Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
De DXY is vandaag flink opgeklommen (nu weer op 104.5) waardoor BTC weer gas los laat.
Support zit tussen 20.000 en 20.500
Dit is de 4H, en daar zitten we in een falling wedge (bullish patroon). Ik verwacht later in de week weer 21k. Doel van dit patroon is 21770
:fill(white):strip_exif()/f/image/zYsDc89QFK9DtZCx4yvh2Z6P.png?f=user_large)
/sidenote als 19700 breekt dan gaan we inderdaad als een baksteen.
[ Voor 8% gewijzigd door ScuL op 29-06-2022 09:44 ]
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Nu is overigens hét moment om je niet alleen financieel, maar ook strategisch en mentaal voor te bereiden op betere tijden. Wat doe je volgende keer als jouw DeFi pareltje een *10 doet? Hieronder wat praktische tips.
Here's what I learned about roundtripping $200k - > $2mm -> $100k on one position this year
— Onchain Wizard (@OnChainWizard) 27 juni 2022
// Thread // pic.twitter.com/d4i43ARsUx
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Totaal onzinnige plaatjes ook dit. Met die scalig kan ik van elke dip wel een positief moment makenScuL schreef op zondag 19 juni 2022 @ 23:51:
[...]
Imo is shorten nu hetzelfde als longen op 69k. Als we al niet op de bodem zitten dan is de bodem erg dichtbij. Veel minder ruimte om winst te pakken en een grote kans dat je betrapt raakt
[Afbeelding]
Het werd 18.8k dus ja hallo bodem v/d box.Taro schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:37:
Onderweg naar de bodem van de box @ 18.9k?
[Afbeelding]
Altijd die wicks heJoosie200 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:15:
[...]
Het werd 18.8k dus ja hallo bodem v/d box.
/f/image/U2PZAZjlL1f3ZwriO9ZV9erA.png?f=fotoalbum_large)
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Bearish fake-out is nu voltooid. Whales hebben flink hun zakken kunnen vullen op 18kStealthyPeanut schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:14:
[...]
Totaal onzinnige plaatjes ook dit. Met die scalig kan ik van elke dip wel een positief moment maken.

Doel van deze wedge blijft 21.7k
https://appv2.rampdefi.com/#/lever
As part of the rebranding of RAMP to LEVER, token holders can swap 1 RAMP token for 35 LEVER tokens.
This means that if a user holds 1,000 RAMP, the user receives 35,000 LEVER after the swap. The RAMP tokens sent into this token swap contract are automatically sent into the 0x000..0001 burn wallet, so there will be no double circulation.
Vested RAMP tokens can be claimed at release from their respective vaults, and swapped to LEVER anytime at this Token Swap Portal. This Token Swap Portal is maintained with no deadline, hence the swap liquidity is always available and users do not need to feel obligated to swap within a specific timeframe.
The Token Swap Portal is currently closed, please do not attempt to use it. Users can start swapping RAMP for LEVER on the Token Swap Portal on 13 July 2022 04:00 (UTC).
For a full user guide, please reference: https://medium.com/rampde...n-swap-guide-c2419bc38719
For the upcoming 2022 Roadmap, please reference: https://medium.com/rampde...venting-2022-96b8f7e900df
To learn more about the LeverFi leveraged trading platform, please reference: docs.leverfi.io
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
6 juli: notulen van de FOMC vergadering in juni (de relatief verrassende verhoging met 75 bps)
6 juli: Amerikaanse jobrapport (Job Openings and Labor Turnover)
7 juli: notulen van de ECB vergadering in juni
13 juli: inflatiecijfers juni VSA
19 juli: inflatiecijfers juni EU
21 juli: ECB vergadering - renteverhoging (met 25 basispunten zoals eerder mededeeld, of hoger?!)
27-28 juli: FOMC vergadering - renteverhoging (met 50 of toch opnieuw 75 basispunten?!)
28 juli: VSA BBP Q2 (advance estimate)
29 juli: EU BBP Q2 (preliminary flash estimate)
Bank of England komt begin augustus samen. Cijfers uit China zijn ook interessant om te volgen.
Earnings Q2
14-18 juli: een paar grote Amerikaanse banken
20 juli: Tesla
25-28 juli: big tech, waaronder Alphabet en Microsoft (26e), Meta (27e), Amazon en Apple (28e).
Spannend voor tradfin en voor crypto!
[ Voor 6% gewijzigd door wootler op 16-07-2022 16:15 . Reden: aanpassing FOMC 75bps & earnings Q2 ]
Verbaast me dat je dit zegt. Als er iets duidelijk is geworden dit jaar is dat bitcoin behoorlijk met de financiële markten meebeweegt.Taro schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 16:55:
@wootler Welke upgrades staan er voor Bitcoin gepland? Geen toch? Dan hoop ik dat we de komende maanden lekker van "onze eigen kracht" uit kunnen gaan en geen waarde hechten aan al deze zaken.
Er zit een enorm verschil tussen een constatering en een hoop/wens/visie. Wat jij nu aangeeft is een constatering, dat is exact de reden achter mijn bericht geweest: Laten we uitgaan van de eigen kracht van Bitcoin.wian schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 19:53:
[...]
Verbaast me dat je dit zegt. Als er iets duidelijk is geworden dit jaar is dat bitcoin behoorlijk met de financiële markten meebeweegt.
Doordat men dergelijke overzichten deelt, gaat men daar ook naar handelen. Zo wordt het een self fulfilling prophecy. Bitcoin is ooit bedacht en ontwikkeld met een bepaald doel voor ogen en lijkt helaas steeds meer en meer een soort aandeel te worden ipv waar het origineel voor bedoeld is.
En dat is de aanleiding en basis geweest voor mijn reactie. Ik hoop dat we hier weer wat meer terug kunnen naar de basis en oorsprong ipv dat we Bitcoin gaan verhandelen alsof het een aandeel in een bedrijf is en we mee moeten varen met de economische beslommeringen.
Terug naar de whitepaper

Nice lijstje! Kleine correctie alleen ten aanzien van bovenstaande: 75bps was niet verrassend, dat was de verwachting (uit mijn hoofd iets van 80%). 100bps zou verrassend zijn geweest.wootler schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 15:29:
Even gekeken wat en wanneer juli ons brengt.
6 juli: notulen van de FOMC vergadering in juni (de relatief verrassende verhoging met 75 bps)
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
pluspunt is dat de rente op usa schuldpapier (10y yield) donderdag en vrijdag stevig gekelderd is. Had ik nog niet verwacht. Lijkt wel of de markt al verwacht dat de FED niet door gaat zetten (net als in 2018)Taro schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 16:55:
@wootler Welke upgrades staan er voor Bitcoin gepland? Geen toch? Dan hoop ik dat we de komende maanden lekker van "onze eigen kracht" uit kunnen gaan en geen waarde hechten aan al deze zaken.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Tot dusverre houdt het 19k level het prima, ik verwacht nog steeds een bounce richting de 21 later in de week als de markten weer opschalen. Beurzen sloten in het groen op vrijdag.
Goede opmerking die laatste, in die zin zou je kunnen stellen dat BTC in deze economisch turbulente omstandigheden dus zwaar ondergewaardeerd is. En er dus koop kansen volop zijn, niet dat het niet nog veel lager kan gaan natuurlijk. Maar als lange termijn visie zou dit het moment kunnen zijn waarop de zaadjes voor grote fortuinen worden geplant.Taro schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 20:00:
[...]
Er zit een enorm verschil tussen een constatering en een hoop/wens/visie. Wat jij nu aangeeft is een constatering, dat is exact de reden achter mijn bericht geweest: Laten we uitgaan van de eigen kracht van Bitcoin.
Doordat men dergelijke overzichten deelt, gaat men daar ook naar handelen. Zo wordt het een self fulfilling prophecy. Bitcoin is ooit bedacht en ontwikkeld met een bepaald doel voor ogen en lijkt helaas steeds meer en meer een soort aandeel te worden ipv waar het origineel voor bedoeld is.
En dat is de aanleiding en basis geweest voor mijn reactie. Ik hoop dat we hier weer wat meer terug kunnen naar de basis en oorsprong ipv dat we Bitcoin gaan verhandelen alsof het een aandeel in een bedrijf is en we mee moeten varen met de economische beslommeringen.
Terug naar de whitepaper![]()
Maar is die Whitepaper überhaupt bekend bij het moon , hodl , lambo publiek. Met jaren van geldprinters, lage rentes en oplopende waarderingen van assets ? In hoeverre is de blockchain wereld al volwassen genoeg om als separate klasse gezien te worden in plaats van een speculatieve kermis.
Als het echt een aparte klasse wordt , of is , dan zou het zich anders moeten (gaan) gedragen ten opzichte van aandelen, obligaties en andere beleggingscategorieën. In ieder geval BTC afgaande op de white paper. En is die white paper nog wel 'actueel', aangezien BTC niet het betaalmiddel lijkt te worden wat het had moeten zijn.
Is de BTC white paper in filosofisch opzicht dus nog wel van deze tijd , of moeten we naar een andere denkwijze rondom BTC en blockchain.
Een aantal jaar terug heeft die gast zijn Nick. kain_Niak verwijderd op Reddit omdat hij last van de hebzucht in crypto had gehad en dat niet kon volgens zijn geloof.dimmak schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:33:
Kain_niaK spamde vroeger de Tweakblogs toch vol over BCH? Blijkbaar heeft hij er een potje van gemaakt met een stable project op BCH: https://www.reddit.com/r/...hat_happened_to_sbusd_on/
Hij had af en toe ook een stream van Bible &Beats oid.
Ik heb echt geen goed woordje over voor deze Belg.
Hoop dat ie achter tralies komt mocht dit een oplichtingspraktijk zijn.
Correct, hij heeft de betreffende coin ook in een crypto topic hier gepromoot. Gelukkig vertrouwde ik het toen al niet, hopelijk daarmee voorkomen dat vele tweakers er aan mee hebben gedaan.dimmak schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:33:
Kain_niaK spamde vroeger de Tweakblogs toch vol over BCH? Blijkbaar heeft hij er een potje van gemaakt met een stable project op BCH: https://www.reddit.com/r/...hat_happened_to_sbusd_on/
Taro schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 16:55:
Ik deel je hoop maar zou het spijtig vinden als dit topic zou verengen tot enkel grafieken, lijnen en oogkleppen. Ik lees de posts hier graag, vooral wanneer ze tot voorzichtigheid uitnodigen, maar het huidige investeringsklimaat en marktsentiment moeten we toch niet minimaliseren of negeren in een koerstopic? Te meer omdat crypto nog niet eerder aan de macro-omstandigheden als die van vandaag is blootgesteld terwijl dat een uitdaging vormt - of misschien een kans biedt.Taro schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 20:00:
[...]
Er zit een enorm verschil tussen een constatering en een hoop/wens/visie. Wat jij nu aangeeft is een constatering, dat is exact de reden achter mijn bericht geweest: Laten we uitgaan van de eigen kracht van Bitcoin.
Terug naar de whitepaper![]()
Akkoord dat we een ietswat andere mindset moeten of zouden kunnen aannemen dan bij het verhandelen van aandelen, maar de lezers moeten zelf maar beslissen wat ze belangrijk en relevant vinden bij het ontwikkelen of volgen van hun strategie. Mijn eerdere overzicht wijst op de bredere context zonder er invulling aan te geven. Je weet evenzeer dat dat regelmatig prijsbewegingen verklaart.
Whitepapers en fundamentals: graag maar niet reduceren tot het enige wat telt.
Voor beide is hier ruimte en ik lees die berichten ook graag, net als vele anderen. Maar ik hoop wel dat Bitcoin zijn eigen koers blijft varen, anders zou ik wel alleen in aandelen zitten
Op dit moment , en ik denk mede door de grotere partijen die ETF’s, ETN’s en andere structured producten , alsmede opties en futures rondom crypto hebben opgetuigd , crypto steeds meer in tandem met de algehele risicovollere assets is komen te lopen.Taro schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:48:
@wootler Begrijp mij goed: Uiteraard prima en zeker niet onbelangrijk om die factoren mee te nemen! Maar laten we er ook voor oppassen om Bitcoin voor 100% (ja ja, weer een ander uiterste) als een aandeel te gaan zien en behandelen.
Voor beide is hier ruimte en ik lees die berichten ook graag, net als vele anderen. Maar ik hoop wel dat Bitcoin zijn eigen koers blijft varen, anders zou ik wel alleen in aandelen zitten
Vanuit het oogpunt waarmee BTC is gestart , niet iets waar je perse blij mee moet zijn.
De filosofie erachter komt dan in het gedrang , of dat zo blijft ? Ik denk het niet, groeistuipen op weg naar echt een zelfstandige investeringscategorie.
Voor de Early adopters wellicht een wat zure periode vanuit filosofisch oogpunt. Maar als het zich echt onafhankelijk gaat bewegen wordt het eigenlijk alleen maar interessanter voor portfolio diversificatie. Als dan de adoptie verder doorgaat van de techniek kan het zo mogelijk nog meer op zichzelf gaan staan.
/f/image/F0A2kYTdzT6wPbkRwegUW0XL.png?f=fotoalbum_large)
Als Bitcoin daar doorheen weet te stomen, dan is de MA200 next @ 22.6k. Grote kans dat daar een rejection volgt, dan een bounce op de bovenkant van de bullmarket support band. En dan zal Bitcoin een keuze maken: Bearmarket vervolgen of bullrun opstarten.
Doorgaans start de bullrun +-1,5 jaar voor de halving. De volgende Bitcoin halving staat gepland voor april 2024. We zouden dus nog prima een aantal weken of bijv. 2-3 maanden in deze range kunnen hangen, of iets eerder starten dan voorheen.
Het is natuurlijk ook mogelijk dat de bovenkant van de box tot een grote rode candle leidt, dan wordt de 17-18k waarschijnlijk opnieuw opgezocht. Als dat gebeurt vermoed ik dat Bitcoin nog wel een stukje lager zal gaan.
Met andere woorden: Het kan zoals altijd alle kanten op, maar dit zijn niveaus om rekening mee te houden en scenario's om op in te spelen.
Je bedoelt zoiets?Taro schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:31:
Doorgaans start de bullrun +-1,5 jaar voor de halving. De volgende Bitcoin halving staat gepland voor april 2024. We zouden dus nog prima een aantal weken of bijv. 2-3 maanden in deze range kunnen hangen, of iets eerder starten dan voorheen.
:strip_exif()/f/image/PYQSnHdkmwf7pbtcd6ilygpV.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik lul ook zomaar wat
Hoe moeten we dit nu lezen. Er is sprake van een yield curve inversion = recession komt eraan ? Is dit bullish for stocks en crypto op korte termijn? Of zal het voor crypto toch niet uitmaken omdat we in een bear market zitten? Olie prijs is flink gedaald, commodities zitten ook in een dalende trend. Dxy staat op hoogste punt in 20 jaar.anti elppa schreef op zondag 3 juli 2022 @ 09:37:
[...]
pluspunt is dat de rente op usa schuldpapier (10y yield) donderdag en vrijdag stevig gekelderd is. Had ik nog niet verwacht. Lijkt wel of de markt al verwacht dat de FED niet door gaat zetten (net als in 2018)
Wat zijn nu de verwachtingen? Iemand ervaring met beleggen tijdens een recessie haha?
/f/image/ICLNAGRZncmnjJTw7Acz66PR.png?f=fotoalbum_large)
De koers zit nu tussen de bullmarket support band en de MA200. Historisch gezien zit Bitcoin nooit lang onder de MA200, dit kan goed uitpakken. Pas als de MA200 definitief doorbroken is, zonder dat het een wick erboven wordt, dan kunnen we voorzichtig een feestje vieren.
Mijn visie
1: Imo was 17500 de bodem en gaan we er niet onder komen
2: Voorgaande ATH op 19300 blijft een stuiterpunt. Stel dat er weer slecht nieuws komt en we naar beneden gaan blijven we rond dit niveau hangen
3: De renteverhogingen zijn gestaag, stabiel en voorspelbaar. Investeerders kunnen hiermee leven.
4: De S&P500 en andere beurzen zijn bezig een bodem te vormen
5: Wereldwijde conflicten zoals Oekraïne en de pandemie zijn momenteel ingeprijsd
6: Op basis van CVD is er veel spot accumulatie op dit moment, whales en andere cryptoliefhebbers zijn hun zakken aan het vullen met coins
7: Retail blijft bearish en denkt nog steeds in waanbeelden prijzen beneden de 10k te krijgen
Dan wat TA.
Ik heb in juni een fib level getrokken van de start van de bearmarket naar het gemiddelde supportlevel (dat zit ongeveer op 20275 - precies het midden van de box 20500-20000)

We zijn zojuist afgeketst op ongeveer 22400 wat overeenkomt met de 0.618 (golden pocket) van deze fib.
Ook is 22400 ongeveer gelijk aan de 200WMA.
Dat betekent idd zoals Taro zegt dat we dit level moeten doorbreken.
Het grappige is dat 22400 ook gelijk is aan de neck line van een double bottom (W-patroon) waar we beide mega dips naar de 17/18k zones hebben gezien.
Een W-patroon heeft de neiging naar boven uit te breken op gelijke hoogte van het diepste dal. Dat zou ons ongeveer op de 25/26k brengen wat gelijk is aan de 1.618 (25800).
Wil dit zeggen dat we de bodem hebben bereikt? Mijns inziens ja. Tenzij Rusland morgen met atoombommen gaat gooien en zolang de markten aarzelend, maar positief gestemd blijven zie ik dit als gezonde bodemvorming en beginnen we de komende maanden aan de accumulatiefase voor de volgende halving.
/f/image/ovTVmtxuMl2bY6d4YfmJceSg.png?f=fotoalbum_large)
Nu hopelijk in/op de BMSB een bounce, door de MA200 heen en een nieuwe bullrun starten. Als Bitcoin echter afketst op de MA200 en Bitcoin zakt door de BMSB heen, dan kan je nieuwe diepere lows verwachten.
De lage buy orders tussen 10-16k staan hier nog. De nog lagere zijn enkele dagen geleden in de tradepot beland en liften met de huidige koers mee.
Geef mij 1 reden waarom we de delta price niet gaan aantikken? Bitcoin heeft nooit eerder een macro crisis in deze vorm meegemaakt.
Delta Price is currently ~$14,333
— On-Chain College (@OnChainCollege) 9 juli 2022
If you look at the prior 3 #Bitcoin bear market bottoms, you can see the importance of this line in the past.
I'm genuinely curious: Do you think BTC will reach the Delta Price this bear market?
Comment & vote below pic.twitter.com/in1qxSUTAe
Omdat we niet in een economische crisis zitten op dit moment?Supreme_One schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:56:
https://twitter.com/OnCha...FOcZ-_4oKpO_4bT0BO6g&s=19
Geef mij 1 reden waarom we de delta price niet gaan aantikken? Bitcoin heeft nooit eerder een macro crisis in deze vorm meegemaakt.
Bedrijven maken nog veel winst, werkloosheid is laag, het feit dat de centrale banken de rente verhogen is alleen maar goed en zorgt voor wat afkoeling op bijv. de woningmarkt.
Betekend verder niet dat we de 14k niet kunnen halen..
[ Voor 4% gewijzigd door Nopheros op 10-07-2022 21:18 ]
In eerdere situaties gaf je het aan "gerommel in de marge". Ik ben even benieuwd waar deze koerswijziging vandaan komt?Taro schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:16:
Gaat het geheel houden of zijn we de sjaak?
[Afbeelding]
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Hoe bedoel je? Als ik daar op terug zoek kom ik uit in november 2021D_Jeff schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:18:
[...]
In eerdere situaties gaf je het aan "gerommel in de marge". Ik ben even benieuwd waar deze koerswijziging vandaan komt?
Je kunt diverse methodes hierop loslaten maarSupreme_One schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:56:
https://twitter.com/OnCha...FOcZ-_4oKpO_4bT0BO6g&s=19
A] Pi Cycle curve
B] Logarithmische band
C] Rainbow chart
D] S2F chart
Op alle mogelijke manieren hebben we bij het vorige ATH *niet* het maximaal haalbare gehaald. Bij 69k bleef het hangen. Volgens alle bestaande theoriën hadden we minstens 75k tot 100k moeten halen.
Waarom hebben we dat niet gehaald? Diminishing returns.
Iedere cycle heeft zwakkere pieken en zwakkere dalen (procentueel). Als je nu verwacht dat we procentueel net zo hard zakken als in voorgaande cycles kun je lang wachten.
Allemaal modellen die tot nu toe werkten en gemaakt zijn op basis van historische data. Maar… rendementen uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst.ScuL schreef op maandag 11 juli 2022 @ 02:53:
[...]
Als je nu verwacht dat we procentueel net zo hard zakken als in voorgaande cycles kun je lang wachten.
En met @Supreme_One ben ik eens dat het deze keer wel eens anders kán verlopen.
Goed, tot nu toe valt dat nog mee. Bitcoin daalde niet veel verder dan in andere cycles, terwijl de aandelenbeurs wél het slechtste eerste half jaar in tijden noteerde.
Maktub
Niet 🤔. We gaan het zien de komende maanden. Corona is ook nog niet klaarNopheros schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:16:
[...]
Omdat we niet in een economische crisis zitten op dit moment?
Bedrijven maken nog veel winst, werkloosheid is laag, het feit dat de centrale banken de rente verhogen is alleen maar goed en zorgt voor wat afkoeling op bijv. de woningmarkt.
Betekend verder niet dat we de 14k niet kunnen halen..
Houden we hem nog op dit moment of zitten we er al onder? Hij lijkt stand te houden (voor nu).Taro schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:16:
Gaat het geheel houden of zijn we de sjaak?
[Afbeelding]
Wickje eronder, we houden hem nog!almightyarjen schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:26:
[...]
Houden we hem nog op dit moment of zitten we er al onder? Hij lijkt stand te houden (voor nu).
/f/image/sZ0hyam5fukRRC1J80WBDTht.png?f=fotoalbum_large)
Bank van centrale banken staat toe dat banken 1% van reserves in bitcoin aanhouden
/f/image/4Nfr0RUpsvKFmOee4s5HYxZp.png?f=fotoalbum_large)
Ik zat inderdaad ook naar deze ascending triangle te kijken. Maar morgen worden voor de US de CPI vrijgegeven en ik denk niet dat die er rooskleurig uit gaat zien. Ik zie het eerlijk gezegd wel gebeuren dat we aankomend weekend op de 16K zitten. Die Triangle gaat imho niet houden.YES schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:37:
@Taro, waar hecht jij meer waarde aan, horizontale boxes/ranges, of trendlijnen? Ik zie namelijk, als we dit level houden, een opgaande trendlijn bevestigd worden en dan zou je in combinatie met de bovenkant van de box die jij al vaker gedeeld hebt, ook kunnen zeggen dat er een ascending triangle ontstaat (wat dan weer een bullish patroon is).
[Afbeelding]
Daarnaast de chart van @shovelhead1340 waar veel mensen aan vast houden, BTC heeft nog nooit een recessie meegemaakt. Ik weet ook niet of we dat patroon blind kunnen volgen. De aankomende energieprijzen icm de miningkosten na halving, kan wel eens heel naar gaan worden.
[ Voor 13% gewijzigd door Kenny_026 op 12-07-2022 12:06 ]
Het W-patroon dat ik een paar dagen geleden heb gepost heeft het niet gehouden tegen de 200WMA, daardoor zijn we nu weer afgeketst. Ik zie ook de ascending triangle en zie het als een valide patroon.Kenny_026 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:02:
[...]
Ik zat inderdaad ook naar deze ascending triangle te kijken. Maar morgen worden voor de US de CPI vrijgegeven en ik denk niet dat die er rooskleurig uit gaat zien. Ik zie het eerlijk gezegd wel gebeuren dat we aankomend weekend op de 16K zitten. Die Triangle gaat imho niet houden.
Wbt de CPI cijfers, bij voorgaande lezingen werd telkens al 24 uur vantevoren gedumpt. Ze noemen dat "front runnen". Het lijkt er veel op dat dat nu ook is gebeurd. Als de cijfers morgen worden gepubliceerd verwacht ik weinig actie. Iedereen weet al dat de rente weer omhoog moet met 0.5 of 0.75.
Ik maak me daar ook wel zorgen om. Aan de andere kant, als de rekencapaciteit kleiner wordt, dan worden de berekeningen automatisch ook minder complex maar ik neem aan dat hier een minimum aan zit.Kenny_026 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:02:
[...]
De aankomende energieprijzen icm de miningkosten na halving, kan wel eens heel naar gaan worden.
Beide kan je meenemen, een paar maanden geleden heb ik hier ook belangrijke trendlijnen getoond. Maar ik ben meer een simpele MA trader icm historische niveaus en ranges dan echt van de complexe figuren en constructies. Een driehoekje is prima, maar aan bijv. Elliott waves doe ik niet.YES schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:37:
@Taro, waar hecht jij meer waarde aan, horizontale boxes/ranges, of trendlijnen? Ik zie namelijk, als we dit level houden, een opgaande trendlijn bevestigd worden en dan zou je in combinatie met de bovenkant van de box die jij al vaker gedeeld hebt, ook kunnen zeggen dat er een ascending triangle ontstaat (wat dan weer een bullish patroon is).
[Afbeelding]
Elliot waves? Geen idee wat dat zijnTaro schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 18:17:
[...]
Beide kan je meenemen, een paar maanden geleden heb ik hier ook belangrijke trendlijnen getoond. Maar ik ben meer een simpele MA trader icm historische niveaus en ranges dan echt van de complexe figuren en constructies. Een driehoekje is prima, maar aan bijv. Elliott waves doe ik niet.
Ik doe zelf veel met trendlijnen en daardoor vaak ook triangles. Verder probeer ik ook te letten op horizontale zones/lijnen maar die gaan me wat lastiger af. En MA's kijk ik ook naar maar ik heb voor mijzelf nog geen goede modus daarin, welke ik belangrijk vind/fijn vind en op welke timeframes zeg maar.
/f/image/nnr9TCnxV9F3OsKshNNfyRGx.png?f=fotoalbum_large)
Ik ben nu supervoorzichtig, als dat niveau inderdaad opnieuw wordt opgezocht verwacht ik dat Bitcoin lagere regionen gaat aantikken:
/f/image/RlFNcvnmnk6xYooPeosLnpzh.png?f=fotoalbum_large)
Het “minimum” zogezegd is dat de snelheid van het vinden van blokken (elke 10min) gelijk blijft. Dus hoe minder miners, hoe minder complex. In het begin in 2009 waren het maar CPU’s die de berekeningen deden, ipv GPU’s en ASICs.almightyarjen schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 17:29:
[...]
Ik maak me daar ook wel zorgen om. Aan de andere kant, als de rekencapaciteit kleiner wordt, dan worden de berekeningen automatisch ook minder complex maar ik neem aan dat hier een minimum aan zit.
De wereld is ook groter dan Europa. Veel BTC miners hebben ook relatief goedkope energie.VHware schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 07:26:
[...]
Het “minimum” zogezegd is dat de snelheid van het vinden van blokken (elke 10min) gelijk blijft. Dus hoe minder miners, hoe minder complex. In het begin in 2009 waren het maar CPU’s die de berekeningen deden, ipv GPU’s en ASICs.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Haha, zou kunnen inderdaad. Al verwacht ik wel dat er ietsje meer boven en onder beide lijntjes gekomen wordt op weg naar september.
Dat, en bovendien: ik zit in de gelukkige omstandigheid dat ik nog steeds goedkope energie door contract en zie vooralsnog niet dat ik meer BTC per block verdien. Ja de koers is lager, maar ook in BTC zijn mijn opbrengsten vooralsnog niet verhoogd, eerder wat lager geworden het afgelopen jaar.Coldcat schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 07:39:
[...]
De wereld is ook groter dan Europa. Veel BTC miners hebben ook relatief goedkope energie.
Lijkt me een teken dat het aantal mimers toch niet zoveel is afgenomen als men denkt.
youtube.com/@hisrep
Klopt eerder een forse stijging tegenover vorig jaar met een lichte daling in de afgelopen maanden:DeNachtwacht schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 08:16:
[...]
Lijkt me een teken dat het aantal mimers toch niet zoveel is afgenomen als men denkt.
https://www.coinwarz.com/mining/bitcoin/difficulty-chart (even de grafiek op 3y zetten)
Ow wacht je hebt het over mimers, daar is geen grafiek van
[ Voor 6% gewijzigd door watercoolertje op 13-07-2022 09:21 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
[ Voor 91% gewijzigd door Taro op 13-07-2022 23:20 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qoIskKEKRjDqQ5L8WZzVD6OK.jpg?f=user_large)
Ik denk dat het wachten is op een break van de lows of highs. Het kan mogelijk wel even duren. Zolang de traders de lows kopen en de highs verkopen kunnen we nog wel even ping pongen tussen de onderste en bovenste lijn. Opzich zou ik zeggen dat langer beter is. Vaak genoeg is de derde keer de keer dat de boel breekt, maar voorlopig zitten we er nog in. Als dit accumulatie is dan kan het nog wel even zo gaan. Mochten we echter de low van de channel verliezen, dan gaat het hard.
/f/image/rd2g8IkLRlQdahBMHO4JHynk.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 14-07-2022 22:13 ]
Maar nounou, dat stukkie prijsactie van de laatste maand op de daily BTCUSD chart lijkt toch wel enorm op een textbook bearflag heur:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dnBeSdV5vOAVaeEfr6ISqkX3.jpg?f=user_large)
Ben de laatste tijd persoonlijk steeds meer afgestapt van het serieus nemen van patronen als flags, triangles en wedges e.d. omdat ik de focus tegenwoordig meer leg op 'horizontale' niveaus (support/resistance levels) om op te kunnen traden.
Maar deze flag ziet er eigenlijk prachtig uit moet ik zeggen.
Ik hoop van ganser harte dat het compleet anders uitspeelt dan de drop richting ~10k die deze bearflag als koersdoel zou hebben, zodat ik het patronen-idee definitief overboord kan gooien.
Maar als deze daadwerkelijk uitspeelt, en BTC gáát naar ~10k de komende week/weken, dan ga ik die good old patterns waar ik me in mijn beginperiode veel op focuste, toch weer wat serieuzer nemen denk ik...
Anderzijds zie je dat er eigenlijk al 2 legs naar onder zijn geweest (gele lijnen), de 1e in mei van 40k naar 30k en de 2e in juni van 30k naar 20k. Je ziet niet heel vaak 3 legs van dezelfde orde van grootte naar onder.
Op een nog groter tijdsframe zie je ook a.h.w. 2 legs naar onder, de magenta lijnen.
Dus wat dat betreft zijn er wel genoeg bearflags uitgespeeld zou je zeggen...
Up up and away???
:strip_exif()/f/image/bYd3LbCVmOEnZTuPb7pWLhKf.jpg?f=fotoalbum_large)
Geinig. Ik zit op ongeveer hetzelfde punt, maar patterns en trendlijnen kunnen zo lekker duidelijk zichtbaar worden in chartstoilet_paper schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 02:39:
Ben de laatste tijd persoonlijk steeds meer afgestapt van het serieus nemen van patronen als flags, triangles en wedges e.d. omdat ik de focus tegenwoordig meer leg op 'horizontale' niveaus (support/resistance levels) om op te kunnen traden.
Maar deze flag ziet er eigenlijk prachtig uit moet ik zeggen.
Ik hoop van ganser harte dat het compleet anders uitspeelt dan de drop richting ~10k die deze bearflag als koersdoel zou hebben, zodat ik het patronen-idee definitief overboord kan gooien.
Maar als deze daadwerkelijk uitspeelt, en BTC gáát naar ~10k de komende week/weken, dan ga ik die good old patterns waar ik me in mijn beginperiode veel op focuste, toch weer wat serieuzer nemen denk ik...
Ik probeer ze meer mee te nemen in mijn overwegingen, als ondersteuning. Dus als bepaalde horizontale levels onder druk staan en een trendlijn of pattern ondersteund dit ook nog eens, dan voegt dat wat gewicht toe aan mijn redenatie dat ik denk dat een level gaat breken.
Die trendlijn is ook gewoon doorbroken, aardig doorgepakt vannacht.
Ik vind het nu enorm lastig om in te schatten wat het vervolg gaat zijn. Support genoeg; die trendlijn, de MA200 en de bovenkant van de box waar we sinds een paar dagen uit zijn. Maar resistance vind ik erg moeilijk in te schatten, in december '20 heeft BTC we voor het laatst een weekje rond dit niveau geranged, terwijl we er in juni als een baksteen doorheen zakten.
Hoe pak jij dat aan, om nu in te schatten of en waar er resistance ligt? Of is dit ook juist een moment waarop je even af moet wachten wat er gebeurd, dat er een nieuwe range bepaald gaat worden en de koers zelf een resistance zal gaan vinden zonder dat daar TA-hulpmiddelen voor zijn?
Onderkant oranje Taro-box?YES schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 08:44:
[...]
Die trendlijn is ook gewoon doorbroken, aardig doorgepakt vannacht.
Ik vind het nu enorm lastig om in te schatten wat het vervolg gaat zijn. Support genoeg; die trendlijn, de MA200 en de bovenkant van de box waar we sinds een paar dagen uit zijn. Maar resistance vind ik erg moeilijk in te schatten, in december '20 heeft BTC we voor het laatst een weekje rond dit niveau geranged, terwijl we er in juni als een baksteen doorheen zakten.
Hoe pak jij dat aan, om nu in te schatten of en waar er resistance ligt? Of is dit ook juist een moment waarop je even af moet wachten wat er gebeurd, dat er een nieuwe range bepaald gaat worden en de koers zelf een resistance zal gaan vinden zonder dat daar TA-hulpmiddelen voor zijn?
Ja vanzelfsprekend is dat een duidelijke, alleen daarvoor zit nog zo'n 4,5k ruimte, bedoelde meer in die zone.
No-manslandYES schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:29:
[...]
Ja vanzelfsprekend is dat een duidelijke, alleen daarvoor zit nog zo'n 4,5k ruimte, bedoelde meer in die zone.
Geen haast.
Zeer goed mogelijk. Vorige keer dat Bitcoin onder de 200ma dipte was de stijging ongeveer 29% vanaf de ma en als dat scenario nu weer gebeurt dan kom je rond de 1,29*22600=~29150 uit.
/f/image/8ILmTXAzEdPSgxCVM5TMW9Se.png?f=fotoalbum_large)
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
De MA100 (1D) verkeert ook in die regionen momenteel, dus veel redenen om aan te nemen dat er daar weer verkoeling zou kunnen optreden.gws24 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:42:
[...]
Zeer goed mogelijk. Vorige keer dat Bitcoin onder de 200ma dipte was de stijging ongeveer 29% vanaf de ma en als dat scenario nu weer gebeurt dan kom je rond de 1,29*22600=~29150 uit.
[Afbeelding]
Eerst maar even afwachten wat Christine zometeen te melden heeft. Dat zal op korte termijn het sentiment gaan bepalen.
Overigens, we zijn weer teruggekeerd binnen de vlag (op de 4H althans).
Mocht 24K een kortstondige top blijken, is er ook hidden divergence te zien.
De signalen wijzen weer naar beneden.
[ Voor 11% gewijzigd door P.K. op 21-07-2022 11:39 ]
/f/image/siotGNGq5JEzQdiVLu3qgSTz.png?f=fotoalbum_large)
Grote kans dat het een mooie grote candle gaat worden omdat veel mensen uit paniek zullen uitstappen of enorme FOMO krijgen en met een market buy gaan instappen. We gaan het zien
Gezien de lichte stijging van de fear&greed index, zou ik verwachten dat een groene kaars procentueel meer kans maakt dan een rode.Taro schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:39:
"Bounce" op de dalende trendlijn én MA200. Zoals altijd kan het 2 kanten op, maar dit is wat mij betreft een zeer belangrijk punt om óf de bullrun te starten, óf te dalen tot mogelijk zelfs onder de box:
[Afbeelding]
Grote kans dat het een mooie grote candle gaat worden omdat veel mensen uit paniek zullen uitstappen of enorme FOMO krijgen en met een market buy gaan instappen. We gaan het zien
:strip_exif()/f/image/TQ9PZvv8XeeilKjai6B1F7sa.jpg?f=fotoalbum_large)
Even als toevoeging. De 1 uur 99MA is nogal relevant hier op wat meer detail niveau. Die gaat minimaal een maand terug als S/R zone.Taro schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:39:
"Bounce" op de dalende trendlijn én MA200. Zoals altijd kan het 2 kanten op, maar dit is wat mij betreft een zeer belangrijk punt om óf de bullrun te starten, óf te dalen tot mogelijk zelfs onder de box:
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/d5pPiNkgA261OycLVmjcKkfN.jpg?f=user_large)
Team geeft aan op een faillissement af te stevenen als er niets verandert aan de fee structuur. Dus die zou moeten veranderen van 4,5% naar 9,5%.
Even simpel rekenvoorbeeld.
- Beefy geeft een yield (vrijwel continuous yield door elke 15min compound) van 20% APY (4,5% fees)
- =LOG(0,2/0,955+1)/LOG(EXP(1)) = 19,01% APR als je nooit zou compounden bij de originele vauld
- Beefy geeft een yield (vrijwel continuous yield door elke 15min compound) van 20% APY (9,5% fees)
- =LOG(0,2/0,905+1)/LOG(EXP(1)) = 19,97% APR als je nooit zou compounden bij de originele vauld
Oftewel het hele voordeel van 'gratis' continuous compounding via Beefy is komen te vervallen. Je kan net zo goed direct liquiditeit toe voegen. Bespaar je op de relatief hoge swap fees om Beefy swap-tokens te verkijgen en je hoeft maar 1x in het jaar te compounden om meer over te houden.
Misschien heb je hier wat aan? Schaamteloos overgenomen van Twitter, maar het geeft een idee.YES schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:29:
[...]
:strip_exif()/f/image/S0Z70aadLPQA7MIaINuR2Csb.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja, Taro heeft ook al wat scenario's gepost en sinds ik mijn vraag stelde is die ook al een beetje beantwoord. Je moet er even de tijd voor geven en dan worden vanzelf nieuwe levels gevonden als die er niet overduidelijk waren.Moiety schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:19:
[...]
Misschien heb je hier wat aan? Schaamteloos overgenomen van Twitter, maar het geeft een idee.
[Afbeelding]
/f/image/QvJcbQB8UIbLtEzpgQk7CFcx.png?f=fotoalbum_large)
Door dit niveau zakken betekent 21.4-21.8k, next stop 18.9k.
Als het huidige niveau support wordt, waar ik op hoop en stiekem ook wel een beetje verwacht, dan komt 28.5k in zicht.
Hier is gewoon echt heel weinig van waar jammer genoeg.Malarky schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 03:00:
Jammer, dat BIFI beefy is er wel geweest nu met deze proposal: https://vote.beefy.financ...7a307b89537f8a78089b0c2eb
Team geeft aan op een faillissement af te stevenen als er niets verandert aan de fee structuur. Dus die zou moeten veranderen van 4,5% naar 9,5%.
Even simpel rekenvoorbeeld.
- Beefy geeft een yield (vrijwel continuous yield door elke 15min compound) van 20% APY (4,5% fees)
- =LOG(0,2/0,955+1)/LOG(EXP(1)) = 19,01% APR als je nooit zou compounden bij de originele vauld
- Beefy geeft een yield (vrijwel continuous yield door elke 15min compound) van 20% APY (9,5% fees)
- =LOG(0,2/0,905+1)/LOG(EXP(1)) = 19,97% APR als je nooit zou compounden bij de originele vauld
Oftewel het hele voordeel van 'gratis' continuous compounding via Beefy is komen te vervallen. Je kan net zo goed direct liquiditeit toe voegen. Bespaar je op de relatief hoge swap fees om Beefy swap-tokens te verkijgen en je hoeft maar 1x in het jaar te compounden om meer over te houden.
Geen faillissement, maar eerder een aanpassing om de ingeslagen weg door te kunnen blijven zetten (kijk even terug op wat Beefy allemaal heeft bereikt, Yearn inhalen is echt niet meer ondenkbaar nu).
Ook is het onwaarschijnlijk dat een vault met 20% APR/APY een performance fee gaat krijgen van 9.5%. In de proposal staat dat er gefocust gaat worden op de high revenue vaults; dit zijn veelal de vaults waar een APY van enkele duizenden procenten geboden wordt, en hier merk je dus haast niets van (567261% APY of 521746% APY (slechts een voorbeeldje)). Sowieso merkt de gemiddelde gebruiker daar niet veel van omdat die niet in die vaults zitten.
Verder is jou rekenvoorbeeld wel valide, echter denk ik dat je Beefy te kort doet door te zeggen dat het gedaan is met het project.
Er is een zeer mooie discussie gaande in Beefy's Discord, ik nodig je uit daar zeker eens een kijkje te nemen en verdere vragen daar te stellen
EDIT: Om een recente comment van @Glenn Hoddle aan te halen:
Btw, it's nice to see such a lively discussion on the proposal, but people are voicing pretty random ideas left and right here - and just as reminder to everyone: the current core team made Beefy what it is today and they have good grasp of what is going on in their own protocol - much better than most teams I'd say - and they deserve some credit for what they are trying to do here: remaining competitive in difficult market conditions and making Beefy future proof even if we are to have 2 more years of sideways market, while at the same time listening to users and not making too much of a negative impact on APY for stakers of both BIFI and the vaults alike. This is something I feel isn't valued enough by some people.
[ Voor 15% gewijzigd door mjoaris op 23-07-2022 10:35 ]
Ik denk dat Beefy voorlopig nog wel zal blijven bestaan omdat veel DEX gebruikers simpelweg de producten niet (goed) snappen die ze gebruiken. Zo zal meningeen echt niet weten hoe je APY naar APR omreken of andersom, denk dat dat maar een enkeling weet. Dat is het geluk van Beefy.mjoaris schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:30:
[...]
Hier is gewoon echt heel weinig van waar jammer genoeg.
Geen faillissement, maar eerder een aanpassing om de ingeslagen weg door te kunnen blijven zetten (kijk even terug op wat Beefy allemaal heeft bereikt, Yearn inhalen is echt niet meer ondenkbaar nu).
Maar het blijft een feit dat het enige voordeel wat Beefy biedt is dat zij van APR (nooit compounden) een mooie APY maken door continue voor jouw te compounden. Dat kunnen ze goedkoper dan wij alleen omdat we het als massa doen. Er zijn geen andere voordelen van Beefy, ze bieden geen eigen vaults of eigen andere producten.
Op het moment dat door een hoge performance fee (samen met transactiekosten om MooBeefy's te verkrijgen - de replacement token) de APY lager wordt dan de APR biedt Beefy geen enkele meerwaarde meer.
Zo simpel is het, maar nogmaals ik snap ook wel dat veel andere DEX gebruikers dat niet weten omdat APR en APY moeilijke begrippen zijn.
De grote stable vaulds boden veruit de meeste liquiditeit dus daar moeten ze ook de 9,5% fees gaan toepassen, want die bijzondere van 10.000% zitten ook bijna niemand in.
Verder heb ik wel vertrouwen in het team achter Beefy, maar denk helaas dat ze veel te veel overhead hebben voor de markt waar ze in opereren.
Ze geven in hun proposal zelf al aan dat:
- Huidige inkomsten uit Beefy Vaulds: 14K USD
- Huidige inkomsten uit Beefy validator: 16K USD
- Maandelijkse uitgaven: 123K USD
Als je dan je inkomsten uit Vaulds verhoogt van 14K naar 28K (en dat lukt niet eens wat veel mensen zoals ik gaan nog weg) dan ben je er nog lang niet. Nee dit is verloren zaak. Ik waardeer de transparantie van ze.
[ Voor 27% gewijzigd door Malarky op 23-07-2022 11:01 ]
Ik zie wederom een boel aannames zonder gegronde redenatie bij je, jammer. Het gaat niet per se om de TVL, het gaat om de revenue uit de vaults (het product van TVL en APY). Verder lijkt je kennis van Beefy ook beperkt (geen eigen vaults / producten). Wat betreft overhead... sommige andere developers (bij Yearn) verdienen 200k per maand. De fee increase is slechts deels om salaris te kunnen blijven betalen, de overgrote meerderheid zal gebruikt worden voor verdere ontwikkeling, marketing, dat soort zaken. Nogmaals ik raad je aan de discussie intensiever te gaan volgen, vragen te stellen en je bezwaren te uiten.Malarky schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:56:
[...]
Ik denk dat Beefy voorlopig nog wel zal blijven bestaan omdat veel DEX gebruikers simpelweg de producten niet (goed) snappen die ze gebruiken. Zo zal meningeen echt niet weten hoe je APY naar APR omreken of andersom, denk dat dat maar een enkeling weet. Dat is het geluk van Beefy.
Maar het blijft een feit dat het enige voordeel wat Beefy biedt is dat zij van APR (nooit compounden) een mooie APY maken door continue voor jouw te compounden. Dat kunnen ze goedkoper dan wij alleen omdat we het als massa doen. Er zijn geen andere voordelen van Beefy, ze bieden geen eigen vaults of eigen andere producten.
Op het moment dat door een hoge performance fee (samen met transactiekosten om MooBeefy's te verkrijgen - de replacement token) de APY lager wordt dan de APR biedt Beefy geen enkele meerwaarde meer.
Zo simpel is het, maar nogmaals ik snap ook wel dat veel andere DEX gebruikers dat niet weten omdat APR en APY moeilijke begrippen zijn.
De grote stable vaulds boden veruit de meeste liquiditeit dus daar moeten ze ook de 9,5% fees gaan toepassen, want die bijzondere van 10.000% zitten ook bijna niemand in.
Verder heb ik wel vertrouwen in het team achter Beefy, maar denk helaas dat ze veel te veel overhead hebben voor de markt waar ze in opereren.
Ze geven in hun proposal zelf al aan dat:
- Huidige inkomsten uit Beefy Vaulds: 14K USD
- Huidige inkomsten uit Beefy validator: 16K USD
- Maandelijkse uitgaven: 123K USD
Als je dan je inkomsten uit Vaulds verhoogt van 14K naar 28K (en dat lukt niet eens wat veel mensen zoals ik gaan nog weg) dan ben je er nog lang niet. Nee dit is verloren zaak. Ik waardeer de transparantie van ze.
Verwijderd
Ik had er nooit een hoge pet van op.
Maarja ik sprokkel er natuurlijk wel een paar bij elkaar want in een bullmarkt maakt het toch geen fuck uit hoe dik de tech is.
Die 80k supply gaat hem denk ik wel weer laten vlammen, maar misschien ook niet.
#zieikdanwel
1W chart:
/f/image/DkTqwQoNFLUudDF7v0Auo556.png?f=fotoalbum_large)
1D chart:
/f/image/KNDiGEfYuLRkudKuO2kQKIJy.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb overigens de kant en klare Bullmarket Support Band indicator omgezet in een aparte EMA21 en SMA20 lijn, waar de BSB uit op is opgebouwd. De BSB is echter een indicator voor de weekly chart, niet voor de daily. Maar aangezien beide lijnen ook op de daily relevantie hebben, is de benaming hopelijk zo duidelijker.
Ik verwacht in ieder geval op korte termijn een uitbraak, er moet richting worden gekozen.
De monthly is overigens ook interessant om te zien, Bitcoin heeft er nog niet eerder zo voorgestaan tov de MA200, we hebben nog 7 dagen om deze candle erboven te sluiten:
/f/image/8fNn9WAFG9NDTNgRnJxqrbn4.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door Taro op 24-07-2022 08:34 ]
vooral de monthly houd ik al een poosje scherp in de gaten En ben zeer benieuwd wat dit voor effect gaat hebben. vuurwerk zou het iig zeker moeten opleveren, naar onder/ naar bovenTaro schreef op zondag 24 juli 2022 @ 08:29:
Bitcoin zit nu precies onder de MA200 en bovenop de neergaande trendlijn. Vuurwerk incoming?
1W chart:
[Afbeelding]
1D chart:
[Afbeelding]
Ik heb overigens de kant en klare Bullmarket Support Band indicator omgezet in een aparte EMA21 en SMA20 lijn, waar de BSB uit op is opgebouwd. De BSB is echter een indicator voor de weekly chart, niet voor de daily. Maar aangezien beide lijnen ook op de daily relevantie hebben, is de benaming hopelijk zo duidelijker.
Ik verwacht in ieder geval op korte termijn een uitbraak, er moet richting worden gekozen.
De monthly is overigens ook interessant om te zien, Bitcoin heeft er nog niet eerder zo voorgestaan tov de MA200, we hebben nog 7 dagen om deze candle erboven te sluiten:
[Afbeelding]
Ik zal je eerlijk zeggen dat als de monthly Bitcoin chart een 3 minute versie zou zijn, dat ik het 95% kans op een daling zou geven:anti elppa schreef op zondag 24 juli 2022 @ 08:58:
[...]
vooral de monthly houd ik al een poosje scherp in de gaten En ben zeer benieuwd wat dit voor effect gaat hebben. vuurwerk zou het iig zeker moeten opleveren, naar onder/ naar boven
/f/image/8fNn9WAFG9NDTNgRnJxqrbn4.png?f=fotoalbum_large)
Waarom? Snelle stijging, snelle stijging, afnemende stijging, double top, close onder de MA200 die nu voor de 4e keer is aangetikt. Bij een willekeurige alt of shitcoin zou ik zelfs een rode candle richting de 3k of 270 USD verwachten. Bij Bitcoin ligt dit natuurlijk heel anders en er is jarenlang vertrouwen en support opgebouwd, maar die double top blijft mij niet lekker zitten.
En aan de andere kant, deze versie van dezelfde afbeelding:
/f/image/dS2judRqd1YoIx6QdEl7AIHF.png?f=fotoalbum_large)
Zonder de Log optie aan dus, laat ook even goed zien wat 1 goede rode monthly candle kan doen richting bijv. 8-10k en hoe absurd de groei én daling in de afgelopen 2 jaar zijn geweest.
Ik heb wel vertrouwen in Bitcoin en omdat het Bitcoin is heb ik goede hoop dat er gewoon nog een volgende bullrun volgt, maar als dit een willekeurig ander iets zou zijn, dan zou ik nu een bearmarket op de hogere timeframes verwachten...
De verwachting is dat de FED de rente weer met 75 bps gaat verhogen (en sommige analysten denken zelfs met een historische 100 bps).
Ik verwacht een sterke volatiliteit de komende week en ben benieuwd of er dan echt richting wordt gekozen.
oh 100% helemaal eens met wat je zegt. Maar afgezien van wat je schrijft en ik ook zo zie, heb ik de laatstse 2 weken een bullish gevoel. Is natuurlijk 0,0 garantie. Moet ook zeggen dat jij ook een stuk meer bull bent nu dan de laatste 9 maanden.Taro schreef op zondag 24 juli 2022 @ 09:12:
[...]
Ik zal je eerlijk zeggen dat als de monthly Bitcoin chart een 3 minute versie zou zijn, dat ik het 95% kans op een daling zou geven:
[Afbeelding]
Waarom? Snelle stijging, snelle stijging, afnemende stijging, double top, close onder de MA200 die nu voor de 4e keer is aangetikt. Bij een willekeurige alt of shitcoin zou ik zelfs een rode candle richting de 3k of 270 USD verwachten. Bij Bitcoin ligt dit natuurlijk heel anders en er is jarenlang vertrouwen en support opgebouwd, maar die double top blijft mij niet lekker zitten.
En aan de andere kant, deze versie van dezelfde afbeelding:
[Afbeelding]
Zonder de Log optie aan dus, laat ook even goed zien wat 1 goede rode monthly candle kan doen richting bijv. 8-10k en hoe absurd de groei én daling in de afgelopen 2 jaar zijn geweest.
Ik heb wel vertrouwen in Bitcoin en omdat het Bitcoin is heb ik goede hoop dat er gewoon nog een volgende bullrun volgt, maar als dit een willekeurig ander iets zou zijn, dan zou ik nu een bearmarket op de hogere timeframes verwachten...
word 99,9% zeker 100. Denk dat het effect niet heel groot gaat zijn. Iedereen gaat er al vanuit na de cpi cijfers die nog steeds stijging van inflatie laten zien.Zazabez1 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 09:14:
Ik ben benieuwd wat de rate hike aanstaande woensdag voor effect zal hebben.
De verwachting is dat de FED de rente weer met 75 bps gaat verhogen (en sommige analysten denken zelfs met een historische 100 bps).
Ik verwacht een sterke volatiliteit de komende week en ben benieuwd of er dan echt richting wordt gekozen.
Dat is bij mij vooral gebaseerd op gebeurtenissen uit het verleden:anti elppa schreef op zondag 24 juli 2022 @ 09:32:
[...]
oh 100% helemaal eens met wat je zegt. Maar afgezien van wat je schrijft en ik ook zo zie, heb ik de laatstse 2 weken een bullish gevoel. Is natuurlijk 0,0 garantie. Moet ook zeggen dat jij ook een stuk meer bull bent nu dan de laatste 9 maanden.
- Bitcoin vindt historisch gezien vaak een bodem rond dit punt (MA200)
- 1-1,5 jaar voor de halving wordt vaak de bodem aangetikt, daarna gaat de koers enige tijd sideways of minimaal omhoog om dan na de halving een nieuwe ATH neer te zetten. In november 2022 is het nog 1,5 jaar tot de halving in april 2024
- De kans op een bearmarket op grotere schaal, al acht ik die bij Bitcoin voor nu relatief klein. Maar niets is voor de eeuwigheid, dus ooit zal Bitcoin ook niet meer bestaan. Bijv. >25-150 jaar, ooit gaat de koers weer naar 0, punt.
- De omstandigheden in de wereld (oorlogen, klimaat)
- Recessie, rentes, etc.
Of Bitcoin gaat niet naar 0. Of Bitcoin gaan wel naar 0 maar de zwaar gereguleerde coins blijven over. Of alleen CBDC blijft over. Ik zie in ieder geval voor crypto wel toekomst in de komende (tientallen?) jaren.Taro schreef op zondag 24 juli 2022 @ 09:59:
[...]
Dat is bij mij vooral gebaseerd op gebeurtenissen uit het verleden:Om die redenen ben ik bullish, maar er zijn ook heel veel redenen om niet bullish te zijn, zoals:
- 1-1,5 jaar voor de halving wordt vaak de bodem aangetikt, daarna gaat de koers enige tijd sideways of minimaal omhoog om dan na de halving een nieuwe ATH neer te zetten. In november 2022 is het nog 1,5 jaar tot de halving in april 2024
En trends en voorspelbaarheid zijn uiteraard geen garantie voor een volgende keer. Zoals altijd hou ik met alle opties rekening, ik ben geen moonboy met oogkleppen op, maar als ik puur naar Bitcoin kijk én voor het gemak de rest van de omstandigheden volledig negeer, dan ben ik bullish ja. Zegt natuurlijk niet dat er niet nog een daling naar bijv. 8-12k kan plaatsvinden, maar op deze schaal past dat ook prima in het plaatje.
- De kans op een bearmarket op grotere schaal, al acht ik die bij Bitcoin voor nu relatief klein. Maar niets is voor de eeuwigheid, dus ooit zal Bitcoin ook niet meer bestaan. Bijv. >25-150 jaar, ooit gaat de koers weer naar 0, punt.
- Recessie, rentes, etc.
(Of wij er dan nog winst/rendement uit kunnen halen is een ander verhaal)
again helemaal eens. Daarom start ik ook pas DCA eind november/ december. Puur op ervaring uit vorige 2 runs. En een move tot onder de 10k kan prima. Zag je vorige 2 runs ook. Vooral die corona capitulatie was een prachtig event. Zo'n move zou prima nog een keer kunnen. Ik zit er iig klaar voor mocht die komen.Taro schreef op zondag 24 juli 2022 @ 09:59:
[...]
Dat is bij mij vooral gebaseerd op gebeurtenissen uit het verleden:Om die redenen ben ik bullish, maar er zijn ook heel veel redenen om niet bullish te zijn, zoals:
En trends en voorspelbaarheid zijn uiteraard geen garantie voor een volgende keer. Zoals altijd hou ik met alle opties rekening, ik ben geen moonboy met oogkleppen op, maar als ik puur naar Bitcoin kijk én voor het gemak de rest van de omstandigheden volledig negeer, dan ben ik bullish ja. Zegt natuurlijk niet dat er niet nog een daling naar bijv. 8-12k kan plaatsvinden, maar op deze schaal past dat ook prima in het plaatje.
- Recessie, rentes, etc.
Maar idd, geen enkele garantie dat de ervaringen uit het verleden ons deze keer ook weer gaan helpen. Wellicht gaan we echt een diepe diepe diepe bear krijgen van een paar jaar. Wie weet.
Dit heeft idd heel erg met je scope te maken, daarom zeg ik ook >25-150 jaar. Binnen 25 jaar zie ik Bitcoin niet naar 0 gaan, er zal altijd wel iemand ergens op de wereld blijven minen of Bitcoin blijven verhandelen, al dan niet illegaal door verregaande regulering, of omdat er bijv. een bug is uitgebuit. Het speculeren zal zelfs in een dergelijke situatie nog wel enige tijd doorgaan.Alpina schreef op zondag 24 juli 2022 @ 10:12:
[...]
Of Bitcoin gaat niet naar 0. Of Bitcoin gaan wel naar 0 maar de zwaar gereguleerde coins blijven over. Of alleen CBDC blijft over. Ik zie in ieder geval voor crypto wel toekomst in de komende (tientallen?) jaren.
(Of wij er dan nog winst/rendement uit kunnen halen is een ander verhaal)
En op die langere termijn valt er weinig te voorspellen, behalve dat ontwikkelingen heel erg snel gaan en zaken op termijn altijd door iets beters worden opgevolgd dat dan weer de aandacht zal krijgen.
Hier support: PilatuS in "[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3"
En dan verliezen als support waarbij het direct weer resitance is geworden.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vSR98EFh4qfqUw09mXwnyj7f.jpg?f=user_large)
Trouwens wel grappig dat die 1 uur rejection wick in de laatste 15 minuten was. Zo'n 45 minuten boven die 1 uur 99MA met best flink wat er boven. Dan de close van die candle toch weer er onder wat de wick geeft. De weg omhoog gaat alleen lukken wanneer die MA goede support is. Voorlopig is het al een maand lang ping pongen tussen support en resistance.
Candles die op het laatste moment een andere betekenis krijgen is wel iets wat je de laatste tijd veel ziet.PilatuS schreef op maandag 25 juli 2022 @ 03:23:
Toch weer interessant om te zien hoe het kan gaan met een MA die al meer dan een maand relevant is.
Hier support: PilatuS in "[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3"
En dan verliezen als support waarbij het direct weer resitance is geworden.
[Afbeelding]
Trouwens wel grappig dat die 1 uur rejection wick in de laatste 15 minuten was. Zo'n 45 minuten boven die 1 uur 99MA met best flink wat er boven. Dan de close van die candle toch weer er onder wat de wick geeft. De weg omhoog gaat alleen lukken wanneer die MA goede support is. Voorlopig is het al een maand lang ping pongen tussen support en resistance.
Als het er op aankomt gaat het volume even omhoog en wordt de prijs naar beneden gedrukt / een bullish signaal voorkomen.
Het blijft vooralsnog een bearmarket.
Maar als ik nu de verwachting van BNB lees 😱
https://walletinvestor.com/forecast/bnb-prediction
Green candle chaser
- Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
- Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.
Regels voor dit topic:
- Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
- Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
- Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.
En verder wat algemene regels
- Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!