Haha ja, en wat kunnen we opmaken uit het feit dat wallets met 10k+ BTC snel toenemen? Whales zijn bijna volgegeten en dan kunnen we weer up?resusaapje schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:05:
Maar maar, dat zijn grafiekjes. Wat is uw beslissing op basis daarvan, sire?
Cash aan de zijlijn houden, genoeg indicatoren die wijzen op meer potentiële downside (niet zozeer uit degene hierbovenresusaapje schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:05:
Maar maar, dat zijn grafiekjes. Wat is uw beslissing op basis daarvan, sire?
Ik vertrouw met name stonks op dit moment niet zo, en als stonks nog een leg down gaan zien kan crypto nog een knauw krijgen. BTC rond 11k-13k komt mooi overeen met de ATH/bottom ROI van iets van 0.15 (weet het even niet uit m'n hoofd). Maar, elke bottom tot nu toe heeft een net iets hogere 'bodem ROI' gekend dus ik raad zeker niet aan om met al je cash te wachten op 11k. Daarom dynamisch DCA'en.
NFA
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Chainlink kan binnenkort gestaket worden. Had je voorgaande jaren wat LINK in je wallet staan? Dan mag je misschien meedoen met de betatest. Leuk tog!
Chainlink Staking v0.1 Early Access
Check if you’re eligible for early access to Chainlink Staking v0.1! Those who qualify will get priority access to LINK staking when the pool opens.
Eligibility is determined by on-chain and off-chain activity, which can be verified via your Web3 wallet.
Learn more about Staking v0.1 eligibility on the Chainlink blog.
Check your eligibility
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Als het faillissement van BlockFi geen dip veroorzaakt (waar het nu toch wel naar uit ziet) dan begin ik meer en meer te geloven dat we de bodem (nagenoeg) hebben bereikt.Taro schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:20:
BlockFi is failliet, nu wel richting de 13k?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze week was een super belangrijke week voor de VS, Thanksgiving komen veel mensen bij elkaar en de typische praat rond de eettafel over hoe goedkoop Bitcoin wel niet is heeft geleid tot behoorlijk wat retail aankopen. BTC & ETH hebben zeer veel accumulatie gezien de afgelopen week.
Als we kijken naar het vorige low (sub 16k) en het huidige low dan zit daar een flinke lading accumulatie tussen. Dat verklaart hoogstwaarschijnlijk het minder diepe dal.
Als we kijken naar het vorige low (sub 16k) en het huidige low dan zit daar een flinke lading accumulatie tussen. Dat verklaart hoogstwaarschijnlijk het minder diepe dal.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Op 7 december zou de Europese Commissie een wetsvoorstel goedkeuren en publiceren, met name "DAC 8" (Directive on Administrative Cooperation) waaruit rapporteringsverplichtingen zullen gelden voor crypto service providers naar belastingdiensten en vervolgens zullen de belastingadministraties binnen de Europese Unie onderling die gegevens met elkaar uitwisselen. Over de scope, definities, tijdslijn enz is er nog niets of zeer weinig gepubliceerd dus best afwachten. Wellicht betreffen het alle transacties op, vanuit of naar exchanges geregistreerd / licentie in de EU.
Ik meld het alvast omdat er wellicht die dag FUD, ongenuanceerde tweets en gekleurde crypto-journalistiek zal passeren. De link naar de officiële press release link plaats ik volgende week, tenzij de Commissie-agenda wijzigt. Ongetwijfeld interessant voor tax professionals en de mensen die met opzet belastingen ontwijken of ontduiken.
Bron voor de voorlopige agenda van de volgende Commissievergaderingen: https://ec.europa.eu/tran...ref=SEC(2022)2439&lang=en
Ik meld het alvast omdat er wellicht die dag FUD, ongenuanceerde tweets en gekleurde crypto-journalistiek zal passeren. De link naar de officiële press release link plaats ik volgende week, tenzij de Commissie-agenda wijzigt. Ongetwijfeld interessant voor tax professionals en de mensen die met opzet belastingen ontwijken of ontduiken.
Bron voor de voorlopige agenda van de volgende Commissievergaderingen: https://ec.europa.eu/tran...ref=SEC(2022)2439&lang=en
https://blog.bitvavo.com/diamond-pigs/
Wellicht handig voor deen of danderWe’ve partnered up with Diamond Pigs, a company specializing in automated crypto asset management. With Diamond Pigs, Bitvavo users have the option to automatically manage their wallets based on various investment strategies.
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Daar is een topic voor: [CAM] Crypto Asset Managementresusaapje schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 14:47:
https://blog.bitvavo.com/diamond-pigs/
[...]
Wellicht handig voor deen of dander
oke oke.. wel een beetje verstoft
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Ahaa ik heb weekend en we gaan rekt. Oeps... ik dacht dat ik in de slowchat zat.
[ Voor 41% gewijzigd door Pelox op 02-12-2022 16:17 ]
Zero.
DXY zit nu op 104, dat is het niveau van Juni. Vooralsnog zijn de ontwikkelingen gunstig.
Resistance zit momenteel op 17300, als we daar gezond doorheen breken zien we zeker de 18k weer deze week
Resistance zit momenteel op 17300, als we daar gezond doorheen breken zien we zeker de 18k weer deze week
Hoe weet je dat “het” praatje tot nieuwe retail aankopen heeft geleid?ScuL schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 02:12:
Deze week was een super belangrijke week voor de VS, Thanksgiving komen veel mensen bij elkaar en de typische praat rond de eettafel over hoe goedkoop Bitcoin wel niet is heeft geleid tot behoorlijk wat retail aankopen. BTC & ETH hebben zeer veel accumulatie gezien de afgelopen week.
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Glassnode heeft hier mooie stats over.keepitfrosty schreef op maandag 5 december 2022 @ 08:58:
Hoe weet je dat “het” praatje tot nieuwe retail aankopen heeft geleid?
Afgelopen week is er meer dan 1 miljard USD aan ETH gekocht.
Maar hoe weet je dan dat het nieuwe usa gebruikers zijn die door het praatje zijn gaan kopen? Dat kunnen toch ook bestaande gebruikers zijn?ScuL schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 00:31:
[...]
Glassnode heeft hier mooie stats over.
Afgelopen week is er meer dan 1 miljard USD aan ETH gekocht.
De 17.x k blijft toch wel een grote horde. De huidige daily & weekly candles zien er ook niet lekker uit. Er ontbreekt nog momentum. Ik geef op dit moment stablecoins/fiat het voordeel van de twijfel.
1D:
/f/image/JRE7f7Q6YHqMIbzzLgV6NcMl.png?f=fotoalbum_large)
1W:
/f/image/V50R9uBj04uFNB9fFp8l9lic.png?f=fotoalbum_large)
1M:
1D:
/f/image/JRE7f7Q6YHqMIbzzLgV6NcMl.png?f=fotoalbum_large)
1W:
/f/image/V50R9uBj04uFNB9fFp8l9lic.png?f=fotoalbum_large)
1M:
/f/image/9jX5JZpBkDvFFgWar32uufXR.png?f=fotoalbum_large)
Replace fear of the unknown with curiosity | 33,5 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen
Ter info
Geachte heer/mevrouw ,
Helaas moeten we u melden dat Yieldt per direct is gestopt met de dienstverlening. Afgelopen jaar hebben we ons best gedaan om mee te bewegen met de markt. Dalende inkomsten vanwege een steeds verder terugvallende markt hebben ervoor gezorgd dat we het niet meer verantwoord vinden om nog door te blijven gaan. Nog verder snijden in de organisatie zal ervoor zorgen dat we onze 24/7 organisatie niet meer kunnen waarmaken. Trading kan niet meer gewaarborgd worden met nog minder ogen en handen.
Vanaf vandaag zijn we dan ook gestopt met onze activiteiten.
Zoals u weet zijn de accounts bij Bitvavo en Kraken uw eigen accounts. U heeft daar volledige toegang toe en wij zullen de verbindingen verwijderen. De huidige posities zullen behouden blijven. Als u ervoor kiest om door te willen gaan met uw account bij Bitvavo en/of Kraken kunt u dat vanaf vandaag zelf doen. De komende tijd zijn we nog bereikbaar en zullen we ons best doen om u te helpen met eventuele vragen. Traden zullen we niet meer kunnen doen aangezien de dienstverlening per direct is gestopt.
Meer dan jammer vinden we het dat dit moet gebeuren, maar de aandeelhouders van Yieldt vinden het niet meer verantwoord om nog door te financieren.
Daarnaast hebben we helaas ook te maken met het niet meer mogen gebruiken van de bankrekening. Er is geen zicht op een nieuwe bankrekening, dus per direct kunnen we ook daardoor helaas geen activiteiten meer ontplooien.
Yieldt heeft na een korte surséance periode helaas faillissement moeten aanvragen en dat is vandaag ook uitgesproken.
Tot curator is aangesteld Mr. R.C. Steenhoek van LVH Advocaten.
Rob Steenhoek - LVH advocaten Rotterdam (lvh-advocaten.nl)
Voor vragen kunt u zich het best per e-mail wenden tot mr R.C. Steenhoek via het adres molenaar@lvh-advocaten.nl.
De curator zal uiteraard trachten een partij te vinden die de dienstverlening kan voortzetten. Zodra daar meer nieuws over is te melden, verneemt u dat van hem.
Ondanks dit treurige bericht willen we u toch bedanken voor het gekregen vertrouwen. Wij geloven ook nog steeds in de mogelijkheden die de Blockchain techniek ons biedt, maar de tijd zal het ons gaan leren.
Wij wensen u veel wijsheid en sluiten af met een meer dan gemeende groet,
Het team van Yieldt
Yieldt, Schiedamse Vest 154, Rotterdam, Zuid-Holland 3011 BH, Nederland, 085 - 210 09 89
Afmelden Voorkeuren beheren
Geachte heer/mevrouw ,
Helaas moeten we u melden dat Yieldt per direct is gestopt met de dienstverlening. Afgelopen jaar hebben we ons best gedaan om mee te bewegen met de markt. Dalende inkomsten vanwege een steeds verder terugvallende markt hebben ervoor gezorgd dat we het niet meer verantwoord vinden om nog door te blijven gaan. Nog verder snijden in de organisatie zal ervoor zorgen dat we onze 24/7 organisatie niet meer kunnen waarmaken. Trading kan niet meer gewaarborgd worden met nog minder ogen en handen.
Zoals u weet zijn de accounts bij Bitvavo en Kraken uw eigen accounts. U heeft daar volledige toegang toe en wij zullen de verbindingen verwijderen. De huidige posities zullen behouden blijven. Als u ervoor kiest om door te willen gaan met uw account bij Bitvavo en/of Kraken kunt u dat vanaf vandaag zelf doen. De komende tijd zijn we nog bereikbaar en zullen we ons best doen om u te helpen met eventuele vragen. Traden zullen we niet meer kunnen doen aangezien de dienstverlening per direct is gestopt.
Meer dan jammer vinden we het dat dit moet gebeuren, maar de aandeelhouders van Yieldt vinden het niet meer verantwoord om nog door te financieren.
Daarnaast hebben we helaas ook te maken met het niet meer mogen gebruiken van de bankrekening. Er is geen zicht op een nieuwe bankrekening, dus per direct kunnen we ook daardoor helaas geen activiteiten meer ontplooien.
Yieldt heeft na een korte surséance periode helaas faillissement moeten aanvragen en dat is vandaag ook uitgesproken.
Voor vragen kunt u zich het best per e-mail wenden tot mr R.C. Steenhoek via het adres molenaar@lvh-advocaten.nl.
De curator zal uiteraard trachten een partij te vinden die de dienstverlening kan voortzetten. Zodra daar meer nieuws over is te melden, verneemt u dat van hem.
Ondanks dit treurige bericht willen we u toch bedanken voor het gekregen vertrouwen. Wij geloven ook nog steeds in de mogelijkheden die de Blockchain techniek ons biedt, maar de tijd zal het ons gaan leren.
Het team van Yieldt
Yieldt, Schiedamse Vest 154, Rotterdam, Zuid-Holland 3011 BH, Nederland, 085 - 210 09 89
Press releasewootler schreef op donderdag 1 december 2022 @ 23:41:
Op 7 december zou de Europese Commissie een wetsvoorstel goedkeuren en publiceren, met name "DAC 8" (Directive on Administrative Cooperation) waaruit rapporteringsverplichtingen zullen gelden voor crypto service providers naar belastingdiensten en vervolgens zullen de belastingadministraties binnen de Europese Unie onderling die gegevens met elkaar uitwisselen. Over de scope, definities, tijdslijn enz is er nog niets of zeer weinig gepubliceerd dus best afwachten. Wellicht betreffen het alle transacties op, vanuit of naar exchanges geregistreerd / licentie in de EU.
Q&A
Toelichting incl wetsvoorstel
Ik ben nog niet in een derde van dat laatste document maar voor mij is de essentie voorlopig:
"Today's proposal will improve Member States' ability to detect and counter tax fraud, tax evasion and tax avoidance, by requiring all crypto-asset service providers – irrespective of their size or location – to report transactions of clients residing in the EU."
"Reportable transactions are exchange transactions and transfers of reportable crypto-assets. Both, domestic and cross-border transactions are in the scope of the proposal and are aggregated by type of reportable crypto-assets. "
"The draft text will be submitted to the European Parliament for consultation and to the Council for adoption. It is foreseen that the new reporting requirements with regard to crypto-assets, e-money and digital currencies would enter into force on 1 January 2026."
is al 7 dagen naar de klote zo als vele wat wil u hier mee zeggen.JaICTDronten schreef op donderdag 8 december 2022 @ 17:57:
Ter info
Geachte heer/mevrouw ,
Het team van Yieldt
Zie eerste regel. Ter info.
Maar waarom zou je dat handelen via yieldt doen? Als je het ook rechtstreeks via Kraken en Bitvavo kunt doen? Alleen maar extra kosten toch?
Crypto "Beheerd beleggen" oftewel (Crypto) Asset Management. Does that ring a bell?Fleske schreef op donderdag 8 december 2022 @ 18:18:
Maar waarom zou je dat handelen via yieldt doen? Als je het ook rechtstreeks via Kraken en Bitvavo kunt doen? Alleen maar extra kosten toch?
En waarom zouden mensen anders duizenden euro's uitgeven aan private banking om hun beleggingen te beheren?
[ Voor 14% gewijzigd door D_Jeff op 08-12-2022 18:27 ]
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Staking voor Chainlink is nu actief voor iedereen. Je zult nog wel even moeten wachten tot er weer ruimte is in de pool
Uitleg: https://blog.chain.link/how-to-stake-chainlink-link/
Site: https://staking.chain.link/

Perfect, ik ga dit eens uitvissen, bedankt voor de heads up.resusaapje schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:04:
Staking voor Chainlink is nu actief voor iedereen. Je zult nog wel even moeten wachten tot er weer ruimte is in de pool![]()
Tijd voor mijn LINK vd exchanges te halen, in mijn eigen wallet, en staken maar.
grappig daar in de buurt zit dus ook de low van juni die op 10 nov weerstand werd. Hij hangt er nu nog boven. kijken of we een daily erboven kunnen sluiten. Morgen nieuws dat het een 0,5% hike word incl bericht dat het voorlopig de laatste is en ik geef het kans dat we zo weer richting de 20 zittenTaro schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:07:
Bitcoin rejected door de 1W MA300?
[Afbeelding]
Op de daily wel eindelijk uit de range ontsnapt, benieuwd of daar of rond 17.5k een bounce gaat plaatsvinden:
[Afbeelding]
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Als een prijs een sterke MA benadert dan gebeurt het vrijwel altijd dat de eerste poging door te breken afketst. De prijs zal nu vlak onder de MA300 blijven stabiliseren totdat er genoeg vaart is om er doorheen te breken.
Persoonlijk denk ik dat de Fed cijfers morgen genoeg ammo geven om de MA300W te herclaimen
ETH staat overigens op het punt de MA99 te claimen ($1357)
Persoonlijk denk ik dat de Fed cijfers morgen genoeg ammo geven om de MA300W te herclaimen
ETH staat overigens op het punt de MA99 te claimen ($1357)
[ Voor 8% gewijzigd door ScuL op 13-12-2022 21:46 ]
50bsp lijkt de consensus inderdaad. Waar haal jij vandaan dat dit mogelijk de laatste hike is?anti elppa schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 19:10:
[...]
Morgen nieuws dat het een 0,5% hike word incl bericht dat het voorlopig de laatste is en ik geef het kans dat we zo weer richting de 20 zitten
Doelstelling in de VS is nog altijd 2% (heel misschien 3%) inflatie. Ondanks de daling zitten we daar nog ver boven.
Als werkelijk aangekondigd word dat het de laatste hike is krijgen we een flinke boost denk ik inderdaad.
Al lijkt het mij zeer sterk dat die belofte gegeven gaat worden. Ook omdat Powell zich zelf dan de tools ontneemt bij het niet verder zakken of weer op lopen van inflatie. Plus zoals ik al zei het doel van het inflatie cijfer ligt op 2%. Het zou tegenstrijdig zijn met alles wat hij dit jaar gezegd heeft (naar mijn mening).
Edit: Ook zonder belofte en enkel een verhoging van 0,5 zal er ook wel een pumpje komen denk ik.
[ Voor 4% gewijzigd door iceblack24 op 14-12-2022 14:22 ]
Hier wat uitleg waarom de rente in Europa niet zo hoog wordt als in USA. En misschien zelfs bijna t hoogste punt bereikt.iceblack24 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 07:52:
[...]
50bsp lijkt de consensus inderdaad. Waar haal jij vandaan dat dit mogelijk de laatste hike is?
Doelstelling in de VS is nog altijd 2% (heel misschien 3%) inflatie. Ondanks de daling zitten we daar nog ver boven.
Als werkelijk aangekondigd word dat het de laatste hike is krijgen we een flinke boost denk ik inderdaad.
Al lijkt het mij zeer sterk dat die belofte gegeven gaat worden. Ook omdat Powell zich zelf dan de tools ontneemt bij het niet verder zakken of weer op lopen van inflatie. Plus zoals ik al zei het doel van het inflatie cijfer ligt op 2%. Het zou tegenstrijdig zijn met alles wat hij dit jaar gezegd heeft (naar mijn mening).
Edit: Ook zonder belofte en enkel een verhoging van 0,5 zal er ook wel een pumpje komen denk ik.
https://www.deaandeelhoud...everhoging-van-75-punten/
Ik lul ook zomaar wat
3 day 25MA op 18.3k, rejected op 18.3k. Net zoals op 28-7. Ook die MA geraakt en rejected. Het scheelt nu zo'n 6 tientjes of de MA was exact geraakt. Blijft mooi dat even naar het verleden kijken je goede punten geeft waar je op moet letten
Wat ik me wel eens afvraag bij TA; als je maar genoeg lijntjes "verzint", dan is er altijd wel een lijntje die een reject/support geeft en dat wellicht ook wel eens in het verleden heeft gedaan. Zo'n gevoel krijg ik bij de 3D 25MA, hoe significant is die lijn nu precies? Ik kan de plank compleet misslaan hoor, maar soms krijg ik dit gevoel als TA wordt gebruikt om elke stijging/daling te verklaren.PilatuS schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:07:
3 day 25MA op 18.3k, rejected op 18.3k. Net zoals op 28-7. Ook die MA geraakt en rejected. Het scheelt nu zo'n 6 tientjes of de MA was exact geraakt. Blijft mooi dat even naar het verleden kijken je goede punten geeft waar je op moet letten
Ik verzin geen lijntjes, Binance heeft standaard lijntjes die ik gebruik en genoeg mensen met mij anders zouden ze niet werken. Het werkt dus ook echt alleen omdat genoeg mensen er iets mee doen. Tuurlijk zegt die lijn helemaal niets, tot dat genoeg mensen er iets mee doen en dan werkt het wel.almightyarjen schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:46:
[...]
Wat ik me wel eens afvraag bij TA; als je maar genoeg lijntjes "verzint", dan is er altijd wel een lijntje die een reject/support geeft en dat wellicht ook wel eens in het verleden heeft gedaan. Zo'n gevoel krijg ik bij de 3D 25MA, hoe significant is die lijn nu precies? Ik kan de plank compleet misslaan hoor, maar soms krijg ik dit gevoel als TA wordt gebruikt om elke stijging/daling te verklaren.
Ik kijk puur naar het verleden om support en resistance te vinden. Hoe vaker geraakt hoe beter, maar op timeframes als 3d, weekly of nog verder zijn er minder punten waarbij het in het verleden is geraakt. Dit hele MA gebeuren is bij mij puur ontstaan uit kijken naar het verleden en dan zien wat de toekomst doet. Het kan er ook prima doorheen, maar je ziet het toch keer op keer werken en daar kan je prima op traden. BTC kan ook prima er morgen wel doorheen gaan hoor. Alleen jaren lang MA's observeren en zien dat ze op veschillende timeframes keer op keer op keer toch support of resistance zijn, daar kan je gewoon op traden al is het op redelijke korte termijn. Ik heb ook geen idee waar BTC volgende week of maand op zal staan, maar als trader maakt het ook niet uit. Je trade van support naar resistance of andersom als je short gaat. Je zoekt support om te kopen en dan zoek je resistance om te verkopen waarbij je een paar procent wil hebben. Het geeft verder geen enkele garantie of zowel support als resistance niet breekt, maar het is wel een tool waarmee je echt wel wat kan en daar maak ik gebruik van. In het verleden ook zat dingen aangegeven voordat het gebeurde, ik ben alleen wat minder actief nu.
Edit: Deze maar weer eens reposten dan om een idee te geven:
:strip_exif()/f/image/5OnY2HCX4iQcZ3n4vxn0DHKY.jpg?f=fotoalbum_medium)
Wie dat plaatje toeval wil noemen of je ziet iets dat er niet is, ga je gang, dan verschillen we van mening.
[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 14-12-2022 22:16 ]
Doet er nog iemand mee.?
De Bitcoin Bodemvis Challenge!
Bitcoin - A weapon of mass disruption
2023
CoinBureau, InvestAnswers, LarkDavis:
Mijn samenvatting van wat me opviel bij hen:Begin 2023 meh, recessie,
Eind 2023 / 2024 beter,
2025 gaat het los!
Tonga BTC legal tender met volcano mining
BTC international trade start: Iran, Rusland, Noordkorea, maar ook Saudi's en BRICS
Daardoor ook veel meer crypto holders, let op MATIC
ETH maart 2023 mogelijk sell off, maar
ETH Layer2 oplossingen adoptie,
Met name voor betalingen:
- Arbitrum (after airdrop cooldown)
- Optimism
- later ook zkSync, MATIC-zkEVM, Starkware
Alternatieven zoals Aptos, Suey, Celestia, Analog, Myriad, Partisia: "the next x100"
Stablecoins Get Regulated with mandatory full kyc
Defi Insurance Will Grow in 2023
Kijke wattie doet!
Minder dan 6 uurtjes te gaan. Vul je voorspelling in van de Bitcoin bodem en win eeuwige roem!!!
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Die ETH sellofff, waar baseer je dit precies op?resusaapje schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 14:59:2023
ETH maart 2023 mogelijk sell off, maar
ETH Layer2 oplossingen adoptie,
...
Effe de bronnen checken die ik noemdeJasikevicius3 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 12:12:
[...]
Die ETH sellofff, waar baseer je dit precies op?

Je plaatje geeft wel een wat vertekend beeld zie ik, eerst 20% droppen om vervolgens 30% te stijgen, uiteindelijk dus een stijging van 10%, iets meer inmiddels.enermax schreef op maandag 2 januari 2023 @ 17:21:
Misschien een tip: Hi.com kaart is nu 1 week live en instant cashbacks werken perfect. De subscriptions werken ook vanaf deze maand. Ik vind het zelfs prettiger werken dan plutus.
[Afbeelding]
Ik hou het voor nu op plutus, heb al aardig wat PLU gespaard en bij PLU weten we inmiddels dat ze een strategie hebben om de cashback voor vele vele jaren vol te houden zonder aanpassingen.
Is dat bij HI ook zo of net zoals bij crypto.com eigenlijk niet houdbaar?
Het is niet houdbaar en de voorwaarden worden op korte termijn ook flink verschraalt.Nopheros schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 07:59:
[...]
Je plaatje geeft wel een wat vertekend beeld zie ik, eerst 20% droppen om vervolgens 30% te stijgen, uiteindelijk dus een stijging van 10%, iets meer inmiddels.
Ik hou het voor nu op plutus, heb al aardig wat PLU gespaard en bij PLU weten we inmiddels dat ze een strategie hebben om de cashback voor vele vele jaren vol te houden zonder aanpassingen.
Is dat bij HI ook zo of net zoals bij crypto.com eigenlijk niet houdbaar?
Als ik echter zie dat ik in 1 week (vooral dankzij GBIT
Mijn blik op de huidige situatie en wat er de komende maanden gaat komen. Bij deze; ik heb het al eerder gezegd maar ik ben er nu van overtuigd dat de bodem al geweest is.
Een belangrijk element van een bearmarket is dat iedereen en z'n hond stellig beweert dat Bitcoin nóg lager moet gaan terwijl we al bijna 80% zijn gezakt sinds het ATH. Daarbij komen we op het moment in een cruciaal gebied waar meerdere belangrijke MA's een rol spelen.
En als kers op de taart, de prijs zit sinds de beide 65k/69k pieken in een giga falling wedge patroon;
/f/image/AuD2YDiAvAOgBMamg8SzKCpU.png?f=fotoalbum_large)
Binnen deze trendlijnen was de 69k een bullish fake-out (veroorzaakt door mega hype en gruwelijk grote hoeveelheid long posities).
Als je extra creatief bent dan kun je op de weekly RSI ook een falling wedge zien waar we nu tegen de bovenkant van de trendlijn aanleunen wat betekent dat we tegen een breakout aan hikken.
Één van de vereisten voor een succesvolle breakout is teruglopend volume en ook dat zien we op de weekly chart terug.
/f/image/csGJTr2okyhwhd2qdxocnWJa.png?f=fotoalbum_large)
Dan nu de MA's:
MA40D - 16886 - dat is onze huidige resistance en daar zaten we de afgelopen dagen tegenaan te hikken
MA99D - 17993 - bijna 18k, dit is de meeste belangrijke korte-termijns MA en daar moeten we doorheen breken om in bullish territorium te komen
MA200W - 24467 - rond de 25k, als deze doorbroken wordt kunnen we spreken van de start van een nieuwe bullmarket
MA300W - 18389 - dit was het MA waar de Covid dump van Maart 2020 op terug kaatste, we zitten hier nu al een maand of twee onder.
MA350W - 15871 - imo - de bodem. beide bodems in November kaatsten terug op deze MA. De MA350W is ook bij aandelen een zeer belangrijke MA die in het verleden een grote rol heeft gespeeld.
Hier de voorgaande diepte punten, bearmarket 2018/2019 en de Covid dump met respectieve MA's
/f/image/9UvHcHZ8Vu4IoU5aaBkilptb.png?f=fotoalbum_large)
Note: vóór 2022 waren dit de diepste dalen van de Bitcoin prijs sinds het begin
Dan nu de huidige weekly ingezoomd; je kunt hier perfect zien dat de MA350 als support heeft gediend.
/f/image/HvU6DZ1opnwn9DfMvspOXv0z.png?f=fotoalbum_large)
Volgens dit patroon krijgen we voor 15 Mei 2023 een breakout naar de upside. 18k is de 1e stap, 25k de 2e stap, daarboven moet in principe de MA200W ons dragen.
Theoretisch gezien is het laagste punt dat de prijs zou kunnen gaan binnen het patroon 12k, maar daarvoor moeten we door de 350W heen breken die tot nu toe zeer robuust is gebleken. De 350W is ook in een stijgende lijn waardoor een dieper punt dan November mijns inziens uitgesloten is.
En als laatste nog de constatering dat de BTC volatility op dit moment op record laagte staat;
https://www.forbes.com/si...as-2022-comes-to-a-close/
In voorgaande jaren was dit de trigger voor de start van een nieuwe bullmarket.
-edit-
Had wat D's & W's verwisseld. Heb de post opgeschoond
Een belangrijk element van een bearmarket is dat iedereen en z'n hond stellig beweert dat Bitcoin nóg lager moet gaan terwijl we al bijna 80% zijn gezakt sinds het ATH. Daarbij komen we op het moment in een cruciaal gebied waar meerdere belangrijke MA's een rol spelen.
En als kers op de taart, de prijs zit sinds de beide 65k/69k pieken in een giga falling wedge patroon;
/f/image/AuD2YDiAvAOgBMamg8SzKCpU.png?f=fotoalbum_large)
Binnen deze trendlijnen was de 69k een bullish fake-out (veroorzaakt door mega hype en gruwelijk grote hoeveelheid long posities).
Als je extra creatief bent dan kun je op de weekly RSI ook een falling wedge zien waar we nu tegen de bovenkant van de trendlijn aanleunen wat betekent dat we tegen een breakout aan hikken.
Één van de vereisten voor een succesvolle breakout is teruglopend volume en ook dat zien we op de weekly chart terug.
/f/image/csGJTr2okyhwhd2qdxocnWJa.png?f=fotoalbum_large)
Dan nu de MA's:
MA40D - 16886 - dat is onze huidige resistance en daar zaten we de afgelopen dagen tegenaan te hikken
MA99D - 17993 - bijna 18k, dit is de meeste belangrijke korte-termijns MA en daar moeten we doorheen breken om in bullish territorium te komen
MA200W - 24467 - rond de 25k, als deze doorbroken wordt kunnen we spreken van de start van een nieuwe bullmarket
MA300W - 18389 - dit was het MA waar de Covid dump van Maart 2020 op terug kaatste, we zitten hier nu al een maand of twee onder.
MA350W - 15871 - imo - de bodem. beide bodems in November kaatsten terug op deze MA. De MA350W is ook bij aandelen een zeer belangrijke MA die in het verleden een grote rol heeft gespeeld.
Hier de voorgaande diepte punten, bearmarket 2018/2019 en de Covid dump met respectieve MA's
/f/image/9UvHcHZ8Vu4IoU5aaBkilptb.png?f=fotoalbum_large)
Dan nu de huidige weekly ingezoomd; je kunt hier perfect zien dat de MA350 als support heeft gediend.
/f/image/HvU6DZ1opnwn9DfMvspOXv0z.png?f=fotoalbum_large)
Volgens dit patroon krijgen we voor 15 Mei 2023 een breakout naar de upside. 18k is de 1e stap, 25k de 2e stap, daarboven moet in principe de MA200W ons dragen.
Theoretisch gezien is het laagste punt dat de prijs zou kunnen gaan binnen het patroon 12k, maar daarvoor moeten we door de 350W heen breken die tot nu toe zeer robuust is gebleken. De 350W is ook in een stijgende lijn waardoor een dieper punt dan November mijns inziens uitgesloten is.
En als laatste nog de constatering dat de BTC volatility op dit moment op record laagte staat;
-edit-
Had wat D's & W's verwisseld. Heb de post opgeschoond
[ Voor 8% gewijzigd door ScuL op 06-01-2023 09:32 ]
Prachtige TA man!ScuL schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 04:58:
Mijn blik op de huidige situatie en wat er de komende maanden gaat komen. Bij deze; ik heb het al eerder gezegd maar ik ben er nu van overtuigd dat de bodem al geweest is.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dan nu de MA's:
MA200D - 24467 - rond de 25k, als deze doorbroken wordt kunnen we spreken van de start van een nieuwe bullmarket
MA300D - 18389 - dit was het MA waar de Covid dump van Maart 2020 op terug kaatste, we zitten hier nu al een maand of twee onder.
MA350D - 15871 - imo - de bodem. beide bodems in November kaatsten terug op deze MA. De MA350D is ook bij aandelen een zeer belangrijke MA die in het verleden een grote rol heeft gespeeld.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Volgens dit patroon krijgen we voor 15 Mei 2023 een breakout naar de upside. 18k is de 1e stap, 25k de 2e stap, daarboven moet in principe de MA200D ons dragen.
Theoretisch gezien is het laagste punt dat de prijs zou kunnen gaan binnen het patroon 12k, maar daarvoor moeten we door de 350D heen breken die tot nu toe zeer robuust is gebleken. De 350D is ook in een stijgende lijn waardoor een dieper punt dan November mijns inziens uitgesloten is.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
@ScuL Laten we hopen dat de bodem inderdaad al is geweest
Ik zie echter wel een enorme bullish bias en veel aannames in je bericht.
Voorbeelden:
"En als kers op de taart, de prijs zit sinds de beide 65k/69k pieken in een giga falling wedge patroon;"
-> Dat is maar net hoe je die lijntjes trekt, die had iemand anders mogelijk heel anders getekend, er is wel iets op aan te merken.
"Binnen deze trendlijnen was de 69k een bullish fake-out (veroorzaakt door mega hype en gruwelijk grote hoeveelheid long posities)."
-> Klopt, zoals je deze lijnen hebt getekend wel ja, ik denk dat vele anderen deze lijnen anders hadden getekend. En dat laatste kent ook andere achterliggende redenen.
" je kunt hier perfect zien dat de MA350 als support heeft gediend"
-> Ja, eenmalig en tot nu toe, de vraag is dus het echt support is geworden, of pas eenmalig is getest.
"Volgens dit patroon krijgen we voor 15 Mei 2023 een breakout naar de upside."
-> Ja, alleen kan je je afvragen of dit patroon van toepassing is en of de MA350 niet nog een keer getest gaat worden.
Afijn, het is nav deze voorbeelden wel duidelijk wat ik bedoel. Goed om het bullish sentiment te zien, maar ik blijf persoonlijk nog wel voorzichtig, want het kan ook maar zo anders uitpakken en dat is wel belangrijk om altijd in het achterhoofd te houden.
Voorbeelden:
"En als kers op de taart, de prijs zit sinds de beide 65k/69k pieken in een giga falling wedge patroon;"
-> Dat is maar net hoe je die lijntjes trekt, die had iemand anders mogelijk heel anders getekend, er is wel iets op aan te merken.
"Binnen deze trendlijnen was de 69k een bullish fake-out (veroorzaakt door mega hype en gruwelijk grote hoeveelheid long posities)."
-> Klopt, zoals je deze lijnen hebt getekend wel ja, ik denk dat vele anderen deze lijnen anders hadden getekend. En dat laatste kent ook andere achterliggende redenen.
" je kunt hier perfect zien dat de MA350 als support heeft gediend"
-> Ja, eenmalig en tot nu toe, de vraag is dus het echt support is geworden, of pas eenmalig is getest.
"Volgens dit patroon krijgen we voor 15 Mei 2023 een breakout naar de upside."
-> Ja, alleen kan je je afvragen of dit patroon van toepassing is en of de MA350 niet nog een keer getest gaat worden.
Afijn, het is nav deze voorbeelden wel duidelijk wat ik bedoel. Goed om het bullish sentiment te zien, maar ik blijf persoonlijk nog wel voorzichtig, want het kan ook maar zo anders uitpakken en dat is wel belangrijk om altijd in het achterhoofd te houden.
Replace fear of the unknown with curiosity | 33,5 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen
Er wordt wel eens een grap gemaakt in het slowchat topic over mannen die met een hamer langskomen en dat het een gevaar is blijkt wel uit onderstaande.
bron: https://www.rtvoost.nl/ni...r-life-a-living-nightmareEén van de vier zogenoemde tattookillers, die verdacht worden van de moord op Enschedeër Onno Kuut, is achter tralies gezet voor het afpersen van de oprichters van een prominent Nederlands bitcoin-bedrijf. Samen met een handlanger zou hij een miljoen hebben geëist.
[...]
De slachtoffers hebben als één van de eerste in Nederland een bedrijf opgericht waar bitcoins kunnen worden gekocht en verkocht. Op hun site staan de namen van het ruim 50 koppen tellende bedrijf. Ook van de oprichters. Maar alleen va de laatste twee zijn de foto's nog te zien.
De oprichters en hun familie zeggen enorm geschrokken te zijn van de afpersingspoging. Ze hebben direct aangifte gedaan, nadat de bedreigende teksten binnen waren gekomen
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ik zie meer constateringen dan aannames, maar ja het epistel is een interpretatie op basis van de huidige gegevens en uiteraard kunnen verschillende mensen verschillende interpretaties hebben.Taro schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:25:
@ScuL Laten we hopen dat de bodem inderdaad al is geweestIk zie echter wel een enorme bullish bias en veel aannames in je bericht.
Het moge bekend zijn dat ik een perma bull ben en weinig begrip heb voor bearische perspectieven.
Sowieso snap ik niet goed dat er mensen in het crypto wereldje actief zijn die het liefst alles tot de grond toe af zien branden. Als je interesse hebt in deze techniek en persoonlijke belangen hebt omdat je crypto in bezit hebt dan zie je het liefst de prijs tot recordhoogtes gaan en niet naar 0.
Een wijs man zei ooit: "Be greedy when others are fearful, and be fearful when others are greedy".
Angst regeert nog steeds in de markt en dat is voor mij een pijler om tegendraads te zijn.
Als je probeert de exacte bodem te pijlen om goedkoop in te slaan ben je meestal te afwachtend en vis je achter het net.
Ik zie graag andere interpretaties van de trendlijnen op de weekly maar ik zie weinig mogelijkheden die er logisch uit zien. Als je de tweede piek van 69k erin betrekt dan zijn we eind September 22 uitgebroken en vervolgens 3 maanden zijwaarts gegaan. Dat strookt ook totaal niet met het patroon dat we terug herkennen in de RSI. Een ander gegeven om in de gaten te houden is de MACD op de monthly. Die was in September ook nog niet rijp.Voorbeelden:
Het volgende boek heb ik persoonlijk meerdere keren binnenstebuiten gekeerd en heeft me ontzettend geholpen met het herkennen van trendlijnen en patronen
https://www.amazon.com/gp/product/0471295426/
Twee maal, en beide punten waren een 2-year-low tijdens een black swan event (FTX crisis).-> Ja, eenmalig en tot nu toe, de vraag is dus het echt support is geworden, of pas eenmalig is getest.
De tijd die de prijs onder de 16k doorbracht was ook vrij gering.
Een paar maanden geleden was de MA300W nog nooit doorbroken, de MA350W is de logische volgende barrière. 350 is een factor die ook veel bij Forex en stocks wordt gebruikt (zowel op daily als weekly).
Stel dat de MA350W het niet houdt, dan is de MA400W de volgende en dat zou 14k betekenen en daaronder zal het wel stroef worden. Dan ben je nog heel erg ver weg van 12k of lager.-> Ja, alleen kan je je afvragen of dit patroon van toepassing is en of de MA350 niet nog een keer getest gaat worden.
Ik heb in ieder geval vertrouwen in mijn analyse
:fill(white):strip_exif()/f/image/J9pSLy8kUjz9eyjcaY8G9xGd.png?f=user_large)
Gisteravond ook nog eens een fibs getrokken en dat geeft me nog meer motivatie, omdat de ijkpunten van de fibs levels super belangrijke support/resistance zones zijn geweest gedurende de afgelopen 2 jaar.
/f/image/KAQoF9Fl8bLYClc4JJoTVBJ3.png?f=fotoalbum_large)
Drie maal raden waar de 1.618 terecht komt

Een bulish bias dus inderdaadScuL schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 05:41:
[...]
Ik zie meer constateringen dan aannames, maar ja het epistel is een interpretatie op basis van de huidige gegevens en uiteraard kunnen verschillende mensen verschillende interpretaties hebben.
Het moge bekend zijn dat ik een perma bull ben en weinig begrip heb voor bearische perspectieven.
Volgens mij zijn die er alleen van buiten het crypto wereldje, je trekt het hiermee in het extreme en dat is een ander uiterste. Laat helder zijn: Ik zie wel graag nog bijv. 13.6k langskomen, puur omdat ik dan met meer BTC de volgende run in kan gaan. Maar als dit de bodem was, dan is dat prima. Ik hoop in ieder geval niet dat Bitcoin nog veel lager gaat, ik zie Bitcoin liever weer stijgen.Sowieso snap ik niet goed dat er mensen in het crypto wereldje actief zijn die het liefst alles tot de grond toe af zien branden. Als je interesse hebt in deze techniek en persoonlijke belangen hebt omdat je crypto in bezit hebt dan zie je het liefst de prijs tot recordhoogtes gaan en niet naar 0.
Eens en prima, maar een TA maak je niet om tegendraads te zijn, maar om een kansberekening te maken. Daardoor kan je met een hogere kans van slagen een bepaalde trade in gaan. Als je dat met een bullish bias doet, dan trade je met oogkleppen op en heb je een hogere kans om een foute trade te openen.Een wijs man zei ooit: "Be greedy when others are fearful, and be fearful when others are greedy".
Angst regeert nog steeds in de markt en dat is voor mij een pijler om tegendraads te zijn.
Eens, daarom is DCA een goede optie.Als je probeert de exacte bodem te pijlen om goedkoop in te slaan ben je meestal te afwachtend en vis je achter het net.
Ok. Ik trade zelf voornamelijk op MA's en horizontale S/R, wanneer daar voor mij iets in verandert post ik dat hier doorgaans (met kleine updates in het SC topic) en dat blijf ik ook doen.[...]
Ik zie graag andere interpretaties van de trendlijnen op de weekly maar ik zie weinig mogelijkheden die er logisch uit zien. Als je de tweede piek van 69k erin betrekt dan zijn we eind September 22 uitgebroken en vervolgens 3 maanden zijwaarts gegaan. Dat strookt ook totaal niet met het patroon dat we terug herkennen in de RSI. Een ander gegeven om in de gaten te houden is de MACD op de monthly. Die was in September ook nog niet rijp.
Het volgende boek heb ik persoonlijk meerdere keren binnenstebuiten gekeerd en heeft me ontzettend geholpen met het herkennen van trendlijnen en patronen
https://www.amazon.com/gp/product/0471295426/
Als de MA300W voorheen nog nooit was doorbroken, maar dat nu wel is gebeurd, dan kan dat ook prima voor bijv. de 350 & 400 op gaan. Dat hoeft natuurlijk niet te gebeuren, maar zo kan je wel redeneren.[...]
Twee maal, en beide punten waren een 2-year-low tijdens een black swan event (FTX crisis).
De tijd die de prijs onder de 16k doorbracht was ook vrij gering.
Een paar maanden geleden was de MA300W nog nooit doorbroken, de MA350W is de logische volgende barrière. 350 is een factor die ook veel bij Forex en stocks wordt gebruikt (zowel op daily als weekly).
[...]
Stel dat de MA350W het niet houdt, dan is de MA400W de volgende en dat zou 14k betekenen en daaronder zal het wel stroef worden. Dan ben je nog heel erg ver weg van 12k of lager.
Een 100x openen kan iedereen, het is de inzet die er toe doetIk heb in ieder geval vertrouwen in mijn analyse
[Afbeelding]
Nogmaals: Je kunt maar zo gelijk hebben dat de bodem al is geweest. Waar het mij om gaat is dat TA kansberekening betreft en 100% zekerheid heb je niet. Als je TA met een bullish bias gaat uitvoeren dan is de uitkomst anders dan dat je er neutraal in staat en kritisch op de patronen bent. Jij zult eerder bullish patronen herkennen en die tekenen dan dat je de bearish patronen, die ook aanwezig zijn, aandacht geeft. Als je dat doet om tegendraads te zijn, dan is de waarde van je TA lager dan dat je er neutraal in staat, met beide kanten rekening houdt en dan bijv. een bullish patroon spot en tekent. Begrijp je?Gisteravond ook nog eens een fibs getrokken en dat geeft me nog meer motivatie, omdat de ijkpunten van de fibs levels super belangrijke support/resistance zones zijn geweest gedurende de afgelopen 2 jaar.
[Afbeelding]
Drie maal raden waar de 1.618 terecht komt
Laat helder zijn dat mijn doel niet is om persoonlijke kritiek te hebben, ik waardeer je TA en het feit dat je tegendraads en bullish bent is alleen maar goed en erg nodig om de markt weer in het groen te krijgen. Maar je TA heeft op die manier wel minder waarde omdat die minder objectief is en dat is voor anderen die meelezen wel een factor om rekening mee te houden voordat ze hun geld er nu inkieperen omdat the only way up is.
Ja na bijna 15 maanden downside en circa 80% drop lijkt me dat ook waarschijnlijker dan een bearish bias
Ik moet er wel bij zeggen dat ik echt geen 60k verwacht in 2023. Als dat zou gebeuren zou het me ook verbazen. Maar ik denk dat de sub-20k tijden niet lang meer gaan duren.
Ja maar dat is ook een soort greed, bearish greed. Mensen die om 10k schreeuwen doen dat waarschijnlijk ook omdat ze graag nóg lager willen instappen. Maar op een gegeven moment loop je dan tegen een barrière aan omdat mensen buy orders gaan plaatsen en er dan zo veel orders worden geraakt dat de prijs niet verder omlaag kan. De eerste dump naar de 15k duurde ietwat langer dan de tweede dump naar 15k omdat er veel meer buy orders klaar stonden om de discount te scoren. Dit is ook de voornaamste reden dat lange termijns MA's dikwijls een stijgende lijn hebben (en de basis vormen voor de logaritmische regressiecurve)Laat helder zijn: Ik zie wel graag nog bijv. 13.6k langskomen, puur omdat ik dan met meer BTC de volgende run in kan gaan.
Nee mijn doel van de post was ook niet om tegendraads te zijn, maar om aan te tonen dat de huidige cijfers aangeven dat er iets op borrelen staat. Of dat volgende week, volgende maand of pas tegen Pasen gaat gebeuren dat zal Joost weten.Eens en prima, maar een TA maak je niet om tegendraads te zijn, maar om een kansberekening te maken. Daardoor kan je met een hogere kans van slagen een bepaalde trade in gaan. Als je dat met een bullish bias doet, dan trade je met oogkleppen op en heb je een hogere kans om een foute trade te openen.
Als je nu conservatief/voorzichtig wil zijn zou ik trapsgewijs DCA orders instellen, zo begin ik ook vaak mijn long posities. Bijvoorbeeld:Eens, daarom is DCA een goede optie.
16800 - 2% kapitaal
16300 - 3% kapitaal
16000 - 5% kapitaal
15800 - 10% kapitaal
etc.
Ik heb daar zelf een Excel sheet voor gemaakt met automatische berekening van formules.
Je neemt de huidige prijs en de bodem prijs, die trek je van elkaar af en deel je door 10.
Dan krijg je 10 posities om een order op te plaatsen. Het risico dat je bereid bent te lopen hangt af van de exponentiële waarden die je gebruikt voor je inleg.
Ja, alleen moet je wel in gedachten houden dat iedere MA een steeds stroever obstakel wordt om te doorbreken. Hoe dieper je graaft hoe lastiger het wordt, als je diep genoeg zand spit kom je op een gegeven moment rotsen tegen.Als de MA300W voorheen nog nooit was doorbroken, maar dat nu wel is gebeurd, dan kan dat ook prima voor bijv. de 350 & 400 op gaan. Dat hoeft natuurlijk niet te gebeuren, maar zo kan je wel redeneren.
Gezien het beter is hier geen bedragen te noemen ga ik dat ook niet doen, maar ik heb wel ingeschaald met een DCA entry op deze posities en zal ook blijven toevoegen mocht het onverwacht toch lager gaanEen 100x openen kan iedereen, het is de inzet die er toe doet
Niets is zeker in het leven, het is een benadering en mensen kunnen daarmee doen wat ze willen.Nogmaals: Je kunt maar zo gelijk hebben dat de bodem al is geweest. Waar het mij om gaat is dat TA kansberekening betreft en 100% zekerheid heb je niet.
TA is zeker ook niet feilloos, ik kan me nog goed de tijd van de Elon Musk tweets herinneren waartegen TA volledig kansloos was. Maar hoe groter een tijdsperiode hoe breder/stabieler de koersinformatie en dat vergroot wel de kans van slagen.
Soms, ik teken op de 4H regelmatig rising wedges die overwegend bearish zijn. Vaak is dat een korte termijns dip of een re-test van een patroon of een MA. Ik kan op de weekly geen duidelijke bearish patronen herkennen.Als je TA met een bullish bias gaat uitvoeren dan is de uitkomst anders dan dat je er neutraal in staat en kritisch op de patronen bent. Jij zult eerder bullish patronen herkennen en die tekenen dan dat je de bearish patronen, die ook aanwezig zijn, aandacht geeft.
Iedereen die lang genoeg in crypto zit weet dat het een achtbaan is die voortdurend op en neer gaat en een risicovolle bezigheid is. TA die wijst op de somberst mogelijke scenarios is net zo min objectiefMaar je TA heeft op die manier wel minder waarde omdat die minder objectief is en dat is voor anderen die meelezen wel een factor om rekening mee te houden voordat ze hun geld er nu inkieperen omdat the only way up is.
Het gaat bij traden niet om je ego of dat je gelijk hebt of niet. Het gaat er om dat je winst maakt. Bij mij zijn lijntjes in de chart belangrijke prijspunten uit het verleden. En daar traden mensen nu eenmaal op. Daarom zijn ze belangrijk. Vaak zie je dan dus ook dat die 'lijntjes' gerespecteerd worden. Maar dat zegt alleen maar dat je prijsactie begrijpt. Het gebeurt ook heus wel eens dat lijntjes niet worden gerespecteerd. Het gaat er om dat je begrijp waar belangrijke prijspunten liggen zodat je een goede entry kunt krijgen voor een trade.
En hoewel het altijd kicken blijft om te zien dat je analyse goed was en dat de levels gerespecteerd worden, je zit hier niet voor je ego. Of het kijk mij eens goed zijn. Ik zie veel te vaak mensen die niet kunnen traden dat denken. Of neerbuigend doen over het feit dat mensen TA gebruiken. Tuurlijk is er een boel onzin in de TA wereld. Maar als je gewoon op 'naakte prijsactie' trade dan is daar verder weinig aan verzonnen. Of bullshit. Dat is nu eenmaal hoe een markt werkt/beweegt. En bij het traden speel je daar op in. Als je dat op een andere manier doet dan ben je gewoon aan het gokken.
En hoewel het altijd kicken blijft om te zien dat je analyse goed was en dat de levels gerespecteerd worden, je zit hier niet voor je ego. Of het kijk mij eens goed zijn. Ik zie veel te vaak mensen die niet kunnen traden dat denken. Of neerbuigend doen over het feit dat mensen TA gebruiken. Tuurlijk is er een boel onzin in de TA wereld. Maar als je gewoon op 'naakte prijsactie' trade dan is daar verder weinig aan verzonnen. Of bullshit. Dat is nu eenmaal hoe een markt werkt/beweegt. En bij het traden speel je daar op in. Als je dat op een andere manier doet dan ben je gewoon aan het gokken.
almightyarjen schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:46:
[...]
Wat ik me wel eens afvraag bij TA; als je maar genoeg lijntjes "verzint", dan is er altijd wel een lijntje die een reject/support geeft en dat wellicht ook wel eens in het verleden heeft gedaan. Zo'n gevoel krijg ik bij de 3D 25MA, hoe significant is die lijn nu precies? Ik kan de plank compleet misslaan hoor, maar soms krijg ik dit gevoel als TA wordt gebruikt om elke stijging/daling te verklaren.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Belangrijke TA note:
BTC stuitert heel erg hard op de MA40D op dit moment ($16925) en zit nu tegen resistance ($17300)
/f/image/h1tC7CYnrs4AOKlHSCBxV7pV.png?f=fotoalbum_large)
ETH is *DOOR* de MA99D heen gebroken ($1295). Volgende resistance is $1337
/f/image/655nq9aw2QkHwxKY0j06TBpi.png?f=fotoalbum_large)
alts:
LTC is een aparte eend in de bijt en zit al geruime tijd boven zowel de MA40D als de MA99D
ADA zit net onder de MA99D ($0.33)
DOT is boven de MA40D gebroken ($4.86) maar onder de MA99D ($5.56)
SOL zit boven de MA40D ($12.65) maar onder de MA99D ($19.94)
MATIC zit boven de MA40D ($0.84) maar net onder de MA99D ($0.87)
-edit-
nog een kleine update zonder een extra post te plaatsen.
de BTC weekly RSI die nu sinds Oktober 2020 in een falling wedge zit is nu officiëel uit het patroon gebroken
BTC stuitert heel erg hard op de MA40D op dit moment ($16925) en zit nu tegen resistance ($17300)
/f/image/h1tC7CYnrs4AOKlHSCBxV7pV.png?f=fotoalbum_large)
ETH is *DOOR* de MA99D heen gebroken ($1295). Volgende resistance is $1337
/f/image/655nq9aw2QkHwxKY0j06TBpi.png?f=fotoalbum_large)
alts:
LTC is een aparte eend in de bijt en zit al geruime tijd boven zowel de MA40D als de MA99D
ADA zit net onder de MA99D ($0.33)
DOT is boven de MA40D gebroken ($4.86) maar onder de MA99D ($5.56)
SOL zit boven de MA40D ($12.65) maar onder de MA99D ($19.94)
MATIC zit boven de MA40D ($0.84) maar net onder de MA99D ($0.87)
-edit-
nog een kleine update zonder een extra post te plaatsen.
de BTC weekly RSI die nu sinds Oktober 2020 in een falling wedge zit is nu officiëel uit het patroon gebroken
[ Voor 98% gewijzigd door ScuL op 09-01-2023 11:55 ]
Een mogelijke top van 200.000? Begrijp ik dat nou goed? Zou mooi zijn...
Dat was ook de verwachting van de bull van 2020/21.Jasikevicius3 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:42:
[...]
Dus om dat nu wederom uit te spreken voor de volgende bull is een grotere kans om dat dan wel te halen ja.
Ik kan me nog predictions herinneren van een top van 600k in de bull van 2024/25.
Zo schuift het telkens gewoon op als het niet gehaald is. Rinse and repeat.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
ja maar kan ook een left translated run worden (die gedachte gaat al stuk langer), met een lower high van 30 tot 40k. We will seeJasikevicius3 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:42:
[...]
Oude eigenaren deGiro zijn nieuwe crypto platform Finst gestart met DNB licentie.
https://www.businessinsid...uwe-cryptobeurs-op-finst/
App geprobeerd, ziet er soepel uit, wat professioneler als Bitvavo maar niet zo allesomvattend als Binance.
App geprobeerd, ziet er soepel uit, wat professioneler als Bitvavo maar niet zo allesomvattend als Binance.
Contentmakers roepen maar wat om zo aan hun views te komen. Niet meer dan datVis schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:07:
[...]
Dat was ook de verwachting van de bull van 2020/21.
Dus om dat nu wederom uit te spreken voor de volgende bull is een grotere kans om dat dan wel te halen ja.
Ik kan me nog predictions herinneren van een top van 600k in de bull van 2024/25.
Zo schuift het telkens gewoon op als het niet gehaald is. Rinse and repeat.
Klopt, alleen geld dat niet voor Bob, hij maakt ook amper video's. Maar gezien het feit dat je dit post blijkt iig wel dat je hem niet kent, of iets van hem gezien hebt.AOC schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:27:
[...]
Contentmakers roepen maar wat om zo aan hun views te komen. Niet meer dan dat
Ik las dat je niet kan withdrawen want 'gevaarlijk / witwassen enz'. Ofwel, gevaarlijk want vage custodial waar je alleen met euro's in en uit kunt.r0bb schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:09:
Oude eigenaren deGiro zijn nieuwe crypto platform Finst gestart met DNB licentie.
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
:strip_exif()/f/image/gBtOgjFTM9PFUneZWlSZA6IR.jpg?f=fotoalbum_large)
Zit bitcoin niet vanaf juli vorig jaar in een falling wedge? Drie lower lows, twee keer bovenaan afgeketst. Kan een derde keer afketsen worden zo tegen 18,5k. Om zo af te zakken naar de 13-14k regionen. Of niet en to the moon and beyond! Wel mooi om ook te zien dat Bitcoin die eerste lower low van 17,2k van juli nu dus teruggepakt heeft. Maar eerst maar die 19k + zien voor de burgemeester van Juinen de bruna mag ontruimen.
Bitcoin bevindt zich op dit moment:/f/image/MAAIjFW1YAGDQ1HHy1iLdzZO.png?f=fotoalbum_large)
En loopt op dit moment tegen deze resistance lijn aan:
/f/image/d9dNk6gQZUa9AZKnei1YMbme.png?f=fotoalbum_large)
Daar valt nog heel veel extra over te brainstormen, maar nu eerst benieuwd of Bitcoin zo terugvalt of doorzet
- Boven de 1D MA99
- Boven de 1W MA300
- Onder de 1W MA200
- In de bullmarket support band
/f/image/MAAIjFW1YAGDQ1HHy1iLdzZO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/d9dNk6gQZUa9AZKnei1YMbme.png?f=fotoalbum_large)
Daar valt nog heel veel extra over te brainstormen, maar nu eerst benieuwd of Bitcoin zo terugvalt of doorzet
[ Voor 8% gewijzigd door Taro op 12-01-2023 18:47 ]
Ik zie in de orderboeken vooral 19.2 nog als een dingetje, daarna aardig vlak allemaal. Kan rap gaan mochten we daar ook nog door klappenTaro schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 18:45:
Bitcoin bevindt zich op dit moment:[Afbeelding]
- Boven de 1D MA99
- Boven de 1W MA300
- Onder de 1W MA200
- In de bullmarket support band
[Afbeelding]
En dan hopen support te vinden op de BMSB en er niet keihard doorheen te vallen zoals in aprilanti elppa schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:19:
[...]
Ik zie in de orderboeken vooral 19.2 nog als een dingetje, daarna aardig vlak allemaal. Kan rap gaan mochten we daar ook nog door klappen
Bovenkant bullmarket support band bereikt, Bitcoin heeft de vaart er vooralsnog mooi in zitten:
/f/image/AYjMuYqjBYK9LAu9iEDN3bYr.png?f=fotoalbum_large)
Als Bitcoin doorzet en niet terugvalt, dan is de volgende (voor mij) relevante MA: +-25k ivm de MA200.
/f/image/QTQoerJjXZSbdbsxH3qdAkiw.png?f=fotoalbum_large)
Naar aanleiding van een aantal slechte ervaringen uit het verleden geef ik hier niet meer aan wat ik zelf van plan ben om voor trades uit te voeren. Maar, ik ben op 16,8k, 17,4k en 18,4k ingestapt en inmiddels volledig aan boord. Hopelijk achteraf gezien een prima instap voor het begin van de bullrun, maar ik blijf wel voorzichtig, want dit zal niet de eerste keer zijn dat er alsnog een mega rode candle volgt met een rejection.
/f/image/AYjMuYqjBYK9LAu9iEDN3bYr.png?f=fotoalbum_large)
Als Bitcoin doorzet en niet terugvalt, dan is de volgende (voor mij) relevante MA: +-25k ivm de MA200.
/f/image/QTQoerJjXZSbdbsxH3qdAkiw.png?f=fotoalbum_large)
Naar aanleiding van een aantal slechte ervaringen uit het verleden geef ik hier niet meer aan wat ik zelf van plan ben om voor trades uit te voeren. Maar, ik ben op 16,8k, 17,4k en 18,4k ingestapt en inmiddels volledig aan boord. Hopelijk achteraf gezien een prima instap voor het begin van de bullrun, maar ik blijf wel voorzichtig, want dit zal niet de eerste keer zijn dat er alsnog een mega rode candle volgt met een rejection.
Bitcoin bevindt zich nu boven de bullmarket support band:
/f/image/E51oQhzFMIcEBsx7h7YNFqRZ.png?f=fotoalbum_large)
De prijs gaat parabolisch. Grote kans dat er nu wat lagere koersen en een terugtest van bepaalde niveaus volgen, maar aan de andere kant is morgenochtend >20.5k ook prima mogelijk als het zo doorgaat:
/f/image/E51oQhzFMIcEBsx7h7YNFqRZ.png?f=fotoalbum_large)
De prijs gaat parabolisch. Grote kans dat er nu wat lagere koersen en een terugtest van bepaalde niveaus volgen, maar aan de andere kant is morgenochtend >20.5k ook prima mogelijk als het zo doorgaat:
/f/image/fCuDeQSsov8JvZ1f6eDNg7Ka.png?f=fotoalbum_large)
Gewoon lekker doorstomen, waarom ook niet. Bitcoin onderweg naar >21k.
De weekly:
/f/image/AHHFXmv9VF2ylZkxID05dUTp.png?f=fotoalbum_large)
Zoals aangegeven zie ik als enige relevante MA hierboven de MA200 @ 24.5k. Daar onder liggen nog wat horizontale weerstanden die er toe doen zoals:
Het huidige niveau van 21k, verder 21,9k en ook rondom de 24k.
Daily (Hier zie je duidelijk dat we nu op het punt zitten waar ook dit dal begon, dat kan een kleine horde zijn):
/f/image/zdavbPJh4pMktCPglE3CGp6K.png?f=fotoalbum_large)
Monthly:
/f/image/tN7gpCy7P6KLoilZFNjBX1sp.png?f=fotoalbum_large)
En de yearly:
/f/image/7jsb4DE41g1vyGzIfpLhJd4g.png?f=fotoalbum_large)
Al met al geef ik het een grote kans dat Bitcoin verder doorstoomt. Ik ben doorgaans ook van het regelmatig winst nemen en lager weer instappen, maar vanaf de 16.8k heb ik nog niets verkocht en dat ben ik nu ook nog niet van plan. Uiteraard zullen er tussen de vele groene candles ook rode verschijnen, dat hoort erbij, maar áls dit de nieuwe bullrun is, dan loop je met iedere uitstap kans de boot te missen, de koers kan zo hard stijgen dat je vaak weer hoger in moet stappen en minder sats overhoudt.
Hopelijk hebben we met zijn allen de bearmarkt overleeft en is dit het begin van iets moois! En zo niet, dan niet
De weekly:
/f/image/AHHFXmv9VF2ylZkxID05dUTp.png?f=fotoalbum_large)
Zoals aangegeven zie ik als enige relevante MA hierboven de MA200 @ 24.5k. Daar onder liggen nog wat horizontale weerstanden die er toe doen zoals:
Het huidige niveau van 21k, verder 21,9k en ook rondom de 24k.
Daily (Hier zie je duidelijk dat we nu op het punt zitten waar ook dit dal begon, dat kan een kleine horde zijn):
/f/image/zdavbPJh4pMktCPglE3CGp6K.png?f=fotoalbum_large)
Monthly:
/f/image/tN7gpCy7P6KLoilZFNjBX1sp.png?f=fotoalbum_large)
En de yearly:
/f/image/7jsb4DE41g1vyGzIfpLhJd4g.png?f=fotoalbum_large)
Al met al geef ik het een grote kans dat Bitcoin verder doorstoomt. Ik ben doorgaans ook van het regelmatig winst nemen en lager weer instappen, maar vanaf de 16.8k heb ik nog niets verkocht en dat ben ik nu ook nog niet van plan. Uiteraard zullen er tussen de vele groene candles ook rode verschijnen, dat hoort erbij, maar áls dit de nieuwe bullrun is, dan loop je met iedere uitstap kans de boot te missen, de koers kan zo hard stijgen dat je vaak weer hoger in moet stappen en minder sats overhoudt.
Hopelijk hebben we met zijn allen de bearmarkt overleeft en is dit het begin van iets moois! En zo niet, dan niet
Tja, ik denk vooral als het macro economisch allemaal meevalt, dat het dan idd de start is van een nieuwe bull. Verwacht dit jaar dan hooguit een keertje 40k en misschien dan weer terug naar 25k.
Maar als de everything bubble echt popt, china naar de klote gaat, een nieuwe huizencrash etc, dan zie ik bitcoin toch nog wel verder bloeden.
Voor mij maakt het niet zoveel uit, ik heb er wat spaarcentjes in, maar niet absurd veel en koop iedere maand ietsje bij, of het nou omhoog gaat of omlaag. Long term wel bullish.
Maar wil wel wat winst nemen over 800 dagen tot 1000 dagen, als dit de nieuwe bull is
.
Maar als de everything bubble echt popt, china naar de klote gaat, een nieuwe huizencrash etc, dan zie ik bitcoin toch nog wel verder bloeden.
Voor mij maakt het niet zoveel uit, ik heb er wat spaarcentjes in, maar niet absurd veel en koop iedere maand ietsje bij, of het nou omhoog gaat of omlaag. Long term wel bullish.
Maar wil wel wat winst nemen over 800 dagen tot 1000 dagen, als dit de nieuwe bull is
OK ... toen ik op 7 januari mijn analyse plaatste had ik niet verwacht dat we zó snel op dit punt uit zouden komen.
Allereerst een update van de grote wedge (dit keer inclusief fibs levels)
:strip_exif()/f/image/qoWzXu4ciX8ftKXOwGPaTXoR.jpg?f=fotoalbum_large)
Je ziet hier duidelijk de RSI uit de wedge breken en ook de prijs de bovenkant van de wedge opzoeken.
Mijn aanname is dat dit het eerste punt van (tijdelijke) afwijzing gaat worden.
Mocht de prijs nu recht omhoog gaan dan zit de bovenkant van de wedge ongeveer op $22,300.
Op de daily zien we vele indicators gloeiend heet lopen (RSI/MACD) en het lijkt me dat we op een gegeven moment weer een klein beetje adem moeten halen om af te koelen. 22k lijkt hiervoor een logisch punt.
Mocht het zou zijn dat we nog verder doorstomen dan zijn de volgende weerstanden:
MA200W op $24,500
fibs level (0.236) op $28,060
Deze spectaculaire anderhalve week heeft ons boven de MA40D, MA99D, MA300W ÉN de Bull Market Support Band gebracht!
We hebben een weekly close op $20,898 en daarmee bevestiging van het W-patroon sinds de laatste keer dat we op ~21k zaten.
:strip_exif()/f/image/TiIQfanICBa6aEhWr2NpKImM.jpg?f=fotoalbum_large)
De huidige MA's:
MA40D - $17,300 - nu niet zo relevant, deze haalt ons vanzelf in
MA99D - $17,900 - nu niet zo relevant, ook deze haalt ons vanzelf in
MA200W - $24,500 - eerste grote weerstand boven de huidige prijs
MA300W - $18,450 - stevig valnet bij calamiteiten
MA350W - $15,930 - klimmende naar de 16k regionen in het geval van een black swan
Een belangrijk niveau (dat geen MA is) is $19,500. De bovenkant van de BSB leunt hier ook op.
In het geval van een afwijzing denk ik dat we daar hoogstwaarschijnlijk op terug vallen.
:strip_exif()/f/image/dyUodYzm0graTwiECtPiVqXG.jpg?f=fotoalbum_large)
Op de 4H zitten we in een bull flag maar we lopen nu tegen zware weerstand aan;
kortetermijns resistance zit op $21,200 gevolgd door $21,500 gevolgd door $21,800 en uiteindelijk $22k.
Als laatste een macro diagram. De S&P500 hikt tegen de bovenkant van een falling wedge aan sinds midden 2021. De weerstand zit nu precies op 4000 punten. Als de aandelenmarkten gunstig openen (gezien de CPI cijfers van afgelopen week) dan kan dit een flinke zwengel geven aan de cryptoprijzen.
Voor BTC zit er tussen 24k en 28k zeer weinig weerstand dus riemen vast...
Allereerst een update van de grote wedge (dit keer inclusief fibs levels)
:strip_exif()/f/image/qoWzXu4ciX8ftKXOwGPaTXoR.jpg?f=fotoalbum_large)
Je ziet hier duidelijk de RSI uit de wedge breken en ook de prijs de bovenkant van de wedge opzoeken.
Mijn aanname is dat dit het eerste punt van (tijdelijke) afwijzing gaat worden.
Mocht de prijs nu recht omhoog gaan dan zit de bovenkant van de wedge ongeveer op $22,300.
Op de daily zien we vele indicators gloeiend heet lopen (RSI/MACD) en het lijkt me dat we op een gegeven moment weer een klein beetje adem moeten halen om af te koelen. 22k lijkt hiervoor een logisch punt.
Mocht het zou zijn dat we nog verder doorstomen dan zijn de volgende weerstanden:
MA200W op $24,500
fibs level (0.236) op $28,060
Deze spectaculaire anderhalve week heeft ons boven de MA40D, MA99D, MA300W ÉN de Bull Market Support Band gebracht!
We hebben een weekly close op $20,898 en daarmee bevestiging van het W-patroon sinds de laatste keer dat we op ~21k zaten.
:strip_exif()/f/image/TiIQfanICBa6aEhWr2NpKImM.jpg?f=fotoalbum_large)
De huidige MA's:
MA40D - $17,300 - nu niet zo relevant, deze haalt ons vanzelf in
MA99D - $17,900 - nu niet zo relevant, ook deze haalt ons vanzelf in
MA200W - $24,500 - eerste grote weerstand boven de huidige prijs
MA300W - $18,450 - stevig valnet bij calamiteiten
MA350W - $15,930 - klimmende naar de 16k regionen in het geval van een black swan
Een belangrijk niveau (dat geen MA is) is $19,500. De bovenkant van de BSB leunt hier ook op.
In het geval van een afwijzing denk ik dat we daar hoogstwaarschijnlijk op terug vallen.
:strip_exif()/f/image/dyUodYzm0graTwiECtPiVqXG.jpg?f=fotoalbum_large)
Op de 4H zitten we in een bull flag maar we lopen nu tegen zware weerstand aan;
kortetermijns resistance zit op $21,200 gevolgd door $21,500 gevolgd door $21,800 en uiteindelijk $22k.
Als laatste een macro diagram. De S&P500 hikt tegen de bovenkant van een falling wedge aan sinds midden 2021. De weerstand zit nu precies op 4000 punten. Als de aandelenmarkten gunstig openen (gezien de CPI cijfers van afgelopen week) dan kan dit een flinke zwengel geven aan de cryptoprijzen.
Voor BTC zit er tussen 24k en 28k zeer weinig weerstand dus riemen vast...
:strip_exif()/f/image/ijSRWGve7dTTKsV3L0iRF511.jpg?f=fotoalbum_large)
Een paar vlugge constateringen;
S&P500 is in macro-patroon afgeketst op de 4000 punten en zal waarschijnlijk tussen BSB/MA99 blijven stuiteren totdat er genoeg volume is om uit de wedge breken
4H:
:fill(white):strip_exif()/f/image/PKEoyPQ4196tBsmRGqFoUlJp.png?f=user_large)
Daily chart voor BTC & ETH is erg "toppy" en zou technisch gezien wat af moeten koelen.
Op de weekly chart echter is er nog voldoende ruimte voor meer upside
Deze vrijdag (20 januari) verlopen de eerste monthly options voor BTC, heel veel mensen hadden waarschijnlijk ten tijde van aankoop geen 21k verwacht. De kans is groot dat whales gaan proberen de prijs te dumpen voor de expiry.
Het is een beetje "het kan dooien het kan vriezen". We kunnen ook zijwaarts blijven gaan op dit niveau als het bullish en bearish momentum elkaar uitschakelen.
S&P500 is in macro-patroon afgeketst op de 4000 punten en zal waarschijnlijk tussen BSB/MA99 blijven stuiteren totdat er genoeg volume is om uit de wedge breken
4H:
:fill(white):strip_exif()/f/image/PKEoyPQ4196tBsmRGqFoUlJp.png?f=user_large)
Daily chart voor BTC & ETH is erg "toppy" en zou technisch gezien wat af moeten koelen.
Op de weekly chart echter is er nog voldoende ruimte voor meer upside
Deze vrijdag (20 januari) verlopen de eerste monthly options voor BTC, heel veel mensen hadden waarschijnlijk ten tijde van aankoop geen 21k verwacht. De kans is groot dat whales gaan proberen de prijs te dumpen voor de expiry.
Het is een beetje "het kan dooien het kan vriezen". We kunnen ook zijwaarts blijven gaan op dit niveau als het bullish en bearish momentum elkaar uitschakelen.
[ Voor 11% gewijzigd door ScuL op 18-01-2023 00:01 ]
Je longt op resistance? Of die node net onder de box waar je de terugtest van speelt?YES schreef op zondag 22 januari 2023 @ 21:34:
Deze zone is nog wel even lastig blijkbaar. Benieuwd of die veel problemen blijft geven of snel doorbroken kan worden op weg naar de 200 WMA. Momenteel een long lopen met een stoploss iets onder die zone, kijken of die het houdt
[Afbeelding]
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Ik speelde op de retest van die zone inderdaadJedi_Pimp schreef op zondag 22 januari 2023 @ 21:58:
[...]
Je longt op resistance? Of die node net onder de box waar je de terugtest van speelt?
Vanwege het hoge 'gok-gehalte' dit keer een stoploss gezet!
Entries tussen de 22300 en de 22600 zijn inderdaad een goed punt.YES schreef op zondag 22 januari 2023 @ 22:04:
[...]
Ik speelde op de retest van die zone inderdaadWel een gok met de hoop dat de resistance hard doorbroken wordt en daarna de 200WMA opgezocht wordt
Vanwege het hoge 'gok-gehalte' dit keer een stoploss gezet!
Ik zie een soort bullflag/channel vanaf 22400 naar de piek op 23200
Het lijkt heel erg op wat we zagen rond de 21k
Met een SL op 22k kan er weinig mis gaan
op de 4h zie je hem heel duidelijk. Gaat wel heel soon uitbreken mocht dit ding idd valide zijn.ScuL schreef op maandag 23 januari 2023 @ 01:14:
[...]
Entries tussen de 22300 en de 22600 zijn inderdaad een goed punt.
Ik zie een soort bullflag/channel vanaf 22400 naar de piek op 23200
Het lijkt heel erg op wat we zagen rond de 21k
Met een SL op 22k kan er weinig mis gaan
Bitcoin heeft even wat momentum verloren, maar lijkt zich klaar te maken voor de volgende trede.
Mooi plaatje van de weekly:
/f/image/HBDxjkphtmuHYpvweZe9HKR5.png?f=fotoalbum_large)
De monthly ziet er ook prima uit:
/f/image/yC4N5HDauwGSlNF1MMVO4drB.png?f=fotoalbum_large)
De 12 monthly (Jaja, yearly, maar Tradingview noemt het zo) ziet er ook prima uit, als de historie met 1 rode candle gevolgd door 2-3 groene candles zich voortzet zitten we er prima bij:
/f/image/QmeXlme2vkNCQ3RQWhGQny44.png?f=fotoalbum_large)
Op de daily moet Bitcoin eerst door de resistance knallen die rond het huidige niveau ligt. Daarna blijft wat mij betreft de MA200 de volgende grote uitdaging op 24.7k, waar ook resistance uit o.a. augustus 2022 ligt.
/f/image/ACtT6Gy6SQl6Hkc2XNqmYeWH.png?f=fotoalbum_large)
De koers kan zoals altijd sideways, omhoog of omlaag gaan, maar als Bitcoin door de 23.2k weet te breken, heb ik er wel relatief veel vertrouwen in dat ook de MA200 doorbroken zal gaan worden. Mocht dat alleen bij een wick erboven blijven, dan is de kans groot dat Bitcoin tot de halving in begin 2024 in de range tussen de 16.8k en het huidige niveau blijft schommelen, om daarna pas echt uit te breken.
Bitcoin heeft na een nieuwe ATH te hebben neergezet vaker een kleinere run gemaakt (o.a. de 14k na de 20k), dus een nieuwe ATH hoeft er deze run niet direct in te zitten. Op een lager niveau toppen kan ook prima, daarna opnieuw de lows opzoeken en de run daarna gaat dan mogelijk wel weer een nieuwe ATH noteren.
Blijf in ieder geval voorzichtig, de euforie kan ook snel verdwenen zijn als veel mensen toch besluiten hun winst nu al te nemen omdat het sentiment nog onvoldoende bullish is.
Mooi plaatje van de weekly:
/f/image/HBDxjkphtmuHYpvweZe9HKR5.png?f=fotoalbum_large)
De monthly ziet er ook prima uit:
/f/image/yC4N5HDauwGSlNF1MMVO4drB.png?f=fotoalbum_large)
De 12 monthly (Jaja, yearly, maar Tradingview noemt het zo) ziet er ook prima uit, als de historie met 1 rode candle gevolgd door 2-3 groene candles zich voortzet zitten we er prima bij:
/f/image/QmeXlme2vkNCQ3RQWhGQny44.png?f=fotoalbum_large)
Op de daily moet Bitcoin eerst door de resistance knallen die rond het huidige niveau ligt. Daarna blijft wat mij betreft de MA200 de volgende grote uitdaging op 24.7k, waar ook resistance uit o.a. augustus 2022 ligt.
/f/image/ACtT6Gy6SQl6Hkc2XNqmYeWH.png?f=fotoalbum_large)
De koers kan zoals altijd sideways, omhoog of omlaag gaan, maar als Bitcoin door de 23.2k weet te breken, heb ik er wel relatief veel vertrouwen in dat ook de MA200 doorbroken zal gaan worden. Mocht dat alleen bij een wick erboven blijven, dan is de kans groot dat Bitcoin tot de halving in begin 2024 in de range tussen de 16.8k en het huidige niveau blijft schommelen, om daarna pas echt uit te breken.
Bitcoin heeft na een nieuwe ATH te hebben neergezet vaker een kleinere run gemaakt (o.a. de 14k na de 20k), dus een nieuwe ATH hoeft er deze run niet direct in te zitten. Op een lager niveau toppen kan ook prima, daarna opnieuw de lows opzoeken en de run daarna gaat dan mogelijk wel weer een nieuwe ATH noteren.
Blijf in ieder geval voorzichtig, de euforie kan ook snel verdwenen zijn als veel mensen toch besluiten hun winst nu al te nemen omdat het sentiment nog onvoldoende bullish is.
Op dit moment ligt ie tegen de 3D 99MA aan. Die is in het verleden nogal een S/R geweest. Dus zien of we die als support kunnen krijgen of niet. Edit: Helemaal terug tot 2019 en de 3k low is die telkens relevant geweest. Huidige koers van die MA is 23.5k.Taro schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 23:06:
Bitcoin is onderweg naar de MA200 @ 24.7k, daar kunnen we waarschijnlijk nog meer vuurwerk verwachten...
[Afbeelding]
[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 25-01-2023 23:17 ]
Heel goed te zien nu. Net al eens afgeketst en er nu weer tegenaan aan het schurken.PilatuS schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 23:11:
[...]
Op dit moment ligt ie tegen de 3D 99MA aan. Die is in het verleden nogal een S/R geweest. Dus zien of we die als support kunnen krijgen of niet. Edit: Helemaal terug tot 2019 en de 3k low is die telkens relevant geweest. Huidige koers van die MA is 23.5k.
RSI en volume neemt af als ik de daily bekijk. Bearish divergence? RSI stond ook wel erg hoog.
Edit: deze comment was eigenlijk bedoeld voor de slowchat
Edit: deze comment was eigenlijk bedoeld voor de slowchat
[ Voor 24% gewijzigd door Raaafie op 30-01-2023 11:53 ]
Bitcoin heeft nu de 3D MA99 getest:PilatuS schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 23:11:
[...]
Op dit moment ligt ie tegen de 3D 99MA aan. Die is in het verleden nogal een S/R geweest. Dus zien of we die als support kunnen krijgen of niet. Edit: Helemaal terug tot 2019 en de 3k low is die telkens relevant geweest. Huidige koers van die MA is 23.5k.
Daily:
/f/image/hWzVIT4mSihbtHRDkJ9v3b6P.png?f=fotoalbum_large)
Weekly:
/f/image/vH83pbxKbFy5yYQ6XeBYh5R7.png?f=fotoalbum_large)
En gaat nu waarschijnlijk de 24k opnieuw testen:
/f/image/j7aW6i2Y5hwrEzvOOBdqzRvt.png?f=fotoalbum_large)
De bullmarket support band, de 1W MA300, 1D MA99 & 3D MA99 liggen allemaal onder de huidige koers. De 1W MA200 & MA50 liggen er nog boven (Kan die laatste even niet laten zien, dan moet ik Tradingview upgraden en ik steek dat geld nu liever in Bitcoin
Geen idee of het in TA ook gebruikelijk is om bij MA's van compressie te spreken? Bij trendlijnen, higher highs i.c.m. higher lows en bijvoorbeeld bollinger bands is compressie wel een teken dat er actie aan zit te komen. Met al deze MA's die elkaar beginnen op te zoeken en hoe de koers soms/regelmatig ook flink reageert op het aantikken van een MA, zou er maar zo wat vuurwerk kunnen ontstaan als deze MA's elkaar verder opzoekenTaro schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 08:52:
[...]
De bullmarket support band, de 1W MA300, 1D MA99 & 3D MA99 liggen allemaal onder de huidige koers. De 1W MA200 & MA50 liggen er nog boven (Kan die laatste even niet laten zien, dan moet ik Tradingview upgraden en ik steek dat geld nu liever in Bitcoin), maar dat zijn de volgende hordes rond 24.8k.
3D MA99 houdt het nog steeds. Toen Bitcoin de vorige keer uitbrak was dat door eerst de onderkant van het channel te testen, daarna rond het midden terug te vallen en daarna aan de bovenkant eruit te knallen. Hopelijk nu wederom het geval?
/f/image/AhhLLS7K6cv3xAu4kMcCSlxw.png?f=fotoalbum_large)
Verder in de tussentijd niet heel veel veranderd:
/f/image/AhhLLS7K6cv3xAu4kMcCSlxw.png?f=fotoalbum_large)
Verder in de tussentijd niet heel veel veranderd:
/f/image/uOhEklPOWQnh4qPUfOcydLEf.png?f=fotoalbum_large)
De bovenste zone geeft zich nieit zomaar gewonnen:
/f/image/zB95nLShm2t3t0NQ5JKswq6d.png?f=fotoalbum_large)
Wel iets van een (slordige) uptrend te zien, hopelijk zakt BTC niet te ver terug en wordt er weer een higher low neergezet i.c.m. een nieuwe poging deze zone definitief te flippen naar support. Als we tot een 23.3k of zo terugzakken en daar weer beginnen te stuiteren open ik denk ik weer een long.
/f/image/zB95nLShm2t3t0NQ5JKswq6d.png?f=fotoalbum_large)
Wel iets van een (slordige) uptrend te zien, hopelijk zakt BTC niet te ver terug en wordt er weer een higher low neergezet i.c.m. een nieuwe poging deze zone definitief te flippen naar support. Als we tot een 23.3k of zo terugzakken en daar weer beginnen te stuiteren open ik denk ik weer een long.
https://blog.bitvavo.com/dcg-update-statement-07-02-2023/
Tldr: goede voortgang en 80-100% doelstelling in zicht. Nog steeds geen effect op klanten.
Tldr: goede voortgang en 80-100% doelstelling in zicht. Nog steeds geen effect op klanten.
De 3DMA99 kan nu weleens als resistance gaan dienen en dan gaat Bitcoin de 19-20k levels weer opzoeken.
4H:
/f/image/eQCkfWjDyAiPO2PXdSYTH0JK.png?f=fotoalbum_large)
1D:
/f/image/QDLguOvdWjxWYAbTinRDtn17.png?f=fotoalbum_large)
1W:
/f/image/lEQUGpM8ceKxe7H4uGDWZQ0O.png?f=fotoalbum_large)
1M:
/f/image/BuXYK1loTeFNrcH78NAHF7eh.png?f=fotoalbum_large)
12M/1Y:
/f/image/dCXmxALUe5DWF7j4Y107pt1g.png?f=fotoalbum_large)
Áls de Bitcoin monthly chart de 3 minute chart van een willekeurige andere coin zou zijn, dan zou ik 16k of lager verwachten. Nu verwacht ik minimaal een MA300 op 18.7k (huidige koers, stijgt iedere dag iets) hertest.
De komende periode zullen veel partijen, net als Kraken, op de vingers worden getikt rondom staking. Daarom verwacht ik dat veel mensen hun coins uit staking zullen (moeten) halen. Van een "veilige manier" van rendement pakken, staan de coins nu ineens niets te doen, terwijl de koersen ervan dalen. Dat zal mogelijk voor veel altcoin houders een reden zijn om ze alsnog de deur uit te doen als Bitcoin verder daalt. De altcoins zullen daardoor mogelijk grote klappen krijgen.
Ik zit op dit moment 100% in fiat/stablecoins, op wat Metamask troep na.
Aangezien er berichten zijn dat PAXOS (uitgever van o.a. Binance USD / BUSD) onder het vergrootglas ligt, kan je op BUSD/EUR ook wat volatiliteit verwachten. Dus de komende dagen maar even "veilig" in EUR/BUSD handelen
4H:
/f/image/eQCkfWjDyAiPO2PXdSYTH0JK.png?f=fotoalbum_large)
1D:
/f/image/QDLguOvdWjxWYAbTinRDtn17.png?f=fotoalbum_large)
1W:
/f/image/lEQUGpM8ceKxe7H4uGDWZQ0O.png?f=fotoalbum_large)
1M:
/f/image/BuXYK1loTeFNrcH78NAHF7eh.png?f=fotoalbum_large)
12M/1Y:
/f/image/dCXmxALUe5DWF7j4Y107pt1g.png?f=fotoalbum_large)
Áls de Bitcoin monthly chart de 3 minute chart van een willekeurige andere coin zou zijn, dan zou ik 16k of lager verwachten. Nu verwacht ik minimaal een MA300 op 18.7k (huidige koers, stijgt iedere dag iets) hertest.
De komende periode zullen veel partijen, net als Kraken, op de vingers worden getikt rondom staking. Daarom verwacht ik dat veel mensen hun coins uit staking zullen (moeten) halen. Van een "veilige manier" van rendement pakken, staan de coins nu ineens niets te doen, terwijl de koersen ervan dalen. Dat zal mogelijk voor veel altcoin houders een reden zijn om ze alsnog de deur uit te doen als Bitcoin verder daalt. De altcoins zullen daardoor mogelijk grote klappen krijgen.
Ik zit op dit moment 100% in fiat/stablecoins, op wat Metamask troep na.
Aangezien er berichten zijn dat PAXOS (uitgever van o.a. Binance USD / BUSD) onder het vergrootglas ligt, kan je op BUSD/EUR ook wat volatiliteit verwachten. Dus de komende dagen maar even "veilig" in EUR/BUSD handelen
Denk dat de 1W MA300 een goede resistance kan zijn aangezien we er 2 á 3 maanden lang voor het eerst onder zijn gedoken kan die prima opnieuw getest worden met hopelijk een flinke bounce tot gevolg.
Het staken van de alts ben ik het niet zo mee eens, mensen die willen staken vinden wel andere opties. De beste optie is natuurlijk Binance aangezien Binance een aparte US afdeling heeft kan iedere non-us citizen op Binance terecht. Voor US citizens wordt het dan wel wat lastiger inderdaad maar ook daar zijn andere exchanges voor en anders bestaat in veel gevallen de optie om onchain te staken.
Het staken van de alts ben ik het niet zo mee eens, mensen die willen staken vinden wel andere opties. De beste optie is natuurlijk Binance aangezien Binance een aparte US afdeling heeft kan iedere non-us citizen op Binance terecht. Voor US citizens wordt het dan wel wat lastiger inderdaad maar ook daar zijn andere exchanges voor en anders bestaat in veel gevallen de optie om onchain te staken.
Het gaat niet alleen om het niet kunnen staken maar meer over de discussie of de meeste alts securities zijn of niet. Deze stap lijkt daar wel op te wijzen. (al is dat nog niet zeker) Als dit het geval is betekend het dat exchanges ze in de VS niet mogen verhandelen. Dat heeft daadwerkelijk wel impact want je mist een hele grote markt. Plus mogelijk volgt de EU ook het voorbeeld van de VS.Nopheros schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:08:
Denk dat de 1W MA300 een goede resistance kan zijn aangezien we er 2 á 3 maanden lang voor het eerst onder zijn gedoken kan die prima opnieuw getest worden met hopelijk een flinke bounce tot gevolg.
Daar gaat dit naar mijn mening meer over. ipv het wel of niet kunnen staken. Het belemmert dan gewoon nieuwe inflow van cash/investeringen. Het gevolg daarvan hoef ik denk ik niet uit te leggen.
Dat zit er zeker ook aan te komen, maar op die beslissing wachten inmiddels al een jaar of misschien al jaren? Het niet mogen staken en een boete voor Kraken is toch wel echt nieuw nieuws.iceblack24 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:30:
[...]
Het gaat niet alleen om het niet kunnen staken maar meer over de discussie of de meeste alts securities zijn of niet. Deze stap lijkt daar wel op te wijzen. (al is dat nog niet zeker) Als dit het geval is betekend het dat exchanges ze in de VS niet mogen verhandelen. Dat heeft daadwerkelijk wel impact want je mist een hele grote markt. Plus mogelijk volgt de EU ook het voorbeeld van de VS.
Daar gaat dit naar mijn mening meer over. ipv het wel of niet kunnen staken. Het belemmert dan gewoon nieuwe inflow van cash/investeringen. Het gevolg daarvan hoef ik denk ik niet uit te leggen.
Ben het verder wel met je eens dat door deze uitspraak het er inderdaad op lijkt dat de SEC veel alts als securities gaat bestempelen. Worden interessante tijden. Indien dat inderdaad gebeurd, waar gaat al dat geld dan heen? Bitcoin?
BTC keurige hits op de MA40D, vlak boven de BSB...
/f/image/ld7BSIgXMDRnM7aGmk1oQy50.png?f=fotoalbum_large)
Falling wedge nog steeds valide op de 4H met break out imminent
Korte termijn target $23800
/f/image/ld7BSIgXMDRnM7aGmk1oQy50.png?f=fotoalbum_large)
Falling wedge nog steeds valide op de 4H met break out imminent
Korte termijn target $23800
Bitcoin zit nu rond de vorige high, als het lukt die te doorbreken dan is de volgende weerstand de 1W MA200 @ 25k. Als Bitcoin daar ook doorheen gaat, zonder terug te vallen met wick, dan is 29k waarschijnlijk next:
/f/image/cBAL2oiEaRWJgluylScdJkss.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/cBAL2oiEaRWJgluylScdJkss.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/caoVpiisebpCzLeWG93iI6GP.png?f=fotoalbum_large)
Let op:
Regels voor dit topic:
En verder wat algemene regels
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #29 / $420k editie.
- Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.
Regels voor dit topic:
- Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
- Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
- Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.
En verder wat algemene regels
- Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!