[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 54 ... 101 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:36
ScuL schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 21:24:
[Afbeelding]

Love it when a plan comes together !! :) :)
Spot on weer @ScuL . Mooi man die bullish TA die telkens uitkomt. _/-\o_

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:42
Is dit niet vooral mensen die busd verkopen voor btc?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:13
Het is een combinatie...

Vorige week enorm veel FUD rond Binance, BUSD, SEC, etc.
Tevens een dump voor de CPI cijfers (het lijkt er op dat redelijk wat mensen telkens van crypto naar fiat schuiven rond die aankondigingen), nu bleken die cijfers "more of the same" waardoor we weer op het oude patroon kunnen voortmodderen. En daarbij natuurlijk een mega short squeeze dankzij Il Capo en zijn soortgenoten die nog steeds om 10k roepen :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
1W MA200 is net niet aangetikt. Hopelijk gaat het net als destijds bij de eerste hertest van de 20k: Er keihard doorheen, als een warm mes door de boter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fO422kkmDPwg1eQkEYXrqShFnxI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Pz7rHnTVHY0x1WxqPlyYGSJU.png?f=fotoalbum_large

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Max-Imus
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-08 19:54
Taro schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 08:32:
1W MA200 is net niet aangetikt. Hopelijk gaat het net als destijds bij de eerste hertest van de 20k: Er keihard doorheen, als een warm mes door de boter:
[Afbeelding]
Op sommige dagen zou ik een spreekwoordelijke moord plegen voor de glas-half-vol mentaliteit die je hier laat zien _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ScuL
Mocht het zo zijn dat we de MA200W (eindelijk) weer gaan breken dan is de volgende resistance een fibs level (op 28k).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
De 1W MA200 gaat er bijna aan, belangrijkste is dat er niet daarna een wick ontstaat van bijv. 500-1500 USD erboven en daarna een terugval onder de MA200, maar dat deze goed doorbroken en teruggetest wordt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F7ahRHbHdYdRW1Y78_TjGLmI3ug=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m3xSn9uqCMcmEe90tHAPhn1T.png?f=fotoalbum_large

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Taro schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:00:
De 1W MA200 gaat er bijna aan, belangrijkste is dat er niet daarna een wick ontstaat van bijv. 500-1500 USD erboven en daarna een terugval onder de MA200
Lijkt op een wickje met terugval naar 24,7k atm.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Zou het lukken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNdIcih8E2PlfAhPUuChq4Wp1FQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OPgKUyr1nfKL8d5SniZGvcxk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:50

resusaapje

h less

Binance mints 50M TrueUSD days after Paxos ordered stop issuing BUSD

"The transaction took place on Feb. 16, according to data from Etherscan, and also comes two days after Binance CEO Chanpeng “CZ” Zhao said in a Feb. 14 Twitter Spaces that Binance would look to “diversify” its stablecoin holdings away from BUSD"

Ha, eerst USDC en TUSD eruitgooien en dan nu uit arren moede eentje weer binnen moeten halen. Wel snel gereageerd, moet ik zeggen (y)

Hoe Circle CZ een hak zette?
How Circle alerted the NYDFS about Binance’s insufficient reserves

"5 September 2022, automatically converted the user deposits of USD Coin [USDC], Pax Dollar [USDP], and TrueUSD [TUSD] on the exchange to Binance’s BUSD stablecoin. It is likely that this move prompted the complaint by Circle, given that the market share of USDC diminished due to Binance’s decision"

Interessant leesvoer...

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ScuL
Compressie hier op kort tijdsbestek (30m) ... is dit de zet die we nodig hebben om door de MA200W te breken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OeIgmy6iuHx_6K0LPLiQNLomyto=/800x/filters:strip_exif()/f/image/siHXLBjVrTWGa13J4BtgpRWU.png?f=fotoalbum_large

MA200W = paarse lijn
witte lijnen = huidige uptrend
gele driehoek = huidige compressie

Kanttekening: de RSI op de daily staat op het punt uit te breken en ook de MACD lijkt nog voldoende ruimte omhoog te hebben

Kanttekening 2: de koers is redelijk volatiel dus pas de lijnen aan terwijl de situatie zich verder ontwikkeld

-edit- update voordat ik naar bed ga (driehoek iets gerekt)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fW4_nfY_6p1svAQ8gh3maq_Rwvo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zSO2vjRtFlzRDt0kELMOvwUs.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door ScuL op 18-02-2023 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beug
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10:21
ScuL schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 06:36:
Compressie hier op kort tijdsbestek (30m) ... is dit de zet die we nodig hebben om door de MA200W te breken?

[Afbeelding]

MA200W = paarse lijn
witte lijnen = huidige uptrend
gele driehoek = huidige compressie

Kanttekening: de RSI op de daily staat op het punt uit te breken en ook de MACD lijkt nog voldoende ruimte omhoog te hebben

Kanttekening 2: de koers is redelijk volatiel dus pas de lijnen aan terwijl de situatie zich verder ontwikkeld

-edit- update voordat ik naar bed ga (driehoek iets gerekt)
[Afbeelding]
Ik zie op de 1D een falling wedge. Zie ik dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Beug schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 12:03:
[...]

Ik zie op de 1D een falling wedge. Zie ik dat goed?
Er zijn meerdere wedges afhankelijk hoe je kijkt. Als je je schets in het SC topic plaatst kan ik feedback geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beug
ScuL schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 12:10:
[...]

Er zijn meerdere wedges afhankelijk hoe je kijkt. Als je je schets in het SC topic plaatst kan ik feedback geven
Thx, nu enkel telefoon bij de hand en daar lukt het mij niet op om 'm getekend te krijgen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bitcoin zit nu in een nieuw hoekje van de 1W MA200, gaat het lukken er doorheen te knallen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S7HuNNYXrB8g2OdLm1SCRga6-Fo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/43jvo7lVxe0tsBBROfjx20KO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• toilet_paper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:44
Voor de grotere swings: Bij BTCUSD ligt er tussen 25k en 29-30k niet veel aan resistance omdat daar relatief weinig volume is gedraaid in het verleden. Op de lower timeframe zie je wel wat kleinere hickups, bijv. op 27,5-28k, maar op de higher timeframes (afbeelding = daily chart BTCUSD) is er niet bijzonder veel waar te nemen.
Daarom denk ik dat als 25k fatsoenlijk wordt doorbroken met flink wat volume, de kans vrij groot is dat BTC vrij snel (enkele dagen ofzo) doorstoomt naar 29-30k.
Dan probeer ik op Bybit natuurlijk met een mooie positie mee te zitten. Ik had al long willen zitten maar ben zondag op maandag uit mijn positie gegooid doordat ik mijn SL te strak had staan. Dus moet ik weer ff in positie zien te komen onderin de huidige range.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aA0CtTMVaRaT_-FpJvYJzqBZrmA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9JOTwAIiyEzufWQyD3qSBMSE.jpg?f=fotoalbum_large
De 25k breken zou wel lekker zijn voor het algehele sentiment in de markt en zou een grotere bullmarket waarschijnlijk dichterbij halen.
Als BTC de 25k niet weet te breken dan zie ik 'm wel terugvallen naar 23k om een higher low te zetten (hopelijk) en dan nog eens een aanloop te nemen om 25k te slechten.
Mocht BTC echter door die 23k heen zakken, dan liggen er nog wel wat supportjes, bijv. eentje op ~21k-ish, maar dan draait het sentiment weer wat de verkeerde kant op en duurt het allemaal weer langer. Wat op zich wél beter overeen zou komen met de 4-jarige cycle als je het mij vraagt.
Maar ik vraag me af of BTC er alweer aan toe is. Of de tijd, gezien alle omstandigheden in de wereld, rijp is voor grote stijgingen.
Wel is het zo dat BTC een paar flinke opdoffers naar onder heeft gehad door alle perikelen en best eens een relief rally zou kunnen laten zien, waar dat 29-30k scenario prima in zou passen.
Mocht BTC naar 29-30k gaan, pak in ieder geval wel weer wat winst van de BTC die ik de afgelopen periode heb geaccumuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterBridge
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21:19
Verkeerde topic

[ Voor 87% gewijzigd door AlterBridge op 21-02-2023 09:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:50

resusaapje

h less

AlterBridge schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:40:
De beurs is vrij rood. Poetin ging nog speechen? Misschien zitten alle macro omstandigheden vandaag niet zo mee om voor dat laatste volume te zorgen.
Bedankt hè. Jinx.

Nou moet ik weer allemaal fiat klaarzetten om goedkoop in te slaan :(

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ScuL
Allereerst excuses voor de rommelige chart, dit is mijn daily work chart, waar ik van alles in aanteken.

Eerst de 4H
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zuFLnfzgAgenvFAES4tl45pfZ9U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5r4lCMnR1mwnNehaFVX0xDYB.png?f=fotoalbum_large

Mijns inziens zitten we nog steeds in dit patroon wat lijkt op een triangle, of een bull flag afhankelijk hoe je het ziet. Het feit dat we ons nu (relatief kortstondig) buiten het patroon bevinden betekent (nog) niet dat het patroon gebroken is. Bijna alle rode candles op de weg naar beneden hebben redelijke wicks wat op zich bullish is. Op alle LTF zijn we nu oversold. Als ik al niet (vast) zat in een long positie zou ik er nu een openen.

Ter info; de gele lijnen zijn de grenzen van de uptrend waar we al een paar weken in zitten.
Paarse lijn = MA40D

We hebben nu 2x support getest op $23780 en zweven weer richting de 24k.
Volume Point of Control zit op $24600 en dat werkt als een magneet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vdktFN-419_JE3TOOE2J-YKg8p4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S17BbV701DQ2Gqv3WO5GRnMz.png?f=fotoalbum_large

Op LTF zitten we in een falling wedge die redelijk op zijn einde is.

Wat ik zojuist op SC ook al schreef. De beurzen openen over een paar uur; S&P500 zit nu op support (MA40D + 4000 puntengrens). Over pak 'm beet 11 uur krijgen we weer een FOMC update en ik denk dat investeerders daar op zitten te wachten met hun cash in stables. Het openen van de beurzen zou ons minstens weer in de 24000-24500 moeten krijgen en als de FOMC update positief uitkomt denk ik dat de 25k weer in zicht is.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:23

YES

Moderator General Chat
Mijn visie op de afgelopen dagen:
Niet fraai natuurlijk, de structuur van higher lows doorbroken. Positief puntje kan je zien in dat de blauwe zone nog niet verloren is. We zitten er op dit screenshot zelfs boven maar dat zegt nog niets natuurlijk. Als we er wel boven weten te sluiten is er in ieder geval hoop op wat nieuwe support.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/44bgmAst6HrBovNBeoHGdVzi-bo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fTW7TP8CwNzypL6lfgoWoTso.png?f=fotoalbum_large

Op hoger timeframe (1D):
Op de 1D is de hele structuur nog intact, de vorige higher low is hier slechts een wickje en dat is veel minder zwaarwegend, als de low die vandaag gezet is niet ineens alsnog capituleert tot onder de low/wick van 17 februari, zitten we wat mij betreft nog in een uptrend. En dat terwijl de beurs een dikke vette opdonder gekregen heeft de afgelopen dagen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xfu-hgFTmglLBhOxGR13pZwcBoo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JdNm7YV2FCmFRHID5wSbuxJu.png?f=fotoalbum_large

Oh en dan als aanvulling:
Een bullish divergence op de 4h. Is geen bullish teken op zichzelf, maar het kán een aanwijzing voor een trend reversal zijn. In dit geval, tussen twee lows is de waarde van BTC gestegen terwijl de RSI daalt, er is minder kracht voor nodig geweest om de koers toch wat hoger te krijgen ten opzichte van de vorige low.

Het enige nadeel in dit geval is dat het teveel candles beslaat dan je normaal ou willen door hoe RSI opgebouwd is. Op de daily is ie wel geldig en zie ik hem ook nog maar wat minder duidelijk. Dus misschien ben ik in dit geval iets teveel op zoek naar bullish signalen :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ePPLggv4ddqkBD9Jxry-exunKo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0kfrFbHJVm8jcZh0Hb8sCbci.png?f=fotoalbum_large

Conclusie: natuurlijk geen fraaie candles de afgelopen dagen, maar op hogere timeframes is er nog niet zoveel aan de hand. Oké, ik moet even aan mijn gezinnetje uitleggen waarom we de komende dagen kale pasta met een theelepel ketchup eten voor het geval die long zich echt niet hersteld maar dat is toch een kleinigheidje?

Ik laat hem nog even open, pas als we de low van 17 december echt opzoeken ga ik mijn verlies nemen, maar ik hoop dat het niet nodig is :)
@Taro als je dit soort dubbel posten in beide topics niet wil toelaten, verwijder er dan één van beide aub :)

[ Voor 3% gewijzigd door YES op 22-02-2023 23:42 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
YES schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 23:39:
@Taro als je dit soort dubbel posten in beide topics niet wil toelaten, verwijder er dan één van beide aub :)
Wat je het beste kunt doen is in dit NK topic een dergelijk bericht posten en er dan vanuit het SC topic naar verwijzen. Doe ik ook weleens, met de hoop dat er meer serieuze activiteit in dit NK topic komt.

Verder ben ik niet zo'n persoon die ervan geniet om iemand bij de kladden te grijpen. Je levert een mooie bijdrage, los van inhoudelijk ook qua humor, zonder enig persoonlijk voordeel. Dus wordt hopelijk los van sowieso door mij, ook door vele anderen gewaardeerd d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Taro schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 23:45:
[...]

Wat je het beste kunt doen is in dit NK topic een dergelijk bericht posten en er dan vanuit het SC topic naar verwijzen. Doe ik ook weleens, met de hoop dat er meer serieuze activiteit in dit NK topic komt.

Verder ben ik niet zo'n persoon die ervan geniet om iemand bij de kladden te grijpen. Je levert een mooie bijdrage, los van inhoudelijk ook qua humor, zonder enig persoonlijk voordeel. Dus wordt hopelijk los van sowieso door mij, ook door vele anderen gewaardeerd d:)b
Ja mijn voorkeur heeft dan toch om ze in beiden volledig te posten. Ik snap je behoefte naar meer (inhoudelijke) activiteit hier, maar ik denk toch dat als ik hem ga linken, minder mensen het lezen/zien..

En bedankt voor het compliment :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ScuL
Aanvulling op mijn post hierboven:

De beurzen deden het redelijk slecht tijdens de opening maar zowel de S&P500 als de NASDAQ laten een degelijke bodemvorming zien. De S&P500 zit net onder de MA40D, net boven de BSB, én aan de onderkant van een falling wedge die begonnen is op 2 februari met een target van 4200 punten.

FOMC minutes zijn weer "more of the same" ... de inflatie is out of control en we moeten doorblijven gaan met hetzelfde pad. OK. Tot dusverre de paniek en crypto kan waar opklimmen.

Inmiddels zijn we UIT de LTF falling wedge gebroken en weer boven de 24k. Doel van de wedge is 24800.
De eerstvolgende weerstanden zijn;
$24250
$24600
en daarna $24900

Zoals @YES mooi beschrijft is het gunstig dat we een higher low hebben op een HTF
De bullish divergence had ik nog niet ontdekt (ik heb altijd moeite divergences te herkennen dus dank daarvoor)

[ Voor 11% gewijzigd door ScuL op 23-02-2023 09:35 . Reden: updated :) ]

• YES

YES

Moderator General Chat
ScuL schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 23:55:
Zoals @YES mooi beschrijft is het gunstig dat we een lower high hebben op een HTF
De bullish divergence had ik nog niet ontdekt (ik heb altijd moeite divergences te herkennen dus dank daarvoor)
Divergences zijn lastig maar ik vind het wel een mooie indicator, deze is ook niet zo mooi als ik hoopte hoor. Teveel candles en op hogere timeframes is ie veel minder duidelijk. Maar hij is er toch wel, zij het niet heel sterk, op een hoger timeframe. Het hogere timeframe is wel gunstig uiteindelijk :)

Ik zou het echt wel mooi vinden als mijn long nog in het groen komt, als dat ook echt gebeurd zitten we alweer hoog genoeg voor een nieuwe serieuze aanval op de W200 MA en misschien is het dan door de afgelopen dagen juist wel meer solide, doordat we wel even een dip gehad en overwonnen hebben op dat moment.

Maar nu ga ik teveel met hopium strooien :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Hopium of niet: niemand die dus rekening houd hier met een retest van de BSB rond 20,9k? Dat het niveau rond 25,2k iets te veel weerstand blijkt te geven is niet gek. In mei vanaf 17k werd er ook een run up ingezet tot in augustus 2022 hetzelfde prijsniveau niet houdbaar bleek.

Benjamin maakte er zelfs een vergelijk op total market cap met de dot.com crash. Ook toen werd een belangrijke weerstand niet gebroken en volgde er een neerwaartse trend. Wil niet zeggen dat 15,5k niet heel goed de bodem kan zijn, maar evenmin dat de bullrun aan is met flirten met de W200MA.

[ Voor 37% gewijzigd door Joosie200 op 23-02-2023 00:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Joosie200 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 00:10:
Hopium of niet: niemand die dus rekening houd hier met een retest van de BSB rond 20,9k? Dat het niveau rond 25,2k iets te veel weerstand blijkt te geven is niet gek. In mei vanaf 17k werd er ook een run up ingezet tot in augustus 2022 hetzelfde prijsniveau niet houdbaar bleek.
Dat kan natuurlijk echt wel gebeuren. Maar dan heb je het waarschijnlijk wel over een wat langere tijd, als dat binnen een week of zo moet gebeuren mag er wel een flinke shitshow uitbreken. Ik had eigenlijk verwacht dat we dieper weg zouden vallen als de 200W MA dit keer niet geslecht kon worden. De reject bij de vorige poging was echt zo minimaal op htf dat ik daardoor rekende op een dikke vette groene paal er dwars doorheen bij de volgende poging, of juist een hele dikke reject. Ik denk eigenlijk dat wat er nu gebeurd is wel vrij typisch is voor zo'n langdradige sideways markt die je schijnbaar hebt in de tijd tussen de echte bear en bullrun :)

Beurzen verder rekt, slecht economisch en oorlogsnieuws in de komende weken/maanden en we gaan echt nog wel vet dippen. Ik hoop alleen wel dat we de echte bodem gezien hebben inmiddels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
YES schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 00:16:
[...]

Dat kan natuurlijk echt wel gebeuren. Maar dan heb je het waarschijnlijk wel over een wat langere tijd, als dat binnen een week of zo moet gebeuren mag er wel een flinke shitshow uitbreken. Ik had eigenlijk verwacht dat we dieper weg zouden vallen als de 200W MA dit keer niet geslecht kon worden. Ik hoop alleen wel dat we de echte bodem gezien hebben inmiddels.
Dat gaat wel langer duren dan 1 week ja, bedoel als je in pak en beet 8 weken deze run up hebt lijkt mij 8 weken cooling down logischer. Het is flirten met 25k maar echt reject kan ik het nog niet noemen als ie binnen 24u weer boven de 24k veert. Al kan er genoeg macro economisch nieuws dat duwtje als nog geven. Waarbij een bevestiging van 15,5k als bodem ook best kan opspelen denk aan 2015. Januari de eerste keer aangetikt, later tegen september/oktober definitief bevestigt. En toen was de bull run pas echt aan.

Nieuwe oorlogsronde in Oekraïne, escalatie op dat vlak, FED die blijft doorgaan met verhogen, geen soft landing voor de economie in Amerika en als Amerika niest... Dat de CPI hoger dan consensus is binnen gekomen afgelopen keer en de inflatie de weg naar beneden heeft ingezet (energieprijzen kunnen maar zolang blijven doorstijgen) is leuk maar met 6% zit je nog steeds op een 3x zo'n hoge target van 2% wat als gewenst wordt gezien. Verder met een minimale werkloosheid zie ik het verhogen en verkrappen wel aanhouden.

Er zit wat dat betreft niet enkel hopium in voor crypto maar ook voor de nasdaq, s&p. Hopium voor de bull run is aan / pivot is daar. Het is mij iets te optimistisch voor nu. En natuurlijk lonkt dat perspectief meer (wenn Moon, wenn Lambo) Maar kan geen kwaad om rekening te houden met het tegendeel.

[ Voor 5% gewijzigd door Joosie200 op 23-02-2023 00:28 ]

• YES

YES

Moderator General Chat
Joosie200 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 00:27:
[...]

Dat gaat wel langer duren dan 1 week ja, bedoel als je in pak en beet 8 weken deze run up hebt lijkt mij 8 weken cooling down logischer. Het is flirten met 25k maar echt reject kan ik het nog niet noemen als ie binnen 24u weer boven de 24k veert. Al kan er genoeg macro economisch nieuws dat duwtje als nog geven. Waarbij een bevestiging van 15,5k als bodem ook best kan opspelen denk aan 2015. Januari de eerste keer aangetikt, later tegen september/oktober definitief bevestigt. En toen was de bull run pas echt aan.

Nieuwe oorlogsronde in Oekraïne, escalatie op dat vlak, FED die blijft doorgaan met verhogen, geen soft landing voor de economie in Amerika en als Amerika niest... Dat de CPI hoger dan consensus is binnen gekomen afgelopen keer en de inflatie de weg naar beneden heeft ingezet (energieprijzen kunnen maar zolang blijven doorstijgen) is leuk maar met 6% zit je nog steeds op een 3x zo'n hoge target van 2% wat als gewenst wordt gezien. Verder met een minimale werkloosheid zie ik het verhogen en verkrappen wel aanhouden.

Er zit wat dat betreft niet enkel hopium in voor crypto maar ook voor de nasdaq, s&p. Hopium voor de bull run is aan / pivot is daar. Het is mij iets te optimistisch voor nu. En natuurlijk lonkt dat perspectief meer (wenn Moon, wenn Lambo) Maar kan geen kwaad om rekening te houden met het tegendeel.
Ik denk dat we behoorlijk op één lijn zitten. Maar ik kijk naar de charts eigenlijk vooral op wat kortere termijn en neem dan potentieel bullish of bearish macro economisch nieuws/sentiment niet direct mee.
In dat opzicht denk ik inderdaad ook niet dat de echte aanval op de 200W MA al geweest is. Als ik de overtuiging had dat die voorlopig klaar was en niet weer komt in de komende weken, dan had ik die long met dik verlies wel gesloten, nu gok ik het erop doordat we al zo snel weer boven de 24k zitten.

We zullen het mee maken, maar ik heb het eerder al in het SC topic gepost (dacht ik), vorige cycli duurde de sideways-periode tussen de echte bear market waarbij alles leeg loopt en een nieuwe bullrun, volgens mij, veel langer dan hoe lang we er nu in zitten.

Rangen tussen 20k en 30k of zo (echt zomaar uit de lucht gegrepen overigens) is m.i. prima voor nog een hele tijd. Hopelijk word ik snel genoeg goed in het traden dat ik in die tijd flink sats kan sparen :)

• ScuL
YES schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 23:39:
Mijn visie op de afgelopen dagen:
Ik zie nog iets in je post, de RSI zit in een falling wedge op de 4H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beug
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2m--CHNuKC1X4a-OtbnpnfRB2ok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xZbDp3a1G3pNK1bjdUuYWFHy.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn we hier naar onderweg?
Kan ook nog lager getekend worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Beug op 24-02-2023 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:41
Ik zit indd naar de 22.5K USD als support te kijken. Houd die niet meer, dan is +/- 20k USD next

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beug
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OUx1ICkluQoO18fSctyh6Y6bGWU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xtjGH7DNyT4maf8EXQvyP5Tx.jpg?f=fotoalbum_large

Momenteel bovenkant van eerder kanaal aan het terug testen. Kan ook hier support vinden, anders kijk ik naar die twee andere lijnen (hierboven) en de diagonale lijn die eerder als support diende.

Excuses voor de slordige lijnen. Gsm-dikke-vinger-werk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e184_qXrSfyqE-nFsSU37YrZK_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RVDHQFRzRetbL5fw2KGw2qlg.jpg?f=fotoalbum_large

Weet ook niet of die diagonale lijn echt geldig is, tweede punt valt ook net samen met onderkant kanaal.

Edit: excuses voor de euro charts hierboven , maar de support op 22500 dollar blijft voorlopig alleszins standhouden (zie onderste chart)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQdljkB51ikseFG8FrD2WMxAhUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/udz5lfsYorJOwQXJmllv82RZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door Beug op 24-02-2023 20:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Het ziet er momenteel niet heel sterk uit voor BTC. Dalende trend op het huidige supportlevel. Ik heb drie situaties waarin dit recent ook (ongeveer) zo ging bij in de chart aangegeven. Nummer drie is eigenlijk de meest duidelijke, de andere twee zijn wat slordiger omdat de trend nog een soort van gebroken werd nadat support gevonden werd met een wick. Hoe het dit keer uitspeelt is natuurlijk niet met zekerheid te zeggen, maar ik vind het niet zo sterk ogen allemaal.

Als support hier breekt ligt op ~22.3K het volgende support level mijns inziens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MtW5Xa9LVw1u3e0wPXcbsVdzBKY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TYes2iFZgekZcly5RMJMcVyV.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door YES op 25-02-2023 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
YES schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 14:00:
Het ziet er momenteel niet heel sterk uit voor BTC. Dalende trend op het huidige supportlevel.
Als support hier breekt ligt op ~22.3K het volgende support level mijns inziens.
En mocht die geen support bieden dan wellicht 21,3k, het level waarvan we door FTX in november naar beneden gingen. Bovendien het niveau waar de koers rond 14-16 januari 2023 even bleef hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Joosie200 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 14:17:
[...]

En mocht die geen support bieden dan wellicht 21,3k, het level waarvan we door FTX in november naar beneden gingen. Bovendien het niveau waar de koers rond 14-16 januari 2023 even bleef hangen.
Ik hoop niet dat zoiets meteen gebeurd, die zone heb ik liever nog als buffer voor als er wat negatieve macro-economische factoren mochten opspelen. Maar wel mee eens dat daar ook een duidelijke support ligt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lez_0r0ytnVF6bbS2k_KqJ1QNVM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jA9sF6d30SodeYoik1aFQGNI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• ScuL
Ik ben nog steeds overtuigd van een bullish jaar voor BTC. Dit soort dumps zijn minder fijn, in dit geval leg ik de oorzaak bij macro-economische factoren gecombineerd met whale manipulatie rond de options expiry (hierover later meer)

Echter when in doubt - zoom out; op grotere schaal is er weinig veranderd. We zijn nog steeds boven de 21k zone die ons naar de verdoemenis heeft gebracht en we zijn nog steeds aan het strijden om de MA200W te flippen naar support (en daarmee 25k te doorbreken).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lepqtvslAma_nhwN0YK1tF5Vw8Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/opwCPj1tXYyv1lvbzgLRYYCN.png?f=fotoalbum_large

Op de daily is er weinig aan de hand. We zijn boven de diverse MA's, boven de BSB en hebben nog steeds als doel fib level 28k. Binnen de daily zie je dit fraaie blauwe kanaal waarmee aan het opklimmen zijn uit de downtrend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43CQX7SRGJGStHIVU6nqyEFPs5s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/J0QmGeue0VqBgsloiemZfu8w.png?f=fotoalbum_large

Binnen de 4H wat meer detail. We zien de eerste channel (tussen de 22k en 24k)
Daarna de dump uit dat kanaal terug naar support om 21k te re-testen

Nu zitten we opnieuw in een channel.
Tussen de dump van het eerste channel en nu zie je dat we steunen op de paarse lijn (de MA40D).
Ik heb ook een lijn daar langs gelegd, de bodem van het blauwe kanaal.

Op de 4H is duidelijk te zien dat de RSI weer op weg is naar meer upside (falling wedge) en dat de MACD aan het flippen is. Imo zitten we nu op een reversal punt en gaan we vanaf hier weer omhoog om de 24k te reclaimen en 25k opnieuw proberen te flippen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wr7vPCs2BAZGPgIM7EjhKUPZiPQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FEDnNedqaXUY2TR0o7sx84Ed.png?f=fotoalbum_large

Dan de beurzen, binnen de SPX (S&P500) zitten we in een paarse wedge waar we eerder zijn uitgebroken. Ik heb diverse trendlijnen hier gezet voor de opwaartse en neerwaartse bewegingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6RINnw4RRJwhswwhHZLWYeg2Bos=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mCp1H002j1zjMyVCE0P6gLaI.png?f=fotoalbum_large

De laatste dump afgelopen vrijdag stuurde de SPX richting de BSB en een re-test van het 3935 level waarmee we de breakout uit de grote paarse wedge hebben geverifiëerd. Duidelijk te zien wanneer ingezoomd (hieronder op de 4H). Wederom hier de RSI door het putje en de MACD met een neiging te ronden en de bovenkant van het huidige kanaal weer op te zoeken (bij 4040).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gUJIJDoHpZF2PP2f8BOXhEjlvsg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H8BDyxgc0Merc6ueJoQ67Jcb.png?f=fotoalbum_large

De macro cijfers van de Fed kwamen een beetje als een verrassing, niemand hecht zo veel waarde aan precies die cijfers voor crypto. Maar de aandelenbeurzen hadden een heftigere reactie en daar trekt BTC zich helaas wel wat van aan.

Daarmee gecombineerd de option expiry van afgelopen vrijdag. De beren hadden ingezet op 21700 en wilde kostte wat het kost hun verliezen beperken. De macro situatie gaf hen een opening om een dump in gang te zetten. In het begin ging dat moeizaam maar nadat bepaalde levels worden gebroken krijg je een lawine van stoploss triggers en liquidaties. Dit toont weer aan dat TA heel erg nuttig is voor het bepalen van een richting van de markt, maar wel onderhevig is aan de nukken van externe factoren die je vooraf niet kunt voorzien.

Ik zeg voorzichtig dat ik deze week een relief rally verwacht richting de 24k, we moeten namelijk op de monthly een groene kaars neerzetten om de uptrend door te zetten en dat laten de bulls zich vermoedelijk niet afpakken

-edit-

nog één ding dat ik vergeten was. toen we meerdere pogingen maakten om de 25k te breken heb ik iets oerdoms over het hoofd gezien. op de daily werd bij iedere poging om de 25k te doorbreken de RSI steeds zwakker. als ik op de daily RSI had gelet had ik waarschijnlijk bij de derde poging short gegaan. daarentegen zat ik meer in de 4H te kijken en heb ik dit belangrijke signaal gemist |:(

[ Voor 4% gewijzigd door ScuL op 26-02-2023 06:56 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ScuL
Een extra post omdat dit te moeite waard is om ook te benoemen. Op 27 februari om 14:30 NL tijd worden de "US Durable Goods" cijfers bekend gemaakt. Wederom zo'n nietszeggende stat die in principe op crypto weinig invloed zou moeten hebben.

Echter de DXY staat weer te bokken als een wilde stier en het lijkt erop dat deze cijfers daar invloed op gaan hebben, en dus ook op BTC
US Durable Goods New Orders MoM, measures the month over month percent change in orders placed net of cancellations for manufactured durable goods, where durable goods are defined as products with at least a three-year life expectancy. As a leading indicator in the US, when there is an expectation of improvement or growth in the economy, new orders of manufactured durable goods increase. This is reflected in July 2014 where a strong demand for aircraft led to a 23.21% increase from the previous month’s value.

US Durable Goods New Orders MoM is at 5.63%, compared to -1.75% last month and 1.16% last year. This is higher than the long term average of 0.34%.
Interpretatie:
  • A higher reading indicates increased manufacturing activity.
  • A higher than expected reading should be taken as positive/bullish for the USD, while a lower than expected reading should be taken as negative/bearish for the USD.
De verwachte cijfers zijn -4% (!!). Als hierdoor de DXY een flinke optater krijgt dan geeft dat redelijk wat hopium voor BTC.

bronnen:
https://ycharts.com/indicators/us_durable_goods_orders_mom
https://www.investing.com...e-durable-goods-orders-59
https://www.fxstreet.com/...78-4df3-88f1-c35ae395018a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
ScuL schreef op zondag 26 februari 2023 @ 12:45:
Interpretatie:
  • A higher reading indicates increased manufacturing activity.
  • A higher than expected reading should be taken as positive/bullish for the USD, while a lower than expected reading should be taken as negative/bearish for the USD.
De verwachte cijfers zijn -4% (!!). Als hierdoor de DXY een flinke optater krijgt dan geeft dat redelijk wat hopium voor BTC.
Dat lees ik toch anders. Expected is dus -4%. Beter dan expected (zeg -3, -2%) is bullish voor de DXY / usd. Slechter dan expected (zeg -6/-5%) is bearish voor DXY, bullish asset classes als crypto.

Het gaat om de relatie tussen het feitelijke cijfer tov de consensus/verwachting. Dat men - 4% verwacht zegt nog niks over het echte eindcijfer. Zo werkt het ook qua cpi reports. Expectation is X, bekend word gemaakt X +% of X -%. Of exact X, kan altijd ook nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Op de lange termijn ben ik natuurlijk bullish, maar er zijn imho nog wel wat struikelblokken te gaan.

Zo zullen de gewone beurzen vast niet heel leuk reageren als het volgende nieuws bijvoorbeeld doorgaat en de tegenreactie, zoals beloofd door Biden, redelijk fel zal zijn:
https://www.cbsnews.com/n...-china-russia-lethal-aid/

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ScuL
NASDAQ 4H. Behoeft dit uitleg?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_k1nBA1hsy5ounuDYHkJSSJVkvc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z77k823zBJ1n7tXtamWHnjgD.png?f=fotoalbum_large

Bounce op de MA40D/BSB. Falling wedge zowel in prijsactie als in RSI...
fingers crossed :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beug
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NhbhpnW2hU7ZpGyhD7YfMH7nwc4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JDUiyANfFI99xPaIvj9Eqt0R.jpg?f=fotoalbum_large

Kijken of deze bounce zich kan doorzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Beug schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:31:
[Afbeelding]

Kijken of deze bounce zich kan doorzetten.
Bij één van je vorige posts kon ik ook al bepaalde wicks niet terugvinden op mijn eigen chart, en nu had ik dat weer. Ik gebruik de BTC/USDT chart van Binance, jij die van Coinbase en met USD ipv een stable als tradingpair zie ik. Wellicht zit daar een verschil in?

Kijk maar, ik heb de wicks omcirkeld om het duidelijk te maken, de linkse wick komt lang niet zo laag als bij jouw chart:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wAoEGfZi8HkqtjDRJgHS3Z05uoQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Jk6MUkrd2jdXavxO45T8JLGS.png?f=fotoalbum_large

Edit: ik zie nu dat volume van het pair op Coinbase op jouw chart vele malen lager ligt dat van het BTC/USDT pair op Binance. Dat maakt het door jouw gebruikte pair wel gevoeliger voor (kleine) afwijkingen blijkbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door YES op 27-02-2023 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beug
YES schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:40:
[...]

Bij één van je vorige posts kon ik ook al bepaalde wicks niet terugvinden op mijn eigen chart, en nu had ik dat weer. Ik gebruik de BTC/USDT chart van Binance, jij die van Coinbase en met USD ipv een stable als tradingpair zie ik. Wellicht zit daar een verschil in?

Kijk maar, ik heb de wicks omcirkeld om het duidelijk te maken, de linkse wick komt lang niet zo laag als bij jouw chart:
[Afbeelding]

Edit: ik zie nu dat volume van het pair op Coinbase op jouw chart vele malen lager ligt dat van het BTC/USDT pair op Binance. Dat maakt het door jouw gebruikte pair wel gevoeliger voor (kleine) afwijkingen blijkbaar.
Goed opgemerkt Visca, kan ik beter jouw parameters gebruiken? Het is natuurlijk de bedoeling om de meest gangbare te gebruiken om een zo accuraat mogelijk beeld te krijgen. Dus ik denk van wel :) USDT en Binance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Beug schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:19:
[...]

Goed opgemerkt Visca, kan ik beter jouw parameters gebruiken? Het is natuurlijk de bedoeling om de meest gangbare te gebruiken om een zo accuraat mogelijk beeld te krijgen. Dus ik denk van wel :) USDT en Binance.
Zo heb ik het wel geleerd. Moet dan wel meteen toegeven dat ik me verder weinig verdiept heb in welke combinatie van exchange/pair de beste is. Binance is in ieder geval wel de grootste exchange, per pair kan je dan nog kijken welke het meeste volume heeft/het meest betrouwbaar is in dat opzicht denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
In mijn visie is het meest accurate paar in Tradingview BITSTAMP BTC/USD , echter Binance/USDT is ook goed vanwege het volume. Ik gebruik 3 verschillende BTC paren om te charten waarbij BITSTAMP mijn langetermijnsvisie weergeeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
Joosie200 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 13:07:
[...]

Dat lees ik toch anders. Expected is dus -4%. Beter dan expected (zeg -3, -2%) is bullish voor de DXY / usd. Slechter dan expected (zeg -6/-5%) is bearish voor DXY, bullish asset classes als crypto.

Het gaat om de relatie tussen het feitelijke cijfer tov de consensus/verwachting. Dat men - 4% verwacht zegt nog niks over het echte eindcijfer. Zo werkt het ook qua cpi reports. Expectation is X, bekend word gemaakt X +% of X -%. Of exact X, kan altijd ook nog.
Het uiteindelijke resultaat was -4.5% en dat gaf de DXY een redelijke klap onder de 105. Beurzen veerden ook weer op. Nu de monthly close nog door en we kunnen weer omhoog :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Was het nou bullish of bearish wat er vandaag gebeurde?

Hoewel de move zeer bullish leek werd er daarna flink gedumpt. Ik dacht na een tijdje, dit is het, ik sluit mijn short en hij blijft boven range low. Maar nee, daar gingen we ook onder. Echter de vrij snelle reclaim zaait eigenlijk nog meer twijfel. Ergens is het erg bullish dat de range direct teruggepakt is en normaal gesproken is bij snelle reclaim van een range een move naar range eq of zelfs high niet gek, alleen doordat de reclaim volgt op een zeer recent mislukte reclaim weet ik het niet.

Onzeker punt wat mij betreft:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/27qv1Pywi2VKJYWeHLdVbTouP9k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QEhMan1BTISSe2kbRGv3mrqw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Higher lows en higher highs, we zitten in een channel omhoog op de 4h, maar de onderkant is meermaals getest en de closes komen ook dichter bij de onderkant, terwijl aan de bovenkant juist de closes verder verwijderd raken van de trendlijn. Ik vind het er, puur en alleen naar BTC kijkend, niet heel sterk uit zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Lk8tDvGfj2pBDj_B86PDtvf49s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N5y6x0jTpc6EBVg90WMRA0W1.png?f=fotoalbum_large

Ten opzichte van stonks en dollar is het wel redelijk netjes hoe BTC zich houdt, maar als de dollar doortrekt naar boven en stonks de opleving van vandaag niet door weet te zetten acht ik de kant op een doorbaak aan de onderkant van dit channel aannemelijk, zeker gezien het afzwakken van de trend zoals eerder benoemd.
Echter, wie weet wordt de dollar teruggeduwd en geven SPX en bijv. NASDAQ hun groene dag een positief vervolg morgen en wil BTC dan ook mee doen aan het feestje door een mega dikke groene paal te printen richting de bovenkant van het channel :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beug
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iqqTqtRKYGZ_9sDJ9_N8Vd3IZAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NCMuGqTXDXTvUINxlc8h7KpY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lmX6zqsMuGX45PknlkXhStAbQXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fTG9rGlc7ehlodYkfeW5YCex.jpg?f=fotoalbum_large

Zo zo, kunnen we hier al meer uit opmaken? Eerst een beetje Silvergate fud maar wel een s&p die een bounce maakt. Verder zie ik ons nog wel een aantal levels in tact houden voorlopig. Volgende week dinsdag Powell aan het woord.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beug
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xk3pM01kGu5_waKe8g7hkBjlHKA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HYN6CL7gPfyb0BETJReFUBP5.jpg?f=fotoalbum_large

Nog steeds in het kanaaltje tussen pakweg 22138 en 22600. Vandaag om 16 uur spreekt de Fed. Ook morgen 8 maart en 10 maart zijn er fed events. Misschien geeft dat een duwtje uit het kanaal.

Edit: onderkant kanaal verloren, alsook de blauwe diagonale trendlijn is gebroken, kunnen nog een stuk naar beneden vooraleer ik support zie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gy6k2W47prSB2yAV17HYRxjxcvc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vUoFUbeYnMN81AA457AhRDMo.jpg?f=fotoalbum_large

Op 21570 zie ik nog een level liggen die we mogelijks gaan opzoeken, en hopelijk houden, anders vrees ik dat de structuur verloren gaan.

[ Voor 36% gewijzigd door Beug op 08-03-2023 13:00 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ScuL
Tumultueuze periode voor de markten.

Powell speech was duidelijk, er komen meer rate hikes aan om inflatie te bestrijden.
Persoonlijk vond ik de reactie van zowel crypto als stonks redelijk tam. De reden daarvoor is imo dat deze dump al was "ingeprijsd" gezien de prijsactie van afgelopen week re Silvergate en de whale sale

22k blijkt op het moment vrij sterk te houden . DXY is gevaarlijk hoog weer.
De beurzen veerden redelijk op hun support (SPX op de BSB @3980 en NASDAQ op het 12k level)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Weer support aan het testen, gebeurd elke keer snel na de vorige keer en de bounces zijn ook niet indrukwekkend. Mijn gevoel zegt dat we die zone daaronder, rond de 21.5k (waar nieuwe support zit) wel gaan opzoeken, of er moet iets geks gebeuren wat dat voorkomt.
@Taro liggen er nog dikke support-MA's in het verschiet volgens jou (dat is toch meer jouw expertise, ik weet behalve de 200W MA weinig belangrijke waar ik naar moet/kan kijken :) )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sxCTq9tOZ_RmCwM1YdZo16kVyGA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/03jUFGfnXHplReW6QScoEY8V.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door YES op 08-03-2023 19:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@YES Alles komt mooi samen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XeuMOkheaSo6cE1_pi2bjy1tom0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8tAo2clU29lWWuEEyCGQ83yM.png?f=fotoalbum_large

Linksbovenin staan de verschillende MA's benoemd icm bijbehorende niveaus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Taro schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:48:
@YES Alles komt mooi samen:
[Afbeelding]

Linksbovenin staan de verschillende MA's benoemd icm bijbehorende niveaus.
Oh dat sterkt mij in de gedachte dat we nog wat verder omlaag kunnen maar dan ook dat we bij die 21.5k (evt met wick) wel een bounce moeten gaan zien, anders gaan we misschien in één ruk door meerdere supports heen donderen.

Plan voor nu: short laten lopen tot 21.565, alerts instellen op Tradingview voor de onderkant van de zone daar en iets daarboven nog één en indien ik aan de knoppen zit wellicht meteen een long met strakke stoploss openen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:24

almightyarjen

When does the hurting stop?

Meestal wordt de bullmarket supportband getest als support voordat er verder omhoog gegaan kan worden. Aangezien dat nog niet is gebeurd sinds we erdoor naar boven zijn gegaan is dat denk ik een interessant niveau om ook in de gaten te houden (bovenkant, 21.200).

[ Voor 8% gewijzigd door almightyarjen op 08-03-2023 20:06 ]

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScuL
Bitcoin Dominance zit in een falling wedge
De alts zullen hard blijven bloeden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j37NTMu6lSL8tb8iyhe5-1k9mrU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TcJifHAkhHR8O7giDz8m2l0A.png?f=fotoalbum_large

Nog wat Hopium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k1ZSvbVc7aFoGzgwZ9YdHfz_f6A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jmAgXgF131Sb3Bs9twn7hk9m.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door ScuL op 08-03-2023 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
YES schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:52:
[...]

Oh dat sterkt mij in de gedachte dat we nog wat verder omlaag kunnen maar dan ook dat we bij die 21.5k (evt met wick) wel een bounce moeten gaan zien, anders gaan we misschien in één ruk door meerdere supports heen donderen.

Plan voor nu: short laten lopen tot 21.565, alerts instellen op Tradingview voor de onderkant van de zone daar en iets daarboven nog één en indien ik aan de knoppen zit wellicht meteen een long met strakke stoploss openen :)
Mooi aangetikt, short is daar gesloten, op 21.656,- (zie nu dat ik het bedrag in de vorige post verkeerd had neergezet :F ).
Zat niet aan de knoppen dus geen long geopend en vooralsnog is dat prima, de bounce is allesbehalve veelbelovend als je het mij vraagt. Zone is hiermee ook nog niet echt getest dus ook niet direct zorgwekkend dat een dikke bounce uitblijft. Sowieso kan het maar zo dat we deze zone straks gewoon doorkruisen om de hele serie MA's en de BMSB te gaan testen..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yr_1EsOkmgv4KtKu736m89yLap4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bGPj7a27v0WYOciUIIeVuxY3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
De MA99D zit op $20230 en het kan zijn dat dat ons stuiterpunt is. We zitten inmiddels halverwege de BSB (top = $21250, onderkant $19750)

De alts zijn allemaal kapot aan het bloeden. Dit geeft goede kansen voor traders bij een ommekeer.
Voor zover ik kan zien is de dump een combinatie van de beurzen die zwaar aan het kelderen zijn en Silvergate FUD.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bitcoin is gebounced op de 1D MA200 & onderkant Bullmarket Support Band. Daarna niet gelukt om door de 1W MA300 te gaan. Deze 3, samen met de 3D MA99 en bovenkant BMSB komen steeds dichter bij elkaar. Dat kan voor een mooie compressie icm een maagomdraaiende enorme groene of rode candle zorgen.

4H:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IwM5CSKlBZNjhrV4UmVChbX3TTk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OJd9YLrANeLMg9vDjSox4ccY.png?f=fotoalbum_large

1D:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bf44FzupVjELOmDDg2f4xZ1ZbNg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZBBT1EQPdMUlQtBwIYLxYI5m.png?f=fotoalbum_large

3D:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WWmX3TQPrmW7QBkFdr6fsnbaiAc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6p8KI63D5vRxTle2zmNk69s6.png?f=fotoalbum_large

1W:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qt_ErYLUXMdoTAYZBdhld2VE1kM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oHn1CEBIYMLJz08SmxTMz2e3.png?f=fotoalbum_large

1M:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xRNAsRCbRffU79nmGIvSEwTUGvU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z7aCx4BmO2YLDjgjFqZlwrgx.png?f=fotoalbum_large

En 1Y (Na 1 rode candle volgen tot nu toe altijd 2-3 groene candles):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_knw2wQQEoQiYqNZ37C4ncnFFjw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/73XyB7R23VbJfiLuckq7EcEc.png?f=fotoalbum_large

Ondanks dat het er de laatste dagen/weken niet zo lekker uit ziet, zullen we dit over waarschijnlijk 0,5 - 4 jaar als een hobbeltje en gezonde test van de onderste regionen zien. Ik hoop natuurlijk dat deze uitspraak "well aged" ;), maar als je terugkijkt zie je wel vaker veel volatiliteit en grote bewegingen in de onderste regionen. Maandag volgen er wederom rentebesluiten en nieuws en dan kan er prima een mooie wick naar beneden volgen. We moeten nog een echte capitulatie candle zien. In mijn ogen moet de 17.8k minimaal houden, anders is 15.4k waarschijnlijk next en als die niet houdt, pfoe...

Aan de andere kant is het bullish als er nu een higher low in de maak is en de onderkant van de BMSB het houdt. Wat we ook niet moeten vergeten is dat we op dit moment de oude 2017 ATH aan het testen zijn. Daarmee zou dit goede support kunnen worden.

TL;DR: Op korte termijn zijn er echt nog wel wat rode candles te verwachten, maar even uitzoomen en dan ziet het er op zich nog wel prima uit. Hopelijk beschouwen we achteraf gezien de huidige regionen als mooie inkoopkansjes.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Update, 1DW MA200 inmiddels doorbroken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CLaWTF-Y9Q5LjZ7fGcaEkHs0jDk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ni2KYRSLgbV7vZFnNNac9Xzk.png?f=fotoalbum_large

Belangrijkste is nu dat het gedeelte erboven niet opnieuw een wick wordt en de koers weer onder de MA200 duikt. De laatste groene candles zien er in ieder geval goed bullish uit, dus hopelijk is dit de start van iets moois.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
:X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TLJ4Uh6g_1dbypvOpJB5lNWa-TU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X9XGj2ePMJdCwM1CmgIbB8ir.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Nou niet onder de 26.550 terugzakken aub...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnNexWF_X9i9BjQwNsM2neBCCLg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eQhdx0K5SOiB8XJ9C7Rzy8fd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-09 20:34

NeoflexNL

Forever young

Taro schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 17:05:
Update, 1D MA200 inmiddels doorbroken
Moet denk ik weekly zijn?

Ben heel benieuwd of we dit niveau tot de weekly close kunnen vasthouden. Zou een hele sterke zijn..

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
d:)b Gecorrigeerd.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Steady...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/12a9oeaSw4nG9z-U85pxwEE0GSE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wm0e0lfMQE1v3ZoLShncWfyB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beug
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MERcP_GTyXbxbmvbqDZ_-HXLJMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LW9k9r0aZ1eJvovbhO62IlWt.jpg?f=fotoalbum_large

Een beetje rangen tijdens het weekend zou niet slecht zijn. Aan de onderkant 27055 in de gaten houden.

Edit: op de 1H zitten we nog in de range, met misschien een nieuwe poging om de range highs te breken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sCdvfF-ceN0gvdvenY8EpAOgyBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WiUvxwprIxtD6Hc95LPHnEsB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Beug op 19-03-2023 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• braek
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-09 19:50
Ik zie meer en meer berichten verschijnen dat Bitcoin dit jaar wel eens 1 miljoen Dollar als waarde kan bereiken, ten gevolgde van de bankencrisis... Maar hoe realistisch is dat eigenlijk? :)

MacBook Pro 2021 - 16 inch - M1 Pro - 32 GB memory - 1 TB storage

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
braek schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 21:14:
Ik zie meer en meer berichten verschijnen dat Bitcoin dit jaar wel eens 1 miljoen Dollar als waarde kan bereiken, ten gevolgde van de bankencrisis... Maar hoe realistisch is dat eigenlijk? :)
Iedere lange termijn voorspelling is pure speculatie zonder enige basis. BTC kan over een jaar tijd 200k zijn of 2k. Er is niemand die het weet, dus 1M roepen is niets meer dan wat roepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:54
braek schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 21:14:
1 miljoen, dit jaar?
Ik heb geen glazen bol maar dit lijkt me erg onwaarschijnlijk.
In 2019/2020 maakten ze iedereen gek dat de koers naar 100.000 zou gaan dat jaar; bleek ook verre van te zijn.

Ooit - 1 miljoen? Misschien...
Maar ik zie zoiets de komende 8 jaar ofzo niet gebeuren heel eerlijk gezegd... Maargoed wie ben ik, crypto blijft wat mij betreft een casino gezien ieder beetje goed nieuws de koers soms onverwachts omhoog duwt of negatief nieuws ervoor zorgt dat alle angstige beleggers hun keutel intrekken en snel alles eruit halen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beug
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4GThxwou6IuquZTx3wb8lNWntFk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8d1RMQ8Su4wTUNLZHOUuloIt.jpg?f=fotoalbum_large

En de range high is uitgetikt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:18
Jasikevicius3 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:41:
[...]

1 miljoen, dit jaar?
In 2019/2020 maakten ze iedereen gek dat de koers naar 100.000 zou gaan dat jaar; bleek ook verre van te zijn.
Als we weer 31% onder het doel uitkomen dan is iedereen hier daar best tevreden mee denk ik d:)b
[...]

Maar ik zie zoiets de komende 8 jaar ofzo niet gebeuren heel eerlijk gezegd... Maargoed wie ben ik, crypto blijft wat mij betreft een casino gezien ieder beetje goed nieuws de koers soms onverwachts omhoog duwt of negatief nieuws ervoor zorgt dat alle angstige beleggers hun keutel intrekken en snel alles eruit halen..
Lijkt net aandelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ziet er vooralsnog prima uit. Wel goed om de Bitcoin dominance in de gaten te houden, Bitcoin doet het op dit moment gemiddeld beter dan vele alts, dus als je de BTC hoeveelheid van je pf niet wil laten kelderen, dan is het goed daar rekening mee te houden en dus voldoende BTC in de pf te hebben vs de hoeveelheid alts.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/85GDCucgwyIoWtJMXL0yQYCRQ04=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d8PxEnHg4kIqJZ3JdYqUdzNk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braek
[...]

1 miljoen, dit jaar?

De ex-Coinbase CTO beweert dat bitcoin naar 1 miljoen USD (binnen de 3 maanden) kan gaan ten gevolgde van hyperinflatie veroorzaakt door de bankencrisis in de USA. Lijkt mij heel extreem, maar het rommelt daar wel hard in de bankwereld van de USA... Maar er moeten plots wel heel veel mensen op de bitcoin-kar willen springen als dat echt zou gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

braek schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:05:
[...]

De ex-Coinbase CTO beweert dat bitcoin naar 1 miljoen USD (binnen de 3 maanden) kan gaan ten gevolgde van hyperinflatie veroorzaakt door de bankencrisis in de USA. Lijkt mij heel extreem, maar het rommelt daar wel hard in de bankwereld van de USA... Maar er moeten plots wel heel veel mensen op de bitcoin-kar willen springen als dat echt zou gebeuren.
Als dat zo is dan is FIAT niets meer waard. Iedereen, inclusief de banken zet dan iedere stuiver om. In plaats van die goud naar FIAT wisselkantoren ga je BTC wisselkantoren zien. Loop je mee een paar flappen binnen en een ledger naar buiten! Net zoals iedereen toen bij de euro zo’n gratis setje kreeg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rgJn1roZci2MTQmWqfE6FGr92qM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3wOXCAVseSgcSfNWodlfN6W5.jpg?f=user_large

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hgmaster
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-03 21:56
Coldcat schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:46:
[...]

Als dat zo is dan is FIAT niets meer waard. Iedereen, inclusief de banken zet dan iedere stuiver om. In plaats van die goud naar FIAT wisselkantoren ga je BTC wisselkantoren zien. Loop je mee een paar flappen binnen en een ledger naar buiten! Net zoals iedereen toen bij de euro zo’n gratis setje kreeg:

[Afbeelding]
Hee.... die heb ik hier nog in ongeopend plastic liggen 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beug
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ud2ehWkkxTea01a5XrtrTRRlsX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZvijAy8YmFQSpcr7FZZWKCvt.jpg?f=fotoalbum_large

Afgeketst op 28.400. Retest van enig belang. Straks weekly close.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
braek schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:05:
[...]

Of andersom, wanneer steeds minder mensen hun BTC willen verkopen bij gelijkblijvende vraag.

Maar het lijkt me ook sterk inderdaad.

[ Voor 3% gewijzigd door Numbers op 20-03-2023 08:43 ]

Trust me when I say this is only the beginning.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Friendly reminder dat we op de HTF nu een belangrijke range ingaan die als resistance kan (gaan) werken. Ik acht het niet echt realistisch dat we hier doorheen knallen, een retest doen en richting de volgende range gaan (36k-40k).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9I43FaW2NafaHj1n_sK2Z5iNB8w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Kj8yuR479gK5RhzG3WgOVqGA.png?f=fotoalbum_large

De FOMC later vandaag staat garant voor vuurwerk, ik denk dat de volatiliteit (op zowel equity als crypto markten) zowel de bulls als de bears rekt laat gaan. Verder zie ik deze resistance voor problemen zorgen op de short-medium term, maar dat is ook aangewakkerd door mijn bearish bias.

SPX zit momenteel ook tegen resistance aan te hikken en de DXY hangt op een belangrijk supportniveau. Interessante week.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceblack24
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:00
Verder zie ik deze resistance voor problemen zorgen op de short-medium term, maar dat is ook aangewakkerd door mijn bearish bias.
Mag ik vragen wat maakt dat je een bearish bias hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19:44
Als je deze plaatjes erbij neemt wordt het volgend jaar wel extreem interessant wat Bitcoin gaat doen na de halving…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ytwW_s_jcee8l5CF6WwaS_bMKA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1riv4HnODySWGoujubQ9mb2Z.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rOHY8j0guFuuWg6reaeO9iWVWeE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DdDXnwjOJn5QXV8Zcpil0SaP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:36
Alpina schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:41:
Als je deze plaatjes erbij neemt wordt het volgend jaar wel extreem interessant wat Bitcoin gaat doen na de halving…

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mocht dit zo uitspelen dan zou het best eens kunnen zijn dat we een bull krijgen met een redelijk snelle blow off top en daarna een lange bear.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
iceblack24 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:17:
[...]

Mag ik vragen wat maakt dat je een bearish bias hebt?
Macro gerelateerd met name.

Zo'n beetje alles duidt op een aanstaande recessie. Ik snap dat Bitcoin een asset class op zich is en dat we (nog) niet precies weten hoe Bitcoin zich gaat gedragen in economisch en/of financieel-monetair zware tijden, maar ik geloof niet in een hyperbitconization/hyperinflation narratief op de korte termijn. Veel te veel Sci-Fi en wishful thinking.
  • Yield curve inverted, dieper dan ooit tevoren. We zijn nog niet eens uninverted en historisch gezien is de bodem van equity markten altijd na de uninversion geweest
  • Aanhoudende inflatie en bijpassend rentebeleid met een terminal rate die nog niet in zicht is. Ook hier geldt, pas na de pivot bodemt de markt. We zijn nog niet eens gepivot
  • Huizenmarkt krijgt een klap, nog niet zozeer in NL waar we flink achterlopen op o.a. de VS
  • Werkeloosheid loopt achter op de recessie, met andere woorden er is nog flinke upside voor de werkeloosheid voor zowel in West-Europa als de VS
  • Niet te vergeten de onzekerheden in het bancaire systeem. Langrentende staatsobligatieposities zwaar onder water, druk op (tier-1) vereisten zal toenemen
  • En dan om af te sluiten, wat iedereen vergeten lijkt te zijn, de oorlog op het Europees contintent. Een dreiging hier of een escalatie daar kan voor veel onrust gaan zorgen
Ik zal vast nog wel dingen vergeten. Het nadeel van dit soort lijstjes is dat je het risico loopt dat één (of meerdere) punt(en) worden afgedaan als niet relevant. Mogelijk, maar de bottom line is nog steeds dat Bitcoin niet heeft bestaan in tijden van échte laagconjunctuur en/of financiele bear markets.

Dat gezegd hebbende, het laatste wat je moet doen is deterministisch te werk gaan op basis van een aanname over de macro. Hence, een BTC & ETH heavy portfolio met een flinke cash stack achter de hand lijkt een goede zet te zijn voor eenieder die wat conservatiever in de wedstrijd zit (zoals ik). Het is niet aan mij om te dicteren hoe die verhouding is ;)
In geen geval lijkt dit het moment te zijn om all-in te gaan of om je cash in een alt te yolo'en, hoe verleidelijk dat ook mag zijn.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beug
Wat doen jullie eigenlijk met jullie SL bij evenementen zoals vandaag waar veel volatiliteit wordt verwacht en je trade mogelijk wordt uitgestopt door een wick en dan hervatting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:30
Beug schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:07:
Wat doen jullie eigenlijk met jullie SL bij evenementen zoals vandaag waar veel volatiliteit wordt verwacht en je trade mogelijk wordt uitgestopt door een wick en dan hervatting?
Ik weet niet hoe goed de stoplosses tegenwoordig werken maar 5 jaar geleden heb ik de ervaring op Poloniex gehad dat door een flashcrash mijn SL nog eens niet triggerde en ik dik in de min stond.

Wellicht is jouw vraag meer iets voor het SC topic?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Beug schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:07:
Niet, want op dit soort dagen wil je niet in positie getrokken worden, je wilt "in prijs" traden, i.e. live instappen en S/L & T/P levels bepalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beug
elektriekert schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:20:
[...]

Ik weet niet hoe goed de stoplosses tegenwoordig werken maar 5 jaar geleden heb ik de ervaring op Poloniex gehad dat door een flashcrash mijn SL nog eens niet triggerde en ik dik in de min stond.

Nee bewust hier gepost opdat ie niet onmiddellijk ondergesneeuwd wordt door memes en nonsens. Het is een serieuze vraag.

@Jedi_Pimp het gaat over een lopende trade die je in principe nog niet wil afsluiten.

Thx voor jullie reacties.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Stop losses werkten tig jaar geleden hetzelfde als nu. Er is echter bij voornamelijk leverage traden wel een factor die meespeelt: Hanteer je de Mark of Index price voor het triggeren. Als je SL niet is getriggerd, dan komt dat waarschijnlijk door een lokale wick op de exchange terwijl wordt gekeken naar een soort fair price. Wil je wel je SL laten triggeren door zo'n wick, dan moet je dus wisselen tussen Mark en Index price.

Ik zou voor vanmiddag een niet al te grote positie innemen, zonder stop loss, wel met bijv. take profit of trailing stop en vooral met je handen bij de knoppen blijven zitten om in te spelen op de situatie die ontstaat.
elektriekert schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:20:
[...]
Dergelijke vragen passen hier prima. Het gaat er vooral om dat het serieuze vragen betreft ipv slowchat / memes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beug
Bedankt, en we worden weeral een beetje wijzer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rektorlaunch
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 10-10-2023
Am I doing this right?

Op verschillende timeframes zie ik een symmetrische driehoek

De lange wick erbuiten is zelfs op de 15m een wick.
Raakpunten zijn vrij accuraat, het is alleen niet boven, onder, boven, onder
Maar boven, onder, boven, onder, onder, boven, boven. Maakt dit verschil voor dit patroon?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FAbOcheH3MpCuGgl_JfUhVmkjjw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tfVfrJWSeKvv9kehhX9q8B4o.png?f=fotoalbum_large

Uursgrafiek heb ik het beste gevoel bij, maar niet onderbouwd.
Volume loopt wel netjes af.
Enige invalidatie lijkt me dat de koers juist te lang binnen de driehoek beweegt en eigenlijk al had moeten uitbreken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f8VvDyuG2_RwJ33yxQOUVvBsY3o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UmClvLMHEKrkh8g7kTbLrzSE.png?f=fotoalbum_large

Hieronder zijn de aanraakpunten aan de bovenkant wicks i.p.v. bodies.
Is deze daardoor minder valide?
RSI heeft hier wel ruimte om uit te breken zonder helemaal boven de dakpannen of onder de grafiek te schieten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rv6Ygi_G5z_NRV5YWesD138aGbQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2sAsZ1u2OtRQhHER07XsJm5D.png?f=fotoalbum_large

Wat is jullie feedback hierop, zouden jullie dit als valide zien of als jullie die patroon tekenen hem toch weer afbreken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
Mijn feedback is dat het aantal raakpunten niet zo veel boeit zo lang het er minimaal 5 zijn.

Je analyse dat het een symmetrische driehoek is, is juist. De wick maakt inderdaad niet uit, korstondige wicks kunnen wel vaker voorkomen en buiten een patroon breken zonder het patroon te invalideren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braek
Kunnen we een significante dip eigenlijk nog verwachten? De volgende belangrijke grens wordt, door velen, op 30-32K USD gezet, maar wat je meestal ziet bij het doorbreken naar hogere niveaus, "higher highs" is dat er toch dikwijls eerst een duik is naar "lower lows"?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
braek schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 21:35:
Kunnen we een significante dip eigenlijk nog verwachten? De volgende belangrijke grens wordt, door velen, op 30-32K USD gezet, maar wat je meestal ziet bij het doorbreken naar hogere niveaus, "higher highs" is dat er toch dikwijls eerst een duik is naar "lower lows"?
Ik zou het terugtesten van de 1W MA200 @ 25k met een wickje naar +-24.6k niet vreemd vinden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMrwpHyg2alUOmv9t0BuDpDqXG4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HWrE0OXZhTyI4TOZRViRkypG.png?f=fotoalbum_large

Kan als een mooie springplank naar >30k regionen dienen. Maar ik twijfel of die 24.6k zal houden en er niet eerst nog een niveau lager wordt opgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braek
Taro schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 21:41:
[...]

Ik zou het terugtesten van de 1W MA200 @ 25k met een wickje naar +-24.6k niet vreemd vinden:
[Afbeelding]

Kan als een mooie springplank naar >30k regionen dienen. Maar ik twijfel of die 24.6k zal houden en er niet eerst nog een niveau lager wordt opgezocht.
Die argumentatie van de 200 weekly moving average kom je idd vaak tegen en lijkt mij ook realistisch. Maar nog dieper vindt ik op dit moment moeilijk om te geloven? De laatste weken is er toch veel bullish sentiment over Bitcoin t.g.v. de bankencrisis enz.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Double top in de maak? Dat is een bearish patroon en kan inhouden dat de 1W MA200 @ 25.5k next is.

1D:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9sNsjMimkpGLa89xvkqyWQzFcjM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fVC72hvbOdXqDrb2BbZ0UQj1.png?f=fotoalbum_large

1W:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sX-KuMsOS27SaWeToOV5mXbaEnE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i7hpS6qTuTlExeLFZifYESJO.png?f=fotoalbum_large

1M:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/keT1XgTM8X_-4cgrrZF6DbwETn0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Cxt3VtyqB8OqQm687mxJidDf.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door Taro op 02-04-2023 18:33 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De 2 uur 99MA is al een tijdje een goede S/R. Mochten we die verliezen kan het wel eens hard gaan. Mochten we die netjes blijven houden kan het ook hard gaan, alleen dan de andere kant op. Best wel een cruciale plek hier denk ik zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OOJI05yTeYkT0aF6rlRDweJgZ4Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R2N3qhOCGqbOApLAKsJaRJj4.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Update:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9lyjaQQF3QVfCaPq2BG12aDA9_s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y32xnDGY4i2gpkOFY2pbThCE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 10:48
Benieuwd of de bearish divergence (3day chart) en evt double top (1day chart) gaan uitspelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jKzxoeWpOub8f67vT1w5crA7qB0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V3riP89AoaPW6jvrFaeYeBC5.png?f=fotoalbum_large

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:41
Toch wel opmerkelijk dat ETH momenteel sneller stijgt dan BTC. BTC hobbelt een beetje van terras naar terras

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
De voor mij relevante MA's die op dit moment onder de huidige Bitcoin koers zitten buigen af naar boven omdat de koers van Bitcoin zich er al enige tijd boven bevindt. Hetzelfde geldt dus ook voor de Bullmarket Support Band.

Als Bitcoin alsnog daalt en de 1W MA200 of bovenkant BMSB respecteert, dan is er nog steeds sprake van een higher low. Dalen tot +-24k is vanuit dat oogpunt dus prima, zonder weer opnieuw in een bearmarket terecht te komen.

Op de daily is het de laatste weken allemaal gerommel in de marge, maar er komt een punt dat er voldoende Bitcoin tussen bearish verkopers en bullish kopers is uitgewisseld en dan is de vraag welke van de 2 gaat winnen. Een terugtest van de 1W MA200 en het omzetten van support naar resistance zou een prima start van de bullrun kunnen zijn. Maar mogelijk is er al voldoende bullish sentiment om vanaf hier verder door te stomen.

Als ik nu een voorspelling moet doen, dan zeg ik: rode candle tot de bovenkant BMSB (Nu rond 24k, maar ligt wekelijks iets hoger), dat wordt daarna een wick, candle sluit op/boven de 1W MA200 en daarna weer verder stijgen.

De daily:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PNmutwZBrC89Ny1yvJlRKgFVzMI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pbBoooa69ZkmSh7rMQffEEQM.png?f=fotoalbum_large

De weekly:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yp1V9e0yfpvXdB5gaq_UMj-g4Sg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zuH3CckX7AI4KfXohwQKe4im.png?f=fotoalbum_large

De monthly:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KJFjAcZ-DRXldsLs7dZK2K0i-oA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H7qlumzV6YSdauOKFEsRrkQ6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Update:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JRh4IHsc5lLQMfLOLoGntjJryDw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a4P9Oa44KPnKDudK4wMwuKVi.png?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 54 ... 101 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!