[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 60 ... 101 Laatste
Acties:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:02

YES

Moderator General Chat
Vrijdag heb ik deze twee blauwe lijnen getekend, de kans op een long aan de onderkant gemist en daarna een order voor een short ingesteld. Deze is iets meer dan een uur getriggerd. SL heb ik iets boven de 35k gezet, dan is de pennant wel geïnvalideerd maar 35k is nog wel weer een psychologische barrière denk ik.
TP onderin de pennant (er wel iets boven omdat ik niet winst wil mislopen doordat ie er net niet komt of iets dergelijks.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MUksrTGUfPM8QbEtX417Xpj_d64=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fhqHdAyhISIYCDjiG0lJNnm7.png?f=fotoalbum_large

Sorry @anti elppa, maar ik wilde dit ook weer eens proberen ;) (wel met enige doel/contract dat je meer BTC overhoudt :+ )

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
YES schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 19:46:
Vrijdag heb ik deze twee blauwe lijnen getekend, de kans op een long aan de onderkant gemist en daarna een order voor een short ingesteld. Deze is iets meer dan een uur getriggerd. SL heb ik iets boven de 35k gezet, dan is de pennant wel geïnvalideerd maar 35k is nog wel weer een psychologische barrière denk ik.
TP onderin de pennant (er wel iets boven omdat ik niet winst wil mislopen doordat ie er net niet komt of iets dergelijks.
[Afbeelding]
Ik kan mij helemaal in de lijntjes vinden en begrijp waarom je een short hebt geopend, MAAAAAR, het huidige patroon lijkt heel erg op een bullflag en als die daadwerkelijk uitspeelt wil je niet short zitten. Je aanpak lijkt mij verder goed ivm SL en de koers kan prima nog enige keren tussen beide lijnen heen en weer bewegen, maar persoonlijk zou ik wel longen aan de onderkant en niet meer shorten aan de bovenkant.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Taro schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:51:
[...]

Ik kan mij helemaal in de lijntjes vinden en begrijp waarom je een short hebt geopend, MAAAAAR, het huidige patroon lijkt heel erg op een bullflag en als die daadwerkelijk uitspeelt wil je niet short zitten. Je aanpak lijkt mij verder goed ivm SL en de koers kan prima nog enige keren tussen beide lijnen heen en weer bewegen, maar persoonlijk zou ik wel longen aan de onderkant en niet meer shorten aan de bovenkant.
Mijn gevoel zegt dat we nog iets omlaag gaan om vervolgens de bovenkant aan te vallen. Misschien niet helemaal meer naar de onderkant, als er echt kracht achter zit.
Ik kijk het even aan met mijn short, en als hij toch niet lekker uitspeelt probeer ik op tijd in de raket naar boven te stappen :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Laten we het inderdaad een bullish pennant noemen. Op de daily zichtbaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sTYyfpoE--iRZM16ipss6an95Xs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UE6Gd4VmySnlyd9Zd24kPDSY.png?f=fotoalbum_large

Op de weekly nog nergens te bekennen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OKiFA5p26OpHvgNxA3th6roia6Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QWU2xKjnOJBw5wCwUJK4Mjn4.png?f=fotoalbum_large

Heb in de laatste afbeelding ook direct 95% van de niveaus waar ik op anticipeer ingetekend, maar ik vermoed dat als het volgende niveau van 38k wordt behaald dat de bullrun voor 95% zeker doorpakt. Uiteraard tussendoor af en toe een terugtest, maar geen nieuwe lows.

Als ik nu alles op rood of zwart moest zetten, dan zou ik voor een stijging ipv daling kiezen, maar in de praktijk blijf ik wel voorzichtig, een terugtest van de 31.6k is uiteraard nog prima mogelijk en ook wel gezond.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:53
Taro schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:51:
[...]

Dit idd. Kans omhoog is gewoon groter bij dit patroon

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
anti elppa schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 22:10:
[...]

Uiteindelijk wel inderdaad. Ik gok ook niet op een doorbraak aan de onderkant maar op dat ik denk dat we nog één keer de onderkant van het patroon opzoeken voor we er aan de bovenkant uit breken

Edit: overigens blijft BTC nu wel netjes tegen de bovenkant aanschuren, wie weet volgt de poging op naar boven uitbreken wel op korte termijn zonder eerst naar beneden te gaan :)

[ Voor 19% gewijzigd door YES op 29-10-2023 22:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
anti elppa schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 22:10:
[...]

En de onderste lijn ligt nu op 34.2k, het verschil met de huidige 34.6k is dus enorm klein. De winst die je hier met een short kunt behalen is beperkt, tenzij Bitcoin naar beneden uitbreekt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2clf13A9ipZVurWYsTvUCI__hNs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KlR6T6gG1gP7o77qIgF8KaIi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Taro schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 22:26:
[...]

En de onderste lijn ligt nu op 34.2k, het verschil met de huidige 34.6k is dus enorm klein. De winst die je hier met een short kunt behalen is beperkt, tenzij Bitcoin naar beneden uitbreekt:
[Afbeelding]
Die onderste lijn die je getrokken hebt is wat inconsequent, de ene keer een wick en dan weer een candle close. Zit nog wel wat ruimte onder voordat het patroon kapot is, m.i.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
YES schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 22:35:
[...]

Die onderste lijn die je getrokken hebt is wat inconsequent, de ene keer een wick en dan weer een candle close. Zit nog wel wat ruimte onder voordat het patroon kapot is, m.i.
Heb de candle body's gehanteerd en aan de linkerkant eindigt dat idd op de wicks, maar dat is niet bewust.

Dit is ook nog een optie die kan uitspelen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d5Xxfa8sZhwhvJrAm6xoXKb-2Rg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3xsSCXC0InleIjmJ0FdLM4f5.png?f=fotoalbum_large

Bitcoin daalt nu iig iets tov de bovenste lijn, heel benieuwd waar we morgenochtend staan :)

Veel mensen zullen denken: Nou en? Maar met een goede long of short tussen deze lijnen kan je gemakkelijk meerdere daglonen++ verdienen, dus dat is wel de moeite waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Taro schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 22:44:
[...]

Heb de candle body's gehanteerd en aan de linkerkant eindigt dat idd op de wicks, maar dat is niet bewust.

Dit is ook nog een optie die kan uitspelen:
[Afbeelding]

Bitcoin daalt nu iig iets tov de bovenste lijn, heel benieuwd waar we morgenochtend staan :)

Veel mensen zullen denken: Nou en? Maar met een goede long of short tussen deze lijnen kan je gemakkelijk meerdere daglonen++ verdienen, dus dat is wel de moeite waard.
Ik probeer juist vaak de wicks te pakken voor trendlijnen, vandaar dat ik dat bij jou meteen zag, maar je uitleg verklaart het idd :)

Ik ben ook erg benieuwd. Hoe je hem ook tekent, vrijwel alle trendlijntjes nu zijn iig 2 keer geraakt. Als je hem puur over de wicks trekt kan het nog best een tijdje daar binnen blijven stuiteren, als dat gebeurd wordt het wel een hele mooie opbouw voor een dikke knaller eruit. Maar het zal wel eerder al ergens bepaald worden denk ik.

Ik verdien geen maandsalarissen met trades, ik stop er ook niet zoveel in dat dat reëel is, maar ik probeer richting de bullrun gewoon zoveel mogelijk BTC bij elkaar te traden, naast DCA :) Dus ik volg je zeker wel, dat het de moeite waard is deze dingen in de gaten te houden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
YES schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 22:50:
[...]
Ik verdien geen maandsalarissen met trades [...]
Ik met dergelijke trades ook niet, vandaar dat ik dagloon++ ipv maandsalaris noem :)

Er zijn wel dagen dat ik meerdere maandsalarissen in een dag verdien met de hele pf, maar er zijn er ook voldoende waarop ik dat weer kwijtraak. En dat went gek genoeg.

Ik heb ooit een keer 6.000 Euro op 1 dag met DOGE verdiend, een deel daarna in BNB gedrukt en die steeg toen van +-50 USD naar >300 USD in enkele dagen. Dat was echt een megaklapper in een week. Maar in de weken daarna ben ik daar ook weer een groot gedeelte van kwijtgeraakt. Hoort er allemaal bij in dit wereldje :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:07
Taro schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 22:58:
[...]

Ik met dergelijke trades ook niet, vandaar dat ik dagloon++ ipv maandsalaris noem :)

Er zijn wel dagen dat ik meerdere maandsalarissen in een dag verdien met de hele pf, maar er zijn er ook voldoende waarop ik dat weer kwijtraak. En dat went gek genoeg.

Ik heb ooit een keer 6.000 Euro op 1 dag met DOGE verdiend, een deel daarna in BNB gedrukt en die steeg toen van +-50 USD naar >300 USD in enkele dagen. Dat was echt een megaklapper in een week. Maar in de weken daarna ben ik daar ook weer een groot gedeelte van kwijtgeraakt. Hoort er allemaal bij in dit wereldje :)
Een kennis van mij had dit dus met Jaarsalarissen. Uiteindelijk op advies van de huisarts gestopt. Door de stress functioneerde hij niet meer. Nu een leuke baan bij de ABNAMRO :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moiety
Moiety schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 23:10:
[...]

Een kennis van mij had dit dus met Jaarsalarissen. Uiteindelijk op advies van de huisarts gestopt. Door de stress functioneerde hij niet meer. Nu een leuke baan bij de ABNAMRO. (Fraudeopsporingsdienst. Alles met crypto = verdacht :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
[...]

Ah, verkeerd gelezen. Daglonen heb ik al wel eens gewonnen of verloren. Met mijn huidige setup zal het denk ik geen dagloon zijn waar het om gaat ;)

Dat verhaal van DOGE en BNB.. poeh. Ik zou daarna denk ik even een tijdje vrijdag nemen van crypto, even laten bezinken zo'n dikke winst ;) beetje zoals ik met mijn laatste succesvolle long positie ook al deed eigenlijk. Dat is iets wat ik geleerd heb, even rust nemen na een klapper (zowel negatief als positief) want eerder werd ik veel te hebberig of wilde ik teveel compenseren, en ging ik kansloos de boot in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Moiety schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 23:10:
[...]

Een kennis van mij had dit dus met Jaarsalarissen. Uiteindelijk op advies van de huisarts gestopt. Door de stress functioneerde hij niet meer. Nu een leuke baan bij de ABNAMRO :+
Wel ja, in crypto (mega betrouwbaar en stabiel rendement :P) traden waar het gaat om jaarsalarissen. What could possibly go wrong :+

[ Voor 5% gewijzigd door YES op 29-10-2023 23:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:45
YES schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 23:33:
[...]

Ah, verkeerd gelezen. Daglonen heb ik al wel eens gewonnen of verloren. Met mijn huidige setup zal het denk ik geen dagloon zijn waar het om gaat ;)

Dat verhaal van DOGE en BNB.. poeh. Ik zou daarna denk ik even een tijdje vrijdag nemen van crypto, even laten bezinken zo'n dikke winst ;) beetje zoals ik met mijn laatste succesvolle long positie ook al deed eigenlijk. Dat is iets wat ik geleerd heb, even rust nemen na een klapper (zowel negatief als positief) want eerder werd ik veel te hebberig of wilde ik teveel compenseren, en ging ik kansloos de boot in.
De laatste keer dat mijn PF een bedrag van 6 cijfers aantikte werd ik ook te gretig en heb ik veel te veel verbrast.
Behoorlijke verliezen gedraaid toen waardoor ik nu weer omhoog moet krabbelen.

Echter met de huidige posities die ik open heb heb ik wel het vertrouwen dat ik ze open kan laten totdat er een nieuw ATH gehaald wordt! 8)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:09
[...]

was dat die dag van de meme doge van musk. Weet nog goed dat ik op die dag te nerveus snel weer heb gesold. (ik had meer dan 10.000 doge) Had ik toen een nachtje geslapen, dan was ik een Tesla rijker geweest. :D.

Maar dat was toen wel een insane bull periode, vooral bij alts kon het niet op. Maar ik was toen veel te veel bezig met van de ene naar de andere coin aan het hoppen. Uiteindelijk betaalde het zich wel uit, maar als ik niks had gedaan en mn PF van januari had aangehouden voor een paar maandjes, dan was mijn winst denk ik 5 tot 10x zo hoog geweest.

Veel van geleerd, ik doe het nu wat rustiger aan. Vind het leuk om al die shorts en longs te zien, maar dan slaap ik niet lekker. Waar ik wel lekker op slaap is gewoon rustig af en toe bij kopen. Meestal ETH en BTC, soms een zakje van wat alts. Ik wil wel nog een keertje op zoek naar de volgende Solana ;). Zou nu een beetje de tijd voor zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Nu even twijfel of ik mijn short nog door laat lopen. Als deze kleine trendlijn (de rode in onderstaande chart) wordt gebruikt als springplank voor een nieuwe poging de bovenkant op te zoeken/doorbreken loop ik winst mis :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FYGAOPaHlAhSkEPChHkQZz_nJa4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XqmNcKuBQDw3JJVmK2EPl3xx.png?f=fotoalbum_large

Denk dat ik hem open laat staan, misschien een SL zetten die in het groen staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:41
YES schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:55:
Nu even twijfel of ik mijn short nog door laat lopen. Als deze kleine trendlijn (de rode in onderstaande chart) wordt gebruikt als springplank voor een nieuwe poging de bovenkant op te zoeken/doorbreken loop ik winst mis :P
[Afbeelding]

Denk dat ik hem open laat staan, misschien een SL zetten die in het groen staat :)
Ben benieuwd, zie toch meermaals voorbij komen dat het een bullish pennant is die vormt met een target van 38-40K..
De trend is ook nog steeds omhoog dus nu short zitten is wel een risico?

Maar goed, met crypto weet je het nooit :+

[ Voor 4% gewijzigd door sjorremans op 30-10-2023 09:08 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
sjorremans schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:07:
[...]

Ben benieuwd, zie toch meermaals voorbij komen dat het een bullish pennant is die vormt met een target van 38-40K..
De trend is ook nog steeds omhoog dus nu short zitten is wel een risico?

Maar goed, met crypto weet je het nooit :+
Hebben we het hier gisteren al even over gehad, ik short nu binnen de pennant omdat ik hoop dat de onderkant nog eens opgezocht wordt. Voor de langere termijn ben ik ook bullish maar binnen een pennant kan je natuurlijk meerdere ritjes proberen mee te pakken :)

Het is inderdaad een risico, want niemand weet wanneer de boel richting kiest. Maar dat is eigenlijk altijd zo. Ik heb een SL staan om het verlies te beperken :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:45
Nu even twijfel of ik mijn short nog door laat lopen. Als deze kleine trendlijn (de rode in onderstaande chart) wordt gebruikt als springplank voor een nieuwe poging de bovenkant op te zoeken/doorbreken loop ik winst mis
Persoonlijk denk ik dat de driehoek door blijft lopen en pas uitbreekt na de Fed interest announcement.
Als dat slecht nieuws is dan gaan we naar 31/32k, als het goed nieuws is dan is 38k binnen bereik

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vhB0o4Df2ob6iosD6zUIhOWRIh4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JBuVUZ3gV5iFAAfSlS0vl0XT.png?f=fotoalbum_large

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
ScuL schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:34:
[...]

Persoonlijk denk ik dat de driehoek door blijft lopen en pas uitbreekt na de Fed interest announcement.
Als dat slecht nieuws is dan gaan we naar 31/32k, als het goed nieuws is dan is 38k binnen bereik

[Afbeelding]
99% zeker dat die gelijk blijft. Gok dus ook dat er niet veel actie komt op de FOMC meeting

https://www.cmegroup.com/...es/cme-fedwatch-tool.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
[Afbeelding]

Geinig, best mooi gereageerd nog op dat kleine trendlijntje. En ook direct keurig op de bovenste lijn in de pennant gestuit. Gevolg wordt nu wel interessant :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9vVE_CniF06-9HYlstOE31HU6vM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ncPinOUbzuYQ84Xi1xcPdoN7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
De bovenkant heeft het netjes gehouden, daarna de onderkant ook en nu wordt weer de bovenkant getest. De range wordt nu wel heel klein...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dMnjm4sXTHjmbu1uP5jZapaksHk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/npcqwVklwYQiuEVyrETZMTkj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Taro schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:58:
De bovenkant heeft het netjes gehouden, daarna de onderkant ook en nu wordt weer de bovenkant getest. De range wordt nu wel heel klein...
[Afbeelding]
Start your engines!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQG7HOaIYPFxchtWyKrcnRGkMEE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9AiTNdSr9wJoDMI6RFc2a9oy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Ik heb die horizontaal lopen, dus bij mij pruttelt het maar beetje stationair en gaat de boel pas los tussen de 35 en 35.2. Tot in die band verwacht ik nog niet veel eerlijk gezegd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
anti elppa schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:36:
[...]

Ik heb die horizontaal lopen, dus bij mij pruttelt het maar beetje stationair en gaat de boel pas los tussen de 35 en 35.2. Tot in die band verwacht ik nog niet veel eerlijk gezegd
Tja, ik denk dat 35k sowieso een barrière is, zowel qua horizontaal level als qua psychologische grens. Maar het blijft leuk als een trendlijntje meermaals zo netjes reageer en dan een keer gebroken wordt :)
(al zakt ie intussen wel weer terug die richting ik)

[ Voor 4% gewijzigd door YES op 30-10-2023 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
funding rate is ook op de meeste exchanges aardig boven neutraal. NIets extreems nog. Maar wel iets om de gaten te houden

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Short net nog in het groen gesloten, ga het niet afwachten of btc toch weer de pennant in gedrukt wordt.

Toch een slordige $7,- winst hoor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masstje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11-09 08:42
anti elppa schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:54:
funding rate is ook op de meeste exchanges aardig boven neutraal. NIets extreems nog. Maar wel iets om de gaten te houden
Consolidatie rond een bepaald prijsniveau zien we wel vaker terug. Zo een periode van 1 a 2 maand is helemaal niet vreemd.

Zou straf zijn als we nu direct weer uitbreken.
Ik ben even in het kamp ‘zweven tussen 33k en 35k’.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Masstje schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:06:
[...]

Consolidatie rond een bepaald prijsniveau zien we wel vaker terug. Zo een periode van 1 a 2 maand is helemaal niet vreemd.

Zou straf zijn als we nu direct weer uitbreken.
Ik ben even in het kamp ‘zweven tussen 33k en 35k’.
consolidatie is zeker ook niet raar nee, imo zelfs broodnodig. Had ook niet gezond geweest als we vorige week in een keer door hadden geknalt naar 36-39k regio.

Nu zijn we weer weekje verder en zie ik het wel gebeuren eigenlijk. Wellicht nog ff paar dagen wachten voor het mooie. PAst ook nog prima in de bullflag die ik heb op mijn scherm.

Funding rate die hoger is dan neutraal zegt vooral dat meer mensen op een uitbraak zitten te wachten (meer longs dan short). Maar dit kan ook eindigen in een hunt op longs.....

[ Voor 11% gewijzigd door anti elppa op 30-10-2023 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masstje
anti elppa schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:21:
[...]

consolidatie is zeker ook niet raar nee, imo zelfs broodnodig. Had ook niet gezond geweest als we vorige week in een keer door hadden geknalt naar 36-39k regio.

Nu zijn we weer weekje verder en zie ik het wel gebeuren eigenlijk. Wellicht nog ff paar dagen wachten voor het mooie. PAst ook nog prima in de bullflag die ik heb op mijn scherm.

Funding rate die hoger is dan neutraal zegt vooral dat meer mensen op een uitbraak zitten te wachten (meer longs dan short). Maar dit kan ook eindigen in een hunt op longs.....
Net mijn long van 22k liquidatie naar 32k verhoogd… here we go >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Masstje schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:27:
[...]

Net mijn long van 22k liquidatie naar 32k verhoogd… here we go >:)
Ik zou daar een beetje mee uitkijken, overmorgen besluit de Amerikaanse centrale bank wat ze met de rente gaan doen - en als ze die omhoog gooien krijg je zeker weten een harde wick naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masstje
Glenn Hoddle schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:36:
[...]

Ik zou daar een beetje mee uitkijken, overmorgen besluit de Amerikaanse centrale bank wat ze met de rente gaan doen - en als ze die omhoog gooien krijg je zeker weten een harde wick naar beneden.
Stop loss nog mooi in de plus, ben geleerd achter enkele serieuze klappers.
Wel mooi dat je dit meegeeft!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
De onderste lijn wordt nogmaals getest, er zit nog maar 200 USD tussen de onderste en bovenste, dat kan niet lang zo blijven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zaGYqoebLQGzNxVbEDNipykIx90=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z4XrjVdXQPgUwGJhQG9ZipLr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Taro schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 18:16:
De onderste lijn wordt nogmaals getest, er zit nog maar 200 USD tussen de onderste en bovenste, dat kan niet lang zo blijven:
[Afbeelding]
Klopt idd. Was iig wat ik vanmiddag al schreef een ordinaire long hunt net. Funding rate was ook te hoog ivm de actie up.
Nu weer neutraal en exact tegen het lijntje aan idd

[ Voor 4% gewijzigd door anti elppa op 30-10-2023 18:37 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
:Z
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F6wpoGc1Ed1SxSmexu0RNlMX6b8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rxyHGh8qYy3a25LcvrhMh9qh.png?f=fotoalbum_large

Edit: Longs geopend, SL vlak onder de onderste lijn, dus weinig risico.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eV2VrBIR_MCIzVt0dXpaF7E-GAQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Q3oFTw99HsGLvraqKRxVqkpf.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rm_wxEdfpRv77KShH2GPp_4e4wI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/203lf9y20WTqwHBWtgdAeDtp.png?f=user_large

[ Voor 40% gewijzigd door Taro op 30-10-2023 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Woensdag is toch de bekendmaking van nieuwe rente dingen in de US of A?
Voor die tijd gaan we wel de pennant uit zou je denken.. (Edit: alhoewel, de pennant zonder het later toegevoegde trendlijntje loopt nog wel even door.. Misschien is die bekendmaking wel de perfecte gelegenheid om eruit te breken)

Maar er echt op durven traden vind ik nog wat lastig :+

[ Voor 31% gewijzigd door YES op 31-10-2023 00:05 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anti elppa
YES schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 23:53:
Woensdag is toch de bekendmaking van nieuwe rente dingen in de US of A?
Voor die tijd gaan we wel de pennant uit zou je denken.. (Edit: alhoewel, de pennant zonder het later toegevoegde trendlijntje loopt nog wel even door.. Misschien is die bekendmaking wel de perfecte gelegenheid om eruit te breken)

Maar er echt op durven traden vind ik nog wat lastig :+
yes FOMC meeting morgen met onze vriend powell. REnte gaat 99% zeker gelijk blijven dus verwacht eigenlijk totaal geen reactie. Stonk futures staan rood iig. BTC doet laatste jaar zijn eigen ding = zou een groen dagje moeten worden :P

stonks gaan ook wel echt dumpen. Oa onderstaande......USA leent ff in 3 maanden wat ze in 2008 -2009 geprint hebben om die banken te redden. Nothing to see here.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XVaoVJPKPjHN8-CrDipbYidi5_U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BcVwUIlZplVPGq2DfUPJvY7A.png?f=fotoalbum_large

Bond market kraakt ook aan alle kanten op het moment. Arthur Hayes heeft er een mooi stuk over geschreven mocht je nog een half uurtje over hebben: https://blog.bitmex.com/the-periphery/

[ Voor 33% gewijzigd door anti elppa op 31-10-2023 07:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Nu is het rode lijntje resistance geworden :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lzgGZdlFG5cmqEMGxAUk7FuRZWs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bEShXu7qDTAfuVSoIYoYuC7u.png?f=fotoalbum_large

Als we niet verder zakken gaat er wel relatief snel weer een (wellicht laffe) poging richting de bovenkant van de pennant komen schat ik zo in.

[ Voor 15% gewijzigd door YES op 31-10-2023 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
YES schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:28:
Nu is het rode lijntje resistance geworden :+
[Afbeelding]

Als we niet verder zakken gaat er wel relatief snel weer een (wellicht laffe) poging richting de bovenkant van de pennant komen schat ik zo in.
Die was me ook opgevallen..op zoek naar een goede liquiditeitsbox 🥳

RTFM!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ben maar weer even naar de tekentafel gegaan, de driehoek heeft inmiddels een iets andere vorm gekregen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8l2Fbd-gGbzzgls0quNegBAVd90=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ciJ8RonuWdxQSajcw8VeKtt8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Taro schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 21:31:
Ben maar weer even naar de tekentafel gegaan, de driehoek heeft inmiddels een iets andere vorm gekregen:
[Afbeelding]
Haha, elke keer veranderd er iets maar toch ook niets, we blijven in een driehoek en dus een bull flag. Ik durf er momenteel alleen geen enkele positie op in te nemen (nou ja, zit al in BTC maar geen leveraged positie dan).

Jouw longs nog open?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Vanochtend vroeg in de file 2 nieuwe geopend, die laat ik ook gewoon lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorremans
YES schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 22:17:
[...]

Haha, elke keer veranderd er iets maar toch ook niets, we blijven in een driehoek en dus een bull flag. Ik durf er momenteel alleen geen enkele positie op in te nemen (nou ja, zit al in BTC maar geen leveraged positie dan).

Jouw longs nog open?
Vroeg of laat een wick naar 35.2k vermoed ik, waar veel liquiditeit aan het opstapelen is.

Vanaf daar een correctie naar 31/32k? Of gelijk door richting 38-40k wat de technische target van de bullflag is? Wie zal het zeggen :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

anti elppa schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 07:02:
[...]

yes FOMC meeting morgen met onze vriend powell. REnte gaat 99% zeker gelijk blijven dus verwacht eigenlijk totaal geen reactie. Stonk futures staan rood iig. BTC doet laatste jaar zijn eigen ding = zou een groen dagje moeten worden :P
Daar denkt toch een kwart anders over. We gaan het zien. Ik verwacht ook geen renteverhoging, en ook dat het geen reactie geeft, te meer daar er in december weer een meeting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Glenn Hoddle schreef op woensdag 1 november 2023 @ 01:26:
[...]

Daar denkt toch een kwart anders over. We gaan het zien. Ik verwacht ook geen renteverhoging, en ook dat het geen reactie geeft, te meer daar er in december weer een meeting is.
wat bedoel je met een kwart anders?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:59
anti elppa schreef op woensdag 1 november 2023 @ 07:10:
[...]

99-25= 74% eens

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Laatst online: 16:47
.

[ Voor 99% gewijzigd door elektriekert op 01-11-2023 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

anti elppa schreef op woensdag 1 november 2023 @ 07:10:
[...]

Ongeveer wat Pelox zegt, de markt gaat er zo te zien van uit dat er niks gaat gebeuren, maar ongeveer een kwart van de Amerikaanse 'experts' geeft aan dat ze een fikse kans op een verhoging van 0,25% zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Glenn Hoddle schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:10:
[...]

Ongeveer wat Pelox zegt, de markt gaat er zo te zien van uit dat er niks gaat gebeuren, maar ongeveer een kwart van de Amerikaanse 'experts' geeft aan dat ze een fikse kans op een verhoging van 0,25% zien.
geen idee hoe je aan die kwart komt? Is namelijk echt onzin. 2,8% van de experts zeggen verhoging van 25 bps

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_yTuCqBlnVoUMR8uEbMuDI77VkI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i3yWHNNTKpGjfmf7eWnJOBcN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:14

Coldcat

HODL

anti elppa schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:19:
[...]

geen idee hoe je aan die kwart komt? Is namelijk echt onzin. 2,8% van de experts zeggen verhoging van 25 bps

[Afbeelding]
Haha experts? Wie zijn dat? Vast en zeker mensen om het publiek te bespelen.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
Coldcat schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:49:
[...]

hahahah ja laten we het daar maar niet over hebben :9

edit: precies in het driehoekje.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e79wX6KsFJgH7Y_H8hXok6HoAAk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kurb7OKfD8zTB3vO15tKWmPF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door anti elppa op 01-11-2023 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
anti elppa schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:15:
[...]

hahahah ja laten we het daar maar niet over hebben :9

edit: precies in het driehoekje.....

[Afbeelding]
Ik heb de bound aan de onderkant meegepakt, long geopend :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• anti elppa
YES schreef op woensdag 1 november 2023 @ 17:32:
[...]

Ik heb de bound aan de onderkant meegepakt, long geopend :)
ik zit nog in. Heb wel bovenin daarstraks de schuif naar x20 gezet en vrijgekomen funds uitlaten betalen. ff 920 euro aan motor onderdelen aan het bestellen as we speak.....altijd lekker gratis geld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wq8qiU-VR5Zl1Zn4Gpeb3Kob6dU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Z2AiqkKy0r4ROFdSR4I7qhCI.png?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door anti elppa op 01-11-2023 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antifon
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:02
Zie de funding rate weer oplopen. Mogelijke hunt incoming.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Past nog steeds...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WTH2UqnRXl1QMcVzf9JP7PYzBaM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gNiuy4blJeCFn48NlIwSWNtA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

anti elppa schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:19:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb ook even geen idee meer waar ik het vandaan heb, maar het was iig een serieuze investeringssite voor serieuze mensen, uit de VS zelf. Maar dat van jou ziet er wel heel anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Coldcat schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:49:
[...]

Wikipedia: Hanlon's razor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Als Bitcoin nu opnieuw afketst een mooie short openen, hopelijk lukt deze poging wel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dgCyPJf0pFucwedEJXEr_QpxYf8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6Rar8hsVWuxFDwK9I3K0uG7m.png?f=fotoalbum_large

Edit:

Belangrijk moment:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EKxbcZ5sqiYC9eKlWgYqR1WY1SE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zuJFcTMFh5rpgDFNt63vdztD.png?f=fotoalbum_large

Et voila, nu volhouden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ItnUR8FZdvuMdJUAXhzUEyBTpp4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j802YGtSBgdMRCyUoA8COTlg.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Taro op 01-11-2023 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Lijkt te lukken nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Ben benieuwd, zit aardig wat kracht in deze pump zo te zien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:36
Voelt nog niet heel overtuigend

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:45

knakworst

Get more sats!

En nu :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinsa
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Verkeerde topic, anyway gaat zeer lekker 🚀

Gaan we dit vasthouden? Genoeg goed nieuws op komst je zou verwacbten van wel.

Benieuwd of de SEC ook eindelijk uitsluitsel gaat geven vandaag.

Goodluck allemaal }:O

[ Voor 108% gewijzigd door Pinsa op 02-11-2023 05:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Tja, ik kan me voorstellen dat midden in de nacht het leek alsof we waren vertrokken. En misschien is dat ook wel zo na deze terugtest. Maar alsnog, het is niet alsof we echt met overtuiging een ander level hebben opgezocht imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:06
EDX Markets, a cryptocurrency exchange launched in September 2022, backed by major companies such as Charles Schwab, Fidelity, and Citadel Securities, has unexpectedly withdrawn its support for BCH. According to Digitalasset, the cryptocurrency exchange established by billion-dollar financial giants will no longer provide support for BCH.

https://coinmarketcap.com...65434b4589b64400c165b565/

[ Voor 71% gewijzigd door zwembroek op 02-11-2023 09:20 ]

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

zwembroek schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:20:
EDX Markets, a cryptocurrency exchange launched in September 2022, backed by major companies such as Charles Schwab, Fidelity, and Citadel Securities, has unexpectedly withdrawn its support for BCH. According to Digitalasset, the cryptocurrency exchange established by billion-dollar financial giants will no longer provide support for BCH.

https://coinmarketcap.com...65434b4589b64400c165b565/
Ik lees BCH dus ik ga er van uit dat dit geen enkele significantie heeft? :P
Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Slonzo schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:01:
[...]

Ik lees BCH dus ik ga er van uit dat dit geen enkele significantie heeft? :P
Of mis ik iets?
Niet met BTC nee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anti elppa
weer terug in de bullflag. Funding rate was ook gewoon te hoog. Halve wereld zat long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
anti elppa schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:23:
weer terug in de bullflag. Funding rate was ook gewoon te hoog. Halve wereld zat long.
Dan zie ik het ook wel gebeuren dat we de liquiditeit opzoeken rond de 33.5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
anti elppa schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:23:
Idd, en er nu iets onder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/djsUUbXxlULmV77NSTmJok8Y8z4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/icFbT7rEyaSpZI2eFUjwmjkY.png?f=fotoalbum_large

Vermoed dat de 34.1k nu weer wordt opgezocht (de onderste blauwe lijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Gelukszoekr schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:22:
[...]

Dan zie ik het ook wel gebeuren dat we de liquiditeit opzoeken rond de 33.5
kan goed, eerste sites zitten nu al met rode funding rate. Nog ff en het word weer tijd om shorts te hunten

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Mooi testje van de bovenkant van de pennant na de uitbraak. Zou netjes zijn als dit behouden wordt en de 35k er snel definitief aan gaat :)
Edit: ook best een belangrijk horizontaal level dit gezien eerdere candle closes (rode lijn).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ULNF6IpAPoUYThA1EhxWpIYJerE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7uAXJNwcXUUs3UMx5HLfm3yL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door YES op 02-11-2023 20:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:45

knakworst

Get more sats!

Lekker snel juryoordeel, 4 uurtjes.

Cryptokoning Sam Bankman-Fried schuldig bevonden aan miljardenfraude - https://nos.nl/l/2496410

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anti elppa
zou ook zo kunnen zie ik nu

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_es2O8NEWld7QqfsnRt0LpBJLYA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hFDOybzM4fAUqRKXnaZNS8j0.png?f=fotoalbum_large

op 15min heb je nog dit lijntje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZY9dkM7q0MqecnZSrSUljb9fHCo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/upUYuWbhENx1zeUIJkjKafE0.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door anti elppa op 03-11-2023 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 16:23
Edit: fout gekeken.

[ Voor 96% gewijzigd door Sluw op 03-11-2023 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Vooralsnog bounced ie nu precies op die onderste, als ik het goed nagetekend heb? Niet heel overtuigend nog overigens.
Ik krijg steeds meer het idee dat alle trendlijntjes langzaam gaan sneuvelen en we er gewoon doodleuk sideways doorheen gaan met af en toe een oprisping als er weer een hoekje van een pennant genaderd wordt, haha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
YES schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:12:
[...]

Vooralsnog bounced ie nu precies op die onderste, als ik het goed nagetekend heb? Niet heel overtuigend nog overigens.
Ik krijg steeds meer het idee dat alle trendlijntjes langzaam gaan sneuvelen en we er gewoon doodleuk sideways doorheen gaan met af en toe een oprisping als er weer een hoekje van een pennant genaderd wordt, haha :+
gaat nu weer naar onder, waarschijnlijk weer "testen"

Valt iig exact tussen die dalende trend lijn op de 15min die ik hierboven gepost had en die onderste lijn op de hogere tijdframes. Voor 14.15 gaat dat figuur iig kapot :*)

[ Voor 14% gewijzigd door anti elppa op 03-11-2023 09:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
anti elppa schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:42:
[...]

gaat nu weer naar onder, waarschijnlijk weer "testen"

Valt iig exact tussen die dalende trend lijn op de 15min die ik hierboven gepost had en die onderste lijn op de hogere tijdframes. Voor 14.15 gaat dat figuur iig kapot :*)
De bovenkant van de oude pennant (één van de 400 inmiddels :') ) is daar net weer mee getest haha. Het is een kakofonie van tests inmiddels :P

Ik heb de leverage op mijn long omhooggegooid en met de daarmee vrijgekomen BTC de positie grotendeels gesloten. Dus nu met een lagere inleg en hoger risico verder, als we goed bouncen dikke winst en als we er toch doorheen donderen is het verlies te overzien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
YES schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:58:
[...]

De bovenkant van de oude pennant (één van de 400 inmiddels :') ) is daar net weer mee getest haha. Het is een kakofonie van tests inmiddels :P

Ik heb de leverage op mijn long omhooggegooid en met de daarmee vrijgekomen BTC de positie grotendeels gesloten. Dus nu met een lagere inleg en hoger risico verder, als we goed bouncen dikke winst en als we er toch doorheen donderen is het verlies te overzien.
ik zit nog in. Bij 33.5k gaat de helft dicht, rest laat ik open. Heb van de week al een leuke post eruit gehaald en meteen besteed.

voelt iig sterk alsof we nog wel een paal van 4 a 500 naar beneden gaan krijgen binnen een uur

[ Voor 6% gewijzigd door anti elppa op 03-11-2023 10:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moiety
Voor het geval je denkt nu short te gaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aR6L5LdLRUj7uVaZFQHCLvasM8k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4OYebYPtlESHGr37qlpwNLRs.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mKOO005is5IdrbAvpLF-NqQG_yg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F9UMozNKvlbWRFhH2QU6CsDI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Moiety op 03-11-2023 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
7000 BTC uit een slapende wallet naar Bitfinex gestuurd. Worden wellicht op dit moment verkocht. Daarna weer up?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
en weer richting de 36k?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZnH7mrP1HhhN0uuxbMyjANAZXSs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V7GU4m3E0Ee95tqoCPbGIOMU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje-bart
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-08 21:15
oeps, moet in de SLOWCHAT!

[ Voor 91% gewijzigd door Bartje-bart op 03-11-2023 17:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Taro schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:23:
[...]

Idd, en er nu iets onder:
[Afbeelding]

Vermoed dat de 34.1k nu weer wordt opgezocht (de onderste blauwe lijn).
34.1k inderdaad aangetikt en nu 6 maanden lang tot de halving sideways in deze range:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tlxo_X1Me3MJP-gd0XEW6Ns1pY4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Lj5pMnyASNJkAJuMT3d8bOjw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Taro schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 18:39:
[...]

34.1k inderdaad aangetikt en nu 6 maanden lang tot de halving sideways in deze range:
[Afbeelding]
haahhaha normaal had dat gekund idd. Maar als die etf er door komt blijft ie iig 100% zeker niet in deze range.

afgezien van de etf verwacht ik ook eerder tussen de 38 en 42 een paar maanden te hangen

[ Voor 8% gewijzigd door anti elppa op 03-11-2023 18:50 ]

Acties:
  • +43 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Voorlopig even wat minder grafiekjes van mijn kant, sinds gisteren ligt de focus volledig op poepluiers, voeding, wegen, temperaturen en de rest. Vrije tijd besteed ik denk ik aan mijn andere dochter en slapen.

Benieuwd waar we staan als ik weer eens tijd heb er naar te kijken. Vooralsnog met 80% BTC in de pf de komende periode in, dus hodl en moon soon dan maar!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Don Guacamole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15:41
YES schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 16:10:
Voorlopig even wat minder grafiekjes van mijn kant, sinds gisteren ligt de focus volledig op poepluiers, voeding, wegen, temperaturen en de rest. Vrije tijd besteed ik denk ik aan mijn andere dochter en slapen.

Benieuwd waar we staan als ik weer eens tijd heb er naar te kijken. Vooralsnog met 80% BTC in de pf de komende periode in, dus hodl en moon soon dan maar!
Gefeliciteerd, dit is waar het echt om draait!
Geniet er van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie(f)
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-08 15:07
Taro schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 18:39:
[...]

[Afbeelding]
Nu we best veel fomo ervaren door waarschijnlijk het etf nieuws, zou consolidatie best eens kunnen. Of nog leuker, een flinke pull back. BTC doet altijd zijn eigen ding, dus we gaan het zien wat het wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
36k next?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YQ93-KABVug--pbmzn460Gm_rh4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PVxHbOYnWQJjJRY9x5vK4OaC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Knip, dit is niet SC.

[ Voor 89% gewijzigd door Taro op 04-11-2023 21:18 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Vooralsnog mooi onderweg naar de 36k:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LeZLIvDB4sc1AS1S8ttExZDnCAc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hdt3yUsSkSJTi1cpgKIOEJbm.png?f=fotoalbum_large

Wel iets om alert op te zijn, je kunt hier een bearish rising wedge in zien. Dat betekent dat er mogelijk een punt komt waarop de stijging eindigt en het patroon naar beneden uitbreekt. Dan wordt de 31-33k of lager wederom opgezocht. Dus niet te vroeg juichen...

Edit: Steady....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/htFgFNYMeuUsh2jrU2aPyeTvLOY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E3ayTOXqppCpLtXwNzwb5YJn.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Taro op 04-11-2023 23:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anti elppa
idd, das dat kanaal die ik hier vrijdag al poste. Ding lijkt stand te houden. Wat wel goed is is dat de funding rate neutraal is nu. Vorige keren op dit punt was die 3 tot 4x zo hoog (te veel longs).
Wat verder ook wel grappig is om te zien is dat de BTC dominance zakt, maar btc stijgt. Dat betekend dat er verse funds in crypto rollen waardoor btc stijgt en shitcoins ook. Ondanks dat ik een pleuris hekel aan shitcoins heb, is deze setup als geheel niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
Taro schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 23:50:
Vooralsnog mooi onderweg naar de 36k:
[Afbeelding]

Wel iets om alert op te zijn, je kunt hier een bearish rising wedge in zien. Dat betekent dat er mogelijk een punt komt waarop de stijging eindigt en het patroon naar beneden uitbreekt. Dan wordt de 31-33k of lager wederom opgezocht. Dus niet te vroeg juichen...

Edit: Steady....
[Afbeelding]
Is die bovenste lijn van dat kanaal al wel gevalideerd?
Ik zie maar 2 raakpunten. Ik had begrepen dat je bij 3 raakpunten pas zekerheid kreeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
elektriekert schreef op zondag 5 november 2023 @ 09:57:
[...]

Ik zie maar 2 raakpunten. Ik had begrepen dat je bij 3 raakpunten pas zekerheid kreeg.
ik tel er 3 bij mij. En als je niet te kritisch bent op de 4h nog meer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uFIbxmDycQIv1oylsNuM9ipwb7s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F2cqb1X1XWQbpkcfdmjz6krN.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door anti elppa op 05-11-2023 10:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
elektriekert schreef op zondag 5 november 2023 @ 09:57:
[...]

Het is inderdaad zo dat een lijn trekken langs 2 punten veel minder zegt dan langs minimaal 3 punten.

Aan de andere kant hanteer ik het uitgangspunt dat als iets 3x is getest dat het vaak de 4e keer mis zal gaan, tenzij het bijv. een mooi opgaand en simpel channel is, dan kan dat veel vaker voorkomen.

Verder telt het timeframe waarop je kijkt. Op de 1D zijn het relatief weinig punten, maar op bijv. de 2H en 4H zie je er veel meer (Een 1D lijn loopt op andere timeframes nooit mooi ivm afwijking timeframe), maar als voorbeeld:

4H:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dKXd7w2rvcgUBK0fsX6pEfWfOJE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Grl2ZMZODCexourLkftZ21Js.png?f=fotoalbum_large

2H:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yf7pwof2i7rO7SJkCaAs6eVZ2yE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i98Re6U0ioKQsZT3BaGZfJSy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
anti elppa schreef op zondag 5 november 2023 @ 10:01:
[...]

[Afbeelding]
Ik zie er 2 op het eind van de wick en eentje erdoorheen, of ben ik teveel aan het termietenn*uken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
anti elppa schreef op zondag 5 november 2023 @ 10:01:
[...]

[Afbeelding]
Hecht jij ook nog waarde aan het patroon zelf? Je kunt dit in mijn ogen zien als een "simpel opwaarts kanaal" (Up), maar ook als een bearish rising wedge (Down).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Taro schreef op zondag 5 november 2023 @ 10:09:
[...]

Hecht jij ook nog waarde aan het patroon zelf? Je kunt dit in mijn ogen zien als een "simpel opwaarts kanaal" (Up), maar ook als een bearish rising wedge (Down).
hecht er wel waarde aan voor nu. Maar wat je zegt, het kan zeer zeker ook bearisch uitpakken. Maar acht de kans toch net tikkie kleiner. Ik zie hem nog wel aan de bovenkant eruit knallen naar de 37-39 regio. Daar moeten we dan wel echt ff pas op de plaats maken, anders gaan we veel te hard.

Pagina: 1 ... 60 ... 101 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!