[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 03:50

spok9

Groen...

Kheldar schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 11:00:
Voor de nexo gebruikers: ze hebben gisteren nieuwe fixed terms opties toegevoegd voor fiat en crypto. Deze nieuwe fixed terms krijgen de oude APY's, en de huidige flex terms krijgen lagere APY's: https://nexo.io/blog/earn...-yield-fixed-terms-option

Crypto (fixed staat 1 maand vast):
[Afbeelding]

Fiat (fixed staat 3 maanden vast):
[Afbeelding]

Bij fixed wordt de rente wordt ook nog maar 1x uitbetaald aan het einde van de periode. Heb zo snel nog niet gezien onder welke condities je het evt eerder kan opnemen, mocht dat nodig zijn.

Stable coins werken voorlopig nog op de oude manier, maar gaan in de toekomst ook over naar het nieuwe systeem.
Dit is een behoorlijke verslechtering, niet blij mij. Vooral de manier van aankondigen en de marketing, ze spinnen het leuk, maar het voelt als een naaiactie. Ik vind het onverstandig dat ze dit op deze manier aanpakken qua communicatie.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

@spok9 De enige verslechtering is dat je nu je crypto een maand vast moet zetten om dezelfde rente te behouden. Dat lijkt me toch niet meer dan een kleine verslechtering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnebie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06:34
Ik heb genoeg vertrouwen in NEXO, er staat een aanzienlijk bedrag van mijn spaargeld
en dat staat nu fixed.

De tijd zal leren of het een goede of slechte zet is geweest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:51
burnebie schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:54:
Ik heb genoeg vertrouwen in NEXO, er staat een aanzienlijk bedrag van mijn spaargeld
en dat staat nu fixed.

De tijd zal leren of het een goede of slechte zet is geweest
Dat laatste.
Waarom?
Nexo is geen bank en neemt niet deel aan het depositogarantiestelsel waarbij tot €100.000 gedekt is.
Als zouden ze “maar” €10.000 dekken zou het al waardevol kunnen zijn.
Daarom beperkt je geld daar onderbrengen bv paar honderd euro.
Misschien ben ik te voorzichtig maar in het verleden zijn er meer veel belovende initiatieven geweest die uiteindelijk gestrand zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnebie
HoppyF schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 16:36:
[...]

Dat laatste.
Waarom?
Nexo is geen bank en neemt niet deel aan het depositogarantiestelsel waarbij tot €100.000 gedekt is.
Misschien ben ik te voorzichtig maar in het verleden zijn er meer veel belovende initiatieven geweest die uiteindelijk gestrand zijn.
Alles kan omvallen. Dus in die visie is niets veilig. Daarnaast zit er een behoorlijk vangnet van BitGo achter.
Ik denk en geloof oprecht dat NEXO de eerste in zijn soort is die straks volledig geaccepteerd op de finaciele markt kan opereren.
No guts no glorie. En als het dan toch mis gaat is het jammer maar helaas. Met sparen kun je altijd opnieuw beginnen. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KcRp
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-10 01:26
Celsius, Nexo, Blockfi. Dit lijken de belangrijkste spelers op het gebied van crypto sparen.
Ze hebben allemaal verschillende percentages en het is dan verleidelijk te kiezen voor het hoogste percentage.

Als je je coins bij een dergelijke partij stalt vind ik het belangrijkste dat je coins niet gestolen worden. Ik kies daarom de betrouwbaarste partij boven de partij die een paar procent meer geeft.

Velen zullen daartegenover stellen dat je helemaal niet je coins moet stallen bij een crypto spaarbank en ze beter zelf in cold storage houden om niet voor een paar procent rente per jaar een risico te lopen. Best een interessant onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnebie
kcb schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 16:56:
Celsius, Nexo, Blockfi. Dit lijken de belangrijkste spelers op het gebied van crypto sparen.
Ze hebben allemaal verschillende percentages en het is dan verleidelijk te kiezen voor het hoogste percentage.

Als je je coins bij een dergelijke partij stalt vind ik het belangrijkste dat je coins niet gestolen worden. Ik kies daarom de betrouwbaarste partij boven de partij die een paar procent meer geeft.

Velen zullen daartegenover stellen dat je helemaal niet je coins moet stallen bij een crypto spaarbank en ze beter zelf in cold storage houden om niet voor een paar procent rente per jaar een risico te lopen. Best een interessant onderwerp.
Aan het eind van het liedje het natuurlijk aan een ieder zelf of het het risico waard is.
Maar onder de huidige omstandigheden en met de recentste ontwikkelingen is het risico voor mij klein genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 19:51
burnebie schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 16:55:
[...]

Alles kan omvallen. Dus in die visie is niets veilig. Daarnaast zit er een behoorlijk vangnet van BitGo achter.
Ik denk en geloof oprecht dat NEXO de eerste in zijn soort is die straks volledig geaccepteerd op de finaciele markt kan opereren.
No guts no glorie. En als het dan toch mis gaat is het jammer maar helaas. Met sparen kun je altijd opnieuw beginnen. 😉
Nexo ziet er op zich wel goed uit, dat wel.
Maar om er nu meteen duizenden euro’s neer te zetten vind ik zelf wat teveel van het goede.
Paar honderd zou ik wel aandurven maar eerlijk gezegd wordt je dan van de rente alleen ook niet rijk.
Het is echter beter dan niets zoals bij een bank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viep
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-07-2022

Ook hier geldt m.i. dat risicospreiding altijd verstandig is. Dus als je wilt staken dan links en rechts wat wegzetten zou ik zeggen. Ook bij Binance kun je prima staken trouwens, 6% op je stablecoins.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:25
Call me old fashioned, maar ik steek mijn euro's gewoon in mijn zak.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:49
HoppyF schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:38:
[...]

Nexo ziet er op zich wel goed uit, dat wel.
Maar om er nu meteen duizenden euro’s neer te zetten vind ik zelf wat teveel van het goede.
Paar honderd zou ik wel aandurven maar eerlijk gezegd wordt je dan van de rente alleen ook niet rijk.
Het is echter beter dan niets zoals bij een bank.
Met 8% kun je best rijk worden. Met beleggingen in een all world ETF red je dat historisch gezien niet. Wel zal het wat langer duren voordat je je Lambo verdient hebt.

Nexo noemt overigens de uitkering op basis van de nexo munt dividend. Zou de Belastingdienst dit ook zo interpreteren? Als het als dividend gezien wordt dan moet je daar waarschijnlijk ook dividend belasting over betalen -O- .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-10 16:19
Bumpy_NL schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:28:
[...]

Met 8% kun je best rijk worden. Met beleggingen in een all world ETF red je dat historisch gezien niet. Wel zal het wat langer duren voordat je je Lambo verdient hebt.

Nexo noemt overigens de uitkering op basis van de nexo munt dividend. Zou de Belastingdienst dit ook zo interpreteren? Als het als dividend gezien wordt dan moet je daar waarschijnlijk ook dividend belasting over betalen -O- .
Nee dat zijn verschillende uitkeringen:

An extra 2% APY on all your digital assets when opting to receive your payout in NEXO Tokens (non-US clients only).

Nexo shares 30% of its profits with NEXO Token Holders in the form of dividends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnebie
Ik heb er niet al mijn spaargeld staan en er zijn zeker nog wat andere potjes waar ik mijn pensioen een beetje mee hoop te kunnen spekken. Maar voor die 12% kan ik het inderdaad niet bij de bank kwijt. Dus mij het risico waard.
Laat de boel maar lekker rente trekken. Als ze niet omvallen in de eerst volgende bearmarket staat er een mooie pot om weer in te stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geertwa
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-07-2022
ETH heeft moeite met de 1620 USDT grens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gast_
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-10 21:27
The Paid Network – a decentralized finance (DeFi) app that loosely describes itself as a smart contract program for businesses – has been exploited through the contract’s token minting feature. Some 60 million PAID tokens, worth about $37 million at press time, have been wrongly created.

The PAID token is down some 70% as of press time, according to CoinGecko.

https://www.coindesk.com/...ttacker-60m-tokens-report

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Jedi_Pimp schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 09:47:
De DXY (relatieve waarde-index van de dollar) is behoorlijk aan het pumpen de laatste dagen. Met het breken van de 91.5 lijkt hij uit een neerwaartse trend te zijn gekomen en schurken we momenteel tegen een key resistance aan.

Over het algemeen geldt dat een depreciërende dollar goed nieuws is voor alle asset classes in het algemeen en zo ook crypto. De verwachting was (en is) dat de dollar nog wel marge heeft om verder in relatieve kracht te dalen, zeker in het licht van de US steunpakketten en het feit dat er vorig jaar een exorbitant bedrag aan $ is bijgeprint. De pump van de DXY is op de korte termijn waarschijnlijk te verklaren door de stijgende bond yields en dus langetermijn (c.q. swap-) rente.
In de crypto hoogtijdagen van 2017 kende de DXY een behoorlijke neerwaartse trend, i.e. zo'n 15% in een jaar tijd. Nu zitten we op ~13% in minder dan een jaar, incluis de dip door covid.

[Afbeelding]

De move up in 2018 ging gepaard met de welbekende crash van BTC. Of we nu iets dergelijke reactie gaan zien, mocht de DXY verder stijgen, is wat mij betreft niet te zeggen, maar het in de gaten houden van de DXY op de korte tot middellange termijn kan denk ik geen kwaad.

[Afbeelding]
De covid bill is inmiddels door de senaat heen. Nu is het de vraag of dit steunpakket een wezenlijke impact op de DXY en BTC gaat hebben. Uiteraard zal een (groot) deel al ingeprijsd zijn. Ik lees op Reddit veel reacties in de trant van "extra crypto ingeslagen wetende dat er xxxx $ mijn kant op gaat". Zou wel mooi zijn om een een keer een groene zondag mee te maken :)

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:18
Geertwa schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:35:
ETH heeft moeite met de 1620 USDT grens
Zou lekker zijn dat ETH even door knalt.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Glenn Hoddle schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:29:
@spok9 De enige verslechtering is dat je nu je crypto een maand vast moet zetten om dezelfde rente te behouden. Dat lijkt me toch niet meer dan een kleine verslechtering.
De manier waarop ze groots doen alsof ze een mooie nieuwe feature aankondigen, die eigenlijk een extra eis is om bestaande rente te krijgen, stuit mij tegen de borst. Ik vind dat ontzettend domme communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:28
zwembroek schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:24:
[...]

Zou lekker zijn dat ETH even door knalt.
Hij gaat met babystapjes omhoog, maar trekt zich weinig aan van de BTC koers op dit moment.
Benieuwd waar hij gaat eindigen vanavond, 16-hoog of 17-laag moet wel te doen zijn toch?

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
DutchCrownNL schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 21:10:
[...]

Hij gaat met babystapjes omhoog, maar trekt zich weinig aan van de BTC koers op dit moment.
Benieuwd waar hij gaat eindigen vanavond, 16-hoog of 17-laag moet wel te doen zijn toch?
Op basis van de 4H: Niet hoger dan de huidige koers (1638) en op basis van de 1D: 1695 USD. Uiteraard vaak tot iets erboven om daarna weer te dalen. Maar ETH heeft mooi nieuws, dus momentum, dus acht ik de kans op >1695 zeker wel aanwezig.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

spok9 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:49:
[...]

De manier waarop ze groots doen alsof ze een mooie nieuwe feature aankondigen, die eigenlijk een extra eis is om bestaande rente te krijgen, stuit mij tegen de borst. Ik vind dat ontzettend domme communicatie.
Dat is het zeker. Het lijkt wel een bank zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

Mocht iemand zich afvragen waar Gavin Wood zijn inspiratie vandaan heeft gehaald, voila:

YouTube: Yayoi Kusama – Obsessed with Polka Dots | Tate

En na het kijken van deze docu, ben ik me nog meer bewust van het doel van Kusama/KSM.

Kusama is een soort Cardano, maar dan live. Polkadot is meer voor de echt grote projecten. Een parachain op Polkadot kost meer dan een woonboerderij.

[ Voor 20% gewijzigd door Mooody op 06-03-2021 22:20 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-10 10:29

MicroWhale

The problem is choice

Glenn Hoddle schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:29:
Voor fiat 3 maanden dus. Flinke verslechtering.

Ik vind het daarnaast bagger hoe dit gecommuniceerd is.

Onder de term "Nieuwe feature" wordt dit aangekondigd. Als je dan opeens dik 1/3 van je rente mist, blijkt die nieuwe feature een complete aardverschuiving in de rentes te zijn. Hmhm. 8)7

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Crypto.com staat qua userbase en adoptie ver voor op Nexo, Celsius en Blockfi. Inmiddels bijna 11 miljoen gebruikers. Daarbij geeft Crypto.com mij ook de meest rendable BTC rente; 8,5%. En dat is netto, niet cumulatief, zoals Nexo haar rentes weergeeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Mooody op 06-03-2021 22:28 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Mooooody schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:21:
[...]

Cypto.com staat qua userbase en adoptie ver voor op Nexo, Celsius en Blockfi. Inmiddels bijna 11 miljoen gebruikers. Daarbij geeft Crypto.com mij ook de meest rendable BTC rente; 8,5%. En dat is netto, niet cumulatief, zoals Nexo haar rentes weergeeft.
Het vervelende is dat Nexo als enige Earn on EUR heeft, zodat je het als stabiele spaarrekening kan gebruiken voor je fiat.

Nu krijg je op de hoogste tier nog maar 6% in plaats van 10%. Dat is een enorm groot verschil. Ook voor de lange termijn.

:/

*edit*
En nu snap ik opeens goed waar die twee enorme dips na 5 maart vandaan komen.

[ Voor 6% gewijzigd door MicroWhale op 06-03-2021 22:28 ]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

MicroWhale schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:25:
[...]

Het vervelende is dat Nexo als enige Earn on EUR heeft, zodat je het als stabiele spaarrekening kan gebruiken voor je fiat.

Nu krijg je op de hoogste tier nog maar 6% in plaats van 10%. Dat is een enorm groot verschil. Ook voor de lange termijn.

:/
Rente op EUR is toch gewoon 12% als je het 1 maand vast zet? En 10% in kind. Mits je de hoogste tier hebt uiteraard, maar dat is bij dit soort platforms altijd wel aan te raden (omdat je zodoende ook meegroeit met het platform)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Mooooody schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:28:
[...]

Rente op EUR is toch gewoon 12% als je het 1 maand vast zet? Mits je de hoogste tier hebt uiteraard, maar dat is bij dit soort platforms altijd wel aan te raden (omdat je zodoende ook meegroeit met het platform)
Fiat moet je 3 maanden vastzetten en het max is 10% als je in EUR uitbetaalt (rente op rente zonder omkijken).

(voorheen zonder vastzetten dus 10%)

[ Voor 4% gewijzigd door MicroWhale op 06-03-2021 22:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

MicroWhale schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:29:
[...]

Fiat moet je 3 maanden vastzetten en het max is 10% als je in EUR uitbetaalt (rente op rente zonder omkijken).
Nog prima rente toch?
Dat is minimaal 100x zoveel rente als de huidige opa-banken ons bieden.

Ik ga niets vastzetten op Nexo. Ze zitten nu in hun (bewust gekozen) wispelturige fase, laat ze ff uitrazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Mooooody schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:33:
[...]

Nog prima rente toch?
Dat is minimaal 100x zoveel rente als de huidige opa-banken ons bieden.

Ik ga niets vastzetten op Nexo. Ze zitten nu in hun (bewust gekozen) wispelturige fase, laat ze ff uitrazen.
Ik heb wat crypto vastgezet, maar van mijn fiat is het juist de bedoeling dat ik dat op kan nemen als het nodig is... dus vastzetten (ook al kun je via service desk opheffen) is voor mij niet de bedoeling. Dan maar 6%. Beter kan het bij andere aanbieders toch niet. :)

Ben wel benieuwd hoe klanten hier op gaan reageren. Er zijn aan de koers te zien al wat 'weglopers' geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door MicroWhale op 07-03-2021 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:08
HoppyF schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 16:36:
[...]

Dat laatste.
Waarom?
Mijn gevoel is dat de rente die ze uitkeerden te ambitieus was. Ik heb er een behoorlijke slobber geld geparkeerd die ik nu elders ga onderbrengen. Het was leuk zolang het werkte. Als je je geld daar vast zet voor 3 maanden wordt het behoorlijk lastig om het elders onder te brengen omdat je dan eerst via CS moet om je kapitaal te "ontgrendelen".

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

ScuL schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:41:
Mijn gevoel is dat de rente die ze uitkeerden te ambitieus was.
Was mijn idee ook, maar ze blijven het wel aanbieden in de fixed formule...
Vanaf wanneer gaat dit nieuwe systeem in?
Bij mij staan al de oude opties er momenteel gewoon nog, en op de aankondiging vond ik er niets van terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Slonzo schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 23:27:
[...]

Was mijn idee ook, maar ze blijven het wel aanbieden in de fixed formule...
Vanaf wanneer gaat dit nieuwe systeem in?
Bij mij staan al de oude opties er momenteel gewoon nog
Gisteren. Als dit in de app is, moet je je app even updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Glenn Hoddle schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 23:38:
Gisteren. Als dit in de app is, moet je je app even updaten.
Is gewoon op de website :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Da's gek. Dan weet ik het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisSmoKe
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-01 16:56
ScuL schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:41:
[...]

Mijn gevoel is dat de rente die ze uitkeerden te ambitieus was. Ik heb er een behoorlijke slobber geld geparkeerd die ik nu elders ga onderbrengen. Het was leuk zolang het werkte. Als je je geld daar vast zet voor 3 maanden wordt het behoorlijk lastig om het elders onder te brengen omdat je dan eerst via CS moet om je kapitaal te "ontgrendelen".
Met enige verbazing lees ik deze rentes voor zo’n korte periode... En nu ga jij je eur elders onder brengen, mag ik vragen waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisSmoKe
Mooooody schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:21:
[...]

Crypto.com staat qua userbase en adoptie ver voor op Nexo, Celsius en Blockfi. Inmiddels bijna 11 miljoen gebruikers. Daarbij geeft Crypto.com mij ook de meest rendable BTC rente; 8,5%. En dat is netto, niet cumulatief, zoals Nexo haar rentes weergeeft.
Crypto.com en Nexo is hetzelfde bedrijf? Deposit adres is hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
ChrisSmoKe schreef op zondag 7 maart 2021 @ 00:11:
[...]

Met enige verbazing lees ik deze rentes voor zo’n korte periode... En nu ga jij je eur elders onder brengen, mag ik vragen waar?
De best oplossing IMO is je balansen (inclusief Nexo tokens) converteren naar een stable coin (bijv USDT) en vervolgens de USDT bij een exchange parkeren die earn rates biedt. Je verhoogt daarmee wel ietwat risico, maar wat een aantal commenters op Reddit ook al schreef is dat als ze plotseling van de één of andere dag aanpassingen maken zonder aankondiging dat dat niet spreekt van de stabiliteit van een bedrijf. Eerlijk gezegd ben ik nu overhaast naar opties aan het zoeken om mijn fiat balans zo goedkoop mogelijk bij Nexo weg te transferen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

ScuL schreef op zondag 7 maart 2021 @ 00:42:
[...]

De best oplossing IMO is je balansen (inclusief Nexo tokens) converteren naar een stable coin (bijv USDT) en vervolgens de USDT bij een exchange parkeren die earn rates biedt. Je verhoogt daarmee wel ietwat risico, maar wat een aantal commenters op Reddit ook al schreef is dat als ze plotseling van de één of andere dag aanpassingen maken zonder aankondiging dat dat niet spreekt van de stabiliteit van een bedrijf. Eerlijk gezegd ben ik nu overhaast naar opties aan het zoeken om mijn fiat balans zo goedkoop mogelijk bij Nexo weg te transferen
En hoe houd je rekening met de devaluatie van de USD tov de EUR? De grafiek daarvan toonde nu niet echt een gezonde lijn... en dan kun je wel een % vangen, maar terug omzetten naar EUR betekent dat je al je rente in 2020 + nog meer kwijt geweest zou zijn.

Weg transferen gaat overigens heel eenvoudig:
- Overschrijven naar je eigen EUR tegenrekening. (kost niks)
- Middels de Nexo exchange omzetten in één van de coins en naar nieuw adres withdrawen. (rabbit hole)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisSmoKe
[...]

Oke, werd getriggerd door 10% rente op eur met maandelijkse (of per kwartaal) uitkering... Dat zou natuurlijk fantastisch zijn..

Zijn er nog meer partijen die dergelijke rente bieden op euro met maandelijkse uitkering?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-10 08:56
Voordat iedereen al zijn of haar spaargeld naar een random exchange overboekt en vastzet voor X periode. Rente is gebaseerd op risico, vergeet dat niet.
Hoe hoger het risico hoe hoger de rente of moon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

[...]

Nexo groeit ondertussen gewoon door. Waarschijnlijk door mensen die niet huilen op Reddit.
Banken doen dit trouwens ook de hele tijd, zomaar de rentepercentages veranderen - met het verschil dat Nexo het op de dag zelf bekend maakte en de bank dat 6 dagen van te voren deed.

Ik zou me geen zorgen maken - maar de goedkoopste manier o je fiat van Nexo weg te krijgen lijkt me het gewoon opnemen in Euro's. Als je dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

ChrisSmoKe schreef op zondag 7 maart 2021 @ 08:59:
[...]

Oke, werd getriggerd door 10% rente op eur met maandelijkse (of per kwartaal) uitkering... Dat zou natuurlijk fantastisch zijn..

Zijn er nog meer partijen die dergelijke rente bieden op euro met maandelijkse uitkering?
Het werkt ook gewoon prima. Maar ik ken geen andere partijen die zo'n rente op Euro's geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Currry schreef op zondag 7 maart 2021 @ 09:14:
Voordat iedereen al zijn of haar spaargeld naar een random exchange overboekt en vastzet voor X periode. Rente is gebaseerd op risico, vergeet dat niet.
Hoe hoger het risico hoe hoger de rente of moon ;)
Over welk soort risico heb je 't hier dan?
En hoe rijm je dat risico met de hoge rentes op fiat en stablecoins?

Zelfs al heb je 't enkel over crypto zonder stablecoins en fiat: al dan niet fixed/flexible terms buiten beschouwing gelaten, stijgen/zakken de APR/APY op DeFi stake pools toch gewoon a.d.h.v. de vraag? De gekende risico's daarvan veranderen toch niet naarmate de rente verandert? Hoe is dat anders op een exchange?

(serieuze vragen, buiten "je kan je locked coins niet verkopen als de boel het putje ingaat" ken ik er zelf niet genoeg van :P )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-10 15:29
Slonzo schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:15:
[...]

Over welk soort risico heb je 't hier dan?
En hoe rijm je dat risico met de hoge rentes op fiat en stablecoins?

Zelfs al heb je 't enkel over crypto zonder stablecoins en fiat: al dan niet fixed/flexible terms buiten beschouwing gelaten, stijgen/zakken de APR/APY op DeFi stake pools toch gewoon a.d.h.v. de vraag? De gekende risico's daarvan veranderen toch niet naarmate de rente verandert? Hoe is dat anders op een exchange?

(serieuze vragen, buiten "je kan je locked coins niet verkopen als de boel het putje ingaat" ken ik er zelf niet genoeg van :P )
Rendement en risico gaan hand in hand. Ken je Icesave nog?

Kan zijn dat Nexo (of de moedermaatschappij) een bankvergunning heeft in land X, dat zegt niks over hoe veilig je funds zijn.

10% APY op fiat terwijl de gemiddelde APY op spaarrekeningen 0,04% is, ik zou de voorwaarden nog eens heel goed nalezen.

[ Voor 14% gewijzigd door BTC100K2021 op 07-03-2021 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisSmoKe
BTC100K2021 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:49:
[...]

Rendement en risico gaan hand in hand. Ken je Icesave nog?

Kan zijn dat Nexo (of de moedermaatschappij) een bankvergunning heeft in land X, dat zegt niks over hoe veilig je funds zijn.

10% APY op fiat terwijl de gemiddelde APY op spaarrekeningen 0,04% is, ik zou de voorwaarden nog eens heel goed nalezen.
Ja, niets is zeker op deze planeet. De voorwaarden heeft met dit gedachtegoed dan ook nauwelijks betekenis..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-10 12:48
ChrisSmoKe schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:10:
[...]

Ja, niets is zeker op deze planeet. De voorwaarden heeft met dit gedachtegoed dan ook nauwelijks betekenis..
Helemaal waar.
En toch gaan er n hoop mensen lopen huilen als de zeepbel knapt. Beetje jammer

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvd64
  • Laatst online: 10-10 14:41
Glenn Hoddle schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:08:
[...]
Het werkt ook gewoon prima. Maar ik ken geen andere partijen die zo'n rente op Euro's geven.
CoinLoan.io

YouHodler.com

[ Voor 3% gewijzigd door mvd64 op 07-03-2021 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
Een paar users op dit forum haalden 60 euro per maand met een hashrate waar je volgens deze site 130 euro per maand mee moet kunnen verdienen. https://www.nicehash.com/mining-hardware Kloppen de gegevens op deze site niet?

God morks in wysterious ways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
Kan de posts niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
Waterkoker schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 03:22:
[...]

Welke coin mine je als ik vragen mag? Zelf zit ik nu op ETH met 51,5Mh/s maar meer krijg ik er niet uit zonder de wattage flink omhoog te gooien. Pak nu op de kaart zelf zo'n 125watt volgens AMD software, maar als ik het stroomverbruik meet voor het complete systeem zit ik op +-220watt. Als ik dan alles goed uitreken met 0.22eurocent per kwh dan haal ik net aan 2 euro per dag?
Richh schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 09:54:
[...]

Ja, ook ETH? Maar mijn getallen zijn anders :P minder goed zelfs: 45mh/s, 150w op de kaart (<250w systeem). Wel betaal ik iets minder per KW/h, kan de moeite zijn over te sluiten.

Maar 2 euro per dag na aftrek stroomkosten, dat klopt wel ongeveer; ik zit dus enkele centen daarboven. Dan kom je uiteindelijk op 60-70 euro per maand ;) ik zei 4 euro per dag minus 1 euro stroom... Het zit er een beetje tussenin :)

Ieder moment dat je kijkt is het ook anders door de koers schommelingen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TweakertDB
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11-10 17:34
https://www.nicehash.com/...phoenix-miner-immediately

Iedereen die Nicehash gebruikt, lees deze blogpost aub!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

ArtPhil-Flower schreef op zondag 7 maart 2021 @ 15:26:
Een paar users op dit forum haalden 60 euro per maand met een hashrate waar je volgens deze site 130 euro per maand mee moet kunnen verdienen. https://www.nicehash.com/mining-hardware Kloppen de gegevens op deze site niet?
Kijkende naar de NET profit op deze site zie ik bij AMD RX Vega 64 het volgende staan: 1.91 EUR/day. Hierbij heb ik 0.22EUR/kWh ingevuld als stroomkosten

Nu zal het fluctueren a.d.h.v. koers maar met m'n Vega64 had ik zelf berekend MINUS de stroomkosten dat ik op 1,95 tot 2,02euro per dag zou omzetten. Komt ook neer op +- 60 per maand.

De site klopt dus redelijk.

Ik weet niet naar welke videokaart jij kijkt en naar welke profit cijfers :)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:05

resusaapje

h less

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

"After yesterdays removal of files several scam attempts appeared - people giving links to (probably) malware".

Hieruit begrijp ik dat wanneer je gisteren niet bezig was met minen m.b.v. NiceHash je geen risico loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Waterkoker schreef op zondag 7 maart 2021 @ 17:35:
[...]

"After yesterdays removal of files several scam attempts appeared - people giving links to (probably) malware".

Hieruit begrijp ik dat wanneer je gisteren niet bezig was met minen m.b.v. NiceHash je geen risico loopt?
Nee. Nicehash werd daardoor getriggerd, maar de dev reageert al een maand niet meer en is anoniem. Hun punt is nu: je schakelt je pc uit om software te draaien van een onbekende die nu ook nog eens weg is.

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Ah, lekker dan. Had NiceHash kort gebruik - a 12 uur geprobeerd - om te kijken of het wat is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Laatst online: 01:17

gws24

Thinking is hard!

Waterkoker schreef op zondag 7 maart 2021 @ 17:51:
Ah, lekker dan. Had NiceHash kort gebruik - a 12 uur geprobeerd - om te kijken of het wat is :+
Ik mine al jaren niet meer en ken Phoenixminer niet maar was dit dan zo'n veel gebruikte? Want als je die niet gebruikt kan je natuurlijk gewoon op Nicehash minen.

edit: ik zie dat hij in de nicehash miner zat maar dat nh daar zelf geen enkele verantwoordelijkheid voor nam (volgens de help pagina). Tja..

[ Voor 16% gewijzigd door gws24 op 07-03-2021 18:05 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
Waterkoker schreef op zondag 7 maart 2021 @ 17:10:
[...]

Kijkende naar de NET profit op deze site zie ik bij AMD RX Vega 64 het volgende staan: 1.91 EUR/day. Hierbij heb ik 0.22EUR/kWh ingevuld als stroomkosten

Nu zal het fluctueren a.d.h.v. koers maar met m'n Vega64 had ik zelf berekend MINUS de stroomkosten dat ik op 1,95 tot 2,02euro per dag zou omzetten. Komt ook neer op +- 60 per maand.

De site klopt dus redelijk.

Ik weet niet naar welke videokaart jij kijkt en naar welke profit cijfers :)?
https://www.nicehash.com/...calculator/amd-rx-vega-64 Als je doorscrollt zie je 108 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Vreemd, dan zou je volgens mij een hashrate van 75MH/s moeten hebben op de VEGA. Ik denk dat de getallen op die pagina totaal niet kloppen. Dit overzicht komt in ieder geval wel overeen met wat ik behaal https://www.nicehash.com/mining-hardware maar dan doormiddel van direct ETH minen.

Zelf heb ik ook NiceHash geprobeerd omdat ik inderdaad ook gunstige cijfers zag ten opzichte van direct ETH minen maar ik kwam bij lange na niet bij de 'estimates' die zij opgeven in de calculator tools als deze https://www.nicehash.com/...calculator/amd-rx-vega-64 sterker nog, direct ETH minen geeft meer dan via nicehash is mijn ervaring

[ Voor 44% gewijzigd door AOC op 07-03-2021 18:37 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Change my mind: ETH ziet er super bullish uit op de middellange termijn. Inverted H&S op de 6h, succesvolle retest van vorige ATH vorige week. Als BTC zich koest houdt (lees: niet richting de 20w MA omvalt) de komende dagen, zit er veel upside potentie in al per medio maart wat mij betreft.
EIP-1559 heeft het zelfs tot een Bloomberg artikel geschopt en lijkt de gemoederen rondom hoge gas fees enigszins te sussen.

Iemand nog een interessante BTC visie voor de komende week? :)

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Bitcoin ziet er op de 1W op zich prima uit, al is er ook nog steeds ruimte omlaag richting MA7 @ 41.5k. De huidige koers zit op de bovenkant van de wick van 2 weken geleden, dat kan dus even lastig worden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l0w8s4-zPCWLlj4R4wV66_uHhq0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uPaZng84x7Vx3JLowZ5V8A4N.png?f=fotoalbum_large

Bitcoin ziet er op de 3D prima uit, netjes op de MA7:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U5vzMUmtysqPjotGHi9igBFx-Rw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y1D04RyrhRGXPJZyt7jt0Kto.png?f=fotoalbum_large

Op de 1D, netjes boven de MA7 & MA25:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r4qXX9NzRzsEICgefiO_a802DUo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fmyBxJHCgN95xWJ6WPTorewc.png?f=fotoalbum_large

Op de 4H boven de MA7, 25 en 99:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rM25ZWVEYKyYl5lE_UqLqTqzUeQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yhnneGhBQvU7eLDUQLiSaX9m.png?f=fotoalbum_large

Op de 1H hopelijk support gevonden op de MA25 en op de 15m op de MA99.

Bovenstaande ziet er waarschijnlijk bullish uit, wat mij betreft staat nagenoeg alles op groen voor de volgende uitbraak/stijging, maar ik blijf zoals altijd voorzichtig, want garanties en zekerheden zijn er niet. Die 41.5k kan ook maar zo het volgende doel worden.

Persoonlijk speel ik het op safe, ik begon er weer teveel tijd in te steken, 's Ochtends vroeg direct op de telefoon kijken als ik wakker werd, teveel switchen tussen coins. Ik werd weer laks en daarom besloten wederom af te romen richting de rekening, nu +-75% gecashed sinds eind vorig jaar. Resterende BTC naar de Ledger overgemaakt zodat ik niet meer kan traden, verder nog een paar XOR en wat ETH en verder helemaal niets. Lekker rustig, even een "pauze" inlassen dus ;)

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ScuL
Mijn TA voor Cardano op de 4H

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q8JBUTrraWMBMLVuwIIWCpHSlkY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bEKjgXumFhjip9g14bN6vHXp.png?f=fotoalbum_large

Gele lijn heeft als support gediend tijdens de opwaartse bullcycle
Als je de fib plaatst van de swing high tot de swing low zie je dat de golden pocket (618) ligt op 1.22514 (oranje lijn). We stuiteren nu steeds op de gele lijn, mijn gevoel is dat we in ieder geval weer richting de 1.22/1.25 kunnen komen (er zit daar ook veel support, zie groene rechthoek).
Hou de RSI in de gaten en als die opkruipt richting de 60 dan krijgen we een uitbraak naar boven.
Als we door de gele lijn zakken is het voorlopig even over

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Meer mensen problemen op kraken, de app staat weer op cancell orders only modus.
Mijn short die ik opende werd gelijk geclosed maar niet door mij.....:S

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

ScuL schreef op zondag 7 maart 2021 @ 23:13:
Mijn TA voor Cardano op de 4H

[Afbeelding]

Als we door de gele lijn zakken is het voorlopig even over
Okee, dus het is voorlopig even over :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ScuL
resusaapje schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:49:
[...]

Okee, dus het is voorlopig even over :+
Sorry wil hier geen slowchat van maken, maar op het moment staat hij nog steeds op de lijn. De uitbraak is nog onvolledig op moment van schrijven.

ADA/USDT

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wm-Tvyh419GLM1QeaZiu8UXRavw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xtFXgsFC7FIuThmHvk5JV87S.png?f=fotoalbum_large

Voor BTC staan we nog steeds in de ellendige support/resistance box tussen de 50k en 51k.
Long signaal zou moeten komen als we de 52k ruim voorbij breken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WSjLPPIlsePJuJgXFCt9uyehqi8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qIVJZa7AQQT1nV5ENuj77epH.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door ScuL op 08-03-2021 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 21:18
Glenn Hoddle schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:07:
[...]

Nexo groeit ondertussen gewoon door. Waarschijnlijk door mensen die niet huilen op Reddit.
Banken doen dit trouwens ook de hele tijd, zomaar de rentepercentages veranderen - met het verschil dat Nexo het op de dag zelf bekend maakte en de bank dat 6 dagen van te voren deed.

Ik zou me geen zorgen maken - maar de goedkoopste manier o je fiat van Nexo weg te krijgen lijkt me het gewoon opnemen in Euro's. Als je dat kan.
De explosieve groei in gestorte tegoeden afgelopen 2 maanden, zal zeker de schaalbaarheid van het verdienmodel testen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1d8v0bVc3I_MvjuFxFjit3Q1oVQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MLriAEdNsQtPtA6y1wb1RVwV.png?f=user_large
(Data van https://nexologist.com/loans/ Ze monitoren een aantal van de bekende Nexo adressen en doen op basis daarvan wat analyses qua vermogen)

Daarom ter experiment eind januari een klein beetje fiat overgemaakt. Nu met het beperken van vrije opnames (ook voor niet-erc20), gedoe met Kraken orakel en nu zonder melding flink stuk van het systeem op de schop, toch iets voorzichtiger geworden.

Als onderdeel van het experiment daarom toch een deel vastgezet voor 3 maanden en ter compensatie de rest teruggeboekt naar de normale rekening. Dat was vanmiddag al binnen, dus qua EUR liquiditeit gaat het nog prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Mooie mea culpa van Nexo over de rentewijziging:

https://twitter.com/Nexo_CE/status/1368896312201125890?s=09

Mooi dat erkent wordt dat ze dat handiger hadden kunnen doen, wekt vertrouwen dat ze dat ook gewoon toegeven. En nu weer lekker doorgroeien :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Kheldar schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:49:
[...]

De explosieve groei in gestorte tegoeden afgelopen 2 maanden, zal zeker de schaalbaarheid van het verdienmodel testen:
[Afbeelding]
(Data van https://nexologist.com/loans/ Ze monitoren een aantal van de bekende Nexo adressen en doen op basis daarvan wat analyses qua vermogen)

Daarom ter experiment eind januari een klein beetje fiat overgemaakt. Nu met het beperken van vrije opnames (ook voor niet-erc20), gedoe met Kraken orakel en nu zonder melding flink stuk van het systeem op de schop, toch iets voorzichtiger geworden.

Als onderdeel van het experiment daarom toch een deel vastgezet voor 3 maanden en ter compensatie de rest teruggeboekt naar de normale rekening. Dat was vanmiddag al binnen, dus qua EUR liquiditeit gaat het nog prima.
Da's goed te weten allemaal. Mijn opmerking 'als je dat kan' over opnemen in Euro's was trouwens specifiek tegen @ScuL , die niet in Eurogebied woont. Ik heb nooit zorgen gehad over hun liquiditeit gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
PilatuS schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 01:52:
Even gaan kijken naar de ABC correctie van elliot waves.

[Afbeelding]

Als ik dan de chart erbij pak van BTC dan klopt wave 1 t/m 5 van de A prima. Ook de 3 waves van de B hebben we gehad. Dan zijn we nu bezig met de C wave waarbij een target van 40k niet vreemd zou zijn.

Nou ben ik normaal niet echt van de elliot waves, maar vind het wel interessant hoe goed tot nu toe de A en B waves kloppen met wat BTC doet gezien de subwaves. Zoals altijd is het maar de vraag wat we gaan doen, maar vind het wel interessant hoe goed het tot nu toe uitspeelt.
Benjamin Cowen en Steve (Crypto Crew University) hebben zojuist een collab video geupload waarin de Elliot Wave Theory behandeld wordt. Moet hem zelf nog zien, maar ik dacht ik tip je alvast even :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
Glenn Hoddle schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:44:
[...]

Da's goed te weten allemaal. Mijn opmerking 'als je dat kan' over opnemen in Euro's was trouwens specifiek tegen @ScuL , die niet in Eurogebied woont. Ik heb nooit zorgen gehad over hun liquiditeit gehad.
Ja voor mij is dat even anders. Ik heb wel een euro rekening in sepa gebied maar als ik daar in ene een fors bedrag op zet gaan bij de bank ook alle alarmbellen rinkelen 😂 Mijn uiteindelijke oplossing was de balans om te zetten naar USDT en bij een andere exchange te parkeren en daar grid trading op los te laten. Percentages zijn hoger dan bij Nexo op het moment. Misschien sowieso leuk om het eens over grid trading te hebben in dit topic 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-10 11:57
Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje te farmen bij Autofarm en dat gaat best ok. Nu had ik bij de dip van vorige week ook wat extra AUTO coin gekocht, omdat ik dacht dat dat toen een koopje was.
Tot mijn grote verbazing blijft de AUTO coin, ook na de dip, enkel maar meer naar beneden vallen (I know, risicos van het vak). Intussen is hij al meer dan gehalveerd vgl met toen ik dacht dat het een koopje was :p

Nu heb ik proberen uit te zoeken waarom AUTO zo hard blijft vallen, maar ik kan niet echt iets vinden. Ik vroeg me af of iemand hier weet waarom...?
Als er iets fundamenteel mis, kan ik nl best verkopen met verlies, anders misschien best nog even wachten tot hij terug omhoog schiet...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Mastakilla schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:54:
Nu heb ik proberen uit te zoeken waarom AUTO zo hard blijft vallen, maar ik kan niet echt iets vinden. Ik vroeg me af of iemand hier weet waarom...?
Als er iets fundamenteel mis, kan ik nl best verkopen met verlies, anders misschien best nog even wachten tot hij terug omhoog schiet...
Autofarm.network is gewoon een licht aangepaste clone van beefy.finance die niet (goed) getest/geaudit geweest is - en er bijgevolg een aantal problemen geweest zijn met de smart contracts. Vertrouwen is zoek bij veel mensen.

[ Voor 7% gewijzigd door Slonzo op 09-03-2021 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Belt.fi (BELT) IFO to be Hosted on PancakeSwap

Pffff... ik word er een beetje moe van, van die explosieve wildgroei van DeFi initiatieven op BSC.
De meeste bieden echt weinig tot niets nieuws, maar als je dan naar de TVL kijkt... hard 2017 gevoel.

[ Voor 9% gewijzigd door Slonzo op 09-03-2021 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Slonzo schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:40:
Belt.fi (BELT) IFO to be Hosted on PancakeSwap

Pffff... ik word er een beetje moe van, van die explosieve wildgroei van DeFi initiatieven op BSC.
De meeste bieden echt weinig tot niets nieuws, maar als je dan naar de TVL kijkt... hard 2017 gevoel.
Ik kan het ook niet heel serieus meer nemen. Het voelt iedere keer weer als een nieuw spelletje op het online casino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-10 21:28
Jedi_Pimp schreef op zondag 7 maart 2021 @ 21:11:
Change my mind: ETH ziet er super bullish uit op de middellange termijn. Inverted H&S op de 6h, succesvolle retest van vorige ATH vorige week. Als BTC zich koest houdt (lees: niet richting de 20w MA omvalt) de komende dagen, zit er veel upside potentie in al per medio maart wat mij betreft.
EIP-1559 heeft het zelfs tot een Bloomberg artikel geschopt en lijkt de gemoederen rondom hoge gas fees enigszins te sussen.

Iemand nog een interessante BTC visie voor de komende week? :)
Ik snap hier net zoveel van als een konijn van zwemmen. Maar, ik wil het wel graag snappen. Daarom, wat is:

- inverted h&s
- 20w MA
- EIP-1559
- gas fees

?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Woohooo
  • Laatst online: 14-10 21:42

Woohooo

Smilie, James Smilie

KaiseRRuby schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:59:
[...]

Ik snap hier net zoveel van als een konijn van zwemmen. Maar, ik wil het wel graag snappen. Daarom, wat is:

- inverted h&s
- 20w MA
- EIP-1559
- gas fees

?
- inverted h&s > omgekeerde hoofd en schouders / trading patroon wat een bullish (positief) effect zou hebben op de prijs
- 20w MA > 20 weken moving average van de prijs
- EIP-1559 > een update van etherium netwerk
- gas fees > de transactie kosten op het etherium netwerk uitgedrukt in 'gas'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Deze post stond al in de slowchat maar viel niet erg op. Nu hier over beefy.finance wordt gesproken post ik hem hier.

Nu wij het weer over CAKE hebben. Met de Autofarm bij beefy.finance heb je dus nog steeds 285% APY.
Als je hier bijvoorbeeld $25.000 in investeert dan heb je met een prijs van $13 nu 1.923 CAKE. Dit levert dan per maand ongeveer 213 CAKE op. Verkoop die CAKE voor $13 en je hebt een passief inkomen van $2.769 voor een investering van $25.000.

Uiteraard moet CAKE dan niet onder de $5 zakken en moet beefy.finance te vertrouwen zijn waar dus twijfel over is. Maar dit kan toch nooit lang goed gaan zou je zeggen. Wat mis ik hier?

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Mighty schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:25:
Uiteraard moet CAKE dan niet onder de $5 zakken en moet beefy.finance te vertrouwen zijn waar dus twijfel over is. Maar dit kan toch nooit lang goed gaan zou je zeggen. Wat mis ik hier?
Nou, volgens mij geef je er toch antwoord op :p De vraag is of het te vertrouwen is. Echter, zelfs als het te vertrouwen is, zit je met een volatiliteit die er voor zorgt dat je zelfs met 300% APY, zwaar onder water kan komen te staan.

Of de andere kant op natuurlijk.

Als je het er in stopt, moet je het wel kunnen missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem Egel
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-09 20:43
Mighty schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:25:

Wat je zelf al zegt. Het moet te vertrouwen zijn. En ik vertrouw het niet helemaal, zeker niet voor zulke bedragen. Met wie doe je zaken? Je hebt geen idee. Maar je legt het zelf al uit, het loont zich vooral met zulke bedragen :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Meer mensen die Casper $CSPR interessant vinden?

Site: https://casperlabs.io/
Pre sale: https://coinlist.co/casper
Meer info: https://blog.casperlabs.i...network-and-ethereum-2-0/

Casper is ontwikkeld om Ethereum te scalen (PoW -> PoS) en het team koppelt het project nu los voor multi-chain oplossingen.

Een pre sale van een dergelijk project met al een gevestigde naam kan toch leuk uitpakken. Ik ga er serieus over nadenken. Ben benieuwd naar de kansen om daadwerkelijk te mogen investeren.

[ Voor 18% gewijzigd door Mooody op 09-03-2021 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:23

Mex

ScuL schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 00:39:
[...]

Ja voor mij is dat even anders. Ik heb wel een euro rekening in sepa gebied maar als ik daar in ene een fors bedrag op zet gaan bij de bank ook alle alarmbellen rinkelen 😂 Mijn uiteindelijke oplossing was de balans om te zetten naar USDT en bij een andere exchange te parkeren en daar grid trading op los te laten. Percentages zijn hoger dan bij Nexo op het moment. Misschien sowieso leuk om het eens over grid trading te hebben in dit topic 👍
Ik heb zelf de trial van https://bitsgap.com/ gebruikt. De maandelijkse kosten zijn echter nogal hoog dus ben nu met https://3commas.io/ begonnen. Een stuk goedkoper en meer uitgebreid.

Wat gebruik je zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Mooooody schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:31:

Casper is ontwikkeld om Ethereum te scalen (PoW -> PoS) en het team koppelt het project nu los voor multi-chain oplossingen.

Een pre sale van een dergelijk project met al een gevestigde naam kan toch leuk uitpakken. Ik ga er serieus over nadenken. Ben benieuwd naar de kansen om daadwerkelijk te mogen investeren.
Nice, ziet er goed uit, wellicht interessant voor een gokje. Het enige dat me opvalt is de huge supply:
Total Supply at Genesis: 10B tokens
I.e. 10 miljard tokens à 0.03 is een fully diluted market cap van 300mio. Is dit per se een probleem? Hoeft niet - The Graph heeft vergelijkbare tokenomics en heeft ook enorme gains laten zien in korte tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjoaris
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-08 19:58
Slonzo schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:25:
[...]

Autofarm.network is gewoon een licht aangepaste clone van beefy.finance die niet (goed) getest/geaudit geweest is - en er bijgevolg een aantal problemen geweest zijn met de smart contracts. Vertrouwen is zoek bij veel mensen.
Ik zit diep in Beefy.Finance en heb bovenstaand incident op de voet gevolgd op beide Discord servers - in de Autofarm server geen enkel bericht erover terwijl Beefy dit netjes communiceerde naar hun leden. Zie ook het medium artikel en volg de timeline. Beetje jammer dat Autofarm dit afdeed als FUD...

Verder is $AUTO ook enkel leuk voor een aantrekkelijke, nog hogere APY op het eerste gezicht, maar de token heeft geen usecase. Ik denk dat je een beetje voor die APY bent gevallen @Mastakilla ? Wie weet waar de bodem nu is voor $AUTO.
Willem Egel schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:28:
[...]

Wat je zelf al zegt. Het moet te vertrouwen zijn. En ik vertrouw het niet helemaal, zeker niet voor zulke bedragen. Met wie doe je zaken? Je hebt geen idee. Maar je legt het zelf al uit, het loont zich vooral met zulke bedragen :P
De bedoeling... is dat je in DeFi geen vertrouwen nodig hebt. Je doet immers zaken met de smart contracts (code is law) en die zijn openbaar op de blockchain. Voor de gewone, niet code-freak mensen (myself included) is dat nog een brug te ver om te kunnen verifiëren dat de smart contracts te vertrouwen zijn, dus het is nog altijd een beetje vertrouwen op andere mensen/community. Overigens timmert Beefy.Finance op dit vlak lekker aan de weg, gisteren is een eerste CertiK audit report uitgebracht en er zullen nog meer volgen. Hier een linkje naar CertiK: https://certik.org/projects/beefyfinance

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnebie

Antwoord op vraag 1 = ja.

Had er laatst al over gelezen in de coinlist mail.
Heb me voor optie 1 ingeschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Zeker interessant, ik ga voor optie 3. Vind het wel 'erg' duur voor 10miljard token.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Uzuhl schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:07:
[...]

Zeker interessant, ik ga voor optie 3. Vind het wel 'erg' duur voor 10miljard token.
Dat is lastig te zeggen.
Ter vergelijk; The Graph brengt in totaal ook 10 miljard tokens op de markt. De prijs van GRT staat nu op $2.11

Als CSPR rond dezelfde market cap gaat komen, is dat dus een 140x van je (max. $5000) inleg ($0.015 -> $2.11)

Zelfs als CSPR 10% van de market cap van GRT behaald (dus rond de 260 miljoen - plekje #135 op CMC), heb je een 14x (1400% (!) op je inleg). Lijkt me niet onrealistisch voor dit project.

Ik wil het er wel op wagen, omdat het een gevestigde naam is met veel grote partners. Adoptie is dus vrijwel gegarandeerd.

Dit soort post-ICO's (want het project is al lang live) zijn er om te waarborgen dat de token op een decentrale manier gelanceerd wordt. (om problemen in de toekomst zoals bij Ripple te ontlopen)
Het grote probleem zal zijn dat de kansen minimaal zijn dat we kunnen investeren in deze 3e ronde (1e ronde was voor grote investeerders en partners, 2e ronde was in september, 3e ronde is voor "kleine investeerders").

[ Voor 14% gewijzigd door Mooody op 09-03-2021 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnebie
Mooooody schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:30:
[...]

Dat is lastig te zeggen.
Ter vergelijk; The Graph brengt in totaal ook 10 miljard tokens op de markt. De prijs van GRT staat nu op $2.11

Als CSPR rond dezelfde market cap gaat komen, is dat dus een 140x van de je max. $5000 inleg ($0.015 -> $2.11)

Zelfs als CSPR 10% van de market cap van GRT behaald (dus rond de 260 miljoen - plekje #135 op CMC), heb je een 14x (1400% (!) op je inleg). Lijkt me niet onrealistisch voor dit project.

Ik wil het er wel op wagen, omdat het een gevestigde naam is met veel grote partners. Adoptie is dus vrijwel gegarandeerd.

Dit soort post-ICO's zijn er om te waarborgen dat het project op een decentrale manier gelanceerd wordt.
Het grote probleem zal zijn dat de kansen minimaal zijn dat we kunnen investeren in deze 3e ronde (1e ronde was voor grote investeerders en partners, 2e ronde was in september, 3e ronde is voor "kleine investeerders").
Wekker zetten en handen op de knoppen dus.
Ben benieuwd of en hoe ik er tussen kan komen.
Mocht lukken ben ik tevreden met 50ct per token 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

burnebie schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:42:
[...]

Wekker zetten en handen op de knoppen dus.
Ben benieuwd of en hoe ik er tussen kan komen.
Mocht lukken ben ik tevreden met 50ct per token 😉
Kan het niet zo snel vinden, maar denk dat het via loting gaat. De gelukkigen zullen wel een key string krijgen, waarmee ze op het platform over kunnen gaan tot het kopen van de tokens. Maar heb Coinlist nog niet eerder gebruikt, dus wellicht kan iemand anders dit verduidelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnebie
Mooooody schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:45:
[...]

Kan het niet zo snel vinden, maar denk dat het via loting gaat. De gelukkigen zullen wel een key string krijgen, waarmee ze op het platform over kunnen gaan tot het kopen van de tokens. Maar heb Coinlist nog niet eerder gebruikt, dus wellicht kan iemand anders dit verduidelijken.
Geen idee. Heb het alleen een keer gebruikt voor de airdrop van Dfinity. Dat was inschrijven, kyc en klaar. Ben benieuwd hoe ze dit afwikkelen. Lang geleden dat ik ergens op een dergelijke manier in ben gestapt
Altijd een soort 'dood of de gladiolen'. Maar ja, no guts, no glorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wo Ve
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-02 13:47
burnebie schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:50:
[...]

Geen idee. Heb het alleen een keer gebruikt voor de airdrop van Dfinity. Dat was inschrijven, kyc en klaar. Ben benieuwd hoe ze dit afwikkelen. Lang geleden dat ik ergens op een dergelijke manier in ben gestapt
Altijd een soort 'dood of de gladiolen'. Maar ja, no guts, no glorie.
Zit toevallig net een beetje te kloten op dat Coinlist, ze willen meteen mijn gegevens en paspoort als ik mij registreer, voelt toch niet heel relaxt. Hoe zien jullie dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• burnebie
Wo Ve schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:54:
[...]

Zit toevallig net een beetje te kloten op dat Coinlist, ze willen meteen mijn gegevens en paspoort als ik mij registreer, voelt toch niet heel relaxt. Hoe zien jullie dat?
Dat is al jaren bij coinlist. Dergelijke platformen kunnen gewoon niet meer bestaan zonder KYC.
Voor lief nemen of afhaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Heb er eerder over gelezen ja, is volgens mij ook in dit topic genoemd. Wat ik me vooral afvraag: zijn er nu niet erg veel verschillende initiatieven die (grofweg) hetzelfde willen oplossen? Cardano, Polkadot, ETH 2.0 natuurlijk... Hoe denk jij hier over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
[...]

Heb me een tijdje terug bij Binance gelegitimeerd met rijbewijs. Gewoon BSN afgeschermd, was geen probleem. Werd meteen geaccepteerd. Met de overige info kunnen ze toch niet bijzonder veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnebie
sOid schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:09:
[...]

Heb me een tijdje terug bij Binance gelegitimeerd met rijbewijs. Gewoon BSN afgeschermd, was geen probleem. Werd meteen geaccepteerd. Met de overige info kunnen ze toch niet bijzonder veel.
Met je BSN ook niet. Van ondernemers staan die gewoon openbaar bij de kvk. BSN is niet echt iets bijzonders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Het is een noodzakelijk kwaad, maar het houdt daar voor mij persoonlijk snel op - ik strooi mijn persoonsgegevens niet graag rond. Krijg er een onbehaaglijk gevoel bij dat mijn gegevens al bij zoveel crypto partijen staan, dus ik haak nu gewoon af wanneer ik nog maar eens 'n KYC moet doorlopen.

Maar je moet gewoon doen waar je je zelf comfortabel bij voelt.
sOid schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:09:
Da's dan toch uitzonderlijk; ik probeer meestal eerst een sterk geblurde versie op te sturen, maar keer op keer kreeg ik overal "we kunnen enkel niet afgeschermde foto's aanvaarden" terug.

[ Voor 27% gewijzigd door Slonzo op 09-03-2021 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Slonzo schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:14:

[...]

Da's dan toch uitzonderlijk; ik probeer meestal eerst een sterk geblurde versie op te sturen, maar keer op keer kreeg ik overal "we kunnen enkel niet afgeschermde foto's aanvaarden" terug.
Ik was ook enigszins verbaasd. Misschien omdat ik in 2016 of 2017 al een account bij Binance heb maar me nog niet eerder had gelegitimeerd. Wellicht maken ze een uitzondering voor oudere accounts?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

sOid schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:08:
[...]

Heb er eerder over gelezen ja, is volgens mij ook in dit topic genoemd. Wat ik me vooral afvraag: zijn er nu niet erg veel verschillende initiatieven die (grofweg) hetzelfde willen oplossen? Cardano, Polkadot, ETH 2.0 natuurlijk... Hoe denk jij hier over?
Ik denk dat er absoluut ruimte is voor meerdere ontwikkelingsplatformen dan alleen Ethereum. Zit zelf ook in DOT/KSM en (tot mijn eigen verrassing) ook nog in ADA. En er zijn met Cosmos, Solona etc. ook nog veel meer goede oplossingen. Ze zullen het wel niet allemaal overleven, daarom goed kijken waar de meeste ontwikkelaars lopen :)
Zoiets? ETH.....hele tijd niets.....DOT/KSM, COSMOS......TEZOS, SOLANA, REST......ADA :+

Dit zijn natuurlijk wel "luie investeringen". Als blockchain tech gaat hypen, zit je altijd goed met deze picks.
Als de klad in de markt gaat komen, zullen er ook weer veel verdwijnen (survival of the fittest)

Denk wel dat er meer geld te verdienen valt in bruikbare, unieke (en liefst chain overbruggende) protocollen, dan in de grote platforms. Maar deze zijn simpelweg long term lastiger in te schatten in deze infantiele fase.

CSPR schaar ik overigens onder de protocollen, niet onder de platforms. Het Casper-protocol is meer dan alleen het stukje protocol dat door Ethrereum gebruikt wordt. Ik zie CSPR wel als een kans, zoals eind vorig jaar GRT een mooie kans was. Het is niet zenuwslopend, wanneer je per ongeluk bagholder van zo'n project wordt :)

[ Voor 18% gewijzigd door Mooody op 09-03-2021 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Laatst online: 16-10 11:57
mjoaris schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 12:21:
[...]

Ik zit diep in Beefy.Finance en heb bovenstaand incident op de voet gevolgd op beide Discord servers - in de Autofarm server geen enkel bericht erover terwijl Beefy dit netjes communiceerde naar hun leden. Zie ook het medium artikel en volg de timeline. Beetje jammer dat Autofarm dit afdeed als FUD...

Verder is $AUTO ook enkel leuk voor een aantrekkelijke, nog hogere APY op het eerste gezicht, maar de token heeft geen usecase. Ik denk dat je een beetje voor die APY bent gevallen @Mastakilla ? Wie weet waar de bodem nu is voor $AUTO.

[...]

De bedoeling... is dat je in DeFi geen vertrouwen nodig hebt. Je doet immers zaken met de smart contracts (code is law) en die zijn openbaar op de blockchain. Voor de gewone, niet code-freak mensen (myself included) is dat nog een brug te ver om te kunnen verifiëren dat de smart contracts te vertrouwen zijn, dus het is nog altijd een beetje vertrouwen op andere mensen/community. Overigens timmert Beefy.Finance op dit vlak lekker aan de weg, gisteren is een eerste CertiK audit report uitgebracht en er zullen nog meer volgen. Hier een linkje naar CertiK: https://certik.org/projects/beefyfinance
Bedankt voor de info!

Ik heb me ook even proberen bij te lezen op hun Discord enzo en daar proberen ze toch eerder de schijn te wekken dat ze "goed" hebben gedaan, door zeer snel na het ontdekken van de flaw actie te ondernemen en dat "binnenkort" door een update aan Venus alles opgelost zal zijn en dat ze ook zeer betrouwbaar zijn door de CertiK audits, etc.
Is dat allemaal blabla en is het eigenlijk een zinkend schip?
Vandaag zijn ze bv weer 55% gestegen (maakt mijn investering nog lang niet break-even, maar dat ter zijde ;))

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

sOid schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:08:
[...]

Er zijn meerdere fabrikanten die frisdrank maken. En ze lossen allemaal hetzelfde probleem op. Als er teveel zijn dan vallen er vanzelf af: faillissement vanwege te weinig verkoop.

Waarom zou dat voor crypto anders zijn? (deadcoin/shitcoin/...)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Mastakilla schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:50:
Ik heb me ook even proberen bij te lezen op hun Discord enzo en daar proberen ze toch eerder de schijn te wekken dat ze "goed" hebben gedaan, door zeer snel na het ontdekken van de flaw actie te ondernemen en dat "binnenkort" door een update aan Venus alles opgelost zal zijn en dat ze ook zeer betrouwbaar zijn door de CertiK audits, etc.
Is dat allemaal blabla en is het eigenlijk een zinkend schip?
Of het een zinkend schip is, kan niemand je vertellen. Dat zal de tijd uitwijzen.

Je moet jezelf gewoon de vraag stellen of je genoeg vertrouwen kan hebben in een partij die tijdens een crisismoment handelt op de manier waarop dat hele debacle verlopen is. Dat er een foutje in een contract sluipt, dat kan gebeuren, ik heb genoeg professionele ervaring om te weten dat niemand onfeilbaar is. Gewoon fixen, zolang er geen kwaad opzet of financieel verlies aan hangt is er niets aan het handje.

Maar voor mij zijn de mensen achter AUTO(farm) door hun handelswijze een partij die niet transparant en niet eerlijk is. Als je dat vergelijk met een partij als Beefy, dan weet ik snel genoeg waar ik vertrouwen in kan plaatsen.

De smart contracts mogen dan wel trustless zijn, maar de partij erachter is dat niet.
Zulke praktijken steun ik niet, laat staan dat ik ze geld (MIJN geld) toevertrouw.
Misschien sta jij daar anders tegenover, maar dat moet je dan maar zelf bepalen.
Pagina: 1 ... 7 ... 102 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!