Ik snap je redenatie, maar hoe groot is het aandeel "Henk en Ingridjes" die te maken krijgen met hoge energieprijzen t.o.v. de marketcap van BTC?Sydney08 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:26:
[...]
Het gaat natuurlijk niet alleen om het minen. Mensen zullen minder geld te besteden hebben en minder snel crypto kopen. Ik verwacht dat die hoge kosten zeker wel verschil gaan maken. Vele mensen hebben nog oude energiecontracten en zodra die aflopen zul je zien dat er veel minder te besteden valt en mensen minder snel naar crypto overstappen.
Dit is in ieder geval wel iets wat ik meeneem.
.
[Voor 107% gewijzigd door Kenny_026 op 17-09-2022 10:19]
Wereldwijd?almightyarjen schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:29:
[...]
Ik snap je redenatie, maar hoe groot is het aandeel "Henk en Ingridjes" die te maken krijgen met hoge energieprijzen t.o.v. de marketcap van BTC?
De energie crisis speelt niet overal hoor.
Ik lul ook zomaar wat
Is inderdaad een vrij lokaal probleem.shovelhead1340 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 22:43:
[...]
Wereldwijd?
De energie crisis speelt niet overal hoor.
BTC shortje dan maar?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qjbyRjBV1vcOZBEXuj7JrE77.jpg?f=user_large)
Replace fear of the unknown with curiosity | 6340 Wp zonnepanelen | Tesla Model Y LR
We zitten nu op het niveau van, wat is het, een dikke week geleden waar BTC support vond, benieuwd of dit niveau weer support biedt.
Je kan wel gelijk hebben. Aan de andere kant weten we niet wat het laagste punt zal zijn...Nopheros schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:26:
@ScuL DCA onder de 30k is naar mijn mening ook het beste inderdaad. Ooit komen we weer boven de 30k en dan wil je er wel wat geld in hebben zitten natuurlijk. Iemand die wacht op het laagste punt en dan begint met DCA zal uiteindelijk gewoon minder winst hebben.
@almightyarjen Je moet altijd rekening houden met beide scenario's, dat is traden.
Verder hangt het er van af wat je DCA ritme is.
Het blijft een lastige kwestie...
Higher lows en lower highs. Compressie tussen de paarse en lichtblauwe lijn. Dan is het wachten op de uitbraak omhoog of naar beneden. Maar met de huidige trend en de wereldeconomie / inflatie en renteverhogingen lijkt mij een 'de vloer is weg' ala 2018 best reëel. Zeker nu inflatie niet onder controle is, er nog wat renteverhogingen zullen komen en het klimaat voor de beurs en crypto guur zal blijven.Taro schreef op maandag 19 september 2022 @ 22:38:
100 USD boven de huidige koers liggen weer wat oude candles. Bitcoin zal mogelijk nog wel iets verder stijgen, maar grote kans dat de daling daarna weer doorzet.
[Afbeelding]
Ofwel de van 6.5k naar 3.25k duikeling. Dan nu 19.5k naar 9.75k? Gebeurde bovendien in een zelfde timeframe: van juni tot november doormodderen rond 6k om ondanks higher lows en lower highs toch omlaag te gaan.
Qua bearfase volgen we toch aardig de bear van 2014/2018. Dus ik ben benieuwd naar q4. Tegen november zitten we een jaar lang in een continu downtrend. Ben benieuwd waar de echte bodemvorming gaat zijn. Toch al in de huidige range van 17-20k of pas tegen 10-12k. Meer reden om dca nu in te starten. Pak je in elk geval de prijs <20k mee. En ja screenshots van Benjamin zijn livestream terwijl het vuurwerk aan de gang was ter illustratie. Zelfs de flashcrash februari 2020 vertoont iets wat gelijkenis. Al was de oorzaak anders.
Ik kan de analyse en vergelijking begrijpen maar me totaal niet in de angst verplaatsen.Joosie200 schreef op maandag 19 september 2022 @ 22:56:
[...]
Higher lows en lower highs. Compressie tussen de paarse en lichtblauwe lijn. Dan is het wachten op de uitbraak omhoog of naar beneden. Maar met de huidige trend en de wereldeconomie / inflatie en renteverhogingen lijkt mij een 'de vloer is weg' ala 2018 best reëel. Zeker nu inflatie niet onder controle is, er nog wat renteverhogingen zullen komen en het klimaat voor de beurs en crypto guur zal blijven.
Ofwel de van 6.5k naar 3.25k duikeling. Dan nu 19.5k naar 9.75k? Gebeurde bovendien in een zelfde timeframe: van juni tot november doormodderen rond 6k om ondanks higher lows en lower highs toch omlaag te gaan.
In 2018 hadden we geen Crypto.com Arena, en hadden we geen Coinbase aandelen op de beurs en crypto sponsors op Formule 1 wagens. De market cap was vele malen kleiner en het aantal potentiële kopers ook. Crypto is anno 2022 vele malen volwassener dan in 2018. Met zulke prijzen worden coins direct opgekocht.
Mijn focus is op de "pivot". Wanneer CPI/FOMC/Fed cijfers bepalen dat de inflatie min of meer de top heeft bereikt en we langzaam weer terug naar normaal gaan. Wat mij betreft is dat het startpunt van de volgende accumulatiefase. En je hebt gelijk, nu DCA'en is het beste
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Je kan het allemaal positief zien en da's prima, maar je kan het ook negatief zien. De waarheid zal wel ergens liggen, maar allemaal positief is het niet. Waarom zien we rond dit niveau niet een keiharde bounce omhoog als het nu allemaal anders is dan in 2018 ?ScuL schreef op maandag 19 september 2022 @ 23:52:
[...]
Ik kan de analyse en vergelijking begrijpen maar me totaal niet in de angst verplaatsen.
In 2018 hadden we geen Crypto.com Arena, en hadden we geen Coinbase aandelen op de beurs en crypto sponsors op Formule 1 wagens. De market cap was vele malen kleiner en het aantal potentiële kopers ook. Crypto is anno 2022 vele malen volwassener dan in 2018. Met zulke prijzen worden coins direct opgekocht.
Mijn focus is op de "pivot". Wanneer CPI/FOMC/Fed cijfers bepalen dat de inflatie min of meer de top heeft bereikt en we langzaam weer terug naar normaal gaan. Wat mij betreft is dat het startpunt van de volgende accumulatiefase. En je hebt gelijk, nu DCA'en is het beste
Is de markt meer volwassen, of is het nieuwe er juist vanaf ? Zijn er nu inderdaad meer potentiële kopers. en zo ja waarom kopen ze nu dan niet ?
Wat betreft de marketcap waarvan je zegt dat het hoger is, dat klopt trouwens niet. We zitten nu rond het niveau van de top in 2018.
Niet dat ik weet hoe het allemaal zal gaan hoor, ik heb geen idee, alleen ik denk wel dat voor beide mogelijkheden wat te zeggen is. Dus voor zowel positief als negatief. Hell, wie weet bloed crypto gewoon een keer helemaal dood. Steeds minder dikke bullruns waarbij iedere run kleiner is dan de vorige. Misschien nog 2 runs en dan bloed het helemaal dood of we zien dat nu al en komt er helemaal geen nieuwe run meer. Niet dat ik dit denk, maar het kan wel gewoon. Wij cryptoliefhebbers hebben soms een wat roze beeld. Als Henk en Ingrid er helemaal klaar mee zijn op een bepaald moment dan is het gewoon over.
Ik geloof sowieso wel weer in een nieuwe bullrun hoor, maar accumulatie kan flink wat tijd kosten en tot die tijd kan het nog flink laag ook, alles is mogelijk. Ik probeer in ieder geval zowel het positieve als negatieve te zien, want vertouwen in 1 van beide is link.
Mee eens dat het een andere periode is. En ja het pivotten / ommezwaai van hawkish/havikken terug het hok in en hallo dovish/duiventil zal zeker zijn invloed hebben. Maar als de kerninflatie blijft oplopen zie ik zowel de Fed als ECB met haviksogen de boel volgen en hun mandaat is simpel: inflatie onder controle krijgen. Daar slagen ze nu niet echt in. En ik zie dat ook niet snel wel slagen want veel is buiten de invloedsfeer van de centrale banken. Iets met een oorlog, naweeën van corona. Plus stagflatie ligt op de loer. En dan moet ik nog maar zien dat Powell een Volcker act uithaalt met rente hikes naar 10%+ in totaal.ScuL schreef op maandag 19 september 2022 @ 23:52:
[...]
Nu werkt mijn glazen bol niet al zegt men graag dat ik het mag weten /username checks out

En ook dat moment: when pivot valt niet te timen. Dus beter dca en maar kijken wanneer het zover is.
Ik besteed er zelf steeds minder aandacht en waarde aan (het loopt toch zelden volgens mijn verwachtingen
) maar hier volgt toch opnieuw een overzicht.
- Monetair beleid
6 oktober notulen ECB vergadering (september)
12 oktober notulen FOMC vergadering (september)
26 oktober Bank of Canada o.a. rentebeslissing
27 oktober ECB o.a. rentebeslissing
28 oktober Bank of Japan o.a. rentebeslissing
1-2 november VSA FOMC o.a. rentebeslissing
3 november Bank of England o.a. rentebeslissing
- Indicatoren
7 oktober Amerikaanse jobrapport, sept
12 oktober UK BBP MoM, aug
13 oktober inflatie VSA, sept
14 oktober inflatie China, sept
17 oktober BBP China Q3
19 oktober inflatie (HICP) EU, sept (update)
19 oktober inflatie UK, sept
19 oktober inflatie Canada, sept
28 oktober persoonlijke consumptie-uitgaven (PCE) VSA, sept
31 oktober flash estimate inflatie eurozone, okt
31 oktober preliminary flash estimate BBP Q3, EU
- Bedrijfsresultaten Q3
13-18 oktober earnings enkele grote financiële instellingen in de VSA
week van 17 oktober earnings Tesla, IBM, Intel
week van 24 oktober: earnings Meta, Microsoft, Alphabet, Apple, Amazon
(de specifieke data zijn op heden nog niet gekend)
- Overige
5 oktober OPEC+
16-22 oktober nationaal partijcongres CCP (China)
8 november midterms VSA

- Monetair beleid
6 oktober notulen ECB vergadering (september)
12 oktober notulen FOMC vergadering (september)
26 oktober Bank of Canada o.a. rentebeslissing
27 oktober ECB o.a. rentebeslissing
28 oktober Bank of Japan o.a. rentebeslissing
1-2 november VSA FOMC o.a. rentebeslissing
3 november Bank of England o.a. rentebeslissing
- Indicatoren
7 oktober Amerikaanse jobrapport, sept
12 oktober UK BBP MoM, aug
13 oktober inflatie VSA, sept
14 oktober inflatie China, sept
17 oktober BBP China Q3
19 oktober inflatie (HICP) EU, sept (update)
19 oktober inflatie UK, sept
19 oktober inflatie Canada, sept
28 oktober persoonlijke consumptie-uitgaven (PCE) VSA, sept
31 oktober flash estimate inflatie eurozone, okt
31 oktober preliminary flash estimate BBP Q3, EU
- Bedrijfsresultaten Q3
13-18 oktober earnings enkele grote financiële instellingen in de VSA
week van 17 oktober earnings Tesla, IBM, Intel
week van 24 oktober: earnings Meta, Microsoft, Alphabet, Apple, Amazon
(de specifieke data zijn op heden nog niet gekend)
- Overige
5 oktober OPEC+
16-22 oktober nationaal partijcongres CCP (China)
8 november midterms VSA
@wootler Mooie opsomming, maar staat gelukkig compleet los van crypto. Toch? 

Replace fear of the unknown with curiosity | 6340 Wp zonnepanelen | Tesla Model Y LR
Mee eens. Een cijfer die de algehele wereld economie vertegenwoordigd zou ik wel passend vinden (we blijven toch mensen die beïnvloed worden door sentiment) maar dit soort specifieke cijfers hou ik zelfs nog niet bij voor de aandelenmarkten. Moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ik tegenwoordig alleen nog maar Indexfondsen koop en geen losse aandelen meer.Taro schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 22:23:
Juist, dat vergat ik te duiden.Taro schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 22:23:
"Compleet" er van los staan, vind ik iets te sterk uitgedrukt omdat we de voorbije maanden frequent zagen hoe de cryptomarkt de bewegingen op de traditionele financiële markten volgde. Dat vertaalt zich naar een positief en middelmatige correlatie tussen BTC en traditionele assets, vooral risk-on assets (correlatiecijfer zie blockchaincenter).
Als men even de achterliggende bitcoin filosofie negeert, kan men eventueel op die trend inspelen door te traden op economische indicatoren, monetaire beleidsbeslissingen en (geo-)politiek. Ik verwacht een grotere markt- en muntvolatiliteit op een aantal dagen uit dat overzicht, dus misschien kan het lonen om op welbepaalde dagen of uren de koersen in het oog te houden en manueel een order te verrichten. Evenzeer kan men ook de macro-omgeving een plaats geven in het eigen investeringsplan, al kan dat natuurlijk anders lopen zonder glazen bol en gezien de huidige turbulente tijden wereldwijd.
Vandaar de redenen voor het overzicht. Nota bene, ik voel me meer en meer comfortabel met mijn DCA plan waardoor ik steeds minder indicatoren enz in het oog hou

Kortom: aan de lezer om te bepalen als/welke zaken relevant zijn in de context van de eigen crypto investeringsstrategie.
Higher low op de 1D:
Nog niet op de 1W:
En ook niet op de 1M:
Maar dit zou natuurlijk het keerpunt kunnen zijn. Ik stop de DCA op shitcoins voor nu en blijf dit wel wekelijks voor BTC, ETH en BNB doorzetten, incl. verhoging van het bedrag dat ik anders in de shitcoins had gestoken.
Nog niet op de 1W:
En ook niet op de 1M:
Maar dit zou natuurlijk het keerpunt kunnen zijn. Ik stop de DCA op shitcoins voor nu en blijf dit wel wekelijks voor BTC, ETH en BNB doorzetten, incl. verhoging van het bedrag dat ik anders in de shitcoins had gestoken.
Trendreversal for the win!Taro schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 23:07:
Higher low op de 1D:
[Afbeelding]
Nog niet op de 1W:
[Afbeelding]
En ook niet op de 1M:
[Afbeelding]
En inderdaad, nu higher low + stijgende dominantie van BTC terwijl de ETH.D op niveau blijft. Niet op ervaring gebaseerd maar wat ik ervan gelezen heb is dat scenario niet best voor alts. Misschien nog een paar altjes waarin ik wat winst heb zitten lozen. Mocht het daadwerkelijk een relief-runnetje worden, dan wordt het er geen waarbij alts lekker mee gaan klimmen denk ik.
Interessant. Cash je dan ook de altcoins of behoud je wat je hebt?Taro schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 23:07:
WMWL
Die behoud ik, maar een deel ervan staat ook onder water. Ik ga er vanuit dat 99% van deze aankopen binnen 1-2 jaar weer flink in het groen staat.resusaapje schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 00:44:
[...]
Interessant. Cash je dan ook de altcoins of behoud je wat je hebt?
Dat kan prima idd.
Sorry, ben nog aan het leren... Maar hoe kom je bij die 16k? Want die support heb je zelf getekend?
Zou eerst die paarse lijn van je (dus 17.600) testen niet logischer zijn? Of weet je dan nu al dat die niet gaat houden / geen support is?
De MA300 is nu 3x bijna getest. Die zal vast eerst even getest worden, maar ik vermoed niet dat die dan lang houdt.Jasikevicius3 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 21:23:
[...]
Sorry, ben nog aan het leren... Maar hoe kom je bij die 16k? Want die support heb je zelf getekend?
Zou eerst die paarse lijn van je (dus 17.600) testen niet logischer zijn? Of weet je dan nu al dat die niet gaat houden / geen support is?
De horizontale lijn die ik heb getekend komt van de weekly chart:
Een mooie wick onder de MA300 en daarna aan de volgende bullrun beginnen lijkt mij een goede setup.
Naar mijn idee zitten we sinds half juni in een zijwaarts trendkanaal. Ondergrens rond 18,3 en bovengrens rond 24. Zonder katalysator zie ik geen wijziging in de trend ontstaan. Moet eerlijk zeggen dat mijn blik voor de langere termijn trend is en ik er daardoor niet kort op zit.Taro schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:18:
Belangrijk punt... Gaat Bitcoin hier bouncen of zakt de koers erdoorheen?
[Afbeelding]
Baseer je het puur op de moving averages of houd je ook andere indicatoren erbij in de gaten? En bedoel je het als een trendomkeer of korte termijn?

Moving averages + 2 eerdere lows uit juli iets lager dan de huidige koers. Als die eraan gaan, dan is 16k niet vreemd.340392Jh7 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:07:
[...]
Baseer je het puur op de moving averages of houd je ook andere indicatoren erbij in de gaten? En bedoel je het als een trendomkeer of korte termijn?
Ik verwacht nog een lagere koers voordat de volgende run begint, zoals eerder aangegeven is een wick onder de MA300 en daarna een mooie bounce voor mij een prima start. De neergaande trend zal daar mogelijk ombuigen naar een stijgende.
Aan de andere kant is het best wel bullish dat de MA300 nog geen enkele keer is geraakt, maar de koers er iedere keer net boven opveert. Dat kan je ook als positief beschouwen. Zoals altijd: We gaan het wel zien

Ik vind dit niet sterk ogen, die higher low zonder bounce omhoog, niet eens de onderkant van die rode zone kunnen bereiken, laat staan testen.
Eerdere momenten waarop het twijfelachtig was pakten vaak niet goed uit:
Edit: sowieso zijn dit in mijn ogen de twee belangrijkste zones, al zal er, hopelijk, onderweg omlaag nog wat support gevonden worden rond de 19k. Boven de bovenste zone = MOOON, onder de onderste zone = REKT
Eerdere momenten waarop het twijfelachtig was pakten vaak niet goed uit:
Edit: sowieso zijn dit in mijn ogen de twee belangrijkste zones, al zal er, hopelijk, onderweg omlaag nog wat support gevonden worden rond de 19k. Boven de bovenste zone = MOOON, onder de onderste zone = REKT
[Voor 45% gewijzigd door Visca op 10-10-2022 10:34]
De eerste low uit juli is eraan, de 2e wordt nu aangetikt. Daarnaast onder de 20/21 MA's gedoken. Vooralsnog wel een higher low, maar ziet er zeer zwak uit.Taro schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 23:00:
[...]
Moving averages + 2 eerdere lows uit juli iets lager dan de huidige koers. Als die eraan gaan, dan is 16k niet vreemd.
Opvallend/grappig/interessant hoe deze twee wicks op de 4h vrijwel gelijk zijn aan de onderkant:
Vind het nog niet sterk ogen, ondanks de bounce bij die tweede wick. Het is natuurlijk te vroeg om er conclusies aan te verbinden maar de komende paar 4h kaarsen mogen wel wat meer kracht omhoog laten zien. Volume stelt ook weinig voor eigenlijk, maar daar kan ik zelf nooit goed wat mee qua inschattingen.
Vind het nog niet sterk ogen, ondanks de bounce bij die tweede wick. Het is natuurlijk te vroeg om er conclusies aan te verbinden maar de komende paar 4h kaarsen mogen wel wat meer kracht omhoog laten zien. Volume stelt ook weinig voor eigenlijk, maar daar kan ik zelf nooit goed wat mee qua inschattingen.
Opvallend doelbewust 😉Visca schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:39:
Opvallend/grappig/interessant hoe deze twee wicks op de 4h vrijwel gelijk zijn aan de onderkant:
[Afbeelding]
Liquiditeit zit eronder. En zie de markt dan ook nog lager gaan. Heb hem zelf ook in die blauwe zone die jij getekend hebt. Heb daar de demand zone staan. Voor een push omhoog.
Indien de demand zone doorbroken wordt gaan wij nieuwe low’s zien. Range van 17900-11300 (ja is ruim, maar de precieze bodem kan niemand voorspelen)
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Mee eens, maar ik ving het juist grappig/interessant omdat ik het zie. En dat van die nieuwe lows zei ik de vorige keer ook, daaronder = rekt. Conclusie: we zijn het met elkaar eensjdiezrequejo schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:40:
[...]
Opvallend doelbewust 😉
Liquiditeit zit eronder. En zie de markt dan ook nog lager gaan. Heb hem zelf ook in die blauwe zone die jij getekend hebt. Heb daar de demand zone staan. Voor een push omhoog.
Indien de demand zone doorbroken wordt gaan wij nieuwe low’s zien. Range van 17900-11300 (ja is ruim, maar de precieze bodem kan niemand voorspelen)

Nog een paar daagjes wachten graag, dan is nieuwe fiat binnen 

WMWL
Op de 4H is de RSI nu rock bottom en op de daily hebben we nu meer dan een week niets dan rood gehad (en 1 doji). .. nog lager? Niks is onmogelijk maar ik zie eerder een bounce boven de 20 aankomen
PS: de S&P500 zit op de 200WMA waar al vaker op is gebounced
PS2: DXY maakt een dubbele top
[Voor 18% gewijzigd door ScuL op 11-10-2022 22:58]
Op de 4H kijk je vermoedelijk toch meer naar de korte dan de lange termijn. Op de 1D ziet de RSI er als volgt uit:ScuL schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:45:
Op de 4H is de RSI nu rock bottom en op de daily hebben we nu meer dan een week niets dan rood gehad (en 1 doji). .. nog lager? Niks is onmogelijk maar ik zie eerder een bounce boven de 20 aankomen
Nog wel wat ruimte naar beneden dus, dat zou ook mooi samenvallen met de RSI low van juni.
Short term zou dit prima kunnen, maar de middellange termijn is niet veranderd imo.ScuL schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:45:
Dit hieronder is de SPX "soft landing" prognose die ik veel zie. Ik weet dat ik niet deterministisch mag zijn, maar ik zie weinig scenario's waarbij we de 3400 niet gaan bereiken en ik zie BTC dan ook zeker nog wel nieuwe lows maken.
Verder zijn financiele markten momenteel compleet afhankelijk van de inflatiecijfers van o.a. morgen.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
De prijsactie/volatiliteit lijkt op meerdere fronten wat af te nemen, zie hieronder.
BTC lijkt op 19k wat minder volatiel te worden:
SPX lijkt support op de vorige bodem te vinden:
En DXY lijkt aan de top ook wat af te zwakken en als dat gebeurd en daarna weer omlaag komt wordt een higher low gezet:
Morgen worden CPI cijfers bekend gemaakt, als die lager zijn dan verwacht gaat de de dollar denk ik daadwerkelijk een knauw krijgen en gezien de duidelijke correlatie zou dat voor BTC en SPX goed zijn. Is de CPI hoger dan verwacht dan krijgen @Gelukszoekr en @zwembroek denk ik een mooie inkoopkans
BTC lijkt op 19k wat minder volatiel te worden:
SPX lijkt support op de vorige bodem te vinden:
En DXY lijkt aan de top ook wat af te zwakken en als dat gebeurd en daarna weer omlaag komt wordt een higher low gezet:
Morgen worden CPI cijfers bekend gemaakt, als die lager zijn dan verwacht gaat de de dollar denk ik daadwerkelijk een knauw krijgen en gezien de duidelijke correlatie zou dat voor BTC en SPX goed zijn. Is de CPI hoger dan verwacht dan krijgen @Gelukszoekr en @zwembroek denk ik een mooie inkoopkans

[Voor 5% gewijzigd door Visca op 12-10-2022 17:08]
CPI cijfers zijn positief, inflatie heeft nu een pivot bereikt.
SPX had een flinke bounce, DXY komt weer naar beneden en na de typische manipulatie en een fake-out naar 18k zijn we weer onderweg naar de 20k.
SPX had een flinke bounce, DXY komt weer naar beneden en na de typische manipulatie en een fake-out naar 18k zijn we weer onderweg naar de 20k.
Ik wil hier toch wel een kanttekening bij plaatsen:ScuL schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 00:43:
CPI cijfers zijn positief, inflatie heeft nu een pivot bereikt.
Waarom zijn de inflatie cijfers uit de US belangrijk?
Omdat ze invloed hebben op wat de FED doet (de rente verder verhogen of niet). Wat weer invloed heeft op het kapitaal wat instroomt op investeringsobjecten zoals BTC en de economie in het algemeen.
Naar het schijnt kijkt de FED vooral naar core inflation. Wat gister uitkwam op 6.6%. Het hoogste cijfer tot nu toe in 2022 gemeten. Vorige maand was 6.3%. Een stijging dus.
Verder was de verwachting van de headline CPI 8.1% maar was deze 8.2% hoger dan verwacht dus. 8.2% inflatie is ook niet iets om over naar huis te schrijven en ver boven het doel van de FED.
Dit samen met het feit dat de werkeloosheid nog steeds relatief laag is. Geeft de FED alle reden om de rente verder te verhogen. Wat een negatief effect kan hebben op bitcoin.
Ik zeg daarmee niet dat we lagere regionen moeten opzoeken (al verwacht ik dat wel). Maar reageer meer op het punt van positieve inflatie cijfers. Ik zie dat anders en vraag mij af hoe lang deze kleine pump op de Amerikaanse beurzen stand houdt.
De vraag is natuurlijk op welk punt dit alles ingecalculeerd word door de markt. Naar mijn gevoel (lastig om dit te onderbouwen) nog niet voldoende.
Edit typos
[Voor 14% gewijzigd door iceblack24 op 14-10-2022 16:05]
OECD presents new transparency framework for crypto-assets to G20
Zal nog een tijd duren eer alles uitgewerkt en toegepast wordt maar het is een belangrijke stap voorwaarts voor de internationale tax agenda. Zelf ben ik best tevreden met de neutrale en heldere taal van CARF en ik ben hoopvol dat dit een meer positieve ingesteldheid tov crypto teweegbrengt bij publieke overheden.
Op EU-niveau komt de Markets in Crypto-Assets verordening (MiCA) een stap dichterbij, dit gaat nu naar het Europees Parlement.
Zal nog een tijd duren eer alles uitgewerkt en toegepast wordt maar het is een belangrijke stap voorwaarts voor de internationale tax agenda. Zelf ben ik best tevreden met de neutrale en heldere taal van CARF en ik ben hoopvol dat dit een meer positieve ingesteldheid tov crypto teweegbrengt bij publieke overheden.
Op EU-niveau komt de Markets in Crypto-Assets verordening (MiCA) een stap dichterbij, dit gaat nu naar het Europees Parlement.
De Europese Commissie nam gisteren een actieplan aan i.v.m. energie waarbij crypto ook wordt genoemd. Twee van de actiepunten (naast de reeds gekende onder MICA en vanuit ESMA):
- een rapport opstellen m.b.t. de milieu- en klimaatimpact van nieuwe tech in crypto, inclusief een evaluatie van beleidsopties [2025];
- met internationale partners een energielabel opstellen voor blockchains [2025].
Ook staat er een sterke aanmaning in gericht aan lidstaten om minder lief te zijn voor miners.
Zie https://eur-lex.europa.eu...2SC0341&qid=1666203091997 + https://eur-lex.europa.eu...2DC0552&qid=1666203091997
- een rapport opstellen m.b.t. de milieu- en klimaatimpact van nieuwe tech in crypto, inclusief een evaluatie van beleidsopties [2025];
- met internationale partners een energielabel opstellen voor blockchains [2025].
Ook staat er een sterke aanmaning in gericht aan lidstaten om minder lief te zijn voor miners.
Zie https://eur-lex.europa.eu...2SC0341&qid=1666203091997 + https://eur-lex.europa.eu...2DC0552&qid=1666203091997
[Voor 4% gewijzigd door wootler op 19-10-2022 20:36]
Bedankt voor de update! Waarvan haal jij dit nieuws / hoe ben je hier zo snel van op de hoogte?wootler schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:35:
De Europese Commissie nam gisteren een actieplan aan i.v.m. energie waarbij crypto ook wordt genoemd. Twee van de actiepunten (naast de reeds gekende onder MICA en vanuit ESMA):
Deze onderwerpen (regulering) zijn minder populair hier maar mijn inziens toch wel echt van belang.
All-in op groene currencies dus 👍🏼 ADA, NANO, XLM etc.wootler schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:35:
Verstandig om daar sowieso een zakje van te stacken komende jaren met de energietransitie.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
https://ambcrypto.com/pol...but-does-dot-reciprocate/Vis schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 08:30:
[...]
All-in op groene currencies dus 👍🏼 ADA, NANO, XLM etc.
Verstandig om daar sowieso een zakje van te stacken komende jaren met de energietransitie.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Ethereum lijkt mij meer voor de hand liggen.Vis schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 08:30:
[...]
All-in op groene currencies dus 👍🏼 ADA, NANO, XLM etc.
Dus jij ziet The Flippening wel gebeuren?Palindrome schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:18:
[...]
Ethereum lijkt mij meer voor de hand liggen.
Verkeerde topic...
[Voor 85% gewijzigd door zwembroek op 21-10-2022 10:38]
Voor de geïnteresseerden: conferentie over de digitale euro, 7 november
Het thema energie volg ik minder maar dat laatste cryptonieuwtje kwam dankzij de dagelijkse politico.eu nieuwsbrief op mijn radar. Over economische topics ben ik goed geïnformeerd wat er op internationaal niveau (EU/IMF/OESO/IOTA/CIAT) gaande is wegens mijn professionele activiteiten maar soms bereikt het cryptonieuws me ook via Financial Times (zelden via The Economist). Andere kanalen volg ik niet voor crypto-gerelateerde zaken. Misschien kan je af en toe een zoekopdracht lanceren op https://op.europa.eu/en/home en https://eur-lex.europa.eu/homepage.htmlSkalders schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:03:
[...]
Bedankt voor de update! Waarvan haal jij dit nieuws / hoe ben je hier zo snel van op de hoogte?
Deze onderwerpen (regulering) zijn minder populair hier maar mijn inziens toch wel echt van belang.
De 1D MA99 & 1W MA300 komen steeds dichter bij elkaar te liggen. Op de monthly zit daartussen ook nog een Doji candle die beide lijnen aantikt. Hoe twijfelachtig wil je het hebben.... Er zijn argumenten voor bullish en argumenten voor bearish.
Waarschijnlijk is er een katalysator nodig zoals Russisch of Chinees nieuws, zowel goed als slecht, om de koers een richting te laten bepalen.
Ik vind het persoonlijk wel bullish dat de MA300 nog niet is aangetikt, vlak erboven wordt er al voldoende ingekocht. Maar ooit stopt dat, iedere extra poging maakt die kans hoger.
Als ik alles op groen of rood moet zetten, dan kies ik voor nog eenmaal rood, 16k met wick eronder richting 12-14k en dan een mooie groene candle richting de hogere regionen. Maar omdat de bodem niet te timen valt, er van uitgaande dat Bitcoin ooit weer zal stijgen
, ben ik nog wel steeds aan het DCA'en. Lager is prima, want ik heb nog veel stablecoins & fiat klaar staan. Stijgen is ook prima, dan koop ik gaandeweg nog wat extra bij. Ik blijf voorzichtig, maar grote kans dat alles wat je nu inkoopt over 1-2-3 jaar een stuk hoger staat en als dat inderdaad zo is, dan kan je maar beter gaandeweg inschalen dan de bodem proberen te timen en op dat moment 100% instappen of iedere keer instappen en als de koers toch verder daalt weer uitstappen en gaandeweg steeds minder fiat / BTC waarde overhouden. Ik koop steeds iets bij en stuur delen ervan naar de Ledger, zodat ik er ook echt vanaf blijf. Soms even slikken bij een daling, maar met het oog op de lange termijn waarschijnlijk een slimme keuze. Tenzij het this time different is en Bitcoin er nooit meer bovenop komt. Niet dat ik dat verwacht, maar 100% garantie op een nieuwe ATH is er natuurlijk niet.
Hoe langer je in dit wereldje rondhangt, des te meer je begrijpt dat DCA'en van de juiste coins tijdens een bearmarket uiteindelijk het meeste oplevert naast natuurlijk het laag inkopen van nieuwe pareltjes. Zoals in het SC topic weleens gezegd: Had ik die 100 ETH die ik op 70 USD wilde kopen maar inderdaad gekocht. Op 5k USD verkopen en dan 5 ton veiligstellen. Zo makkelijk is het op dat moment natuurlijk niet, maar het principe erachter geldt nog steeds: Buy low, sell high. Ik hoop nóg lager in te kunnen kopen, maar de bodem is niet te timen. Bepaal je eigen strategie, plaats wat lage fishing orders voor als die ene wick inderdaad volgt, maar blijf ook voorzichtig en houd rekening met misschien nog wel -50% eraf... Veel succes
1D:
1W:
1M:
Waarschijnlijk is er een katalysator nodig zoals Russisch of Chinees nieuws, zowel goed als slecht, om de koers een richting te laten bepalen.
Ik vind het persoonlijk wel bullish dat de MA300 nog niet is aangetikt, vlak erboven wordt er al voldoende ingekocht. Maar ooit stopt dat, iedere extra poging maakt die kans hoger.
Als ik alles op groen of rood moet zetten, dan kies ik voor nog eenmaal rood, 16k met wick eronder richting 12-14k en dan een mooie groene candle richting de hogere regionen. Maar omdat de bodem niet te timen valt, er van uitgaande dat Bitcoin ooit weer zal stijgen

Hoe langer je in dit wereldje rondhangt, des te meer je begrijpt dat DCA'en van de juiste coins tijdens een bearmarket uiteindelijk het meeste oplevert naast natuurlijk het laag inkopen van nieuwe pareltjes. Zoals in het SC topic weleens gezegd: Had ik die 100 ETH die ik op 70 USD wilde kopen maar inderdaad gekocht. Op 5k USD verkopen en dan 5 ton veiligstellen. Zo makkelijk is het op dat moment natuurlijk niet, maar het principe erachter geldt nog steeds: Buy low, sell high. Ik hoop nóg lager in te kunnen kopen, maar de bodem is niet te timen. Bepaal je eigen strategie, plaats wat lage fishing orders voor als die ene wick inderdaad volgt, maar blijf ook voorzichtig en houd rekening met misschien nog wel -50% eraf... Veel succes

1D:
1W:
1M:
En we zijn weer boven de 20k 
DXY heeft nu een double top gemaakt en ik hoop dat hij vanaf hier nog een stuk keldert
S&P500 heeft ook een mooie bounce op de 200WMA gemaakt en breekt uit een falling wedge met als doel minstens de 4000 punten. Als dat gebeurt dan kan BTC technisch gezien tot 25k gaan
Mocht de DXY niet zo hard kelderen als we hopen dan blijven we wederom een tijdje schommelen.
Vooralsnog zie ik nog steeds geen bearisch scenario met lagere prijzen.

DXY heeft nu een double top gemaakt en ik hoop dat hij vanaf hier nog een stuk keldert
S&P500 heeft ook een mooie bounce op de 200WMA gemaakt en breekt uit een falling wedge met als doel minstens de 4000 punten. Als dat gebeurt dan kan BTC technisch gezien tot 25k gaan
Mocht de DXY niet zo hard kelderen als we hopen dan blijven we wederom een tijdje schommelen.
Vooralsnog zie ik nog steeds geen bearisch scenario met lagere prijzen.
[Voor 27% gewijzigd door ScuL op 26-10-2022 04:11]
De laatste 4 maanden zie ik toch wel vaak dat BTC opeens opleeft rond de salarisuitbetaling haha. Iedereen aan de DCA?
Bitcoin zit op een belangrijk punt, de MA99.
1D:
1W:
1M:
Voornamelijk op de 1M zie je hoe relevant de 1D MA99 is geweest gedurende de afgelopen jaren: Support tijdens de bullmarkt, resistance tijdens de bearmarkt. In het verleden is Bitcoin altijd rond de 1W MA200 weer boven de 1D MA99 uitgekomen, maar deze keer is Bitcoin daaronder gedoken en heeft zelfs bijna de 1W MA300 aangetikt. In verhouding is Bitcoin dus iets sneller/verder gedaald tov de eerdere stijging. Hoeft niets te betekenen, maar de MA300 kan nog wel een rol gaan spelen als Bitcoin nu niet door de MA99 heen weet te breken. Dan worden er lagere regionen opgezocht en hoop ik dat de MA300 het houdt (nu rond de 17.8k), anders kan de koers nog wel een flink stuk lager zakken.
Gisteren werd met o.a. Doge wel weer zichtbaar dat er voldoende geld aan de zijlijn klaar staat om in te stappen, het is echter nog steeds vooral in de altcoins en nauwelijks in Bitcoin. Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn altcoin bags al lekker heb gevuld en relatief nog weinig BTC en ETH heb ingeslagen. Qua DCA staan ze bovenaan, maar tussentijdse handmatige kopen heb ik nog weinig gedaan. Als ik mijn gevoel projecteer op de markt, dan kan een Bitcoin uitbraak nu voldoende FOMO opleveren om alsnog in te stappen, maar doorgaans begint een bullrun met een uitbraak van Bitcoin en het verder doodbloeden van de alts. Na enige tijd leeft ETH dan op, daardoor remt Bitcoin af. En als ETH mooie percentages heeft neergezet volgen pas de alts.
Als ik wederom alles op zwart/rood, groen/rood of stijgen/dalen moet zetten: Ik hoop en geef het enige kans dat Bitcoin nu aan zijn nieuwe run begint, maar alles opgeteld acht ik de kans op een verdere daling groter, puur omdat de alts sneller en eerder opleven dan Bitcoin en dat is geen goed vertrekpunt. En als de 1D MA99 wordt doorbroken ligt de MA200 er bijv. nog boven. Dus hierdoorheen is geen garantie op een nieuwe bullrun, er zijn daarna nog genoeg andere obstakels. Met andere woorden: Ik ben iets positief, maar blijf wel voorzichtig, neem tijdig mijn winsten (Bijv. met Doge, Shib en ADA gisteren) en blijf longen en shorten wanneer ik daar kans toe zie. Ook in een dergelijke markt is er voldoende rendement te behalen.
1D:
1W:
1M:
Voornamelijk op de 1M zie je hoe relevant de 1D MA99 is geweest gedurende de afgelopen jaren: Support tijdens de bullmarkt, resistance tijdens de bearmarkt. In het verleden is Bitcoin altijd rond de 1W MA200 weer boven de 1D MA99 uitgekomen, maar deze keer is Bitcoin daaronder gedoken en heeft zelfs bijna de 1W MA300 aangetikt. In verhouding is Bitcoin dus iets sneller/verder gedaald tov de eerdere stijging. Hoeft niets te betekenen, maar de MA300 kan nog wel een rol gaan spelen als Bitcoin nu niet door de MA99 heen weet te breken. Dan worden er lagere regionen opgezocht en hoop ik dat de MA300 het houdt (nu rond de 17.8k), anders kan de koers nog wel een flink stuk lager zakken.
Gisteren werd met o.a. Doge wel weer zichtbaar dat er voldoende geld aan de zijlijn klaar staat om in te stappen, het is echter nog steeds vooral in de altcoins en nauwelijks in Bitcoin. Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn altcoin bags al lekker heb gevuld en relatief nog weinig BTC en ETH heb ingeslagen. Qua DCA staan ze bovenaan, maar tussentijdse handmatige kopen heb ik nog weinig gedaan. Als ik mijn gevoel projecteer op de markt, dan kan een Bitcoin uitbraak nu voldoende FOMO opleveren om alsnog in te stappen, maar doorgaans begint een bullrun met een uitbraak van Bitcoin en het verder doodbloeden van de alts. Na enige tijd leeft ETH dan op, daardoor remt Bitcoin af. En als ETH mooie percentages heeft neergezet volgen pas de alts.
Als ik wederom alles op zwart/rood, groen/rood of stijgen/dalen moet zetten: Ik hoop en geef het enige kans dat Bitcoin nu aan zijn nieuwe run begint, maar alles opgeteld acht ik de kans op een verdere daling groter, puur omdat de alts sneller en eerder opleven dan Bitcoin en dat is geen goed vertrekpunt. En als de 1D MA99 wordt doorbroken ligt de MA200 er bijv. nog boven. Dus hierdoorheen is geen garantie op een nieuwe bullrun, er zijn daarna nog genoeg andere obstakels. Met andere woorden: Ik ben iets positief, maar blijf wel voorzichtig, neem tijdig mijn winsten (Bijv. met Doge, Shib en ADA gisteren) en blijf longen en shorten wanneer ik daar kans toe zie. Ook in een dergelijke markt is er voldoende rendement te behalen.
We hebben een monthly close boven de 20k!
BTC zit nu in een compressie zone tussen de 300WMA en 99DMA, kleine rejectie van de 99D gisteren ..
De 200WMA zit ergens rond de 23750
Deze week wordt tumultueus met nieuwe cijfers van de Fed maar er blijkt wat meer koopkracht in de crypto markt te zitten.
Als je naar de maandelijkse MACD kijkt zijn we nu voorbij het tipping point, wat er in principe op zou duiden dat 17.5k de bodem was.
BTC zit nu in een compressie zone tussen de 300WMA en 99DMA, kleine rejectie van de 99D gisteren ..
De 200WMA zit ergens rond de 23750
Deze week wordt tumultueus met nieuwe cijfers van de Fed maar er blijkt wat meer koopkracht in de crypto markt te zitten.
Als je naar de maandelijkse MACD kijkt zijn we nu voorbij het tipping point, wat er in principe op zou duiden dat 17.5k de bodem was.
Zo zie je maar weer hoe belangrijk die MA's zijn en hoe goed ze werken. Na de ATH was de daily 99MA even support voor een paar dagen. Sindsdien is het een flinke S/R geworden waarbij het nu weer na een paar dagen niet lukt er boven te sluiten.
Het typerende is dat de S&P500 tevens op de 99D is afgeketst. Als de S&P verder zakt re-test hij waarschijnlijk de breakout uit de wedge die zit op ~3690
In principe waren de Fed cijfers geen grote verrassing. 75 punten zoals voorheen en ze zullen het blijven herhalen totdat inflatie richting de 2% gaat (momenteel 8.2%)
Kortom; hypotheekrentes wereldwijd gaan de komende periode nog een flink stuk omhoog
Wat dat betreft was de uitleg van de strategie een pluspunt, want investeerders weten nu wat ze kunnen verwachten voor de komende 6 maanden.
In principe waren de Fed cijfers geen grote verrassing. 75 punten zoals voorheen en ze zullen het blijven herhalen totdat inflatie richting de 2% gaat (momenteel 8.2%)
Kortom; hypotheekrentes wereldwijd gaan de komende periode nog een flink stuk omhoog
Wat dat betreft was de uitleg van de strategie een pluspunt, want investeerders weten nu wat ze kunnen verwachten voor de komende 6 maanden.
Bitcoin heeft een mooie bounce gemaakt en bevindt zich op dit moment boven de MA99. De bovenkant van de huidige daily candle bevindt zich op hetzelfde punt als de wicks van de 2 groene candles uit Oktober.
De vorige keer dat Bitcoin echt boven de MA99 uit kwam eindigde dat de volgende dag in een rode candle van 3k. Maar het verschil met nu is dat daar op de daily sprake was van een dalende trend vs een stijgende trend nu.
Voorzichtig blijven, maar, dit kan positief gaan uitpakken en mogelijk het begin van de volgende run zijn.
Op de weekly bevindt Bitcoin zich in de bullmarket support band, maar ziet er ook hoopvol uit:
Op de montly ziet het er ook prima uit:
Uiteraard liggen er nog behoorlijk wat belangrijke MA's, resistance levels, etc. boven de huidige koers, maar het begin lijkt er te zijn. Geen garanties uiteraard, blijf voorzichtig!
De vorige keer dat Bitcoin echt boven de MA99 uit kwam eindigde dat de volgende dag in een rode candle van 3k. Maar het verschil met nu is dat daar op de daily sprake was van een dalende trend vs een stijgende trend nu.
Voorzichtig blijven, maar, dit kan positief gaan uitpakken en mogelijk het begin van de volgende run zijn.
Op de weekly bevindt Bitcoin zich in de bullmarket support band, maar ziet er ook hoopvol uit:
Op de montly ziet het er ook prima uit:
Uiteraard liggen er nog behoorlijk wat belangrijke MA's, resistance levels, etc. boven de huidige koers, maar het begin lijkt er te zijn. Geen garanties uiteraard, blijf voorzichtig!
Het blijft lastig te peilen. Voor mij hangt het vooral af van de diepte van een eventuele recessie, die 13k wordt wel vrij breed verwacht, en daarmee kan het juist ook wel eens helemaal niet gebeuren. Maar mochten er nog wat zaken uit de hand lopen qua oorlog en een wereldwijde financiële crisis, dan zie ik het ook nog wel eens een stukje dieper wegzakken.
Zelf ben ik gewoon al sinds de 30k bij kleine beetjes aan het instappen, helaas wat verbouwingen etc op komst, anders had ik het nu in nog wat grotere stappen gedaan. Ik denk wel dat zowel op de stock market als in crypto er nu grote kansen liggen, en dat inmiddels behoorlijk wat mensen zich daarvan bewust zijn. (Buy the dip is in retail nu ook veel meer common good geworden).
Aan de andere kant zie ik om mij heen ook wel dat onder de echte mensen aan de zijkant er niet veel meer over gepraat wordt. Meeste staan met verlies of hebben al lang verkocht. Beleg/bitcoin app groepjes zijn weer stil geworden, bij de kapper gaat het gewoon weer over het weer. Allemaal goede tekenen
Zelf ben ik gewoon al sinds de 30k bij kleine beetjes aan het instappen, helaas wat verbouwingen etc op komst, anders had ik het nu in nog wat grotere stappen gedaan. Ik denk wel dat zowel op de stock market als in crypto er nu grote kansen liggen, en dat inmiddels behoorlijk wat mensen zich daarvan bewust zijn. (Buy the dip is in retail nu ook veel meer common good geworden).
Aan de andere kant zie ik om mij heen ook wel dat onder de echte mensen aan de zijkant er niet veel meer over gepraat wordt. Meeste staan met verlies of hebben al lang verkocht. Beleg/bitcoin app groepjes zijn weer stil geworden, bij de kapper gaat het gewoon weer over het weer. Allemaal goede tekenen

Dit hing al een tijdje in de lucht uiteraard, maar waarom zou FTX vs Binance (deels) de trigger voor deze daling kunnen zijn? Ik stel deze vraag vanwege onwetendheid: waarom reageert de markt zo heftig op het nieuws over FTX en Binance?
Een van de grootste exchanges in de wereld die niet aan de betaalverplichtingen kan voldoen en mogelijk failliet gaat geeft veel mensen angst blijkbaar.almightyarjen schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 21:37:
Dit hing al een tijdje in de lucht uiteraard, maar waarom zou FTX vs Binance (deels) de trigger voor deze daling kunnen zijn? Ik stel deze vraag vanwege onwetendheid: waarom reageert de markt zo heftig op het nieuws over FTX en Binance?
De financiële crisis van 2008 begon ook met 1 bank die omviel.
Typerende manipulatie in dit wereldje. Check op Twitter.almightyarjen schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 21:37:
Er was één Tweet van CZ (Binance topman) waar hij letterlijk schreef "DUMP IT ALL!"
Iemand had het op FTX voorzien en ze hebben een Luna/Do Kwon actie herhaald om het FTT token naar 0 te krijgen, dat is gelukt. Nu staat CZ opeens klaar om FTX over te nemen... ook een manier om een concurrent uit de markt te krijgen.
Het verbazende van de dump is dat we een stevige bounce zagen rond de MA300 en rond de 17k waar vorige keer het dieptepunt lag waar in mijn optiek echt de bodem ligt.
Ah, ik had iets meegekregen over een overname, niet dat een exchange onderuit dreigt te gaan, vandaar de reactie in crypto 

Nou, ik begin ook wel mij af te vragen hoe andere exchanges ervoor staan. FTX leek juist een betrouwbare partij. Binance strooit overal met geld, heeft overal een miljardje in zitten. Ik hoop maar niet in Chinees vastgoed, want als een Binance / coinbase omvalt dan is het volgens mij wel eventjes gedaan met crypto voor een paar jaartjes.ScuL schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 22:29:
[...]
Typerende manipulatie in dit wereldje. Check op Twitter.
Er was één Tweet van CZ (Binance topman) waar hij letterlijk schreef "DUMP IT ALL!"
Iemand had het op FTX voorzien en ze hebben een Luna/Do Kwon actie herhaald om het FTT token naar 0 te krijgen, dat is gelukt. Nu staat CZ opeens klaar om FTX over te nemen... ook een manier om een concurrent uit de markt te krijgen.
Het verbazende van de dump is dat we een stevige bounce zagen rond de MA300 en rond de 17k waar vorige keer het dieptepunt lag waar in mijn optiek echt de bodem ligt.
^^ Wat zou dat betekenen voor het crypto landschap als BTC richting de 11k gaat? Dat is behoorlijk lager dan wat het algemene sentiment altijd was, zelfs voor de beren. Zakt het vertrouwen in crypto algeheel dan niet naar een dieptepunt?
Als het maar laag genoeg gaat zijn er steeds meer kopers en op een gegeven moment zijn dat er voldoende om het tij te keren. Wat mij persoonlijk wel de wenkbrauwen doet fronzen is dat de MA300 voor het eerst in de geschiedenis is doorbroken. De MA200 en MA300 waren tot nu toe een soort veilige havens/bodems en nu dus ineens niet meer.almightyarjen schreef op woensdag 9 november 2022 @ 18:27:
Zakt het vertrouwen in crypto algeheel dan niet naar een dieptepunt?
Garanties dat crypto er ooit weer bovenop komt zijn er uiteraard niet. De kans dat het gebeurt is echter wel heel erg groot.
In het crypto tijdperk is er ook nog nooit zoveel ellende bij elkaar gekomen om de koers te veranderen. Retail besteed minder fiat als gevolg van een naderende recessie. Het vertrouwen in de exchanges is behoorlijk beschadigd door de recente bankruns en vanuit overheden wordt steeds vaker de nadelige kant van crypto belicht waardoor retail ook minder instapt. Ik denk dat we helemaal met de problemen bij FTX de bodem voorlopig nog niet gaan zien. Pas als dat een aantal maand geleden is kan er m.i. een bodem worden gevormd.
Zo thuis en nog een keer de dip gekocht. Heb liever een grote capitulatie candle met daaropvolgend een recovery dan deze slow bleed.
En als die bodem is gevormd zitten we in een recessie, gaan de aandelenbeurzen zakken/kelderen, ik wil niet weten waar BTC dan eindigtBoerTien schreef op woensdag 9 november 2022 @ 19:09:
In het crypto tijdperk is er ook nog nooit zoveel ellende bij elkaar gekomen om de koers te veranderen. Retail besteed minder fiat als gevolg van een naderende recessie. Het vertrouwen in de exchanges is behoorlijk beschadigd door de recente bankruns en vanuit overheden wordt steeds vaker de nadelige kant van crypto belicht waardoor retail ook minder instapt. Ik denk dat we helemaal met de problemen bij FTX de bodem voorlopig nog niet gaan zien. Pas als dat een aantal maand geleden is kan er m.i. een bodem worden gevormd.

De huidige situatie is natuurlijk dieptriest. FTX was een behoorlijke grote vis (ze sponsorden zelfs de Formule 1). De klap die de hele markt nu krijgt is immens en het is tevens super slecht voor het vertrouwen in crypto..
Binance heeft inmiddels aangegeven hun verzekeringsfonds met 1 miljard te verhogen.
Als je kijkt naar alle bestaande charts dan zitten we nu onder alle gemiddelden (zoals Taro ook al zei, dit is nog nooit voorgekomen. MA300 is doorgaans rock bottom). Mijn 17k niveau is hierdoor ook aan diggelen
Daarentegen is het zo dat een aantal "bad actors" nu op deze manier uit de markt gespoeld worden wat natuurlijk een hele stevige basis legt voor de volgende run.
M.a.w. als je dit topic nu nog leest en crypto niet naar de eeuwige jachtvelden hebt verwenst heb je een grote kans om vanuit dit diepe dal goede voortgang te boeken.
Binance heeft inmiddels aangegeven hun verzekeringsfonds met 1 miljard te verhogen.
Als je kijkt naar alle bestaande charts dan zitten we nu onder alle gemiddelden (zoals Taro ook al zei, dit is nog nooit voorgekomen. MA300 is doorgaans rock bottom). Mijn 17k niveau is hierdoor ook aan diggelen

Daarentegen is het zo dat een aantal "bad actors" nu op deze manier uit de markt gespoeld worden wat natuurlijk een hele stevige basis legt voor de volgende run.
M.a.w. als je dit topic nu nog leest en crypto niet naar de eeuwige jachtvelden hebt verwenst heb je een grote kans om vanuit dit diepe dal goede voortgang te boeken.
De totale crypto market cap (TOTAL) zit nu op het niveau van de 2017 piek. Als je TOTAL vergelijkt de Nasdaq (NDQ) ten tijde van de dotcom crash, zie je een vergelijkbaar patroon in het bepalen van nieuwe bodems. Na elke rally van ~40%-60%, werd een nieuwe bodem gevormd. We zijn nu met de tweede daling bezig en de tweede rally (i.e. dead cat bounce) moet nog ingezet worden. Geen idee wanneer dit gebeurt, maar het in de gaten houden van deze rallies is interessant in het bepalen van de macro bodem. Lang verhaal kort: als we na een crash een relief rally inzetten, betekent dit zeker niet dat de definitieve bodem is bepaald.
Iedereen had het over 14k - ik heb dit zelf zeker niet uitgesloten, maar met de heftigheid van deze capitulatie is het de moeite waard om na te denken of we niet verder kunnen dalen. Niet omdat je de bodem wilt timen (dat kan immers niemand), maar om jezelf te behoeden van all-in je savings in allerlei shitcoins te yolo'en. Om bij TOTAL te blijven, er is nog best wat downside mogelijk voordat een bounce in zicht is:
Een market cap tussen de 500 en 600 miljard zou een BTC prijs van 10k-11k betekenen.
Houd dan ook rekening met het feit dat bepaalde coins nog veel meer potential downside hebben. Denk aan een ETH:
Note: BTC zit al onder de onderste groene regressielijn. ETH kan nog gemakkelijk 50% dalen vanaf hier.
Iedereen had het over 14k - ik heb dit zelf zeker niet uitgesloten, maar met de heftigheid van deze capitulatie is het de moeite waard om na te denken of we niet verder kunnen dalen. Niet omdat je de bodem wilt timen (dat kan immers niemand), maar om jezelf te behoeden van all-in je savings in allerlei shitcoins te yolo'en. Om bij TOTAL te blijven, er is nog best wat downside mogelijk voordat een bounce in zicht is:
Een market cap tussen de 500 en 600 miljard zou een BTC prijs van 10k-11k betekenen.
Houd dan ook rekening met het feit dat bepaalde coins nog veel meer potential downside hebben. Denk aan een ETH:
Note: BTC zit al onder de onderste groene regressielijn. ETH kan nog gemakkelijk 50% dalen vanaf hier.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Dit hele gedoe geeft aan dat als crypto serieus moet worden je nirt ontkomt aan regulatie. Als dat neit gebeurt blijft het een speculatieniche voor wat avonturiers. Ik gok dat niemand z'n salaris in een cryptocurrency wil, maar gewoon in een gereguleerde currency.
De Amerikaanse inflatiecijfers hebben een pivot bereikt (nu op 7.7%) dit heeft direct geleid tot een flinke dump van de DXY (dollar) terug naar het niveau 108, dat hebben we al een tijdje niet gezien (augustus) -> DXY zit nu onder MA99D. Aandelenmarkten zijn groen en dit is voor crypto echt een zegen.
Tegelijkertijd is FTX ook weer in de lucht en kunnen mensen weer withdrawals uitvoeren dus op het moment lijkt het alsof het ergste achter de rug is
-edit-
BTC MA300W zit op 18k precies nu. Als we daarboven komen is dat een goed teken
Tegelijkertijd is FTX ook weer in de lucht en kunnen mensen weer withdrawals uitvoeren dus op het moment lijkt het alsof het ergste achter de rug is
-edit-
BTC MA300W zit op 18k precies nu. Als we daarboven komen is dat een goed teken
[Voor 12% gewijzigd door ScuL op 10-11-2022 21:44]
Ik postte onderstaande net ook in SC, maar die MA zit ook heel dicht op onderstaande zone, maakt het een mooie duidelijke resistance. Ben wel benieuwd of we er door kunnen komen. Zo niet dan zie ik een dikke reject ook wel gebeuren.Taro schreef op donderdag 10 november 2022 @ 22:00:
Bitcoin heeft zojuist de 300W MA aangetikt, maar nog niet er doorheen:
[Afbeelding]
Korte update: DXY zit nu op 107 en is nog steeds zakkende.
S&P500 hikt tegen de 4000 punten en is nu boven de MA99D!
Crypto sleept nog even na, het is mogelijk dat er een typische Friday pump het weekend in wordt geblazen, als dat het geval is dan moet BTC 18k breken en boven de MA300W komen.
S&P500 hikt tegen de 4000 punten en is nu boven de MA99D!
Crypto sleept nog even na, het is mogelijk dat er een typische Friday pump het weekend in wordt geblazen, als dat het geval is dan moet BTC 18k breken en boven de MA300W komen.
Hoe groot is de kans dat Bitcoin binnen een korte periode weer opveert tot op/boven de MA300 met een groene candle die niemand verwacht? Mijn gevoel zegt nog langer te wachten, maar vaak wacht je te lang.
Hierbij de 1W chart van Bitcoin, met helemaal links de 20k ATH uit 2017 en de 14k high van daarna.
Áls Bitcoin weer een nieuwe ATH gaat neerzetten, dan is de huidige prijs helemaal niet verkeerd. Ik heb Bitcoin een aantal dagen geleden op 19.702 USD verkocht en nu op 16.621 USD weer een klein gedeelte ingekocht. Dat is nu onderweg naar de Ledger. Ik hou nog rekening met lagere koersen, maar zoals gezegd kan je ook té lang wachten en de 1W MA300 staat op 18k, dat is toch alweer 1.500 USD hoger = 8% minder Bitcoin als je dan pas inkoopt.
Afijn, lastige range om voorspellingen te doen, dus maar weer een vorm van handmatige DCA opstarten...
Hierbij de 1W chart van Bitcoin, met helemaal links de 20k ATH uit 2017 en de 14k high van daarna.
Áls Bitcoin weer een nieuwe ATH gaat neerzetten, dan is de huidige prijs helemaal niet verkeerd. Ik heb Bitcoin een aantal dagen geleden op 19.702 USD verkocht en nu op 16.621 USD weer een klein gedeelte ingekocht. Dat is nu onderweg naar de Ledger. Ik hou nog rekening met lagere koersen, maar zoals gezegd kan je ook té lang wachten en de 1W MA300 staat op 18k, dat is toch alweer 1.500 USD hoger = 8% minder Bitcoin als je dan pas inkoopt.
Afijn, lastige range om voorspellingen te doen, dus maar weer een vorm van handmatige DCA opstarten...
Het is helemaal niet verkeerd om met deze prijzen wat cash te deployen en te DCA'en, wellicht wat meer dan gebruikelijk. Wat me wel opvalt is de verwachting van velen dat het vanaf hier weer up only is, terwijl er zo ontzettend veel indicatoren zijn die laten zien dat er nog veel downside mogelijk is. Ik zeg dit niet omdat ik denk dat jij dit niet weet, maar meer om mensen te behoeden van blind all-in yolo'en in altsTaro schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 22:52:
Hoe groot is de kans dat Bitcoin binnen een korte periode weer opveert tot op/boven de MA300 met een groene candle die niemand verwacht? Mijn gevoel zegt nog langer te wachten, maar vaak wacht je te lang.
[Afbeelding]

Tot en met nu hebben de meer conservatieve (lees: hoog % cash) beleggers in 2022 een beter rendement gehaald. Als mensen dan echt in positie willen zitten, is het ook mogelijk om hier en daar wat swing trades te doen dan je hele cash stack inzetten om spot bij te kopen.
Lang verhaal kort: meer bijkopen lagere prijsniveaus is altijd goed maar let op je cash stack en zorg dat je altijd iets over hebt om de volgende dip te kopen. Slechts een mening, NFA, et cetera.
Pure gok dus je kunt net zo goed naar het casino gaan. Hij kan evengoed 16.621 dalen.Taro schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 22:52:
[Afbeelding]
Nou dat was het dan. Topic kan gesloten worden @TaroMarve79 schreef op maandag 14 november 2022 @ 07:59:
[...]
Pure gok dus je kunt net zo goed naar het casino gaan. Hij kan evengoed 16.621 dalen.

Denken dat je veilig bent omdat je veel tijd en moeite stopt in beveiliging, vervolgens ga je rondstrooien met je Binance API key. Resultaat:
https://u.today/hack-aler...heres-what-you-need-to-do
[Voor 3% gewijzigd door Nopheros op 14-11-2022 11:50]
Lekker clickbait wel weer: Hack Alert: Binance's API Compromised. Precies alles aan die titel klopt niet...Nopheros schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:49:
Denken dat je veilig bent omdat je veel tijd en moeite stopt in beveiliging, vervolgens ga je rondstrooien met je Binance API key. Resultaat:
[Voor 6% gewijzigd door vickypollard op 15-11-2022 11:43]
SPX nadert een belangrijk niveau:
Aantal unieke adressen met >10k BTC neemt razendsnel toe:
BTC/Nasdaq is rekt en zakt door de trendline heen:
Aantal unieke adressen met >10k BTC neemt razendsnel toe:
BTC/Nasdaq is rekt en zakt door de trendline heen:
Maar maar, dat zijn grafiekjes. Wat is uw beslissing op basis daarvan, sire?
WMWL
Let op:
Slowchat is hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #24.
Regels voor dit topic:
En verder wat algemene regels
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
Slowchat is hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #24.
Regels voor dit topic:
- Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom. Voegt je post niets toe voor anderen? Post dan niet, het is hier geen persoonlijk dagboek.
- Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
- Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.
En verder wat algemene regels
- Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!