[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 49 ... 99 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• forzaracing
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
green-tea schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:39:
[...]

Dus jij vind manipuleren van de markt een exploit.

Simpele definitie van een exploit "An exploit is a piece of software, a chunk of data, or a sequence of commands that takes advantage of a bug or vulnerability to cause unintended or unanticipated behavior to occur on computer software, hardware, or something electronic."
Inderdaad - als manipulatie kan leiden tot dit gevolg dan is dat voor mij een exploit - als je iets kapot kan laten gaan door het eenzijdig te manipuleren dan heeft het geen reden van bestaan. De UST/LUNA koppeling simpelweg kan worden uitgebuit is voor mij dus een exploit (van het smart contract/tokenomics).

[ Voor 5% gewijzigd door forzaracing op 12-05-2022 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:40
bodemvissen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deman23
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-06 21:45
Toch wel bizar hoe snel zo’n dip weer opgekocht is.
Persoonlijk verwacht ik een retest van de weekly MA100 als resistance (36,5k) en dan weer down.

[ Voor 47% gewijzigd door Deman23 op 13-05-2022 16:14 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-05 00:26
https://decrypt.co/100086...er-one-year-of-possession

Duitsland zal btc en eth niet belasten indien minimaal 1 jaar in bezit.

Voor de Nederlanders hier zegt het misschien niet veel gezien NL een van de beste cryptolanden is op gebied van belastingen, maar voor de rest van de EU is dit erg bullish nieuws IMO.

Idem voor staking, wat ik echt verbazend vind! erg positief als de hele EU hierin zou volgen.

Artikel in het nederlands: https://www.crypto-inside...itsland-aldus-ministerie/

[ Voor 41% gewijzigd door Skalders op 13-05-2022 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01:07
Skalders schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 17:21:
https://decrypt.co/100086...er-one-year-of-possession

Duitsland zal btc en eth niet belasten indien minimaal 1 jaar in bezit.

Voor de Nederlanders hier zegt het misschien niet veel gezien NL een van de beste cryptolanden is op gebied van belastingen, maar voor de rest van de EU is dit erg bullish nieuws IMO.

Idem voor staking, wat ik echt verbazend vind! erg positief als de hele EU hierin zou volgen.

Artikel in het nederlands: https://www.crypto-inside...itsland-aldus-ministerie/
Handige manier om te tracken wie wat heeft en hoelang. Nu moet je dan toch aangeven dat je het langer dan een jaar bezit Inc bewijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:18
Interessante opinie over Bitcoin als smeriger dan een ponzi….

https://www.ft.com/conten...8d-4601-87fc-5dde528b33d0

… en een artikel over El Salvadors financial health…

https://www.wsj.com/artic...nked-11652540400?mod=e2tw

Maktub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:14
Bitcoin vormt een W op de daily
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/847358781133553694/977164510127345754/unknown.png

En de DXY vormt een M op de daily
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/847358781133553694/977189805546934272/unknown.png

Doe er mee wat je wilt :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 315056

ScuL schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:45:
Bitcoin vormt een W op de daily
[Afbeelding]

En de DXY vormt een M op de daily
[Afbeelding]

Doe er mee wat je wilt :)
hier zijn we toch niets mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

** Dit is niet het slowchat topic ... **

[ Voor 89% gewijzigd door Taro op 20-05-2022 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakedd
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-12-2023
forzaracing schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:53:
[...]

Inderdaad - als manipulatie kan leiden tot dit gevolg dan is dat voor mij een exploit - als je iets kapot kan laten gaan door het eenzijdig te manipuleren dan heeft het geen reden van bestaan. De UST/LUNA koppeling simpelweg kan worden uitgebuit is voor mij dus een exploit (van het smart contract/tokenomics).
Zou het nog goed kunnen komen met LUNA denken jullie?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:18
Tweakedd schreef op zondag 22 mei 2022 @ 14:21:
[...]

Zou het nog goed kunnen komen met LUNA denken jullie?
Mijn mening doet er niet toe. Crypto is een wild westen, waar prijzen dat zijn wat de gek er voor geeft.
Ik denk dat de kans zeer klein dat Luna structureel opkrabbelt, maar ooit zei ik ook dat ik $ 0,02 een waanzinnig hoge prijs vind voor een Doge.

En… Je vraagt of het goed komt. Als je Luna gisteren hebt gekocht sta je mooi 60% in de plus. Als je een maand geleden kocht sta je 100% in de min. Het hangt dus nogal af van je instapprijs.

Maar laten we daar geen slow chat over starten, daarvoor kunnen we verhuizen naar het Slow chat topic :Y

Maktub

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wootler
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hJ4pOYgTKS8gUcpg0mFkEY5BFT4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7sVx0HiTq1Sz1YwVLJGwMOBA.png?f=user_large
Nederlandse retail heeft het meest zin in crypto. De resultaten komen van een consumentensurvey uitgevoerd in november 2021.

Bron: ECB, Decrypting financial stability risks in crypto-asset markets, vandaag gepubliceerd. Link

Een goede read trouwens, ook voor zij in de crypto-echokamer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rsj
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09:24

Rsj

My 2 cents...back van de us dus kan weer normal wat hobby doen. Btc heeft op daily een klassieke bear flag. Hij naderd nu de dalende MA20D (30.5k$). Sellers hebben overhand. Als buyers de MA20D breekt dan ligt 35-37 k$ in het verschiet (op weekly). Erna (zomer) zal die weer proberen de 30k$ te breken. Als hij nu 29k$ breekt gaan we een leg lager. Persoonlijk gok ik erop dat we de komende week richting MA50D gaan (alvorens de 20 sub regio op te zoeken (nazomer)) maar zal kijken en handelen wat hij met MA20D doet. Ik heb flink btc ingeslagen rond 25k (toen mijn luna in elkaar klapte en ik er niet bij kon :-)). Ik hou die btc nog even kijken of we MA50D opzoeken ...S rond MA50D anders koop ik bij onder de 29k$. Ik koop nu alleen btc en wacht tot eth/btc onder 0.05 is voordat ik btc omzet naar eth (0.076 werd niet gebroken en nu op main r/s level aangekomen)(naast wat daily aankoop/verkoop). Ik volg/geloof nog steeds het grotere plaatje (zie eerder posts). Sorry voor de vele hulp lijntjes..voor nu kijken wat met MA20D gebeurt komende dagen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tH4jM20imy-wOVliVQwzzd0IH0Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0mjwkgPvqxE2879dnTnW7YrH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-06 22:43
Ja, wel eens met die verwachting. Vooral ook omdat het grote plaatje simpelweg bearish blijft, macro economisch is het een lastige puzzel en eigenlijk niet een simpele oplossing in het verschiet.

Enige twijfel die ik heb is, dat de meeste mensen dit nu echt verwachten, en laat de markt dan vaak juist het omgekeerde doen...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 20:35:

ETH houdt zich bijzonder kranig, anders dan ten tijde van de andere BTC dips de afgelopen 2 jaar. Ik denk niet dat ETH/BTC stand gaat houden de komende weken en maanden en dat een kleine retracement zeer realistisch is.

[Afbeelding]
ETH/BTC is inderdaad aan het retracen, nu duidelijk te zien op de daily. Was een mooie short kans geweest als je je zinnen hebt gezet op sats accumuleren :)

Wat nu extra interessant is dat zowel de BTC.D als de ETH.D excluding BTC stijgen, terwijl ETH/BTC capituleert. Met andere woorden, alts zijn dus compleet aan het leeglopen. Dit is dus ook de lakmoesproef voor Bitcoin, het zou zo maar kunnen dat we een dominance van 50 - 55 procent gaan zien over een paar maanden.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugotheGreat
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-04 14:26
Jedi_Pimp schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 23:37:
[...]

ETH/BTC is inderdaad aan het retracen, nu duidelijk te zien op de daily. Was een mooie short kans geweest als je je zinnen hebt gezet op sats accumuleren :)

Wat nu extra interessant is dat zowel de BTC.D als de ETH.D excluding BTC stijgen, terwijl ETH/BTC capituleert. Met andere woorden, alts zijn dus compleet aan het leeglopen. Dit is dus ook de lakmoesproef voor Bitcoin, het zou zo maar kunnen dat we een dominance van 50 - 55 procent gaan zien over een paar maanden.
Standaard protocol na elke bull cycle toch?

Alle alts die in de top 10 stonden in 2013 en 2017 hebben sindsdien waarde verloren t.o.v. Btc. 2021 zal waarschijnlijk niet anders zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
HugotheGreat schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 12:07:
[...]

Standaard protocol na elke bull cycle toch?

Alle alts die in de top 10 stonden in 2013 en 2017 hebben sindsdien waarde verloren t.o.v. Btc. 2021 zal waarschijnlijk niet anders zijn.
In het geval van Ethereum ligt dat wel net iets anders, vind ik:
  • Ethereum heeft zich inmiddels gevestigd als de tweede blue chip na Bitcoin en wordt door velen ook niet meer als "alt" gezien
  • Ethereum heeft vorig jaar meerdere keren bijgedragen aan rallies op de gehele cryptomarkt (zijnde een katalysator voor groei bij o.a. BTC)
  • Ethereum loopt mijlenver voor op andere L1's en vooralsnog speelt de overgrote meerderheid van DeFi zich af op dit netwerk
  • ETH/BTC zit nou eenmaal in een macro-uptrend
Over dat laatste: er komen steeds meer Ethereum maxi's bij die geloven dat the flippening daadwerkelijk een keer gaat gebeuren (laten we die discussie hier niet voor de zoveelste keer beginnen). Of je dat nou vindt of niet, het is niet te ontkennen dat ETH aan terrein wint. Maar op de korte termijn denk ik dat het helemaal niet raar is als we naar de 5mio sats gaan.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deman23
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-06 21:45
Jedi_Pimp schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 14:24:
[...]

In het geval van Ethereum ligt dat wel net iets anders, vind ik:
  • Ethereum heeft zich inmiddels gevestigd als de tweede blue chip na Bitcoin en wordt door velen ook niet meer als "alt" gezien
  • Ethereum heeft vorig jaar meerdere keren bijgedragen aan rallies op de gehele cryptomarkt (zijnde een katalysator voor groei bij o.a. BTC)
  • Ethereum loopt mijlenver voor op andere L1's en vooralsnog speelt de overgrote meerderheid van DeFi zich af op dit netwerk
  • ETH/BTC zit nou eenmaal in een macro-uptrend
Over dat laatste: er komen steeds meer Ethereum maxi's bij die geloven dat the flippening daadwerkelijk een keer gaat gebeuren (laten we die discussie hier niet voor de zoveelste keer beginnen). Of je dat nou vindt of niet, het is niet te ontkennen dat ETH aan terrein wint. Maar op de korte termijn denk ik dat het helemaal niet raar is als we naar de 5mio sats gaan.
ETH is inderdaad volwassener geworden en verwacht dat die niet meer zo diep gaat als vorige bearmarket. Maar toch denk ik dat ETH/BTC verhouding ook deze bearmarket weer zakt. 0.04 moet je niet gek van op kijken..

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Geweldig stuk weer van Arthur Hayes. Voor degenen die Arthur Hayes niet kennen, zoek even op zijn naam in dit topic voor een korte beschrijving en samenvatting(en) van zijn eerdere stuk(ken).

Hayes schrijft zoals gebruikelijk over het macro-sentiment, BTC & ETH prijsactie en dit keer ook over hoe het Terra/UST verhaal mogelijk gelinkt kan zijn aan TradFi VCs. Dit laatste heb ik in het SC topic al meerdere keren benoemd, leuk om te lezen dat ook Hayes signalen ziet die duiden op een connectie tussen VCs/hedge funds en de Terra/UST downfall.

Wat betreft de crypto bottom vind ik Hayes wel erg bullish aangezien hij verwacht dat de bodem voor BTC bereikt wordt bij 25k - 27k, oftewel dat deze al geweest is. Wel is hij wat voorzichtiger in het tijdsaspect en waarschuwt hij voor een choppy ride de komende maanden.
The Fed will not be coy about its about-face. The pivot will be clearly telegraphed, and those waiting for a signal that it’s on like Donkey Kong will receive it. For patient traders whose time frame spans many years, it pays to wait. You don’t want to sell filthy fiat and buy Bitcoin / Ether early only to get shook due to a lack of confidence in your investment thesis. It is better to wait for the all-clear signal from the high clergy of the devil that it is time to join the crusade.
Bottom line van zijn macro-economische observaties is vertaald in mijn eigen woorden dat het uiteindelijk een politiek spel wordt. De Fed kan niet rates blijven verhogen zonder dat er veel asset-heavy voters boos worden terwijl inflatie ook zorgt voor boze burgers. Ik denk persoonlijk verder ook niet dat JPow voor een Volcker-achtige nucleaire optie kiest en dat rate hikes eerder zullen stoppen c.q. normaliseren dan men aanneemt. Betekent natuurlijk niet dat crypto binnen nu en een paar weken (of maanden) uit de danger zone is, dat gaat vast nog wel even duren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
De ECB lijkt erg bang om welke actie dan ook te nemen, omdat iedere verhoging van de rente direct impact heeft op de houdbaarheid van de schulden van Europese landen. Quantative tightening zoals de Fed doet is hier totaal ondenkbaar. Voorlopig blijft de ECB hier geld uit het niets creëren en het terugschroeven van de hoeveelheid geld die iedere maand gemaakt wordt is al een heet hangijzer. Het lijkt erop dat inflatie een lange termijn verschijnsel zal zijn hier in Europa.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
ETH/BTC zal waarschijnlijk nog iets verder dalen, daarna mogelijk een bounce:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bh0V1O9k_HQsLNSaX1ZTHgraLzs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zcOwSaEgHgHzZT0lP7ov3zvM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y9YfgtyX3TblF63HHKfeighZ-DA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vYktX6casxl2EAHDdH6nSoSk.jpg?f=fotoalbum_large

Als de Bitcoin dominance daarna verder blijft toenemen kan ETH daarna weer verder doorzakken naar lagere oudere niveaus. Voor nu is het dus waarschijnlijk beter om in BTC dan in ETH te DCA'en.

Bitcoin zit op een cruciaal punt: Door de 1W MA7 breken of niet? Daarna zijn de MA25 & MA99 next rond 37-39k.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rE8gANqXJgLqIWa-vdjh8MYR3Jk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JEbEu6viy9pij69eFI7nzehE.jpg?f=fotoalbum_large

Mocht Bitcoin verder dalen, dan is 22k een logische volgende stap, uiteraard met een wick eronder tot bijv. de oude 19-20k ATH of net iets eronder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cFitUldyw6LeZ_QlM0u5GvY4KpE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mo2jDcggZpXYggpCt2A6ICRe.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Taro op 06-06-2022 23:16 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitcoinsBSC
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07-06-2022
Spam

[ Voor 99% gewijzigd door F_J_K op 07-06-2022 07:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:12

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Bob blijft wel erg hangen in z'n cycle theory. Wat brengt deze theorie nou echt en is het niet tijd om verder te kijken? Cowen heeft ook al afscheid genomen van lengthening cycles..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Jedi_Pimp schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 22:57:
[...]

Bob blijft wel erg hangen in z'n cycle theory. Wat brengt deze theorie nou echt en is het niet tijd om verder te kijken? Cowen heeft ook al afscheid genomen van lengthening cycles..
Omdat er an sich nog geen signaal is dat het niet weer een 4 year cycle word. De top was er op bijna exact het zeflde moment al de andere 2x (eind van het jaar). Maargoed, niemand weet het

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
anti elppa schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 07:09:
[...]

Omdat er an sich nog geen signaal is dat het niet weer een 4 year cycle word. De top was er op bijna exact het zeflde moment al de andere 2x (eind van het jaar). Maargoed, niemand weet het
Ik denk dat je wiskundig wel moet concluderen dat het steeds minder zou moeten uitmaken, omdat het steeds minder verschil maakt in nieuwe supply van btc. De kraan wordt simpelweg steeds iets meer dicht gedraaid, maar eigenlijk zit hij al bijna dicht. Het zal natuurlijk nog wel wat doen op de psyche van de markt, maar denk dat de macro economische krachten een grotere rol gaan spelen. Wordt btc echt meer een reserve currency of digitaal goud, gaat lightning network een grotere rol spelen, kan btc nog iets meer ontwikkelen in de richting van eth, dat zijn voor mij de vragen die een grotere rol spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
DarkShadow schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 07:29:
[...]

Ik denk dat je wiskundig wel moet concluderen dat het steeds minder zou moeten uitmaken, omdat het steeds minder verschil maakt in nieuwe supply van btc. De kraan wordt simpelweg steeds iets meer dicht gedraaid, maar eigenlijk zit hij al bijna dicht. Het zal natuurlijk nog wel wat doen op de psyche van de markt, maar denk dat de macro economische krachten een grotere rol gaan spelen. Wordt btc echt meer een reserve currency of digitaal goud, gaat lightning network een grotere rol spelen, kan btc nog iets meer ontwikkelen in de richting van eth, dat zijn voor mij de vragen die een grotere rol spelen.
Het maakt ook minder uit, vooral in amplitude van de lows naar tops. Door die halving zie ik nog steeds wel een 4 jarig patroon. Wellicht dat marco economische invloeden dat nu gaan doorbreken. Geen idee

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
anti elppa schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 07:34:
[...]

Het maakt ook minder uit, vooral in amplitude van de lows naar tops. Door die halving zie ik nog steeds wel een 4 jarig patroon. Wellicht dat marco economische invloeden dat nu gaan doorbreken. Geen idee
Dan zou de bodem zich rond december dit jaar moeten vormen. Zou kunnen hoor, maar vooralsnog lijkt me dat eerder onwaarschijnlijk dan waarschijnlijk.

---

Vanmiddag 14:30u CPI update VS. Wordt belangrijk. Een meevaller kan voor de Fed een duwtje in de rug worden om minder aggressive hikes toe te passen en kan voor de markten een serieuze relief rally in gang zetten.

Een tegenvaller daarentegen kan voor een verdere flush naar beneden zorgen. Hier wordt het vooral interessant om de SPX in de gaten te houden. De SPX ranged nu onder de 100w MA en een rejection van de 100w in serieuze verdere downside resulteren. Bitcoin volgt dan uiteraard mee. DXY zal dan ook stijgen en zolang dat gebeurt, is het naïef om te denken dat Bitcoin structureel omhoog gaat. DXY zit in de buurt van lokale toppen, maar heeft nog best wat gas in de tank over:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MtpQoK0J3xZhYOyJAN6xnWD0X9E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X3itSId9A1HMaiZcA8a0ZWAQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-06 13:58

Mooie thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Ik word eerlijk gezegd steeds skeptischer over onchain analyses. Het is louter redeneren vanuit aanbod en houdt totaal geen rekening met macro-omstandigheden. Hoe zie jij dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
ETH kan nog wel iets lager...

1D vs USDT:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O-Dv94WpCA182_RVyTvLLWhY0Tw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KebkfyRCfkuX0jfWPyAgPaCR.jpg?f=fotoalbum_large

1W vs USDT:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KP9MtzGw-K24nFGjAaAKCh9eVgs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q9oF4N1CFk8K036evCXvDTSn.jpg?f=fotoalbum_large

ETH vs BTC:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-bKx080e-KuYcRQVmQxArpyyANA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KVW6dncF9jiQkDUCGBKnVrOD.jpg?f=fotoalbum_large

Als dit niveau het niet houdt, dan zijn +-1150 en daarna +-750 USD de mogelijke volgende niveaus (1M vs USDT):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j-YJAseGSzHNFJsum_mFAVCKuNw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Vt2AgDtstwgoaBgjGY6DSBq.jpg?f=fotoalbum_large

Als ETH de 800 USD aantikt begin ik sowieso met hogere bedragen te DCA'en.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-06 22:37
Ik zie de nodige geruchten van een blow off voorbij komen, terwijl de aandelenbeurzen na een kleine dip weer goed de weg omhoog gevonden hebben.

Double top there in the make?

Aan de andere kant is buiten de beurs een economie aan de gang waarbij idiote zaken gebeuren: loonaanbiedingen van +10% of meer zijn bijna standaard, terwijl de inflatie voor de EU-zone nog tenminste 2,5x boven het gewenste punt van 2 tot 2,5% zit.

Er gebeurt momenteel erg veel, wat de voorspelbaarheid gewoon niet ten goede komt. Zeg jij het maar: beer of stier

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

D_Jeff schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:15:
Ik zie de nodige geruchten van een blow off voorbij komen, terwijl de aandelenbeurzen na een kleine dip weer goed de weg omhoog gevonden hebben.
Als je naar de stonks kijkt vandaag is het weer barre ellende. Welke weg omhoog?
Taro schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:14:

Als dit niveau het niet houdt, dan zijn +-1150 en daarna +-750 USD de mogelijke volgende niveaus (1M vs
Denk je niet dat de vorige ATH rond de 1200 - 1400 steun gaat geven?

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Coldcat schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:19:
[...]
Denk je niet dat de vorige ATH rond de 1200 - 1400 steun gaat geven?
Vergeet het fenomeen "wick" niet, een support is niet compleet zonder een mooie wick eronder. 1200-1400 minus een wick is bijv. 1150 of nog iets lager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-06 13:58
Jedi_Pimp schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 21:55:
[...]

Ik word eerlijk gezegd steeds skeptischer over onchain analyses. Het is louter redeneren vanuit aanbod en houdt totaal geen rekening met macro-omstandigheden. Hoe zie jij dit?
Macro-omstandigheden zijn een extra factor bij iedere asset en ongeacht of je nou fundamenteel of technisch kijkt naar die asset.

Die "heilige" 200WMA (nu zo'n 22K) bijvoorbeeld kan makkelijk aan diggelen gaan op het moment dat Rusland bijv. toch een grote bom laat vallen of als straks blijkt dat we werkelijk een diepe recessie in schieten.

Persoonlijk ben ik voorstander van fundamentele (normaal kijk ik naar vrije kasstroom, voor crypto is dat dan onchain analyse) boven TA, maar je kunt niet ontkennen dat de prijsactie op kortere timeframes vaak prima te voorspellen is met TA.

[ Voor 4% gewijzigd door BTC100K2021 op 11-06-2022 08:37 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Nog +-2% van ETH af, dan wordt de 1W MA99 aangetikt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QTtaeuY-rYFdbMmRfJYUQoTbanw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jknKGHZN9DoUkz1O65y1z7CO.jpg?f=fotoalbum_large

Grote kans dat er vanaf hier nog 3-4% af gaat, dan een bounce, een wick onder de MA99 vormen, nog een iets verder stijging, dan verkopen en weer verder laten inzakken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
En daar is ie, de wick + bounce:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UBag04yOgGJNDO3o2GukReSYonA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ICEWkcLAZ0EJjpualqU5gi8n.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb wat ETH ingeslagen, nu hopelijk weer een stijging, dan verkopen en weer lager inkopen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bitcoin MA200 aangetikt + bounce:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dn4aBxmXIvlwFluEBKzw4PZzDLY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bF1Hi9ZEkta2rdLL2LJxeMvd.png?f=fotoalbum_large

Ik verwacht 100% zeker dat deze nogmaals getest gaat worden. De vraag is wel hoe hoog de bounce daaraan voorafgaand nog wordt, maar ik kijk het nog even aan voordat ik weer instap. Eerst een mooie wick eronder zien én bevestiging hebben dat de MA200 daarna geen weerstand wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 19:58
@Taro Hoe ziet een bevestiging eruit? Een wick begrijp ik, maar zie je dat? Bijvoorbeeld aan de volgende candle? Zie je dat aan de openingkoers van de candle daarna, want dan moet je een dag wachten.

Als hij er doorheen zakt, dat kan iedereen zien, maar wanneer weet je als het een bounce is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

Martine schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 00:20:
@Taro Hoe ziet een bevestiging eruit? Een wick begrijp ik, maar zie je dat? Bijvoorbeeld aan de volgende candle? Zie je dat aan de openingkoers van de candle daarna, want dan moet je een dag wachten.

Als hij er doorheen zakt, dat kan iedereen zien, maar wanneer weet je als het een bounce is?
Die wick is te zien tijdens de Corona dip in 2020. De weekly closes zijn boven de MA200 terwijl de dunne lijnen van de candle daaronder duidelijk te zien zijn.

Overigens geloof ik ook 100% dat we de MA200 nogmaals gaan testen (tijdens de volgende bear :+ ) (aangezien dit NK topic is: dit is een grap en niet naar handelen

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
Dank je! :)

Dus; als de wick er doorheen komt, maar de body niet, dan is het een bounce. Is deze opvatting correct?

Echter, dan zou je dus in dit geval een weekafsluiting moeten wachten voordat je een conclusie kan trekken. :?
Nou is dat niet helemaal waar, want je kan ook op korte tijdsintervallen kijken, maar klopt mijn redenering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
De meeste mensen kijken naar de daily close voor een afsluiting van een candle body. Kortere tijdsframes kan ook maar dat fluctueert veel meer

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ScuL
Mijn €0.02

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/weVcefZIhkOMKMfzqq3-fDQE9Zw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JRDwzIzyD3lSYykHC4hd2P11.png?f=fotoalbum_large

Deze daily candle zal een wick worden. We zijn onder de 200W MA geweest, en er nu weer boven. Ik neem aan dat de daily close morgen ergens in de 23k zal sluiten (hopelijk nog hoger).
Het was een redelijk intensieve "spring" . Als je kijkt naar wat basis TA is de RSI weer aan het klimmen, de MACD maakt een mooie ronding. De candles op de 1H & 4H hebben ook een curve en welhaast een V-vorm.

Tevens spelen nu de volgende dingen mee:
* de CPI cijfers van Woensdag zijn ingeprijsd
* we hebben een giga CME gap
* Celsius rekt en tijdelijke Binance withdrawals halt is ingeprijsd
* mega veel mensen zijn short wat kan leiden tot een short squeeze
* daarna krijgen we FOMO van mensen die bang zijn een koopje te missen

Nog wat TA, de prijs heeft een keurige falling wedge gevolgd. Technisch gezien is het target van een wedge het beginpunt op gelijke hoogte, dat zou betekenen dat BTC gestaag weer naar de 28k opkruipt en daarmee is de harde re-test en wick naar de 200W MA compleet

-edit-
nog een kanttekening; de algehele crypto market cap raakte vandaag $800B maar is inmiddels na de bounce weer omstreeks de $1T
(PS gebruik hier de Engelse getallen aangezien een biljoen in het Nederlands een ander getal is)

[ Voor 8% gewijzigd door ScuL op 14-06-2022 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:31

YES

Moderator General Chat
Martine schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 02:09:
Dank je! :)

Dus; als de wick er doorheen komt, maar de body niet, dan is het een bounce. Is deze opvatting correct?

Echter, dan zou je dus in dit geval een weekafsluiting moeten wachten voordat je een conclusie kan trekken. :?
Nou is dat niet helemaal waar, want je kan ook op korte tijdsintervallen kijken, maar klopt mijn redenering?
Een bevestiging/hertest van een bepaald support of resistance niveau is eigenlijk gewoon dat de koers er nogmaals op afketst na een eerdere test. Dat kan uiteraard op verschillende timeframes en daarbij is het voor zover ik weet, hoe hoger het timeframe, hoe waardevoller de hertest en bevestiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martine
Top, bedankt voor de antwoorden. Ik ga ermee aan de slag! :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Martine Dit is wat je wil zien:

Wick eronder, candlebody erboven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tMvV_5rfUuIgOl1B4vmCAenasNw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PHi7BS2r0c6ms9HRhSoEaYyT.png?f=fotoalbum_large

En dan op verschillende timeframes nog die MA200 testen. Die zit nu op 22.363, dus dat is nu gaande.

Als er bijv. nu een stijging volgt, dan een daling naar bijv. 22k en dat niveau houdt, dan kan je dat als support gaan zien en is de kans op een verdere stijging waarschijnlijk. Maar als dat bijv. op de 1H plaatsvindt, dan zegt dat op de 1D en 1W niets. Dus bij voorkeur nog een keer op een hoger timeframe testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-06 22:37
De 19k USD is zelfs kortstondig aangetikt, gekke tijden zo.

Daarnaast zat ik mij af vragen: bestaat er, naast het fenomeen dubbele top, ook zoiets als een dubbel dal (dooie kat stuiters niet mee geteld)?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
D_Jeff schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 00:00:
De 19k USD is zelfs kortstondig aangetikt, gekke tijden zo.

Daarnaast zat ik mij af vragen: bestaat er, naast het fenomeen dubbele top, ook zoiets als een dubbel dal (dooie kat stuiters niet mee geteld)?
Een dubbele top (double top), M patroon is een bearish patroon
Een dubbele bodem (double bottom), W patroon is een bullish patroon

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
We zijn inmiddels aardig op weg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p4oysuE5uZtQQVo2AN9fDFP9nj8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wi0K0LyPZlRCwOImFcpTTFDC.jpg?f=fotoalbum_medium

Gepost op 4 maart: PilatuS in "[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3"

Moet wel zeggen dat het goed hard gaat. Niet eens heel hard qua zakken, hoewel het flink gaat, maar meer qua hoe snel het gaat. Even een paar weken sideways en gelijk goed omlaag. In plaats van wat langer sideways. Eens zien of we ongeveer een herhaling kunnen krijgen van de vorige bearmarket of dat we toch lager gaan. Ook maar hopen dat de wereldeconomie het een beetje blijft houden. Een flinke recessie zal waarschijnlijk niet goed zijn voor BTC. Puur op basis van het geld ergens anders nodig hebben en minder snel in een risicovol iets stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
PilatuS schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 00:09:

Moet wel zeggen dat het goed hard gaat. Niet eens heel hard qua zakken, hoewel het flink gaat, maar meer qua hoe snel het gaat.

Een flinke recessie zal waarschijnlijk niet goed zijn voor BTC.
Ik denk dat het voornamelijk komt door het feit dat leverage traden veel populairder is nu dan in voorgaande cycles. Iedereen zit short. Er zijn mensen die hun volledige portfolio op dit moment in een 100x short hebben gegooid met als doel 10k.

Als je ook kijkt hoe snel die drops plaatsvinden, in sommige gevallen valt de prijs meer dan $1000 in minder dan een minuut, daar valt niet tegenop te bieden. De stijgingen daarentegen gaan veel meer gestaag, tenzij er een niveau geraakt wordt waar veel shorters liquideren of stop losses hebben en dan krijg je wel groene raketcandles.

De meeste whales in de cryptomarkt smullen van dit soort speculatie. Na zo veel rood moet het aantrekkelijk zijn om de retail markt met shorters te liquideren en juist de andere kant op te gaan.

-update-

Daily close min of meer op de 200W MA

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:57
ScuL schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 00:22:
[...]

Ik denk dat het voornamelijk komt door het feit dat leverage traden veel populairder is nu dan in voorgaande cycles. Iedereen zit short. Er zijn mensen die hun volledige portfolio op dit moment in een 100x short hebben gegooid met als doel 10k.

Als je ook kijkt hoe snel die drops plaatsvinden, in sommige gevallen valt de prijs meer dan $1000 in minder dan een minuut, daar valt niet tegenop te bieden. De stijgingen daarentegen gaan veel meer gestaag, tenzij er een niveau geraakt wordt waar veel shorters liquideren of stop losses hebben en dan krijg je wel groene raketcandles.

De meeste whales in de cryptomarkt smullen van dit soort speculatie. Na zo veel rood moet het aantrekkelijk zijn om de retail markt met shorters te liquideren en juist de andere kant op te gaan.

-update-

Daily close min of meer op de 200W MA
Of zou het kunnen dat de wereldeconomie langs de afgrond schuurt, we torenhoge inflatie hebben en er een goede mogelijkheid is op (verdere) renteverhogingen? Wie weet gaat zelfs de ECB er aan beginnen... ;)
Er is de afgelopen jaren meer institutioneel geld BTC ingestroomd, vergeleken met eerdere bullruns. BTC is gewoon veel gevoeliger voor macro-economische ontwikkelingen.

20K was een van de koersdoelen, het verbaast mij dat we er zo snel zijn gekomen, maar het kan niet als een verrassing komen dat we het gehaald hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
Verbaasd mij achteraf ook wel, vooral omdat er toch ook wel heel grote jongens in zitten die niet verkopen. Maar de markt is eigenlijk volwassener geworden en je hebt meer leverage en meer partijen die af en toe wel moeten verkopen.

Nu een ongekende rente verhoging, zou hij door de bodem heen gaan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
DarkShadow schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 21:47:
Verbaasd mij achteraf ook wel, vooral omdat er toch ook wel heel grote jongens in zitten die niet verkopen. Maar de markt is eigenlijk volwassener geworden en je hebt meer leverage en meer partijen die af en toe wel moeten verkopen.

Nu een ongekende rente verhoging, zou hij door de bodem heen gaan?
75bps was de marktverwachting (ergo ingeprijsd) dus nee. Althans, hij kan verder dalen, maar dat is niet toe te schrijven aan deze 'ongekende verhoging'. Onthoud ook dat de bodem van (andere) risk on assets pas in zicht is als inflatie is uitgetopt. Dat weten we voorlopig nog niet, dus prima kans dat er nog meer downside komt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ScuL
P.K. schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:18:
[...]

Of zou het kunnen dat de wereldeconomie langs de afgrond schuurt, we torenhoge inflatie hebben en er een goede mogelijkheid is op (verdere) renteverhogingen? Wie weet gaat zelfs de ECB er aan beginnen... ;)
Er is de afgelopen jaren meer institutioneel geld BTC ingestroomd, vergeleken met eerdere bullruns. BTC is gewoon veel gevoeliger voor macro-economische ontwikkelingen.

20K was een van de koersdoelen, het verbaast mij dat we er zo snel zijn gekomen, maar het kan niet als een verrassing komen dat we het gehaald hebben.
Ja natuurlijk spelen de macro-economische factoren mee, anders zouden we nog op 40k zitten.
Het interessante is natuurlijk dat BTC maxis altijd spreken over "a hedge against inflation" maar nu de inflatie zo extreem is BTC net zo hard mee schuift als de rest.

De DXY zit overigens redelijk op zijn top weer, en die moet naar beneden wil crypto weer omhoog kunnen.

Ik ben in mijn bloed een perma-bull en als de koers op dit niveau blijft ga ik de komende weken/maanden flink mijn portfolio opbouwen met meer BTC maar vooral ETH. Kan me niet indenken dat ik de enige ben

Als je op Twitter kijkt is het sentiment "crypto is dood" en "we gaan naar 4k" en nog meer van die onzin. Dat is in vorige situaties juist het teken geweest dat we de bodem hebben bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
ScuL schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 23:58:
[...]

Ja natuurlijk spelen de macro-economische factoren mee, anders zouden we nog op 40k zitten.
Het interessante is natuurlijk dat BTC maxis altijd spreken over "a hedge against inflation" maar nu de inflatie zo extreem is BTC net zo hard mee schuift als de rest.

De DXY zit overigens redelijk op zijn top weer, en die moet naar beneden wil crypto weer omhoog kunnen.

Ik ben in mijn bloed een perma-bull en als de koers op dit niveau blijft ga ik de komende weken/maanden flink mijn portfolio opbouwen met meer BTC maar vooral ETH. Kan me niet indenken dat ik de enige ben

Als je op Twitter kijkt is het sentiment "crypto is dood" en "we gaan naar 4k" en nog meer van die onzin. Dat is in vorige situaties juist het teken geweest dat we de bodem hebben bereikt.
Dat laatste is inderdaad een prima indicator. Toch is dat pas iets van deze week, het sentiment kan nog wel langer een douw gebruiken om iedere tante Truus uit te roken. ;)

Ook is het, denk ik, nog te vroeg om te roepen dat we al op de bodem zitten. Bodemvorming kost tijd, het is niet een kwestie van alleen een wick, er staat nog geen bodem nu, laat staan een opvolgende hogere bodem. Er zijn fundamentele economische problemen die tijd nodig hebben om zich op te lossen. Dat kan maanden duren. (zie ook de periode na de bearmarket 2018/19, dat was maanden sukkelen)

Als je kijkt naar PA, elke keer als er hoog volume is gaan we naar beneden, in de buurt van belangrijke niveaus wordt er altijd een doorbraak naar beneden geforceerd met grof geweld, of een uitbraak naar boven voorkomen. (het is dus duidelijk welke richting de grote jongen hebben gekozen voor nu)
Technisch gezien staat sowieso het koersdoel van de eerder afgeronde vlag (16K uit mn hoofd) nog open.
Macro-economisch zitten we met een -nog- niet-afnemende inflatie en de daarbij op de loer liggende renteverhogingen.

Het is geen gegeven dat we lager gaan, maar wel iets om in het achterhoofd te houden.
(desalniettemin ga je natuurlijk over een paar jaar heel blij zijn als je op 22K gekocht hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 19:18
P.K. schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:00:
[...]
het sentiment kan nog wel langer een douw gebruiken om iedere tante Truus uit te roken. ;)
Heheh!

En om deze post toch wat inhoud te geven een stukje sentiment: ik ben namelijk toch wel heel erg benieuwd wat er als de rook weg is allemaal overblijft. Uiteraard vind ik dat mijn projectjes het allemaal erg goed doen. Niet zozeer financieel maar wel functioneel. Ik blijf het nut er van inzien ook al stuitert de waarde erg op en neer. Juist doordat de community zich er helemaal niks van aan lijkt te trekken en lekker doormoddert met allerlei leuke dingen doet me goed. Ik zit er echt voor de lange termijn in en heb al heel lang niks gekocht maar ik begin de neiging te krijgen er weer wat bij te schnabbelen. Eens kijken of de prijzen een beetje stabiliseren komende maand(en)

Hallo met Tim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-05 10:59
Pkunk schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:55:
[...]

Heheh!

En om deze post toch wat inhoud te geven een stukje sentiment: ik ben namelijk toch wel heel erg benieuwd wat er als de rook weg is allemaal overblijft. Uiteraard vind ik dat mijn projectjes het allemaal erg goed doen. Niet zozeer financieel maar wel functioneel. Ik blijf het nut er van inzien ook al stuitert de waarde erg op en neer. Juist doordat de community zich er helemaal niks van aan lijkt te trekken en lekker doormoddert met allerlei leuke dingen doet me goed. Ik zit er echt voor de lange termijn in en heb al heel lang niks gekocht maar ik begin de neiging te krijgen er weer wat bij te schnabbelen. Eens kijken of de prijzen een beetje stabiliseren komende maand(en)
90+% of zo verdwijnt in een bear. Kijk eens wat er nog over is van 2017 (en dan ook excl. de namen die er nog wel zijn, maar eigenlijk zombieprojecten zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
P.K. schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:00:
[...]

Dat laatste is inderdaad een prima indicator. Toch is dat pas iets van deze week, het sentiment kan nog wel langer een douw gebruiken om iedere tante Truus uit te roken. ;)
Dit is een prachtig schoolvoorbeeld
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/847358781133553694/986977603829239848/unknown.png

:9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01:03
ScuL schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:57:
[...]

Dit is een prachtig schoolvoorbeeld
[Afbeelding]

:9
4k is wel wat extreem, op dat niveau zullen er zoveel mensen instappen dat we dat niet gaan halen lijkt me.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Daar ging de 20k. Er is nog nooit eerder echt een aanzienlijke close onder de MA200 geweest, dit wordt of de eerste, of Bitcoin krabbelt voor morgenavond weer boven of richting de 22.6k.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JP1WLDswsFPNqS57SM9T6FeHt-I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7HnCxBWTVov8zF1cAXxN2z3c.png?f=fotoalbum_large

Hiermee is overigens de oude 2017/2018 ATH ook getest, dat heeft wel waarde richting de toekomst. Nu hopen dat het geen resistance wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door Taro op 18-06-2022 09:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
P.K. schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:18:
[...]

Het lijkt er op nu regulier geld weer wat gaat opleveren velen toch weer gewoon teruggaan naar gereguleerde currencies. Het hele gedecentraliseerde verhaal rondom crypto speelt hoogstens bij een paar idealisten. De rest speculeert er gewoon mee en stapt net zo makkelijk weer over naar iets anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Ik begrijp niet goed waarom de BTC.D de laatste week zo zakt.
Bij dit soort taferelen zou ik net het omgekeerde verwachten.
Zijn mensen momenteel gewoon echt zo snel 'verleid' door de 'lage' altcoin prijzen, of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:00

HollovVpo1nt

I like gadgets

Edit: verkeerde topic

[ Voor 72% gewijzigd door HollovVpo1nt op 18-06-2022 11:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:56

knakworst

Get more sats!

Slonzo schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:53:
Ik begrijp niet goed waarom de BTC.D de laatste week zo zakt.
Bij dit soort taferelen zou ik net het omgekeerde verwachten.
Zijn mensen momenteel gewoon echt zo snel 'verleid' door de 'lage' altcoin prijzen, of mis ik iets?
De grootste pijn moet nog komen denk ik. Bij de voroge btc ath's volgden de alts ook wat later.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Heb de MA300 (Onderste groene lijn) er maar even bijgehaald, die staat nu op +-16.500 USD:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MLWuEjyH7hiOUoIktb31jvNDRwQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hygzhKxHGf9EMq2Loc2gyGsg.png?f=fotoalbum_large

Bij de COVID dip was deze relevant, nu mogelijk opnieuw.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Nopheros schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:23:
[...]

4k is wel wat extreem, op dat niveau zullen er zoveel mensen instappen dat we dat niet gaan halen lijkt me.
Denk je? In tijden van zware inflatie, aankomende recessie, hard oplopende rentes (die staatsobligaties veel aantrekkelijker maken dan volatiele assets als crypto), quantitative tightening, hard ineten op spaargelden door consumenten, enorme energiekosten waar BTC erg hard van afhankelijk is? En financiële instellingen die onder druk komen te staan door hun beursverliezen, en opdracht krijgen van hun risk desks om hoog volatiele assets te liquideren?

Ik heb nooit in BTC gezeten, dat moet ik er even bij zeggen Heb er altijd veel teveel problemen in gezien, zeker omdat er zoveel technische problemen zijn dat BTC gewoon technisch ongeschikt is als betaalmiddel, dus dat ik de achtergrond van waaruit ik dit commentaar plaats...

Maar ik denk dat BTC nooit meer 68k gaat zien, en durf zelfs te stellen dat ik verbaasd ben als de komende 10 jaar de waarde van BTC ooit weer boven de 10k uitkomt. Ja dat betekent dat ik verwacht dat de waarde ruim onder de 10k gaat zakken.

Het is echt een andere wereld. Bitcoin heeft nooit bestaan buiten een compleet idiote periode van 14 jaar waarbij gratis geld, lage rentes en opkoopprogrammas het monetair beleid vormden en dat is zojuist compleet op de kop gezet

[ Voor 3% gewijzigd door DutchManticore op 18-06-2022 18:30 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
DutchManticore schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 18:20:
[...]

Maar ik denk dat BTC nooit meer 68k gaat zien, en durf zelfs te stellen dat ik verbaasd ben als de komende 10 jaar de waarde van BTC ooit weer boven de 10k uitkomt. Ja dat betekent dat ik verwacht dat de waarde ruim onder de 10k gaat zakken.
Even quoten voor het nageslacht ;)
Het is echt een andere wereld. Bitcoin heeft nooit bestaan buiten een compleet idiote periode van 14 jaar waarbij gratis geld, lage rentes en opkoopprogrammas het monetair beleid vormden en dat is zojuist compleet op de kop gezet
Hoewel ik je punt begrijp en het er zelfs deels mee eens ben, laat je imho wel twee belangrijke factoren achterwege:
  1. De dollar en euro gaan door alle huidige problemen sowieso enorm naar beneden qua koopkracht, waardoor die 10k voor 1 Bitcoin (als asset) in de komende 10 jaar makkelijker te houden gaat zijn, tenzij de grotere partijen permanent uitstappen.
  2. "Het is echt een andere wereld" > deze uitspraak wordt na heftige gebeurtenissen keer op keer gedaan. Een recente was de pandemie. Werk je ook weer verplicht op kantoor? Mensen blijven terugvallen in gewoontes en naar hacks zoeken. En hebberigheid blijft natuurlijk een ding.
Dit zeg ik wel met als achtergrond dat Bitcoin momenteel een asset is en geen betaalmiddel (in ieder geval niet een serieus betaalmiddel).

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@DutchManticore Het mooie van bearmarkets is dat mensen die er geen vertrouwen meer in hebben verkopen en anderen die er wél vertrouwen in hebben deze orders opkopen. Steeds lager en lager. Op een gegeven moment komt er een ommekeer. Niet alleen in de koers, maar ook in de omstandigheden en wereldwijde variabelen. Dan stijgt de prijs weer. En dan kan je beginnen over pyramides, tulpen, macro economie, bubbles, rente, Putin, beurzen, huizenprijzen, etc. maar als Bitcoin maar laag genoeg gaat zijn er altijd nieuwe instappers die de vorige ATH in gedachte hebben.

Des te dichter bij de 0, des te meer kopers. Iedereen kent de "Bitcoin gaat naar 0" en "Bitcoin is dood" uitspraken wel. Dat gaat echt niet snel gebeuren, this time it's not different. Uiteraard prima dat je er niets in ziet en zelf niet mee doet, maar, onderschat de wereld erachter niet.

Met pensioenen, aandelen, bedrijven en grondstoffen wordt ook enorm gespeculeerd. En dat vinden veel mensen prima. Maar de werelden zijn niet zo heel anders. Waarom is aandeel X tijdens een bullrun veel meer waard dan tijdens een bearmarket en anticipeert iedereen er op dat over Y jaar de prijs toch wel weer hoger zal zijn?

Goud: Men graaft er complete gebieden voor af, verbruikt miljoenen liters diesel, water, materiaal, etc. om het daarna ergens in een kluis neer te leggen en er waarde aan toe te kennen. En toch stijgt en daalt de prijs afhankelijk van de fase waarin de markt zich bevindt.

Ik investeer liever in Bitcoin met de kans dat die binnen afzienbare tijd naar 0 gaat, dan er niets in te investeren en binnen 2-3 jaar een nieuwe ATH te missen. En de nieuwe generatie doet hier ook aan mee. Standaard aandelen raken uit de gratie. Afijn, ik hoef het niet verder toe te lichten, want ik gun iedereen zijn eigen visie, maar, zit inmiddels wat jaren in dit wereldje en ik zou het niet hebben willen missen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JW04
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10:55
[...]

Denk je? In tijden van zware inflatie, aankomende recessie, hard oplopende rentes (die staatsobligaties veel aantrekkelijker maken dan volatiele assets als crypto), quantitative tightening, hard ineten op spaargelden door consumenten, enorme energiekosten waar BTC erg hard van afhankelijk is? En financiële instellingen die onder druk komen te staan door hun beursverliezen, en opdracht krijgen van hun risk desks om hoog volatiele assets te liquideren?

Ik heb nooit in BTC gezeten, dat moet ik er even bij zeggen Heb er altijd veel teveel problemen in gezien, zeker omdat er zoveel technische problemen zijn dat BTC gewoon technisch ongeschikt is als betaalmiddel, dus dat ik de achtergrond van waaruit ik dit commentaar plaats...

Déjà vu uit eerder beermarkets. Elke keer was het over en voorbij. BTC zou nooit meer de $1.000 halen.. Wellicht dat de bodem dan toch al in de buurt komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
[...]

Als je zo bearish bent op Bitcoin, hoe denk je dan over tech stocks en andere equities (S&P500)? Bitcoin de komende jaren niet boven de 10k staat voor mij gelijk aan S&P richting de 2000 en de jaren erna niet boven de ~3000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Twee interessante tweets over de huidige dump en over de BTC.D die tikjes krijgt.

Allereerst, het lijkt erop dat miners dumpen aangezien minen met deze energieprijzen én een lage nominale BTC waarde niet erg rendabel is:

Waarom houden alts zich relatief kranig? Het zou kunnen dat benodigde diepe liquiditeit een rol speelt ten tijde van grote partijen die collateral moeten verkopen of geliquideerd worden (denk aan een 3AC):

De realized price is overigens ook alweer gepasseerd, in het verleden een mooie bottom indicator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Het bizarre is dat mensen op dit niveau massaal blijven shorten, hoe laag wil je het krijgen?
Whales met hun liefde voor liquidaties gaan hier van smullen zodra het tij keert.

Als je kijkt naar de verhouding spot CVD vs perp dan wordt er nu super veel cash bijgekocht terwijl de leverage traders de andere kant op willen, een super explosief kruidvat.

Macro-technisch lijkt de S&P500 een beetje te stabliseren (3500 punten is de 200WMA) en ook de inflatiecurve rondt at rond de 8.5%.
Als de beurzen een klein beetje groen laten zien volgende week dan zal crypto ook weer opfleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marve79
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07-02 10:04
ScuL schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 22:07:
Het bizarre is dat mensen op dit niveau massaal blijven shorten, hoe laag wil je het krijgen?
Whales met hun liefde voor liquidaties gaan hier van smullen zodra het tij keert.

Als je kijkt naar de verhouding spot CVD vs perp dan wordt er nu super veel cash bijgekocht terwijl de leverage traders de andere kant op willen, een super explosief kruidvat.

Macro-technisch lijkt de S&P500 een beetje te stabliseren (3500 punten is de 200WMA) en ook de inflatiecurve rondt at rond de 8.5%.
Als de beurzen een klein beetje groen laten zien volgende week dan zal crypto ook weer opfleuren.
Tot de volgende renteverhoging (of aankondiging)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Marve79 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 22:21:
[...]

Tot de volgende renteverhoging (of aankondiging)
Dat doet op een gegeven moment helemaal niets meer met de prijs. Iedereen weet nu allang dat we naar 4 a 5 % gaan in hikes van .75%.
Moeten nu nog 1 dikke naald krijgen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Ik begin er toch aan te twijfelen. Had veel vertrouwen in de cycles en 200 weekly etc. Nu wordt dat geïnvalideerd, maar eigenlijk staan we mogelijk nog maar aan het begin van we significante drop in de markt. (Nu-30, maar 2008 was al -50).

En ik realiseer me dat crypto eigenlijk nog nooit een serieuze recessie heeft mee gemaakt. De COVID crash was elkaar iets van een 30 dagen drop en ook direct de enige keer dat hij heel even onder de 200 weekly kwam (geen close).

Het herstel was heel krachtig en snel, puur door de money printer. Dat ga je nu ook niet zien.

Dus ik ben mijn verwachting aan het bijstellen, stap niet uit, maar ga wel iets rustiger aan doen met m’n dca. (Want alleen geld wat ik echt kan missen en voor een recessie moet ik simpelweg als freelancer iets meer buffer opbouwen).

Ik sluit 4k btc en 80 dollar eth niet langer uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• multynoob
  • Laatst online: 06:46

multynoob

Steam: ThePunkPantherNL

ScuL schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 23:58:
[...]

Daarom geloof ik niet meer in bitcoin, eerst was het een betaalmiddel, daarna een hedge tegen inflatie, een asset enz enz. Het komt allemaal niet uit. In de onderliggende technologie geloof ik wel, maar het geloof in bitcoin is weg. Zie het nu meer als leuk om mee te speculeren, meer niet.

Steam: ThePunkPantherNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
ScuL schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 22:07:

Zo heel raar is dat toch niet, die traders houden zich gewoon aan de simpelste regel. ;)

Bearmarket > alleen verkopen/shorten
Bullmarket > alleen kopen/long

Traden op een stijging is nu niks meer dan speculatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
[...]

Wat verwacht je dat er gebeurd als de dollar of euro en aandelen/vastgoed de zware klappen krijgt ? Een goedkope crypto kan een uitweg zijn dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchManticore
Palindrome schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:34:
[...]

Wat verwacht je dat er gebeurd als de dollar of euro en aandelen/vastgoed de zware klappen krijgt ? Een goedkope crypto kan een uitweg zijn dan.
Zou inderdaad maar zo kunnen.
Het grote probleem dat ik daarmee zie is dat met name BTC zo extreem afhankelijk is van de energie prijzen en dat ik die voorlopig niet lager zie worden.

Denk dat dit hard blijft drukken op de koers.
Maar het blijft erg lastig hoor, zeker omdat Bitcoin over het algemeen door mensen wordt getraded die gewoon minder verstand hebben van de klassieke markt en dus ook anders op marktevents reageren

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DutchManticore
Jedi_Pimp schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 20:24:
[...]

Als je zo bearish bent op Bitcoin, hoe denk je dan over tech stocks en andere equities (S&P500)? Bitcoin de komende jaren niet boven de 10k staat voor mij gelijk aan S&P richting de 2000 en de jaren erna niet boven de ~3000.
Inderdaad daar ben ik niet veel positiever.
Ik heb in het beleggen op de beurs topic inderdaad net een heel verhaal geschreven over hoe ik verwacht dat SPX ruim onder de 3000 gaat duiken (2200-2800?)

Heb ook vrij heftige posities ingenomen.

Huis verkocht met flinke overwaarde en nu weer huren, complete aandelenportefeuille geliquideerd in november, 60% van de resulterende cash in USD gestopt en SPY puts voor nov-dec 2022 met een strike van 260-300

Ben ervan overtuigd dat het monetaire beleid van de laatste 14 jaar heel veel bubbels heeft opgeblazen en dat deze allemaal in gaan zakken.

Daarna gaat het lang duren voordat we weer ATHs gaan zien denk ik

Maar de tijd gaat het leren 🤷🏻‍♂️

[ Voor 15% gewijzigd door DutchManticore op 19-06-2022 16:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkShadow
Heel heftige posities. Natuurlijk niet gezegd dat de dollar of euro de veiligste haven is, er is nog altijd 10% inflatie, dus rijk wordt je er niet van.

Maar goed, weet niet wat je verder kan doen, goud misschien. We gaan het zien wat er gaat gebeuren, zou me ook niets verbazen als ze alsnog een bailout verzinnen, of als die great reset er wel echt komt als alles naar de klote gaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ScuL
P.K. schreef op zondag 19 juni 2022 @ 09:48:
[...]

Traden op een stijging is nu niks meer dan speculatie.
Imo is shorten nu hetzelfde als longen op 69k. Als we al niet op de bodem zitten dan is de bodem erg dichtbij. Veel minder ruimte om winst te pakken en een grote kans dat je betrapt raakt ;)

Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/847358781133553694/988190216844095488/FB_IMG_1655673294805.jpg?width=1019&height=676

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1032405

DutchManticore schreef op zondag 19 juni 2022 @ 15:45:
[...]

Inderdaad daar ben ik niet veel positiever.
Ik heb in het beleggen op de beurs topic inderdaad net een heel verhaal geschreven over hoe ik verwacht dat SPX ruim onder de 3000 gaat duiken (2200-2800?)

Heb ook vrij heftige posities ingenomen.

Huis verkocht met flinke overwaarde en nu weer huren, complete aandelenportefeuille geliquideerd in november, 60% van de resulterende cash in USD gestopt en SPY puts voor nov-dec 2022 met een strike van 260-300

Ben ervan overtuigd dat het monetaire beleid van de laatste 14 jaar heel veel bubbels heeft opgeblazen en dat deze allemaal in gaan zakken.

Daarna gaat het lang duren voordat we weer ATHs gaan zien denk ik

Maar de tijd gaat het leren 🤷🏻‍♂️
Haha damn, jij speelt het spel op een ander niveau. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.K.
ScuL schreef op zondag 19 juni 2022 @ 23:51:
[...]

Imo is shorten nu hetzelfde als longen op 69k. Als we al niet op de bodem zitten dan is de bodem erg dichtbij. Veel minder ruimte om winst te pakken en een grote kans dat je betrapt raakt ;)

[Afbeelding]
Zie alleen het negativisme zelfs in dit topic al ;) Emotie neemt vaak de overhand bij extreme koersveranderingen.

Verder eens met je vergelijking. Ik zou nu ook zeker niet meer gaan shorten, aangezien we inderdaad in een zone zitten waar heel goed een bodem zou kunnen komen.

(Sowieso niet teveel met dat soort hefboomproducten aan de slag. This IS financial advice)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-06 20:33
Dave the Wave begint langzaam positief te worden. Daar waar hij tijdens de bull als 1 vd eerste pessimistisch werd en achteraf gelijk kreeg. Load up folks
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_2TiqfkENxSJvivn7ooD5PkZP5A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4eHKakLu8HftsCRPoYj3eAOp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
Toch knap. BTC extreem volatiel op het moment en toch elke keer dat ik kijk staat hij op ongeveer 20600 haha

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P.K.
r0bb schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:01:
Dave the Wave begint langzaam positief te worden. Daar waar hij tijdens de bull als 1 vd eerste pessimistisch werd en achteraf gelijk kreeg. Load up folks
[Afbeelding]
Dat model was een goede houvast geweest als we in rustig vaarwater zaten, maar vind het nogal riskant om hier op te varen. We zitten in een bijzonder macro-economische klimaat, waarvan niemand weet wanneer dat voorbij zal zijn. Tot die tijd is verder slecht nieuws, verder dalende beurzen en dus ook verder dalende Bitcoin, wel iets om in je achterhoofd te houden.

Technisch staan we dan wél op een punt waar een bodem goed mogelijk is, bij de oude ATH uit 2017 die vooralsnog fungeert als steun, echter is er ook nog wat unfinished business. De eerder dit jaar voltooide vlag heeft een koersdoel rond de 12K. Dat koersdoel valt toevallig, of niet, samen met een oude trendlijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XhFKyY27mnDisOnO-D7ohdHIdzM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XseUIslk0LvT8KNAbbJDJDGm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z0V5YhtcBEI8NVUEuiCzbDne7yM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h4xhXraDI8oCaRsDo6GG6ZiK.png?f=fotoalbum_large

Na een koersval als deze is een relief rally niet vreemd, dus er is zeker een kans op een kortstondige stijging, maar tot 28K kan dat zonder significante betekenis.
Voordat je kan spreken van een veranderend sentiment, heb je een close boven 28K nodig of -na een stijging- een hogere bodem dan 20K. Dat zijn signalen die op sterkte zouden duiden, vooralsnog zijn die er niet.

Mocht je van een gokje houden is dit wel een zone om te kopen (net als 12K en 9K dat zouden zijn), maar de signalen op een kentering zijn er niet echt. Het blijft speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unrealbe
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-05 11:34
Een vraagje, ik had jaren geleden wat bitcoin gekocht en verkocht via bitstamp (helaas uitgestapt voor de mooie winsten). Is bitstamp nog steeds een aan te raden site om coins te kopen en verkopen? Of is er ondertussen een andere consensus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-05 00:26
Misschien dat het hier al voorbij is gekomen, maar: Circle, van USDC, komt eind deze maand met de stablecoin EUROC af. Op ethereum als een ERC-20 token.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andru123
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:23
Bitcoin markt is beetje gepropt door mensen als Bankman-Fried die ponzie-scheme-achtiger bedrijven redden. Jammer, van mij mogen die allemaal falen, om iets zuivere markt te maken.
“Greater fool theorie” werkt blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-06 12:11
unrealbe schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:28:
Een vraagje, ik had jaren geleden wat bitcoin gekocht en verkocht via bitstamp (helaas uitgestapt voor de mooie winsten). Is bitstamp nog steeds een aan te raden site om coins te kopen en verkopen? Of is er ondertussen een andere consensus?
Ik weet niet of dit meer in de SC thuishoort maar ik ben nog steeds uitermate tevreden met Bitstamp. Genoeg liquiditeit en supersnelle Sepa

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-06 18:46

resusaapje

h less

Coinbase will introduce some changes required by local regulations

Starting on June 27, Coinbase will introduce some changes required by local regulations. Specifically, when you send crypto outside of Coinbase, we are required to ask you for the name and physical address of the recipient and the purpose of transfer. In certain cases we may require you to link a Coinbase Wallet to your main Coinbase account in order to send crypto assets off the Coinbase platform. This allows us to verify that you control the Coinbase Wallet that is receiving the crypto assets, which is a requirement under Dutch regulations.

What the actual fuck!

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens1970
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10:06
resusaapje schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 07:21:
Coinbase will introduce some changes required by local regulations

Starting on June 27, Coinbase will introduce some changes required by local regulations. Specifically, when you send crypto outside of Coinbase, we are required to ask you for the name and physical address of the recipient and the purpose of transfer. In certain cases we may require you to link a Coinbase Wallet to your main Coinbase account in order to send crypto assets off the Coinbase platform. This allows us to verify that you control the Coinbase Wallet that is receiving the crypto assets, which is a requirement under Dutch regulations.

What the actual fuck!
Vergelijkbaar met wat Bitvavo wil weten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-05 22:06

filthy rich

löp wa los

Staat de aex in t groen of zo?

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
Ja gaat beter dan verwacht op de markten. Prognose op reccesie lijkt ook goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaes
  • Laatst online: 01-06 18:37

Chaes

#HODL

Palindrome schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:17:
[...]

Ja gaat beter dan verwacht op de markten. Prognose op reccesie lijkt ook goed.
Welnee.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bitcoin zat enige tijd geleden in een range (groene box), die zich nu waarschijnlijk op het huidige niveau gaat herhalen (oranje box). Wel verwacht ik een uitbraak naar de MA200 (+-22.4k), daar een wick boven, dan waarschijnlijk terug in de box, de onderkant (MA300 @ 17k) testen en dan is het erop of eronder.

Vanaf dat punt kan wat mij betreft de volgende bullrun weer starten.

Daily:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dhh98zzfXNquZUH_iyreoS4CuXA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aqLUAMgIElot7JrN5Wio92VS.png?f=fotoalbum_large

En de weekly:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FLg98gjFsm5pSCKrOUccyisFgp0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i3jJdoju85G6ch7Yt31HqhlB.png?f=fotoalbum_large

En de monthly:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_oWoh5TltUu4w7zpz1ARhFjA9t0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5knRhzqntXFUV2OOYGJpHsKD.png?f=fotoalbum_large

Als dit inderdaad zo uitspeelt dan is dit een goede range om weer gaandeweg in te stappen. Hou wel rekening met een daling tot 15k (17k minus wick) of zelfs nog een stuk lager, dus blijf voorzichtig.

Mocht Bitcoin verder dalen vanaf het huidige punt, dan kunnen er nog vele tientallen procenten van de alts af, dus ga niet mee in de fomo, de kans op een buy high, sell low wordt daardoor erg hoog.

Ik ben 2 maanden geleden al begonnen met DCA'en, dat ga ik nu langzaam opschalen. De bodem exact timen kan je nooit en voorkom ook dat je nu alles er al in knalt, want mocht er nog een mooie daling volgen dan wil je wel extra bij kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:28

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik begin idd ook weer langzaam te geloven in wat bijkopen. Ben benieuwd of we op dit niveau blijven hangen. Sowieso eerst even de “gouden ouden” regel afwachten dat koersen pas in de herfst weer stijgen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bij heel veel alts zie je dat ze nu op de listing prijs bij bijv. Binance hangen, of op een niveau waarbij het volgende level echt een enorm stuk lager is.

3 voorbeelden:

BNB:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fXZy009ETdsDtELvCOhPdzDwmSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NzrK4BR3hHGSJhXxIqzla0TW.jpg?f=fotoalbum_large

SOL:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x7m2-XdGezNPp_iskj7SMHdqGic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dzu2xwFvbNxrWBVykaQVQzpA.jpg?f=fotoalbum_large

BIFI:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9QkTsLJardLkLRoAV_JmVTphTQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nfsiZofYJeAN8oJQE11N8Liz.jpg?f=fotoalbum_large

Kijk maar op de weekly bij een willekeurige alt, grote kans dat het er soortgelijk uit ziet...

Als Bitcoin nog een klapper naar beneden maakt dan verwacht ik echt dat vele alts nog een enorme duikeling omlaag maken. BNB kan bijv. van de huidige 237 USD prima terug naar 138 of 67 USD zakken. BNB is echter tov BTC nog redelijk overeind gebleven, dus is misschien net een verkeerd voorbeeld, maar veel alts bleven nog relatief (Ja, relatief, al kan je de daling natuurlijk nu al enorm vinden ;) ) goed overeind, daar kan dus ineens verandering in komen. Blijf voorzichtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Taro schreef op zondag 26 juni 2022 @ 19:54:
Bij heel veel alts zie je dat ze nu op de listing prijs bij bijv. Binance hangen, of op een niveau waarbij het volgende level echt een enorm stuk lager is.

3 voorbeelden:

BNB:
[Afbeelding]

SOL:
[Afbeelding]

BIFI:
[Afbeelding]

Kijk maar op de weekly bij een willekeurige alt, grote kans dat het er soortgelijk uit ziet...

Als Bitcoin nog een klapper naar beneden maakt dan verwacht ik echt dat vele alts nog een enorme duikeling omlaag maken. BNB kan bijv. van de huidige 237 USD prima terug naar 138 of 67 USD zakken. BNB is echter tov BTC nog redelijk overeind gebleven, dus is misschien net een verkeerd voorbeeld, maar veel alts bleven nog relatief (Ja, relatief, al kan je de daling natuurlijk nu al enorm vinden ;) ) goed overeind, daar kan dus ineens verandering in komen. Blijf voorzichtig...
Gezien macro-economische stand van zaken kan het best enige tijd duren voordat Bitcoin écht weer de weg omhoog vindt. Op de vorige bearmarkets volgde ook een lange bodemvorming/accumulatie fase.
De hele zomer sideways in de range 12k-28k bijvoorbeeld zou niet heel raar zijn.
Dat geeft ook voldoende tijd om de alt-coins verder te laten zakken.

Met alts lijkt het mij sowieso verstandig te wachten totdat BTC op z'n minst een overduidelijke bodem heeft gezet.
Pagina: 1 ... 49 ... 99 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!