Antifon schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 14:34:
[...]
Idd balls of steel. Een bounce zou prima kunnen natuurlijk. Maar zóveel geloof in indicatoren dat je all-in gaat met 50x leverage is wel vragen om problemen denk ik. Het zou niet de eerste keer zijn dat de koers verder dumpt dan je op basis van indicatoren verwacht. Indicatoren geven naar mijn mening te weinig houvast om zulke risico’s te lopen. Geloof dat je ook al eens flink rekt bent gegaan zo nietwaar? Waarom nu dan weer zoveel risico?
Voor de duidelijkheid: ik zeg dit niet om je te veroordelen ofzo. Alle voorspoed is je gegund natuurlijk. Ik probeer er slechts rationeel naar te kijken en het te begrijpen, omdat het voor mij vanuit het oogpunt van risicomanagement sterk lijkt op gokken.
Het zijn niet alleen de indicatoren, voor mij speelt ook gevoel mee, plus de kennis dat we al een behoorlijke duik hebben genomen vanaf 49k (>20%), er institutioneel heel veel wordt bijgekocht voor de ETFs, de halving in zicht komt en het feit dat de markt blijft roepen om lagere niveaus. Als de markt overwegend bearish wordt ben ik bullish. Zelfs met 50x kun je altijd op de rem trappen als de koers nog verder inkakt, en dan probeer ik het uiteraard weer opnieuw.
Ik heb echter wel vertrouwen in een flinke bounce op dit moment, met name als je naar de alts kijkt. Bijna iedere alt zit of op een hele grote HTF support lijn dan wel tegen de BSB aan.
Voor Bitcoin is de BSB nog wel even verwijderd maar de 99D lijkt het erg goed te houden.
Bitcoin:
Avalanche, bounce op de 99D en de BSB:
Cardano, bounce op de 99D en vlak boven de BSB:
Met ETH is ook iets aparts aan de hand. Dit schijnt te komen doordat er een bug is gevonden in het staking mechanisme van ETH. Echter die ontzettende dump lijkt wel te bouncen op de BSB van ETH/BTC.
Kijk hier ook naar de RSI en de wedge van de RSI.
Injective ook een bounce op een belangrijk level en als je die op het juiste moment sniped
dan pluk je de vruchten