Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Hoe kan het ook anders, op 1 januari! We zijn er bijna.
Allemaal de allerbeste wensen voor 2024
Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Ik heb een kleine short klaar staan op 44.322, in het verleden is hij op die rode fib lijn wel vaker afgeketst.Taro schreef op maandag 1 januari 2024 @ 21:10:
Gokken we op een uitbraak of straks een short opbouwen?
[Afbeelding]
Maar aangezien resultaten van het verleden niet altijd gelden heb ik er maar een kleine short van gemaakt.
/f/image/zuUhjciFlXtQ5PiDaXODBXZ9.png?f=fotoalbum_large)
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Op Bitcoin en de alts de shorts zojuist maar gesloten met zo'n 8-10%, die ga ik gedurende de nacht niet open laten staan.
Dat eindigt uiteraard ooit, maar tot die tijd kan je met het spotten van dergelijke trends wel je voordeel doen. Vorige week werkte het niet, waarschijnlijk ivm Kerst, maar ik maak nu denk ik al een maandje gebruik van deze trend. INJ stijgt regelmatig als Bitcoin daalt, daarnaast performed INJ aan het begin van de week lekker en kan je deze het beste woensdag eind van de middag verkopen en bijv. inwisselen voor SOL. Hopelijk gaat het deze week ook weer zo.D_Jeff schreef op maandag 1 januari 2024 @ 23:08:
De vraag dan alleen nog: hoe lang blijft INJ nog relevant?
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
De deadline voor het indienen van de laatste wijzigingen was 29 december.resusaapje schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:28:
[...]
Aha, en het klopt ongetwijfeld niet, dus VERKOPEN!
Aangezien veel mensen vanwege de feestdagen tot vandaag vrij waren, lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze vandaag al een goedkeuring uitsturen. Het lijkt me waarschijnlijker dat er eind van de week, begin volgende week een interne SEC meeting volgt en er uitsluitsel komt voor de deadline van Ark Invest (10 januari 2024).
Trust me when I say this is only the beginning.
ja was wel wat hoger daarstraks. Niet erg idioot hoor voor het punt waar we nu zitten. Gelukkig zakt hij nu al wat. BTC D is wel lekker gebounced.Antifon schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 13:03:
Funding rate loopt aardig op. Mocht er dan toch een dump komen, dan kan het wel eens hard gaan. Temeer nu er sinds de 25K in september nog geen pullback is geweest die in verhouding staat tot de stijging. Spannend weekje voor de boeg
Nu kleine correctie bij BTC, alleen maar goed. Ik verwacht overigens niet dat we nu weer terug zakken naar de 43k bijvoorbeeld. Al weet je het natuurlijk nooit bij btc
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Met paywall blijkbaar. Dit artikel is wel te lezen als je er via Facebook naar toe gaat
[ Voor 56% gewijzigd door Gelukszoekr op 02-01-2024 17:06 ]
Bitcoin - A weapon of mass disruption
https://archive.is/202401...-lente-werd/10514668.htmlGelukszoekr schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:05:
https://www.tijd.be/dossi...4aIImI#Echobox=1704107285
Met paywall blijkbaar. Dit artikel is wel te lezen als je er via Facebook naar toe gaat
Er wordt wel een woordje uitleg verwacht bij linkdropping
Uhm. Tja. Wat zou jij er over zeggen? Wat mij betreft wel weer een leuk stukje tekst met de gedachte erbij van iemand uit de traditionele bankenwereldSlonzo schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:08:
[...]
https://archive.is/202401...-lente-werd/10514668.html
Er wordt wel een woordje uitleg verwacht bij linkdropping
$BTC quarterly bars. Now into the most bullish portion of the 4 yr cycle.
— Bob Loukas 🗽 (@BobLoukas) 2 januari 2024
History rhymes often. pic.twitter.com/ZCRmYOZMXV
En welk percentage permanently lost. Daar zijn cijfers van, maar ik denk dat het werkelijke aantal hoger zal liggenNumbers schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 09:53:
Nog een mooie van IntoTheBlock. Hodlers >5 jaar, wat overeenkomt met bijna 1/3 van de beschikbare BTC. Vraag me wel af welk percentage hiervan eeuwige hodlers zijn.
[Afbeelding]
Dat is ook wat ik bedoelde met eeuwige hodlersalmightyarjen schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:02:
[...]
En welk percentage permanently lost. Daar zijn cijfers van, maar ik denk dat het werkelijke aantal hoger zal liggen
70% zit bij hodlers >6 maanden
30% zit bij hodlers >5 jaar
Dat zijn vrije serieuze percentages.
Ik wist het hahaha...
Eerst ff oppompen zodat ze het nu met winst kunnen verkopen en dan zo lekker goedkoop de ETF's kunnen inrollen .....
Zo voorspelbaar
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
Als het waar is dan is het de grootste kwestie van "aan het lijntje houden" in eeuwen.YES schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:31:
Is dit betrouwbaar of is het een truc om de prijs te drukken zoals @FijneKerst denkt?
[Afbeelding]
En een grote middelvinger van de SEC naar de Judges die hem op de vingers hebben getikt enkele maanden geleden.
Het zou me erg verbazen na alle hordes die de SEC heeft opgegooid de laatste weken voor de ETF brokers zoals Blackrock, ARK, Fidelity e.d.
Ze hebben aan alles voldaan wat de SEC wou, en dan alsnog de deur dicht smijten?... Dan kan Gary wel een bunker op gaan zoeken ergens, want dan breekt alle hel los denk ik
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
Ach die tweet zag ik voorbij komen, geen idee wat de betrouwbaarheid van die 'analist' is. Ik bedoelde het ook niets als een serieuze bron of waarschuwing, meer als mogelijke verklaring van de dip net.FijneKerst schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:35:
[...]
Als het waar is dan is het de grootste kwestie van "aan het lijntje houden" in eeuwen.
En een grote middelvinger van de SEC naar de Judges die hem op de vingers hebben getikt enkele maanden geleden.
Het zou me erg verbazen na alle hordes die de SEC heeft opgegooid de laatste weken voor de ETF brokers zoals Blackrock, ARK, Fidelity e.d.
Ze hebben aan alles voldaan wat de SEC wou, en dan alsnog de deur dicht smijten?... Dan kan Gary wel een bunker op gaan zoeken ergens, want dan breekt alle hel los denk ik
Het zou mij niets verbazen als dit een tweet is om daadwerkelijk de prijs te drukken voor wat goedkopere inkoop, of een tweet om voor een bepaald medium, naam, oid wat meer aandacht te genereren.
Je kan gewoon niets met dit soort berichten, het kan waar zijn, het kan niet waar zijn, het kan gebakken lucht zijn of een terechte waarschuwing, je weet het pas zeker als de SEC iets naar buiten brengt en tegen die tijd kan je door dergelijke paniekberichten hele domme keuzes hebben gemaakt, als je ze wel serieus neemt. Daarom lekker voorbij laten gaan.
Precies. in ieder geval geen hals over kop acties gaan ondernemen n.a.v. random berichten op het internetYES schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:39:
[...]
Ach die tweet zag ik voorbij komen, geen idee wat de betrouwbaarheid van die 'analist' is. Ik bedoelde het ook niets als een serieuze bron of waarschuwing, meer als mogelijke verklaring van de dip net.
Het zou mij niets verbazen als dit een tweet is om daadwerkelijk de prijs te drukken voor wat goedkopere inkoop, of een tweet om voor een bepaald medium, naam, oid wat meer aandacht te genereren.
Je kan gewoon niets met dit soort berichten, het kan waar zijn, het kan niet waar zijn, het kan gebakken lucht zijn of een terechte waarschuwing, je weet het pas zeker als de SEC iets naar buiten brengt en tegen die tijd kan je door dergelijke paniekberichten hele domme keuzes hebben gemaakt, als je ze wel serieus neemt. Daarom lekker voorbij laten gaan.
Aan de hand van vorige TA, kan men nu dan een daling verwachten tot de mid 30 regio? Of blijven we nu even enorm volatiel tot de bevestiging of afkeuring van de SEC..Taro schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:12:
Normaal gesproken wandel ik in de pauze even, maar door de regen gedwongen naar het scherm te kijken...
Short geopend & gesloten:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En weer aan het werk
Spannende periode dat wel.
Persoonlijk baal ik wel want had een dikke verkoop order op 47k staan. Een net niet verhaal helaas.
Beste kan je nu ff niets doen. Je hebt kans dat we morgen gewoon weer op 45 staan. Dit soort fases heb je vaker bij btc. Als je niet weet wat je doet, gewoon hodl en niet kijken. Ga dan iig niet traden want je gaat 100% zeker rekt.Rubberen schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:46:
[...]
Aan de hand van vorige TA, kan menb'u dan een daling verwachten tot de mid 30 regio? Of blijven we nu even enorm volatiel tot de bevestiging of afkeuring van de SEC..
Persoonlijk baal ik wel want had een dikke verkoop order op 47k staan. Een net niet verhaal helaas.
Ik verwacht ook gewoon nog dat de sec de boel goedkeurt en dan staan we zo in de 48-55k regio. Bij een echte reject knallen we ook zo naar de 38k. Al is er nu al een aardige test geweest en weakhands zijn er nu ook al uit.
Again, beste is hier niet te traden, of iig met lage leverage. 5x kan al killing zijn
10 januari staat de etf aanvraag van ark op de agenda. Die aanvraag kan niet meer uitgesteld worden, dus reject of approval. Tot die tijd zal het wel wat volatiel blijven rond de 42k.Rubberen schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:46:
[...]
Aan de hand van vorige TA, kan menb'u dan een daling verwachten tot de mid 30 regio? Of blijven we nu even enorm volatiel tot de bevestiging of afkeuring van de SEC..
/f/image/XOFiuIY99uOEFabY9XSUJRyk.png?f=fotoalbum_large)
Na het sluiten van de short longs geopend op BTC en de alts, ADA per ongeluk nog hoge leverage, toch lekker
:fill(white):strip_exif()/f/image/OzcpUkpMdQU9eXVKtTNqM56S.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/6kVfZg6DyUk5MJiGOtmI8WLL.png?f=user_large)
Edit: ARB gaat ook prima

:fill(white):strip_exif()/f/image/OQSFcz7CkSXoxzpBlcyxKKPn.png?f=user_large)
[ Voor 11% gewijzigd door Taro op 03-01-2024 17:35 ]
/f/image/5iIYejp32RXncXfaEOHSG4a1.png?f=fotoalbum_large)
Taro schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 17:11:
Bitcoin weer onderweg naar de bovenkant:
[Afbeelding]
Na het sluiten van de short longs geopend op BTC en de alts, ADA per ongeluk nog hoge leverage, toch lekker
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Edit: ARB gaat ook prima![]()
[Afbeelding]
Het groen/rode channel? Dat betreft de Regression Trend op TradingView.green-tea schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 18:42:
Welk support channel indicator gebruik jij? Die ik online heb/ken werken niet juist?
[...]
Als je bedoelt: Op basis waarvan bepaal je je instapmoment / support levels: Voor het charten gebruik ik de zaken die je in de afbeeldingen hier ziet. Verder gebruikte ik vaak o.a. verschillende MA's (25, 99, etc.), maar tijdens een uptrend doe ik daar weinig mee en is het op basis van veel ervaring en "gevoel * ". Op ByBit heb ik nu bijv. geen enkele indicator aanstaan. Wel kijk ik regelmatig naar links op de 15m chart voor horizontale lijnen tbv support/resistance.
* Heb ik weleens eerder toegelicht, laten we het erop houden dat ik wat medische boxen check voor hersenkronkels die het traden makkelijker maken en bijv. bijdragen aan patroonherkenning.
/f/image/oA7GI9WHOdvKf1xqrMImldDf.png?f=fotoalbum_large)
De shorts lopen prima, stop loss in profit:
:fill(white):strip_exif()/f/image/eXB7zrA24lUE9LCrgTPMRUVb.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/87JSL25R2uFxCsmxwsaRCm6Y.png?f=user_large)
Edit: SL's gehit. Nu long, target: 43.8k. SL vlak onder instappunt.
Edit 2: De long heeft +13% aangetikt, uiteindelijk iets lager gesloten. Nu even aankijken.
:fill(white):strip_exif()/f/image/CHcP0T1JtvTnlqGQQigrRv8z.png?f=user_large)
[ Voor 20% gewijzigd door Taro op 03-01-2024 20:46 ]
Altijd mooi om te zien die prijsactie. Nu in een long, maar weet niet of we ook echt al weer ver omhoog zullen gaan.Taro schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:59:
Dat was de retest van onderkant channel én driehoek:
[Afbeelding]
De shorts lopen prima, stop loss in profit:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Edit: SL's gehit. Nu long, target: 43.8k. SL vlak onder instappunt.
Edit 2: De long heeft +13% aangetikt, uiteindelijk iets lager gesloten. Nu even aankijken.
[Afbeelding]
/f/image/oQyfHKZ3sDkKSEWUriRUNUk5.png?f=fotoalbum_large)
Op de 1M ook nog steeds groen:
/f/image/ushKywq3XAuR6MOlsLwRwcQk.png?f=fotoalbum_large)
Tegen de tijd dat ik de long sloot was een andere positie in een alt coin al geliquideerd, deze was gelukkig klein met een hoog leverage dus dat was te overzien.
Maar die mislukte long op BTC was pijnlijker, net als dat ik hem in paniek sloot. Inmiddels zijn we namelijk wel een stuk gebounced en was mijn verlies een stuk beperkter gebleven als ik niets gedaan had.
Lessen die ik wederom geleerd heb:
- geen posities openen op basis van hoop of bias
- doe je dit wel, dan je risk management héél goed voor elkaar hebben
- en dus leverage posities openen waarvan je liquidatie kan hebben (zoals de alt),
- óf zo'n leverage instellen dat je flinke marge naar beneden hebt
Overigens sta ik nog steeds goed in het groen over de hele linie. Ik had alleen een doel voor ogen mbt het aantal sats waarmee ik de bullrun in zou willen, dat is nu weer even uit zicht geraakt helaas.
Tel je zegeningen: je hebt weer wat geleerd, en je staat nog steeds in het groen.
En extra positief: je deelt het hier; leren wij er ook wat van
Ikzelf was op het moment van de dump met heel andere, belangrijker zaken bezig (ja, die zijn er)
Had ik verkocht als ik aan de knoppen zat? Misschien, maar waarschijnlijk niet.
Ik had er wel eerder wat fiat in kunnen drukken en er dan nog positiever voor gestaan dan nu. Maar goed, ik ben blij met wat ik nu al heb. En dat ik hier telkens weer wat bij leer dankzij jouw fouten
[ Voor 40% gewijzigd door resusaapje op 04-01-2024 18:41 ]
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Dit gebeurde mij heel vaak, uiteindelijk gestopt met traden omdat ik op de lange duur niet winstgevend kon zijn.YES schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:00:
Die hele correctie gisteren heeft mij nog best wat geld gekost. Met een ongekend gevoel voor timing opende ik een long positie omdat ik hoopte dat BTC zou bouncen op of iets onder de 44k. Binnen minuten daarna dook BTC naar beneden en vlogen de rode cijfers me om de oren.
Tegen de tijd dat ik de long sloot was een andere positie in een alt coin al geliquideerd, deze was gelukkig klein met een hoog leverage dus dat was te overzien.
Maar die mislukte long op BTC was pijnlijker, net als dat ik hem in paniek sloot. Inmiddels zijn we namelijk wel een stuk gebounced en was mijn verlies een stuk beperkter gebleven als ik niets gedaan had.
- en dus leverage posities openen waarvan je liquidatie kan hebben (zoals de alt),
Overigens sta ik nog steeds goed in het groen over de hele linie. Ik had alleen een doel voor ogen mbt het aantal sats waarmee ik de bullrun in zou willen, dat is nu weer even uit zicht geraakt helaas.
De meest wijze les die voor mij werkte is risk management goed in orde te hebben. Inmiddels jaartje of wat eruit gaan we het weer proberen.
tja zo vaak gehad vroeger. Goed dat je het deelt.YES schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:00:
Die hele correctie gisteren heeft mij nog best wat geld gekost. Met een ongekend gevoel voor timing opende ik een long positie omdat ik hoopte dat BTC zou bouncen op of iets onder de 44k. Binnen minuten daarna dook BTC naar beneden en vlogen de rode cijfers me om de oren.
Zoals ik gisteren al poste hier, beter helemaal niets doen als je niet weet wat je doet tijdens dit soort volatiele momenten. Ik doe dat eigenlijk al jaren niet meer. Ik hing iig beetje achterover met een bak koffie op et moment dat het gebeurde. Die long van mij kreeg harde klappen maar boeide niet. LP staat ergens halverwege de 30 en heb al 4x winst genomen. Nu staat dat ding alweer op 200% in de plus. Prima.
Ik pak alleen nog maar lange trades op btc, verder niets. Scalpen en daytraden werkt niet voor mij. Ja ik maak over 20 trades zeker 15x winst, maar kost me teveel tijd en energie. En als ik dan 1x trade in een maand pak ik vele malen meer winst
Kudo's voor het delen. Ik zat ook long op hetzelfde moment, weliswaar met ruime S/L. Die is ook gepakt, maar op dezelfde as had ik heel veel spot orders die ik tussen 45-46k verkocht had teruggeplaatst tussen 40-41k. Die zijn allemaal afgegaan. Dus het is beperkt gebleven, alleen de drop was over de hele linie wel significant voor de pf.YES schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:00:
Inmiddels alweer >44k, dus als we 44.7-44.8 breken kan het hard gaan.
Helemaal goed dat je er een positieve draai aan kan geven. Ik zie het ook niet helemaal alleen maar als negatief hoor.resusaapje schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:46:
Voor hetzelfde geld was hij nog meer gezakt. Kan je op zo'n moment toch niet goed voorspellen. En dan was je blij geweest dat je op de 'stop, hou op' knop hebt gedrukt.
Tel je zegeningen: je hebt weer wat geleerd, en je staat nog steeds in het groen.
En extra positief: je deelt het hier; leren wij er ook wat van
Ikzelf was op het moment van de dump met heel andere, belangrijker zaken bezig (ja, die zijn er)
Had ik verkocht als ik aan de knoppen zat? Misschien, maar waarschijnlijk niet.
Ik had er wel eerder wat fiat in kunnen drukken en er dan nog positiever voor gestaan dan nu. Maar goed, ik ben blij met wat ik nu al heb. En dat ik hier telkens weer wat bij leer dankzij jouw fouten
Wat ik voornamelijk wil benadrukken is dat ik (en eigenlijk iedereen) altijd met een plan moet traden. Als je wilt gokken alsof je in het casino bent, is dat ook een plan, maar dan moet je ook begrijpen en beseffen dat je geliquideerd kan worden (als je leveraged trade) en niet in paniek raken wanneer dit een realistische uitkomst wordt.
Nu deed ik maar wat, zonder er een duidelijke SL aan te koppelen en met een liquidatieprijs die met een 4k daling in nog geen uur ineens wel en stuk dichterbij kwam. Als deze long met een dusdanig klein percentage van mijn pf was dat liquidatie geen probleem was, had ik mijn telefoon lekker weggelegd. Maar nu, doordat er teveel in zat, drukte ik snel op de close knop en nam mijn verlies. Had ik dat niet gedaan dan was de prijs nu nog geen $400 meer onder mijn entry.. Als ik mijn risk management op orde had gehad was mijn verlies op dit moment zoveel kleiner geweest.
Vandaar de les: maak een plan en let op risk management. In welke situatie dan ook, het kan je altijd helpen.
Eigenlijk de les: open geen trade zonder plan, imho. Voor het enteren bepalen;YES schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 21:37:
[...]
Helemaal goed dat je er een positieve draai aan kan geven. Ik zie het ook niet helemaal alleen maar als negatief hoor.
Wat ik voornamelijk wil benadrukken is dat ik (en eigenlijk iedereen) altijd met een plan moet traden. Als je wilt gokken alsof je in het casino bent, is dat ook een plan, maar dan moet je ook begrijpen en beseffen dat je geliquideerd kan worden (als je leveraged trade) en niet in paniek raken wanneer dit een realistische uitkomst wordt.
Nu deed ik maar wat, zonder er een duidelijke SL aan te koppelen en met een liquidatieprijs die met een 4k daling in nog geen uur ineens wel en stuk dichterbij kwam. Als deze long met een dusdanig klein percentage van mijn pf was dat liquidatie geen probleem was, had ik mijn telefoon lekker weggelegd. Maar nu, doordat er teveel in zat, drukte ik snel op de close knop en nam mijn verlies. Had ik dat niet gedaan dan was de prijs nu nog geen $400 meer onder mijn entry.. Als ik mijn risk management op orde had gehad was mijn verlies op dit moment zoveel kleiner geweest.
Vandaar de les: maak een plan en let op risk management. In welke situatie dan ook, het kan je altijd helpen.
risk to reward
positiegrootte
SL
TP-1
TP-2 evt
Key levels voor rejection .
Nu klink ik alsof ik het weet, maar die levenslessen heb ik ook met veel nullen moeten kopen.
Goed verwoord! Hier zo goed als precies hetzelfde meegemaakt.YES schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:00:
Ik dacht een mooie trade te pakken rond de 44,5k, en dat terwijl ik net m'n openstaande order had verwijderd. En die stond ergens rond de 41.5k

Vervolgens kwam de dip, toen de boel maar verkocht rond de 42.3k, want wie weet of hij nog echt verder zou gaan zakken.
Achteraf blij dat ik het verlies heb gepakt, want je weet nooit of het nog verder dipt, maar ik baal er wel van dat ik mijn eerdere plan overboord heb gegooid...
Achja, mooie leerles voor begin 2024, en nu weer door met mooie trades pakken
Hier idem met name de BTC dump. Maar ik heb met longs op alts het gat weer voor 90% weten terug te vullen.YES schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:00:
Die hele correctie gisteren heeft mij nog best wat geld gekost.
Ik had een aantal 50x's met asociaal hoge bedragen en heb het restant van mijn PF een 3x weten te bereiken in 24 uur (niet echt aan te raden

Had al zo'n idee dat we redelijke wat "rugpulls" kunnen verwachten gezien het nieuws rond de ETF's waardoor de koers dit soort rare moves gaat maken.
Mijn huidige strategie is een ladder-entry van het laagste punt tot de huidige koers met exponentiëel hogere instapbedragen. Ik heb in een Excel daarvoor een tooltje gemaakt dat dan 20 levels bepaald met een percentage van mijn PF.
Oh - een andere strategie die ik soms gebruik is in plaats van een stoploss een inverse order neer te zetten met de dubbele waarde van mijn trade waardoor de long automatisch een short wordt.
Ga ik bijv met 20k USDT long dan zet ik een 40k USDT short op de lijn waarvan ik verwacht dat de koers niet doorheen gaat breken. Als de koers dan alsnog mijn trade vernaait, dan short hij automatisch verder. Alleen heb je het risico dat als er een snelle bounce komt je short ook verlies gaat draaien. Daarom altijd goed nadenken op basis van de marktomstandigheden
[ Voor 25% gewijzigd door ScuL op 05-01-2024 00:40 ]
Pff maar dat is ook wel een risicovol plan idd! In theorie (en vaak in praktijk (ik iig)) ga je dan 2x hard op je bek als het anders gaat dan gepland.ScuL schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 00:35:
[...]
Ga ik bijv met 20k USDT long dan zet ik een 40k USDT short op de lijn waarvan ik verwacht dat de koers niet doorheen gaat breken. Als de koers dan alsnog mijn trade vernaait, dan short hij automatisch verder. Alleen heb je het risico dat als er een snelle bounce komt je short ook verlies gaat draaien. Daarom altijd goed nadenken op basis van de marktomstandigheden
Ik heb er soms ook wel aan gedacht, maar ik durfde het niet

Ik heb James nog nooit zo opgetogen gezien. Word er bang van
Einde jaar prijsinschatting voor BTC indien ETFs doorgaan: $150k. En daarna wordt het alleen maar gekker.
Samenvatting: Koop NU in als een gek en geef het de komende jaren niet meer uit handen.
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Dat is inderdaad een interessante, want die levels die invalidatie betekenen zijn prima te zien (VAH, VAL, POC, GP etc)ScuL schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 00:35:
[...]
Oh - een andere strategie die ik soms gebruik is in plaats van een stoploss een inverse order neer te zetten met de dubbele waarde van mijn trade waardoor de long automatisch een short wordt.
Tja, tijdens de vorige bullrun zou de 100k ook aangetikt worden, iedereen was daar helemaal van overtuigd tijdens de tweede run. Ja, 150k zou kunnen, maar ik houd er ook rekening mee dat het geheel een stuk lager strandt. Daardoor merk ik wel dat ik het nog lastig vind om een exit strategie te bepalen, hoe gaan jullie daarmee om?resusaapje schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 02:09:
[YouTube: 💰Mathematical Projections: Bitcoin's 2024 Price Target📈]
Ik heb James nog nooit zo opgetogen gezien. Word er bang van![]()
Einde jaar prijsinschatting voor BTC indien ETFs doorgaan: $150k. En daarna wordt het alleen maar gekker.
Samenvatting: Koop NU in als een gek en geef het de komende jaren niet meer uit handen.
Zou je ipv alleen een link te droppen ook aub altijd even een korte toelichting kunnen toevoegen zoals op Tweakers vereist/gebruikelijk is?
Ja, sorry. Ik weet nooit zo goed wat ik erbij zou moeten vertellen. Het is een stukje over Bitcoin in de msm. Dingen die wij waarschijnlijk al lang weten, maar mogelijk vinden mensen het toch leuk om te lezenTaro schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:30:
[...]
Zou je ipv alleen een link te droppen ook aub altijd even een korte toelichting kunnen toevoegen zoals op Tweakers vereist/gebruikelijk is?
Moon! Is genoeg.Gelukszoekr schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:32:
[...]
Ja, sorry. Ik weet nooit zo goed wat ik erbij zou moeten vertellen. Het is een stukje over Bitcoin in de msm. Dingen die wij waarschijnlijk al lang weten, maar mogelijk vinden mensen het toch leuk om te lezen
Mijn plan is om maandelijks 10% van mijn BTC stack te verkopen zodra we boven de 80000 komen. Dan ga ik er vanuit dat we wel degelijk boven de 100000 uitkomen, maar niet heel ver daarboven. Ik verwacht niet dat ik zelf de top ga vinden, maar hopelijk pak ik dan een deel van de piek mee. Mochten we doorstijgen dan levert die 10% meer op. mochten we dalen, dan stop ik weer met verkopen (en wellicht koop ik bij). Ik ben wel van plan om altijd wat BTC aan te houden.almightyarjen schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:11:
[...]
Tja, tijdens de vorige bullrun zou de 100k ook aangetikt worden, iedereen was daar helemaal van overtuigd tijdens de tweede run. Ja, 150k zou kunnen, maar ik houd er ook rekening mee dat het geheel een stuk lager strandt. Daardoor merk ik wel dat ik het nog lastig vind om een exit strategie te bepalen, hoe gaan jullie daarmee om?
Waarom 80000? Iets boven de ATH en dan zit ik op ongeveer 4x. Dit is meer een persoonlijk doel.
Voor alts vind ik het nog lastiger. Ik hoop daar op meer gains, maar wil na deze bull vooral BTC (be)houden en niet meer met allerlei alts spelen. Dus zodra ik daar (indien mogelijk) winst op heb gepakt, ga ik serieus afschalen. Wellicht houd ik nog wat ETH en SOL aan en CRO, aangezien ik daar nog zo'n mooie kaart van heb
Zit ik toch al weer op 3 alts....
[ Voor 94% gewijzigd door Gelukszoekr op 05-01-2024 15:29 ]
Wat ga je doen als de bullrun topt op 79k?PureLOOD schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:40:
[...]
Mijn plan is om maandelijks 10% van mijn BTC stack te verkopen zodra we boven de 80000 komen. Dan ga ik er vanuit dat we wel degelijk boven de 100000 uitkomen, maar niet heel ver daarboven. Ik verwacht niet dat ik zelf de top ga vinden, maar hopelijk pak ik dan een deel van de piek mee. Mochten we doorstijgen dan levert die 10% meer op. mochten we dalen, dan stop ik weer met verkopen (en wellicht koop ik bij). Ik ben wel van plan om altijd wat BTC aan te houden.
Waarom 80000? Iets boven de ATH en dan zit ik op ongeveer 4x. Dit is meer een persoonlijk doel.
Voor alts vind ik het nog lastiger. Ik hoop daar op meer gains, maar wil na deze bull vooral BTC (be)houden en niet meer met allerlei alts spelen. Dus zodra ik daar (indien mogelijk) winst op heb gepakt, ga ik serieus afschalen. Wellicht houd ik nog wat ETH en SOL aan en CRO, aangezien ik daar nog zo'n mooie kaart van heb![]()
Zit ik toch al weer op 3 alts....
Volgens mij is het verstandig om een plan te bedenken waarin je met elke uitkomst rekening houdt. Gemakkelijk is dat niet wanneer je weer de gekste voorspellingen voorbij ziet komen.
Btw, het is een oprechte vraag. Ik heb de wijsheid niet in pacht. Geen flauw idee. Kan 128k worden of 60k of alles ertussen, erboven en eronder 😂. Een beetje zoals de analisten. Naar rechts, naar boven en naar onder.
[ Voor 8% gewijzigd door Beug op 05-01-2024 16:40 ]
Wachten op de echte bullrun natuurlijkBeug schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:36:
[...]
Wat ga je doen als de bullrun topt op 79k?
Volgens mij is het verstandig om een plan te bedenken waarin je met elke uitkomst rekening houdt. Gemakkelijk is dat niet wanneer je weer de gekste voorspellingen voorbij ziet komen.
Btw, het is een oprechte vraag. Ik heb de wijsheid niet in pacht. Geen flauw idee. Kan 128k worden of 60k of alles ertussen, erboven en eronder 😂. Een beetje zoals de analisten. Naar rechts, naar boven en naar onder.
Bitcoin wordt schaarser en schaarser, of we nu dit jaar de 80k aantikken of pas over 2 jaar beide prima. Voorkeur naar dit jaar uiteraard..
Waarschijnlijk niet verkopen, zoals het plan is. Een plan waarin je met elke uitkomst rekening houdt, dat lijkt me lastig. Theoretisch kunnen we nog steeds naar 0, hoe ga je daar rekening mee houden?Beug schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:36:
[...]
Wat ga je doen als de bullrun topt op 79k?
Ik geloof/speculeer dat de waarde van BTC gaat stijgen door de institutionele interesse en het narratief van de store of value. Hoe ver, tja wie zal het zeggen. Hopelijk doen een aantal alts ook mee.
Je zou als plan kunnen zien dat je niet 100% in crypto gaat zitten. Gaat BTC naar 0, dan hoop ik dat iedereen gewoon nog te eten heeft hier bij wijze van spreken. Dan toch geen Lambo.
Ja ik zal er ook goed buikpijn van hebben, maar er zijn ergere dingen.
Klinkt als een plan
Ha, nice recoveryScuL schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 00:35:
[...]
Hier idem met name de BTC dump. Maar ik heb met longs op alts het gat weer voor 90% weten terug te vullen.
Ik had een aantal 50x's met asociaal hoge bedragen en heb het restant van mijn PF een 3x weten te bereiken in 24 uur (niet echt aan te raden)
Had al zo'n idee dat we redelijke wat "rugpulls" kunnen verwachten gezien het nieuws rond de ETF's waardoor de koers dit soort rare moves gaat maken.
Mijn huidige strategie is een ladder-entry van het laagste punt tot de huidige koers met exponentiëel hogere instapbedragen. Ik heb in een Excel daarvoor een tooltje gemaakt dat dan 20 levels bepaald met een percentage van mijn PF.
Ik heb inmiddels met één alt die ik gisteren geopend heb en een long op BTC vandaag wat terrein terug gewonnen. Met name de long op BTC was goed ingeschat, order geplaatst op 43.050 en die is echt exactt gehit op Bybit, om 12:11 uur
Ik twijfel nog waar ik hem weer sluit of dat ik het erop gok dat we geen lower high gaan printen en dus verder omhoog knallen.. Lastig
Met je eens dat er nog wel eens wat gekke volatiliteit kan ontstaan richting ETF nieuws, als dit al een voorbode was dan wordt het komende week zo nu en dan gewoon gekkenhuis. Kan je heel leuk geld mee verdienen maar ook flink mee aan je plaat gaan. Ik weet nog niet of ik er überhaupt wat mee ga doen.
/f/image/hf27X62VA3sLU2xUmRB13eDk.png?f=fotoalbum_large)
Er kan ieder moment een uitbraak naar boven volgen, daar wacht iedereen op en Bitcoin zit bovenin de range, maar mogelijk volgt er een zucht van verlichting na de goedkeuring, pakt iedereen de forse groene candle nog even snel mee en drukt dan rond 47.5k op de verkoopknop om daarna een mooie daling tegemoet te zien. Pas na voldoende hype en de halving volgt dan de echte run. Het effect van de extra instromers via de ETF zal ook wel even op zich laten wachten. Er wordt al genoemd dat bijv. BlackRock al aan het inkopen is, maar dat zou handelen met voorkennis betekenen en dat lijkt mij daarom ook geen optie.
Ik heb een kleine long lopen, een x4 en niet meer, zodat een daling tot +-40k niet tot problemen leidt. Komende week weten we meer
Het is noodzakelijk voor aanbieders van de ETF om de onderliggende asset, in dit geval Bitcoin, aan te kopen. Zonder de onderliggende asset, kun je ook geen ETF aanbieden. Dit heet het "seeden" van een ETF en is niet handelen met voorkennis.Taro schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 16:51:
Er wordt al genoemd dat bijv. BlackRock al aan het inkopen is, maar dat zou handelen met voorkennis betekenen en dat lijkt mij daarom ook geen optie.
Wij plebs kunnen dan de shares van een ETF kopen via De Giro. Maar partners van Blackrock kunnen een share ook omzetten naar Bitcoin (redemption) of vice versa (creation).
Dat begrijp ik, maar officieel gezien is de ETF nog niet goedgekeurd (tenminste, het is niet gepubliceerd), dus hoeven ze ook nog niets aan te schaffen. In theorie kan de ETF ook nog steeds afgekeurd worden.jvel92 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 17:32:
[...]
Het is noodzakelijk voor aanbieders van de ETF om de onderliggende asset, in dit geval Bitcoin, aan te kopen. Zonder de onderliggende asset, kun je ook geen ETF aanbieden. Dit heet het "seeden" van een ETF en is niet handelen met voorkennis.
Wij plebs kunnen dan de shares van een ETF kopen via De Giro. Maar partners van Blackrock kunnen een share ook omzetten naar Bitcoin (redemption) of vice versa (creation).
Daarnaast hoeft de ETF natuurlijk niet direct op de dag van goedkeuring beschikbaar te zijn/komen, dus kan na de goedkeuring ook nog tot aanschaf worden overgegaan.
En zodra dat besef er komt en/of de animo valt tegen zal het na een kortstondige candle omhoog snel klaar zijn. Dan blijkt dat er te weinig vraag is om de huidige koers overeind te houden want retail heeft lopen frontrunnen en de big institutions kijken de kat uit de boom.Taro schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 17:35:
[...]
Daarnaast hoeft de ETF natuurlijk niet direct op de dag van goedkeuring beschikbaar te zijn/komen, dus kan na de goedkeuring ook nog tot aanschaf worden overgegaan.
Het is niet noodzakelijk. Maar je wilt als aanbieder zo snel mogelijk de ETF kunnen aanbieden na goedkeuring, mede omdat tien anderen mogelijk tegelijkertijd groenlicht krijgen.Taro schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 17:35:
[...]
Dat begrijp ik, maar officieel gezien is de ETF nog niet goedgekeurd (tenminste, het is niet gepubliceerd), dus hoeven ze ook nog niets aan te schaffen. In theorie kan de ETF ook nog steeds afgekeurd worden.
Tegelijkertijd wil je bij een volatiele asset als Bitcoin ook niet wachten op goedkeuring en dan overgaan tot aanschaf van de onderliggende asset. Je hebt een minimum hoeveelheid aan Bitcoin nodig om de ETF te kunnen aanbieden. Er voor een Blackrock geen reden om te wachten tot na goedkeuring, tenzij je verwacht dat die er niet komt. Ga er daarnaast vanuit dat ze bij hun partners wel hebben nagevraagd hoeveel interesse er is.
BlackRock zal alleen overgaan tot aanschaf van Bitcoin als de ETF wordt goedgekeurd, als deze wordt afgekeurd zal de koers dalen en dan blijven ze met dure Bitcoin zitten. Daarnaast maakt de koers van Bitcoin voor BlackRock niet zoveel uit, de kopers van de ETF zullen namelijk de Bitcoin prijs + opslag betalen. Dus BlackRock hoeft niet per se goedkope Bitcoin te kopen (wel fijn voor de marge, maar ook een risico).jvel92 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 18:01:
[...]
Het is niet noodzakelijk. Maar je wilt als aanbieder zo snel mogelijk de ETF kunnen aanbieden na goedkeuring, mede omdat tien anderen mogelijk tegelijkertijd groenlicht krijgen.
Tegelijkertijd wil je bij een volatiele asset als Bitcoin ook niet wachten op goedkeuring en dan overgaan tot aanschaf van de onderliggende asset. Je hebt een minimum hoeveelheid aan Bitcoin nodig om de ETF te kunnen aanbieden. Er voor een Blackrock geen reden om te wachten tot na goedkeuring, tenzij je verwacht dat die er niet komt. Ga er daarnaast vanuit dat ze bij hun partners wel hebben nagevraagd hoeveel interesse er is.
Daarom verwacht ik niet dat BlackRock al Bitcoin heeft ingekocht, want dat zou goedkeuring betekenen en dus handelen met voorkennis.
funding zit onder neutraal. Er zijn dus helemaal niet veel longsTaro schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 16:51:
Mijn gevoel zegt dat Bitcoin nu hoog wordt gehouden door de vele longs en mensen die het goedkeuren van de ETF afwachten, maar dat de koers eigenlijk omlaag wil door onvoldoende nieuwe instromers getuige de vele forse wicks naar beneden.
[Afbeelding]
Er kan ieder moment een uitbraak naar boven volgen, daar wacht iedereen op en Bitcoin zit bovenin de range, maar mogelijk volgt er een zucht van verlichting na de goedkeuring, pakt iedereen de forse groene candle nog even snel mee en drukt dan rond 47.5k op de verkoopknop om daarna een mooie daling tegemoet te zien. Pas na voldoende hype en de halving volgt dan de echte run. Het effect van de extra instromers via de ETF zal ook wel even op zich laten wachten. Er wordt al genoemd dat bijv. BlackRock al aan het inkopen is, maar dat zou handelen met voorkennis betekenen en dat lijkt mij daarom ook geen optie.
Ik heb een kleine long lopen, een x4 en niet meer, zodat een daling tot +-40k niet tot problemen leidt. Komende week weten we meer
https://newsbit.nl/blackr...ting-van-etf-goedkeuring/Taro schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 18:05:
[...]
BlackRock zal alleen overgaan tot aanschaf van Bitcoin als de ETF wordt goedgekeurd, als deze wordt afgekeurd zal de koers dalen en dan blijven ze met dure Bitcoin zitten. Daarnaast maakt de koers van Bitcoin voor BlackRock niet zoveel uit, de kopers van de ETF zullen namelijk de Bitcoin prijs + opslag betalen. Dus BlackRock hoeft niet per se goedkope Bitcoin te kopen (wel fijn voor de marge, maar ook een risico).
Daarom verwacht ik niet dat BlackRock al Bitcoin heeft ingekocht, want dat zou goedkeuring betekenen en dus handelen met voorkennis.
Hier staat dat BlackRock 10 mil dollar aan BTC heeft ingekocht.
Dat is waar ik in mijn bericht al aan refereer:Wispe schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 18:17:
[...]
https://newsbit.nl/blackr...ting-van-etf-goedkeuring/
Hier staat dat BlackRock 10 mil dollar aan BTC heeft ingekocht.
Wat mij betreft dus vooralsnog speculatie en het voeden van de hype. Ik zie geen enkele officiële publicatie die dit bevestigt, is voor zover mij bekend alleen genoemd in artikelen op nieuwswebsites en bijv. X/Twitter berichten.Er wordt al genoemd dat bijv. BlackRock al aan het inkopen is, maar dat zou handelen met voorkennis betekenen en dat lijkt mij daarom ook geen optie.
Het staat gewoon in hun aanvraag bij de SEC hoor dat ze dit hebben gedaan ter waarde van 10 miljoen. De Bitcoin kan overigens ook van andere investeerders komen, die de ETF willen seeden. Hoeft Blackrock niet zelf te doen.Taro schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 18:05:
[...]
BlackRock zal alleen overgaan tot aanschaf van Bitcoin als de ETF wordt goedgekeurd, als deze wordt afgekeurd zal de koers dalen en dan blijven ze met dure Bitcoin zitten. Daarnaast maakt de koers van Bitcoin voor BlackRock niet zoveel uit, de kopers van de ETF zullen namelijk de Bitcoin prijs + opslag betalen. Dus BlackRock hoeft niet per se goedkope Bitcoin te kopen (wel fijn voor de marge, maar ook een risico).
Het is ook heel goed mogelijk dat ze al voor de aanvraag Bitcoin. Fidelity een van aanvragers is al sinds 2014 Bitcoin aan het minen.
Anyways het zal na goedkeuring wel verder duidelijk worden.
Ik vind het prachtig hoe nieuwswebsites, X/Twitter berichten, etc. insinueren dat BlackRock alvast voor 10M aan Bitcoin aan het inslaan is omdat waarschijnlijk de aanvraag is goedgekeurd. Daarnaast is Fidelity inderdaad een van de aanvragers EN minen ze al jaren Bitcoin, maar het is niet zo dat ze Bitcoin minen omdat de ETF wordt goedgekeurd en ze alvast zijn begonnen met inslaan door minen, het zijn 2 losstaande zaken die elkaar kunnen versterken. Het zit hem allemaal echt in de nuance. Met de juiste manier van het schrijven van artikelen kan je heel veel verschil maken, ook in je eigen voordeel.jvel92 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 18:25:
[...]
Het staat gewoon in hun aanvraag bij de SEC hoor dat ze dit hebben gedaan ter waarde van 10 miljoen. De Bitcoin kan overigens ook van andere investeerders komen, die de ETF willen seeden. Hoeft Blackrock niet zelf te doen.
Het is ook heel goed mogelijk dat ze al voor de aanvraag Bitcoin. Fidelity een van aanvragers is al sinds 2014 Bitcoin aan het minen.
Anyways het zal na goedkeuring wel verder duidelijk worden.
Hoe iedereen elkaar daarna gaat napraten, social media het mooier maakt en draait en mensen daarna denken dat BlackRock de Bitcoin koers al aan het manipuleren is zodat ze goedkoop kunnen inslaan is ook allemaal helemaal van deze tijd.
Goed, het is allemaal speculeren en uiteindelijk maakt het mij niets uit, want de koers rommelt lekker door in dezelfde range.
'On October 27, 2023, the Seed Capital Investor, an affiliate of the Sponsor, subject to conditions, purchased the Seed Shares, comprising 4,000 Shares at a per-Share price of $25.00. Delivery of the Seed Shares was made on October 27, 2023. Total proceeds to the Trust from the sale of the Seed Shares were $100,000'
https://www.sec.gov/Archi...33524/bit20231201_s1a.htm
/f/image/pf22nxxfQZklt9jKLzicWH4O.png?f=fotoalbum_large)
Versus USD(T) stijgt ETH nog wel iets, maar dat komt voornamelijk omdat BTC vs USDT stijgt. ETH daalt ten opzichte van BTC en dus kan je vs USD(T) gezien op dit moment beter in Bitcoin dan in ETH zitten. Rondom de bovenste blauwe lijn ga ik wat BTC richting ETH omzetten, daarvoor blijf ik met 50% van de pf in BTC zitten.
De afgelopen periode was je dus ook beter af met Bitcoin dan met ETH en dat blijft waarschijnlijk nog wel even zo.
[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 07-01-2024 00:15 ]
Dit document is van 4 december, ze hebben daarna nog meer documenten aangeleverd.Gelukszoekr schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 19:11:
Die 10m is wat vaag, wel is er voor $100k geseed eind oktober
'On October 27, 2023, the Seed Capital Investor, an affiliate of the Sponsor, subject to conditions, purchased the Seed Shares, comprising 4,000 Shares at a per-Share price of $25.00. Delivery of the Seed Shares was made on October 27, 2023. Total proceeds to the Trust from the sale of the Seed Shares were $100,000'
https://www.sec.gov/Archi...33524/bit20231201_s1a.htm
:fill(white):strip_exif()/f/image/HZC6dXpqvjqxpkqw4V6He9YH.png?f=user_large)
-----
De nieuwsberichten gaven aan dat Blackrock "filed an amendment to its registration statement (S-1)" (wijziging dus) met daarin dat ze op 3 januari van plan waren hun ETF te seeden met $10 miljoen.
Ervan uit gaande dat de nieuwsberichten correct zijn lijkt het me duidelijk dat dit in ieder geval het plan was aangezien ze dit zelf hebben aangegeven bij de SEC.
Wel een stuk vager zijn de nieuwsberichten dat Blackrock al 2 miljard klaar heeft staan voor de eerste week van de EFT launch.
[ Voor 12% gewijzigd door Nopheros op 07-01-2024 02:14 ]
ja ik schreef dat een maand terug al, bij 0,3 ben ik koper en sla ik wat extra eth inTaro schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 23:57:
ETH staat wat mij betreft op het punt om vs BTC een nieuwe low neer te gaan zetten:
[Afbeelding]
Versus USD(T) stijgt ETH nog wel iets, maar dat komt voornamelijk omdat BTC vs USDT stijgt. ETH daalt ten opzichte van BTC en dus kan je vs USD(T) gezien op dit moment beter in Bitcoin dan in ETH zitten. Rondom de bovenste blauwe lijn ga ik wat BTC richting ETH omzetten, daarvoor blijf ik met 50% van de pf in BTC zitten.
De afgelopen periode was je dus ook beter af met Bitcoin dan met ETH en dat blijft waarschijnlijk nog wel even zo.
[ Voor 81% gewijzigd door Pinsa op 07-01-2024 11:44 ]
Ik denk eraan om stop limit te plaatsen om en rond de 42k. Natuurlijk met de verwachting dat als de EFT niet wordt goedgekeurd we terug naar 30 - 35 range zouden gaan.
Wat is jullie visie?
Het zal sowieso volatiel worden. short en longs die best beiden rekt kunnen gaan. Ik houd mijn handen van de knoppen. Enkel misschien een lage buy orderRubberen schreef op zondag 7 januari 2024 @ 14:27:
Hoe gaan jullie om met de eventuele afkeuring? Naar wat ik verwacht zal de goedkeuring of afkeuring als reactie op de koers geven dat er als snel double digits op het bord zullen staan. Leuk om die weg omhoog mee te maken, maar naar de onderkant toe misschien toch een vorm van risk management toepassen?
Ik denk eraan om stop limit te plaatsen om en rond de 42k. Natuurlijk met de verwachting dat als de EFT niet wordt goedgekeurd we terug naar 30 - 35 range zouden gaan.
Wat is jullie visie?
We weten het gewoon echt niet
Ik verwacht niet extreem veel ruimte naar beneden. Laatst had je ook die wick die vrij snel werd opgekocht. Zolang de halving en ETF nog boven de markt hangen is er greed.
Maktub
Kan je doen maar is een gok. Ik koop de dip als we zo diep gaan en blijf met de hodl in positie. De markt timen is lastig.. Maar het kan goed uitpakken. Kop of munt.Rubberen schreef op zondag 7 januari 2024 @ 14:27:
Hoe gaan jullie om met de eventuele afkeuring? Naar wat ik verwacht zal de goedkeuring of afkeuring als reactie op de koers geven dat er als snel double digits op het bord zullen staan. Leuk om die weg omhoog mee te maken, maar naar de onderkant toe misschien toch een vorm van risk management toepassen?
Wat is jullie visie?
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Paar kratjes extra fiat er in.Rubberen schreef op zondag 7 januari 2024 @ 14:27:
Wat is jullie visie?
Die wick naar beneden was op basis van één bron die aangaf dat de goedkeuring niet zou plaatsvinden. Van 45k naar 41472... Maw als het officieel zo worden dat het niet is goedgekeurd gaan we hier dus ver voorbij.MrMrq schreef op zondag 7 januari 2024 @ 14:31:
Het meeste dat ik heb is voor de hold, niet voor de trade. En bij een flinke correctie koop ik wat extra bij.
Ik verwacht niet extreem veel ruimte naar beneden. Laatst had je ook die wick die vrij snel werd opgekocht. Zolang de halving en ETF nog boven de markt hangen is er greed.
Op zich was het een mooie test om een idee te hebben wat de koersreactie zou zijn bij een afkeuring.
Een afkeuring zou echt kut zijn. Dan nog liever een dikke sell the news bij een goedkeuring.Rubberen schreef op zondag 7 januari 2024 @ 14:34:
[...]
Die wick naar beneden was op basis van één bron die aangaf dat de goedkeuring niet zou plaatsvinden. Van 45k naar 41472... Maw als het officieel zo worden dat het niet is goedgekeurd gaan we hier dus ver voorbij.
Op zich was een mooie test om een idee te hebben wat de koersreactie zou zijn bij een afkeuring.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Misschien was er gewoon een dikke candle technisch due. Andere assets zoals tech stocks ondergingen ongeveer gelijktijdig een correctie en de USD werd juist iets sterker (naar verluidt blijven renteverlagingen nog ff uit). Ik twijfel dus aan de causaliteit tussen ETF-nieuws en koersactie die je suggereert. Volgens mij gebeurde er gewoon een rood kaarsje en vervolgens heeft men dat achteraf gerationaliseerd met een of ander nieuwsberichtRubberen schreef op zondag 7 januari 2024 @ 14:34:
[...]
Die wick naar beneden was op basis van één bron die aangaf dat de goedkeuring niet zou plaatsvinden. Van 45k naar 41472... Maw als het officieel zo worden dat het niet is goedgekeurd gaan we hier dus ver voorbij.
Op zich was het een mooie test om een idee te hebben wat de koersreactie zou zijn bij een afkeuring.
waarop baseer je dat het er dan ver voorbij gaat?Rubberen schreef op zondag 7 januari 2024 @ 14:34:
[...]
Die candle zat er sowieso aan te komen, extreem veel mensen long, hoge funding en shitcoins die door het dak gingen (en btc d door het putje). Die rode paal was dus nodig om de boel ff te resetten.
Nu ziet het er veel strakker uit.
Juist. Al zijn we effectief nog steeds (weer) aan het rangen, maar die shake out zat er aan te komen.anti elppa schreef op zondag 7 januari 2024 @ 14:55:
[...]
waarop baseer je dat het er dan ver voorbij gaat?
Die candle zat er sowieso aan te komen, extreem veel mensen long, hoge funding en shitcoins die door het dak gingen (en btc d door het putje). Die rode paal was dus nodig om de boel ff te resetten.
Nu ziet het er veel strakker uit.
Niemand die het weet en sterk afhankelijk van je (lange termijn) plan.Rubberen schreef op zondag 7 januari 2024 @ 14:27:
Wat is jullie visie?
Ik ga voor hodl en dan geldt wanneer je geschoren wordt, moet je stil zitten.
Ik blijf zitten. Zit al op een leuk rendement op mijn huidige stash. Bij goedkeuring is een +20% zo gedaan, bij afkeuring een - 20%. We zagen wat die generale fake news repetitie gaf met - 10%. Bij een min 20 - 30% is het bijkopen. Bij een plus 20-30% vanaf hier begint het verkoopgebied voor mij. Niet perse 100% maar geladderd uitstappen en toch zeker wel de eerste 10-20%.Rubberen schreef op zondag 7 januari 2024 @ 14:27:
Hoe gaan jullie om met de eventuele afkeuring? Naar wat ik verwacht zal de goedkeuring of afkeuring als reactie op de koers geven dat er als snel double digits op het bord zullen staan.
Wat is jullie visie?
Ik ga geen longs of shorts plaatsen. Net als met de FOMC meetings is de koers te volatiel kort op de aankondiging. Het kan snel uitslaan naar plus en min kant. Geheid dat zowel longs als shorts beide kapot worden gemaakt. Om pas later de koers te zien stabiliseren.
Kortom tl:dr
Numbers schreef op zondag 7 januari 2024 @ 16:32:
[...]
Ik ga voor hodl en dan geldt wanneer je geschoren wordt, moet je stil zitten.
/f/image/5LyuNDN7o8CzMxNarUrVZn1k.png?f=fotoalbum_large)
- Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
- Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.
Regels voor dit topic:
- Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
- Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
- Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.
En verder wat algemene regels
- Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!