minimaal miljoenen mensen, blijft het een nutteloos iets wat uiteindelijk doodbloed. Ripple is met XRP al heel lang bezig, maar tot op heden is het niet iets dat je bij Amazon online kan uittgeven. Het is heel erg de vraag of het ooit iets gaat worden. Makers van coins komen altijd met de mooiste woorden, alleen of het ook echt iets gaat worden is zeer de vraag. Banken gaan allemaal compleet over op XRP en ga zo maar door. De kans dat een coin naar 0 gaat is minimaal 99% en het is maar de vraag of we 1% over gaan houden over zeg 10 jaar en langer.
Crypto gaat al heel veel jaren op dezelfde manier. Er komt een nieuwe coin uit die het helemaal gaat worden en het ding gaat naar de maan. Dan vervolgens komt er in de praktijk niets van terecht. De coin blijft speculatie en beloftes zonder real world adoptie. Dan bloed het ding dood en komt de volgende coin weer uit. Kan je zo'n ding in de bullmarket goedkoop kopen en lift je mee op de hype dan kan je 1000'en procenten pakken. Bij de volgende bearmarket gaat er echter weer minimaal 90% vanaf en zal meestal een nieuwe ATH niet meer komen. XRP is al jaren de coin van shillers, maar tot op heden blijft het niets in de praktijk. Ik zou er niet op rekenen dat XRP of welke andere coin dan ook net die ene coin is die het wel gaat redden en over 10 jaar meer waard is dan nu, in plaats in die tijd richting de 0 te gaan. Alles wat er qua rechtzaken aan de hand is, dat is maar korte termijn ruis tegenover het echte verhaal, waarbij het de vraag is of het ooit gebruikt zal worden.
We hebben 1000'en coins inmiddels en zolang een coin niet in de praktijk gebruikt gaat worden door minimaal miljoenen mensen, blijft het een nutteloos iets wat uiteindelijk doodbloed. Ripple is met XRP al heel lang bezig, maar tot op heden is het niet iets dat je bij Amazon online kan uittgeven. Het is heel erg de vraag of het ooit iets gaat worden. Makers van coins komen altijd met de mooiste woorden, alleen of het ook echt iets gaat worden is zeer de vraag. Banken gaan allemaal compleet over op XRP en ga zo maar door. De kans dat een coin naar 0 gaat is minimaal 99% en het is maar de vraag of we 1% over gaan houden over zeg 10 jaar en langer.
Crypto gaat al heel veel jaren op dezelfde manier. Er komt een nieuwe coin uit die het helemaal gaat worden en het ding gaat naar de maan. Dan vervolgens komt er in de praktijk niets van terecht. De coin blijft speculatie en beloftes zonder real world adoptie. Dan bloed het ding dood en komt de volgende coin weer uit. Kan je zo'n ding in de bullmarket goedkoop kopen en lift je mee op de hype dan kan je 1000'en procenten pakken. Bij de volgende bearmarket gaat er echter weer minimaal 90% vanaf en zal meestal een nieuwe ATH niet meer komen. XRP is al jaren de coin van shillers, maar tot op heden blijft het niets in de praktijk. Ik zou er niet op rekenen dat XRP of welke andere coin dan ook net die ene coin is die het wel gaat redden en over 10 jaar meer waard is dan nu, in plaats in die tijd richting de 0 te gaan. Alles wat er qua rechtzaken aan de hand is, dat is maar korte termijn ruis tegenover het echte verhaal, waarbij het de vraag is of het ooit gebruikt zal worden.
Ik heb 43.6, maar da's gerommel in de marge. Ik verwacht zelf dat deze move de lower high op de HTF's gaat worden, maar er is nu wel poen te pakken.Taro schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 18:53:
En er weer in:
[Afbeelding]
Volgende weerstand: 43.5k.
Ik zit inmiddels met een grote BTC positie long.
/f/image/MeIEchdn5ZfCI9RQa3NkUoLk.png?f=fotoalbum_large)
Daily 99MA to the rescue. Is al heel lang een S/R en nu weer mooie support.Taro schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 18:53:
En er weer in:
[Afbeelding]
Volgende weerstand: 43.5k.
Stond hier voorheen ook aan, maar had geen zin meer om voor TradingView te betalen. Misschien toch maar weer eens overwegen, dan kan ik een aantal andere MA's ook weer meenemen.PilatuS schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 20:29:
[...]
Daily 99MA to the rescue. Is al heel lang een S/R en nu weer mooie support.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Je had eigenlijk op Black Friday ff moeten kopen, dat was een prima deal. Zeker in verhouding tot de GAINZTaro schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 21:19:
[...]
Stond hier voorheen ook aan, maar had geen zin meer om voor TradingView te betalen. Misschien toch maar weer eens overwegen, dan kan ik een aantal andere MA's ook weer meenemen.
[ Voor 7% gewijzigd door tomtom901 op 26-01-2024 21:26 ]
Even een vraag, hoe weet ik welke MA timeframes bij Daily en/of Weekly passen? En waarom ketst ie nu af op de D MA99?PilatuS schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 20:29:
[...]
Daily 99MA to the rescue. Is al heel lang een S/R en nu weer mooie support.
Ja, weet ik, had ik toen ook gewoon moeten doentomtom901 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 21:26:
[...]
Je had eigenlijk op Black Friday ff moeten kopen, dat was een prima deal. Zeker in verhouding tot de GAINZ. Je kan eventueel maandelijks betalen en dit jaar op BF kopen.
Ps. Ik zie een aantal nu weer aangegeven te zijn ingestapt, wat let jullie om dat hier vaker vooraf te delen?
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
In dit geval dus de relevantie uit het verleden. Is al maanden lang een S/R en nu dus weer. Verder pak ik allleen de standaard Binance MA's.JPS schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 21:29:
[...]
Even een vraag, hoe weet ik welke MA timeframes bij Daily en/of Weekly passen? En waarom ketst ie nu af op de D MA99?
OK maar BMSB is dan weer op de weekly toch? Is dat dan geen logica, maar alleen historische wetmatigheid?
[ Voor 4% gewijzigd door JPS op 26-01-2024 22:08 ]
Had het liever in shitcoins gekieperd, maar ook fijn dat de TradingView advertenties nu weer verdwenen zijn 
Op ~41.200 wordt de onderkant van de range én de horizontale lijn getest. Als die hold dan hopelijk weer eens de bovenste regionen van de range testen:
/f/image/3HoaxcoyvuLduquIYiJOWpQH.png?f=fotoalbum_large)
De weekly:
Op ~41.200 wordt de onderkant van de range én de horizontale lijn getest. Als die hold dan hopelijk weer eens de bovenste regionen van de range testen:
/f/image/3HoaxcoyvuLduquIYiJOWpQH.png?f=fotoalbum_large)
De weekly:
/f/image/ku1Ugpzf2JsMfHJ9wE4OZUzn.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door Taro op 26-01-2024 21:57 ]
Weinig, ben eigenlijk tijdens het traden vooral bezig met de charts, als ik dan een goed instap moment zie neem ik die. Moet eerlijk bekennen dat ik dan niet bezig ben met Tweakers, dat is meer iets voor de late avond bankchill sessie.Taro schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 21:33:
[...]
Ps. Ik zie een aantal nu weer aangegeven te zijn ingestapt, wat let jullie om dat hier vaker vooraf te delen?
Die standaard MA's werken op alle timeframes. Hoe meer ze in het verleden relevant waren hoe groter de kans dat ze weer relevant zijn. Het is puur even terug kijken.JPS schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 21:54:
OK maar BMSB is dan weer op de weekly toch? Is dat dan geen logica, maar alleen historische wetmatigheid?
In de SC hebben we je een aanbod gedaan, maar je wou er niets van weten. Dan nu ook niet piepenTaro schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 21:54:
Had het liever in shitcoins gekieperd, maar ook fijn dat de TradingView advertenties nu weer verdwenen zijn
[Afbeelding]
De weekly:
[Afbeelding]
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Inderdaad, afgeslagen, want dan voel ik mij verplicht om te postenD_Jeff schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 22:39:
[...]
In de SC hebben we je een aanbod gedaan, maar je wou er niets van weten. Dan nu ook niet piepen
Misschien voor de volgende ronde alsnog?
Gezien de omvang van mijn trade (5BTC) heb ik deze op TP 42k gesloten. In totaal 0.2BTC winst gepaktanti elppa schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:28:
[...]
Ziet er idd goed uit. Volgens mij zijn jij en ik weer aardig op het zelfde moment long gegaan. Startte op 38.5 met een 5x. Daarna de schuif naar rechts naar een laffe x12 en jij uiteraard weer met idiote leverage. Eens zien of we deze ook weer paar maanden aan kunnen houden tot bijvoorbeeld 58k.
Heb wel het plan om weer stapsgewijs een long op te bouwen tussen het huidige level en 40k
Tevens heb ik een nog een stuk of 8 positie-trades open op alts waarvan ik het plan heb ze open te laten tot de piek van de bullrun
Blijf erbij dat we ons in de beginfase van een bullrun bevinden dat is aan alles te merken. Geen zin om nu de beer uit te hangen
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Ik ben gisteren op 42.1k uitgestapt, en vanochtend nadat ik onderstaand pattern zag weer ingestapt met een long.
Ik trade geen futures op dit account maar low leverage (3x) spot margin. Hier zitten ook de grotere posities in.
/f/image/lva950Rzae8Qy5WNzCx33ihC.png?f=fotoalbum_large)
Update: best aardig
Ik trade geen futures op dit account maar low leverage (3x) spot margin. Hier zitten ook de grotere posities in.
/f/image/lva950Rzae8Qy5WNzCx33ihC.png?f=fotoalbum_large)
Update: best aardig
/f/image/OXzJB96mTDUlnGamB3e6OJyw.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 24% gewijzigd door tomtom901 op 27-01-2024 22:44 ]
Wat zie jij hier precies dat je hier bent ingestapt. Inmiddels winst weer gepakt?tomtom901 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 11:15:
Ik ben gisteren op 42.1k uitgestapt, en vanochtend nadat ik onderstaand pattern zag weer ingestapt met een long.
[Afbeelding]
De reactie van die 3/4 candles, met name de sterke wicks naar de onderkant.BektLekker schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 22:45:
[...]
Wat zie jij hier precies dat je hier bent ingestapt. Inmiddels winst weer gepakt?
Oké, ik wil hier dus eigenlijk 'verder niets' meer mee doen. Ik ga in deze positie geen extra fiat storten maar ergens is het bedrag wat er in zit ook echt geld wat ik als verloren beschouw/niet mee neem in mijn PF overzicht. Nu we de 38.5k niet echt getest hebben (had verwacht dat we dat zouden doen en nog iets lager zelfs) kan je dat als bullish zien want blijkbaar zit er veel koopkracht nog boven dat level. Nu overweeg ik dus deze long enorm op te schroeven qua leverage. Mocht ik dat op de één of andere manier goed timen dan kan er nog iets moois uit ontstaan misschien.YES schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:25:
[...]
Voor nu is het gewoon gedaan met dikke leveraged longs. Het kleine beetje wat ik nog had in mijn leveraged potje, na de laatste liquidatie, zit in een x3 long die nog heel veel ruimte naar beneden heeft, die laat ik staan en ik zie wel waar die heen gaat. Verder doe ik er niets meer mee
Enige nadeel is dat we m.i. een beetje in niemandsland zitten. Ik kijk vooral naar horizontale levels, dus als iemand nog andere indicatoren heeft die hij/zij als betrouwbaar beschouwd en die aangeven dat we niet in niemandsland zitten, dan ben ik benieuwd naar jullie plaatjes
Ik kan je aanraden naast de horizontale levels ook echt op moving averages te letten.YES schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 22:53:
Enige nadeel is dat we m.i. een beetje in niemandsland zitten. Ik kijk vooral naar horizontale levels, dus als iemand nog andere indicatoren heeft die hij/zij als betrouwbaar beschouwd en die aangeven dat we niet in niemandsland zitten, dan ben ik benieuwd naar jullie plaatjes
De 99D is hier glashelder in mijn optiek.
/f/image/m4rV7JR1Du2MmGPGtbDUDY9u.png?f=fotoalbum_large)
En als je op de daily kijkt dan zie je daar in de RSI en MACD ook een duidelijk verhaal.
/f/image/cGO2onOqsXlwrl9ZGbNDL2bP.png?f=fotoalbum_large)
Betekent dit dat we nu gegarandeerd van de 42k naar 44k of hoger gaan?
Nee niet direct, het kan schommelen. Maar ik denk wel dat we daar binnenkort terecht gaan komen.
Enige wat ik je mee kan geven, hou er rekening mee dat de longs op dit moment countertrend zijn. De higher timeframes zijn nog steeds bearish sinds we de low op 40k gebroken hebben.YES schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 22:53:
[...]
Oké, ik wil hier dus eigenlijk 'verder niets' meer mee doen. Ik ga in deze positie geen extra fiat storten maar ergens is het bedrag wat er in zit ook echt geld wat ik als verloren beschouw/niet mee neem in mijn PF overzicht. Nu we de 38.5k niet echt getest hebben (had verwacht dat we dat zouden doen en nog iets lager zelfs) kan je dat als bullish zien want blijkbaar zit er veel koopkracht nog boven dat level. Nu overweeg ik dus deze long enorm op te schroeven qua leverage. Mocht ik dat op de één of andere manier goed timen dan kan er nog iets moois uit ontstaan misschien.
Verder, je bent al eens rekt gegaan met high leverage dus waarom die fout opnieuw maken?
Er zijn zoveel MA's dat ik nooit goed weet welke in de gaten te houden.. Dat vind ik lastigScuL schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 23:03:
[...]
Ik kan je aanraden naast de horizontale levels ook echt op moving averages te letten.
De 99D is hier glashelder in mijn optiek.
[Afbeelding]
En als je op de daily kijkt dan zie je daar in de RSI en MACD ook een duidelijk verhaal.
[Afbeelding]
Betekent dit dat we nu gegarandeerd van de 42k naar 44k of hoger gaan?
Nee niet direct, het kan schommelen. Maar ik denk wel dat we daar binnenkort terecht gaan komen.
Duidelijk, ik kijk het nog even aantomtom901 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 23:05:
[...]
Enige wat ik je mee kan geven, hou er rekening mee dat de longs op dit moment countertrend zijn. De higher timeframes zijn nog steeds bearish sinds we de low op 40k gebroken hebben.
Verder, je bent al eens rekt gegaan met high leverage dus waarom die fout opnieuw maken?
Dit is het laatste restje wat nog in mijn leveraged trading potje zat, dit kan me in principe gestolen worden, zo'n kleine hoeveelheid is het. Maar nu de long die ik daar nog mee geopend heb, na die liquidatie, in het groen staat, zit ik te kijken of er een niveau is waarop ik de leverage flink kan opschroeven, dan is er een kans dat dit mini beetje nog een leuk aantal sats kan worden
vind de higher timeframes juist erg bullish. Kijk alleen eens naar die enorme hammer candle op de weekly (de trent reverse candle). Dan de 99dma die getest is. We zitten weer ruim boven de 41.5 41.9 zone. Dit bij elkaar is voor mij genoeg om te denken dat we het wel gehad hebben. Je ziet ook nog eens met vlagen een lage funding rate op marging (ook nu). Heeft alleen 0 effect. Spot duwt de markt up.tomtom901 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 23:05:
[...]
Enige wat ik je mee kan geven, hou er rekening mee dat de longs op dit moment countertrend zijn. De higher timeframes zijn nog steeds bearish sinds we de low op 40k gebroken hebben.
Kom nog bij dat vanaf 9 feb grayscale sellers weer terug mogen kopen in andere etf's (ivm anti wash trading wet, 30 dagen). Ik voorzie een aardige koopdruk.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Thanks voor je tegenwicht haha. Leuk om te lezen dat andere mensen andere dingen zien. Ik denk dat we er nog niet zijn, maar ik help het je hopen. Voor mij wordt dit een lower high, tot we door 45k heen gaan, dan zijn we op alle timeframes terug in de uptrend. Echter is dat vanaf huidige prijsniveaus nog steeds dik 2k dus je kan nog steeds leuk verdienen.anti elppa schreef op zondag 28 januari 2024 @ 08:50:
[...]
vind de higher timeframes juist erg bullish. Kijk alleen eens naar die enorme hammer candle op de weekly (de trent reverse candle). Dan de 99dma die getest is. We zitten weer ruim boven de 41.5 41.9 zone. Dit bij elkaar is voor mij genoeg om te denken dat we het wel gehad hebben. Je ziet ook nog eens met vlagen een lage funding rate op marging (ook nu). Heeft alleen 0 effect. Spot duwt de markt up.
Kom nog bij dat vanaf 9 feb grayscale sellers weer terug mogen kopen in andere etf's (ivm anti wash trading wet, 30 dagen). Ik voorzie een aardige koopdruk.
Long of short maakt mij overigens om te traden niks uit, maar mijn spot vindt up leuker.
spot kijk ik niet naar. Zit daar sinds nov 2022 volledig in. En blijf zeker tot eind dit jaar begin volgend jaar volledig in. Ik kijk dus ook oprecht gewoon nooit. Laatste keer was 31-12-2023 voor de belasting dienst. Dit soort kleine dipjes zijn ruis.tomtom901 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 10:07:
[...]
Thanks voor je tegenwicht haha. Leuk om te lezen dat andere mensen andere dingen zien. Ik denk dat we er nog niet zijn, maar ik help het je hopen. Voor mij wordt dit een lower high, tot we door 45k heen gaan, dan zijn we op alle timeframes terug in de uptrend. Echter is dat vanaf huidige prijsniveaus nog steeds dik 2k dus je kan nog steeds leuk verdienen.
Long of short maakt mij overigens om te traden niks uit, maar mijn spot vindt up leuker.
Leverage doet et me ook amper meer iets. Ik trade vooral in weken/ maanden. Dagen doe ik niet meer. Kost teveel tijd en energie. En in de long run haal ik op deze manier ook veel meer binnen. Maar dat kan voor anderen weer minder goed uitpakken.
mbt die 45. Die is amper terug te vinden in de boeken. 0 sell wall te bekennen. En spot drijft nu de markt. Leverage doet amper mee.
Wat ik wel zie is als we op de weekly groen sluiten, we alweer in een uptrend zitten. En dat gaat vast wel gebeuren vanavond. boven de 43.5 is nog beter ivm met de daily.
Die 45 is alleen maar een horizontaal level op de daily wat kort weerstand was (en 2 dagen support). Denk niet dat dat er toe doet nu. Zeker niet als die 43.5 gepakt word. Maargoed, wie weet
:strip_exif()/f/image/noMFdcnT5xthgMVlzKM4bPRl.jpg?f=fotoalbum_large)
Bitcoin heeft de 100D vaker aangetikt in 2023 om vervolgens de 50D opnieuw te naderen. Voor nu is dat gebeurd door 38.5k aan te tikken. De 50D ligt op 42.9k waar we dus nu even vanaf geketst zijn. Maar dat level is van belang voor vannacht. Zit je er boven kan de koers checken hoeveel energie er nog over is om 48k op te zoeken. Zit je er beneden ben je nog niet uit de zone om niet opnieuw 38.5k of de BMSB op te zoeken. Die stijgt ook met de dag. Dus als we die ooit opzoeken kan die inmiddels zijn opgetrokken naar 39/40k in februari.
Twee keer knalde ie onder de 100D uit in 2023, een keer veerde ie direct op. Nu heeft alle schijn van dat laatste. Direct opveren en niet meer achterom kijken. Maar een mei - juli idee kan ook. Opveren van de 100D, de 50D opzoeken, aantikken, als nog terug naar de 100D. Ben benieuwd wat het gaat zijn. Februari - april 2023 (meest bullish) of mei - juli 2023 dupliceren dit jaar. Die exodus van Greyscale fund is op een gegeven moment klaar, halving als nieuw narratief staat in beton gebeiteld.
Ik moet dit monsterpatroon even delen. Weekly van $MATIC
Gooi de vlag maar uit.ScuL schreef op zondag 28 januari 2024 @ 11:59:
Ik moet dit monsterpatroon even delen. Weekly van $MATIC
[Afbeelding]

Hè hè, eindelijk. Mijn POL / MATIC potje loopt hopeloos achter bij de andere shitcoins. Overgang van MATIC naar POL verloopt ook niet denderend, vind ik. Maar goed, wen moon? Ergens in juli dus.
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
De MA99D van BTC zit nu pal op $40k.
Dit is een legendarisch moment. Laat het even inzinken.
Over een paar dagen krijgen we weer een interest rate beslissing van de Fed.
Ik verwacht zeer veel volatiliteit, met name als men besluit om de rente naar beneden te schroeven. De zogenaamde pivot.
Ik verwacht zeer veel volatiliteit, met name als men besluit om de rente naar beneden te schroeven. De zogenaamde pivot.
ja zag het idd ook. Erg nice. Gok niet dat de Fed al een pivot gaat doorvoeren. Maar wie weet. Prediction is 97,9% aanhouden huidige rate.ScuL schreef op maandag 29 januari 2024 @ 11:31:
De MA99D van BTC zit nu pal op $40k.
Ik verwacht dat koopdruk over kleine 2 weken erg toe gaat nemen ivm grayscale terug kopers (wash trading wet, 30 dagen). Ik hoor hier maar weinig over online. Geloof nooit dat die sellers na al die jaren exposure to BTC nu ineens volledig uit checken.
Vraag is hoeveel procent van GBTC sellers ook daadwerkelijk onder die wash trading wet vallen. Las ook wel weer op Reddit van mensen dat ze de overgang van GBTC naar bijvoorbeeld Fidelity/Blackrock in enkele minuten geregeld hadden en dat ze niet onder die wash trading vallen.anti elppa schreef op maandag 29 januari 2024 @ 11:45:
[...]
Ik verwacht dat koopdruk over kleine 2 weken erg toe gaat nemen ivm grayscale terug kopers (wash trading wet, 30 dagen). Ik hoor hier maar weinig over online. Geloof nooit dat die sellers na al die jaren exposure to BTC nu ineens volledig uit checken.
ja zo'n vermoeden had ik al. Nouja we zullen zien over een weekje of 2Blik1984 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:44:
[...]
Vraag is hoeveel procent van GBTC sellers ook daadwerkelijk onder die wash trading wet vallen. Las ook wel weer op Reddit van mensen dat ze de overgang van GBTC naar bijvoorbeeld Fidelity/Blackrock in enkele minuten geregeld hadden en dat ze niet onder die wash trading vallen.
Edit. 50dma gepakt. Zie nu niet heel veel weerstand.
Long loopt ook nog prima.
:strip_exif()/f/image/Z3SnAlkJwWw9Q8yP78nWPnfa.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door anti elppa op 29-01-2024 17:38 ]
Dikke "bullflag" op de 15m, next target: 44.7k:
:fill(white):strip_exif()/f/image/37svkSxs87DOYWESL2JvNNlK.png?f=user_large)
Heb sinds 42.1k een 2x long lopen, zojuist bijgekocht. Liquidatieprijs is 28k, doel is deze een tijdje door te laten lopen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/37svkSxs87DOYWESL2JvNNlK.png?f=user_large)
Heb sinds 42.1k een 2x long lopen, zojuist bijgekocht. Liquidatieprijs is 28k, doel is deze een tijdje door te laten lopen.
We zijn er nog niet he, dit kan ook gewoon een higher low in the making zijn..Taro schreef op maandag 29 januari 2024 @ 18:27:
Het feit dat de BMSB niet eens is aangetikt is heel erg bullish. Nu hopelijk spoedig door de 47k heen
. (verkeerde, sorry)
[ Voor 87% gewijzigd door oNo op 29-01-2024 21:42 ]
Daar gaat nu ook 99% van de analisten vanuit. Het meest waarschijnlijke scenario $35.500. En de meest bearish variant de 30k. Al wordt die kans zeer klein geacht. Misschien is het een trap en was de 38k de low. Daar zit wel de meeste pijn. Niet meer onder de 40k.tomtom901 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:12:
[...]
We zijn er nog niet he, dit kan ook gewoon een higher low in the making zijn..
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Als iedereen het zegt gaan we de andere kant op. Iedereen riep bij de 25k dat we ook omlaag gingen. Drie maanden later staan we op 40k!zwembroek schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:51:
[...]
Daar gaat nu ook 99% van de analisten vanuit. Het meest waarschijnlijke scenario $35.500. En de meest bearish variant de 30k. Al wordt die kans zeer klein geacht. Misschien is het een trap en was de 38k de low. Daar zit wel de meeste pijn. Niet meer onder de 40k.
Hold en accumuleren zo lang het kan. Doen die Wallstreet mensen ook. Die hebben zoveel geld. Die redden de koers wel! (Nadat ze je zoveel mogelijk sats hebben afgepakt)
[ Voor 3% gewijzigd door Coldcat op 29-01-2024 22:11 ]
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
35.5 zie ik echt niet meer gebeuren. Maar kans is niet 0 uiteraard.zwembroek schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:51:
[...]
Daar gaat nu ook 99% van de analisten vanuit. Het meest waarschijnlijke scenario $35.500. En de meest bearish variant de 30k. Al wordt die kans zeer klein geacht. Misschien is het een trap en was de 38k de low. Daar zit wel de meeste pijn. Niet meer onder de 40k.
Op de monthly ook weer groen. Als die sluit over 2 dagen zou dat de 5e groene candle zijn.
Ik heb even niet de mogelijkheid screenshots te plaatsen maar ik verwacht een forse breakout van ETH.
We zitten sowieso een stuk lager dan de recente koers (op $2700) maar ETH/BTC zit op een zeer belangrijk support level en als je op HTF kijkt (daily en verder) dan lijkt een grote bounce vrij waarschijnlijk
ETH/BTC zit een beetje vreemd in elkaar maar de koers beweegt zich *ONDER* de BSB en vlak op de 350W MA
-edit- ter info $2345 is een belangrijk level voor ETH als we daar doorheen gaan dan gaat de raketmotor aan
Zoals gezegd zijn de komende dagen een beetje onstabiel. In de eerste plaats de monthly close en in de tweede plaats de Fed. Geen giga trades op BTC op dit moment maar ik bouw wel in kleine blokjes weer een positie op.
Alt trades lopen nog steeds
We zitten sowieso een stuk lager dan de recente koers (op $2700) maar ETH/BTC zit op een zeer belangrijk support level en als je op HTF kijkt (daily en verder) dan lijkt een grote bounce vrij waarschijnlijk
ETH/BTC zit een beetje vreemd in elkaar maar de koers beweegt zich *ONDER* de BSB en vlak op de 350W MA
-edit- ter info $2345 is een belangrijk level voor ETH als we daar doorheen gaan dan gaat de raketmotor aan
Zoals gezegd zijn de komende dagen een beetje onstabiel. In de eerste plaats de monthly close en in de tweede plaats de Fed. Geen giga trades op BTC op dit moment maar ik bouw wel in kleine blokjes weer een positie op.
[ Voor 7% gewijzigd door ScuL op 29-01-2024 22:36 ]
Hehe, ik heb dus juist gisterenochtend de leverage op de long met het restantje BTC uit mijn leverage potje krankzinnig opgeschroefd. En precies op het juiste moment. Als ik het nu laat staan en de boel nog 'even' ergens boven de 50k komt heb ik zowaar weer een significante leverage trade potScuL schreef op maandag 29 januari 2024 @ 22:25:
Ik heb even niet de mogelijkheid screenshots te plaatsen maar ik verwacht een forse breakout van ETH.
Dikke Kamikaze actie maar wel geinig dat het voor nu nog beloond lijkt ook. Dood of de gladiolen, als dit alsnog ploft is het ook prima
(Overigens heb ik een nieuwe nickname n.a.v. een soort van doxing momentje, maar dat terzijde. Jij en anderen herkennen vast wel wie ik ben)
Yes.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Hoop dat je gelijk krijgt, m’n long looptScuL schreef op maandag 29 januari 2024 @ 22:25:
Hij is er door.
Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.
Ik zie nu de nickchange pasYES schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:37:
[...]
Hehe, ik heb dus juist gisterenochtend de leverage op de long met het restantje BTC uit mijn leverage potje krankzinnig opgeschroefd. En precies op het juiste moment. Als ik het nu laat staan en de boel nog 'even' ergens boven de 50k komt heb ik zowaar weer een significante leverage trade pot![]()
![]()
Dikke Kamikaze actie maar wel geinig dat het voor nu nog beloond lijkt ook. Dood of de gladiolen, als dit alsnog ploft is het ook prima
(Overigens heb ik een nieuwe nickname n.a.v. een soort van doxing momentje, maar dat terzijde. Jij en anderen herkennen vast wel wie ik ben)

Maar we hebben je wel door A87
Waar ga jij winstnemen? Ik zit ook long met 20 spot sinds vanmiddag op een retest van de breakout.
Op basis van fibs en S/R levels zou ik zeggen $2550 voor de veiligheid - kan uiteraard nog hoger uitpakken met goed ETF nieuwstomtom901 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:24:
[...]
Waar ga jij winstnemen? Ik zit ook long met 20 spot sinds vanmiddag op een retest van de breakout.
Ik doe ook wel eens kamikaze acties maar let wel enorm op. Desnoods gooi je een S/L erop op een bepaald niveau. Soms zijn mijn S/L's ook wel eens riskant maar goed, beter een fors verlies dan een wipe-out van je account.YES schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:37:
[...]
Hehe, ik heb dus juist gisterenochtend de leverage op de long met het restantje BTC uit mijn leverage potje krankzinnig opgeschroefd. En precies op het juiste moment. Als ik het nu laat staan en de boel nog 'even' ergens boven de 50k komt heb ik zowaar weer een significante leverage trade pot![]()
![]()
Dit is overigens mijn onderbouwing voor ETH
/f/image/asQyiHVCxf0Iu5NzbGz9MWBb.png?f=fotoalbum_large)
ETHUSD daily
:fill(white):strip_exif()/f/image/NQbMMaIqTUYfp4ABOPdzHdJE.png?f=user_large)
Dit is gewoon een ultimatum-trade of zo. Mijn account wordt nu echt leeg geveegd, of ik ga alsnog een long hebben die mijn PF dik gaat verrijken. Het is zo weinig qua bedrag wat erin zit dat ik de gok wil wagen, als het met dit leverage toch nog doorpakt dan zit ik aan het eind van de rit alsnog met een heel mooi aantal sats.ScuL schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:38:
[...]
Ik doe ook wel eens kamikaze acties maar let wel enorm op. Desnoods gooi je een S/L erop op een bepaald niveau. Soms zijn mijn S/L's ook wel eens riskant maar goed, beter een fors verlies dan een wipe-out van je account.
Een SL zet ik (voorlopig) niet. Dat doe ik op het moment dat de winst vormen aanneemt dat het pijnlijk wordt om het nog te zien verdampen
Gok 47. Grappig is iig wel dat de funding onder neutraal zit. Kan in dit geval alleen maar extra brandstof voor de pump zijnTaro schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 22:03:
41k of 47k next?
[Afbeelding]
De Bitcoin long loopt nog, laat hem lekker gaan, de liquidatieprijs van +-28k verwacht ik niet snel weer te zien *knock on wood*
Op de 4h is de horizontale resistance van vandaag wel geniaal duidelijk, zo mooi gelijk zie ik ze niet vaakTaro schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 22:03:
41k of 47k next?
[Afbeelding]
De Bitcoin long loopt nog, laat hem lekker gaan, de liquidatieprijs van +-28k verwacht ik niet snel weer te zien *knock on wood*
/f/image/0PaD2oLIs8KSTzOxP24rjrVD.png?f=fotoalbum_large)
Gerapporteerd.YES schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:37:
[...]
![]()
spot amper volume geweest. Toch wat shorters (ivm die lage funding) die de richting bepaalde vannacht. 50 DMA is iig nu terug getest. Nu weer up gok ikanti elppa schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 22:06:
[...]
Gok 47. Grappig is iig wel dat de funding onder neutraal zit. Kan in dit geval alleen maar extra brandstof voor de pump zijn
Te weinig brandstof aan boordScuL schreef op maandag 29 januari 2024 @ 22:25:
Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.
Op het 4h timeframe is een mooie trendlijn te zien, maar er begint zich nu ook een voorzichtige bullish divergence te vormen, wel afhankelijk van wat er tot 13:00 uur gebeurd, of het ook daadwerkelijk een divergence wordt.
Als de trendlijn nog eens opgezocht wordt zal RSI ook dalen, als BTC niet door de trendlijn heen valt denk ik dat de divergence ook duidelijker zal worden. Bounce vanaf de trendlijn zou niet onaannemelijk zijn denk ik
Eerder bouncen kan/mag ook natuurlijk
Als de trendlijn nog eens opgezocht wordt zal RSI ook dalen, als BTC niet door de trendlijn heen valt denk ik dat de divergence ook duidelijker zal worden. Bounce vanaf de trendlijn zou niet onaannemelijk zijn denk ik
/f/image/HOweXfCUCykrP5Hfbc3IWgI5.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door YES op 31-01-2024 10:51 ]
Ik denk dat wat we nu zien te maken heeft met de monthly close en natuurlijk de Fed aankondiging over zo'n 9 uur (vanaf nu).
Denk dat het grotere principe nog steeds stand houdt. Weak hands uitschudden zoals gebruikelijk
Ik heb nu een deal/order klaar staan op 42.320 dat zit (bijna) op de 0.236 FIB lijn en rond de 2023 close, ik ben benieuwd of hij daarop gaat bouncen of door gaat zakken...
Edit: En geraakt
Edit: En geraakt
:fill(white):strip_exif()/f/image/J98aXoMWtuM3PhQHiHjd7bPa.png?f=user_large)
[ Voor 38% gewijzigd door Remy!!!! op 31-01-2024 12:35 ]
YES schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:49:
Op het 4h timeframe is een mooie trendlijn te zien, maar er begint zich nu ook een voorzichtige bullish divergence te vormen, wel afhankelijk van wat er tot 13:00 uur gebeurd, of het ook daadwerkelijk een divergence wordt.
[Afbeelding]
/f/image/h0rjRNPCzeWlKIWLnRnjymVC.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/irGlb3IOCoHpT1KnqmKr1idl.jpg?f=user_large)
Divergence is een stuk duidelijker en de bounce op de trendlijn on point
Wil niet zeggen dat dit het was natuurlijk, maar de bounce is vooralsnog uit de kunst
en echt perfect op de 50dma gebounced. Erg netjesYES schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:38:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Divergence is een stuk duidelijker en de bounce op de trendlijn on point![]()
Wil niet zeggen dat dit het was natuurlijk, maar de bounce is vooralsnog uit de kunst![]()
Interest rate blijft gelijk op 5.5%
zoals verwacht.ScuL schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:02:
Interest rate blijft gelijk op 5.5%
Stonks krijgen iig harde klappen
[ Voor 10% gewijzigd door anti elppa op 31-01-2024 20:16 ]
Het wordt interessant om te zien wat de weekly 7MA gaat doen. Persoonlijk vind ik die heel goed een uptrend of downtrend aangeveven op de termijn van weken. Zolang die MA support is op de weekly in een bullrun zie ik het als de uptrendlijn, waarbij zolang die blijft houden er veel meer mogelijk is.
Zie hier op het onderstaande plaatje waarbij vanaf de 3k low het steeds een S/R is met groen als support en rood als resistance.
:strip_exif()/f/image/TIWoGujyf7Bi9FLO3mWdMGL3.jpg?f=fotoalbum_small)
De afgelopen 2 weken zijn we er nu mee aan het vechten. Erg benieuwd om te zien wat ie nu gaat doen. Blijft het weerstand of pakt ie het weer als support. Voor mij wel een ding om te zien waar het de komende tijd heen gaat.
Het meeste interessante vind ik nog de vorige bullrun naar de 64k. Een paar keer aantikken als support en flink door. Daarna is het spelen met support en resistance. Zodra de run afvlakt en het wordt resistance is het gelijk hard over. Daarna natuurlijk nog wel de nieuwe top, maar dan wordt het een zooitje. Het is ook een vreemde run geweest om die 2e top te pakken. Om te bepalen waar ik wil verkopen hou ik die 7MA goed in de gaten. Heb er wel vertrouwen in dat ie weer support gaat worden, maar misschien zijn we dan wel een jaar verder. Het is meer om de top te kunnen bepalen bij een nieuwe ATH. Voor mij is het nogal de longterm uptrend lijn en doen we weer een ATH dan wordt ie heel interessant.
De andere grote vraag is of we nu verder kunnen blijven stijgen, of toch weer sideways gaan zoals op de afbeelding te zien is in 2019 en 2020. Toen hadden we in 2019 rond augustus 5 weken waarbij ie niet de 7MA support kon pakken en het heel lang sideways werd bij die poging tot nieuwe ATH. Ik heb totaal geen idee hoe het nu gaat lopen, maar ik sluit sideways niet uit en die 7MA gaat het denk ik goed aangeven de komende weken en langer. Krijgen we weer hetzelfde als rond augustus 2019 of pakken we door met die MA als support en knallen we door. Opzich voor mij niet heel relevant omdat ik die MA wil gebruiken bij de ATH, maar wel benieuwd wat we gaan doen. Door een beetje terug te kijken naar S/R en die 7MA vind ik het toch een hoop dingen aangeven wat betreft de uptrend of niet. Zie ook helemaal links op het plaatje de 20k ATH run met ook weer die 7MA als uptrend met een paar perfecte hits. Daarna verliest ie die MA en is de run over.
TLDR:
2017: 7MA als bullmarket support. Die MA verliezen, bullmarket over.
2019: 7MA als bullmarket support. Die MA verliezen, heel lang sideways en geen ATH.
2021: 7MA als bullmarket support. Die MA verliezen, bullmarket over. (Op die vage net iets hogere top na)
2024: 7MA als bullmarket support. Die MA verliezen, lang sideways of herpakken en bullmarket support. Die MA na een ATH verliezen, bullmarket over. (We zitten natuurlijk hier nu, maar zo vermoed ik dat het gaat.)
Zie hier op het onderstaande plaatje waarbij vanaf de 3k low het steeds een S/R is met groen als support en rood als resistance.
:strip_exif()/f/image/TIWoGujyf7Bi9FLO3mWdMGL3.jpg?f=fotoalbum_small)
De afgelopen 2 weken zijn we er nu mee aan het vechten. Erg benieuwd om te zien wat ie nu gaat doen. Blijft het weerstand of pakt ie het weer als support. Voor mij wel een ding om te zien waar het de komende tijd heen gaat.
Het meeste interessante vind ik nog de vorige bullrun naar de 64k. Een paar keer aantikken als support en flink door. Daarna is het spelen met support en resistance. Zodra de run afvlakt en het wordt resistance is het gelijk hard over. Daarna natuurlijk nog wel de nieuwe top, maar dan wordt het een zooitje. Het is ook een vreemde run geweest om die 2e top te pakken. Om te bepalen waar ik wil verkopen hou ik die 7MA goed in de gaten. Heb er wel vertrouwen in dat ie weer support gaat worden, maar misschien zijn we dan wel een jaar verder. Het is meer om de top te kunnen bepalen bij een nieuwe ATH. Voor mij is het nogal de longterm uptrend lijn en doen we weer een ATH dan wordt ie heel interessant.
De andere grote vraag is of we nu verder kunnen blijven stijgen, of toch weer sideways gaan zoals op de afbeelding te zien is in 2019 en 2020. Toen hadden we in 2019 rond augustus 5 weken waarbij ie niet de 7MA support kon pakken en het heel lang sideways werd bij die poging tot nieuwe ATH. Ik heb totaal geen idee hoe het nu gaat lopen, maar ik sluit sideways niet uit en die 7MA gaat het denk ik goed aangeven de komende weken en langer. Krijgen we weer hetzelfde als rond augustus 2019 of pakken we door met die MA als support en knallen we door. Opzich voor mij niet heel relevant omdat ik die MA wil gebruiken bij de ATH, maar wel benieuwd wat we gaan doen. Door een beetje terug te kijken naar S/R en die 7MA vind ik het toch een hoop dingen aangeven wat betreft de uptrend of niet. Zie ook helemaal links op het plaatje de 20k ATH run met ook weer die 7MA als uptrend met een paar perfecte hits. Daarna verliest ie die MA en is de run over.
TLDR:
2017: 7MA als bullmarket support. Die MA verliezen, bullmarket over.
2019: 7MA als bullmarket support. Die MA verliezen, heel lang sideways en geen ATH.
2021: 7MA als bullmarket support. Die MA verliezen, bullmarket over. (Op die vage net iets hogere top na)
2024: 7MA als bullmarket support. Die MA verliezen, lang sideways of herpakken en bullmarket support. Die MA na een ATH verliezen, bullmarket over. (We zitten natuurlijk hier nu, maar zo vermoed ik dat het gaat.)
[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 01-02-2024 00:03 ]
Wat vreemd is aangezien bedrijven prima kunnen functioneren in een markt waar de rente tussen de 4 a 6 procent zit.anti elppa schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:15:
[...]
zoals verwacht.
Stonks krijgen iig harde klappen
Het probleem is niet de rentes het is het stompzinnige beperkte mandaat van de centrale banken. Sturen op inflatie (en werkgelegenheid) met alleen een rente middel, en wat later verzonnen QE waarvan je kan twijfelen of dat überhaupt iets is wat op die manier binnen het mandaat valt.
Meestal voert een centrale bank het beleid te lang door, maar wie weet timen ze het dit keer beter.
De koersen herstellen zich wel op het moment dat de winsten mee gaan vallen.
Het zou alleen erg leuk zijn als bitcoin zich echt als aparte asset class gaat gedragen. Het hangt nu veel te veel aan het algemene markt sentiment.
Ik vraag mij af of dit klopt en of dit ook al op dit moment het geval is. Dit, aangezien het hoge rentetarief nu alleen het geval is als je nieuw kapitaal wil aantrekken. Heb je nog oude leningen en wil/moet je deze herfinancieren tegen 4 a 6% terwijl je 0% gewend was dan gaat dit zeker een grote impact hebben.CornermanNL schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 08:19:
[...]
Wat vreemd is aangezien bedrijven prima kunnen functioneren in een markt waar de rente tussen de 4 a 6 procent zit.
in een normale wereld kunnen bedrijven idd prima leven op 4 tot 6%. Zij het niet dat ze stevig geleend hebben tegen bijna 0% om eigen stonks terug kopen........als die leningen nu aflopen zitten ze in de shit. Is beetje hetzelfde als bij die kleine banken die nu vallen....moeten leningen her financieren.....wat niet gaat...en poefCornermanNL schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 08:19:
[...]
Wat vreemd is aangezien bedrijven prima kunnen functioneren in een markt waar de rente tussen de 4 a 6 procent zit.
Het probleem is niet de rentes het is het stompzinnige beperkte mandaat van de centrale banken. Sturen op inflatie (en werkgelegenheid) met alleen een rente middel, en wat later verzonnen QE waarvan je kan twijfelen of dat überhaupt iets is wat op die manier binnen het mandaat valt.
Meestal voert een centrale bank het beleid te lang door, maar wie weet timen ze het dit keer beter.
De koersen herstellen zich wel op het moment dat de winsten mee gaan vallen.
Het zou alleen erg leuk zijn als bitcoin zich echt als aparte asset class gaat gedragen. Het hangt nu veel te veel aan het algemene markt sentiment.
Met de huidige waarderingen en enigszins goed krediet management zou dit geen probleem moeten zijn. Bovendien zijn er zat bedrijven die behoorlijke cash reserves hebben die ze niet hebben benut voor share buybacks.
Zullen er een aantal niet hebben opgelet ? Vast maar dat had nu al zo langzaamaan moeten gaan opvallen en buiten de slepende vastgoed crisis in China lijkt het mee te vallen. Ik heb geen glazen bol uiteraard. En er zullen vast lijken uit de kast komen en slechte bedrijven zullen omvallen. Geen probleem zo hoort het te zijn.
Ik zou liever zien dat Bitcoin zich meer als aparte asset klasse gaat gedragen. Want nu hangt het veel te veel aan de brede markt vast.
Met uitvergroting van de volatiliteit.
Zullen er een aantal niet hebben opgelet ? Vast maar dat had nu al zo langzaamaan moeten gaan opvallen en buiten de slepende vastgoed crisis in China lijkt het mee te vallen. Ik heb geen glazen bol uiteraard. En er zullen vast lijken uit de kast komen en slechte bedrijven zullen omvallen. Geen probleem zo hoort het te zijn.
Ik zou liever zien dat Bitcoin zich meer als aparte asset klasse gaat gedragen. Want nu hangt het veel te veel aan de brede markt vast.
laatste deel niet eens. 2023 is bijna heel het jaar 0 correlatie geweest met stonks en de normie wereld. Gok dat 2024 ook zo zal zijnCornermanNL schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:51:
Met de huidige waarderingen en enigszins goed krediet management zou dit geen probleem moeten zijn. Bovendien zijn er zat bedrijven die behoorlijke cash reserves hebben die ze niet hebben benut voor share buybacks.
Ik ga er nog eens induiken, ik stand graag corrected wat dit betreft.anti elppa schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:20:
[...]
laatste deel niet eens. 2023 is bijna heel het jaar 0 correlatie geweest met stonks en de normie wereld. Gok dat 2024 ook zo zal zijn
https://www.bloomberg.com...et?embedded-checkout=trueCornermanNL schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:46:
[...]
Ik ga er nog eens induiken, ik stand graag corrected wat dit betreft.
https://eng.ambcrypto.com...n-bitcoin-and-nasdaq-100/
enige correlatie die er is, is op dagen dat er amper volume is, of als er zo iets is als FOMC meeting met bijzondere beslissingen.
mooiste stuk was dat gedonder met die banken 1e helft van 2023. Toen ging btc precies inverse met stonks
[ Voor 32% gewijzigd door anti elppa op 01-02-2024 15:50 ]
Dank je wel 🙂 dat met de banken is precies zoals ik het graag zie.anti elppa schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:47:
[...]
https://www.bloomberg.com...et?embedded-checkout=true
https://eng.ambcrypto.com...n-bitcoin-and-nasdaq-100/
enige correlatie die er is, is op dagen dat er amper volume is, of als er zo iets is als FOMC meeting met bijzondere beslissingen.
mooiste stuk was dat gedonder met die banken 1e helft van 2023. Toen ging btc precies inverse met stonks
yes ik ook!!! meer van dat pleaseCornermanNL schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:07:
[...]
Dank je wel 🙂 dat met de banken is precies zoals ik het graag zie.
Wat vinden jullie van het idee dat er vanaf nu een langere cycle gaat plaatsvinden? A la dit verhaal:
YouTube: WARNING: DON’T BUY BITCOIN RIGHT NOW UNTIL YOU SEE THIS
Samenvatting: Hij kijkt naar wat januari candles en ziet een patroontje, hij ziet ook dat de nieuwe highs procentueel altijd lager zijn (vanaf de market low ervoor) en dat sinds de double top in de vorige bull, de market momentum verliest. Conclusie: mogelijk een 8 jaar cycle die in 2021 begon. (en ja, ik vind het allemaal maar wat te simpel bedacht, maar ben benieuwd wat mensen hier ervan vinden).
Hoe past dit in het verhaal met ETF goedkeuring, de halving die eraan zit te komen etc? Toch volgend jaar nog ergens een top die bij lange na niet de halve miljoen of wat mensen dan ook maar verwachten is, maar meer een bescheiden, zeg maar, 80k oid?
Samenvatting: Hij kijkt naar wat januari candles en ziet een patroontje, hij ziet ook dat de nieuwe highs procentueel altijd lager zijn (vanaf de market low ervoor) en dat sinds de double top in de vorige bull, de market momentum verliest. Conclusie: mogelijk een 8 jaar cycle die in 2021 begon. (en ja, ik vind het allemaal maar wat te simpel bedacht, maar ben benieuwd wat mensen hier ervan vinden).
Hoe past dit in het verhaal met ETF goedkeuring, de halving die eraan zit te komen etc? Toch volgend jaar nog ergens een top die bij lange na niet de halve miljoen of wat mensen dan ook maar verwachten is, maar meer een bescheiden, zeg maar, 80k oid?
volg hem al lang niet meer. Soms zit ie iets te diep in de TA en te weinig in wat er in de wereld om ons heen gebeurd.Durpstick schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:44:
Wat vinden jullie van het idee dat er vanaf nu een langere cycle gaat plaatsvinden? A la dit verhaal:
Hoe past dit in het verhaal met ETF goedkeuring, de halving die eraan zit te komen etc? Toch volgende jaar nog ergens een top die bij lange na niet de halve miljoen of wat mensen dan ook maar verwachten is, maar meer een bescheiden, zeg maar, 80k oid?
OT, diminishing returns is logisch en is ook exact wat we zien de afgelopen cycles, maar 80k is wel extreem laag zeker als je 69k pakt en er 3 jaar inflatie overheen zet, is zelfs 80k niet eens een nieuwe ATH in absolute waarde. Ik zie 500k niet snel gebeuren in 2 jaar, maar iets tussen de 150 en 200k is niet raar.
edit. Dit is em tot dec 2023. Doe je dat tot bv nov 2025 (waar normaal de top zit), dan kom je met 80k dus echt te kort
:fill(white):strip_exif()/f/image/irjypmytE9o5o5BkZTJYLyeo.png?f=user_large)
[ Voor 13% gewijzigd door anti elppa op 01-02-2024 17:55 ]
Bedankt voor je reactie. Die 80k en 500k zijn ook maar voorbeelden die ik noem hoor. Niet iets wat hij noemt. Maar de verwachte bedragen zijn echt wild overal. Wat vind je nu van het idee dat het nu best de komende 5 jaar (8 jaar vanaf 2021) soort van sideways kan gaan?anti elppa schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:47:
[...]
volg hem al lang niet meer. Soms zit ie iets te diep in de TA en te weinig in wat er in de wereld om ons heen gebeurd.
OT, diminishing returns is logisch en is ook exact wat we zien de afgelopen cycles, maar 80k is wel extreem laag zeker als je 69k pakt en er 3 jaar inflatie overheen zet, is zelfs 80k niet eens een nieuwe ATH in absolute waarde. Ik zie 500k niet snel gebeuren in 2 jaar, maar iets tussen de 150 en 200k is niet raar.
Ik zie eerder een langere bull door de ETF. Dus bv 8 jaar bull. Net als Goud dat had na de erf approval. Maar gok dat er best wel een dip komt na de reguliere 4 jaar cycle, omdat iedereen dat nu wel op het vizier heeft.Durpstick schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:55:
[...]
Bedankt voor je reactie. Die 80k en 500k zijn ook maar voorbeelden die ik noem hoor. Niet iets wat hij noemt. Maar de verwachte bedragen zijn echt wild overal. Wat vind je nu van het idee dat het nu best de komende 5 jaar (8 jaar vanaf 2021) soort van sideways kan gaan?
Zucht, ik denk dat ik maar eens de politiek in ga.
Stemt allen resusaapje!
Weer eens het rapport opgesteld door de Europese Centrale Bank (ECB) en de Europese Autoriteit voor Effecten en Markten (ESMA):
https://bitcoinmagazine.n...erbod-einde-crypto-mining
Stemt allen resusaapje!
Weer eens het rapport opgesteld door de Europese Centrale Bank (ECB) en de Europese Autoriteit voor Effecten en Markten (ESMA):
- Bitcoin een milieu-risico
- Koolstofbelasting op crypto mining
- Criminele activiteiten omtrent bitcoin
[ Voor 48% gewijzigd door resusaapje op 02-02-2024 18:59 ]
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Edit: verplaats naar SCresusaapje schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:14:
Zucht, ik denk dat ik maar eens de politiek in ga.
Stemt allen resusaapje!
[ Voor 26% gewijzigd door elektriekert op 02-02-2024 18:19 ]
Mooie duidelijke trendlijn aan de bovenkant, onderkant is iets slordiger en lijkt door die wicks meer onder druk te hebben gestaan. Herstel is dan wel weer bemoedigend. We zitten nu natuurlijk midden in het weekend dus het zou me niet verbazen dat er geen duidelijke uitbraak met een dikke candle naar onder of boven komt maar gewoon lekker kalm zijwaarts bewogen blijft worden, maar toch. Ik vond het een mooi voorbeeld van compressie 
/f/image/ZolvfwrHL8gbgWy8m5qqUXZJ.png?f=fotoalbum_large)
Op de weekly met een wick de bovenkant al geraakt:
/f/image/QbKElZP7CKGTf2VF1InhVfTO.png?f=fotoalbum_large)
Op de daily in niemandsland:
/f/image/yZw1z3BzfJG15RXyV2yqSIMl.png?f=fotoalbum_large)
Op de 4H kan het ook alle kanten op:
/f/image/uelycb55yxEfLuGMhP6yDD5X.png?f=fotoalbum_large)
Een hertest van de 40.3k regionen zou niet vreemd zijn, even de 1D MA50 hertesten en dan weer de bovenkant opzoeken.
/f/image/QbKElZP7CKGTf2VF1InhVfTO.png?f=fotoalbum_large)
Op de daily in niemandsland:
/f/image/yZw1z3BzfJG15RXyV2yqSIMl.png?f=fotoalbum_large)
Op de 4H kan het ook alle kanten op:
/f/image/uelycb55yxEfLuGMhP6yDD5X.png?f=fotoalbum_large)
Een hertest van de 40.3k regionen zou niet vreemd zijn, even de 1D MA50 hertesten en dan weer de bovenkant opzoeken.
De onderste trendlijn (rood in het plaatje hieronder) is inmiddels geïnvalideerd, was ook niet zo clean. De nieuwe die zich gevormd heeft is wat dat betreft ook netter. De bovenkant is vandaag getest maar tot nu toe ook weer terug gedrukt. Benieuwd of er nog een poging komt, wordt wel een keer erop of eronderYES schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 10:37:
Mooie duidelijke trendlijn aan de bovenkant, onderkant is iets slordiger en lijkt door die wicks meer onder druk te hebben gestaan. Herstel is dan wel weer bemoedigend. We zitten nu natuurlijk midden in het weekend dus het zou me niet verbazen dat er geen duidelijke uitbraak met een dikke candle naar onder of boven komt maar gewoon lekker kalm zijwaarts bewogen blijft worden, maar toch. Ik vond het een mooi voorbeeld van compressie
[Afbeelding]
/f/image/iKBQd8Ic1TfJjncxaZyR1isr.png?f=fotoalbum_large)
Voor nu lijkt 42k te houden. Welke support is dat?
De 42.300 zit rond de close van 2023, misschien dat die nog wel redelijk als support werkt?resusaapje schreef op maandag 5 februari 2024 @ 23:48:
[...]
42 kan je ook best een mooie horizontale lijn trekken. Al was het gisteren niet echt een test verder.Remy!!!! schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:40:
[...]
De 42.300 zit rond de close van 2023, misschien dat die nog wel redelijk als support werkt?
Is dat niet het 0.5 FIB level rond de 42.240?resusaapje schreef op maandag 5 februari 2024 @ 23:48:
[...]
Eerst resistance, nu support (tot zo lang het kan).
[ Voor 10% gewijzigd door Coldcat op 06-02-2024 13:21 ]
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Idd onderkant 0.5Coldcat schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:21:
[...]
Is dat niet het 0.5 FIB level rond de 42.240?
Eerst resistance, nu support (tot zo lang het kan).
Er zit een support box tussen 42200 en 42700
Hypothetisch, want ik heb niet zoveel geld. Wat gebeurt er als ik op bijvoorbeeld Uniswap of €200.000 willen swappen terwijl het volume maar €2.00.000 is?
En wat gebeurt er als je op bijvoorbeeld ByBit een sell order van €200.000 plaatst? Wordt je order dan opgesnoept door botjes?
En wat gebeurt er als je op bijvoorbeeld ByBit een sell order van €200.000 plaatst? Wordt je order dan opgesnoept door botjes?
ChatGPT, ben jij dat?Tristan schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 23:10:
Hypothetisch, want ik heb niet zoveel geld. Wat gebeurt er als ik op bijvoorbeeld Uniswap of €200.000 willen swappen terwijl het volume maar €2.00.000 is?
Nja, lijkt wel een post die random samengepuzzeld is met wat trefwoorden
Iets met een klok en een klepel...
Wat heeft een volume van 10x je order te maken met de liquidity van een DEX?
En waarom zouden bots een sell order (waavan?) op een CEX gewoon helemaal opkopen?
Misschien begrijp ik je post gewoon niet.
Je trekt dan een mooie naald door het orderbook, waardoor de prijs kortstondig enorm keldert. Maar binnen enkele milliseconden verschijnen er weer nieuwe orders door de bots, alles wordt waarschijnlijk snel opgekocht en na 30 seconden staat de prijs een stukje lager dan toen je op de knop drukte, maar niet op 0. Er staat gewoon heel veel geld aan de zijlijn.Tristan schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 23:10:
Op ByBit is 200.000 helemaal niets, is vooral afhankelijk van de coin. Waar je de ene coin zwaar kunt beïnvloeden met een klein bedrag (TAO bijv.), doet dat bij een ander helemaal niets (BTC).
Uniswap kan ik niets nuttigs over zeggen. Ik gebruik het niet.Tristan schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 23:10:
Je ByBit vraag: Er zijn verschillende soorten orders (los van buy en sell) je kunt een market order plaatsen of een limit order bijvoorbeeld.
Plaats je een market sell van BTC met een waarde van €200.000 dan ruim je het order book naar beneden (de limit buy orders) op totdat jou BTC met een waarde van €200.000 op is.
Plaats je een limit sell van BTC met een waarde van €200.000 op een BTC prijs net boven de hoogste limit buy in het order book dan moet je wachten tot er botjes of mensen zijn die het de moeite waard vinden om voor die prijs BTC te kopen en als die er zijn snoepen die jou limit sell order op. (Tenzij iemand anders een limit sell order net onder jou plaatst, dan moet die eerst worden opgesnoept).
Het is belangrijk dat je het verschil leert tussen market orders (buy or sell) en limit orders (buy or sell).
Let op:
Regels voor dit topic:
En verder wat algemene regels
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
- Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.
Regels voor dit topic:
- Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
- Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
- Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.
En verder wat algemene regels
- Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!