[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 61 ... 101 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
elektriekert schreef op zondag 5 november 2023 @ 10:06:
[...]

Ik zie er 2 op het eind van de wick en eentje erdoorheen, of ben ik teveel aan het termietenn*uken?
Als iedereen aan TA zou doen op dezelfde timeframes zouden er geen wicks zijn (even simpel gesteld ;) ). Maar als 85% van de markt wel rekening houdt met bepaalde levels, 5% probeert ze te doorbreken, 5% ape'd op resistance erin en 5% doet daar net de maandelijkse DCA, dan krijg je uitschieters. En een wick kan op een ander timeframe weer een super mooie lijn betekenen. Daarom hou ik zelf altijd rekening met de candle body's voor kanalen, maar met wicks (en dus levels) voor instap-/verkoopmomenten als er een uitbraak uit het channel is.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:31
elektriekert schreef op zondag 5 november 2023 @ 10:06:
[...]

Ik zie er 2 op het eind van de wick en eentje erdoorheen, of ben ik teveel aan het termietenn*uken?
ja die lijntjes gaan uit de losse pols, je kan hem ook iets lager leggen. Zo exact is dat niet. WAnt anders zou je al verschillen gaan zien tussen exchanges.....

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Taro schreef op zondag 5 november 2023 @ 10:13:
[...]

Als iedereen aan TA zou doen op dezelfde timeframes zouden er geen wicks zijn (even simpel gesteld ;) ). Maar als 85% van de markt wel rekening houdt met bepaalde levels, 5% probeert ze te doorbreken, 5% ape'd op resistance erin en 5% doet daar net de maandelijkse DCA, dan krijg je uitschieters. En een wick kan op een ander timeframe weer een super mooie lijn betekenen. Daarom hou ik zelf altijd rekening met de candle body's voor kanalen, maar met wicks (en dus levels) voor instap-/verkoopmomenten als er een uitbraak uit het channel is.
ja idd. en vaak schieten de prijzen bij leverage nog veel verder door. Soms wel 500 tot 800 dollar in extreme gevallen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Eerst nog even de 34.8/9 k range opzoeken voordat de 36k weer een kans krijgt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qdqIcA0USfi42XAsNONdmCPakcA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s49hKv7xS9dzMbbZRvk6hlld.png?f=fotoalbum_large

Edit: altcoin posities van gisteravond voor 90% gesloten met percentages tussen de +35-200%. Shorts op BTC en ETH lopen inmiddels een paar uurtjes.

[ Voor 15% gewijzigd door Taro op 05-11-2023 14:30 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Et voila. Trailing stop geactiveerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZNO2yHiw6DrCNV1q4mz5WvUL80=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TUrazAYO9QcTbTTeqr4nGoiH.png?f=fotoalbum_large

Nu kijken naar het opbouwen van een nieuwe long positie, maar eerst even geduld hebben en het gevoel krijgen dat de bodem is geraakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Taro op 05-11-2023 14:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Inmiddels zowel een long op BTC (+16%) als op ETH (+18%) lopen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LlFQWtTn7emNHSPo4iTurVkaGAA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JprDveoICG1FfvVw0IDlZACG.png?f=fotoalbum_large

SL uiteraard in profit geplaatst.

Edit: Ziet er op de daily ook prima uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ph-6w6jrsD0wFnvpKl8zptdMyjU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R7mj26qaQVwsoVhPFjb8inQr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Taro op 05-11-2023 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:44
Toch weer de onderkant van het kanaal aan het testen?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:21
Flinke klapper. Uitgestopt. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
HODL!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UorwfFv_TeWHBTXtN3Av77TBDn4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sxoFbucnQrPzucFSSUZh3ZSU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Even de weekly voor wat overzicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/50HSAI0QCQIV-uCqRpaUVY1lJc0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/l9sYlCQeC9UQjy99ga250jaj.png?f=user_large

Niet heel erg clean de bovenste lijn, maar kwam ergens een post tegen waar ie op de een of andere manier wel clean was. Ik vind het opzich wel genoeg punten hebben waar ie goed raakt om rekening mee te houden. Vanuit hier naar midrange of bottom range zou niet zo vreemd zijn. Aan de andere kant hier doorheen breken zou wel erg bullish zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:00
Geen idee of ik dit hier of in SC moet posten...

Vandaag toch lekker 4,48% winst gemaakt. Sinds deze week voorzichtig begonnen met 'handmatig' traden. En aangezien het nu een redelijk 'makkelijke' markt is, is het een mooi moment om het een beetje te leren.
Voorheen (en nog steeds een beetje) vooral middels bots wezen traden, maar daar ben je toch (vaak) afhankelijk van een derde partij, en dat geeft vertraging en mogelijk kans op API (of andere achtige) lekken...
Verder heb ik nog wel 2 bots actief bij 2 verschillende partijen (3commas, en Gainium). Zowel de bots als handmatig traden zitten ieder op hun eigen subaccount (de bots met 2 kratjes bier als inleg, dus no worries), dus mocht er iets mis gaan, dan is niet m'n hele account/balans verloren.

Voor nu trade ik op de 1h middel STOCH RSI, als K D kruist onder de 20 lowerband dan is Tradingview zo lief om mij een berichtje te sturen, en dan bepaal ik of ik in ga stappen of niet.

Wat ik vooralsnog even goed moet leren is wanneer stap ik uit, en waar plaats ik m'n SL.
Het plaatsen van m'n TP probeer ik middels Fibonacci levels en Support/Resistance levels te bepalen. En zodra m'n deal goed in de plus staat, dan verschuif ik m'n SL in de plus, dus dat is vaak nog wel makkelijk (in de huidige markt).
Maar hoe/waar ik m'n SL plaats ben ik nog niet over uit...

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 15:58
Remy!!!! schreef op maandag 6 november 2023 @ 00:39:
Geen idee of ik dit hier of in SC moet posten...

Vandaag toch lekker 4,48% winst gemaakt. Sinds deze week voorzichtig begonnen met 'handmatig' traden. En aangezien het nu een redelijk 'makkelijke' markt is, is het een mooi moment om het een beetje te leren.
Voorheen (en nog steeds een beetje) vooral middels bots wezen traden, maar daar ben je toch (vaak) afhankelijk van een derde partij, en dat geeft vertraging en mogelijk kans op API (of andere achtige) lekken...
Verder heb ik nog wel 2 bots actief bij 2 verschillende partijen (3commas, en Gainium). Zowel de bots als handmatig traden zitten ieder op hun eigen subaccount (de bots met 2 kratjes bier als inleg, dus no worries), dus mocht er iets mis gaan, dan is niet m'n hele account/balans verloren.

Voor nu trade ik op de 1h middel STOCH RSI, als K D kruist onder de 20 lowerband dan is Tradingview zo lief om mij een berichtje te sturen, en dan bepaal ik of ik in ga stappen of niet.

Wat ik vooralsnog even goed moet leren is wanneer stap ik uit, en waar plaats ik m'n SL.
Het plaatsen van m'n TP probeer ik middels Fibonacci levels en Support/Resistance levels te bepalen. En zodra m'n deal goed in de plus staat, dan verschuif ik m'n SL in de plus, dus dat is vaak nog wel makkelijk (in de huidige markt).
Maar hoe/waar ik m'n SL plaats ben ik nog niet over uit...
Zeker geen pro hier dus luister vooral niet naar mij.
Ik maak sinds kort maar weer gebruik van SL nadat ik de hele bear met wat shitcoins ben blijven zitten.. Ik zet mijn SL net onder de vorige low op de 4H (Met MACD aan makkelijk te zien).
Deze zet ik elke keer mee omhoog als er weer een low is afgerond (mits we omhoog gaan dus mits de high hoger is dan de vorige high).
Hierdoor is de SL net ruim genoeg om niet bij elke wick uitgestopt te worden als de boel echt naar beneden gaat en ik ff niet zit op te letten ben ik er wel optijd uit.

Tuurlijk hiermee haal je niet de maximale winst want je SL zit wel ver onder de top steeds maar het geeft wel een stukje rust en hierdoor hoef ik niet 24/7 er mee bezig te zijn.
Wordt ik wel uitgestopt is het meestal omdat we weer naar beneden gaan.. Dan ga ik rustig opzoek naar een nieuw instap moment. Gaat het weer omhoog nadat ik ben uitgestopt.. Dan ga ik eveneens rustig opzoek naar een nieuw instap moment of een andere coin die nog aan zn run moet beginnen.

SL heb ik nu alleen op mn handels potjes met shitcoins. ETH en BTC heb ik geen stoploss op, het probleem van uitstappen op deze coins zie ik volgend jaar wel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
Acidrain schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:10:
[...]

Ik maak sinds kort maar weer gebruik van SL nadat ik de hele bear met wat shitcoins ben blijven zitten.. Ik zet mijn SL net onder de vorige low op de 4H (Met MACD aan makkelijk te zien).
Deze zet ik elke keer mee omhoog als er weer een low is afgerond (mits we omhoog gaan dus mits de high hoger is dan de vorige high).
Hierdoor is de SL net ruim genoeg om niet bij elke wick uitgestopt te worden als de boel echt naar beneden gaat en ik ff niet zit op te letten ben ik er wel optijd uit.

Tuurlijk hiermee haal je niet de maximale winst want je SL zit wel ver onder de top steeds maar het geeft wel een stukje rust en hierdoor hoef ik niet 24/7 er mee bezig te zijn.
Wordt ik wel uitgestopt is het meestal omdat we weer naar beneden gaan.. Dan ga ik rustig opzoek naar een nieuw instap moment. Gaat het weer omhoog nadat ik ben uitgestopt.. Dan ga ik eveneens rustig opzoek naar een nieuw instap moment of een andere coin die nog aan zn run moet beginnen.

SL heb ik nu alleen op mn handels potjes met shitcoins. ETH en BTC heb ik geen stoploss op, het probleem van uitstappen op deze coins zie ik volgend jaar wel :+
Bedankt voor de tip, ik zal er eens naar kijken!

Ik trade vooralsnog Inverse Perpetual (BTCUSD)met lev x100 dus een SL is wel handig... :+
Al trade ik vaak met 'maar' 5á10% van m'n funds, dus de LP ligt dan gelukkig niet al te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
Remy!!!! schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:12:
[...]

Bedankt voor de tip, ik zal er eens naar kijken!

Ik trade vooralsnog Inverse Perpetual (BTCUSD)met lev x100 dus een SL is wel handig... :+
Al trade ik vaak met 'maar' 5á10% van m'n funds, dus de LP ligt dan gelukkig niet al te hoog.
Ik ben een hele luie trader geworden nadat ik er verslaafd aan ben geweest en daarna cold turkey ben gestopt. (Helaas markt technisch gezien op de verkeerde momenten.. :| )
Ik ben voornemens om in de bear mn pareltjes te zoeken en daar dca op in te stappen en dan ergens in de bull proberen een mooi uitstap moment te vinden. Dit laatste vind ik lastig, voorgaande bull was ik te laat en ben ik met een fuckit mentaliteit met de hele zooi steeds weer de bear in gegaan.

Maar hier dus geen levtrading en dus ook geen 24/7 schermpje staren meer. Eerder max 8 keer per dag op de dooie momenten even kijken hoe het er voor staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
Acidrain schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:29:
[...]

Ik ben een hele luie trader geworden nadat ik er verslaafd aan ben geweest en daarna cold turkey ben gestopt. (Helaas markt technisch gezien op de verkeerde momenten.. :| )
Ik ben voornemens om in de bear mn pareltjes te zoeken en daar dca op in te stappen en dan ergens in de bull proberen een mooi uitstap moment te vinden. Dit laatste vind ik lastig, voorgaande bull was ik te laat en ben ik met een fuckit mentaliteit met de hele zooi steeds weer de bear in gegaan.
Ik wou ook een klein jaar geleden willekeurig wat alts inslaan voor noppes, maar niet echt meer aan toegekomen.
Wel met geluk redelijk wat (voor mijn doen) BTC gekocht rond de 16k.
Maar hier dus geen levtrading en dus ook geen 24/7 schermpje staren meer. Eerder max 8 keer per dag op de dooie momenten even kijken hoe het er voor staat.
Ik heb hier een 13" scherm staan voor alleen maar crypto charts/deals, en dankzij thuiswerken kan ik het continue in de gaten houden :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
Acidrain schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:10:
[...]

Zet jij een normale stop loss of een limit stop loss?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acidrain
zwembroek schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:47:
[...]

Zet jij een normale stop loss of een limit stop loss?
Een normale, dus ik word er of uitgestopt of ik besluit zelf dat het wel mooi is geweest. 8)
Edit: Hierdoor kan de coin dus zover omhoog gaan als hij zelf wil en ik schuif gewoon ietwat vertraagd mn stoploss mee omhoog.

[ Voor 19% gewijzigd door Acidrain op 06-11-2023 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:42

Coldcat

HODL

Remy!!!! schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:37:
[...]

Ik wou ook een klein jaar geleden willekeurig wat alts inslaan voor noppes, maar niet echt meer aan toegekomen.
Wel met geluk redelijk wat (voor mijn doen) BTC gekocht rond de 16k.

[...]

Ik heb hier een 13" scherm staan voor alleen maar crypto charts/deals, en dankzij thuiswerken kan ik het continue in de gaten houden :X :+
Vergeleken met een jaar terug zijn de alts nog steeds in de aanbieding? Helemaal ten opzichte van het BTC/pair.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:36

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Ze vergeten de bagholders
De toeristen en voorbijgangers zijn weg. Alleen de liefhebbers, fijnproevers en volhouders zijn over.”
_/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
In HK zijn ze ook bezig om een BTC spot ETF voor zowel bedrijven als particulieren goedgekeurd te krijgen. Hier waren eerder strengere regels aan verbonden. De beslissing moet nog genomen worden, maar zou positief zijn :)

Trust me when I say this is only the beginning.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ziet er op zich nog steeds prima uit...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/itPhphaalcNuOxXrpycYzVWK27U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TrmyUWpnoEEdWadcPuzglxW4.png?f=fotoalbum_large

36.1k is de bovenkant van dit kanaal als Bitcoin vanaf hier weer stijgt. De onderkant is nu wat mij betreft wel voldoende getest.

Edit: En nu is ie weer groen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uo50u6fGwBCRRhaqqZWMgYpW6yE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5ziFGxAbfqCtBsfHs1JdqJUB.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Taro op 06-11-2023 23:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Taro schreef op maandag 6 november 2023 @ 21:59:
De shitcoin collectie met ADA, BNB, DOGE, INJ, etc. doet het meer dan prima. De vraag is inderdaad alleen wat er gebeurt als Bitcoin de stop uit het putje trekt....

Misschien is dit vergelijkbaar met de 14k top na de 20k ATH en moet alles eerst nog even wat verder afkoelen.

ADA: [Afbeelding] *O*

Edit: Dit dus:
[Afbeelding]
Ik heb deze fase van de markt nooit gekend. Ik kwam pas aan boord november 2020. Misschien is dit de zoveelste pump voordat we opnieuw REKT gaan. Daarom heb ik vorige week eens terug gekeken naar het verleden. De tweede blauwe lijn is datum van de vorige halving. De eerste blauwe lijn is het aantal dagen tot de halving.

Wat je ziet is dat er toen nog stevig omhoog geklommen werd, waarna er een dip volgde. (begon in Februari, volgens mij Covid toen ook).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VPrnFhzcFSO1xxdC1xq2y57i2VA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3Bsz5z4K2xIXIn0vSXxvO06T.png?f=user_large

Als ik wat getallen in het verleden in de hoge hoed gooi en er wat mee tover dan komt de halving prijs rond dit niveau te liggen op basis van de vorige cyclus. Dat is nog 6 maanden van nu ongeveer. Deze getallen zeggen overigens helemaal niets, op basis van het verleden zeggen ze dan. Vorige keer heeft Covid denk ik wel een te sterke invloed gehad. De prijs kan dus zeker hoger liggen.

Kijkend naar bovenstaand kan het alle kanten op. Vorige keer nog een range van +20% tot -55%. Weliswaar met Covid, maar wie weet gooit Putin zijn dikke sigaar uit de koker tijdens het lenteoffensief.

Wat als er geen Covid geweest was? Misschien was de bullrun van 2021 dan wel eerder gestart. Wellicht was de top dan wel de $100k geweest.

Oftewel niemand die het weet. Gewoon iedere maand nieuwe FIAT ingooien via DCA.

[ Voor 9% gewijzigd door Coldcat op 07-11-2023 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 16:23
@Coldcat covid liet alles toen inderdaad even naar beneden storten ik denk dat dat geen periode is waar je conclusies aan kunt verbinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Sluw op 07-11-2023 09:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:13

YES

Moderator General Chat
Baby slaapt, vriendin slaapt, oudste dochter is naar de opvang. Dus ik kan even op Tradingview koekeloeren :+

Vraagje, weet iemand hoe je de BTC/USDT chart combineert met BTC.D in één overzicht? Als ik de BTC.D koers toevoeg met het plusje krijg ik gewoon een flatline te zien, denk dat dit wel moei kunnen toch?

Nvm, al uitgevogeld. Bij de toegevoegde chart de drie puntjes aanklikken, move to existing pane below en vervolgens move to existing pane above en dan combineert het wel mooi.

[ Voor 22% gewijzigd door YES op 07-11-2023 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:09
Sluw schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:28:
@Coldcat covid liet alles toen inderdaad even naar beneden storten ik denk dat dat geen periode is waar je conclusies aan kunt verbinden.
naja, het was ook wel de opmaat voor de geldprinter, een direct gevolg van de covid crisis, en heeft de bull zeker versterkt uiteindelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorremans
Taro schreef op maandag 6 november 2023 @ 22:09:
Ziet er op zich nog steeds prima uit...
[Afbeelding]

36.1k is de bovenkant van dit kanaal als Bitcoin vanaf hier weer stijgt. De onderkant is nu wat mij betreft wel voldoende getest.

Edit: En nu is ie weer groen:
[Afbeelding]
Onderkant van het kanaal wordt toch wel redelijk vaak getest.. :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
sjorremans schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:23:
[...]

Onderkant van het kanaal wordt toch wel redelijk vaak getest.. :+
gok dat we er zo wel door knallen. Gaf het gisteren al aan. Iig positief punt is dan dat al die shitcoins naar de klote gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Verkeerde topic....sorry...

[ Voor 88% gewijzigd door zwembroek op 07-11-2023 11:12 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
En weer in de range:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gboi7plICAfrl0Q4IQOctW7PRL8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s6OqbdI26Zi80GxPLcGVqBDA.png?f=fotoalbum_large

Gelukkig op tijd weer ingestapt in o.a. BTC, ADA, BNB, INJ, etc.:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xRBIHArqk8Zim0lzXLefXXu7Wg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FLManGlr1ptp6Dvu7CQZhezi.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Taro schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 19:09:
En weer in de range:
[Afbeelding]

Gelukkig op tijd weer ingestapt in o.a. BTC, ADA, BNB, INJ, etc.:
[Afbeelding]
Deze boot heb ik even gemist, even wachten tot Madelon Vos de dip called en dan klap ik er volle bak in d:)b

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Kan toch haast niet anders dan dat de bovenkant van de range nu wel aangetikt gaat worden?

Dergelijke candles moeten best wel wat FOMO aanwakkeren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K92umu2qKifSZqgWeQsec3ygNj0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HtkDhMjvTQlpQZYgrA8caNel.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
De vorige top lag op 35.986, de bovenste lijn ligt op dit moment op ~36.250. Ik verwacht sowieso een wick tot 36.5/6k, als die hold dan mag ik toch hopen dat de bullrun echt aan is...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j5F7qJbIVd-kNEh9GR7Z6RThQAc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q6gFolzehzSd5iYyEeKC9wNy.png?f=fotoalbum_large

Edit: Longs lopen nog:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JqkD3irXr0c998NP8nlVsogcwpI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9Fe3MQZOoYDlxnCLuhWmFH4s.png?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door Taro op 07-11-2023 21:57 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
De Bitcoin Dominance neemt ook weer toe ten koste van de altcoins, een goed teken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XCHWhXXnpKTIqMblaz3T7VUw-Ow=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4DDZuk4NnSZZ9PIbhzuSdH0G.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
Taro schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:00:
De Bitcoin Dominance neemt ook weer toe ten koste van de altcoins, een goed teken:
[Afbeelding]
Ja dat poste ik op een grappige manier in het sc topic vanmiddag.
Mijn long loopt ook nog steeds. Let niet op het percentage want daar klopt geen kloot van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8hoaHvMo857YvshFtMfxN7cD5_o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OAtL89G81NX5r1HFwj6xy8xh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@anti elppa Nice :)

Ook wel benieuwd naar die van @ScuL, maar vermoed dat die hem niet wil plaatsen ivm boormachines, al zit ie toch niet hier in NL.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
Taro schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:05:
@anti elppa Nice :)

Ook wel benieuwd naar die van @ScuL, maar vermoed dat die hem niet wil plaatsen ivm boormachines, al zit ie toch niet hier in NL.
Haha heb 2 weken terug al eens uitgerekend wat dat ding nu waard moet zijn... maar post et niet. Mag ie zelf doen.

Mijn winst was nog bijna 1000 hoger maar daar heb ik motor onderdelen van gekocht. Hoop dat ik em nog paar maanden kan laten lopen en af en toe beetje eruit halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Remy!!!!
Als we toch winst aan het delen zijn :+

Vanmorgen de deal gestart omdat het er een beetje gunstig uitzag (desondanks de diverse waarschuwingen dat hij mogelijk naar beneden zou uitbreken).
Vanmiddag had ik een teamuitje, dus ik had m'n TP voor de zekerheid alvast ingesteld op een resistance lijn, en hij is (met geluk?) gesloten :D

Is wel x100, maar inleg is 10%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0acVkyeM_cTwkxjAMpHFOJVchOI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kN9Tt9WWgJ1QsmLcldZ8tWQ9.png?f=user_large

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
Taro schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:05:
Ik ben niet zo bang voor boormachines, lijkt me straf dat men 18.000km reist om mij op te sporen, maar ik mag niet klagen inderdaad. En zoals ik eerder gezegd heb, ben ik voornemens deze open te laten tot een nieuw ATH... Het wordt een proef om te zien of me dat lukt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YQozi_mCyehfpC8sEhYXsDdi0sk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2FuxRk5WR1WRaqEwCkSvRjHp.png?f=fotoalbum_large

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
anti elppa schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:09:
[...]
Mijn winst was nog bijna 1000 hoger maar daar heb ik motor onderdelen van gekocht. Hoop dat ik em nog paar maanden kan laten lopen en af en toe beetje eruit halen.
Ik neem tussendoor al vaak winst, nadeel daarvan is dat ik er iedere keer voor moet zorgen dat als de koers na het instappen daalt dat ik of op tijd uitstap, of verder inschaal en er vertrouwen in hou. In jouw geval zit je steeds verder van de instapprijs af, iets winst zien verdampen is minder erg dan inzet verliezen, al vermoed ik wel dat jij hem eerder vandaag meer dan ik even hebt geknepen?

Ik heb eerder dit jaar een nieuwe auto gekocht en zit nu midden in een forse verbouwing, dat geld had ik liever in crypto gehad. Maar ondertussen gaat het leven ook gewoon door en moet je ervan genieten, net als het kopen van onderdelen voor je motorhobby :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
ScuL schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:14:
[...]

Ik ben niet zo bang voor boormachines, lijkt me straf dat men 18.000km reist om mij op te sporen
Dat vermoeden had ik al :)
maar ik mag niet klagen inderdaad. En zoals ik eerder gezegd heb, ben ik voornemens deze open te laten tot een nieuw ATH... Het wordt een proef om te zien of me dat lukt!

[Afbeelding]
8) d:)b

Heb je niet de neiging om op een gegeven moment een deel van de winst weer toe te voegen aan de trade? Dat doe ik wel door tussendoor regelmatig winst te nemen. Moet je natuurlijk wel heel voorzichtig mee zijn want je verhoogt de liquidatieprijs, maar als er een nieuwe ATH volgt dan heb je op dat moment wel veel meer winst gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Taro schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:16:
[...]

Ik neem tussendoor al vaak winst, nadeel daarvan is dat ik er iedere keer voor moet zorgen dat als de koers na het instappen daalt dat ik of op tijd uitstap, of verder inschaal en er vertrouwen in hou. In jouw geval zit je steeds verder van de instapprijs af, iets winst zien verdampen is minder erg dan inzet verliezen, al vermoed ik wel dat jij hem eerder vandaag meer dan ik even hebt geknepen?

Ik heb eerder dit jaar een nieuwe auto gekocht en zit nu midden in een forse verbouwing, dat geld had ik liever in crypto gehad. Maar ondertussen gaat het leven ook gewoon door en moet je ervan genieten, net als het kopen van onderdelen voor je motorhobby :)
Nee vandaag amper tijd gehad om ermee bezig te zijn. Heb sell voor 50% op 33.5 staan. Dus no stress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Mooie cijfers :)
Ik doe geen leveraged traden*, hoe moet ik die 'position size' en 'value' interpreteren?

* Ik doe eigenlijk helemaal geen traden want ik heb geen zin om 30% aan de BE belastingdienst af te staan :+ HODLen dus ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Slonzo schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:32:
Ik doe geen leveraged traden*, hoe moet ik die 'position size' en 'value' interpreteren?
Als je 1000 USD aan BTC inzet en dat met x36 leverage doet, dan is de value 1 BTC /36.000 USDT en quantity 36.000 contracten a 1 USDT (margin/inzet x leverage). Position margin is je inzet, dus in dit geval 1000 USD aan Bitcoin: +-0,03 BTC.

Edit: Let wel op dat dit afwijkt tussen inverse en niet inverse contracten.

Stel je gebruikt USDT om een ADA trade te maken en je koopt 1000 ADA met USDT, dan is de quantity 1000 ADA en niet 360 (1000x0,36) USDT.

En des te hoger de leverage, des te eerder je positie wordt geliquideerd als de koers de verkeerde kant op gaat. 5-10x is doorgaans ok, hoger is echt af te raden en al helemaal zonder stop loss. Stel je altijd gewoon netjes een stop loss in, dan kan je iets meer risico nemen met hogere leverage, zodat je minder funds hoeft in te zetten.

[ Voor 49% gewijzigd door Taro op 07-11-2023 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
gisteren een daily candle van onderin het kanaal naar bijna bovenin het kanaal. Toch jammer dat het nu weer beetje inzakt allemaal. Die 36k is toch ook best nog wel weer een weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinsa
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
anti elppa schreef op woensdag 8 november 2023 @ 07:21:
gisteren een daily candle van onderin het kanaal naar bijna bovenin het kanaal. Toch jammer dat het nu weer beetje inzakt allemaal. Die 36k is toch ook best nog wel weer een weerstand.
Morgen een dipje om vervolgens het weekend door de weerstand heen te knallen :) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Pinsa schreef op woensdag 8 november 2023 @ 07:51:
[...]

Morgen een dipje om vervolgens het weekend door de weerstand heen te knallen :) ?
weekend pumps zie je normaal pas in de echte bullrun. Daar zijn we nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinsa
  • Nu online
anti elppa schreef op woensdag 8 november 2023 @ 07:54:
[...]

weekend pumps zie je normaal pas in de echte bullrun. Daar zijn we nog niet.
True nog even geduld, spelen nog wel een aantal factoren mee de komende tijd:

- Etf Btc
- Halving
- Verse Fiat die instroomd

De tijd zal het leren

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Pinsa schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:21:
[...]

True nog even geduld, spelen nog wel een aantal factoren mee de komende tijd:

- Etf Btc
- Halving
- Verse Fiat die instroomd

De tijd zal het leren
Die instroom van verse fiat is dan een gevolg van de eerste 2 punten. Ik zou in plaats daarvan, als 3e punt de renteverlagingen noemen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinsa
  • Nu online
Gelukszoekr schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:52:
[...]

Die instroom van verse fiat is dan een gevolg van de eerste 2 punten. Ik zou in plaats daarvan, als 3e punt de renteverlagingen noemen ;)
Misschien had ik het anders moeten verwoorden:

Mensen die instappen in crypto omdat ze fomo krijgen en jou punt speelt daar ook een grote rol in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
Taro schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:20:
[...]

Heb je niet de neiging om op een gegeven moment een deel van de winst weer toe te voegen aan de trade? Dat doe ik wel door tussendoor regelmatig winst te nemen. Moet je natuurlijk wel heel voorzichtig mee zijn want je verhoogt de liquidatieprijs, maar als er een nieuwe ATH volgt dan heb je op dat moment wel veel meer winst gemaakt.
Dat is zeker een optie maar dat is op het moment lastig timen.
Het verhoogt natuurlijk ook de entry als je dat doet en dit staat wel stoer zo :P
Ik kijk het nog even aan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zwembroek
ScuL schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:57:
[...]

Dat is zeker een optie maar dat is op het moment lastig timen.
Het verhoogt natuurlijk ook de entry als je dat doet en dit staat wel stoer zo :P
Ik kijk het nog even aan.
Wat ontzettend vet als je zo kan traden. Respect hoor! Als ik hieraan zou beginnen dan eindig ik zoals A86.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:57

resusaapje

h less

zwembroek schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:03:
[...]

Wat ontzettend vet als je zo kan traden. Respect hoor! Als ik hieraan zou beginnen dan eindig ik zoals A86.
Wajong is voor jou te laat, denk ik...

Binnenkort toch ook maar eens kijken naar hevels. Nooit aangedurfd, maar de beschrijving van Taro en anderen is wel duidelijk

[ Voor 19% gewijzigd door resusaapje op 08-11-2023 10:25 ]

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
MrAcid schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:45:
[...]

Voor de lezers van deze post, die dit als advies zouden willen interpreteren: als een post start met "ik snap veel te weinig van leveraged traden" is een 'tip' over trades met 50x leverage misschien niet het beste idee. :+

Sowieso zou er in de topicwarning wel een expliciete waarschuwing over mogen staan wmb. Er wordt nu in de hossana van de afgelopen dagen weer veel screenshots geposts met (alleen) succesvolle trades met veel leverage. Ik gun iedereen van harte z'n winst, maar het is écht niet altijd raak en je bent het ook héél snel kwijt, zeker met een 50x hefboom icm de volatiliteit van BTC en in nog hogere mate al het andere grut.
Reminder.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• anti elppa
resusaapje schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:23:
[...]

Wajong is voor jou te laat, denk ik...

Binnenkort toch ook maar eens kijken naar hevels. Nooit aangedurfd, maar de beschrijving van Taro en anderen is wel duidelijk
je kan ook proef traden zonder inleg om een beetje te spelen. En mocht je wel meteen met echte inleg beginnen, doe het met een 10tje om mee te starten. Begin met lage leverage (max x5). Ga NOOOOOIT leverage traden met shitcoins, of iig niet de 1e 2 jaar (veel te volatiel). Ga nooit net nadat je rekt gegaan ben direct weer verder, maar pleur die telefoon gewoon ff een week aan de kant.
Stoploss werk ik niet vaak mee, maar wat taro zegt, hiermee kan je zeker het risico beperken.
En bovenal, verwacht ook zeker niet dat je dit binnen een jaar goed onder de knie hebt. Dat kost de meesten gewoon meerdere jaren. En ja dat kost je dus geld.
Emotie is je grootste vijand. En pas op voor verslaving. Voor je het weet ga je proberen 1 min nadat je rekt gegaan bent, je verlies terug te verdienen.....enz enz met nog meer rektheid tot gevolg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
ScuL schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:14:
[...]

Ik ben niet zo bang voor boormachines, lijkt me straf dat men 18.000km reist om mij op te sporen, maar ik mag niet klagen inderdaad. En zoals ik eerder gezegd heb, ben ik voornemens deze open te laten tot een nieuw ATH... Het wordt een proef om te zien of me dat lukt!

[Afbeelding]
Gave trade!! Ik speel sinds de bear al een tijd met de gedachte om een grote long te openen en deze te laten lopen tot diep in de bullrun. Kortom, good job!
Ik twijfel om vanaf dit punt een x10 te openen maar de liquidatieprijs is niet geheel ondenkbaar, zeker niet wanneer de ETF wordt afgekeurd..
Jullie nog tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
PHPResource schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:59:
[...]

Gave trade!! Ik speel sinds de bear al een tijd met de gedachte om een grote long te openen en deze te laten lopen tot diep in de bullrun. Kortom, good job!
Ik twijfel om vanaf dit punt een x10 te openen maar de liquidatieprijs is niet geheel ondenkbaar, zeker niet wanneer de ETF wordt afgekeurd..
Jullie nog tips?
Je zou op een subaccount €50 (0,0015BTC) kunnen zetten en dan een cross x10 trade openen met $50 inleg, dan zit je redelijk veilig naar mijn idee.
Of met $25 inleg als je helemaal rustig wil slapen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MhCyEIFDhhID9k0r-GR5M8bjQaM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MvTF6ku77EhuhNeMNWXeaPxx.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
Remy!!!! schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:13:
[...]

Je zou op een subaccount €50 (0,0015BTC) kunnen zetten en dan een cross x10 trade openen met $50 inleg, dan zit je redelijk veilig naar mijn idee.
Of met $25 inleg als je helemaal rustig wil slapen.

[Afbeelding]
Dat is nog wel een leuk idee inderdaad. Doe eigenlijk altijd isolated margin.
Overigens even een noob vraagje, als je een positie erg lang open laat kost het je natuurlijk interest. Is het hypothetisch mogelijk dat je door de kosten van interest wordt geliquideerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
In de topicstart staat hier al iets over en heb zojuist de topicwaarschuwing uitgebreid met een opmerking over leverage traden. Suggesties of ok zo?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
PHPResource schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:19:
[...]

Overigens even een noob vraagje, als je een positie erg lang open laat kost het je natuurlijk interest. Is het hypothetisch mogelijk dat je door de kosten van interest wordt geliquideerd?
Inderdaad, bij voorkeur geen cross positie openen, maar isolated. Vergeet je een stop loss te zetten dan ben je met een isolated variant wel de inzet kwijt, maar niet je hele account. Bij een cross variant kan je hele account worden opgeblazen.

En ja, vermoed dat je positie dan wordt geliquideerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 08-11-2023 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
PHPResource schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:19:
[...]

In theorie moet het wel mogelijk zijn, maar de funding fees zijn (even snel uit m'n hoofd) 0,01% dus dan moet je de positie wel heel lang open laten.
Er is middels Excel vast wel achter te komen hoe lang dat duurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
Taro schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:28:
[...]

Inderdaad, bij voorkeur geen cross positie openen, maar isolated. Vergeet je een stop loss te zetten dan ben je met een isolated variant wel de inzet kwijt, maar niet je hele account. Bij een cross variant kan je hele account worden opgeblazen.

En ja, vermoed dat je positie dan wordt geliquideerd.
Vandaar ook mijn idee/voorstel om het op een (nieuw) subaccount te doen, dan ben je alleen de funds van dat account kwijt.
En als je dan cross gebruikt met maar (bijvoorbeeld) 10% van dat account, dan kan je de rest van dat account gebruiken als margin zodat je LP laag staat (zie plaatje van eerdere post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
Thanks voor de antwoorden. Laatste vraag;
Margin 0,0014
Entry Value -0,0141
Exit Value -0,0058
Profit/Loss 0,0083
Profit/Loss % 58.88%
ROE % 588.79%

Dit is een proefberekening met 50 euro. Die profit van 0,0083 xbt is die gebaseerd op de entry-price of de exit price?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
PHPResource schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:39:
Thanks voor de antwoorden. Laatste vraag;
Margin 0,0014
Entry Value -0,0141
Exit Value -0,0058
Profit/Loss 0,0083
Profit/Loss % 58.88%
ROE % 588.79%

Dit is een proefberekening met 50 euro. Die profit van 0,0083 xbt is die gebaseerd op de entry-price of de exit price?
Je stapt met 0,0014 BTC in (50 USD) met een leverage van x10, dus je waarde is 0,0141 BTC. Het verschil tussen je instap en uitstap prijs levert dan 0,0083 BTC op, dat is 59% van 0,014. Dus je hebt blijkbaar een instap en uitstap prijs opgegeven en dat is een 5,9% stijging, door de leverage kom je dus 10x hoger uit.

Winst/verlies wordt uiteraard altijd berekend op basis van verschil tussen instap en uitstap prijs maal de inzet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Steady...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8L-SGJkd5Zy2v728Lxbg0RsLNlM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UzGIaKbo2G1noEZv99hkkqEn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
Aardig volume ook. Btc staat aardig tegen die 36k op te beuken. Als ie valt staan we iig in no time tussen de 38 en 39k.

Funding rate trouwens nog neutraal. Positief teken.

[ Voor 5% gewijzigd door anti elppa op 08-11-2023 22:17 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• ScuL
Mega trade update..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E6CDqlrC2bJ7SuPr-fVQTJLeeiM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yZpkVAZb86x9oOkqUrRZcwhW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anti elppa
netjes, toch ff deel veilig gesteld. Ik ga gok ik in de 38k - 39k range ook wel weer 2k eruit halen, maar dan ook direct weer sellen. Of iig nog een keer 1k aan motor troep kopen en rest richting trezor.

ontopic, funding is nog steeds neutraal. Sell muren erg dun, maar wat klein grut rond de 37k verder niet veel. Btc d idd 2 dagen terug gebounced en nog steeds stijgende. Allemaal prima brandstof om rap naar die 38-39k regio te gaan

[ Voor 17% gewijzigd door anti elppa op 09-11-2023 06:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PHPResource

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScuL
Nope, vergelijk de positie size. Ik heb winst gepakt en de originele positiegrootte behouden (waardoor de entry nu hoger ligt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Ben toch wel echt benieuwd wanneer de verwachte pullback gaat komen. RSI op de daily is zwaar oversold al eventjes. Al is het vaak wanneer men dat verwacht, het juist niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Overbought bedoel je denk ik? Daily RSI staat op 80. Dat kan nog wel hoger.
De daily MACD maakt een rode curve richting groen. Er is morgen weer een Fed toespraak en op 15 Nov inflatie cijfers.

Ook iets om in de gaten te houden is dat de DXY de afgelopen dagen van ~107 naar ~105 is gekelderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hc_0qDermfnzX4PeWHIzMdz8hQ4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3sgfBFx4vCjhyESTFpet8V9C.png?f=fotoalbum_large

Ben zo benieuwd wat de directe koers actie zal zijn als de etf echt officeel gaat worden..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:50
Dacuuu schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:13:
[Afbeelding]

Ben zo benieuwd wat de directe koers actie zal zijn als de etf echt officeel gaat worden..
Misschien een soort 'Buy the Rumor, Sell the News' verhaaltje?

Op naar de volgende push upwards?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PdjTnQxF0qU2rn72JeRzhjFtd34=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iVYHOj8Dz2NoNrRNdqnwZrSf.png?f=fotoalbum_large

Signature

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gelukszoekr
NU.nl is er weer als de kippen bij...
https://www.nu.nl/economi...-anderhalf-jaar-tijd.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masstje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11-09 08:42
Go Henk, tijd om in te stappen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Masstje schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:05:
[...]

Go Henk, tijd om in te stappen!
Bericht klopt ook niet, het is 36000 dollar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:57

resusaapje

h less

DarkShadow schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:06:
[...]

Bericht klopt ook niet, het is 36000 dollar
$37000

Ha, doet me weer denken aan die goeie ouwe bullish tijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pXAcQ4oOG5KzxfyEU-vwgAkyew4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tf2MAqSPSxdELj89F19TeeWv.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zit te piekeren over wanneer winst te nemen. Ik vermoed dat we nog wel doorgaan naar $38k, maar dan? Iemand een zinnig idee?

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
resusaapje schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:33:
[...]

$37000

[Afbeelding]

Ik zit te piekeren over wanneer winst te nemen. Ik vermoed dat we nog wel doorgaan naar $38k, maar dan? Iemand een zinnig idee?
ik verwacht (als etf nog niet goed gekeurd word aankomende dagen) dat we een poos tussen de 38 en 40k gaan hangen. Wellicht pullback naar 35 over paar weken. Nu zonder etf approval ineens doorknallen naar 45-50 regio zie ik niet zomaar gebeuren. Maar blijft btc.....je weeet het nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:23
resusaapje schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:33:
[...]

$37000

[Afbeelding]

Ik speel ook met deze gedachte, waarbij ik ook aan het kijken ben naar ramp-off mogelijkheden. Ik weet dat bepaalde CC kaart constructies populair zijn maar zijn er ook nog tips om de winst om te zetten in bijvoorbeeld een stable coin of fiat.
Mijn kratjes staan nu op mijn ledger waardoor ik kan kiezen: ledger > CEX > fiat/ stable coin of bijvoorbeeld ledger > swap > stable coin

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkShadow
anti elppa schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:42:
[...]

ik verwacht (als etf nog niet goed gekeurd word aankomende dagen) dat we een poos tussen de 38 en 40k gaan hangen. Wellicht pullback naar 35 over paar weken. Nu zonder etf approval ineens doorknallen naar 45-50 regio zie ik niet zomaar gebeuren. Maar blijft btc.....je weeet het nooit
Dacht ik ook, maar dacht dat eigenlijk al bij 35k. Maar blijkbaar is de verwachting voor de komende week toch wat concreter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
Het voelt echt alsof er wordt gehandeld met voorkennis. Dit zal toch niet enkel FOMO zijn van retailers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorremans
PHPResource schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:25:
Het voelt echt alsof er wordt gehandeld met voorkennis. Dit zal toch niet enkel FOMO zijn van retailers?
Zal vast wel met ETF approval te maken hebben.

Ash Crypto
@Ashcryptoreal
·
19h
🚨 RUMOR 🚨

MULTIPLE SPOT BITCOIN ETFS CAN
GET APPROVED IN NEXT 7 DAYS.

Dit soort dingen zie ik voorbij komen, het zou dus zo maar kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
zo ff 1200 euro uit mijn trade gehaald. Beslis morgen ff of ik het naar euro's haal of naar de trezor zet

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PHPResource
anti elppa schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:35:
zo ff 1200 euro uit mijn trade gehaald. Beslis morgen ff of ik het naar euro's haal of naar de trezor zet
Dat heb je vakkundig getimed!
Of bracht jij hiermee de correctie teweeg ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:25

tomtom901

Moderator General Chat
PHPResource schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:22:
[...]

Misschien misschien een paar nullen maar hij wil denk ik niet opscheppen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
PHPResource schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:22:
[...]

hahahaha ja ik zag die funding omhoog knallen en dacht nu ga ik ff wat eruit halen. Nu twijfel ik dus alleen om dat direct er weer terug in te knikkeren of het naar euro's om te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-09 22:44
anti elppa schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:26:
[...]

hahahaha ja ik zag die funding omhoog knallen en dacht nu ga ik ff wat eruit halen. Nu twijfel ik dus alleen om dat direct er weer terug in te knikkeren of het naar euro's om te zetten
Wat bedoel je met funding? Waar kan ik dat ergens zien?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• anti elppa
wauskoek schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:29:
[...]

Wat bedoel je met funding? Waar kan ik dat ergens zien?
https://nl.coinalyze.net/bitcoin/funding-rate/

Bij een funding van rond de +0,01 is het neutraal. Onder de 0 (en rood) zijn er veel shorters, bij stukkie boven de +0,01 (zoals nu) zijn er veel longs. Effect is dus dat als er veel longs zijn, dat er grote jongens zijn die de prijs gaan proberen te drukken zodat die longs kapot gaan, zodat de prijs nog harder daalt, en ze weer goedkoop in kunnen stappen.
Omgekeerde uiteraard ook met shorts.
Ook wel shortsqueeze of longsqueeze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-09 22:44
anti elppa schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:33:
[...]

Bij een funding van rond de +0,01 is het neutraal. Onder de 0 (en rood) zijn er veel shorters, bij stukkie boven de +0,01 (zoals nu) zijn er veel longs. Effect is dus dat als er veel longs zijn, dat er grote jongens zijn die de prijs gaan proberen te drukken zodat die longs kapot gaan, zodat de prijs nog harder daalt, en ze weer goedkoop in kunnen stappen.
Duidelijk :) Hartelijk dank.

edit...

Ah vandaar dat je bij aggr.trade rechts onderin wat geliquideerd is.

[ Voor 6% gewijzigd door wauskoek op 09-11-2023 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10:52
anti elppa schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:33:
[...]

Da’s toch ook wat bijzonder. Het sentiment is positief (veel longs), dus je anticipeert op negatief (er zal wel geshort worden). Maar als het werkt dan werkt het. Heb je een idee van het succespercentage dat je hiermee behaald?

Maktub

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
MrMrq schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:41:
[...]

Da’s toch ook wat bijzonder. Het sentiment is positief (veel longs), dus je anticipeert op negatief (er zal wel geshort worden). Maar als het werkt dan werkt het. Heb je een idee van het succespercentage dat je hiermee behaald?
Beejte omgekeerde psychologie denk ik. Veel groene candles en opgaand sentiment betekent veel openstaande longs, als er dan voldoende verkocht wordt door een paar grote spelers en je zit short kan het hard gaan. Zeker als er een flinke stijging geweest is kan het voorkomen dat bij een klein beetje resistance ineens veel winst gepakt wordt en als dan veel longs onder druk komen te staan kan dat een correctie een boot geven.

Zoiets denk ik? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
YES schreef op donderdag 9 november 2023 @ 19:36:
[...]

Beejte omgekeerde psychologie denk ik. Veel groene candles en opgaand sentiment betekent veel openstaande longs, als er dan voldoende verkocht wordt door een paar grote spelers en je zit short kan het hard gaan. Zeker als er een flinke stijging geweest is kan het voorkomen dat bij een klein beetje resistance ineens veel winst gepakt wordt en als dan veel longs onder druk komen te staan kan dat een correctie een boot geven.

Zoiets denk ik? :+
precies dit dus idd

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bah, geen zin die lijnen te verlengen, hoopte dat het nu klaar was:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PIsmddSrwU8oTTgI1biI_HvqdSg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vv4ipnKKeqFZdQqIQoXsgwJX.png?f=fotoalbum_large

De longs op DOGE en INJ zijn vanmiddag geliquideerd, die van BTC staat op -1% en die van ETH op +55 +64%, vreemd wereldje dat crypto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Taro schreef op donderdag 9 november 2023 @ 21:58:
Bah, geen zin die lijnen te verlengen, hoopte dat het nu klaar was:
[Afbeelding]
Het houdt niet op, niet vanzelf. Al ging het ook wel makkelijk door de 36k heen beuken. +3k in 24u, niet gek dat longs gehunt worden en we terug bij het kanaal zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ScuL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:50
Was al eerder vandaag toch? Verder laatste high 2155 april dit jaar, ben benieuwd. Zou een voorbode kunnen zijn voor BTC ETF.

Signature

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• ScuL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/feztRbyXJRZEC_SX2M9U_UW8atI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aCvvY3B8OGdfvO99IcMdosPS.png?f=fotoalbum_large

Een korte analyse van de BTC.D
Ik kom tot de conclusie dat de huidige marketfase van de Bitcoin dominance op dit moment nog inverse is.
Dwz dat de koers lager staat dan gebruikelijk in bull territorium

Als je de daily van BTC/USD bekijkt dan zie je dat de 99D boven de 200W zit en de 200W boven de 300W.
Ook draagt de BSB de voortgang.

Voor de BTC.D zitten we gelukkig wel boven de BSB maar de HTF MA's zijn omgekeerd. Dit moet dus flippen voordat we een grote boost krijgen.
Ook is de MACD verdacht aan het ronden en de RSI zit in een falling wedge.

Deze indicatoren geven mij het gevoel dat we binnen de komende weken een reuze boost van de BTC.D gaan zien waar de alts voorlopig even achterblijven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
ScuL schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:09:
[Afbeelding]

Een korte analyse van de BTC.D
Ik kom tot de conclusie dat de huidige marketfase van de Bitcoin dominance op dit moment nog inverse is.
Dwz dat de koers lager staat dan gebruikelijk in bull territorium

Als je de daily van BTC/USD bekijkt dan zie je dat de 99D boven de 200W zit en de 200W boven de 300W.
Ook draagt de BSB de voortgang.

Voor de BTC.D zitten we gelukkig wel boven de BSB maar de LTF MA's zijn omgekeerd. Dit moet dus flippen voordat we een grote boost krijgen.
Ook is de MACD verdacht aan het ronden en de RSI zit in een falling wedge.

Deze indicatoren geven mij het gevoel dat we binnen de komende weken een reuze boost van de BTC.D gaan zien waar de alts voorlopig even achterblijven.
Interessante materie is dit. Nu is het nog even de vraag of alles kapot getrokken wordt door BTC omdat deze nog een dikke vette move naar boven maakt, of dat BTC flink corrigeert maar de alts nog veel harder kapot gaan 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Masstje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11-09 08:42
YES schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 14:01:
[...]

Interessante materie is dit. Nu is het nog even de vraag of alles kapot getrokken wordt door BTC omdat deze nog een dikke vette move naar boven maakt, of dat BTC flink corrigeert maar de alts nog veel harder kapot gaan 8)
De kleine fallback van btc gisteren late nm was zo’n 5%, alts deden tussen de -15 a -20%.
Ik vermoed dat er wat lucht uit de alts gaat en btc gelijk of heel licht zal zakken.
Kan ook bijna niet anders, vele alts deden afgelopen weken x2 tot x4.
Pagina: 1 ... 61 ... 101 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!