Volgens mij is jouw set-up ook nog altijd valide. In dat geval test hij nu de bovenzijde om binnenkort op te stijgen. Hij wacht gewoon nog op wat brandstof. Dat treft, morgen staat de brandstof in promotie.Taro schreef op zondag 7 januari 2024 @ 19:05:
Wordt de bovenkant van de driehoek getest of kan ik de driehoek weggooien en zweeft de koers toevallig in die regionen? Ik doe op dit moment maar even helemaal niets.
[Afbeelding]
En daarna verwachten we een flinke correctie?Taro schreef op zondag 7 januari 2024 @ 23:24:
De Bitcoin Dominance loopt mooi op zo, veel alts bloeden. ETF goedkeuring -> >47k.
[Afbeelding]
Dat lees ik althans echt overal (al lijkt het mij steeds onwaarschijnlijker hoe meer mensen het juist verwachten...)
Precies. Ik zag gister een analyse van een exchange CEO (weet zijn naam even niet) en die verwacht de goedkeuring van de ETF. Daarna gaan we in januari en februari moon. In maart een flinke correctie rond 35%. Klinkt ook logisch. Voor de halving een correctie maar eerst nog bullish door de ETF. We gaan het meemaken.Jasikevicius3 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 07:42:
[...]
En daarna verwachten we een flinke correctie?
Dat lees ik althans echt overal (al lijkt het mij steeds onwaarschijnlijker hoe meer mensen het juist verwachten...)
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
De reden dat mensen daar een correctie verwachten heeft weinig te doen met de ETF naar mijn mening (sell the news hype). Rond de 48-50k ligt een berg aan resistance, voornamelijk op de higher timeframes. O.a. de 0.618 en 0.768 fib (GP vanaf de highs) maar ook een historisch support/resistance level op 48k. Combineer dat met het feit dat bitcoin eigenlijk de vorige supports nog niet teruggetest heeft en het lijkt me waarschijnlijk allemaal. Oh, en goedkoper spot inkopen!Jasikevicius3 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 07:42:
[...]
En daarna verwachten we een flinke correctie?
Precies omdat iedereen denkt dat dat gebeurt, zal het m.i. niet gebeuren maar volledig anders lopen.zwembroek schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:12:
[...]
Precies. Ik zag gister een analyse van een exchange CEO (weet zijn naam even niet) en die verwacht de goedkeuring van de ETF. Daarna gaan we in januari en februari moon. In maart een flinke correctie rond 35%. Klinkt ook logisch. Voor de halving een correctie maar eerst nog bullish door de ETF. We gaan het meemaken.
Ik vraag me af hoeveel stijging er nog in zit als de ETF wordt approved. Begint aardig op sell the news te lijken...
Hoezo denk je dat? Het is moeilijk in te schattenalmightyarjen schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:11:
Ik vraag me af hoeveel stijging er nog in zit als de ETF wordt approved. Begint aardig op sell the news te lijken...
wat er gaat gebeuren? Want dit is nog nooit eerder gebeurd omtrent het ETF gebeuren.Wel zie je dat BTC bepaalde patronen heeft gebroken die in het verleden nooit eerder zijn gebeurd voor the halving, zegt toch wel wat voor mij. Doe vooral waar je je zelf goed bij voelt.
Goodluck
Ik vind dit wel een nuchtere analyse over de ETF lancering, hij verwacht ook een sell the news event. En hij vergelijkt het aantal miljarden wat in S&P en goud ETF's zitten na decennia, wat eigenlijk best tegenvalt als je het vergelijkt met de getallen die je hoort over de bitcoin ETF.
Same, zelfs wat spot verkocht tussen 46.8 en 47.3.Taro schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:22:
47.3k aangetikt
BTC & ETH longs gesloten.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Precies, het doorbreken van de normale patronen, dat geeft mij het gevoel dat het een sell the news event is maar zeker kan je natuurlijk nooit zijn.Pinsa schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:21:
[...]
Hoezo denk je dat? Het is moeilijk in te schatten
wat er gaat gebeuren? Want dit is nog nooit eerder gebeurd omtrent het ETF gebeuren.Wel zie je dat BTC bepaalde patronen heeft gebroken die in het verleden nooit eerder zijn gebeurd voor the halving, zegt toch wel wat voor mij. Doe vooral waar je je zelf goed bij voelt.
Goodluck
Mooi analysesuperpolm schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:28:
[YouTube: The Bitcoin ETF Crash]
Ik vind dit wel een nuchtere analyse over de ETF lancering, hij verwacht ook een sell the news event. En hij vergelijkt het aantal miljarden wat in S&P en goud ETF's zitten na decennia, wat eigenlijk best tegenvalt als je het vergelijkt met de getallen die je hoort over de bitcoin ETF.
Niemand die het weet.. ik vind uitstappen sowieso erg tricky in deze fase. Zeker gezien de halving die er aan komt en BTC altijd goed presteert in de maanden na de halving.Pinsa schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:50:
[...]
Mooi analysesnap wel wat @almightyarjen bedoeld, op tijd uitstappen lijkt mij de beste optie. Houd wel rekening met de halving die volgt binnen 100 dagen. Dus je zal er ook weer op tijd in moeten stappen, en waar zit die bodem dan?
De laatste retraces naar 41 en 42K helaas niks bijgekocht, ik heb al die tijd op 37/38K zitten wachten. Het zal mij niks verbazen wanneer BTC door stoomt naar 55K om vanaf daar vervolgens te dippen naar 47/48K en daar een tijdje consolideert.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Ik houd mijn crypto gewoon vast, wel zit ik er over te denken om mijn Coinbase aandelen te verkopen.Pinsa schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:50:
[...]
Mooi analysesnap wel wat @almightyarjen bedoeld, op tijd uitstappen lijkt mij de beste optie. Houd wel rekening met de halving die volgt binnen 100 dagen. Dus je zal er ook weer op tijd in moeten stappen, en waar zit die bodem dan?
With the looming Bitcoin ETF approval just days, maybe hours away, Bitwise has positioned itself ahead of the pack with a very competitive fee model; Is Coinbase in trouble? Plus Gary Gensler’s desperate attempt to FUD crypto twitter maybe a sign of what’s next.
Kan nog steeds komen, maar als er zo’n enorme en snelle dump komt zoals die naar 41K dan pak ik die persoonlijk altijd aan. Op dat moment ook meerdere orders gehit en zelfs nog market orders gezet. Nu na zo’n enorme stijging pak ik ook mijn winsten. Beter te vroeg eruit dan te laatsjorremans schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:56:
[...]
De laatste retraces naar 41 en 42K helaas niks bijgekocht, ik heb al die tijd op 37/38K zitten wachten.
Case in point:tomtom901 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 23:53:
[...]
Kan nog steeds komen, maar als er zo’n enorme en snelle dump komt zoals die naar 41K dan pak ik die persoonlijk altijd aan. Op dat moment ook meerdere orders gehit en zelfs nog market orders gezet. Nu na zo’n enorme stijging pak ik ook mijn winsten. Beter te vroeg eruit dan te laat
/f/image/4JFSN41ocsLwV3RdE5I5iXwF.png?f=fotoalbum_large)
Hmm, ik had mijn order lager staan, zit niet aan de knoppen vandaag. Misschien wat te optimistisch (of negatief) over een evt dipje tussendoor. Al verwacht ik echt nog wel wat meer volatiliteit, dat kan net zo goed alleen maar dik boven de 46k blijven plaatsvinden natuurlijk.
Mwa, komt nog wel wat, maar er zit ook ruimte aan de bovenkant. 47.2k is key daarvoor..YES schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:43:
[...]
Hmm, ik had mijn order lager staan, zit niet aan de knoppen vandaag. Misschien wat te optimistisch (of negatief) over een evt dipje tussendoor. Al verwacht ik echt nog wel wat meer volatiliteit, dat kan net zo goed alleen maar dik boven de 46k blijven plaatsvinden natuurlijk.
Laat ik me aan een voorspelling wagen:
Als BTC ooit binnen het oude vertrouwde framework van de ouwe jongens krentenbrood is gebracht, zal de boel zo dichtgetimmerd worden dat je alleen in toegestane crypto kan handelen en alleen via geautoriseerde partijen.
De rest wordt illegaal verklaard en actief gehunt.
Ik geef het vijf jaar. Bewijs mijn ongelijk.
Gelukkig ben ik tegen die tijd met pensioen en heb dan alles omgezet naar digitale euro: DEUR.
Als BTC ooit binnen het oude vertrouwde framework van de ouwe jongens krentenbrood is gebracht, zal de boel zo dichtgetimmerd worden dat je alleen in toegestane crypto kan handelen en alleen via geautoriseerde partijen.
De rest wordt illegaal verklaard en actief gehunt.
Ik geef het vijf jaar. Bewijs mijn ongelijk.
Gelukkig ben ik tegen die tijd met pensioen en heb dan alles omgezet naar digitale euro: DEUR.
[ Voor 1% gewijzigd door resusaapje op 09-01-2024 22:44 . Reden: Hilarische amateurs bij SEC ]
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Praat hij nou voor zijn beurt of is het officieel bekend gemaakt?
https://twitter.com/garyg...?t=9wMnmbpX6bmJ3kAT_B5Z8walmightyarjen schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:35:
[...]
Vals alarm.
X account van de SEC gehacked 😂.almightyarjen schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:35:
[...]
Reacties zijn geweldig:
:strip_exif()/f/image/ju65LttiMq7c4QYcMLTjbuuZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Poah dit was wel de easiest short ever
Order zojuist gevuld op 44.4k!tomtom901 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:07:
[...]
Mwa, komt nog wel wat, maar er zit ook ruimte aan de bovenkant. 47.2k is key daarvoor..
Is dit een soort van sell-off in anticipatie op een beklendmaking? Wordt de prijs nog even gedrukt om zometeen lekker in te kunnen slaan? Of heb ik alweer een (al dan niet gehackte) tweet gemist?
Ach, ik vind het voor nu wel een leuke entry prijs, ben benieuwd wat de volatiliteit allemaal gaat brengen vandaag
Ik blijf er voor nu even af, gisteren op de top spot verkocht, short geeopend en gelukt, count my blessingsYES schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:59:
[...]
Order zojuist gevuld op 44.4k!
Is dit een soort van sell-off in anticipatie op een beklendmaking? Wordt de prijs nog even gedrukt om zometeen lekker in te kunnen slaan? Of heb ik alweer een (al dan niet gehackte) tweet gemist?![]()
Ach, ik vind het voor nu wel een leuke entry prijs, ben benieuwd wat de volatiliteit allemaal gaat brengen vandaag
Ja ik twijfel nu ook een beetje, mooie entry voor een quick win. Maar bij evt goedkeuring van de ETF wil ik ook wel in deze long zitten. Kan me eerlijk gezegd nauwelijks voorstellen dat het een, zeker op korte termijn, sell the news event wordt als de goedkeuring er komt.tomtom901 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 16:03:
[...]
Ik blijf er voor nu even af, gisteren op de top spot verkocht, short geeopend en gelukt, count my blessings
Met de aanzienlijke kans op flinke volatiliteit is een SL wel wat lastig te bepalen.. keuzes keuzes
Graag even een toelichting erbij schrijven, een linkdrop is niet gewenst.
Replace fear of the unknown with curiosity | 48 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
ETH is niet te stoppen daarin tegen, keurige uptrend!
Ongeveer dezelfde prijs als 30 dagen geleden, mag van mij wel iets harder stijgentomtom901 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:12:
ETH is niet te stoppen daarin tegen, keurige uptrend!
Niet helemaal, want die downtrend die er tussen zat is nu (weer) gebroken, dus de weg naar boven ligt open.Nopheros schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:14:
[...]
Ongeveer dezelfde prijs als 30 dagen geleden, mag van mij wel iets harder stijgen
/f/image/WmJkj9A4I0Qv9gqGTniWVo6s.png?f=fotoalbum_large)
Leuk dat er een uptrend is maar de prijs is nog steeds hetzelfde als 30 dagen geledentomtom901 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:16:
[...]
Niet helemaal, want die downtrend die er tussen zat is nu (weer) gebroken, dus de weg naar boven ligt open.
[Afbeelding]
Hopelijk breekt ETH nu een keer door idd
ETH ETF frontrunnen?Nopheros schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:18:
[...]
Leuk dat er een uptrent is maar de prijs is nog steeds hetzelfde als 30 dagen geleden![]()
Taro schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 23:57:
ETH staat wat mij betreft op het punt om vs BTC een nieuwe low neer te gaan zetten:
[Afbeelding]
/f/image/j3P4Tfb3tH9FY9DyYkTluF4W.png?f=fotoalbum_large)
Ben van mening dat de reversal op BTC/ETH inmiddels begonnen is per vandaag door de eerste higher high neer te zetten en de bearish downtrend te breken. Ik heb wat BTC inmiddels omgezet naar ETH (vanmorgen) en ga nu de focus in de PF wat meer op ETH leggen.
Is dit legit?
https://twitter.com/Bitco...3mhB0msGjxf1isc6AOmg&s=08
https://twitter.com/Bitco...3mhB0msGjxf1isc6AOmg&s=08
/f/image/VMkX5tw2zhFLYODxD89LCHup.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 60% gewijzigd door Technofreakz op 10-01-2024 22:01 ]
Ook volgens andere Nederlandse media. Vanuit dat artikel heb ik deze link gevonden: https://www.sec.gov/news/...ement-spot-bitcoin-011023
Lijkt toch echt te zijn.
Lijkt toch echt te zijn.
Er staan ook drie statements van commissioners op de site, toch we interessant om te zien dat er zoveel interne strubbeling over is:conara schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 07:45:
Ook volgens andere Nederlandse media. Vanuit dat artikel heb ik deze link gevonden: https://www.sec.gov/news/...ement-spot-bitcoin-011023
Lijkt toch echt te zijn.
https://www.sec.gov/news/...ement-spot-bitcoin-011023
Hier vind je alle statements en speeches, mochten er nog meer bij komen: https://www.sec.gov/news/speeches-statements (kan er nog maar eentje zijn want er zijn 5 commissioners en de mening van Gensler zit al in het uitgebrachte statement).
Ik vind dit toch wel een mooie kritische take van Crenshaw:

[ Voor 14% gewijzigd door MrAcid op 11-01-2024 08:50 ]
Valt niks tegen so far tochNopheros schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:18:
[...]
We gaan de goede kant op inderdaad
Ik koopt alts om meer BTC te vergaren, ETH was helaas niet bereid daar aan mee te werken. Hopelijk is dat nu voorbij..
[ Voor 23% gewijzigd door Nopheros op 11-01-2024 10:14 ]
Omdat het in SC anders bedolven geraakt..
https://bitwiseinvestment...ercent-of-profits-of-bitb
https://bitwiseinvestment...ercent-of-profits-of-bitb
Bitwise Asset Management announced today that the company will donate 10% of profits of the Bitwise Bitcoin ETF (ticker: BITB) to three non-profit organizations that fund Bitcoin open-source development: Brink, OpenSats, and the Human Rights Foundation's Bitcoin Development Fund.
Misstap/timing van laatst is op dit moment weer rechtgetrokken, 44.4k entry met x10, gisteren rond 21:45 op 45.5k leverage naar x25 opgeschroefd en daarmee vrijgekomen BTC er meteen weer in gepompt. Mooi moment want op dat punt werd ook ongeveer direct afscheid genomen van de 45.5k.
Ik wacht nog even af wat de opening van de beurs in de US gaat brengen, met de ETF die goedgekeurd is. Wel met de handen aan de knoppen want ik wil deze winst niet helemaal zien verdampen
Ik wacht nog even af wat de opening van de beurs in de US gaat brengen, met de ETF die goedgekeurd is. Wel met de handen aan de knoppen want ik wil deze winst niet helemaal zien verdampen
/f/image/NpcIJ4t7vl8RFpX4qoeRkFT4.png?f=fotoalbum_large)
Best wel significant punt dit trouwens, historisch gezien:
/f/image/UwqnsL4mnZ5cfymnwd8zcO2x.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door YES op 11-01-2024 13:59 ]
Verkeerd draadje.. nvm.
[ Voor 123% gewijzigd door Nopheros op 11-01-2024 16:32 ]
Mooie liquiditeit op de .618 FIB level opgezocht. Instroom van nieuw kapitaal.
Ik zie nu 2 scenarios.
1. Een korte retracement en verder omhoog richting >50k en richting de ATH. Dit door middel van nieuw kapitaal dat met de ETF instroomt.
2. Een terugtest tot de halving / zomer en dan het begin van de bull volgens de vorige cyclus.
Benieuwd wat jullie ervan denken. Aangezien niemand het weet heb ik wat winst genomen
Ik zie nu 2 scenarios.
1. Een korte retracement en verder omhoog richting >50k en richting de ATH. Dit door middel van nieuw kapitaal dat met de ETF instroomt.
2. Een terugtest tot de halving / zomer en dan het begin van de bull volgens de vorige cyclus.
Benieuwd wat jullie ervan denken. Aangezien niemand het weet heb ik wat winst genomen
No one can predict the market! - Who the hell knows!
Ik heb ook winst genomen/verkocht en daarna lager terug gekocht. Denk niet dat ik het vannacht aanhou, ziet er twijfelachtig uit naar mijn idee.Coldcat schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 17:17:
Ik zie nu 2 scenarios.
:strip_exif()/f/image/HqeWLOhd5VnYqlxaoeJTFEzW.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door Domino op 11-01-2024 19:11 ]
Ik verwacht eigenlijk wel n flinke dip vóór de halving, vooral omdat we vanaf september eigenlijk nog geen écht diepe correctie hebben gezien, $50k-$52k is volgens mij n flinke resistance dus ik denk dat we daar wel n paar keer tegenaan stuiteren.Coldcat schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 17:17:
Ik zie nu 2 scenarios.
Ik lul ook zomaar wat
Zou zeker gezond zijn en misschien zelfs wenselijk (ivm left translated cycle). Voorkeurscenario. Maar wat de mensen willen gebeurt zelden. 42k in eerste instantie, dieper door 38k. De grote jongens zijn hier om winst te maken, niet uit liefde voor Bitcoin of diens white paper/use case.shovelhead1340 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 19:32:
[...]
Ik verwacht eigenlijk wel n flinke dip vóór de halving, vooral omdat we vanaf september eigenlijk nog geen écht diepe correctie hebben gezien, $50k-$52k is volgens mij n flinke resistance dus ik denk dat we daar wel n paar keer tegenaan stuiteren.
(Ik ben soms wat pessimistisch, waarvoor excuses 😁)
[ Voor 9% gewijzigd door Beug op 11-01-2024 21:10 ]
Denk dat deze conclusie wat prematuur is. ETHBTC stuit op dit moment op de daily op weerstand bij de BMSB. Ik verwacht dat hij nog zeker daalt tot 0.04-0.045 alvorens een bodem te vormen, om daarna later in het jaar weer de weg omhoog in te zetten.tomtom901 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 21:08:
[...]
[Afbeelding]
Ben van mening dat de reversal op BTC/ETH inmiddels begonnen is per vandaag door de eerste higher high neer te zetten en de bearish downtrend te breken. Ik heb wat BTC inmiddels omgezet naar ETH (vanmorgen) en ga nu de focus in de PF wat meer op ETH leggen.
Dit zeg ik overigens als zijnde iemand met meer ETH dan BTC in de portfolio.
[ Voor 4% gewijzigd door Chaes op 11-01-2024 21:41 ]
Ik zie de timeframes als de H4 nog steeds higher highs en higher lows zetten, dus we gaan het zien. Als ik alles 100% wist dan zat ik hier niet, dus de visie van anderen is welkom.Chaes schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 21:40:
[...]
Denk dat deze conclusie wat prematuur is. ETHBTC stuit op dit moment op de daily op weerstand bij de BMSB. Ik verwacht dat hij nog zeker daalt tot 0.04-0.045 alvorens een bodem te vormen, om daarna later in het jaar weer de weg omhoog in te zetten.
Dit zeg ik overigens als zijnde iemand met meer ETH dan BTC in de portfolio.
Ik zie op de 4H niet echt higher lows (oké, vanaf 9 januari dan, maar dat timeframe is te kort). 9 november, 6 december, 20 december en 9 januari zijn er lower lows neergezet. Pieken zijn iets hoger, maar m.i. te vroeg om te spreken van een trend reversal. Ik hoop met je mee, maar denk dat het geen verkeerd idee is als BTC nog een paar maanden de leiding in handen houdt.tomtom901 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 21:45:
[...]
Ik zie de timeframes als de H4 nog steeds higher highs en higher lows zetten, dus we gaan het zien. Als ik alles 100% wist dan zat ik hier niet, dus de visie van anderen is welkom.
Nja, die high van 28 december is gewoon met een break of structure (close) gepakt vandaag, dus dat ziet er goed uit. Ik denk dat de low erin zit, maar ik ga het extra in de gaten houden om te kijken wie van ons gelijk heeftChaes schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 21:49:
[...]
Ik zie op de 4H niet echt higher lows (oké, vanaf 9 januari dan, maar dat timeframe is te kort). 9 november, 6 december, 20 december en 9 januari zijn er lower lows neergezet. Pieken zijn iets hoger, maar m.i. te vroeg om te spreken van een trend reversal. Ik hoop met je mee, maar denk dat het geen verkeerd idee is als BTC nog een paar maanden de leiding in handen houdt.
Bitcoin nog mooi in de range, echter niet door het historische level gekomen:
/f/image/rKbftGowXRcmHBlDdY40OghC.png?f=fotoalbum_large)
ETH/BTC heeft de afgelopen dagen een mooie run gemaakt, maar zit nu wel op een belangrijk punt waar er of "definitief" wordt doorgezet, of er een rejection plaatsvindt en lagere regionen worden opgezocht.
/f/image/rKbftGowXRcmHBlDdY40OghC.png?f=fotoalbum_large)
ETH/BTC heeft de afgelopen dagen een mooie run gemaakt, maar zit nu wel op een belangrijk punt waar er of "definitief" wordt doorgezet, of er een rejection plaatsvindt en lagere regionen worden opgezocht.
/f/image/P1dtcM4Q1jGzfYTw2THwqbV9.png?f=fotoalbum_large)
Replace fear of the unknown with curiosity | 48 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
BTC blijft wel mooi higher lows zetten onder die resistance. Hoe vaker deze getest wordt hoe groter de kans op doorbrekenTaro schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 22:24:
Bitcoin nog mooi in de range, echter niet door het historische level gekomen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Met zowel BTC als ETH/BTC die een soort van do or die punt naderen, kan ook een hele vette reject voor beiden en daarmee een dikke retrace voor de gehele markt volgen natuurlijk. Een soort van perfecte bulltrap, biggest one ever seen?
Hopelijk positieve doorbraak nog voor beiden. Mocht er voor BTC een poging komen om de 47.5-48.5k te doorbreken dan ga ik, afhankelijk van PA en of ik überhaupt aan de knoppen zit wel goed mijn long positie in de gaten houden.
Waarom zouden we idd niet nog ff de lows gaan testen? We zitten nog voor de halving, als history repeats begint de bullrun toch pas na de halving of this time is different? Natuurlijk hoop ik ook nog op een pump de komende tijd, maar dan ga ik ook uitstappen tijdelijk, ik had gister al willen uitstappen maar ik was te laat. We gaan het zien, van de ene kant ben ik niet blij dat Bitcoin nu ook voor een deel in ETF handen ligt, voelt gewoon niet goed omdat het BTC altijd recht tegenover fiat/aandelen heeft gestaan, en nu zit bitcoin er zelf in…YES schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 07:29:
[...]
BTC blijft wel mooi higher lows zetten onder die resistance. Hoe vaker deze getest wordt hoe groter de kans op doorbrekenMaar goed, we rijden natuurlijk wel mee op een potje ETF optimisme..
Met zowel BTC als ETH/BTC die een soort van do or die punt naderen, kan ook een hele vette reject voor beiden en daarmee een dikke retrace voor de gehele markt volgen natuurlijk. Een soort van perfecte bulltrap, biggest one ever seen?![]()
Hopelijk positieve doorbraak nog voor beiden. Mocht er voor BTC een poging komen om de 47.5-48.5k te doorbreken dan ga ik, afhankelijk van PA en of ik überhaupt aan de knoppen zit wel goed mijn long positie in de gaten houden.
Volgens mij begint de bullrun juist al voor de halving, in anticipatie op de halving wordt er meer ingeslagen/gekocht. Soort frontrunnen. Maar dat weet ik niet 100% zeker, zou het moeten opzoeken of dat klopt.Pinsa schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 08:59:
[...]
Waarom zouden we idd niet nog ff de lows gaan testen? We zitten nog voor de halving, als history repeats begint de bullrun toch pas na de halving of this time is different? Natuurlijk hoop ik ook nog op een pump de komende tijd, maar dan ga ik ook uitstappen tijdelijk, ik had gister al willen uitstappen maar ik was te laat. We gaan het zien, van de ene kant ben ik niet blij dat Bitcoin nu ook voor een deel in etf handen ligt, voelt gewoon niet goed omdat het btc altijd recht tegenover fiat/aandelen heeft gestaan, en nu zit bitcoin er zelf in…
Overigens, elke cycle is hoe dan ook anders, natuurlijk kan het in grote lijnen hetzelfde gaan maar dit is de eerste keer in aanloop naar een halving cycle dat ETFs zijn goedgekeurd. De vorige run hadden we in de aanloop er naartoe COVID die de boel redelijk de tering in hielp.
Wie weet krijgen we nog een dikke pump en daarna een correctie, maar komt die correctie helemaal niet meer op het huidige niveau.
Het is allemaal niet te voorspellen, dus kom je op het oude mantra, plan maken en risk management toepassen. Lukt je dat niet, dan is time in the market beter dan timing the market
bullrun bij btc start altijd 1 jaar na de ATH (na een jaar bear dus). Bull is dus al lang aan. Wat wel een regel is tot nu toe is dat de nieuwe ATH pas na de halving plaats vind. Doen we dat nu daarvoor dan heb je kans op een left translated cycle.Pinsa schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 08:59:
[...]
Waarom zouden we idd niet nog ff de lows gaan testen? We zitten nog voor de halving, als history repeats begint de bullrun toch pas na de halving of this time is different? Natuurlijk hoop ik ook nog op een pump de komende tijd, maar dan ga ik ook uitstappen tijdelijk, ik had gister al willen uitstappen maar ik was te laat. We gaan het zien, van de ene kant ben ik niet blij dat Bitcoin nu ook voor een deel in ETF handen ligt, voelt gewoon niet goed omdat het BTC altijd recht tegenover fiat/aandelen heeft gestaan, en nu zit bitcoin er zelf in…
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Ik doelde eigenlijk ook meer op de ath, beetje verkeerd verwoord. Die left translated cycle hebben we totaal geen zin… maar goed zie ik nog niet zo snel gebeuren. Ik blijf voorlopig nog bullishanti elppa schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:09:
[...]
bullrun bij btc start altijd 1 jaar na de ATH (na een jaar bear dus). Bull is dus al lang aan. Wat wel een regel is tot nu toe is dat de nieuwe ATH pas na de halving plaats vind. Doen we dat nu daarvoor dan heb je kans op een left translated cycle.
ja de kans op left translated word me dag rap kleiner. Zeker nu we geen moonshot gehad hebben door die ETF. Kan als nog natuurlijk aankomende weken enorm gaan pumpen door inflow van verse fiat, maar ik acht de kans klein dat we echt voorbij de ath komen voor de halving.Pinsa schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:14:
[...]
Ik doelde eigenlijk ook meer op de ath, beetje verkeerd verwoord. Die left translated cycle hebben we totaal geen zin… maar goed zie ik nog niet zo snel gebeuren. Ik blijf voorlopig nog bullishMocht het onverhoopt mis gaan uitstappen kan altijd nog.
"History doesn't repeat but often rhymes"
En "this time is different".
Ja. Klopt allemaal, we krijgen nooit hetzelfde, maar het valt wel te rijmen. Maar er is ondertussen veel meer kennis en voorgeschiedenis, plus het deelnemersveld is nu ook aan het verschuiven. Ik zou denken dat op de duur teveel mensen hier op gaan anticiperen en van zodra de meerderheid dat doet schuilt het gevaar dat het niet zal zijn wat we allemaal verwachten. Toch? Ik durf op dit ogenblik in de markt niet te hard kijken en handelen op zaken die in het verleden gebeurden. Hoe doen jullie dat? Puur TA en PA? Nemen jullie dat nog mee in jullie analyse en handelen?
En "this time is different".
Ja. Klopt allemaal, we krijgen nooit hetzelfde, maar het valt wel te rijmen. Maar er is ondertussen veel meer kennis en voorgeschiedenis, plus het deelnemersveld is nu ook aan het verschuiven. Ik zou denken dat op de duur teveel mensen hier op gaan anticiperen en van zodra de meerderheid dat doet schuilt het gevaar dat het niet zal zijn wat we allemaal verwachten. Toch? Ik durf op dit ogenblik in de markt niet te hard kijken en handelen op zaken die in het verleden gebeurden. Hoe doen jullie dat? Puur TA en PA? Nemen jullie dat nog mee in jullie analyse en handelen?
Een terugtest van 30% zou helemaal niet raar zijn voor de halving.
De data van vorige keer is niet relevant door de COVID ellende. Maar als voorbeeld. Het blauwe patroon is het aantal dagen van de vorige halving met 98 dagen tot de halving.
/f/image/u2bgzfqBUUuqwVK10fJFDXeZ.png?f=fotoalbum_large)
Ik had een grote moonshot verwacht na de ETF. Bij het uitblijven ervan is het scenario van een dump realistischer geworden. Kijkend naar het aantikken van de FIB 0.618 level vorige keer.
/f/image/vuyBvKNy7V5nT6G87knZKvyl.png?f=fotoalbum_large)
Kijkend naar vorige cyclus zou een move richting rood en daarna groen mij niet raar lijken. Terug naar de 0.236 lijkt me niet heel realistisch. Maar de range ~32k-28k zou ik niet van opkijken.
/f/image/jMRx6poGHVXvAWhaI6rURLIb.png?f=fotoalbum_large)
Als mogelijk scenario.
De data van vorige keer is niet relevant door de COVID ellende. Maar als voorbeeld. Het blauwe patroon is het aantal dagen van de vorige halving met 98 dagen tot de halving.
/f/image/u2bgzfqBUUuqwVK10fJFDXeZ.png?f=fotoalbum_large)
Ik had een grote moonshot verwacht na de ETF. Bij het uitblijven ervan is het scenario van een dump realistischer geworden. Kijkend naar het aantikken van de FIB 0.618 level vorige keer.
/f/image/vuyBvKNy7V5nT6G87knZKvyl.png?f=fotoalbum_large)
Kijkend naar vorige cyclus zou een move richting rood en daarna groen mij niet raar lijken. Terug naar de 0.236 lijkt me niet heel realistisch. Maar de range ~32k-28k zou ik niet van opkijken.
/f/image/jMRx6poGHVXvAWhaI6rURLIb.png?f=fotoalbum_large)
Als mogelijk scenario.
No one can predict the market! - Who the hell knows!
Ik denk dat er nog rek naar boven zit. We zitten nu wel op een cruciaal moment.
Short term ben ik dus nog bullish. Zit momenteel in een long met SL onder de onderste box.
RSI hikt ook tegen de support aan. Volume is goed. Sentiment is nog steeds oke en als je ziet hoe de wicks naar beneden worden opgekocht..
Beide boxen zijn tevens historische levels die relevant zijn. Op 49-50k zit wel nog een relevant resistance level die ik niet heb getekend.
Short term ben ik dus nog bullish. Zit momenteel in een long met SL onder de onderste box.
RSI hikt ook tegen de support aan. Volume is goed. Sentiment is nog steeds oke en als je ziet hoe de wicks naar beneden worden opgekocht..
Beide boxen zijn tevens historische levels die relevant zijn. Op 49-50k zit wel nog een relevant resistance level die ik niet heb getekend.
/f/image/f8XttqzNWb1Xlvk7z9N60OcL.png?f=fotoalbum_large)
Gaat best oke, tochChaes schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 21:49:
[...]
Ik zie op de 4H niet echt higher lows (oké, vanaf 9 januari dan, maar dat timeframe is te kort). 9 november, 6 december, 20 december en 9 januari zijn er lower lows neergezet. Pieken zijn iets hoger, maar m.i. te vroeg om te spreken van een trend reversal. Ik hoop met je mee, maar denk dat het geen verkeerd idee is als BTC nog een paar maanden de leiding in handen houdt.
/f/image/cXwSe3rhkC4GwTDn3ikVYd5x.png?f=fotoalbum_large)
Edit: FVGs zijn gevuld
[ Voor 3% gewijzigd door tomtom901 op 12-01-2024 17:33 ]
‘Verkeerde topic’
[ Voor 89% gewijzigd door kbuntu op 12-01-2024 17:54 ]
Laat hem maar eens de bull market support band testen en uit dit kanaal zakken. Komt vanzelf als mensen hun deel in Greyscale blijven dumpen na maandenlang geen exit optie te hebben.Taro schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 18:55:
BTC heeft de onderkant van de range getest:
Is dat niet wat heel diep?Joosie200 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 18:59:
[...]
Laat hem maar eens de bull market support band testen en uit dit kanaal zakken. Komt vanzelf als mensen hun deel in Greyscale blijven dumpen na maandenlang geen exit optie te hebben.
Denk dat er heel wat buy pressure zal zijn tss 42 en 38k.
Sinds half oktober is niks meer getest, de fib retracement .618 is ondertussen wel aangetikt gisteren. Verschil met 2019, er zijn nu spot etfs. Maar ik zie niet waarom na 3 maand up only (kortstondige dips van 5-10% is geen retracement) de stoom er niet af kan zijn. Ook in 2019 zagen we vlak voor de halving nog een duikeling van 20-30%. En covid was nog niet in zicht toen. Dat kwam pas in 2020 als black swan.Masstje schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 19:06:
[...]
Is dat niet wat heel diep?
Denk dat er heel wat buy pressure zal zijn tss 42 en 38k.
Etfs brengen verkoopdruk, nog geen koopdruk. De lancering was al ingecalculeerd en ingeprijsd. Het is curieus hoe de koers namelijk wel flink omhoog stijgt op nepnieuws maar de dag van lancering en goedkeuring er qua bitcoin niks is gebeurd. Nee we zagen de altcoins weer opleven.
Due ik zie zeker genoeg ruimte tussen 35k en 45k wat los zand is. Zo gewonnen, zo geronnen zonder retests. Die horen er bij, zelfs in een bullmarkt. Hoe langer zonder, hoe groter ze uitvallen zo blijkt uit de historie. Bovendien is het fib level 48.6k met een wick gekieteld, er ligt nog genoeg weerstand tussen 48k en 50k. Al kan rangen in niemandsland ook.
2019 is er geen halving geweest in het universum waar ik me bevind. En in 2020 was er wel 1 en was de dump covid/ liquidity crush.Joosie200 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 19:18:
[...]
Sinds half oktober is niks meer getest, de fib retracement .618 is ondertussen wel aangetikt gisteren. Verschil met 2019, er zijn nu spot etfs. Maar ik zie niet waarom na 3 maand up only (kortstondige dips van 5-10% is geen retracement) de stoom er niet af kan zijn. Ook in 2019 zagen we vlak voor de halving nog een duikeling van 20-30%. En covid was nog niet in zicht toen. Dat kwam pas in 2020 als black swan.
Etfs brengen verkoopdruk, nog geen koopdruk. De lancering was al ingecalculeerd en ingeprijsd. Het is curieus hoe de koers namelijk wel flink omhoog stijgt op nepnieuws maar de dag van lancering en goedkeuring er qua bitcoin niks is gebeurd. Nee we zagen de altcoins weer opleven.
Due ik zie zeker genoeg ruimte tussen 35k en 45k wat los zand is. Zo gewonnen, zo geronnen zonder retests. Die horen er bij, zelfs in een bullmarkt. Hoe langer zonder, hoe groter ze uitvallen zo blijkt uit de historie. Bovendien is het fib level 48.6k met een wick gekieteld, er ligt nog genoeg weerstand tussen 48k en 50k. Al kan rangen in niemandsland ook.
We zitten al best lang boven de bullmarket supportband zonder retest. Dat is al reden genoeg voor een mogelijke retrace. Ik zeg niet dat het gebeurt, maar de kans is imho groot.anti elppa schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 19:32:
[...]
2019 is er geen halving geweest in het universum waar ik me bevind. En in 2020 was er wel 1 en was de dump covid/ liquidity crush.
Die 38k was 4 weken lang een dingetje waar we rond gehangen hebben, ligt op -20% van de 48k dat we geraakt hebben en binnen enkele dagen komt bmsb ook op dat niveau.
Lijkt me wel plausibel, lager zie ik het niet faan zonder black swans
Lijkt me wel plausibel, lager zie ik het niet faan zonder black swans
Op dit moment gebeurt het al, de retrace.almightyarjen schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 19:34:
[...]
We zitten al best lang boven de bullmarket supportband zonder retest. Dat is al reden genoeg voor een mogelijke retrace. Ik zeg niet dat het gebeurt, maar de kans is imho groot.

ik zeg ook nergens dat er geen retest komt. Er is volgens mij al wat bezig afgelopen 2 dagenalmightyarjen schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 19:34:
[...]
We zitten al best lang boven de bullmarket supportband zonder retest. Dat is al reden genoeg voor een mogelijke retrace. Ik zeg niet dat het gebeurt, maar de kans is imho groot.
Ik sta er trouwens alleen niet van te kijken als we helemaal niet meer onder de 38k komen. Zelfs onder de 42 moet ik nog maar zien.
En bullmarkt support band is pas laatste jaren iets. Echt een Benjamin cowen ding. Daarvoor was het altijd de 21weekly.
Wellicht is het deze keer de 50 dma. Niemand weet het
[ Voor 3% gewijzigd door anti elppa op 12-01-2024 20:01 ]
Klopt, maar wel een pre halving tijdelijke top. Dat zie ik nu op de loer liggen met kortstondig 49k aan tikken, overeenkomstig met het fib level gevoed door de ETF lancering nu.anti elppa schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 19:32:
[...]
2019 is er geen halving geweest in het universum waar ik me bevind. En in 2020 was er wel 1 en was de dump covid/ liquidity crush.
Op naar de BSB dan maar?
Mjah, het is weekend he. Morgenochtend de alts dubbele digits in het groen kan maar zo, Bitcoin weer in de range....almightyarjen schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 23:24:
Op naar de BSB dan maar?
Maar ik ga voor vannacht in ieder geval geen posities laten lopen, 33-37k is niet vreemd om even terug te testen voor Bitcoin.
Nou ik vind dat vrij optimistisch, maar we zullen zien.anti elppa schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 19:58:
[...]
ik zeg ook nergens dat er geen retest komt. Er is volgens mij al wat bezig afgelopen 2 dagenIk corrigeer alleen ff wat verkeerde data.
![]()
Ik sta er trouwens alleen niet van te kijken als we helemaal niet meer onder de 38k komen. Zelfs onder de 42 moet ik nog maar zien.
En bullmarkt support band is pas laatste jaren iets. Echt een Benjamin cowen ding. Daarvoor was het altijd de 21weekly.
Wellicht is het deze keer de 50 dma. Niemand weet het
Gelukkig dat ik toen mijn Coinbase aandelen verkocht heb. Nu een mooi moment zoeken om ze terug te kopen.superpolm schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:58:
[...]
Ik houd mijn crypto gewoon vast, wel zit ik er over te denken om mijn Coinbase aandelen te verkopen.
Tijdelijk opveren rond 41.5k, daar lag dus al wat aan limit orders klaar. Ben benieuwd of de koers nog <40k duikt van het weekend. Dan komt mijn laddertje aan limit orders ook aan bod
Hier ook nog funds klaar staan voor het geval we de 35k aanraken maar eerlijk gezegd mag het van mij nu wel stoppen met dippen, hangen nu net boven de SMA50:Joosie200 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 00:02:
Tijdelijk opveren rond 41.5k, daar lag dus al wat aan limit orders klaar. Ben benieuwd of de koers nog <40k duikt van het weekend. Dan komt mijn laddertje aan limit orders ook aan bod
/f/image/Icn9p318WOVSJiIyTCcwzwKD.png?f=fotoalbum_large)
Dit dipje is nog steeds geen serieuze terugtest te noemen. Even wat dieper duiken naar minimaal de 35k zone zou gezond zijn. Ook een reality check voor velen mbt de volatiliteit BTC.
16% dip in 2 dagen is niet niks. Ja vroeger deed btc nog wel grovere dumps in korte tijd, maar dat was vroeger. Elke cycle word het minder en minder.JPS schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 11:37:
Dit dipje is nog steeds geen serieuze terugtest te noemen. Even wat dieper duiken naar minimaal de 35k zone zou gezond zijn. Ook een reality check voor velen mbt de volatiliteit BTC.
Wat ik gisteren al schreef, onder de 38 zie ik niet snel gebeuren. Die ETF boys/ banksters kunnen nu ook met een stevige korting kopen. Vergeet dat niet
[ Voor 7% gewijzigd door anti elppa op 13-01-2024 12:20 ]
Als je de wicks op de daily buiten beschouwing laat is het nog geen 10%anti elppa schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 12:19:
[...]
16% dip in 2 dagen is niet niks. Ja vroeger deed btc nog wel grovere dumps in korte tijd, maar dat was vroeger. Elke cycle word het minder en minder.
Eens dat de schommelingen iedere cycle minder worden (zeker nu ook door introductie van de ETF's), maar deze klein sell-off na 3 maanden upswing stelt echt niet veel voor.
Klopt er is best wat koopdruk. Vanuit de ETF's zal er denk ik bij kleinere correcties weer makkelijker/sneller worden gekocht. Ik verwacht ook geen hele diepe daling, maar het ~35k nivo van eind oktober is niet gek om nog even naar terug te zakken voordat het weer hard omhoog mag.Wat ik gisteren al schreef, onder de 38 zie ik niet snel gebeuren. Die ETF boys/ banksters kunnen nu ook met een stevige korting kopen. Vergeet dat niet
:strip_exif()/f/image/TBXspooxwyKNk6awxQsoGsIj.jpg?f=fotoalbum_large)
Voorlopig trendlijn niet kunnen gainen. Duidelijke afwijzing op zowel 1h als 4h. Misschien dat een test van de 42 weer wat power kan geven.
Het volledige plaatje zoals ik 'm heb staan
:strip_exif()/f/image/zhQDuhIPPXxOIaHZaFIn5Jd2.jpg?f=fotoalbum_large)
Nieuwe poging om de trendlijn te gainen
:strip_exif()/f/image/MoF9dS3ak2rT7PuCka48Bk9c.jpg?f=fotoalbum_large)
Dichtbijzijnde liquiditeit ligt boven ons. Op 42k is de liquiditeit nagenoeg weg door die wick eerder vandaag. En dan op het grote plaatje rond 34k. 38k verrassend weinig.
/f/image/y5PREGUgXJsT1imqDL6lUnGh.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/kte5miDVUa8YRBiQOPCUeQeR.png?f=fotoalbum_large)
2e poging opnieuw afgeketst.
:strip_exif()/f/image/AIlNeqbYPmsv9g0JPWqHnBEL.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 99% gewijzigd door Beug op 13-01-2024 19:05 ]
Gezond? Ik snap dit soort uitspraken nooit zo goed.JPS schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 11:37:
Maandag beurzen dicht las ik i.v.m. Martin Luther King dag in de USA. Ik heb even niks meer gedaan kwa verkopen of kopen dit weekend omdat ik volgende week of later ook nog wel een retest zie gebeuren. Bij mij ligt de focus meer op de alts, ws als ik deze keer inkoop gaat het naar de hold pot 
@Palindrome wat snap je niet aan de uitspraak gezond?
@Palindrome wat snap je niet aan de uitspraak gezond?
[ Voor 7% gewijzigd door Pinsa op 14-01-2024 13:40 ]
Let op:
Regels voor dit topic:
En verder wat algemene regels
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
- Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.
Regels voor dit topic:
- Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
- Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
- Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.
En verder wat algemene regels
- Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!