@
DutchManticore Het mooie van bearmarkets is dat mensen die er geen vertrouwen meer in hebben verkopen en anderen die er wél vertrouwen in hebben deze orders opkopen. Steeds lager en lager. Op een gegeven moment komt er een ommekeer. Niet alleen in de koers, maar ook in de omstandigheden en wereldwijde variabelen. Dan stijgt de prijs weer. En dan kan je beginnen over pyramides, tulpen, macro economie, bubbles, rente, Putin, beurzen, huizenprijzen, etc. maar als Bitcoin maar laag genoeg gaat zijn er altijd nieuwe instappers die de vorige ATH in gedachte hebben.
Des te dichter bij de 0, des te meer kopers. Iedereen kent de "Bitcoin gaat naar 0" en "Bitcoin is dood" uitspraken wel. Dat gaat echt niet snel gebeuren, this time it's not different. Uiteraard prima dat je er niets in ziet en zelf niet mee doet, maar, onderschat de wereld erachter niet.
Met pensioenen, aandelen, bedrijven en grondstoffen wordt ook enorm gespeculeerd. En dat vinden veel mensen prima. Maar de werelden zijn niet zo heel anders. Waarom is aandeel X tijdens een bullrun veel meer waard dan tijdens een bearmarket en anticipeert iedereen er op dat over Y jaar de prijs toch wel weer hoger zal zijn?
Goud: Men graaft er complete gebieden voor af, verbruikt miljoenen liters diesel, water, materiaal, etc. om het daarna ergens in een kluis neer te leggen en er waarde aan toe te kennen. En toch stijgt en daalt de prijs afhankelijk van de fase waarin de markt zich bevindt.
Ik investeer liever in Bitcoin met de kans dat die binnen afzienbare tijd naar 0 gaat, dan er niets in te investeren en binnen 2-3 jaar een nieuwe ATH te missen. En de nieuwe generatie doet hier ook aan mee. Standaard aandelen raken uit de gratie. Afijn, ik hoef het niet verder toe te lichten, want ik gun iedereen zijn eigen visie, maar, zit inmiddels wat jaren in dit wereldje en ik zou het niet hebben willen missen
Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen