Ik verdrink in de reclame popups na het volgen van je link…Kody Scott schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:47:
Wat is jullie ervaring met deze site? Ik vond het altijd leuk om de (te hoge?) verwachtingen (van voor de bearmarket) te volgen.
Maar als ik nu de verwachting van BNB lees 😱
https://walletinvestor.com/forecast/bnb-prediction
Pop-ups krijg ik niet(want Ad-blocker) , maar in een oogopslag zie ik een verdienmodel voor hun premium fore-cast…Kody Scott schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:47:
Wat is jullie ervaring met deze site? Ik vond het altijd leuk om de (te hoge?) verwachtingen (van voor de bearmarket) te volgen.
Maar als ik nu de verwachting van BNB lees 😱
https://walletinvestor.com/forecast/bnb-prediction
Vraagje: de kostenstructuur is enigszins duidelijk; een project draaien kost geld en APR/APY uitbetalen ook. Maar hoe wordt dit geld verdiend, afgezien van nieuwe inflow van kopers?mjoaris schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:12:
[...]
Nogmaals ik raad je aan de discussie intensiever te gaan volgen, vragen te stellen en je bezwaren te uiten.
Bitcoin zit weer in de eerdere range, de uitbraak is helaas gefaald. Nou ben ik zelf niet van het aanpassen van figuurtjes als dat beter uitkomt voor TA, maar in dit geval heb ik de range naar rechts uitgebreid. Daarmee stel ik dus niet dat ik had voorspeld dat t/m datum X die range belangrijk zou blijven, maar, geef ik mijzelf een hulpmiddel tbv waar in en uit te stappen.
Als Bitcoin stijgt dan liggen de 20D SMA, 21D EMA, 200W MA én de eerste weerstandslijn er nog boven:
/f/image/gqe3mV9J6IqGJLlXffF8c9og.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/dePu0I9xvZi11DxjF5DApPzW.png?f=fotoalbum_large)
Bitcoin is nu 2-3x op de MA200 afgeketst en gaat dat mogelijk nog een 4e keer proberen. Dat gaat alleen lukken met erg veel koopvolume, daarvoor is in deze fase een positieve trigger nodig. Een 4e keer afketsen is wat mij betreft een teken dat het er nog niet in zit, er geen momentum is en dat lagere regionen gaan worden opgezocht.
Op de 1D grafiek zou je kunnen zeggen dat Bitcoin de vierde higher low neerzet, maar, een koers beweegt in golven, op de hogere timeframes kan je dit als top van de golf zien.
Ik ben heel erg voorzichtig. Zal ook eerlijk zeggen dat ik de funds van de Ledger heb verspreid over een aantal exchanges/brokers met stop losses erop voor als Bitcoin weer sub 20k gaat. Want als de daling wordt ingezet dan is de kans op <19k enorm groot.
Als Bitcoin stijgt dan liggen de 20D SMA, 21D EMA, 200W MA én de eerste weerstandslijn er nog boven:
/f/image/gqe3mV9J6IqGJLlXffF8c9og.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/dePu0I9xvZi11DxjF5DApPzW.png?f=fotoalbum_large)
Bitcoin is nu 2-3x op de MA200 afgeketst en gaat dat mogelijk nog een 4e keer proberen. Dat gaat alleen lukken met erg veel koopvolume, daarvoor is in deze fase een positieve trigger nodig. Een 4e keer afketsen is wat mij betreft een teken dat het er nog niet in zit, er geen momentum is en dat lagere regionen gaan worden opgezocht.
Op de 1D grafiek zou je kunnen zeggen dat Bitcoin de vierde higher low neerzet, maar, een koers beweegt in golven, op de hogere timeframes kan je dit als top van de golf zien.
Ik ben heel erg voorzichtig. Zal ook eerlijk zeggen dat ik de funds van de Ledger heb verspreid over een aantal exchanges/brokers met stop losses erop voor als Bitcoin weer sub 20k gaat. Want als de daling wordt ingezet dan is de kans op <19k enorm groot.
Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen
Zijn de funds op de Ledger voor de long-term?Taro schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:00:
Het nadeel met de FED meeting en een stop loss is dat er een drop komt, gevolgd door een sterke stijging. Hoe vang jij dat af? Of zit je dicht bij de knoppen om in te grijpen?
No one can predict the market! - Who the hell knows!
Ja, maar ik heb er misschien de afgelopen periode té veel heen verhuisd vanaf o.a. Nexo en YouHodler, waarbij ik ook de daar gestakedetedete USD en EUR naar BTC had omgezet. Als er nu een daling volgt, dan ben ik overexposed.Coldcat schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:31:
[...]
Zijn de funds op de Ledger voor de long-term?
Het nadeel met de FED meeting en een stop loss is dat er een drop komt, gevolgd door een sterke stijging. Hoe vang jij dat af? Of zit je dicht bij de knoppen om in te grijpen?
Naar mijn weten is het rond 20:00 vanavond, dan zit ik bij de knoppen.
Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen
Volgens de agenda van de FED 2pm inderdaad:Taro schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:06:
[...]
Ja, maar ik heb er misschien de afgelopen periode té veel heen verhuisd vanaf o.a. Nexo en YouHodler, waarbij ik ook de daar gestakedetedete USD en EUR naar BTC had omgezet. Als er nu een daling volgt, dan ben ik overexposed.
Naar mijn weten is het rond 20:00 vanavond, dan zit ik bij de knoppen.
https://www.federalreserve.gov/newsevents/calendar.htm
Gewoon nieuwsgierig, telt dit ook voor de auto-invest aankopen? Zie bij mij namelijk dat er toch best weer een groot deel verdampt is..
[ Voor 39% gewijzigd door BTFD op 27-07-2022 11:24 ]
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Ik weet niet precies wat je gequote hebt, maar de auto invest loopt gewoon door, die funds zit ik niet aan. Vandaag doe ik ook weer de maandelijkse DCA met verse fiat. Dat loopt allemaal door en voelt waarschijnlijk wat tegenstrijdigBTFD schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:23:
[...]
Gewoon nieuwsgierig, telt dit ook voor de auto-invest aankopen? Zie bij mij namelijk dat er toch best weer een groot deel verdampt is..
Het enige dat ik nu heb gedaan is funds verplaatsen zodat ik snel kan ingrijpen als dat nodig is. En als ik dan ingrijp is dat alleen met de grote pot, de verdere strategie wijk ik niet van af.
Persoonlijk verwacht ik geen doorbraak van de 200 WMA voor BTC, eerder een nieuwe low naar de 13-14k
Het is vakantie tijd en het volume is laag..
'Sell in May and go away, but remember to come back in September' is een bekende uitspraak
September zal het volume weer toenemen en mogelijk ook de kracht om resistances te breken, tot die tijd zullen de bears in control zijn..
'Sell in May and go away, but remember to come back in September' is een bekende uitspraak
September zal het volume weer toenemen en mogelijk ook de kracht om resistances te breken, tot die tijd zullen de bears in control zijn..
[ Voor 14% gewijzigd door verstappen33 op 27-07-2022 11:50 ]
Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/
Voor aandelen idd, niet perse voor crpyto. Vorige jaar was er bijv. een flinke stijging in juli.verstappen33 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:49:
Persoonlijk verwacht ik geen doorbraak van de 200 WMA voor BTC, eerder een nieuwe low naar de 13-14k
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/wOcKlUlRtmN12Mtax9JbjyBR.gif?f=user_large)
[ Voor 9% gewijzigd door Nopheros op 27-07-2022 12:11 ]
De aandelenmarkt en Crypto zijn sterk aan elkaar gerelateerd..Nopheros schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:59:
[...]
Voor aandelen idd, niet perse voor crpyto. Vorige jaar was er bijv. een flinke stijging in juli.
[Afbeelding]
Aandelen omlaag = crypto omlaag en vice versa.
Ja prima, dat is wel bekend en logisch. De mensen die crypto kopen krijgen nu eenmaal dezelfde economische informatie als mensen die aandelen kopen en handelen er dus ook hetzelfde naar.verstappen33 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:49:
[...]
De aandelenmarkt en Crypto zijn sterk aan elkaar gerelateerd..
Aandelen omlaag = crypto omlaag en vice versa.
Dat wil verder niet zeggen dat BTC in de zomer maanden niet kan stijgen omdat er te weinig volume is, zoals ik al aangaf zie vorig jaar. En dus ook veel harder kan stijgen of zakken.
[ Voor 5% gewijzigd door Nopheros op 27-07-2022 13:00 ]
Ik sluit het ook niet uit, maar het is niet mijn verwachting, daarvoor zie ik op dit moment nog niet voldoende momentum om echt uit te breken.
Ik zie alleen maar failed-breakouts afgelopen 8-10 maanden (sinds ATH), en nog niet eens echt signalen dat we een echte relief rally krijgen..
Het is een crashing market zonder enige retracement (tot op heden), en de "pauze" waar we nu even in zitten hebben we ook al 2-3x gehad afgelopen maanden met een failed breakout gevolgd door een nieuwe low, en mogelijk dus nu ook weer een nieuwe low..
Support vinden op 13-14k zou overeen komen met de de dieptes van de vorige bearmarkten die ook -85% waren, tot nu toe zitten we nog maar op -74/-75% vanaf ATH..
Maarja ik heb geen glazenbol, maar gezien de DJI en overige aandelenmarkten ook nog geen sterkte laten zien en nu ook officieel in een recessie zitten verwacht ik niet heel veel positiviteit in de markt de komende 2 maand..
Maarja, ik kan het mis hebben, mijn bags zitten vol, dus mij maakt het niet uit welke kant we op gaan, ik heb geen haast..
Gaan we lager, dan koop ik misschien nog wel wat bij..
Ik zie alleen maar failed-breakouts afgelopen 8-10 maanden (sinds ATH), en nog niet eens echt signalen dat we een echte relief rally krijgen..
Het is een crashing market zonder enige retracement (tot op heden), en de "pauze" waar we nu even in zitten hebben we ook al 2-3x gehad afgelopen maanden met een failed breakout gevolgd door een nieuwe low, en mogelijk dus nu ook weer een nieuwe low..
Support vinden op 13-14k zou overeen komen met de de dieptes van de vorige bearmarkten die ook -85% waren, tot nu toe zitten we nog maar op -74/-75% vanaf ATH..
Maarja ik heb geen glazenbol, maar gezien de DJI en overige aandelenmarkten ook nog geen sterkte laten zien en nu ook officieel in een recessie zitten verwacht ik niet heel veel positiviteit in de markt de komende 2 maand..
Maarja, ik kan het mis hebben, mijn bags zitten vol, dus mij maakt het niet uit welke kant we op gaan, ik heb geen haast..
Ik zit er ongeveer hetzelfde in verder, zit er vol in met nog wat extra fiat (vanuit de bankrekening) om een eventueel flinke dip (12-16k) te kopen. Naar mijn mening komt het volume vanzelf als het erop begint te lijken dat we 20k achter ons gaan laten. Inmiddels zitten we al 1,5 maand in deze range, het zal me niet verbazen als we met een week of 2 richting de 30k gaan.verstappen33 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:06:
Ik sluit het ook niet uit, maar het is niet mijn verwachting, daarvoor zie ik op dit moment nog niet voldoende momentum om echt uit te breken.
Of naar beneden, maar vanaf eind december tot begin april zaten we ook vast in een range, die was nog wel redelijk volatiel, de huidige range is veel minder volatiel, en bij enige sterkte zou je wel een breakout verwachten..Nopheros schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:16:
[...]
Ik zit er ongeveer hetzelfde in verder, zit er vol in met nog wat extra fiat (vanuit de bankrekening) om een eventueel flinke dip (12-16k) te kopen. Naar mijn mening komt het volume vanzelf als het erop begint te lijken dat we 20k achter ons gaan laten. Inmiddels zitten we al 1,5 maand in deze range, het zal me niet verbazen als we met een week of 2 richting de 30k gaan.
Ook als ik verder kijk naar de regulatie vanuit de EU/USA etc verwacht ik nog wel een roerige tijd komende maanden..
Want je ziet dat de overheden nu overal grip op wil krijgen en dingen aan banden willen leggen of zelfs verbieden..
Straks krijg een gereguleerde markt vs ongereguleerd... Het grote geld van instituten zal hoogstwaarschijnlijk in de gereguleerde markt komen.. Geen idee wat er zal gebeuren met de ongereguleerde markt, aangezien exchanges etc ook zich moeten gaan houden aan regels..
Meest ideale scenario is nu een harde run voor de gehele markt naar een nieuw ATH, zoals 2017/2018, en voordat alles aan banden gelegd is/wordt nog 1x knallen en dat daarna 99% echt kapot gaat.
[ Voor 7% gewijzigd door verstappen33 op 27-07-2022 13:26 ]
Valt me op dat ETHUSD al zo'n 85% is gestegen vanaf de low op 18 juni '22, terwijl BTCUSD 'slechts' ca. 30% is gestegen vanaf die low.
Terwijl beide koersen doorgaans relatief gelijkwaardig bewegen (hoewel ETH vaak wel enigszins volatieler is, maar toch niet in deze mate.)
Geeft mij de indruk dat er veel focus ligt op die aankomende ETH merge (vooralsnog gepland op 19 september '22).
Interessante hieraan is in mijn optiek dat fenomenen als halvings en voorspelbare rentestijgingen een soort van ingeprijsd kunnen zijn in diverse koersen voordat ze daadwerkelijk realiteit zijn, maar dat de ETH merge eigenlijk niet ingeprijsd kan worden omdat het beide kanten op kan; het gaat goed of het gaat fout.
Kan zijn dat het niet direct succesvol is maar met enig herstel- en bijschaafwerk alsnog goed verloopt.
In dat geval zal er met de koers niet direct heel veel gebeuren; dan wachten we de ontwikkelingen 'gewoon' ff af. Zou me ook niet verbazen.
Maar lukt het, dan verwacht ik vuurwerk bij ETH. Gaat het helemaal fout, dan ook vuurwerk.
Dan kun je natuurlijk zeer gevat zeggen 'it can go up, it can go sideways or it can go down'.
Hebbie nog gelijk ook.
Maar dat verschil tussen die +85% (van ETH) en die +30% (van BTC) geeft imho aan dat er iets suddert.
Ik hoop in ieder geval op spectaculaire prijsactie op of rond die datum (mocht het doorgaan).
Als het ff kan uiteraard omhoog.
Terwijl beide koersen doorgaans relatief gelijkwaardig bewegen (hoewel ETH vaak wel enigszins volatieler is, maar toch niet in deze mate.)
Geeft mij de indruk dat er veel focus ligt op die aankomende ETH merge (vooralsnog gepland op 19 september '22).
Interessante hieraan is in mijn optiek dat fenomenen als halvings en voorspelbare rentestijgingen een soort van ingeprijsd kunnen zijn in diverse koersen voordat ze daadwerkelijk realiteit zijn, maar dat de ETH merge eigenlijk niet ingeprijsd kan worden omdat het beide kanten op kan; het gaat goed of het gaat fout.
Kan zijn dat het niet direct succesvol is maar met enig herstel- en bijschaafwerk alsnog goed verloopt.
In dat geval zal er met de koers niet direct heel veel gebeuren; dan wachten we de ontwikkelingen 'gewoon' ff af. Zou me ook niet verbazen.
Maar lukt het, dan verwacht ik vuurwerk bij ETH. Gaat het helemaal fout, dan ook vuurwerk.
Dan kun je natuurlijk zeer gevat zeggen 'it can go up, it can go sideways or it can go down'.
Hebbie nog gelijk ook.
Maar dat verschil tussen die +85% (van ETH) en die +30% (van BTC) geeft imho aan dat er iets suddert.
Ik hoop in ieder geval op spectaculaire prijsactie op of rond die datum (mocht het doorgaan).
Als het ff kan uiteraard omhoog.
Vergelijkbare situatie, maar dan een weekje later:
/f/image/amjncKG2tQAfIPdmldNQdU7Y.png?f=fotoalbum_large)
Ondertussen wel een higher low neergezet, maar het draait wat mij betreft nu om het wel of niet succesvol doorbreken van die resistance. Erdoorheen = grote kans op 28k. Er niet doorheen = bouncen rond de 21k regionen (waar de 3 andere lijnen samenkomen) of anders <19k.
/f/image/amjncKG2tQAfIPdmldNQdU7Y.png?f=fotoalbum_large)
Ondertussen wel een higher low neergezet, maar het draait wat mij betreft nu om het wel of niet succesvol doorbreken van die resistance. Erdoorheen = grote kans op 28k. Er niet doorheen = bouncen rond de 21k regionen (waar de 3 andere lijnen samenkomen) of anders <19k.
@YES Dat is inderdaad een optie, laten we die in de gaten houden.
Veel mensen (Toevoeging: in het SC topic) steken al de draak met de "doos" & box, maar het kan je zeer waardevolle trades opleveren van zo'n 10% per stuk maal 2-4x, dus echt de moeite waard om er op te anticiperen
Deze 3 lijnen bedoel ik:
/f/image/rM6z4Sxrm1uyYREGAWhHetwX.png?f=fotoalbum_large)
Edit: Eigenlijk 4: Neergaande trendlijn, bovenkant box/range, 20W SMA & 21W EMA.
Veel mensen (Toevoeging: in het SC topic) steken al de draak met de "doos" & box, maar het kan je zeer waardevolle trades opleveren van zo'n 10% per stuk maal 2-4x, dus echt de moeite waard om er op te anticiperen
Deze 3 lijnen bedoel ik:
/f/image/rM6z4Sxrm1uyYREGAWhHetwX.png?f=fotoalbum_large)
Edit: Eigenlijk 4: Neergaande trendlijn, bovenkant box/range, 20W SMA & 21W EMA.
[ Voor 8% gewijzigd door Taro op 28-07-2022 09:07 ]
Ik heb hem meermaals benoemd als Taro's box, niet om de draak ermee te steken maar omdat jij er mee op de proppen kwamTaro schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:56:
@YES Dat is inderdaad een optie, laten we die in de gaten houden.
Veel mensen steken al de draak met de "doos" & box, maar het kan je zeer waardevolle trades opleveren van zo'n 10% per stuk maal 2-4x, dus echt de moeite waard om er op te anticiperen
Deze 3 lijnen bedoel ik:
[Afbeelding]
Dergelijke boxen/ranges zijn vaak een paar keer behoorlijk betrouwbaar dus ik doe er mijn voordeel mee hoor, ben sowieso vaak op zoek naar horizontale levels. Ik heb op de (potentiele) box die ik getekend heb gisteren geanticipeerd door twee sell orders te plaatsen aan de bovenkant + wickje erboven. De eerste was zo gehit, de andere vannacht een keer.
Eventuele buy orders zet ik niet helemaal onderin de box aangezien er sprake is van lower highs, en het daardoor minder zeker is dat we de bodem raken
En over die bij elkaar komende lijnen, door een reject zakken de MA's natuurlijk iets waardoor ze daar samenkomen, zo had ik het niet bekeken
[ Voor 6% gewijzigd door YES op 28-07-2022 09:02 ]
Met een deel van de yield farming winsten. Validator nodes (die Beefy momenteel heeft draaien op Fantom en Fuse) zorgen ook voor de nodige inkomsten. Het overgrote deel van de yield wordt gecompound / geherinvesteerd voor gebruikers van een Vault. Daarnaast gaat er een aanzienlijk deel naar BIFI stakers. Wat er over blijft stroomt door naar de treasury, waar van alles mee wordt betaald (inclusief salarissen).wian schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:22:
[...]
Vraagje: de kostenstructuur is enigszins duidelijk; een project draaien kost geld en APR/APY uitbetalen ook. Maar hoe wordt dit geld verdiend, afgezien van nieuwe inflow van kopers?
Gebaseerd op eerdere gebeurtenissen zou je zeggen dat de bodem is geweest:
/f/image/dxhyUOAF2OQTWyblx97ZKf1n.png?f=fotoalbum_large)
En dat dit op de lange termijn gezien nog steeds een prima inkoopmoment is:
/f/image/VfzpXGlVZrUcpagDq5D8BRow.png?f=fotoalbum_large)
Maar op de kortere timeframes en lokaal kan er nog wel wat actie plaatsvinden, we zijn er mogelijk nog niet, al ziet het er wel redelijk goed uit met een aantal higher lows, het als support testen van de MA200, etc.:
/f/image/871ukoCB01BKgNTsOuyz5y8O.png?f=fotoalbum_large)
Het kan prima zijn dat Bitcoin nog even daalt, een capitulatie candle laat zien tot lagere regionen en pas daarna de doorstart maakt of er vanaf dit punt al vandoor gaat richting 28k. Vrijdag, zaterdag en zondag staan altijd garant voor uitschieters, we gaan het zien
/f/image/dxhyUOAF2OQTWyblx97ZKf1n.png?f=fotoalbum_large)
En dat dit op de lange termijn gezien nog steeds een prima inkoopmoment is:
/f/image/VfzpXGlVZrUcpagDq5D8BRow.png?f=fotoalbum_large)
Maar op de kortere timeframes en lokaal kan er nog wel wat actie plaatsvinden, we zijn er mogelijk nog niet, al ziet het er wel redelijk goed uit met een aantal higher lows, het als support testen van de MA200, etc.:
/f/image/871ukoCB01BKgNTsOuyz5y8O.png?f=fotoalbum_large)
Het kan prima zijn dat Bitcoin nog even daalt, een capitulatie candle laat zien tot lagere regionen en pas daarna de doorstart maakt of er vanaf dit punt al vandoor gaat richting 28k. Vrijdag, zaterdag en zondag staan altijd garant voor uitschieters, we gaan het zien
Deze box is het uiteindelijk niet geworden, bovenkant is in ieder geval duidelijk niet valide gezien het feit dat BTC daar doorheen geknald is. Onderkant heeft nog altijd 2 raakpunten en is dus niet opnieuw getest.
/f/image/HV5lBS3Ii8YcYh3fcAQOi9KK.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb even opnieuw zitten kliederen:
/f/image/xO7TL76RJ8f14AhTffLKMnR7.png?f=fotoalbum_large)
De bovenkant van de nieuwe range of box is meermaals getest maar niet doorbroken, maar tegelijkertijd worden ook higher lows neergezet. We zitten boven de MA200 (weekly en monthly zijn er boven gesloten, wat in het verleden de bodem markeerde las ik ergens) en ik zie ook twee trendlijnen ontstaan.
Aan de ene kant zou ik zeggen, boven de MA200 en een opgaande trend is positief, zeker in combinatie met horizontale resistance (ascending triangle). Maar: je zou kunnen stellen dat de horizontale resistance niet valide is en de combinatie van de twee trendlijnen een ascending wedge is, die vaker naar beneden dan omhoog geslecht wordt naar het schijnt.
Met andere woorden, ik vind het op basis van TA niet echt goed in te schatten waar het op (redelijk) korte termijn heen gaat. Ik houd me maar gewoon vast aan de box/range die zich nu gevormd heeft waarbij ik de MA200 als belangrijke support in het achterhoofd houdt. Dus wellicht nog wat omlaag maar wel een bounce vanaf of kort onder de MA200.
/f/image/HV5lBS3Ii8YcYh3fcAQOi9KK.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb even opnieuw zitten kliederen:
/f/image/xO7TL76RJ8f14AhTffLKMnR7.png?f=fotoalbum_large)
De bovenkant van de nieuwe range of box is meermaals getest maar niet doorbroken, maar tegelijkertijd worden ook higher lows neergezet. We zitten boven de MA200 (weekly en monthly zijn er boven gesloten, wat in het verleden de bodem markeerde las ik ergens) en ik zie ook twee trendlijnen ontstaan.
Aan de ene kant zou ik zeggen, boven de MA200 en een opgaande trend is positief, zeker in combinatie met horizontale resistance (ascending triangle). Maar: je zou kunnen stellen dat de horizontale resistance niet valide is en de combinatie van de twee trendlijnen een ascending wedge is, die vaker naar beneden dan omhoog geslecht wordt naar het schijnt.
Met andere woorden, ik vind het op basis van TA niet echt goed in te schatten waar het op (redelijk) korte termijn heen gaat. Ik houd me maar gewoon vast aan de box/range die zich nu gevormd heeft waarbij ik de MA200 als belangrijke support in het achterhoofd houdt. Dus wellicht nog wat omlaag maar wel een bounce vanaf of kort onder de MA200.
Te weinig momentum om direct naar de 28k door te stijgen, maar wel voldoende om vooralsnog boven de MA200 te blijven.
/f/image/9Je51eScBDs7XFmJn6rdZdNO.png?f=fotoalbum_large)
Mijn verwachting: Dalen tot de W MA200/D EMA20/D MA21 regionen (die 3 lijnen vlak onder de huidige koers) en ergens vanaf daar nog een poging doen. Er is compressie, higher lows, etc. het kan nog steeds positief uitpakken, maar het moet nu wel echt gaan gebeuren de komende dagen, hopelijk hoeven we dit niet als een bearish double top te gaan zien
/f/image/9Je51eScBDs7XFmJn6rdZdNO.png?f=fotoalbum_large)
Mijn verwachting: Dalen tot de W MA200/D EMA20/D MA21 regionen (die 3 lijnen vlak onder de huidige koers) en ergens vanaf daar nog een poging doen. Er is compressie, higher lows, etc. het kan nog steeds positief uitpakken, maar het moet nu wel echt gaan gebeuren de komende dagen, hopelijk hoeven we dit niet als een bearish double top te gaan zien
Verwacht je dan ook een wickje onder de 200W MA / 20D EMA / 21D MA levels?Taro schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:48:
Te weinig momentum om direct naar de 28k door te stijgen, maar wel voldoende om vooralsnog boven de MA200 te blijven.
[Afbeelding]
Ik snap dat men naar bovenstaande levels kijkt, maar is er ook een manier om enigszins een inschatting te maken van hoe groot wicks zijn onder dergelijke (support) niveaus?
Afgelopen maand was het hoogste volume ooit voor BTC op Binance. Daarvoor was het de Corona drop naar 4k met de mega run omhoog er na. Sindsdien nog 2x ongeveer een gelijk maandelijks volume tijdens de run omhoog naar 64k en tijdens de drop daarna richting de 30k. De run naar de 69k ATH had een lager volume.
Niet dat we niet verder kunnen zakken, maar er is een hoop interesse aan het volume te zien. Natuurlijk is dat interesse zowel verkoop als koop, maar flink volume geeft toch vaak een reversal aan. Ben benieuwd of dit het is, of dat we nog een run omlaag gaan doen. Stel we doen die run omlaag naar weet ik veel welke low, dan denk ik toch dat we daar de bodem pakken. Nog lager kan ik mij eigenlijk moeilijk voorstellen, als we bodem al niet hebben gehad. Dit is puur even my 2 cents door te kijken naar de maand chart en naar volume te kijken. Een nieuwe ATH pakken qua volume zoals de drop Corona drop deed vind ik interessant
Niet dat we niet verder kunnen zakken, maar er is een hoop interesse aan het volume te zien. Natuurlijk is dat interesse zowel verkoop als koop, maar flink volume geeft toch vaak een reversal aan. Ben benieuwd of dit het is, of dat we nog een run omlaag gaan doen. Stel we doen die run omlaag naar weet ik veel welke low, dan denk ik toch dat we daar de bodem pakken. Nog lager kan ik mij eigenlijk moeilijk voorstellen, als we bodem al niet hebben gehad. Dit is puur even my 2 cents door te kijken naar de maand chart en naar volume te kijken. Een nieuwe ATH pakken qua volume zoals de drop Corona drop deed vind ik interessant
Dat volume op Binance is vooral te danken aan hun eigen prijsactie, waarbij je sinds 8 juli geen fees betaalt op BTC trades. Dat veroorzaakt vooral heel veel nutteloze trades die door de seller ook weer worden opgekocht, in de echte wereld wash trades genoemd. Doorgaans zijn die wash trades dan ook illegaal.PilatuS schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 01:22:
Afgelopen maand was het hoogste volume ooit voor BTC op Binance. Daarvoor was het de Corona drop naar 4k met de mega run omhoog er na. Sindsdien nog 2x ongeveer een gelijk maandelijks volume tijdens de run omhoog naar 64k en tijdens de drop daarna richting de 30k. De run naar de 69k ATH had een lager volume.
Lang verhaal kort: ik denk niet dat je het volume op Binance van de afgelopen maand als indicator mee kunt rekenen.
Voor degene die solana op hotwallets. Google/twitter even op de hack die nu rondgaat.
[ Voor 122% gewijzigd door KookSpook op 05-04-2024 14:17 ]
bob weer een nieuwe video
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Even weggeweest, weer terug, dus tijd voor een update:
1D:
/f/image/iLQyxdm6DRhloZAUy8gGYTEd.png?f=fotoalbum_large)
1W:
/f/image/vLmfw12hI6tqFLyJjLKSdJwo.png?f=fotoalbum_large)
1M:
/f/image/r0D6zIjPS7jXWAKULgac6czR.png?f=fotoalbum_large)
De top van 14 juni 2022 speelt nog steeds een rol (horizontale blauwe lijn). Daarnaast doen de 1D 20EMA en 1D 21SMA ook weer leuk mee, samen met de 1W MA200. De range wordt kleiner en Bitcoin zit dus tussen deze 4 in, tijd om richting te kiezen met een mooie grote candle. Als ik al mijn geld op een richting zou moeten zetten, dan zou ik op omhoog gokken ivm de higher lows, het verleden ivm MA200, testen van de 2017 ATH als support, etc. maar er is nog geen echt mooie capitulatie candle geweest. De daling is op zich aanzienlijk geweest, maar relatief gezien is er nog weinig pijn tov eerdere bearmarkets. Kwestie van afwachten dus
1D:
/f/image/iLQyxdm6DRhloZAUy8gGYTEd.png?f=fotoalbum_large)
1W:
/f/image/vLmfw12hI6tqFLyJjLKSdJwo.png?f=fotoalbum_large)
1M:
/f/image/r0D6zIjPS7jXWAKULgac6czR.png?f=fotoalbum_large)
De top van 14 juni 2022 speelt nog steeds een rol (horizontale blauwe lijn). Daarnaast doen de 1D 20EMA en 1D 21SMA ook weer leuk mee, samen met de 1W MA200. De range wordt kleiner en Bitcoin zit dus tussen deze 4 in, tijd om richting te kiezen met een mooie grote candle. Als ik al mijn geld op een richting zou moeten zetten, dan zou ik op omhoog gokken ivm de higher lows, het verleden ivm MA200, testen van de 2017 ATH als support, etc. maar er is nog geen echt mooie capitulatie candle geweest. De daling is op zich aanzienlijk geweest, maar relatief gezien is er nog weinig pijn tov eerdere bearmarkets. Kwestie van afwachten dus
@Taro de maker van de video die @anti elppa een paar dagen geleden postte verwacht het dieptepunt in december, waarbij we de komende tijd zijwaarts of nog tijdelijk omhoog kunnen gaan. Hoe zie jij dat? Ik zie je vaak schrijven over dat een bullrun naar een nieuwe ATH mogelijk begint te worden, daaruit verneem ik dat jij het niet eens bent met een eventueel dieptepunt in december?
@almightyarjen Ik heb de video zojuist ook gekeken. In feite zegt hij: Ergens de komende maanden de 13-14k testen. En dat zou heel erg goed kunnen. De 17k is al getest, nu stijgen tot 27-29k en daarna dalen tot 13-14k kan prima, of hier nu door onvoldoende momentum direct weer dalen kan ook prima.
Ik heb geen oogkleppen op en voor mij staan alle opties altijd open. 13k, met of zonder tussenstop via +-28k. Zoals ik hierboven al aangaf is er nog onvoldoende pijn/angst geweest, die kan dus nog prima komen en een dergelijk niveau zou inderdaad nog mogelijk zijn.
De bullrun naar een nieuwe ATH begint inderdaad in de huidige range weer mogelijk te worden, maar dat kan ook prima via een nog lager niveau. Op basis van het verleden echter zou dit al de bodem kunnen zijn geweest. Maar trends zijn er om te breken
Ik heb geen oogkleppen op en voor mij staan alle opties altijd open. 13k, met of zonder tussenstop via +-28k. Zoals ik hierboven al aangaf is er nog onvoldoende pijn/angst geweest, die kan dus nog prima komen en een dergelijk niveau zou inderdaad nog mogelijk zijn.
De bullrun naar een nieuwe ATH begint inderdaad in de huidige range weer mogelijk te worden, maar dat kan ook prima via een nog lager niveau. Op basis van het verleden echter zou dit al de bodem kunnen zijn geweest. Maar trends zijn er om te breken
Mhmm... De candlebody is weer teruggezakt tot de bovenkant van eerdere candles & wicks. Allemaal erg zwakjes.... MA200 retest incoming?
/f/image/to1Kby1V1FCOgBDUAmjYqbxj.png?f=fotoalbum_large)
@beekjo Bugje in één van de apps/koersen neem ik aan?
/f/image/to1Kby1V1FCOgBDUAmjYqbxj.png?f=fotoalbum_large)
@beekjo Bugje in één van de apps/koersen neem ik aan?
Podverdorie, ik heb me verslapen, is het al 2023?
No one can predict the market! - Who the hell knows!
Het blijft wel lang aanmodderen op dit niveau. Benieuwd hoe macro economische factoren als huizenbubbel China en mogelijke recessie de komende tijd op de koers gaan drukken.
Eigenlijk zou de gouden tijd van btc nu moeten beginnen met deze inflatie. Die 70% drop is prima als het op lange termijn alsnog weer een hedge tegen inflatie blijkt te zijn. Maar dan moet dat verhaal het komende jaar wel worden waargemaakt.
Eigenlijk zou de gouden tijd van btc nu moeten beginnen met deze inflatie. Die 70% drop is prima als het op lange termijn alsnog weer een hedge tegen inflatie blijkt te zijn. Maar dan moet dat verhaal het komende jaar wel worden waargemaakt.
Algemene concensus is dat de echte bodem pas rond november komt. Zo een 18 maanden voor de volgende halvering. Tot die tijd blijft het zeer waarschijnlijk een beetje aanmodderen. Maar… ‘this time is different’
Kan best dat er hier en daar een kleine run of dip komt overigens.
De algemene consensus was ook dat de 100k aangetikt zou worden. Ik geef daar maar heel weinig om.Domino schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 07:51:
Algemene concensus is dat de echte bodem pas rond november komt. Zo een 18 maanden voor de volgende halvering. Tot die tijd blijft het zeer waarschijnlijk een beetje aanmodderen. Maar… ‘this time is different’
Omdat dat 3x eerder is gebeurd? Ik verwacht eigenlijk diminishing volatility omhoog en omlaag en tevens een left skewed bullmarket in '23 zoals de heer in dat filmpje aangaf.Domino schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 07:51:
[ Voor 3% gewijzigd door r0bb op 10-08-2022 11:42 ]
De daily 99MA komt er aan op 25.2k. Die was op 2-3 en 19-3 weerstand na de vorige run omlaag. Ik vermoed dat we er niet in 1x doorheen zullen gaan. Het is nogal een relevante MA als je verder terug gaat en bijvoorbeeld kijkt naar 27-11-21 en 21-9 t/m 30-9-21. Je kan zelfs nog verder terug gaan en relevante S/R zone's vinden met die MA. Gaan we er wel in 1x doorheen zou dat zeer sterk zijn, maar het zou mij ook wel verbazen aangezien het nogal een logische weerstand is die iedereen kan zien. De vorige keer heeft het 3 weken gekost om door die MA heen te komen nadat ie voor het eerst werd geraakt.
En daar is de 1D MA99 inderdaad:PilatuS schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 16:48:
[...]
De daily 99MA komt er aan op 25.2k. Die was op 2-3 en 19-3 weerstand na de vorige run omlaag. Ik vermoed dat we er niet in 1x doorheen zullen gaan. Het is nogal een relevante MA als je verder terug gaat en bijvoorbeeld kijkt naar 27-11-21 en 21-9 t/m 30-9-21. Je kan zelfs nog verder terug gaan en relevante S/R zone's vinden met die MA. Gaan we er wel in 1x doorheen zou dat zeer sterk zijn, maar het zou mij ook wel verbazen aangezien het nogal een logische weerstand is die iedereen kan zien. De vorige keer heeft het 3 weken gekost om door die MA heen te komen nadat ie voor het eerst werd geraakt.
/f/image/Rmk41N5tcDNMvk8z5w6qrAIo.png?f=fotoalbum_large)
Optie: MA99 weerstand, MA200 nogmaals opzoeken (22.9k) met wickje eronder, bouncen op de MA200 en door de MA99 heen.
Hmmmm, het twitteracount whale alert meldt daarentegen dat de 16k btc niet naar Coinbase pro maar naar een private portemonnee zijn gestuurd, wat juist bullish nieuws zou zijn. https://twitter.com/whale...skOijb-RarETPPflmH_A&s=19
MA99 blijkt inderdaad nog weerstand te zijn, nu de MA200 rond 23k (met wickje eronder dus wat lager) opzoeken. Hopelijk houdt dat niveau, anders kan er een flinke drop volgen:Taro schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 14:44:
[...]
Optie: MA99 weerstand, MA200 nogmaals opzoeken (22.9k) met wickje eronder, bouncen op de MA200 en door de MA99 heen.
/f/image/gKCYzgOLMLz8Vj5gK7JjldPH.png?f=fotoalbum_large)
3 dagen een rejection op de 99MA, maar niet echt een verassing dus. De MA200 valt nu ook samen met de daily 25MA op 23.2k. Die is 2x eerder support geweest met een mooie bounce. Die verliezen geeft denk ik wel een aardige run verder omlaag. En dus de 3e keer als ie wordt getest waarbij de 3e keer zowel omhoog als omlaag vaak een break geeft.Taro schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:46:
[...]
MA99 blijkt inderdaad nog weerstand te zijn, nu de MA200 rond 23k (met wickje eronder dus wat lager) opzoeken. Hopelijk houdt dat niveau, anders kan er een flinke drop volgen:
[Afbeelding]
De bandbreedte tussen die 2 waarden begint wel erg dun te worden. Heeft zo'n compressie in het verleden tot vuurwerk geleid?
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Kijk maar eens naar 22-3 van dit jaar. Ongeveer dezelfde situatie en toen brak ie omhoog met een redelijke run.D_Jeff schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:10:
De bandbreedte tussen die 2 waarden begint wel erg dun te worden. Heeft zo'n compressie in het verleden tot vuurwerk geleid?
Aangezien het inderdaad erg dicht bij elkaar ligt denk ik dat we deze week gaan zien hoe het gaat.
Ik zie de 99MA naast de 100 gebruikt worden. 20 en 21, of 25. Dan weer een 9W of een 50W.
De enige die echt consistent terugkomt is de 200 lijn.
Wat is nou gebruikelijk in Crypto land? Waar lijkt het meest op getrade te worden? Vooral de 20/21 en 99/100 afweging volg ik niet.
Anders zijn er zoveel lijnen en is overal een correlatie te vinden.
Wat is nou gebruikelijk in Crypto land? Waar lijkt het meest op getrade te worden? Vooral de 20/21 en 99/100 afweging volg ik niet.
De 99 is vrijwel gelijk aan de 100. Een klein wickje hier en daar hou je altijd wel. Het is alleen zo dat de 7, 25 en 99 standaard zijn op Binance en daar speelt het grote verhaal zich toch af.AlterBridge schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 00:29:
Ik zie de 99MA naast de 100 gebruikt worden. 20 en 21, of 25. Dan weer een 9W of een 50W.
Verder maakt het ook helemaal niets uit. Het gaat om welke MA's in het verleden relevant zijn geweest. Als je een custom 22.85MA aanmaakt en die is al tig keer relevant geweest dan zal ie in de toekomst vast weer relevant zijn. Het gaat niet om welke MA het is, het gaat om support en resistance vinden in het verleden waar de MA's relevant waren. Vandaar ook mijn daily 99MA post. Het is puur zien dat ie al eerder heel relevant was. Dan zie je dat ie ook nu weer relevant is. Het is kijken naar het verleden om de belangrijke plekken voor nu en voor iets verder dan nu te vinden. Het zegt ook niets over wel of niet breken, het is puur zien waar de plekken zijn die relevant waren en dan kijken hoe het op die plekken weer gaat.
Edit: Als het doorbreken van de daily 99MA eerder 3 weken heeft gekost, dan is de kans groot dat het ook nu weer tijd gaat kosten of op zijn minst dat het niet in 1x lukt. En dan zie je dus dat het 3 dagen proberen is en het dan faalt. Zoek wat in het verleden relevant was en je zal zien dat het weer relevant zal zijn. Hoe vaker iets relevant was hoe beter. 1x relevant komt niet in de buurt van 20x relevant.
Dit plaatje is wat ouder, maar het laat heel goed de 3 standaard Binance MA's zien en hoe ze werken als support en resistance.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5OnY2HCX4iQcZ3n4vxn0DHKY.jpg?f=user_large)
Het is puur in het verleden kijken op de verschillende timeframes en waar de verschillende MA's relevant waren om dan een aardige kans te hebben dat ze in de toekomst weer relevant zijn. Pak verschillende timeframes en verschillende MA's. Kijk dan verder terug en vind de punten waar ze duidelijk support of resistance zijn. Indien flink vaak en voor flink lang dan is de kans dat ze het weer zullen zijn groot. Het is niets meer dan observeren en zien waar de levels liggen die belangrijk waren en het waarschijnlijk weer zullen zijn. Je kan hetzelfde doen met horizontale lijnen samen met de MA's om precies de belangrijke levels te zien die doorbroken moeten worden, dit zowel omhoog als omlaag.
[ Voor 34% gewijzigd door PilatuS op 17-08-2022 01:10 ]
Opmerkelijk, maar wat gaat het voor crypto betekenen? Gaan de centjes in de crypto, dan is het altijd goed!
https://slimbeleggen.com/...t-bijna-al-zijn-aandelen/
Ga er maar niet vanuit dat het naar crypto gaat. De laatste tijd beweegt crypto gewoon mee met de aandelenbeurzen en dat zal Burry ongetwijfeld weten. Ik ben het overigens met hem eens dat het ergste nog moet komen; een eenmalig maandelijks lager inflatiecijfer zegt niets over het verloop op langere termijn. Daarnaast zijn er genoeg zaken die de aandelenmarkt kunnen doen kelderen: financiële situatie in China, stagflatie/inflatie, de oorlog en de komende gascrisis in Europa zijn een paar voorbeelden daarvan.Martine schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 18:15:
Opmerkelijk, maar wat gaat het voor crypto betekenen? Gaan de centjes in de crypto, dan is het altijd goed!![]()
Als het geld uit de aandelen gaat dan is dat om het risico niet te willen lopen. Dan stop je het zeker niet in crypto waar het risico nog veel groter is.Martine schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 18:15:
Opmerkelijk, maar wat gaat het voor crypto betekenen? Gaan de centjes in de crypto, dan is het altijd goed!![]()
Oh oh... MA200 heeft het vooralsnog niet gehouden. Mogelijk vanaf hier wel een opleving, maar grote kans dat de MA200 dan weerstand wordt en daarna de bearmarket doorzet. We gaan het wel zien, maar wees voorzichtig...
/f/image/7ZTMrM5rshn6hZJhBaO1CMn2.png?f=fotoalbum_large)
Op de monthly ziet dit er trouwens niet goed uit, hopelijk sluit de koers zondagavond boven de MA200:
/f/image/83y0aza9XUDxNSMuEwDwacW9.png?f=fotoalbum_large)
En de weekly:
/f/image/THGc3YCd5wKGBmXvmMvslWNj.png?f=fotoalbum_large)
Dit is de afgelopen jaren nog niet op deze manier voorgekomen.
Ik heb voor de zekerheid wat lage fishing orders geplaatst, de combinatie van de Mt. Gox Bitcoins die later deze maand vrijkomen en al het andere nieuws kan wel een mooie rode candle geven. Aan de andere kant kan de ETH 2.0 launch positief uitpakken.
Morgen komt mijn stapel EUR uit 3 maanden staking op NEXO, die ga ik niet opnieuw vastzetten, maar naar een exchange versturen om hopelijk laag mee in te kunnen kopen.
/f/image/83y0aza9XUDxNSMuEwDwacW9.png?f=fotoalbum_large)
En de weekly:
/f/image/THGc3YCd5wKGBmXvmMvslWNj.png?f=fotoalbum_large)
Dit is de afgelopen jaren nog niet op deze manier voorgekomen.
Ik heb voor de zekerheid wat lage fishing orders geplaatst, de combinatie van de Mt. Gox Bitcoins die later deze maand vrijkomen en al het andere nieuws kan wel een mooie rode candle geven. Aan de andere kant kan de ETH 2.0 launch positief uitpakken.
Morgen komt mijn stapel EUR uit 3 maanden staking op NEXO, die ga ik niet opnieuw vastzetten, maar naar een exchange versturen om hopelijk laag mee in te kunnen kopen.
Is er al wel eens eerder een retrace naar de MA300 geweest?? Meestal biedt de MA200 wel support.
In maart 2020 is de MA300 bijna aangetikt.almightyarjen schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 22:01:
[...]
Is er al wel eens eerder een retrace naar de MA300 geweest?? Meestal biedt de MA200 wel support.
Ik vind het er nog niet echt positief uitzien. Verder hoef ik denk ik weinig meer toe te lichten over volgende niveaus, etc. mijn denkwijze is inmiddels hopelijk wel bekend 
1D:
/f/image/00BVDZfO050yWIBvlSFPsDwQ.png?f=fotoalbum_large)
1W:
/f/image/PW9oGa7RsfS3wlqNr1dLswk3.png?f=fotoalbum_large)
1M:
/f/image/JRXqtOJP149E7rZZm4TJqWT6.png?f=fotoalbum_large)
Ik vermoed dat de +-17k nog wel gaat worden aangetikt voordat hogere niveaus worden opgezocht. ETH trekt nu de kar, maar dat is gebaseerd op de merge en dat nieuws is ook eindig.
1D:
/f/image/00BVDZfO050yWIBvlSFPsDwQ.png?f=fotoalbum_large)
1W:
/f/image/PW9oGa7RsfS3wlqNr1dLswk3.png?f=fotoalbum_large)
1M:
/f/image/JRXqtOJP149E7rZZm4TJqWT6.png?f=fotoalbum_large)
Ik vermoed dat de +-17k nog wel gaat worden aangetikt voordat hogere niveaus worden opgezocht. ETH trekt nu de kar, maar dat is gebaseerd op de merge en dat nieuws is ook eindig.
https://cointelegraph.com...all-for-ethereum-s-future
The terms of services, laid down by Ethereum's second-biggest host Hetzner, prohibits customers from running nodes, mining and farming, plotting, storage of blockchain data and trading
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
Vervolg op het eerdere juli-overzicht nu het Q2 resultatenseizoen zo goed als voorbij is.
Historisch gezien zou september de slechtste maand zijn voor de beurzen wereldwijd ("September effect"). Hopen dat de cryptomarkt opnieuw ontkoppelt van de beurzen, maar... voor bitcoin is dat eerder ook een rode maand geweest de voorbije tien jaar.
Oordeel zelf als/welke zaken je relevant acht in de context van je crypto investeringsstrategie. Zo stel ik mijn DCA een week uit naar een andere week in september, al is dat deels te danken aan vakantie=disconnect.
September:
- Monetair beleid
Vanaf de 1e - verhoging balansnormalisatie FED (quantitative tightening) in de VSA: $95 miljard per maand ipv maandelijks $47,5 miljard (juni - augustus)
7e - Bank of Canada o.a. rentebeslissing
8e - ECB o.a. rentebeslissing: 50bps of 75bps hike? Wellicht nog geen discussies over QT
15e - Bank of England o.a. rentebeslissing
21e - VSA FOMC o.a. rentebeslissing: 50bps of 75bps hike?
22e - Bank of Japan o.a. rentebeslissing
- Indicatoren enz
2e - werkloosheid en werkgelegenheid in de VSA, augustus
5e - VSA beurzen gesloten (Labor day)
5e - retail handel in de eurozone, juli
12e - BBP in het VK, juli
13e - inflatie (CPI) in de VSA, augustus
14e - inflatie in het VK, augustus
15e - retail verkoop in de VSA, augustus
16e - publicatie geharmoniseerde consumptieprijsindex (HICP) in de eurozone, augustus
16e - industriële productie in China, augustus
20e - inflatie in Canada, augustus
30e - flash estimates inflatie in de eurozone, september
30e - persoonlijke consumptie-uitgaven (PCE) in de VSA, augustus
Er zijn een pak meer indicatoren te vinden (productie, sentiment en vertrouwen, ...) maar ik hou het hierbij. Had er eigenlijk beter ook direct MoM of YoY bij genoteerd.
Historisch gezien zou september de slechtste maand zijn voor de beurzen wereldwijd ("September effect"). Hopen dat de cryptomarkt opnieuw ontkoppelt van de beurzen, maar... voor bitcoin is dat eerder ook een rode maand geweest de voorbije tien jaar.
Oordeel zelf als/welke zaken je relevant acht in de context van je crypto investeringsstrategie. Zo stel ik mijn DCA een week uit naar een andere week in september, al is dat deels te danken aan vakantie=disconnect.
September:
- Monetair beleid
Vanaf de 1e - verhoging balansnormalisatie FED (quantitative tightening) in de VSA: $95 miljard per maand ipv maandelijks $47,5 miljard (juni - augustus)
7e - Bank of Canada o.a. rentebeslissing
8e - ECB o.a. rentebeslissing: 50bps of 75bps hike? Wellicht nog geen discussies over QT
15e - Bank of England o.a. rentebeslissing
21e - VSA FOMC o.a. rentebeslissing: 50bps of 75bps hike?
22e - Bank of Japan o.a. rentebeslissing
- Indicatoren enz
2e - werkloosheid en werkgelegenheid in de VSA, augustus
5e - VSA beurzen gesloten (Labor day)
5e - retail handel in de eurozone, juli
12e - BBP in het VK, juli
13e - inflatie (CPI) in de VSA, augustus
14e - inflatie in het VK, augustus
15e - retail verkoop in de VSA, augustus
16e - publicatie geharmoniseerde consumptieprijsindex (HICP) in de eurozone, augustus
16e - industriële productie in China, augustus
20e - inflatie in Canada, augustus
30e - flash estimates inflatie in de eurozone, september
30e - persoonlijke consumptie-uitgaven (PCE) in de VSA, augustus
Er zijn een pak meer indicatoren te vinden (productie, sentiment en vertrouwen, ...) maar ik hou het hierbij. Had er eigenlijk beter ook direct MoM of YoY bij genoteerd.
Op basis van de daily snap ik Taro, maar welke redenen om dat te denken heb je obv de weekly en montly?Taro schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 19:39:
Welke kant gaat het worden? Ik gok op omlaag.
Plus het feit dat het september isJPS schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 22:05:
[...]
Op basis van de daily snap ik Taro, maar welke redenen om dat te denken heb je obv de weekly en montly?
Weekly: Groene candle met relatief grote wick aan de bovenkant -> Bearish.JPS schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 22:05:
[...]
Op basis van de daily snap ik Taro, maar welke redenen om dat te denken heb je obv de weekly en montly?
Monthly: Rode candle. Die kan prima weer naar de MA200 / bovenkant van eerdere candles stijgen
Maar, ik vermoed dat de MA300 nogmaals gaat worden getest en als een magneet zal werken, al dan niet met een tussenstop rond de 14k high van 2019. Ik zie ook veel charts met voorspellingen van 10-11k regionen, dat betreft de bodems rondom o.a. de 14k high. Ik blijf even weg bij of het 11-14-17k wordt, maar, verder zakken zie ik wel gebeuren. En ja, de MA200 rond 23k is ook een prima kandidaat om nog even op te zoeken. Maar ik zie nog weinig positiviteit en er is nog geen capitulation candle geweest, even een goede duikeling naar beneden maken met een mooie V-shaped recovery waarbij dus dus de 20k oude ATH en zijn kleine gefaalde opvolger van 14k beide zijn getest zou een enorme mooie bodem kunnen vormen om >69k bedragen neer te gaan zetten.
Ben geen TA specialist, maar ik zie vooral in de weekly en montly dat de koers nog onder de MA200 hangt, wat relatief uitzonderlijk is. Maar ben het met je eens dat de MA300 test nog wel heel aannemelijk is voordat we uberhaupt een weg omhoog gaan pakken.Taro schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 23:04:
[...]
Weekly: Groene candle met relatief grote wick aan de bovenkant -> Bearish.
Monthly: Rode candle. Die kan prima weer naar de MA200 / bovenkant van eerdere candles stijgen
Je merkt dat de koers nog heel fragiel is en los van het normale marktgedrag hoeft er maar een geopolitiek bommetje ergens te vallen of het stort in. Als we een echte capitulatie candle krijgen is die m.i. zeker rond 14k of zelfs lager met een mooie wick.
Ik zit met verbazing te kijken hoe weinig er nu al wordt gedaan om gas te besparen zodat we meer te besteden hebben komende winter, ik denk echt dat de stijgende gasprijs (het is nu nog niet koud buiten dus die stijgt m.i. nog veel verder door) voor sociale onrust en een enorme inflatie gaat zorgen. Dus zal de ECB de rente gaan verhogen wat een negatief effect heeft op de aandelenmarkt (die al in een bubbel zit). Als de aandelenmarkt crasht of fors daalt, dan daalt BTC/crypto lekker mee. Dit staat haaks op de gedachte van BTC, maar op dit moment kan je BTC m.i. gewoon als een financiële asset beschouwen. Tot welk niveau BTC gaat dalen, geen idee maar als BTC onder de ca. 15k komt, dan wordt dit toch vrij snel opgekocht neem ik aan? Rond dat niveau zou ik ook wel wat extra spaargeld gaan inleggen; koopje! Anyway, de winter kan nog wel eens doorslaggevend zijn voor het verloop van de cryptomarkt. Erg bullish ben ik iig niet.JPS schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 23:34:
[...]
Je merkt dat de koers nog heel fragiel is en los van het normale marktgedrag hoeft er maar een geopolitiek bommetje ergens te vallen of het stort in. Als we een echte capitulatie candle krijgen is die m.i. zeker rond 14k of zelfs lager met een mooie wick.
Zo werken marktcycles gecombineerd met fomo en toenemende interesse: Jij hebt dit bij 15k, een ander bij 12k, een ander bij 8k. De volgende cycle ligt dat op bijv. 35k, 32k en 18k. Er komt een punt waarop je te laat bent en dus teveel mensen het een mooie prijs vonden. Klinkt natuurlijk als captain obvious, dat weet ik, maar ik heb het idee dat deze prijs nog niet voldoende grote kopers kent. Het is voldoende om de prijs stabiel te houden en onderling wat uit te wisselen en te traden, maar niet om er veel extra geld in te krijgen om die ommekeer te bereiken. Dat punt ligt nog iets lager.almightyarjen schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 02:30:
[...]
Tot welk niveau BTC gaat dalen, geen idee maar als BTC onder de ca. 15k komt, dan wordt dit toch vrij snel opgekocht neem ik aan? Rond dat niveau zou ik ook wel wat extra spaargeld gaan inleggen; koopje!
Ik heb nog wat fiat/stables klaarstaan om tussen de 10k-17k erin te drukken, er is natuurlijk een kans dat Bitcoin daar helemaal niet komt, maar dan koop ik liever op de weg omhoog alsnog in, dan nu op dit 20k niveau veel in te zetten en daarna nog een dip naar lagere regionen mee te pakken.
Dat gevoel volgt ook pas als er echt sprake is van een trend reversal en de fomo bij veel mensen is gestart. Dan ben je de bodem inmiddels voorbij, nu dus een kwestie van zo goed mogelijk proberen te timen icm DCA.
[ Voor 13% gewijzigd door Taro op 03-09-2022 09:17 ]
Gaat het WK nog voor een pump op CHZ zorgen?
Als die er al komt zal het niet de moeite zijn. Alles hangt af van BTC. Als die blijft hangen rond de 20k gaat CHZ (of andere altcoin) nooit echt zwaar stijgen.technoaddict schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 09:30:
Gaat het WK nog voor een pump op CHZ zorgen?
Dat gezegd zijnde; als je wil inkopen is het nu wel een goeie periode om dat te doen.
Steek er in wat je kan missen zou ik zeggen, zet je eigen koersdoel (bvb +30%) en sell dan.
Arthur Hayes betoogt in dit artikel (dat ik als economische leek vrij goed kon volgen) dat BTC sterk correleert met de hoeveelheid dollar in omloop. Deze hoeveelheid leest hij af aan de hand van (1) de balans van de Fed, (2) de Reverse Repo (RRP) balans van NY Fed en (3) de bankrekening van de Amerikaanse schatkist bij de NY Fed.
De RRP-cijfers worden dagelijks geüpdatet. De andere 2 worden 1 x per week geüpdatet, en wel vandaag. Het zal me benieuwen welke richting de dollar liquiditeit vandaag op gaat en welk effect dit heeft op btc.
De RRP-cijfers worden dagelijks geüpdatet. De andere 2 worden 1 x per week geüpdatet, en wel vandaag. Het zal me benieuwen welke richting de dollar liquiditeit vandaag op gaat en welk effect dit heeft op btc.
[ Voor 4% gewijzigd door Capsaicin op 08-09-2022 12:42 ]
Hoe moet ik de bullmarkets na de halvings dan zien? Die even wegdenken? En de bearmarket naar 3k in 2020? En daarnaast, de FED voert nu versneld een QT programma uit (tot 2027 uit mn hoofd) dus dan zou ik verwachten dat BTC alleen nog maar daalt tot 2027?Capsaicin schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:41:
Arthur Hayes betoogt in dit artikel (dat ik als economische leek vrij goed kon volgen) dat BTC sterk correleert met de hoeveelheid dollar in omloop. Deze hoeveelheid leest hij af aan de hand van (1) de balans van de Fed, (2) de Reverse Repo (RRP) balans van NY Fed en (3) de bankrekening van de Amerikaanse schatkist bij de NY Fed.
Doormodderen, beetje stijgen nog dit weekend en dan volgende week weer rekter dan rekt...zoiets?YES schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:15:
Mooi omhoog gestuiterd vanaf support en nu al tegen een resistance zone aan. Ben wel benieuwd naar het vervolg!
[Afbeelding]
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Uiteraard, want maandag DCA-dag.zwembroek schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:56:
[...]
Doormodderen, beetje stijgen nog dit weekend en dan volgende week weer rekter dan rekt...zoiets?
Neh, crash is imminent
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Ziet er kansrijk uit, maar, pas rond 25.5k heb ik écht vertrouwen in een nieuwe bullrun.
/f/image/HnNXVPOYOOxn4H4zO5TolOME.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/xGLHIzFQigY661loDL1YusrZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Dpk9bD6FaRZ2nGtbE5aWrOvg.png?f=fotoalbum_large)
Eerst nog de MA99 op 22.2k doorbreken, daarna de MA200 op 23.3k en dan voldoende momentum pakken om niet terug te zakken maar hogere regionen op te gaan zoeken.
Als ik nu met een boormachine op mijn slaap of knieschijf iets zou moeten voorspellen, dan zou ik aangeven: Stijgen tot 23.5-24k, dat wordt een wick, candle blijft daarna even rond 22.3k hangen, daarna MA300 testen rond 17-18k (met wick eronder) en daarna start de volgende bullrun.
/f/image/HnNXVPOYOOxn4H4zO5TolOME.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/xGLHIzFQigY661loDL1YusrZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Dpk9bD6FaRZ2nGtbE5aWrOvg.png?f=fotoalbum_large)
Eerst nog de MA99 op 22.2k doorbreken, daarna de MA200 op 23.3k en dan voldoende momentum pakken om niet terug te zakken maar hogere regionen op te gaan zoeken.
Als ik nu met een boormachine op mijn slaap of knieschijf iets zou moeten voorspellen, dan zou ik aangeven: Stijgen tot 23.5-24k, dat wordt een wick, candle blijft daarna even rond 22.3k hangen, daarna MA300 testen rond 17-18k (met wick eronder) en daarna start de volgende bullrun.
Nou de 22.2 is in ieder geval aangetikt, vraag is of we nog een hobbeltje omhoog maken of direct weer zakken naar 18kTaro schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 07:51:
en aans löpt wa vast
Idd:filthy rich schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:42:
[...]
Nou de 22.2 is in ieder geval aangetikt, vraag is of we nog een hobbeltje omhoog maken of direct weer zakken naar 18k
/f/image/4WeKNwxYWWuaiJgVgOAcMxce.png?f=fotoalbum_large)
Persoonlijk verwacht ik nog wel een poging conform de levels die ik hierboven aangaf.
Let's get it over with, kunnen we daarna weer omhoog! totdat iedereen doorheeft dat we in een recessie zitten
Een recessie is er pas na 2 kwartalen krimp en de verwachting is dat dit in Q4 2022 en Q1 2023 zal gebeuren. Geen nieuw nieuws.almightyarjen schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:29:
[...]
Let's get it over with, kunnen we daarna weer omhoog! totdat iedereen doorheeft dat we in een recessie zitten
Als de recessie een stuk langer gaat duren als 2 kwartalen of de krimp veel heviger wordt dan voorspeld, dan wordt het idd feest voor degenen die in fiat zitten.
Ik krijg het idee dat nog een hele groep mensen zijn kop in het zand steekt: de VS die de definitie van een recessie aanpast, de EU die stelt dat de inflatie van korte duur is (al komen ze daar inmiddels iets van terug), enz. Ik denk dat als die negatieve sneeuwbal echt gaat rollen, dat hij dan heel snel veel groter wordt. Met als gevolg dat de beurzen gaan zakken/kelderen en waarschijnlijk zakt crypto dan net zo hard of harder mee.
Maar misschien valt het allemaal wel mee en zoeken we de MA300 op en gaat het vanaf dat niveau weer omhoog, ik hoop het!
Maar misschien valt het allemaal wel mee en zoeken we de MA300 op en gaat het vanaf dat niveau weer omhoog, ik hoop het!
Toen Bitcoin op + 60k stond werd er door enkelen in dit topic verklaard dat we alleen nog maar omhoog konden en de 17k nooit meer zouden zien. Daar is toen veel crypto verloren gegaan.almightyarjen schreef op woensdag 14 september 2022 @ 22:15:
Ik krijg het idee dat nog een hele groep mensen zijn kop in het zand steekt: de VS die de definitie van een recessie aanpast, de EU die stelt dat de inflatie van korte duur is (al komen ze daar inmiddels iets van terug), enz. Ik denk dat als die negatieve sneeuwbal echt gaat rollen, dat hij dan heel snel veel groter wordt. Met als gevolg dat de beurzen gaan zakken/kelderen en waarschijnlijk zakt crypto dan net zo hard of harder mee.
Nu staan we vrij laag en lees je juist veel "waarschuwingen". As usual kan het beide kanten op, niemand weet het.
Wat ik wel weet is dat Bitcoin inmiddels al 70% gezakt is vanaf de top. Er zijn slechtere momenten om (gedeeltelijk) in te stappen als je voor een langere periode vasthoudt.
Iedere aankoop onder de 30k is mijns inziens een koopje en iedereen zou ongeacht wat er gaat gebeuren vanaf hier gewoon regelmatig moeten DCA-en. Niemand kan de bodem precies pijlen en als je denkt dat hij nog gaat komen is hij vaak al voorbij. De maandelijkse MACD begint de curve te ronden dus dat is iets om in de gaten te houden.
Ik zal me nooit kunnen vinden in bearish sentiment, prijzen onder de 15k lijken me heel erg sterk of het moet een flitsmoment zijn zoals de Maart 2020 crash. Wil niet zeggen dat ik niet begrijp waarom we een een berenspiraal zitten. Het probleem is dat de psychologie en de marktcondities elkaar voeden. Als de inflatie stijgt en de beurzen zakken trekken mensen hun handen van hun investeringen en de roep om meer negativiteit wordt steeds sterker, wat vervolgens weer leidt tot shorten en zo blijft het doorgaan. Totdat iets die spiraal doorbreekt.
Ik zal me nooit kunnen vinden in bearish sentiment, prijzen onder de 15k lijken me heel erg sterk of het moet een flitsmoment zijn zoals de Maart 2020 crash. Wil niet zeggen dat ik niet begrijp waarom we een een berenspiraal zitten. Het probleem is dat de psychologie en de marktcondities elkaar voeden. Als de inflatie stijgt en de beurzen zakken trekken mensen hun handen van hun investeringen en de roep om meer negativiteit wordt steeds sterker, wat vervolgens weer leidt tot shorten en zo blijft het doorgaan. Totdat iets die spiraal doorbreekt.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Ik hou de mogelijkheid open dat het nog een stuk lager kan omdat crypto nog nooit een bearmarket in de wereldwijde economie heeft meegemaakt. Niemand weet hoe crypto daarop gaat reageren, wat mij betreft kan het twee kanten opgaan.
@ScuL DCA onder de 30k is naar mijn mening ook het beste inderdaad. Ooit komen we weer boven de 30k en dan wil je er wel wat geld in hebben zitten natuurlijk. Iemand die wacht op het laagste punt en dan begint met DCA zal uiteindelijk gewoon minder winst hebben.
@almightyarjen Je moet altijd rekening houden met beide scenario's, dat is traden.
@almightyarjen Je moet altijd rekening houden met beide scenario's, dat is traden.
Ja hou daar ook wel rekening mee, en daarom doe ik DCA met wat ik kan missen. Want ben ook wel overtuigd dat BTC een blijvertje is. Af en toe neem ik wat gokjes met alts, maar daar ben ik wel wat minder zeker van.almightyarjen schreef op donderdag 15 september 2022 @ 00:55:
Ik hou de mogelijkheid open dat het nog een stuk lager kan omdat crypto nog nooit een bearmarket in de wereldwijde economie heeft meegemaakt. Niemand weet hoe crypto daarop gaat reageren, wat mij betreft kan het twee kanten opgaan.
Doe trouwens niet altijd DCA (eigenlijk is het dan geen DCA meer
Zouden hoge energieprijzen nog roet in het eten kunnen gooien voor BTC, met name na de halving?
De Chinesen hebben al laten zien dat ze er genoeg geld aanverdienen om de kaarten te verplaatsen naar andere landen, volgens mij is er veel verplaatst naar Koeweit bijv.almightyarjen schreef op donderdag 15 september 2022 @ 23:49:
Zouden hoge energieprijzen nog roet in het eten kunnen gooien voor BTC, met name na de halving?
Het heeft weinig nut om Bitcoin te minen in Europa maar genoeg andere landen op de wereld waar stroom vrijwel niets kost. Ben daar zelf niet zo bang voor.
Het gaat natuurlijk niet alleen om het minen. Mensen zullen minder geld te besteden hebben en minder snel crypto kopen. Ik verwacht dat die hoge kosten zeker wel verschil gaan maken. Vele mensen hebben nog oude energiecontracten en zodra die aflopen zul je zien dat er veel minder te besteden valt en mensen minder snel naar crypto overstappen.Nopheros schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:45:
[...]
De Chinese hebben al laten zien dat ze er genoeg geld aanverdienen om de kaarten te verplaatsen naar andere landen, volgens mij is er veel verplaatst naar Koeweit bijv.
Het heeft weinig nut om Bitcoin te minen in Europa maar genoeg andere landen op de wereld waar stroom vrijwel niets kost. Ben daar zelf niet zo bang voor.
Dit is in ieder geval wel iets wat ik meeneem.
Tomorrow is not today!
Let op:
Regels voor dit topic:
En verder wat algemene regels
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #29 / $420k editie.
- Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.
Regels voor dit topic:
- Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
- Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
- Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.
En verder wat algemene regels
- Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!