Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Short uitgestopt, wie weet hier een kans voor een long positieYES schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 14:11:
Setup voor een kleine short, gewoon om te kijken of ie uitpakt zoals ik hoop/denk.
[Afbeelding]
als ie goed gaat pak ik onderin een grotere long positie zodra ik het gevoel krijg dat we er niet doorheen zakken.
/f/image/E7L3prNZEPzze9u6RPf5avt8.png?f=fotoalbum_large)
lekker hoor, moet vast goed voelen haha!
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
ja zeker. Spot pf is nog vele malen harder omhoog gegaan afgelopen 3 maanden. Maar zoals ik al vaker schreef kijk ik er amper naar. Ja over 3,5 week voor mijn jaarlijkse screenshot voor de belastingdienst.sjorremans schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:42:
[...]
lekker hoor, moet vast goed voelen haha!
Heb er wel vertrouwen in dat we in 2024 een nieuwe ath krijgen
yessss de 1000% ook aan getikt. Waanzin. Imo gaat het nu toch wel iets te hard allemaal. Maar prima verder. Bij 47 a 48 ga ik zeker 50% van mijn long sluiten
laten we dan gewoon tussen de 47 en 51k consolideren de rest van half december tot deadline etf.....daarna goedkeur etf====bam nieuwe ATH half januariYES schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 18:35:
Man wat gaat het hard eigenlijk. 44k alweer aangetikt net. Zal dit de hele maand december en een stukje van januari zo doorgaan tot aan de ETF bekendmaking? Lijkt me toch dat het niet continue zo door blijft stijgen.
Consolideren kent bitcoin niet. Het is beuken tegen weerstand, bitcoin boeit het geen enkele biet. 48k is einde van deze week zo nog beslecht. 69k in januari en boem price discovery is terecht.anti elppa schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 18:37:
[...]
laten we dan gewoon tussen de 47 en 51k consolideren de rest van half december tot deadline etf.....daarna goedkeur etf====bam nieuwe ATH half januari
Fomo is hier in ieder geval sterk aanwezig. Moet me echt bedwingen niet met hoge leverages longs te gaan lopen smijtenanti elppa schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 18:37:
[...]
laten we dan gewoon tussen de 47 en 51k consolideren de rest van half december tot deadline etf.....daarna goedkeur etf====bam nieuwe ATH half januari
Lol. Die bull flag dus.tomtom901 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 17:51:
Dat moment.. waarop je de bull flag tekent, hem vergeet door een telefoontje[Afbeelding], geen trade neemt, en daarna een paar uur later je chart opent :x
/f/image/3duCvzyH1NOLrrv960IYb0jZ.png?f=fotoalbum_large)
Joosie200 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 19:14:
[...]
Fun with flags. Tot je ze vergeet te traden.

Wel goed opgemerkt, dus ik zou het een volgende keer niet laten schieten. Calls op werk of niet. Gevalletje: Piet krediet? *checkt trade op Bull flag Piet Krediet die werkt hier langer niet
Haha, blijft heerlijk om naar te kijken dit!
Het is je gegund man
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
You win some, you loose someanti elppa schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 18:22:
[...]
yessss de 1000% ook aan getikt. Waanzin. Imo gaat het nu toch wel iets te hard allemaal. Maar prima verder. Bij 47 a 48 ga ik zeker 50% van mijn long sluiten
Short toch al voor 1/3 goed gemaakt met een long op zelfde token op een andere platform.
Blijf erbij , 1 harde scheet van BTC en die AI muntjes gaan hun x5 in korte tijd terug afgeven.
/f/image/HFnwvJVQYKXnVGvD5sX92F5i.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/6Zk7S3hyKTa1Cdf2kBOTvFcL.png?f=fotoalbum_large)
@tomtom901 Voorzichtig blijven is altijd goed, maar niet pas minder voorzichtig worden als de run weer voorbij is. In je achteruitkijkspiegel kijken en zien dat de run al lang geleden is begonnen (november 2022) en ondertussen dus al dik een jaar bezig is is ook zo zonde
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Zeker gelijk in, ik speel de trades ook wel uit (en post ze hier, zoals je misschien gezien hebt) - maar, aan heel veel aspecten voelt het nu als gratis geld. Dat is wel oppassen geblazen. Zou goed zijn (denk ik) om wat meer te consolideren.Taro schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 20:31:
@tomtom901 Voorzichtig blijven is altijd goed, maar niet pas minder voorzichtig worden als de run weer voorbij is. In je achteruitkijkspiegel kijken en zien dat de run al lang geleden is begonnen (november 2022) en ondertussen dus al dik een jaar bezig is is ook zo zonde
Dat gevoel heb ik ook. Totaal niet onderbouwd thoughtomtom901 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 20:39:
[...]
Zou goed zijn (denk ik) om wat meer te consolideren.
Ik heb de onderkant daarvan (dit keer) wel gelongdYES schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 21:25:
@tomtom901 het volgende vlaggetje lijkt zich alweer te vormen
[Afbeelding]
Nice, ben benieuwd of je een SL hebt gezet en zo ja, waartomtom901 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 21:26:
[...]
Ik heb de onderkant daarvan (dit keer) wel gelongd![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat vind ik in dit geval nog wel lastig omdat de onderkant eigenlijk nog geen goede closes heeft voor de/een trendlijn.
Edit: ik zit er ook in trouwens, vanaf 43.5k, na een beetje een bevestiging voor mezelf van die onderste lijn, maar dat is zo onbetrouwbaar/fragiel als de pest natuurlijk
[ Voor 19% gewijzigd door YES op 05-12-2023 21:32 ]
43.157, heb je hem weer, de 0.382 fibYES schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 21:28:
[...]
Nice, ben benieuwd of je een SL hebt gezet en zo ja, waar
Dat vind ik in dit geval nog wel lastig omdat de onderkant eigenlijk nog geen goede closes heeft voor de/een trendlijn.
Kan je eens een screenshot van je fib retracement + de settings posten?tomtom901 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 21:32:
[...]
43.157, heb je hem weer, de 0.382 fibLong (net) vanaf 43.440.
Zal ik later ff doenYES schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 21:33:
[...]
Kan je eens een screenshot van je fib retracement + de settings posten?
Nog niet dusTaro schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 22:50:
Let's go? Of blijft ie op hetzelfde punt hangen als de vorige candle?
[Afbeelding]
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Het lijkt er dan toch echt op dat er wat grote clubs die spot ETF aan het frontrunnen zijn.
Wel echt goed dat we nu wat consolideren en een beetje terugstappen, RSI is ook wat terug aan het zakken op de H4 en lager.anti elppa schreef op woensdag 6 december 2023 @ 06:27:
echt bizar dit. Spot was op coinbase pro 45k vannacht. Margin maar 44.5k. Funding neutraal. Kan me zo'n setup niet herinneren. Iig lang lang terug. Er zitten dus grote spelers te kopen (spot).
Het lijkt er dan toch echt op dat er wat grote clubs die spot ETF aan het frontrunnen zijn.
Maarja, ik ben toch niet zo van het traden... Ik HODL / DCA lekker door tot mid 2025... daarna zien we wel verder.
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
Extra bijkopen wanneer er wellicht nog een dip volgt? Is hier ook wel het plan.. wilde nog groot inslaan rond de 30/32K maar ik vraag me af of we die prijs range ooit nog gaan zienFijneKerst schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:31:
Mij bekruipt toch het gevoel dat dit een pump is om daarna lekker te dumpen om de prijs wat te drukken om straks goedkoop die ETF's te kunnen verkopen.
Maarja, ik ben toch niet zo van het traden... Ik HODL / DCA lekker door tot mid 2025... daarna zien we wel verder.
Je moet het idee dat er ergens een boardroom bestaat met daarin een paar mensen die gezamenlijk de Bitcoin koers bepalen en deze bewust manipuleren om een slaatje uit anderen te slaan rondom bijv. een ETF echt gaan loslaten.FijneKerst schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:31:
Mij bekruipt toch het gevoel dat dit een pump is om daarna lekker te dumpen om de prijs wat te drukken om straks goedkoop die ETF's te kunnen verkopen.
Er zijn op dit moment heel veel individuen die een stijgende Bitcoin prijs zien, dat wakkert FOMO aan en eigenlijk wordt de standaard stijging rondom/na de halving gefrontrunned. Iedereen wil long zitten en aan boord zijn voor als de ETF wordt goedgekeurd, dat helpt zeker mee.
Hopelijk kunnen we ooit weer afscheid nemen van het overal complotten in zien en het enorm achterdochtig zijn en gewoon lekker meedoen met het spel. Het is echt niet zo dat een groepje whales dagelijks besluit wat de koers gaat doen, dat doen miljoenen individuen, bots, whales, instituties, etc. gezamenlijk en daarin is een vrij simpele trend te ontdekken: De marktcyclus. Daarin zie je dat de Bitcoin bullrun al in november 2022 is gestart en bijv. een ETF deze mogelijk versnelt, maar ook zonder ETF zouden er nu waarschijnlijk pieken zijn, die ook weer op zouden worden gevolgd door dalen. Zo werkt de markt nou eenmaal.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Ik hou me gewoon aan het plan: DCA tot 35k (inmiddels gestopt dus), hodl tot mijn verkooptargets gehaald worden. Ik 'spaar' de fiat voor de dca momenten wel op, mocht er nog een dip komen is het gewoon lump sum erin dumpen.sjorremans schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:37:
[...]
Extra bijkopen wanneer er wellicht nog een dip volgt? Is hier ook wel het plan.. wilde nog groot inslaan rond de 30/32K maar ik vraag me af of we die prijs range ooit nog gaan zien
Geen emotie, gewoon je plan volgen
Er hoeven maar een paar gelijkgezinde miljardairs en investors te zijn die, zoals nu ook gebeurd, dagelijks voor een paar miljoen aan BTC inslaan.Taro schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:41:
[...]
Je moet het idee dat er ergens een boardroom bestaat met daarin een paar mensen die gezamenlijk de Bitcoin koers bepalen en deze bewust manipuleren om een slaatje uit anderen te slaan rondom bijv. een ETF echt gaan loslaten.
Er zijn op dit moment heel veel individuen die een stijgende Bitcoin prijs zien, dat wakkert FOMO aan en eigenlijk wordt de standaard stijging rondom/na de halving gefrontrunned. Iedereen wil long zitten en aan boord zijn voor als de ETF wordt goedgekeurd, dat helpt zeker mee.
Hopelijk kunnen we ooit weer afscheid nemen van het overal complotten in zien en het enorm achterdochtig zijn en gewoon lekker meedoen met het spel. Het is echt niet zo dat een groepje whales dagelijks besluit wat de koers gaat doen, dat doen miljoenen individuen, bots, whales, instituties, etc. gezamenlijk en daarin is een vrij simpele trend te ontdekken: De marktcyclus. Daarin zie je dat de Bitcoin bullrun al in november 2022 is gestart en bijv. een ETF deze mogelijk versnelt, maar ook zonder ETF zouden er nu waarschijnlijk pieken zijn, die ook weer op zouden worden gevolgd door dalen. Zo werkt de markt nou eenmaal.
Het zou me verbazen als ze die niet voor de ETF hype nog even verkopen om zo de koers wat te laten zakken.
Kijk wat er gebeurde toen ome Elon even voor 1.5 miljard kocht... dat had toch wel degelijk effect op de koers.
Uiteraard zal het geen complot zijn, maar het beïnvloeden van aandelen koersen is al zou oud als de weg naar <insert oude stad>
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
Helemaal mee eens. Alleen ben ik vanochtend aan het zoeken geweest naar een overlay van eerdere marktcyles en die krijg ik nog niet gevonden. Maar dat kan mogelijk komen door de etf inderdaad. Benieuwd wat daarna nog gaat gebeuren cq anders zijn.Taro schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:41:
[...]
Dat is misschien ook een plan idd...Domino schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:45:
[...]
Ik hou me gewoon aan het plan: DCA tot 35k (inmiddels gestopt dus), hodl tot mijn verkooptargets gehaald worden. Ik 'spaar' de fiat voor de dca momenten wel op, mocht er nog een dip komen is het gewoon lump sum erin dumpen.
Even geen nieuwe fiatjes inzetten tot de volgende crash en gewoon even fiatjes opsparen.
En dat staat los van de adressen die CEX zelf aanhouden. Het lijkt erop dat er een fomo op gang is om nu aan boord te zitten voor het januari is. Zag ook ergens voorbij komen dat 80% of meer van alle hodlers in profit zitten. Aantal adressen van 6 maanden of ouder met crypto die daar geparkeerd staat. Waarom nu profit nemen als de echte run omhoog nog moet beginnen. Al zijn we natuurlijk al een jaar onderweg vanaf 15.5k. Das net geen 3x in 1 jaar tijd. Not too shabby.
Dat had ik dus ook gelezen idd.Joosie200 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:12:
Ik heb berichten op X gezien dat bepaalde adressen dagelijks 100 bitcoin of meer erbij plussen. Das bij uitstek het frontrunnen van de SEC beslissing in januari.
Nou moet je niet alles geloven op het grote boze internet uiteraard, maar er zat volgens mij ook bewijs bij.
Precies wat ik ook doe. Wat risico van de tabel halen nu. Bij dips gaat de opgespaarde fiat erin. Er zijn vast meer mensen met dat idee waardoor een mogelijke dip ook veel koopkracht krijgt.FijneKerst schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:02:
[...]
Dat is misschien ook een plan idd...
Even geen nieuwe fiatjes inzetten tot de volgende crash en gewoon even fiatjes opsparen.
Daarnaast komt de halving dichterbij. Het moment om balls deep in crypto te zitten historisch gezien. Extra opgespaarde fiat en gereserveerd geld wat er sowieso in zou gaan.
Gecombineerd met dat de weak hands eruit zijn is het overwegend positief.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Dit is waar en ook weer niet. Klopt de BTC is niet van een kleine groep maar een kleine groep grote banken/capital funds kan wel dezelfde invloed uitoefenen. We behandelen en benaderen de BTC op de zelfde manier als in de traditionele financiële markt. We gebruiken dezelfde trend-analyses met als gevolg dat het gedrag op de koers hetzelfde is. Als er bepaalde "lijnen" worden aangetikt gaan er automatische aankoop of verkoop orders de deur uit. Als dit door een grotere partij gebeurd, loopt de rest daar achteraan (omdat de automatische analyses zo zijn ingesteld). De BTC (en andere crypto's) is voorlopig nog een a-typisch speculatie aandeel. Als de traditionele aandelen na groei stabiliseren/ of naar beneden gaan wordt de BTC opgejaagd. Zodra de aandelen vanuit een dal komen, zal het kapitaal uit de BTC weer naar de oude aandelen gaan; dividend speculatie is dan aantrekkelijker (en conservatief gezien voorspelbaarder).Taro schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:41:
[...]
Je moet het idee dat er ergens een boardroom bestaat met daarin een paar mensen die gezamenlijk de Bitcoin koers bepalen en deze bewust manipuleren om een slaatje uit anderen te slaan rondom bijv. een ETF echt gaan loslaten.
[ Voor 4% gewijzigd door hamsteg op 06-12-2023 12:57 ]
... gecensureerd ...
Maargoed menig in crypto houdt rekening met beide getallen (48k aantikken, retrace naar 32-38k) En als de meerderheid iets verwacht loopt het vaak anders. Toch hou ik voor mezelf extra inkoop af voor nu. Laat januari eerst maar eens voorbij gaan. Kijken wat het resultaat is. En dan richting april maar zien hoeveel en op welk prijsniveau ik er nog wat extra in knal.
Dat is nogal een stelling.. bron?hamsteg schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:48:
[...]
Dit is waar en ook weer niet. Klopt de BTC is niet van een kleine groep maar een kleine groep grote banken/capital funds kan wel dezelfde invloed uitoefenen. We behandelen en benaderen de BTC op de zelfde manier als in de traditionele financiële markt. We gebruiken dezelfde trend-analyses met als gevolg dat het gedrag op de koers hetzelfde is. Als er bepaalde "lijnen" worden aangetikt gaan er automatische aankoop of verkoop orders de deur uit. Als dit door een grotere partij gebeurd, loopt de rest daar achteraan (omdat de automatische analyses zo zijn ingesteld). De BTC (en andere crypto's) is voorlopig nog een a-typisch speculatie aandeel. Als de traditionele aandelen na groei stabiliseren/ of naar beneden gaan wordt de BTC opgejaagd. Zodra de aandelen vanuit een dal komen, zal het kapitaal uit de BTC weer naar de oude aandelen gaan; dividend speculatie is dan aantrekkelijker (en conservatief gezien voorspelbaarder).
Ik geloof daar eerlijk gezegd weinig van..
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Dit doe ik ook. Wat ik heb opgespaard doe ik dan op goede momenten (dips, hoop ik dan maar) erin kieperen. Gewoon DCA en toch ook een soort timen. O als de DCA-politie dit hoort...Domino schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:45:
[...]
Ik hou me gewoon aan het plan: DCA tot 35k (inmiddels gestopt dus), hodl tot mijn verkooptargets gehaald worden. Ik 'spaar' de fiat voor de dca momenten wel op, mocht er nog een dip komen is het gewoon lump sum erin dumpen.

MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
:strip_exif()/f/image/kkGZP0GerI41SwV52Upt2ugT.jpg?f=fotoalbum_large)
Het kanaal naar boven bedoel ik dan
[ Voor 3% gewijzigd door Moiety op 06-12-2023 17:21 ]
Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl
Nee, pas over zo'n 56 weken. In een bullrun stap ik doorgaans pas uit als ik winst neem met als doel pas veel later (bijv. bearmarket) weer in te stappen.juggle schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:38:
Inmiddels 8 groene weken op btc, lijkt mij dat er correctie zit aan te komen, nog meer mensen die wat btc omgezet hebben naar fiat?
9 van de 10 keer mis je de boot en stap je daarna hoger weer in omdat het gewoon zo enorm hard kan gaan, met als gevolg winst gemist, maar ook minder Bitcoin. Ik zit het gewoon uit en pak liever een dipje mee, dan de boot te missen.
Wel trade ik ook met leverage en daar stap ik wel regelmatig in en uit om tussendoor winst te nemen en daarna incl. die winst weer een nieuwe trade te kunnen starten.
Helder thx, ik trade niet en zit sinds Jan 2021 in crypto, bull en bear dus meegepakt. In de bear wat btc bijgekocht verder niets verkocht en pf staat er goed voor.Taro schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:44:
[...]
Nee, pas over zo'n 56 weken. In een bullrun stap ik doorgaans pas uit als ik winst neem met als doel pas veel later (bijv. bearmarket) weer in te stappen.
9 van de 10 keer mis je de boot en stap je daarna hoger weer in omdat het gewoon zo enorm hard kan gaan, met als gevolg winst gemist, maar ook minder Bitcoin. Ik zit het gewoon uit en pak liever een dipje mee, dan de boot te missen.
Wel trade ik ook met leverage en daar stap ik wel regelmatig in en uit om tussendoor winst te nemen en daarna incl. die winst weer een nieuwe trade te kunnen starten.
Dipjes kan ik prima hebben, correcties van 30% or more not so much. Heb nu helft van mijn btc naar exchange verplaatst met sls doel te verkopen maar de fomo is nog sterk. Maar risico op correctie is historisch gezien erg groot. 45% boven 200ma en 8 groene qeekly candles. Probeer jij deze dan niet voor te zijn door wat risico van de tafel te nemen en wat fiat aan te houden in pf?
Als je vrij zeker weet dat je de koers kunt voorspellen dan kun je dat idd proberen.juggle schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:56:
[...]
Helder thx, ik trade niet en zit sinds Jan 2021 in crypto, bull en bear dus meegepakt. In de bear wat btc bijgekocht verder niets verkocht en pf staat er goed voor.
Dipjes kan ik prima hebben, correcties van 30% or more not so much. Heb nu helft van mijn btc naar exchange verplaatst met sls doel te verkopen maar de fomo is nog sterk. Maar risico op correctie is historisch gezien erg groot. 45% boven 200ma en 8 groene qeekly candles. Probeer jij deze dan niet voor te zijn door wat risico van de tafel te nemen en wat fiat aan te houden in pf?
De meesten, incl. mijzelf, weten door jaren lang bovenstaande te proberen dat je uiteindelijk vaak met minder Bitcoin komt te zitten dan wanneer je niets had gedaan: Hodl.
Dat wil niet zeggen dat je niet met een kleiner potje kunt traden zoals sommigen hier doen als je dat leuk vind en de tijd ervoor over hebt. Maar dat tradingpotje staat dan vaak wel los van de rest van de pf.
[ Voor 11% gewijzigd door Nopheros op 06-12-2023 18:31 ]
Nee, vroeger wel, tijdens een bearmarket trade ik enorm veel want daar zijn de levels heel goed te voorspellen. Tijdens een bullmarket is het lastiger te voorspellen. Door FOMO en andere invloeden kan een coin gewoon veel langer doorstijgen en eerder weer stijgen dan je verwacht. Je zult niet de eerste zijn die op een station uitstapt om de trein daarna gewoon nog tientallen procenten door te zien rijden.juggle schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:56:
[...]
Probeer jij deze dan niet voor te zijn door wat risico van de tafel te nemen en wat fiat aan te houden in pf?
Een 30% retrace meepakken is niet tof, maar pas boven de oude ATH ga ik hier en daar wat terugschalen en traden, daaronder blijf ik gewoon zitten.
Enige waar ik geen zin in heb is een left translated cycle (Zoals de 14k top na de 20k ATH) om daarna weer de bearmarket in te gaan. Maar goed, dat weet je pas achteraf.
HODL.
Edit: En fiat aanhouden? Nee, ik zit all-in.
Als je niet trade en sinds jan 21 in crypto zit + bijgekocht hebt in de bear, zit je echt prima. Ik zou nu echt 100% zeker niet gaan zitten verkopen, daar zou ik in jouw geval pas aan denken bij een (dikke) nieuwe ATH.juggle schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:56:
[...]
Helder thx, ik trade niet en zit sinds Jan 2021 in crypto, bull en bear dus meegepakt. In de bear wat btc bijgekocht verder niets verkocht en pf staat er goed voor.
Jouw positie is perfect voor de komende bullrun, nu gokken op een daling kan juist vervelend uitpakken, zeker in een echte bullrun die gedreven wordt door een halving zou je gigantisch de boot kunnen missen als je mis timed en het daarna ineens weer doorvliegt naar boven.
Wat mij betreft is dit moment het slechtst mogelijke moment om je BTC te gaan omzetten in fiat om ermee te gaan speculeren. Zorg nu dat je HODLed en als je ergens in de bullrun winst gaat nemen door BTC te verkopen, kan je in de daarop volgende bear juist mooi beginnen met traden.
Los van je vraag, die 8 weken zegt echt precies niks. Dat het de hele week regent maakt niet dat het morgen weer regent.juggle schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:38:
Inmiddels 8 groene weken op btc, lijkt mij dat er correctie zit aan te komen, nog meer mensen die wat btc omgezet hebben naar fiat?
Niet met je eens, hoewel het verleden geen 1 op 1 verklaring is voor de toekomst zul je zien dat 8 groene weekly candles op btc niet voorkomen of opgevolgd worden door rode candles. Uiteraard is geen enkele run hetzelfde maar we kijken naar probability en risk management en daarin kan je afleiden ujt eerdere data dat de risks groter worden naarmate meer groene weekly candles volgen en de btc prijs meer afstand neemt van de 200ma.tomtom901 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 20:12:
[...]
Los van je vraag, die 8 weken zegt echt precies niks. Dat het de hele week regent maakt niet dat het morgen weer regent.
Of je dan moet uitstappen is de vraag maar bijkopen op deze levels zou ik nu niemand aanraden.
Niks gaat in een rechte lijn naar boven en correcties van 50% zijn in crypto aan de orde van de dag, ook in bull markets.
[ Voor 7% gewijzigd door juggle op 06-12-2023 21:08 ]
Met dat laatste ben ik het eens, met dat eerste stuk niet. 8 groene candles, 11 groene candles, 100 groene candles op rij, zegt helemaal niks. De structuur van de candles doet er toe. Als die hoge wicks hebben en/of kleine body's, dan is dat het punt waarop de markt mogelijk kan kantelen. Zeggen dat wanneer 8 candles groen zijn, de kans op de 9e rood hoger is, is niks meer dan roulette in het casino.juggle schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:05:
[...]
Niet met je eens, hoewel het verleden geen 1 op 1 verklaring is voor de toekomst zul je zien dat 8 groene weekly candles op btc niet voorkomen of opgevolgd worden door rode candles. Uiteraard is geen enkele run hetzelfde maar we kijken naar probability en risk management en daarin kan je afleiden ujt eerdere data dat de risks groter worden naarmate meer groene weekly candles volgen en de btc prijs meer afstand neemt van de 200ma.
Of je dan moet uitstappen is de vraag maar bijkopen op deze levels zou ik nu niemand aanraden.
Niks gaat in een rechte lijn naar boven en correcties van 50% zijn in crypto aan de orde van de dag, ook in bull markets.
Vlaggetje is toch anders geworden, kijken of deze wel uitspeeltYES schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 21:25:
@tomtom901 het volgende vlaggetje lijkt zich alweer te vormen
[Afbeelding]
/f/image/JQHSinUvkvgGaGwV3fWgAFLj.png?f=fotoalbum_large)
Deze is mooier, touches zijn cleaner.YES schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:54:
[...]
Vlaggetje is toch anders geworden, kijken of deze wel uitspeelt
[Afbeelding]
Hij tyft er aan de onderkant alweer uit
Ach ja, zolang structuur van Higher Lows en Lower Highs zich voortzet volgt vanzelf een keer een uitbraak, naar boven of onder.
Ga misschien mijn SL wel wat verschuiven zodat ik sowieso met winst sluit, aangezien ik een entry heb die mooi in de buurt van de onderste trendlijn lag aan het begin ervan
Edit: helemaal eens met @Taro hieronder, vergeet wat ik hierboven schreef over er alweer uit sukkelen, komt allemaal voor den bakker!
[ Voor 12% gewijzigd door YES op 06-12-2023 22:27 ]
/f/image/FwYw3HZeYCSFzTbEnqpjxQKm.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/CC0EHeusXwMjfHV3R3EOLphR.png?f=fotoalbum_large)
Uiteraard wel strakke stop losses ingesteld, want ik ga niet mijn hele ByBit account riskeren tijdens de nacht...
Ben vooral benieuwd naar je SL op BTC, die vind ik lastig door wat wickjes die er geweest zijnTaro schreef op woensdag 6 december 2023 @ 22:50:
All-in gegaan met zowel BTC, ETH als USDT->BTC en let's go!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Uiteraard wel strakke stop losses ingesteld, want ik ga niet mijn hele ByBit account riskeren tijdens de nacht...
:fill(white):strip_exif()/f/image/Y04h03s5CMRy9MdpTNCY3xhE.png?f=user_large)
Wordt vlak onder de blauwe lijn geactiveerd, stijgt Bitcoin verder door dan profiteer ik mee, daalt ie daarna dan wordt de positie gesloten. En dan maar iets moois voor onder de kerstboom kopen
Die zitten in de 43.600-710 range. Dus erg strak, maar zit er ook met flink wat in, vandaar.YES schreef op woensdag 6 december 2023 @ 23:19:
[...]
Ben vooral benieuwd naar je SL op BTC, die vind ik lastig door wat wickjes die er geweest zijn
[ Voor 11% gewijzigd door Taro op 06-12-2023 23:24 ]
Mijn BTC SL had ik net op exact 43.6k gezetTaro schreef op woensdag 6 december 2023 @ 23:21:
[...]
Die zitten in de 43.600-710 range. Dus erg strak, maar zit er ook met flink wat in, vandaar.
Je ziet vaak een koers net een stuk onder een rond getal dalen. Dus bijv.:
40000 -> 39750/39850 wordt aangetikt
41600 -> 41578 wordt aangetikt
Daarom kan je het beste een SL nooit op een rond getal zetten, maar er of al een stuk boven, of een stuk eronder om te voorkomen dat je wordt uitgestopt om daarna de koers weer te zien stijgen.
Goeie, eens naar kijken. Eigenlijk was 43.6k wel het laagste wat ik wilde, dus dan kan ik de SL beter hoger zetten omdat ik de gok niet aan wil gaan, of toch lager om idd niet het slachtoffer van een wickje te worden.Taro schreef op woensdag 6 december 2023 @ 23:29:
[...]
Je ziet vaak een koers net een stuk onder een rond getal dalen. Dus bijv.:
40000 -> 39750/39850 wordt aangetikt
41600 -> 41578 wordt aangetikt
Daarom kan je het beste een SL nooit op een rond getal zetten, maar er of al een stuk boven, of een stuk eronder om te voorkomen dat je wordt uitgestopt om daarna de koers weer te zien stijgen.
Eens met @Taro - nooit ronde nummers gebruiken. Daar zitten de grootste orderblocks die soms ook teruggetrokken worden tijdens een fake out. Price action kan je dan super makkelijk naaien met een overshoot (of undershoot) en dan sta jij zo te kijken ->

Voor wat betreft BTC, ik heb hier wat winst genomen vanaf 43.6k persoonlijk. Even kijken wat we hier gaan doen (44k nu). Zou me niet verbazen als die 43.7 weer even opzoekt.
Bartje kan nog steeds met die 43.5k opzoeken vanochtend. Minimale volume ook nog eens om terug 44k aan te tikken.Taro schreef op woensdag 6 december 2023 @ 22:40:
Ik wilde net aanvullen dat Bitcoin dan nu echt niet verder moet gaan dalen, want dan wordt het een "Bartje", maar lijkt nu gelukkig een wick te worden. Moon soon.
Beweegt mooi die kant op idd.Joosie200 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 09:10:
[...]
Bartje kan nog steeds met die 43.5k opzoeken vanochtend. Minimale volume ook nog eens om terug 44k aan te tikken.
Edit 10.48 - en weer out, profits gelocked
[ Voor 133% gewijzigd door tomtom901 op 07-12-2023 10:49 ]
Uitgestopttomtom901 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:06:
Kleine long weer lopen[Afbeelding]
@Taro @YES - winst gepakt of gestopt?
Overigens begint zich een bullish divergence op meerdere timeframes af te tekenen (nog wel afhankelijk van closes) dus even aankijken of er nog iets aantrekkelijks ontstaat
/f/image/lHL7lDaKXA7Cd6eQpTbIfIIS.png?f=fotoalbum_large)
Dat vlaggetje op M15 staat nu ineens de andere kant opYES schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:58:
[...]
Uitgestopt
Overigens begint zich een bullish divergence op meerdere timeframes af te tekenen (nog wel afhankelijk van closes) dus even aankijken of er nog iets aantrekkelijks ontstaat
[Afbeelding]

Ja idd, niet fraai.tomtom901 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:43:
[...]
Dat vlaggetje op M15 staat nu ineens de andere kant op
Echter, overduidelijke bullish divergence op 1H en ook op de 4H is deze zichtbaar. Als het zo uitspeelt als hieronder pak ik wellicht een long positie op de onderste horizontale lijn mee, SL moet ik nog wel even over nadenken.
/f/image/IRBi9WMuDz0IDSTqL4eO79L8.png?f=fotoalbum_large)
Je moet je eigen plan trekken uiteraard, maar ik zie op de lower timeframes geen bullish market structure meer, dus ik ben even voorzichtig met longs (of shorts for that matter). Kijk het even aan.YES schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:06:
[...]
Ja idd, niet fraai.
Echter, overduidelijke bullish divergence op 1H en ook op de 4H is deze zichtbaar. Als het zo uitspeelt als hieronder pak ik wellicht een long positie op de onderste horizontale lijn mee, SL moet ik nog wel even over nadenken.
[Afbeelding]
Of moeten we zeggen, waarom blijft BTC zo achter.....?
[ Voor 23% gewijzigd door Passie(f) op 07-12-2023 18:11 ]
LINK staking ging zojuist open.Passie(f) schreef op donderdag 7 december 2023 @ 17:40:
Weet niet wat ETH ineens heeft, maar mijn uitstopper van gisterenavond laat is nu best zuur
Of moeten we zeggen, waarom blijft BTC zo achter.....?
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Uitgestopt. Al zou ik anders nu wel evenveel verlies op BTC als winst op ETH hebben gehad en quitte hebben gedraaid. Moest ByBit even F5'en, die had de SL's nog niet toegepast op de orders die ik gisteravond open had staan, dus was mooi zichtbaar.tomtom901 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:06:
Kleine long weer lopen[Afbeelding]
@Taro @YES - winst gepakt of gestopt?
De nieuwe CryptoArnold?
Geen uitleg: Tjek!
Te veel lijntjes: mwah, mag nog wat meer
Wat ik zie: een dalende driehoek. Zegt niks toch?
Graag verhaaltje d'r bij voor de oningewijden

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Kanaal naar beneje, uitbraak naar boven is waarschijnlijker. Bullish. Moon soon. En nog wat SC waardige kreten.resusaapje schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:14:
[...]
De nieuwe CryptoArnold?
Te veel lijntjes: mwah, mag nog wat meer![]()
Ik zie een stierenvlag. Stok is duidelijk, nu de prijs inzakt vormt de vlag. Wat dan bij uitbraak naar boven de nieuwe stok gaat zijn heb ik niet paraat. Misschien 46k?resusaapje schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:14:
[...]
De nieuwe CryptoArnold?
Te veel lijntjes: mwah, mag nog wat meer![]()
dit idd.YES schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:28:
[...]
Kanaal naar beneje, uitbraak naar boven is waarschijnlijker. Bullish. Moon soon. En nog wat SC waardige kreten.
Was nog met bericht bezig en toen werd ik gebeld....
Crypto arnold had vaak nog 20x meer lijnen. Daar kon ik zelfs mijn rijke fantasie geen soep van koken
Ik weet niet wat voor programma hij daarvoor gebruikte maar het waren wel prachtige platen! Lijstje erom en je kon ze zo aan de muur hangen.anti elppa schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:34:
[...]
dit idd.
Was nog met bericht bezig en toen werd ik gebeld....
Crypto arnold had vaak nog 20x meer lijnen. Daar kon ik zelfs mijn rijke fantasie geen soep van koken
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Iedere keer als ik ergens 'daily' lees, hoor ik zijn stem in mijn hoofd.zwembroek schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:41:
[...]
Ik weet niet wat voor programma hij daarvoor gebruikte maar het waren wel prachtige platen! Lijstje erom en je kon ze zo aan de muur hangen.
*edit* O, geen SC. Excuus.
[ Voor 4% gewijzigd door Ray_ op 08-12-2023 13:03 ]
Heb een lon positie welke ik wilde afdekken met een kleine short (indien koers 43.200, open short op 43.150 en stop loss op 43.500).
Maar het enige wat gebeurde was dat mijn long positie werd verkleind.

Godfather Bodybuilding topic reeks
Geen idee of je op Bybit zit, maar volgens mij moet je in deze hoek zoeken.MrJ schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:19:
Stom vraagje, maar kan je met BTC futures zowel een long als short positie innemen? Kon vroeger met opties wel nl.
Heb een lon positie welke ik wilde afdekken met een kleine short (indien koers 43.200, open short op 43.150 en stop loss op 43.500).
Nevermind. Antwoord werd hierboven gegeven.MrJ schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:19:
Stom vraagje, maar kan je met BTC futures zowel een long als short positie innemen? Kon vroeger met opties wel nl.
[ Voor 14% gewijzigd door BootjeVaren op 08-12-2023 13:22 ]
Geen idee of jouw kanaal exact overeenkomt met die ik getekend hebt, maar deze retest van de uitbraak kan je evt ook benutten voor een positie, risico op verlies is wel groter als de uitbraak toch mislukt en een reject volgt:BootjeVaren schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:18:
[Afbeelding]
Kanaaltje gisteren getekend. Ook gewoon geldig op de 4h.
Open long order op 10 dollar na niet opgevuld
Hopelijk nog even een retest van de onderkant van het kanaal voordat de raket terug vertrekt.
/f/image/YcdOjlindn0zTVg27EaZ6O9M.png?f=fotoalbum_large)
Had al de juiste margin mode, moest kennelijk wel in een optie nog enablen.Remy!!!! schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:20:
[...]
Geen idee of je op Bybit zit, maar volgens mij moet je in deze hoek zoeken.

Godfather Bodybuilding topic reeks
Bij mij zit ie nog in het kanaal met wick zelfs. Ik zie het nog even aan. Het verleden heeft me geleerd niet te overhaast een entry te gaan verplaatsen. Zou er even goed vrede mee hebben als ie van hier vertrekt. Er komen nog kansen. De bull is nog lang. Maar toch bedankt voor de tip iig.YES schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:25:
[...]
Geen idee of jouw kanaal exact overeenkomt met die ik getekend hebt, maar deze retest van de uitbraak kan je evt ook benutten voor een positie, risico op verlies is wel groter als de uitbraak toch mislukt en een reject volgt:
[Afbeelding]
Ah oké, zeker verstandig om niet te haasten, ik dacht ik belicht het gewoon even op een andere manierBootjeVaren schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:34:
[...]
Bij mij zit ie nog in het kanaal met wick zelfs. Ik zie het nog even aan. Het verleden heeft me geleerd niet te overhaast een entry te gaan verplaatsen. Zou er even goed vrede mee hebben als ie van hier vertrekt. Er komen nog kansen. De bull is nog lang.
Ik trade alleen nog met het inverted BTCUSD pair op Bybit, is wel leverage maar dat risico kan je zelf beperken natuurlijk. Op die manier zit ik wel altijd in BTC en blijf ik niet in USDT als de boel ineens besluit te vertrekken. Ik vind dat wel prettig
Sinds het sluiten van Binance voor NL trade ik ook alleen nog maar inverse perp, echt ideaal! Als ik dat eerder had geweten...YES schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:39:
[...]
Ah oké, zeker verstandig om niet te haasten, ik dacht ik belicht het gewoon even op een andere manier
Ik trade alleen nog met het inverted BTCUSD pair op Bybit, is wel leverage maar dat risico kan je zelf beperken natuurlijk. Op die manier zit ik wel altijd in BTC en blijf ik niet in USDT als de boel ineens besluit te vertrekken. Ik vind dat wel prettig

Daarvoor zitten we hier ook natuurlijk. Altijd prettig om even te sparren en andere meningen/visies/methodes te krijgen. We mogen natuurlijk de memmen en memes en moons uiteraard ook niet vergeten in SCYES schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:39:
[...]
Ah oké, zeker verstandig om niet te haasten, ik dacht ik belicht het gewoon even op een andere manier
Ik zit wel in BTC en ETH met de hodl pot. Vandaar dat ik kan leven met koersschommelingen zonder dat ik een trade heb lopen. Het doel is nu om een paar maand enkel met het trade potje gefundeerd te gaan analyseren en traden en bekijken of ik een aanvaardbaar percentage geslaagde trades kan voorleggen. Indien dit zou lukken zou ik wel met een deel van de hodl-pot willen traden (mits voldoende risk-management uiteraard).
- Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
- Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.
Regels voor dit topic:
- Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
- Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
- Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.
En verder wat algemene regels
- Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!