[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 67 ... 101 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:16

YES

Moderator General Chat
Gebaseerd op deze trendlijn? Wel duidelijke uptrend en gedurende die trend een dalende RSI, wel bullish, maar ik zie er niet direct een bull flag in eigenlijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RUKrTw-_LKGuvB50C1oVxua9N18=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bwAFmZRRS9WBTYCVyLoNd83A.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HrnUyyjOPjBCRHEeJXeZT2Pi8bk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aWnEk0neNnpsiorwWdPrqqqs.png?f=fotoalbum_large

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Ja ik mis een duidelijke vlaggenstok die bij een bullflag hoort zeg maar ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ScuL
OK, op de 4H dan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8riM5gaaKYb3tV6bAETh2IEYuz4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5wbbpx4n6l1FXT9jthJwTIct.png?f=user_large

Zelfs al is het geen bull flag dan is het nog steeds een pennant en dat is een erg goed patroon waar je op kunt traden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
ScuL schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 09:25:
OK, op de 4H dan.

[Afbeelding]

Zelfs al is het geen bull flag dan is het nog steeds een pennant en dat is een erg goed patroon waar je op kunt traden.
Vind de mast nog steeds niet super clean maar zo is ie wel duidelijker inderdaad.
Ik ben ook zeker niet oneens met je dat het bullish oogt hoor. Ik vind het er prima uitzien vooralsnog :)
Ik vind het ook zeker tradeable, die trendlijn is duidelijk en de koers reageert er ook goed/duidelijk op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
YES schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 09:09:
[...]

Momenteel hikt BTC wel vrij duidelijk tegen een horizontaal resistance level aan. Wel higher lows en inmiddels ook een higher high. Short kan wel maar ik zou er wel een scherp oog op houden of een strakke SL plaatsen ;)
[Afbeelding]
Hey vriend, niet pas 2 dagen later reageren he :) Die short is al lang weer gesloten.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Taro schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:20:
[...]

Hey vriend, niet pas 2 dagen later reageren he :) Die short is al lang weer gesloten.
Tering, ik had toch eerst ff mijn bakkie koffie moeten drinken denk ik. Domme opmerking over die short zo inderdaad, haha.

Overigens is die horizontale zone al wel even relevant, dat speelde twee dagen terug ook al wel naar mijn mening :P

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Hopelijk geen double top in de maak. Ik vermoed dat Bitcoin eerst de onderkant van de range (41.5-42k) gaat opzoeken voordat de bovenkant weer wordt aangetikt.

4H:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xrHF_3KzKE7Dj7GCgfd4hKgZgJQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9NPZwcfVwgZcBHtXVnLklHcv.png?f=fotoalbum_large

Daily:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y3Paftk4hJSdxMLaqp6UB-6inQ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2XTXg7PDD3osuEsALR4XduKX.png?f=fotoalbum_large

Weekly:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3AbC2aHHeKWqqueCRbrytja-_50=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G8nWA3UK8iurgW0YANlcZoJ8.png?f=fotoalbum_large

En deze blijft altijd prachtig, de monthly (met log):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S4gpX4HUNUv-NYXkByIUkcDFnZo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cbAnLjvBIHc17b73xWKG0cG6.png?f=fotoalbum_large

Aangezien de altcoins zo enorm hard gaan vermoed ik dat we eigenlijk gewoon van een altseason moeten spreken, dat eindigt vaak met uber shitcoins die enorm hard gaan. Daar zijn we nog niet, het betreft nu nog voornamelijk gewone shitcoins ipv uber shitcoins die pumpen, al zal @anti elppa vinden van wel en dat het allemaal hetzelfde is ;) en een Bitcoin die het moeilijk heeft. En wat volgt er op een shitcoinseason? Jawel, een bearmarket.

Hopelijk is dit geen definitieve wijziging van trend. Voorheen ging Bitcoin eerst, daarna Ethereum, daarna altcoins en daarna uber shitcoins om daarna een bearmarket te starten. Het feit dat Bitcoin een relatief kleine run heeft gemaakt, Ethereum tov Bitcoin nog niets positiefs heeft gedaan en SOL, INJ, etc. nu harder gaan dan beide trekt ook de aandacht weg van Bitcoin en Ethereum. Persoonlijk ben ik al geneigd om bij de komende DCA niets meer in BTC & ETH te steken, maar bijv. SOL en INJ bij te kopen. Ik zal niet de enige zijn, omdat Bitcoin stilstaat en mijn pf op dat vlak dus ook. Hierdoor zal meer geld verschuiven vanuit BTC & ETH naar andere coins, met als gevolg een dalende BTC & ETH die dan een nieuwe bearmarket inluidt.

Persoonlijk denk ik niet dat er nu een complete bearmarket gaat starten, maar ik zou het niet vreemd vinden als BTC een stapje terug doet voor de halving en na de halving pas echt keihard gaat knallen. Tussendoor zullen een aantal altcoins waarschijnlijk keihard en mogelijk harder met Bitcoin meedalen, maar als BTC stilstaat wel gewoon verder stijgen en gemiddeld gezien hun eigen plan trekken. Aan de andere kant kan er ook een nieuwe werkelijkheid zijn ontstaan: De cycle werkt anders, large cap altcoins doen gewoon direct lekker mee. Ik vind alles prima, ik wed op het hele veld en niet op 1 of 2 paarden :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:34
Taro schreef op zondag 24 december 2023 @ 09:42:
Hopelijk geen double top in de maak. Ik vermoed dat Bitcoin eerst de onderkant van de range (41.5-42k) gaat opzoeken voordat de bovenkant weer wordt aangetikt.

4H:
[Afbeelding]

Daily:
[Afbeelding]

Weekly:
[Afbeelding]

En deze blijft altijd prachtig, de monthly (met log):
[Afbeelding]

Aangezien de altcoins zo enorm hard gaan vermoed ik dat we eigenlijk gewoon van een altseason moeten spreken, dat eindigt vaak met uber shitcoins die enorm hard gaan. Daar zijn we nog niet, het betreft nu nog voornamelijk gewone shitcoins ipv uber shitcoins die pumpen, al zal @anti elppa vinden van wel en dat het allemaal hetzelfde is ;) en een Bitcoin die het moeilijk heeft. En wat volgt er op een shitcoinseason? Jawel, een bearmarket.

Hopelijk is dit geen definitieve wijziging van trend. Voorheen ging Bitcoin eerst, daarna Ethereum, daarna altcoins en daarna uber shitcoins om daarna een bearmarket te starten. Het feit dat Bitcoin een relatief kleine run heeft gemaakt, Ethereum tov Bitcoin nog niets positiefs heeft gedaan en SOL, INJ, etc. nu harder gaan dan beide trekt ook de aandacht weg van Bitcoin en Ethereum. Persoonlijk ben ik al geneigd om bij de komende DCA niets meer in BTC & ETH te steken, maar bijv. SOL en INJ bij te kopen. Ik zal niet de enige zijn, omdat Bitcoin stilstaat en mijn pf op dat vlak dus ook. Hierdoor zal meer geld verschuiven vanuit BTC & ETH naar andere coins, met als gevolg een dalende BTC & ETH die dan een nieuwe bearmarket inluidt.

Persoonlijk denk ik niet dat er nu een complete bearmarket gaat starten, maar ik zou het niet vreemd vinden als BTC een stapje terug doet voor de halving en na de halving pas echt keihard gaat knallen. Tussendoor zullen een aantal altcoins waarschijnlijk keihard en mogelijk harder met Bitcoin meedalen, maar als BTC stilstaat wel gewoon verder stijgen en gemiddeld gezien hun eigen plan trekken. Aan de andere kant kan er ook een nieuwe werkelijkheid zijn ontstaan: De cycle werkt anders, large cap altcoins doen gewoon direct lekker mee. Ik vind alles prima, ik wed op het hele veld en niet op 1 of 2 paarden :)
Eerst en vooral hulde voor uw posts!

Ik lees echter niets terug over de etf goedkeuring in jouw verhaal? Maw jij gaat er vanuit dat alles al is ingeprijst? En het misschien wel een buy the rumour sell the news evenement zou kunnen worden?

Ik lees vooral in je post om voorzichtig te traden en een goeie stop loss in te stellen.

Ik denk persoonlijk dat BTC tot de goedkeuring parallel zal blijven traden, en met de goedkeuring we terug opwaarts zullen gaan.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Rubberen schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:36:
[...]

Eerst en vooral hulde voor uw posts!
d:)b
Ik lees echter niets terug over de etf goedkeuring in jouw verhaal? Maw jij gaat er vanuit dat alles al is ingeprijst? En het misschien wel een buy the rumour sell the news evenement zou kunnen worden?
In oudere berichten al gedaan. Zit denk ik wel deels in de prijs, bij het nieuws verwacht ik wel een dikke candle, daarna winstnemingen en business as usual.
Ik lees vooral in je post om voorzichtig te traden en een goeie stop loss in te stellen.
Dat is altijd zo, maar het risico van dit soort situaties is dat je ineens op een ochtend met -5k USD/Bitcoin wakker wordt en de alts -20% hebben gedaan. Dan is de euforie voorbij en zou je willen dat je nu had verkocht. Ik zeg niet dat je dat moet doen, of dat ik het gevoel heb dat dit binnen bijv. een week het geval gaat zijn, maar ik hoop gewoon niet dat dit een left translated cycle wordt a la 14k na de 20k ATH en we daarna eerst weer lagere regionen gaan opzoeken voordat er een nieuwe BTC ATH wordt neergezet. De alts hebben eigenlijk nog onvoldoende op hun donder gehad.
Ik denk persoonlijk dat BTC tot de goedkeuring parallel zal blijven traden, en met de goedkeuring we terug opwaarts zullen gaan.
Dat kan idd prima, maar is wel heel erg afhankelijk van het timeframe, op bijv. de weekly kan parallel plus en min 5k zijn, op de daily 500 USD, of op de monthly?

Ik verwacht sowieso een 41k te zien, maar mogelijk ook wel de 34k (Bullmarket Support Band) als dat niveau wordt gebroken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZcaHv2gJPfWl6sTHUyasMnsVHA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ot7ec4XZRkdfMyBtlfyyrm1z.png?f=fotoalbum_large

Ik zet echter geen stop losses, áls Bitcoin daalt dan koop ik op 34k bij.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bitcoin onderweg naar de 42k, maar ik vermoed dat de 41k ook wel wordt aangetikt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/obW1ubaV9DLsY2mjjGS9wyhVb5c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TgZFikjvMHvwVivtUee0UFrY.png?f=fotoalbum_large

Daarna een bounce, weer in de range, afketsen op de top en dan mogelijk uit de range en de BMSB opzoeken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Onderkant aangetikt, SL op de short verder in profit geschoven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pSc3CyidTASiyBq47CC0KKimXPg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Enwne57EjtkxTyOkZmNwSg0b.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:20
Vanavond BTC long gevuld op 41.845 en heb de TSL op 43.150 gezet met 150 retracement. En heb de SL ondertussen in de plus op 42.000 staan, en de volgende order staat alweer klaar op de 41.783.
Ik ben benieuwd wat er de komende dagen gaat gebeuren. Of m'n huidige deal gaat nog lekker winst pakken, of ik pak m'n SL en start hopelijk een nieuwe deal op een goed moment.
De waardes zijn merendeels gebaseerd op de FIB levels.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lqcV_3d6CaMRGDedgbrGHgEOoNg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/daoeQLe67KuFmkPGAFewjw4N.png?f=user_large

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
De box is geraakt, tijdens het kerstdiner via de telefoon een long geopend :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dEH3z-7dp9VcR9S7G9fxAjSGX0Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ISt6uaHszNfRPehwjD1PEmaa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zEo0GRJx7moohHmSvvNdmJcJlCU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TzS4yPDsJy0aTHni29zZs1Ln.png?f=user_large

Nu hopelijk weer onderweg naar +-43.9k, dus waarschijnlijk 44.250 USD resulterend in een wickje, daarna weer short.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Taro schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 22:46:
De box is geraakt, tijdens het kerstdiner via de telefoon een long geopend :)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu hopelijk weer onderweg naar +-43.9k, dus waarschijnlijk 44.250 USD resulterend in een wickje, daarna weer short.
Ik had m'n SL wat strakker gezet, en hij is weer dicht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nfvc_Gq2iXKGiDqJt0xOqn2-vaM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Zu48eBA1fbLOEsXNdv5DAfhk.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Remy!!!! schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 22:50:
[...]

Ik had m'n SL wat strakker gezet, en hij is weer dicht.
[Afbeelding]
Ik ga er van uit dat je niet direct een x100 hebt gestart maar die aan het eind naar x100 hebt geschoven? Anders is het gekkenwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Taro schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 22:51:
[...]

Ik ga er van uit dat je niet direct een x100 hebt gestart maar die aan het eind naar x100 hebt geschoven? Anders is het gekkenwerk.
Ik start direct leverage x100, maar ik gebruik maar 5á10% van m'n beschikbare funds op m'n subaccount. Verschilt per deal hoeveel ik inleg, deze keer had ik 10% gedaan.
In theorie zou je kunnen zeggen, waarom geen leverage x10 met 100% inleg? Dan is de LP iets dichtbij dan lev. x100 met 10% inleg. Daar zit vast een logica achter, maar ik snap hem niet :+ :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Remy!!!! schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 22:53:
[...]

Ik start direct leverage x100, maar ik gebruik maar 5á10% van m'n beschikbare funds op m'n subaccount. Verschilt per deal hoeveel ik inleg, deze keer had ik 10% gedaan.
In theorie zou je kunnen zeggen, waarom geen leverage x10 met 100% inleg? Dan is de LP iets dichtbij dan lev. x100 met 10% inleg. Daar zit vast een logica achter, maar ik snap hem niet :+ :X
Als je een strakke stop loss plaatst kan een x100 prima, maar ik hou altijd wat rekening met het niet precies raak zitten met de entry en dat de koers eerst nog even de verkeerde kant op gaat. Met een x10 kan je hem dan even laten lopen, met een x100 moet je of snel een SL raken, of kan je een liquidatie mailtje verwachten. En ik vermoed dat je gemiddeld vaker een trade met verlies moet sluiten dan ik zou willen aanhouden.

Maar goed, met een paar tientjes vind ik een x100 geen probleem, maar dan is de winst ook minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Taro schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 23:00:
[...]

Als je een strakke stop loss plaatst kan een x100 prima, maar ik hou altijd wat rekening met het niet precies raak zitten met de entry en dat de koers eerst nog even de verkeerde kant op gaat. Met een x10 kan je hem dan even laten lopen, met een x100 moet je of snel een SL raken, of kan je een liquidatie mailtje verwachten. En ik vermoed dat je gemiddeld vaker een trade met verlies moet sluiten dan ik zou willen aanhouden.

Maar goed, met een paar tientjes vind ik een x100 geen probleem, maar dan is de winst ook minimaal.
Mwoah niet echt last van? Misschien dat ik je verkeerd begrijp, maar als je de calculator op Bybit gebruikt om je LP te berekenen, dan zie je dat je met 5á10% inleg je met 100x alsnog best veel speling hebt.
Zo had ik met deze trade (als ik het mij goed herinner) een LP van ergens in de 37k.
Nou is de 37k altijd nog wel mogelijk, maar op dit moment (naar mijn idee) niet geheel reëel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Remy!!!! schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 23:05:
[...]

Mwoah niet echt last van? Misschien dat ik je verkeerd begrijp, maar als je de calculator op Bybit gebruikt om je LP te berekenen, dan zie je dat je met 5á10% inleg je met 100x alsnog best veel speling hebt.
Zo had ik met deze trade (als ik het mij goed herinner) een LP van ergens in de 37k.
Nou is de 37k altijd nog wel mogelijk, maar op dit moment (naar mijn idee) niet geheel reëel.
Dat vind ik echt heel vreemd. Als ik de calculator gebruik met mijn entry (41.919) en een x100 dan zou ik op 41.710 al geliquideerd worden. Gebruik je een Isolated of Cross order, Cross neem ik aan? Want dan is op 37k wel heel je account weg en niet maar 10% inzet zoals je aangeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
Taro schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 23:09:
[...]

Dat vind ik echt heel vreemd. Als ik de calculator gebruik met mijn entry (41.917) en een x100 dan zou ik op 41.710 al geliquideerd worden. Gebruik je een Isolated of Cross order, Cross neem ik aan? Want dan is op 37k wel heel je account weg en niet maar 10% inzet zoals je aangeeft.
Ik gebruik cross, maar met een sub zoals ik het gebruik maakt dat eigenlijk niet uit, want op dat account heb ik niets anders staan dan BTC voor deze trades.
Maar ik bedoel, ik gebruik maar 10% van mijn subaccount qua inleg voor dit soort trades, dus er is 90% margin mocht het verkeerd gaan, vandaar dat m'n LP op 37k stond.
Maar het klopt idd, als BTC dan de 37k aan tikt, dan ben ik alles van dat account kwijt, daar ben ik mij volledig van bewust.

En in het onderstaande plaatje gebruik ik maar 10% van mijn beschikbare funds, en staat de LP op 38k.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cAOaH5NXYbNzyFN83UOFumIMw1g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W1iIfdTBLHaw8zIQ3SW4V62A.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Remy!!!! op 26-12-2023 23:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Remy!!!! schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 23:13:
[...]

Ik gebruik cross, maar met een sub zoals ik het gebruik maakt dat eigenlijk niet uit, want op dat account heb ik niets anders staan dan BTC voor deze trades.
Maar ik bedoel, ik gebruik maar 10% van mijn subaccount qua inleg voor dit soort trades, dus er is 90% margin mocht het verkeerd gaan, vandaar dat m'n LP op 37k staat.
Maar het klopt idd, als BTC dan de 37k aan tikt, dan ben ik alles van dat account kwijt, daar ben ik mij volledig van bewust.
[Afbeelding]
Ik ben hier weleens een stop loss vergeten en dan ben ik blij dat ik standaard een Isolated ipv Cross order gebruik en geen x100, maar een x10, dan is de kans dat het goed uitpakt veel groter. Voor de percentages wel leuk, als ik mijn lopende trade nu naar x100 schuif dan zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zKjXPaTNGre8OQIj18ktMSdBOEU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ShR08MADhhSnIOygZ0onnhH2.png?f=user_large

Maar goed, ieder zijn eigen manier, helemaal prima natuurlijk :) Met een subaccountje begrijp ik het wel, al is de room voor error erg laag als je een keer iets vergeet.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ingezoomed op de 4H, daarom kloppen de lijntjes niet helemaal vs de 1D, maar geeft wel een idee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xBKNpjjICNFBfcABe6sRnS9oPUg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UAwlzsCsepunbct41J9F87Yr.png?f=fotoalbum_large

Het groene blok is waar de BMSB zich over enkele dagen bevindt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UiFVbzZby3QNYIxkfOEZ-MrGQTw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HMfeBZONCAJ0yTdzeD0YnIZw.png?f=fotoalbum_large

En waarom vermoed ik dat het channel hier gebroken gaat worden?
  1. Momentum is weg
  2. Double/triple top vorming
  3. Altcoins gaan veel te hard (daardoor wordt ook momentum verloren omdat dat geld niet meer in Bitcoin vloeit)
  4. Een retest is gezond, we hebben nog even te gaan tot de halving & ETF, er moet natuurlijk wel wat ruimte naar boven blijven :)
  5. Als de bovenste lijn resistance blijft, dan wordt Bitcoin aan de onderkant uit het channel gedrukt. Óf door compressie toch weer het channel in en next move up. Maar die kans acht ik kleiner door alle omstandigheden.
Mijn volgende stappen:
  1. Heb de long van gisteren inmiddels gesloten. Áls Bitcoin vanaf hier stijgt dan long tot maximaal 43999: Trailing stop: 43850 / 100.
  2. Even de wick afwachten boven de bovenkant lijn en of die weer onder de lijn komt
  3. Short openen, target: 41.4k, maar mogelijk dus een stuk lager. Daarom wederom een trailing stop. Bijv: 41.6k / 250.
Je kunt hier overigens ook een enorme bullflag in zien, maar daarvoor vind ik het stokje te kort ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Taro schreef op woensdag 27 december 2023 @ 09:17:
Ingezoomed op de 4H, daarom kloppen de lijntjes niet helemaal vs de 1D, maar geeft wel een idee:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

1. Momentum is weg
  3. Altcoins gaan veel te hard (daardoor wordt ook momentum verloren omdat dat geld niet meer in Bitcoin vloeit)
  4. Een retest is gezond, we hebben nog even te gaan tot de halving & ETF, er moet natuurlijk wel wat ruimte naar boven blijven :)
  5. Als de bovenste lijn resistance blijft, dan wordt Bitcoin aan de onderkant uit het channel gedrukt. Óf door compressie toch weer het channel in en next move up. Maar die kans acht ik kleiner door alle omstandigheden.
Mijn volgende stappen:
  1. Heb de long van gisteren inmiddels gesloten. Áls Bitcoin vanaf hier stijgt dan long tot maximaal 43999: Trailing stop: 43850 / 100.
  2. Even de wick afwachten boven de bovenkant lijn en of die weer onder de lijn komt
  3. Short openen, target: 41.4k, maar mogelijk dus een stuk lager. Daarom wederom een trailing stop. Bijv: 41.6k / 250.
Je kunt hier overigens ook een enorme bullflag in zien, maar daarvoor vind ik het stokje te kort ;)
Ik heb de afgelopen week vrijwel alleen maar alts getrade en mede daardoor een nieuw record aantal sats op mijn leverage trading pf verzamelt. Ook nog een stapel USDT dus als BTC daadwerkelijk gaat dippen kan ik die ook mooi kwijt.
Momenteel nog één positie open op een shitcoin, maar daar ga ik wel een strakkere stoploss op zetten zodat ie in het groen sluit, mocht BTC bebsluiten te gaan duiken :)

Als je buiten de BMSB kijkt, zie ik, op de weekly, twee horizontale zones die support kunnen bieden, waarvan de bovenste historisch minder waarde heeft maar wel mooi samen kan gaan vallen met de BMSB. Mochten de bovenste zone en de BMSB niet de gehoopte support bieden dan ligt daaronder dus nog een zone + een trendlijn die op hoge timeframes tot nu toe gerespecteerd wordt.

Echter, wanneer het scenario, waarin BTC door de BMSB valt, ook nog eens samen valt met iets anders dan goedkeuring van de ETF, dan hebben we wel een perfect scenario voor nog meer korting op sats ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fj9gHMGKoWn-Gi7snU0Xyp63oFs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/08FK8oJ31ISHwlV4Nw39sbqu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:37

tomtom901

Moderator General Chat
[quote]Taro schreef op woensdag 27 december 2023 @ 09:17:
• Short openen, target: 41.4k, maar mogelijk dus een stuk lager. Daarom wederom een trailing stop. Bijv: 41.6k / 250.
[/list]
Ik ben long gegaan vanaf 42k gisteren, net TP-1 gehad en ga vanaf 42965 weer in een short ladderen naar 41350, als daar geen bounce komt verwacht ik 38k weer te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

Ik denk dat grafieken op dit moment geen goed beeld geven...

Iedereen zit op die ETF's te wachten. Als dat doorgaat (grote kans) dan ontploffen we naar boven (50K?) en als ze afgekeurd worden dan klappen we naar beneden (30K?) ...
Wordt spannend de eerste 2 weken van Januari

Daarna kunnen we weer wat meer op de grafieken gaan vertrouwen...
Tot de halving, en dan zijn alle bets weer off :D
Dan gaan we gewoon minimaal een jaar pumpen met her en der een kleine correctie.

Worden 2 leuke jaren mensen!

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
FijneKerst schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:52:
In wat voor opzicht geen goed beeld? Geen goed beeld als in niet goed op te traden? BTC of ETH zou kunnen inderdaad, al kan je die ook nog wel traden maar kan een ETF bekendmaking wel je trade die je dan net open hebt staan kapot maken of juist doen skyrocketen. Alts valt momenteel juist prima op te traden, al geld hier hetzelfde, als er een ETF bericht komt kan het hard gaan.
Iedereen zit op die ETF's te wachten. Als dat doorgaat (grote kans) dan ontploffen we naar boven (50K?) en als ze afgekeurd worden dan klappen we naar beneden (30K?) ...
Wordt spannend de eerste 2 weken van Januari
De vraag is m.i. vooral in hoeverre het ingeprijsd is.
Daarna kunnen we weer wat meer op de grafieken gaan vertrouwen...
Tot de halving, en dan zijn alle bets weer off :D
Dan gaan we gewoon minimaal een jaar pumpen met her en der een kleine correctie.

Worden 2 leuke jaren mensen!
Dit is wellicht wel het geval, tussen evt ETF hype en de halving-run komt misschien wel een leuke, wat meer voorspelbare periode qua charts. Aan de andere kant kan het ook gewoon één lange hype train worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:25
[Afbeelding]

[Afbeelding]

1. Momentum is weg
Mijn volgende stappen:
Komt wel een beetje overeen met wat mijn 'vriend' de ton van John ziet deze ochtend. Stukje uit z'n discord kanaal:

Daily is een evenwichtpatroon met een target van 48-50K.
Uitbraak is vaak rond 2/3 van het patroon, wat samenvalt met 8-10 jan
Target zone is de GP weerstand van $69K - $15.5K.
Een liq hunt van de 39.500 zou mooi zijn. Daar zit ook nog een futures gap.
Een mooie shake out voor de ETF goedkeuring.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

YES schreef op woensdag 27 december 2023 @ 11:06:

In wat voor opzicht geen goed beeld? Geen goed beeld als in niet goed op te traden? BTC of ETH zou kunnen inderdaad, al kan je die ook nog wel traden maar kan een ETF bekendmaking wel je trade die je dan net open hebt staan kapot maken of juist doen skyrocketen. Alts valt momenteel juist prima op te traden, al geld hier hetzelfde, als er een ETF bericht komt kan het hard gaan.
Ja ik doelde idd voornamelijk op BTC en ETH.
De vraag is m.i. vooral in hoeverre het ingeprijsd is.
Mijn ervaring is dat dit soort hypes meestal niet ingeprijsd zijn, iig een groot deel niet.
Dit is wellicht wel het geval, tussen evt ETF hype en de halving-run komt misschien wel een leuke, wat meer voorspelbare periode qua charts. Aan de andere kant kan het ook gewoon één lange hype train worden :+
Net als de vorige run hoor je nu ook weer de "voorspelling" van een Supercycle opdagen.
Ik weet het niet... ik gok dat het gewoon de komende 1.5 - 2 jaar voornamelijk omhoog gaat met her en der een dip van 10-30%.
Ik trade zelf niet echt, ik HODL/DCA voornamelijk. Dus voor mij is het een kwestie van het juiste uitstap moment kiezen ergens in 2025. En dan weer lekker 2 jaar rente trekken met de euro's en dan ergens in 2027 weer vol instappen.

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
FijneKerst schreef op woensdag 27 december 2023 @ 11:44:
[...]

Ja ik doelde idd voornamelijk op BTC en ETH.

[...]

Mijn ervaring is dat dit soort hypes meestal niet ingeprijsd zijn, iig een groot deel niet.

[...]

Net als de vorige run hoor je nu ook weer de "voorspelling" van een Supercycle opdagen.
Ik weet het niet... ik gok dat het gewoon de komende 1.5 - 2 jaar voornamelijk omhoog gaat met her en der een dip van 10-30%.
Ik trade zelf niet echt, ik HODL/DCA voornamelijk. Dus voor mij is het een kwestie van het juiste uitstap moment kiezen ergens in 2025. En dan weer lekker 2 jaar rente trekken met de euro's en dan ergens in 2027 weer vol instappen.
Helder, dan snap ik je redeneringen ook wel. Dat laatste over de periode tussen etf en halving benoemde ik ook meer omdat je er vanuit zoveel verschillende oogpunten naar kan kijken :)

Voor mij is het wat traden betreft, ik moet zorgen dat ik genoeg satjes/usdt bij elkaar trade voordat er iets onverwachts gebeurd waar je met TA niet/weinig mee kon, zodat je op zulke momenten verlies beperkt en onderaan de streep in de plus blijft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
FijneKerst schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:52:
Ik denk van wel, mooi onderweg naar de bovenkant :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4zaMwYZ5S2LANrlD915RT6sVQ2E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/87HnWH6UbNqtXdcbgohqc4oL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Met nog wat 14 dagen tot 10 januari zie ik niet in hoe een opleving naar 48k niet mogelijk is. Dat is een +10% vanaf hier. Het kan net zo goed -10% afhankelijk van de beslissing. En dan inderdaad de BMSB opzoeken.

Eens dat het momentum nu bij altseason ligt maar de ETF deadline nadert rap. Het rangen is nu ook weer een keer +1k en - 1k per swing in plaats van echt flat linen zoals we eerder zagen. Verwacht zelf blijven rangen tussen 41 - 43k tot 10 januari er is en dan is het hammer time omhoog of omlaag. Iedereen die schrijft over een done deal zit kennelijk bij elk overleg van de SEC en de indieners, het is een ja of nee beslissing. Ik sluit een neen nog steeds niet uit met het oog op een finale deadline in maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Joosie200 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 13:28:
[...]

Met nog wat 14 dagen tot 10 januari zie ik niet in hoe een opleving naar 48k niet mogelijk is. Dat is een +10% vanaf hier. Het kan net zo goed -10% afhankelijk van de beslissing. En dan inderdaad de BMSB opzoeken.

Eens dat het momentum nu bij altseason ligt maar de ETF deadline nadert rap. Het rangen is nu ook weer een keer +1k en - 1k per swing in plaats van echt flat linen zoals we eerder zagen. Verwacht zelf blijven rangen tussen 41 - 43k tot 10 januari er is en dan is het hammer time omhoog of omlaag. Iedereen die schrijft over een done deal zit kennelijk bij elk overleg van de SEC en de indieners, het is een ja of nee beslissing. Ik sluit een neen nog steeds niet uit met het oog op een finale deadline in maart.
Alle spelers die inderdaad dichter op de bal zitten leggen de goedkeuring van de ETF's op een 90+%
maar het zou me inderdaad niks verbazen als die Gary Gensler alsnog de stekker eruit trekt.
Dan is het lekker crashen naar de 30K en wachten op de halving.
Ik gok dan wel dat de nieuwe ATH lager gaat liggen dan wanneer de ETF's wel doorgaan.
Zonder ETF, 100K max. Met ETF's 150-200K ??..

Spannende tijden iig

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
Joosie200 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 13:28:
[...]
Iedereen die schrijft over een done deal zit kennelijk bij elk overleg van de SEC en de indieners, het is een ja of nee beslissing. Ik sluit een neen nog steeds niet uit met het oog op een finale deadline in maart.
Het is pas een done deal wanneer de SEC dat aangeeft, helemaal mee eens.

Er komen echter wel telkens wat positieve signalen naar buiten. Na een meeting tussen aanvrager en SEC volgen er aanpassingen in de aanvraag die door alle andere partijen ook direct worden overgenomen. Dat is een heel andere houding dan voorheen waarbij de SEC uitstelde en vervolgens afkeurde. De deadline voor laatst gedeelde aanpassingen is 29/12.

Ik snap dat je aangeeft van de final deadline in maart, want het is de grootste groep, maar tegelijkertijd loopt de final deadline voor Ark Invest 10 januari af. Opnieuw geen enkele garantie, maar de SEC is eerder dit jaar op de vingers getikt door de rechter dat ze een uitspraak opnieuw moesten beoordelen. Nu ARK Invest afkeuren en 2 maanden later met minimale aanpassingen (kan bijna niet anders in dit stadium van vele gesprekken en fine tuning in de aanvragen) de rest wel goedkeuren is niet uit te leggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F9SUEoY3ES9lvjlPJhyKrc1o8us=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QP3Vmli6DPatCqnre9VYBt1J.png?f=fotoalbum_large

Trust me when I say this is only the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootler
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik ga ook van een goedkeuring uit in januari maar ben nog voorzichtig want het Hof van Beroep sprak zich in augustus uit over hoe de SEC beslissing niet goed werd gemotiveerd:
"The denial of Grayscale’s proposal was arbitrary and capricious because the Commission failed to explain its different treatment of similar products." en "To avoid arbitrariness and caprice, administrative adjudication must be consistent and predictable, following the basic principle that similar cases should be treated similarly. NYSE Arca presented substantial evidence that Grayscale is similar, across the relevant regulatory factors, to bitcoin futures ETPs. The Commission failed to adequately explain why it approved the listing of two bitcoin futures ETPs but not Grayscale’s proposed bitcoin ETP. In the absence of a coherent explanation, this unlike regulatory treatment of like products is unlawful. We therefore grant Grayscale’s petition for review and vacate the Commission’s order."

Wie weet steekt de SEC nu meer moeite om de eventuele afkeuring te motiveren. Dan kunnen we weer naar (vooral) het narratief van de halving.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4knCeUk1HIMlYN0H6pK6uQlLAn4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VgT2DoP0F0RDOhhrNd2gUCKK.png?f=fotoalbum_large

Edit: Nog 200, dan TP gehaald:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_JL3frdt17YwgO2502-a6ClIDz8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MWw9LOJu7pID2qH0kq4lfoEl.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Taro op 27-12-2023 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 06:02
Ben alleen niet zo zeker van je bovenste plaatje. Verwacht eerder een uitbraak richting de 47+ _/-\o_

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
PlanR schreef op woensdag 27 december 2023 @ 21:58:
[...]

Ben alleen niet zo zeker van je bovenste plaatje. Verwacht eerder een uitbraak richting de 47+ _/-\o_
Ik ook niet, ik acht de kans groot dat het zo gaat, maar zeker niet 100%.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Als Bitcoin wel door de bovenste lijn heen breekt, dan is 47k inderdaad het volgende level:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FBW7hHuGP3fFFNsi55ehdApBk7k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/apj1duNWAKZQpEcdRkVPTqbP.png?f=fotoalbum_large

Zie hier voor de volledigheid alle bovenliggende levels die naar mijn idee daarna relevant zijn (De inmiddels behaalde levels al verborgen):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dKgfjSTiBbVAnr4nNtAGqBpkT_k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s4tlA0aVFX0EQ9yBCScGgdhd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Sell order gehit, ik kijk het nog even aan, ik open in ieder geval niet direct een short:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ca7Cp6ThkObf_2FTuSyxBxS-uyo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5VU3xBEnHPROBcOCjdcjWwfT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 12:50

resusaapje

h less

Ik zie allemaal wicks aan de bovenkant, ik zie altcoins rood wegtrekken. Ziet er niet fraai uit. Kamp Taro hier, helaas :/

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 15:27
Numbers schreef op woensdag 27 december 2023 @ 14:41:
[...]
Het is pas een done deal wanneer de SEC dat aangeeft, helemaal mee eens.

Er komen echter wel telkens wat positieve signalen naar buiten. Na een meeting tussen aanvrager en SEC volgen er aanpassingen in de aanvraag die door alle andere partijen ook direct worden overgenomen. Dat is een heel andere houding dan voorheen waarbij de SEC uitstelde en vervolgens afkeurde. De deadline voor laatst gedeelde aanpassingen is 29/12.

Ik snap dat je aangeeft van de final deadline in maart, want het is de grootste groep, maar tegelijkertijd loopt de final deadline voor Ark Invest 10 januari af. Opnieuw geen enkele garantie, maar de SEC is eerder dit jaar op de vingers getikt door de rechter dat ze een uitspraak opnieuw moesten beoordelen. Nu ARK Invest afkeuren en 2 maanden later met minimale aanpassingen (kan bijna niet anders in dit stadium van vele gesprekken en fine tuning in de aanvragen) de rest wel goedkeuren is niet uit te leggen.

[Afbeelding]
Ik ga wel uit van goedkeuring in (Q1) 2024 maar ik durf niet te stellen dat het meteen voor n grote groene paal zorgt. Ondertussen weet iedereen dat er n defintief besluit voor meerdere ETFs aan zit te komen en er is veel positief sentiment. Ik zeg ook niet dat t Sell the news event wordt maar een goedkeuring is volgens mij echt wel gedeeltelijk ingeprijst.

https://investorplace.com...dy-be-priced-into-crypto/

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1hge_DAMMa-cBDH_2V_a-7Luguc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AkiypVhEFzByJVzFuOEo7VyH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:15

Vis

Hij kan ook gewoon weer bouncen bij die onderste blauwe lijn en dit zelfde doen in die range tot de ETF beslissing er is geweest en dan pas richting kiezen? Uitbraak uit die zone kan dan zowel naar boven als naar beneden (bij een sell the news zie ik dit wel gebeuren richting die groene box)

Tot die tijd gewoon rangen binnen die blauwe lijntjes imo.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Vis schreef op donderdag 28 december 2023 @ 09:53:
[...]

Hij kan ook gewoon weer bouncen bij die onderste blauwe lijn en dit zelfde doen in die range tot de ETF beslissing er is geweest en dan pas richting kiezen? Uitbraak uit die zone kan dan zowel naar boven als naar beneden (bij een sell the news zie ik dit wel gebeuren richting die groene box)

Tot die tijd gewoon rangen binnen die blauwe lijntjes imo.
Uiteraard, zoveel mensen, zoveel meningen/ideeën/opties/kansberekeningen, maar als je het opgaande channel erbij pakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Vj22N_3Fm6ckP7ypDn2HzqB-a4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6RhXjrJ2zPwiIc6wQypzqhNF.png?f=fotoalbum_large

Dan zie je dat de koers bij de volgende beweging naar de onderste lijn ineens uit het channel gaat lopen. En dat kan natuurlijk prima, maar er is ook een kans dat dat tot veel extra verkopen gaat leiden, al dan niet door bots en dan is de kans op een daling erg groot. Vandaar.

Voor de volledigheid, al eerder gezegd, ik acht de kans dat het gaat zoals geschetst om verschillende redenen erg aanwezig, maar het hoeft natuurlijk niet zo te gaan, sterker nog, het zal waarschijnlijk wel anders verlopen. Een ander is van mening dat we snel de 47k zien, de ander zegt sideways en ik onderbouw het zo goed als mogelijk in plaats van alleen een hoop/wens/idee/mening uit te spreken. Ik zou het wel interessant vinden om schetsen van anderen te zien. En voor mij is het niet alleen een schets, ik handel er ook naar en dat verloopt vooralsnog prima.

• Pinsa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:59
Taro schreef op donderdag 28 december 2023 @ 10:01:
[...]

Uiteraard, zoveel mensen, zoveel meningen/ideeën/opties/kansberekeningen, maar als je het opgaande channel erbij pakt:
[Afbeelding]

Dan zie je dat de koers bij de volgende beweging naar de onderste lijn ineens uit het channel gaat lopen. En dat kan natuurlijk prima, maar er is ook een kans dat dat tot veel extra verkopen gaat leiden, al dan niet door bots en dan is de kans op een daling erg groot. Vandaar.

Voor de volledigheid, al eerder gezegd, ik acht de kans dat het gaat zoals geschetst om verschillende redenen erg aanwezig, maar het hoeft natuurlijk niet zo te gaan, sterker nog, het zal waarschijnlijk wel anders verlopen. Een ander is van mening dat we snel de 47k zien, de ander zegt sideways en ik onderbouw het zo goed als mogelijk in plaats van alleen een hoop/wens/idee/mening uit te spreken. Ik zou het wel interessant vinden om schetsen van anderen te zien. En voor mij is het niet alleen een schets, ik handel er ook naar en dat verloopt vooralsnog prima.
Verwacht je dat er dan nog uitgeweken word naar de alts? Of gaan deze nog harder omlaag als Btc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Pinsa schreef op donderdag 28 december 2023 @ 10:36:
[...]

Verwacht je dat er dan nog uitgeweken word naar de alts? Of gaan deze nog harder omlaag als Btc
Als Bitcoin naar onderen uitbreekt bedoel je? 95% van de alts gaan dan met dubbele digits dalen. En een enkeling zal gewoon lekker zijn eigen koers blijven varen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ScuL
Hoewel Taro zijn theorie plausibel is neig ik op het moment toch meer naar het 47k/48k scenario.

De hoofdzakelijke reden is dat de fib van de cycle top (69k) naar cycle bottom (15k) precies de .618 golden pocket op 48500 heeft zitten. Dat werkt als een magneet.

Ik zie ook iedere keer dumps naar de 41k/42k zones flink opgekocht worden dat terwijl zowel miners als bijv. Celsius grote hoeveelheden BTC aan het dumpen zijn. Dus zowel retail als corporate zijn zeer gretig aan het kopen.

Op de diverse liquidity heatmaps zie ik ook grote sell blocks op 45k zitten.
Ik vermoed dat zodra we de befaamde 48k gaan halen we wel een grote correctie kunnen krijgen omdat mensen winst halen en het ETF bubbeltje dan knapt (sell the news)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Het zou ook prima kunnen dat Bitcoin vandaag/morgen bounced op de onderste lijn en dan de 47k opzoekt, maar vooralsnog heb ik nu een short op o.a. BTC, ADA en INJ lopen en ga ik er in ieder geval van uit dat de 41-42k wordt aangetikt voordat er weer een evt. move naar boven volgt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/au2Vq_rHml27CDlVFPV1RlM64_g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fM057FIeWtGPrqiBwo9YJTWT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zfGRfadLbhM2IufNAchujQYcWrM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WzY80nNggWyv4t2ZiCBGLdPW.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oYtaUxgJVx96nST9uU1qFvHsSVM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/22MStkKqo1INuLdXePWbxgI0.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-kVYjgvAvis9kU-w9iKG2XA-A3Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FOiSJmanRPoWZjhvxIMWFmIU.png?f=user_large

De short long op SOL, waarvan ik gisteren al aangaf erover te twijfelen, maar ik wel vasthield aan het patroon van de afgelopen weken waarbij SOL van woensdag op donderdag nacht steeg, zojuist maar met verlies gesloten omdat ik verwacht dat Bitcoin nog iets verder daalt, dan kan ik beter vanaf dat punt weer een nieuwe long starten als er confirmatie is dat Bitcoin niet nóg verder daalt dan de onderste lijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CSmCFja7IKax5hN3yb328Ay2Q1U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2hsW0CADIII5kE9XhlDpCcng.png?f=user_large

• resusaapje

resusaapje

h less

Ik zou het wel interessant vinden om schetsen van anderen te zien. En voor mij is het niet alleen een schets, ik handel er ook naar en dat verloopt vooralsnog prima.
Ik zal 'ns een poging doen tot een schets: op de 4H een stijgende driehoek vanaf 23-12 t/m 12-01. Als BTC op dit moment weer gaat stijgen, heb je drie toppen en vier dalen binnen het patroon. Dan zou tot half januari 44k de top zijn en het volgende dal 42,8k op 1 januari.
Een stijgende driehoek is berig, schijnt het, dus ben benieuwd wat dat gaat doen met de ETF stier.

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:53
Bestaat er een website die alle stakings% per asset vergelijkt tussen de verschillende exchanges?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Taro schreef op donderdag 28 december 2023 @ 15:55:
De short op SOL, waarvan ik gisteren al aangaf erover te twijfelen, maar ik wel vasthield aan het patroon van de afgelopen weken waarbij SOL van woensdag op donderdag nacht steeg, zojuist maar met verlies gesloten omdat ik verwacht dat Bitcoin nog iets verder daalt, dan kan ik beter vanaf dat punt weer een nieuwe long starten als er confirmatie is dat Bitcoin niet nóg verder daalt dan de onderste lijn:
[Afbeelding]
Staat wsl rood omdat je long gegaan bent ipv short :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Ik zou het wel interessant vinden om schetsen van anderen te zien. En voor mij is het niet alleen een schets, ik handel er ook naar en dat verloopt vooralsnog prima.
As per your request, my 2 cents. Ik handel de afgelopen week primair op basis van market structure en daarin is een duidelijke downtrend aanwezig.

Ik heb de downtrend (lower highs and higher lows) op 2 verschillende timeframes ingetekend, de H4 en de M15. De downtrend op de M15 invalideert bij een close (dus geen wick) op > 43.251. De downtrend op de H4 invalideert op > 43.880. Beide wijzen naar een lower low van < 41.651, dus ik denk dat je short goed uit gaat pakken @Taro. Ik heb er zelf ook een lopen en buys in de 41.3-41.6 regionen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pFscOJFAGIuwOnEL-2dXRl_bM1E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2EYcjUNBdUgskeLm3echdpdc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6xQHcm3kyY-feroorIknSykSPRE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AnlQ1QmsPhS4lbPUpaXn8PSi.png?f=fotoalbum_large

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Slonzo schreef op donderdag 28 december 2023 @ 21:09:
[...]

Staat wsl rood omdat je long gegaan bent ipv short :+
Oh oeps, aangepast ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Niet zon paniek allemaal. Ik zie een prachtige bullflag op de daily. Ding loopt er vlak voor etf approval uit. Soon 420k

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y_wct-j5ZqApS0Y8-JdIpxEgazw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zv167Qy1F2mkniUHcFIso7wY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door anti elppa op 28-12-2023 22:54 ]

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:25
anti elppa schreef op donderdag 28 december 2023 @ 22:52:
Niet zon paniek allemaal. Ik zie een prachtige bullflag op de daily. Ding loopt er vlak voor etf approval uit. Soon 420k

[Afbeelding]
Zeker, target van 48-50k
Daarna dikke dump van btc terug naar 36-38k 😎

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:50
Ben vandaag eens gaan kijken hoe mijn 'theorie' er voor staat. Tijdje terug heb ik hier een veel te lange post over gemaakt ( mouzetc in "[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3" ).

Nu er een een wat duidelijkere structuur in zit lijk ik op het volgende te komen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ptogY0nwzCdZ9YhVtAYFF6MmGM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lPsKR4gC9kS4jvsXIVZehZeB.png?f=fotoalbum_large

Ik ben vorige keer uit gegaan van een rising channel (7A). Heb hier alleen de stok in meegenomen alsof t een flag is. Heb zoals t 'hoort' alleen de hoogte van de channel genomen, gezien t geen bullflag was. Hierdoor is target 7B al bereikt. Dat zou betekenen dat we mogelijk vanaf vandaag tot +/- 3 januari ergens een move naar beneden kunnen maken. +/- 36K zouden we dan moeten halen. 36K is enkel het doel voor een nieuwe witte lijn. Hij kan hier evt makkelijk doorheen of pas later in een nieuwe structuur aangeraakt worden.

Als dat niet zo is MOET! het wel een fakeout zijn.. ik kan het echt niet mis hebben. Nee, dan ga ik nog 1x tekenen, is t een fakeout of heb ik t gewoon totaal mis :9

[ Voor 7% gewijzigd door mouzetc op 29-12-2023 01:37 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
mouzetc schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 01:34:
Ben vandaag eens gaan kijken hoe mijn 'theorie' er voor staat. Tijdje terug heb ik hier een veel te lange post over gemaakt ( mouzetc in "[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3" ).

Nu er een een wat duidelijkere structuur in zit lijk ik op het volgende te komen:

[Afbeelding]

Ik ben vorige keer uit gegaan van een rising channel (7A). Heb hier alleen de stok in meegenomen alsof t een flag is. Heb zoals t 'hoort' alleen de hoogte van de channel genomen, gezien t geen bullflag was. Hierdoor is target 7B al bereikt. Dat zou betekenen dat we mogelijk vanaf vandaag tot +/- 3 januari ergens een move naar beneden kunnen maken. +/- 36K zouden we dan moeten halen. 36K is enkel het doel voor een nieuwe witte lijn. Hij kan hier evt makkelijk doorheen of pas later in een nieuwe structuur aangeraakt worden.

Als dat niet zo is MOET! het wel een fakeout zijn.. ik kan het echt niet mis hebben. Nee, dan ga ik nog 1x tekenen, is t een fakeout of heb ik t gewoon totaal mis :9
op de weekly is het wel gewoon een bullflag zoals ik het zie. En weekly ruled over 12h. stok is 18k lang. target is 58-60k. Kan prima icm de etf. Ding loopt op 8 jan eruit. Let's go. Daarno overigens zeer zeker een correctie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:50
anti elppa schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 08:32:
[...]

op de weekly is het wel gewoon een bullflag zoals ik het zie. En weekly ruled over 12h. stok is 18k lang. target is 58-60k. Kan prima icm de etf. Ding loopt op 8 jan eruit. Let's go. Daarno overigens zeer zeker een correctie
Haha ja snap ik, echter is alles dan ongeveer invalid (dan zie je vrijwel geen een patroon die ik getekend heb). Zou zeker kunnen, dat wel, maar vind t wel een enorme stok voor zon kleine vlag.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
anti elppa schreef op donderdag 28 december 2023 @ 22:52:

[Afbeelding]
Waar zie je paniek dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Paniek niet, wel genoeg ta te vinden dat we naar onderin de 30 gaan. Ik voorzie dat nog niet nu. Dat komt pas bij een etf goedkeur (pump en daarna dump) of bij direct een afkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
anti elppa schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 10:12:
[...]

Paniek niet, wel genoeg ta te vinden dat we naar onderin de 30 gaan. Ik voorzie dat nog niet nu. Dat komt pas bij een etf goedkeur (pump en daarna dump) of bij direct een afkeur.
Oh zo noemde je het wel ;)

Ik benoem het omdat ik juist/vooral ta die niet gebaseerd is op emotie (zoals bijvoorbeeld paniek) voorbij zie komen. Wat mij betreft is dat juist goed.

Wat mij betreft doet het er ook niet zoveel toe of we onderin de 30k duiken, of daar helemaal niet in de buurt komen. Als je idee en plan maar van goede risk management voorzien is.. ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Vooralsnog houdt de onderkant van het channel het:

1D:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/trrIRsDKNOVa7b2sJy8lT4RWgD0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lVntU3AG2knNc6cLj0gkQ6gS.png?f=fotoalbum_large

1D:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJ1XVkGihG_7IrCnjB37TmLvFlc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fYwIlH8S6AYdsISzTSpzk0h0.png?f=fotoalbum_large

1W:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/81zM1oJpAUgTvFxe9UiX7VOUyqA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KRnlG5eGv6nGoXdnBQyd2eLf.png?f=fotoalbum_large

Bitcoin verlaat óf het channel aan de onderkant (als dat gebeurt is inmiddels wel helder hoe ik dat zie ;) ) óf moet erin blijven door te stijgen. De top van het channel ligt rond de 48.3k op het moment van schrijven, maar zal spoedig op 49k/50k liggen en als Bitcoin vanaf hier stijgt en richting de bovenkant gaat al snel boven de 50k liggen.

De monthly is overigens nog steeds mooi groen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/utqz27wUjydVQyrdS8JuXkZeMnw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I7jboOztmKI1TcnVB2fQGhzk.png?f=fotoalbum_large

Binnen een paar dagen hebben we waarschijnlijk wel duidelijkheid...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ScuL
Ik vind beide theorieën plausibel.

Of we gaan omhoog richting de 48k (zoals gezegd, de .618 speelt een grote rol) en natuurlijk richting de bovenkant van het kanaal.
Of we gaan omlaag en breken het kanaal en dan komen we ergens in de 30k range terecht (denk eerder hoge 30k range dan lage 30k range).

In de tussentijd ben ik lekker aan het scalpen, genoeg volatiliteit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6wsvZ988dEthahUN9vlyYIfS1pM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eyGuSJ1U4ybV8tfm2V2m5aRr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Vanochtend vanaf 42.658 USD een long opgeschaald en op een gegeven moment ook van 10x naar 30x omgezet, die stond prima in de plus, helaas voordat ik die inwisselde voor een short toch wel weer wat ingeleverd, maar de short loopt nu gelukkig ook prima (Per ongeluk ook als x30 ingestapt ipv standaard x10 die ik hanteer).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ntno-oAdjftH8EGE9tFAl0urCeI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gh1vemV2ZW2GrxKWuXGox56J.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WgctqTmphUQLUUxSlHa2SQcnuLk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HxNkur7vR90WbekAYKVES719.png?f=user_large

Nu weer onderweg naar de onderkant van de range:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lP8_JSqC7G60GgLfBMf-ZyV1tT8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZpB95zLUSKFyk6SxEDaHfleD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Belangrijk punt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MJ8E3j0CLxLoHiVu8mjR6ttokW0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UXRH8iiPis3yeThkRS4ttOqG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Damn, al mijn koopopdrachten op bybit zijn geraakt. Het ziet er echter naar uit dat we nog niet klaar zijn met droppen. Gelukkig staan de stables op nexo en bitvavo op handmatige actie te wachten.

Kristallen bol, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
TP gehit @Taro?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Onderste lijn aangetikt, het zou hierbij kunnen blijven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I-CfdH4X_lPMfR7e-E_6azRWxYI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HeHz5ZYFD98ii5Ip1Tw8h5gH.png?f=fotoalbum_large

Maar als die het begeeft dan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8zTMwch63tGKq6nx7m9j_mqofBw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Yfzn6PvBXv5r4sXlwXMe9UcW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Op 42.163 al, had meer ingezeten. Eerst maar even kijken wat er nu gebeurt.

Had jij nog orders lopen?

[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 29-12-2023 23:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Taro schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 23:32:
[...]

Op 42.163 al, had meer ingezeten. Eerst maar even kijken wat er nu gebeurt.

Had jij nog orders lopen?
Mijn short is getp'd op 41.788 en ik heb handmatig (beetje yolo) een long kunnen starten vanaf 41.278.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ePe7P_EJlAt53pcULC6pkXjAEfA=/800x/filters:str%0D%0Aip_exif()/f/image/eaZxSkMqPojvmdXh4YPPNnuH.png?f=fotoalbum_large

Edit: daar ook maar TP op genomen, vind het wel goed voor dit jaar. Smaakt de oliebol toch net wat lekkerder.

[ Voor 7% gewijzigd door tomtom901 op 29-12-2023 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:10
Weet iemand wat er met redd coin aan de hand is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PlanR
turkeyhakan schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 03:52:
Weet iemand wat er met redd coin aan de hand is?
79615.26% (1d)
Heb je ze?

Edit, glitch op coinmarketcap

[ Voor 8% gewijzigd door PlanR op 30-12-2023 03:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
PlanR schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 03:56:
[...]

79615.26% (1d)
Heb je ze?

Edit, glitch op coinmarketcap
Een multi-day glitch? De coin blijft namelijk wel dalen. :-) Prijzen elders zijn weer veel lager.

Ik zoek een partij waarmee ik ze kan verkopen, maar redd coin wordt door niemand ondersteund..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
turkeyhakan schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 04:03:
[...]

Een multi-day glitch? De coin blijft namelijk wel dalen. :-) Prijzen elders zijn weer veel lager.

Ik zoek een partij waarmee ik ze kan verkopen, maar redd coin wordt door niemand ondersteund..
Volgens mij vroeg je een tijdje geleden ook of/waar dat kon, via https://coinmarketcap.com/currencies/redd/#Markets zie je dat het inderdaad geen bekende namen betreft. Dat is ook het risico van een altcoin langere tijd aanhouden. Als de waarde nog aanzienlijk is dan kan je overwegen om bij een van die exchanges een account aan te maken, ze om te wisselen naar een andere coin en die door te sturen naar een broker/exchange en het vanaf daar om te zetten in Euro's of te holden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Ik zie wel een issue met btc op het moment. De funding is telkens veeeeel te hoog voor het punt waar we nu op zitten. Gok dat veel mensen long gaan zitten in afwachting op die etf. Dit is easy voer voor de wat grote jongens om die kleine spelers rekt te laten gaan. Verder krijgen shitcoins nog steeds veel te kleine klappen.

Dit baart me wel wat zorgen. Ik denk echt dat we gerust nog ff 4 a 5k eraf kunnen en de boel opschonen (orderboeken, shitcoins en ratio long/ short). Clean sweep zeg maar. Ik ben nu op het punt dat ik het zelfs nodig acht.

Gisteren tijdens de lunch toch nog een deel uit mijn long gehaald. Heb dat nu 4x gedaan. Ding is nu nog maar 4000$.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Onder/buiten het channel, maar bovenop de onderste supportlijn. Dit gaat in ieder geval niet saai worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oc77Z1Txhl2zzgHlmeP_uvJLl50=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U1Gmo1uJ2sf1Q8Lg3iP2gGIe.png?f=fotoalbum_large

Edit: Op de 4H mooier te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qDKveYNF7KuqWkzInJN5ZY4vsRk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uIRK4WozpEcuINREf3w9Do9w.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Taro op 30-12-2023 10:03 ]

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:22
Als lurker hier even een bedankje voor alle TA's en andere dopamine producerende lijntjes.

Ik lees altijd mee maar post niet. Zijn vast meer tweakers die dat doen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:41
__xeno__ schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 10:41:
Als lurker hier even een bedankje voor alle TA's en ander dopamine producerende lijntjes.

Ja helemaal mee eens, heb helaas zelf niet veel bij te dragen. :>

@Taro ik zie dat er bij je kaarten staat dat deze "published" zijn, zijn deze ook openbaar op Tradingview te vinden? :)
Ik heb vorige keer al even gezocht en wel je account gevonden, maar alleen maar ideas van 2021.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
dehardstyler schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 10:48:
[...]

Ja helemaal mee eens, heb helaas zelf niet veel bij te dragen. :>

@Taro ik zie dat er bij je kaarten staat dat deze "published" zijn, zijn deze ook openbaar op Tradingview te vinden? :)
Ik heb vorige keer al even gezocht en wel je account gevonden, maar alleen maar ideas van 2021.
Ik export in deze gevallen alleen een screenshot en publish het idee niet officieel, dus dat geeft TradingView niet goed aan. In het verleden wel gedaan inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:38
Als lurker hier even een bedankje voor alle TA's en andere dopamine producerende lijntjes.

Haha yep, me too! Lees al lang mee, maar post nooit. Net als jij ben ik ook dankbaar voor zowel alle informatieve bijdragen alsmede de wat zinlozere doch grappige meme posts... O+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:41

QuattroNL

It is I.

Hier nog zo'n lurker :9
Enige bijdrage die ik lever is af en toe een duimpje voor weer een (in mijn ogen) mooi onderbouwde TA d:)b

Zo aan het eind van het jaar is het toch wel een gepast moment om alle analisten hier een grote _/-\o_ te geven. Ze geven me altijd een mooi inzicht c.q. stof tot nadenken om m'n eigen plan te trekken.
d:)b

Keep up the good work en dat 2024 maar een mooi groen jaar mag worden.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlanR
Taro schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 10:02:
Onder/buiten het channel, maar bovenop de onderste supportlijn. Dit gaat in ieder geval niet saai worden.
[Afbeelding]

Edit: Op de 4H mooier te zien:
[Afbeelding]
Hij houd hem voor alsnog ;)
Fijne dag allemaal!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Numbers
  • Niet online
anti elppa schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 09:44:
Ik zie wel een issue met btc op het moment. De funding is telkens veeeeel te hoog voor het punt waar we nu op zitten. Gok dat veel mensen long gaan zitten in afwachting op die etf. Dit is easy voer voor de wat grote jongens om die kleine spelers rekt te laten gaan. Verder krijgen shitcoins nog steeds veel te kleine klappen.

Dit baart me wel wat zorgen. Ik denk echt dat we gerust nog ff 4 a 5k eraf kunnen en de boel opschonen (orderboeken, shitcoins en ratio long/ short). Clean sweep zeg maar. Ik ben nu op het punt dat ik het zelfs nodig acht.

Gisteren tijdens de lunch toch nog een deel uit mijn long gehaald. Heb dat nu 4x gedaan. Ding is nu nog maar 4000$.
Kwam van de week deze analyse tegen, wel interessant en suggereert juist dat institueel geld instapt.

"De futures-contracten van CME die beginnen vanaf 5 Bitcoin worden veelal gezien als een vertegenwoordiging van de institutionele activiteit in de markt."

Afbeeldingslocatie: https://nieuws.btcdirect.eu/wp-content/uploads/2023/12/image-38.png

Van: https://nieuws.btcdirect....eer-bullish-over-bitcoin/

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Moon dan maar?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XplQyaE6RePqQKNp7wg_Ae2A_K0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9weEHzFqCp1Q05VHK17div1A.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8-vjM_BdudRFIxTfcwuYyPSSehs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ceTLV6tYTjaPhd4e6POMiWik.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Numbers schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 16:01:
[...]
Kwam van de week deze analyse tegen, wel interessant en suggereert juist dat institueel geld instapt.

"De futures-contracten van CME die beginnen vanaf 5 Bitcoin worden veelal gezien als een vertegenwoordiging van de institutionele activiteit in de markt."

[Afbeelding]

Van: https://nieuws.btcdirect....eer-bullish-over-bitcoin/
ik zeg ook nergens dat die jongens niet nu aan het instappen zijn. Dat kan tegelijk, grote jongens die instappen voor lange termijn. En paar whales die er al jaren inzitten die traden. Zeker als je op weekly of op de monthly kijkt is er niets aan de hand. Ook een dump naar 37k bijvoorbeeld doet niet zo veel op die timeframes. Op dat soort timeframes ben ik extreem bullish.

Mijn analyse is puur op de daily en kleinere timeframes. Korte termijn zijn er gewoon best wat indicators die niet zo gezond erbij staan. Maar dat kan morgen bijvoorbeeld totaal anders zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door anti elppa op 30-12-2023 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Taro schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 09:37:
[...]

Volgens mij vroeg je een tijdje geleden ook of/waar dat kon, via https://coinmarketcap.com/currencies/redd/#Markets zie je dat het inderdaad geen bekende namen betreft. Dat is ook het risico van een altcoin langere tijd aanhouden. Als de waarde nog aanzienlijk is dan kan je overwegen om bij een van die exchanges een account aan te maken, ze om te wisselen naar een andere coin en die door te sturen naar een broker/exchange en het vanaf daar om te zetten in Euro's of te holden.
Dat klopt, maar geen van die partijen biedt ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
turkeyhakan schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 17:04:
[...]

Dat klopt, maar geen van die partijen biedt ondersteuning?
Wat bedoel je in dit geval met ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlanR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:39

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Toch nog een swing long en swing short kunnen pakken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-HUL5FRscz2r0gxofFZpqN0EYo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PanpynRkJuZFvAewX335IAwL.png?f=fotoalbum_large

Alvast een goed uiteinde voor eenieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:41

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik zit totaal niet in de TA, maar ligt het nu aan mij of zijn er lower highs te zien op de weekly? Dat is meestal toch een bearish signaal?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
almightyarjen schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 23:44:
Ik zit totaal niet in de TA, maar ligt het nu aan mij of zijn er lower highs te zien op de weekly? Dat is meestal toch een bearish signaal?
Dat klopt inderdaad, maar aan de andere kant zie je ook higher lows op de weekly:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-DaI5cR1K7rX5XLWp1ZB6X-X4Hw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Bn1H88euLhNRxALL4z5gXYFz.png?f=fotoalbum_large

Op de 4H zie je ook mooi dat er ook higher lows zijn en die combinatie vormt dan weer een patroon dat erg bullish kan uitpakken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0cDq-0ecxVMUBIwzBmcJ_PWcnt4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/16pipgKUFH96zz1Qc4rjLGjd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Taro schreef op zondag 31 december 2023 @ 00:00:
[...]

Dat klopt inderdaad, maar aan de andere kant zie je ook higher lows op de weekly:
[Afbeelding]

Op de 4H zie je ook mooi dat er ook higher lows zijn en die combinatie vormt dan weer een patroon dat erg bullish kan uitpakken:
[Afbeelding]
exact, dit is dat ding wat ik hier donderdag al poste en loopt er eind 2e week januari uit ongeveer uit. Ik zie het wel gebeuren dat die bullish uitpakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

ASTR heeft nu mijn ETH geflipt.

Is nice!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Numbers
  • Niet online
Mooie grafiek met de verhouding van het aantal hodlers binnen ETH en BTC. Ik weet niet welke termijn into the block precies hanteert voordat een adres erin valt, maar de horizontale lijn in het begin suggereert een half jaar. Vind het wel redelijk bizar dat 70% vast gehouden wordt en volgens de trend komen er nog steeds meer lange termijn hodlers bij.
Dat belooft nog wat voor de toekomst. De koersbewegingen worden extremer (2 kanten op) wanneer de vrije supplies kleiner worden.

Het is daarnaast nu de tweede keer dat het ETH% hoger ligt dan het BTC%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_vpKYfWSH9pL7gXgYtN9D8h82k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QzRh46mkVzubuIDnhbmPrxNz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Numbers schreef op zondag 31 december 2023 @ 09:00:
Mooie grafiek met de verhouding van het aantal hodlers binnen ETH en BTC. Ik weet niet welke termijn into the block precies hanteert voordat een adres erin valt, maar de horizontale lijn in het begin suggereert een half jaar. Vind het wel redelijk bizar dat 70% vast gehouden wordt en volgens de trend komen er nog steeds meer lange termijn hodlers bij.
Dat belooft nog wat voor de toekomst. De koersbewegingen worden extremer (2 kanten op) wanneer de vrije supplies kleiner worden.

Het is daarnaast nu de tweede keer dat het ETH% hoger ligt dan het BTC%.

[Afbeelding]
mooie plaat!! verbaasd me niets. Als ik alleen al naar mezelf kijk val ik precies in deze statistiek. Sinds 2013 grootste deel altijd door gehodled. Ik heb zelfs 1 trezor waar laatste transactie ergens begin 2018 was (aanschaf van die trezor :P )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ik moet eigenlijk de auto's wassen, maar dat komt wel, even achter de knoppen blijven zitten met o.a. INJ , FET, OP en de anderen :) Als dit een voorbode is voor de rest van het jaar...

Edit: Winst genomen, aan de bak :(

Edit: Oeps, nou maak ik zelf een foutje, was voor SC bedoeld...

[ Voor 23% gewijzigd door Taro op 01-01-2024 18:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:34
Taro schreef op maandag 1 januari 2024 @ 13:46:
Ik moet eigenlijk de auto's wassen, maar dat komt wel, even achter de knoppen blijven zitten met o.a. INJ , FET, OP en de anderen :) Als dit een voorbode is voor de rest van het jaar...

Edit: Winst genomen, aan de bak :(
Ach, begin 2025 kun je er personeel voor aannemen. Voor de knoppen of voor het wassen van de auto dat mag je zelf dan beslissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Taro schreef op maandag 1 januari 2024 @ 13:46:
Ik moet eigenlijk de auto's wassen, maar dat komt wel, even achter de knoppen blijven zitten met o.a. INJ , FET, OP en de anderen :)
Mag ik vragen welke altcoins jij voornamelijk trade? En hou je die dan ook nog op spot (al dan niet inverse)? Ik werk eigenlijk allemaal met ES, Forex en BTC/ETH, maar wellicht is zo'n altcoin ook wel een keer grappig.

Allen natuurlijk ook de beste wensen! Om dan maar weer on topic te gaan. BTC zit weer in de eerdere range, ik zie 2 opties om die te traden. Welke kans zich aandoet pak ik, maar ik hoop eigenlijk op de onderstaande long.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_yc-GtxDm6QMd4WoWvEqz9Oak2g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fbGEQDB5geYBN4hLQnt8VuTL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door tomtom901 op 01-01-2024 18:07 ]

Pagina: 1 ... 67 ... 101 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!