Wat houdt dat precies in; trade inverted?Remy!!!! schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:40:
[...]
Sinds het sluiten van Binance voor NL trade ik ook alleen nog maar inverse perp, echt ideaal! Als ik dat eerder had geweten...
Waar je bij SPOT normaal USDT gebruikt om een BTC long te openen, en als je winst maakt eindig je met meer USDT.
Bij inverse perpetual gebruik je BTC om tegen USD te traden middels contracten, eigenlijk maak je (soort van) gebruik van dezelfde BTC/USDT chart als op spot, maar als je nu winst maakt, dan eindig je met meer BTC.
Nadeel is dat het leverage is, dus kans op liquidatie, maar als je x2 trade dan moet het wel heel gortig worden eerdat je geliquideerd wordt.
En de fees zijn wat lager dan op spot.
En als je x1 trade terwijl de koers in een daling zit dan is het de relatief veiligste short die bestaat, tenzij de koers onmogelijke getallen aantiktRemy!!!! schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:35:
[...]
Nadeel is dat het leverage is, dus kans op liquidatie, maar als je x2 trade dan moet het wel heel gortig worden eerdat je geliquideerd wordt.

En tenzij de koers plotseling stijgt, maar je behoudt de waarde in dollars.
Tevens een goede springplank om shorts mee te testen voordat je verder in het diepe springt op risicovolle momenten.
Dat zit wel Schnorr.
x1 leverage kan ook nogRemy!!!! schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:35:
[...]
En wanneer je niet aan de knoppen zit zou ik toch altijd een stoploss zetten als je bang bent voor liquidatie of groot verlies lijdt.
Dat is idd de inverse perp.
Even een vraag omtrent Bybit, de trailing stop loss, die kan je alleen maar zetten als de deal is gestart? Is het niet mogelijk om dat tijdens het aanmaken van de deal te doen, of kijk ik er volledig overheen?
Trailing stop kan volgens mij pas achteraf idd omdat die wat meer mogelijkheden heeft.Remy!!!! schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 18:27:
[...]
Dat is idd de inverse perp.
Even een vraag omtrent Bybit, de trailing stop loss, die kan je alleen maar zetten als de deal is gestart? Is het niet mogelijk om dat tijdens het aanmaken van de deal te doen, of kijk ik er volledig overheen?
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Met zes maanden vanaf oktober valt dat samen met de halving in april/mei. Zou best kunnen maar dat vind ik vrij vroeg. 1.5 jaar na de november 22 low en 2.5 jaar na de november 21 high. Neigt voor mij naar een left translated cycle met fomo door ETF/halving. Terwijl ik zelf meer denk aan 2 jaar na de low dus volgend jaar november/december op zijn vroegst, april 25 tegen die tijd. Meer right translated cycle want this time is no different.Moiety schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 20:05:
New high in 4 tot 10 maanden?
Wat denken jullie?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/8KAiFYDjhRC9tZ0bfMbzyLtE.jpg?f=fotoalbum_large)
Anders de risk bands maar blijven checken. Yolo en uitstappen bij 1 of 0.9 of al eerder dca out doen? Neig zelf naar binnen nu en 4 weken die 48k als target monitoren en dus winst veilig stellen bij 0.7 risk band. En daarna bij een retrace hodl strategie tot nov 24 / 25 en maar kijken hoe hoog we uitkomen.
Winst genomen, eerst zien of Bitcoin hier doorheen komt OF een stuk lager weer instappen.
/f/image/c5bFER3CHUclqnU25k5BMN8u.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/c5bFER3CHUclqnU25k5BMN8u.png?f=fotoalbum_large)
Hoezo?Palindrome schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 22:35:
wat gebeurde er om 15:00 vandaag ?
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Op Binance dikke dip naar 37500kTaro schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 22:52:
Winst genomen, eerst zien of Bitcoin hier doorheen komt OF een stuk lager weer instappen.
[Afbeelding]
[...]
Hoezo?
Op de 1min grafiek een rode paal van 43750 naar 43450 die snel opgekocht werd tot 43570.
Niet verder spannend, toch?
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Alleen op het EUR paar, waarschijnlijk fat fingers?
resusaapje schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 00:38:
[...]
Op de 1min grafiek een rode paal van 43750 naar 43450 die snel opgekocht werd tot 43570.
Niet verder spannend, toch?
:strip_exif()/f/image/g8PDXwBZzruDC4nlK0jGRnkq.jpg?f=fotoalbum_large)
Binance heeft het AEUR paar om 15:00 weer aangezet.Remy!!!! schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 00:38:
[...]
Alleen op het EUR paar, waarschijnlijk fat fingers?
Dit is een stablecoin EUR echter mensen gingen helemaal wild 2 dagen terug en prijs ging naar 3 euro. Ze dachten dat dit een "normale" coin was.
Om 15:00 was er dus een gigantische arbitrage kans tussen EUR en AEUR. De prijs van USDT -->EUR stond op gegeven moment ook op 1 EUR = 1,25 Dollar. Dit gooide alle euro prijzen helemaal in de war.
zo toch 25% uit mijn long gehaald. Gaat 20% van naar de trezor en 5% naar fiat. Voelt toch wat beter. Ding was al 12.5k$ ondertussen.
Nu terug naar 9k ongeveer
Nu terug naar 9k ongeveer
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Ik ben er daar uitgestapt en vanochtend weer een deel ingekocht, daarvan inmiddels weer een deel verkocht. Zat veel supply rondom 41.500-600 dus het verbaast me niet dat we daar niet op poging 1 doorheen kwamen.Taro schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 22:52:
[Afbeelding]
[...]
Hoezo?
Duidelijk verhaal, en leerzaam voor mij als Zwitsal.Remy!!!! schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:35:
[...]
Waar je bij SPOT normaal USDT gebruikt om een BTC long te openen, en als je winst maakt eindig je met meer USDT.
Bij inverse perpetual gebruik je BTC om tegen USD te traden middels contracten, eigenlijk maak je (soort van) gebruik van dezelfde BTC/USDT chart als op spot, maar als je nu winst maakt, dan eindig je met meer BTC.
En de fees zijn wat lager dan op spot.
Goed om nog toe te voegen:Bierbal schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 18:35:
[...]
Duidelijk verhaal, en leerzaam voor mij als Zwitsal.
- In een bearmarket kan je beter vs USDT traden. Je krijgt USDT als winst, daalt BTC of bijv. SOL verder in waarde, dan kan je dus steeds meer kopen als je weer in zou stappen.
- In een bullmarket wil je graag met de onderliggende coin traden om het aantal daarvan te verhogen. Stel je trade nu met SOL als inzet voor SOL/USDT, dan krijg je extra SOL als winst, terwijl SOL vs USDT ook al in waarde stijgt. Daardoor maximaliseer je de winst.
Op ByBit trade ik nu met BTC, ETH, ADA en DOT als collateral voor die pairs. Voor INJ & SOL trade ik met USDT, omdat daarvoor geen pair beschikbaar is.
Bitcoin is op de lower timeframes (M5, M15) een bearish structuur neer aan het zetten met lower highs en lower lows. Ik ben die structuur aan het monitoren, bij een BOS (break of structure) ga ik weer long.
Dit keer ook maar eens zo'n inverse proberen, dank aan @YES en @Remy!!!!
Mijn eerste sats binnen!
Dit keer ook maar eens zo'n inverse proberen, dank aan @YES en @Remy!!!!
Mijn eerste sats binnen!
/f/image/5RUTHccalr1Z26GXQgOiOqXG.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 55% gewijzigd door tomtom901 op 10-12-2023 00:43 ]
Mooie groene weekly:
/f/image/LxRrdgwu3Z7Vcst6LMqPVFKe.png?f=fotoalbum_large)
Interessante daily:
/f/image/QyxDWIFFTllCzqRZD9GRnV5L.png?f=fotoalbum_large)
En ook de 4 uur laat zich mooi samenvatten:
/f/image/OqRUpYur1jJ9Ke3pna4nUaC9.png?f=fotoalbum_large)
Een daling tot +-40k is dus binnen dit channel nog prima mogelijk en dan zou de weekly zelfs nog groen kunnen eindigen afhankelijk van hoe ver de daling exact gaat (+-40.2k). Dat verwacht ik voor de weekly close niet meer, maar je kunt natuurlijk niets uitsluiten.
Trek je dit channel door naar de ATH, dan zit je daar zo rond maart 2024 aan. De maand daarop volgt de Bitcoin halving. Met de ETF's erbij kan het de komende 4-5 maanden dus heel erg mooi losgaan en dan is een daling tot bijv. 40k noise op het geheel.
/f/image/Sgo8aI2DFwlVwMlcvWJECpek.png?f=fotoalbum_large)
Persoonlijk verkoop ik nu niets meer, ik koop nog wel iedere maand bij. Shorten doe ik niet meer, wel sluit ik leverage posities hoog en schaal ik lager weer in, totdat blijkt dat de trend weer neerwaarts wordt gedurende een langere periode, maar daar ga ik op dit moment niet van uit.
De komende uren kunnen we waarschijnlijk nog wel wat volatiliteit zien ivm weekly close, maar zo lang het channel in takt blijft: HODL.
/f/image/LxRrdgwu3Z7Vcst6LMqPVFKe.png?f=fotoalbum_large)
Interessante daily:
/f/image/QyxDWIFFTllCzqRZD9GRnV5L.png?f=fotoalbum_large)
En ook de 4 uur laat zich mooi samenvatten:
/f/image/OqRUpYur1jJ9Ke3pna4nUaC9.png?f=fotoalbum_large)
Een daling tot +-40k is dus binnen dit channel nog prima mogelijk en dan zou de weekly zelfs nog groen kunnen eindigen afhankelijk van hoe ver de daling exact gaat (+-40.2k). Dat verwacht ik voor de weekly close niet meer, maar je kunt natuurlijk niets uitsluiten.
Trek je dit channel door naar de ATH, dan zit je daar zo rond maart 2024 aan. De maand daarop volgt de Bitcoin halving. Met de ETF's erbij kan het de komende 4-5 maanden dus heel erg mooi losgaan en dan is een daling tot bijv. 40k noise op het geheel.
/f/image/Sgo8aI2DFwlVwMlcvWJECpek.png?f=fotoalbum_large)
Persoonlijk verkoop ik nu niets meer, ik koop nog wel iedere maand bij. Shorten doe ik niet meer, wel sluit ik leverage posities hoog en schaal ik lager weer in, totdat blijkt dat de trend weer neerwaarts wordt gedurende een langere periode, maar daar ga ik op dit moment niet van uit.
De komende uren kunnen we waarschijnlijk nog wel wat volatiliteit zien ivm weekly close, maar zo lang het channel in takt blijft: HODL.
Zaken om rekening mee te houden op korte termijn;
* Binnen de komende drie/vier dagen krijgen we Fed cijfers (inflatie en rate beslissing)
* De daily RSI zit nog steeds binnen patroon en kan omhoog breken of afketsen
* Er is een CME gap bij 40k
* We zitten nog steeds mijlenver boven de BSB en belangrijke MA's
* Bitcoin daily/weekly staat nog steeds flink te steigeren en in een normale situatie zou dat beteken dat je een dip kunt verwachten
* 8 groene weken, worden het er 9? In het verleden corrigeerde BTC tot op 40% na zo veel groen
* Ik zie op de 4H een double top
* Het kanaal wordt tot nu toe gerespecteerd en de markt is bullish.
Mocht het dus tot een correctie komen dan denk ik dat een drop naar 40k kortstondig mogelijk is maar veel lager lijkt me onwaarschijnlijk
* Binnen de komende drie/vier dagen krijgen we Fed cijfers (inflatie en rate beslissing)
* De daily RSI zit nog steeds binnen patroon en kan omhoog breken of afketsen
* Er is een CME gap bij 40k
* We zitten nog steeds mijlenver boven de BSB en belangrijke MA's
* Bitcoin daily/weekly staat nog steeds flink te steigeren en in een normale situatie zou dat beteken dat je een dip kunt verwachten
* 8 groene weken, worden het er 9? In het verleden corrigeerde BTC tot op 40% na zo veel groen
* Het kanaal wordt tot nu toe gerespecteerd en de markt is bullish.
Mocht het dus tot een correctie komen dan denk ik dat een drop naar 40k kortstondig mogelijk is maar veel lager lijkt me onwaarschijnlijk
[ Voor 8% gewijzigd door ScuL op 10-12-2023 22:53 ]
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Welke double top zie je, want ik zie daar bij 44.232 pas een mogelijkheid voor. De H4 zie ik zelfs in een dikke bull flag, die bij uitbreken een measured move naar 48k heeft.ScuL schreef op zondag 10 december 2023 @ 22:52:
Zaken om rekening mee te houden op korte termijn;
Onderkant van de flag zit rond de 43.2k, dat is een belangrijk level. Mits de confluences goed zijn zoek ik daar een long.
/f/image/bYIuz1lksegrbVm9dHI13Nb0.png?f=fotoalbum_large)
Net wel mijn scalp short vanaf 44.100 gesloten, perfecte bounce op de 0.618 fib.
mouzetc schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:31:
Kleine theorie:
Afgelopen weken een redelijk opvallend patroon. Zal echt niet waterdicht (lees = niet waterdicht) zijn en heb er net een kleine 10 minuten aan besteed, maar wil er vanavond eens wat dieper induiken + zeker beter consistent tekenen.
Rode en blauwe pijlen zijn volgens de verwachtte patronen/metingen de waarde die een uitbraak naar boven of beneden zou moeten halen. Deze komen redelijk in de buurt an de behaalde waarden. Daarna volgt een nieuwe trend en deze breekt vaak uit op het niveau waar de vorige uitbraak 'hoort te eindigen'.
In dit geval zou je dus denken dat we, tenzij 'insert nieuws/fakeout/etc' uiteindelijk weer terugkomen op de +- 30K, wat tevens historisch gezien wel een belangrijk niveau is. 40K zit overigens nog gewoon in deze tunnel, misschien ook wel snel.
[Afbeelding]
(Deze post moet nog een beetje bijgewerkt worden, sorry. Tijdens het typen wat kleine foutjes gezien en 2 openbaringen die ik nog moet testen.
Een tijdje terug postte ik bovenstaande, maar door omstandigheden nog niet op terug gekomen.Van de week wat aandacht aan besteed en het is een leuke TA, waar je net als altijd MISSCHIEN achteraf iets aan hebt als je goed hebt gegokt. Echter zit er wel een enigszins logica in. Ik ben niet zo'n typer, dus hoop dat jullie iets kunnen bakken van onderstaande:
'Simpele TA', gebaseerd op standaard flags/wedges etc, maar let op de doelen/witte lijnen.
/f/image/MxyLpXPKTEXkdPatMF9bU9lv.png?f=fotoalbum_large)
1A - 1B: Descending triangle, komt uit een horizontale move, breek laat en daarom hard uit. Eindpunt 1B wordt bereikt. Daar vormt Ascending broadening wedge via A2.
A2 - B2: Ascending broadening wedge met grootste kans tot val, gebeurd ook. Uitbraak rond verwachtte uitkomst 1B. Deze wordt echter niet afgemaakt en start een falling wedg 3A. 2B is niet bereikt, maar via een fake-out wordt deze toch behaald en klimt terug in de falling wedge.
3A - 3B: Falling wedge dus via de fakout toch gestart.. en ja, weer op de witte lijn, van 2A + 2B. Klimt mooi omhoog naar target 3B.
4A - 4B: Daar start een nieuwe fallign wedge, 4A. Deze breekt weer perfect uit op doel van 3B.
5A - 5B: Alweer een falling wedge! Echter.. deze is al bijna ingezet op einddoel 4B. De kans naar boven uibreken lijkt daarmee niet te kunnen... 5A resulteert dus in een drop 5B. Doel wordt behaald en een nieuwe Descending triangle in de maak (6A).
6A - 6B: Descending triangle (niet heel clean), weer gestart na een redelijk horizontale movement, breekt weer precies uit op eindpunt 5B. Rommelt wat en behaalt via een extreme rising flag (7A) doel 6B.
7A - 7B: De Rising flag7A met doel 7B wordt niet weer heel toevallig ingestart op witte lijn van doel 5B! Dit doel wordt ook netjes behaald en daarmee starten we gelijk weer de Rising flag die we afgelopen weken hebben gezien.
8A - 8B: De Rising flag met stok 8A is geboren.. echter zou deze, de afgelopen trends volgende, uit moeten breken op 36.000 naar beneden. Het doel zou dan tussen de 29-30K liggen, wat een logische continuation op de grijze oplopende lijn van afgelopen maanden is. Dit is niet gebeurd. De trend die een jaar geleden is ingezet (op een fakeout 3A- 3B, die wel 2B completeerde) na is daarmee gebroken. Hij breekt juist naar boven uit, wat zou moeten resulteren in +/- 48.000. Wat wel opvalt.. is dat hij rond de tijd uitbreekt op het moment dat hij de touchpoint zou moeten maken om naar bedenen te gaan! (begin rode pijl 8B?). 48K.. will it happen?
Dan verder kijkend, hoe staat het er nu voor:
/f/image/bksvLIh22tfMzLZaoRjXIayU.png?f=fotoalbum_large)
In principe zitten we nu dus via Flag 8A in de uitbraak richting 8B (48.5K). Heb iets verder ingezoemd om op lager tijdsframe een idee te krijgen.
9A - 9B: Dit is de uitbraak geweest en heeft een kleine flag gecreerd. Gezien de gebroken trend zit hier geen vertrekpunt in voor de volgende uitbraak (of.. de grijze pijlen: Rising flag met ook niet geheel toevallig uitkomst witte lijn = uitbraak 9B).
10A - 10B: We zitten weer in een acending rising wedge. Tenminste, zo lijkt het als ik hem teken. Normaal gebroken enigzins bearish. Dit zou beteken dat we wat terugvallen naar 41K.. dat zou de retest van de flag van afgelopen weken kunnen betekenen en zou logisch kunnen zijn. Echter de trend volgen zou deze weer uitbreken op eindpunt 9B. Dan volgen de de hoogte van 10A into 10B en komen we.. voila.. op eind van uitbraak 8B! Gezien we in UP only dagen lijken te zitten geloof ik hier wel in.
En voor mensen die liquidations in de gaten houden. Vandaag al het eerste signaal binnen. Vertel me niet hoe, maar er zijn regelmatig meldingen van liquidations die nog moeten komen!
#BTC Liquidated Long: $453K at $45028.40
Dit is vaak binnen 24uur. , dus verwacht komende uren iig een stijging binnen de wedge.
Uitbraak naar boven of beneden zou binnen 36 uur kunnen zijn.
Ik weet het niet.. ik zeg ook niet dat ik het weet.. dit is enkel mijn observatie
Ik geloof in ieder geval nog wel in 48K, maar ook in de mid-dip die ik eerder benoemde:
mouzetc in "[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3"
Nu slapen, veel te lang bezig. Lees het morgen nog even rustig door, want zal vast een lading fouten hebben gemaakt

Signature
Nog mensen wakker, tradingview alerts staan roodgloeiend. Long hier
Deze double top bedoelde ik dus.tomtom901 schreef op zondag 10 december 2023 @ 23:07:
[...]
Welke double top zie je, want ik zie daar bij 44.232 pas een mogelijkheid voor. De H4 zie ik zelfs in een dikke bull flag, die bij uitbreken een measured move naar 48k heeft.
Wick naar 40400..
Ah niceScuL schreef op maandag 11 december 2023 @ 03:21:
[...]
Deze double top bedoelde ik dus.
Wick naar 40400..
Ik lag te slapen, werd wakker toen de boel alweer tot 42k was gebounced, entry gemist vooralsnog. Even afwachten dan maar. Nog gewoon vol in BTC maar geen open leveraged positie.tomtom901 schreef op maandag 11 december 2023 @ 03:20:
Nog mensen wakker, tradingview alerts staan roodgloeiend. Long hier
Nog wel in een positie met INJ trouwens, die staat er goed voor maar even afwachten wat BTC doet, als die onrustig blijft willen alts nog wel eens zenuwachtig reageren
Ja long is wel een stuk verder dicht. Ik lag ook te pitten, dus niet direct terug kunnen kopen 2k lager.YES schreef op maandag 11 december 2023 @ 06:45:
[...]
Ik lag te slapen, werd wakker toen de boel alweer tot 42k was gebounced, entry gemist vooralsnog. Even afwachten dan maar. Nog gewoon vol in BTC maar geen open leveraged positie.
Nog wel in een positie met INJ trouwens, die staat er goed voor maar even afwachten wat BTC doet, als die onrustig blijft willen alts nog wel eens zenuwachtig reageren
Net een deel naar trezor over gezet. Ik denk dat we nog wel een keer onder de 40k gaan komen deze week. Heb nu order op bybit gezet om overige deel onder de 39k weer bij de rest van mijn long te stoppen.
Dit was het absoluut nog niet imo.
[ Voor 4% gewijzigd door anti elppa op 11-12-2023 06:50 ]
Ja ik doe denk ik maar gewoon wat ik de laatste weken doe: weinig. Gewoon in BTC blijven zitten, af en toe een positie opnenen en zelfs hier en daar een altje longen als ik hem er goed uit vind zien. INJ was wel een mooie, horizontale zone gebroken met daarna de weg open naar ATH niveau. Door onrust bij BTC maar een trailing stop gezet, inmiddels uitgestopt met een mooie winst. Winst gaat linea recta richting BTCanti elppa schreef op maandag 11 december 2023 @ 06:49:
[...]
Ja long is wel een stuk verder dicht. Ik lag ook te pitten, dus niet direct terug kunnen kopen 2k lager.
Net een deel naar trezor over gezet. Ik denk dat we nog wel een keer onder de 40k gaan komen deze week. Heb nu order op bybit gezet om overige deel onder de 39k weer bij de rest van mijn long te stoppen.
Poeh, best werkstuk, haha. Wel nice dat je er zoveel tijd/moeite in steekt, en een uitgebreide toelichting erbij geeft!mouzetc schreef op maandag 11 december 2023 @ 01:49:
[...](Deze post moet nog een beetje bijgewerkt worden, sorry. Tijdens het typen wat kleine foutjes gezien en 2 openbaringen die ik nog moet testen.
Een tijdje terug postte ik bovenstaande, maar door omstandigheden nog niet op terug gekomen.
Van de week wat aandacht aan besteed en het is een leuke TA, waar je net als altijd MISSCHIEN achteraf iets aan hebt als je goed hebt gegokt. Echter zit er wel een enigszins logica in. Ik ben niet zo'n typer, dus hoop dat jullie iets kunnen bakken van onderstaande:
'Simpele TA', gebaseerd op standaard flags/wedges etc, maar let op de doelen/witte lijnen.
[Afbeelding]
1A - 1B: Descending triangle, komt uit een horizontale move, breek laat en daarom hard uit. Eindpunt 1B wordt bereikt. Daar vormt Ascending broadening wedge via A2.
A2 - B2: Ascending broadening wedge met grootste kans tot val, gebeurd ook. Uitbraak rond verwachtte uitkomst 1B. Deze wordt echter niet afgemaakt en start een falling wedg 3A. 2B is niet bereikt, maar via een fake-out wordt deze toch behaald en klimt terug in de falling wedge.
3A - 3B: Falling wedge dus via de fakout toch gestart.. en ja, weer op de witte lijn, van 2A + 2B. Klimt mooi omhoog naar target 3B.
4A - 4B: Daar start een nieuwe fallign wedge, 4A. Deze breekt weer perfect uit op doel van 3B.
5A - 5B: Alweer een falling wedge! Echter.. deze is al bijna ingezet op einddoel 4B. De kans naar boven uibreken lijkt daarmee niet te kunnen... 5A resulteert dus in een drop 5B. Doel wordt behaald en een nieuwe Descending triangle in de maak (6A).
6A - 6B: Descending triangle (niet heel clean), weer gestart na een redelijk horizontale movement, breekt weer precies uit op eindpunt 5B. Rommelt wat en behaalt via een extreme rising flag (7A) doel 6B.
7A - 7B: De Rising flag7A met doel 7B wordt niet weer heel toevallig ingestart op witte lijn van doel 5B! Dit doel wordt ook netjes behaald en daarmee starten we gelijk weer de Rising flag die we afgelopen weken hebben gezien.
8A - 8B: De Rising flag met stok 8A is geboren.. echter zou deze, de afgelopen trends volgende, uit moeten breken op 36.000 naar beneden. Het doel zou dan tussen de 29-30K liggen, wat een logische continuation op de grijze oplopende lijn van afgelopen maanden is. Dit is niet gebeurd. De trend die een jaar geleden is ingezet (op een fakeout 3A- 3B, die wel 2B completeerde) na is daarmee gebroken. Hij breekt juist naar boven uit, wat zou moeten resulteren in +/- 48.000. Wat wel opvalt.. is dat hij rond de tijd uitbreekt op het moment dat hij de touchpoint zou moeten maken om naar bedenen te gaan! (begin rode pijl 8B?). 48K.. will it happen?
[Afbeelding]
In principe zitten we nu dus via Flag 8A in de uitbraak richting 8B (48.5K). Heb iets verder ingezoemd om op lager tijdsframe een idee te krijgen.
9A - 9B: Dit is de uitbraak geweest en heeft een kleine flag gecreerd. Gezien de gebroken trend zit hier geen vertrekpunt in voor de volgende uitbraak (of.. de grijze pijlen: Rising flag met ook niet geheel toevallig uitkomst witte lijn = uitbraak 9B).
10A - 10B: We zitten weer in een acending rising wedge. Tenminste, zo lijkt het als ik hem teken. Normaal gebroken enigzins bearish. Dit zou beteken dat we wat terugvallen naar 41K.. dat zou de retest van de flag van afgelopen weken kunnen betekenen en zou logisch kunnen zijn. Echter de trend volgen zou deze weer uitbreken op eindpunt 9B. Dan volgen de de hoogte van 10A into 10B en komen we.. voila.. op eind van uitbraak 8B! Gezien we in UP only dagen lijken te zitten geloof ik hier wel in.
En voor mensen die liquidations in de gaten houden. Vandaag al het eerste signaal binnen. Vertel me niet hoe, maar er zijn regelmatig meldingen van liquidations die nog moeten komen!
Dit is vaak binnen 24uur. , dus verwacht komende uren iig een stijging binnen de wedge.
Ik weet het niet.. ik zeg ook niet dat ik het weet.. dit is enkel mijn observatie. Wanneer je dit combineert met de juiste ondersteunende tools kan je er best wel wat van maken denk ik.
Ik geloof in ieder geval nog wel in 48K, maar ook in de mid-dip die ik eerder benoemde:
Nu slapen, veel te lang bezig. Lees het morgen nog even rustig door, want zal vast een lading fouten hebben gemaakt
Ik ben er niet goed in, dit soort trends mét de uitbraaktargets erbij, over langere termijn in kaart brengen en ik vraag me eerlijk gezegd ook wel af wat de waarde ervan is. Zouden er zoveel traders/bots zijn die een dergelijke trend wel zo volgen waardoor het zo uitpakt, of is het ook een serie toevalligheden?
Ik kan me op zich in vrijwel alle individuele flags met uitbraken nog wel vinden maar of ze echt allemaal verband met elkaar houden vraag ik me af.
Ik was uiteraard wakker en heb op 2160 een ETH long gestart die ik op 2250 heb gesloten. 1 ETH winst gemaaktanti elppa schreef op maandag 11 december 2023 @ 06:49:
[...]
Ja long is wel een stuk verder dicht. Ik lag ook te pitten, dus niet direct terug kunnen kopen 2k lager.
BTC was erg onvoorspelbaar, die rode kaars was echt binnen 5 minuten klaar
Onder de 40K lijkt me onwaarschijnlijk,, we hebben de bodem van @Taro zijn channel aangeraakt wat an sich afdoende is. Een CME gap hoeft niet per se gevuld te worden als het in de buurt komt is het vaak ook OK
Heb met de vrijgekomen funds mijn leverage van 32x naar 13x gezet en rest erbij in gekocht. Position size was voor mijn 3 sells 23000. Ik zit nu op 19500. Bijna zelfde grote dus. Maar wel bij elkaar 0.1 btc naar de trezor gezet, en ongeveer 2.500 euro uit laten betalen.
Kan nu weer redelijk comfi achter over gaan hangen.
Kan nu weer redelijk comfi achter over gaan hangen.
Mooi stukje huiswerk hoor. Alleen de 45K van vannacht liep net ff anders.mouzetc schreef op maandag 11 december 2023 @ 01:49:
[...]
Ik weet het niet.. ik zeg ook niet dat ik het weet.. dit is enkel mijn observatie. Wanneer je dit combineert met de juiste ondersteunende tools kan je er best wel wat van maken denk ik.
Thanks. Heb m laatste 2 uur volledig geupdate, zal hem zo plaatsen!Passie(f) schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:41:
[...]
Mooi stukje huiswerk hoor. Alleen de 45K van vannacht liep net ff anders.
En die 45K.. wat niet is kan nog komen he! Het is ook niet blind te volgen, echter is t laatste weken regelmatig voorgekomen dat een liquidatie al 24u van tevoren gemeld wordt. Bijzonder is t wel.
Signature
Ben benieuwd inderdaad.mouzetc schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:51:
[...]
Thanks. Heb m laatste 2 uur volledig geupdate, zal hem zo plaatsen!
Sorry, even een nieuwe post volledig met update: Alle lagere timeframe patronen verwijderd. Was erg rommelig en gezien de hele 'theorie' op hoge timeframes gebaseerd is, dit aangehouden. Hierdoor ook een duidelijker en kloppender beeld. Tevens een tijdje gespendeerd om te kijken of dit ook nog met terugwerkende kracht van toepassing is. Gerekend vanaf de H&S van de ATH 69K lijkt ook hier enige trend in te zitten. Het groene vlaggetje helemaal links is trouwens mijn kennismaking met crypto (lees: rekt).
Een tijdje terug plaatste een vergelijkbare, maar door omstandigheden nog niet op terug gekomen.Van de week wat aandacht aan besteed en het is een leuke TA, waar je net als altijd MISSCHIEN iets aan hebt. Echter zit er wel een enigszins logica in. Ik ben niet zo'n typer, dus hoop dat jullie iets kunnen bakken van onderstaande:
'Simpele TA', gebaseerd op standaard flags/wedges etc, echter met een andere benadering in vorm van einddoelen in witte lijnen.
Gehele bearmarket:
/f/image/DMeIjFA1OkkFVtUOBIlIcfgM.png?f=fotoalbum_large)
Afgelopen weken, oranje channel:
/f/image/sT4IqvOt0Td477kwclTXwlXo.png?f=fotoalbum_large)
1A - 1B: Descending triangle, komt uit een horizontale move, breekt laat en daarom hard uit. Eindpunt 1B wordt bereikt. Daar vormt Ascending broadening wedge via A2.
A2 - B2: Ascending broadening wedge met grootste kans tot val, gebeurd ook. Uitbraak rond verwachtte uitkomst 1B. Deze wordt echter niet afgemaakt en start een falling wedge 3A. 2B is niet bereikt, maar via een fake-out wordt deze toch behaald en klimt terug in de falling wedge.
3A - 3B: Falling wedge dus via de fake-out toch gestart.. en ja, weer op de witte lijn van einddoel 1B. Klimt mooi omhoog naar target 3B.
4A - 4B: Daar start een nieuwe falling wedge, 4A. Deze breekt weer perfect uit op doel van 3B.
5A - 5B: Een flag met falling channel! Echter.. deze is al bijna ingezet op einddoel 4B. De kans naar boven uibreken lijkt daarmee niet te kunnen... 5A resulteert in een drop 5B.
6A - 6B: Dit is het enige patroon wat ik niet helemaal goed kan ontdekken. Toch, als ik de 'regels' erbij pak is het een Ascending broadening wedge die perfect de A - F volgt. Breekt uit met target 33K of 40K, afhankelijk hoe je de regelt toepast.
7A - 7B: 6B is uitgebroken en maakt de channel waar we afgelopen weken in zaten. De channel zelf start.. 33K. De uitbraak volgt.. 40K. Zie targets 6B. 40K is gehaald, is uitgebroken en zou einddoel 7B moeten hebben. In de tussentijd of volgend zouden we een nieuw patroon moeten zijn ontstaan. Met de de kleine flashcrash van vannacht is het de vraag wat er gebeurd, zie verder hieronder.
Conclusies op hogere timeframes:
-Een patroon volgt zijn verwachte pad. Het einddoel wordt vroeger of later behaald. (1A wordt 1B etc)
-Het einddoel vormt een verticale witte lijn.
-Tijdens of na het behalen van een einddoel vormt een nieuw patroon.
-Als in het nieuwe patroon een touchpoint komt met de verticale witte lijn volgt hierop een uitbraak.
-Kan het nieuwe patroon geen touchpoint maken met de verticale witte lijn volgt een val.
-Na de val weer een nieuw patroon welke weer een connectie en move maakt op de witte lijn.
-Retests gebeuren zelden/nooit op deze timeframe! Enkel op de enorme H&S na 69K retest van necktrend en een fakeout 2A-2B.
-Momenteel lijken we in een mega rising channel op de weekly te zitten, de ornaje lijnen.
/f/image/Sq3byvNh8i0fR7GpN5GUu3H4.png?f=fotoalbum_large)
Vorige CME gap is nog niet behaald. Doen we dit wel zonder direct opgeslurpte wick, dan vallen we eigenlijk waarschijnlijk terug in de flag van afgelopen weken en hebben we een fakeout gehad (retests zijn er eigenlijk nooit) wat bearish zou zijn. De huidige bounce is ook nog niet echt overtuigend. Een val naar 30K of 33K zou dan best kunnen. Dat valt dan mooi met de grote oranje channel en tevens ook met uitbraak 6A. Vallen we (heel ver gekeken) dan onder de oranje channel is t einde nog niet in zicht in belanden we in de mid-crash.
Doen we dit niet (CME halen zonder wick).. dan kan de opmars naar tenminste 48.5 doorgezet worden. Vanaf daar probeer ik deze weer te updaten.. dan hebben we eerst een nieuw patroon nodig, waarmee we ook hoger kunnen gaan dan 48.5.
48.5K is ook een redelijk 'logische' move om flink wat (oude) shorts te liquideren.
(Overige hunts kunnen volgen tot 52.8K en 56.8K, waarbij 52K nog prima in een volgend patroon zou passen). Zie tabel:
/f/image/bdz5G1qiFzX25C0HNbmnAc0P.png?f=fotoalbum_large)
Ik weet het niet.. ik zeg ook niet dat ik het weet.. dit is enkel mijn observatie en op basis van wat ik zie een voorspelling
Ik geloof in ieder geval nog wel in 48.5K, maar ook in de mid-dip die ik eerder benoemde:
Vorige cycles + gemiddelde genomen voor huidige cycle:
/f/image/nHP4bD4Hin0qEhR9y6k5K7yb.png?f=fotoalbum_large)
Ik zeg, op naar die dip, inkopen en dan minstens 20x met BTC!
Mocht die dip trouwens vormen, ga ik ook weer tekenen. Nu ben ik er wel klaar mee!

Signature
Toch nog een kratje bijgekocht. Gewoon omdat het kan. Sweet dreams ..
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Ik ook. Eth. Gewoon omdat het kan. Sweet dreams ..zwembroek schreef op maandag 11 december 2023 @ 22:29:
Toch nog een kratje bijgekocht. Gewoon omdat het kan. Sweet dreams ..
:strip_exif()/f/image/zcASOyF1jxK1O0jfjZTiKdTU.jpg?f=fotoalbum_large)
In elk geval uit die flauwekul gebroken*. Ik zie 43k nog wel gebeuren.anti elppa schreef op woensdag 13 december 2023 @ 07:47:
mmmm op de 4h heb je een bear flag. Onderste lijn is die van het idiote kanaal up op de weekly/ daily.
[Afbeelding]
Het instappunt nu helemaal gemist, of puur ter info?YES schreef op woensdag 13 december 2023 @ 21:02:
En dit, jongens en meisjes, is waarom je orders moet aanpassen als je op een trendlijn in wil stappen:
[Afbeelding]
Hier gelukkig ETH op tijd opgepakt:
:fill(white):strip_exif()/f/image/qhiswbWlBIJyyAq3vFRoM0Ws.png?f=user_large)
En BTC ook:
:fill(white):strip_exif()/f/image/U0TwLHFNJG4evpbge0xGkN0Y.png?f=user_large)
Daarnaast, DOT, ADA, INJ, SOL en AVAX ook.
Té voorzichtig geweest met x4,4, anders was het al +200% geweest, maar winst is winst.
:fill(white):strip_exif()/f/image/Rc9BBgPKZ8Sy2YoabducXPON.png?f=user_large)
[ Voor 34% gewijzigd door Taro op 13-12-2023 21:42 ]
Volledig gemist inderdaad. Chart is misschien niet heel duidelijk maar ik had mijn order op de 12e ingeschoten en daarna niet aangepast. Als ik de trendlijn gevolgd had en mijn order aangepast had, had ik de order gewoon volledig gevuld zien worden. Ach ja, TA klopte dus maar discipline ontbrak.Taro schreef op woensdag 13 december 2023 @ 21:35:
[...]
Het instappunt nu helemaal gemist, of puur ter info?
[Afbeelding]
En BTC ook:
[Afbeelding]
Daarnaast, DOT, ADA, INJ, SOL en AVAX ook. INJ nu op +80%
Mooie trades heb je trouwens, INJ heb ik bij de dip van BTC verkocht en daar nog wat winst op gemist, maar was uiteindelijk een prima trade
[ Voor 6% gewijzigd door YES op 13-12-2023 21:57 ]
Gezien de vele mooie trades hier. Denken jullie er wel eens over na om te stoppen met je dagelijkse werk? Of zou dat er teveel druk op leggen en daarmee het hele effect weg halen?
In ieder geval mijn complimenten richting de personen die het hier delen. Ik doe het jullie niet na, buy and hodl past mij beter
In ieder geval mijn complimenten richting de personen die het hier delen. Ik doe het jullie niet na, buy and hodl past mij beter
Trust me when I say this is only the beginning.
In een bullrun kan ik er royaal van leven en denk ik daar regelmatig over. Maar helaas zitten er ook bearmarkets tussen en dan zou ik er niet van kunnen leven. Ik ben overigens beter met shorten dan longen omdat het volgende niveau gemakkelijker te bepalen is, maar grosso modo daalt je pf toch wel in waarde tijdens een bearmarket en dan zou ik er niet van afhankelijk moeten en willen zijn. Ik zou wel langere tijd kunnen stoppen met werken als ik zou cashen, maar dat ben ik niet van plan.Numbers schreef op woensdag 13 december 2023 @ 22:31:
Gezien de vele mooie trades hier. Denken jullie er wel eens over na om te stoppen met je dagelijkse werk? Of zou dat er teveel druk op leggen en daarmee het hele effect weg halen?
En inderdaad de druk: Het moet lukken, dus ga je meer risico nemen.
Daarnaast ben en blijf ik een mensen mens, ik geef leiding aan een aantal teams en vind het leuk om vanuit directie/management de koers uit te zetten, veranderingen door te voeren, te innoveren, etc.
Naast mijn baan heb ik ook passieve inkomsten uit een aantal websites, maar bijv. ook crypto referrals en heb ik nog een eenmanszaakje met een aantal leuke klanten. Ik hoor al tientallen jaren dat ik daar meer mee moet doen, maar eigenlijk vind ik het allemaal wel prima zo
Als ik de hele dag in mijn eentje achter een scherm zou traden dan zou ik gek worden. Ik moet uit mijn comfortzone worden gehaald, grote uitdagingen krijgen, complexe problemen oplossen, dagelijks nieuwe dingen leren en ik hou ook van die druk en afwisseling.
Het is voor mij leuk als "hobby", maar zou dit niet fulltime willen doen.
Edit: En net als Visca werk ik ook niet meer fulltime. Ben minder gaan werken om meer tijd met mijn gezin door te kunnen brengen en leuke dingen te doen.
[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 13-12-2023 23:03 ]
Ik post wel vaak charts en trades maar mijn inleg is bij lange na niet genoeg om er een inkomen mee bij elkaar te kunnen traden. Om dat wel te kunnen zou ik veel teveel in moeten leggen dan wat ik wil, dat risico is me te groot.Numbers schreef op woensdag 13 december 2023 @ 22:31:
En daarnaast ook om redenen die @Taro noemt, ik wil 'gewoon' een baan hebben. Werk al een aantal jaar niet meer fulltime zodat ik mijn dochters kan zien opgroeien en zowel het zien opgroeien van die twee als het op de andere dagen samenwerken en ouwehoeren met collega's bevalt me prima.
Daarbij: crypto trader zijn en ervan moeten leven lijkt me een vreselijk eenzijdig bestaan.
Edit/aanvulling: ik trade lekker door en verzamel sats en ik hoop daar ooit, op een dag, life changing money mee bij elkaar te hebben verzameld. Dat zal dan waarschijnlijk ergens in een bullrun moeten zijn en dan moet ik het eruit gaan halen. Wat of hoeveel dat life changing money dan moet zijn, moet ik nog ff bedenken
[ Voor 13% gewijzigd door YES op 13-12-2023 23:02 ]
Bitcoin had even wat moeite ter hoogte van het midden van de range, maar lijkt nu aanstalten te maken om door te pakken:YES schreef op woensdag 13 december 2023 @ 23:08:
BTC komt hier mogelijk wat resistance tegen, voornamelijk relevant op lagere timeframes, tot op 4h duidelijk zichtbaar:
[Afbeelding]
Ik zie dat BTC de zone net weer in kruipt. Ik ga even kijken of een doorbraak met retest volgt. Als een retest volgt pak ik daar wellicht een long positie
/f/image/Zf8yQth0Ow1bkhDwy2VVYQj9.png?f=fotoalbum_large)
Vind dit ook altijd een lastig moment, vandaag vrij geweest en achter de knoppen kunnen zitten, maar wat doe je als je gaat tukken: Neem je winst, schaal je af, blijf je volledig in positie zitten of plaats je bijv. een hoge SL. Met een SL weet je zeker dat je winst inlevert als die wordt geraakt om daarna de koers vaak weer te zien stijgen. Normaal gesproken zou ik nu deels uitstappen, maar ergens wil ik alle longs nu ook gewoon laten lopen richting de bovenkant van de range. Aan de andere kant kan morgenochtend de onderkant van de range alweer worden aangetikt en ben ik een groot deel kwijt.
Lastig lastig...
Trailing stops maybe?Taro schreef op woensdag 13 december 2023 @ 23:16:
[...]
Bitcoin had even wat moeite ter hoogte van het midden van de range, maar lijkt nu aanstalten te maken om door te pakken:
[Afbeelding]
Vind dit ook altijd een lastig moment, vandaag vrij geweest en achter de knoppen kunnen zitten, maar wat doe je als je gaat tukken: Neem je winst, schaal je af, blijf je volledig in positie zitten of plaats je bijv. een hoge SL. Met een SL weet je zeker dat je winst inlevert als die wordt geraakt om daarna de koers vaak weer te zien stijgen. Normaal gesproken zou ik nu deels uitstappen, maar ergens wil ik alle longs nu ook gewoon laten lopen richting de bovenkant van de range. Aan de andere kant kan morgenochtend de onderkant van de range alweer worden aangetikt en ben ik een groot deel kwijt.
Lastig lastig...
Hier niet gemistTaro schreef op woensdag 13 december 2023 @ 21:35:
[...]
/f/image/f8QDqdm0hyn7M3wm6c6Vq2J2.png?f=fotoalbum_large)
Bizar om te zien hoe laag jouw liq. prijs op BTC is bij deze x50 leverage. Dit is toch easy money dan?
edit komt zo te zien omdat het cross margin betreft waarbij je dus funds uit je wallet als extra collateral inzet, toch? Ben nog n00b in leverage trading.
[ Voor 15% gewijzigd door PHPResource op 14-12-2023 07:05 ]
Het is idd cross, en volgens mij zelfs inverse perpetual. Dus hij gebruikt per positie alleen margin van diezelfde coins qua funds.PHPResource schreef op donderdag 14 december 2023 @ 07:02:
[...]
Bizar om te zien hoe laag jouw liq. prijs op BTC is bij deze x50 leverage. Dit is toch easy money dan?
edit komt zo te zien omdat het cross margin betreft waarbij je dus funds uit je wallet als extra collateral inzet, toch? Ben nog n00b in leverage trading.
Dus de BTC long heeft alleen BTC als margin, etc.
Hoe kan het dat die profits op btc en eth op 0.x staan? Bij mij staat daar gewoon het bedrag, of is dat anders omdat ik isolated margin trades heb?
Dat zijn de inverse contracten, moet je beetje teruglezen, is vorige week nog besproken (ik vroeg hetzelfde)Mr Ronman schreef op donderdag 14 december 2023 @ 12:48:
[...]
Hoe kan het dat die profits op btc en eth op 0.x staan? Bij mij staat daar gewoon het bedrag, of is dat anders omdat ik isolated margin trades heb?
Jij wil zeggen dat je 7 trades hebt lopen die allemaal goed gaan?Taro schreef op woensdag 13 december 2023 @ 21:35:
[...]
En BTC ook:
Daarnaast, DOT, ADA, INJ, SOL en AVAX ook.
Ja, op dat moment liepen er 7 positieve trades.Passie(f) schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:17:
[...]
Jij wil zeggen dat je 7 trades hebt lopen die allemaal goed gaan?
Dat vind ik wel knap. Ik vind dat echt te lastig al die verschillende prijsacties.Taro schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:22:
[...]
Ja, op dat moment liepen er 7 positieve trades.
De gemene deler was dat op dat moment alles eerst was gedaald en daarna tegelijkertijd steeg. Ik heb op dit moment bijv. 1 positieve trade lopen en 3 negatieve, het gaat hier echt niet altijd goed hoorPassie(f) schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:35:
[...]
Dat vind ik wel knap. Ik vind dat echt te lastig al die verschillende prijsacties.
Voor de transparantie:
:fill(white):strip_exif()/f/image/xJPKd6UenfXiqrpH5E8rqqw3.png?f=user_large)
Hopelijk maak ik dat laatste beetje ook nog even goed 
:fill(white):strip_exif()/f/image/4gETkHbv4Q8FyHvqvZ8NTgRu.png?f=user_large)
Maar wel SL's in profit gezet, ga het niet weer riskeren.
Edit: Al quitte gespeeld
:fill(white):strip_exif()/f/image/4gETkHbv4Q8FyHvqvZ8NTgRu.png?f=user_large)
Maar wel SL's in profit gezet, ga het niet weer riskeren.
Edit: Al quitte gespeeld
:fill(white):strip_exif()/f/image/sAqxzBYxu9jdx3etDLfAL3s9.png?f=user_large)
[ Voor 26% gewijzigd door Taro op 15-12-2023 21:35 ]
Valt er ondertussen al ergens een postmortem terug te vinden van Ledger zelf over het hele Ledger ConnectKit debacle? Ik heb nog altijd geen enkele eenduidige bron die aangeeft wat er nu net gebeurd is, zoveel tegenstrijdige artikels...
EDIT: Ah, dan kom je natuurlijk net dit tegen: https://twitter.com/Ledger/status/1735326240658100414
Het komt er dus op neer dat ze bij Ledger nalatig geweest zijn. Ze hebben een ex-werknemer de toegang niet ontnomen tot hun NPMJS repo. NPMJS is een package repository waarop Ledger hun middleware zet die gebruikt wordt om met Ledger wallets te verbinden. Andere ontwikkelaars gebruiken die middleware om hun software met Ledger te laten werken.
De ex-werknemer van Ledger is ten prooi gevallen aan phishing, waardoor een bad actor toegang gekregen heeft tot voorgenoemde NPMJS repo. De bad actor heeft daarop een versie van de middleware gezet met daarin een 'wallet drainer'. Developers van dApps hebben deze middleware versie vervolgens opgenomen in hun eigen software.
Hierdoor kreeg je, bij interactie met een dApp, een aantal keer de vraag om transacties goed te keuren die eigenlijk afkomstig waren van de wallet drainer. Als je hierop bevestigend antwoordde, was je dus je assets kwijt. Als security 'best practice' moet je natuurlijk altijd de transactie op het scherm goed bekijken en vergelijken met wat er op de Ledger verschijnt. Normaalgezien hadden hier dan alarmbellen af moeten gaan...
Anyway, Ledger is hier dus weldegelijk deels in de fout gegaan door onzorgvuldig om te springen met toegangen. Dit heeft tot een supply chain attack geleid door een tot nu toe ongekende bad actor. Je kan je nu afvragen: maakt het uit of het een ex- of huidige werknemer van Ledger is die gescammed werd? Maar dat is eigenlijk niet de kernkwestie; het mocht simpelweg allemaal niet zo eenvoudig zijn om malafide middleware op NPMJS te kunnen pushen.
Dit soort zaken is helaas erg moeilijk tegen te beschermen en nog veel moeilijker om te voorkomen. Security is nooit sluitend, enkel 'goed genoeg' voor een bepaald doel. Sluitend is zowel economisch als technologisch nooit haalbaar, dat is een utopie. In dit geval had Ledger echter meer kunnen doen, getuige het feit dat ze de boel nu wel beter beschermd hebben.
Dus nu wel deels eensch met @Gelukszoekr, je mag Ledger dit wel voor een stuk kwalijk nemen. Volledige victim blaming (want Ledger is in dit geval weldegelijk het slachtoffer van een aanval) is een brug te ver, maar het had potentieel vermeden kunnen worden, en dat is een kwalijke zaak.
Maar goed, zoals ik eerder al aanhaalde: Leder is de grootste HW wallet verkoper en dus ook een 'high profile' doelwit. Het is makkelijk om vanaf de zijlijn te roepen dat het allemaal beter moet, de praktijk is niet zo eenvoudig. Ik zit zelf ook in een positie waarbij ik weet dat dingen beter moeten en kunnen, maar waarbij ik de tijd en de middelen niet krijg om dat te doen, simpelweg omdat het niet hoog genoeg rangschikt in een threat assessment. Economische afwegingen... tsja. Daar zijn de échte slachtoffers van de aanval (wiens wallet nu leeg is) natuurlijk weinig mee.
EDIT: Ah, dan kom je natuurlijk net dit tegen: https://twitter.com/Ledger/status/1735326240658100414
Het komt er dus op neer dat ze bij Ledger nalatig geweest zijn. Ze hebben een ex-werknemer de toegang niet ontnomen tot hun NPMJS repo. NPMJS is een package repository waarop Ledger hun middleware zet die gebruikt wordt om met Ledger wallets te verbinden. Andere ontwikkelaars gebruiken die middleware om hun software met Ledger te laten werken.
De ex-werknemer van Ledger is ten prooi gevallen aan phishing, waardoor een bad actor toegang gekregen heeft tot voorgenoemde NPMJS repo. De bad actor heeft daarop een versie van de middleware gezet met daarin een 'wallet drainer'. Developers van dApps hebben deze middleware versie vervolgens opgenomen in hun eigen software.
Hierdoor kreeg je, bij interactie met een dApp, een aantal keer de vraag om transacties goed te keuren die eigenlijk afkomstig waren van de wallet drainer. Als je hierop bevestigend antwoordde, was je dus je assets kwijt. Als security 'best practice' moet je natuurlijk altijd de transactie op het scherm goed bekijken en vergelijken met wat er op de Ledger verschijnt. Normaalgezien hadden hier dan alarmbellen af moeten gaan...
Anyway, Ledger is hier dus weldegelijk deels in de fout gegaan door onzorgvuldig om te springen met toegangen. Dit heeft tot een supply chain attack geleid door een tot nu toe ongekende bad actor. Je kan je nu afvragen: maakt het uit of het een ex- of huidige werknemer van Ledger is die gescammed werd? Maar dat is eigenlijk niet de kernkwestie; het mocht simpelweg allemaal niet zo eenvoudig zijn om malafide middleware op NPMJS te kunnen pushen.
Dit soort zaken is helaas erg moeilijk tegen te beschermen en nog veel moeilijker om te voorkomen. Security is nooit sluitend, enkel 'goed genoeg' voor een bepaald doel. Sluitend is zowel economisch als technologisch nooit haalbaar, dat is een utopie. In dit geval had Ledger echter meer kunnen doen, getuige het feit dat ze de boel nu wel beter beschermd hebben.
Dus nu wel deels eensch met @Gelukszoekr, je mag Ledger dit wel voor een stuk kwalijk nemen. Volledige victim blaming (want Ledger is in dit geval weldegelijk het slachtoffer van een aanval) is een brug te ver, maar het had potentieel vermeden kunnen worden, en dat is een kwalijke zaak.
Maar goed, zoals ik eerder al aanhaalde: Leder is de grootste HW wallet verkoper en dus ook een 'high profile' doelwit. Het is makkelijk om vanaf de zijlijn te roepen dat het allemaal beter moet, de praktijk is niet zo eenvoudig. Ik zit zelf ook in een positie waarbij ik weet dat dingen beter moeten en kunnen, maar waarbij ik de tijd en de middelen niet krijg om dat te doen, simpelweg omdat het niet hoog genoeg rangschikt in een threat assessment. Economische afwegingen... tsja. Daar zijn de échte slachtoffers van de aanval (wiens wallet nu leeg is) natuurlijk weinig mee.
[ Voor 86% gewijzigd door Slonzo op 16-12-2023 15:41 ]
https://www.ledger.com/bl...edger-connect-kit-exploitSlonzo schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 11:15:
Valt er ondertussen al ergens een postmortem terug te vinden van Ledger zelf over het hele Ledger ConnectKit debacle? Ik heb nog altijd geen enkele eenduidige bron die aangeeft wat er nu net gebeurd is, zoveel tegenstrijdige artikels...
Een rode weekly candle, mogelijk een lokale top?
/f/image/RxNWLGyQclPwtQzAlUp29ahV.png?f=fotoalbum_large)
Het kan prima zijn dat de onderkant van de range wordt opgezocht en Bitcoin daarna de bovenkant weer op gaat zoeken (1D):
/f/image/nYEv60jzhommvxIehojwliJj.png?f=fotoalbum_large)
En ook op de 4H zie je dat er eigenlijk nog niets aan de hand is:
/f/image/PgnCONz1xqXuqTjoXWK7yokX.png?f=fotoalbum_large)
Op de normale (niet-log) monthly chart ziet het er ook nog steeds prima uit
/f/image/hOGKLMhFINWMZMKEURxRiiYV.png?f=fotoalbum_large)
En op de log versie ook:
/f/image/owOIAnxuvMnp3RshlpFV3Qiz.png?f=fotoalbum_large)
Wat mij betreft zijn er 2 mogelijke uitkomsten:
Vooralsnog blijf ik bullish voor de korte termijn en zal ik aan de onderkant van het channel weer longs openen, maar stel ik wel strakke stop losses in voor als Bitcoin er toch aan de onderkant uit valt. Mocht dat gebeuren dan is het een kwestie van hopen dat de bullmarket support band het goed houdt, mogelijk pas de onderste van de 2 MA's, maar dat past prima bij de bullrun en het kunnen vervolgen daarvan. Een dergelijke test is alleen maar gezond.
/f/image/AO6wsuqfrDIzvRTyl3M5guir.png?f=fotoalbum_large)
Mocht de BMSB het helemaal niet houden, dan is er nog o.a. de 1D MA200 en in het allerergste geval de lijn die ik onderin heb getekend, die al heel erg ver terug gaat en nu rond de 26.3k zit. Dat is allemaal niet leuk, maar wel te overzien. Alleen met een black swan event verwacht ik nog 15-18k retests deze run. Mocht dit een left translated cycle worden (Zoals de 14k na de 20k), dan zou er wel een retest kunnen plaatsvinden.
/f/image/RxNWLGyQclPwtQzAlUp29ahV.png?f=fotoalbum_large)
Het kan prima zijn dat de onderkant van de range wordt opgezocht en Bitcoin daarna de bovenkant weer op gaat zoeken (1D):
/f/image/nYEv60jzhommvxIehojwliJj.png?f=fotoalbum_large)
En ook op de 4H zie je dat er eigenlijk nog niets aan de hand is:
/f/image/PgnCONz1xqXuqTjoXWK7yokX.png?f=fotoalbum_large)
Op de normale (niet-log) monthly chart ziet het er ook nog steeds prima uit
/f/image/hOGKLMhFINWMZMKEURxRiiYV.png?f=fotoalbum_large)
En op de log versie ook:
/f/image/owOIAnxuvMnp3RshlpFV3Qiz.png?f=fotoalbum_large)
Wat mij betreft zijn er 2 mogelijke uitkomsten:
- Onderkant range opzoeken, bovenkant opnieuw opzoeken en door naar het volgende hogere level
- Onderkant range opzoeken, nogmaals de onderkant testen, kleine stijging, nogmaals de onderkant testen, falen en daarna de bullmarket support band rond de 33-34k opzoeken en testen.
Vooralsnog blijf ik bullish voor de korte termijn en zal ik aan de onderkant van het channel weer longs openen, maar stel ik wel strakke stop losses in voor als Bitcoin er toch aan de onderkant uit valt. Mocht dat gebeuren dan is het een kwestie van hopen dat de bullmarket support band het goed houdt, mogelijk pas de onderste van de 2 MA's, maar dat past prima bij de bullrun en het kunnen vervolgen daarvan. Een dergelijke test is alleen maar gezond.
/f/image/AO6wsuqfrDIzvRTyl3M5guir.png?f=fotoalbum_large)
Mocht de BMSB het helemaal niet houden, dan is er nog o.a. de 1D MA200 en in het allerergste geval de lijn die ik onderin heb getekend, die al heel erg ver terug gaat en nu rond de 26.3k zit. Dat is allemaal niet leuk, maar wel te overzien. Alleen met een black swan event verwacht ik nog 15-18k retests deze run. Mocht dit een left translated cycle worden (Zoals de 14k na de 20k), dan zou er wel een retest kunnen plaatsvinden.
Haha wat een zure boomer die redacteur. Ik lees alleen maar negatief sentiment in dat artikel bahbah
Jammer dat een dergelijk slecht artikel nu toch views gaat krijgen. Daardoor bereiken ze alsnog hun doel en zullen ze dit een volgende keer weer doen. Er staat echt niets nieuws in en daarnaast bevat het artikel een aantal fouten en aannames.
niet onmogelijk, maar toch heb ik liever dat ie rood blijft. Al is het maar om al die mensen de mond snoeren die 9 groene kaarsen te groen vindenTaro schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:17:
Nog een groene weekly mogelijk? Target: >43802.
[Afbeelding]
Als nu gewoon een negende groene weekly geprint wordt en we vervolgens doodleuk doorklimmen richting ETF/halving/honderdmiljoenmiljard, zonder hele dikke retraces, dan zouden die mensen de mond pas gesnoerd zijnanti elppa schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:30:
[...]
niet onmogelijk, maar toch heb ik liever dat ie rood blijft. Al is het maar om al die mensen de mond snoeren die 9 groene kaarsen te groen vinden
Maar mij maakt het niet zoveel uit eigenlijk.
Is het op dit moment veilig om via Ledger bijv. iets als Yoroi Wallet (desktop app) te gebruiken? Want de library in kwestie was toch een JavaScript library en dus enkel voor browser-extensies? Ik vind het wat moeilijk om de lijn te zien wat nu wel of (nog) niet mag met de Ledger wallets.Slonzo schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 11:15:
MacBook Pro 2021 - 16 inch - M1 Pro - 32 GB memory - 1 TB storage
"Hoewel het lastig te achterhalen is, zijn er methoden om Bitcoin-betalingen te traceren. Dit wordt eenvoudiger als iemand consistent vanaf dezelfde locatie en met hetzelfde IP-adres transacties uitvoert."
Ik stuur gewoon altijd naar het zelfde bekende btc adres, maar wel met vpn aan voor een ander ip adres.
ai. maar komt vast nog goed!!
De twee alt posities (de bovenste en de onderste) zitten tegen een bodem aan waarvan ik hoopte dat ze niet opgezocht zouden worden. Nu handen aan de knoppen want als ze definitief door die bodem heen gaan gaan ze lower lows vormen en is het verlies nemen. Als ze nog bouncen is er niet super veel aan de hand nog.
Moeilijk te zeggen. Yoroi levert z'n eigen middleware aan dApps om van Yoroi gebruik te maken, maar het is niet duidelijk of Yoroi zelf intern gebruik maakt van Ledger Connect Kit (LCK). En zelfs als dat het geval is, is het niet duidelijk of er ooit een versie gepubliceerd werd die mogelijks de compromised LCK zou kunnen bevatten. Ik heb niet lang gezocht tho'braek schreef op zondag 17 december 2023 @ 21:55:
Is het op dit moment veilig om via Ledger bijv. iets als Yoroi Wallet (desktop app) te gebruiken? Want de library in kwestie was toch een JavaScript library en dus enkel voor browser-extensies? Ik vind het wat moeilijk om de lijn te zien wat nu wel of (nog) niet mag met de Ledger wallets.
In theorie zou elke serieuze leverancier van dergelijke software al lang z'n zaakjes weer op orde moeten hebben, maar dat is natuurlijk slechts theorie. Als je twijfelt (ook aan je eigen kennis/kunde om er niet in te trappen moest je onverhoopt toch ergens op de compromised versie stuiten), wacht je misschien beter nog een paar dagen.
Waar je nooit verkeerd mee kan doen:
- Manueel op updates controleren van je browser extension, zodat je zeker op de laatste versie zit
- Altijd je transacties op je computer/smartphonescherm vergelijken met wat er op de Ledger verschijnt, komt het niet overeen: meteen weigeren
- Vermijd zoveel mogelijk 'blind signing'
- Als je gevraagd wordt om een transactie te signen, en je weet niet 100% zeker waarom: altijd weigeren
LOL, weer wat nieuws geleerd
Storage on the Ergo Blockchain
When you create a wallet, you are reserving space on the blockchain. In the beginning, there is nothing in it but to use this reserved space, you need to transfer ERG to the wallet address.
tl;dr: Storage rent is a fee for long term storage on the Ergo blockchain. Four years from your last transaction, you will be charged ~0.14 ERG and a transaction fee to pay for the costs of storing your digital information.
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Goeie dump, laat maar eens een beetje afkoelen.
Heb overigens longs op BTC, ETH, ADA, DOT, SOL, INJ, AVAX en FET lopen. Stop losses al in profit, dus geen risico meer.
Mijn BTC long loopt nog, nog wel in het rood dus hopelijk gaan we idd weer richting de 47k en gaat het kanaal niet kapot binnenkortTaro schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:53:
Heb overigens longs op BTC, ETH, ADA, DOT, SOL, INJ, AVAX en FET lopen. Stop losses al in profit, dus geen risico meer.
Het legt je duidelijk geen wind eieren, maar ben toch benieuwdTaro schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:53:
Op het moment dat BTC op de onderkant van de range bounced én uiteraard niet wederom de onderkant test, dan mag je het volgende hoogstwaarschijnlijk verwachten:Numbers schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:21:
[...]
Het legt je duidelijk geen wind eieren, maar ben toch benieuwdVanwaar je keuze om zoveel verschillende longs te openen en niet bijvoorbeeld dezelfde totale inleg en op 2 munten focussen? Risico spreiding kan ik mij voorstellen, maar aan de andere kant kun je ook niet alles tegelijk in de gaten houden toch?
- De altcoins doen eerst wel iets, maar niet veel
- BTC en ETH maken grote stappen
- Op het moment dat BTC iets afzwakt knallen de alts, het rijtje dat ik hanteer gaat bovengemiddeld goed.
- Ik verwacht dat INJ morgen o.a. ADA en SOL outperformed. Donderdag INJ verkopen en SOL kopen.
- AVAX en FET doen het tussendoor sowieso prima.
- DOT doet lafjes mee, maar die trade ik net als ADA als colleteral en kan ik dus niets anders mee traden, waar ik FET, AVAX, INJ, SOL via USDT trade.
- De alts die ik met USDT trade wissel ik een beetje af gedurende de week. Maar aangezien Bitcoin de onderkant van de range heeft getest verwacht ik, nogmaals: Als BTC niet weer de onderkant gaat testen, dat ze de komende week helemaal los gaan.
Als Bitcoin op dit moment niet op de onderkant van de range was gebounced, maar ergens in het midden of bovenin had gezeten, dan had ik de alts nu niet opgepakt en was ik alleen met Bitcoin aan de slag gegaan.
KnapTaro schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:29:
[...]
Op het moment dat BTC op de onderkant van de range bounced én uiteraard niet wederom de onderkant test, dan mag je het volgende hoogstwaarschijnlijk verwachten:Het hadden net zo goed andere alts kunnen zijn, maar met deze kan ik over het algemeen prima traden. Soms heb je een match, soms niet.
- De altcoins doen eerst wel iets, maar niet veel
- BTC en ETH maken grote stappen
- Op het moment dat BTC iets afzwakt knallen de alts, het rijtje dat ik hanteer gaat bovengemiddeld goed.
- Ik verwacht dat INJ morgen o.a. ADA en SOL outperformed. Donderdag INJ verkopen en SOL kopen.
- AVAX en FET doen het tussendoor sowieso prima.
- DOT doet lafjes mee, maar die trade ik net als ADA als colleteral en kan ik dus niets anders mee traden, waar ik FET, AVAX, INJ, SOL via USDT trade.
- De alts die ik met USDT trade wissel ik een beetje af gedurende de week. Maar aangezien Bitcoin de onderkant van de range heeft getest verwacht ik, nogmaals: Als BTC niet weer de onderkant gaat testen, dat ze de komende week helemaal los gaan.
Als Bitcoin op dit moment niet op de onderkant van de range was gebounced, maar ergens in het midden of bovenin had gezeten, dan had ik de alts nu niet opgepakt en was ik alleen met Bitcoin aan de slag gegaan.
Klinkt bijna als werken
43.6k komt er aan
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Mooi onderweg naar de bovenkant van de range. Voor de zekerheid de stop losses verder naar boven bijgesteld, dit zijn typisch van die momenten dat je denkt: Lekker simpel richting de 47k en de volgende ochtend word je wakker met de koers op 38k.
/f/image/CK7XdD2jA7D8LfWPkcUdhNId.png?f=fotoalbum_large)
INJ long bijna 700%
ongekend! Alleen ‘jammer’ dat de laatste 25% nog door loopt
Zojuist laatste TP gehit op 37,50 dollar
Zojuist laatste TP gehit op 37,50 dollar
[ Voor 20% gewijzigd door sjorremans op 18-12-2023 23:23 ]
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Momenteel hikt BTC wel vrij duidelijk tegen een horizontaal resistance level aan. Wel higher lows en inmiddels ook een higher high. Short kan wel maar ik zou er wel een scherp oog op houden of een strakke SL plaatsenTaro schreef op woensdag 20 december 2023 @ 21:22:
Helaas niet door het midden heen gebroken, daarom op 44023 een short geopend:
[Afbeelding]
/f/image/DU4XrPLvGoGCor8smydfiLXT.png?f=fotoalbum_large)
Ik zie een bull flag op de 1H
Let op:
Regels voor dit topic:
En verder wat algemene regels
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
- Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.
Regels voor dit topic:
- Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
- Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
- Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.
En verder wat algemene regels
- Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!