[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 47 ... 98 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
_Drake_ schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:53:
[...]

Mhh ik bedoel denk niet zo zeer schaarste maar de hoeveelheid bitcoin die vrij komt per tijdseenheid gezien er minder gemined zal worden, fout vanuit mijn kant.
De Bitcoin reward per block wordt hierdoor niet minder en het aantal blokken ook niet (of nauwelijks), de schaarste zal dus niet toenemen. Als er ineens heel veel hashrate wegvalt kan het wel 1-2 weken duren voordat de blocksnelheid hierop wordt aangepast, maar daarna gaat dat in hetzelfde tempo verder. Dat zit in de code ingebakken.

De hoeveelheid nieuwe Bitcoin die op de markt komt (per tijdseenheid en over het geheel) zal hierdoor dus ook niet afnemen.

[ Voor 11% gewijzigd door Taro op 19-01-2022 19:10 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:26

almightyarjen

When does the hurting stop?

Taro schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:06:
[...]

De Bitcoin reward per block wordt hierdoor niet minder en het aantal blokken ook niet (of nauwelijks), de schaarste zal dus niet toenemen. Als er ineens heel veel hashrate wegvalt kan het wel 1-2 weken duren voordat de blocksnelheid hierop wordt aangepast, maar daarna gaat dat in hetzelfde tempo verder. Dat zit in de code ingebakken.

De hoeveelheid nieuwe Bitcoin die op de markt komt (per tijdseenheid en over het geheel) zal hierdoor dus ook niet afnemen.
Hoe wordt de snelheid aangepast, wordt de complexiteit dan lager zodat er minder reken vermogen nodig is?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
almightyarjen schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:20:
[...]

Hoe wordt de snelheid aangepast, wordt de complexiteit dan lager zodat er minder reken vermogen nodig is?
Het doel is iedere 10 minuten een block vinden. Als de hashrate dubbel zo hoog wordt dan wordt de moeilijkheidsgraad ook verdubbeld. Alles om maar zo goed mogelijk op die 10 minuten te komen. Stel 90% van de hashrate valt weg dan duurt het even voor de moeilijkheid aangepast wordt om weer op die 10 minuten te komen.

Edit: Als je wil weten hoe het geheel werkt dan raad ik je deze video aan: YouTube: But how does bitcoin actually work?

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 19-01-2022 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:11

Coldcat

HODL

In de EU staat misschien een paar % van de totale BTC hashrate. Die maatregel heeft weinig zin.

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-05 12:04
Ik vind dat soort nieuwsberichten wel interessant altijd. Als speerpunt gebruiken ze dan vaak het klimaatdoel, stel iedereen zou stoppen met minen, halen we dan ineens de doelen? Ik denk het niet. In de wereld wordt ongeveer 23845 TWh verbruikt, waarbij bitcoin zo'n 130 TWh totaal. Dan hebben we het dus over zo'n 0.5% van de wereldwijde energieconsumptie. Zijn zat betere slagen die je dan kan maken dus ;)

Als je dan kijkt dat van de world hashrate 42.74% in USA is, 21.85% Kazakhstan, 13.56% russia, 5.54% malasia..
Anyways, in Ierland is er ~4% en in Duitsland ~4% monthly hashrate share. Echter geeft de cambridge bitcoin electricity consumption index hier aan dat de cijfers waarschijnlijk geinflateerd zijn door VPN of proxy services. De overige landen hebben een share van ~0.02%-~0.5% van de world hash rate. Realistisch gezien zijn wij in heel europa waarschijnlijk goed voor zo'n 5% van het aandeel in mining.

Ook benieuwd hoe ze het willen gaan verbieden. Als ik op m'n zolderkamertje bijvoorbeeld een dikke ethereum mining unit wil neerzetten die zo'n 1800 watt slurpt maar door mijn zonnepanelen het nauwelijks terug te zien is op m'n energieverbruik, hoe willen ze me dan 'pakken'?

[ Voor 6% gewijzigd door Valandin op 19-01-2022 19:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:58

rapture

Zelfs daar netwerken?

Jasikevicius3 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:01:
[...]

Ik merk dat hier uitsluitend gesproken wordt over BTC, terwijl ik juist heel geïnteresseerd ben in ETH gezien die het beter gedaan heeft afgelopen jaar.
Wat zijn de verwachtingen voor de korte termijn van Ethereum als bijv Bitcoin naar 40k zakt?
Ik vraag het hier omdat ik totaal geen TA kan (anders deed ik het zelf wel) en alle YouTubers die zijn alleen maar bullish...
TA kan je leren en oefenen. Cryptokoersen zijn hoofdzakelijk gedreven door sentiment (en Wyckoff) dat je door middel van TA kan uitlezen.

Achter andermans analyse of koop/verkoop-orders lopen, is geen goed idee. Zelfs niet als je live meekijkt zonder frontrunning, want je kan niet alle posities en alle accounts zien. Je hebt helemaal geen idee dat de inleg van de riskante trades gedekt is door veelvouden aan winst van lange termijn trades. Als je risico's ziet nemen, je weet niet wat de verhouding is tov de gemaakte winsten.

Het gaat om geld en iedereen heeft eigen belang. Ze praten niet hun coins omlaag.
Coldcat schreef op maandag 17 januari 2022 @ 22:53:
[...]

Ik ben maar een amateur in de verschillende niveau's. Waar zien jullie de support op 35k of 34k?

Ik zou misschien zeggen 37.8 begin Augustus al is dat wel een zwak level. Verder is 34 de fair value van Benjamin en hoor je 35k in veel video's voorbijkomen. Ik denk dat als we gaan het een wick naar 30 gaat worden en dan omhoog richting de 35 om weer langzaam naar de 30 af te glijden en wellicht lager. Waarom 30? Omdat daar de vorige support is geweest.
BTC heeft een maand lang in mei en juni vorig jaar op de 35k gebounced en toen het erdoor zakte was de 35k tot weerstand voor een maand in juni en juli omgeslagen. Steun/weerstand werkt zoals magnetisch afstoten, de koers mag de lijn langs boven of onder niet te gemakkelijk te dicht benaderen.
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:14:
[...]

Ik gebruik vaak het volumeprofiel (Visible Range) om dit soort dingen te checken. Als je dan kijkt naar 01-01-2021 tot en met nu zie je waar gedurende het hele jaar het meeste volume heeft gelegen. Daarnaast zie je de zogenaamde 'point of control' (PoC), die je vertelt waar het zwaartepunt heeft gelegen, en dat niveau ligt dus op ~34500. We hebben dus in 2021 gemiddeld gezien het meeste volume rond dit niveau gezien.
Dat is ook niet zo raar, kijk maar eens naar hoe lang we hebben geranged tussen 30k en 38k, mei tot en met eind juli. En het gemiddelde tussen 30k en 38k is 34k :P

Note: dit is typisch een indicator die je als confirmatie gebruikt, niet om sec op te traden.

[Afbeelding]
De indicator laat goed zien waar de meesten gekocht hebben. Velen vind 34k to 35k een goede prijs om wat bij te kopen en dat steunt de koers.

Als de koers door de steun zakt, kan de meerderheid nerveus worden van hun positie in 't rood. Onder de 30k kijkt 99% van de mensen die vorig jaar gekocht hebben tegen het rood op hun scherm aan.
Grootschalig minen doen ze in de goedkope-stroom-landen zoals de VS en China voor hun verbod (dumping van verroeste GPU's per 100 stuks). De uitbaters van elektriciteitscentrales kunnen de stroomprijs te laag vinden en gebruiken mining om stroom op een betere manier naar geld om te zetten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:07
Jasikevicius3 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:01:
[...]

Ik merk dat hier uitsluitend gesproken wordt over BTC, terwijl ik juist heel geïnteresseerd ben in ETH gezien die het beter gedaan heeft afgelopen jaar.
Blijf het toch verwonderlijk vinden dat de menselijke psyche liever iets koopt wat al verder is gestegen. Want als iets stijgt, dan moet het wel verder stijgen, toch? :P

Afbeeldingslocatie: https://images3.memedroid.com/images/UPLOADED431/5fdb68af05881.jpeg

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Richh schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 23:16:
[...]

Blijf het toch verwonderlijk vinden dat de menselijke psyche liever iets koopt wat al verder is gestegen. Want als iets stijgt, dan moet het wel verder stijgen, toch? :P

[Afbeelding]
Iemand moet de TA levend houden en de grote massa doet inderdaad mee aan het levend houden van de TA.

Stel je voor dat we voor niets de trendlijnen op een grafiek trekken. De mens extrapoleert graag.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-03 08:58

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Richh schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 23:16:
[...]

[Afbeelding]
Wat ook vrij wonderlijk is hoe mensen die er verstand van zouden moeten hebben reageren op mogelijk hogere rente's. We zitten met de hoogste inflatie in decennia, en omdat de rente misschien een procentje verhoogt wordt, of twee, duiken fondsmanagers in paniek naar een munt toe met enorme inflatie, terwijl 2 procent rente van centrale banken nog steeds ruim onder die inflatie zou zitten, en er waarschijnlijk niet voor zou zorgen dat die inflatie lager wordt dan de rente. Daarvoor verkopen ze dan assets die schaars zijn en die inflatie niet kennen.
Dan heb je of 0 vertrouwen in je portfolio, of je snapt de producten die er in zitten echt niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:39
Glenn Hoddle schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:50:
[...]

Wat ook vrij wonderlijk is hoe mensen die er verstand van zouden moeten hebben reageren op mogelijk hogere rente's. We zitten met de hoogste inflatie in decennia, en omdat de rente misschien een procentje verhoogt wordt, of twee, duiken fondsmanagers in paniek naar een munt toe met enorme inflatie, terwijl 2 procent rente van centrale banken nog steeds ruim onder die inflatie zou zitten, en er waarschijnlijk niet voor zou zorgen dat die inflatie lager wordt dan de rente. Daarvoor verkopen ze dan assets die schaars zijn en die inflatie niet kennen.
Dan heb je of 0 vertrouwen in je portfolio, of je snapt de producten die er in zitten echt niet.
Iets te simpel, je anticipeert misschien op de acties van mensen die het niet begrijpen of doet dat omdat je verwacht dat veel mensen een renteverhoging erger vinden voelen dan inflatie. Wat nergens op slaat, maar dan heb je wel gelijk als je kijkt naar de koers, en door tijdig uit te stappen en tijdig in te stappen behaal je een hoger rendement, ook al zit je een tijdje in waardeloos fiat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Valandin schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:52:
[...]

Ik vind dat soort nieuwsberichten wel interessant altijd. Als speerpunt gebruiken ze dan vaak het klimaatdoel, stel iedereen zou stoppen met minen, halen we dan ineens de doelen? Ik denk het niet. In de wereld wordt ongeveer 23845 TWh verbruikt, waarbij bitcoin zo'n 130 TWh totaal. Dan hebben we het dus over zo'n 0.5% van de wereldwijde energieconsumptie. Zijn zat betere slagen die je dan kan maken dus ;)
offtopic:
Nouja, het ene energieverbruik is belangrijker dan het andere, natuurlijk.

Als je kijkt naar maatschappelijke kosten en baten qua energieverbruik, dan is minen wel heel erg laaghangend fruit. Relatief hoge maatschappelijke kosten (hoge uitstoot, waardoor er elders ook gesnoeid moet worden) tegenover zeer beperkte maatschappelijke baten (een paar cryptoboys die een Lambo kopen, zeg maar).
Zeker gezien er prima crypto-mogelijkheden zijn met PoS ipv PoW. Er is geen noodzaak voor minen, zelfs niet vanuit crypto-oogpunt.

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 21-01-2022 17:47 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
anandus schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:40:
[...]
offtopic:
Nouja, het ene energieverbruik is belangrijker dan het andere, natuurlijk.

Als je kijkt naar maatschappelijke kosten en baten qua energieverbruik, dan is minen wel heel erg laaghangend fruit. Relatief hoge maatschappelijke kosten (hoge uitstoot, waardoor er elders ook gesnoeid moet worden) tegenover zeer beperkte maatschappelijke baten (een paar cryptoboys die een Lambo kopen, zeg maar).
Dit is niet off-topic toch ;) Goede inhoudelijke en relevante discussie.
Ben het er wel mee eens hoor, stel er wordt morgen 50% minder gemined, veranderd er helemaal niks in de wereld. Maar ik vind het absurd dat er gesprekken zijn over het verbieden van.

De schaal van het energieverbruik van minen is in europa dusdanig laag dat waarschijnlijk het gecombineerde energieverbruik van winkels die s'avonds de lampen in de etalage aan laten staan hoger uitvalt. En dat dient al helemaal geen maatschappelijke baten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Glenn Hoddle schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:50:
[...]

De grote fonds managers en traders zitten met het weekend, de week de maand en kwartaal rapportages. De grote factor in bonus bepalingen is de korte termijn. In japan bijvoorbeeld wordt 8% als een benchmark voor een goed jaar rendement gezien. Hebben fondsmanagers dat gehaald dan zitten ze de rest van het jaar op hun handen.

Dus als de rentes vliegen moet er uitgestapt worden om de val te dempen en elders een korte rit te maken. Uit risico in veiligheid. In dit geval ouderwetse veiligheid zoals de obligaties. Die gezien de rentestanden nog steeds waardeloos zijn.

Lange termijn doet niet terzake voor veel marktpartijen. Vandaar ook dat de efficiënte markt theorie ook niet veel waard is in mijn beleving.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Altijd lastig om voorspellingen te doen op vrijdag / voor het weekend, maar ik doe toch een poging.

Bitcoin heeft naar mijn idee op de korte timeframes van 4H - 1D weinig zichtbare bodems. Op de 1W is de MA99 een kanshebber:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_qfzjDs3zRuQ-laoCUM7WElZOi8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3haohN8rLZn6GSTJJaXZlpbS.jpg?f=fotoalbum_large

De 1W MA99 ligt vandaag op 31.6k en stijgt iedere dag iets zolang de koers erboven ligt. Maar, "vlak" onder de 31k ligt natuurlijk de 28/29k, niveaus die in 12-2020, 1-2021 en tussen mei en juli 2021 relevant zijn geweest. Daarom verwacht ik op basis van de huidige actie een wick tot 28/29k, die daarna opveert richting +-31k.

Wat betreft Ethereum: Grote kans dat deze Bitcoin volgt in het gedrag. Dat betekent ongeveer hetzelfde:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zivmQpEbvPpuusJcVUhXtPmDmLE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IdvkIHcdZbkZW6uAUrDblR4t.jpg?f=fotoalbum_large

De 1W MA99 staat vandaag op 1729 USD. Maar ook deze stijgt dagelijks iets. Tussen februari en juli 2021 is +-1736 USD een aantal keer relevant geweest. Dit zou dus wel heel erg mooi met elkaar samenvallen. Niet iedereen houdt hier uiteraard rekening mee, dus een wickje eronder is prima mogelijk.

Op de daily:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cfmXxZcOf1UTccpMlQAOM10l-sM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FA2iTVbOVQkxRWA90qxHGDrH.png?f=fotoalbum_large

En de weekly...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZENkqMCKYpx1vPHlQNxWe0sRCs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ffGkicLYGjNKn2MjBCMeQaDC.png?f=fotoalbum_large

... is de range tussen 27k en 32k relevant. Mocht dat niveau niet houden, dan is de MA200 een grote kanshebber, op dit moment rond de 20k. Dat is van oudsher (los van black swan events en grote wicks) de bodem tijdens bearmarkets. Goed om in het achterhoofd te houden als de bearmarket dus inderdaad al in november 2021 @ 69k is begonnen.

Ik zit nog steeds nagenoeg volledig in fiat, op wat BNB en restjes alts en wat uitstapjes zo nu en dan na. Verder short ik zoveel mogelijk de pieken van Bitcoin.

Grote kans dat er zaterdag & zondag weer wat alts pumpen en Bitcoin een kleine opleving ziet. Maar: The trend is your friend, ga dus niet vanuit fomo dit weekend groene candles chasen, maar kijk goed naar het grotere plaatje. Tot +-32k blijf ik shorten, daaronder kijk ik het aan.

Uiteraard kan Bitcoin vanaf het huidige niveau weer prima stijgen en een nieuwe ATH neerzetten, maar ik acht die kans kleiner dan dat we eerst +-32k zien.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
Taro schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:49:
Altijd lastig om voorspellingen te doen op vrijdag / voor het weekend, maar ik doe toch een poging.

Bitcoin heeft naar mijn idee op de korte timeframes van 4H - 1D weinig zichtbare bodems. Op de 1W is de MA99 een kanshebber:
[Afbeelding]

De 1W MA99 ligt vandaag op 31.6k en stijgt iedere dag iets zolang de koers erboven ligt. Maar, "vlak" onder de 31k ligt natuurlijk de 28/29k, niveaus die in 12-2020, 1-2021 en tussen mei en juli 2021 relevant zijn geweest. Daarom verwacht ik op basis van de huidige actie een wick tot 28/29k, die daarna opveert richting +-31k.

Wat betreft Ethereum: Grote kans dat deze Bitcoin volgt in het gedrag. Dat betekent ongeveer hetzelfde:
[Afbeelding]

De 1W MA99 staat vandaag op 1729 USD. Maar ook deze stijgt dagelijks iets. Tussen februari en juli 2021 is +-1736 USD een aantal keer relevant geweest. Dit zou dus wel heel erg mooi met elkaar samenvallen. Niet iedereen houdt hier uiteraard rekening mee, dus een wickje eronder is prima mogelijk.

Op de daily:
[Afbeelding]

En de weekly...
[Afbeelding]

... is de range tussen 27k en 32k relevant. Mocht dat niveau niet houden, dan is de MA200 een grote kanshebber, op dit moment rond de 20k. Dat is van oudsher (los van black swan events en grote wicks) de bodem tijdens bearmarkets. Goed om in het achterhoofd te houden als de bearmarket dus inderdaad al in november 2021 @ 69k is begonnen.

Ik zit nog steeds nagenoeg volledig in fiat, op wat BNB en restjes alts en wat uitstapjes zo nu en dan na. Verder short ik zoveel mogelijk de pieken van Bitcoin.

Grote kans dat er zaterdag & zondag weer wat alts pumpen en Bitcoin een kleine opleving ziet. Maar: The trend is your friend, ga dus niet vanuit fomo dit weekend groene candles chasen, maar kijk goed naar het grotere plaatje. Tot +-32k blijf ik shorten, daaronder kijk ik het aan.

Uiteraard kan Bitcoin vanaf het huidige niveau weer prima stijgen en een nieuwe ATH neerzetten, maar ik acht die kans kleiner dan dat we eerst +-32k zien.
Meer van dit soort posts! Leuk om te lezen.
Bedankt voor de lading hopium trouwens :(

Ben wel benieuwd waarom je nagenoeg volledig in FIAT zit.
Je zou ook met een deel in USDT/USDC/BUSD/DAI etc kunnen zitten om er een paar % op vooruit te gaan terwijl je wacht tot de markt weer op het juiste punt voor jou staat. Of mis ik iets? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Valandin schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 22:31:
[...]

Meer van dit soort posts! Leuk om te lezen.
Bedankt voor de lading hopium trouwens :(

Ben wel benieuwd waarom je nagenoeg volledig in FIAT zit.
Je zou ook met een deel in USDT/USDC/BUSD/DAI etc kunnen zitten om er een paar % op vooruit te gaan terwijl je wacht tot de markt weer op het juiste punt voor jou staat. Of mis ik iets? :)
d:)b

Met fiat bedoel ik stablecoins.

BUSD zit in Binance Launchpools (Nu o.a. MC), FUSDT staat op Fantom -> Scream in staking voor een leuk percentage en een hoeveelheid Euro's op Nexo tegen 12%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wootler
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
https://news.bloombergtax...tcoin-accounting-strategy
Goede timing :| Wat zal Saylor nu doen met 124k BTC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Victor Belli
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-05 11:28
Waarschijnlijk hodlen/bijkopen

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Een update van de Bitcoin chart sinds de verdere daling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O2Rx4A1uS7Q-X61iZHOqEeGEhfA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CJw1RLfueamClRTPXcTYaeII.png?f=fotoalbum_large

De huidige schuine lijn is alleen in oktober 2019 relevant geweest, daar verwacht ik niet heel veel support van. 32k en mogelijk lager sluit ik dus zeker niet uit.

Edit: Ik post de chart bewust met links de 20k top uit 2017/2018, om deze reden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XXHBV8goG0fOnXBxcpd7QBux2m8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vU2ot6SqE6royK4V9SDTw3n2.png?f=fotoalbum_large

Die 200MA stijgt iedere dag, maar een wick eronder tot deze lijn en het testen van de oude ATH voordat Bitcoin verder stijgt zou vanuit verschillende perspectieven een goede support geven voor de toekomst. Hopelijk komt het niet zo ver, maar ik zit hier niet om mooie verhaaltjes te vertellen, maar om mogelijke scenario's te schetsen.

[ Voor 40% gewijzigd door Taro op 22-01-2022 09:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:13:

Edit: Ik post de chart bewust met links de 20k top uit 2017/2018, om deze reden:
[Afbeelding]

Die 200MA stijgt iedere dag, maar een wick eronder tot deze lijn en het testen van de oude ATH voordat Bitcoin verder stijgt zou vanuit verschillende perspectieven een goede support geven voor de toekomst. Hopelijk komt het niet zo ver, maar ik zit hier niet om mooie verhaaltjes te vertellen, maar om mogelijke scenario's te schetsen.
Die oude ath van 20k is ook niet meer getest. In 2020 is er aan voorbij gevlogen zonder te bevestigen dat het een support level is. Met een 200MA die daar nu zich bevind èn dagelijks blijft stijgen is een retest best mogelijk van de 200MA zoals in april 2020. Mogelijk pas in april 2022. Blijft Q1 bearish en gaan we richting Q2 rock bottom krijgen met een trend die omslaat. Kan dus prima tegen die tijd samen komen met 28k als dieptepunt in juli 2021. Heb je twee mini bears van 3/4 maand ipv een traditioneel volledig bear jaar.

Ben Cowen ziet een trend reversal pas gebeuren nadat er 1 grote crash omhoog of omlaag zich aandient met een flinke dot volume. Een volume die zich niet echt aandient in de huidige charts. Op 10/05/2020 en 21/06/2020 hadden we uiteindelijk wel fikse volume. Logisch gezien wat er toen gebeurd is. Maar zulke volume is voor als nog achterwege gebleven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Het was wel toevallig dat GameStop op vrijdag uitzonderlijk groen eindigt (normaal gezien willen ze vrijdag zoveel mogelijk calls OTM duwen, het is een dermate zwaar gemanipuleerd aandeel dat TA niet van toepassing is) en er waren 3 runs die de koers meer dan 10% hoger dreigde te zetten in uurtje tijd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2gvfUEm.jpg

Dat was het verschil tussen 38k steun houdt en BTC zakte erdoor bij de derde run teste GME de 110 voor de tweede keer. En ineens teste BTC ook maar de 35k.

Bij GameStop wordt er ingespeeld op de uitgestelde institutionele aankopen van november en december die samenvallen met de aankopen in januari en februari. Als ze de aankopen in januari uitstellen met Failure To Deliver, dan gaan er tellers zoals T+3+6 handelsdagen + 35 kalenderdagen aftellen totdat er gedwongen aankopen in februari en maart gebeuren. Er zijn speciale handelsdagen in de komende 5 weken en de belangrijkste handelsdagen in de komende 2 weken. Volgende week dinsdag en woensdag is het kijken of de raketten boven water komen.

Het voorsorteren is begonnen, geld uit de crypto halen om volgende week meme-aandelen te kopen. Hoe groener het gras bij de meme-aandelen wordt, hoe meer geld dat uit de rest gezogen worden. Afhankelijk van aan welke kant van de geldstromen dat je zit, kan FOMO naar de juiste of verkeerde kant beginnen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momark
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-04 21:36
[quote]Taro schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:13:
[Afbeelding]

De huidige schuine lijn is alleen in oktober 2019 relevant geweest, daar verwacht ik niet heel veel support van. 32k en mogelijk lager sluit ik dus zeker niet uit.

[quote]

Was er ook niet nog ergens een gap uit het verleden die eigenlijk nog gesloten moet worden. Zijn er dacht ik 2, waarbij een ergens rond de 20k zou zijn en de ander nog een stuk lager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
*Edit moest in SC...*

[ Voor 131% gewijzigd door Valandin op 22-01-2022 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:44
Momark schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:49:
[quote]Taro schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:13:
[Afbeelding]

[quote]

Was er ook niet nog ergens een gap uit het verleden die eigenlijk nog gesloten moet worden. Zijn er dacht ik 2, waarbij een ergens rond de 20k zou zijn en de ander nog een stuk lager.
ja ergens tussen de 9 en 10k geloof ik......totale bullshit iig

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
rapture schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:43:
...

Het voorsorteren is begonnen, geld uit de crypto halen om volgende week meme-aandelen te kopen. Hoe groener het gras bij de meme-aandelen wordt, hoe meer geld dat uit de rest gezogen worden. Afhankelijk van aan welke kant van de geldstromen dat je zit, kan FOMO naar de juiste of verkeerde kant beginnen te gaan.
Meme-aandelen? Bedoel je investeren in NFT's?

==
hoi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Eusebius schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:59:
[...]

Meme-aandelen? Bedoel je investeren in NFT's?
AMC, BB, NOK, BBBY,... Als GameStop omhoog gaat, dan worden andere aandelen in meegesleurd.

[ Voor 15% gewijzigd door rapture op 22-01-2022 14:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

rapture schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:05:
[...]

AMC, BB, NOK, BBBY,... Als GameStop omhoog gaat, dan worden andere aandelen in meegesleurd.
En als het omlaag gaat :X

XRP = trash

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bitcoin is bijna op de 1W MA99 (31.853 USD) aangekomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wmdIRygq-wcNDxj_iuJe7pCIFPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6WCKns54ow2kkttYFKKX6v63.jpg?f=fotoalbum_large

Heel benieuwd wat er rond dat punt gebeurt, zoals altijd rekening houden met een wick eronder, maar ik vermoed dat er hier wel een bounce zal plaats gaan vinden.

ETH heeft nog even te gaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YCAEGPU97bqTR5nmh6hM-etLfWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ICKUmwjG78R2WAm8I0HdJNab.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deman23
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:41
Taro schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:09:
[Afbeelding]

Heel benieuwd wat er rond dat punt gebeurt, zoals altijd rekening houden met een wick eronder, maar ik vermoed dat er hier wel een bounce zal plaats gaan vinden.

[Afbeelding]
Als BTC bounced, bounced ETH ook mee gok ik? Ondanks dat hij z’n support level nog niet gehaald heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Deman23 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:12:
[...]

Als BTC bounced, bounced ETH ook mee gok ik? Ondanks dat hij z’n support level nog niet gehaald heeft ?
Waarschijnlijk wel, maar er kan natuurlijk ook gewoon heel veel fiat naar Bitcoin ipv ETH gaan in deze fase. Of ETH/BTC neemt verder af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deman23
Taro schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:16:
[...]

Waarschijnlijk wel, maar er kan natuurlijk ook gewoon heel veel fiat naar Bitcoin ipv ETH gaan in deze fase. Of ETH/BTC neemt verder af.
Daar zit ook nog wat ruimte inderdaad. In de zomer mini bearmarket was ETH/BTC ook gedaald tot 0,055.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuutje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10:39
Het nieuws dat er bijna 3000 BTC naar Coinbase zijn gestuurd zegt ook wel wat. Staan zij klaar om onder een bepaald bedrag te dumpen(?). Dan zakt de prijs nog harder en gaat er vanzelf stoploss orders meegesleurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterBridge
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 29-05 20:02
Taro schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:09:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als die levels in een snelle correctie gehaald worden verwacht je altijd wel een wick eronder toch?

Ik plaats orders op Bitvavo dus zit altijd met het omrekenen van valuta.

Order levels:

BTC €26001 ($29390)

Eth €1551 ($1753)

Zijn die levels een beetje logisch t.o.v. support lijnen of net iets te laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

AlterBridge schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:26:
[...]

Als die levels in een snelle correctie gehaald worden verwacht je altijd wel een wick eronder toch?

Order levels:

BTC €26001 ($29390)

Eth €1551 ($1753)

26k euro BTC 7(8)7

** In dit topic horen dergelijke reacties niet thuis. Voor deze keer blijft hij staan ivm de reacties hieronder. **

[ Voor 12% gewijzigd door Taro op 24-01-2022 17:50 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Nu online

YES

Moderator General Chat
Wat bedoel je met je post? Vind je €26k onrealistisch? Of is het iets anders wat je verbaast? Je post iets in het NK topic waarbij toch wel wat meer analyse/onderbouwing gevraagd wordt. Buiten dat, een bedrag herhalen en er een smiley achter plakken, hoe valt dat te interpreteren?
AlterBridge schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:26:
[...]

Order levels:

BTC €26001 ($29390)

Eth €1551 ($1753)

In het verleden is BTC wel eens flink onder de MA99 gedipt en in maart '20 is ie er zelfs keihard doorheen gezakt. 26k is wel een aardige wick eronder (+/- 1.5k), op zich zie ik het best gebeuren maar er is wat mij betreft een even grote kans dat je order niet (direct) gehit wordt of als we toch zo laag wicken, het komt doordat we er doorheen zakken en je nog lager weer in kan stappen.
Ik heb ook wat verkocht onlangs, waardoor ik nu wat fiat klaar heb staan, maar ik ga denk ik even wachten met orders zetten. Er is genoeg gaande in de wereld wat invloed kan hebben op de financiële markten op korte termijn, waardoor ik enerzijds niet te snel weer in wil stappen en anderzijds vind ik het niet heel erg om de absolute bodem te missen als alles met een sisser afloopt.

Je instapbedrag voor ETH ligt overigens zelf nog iets boven de MA99 in de ETH/EUR chart zie ik net. Dus daar zou ik sowieso ook nog even naar kijken als je die orders wilt gaan zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door YES op 24-01-2022 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Nuutje schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:47:
Het nieuws dat er bijna 3000 BTC naar Coinbase zijn gestuurd zegt ook wel wat. Staan zij klaar om onder een bepaald bedrag te dumpen(?). Dan zakt de prijs nog harder en gaat er vanzelf stoploss orders meegesleurd worden.
Er staan voor 3800 btc aan buys tot aan 29500 op coinsbase, dus ik maak me er nog niet echt druk om eerlijk gezegd. Die range komen we ook zomaar niet ineens voorbij ook. tenzij er echt mega ruk wereld nieuws langs komt. Dan krijg je van die maart 2020 acties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-05 15:00
anti elppa schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:43:
[...]

Er staan voor 3800 btc aan buys tot aan 29500 op coinsbase, dus ik maak me er nog niet echt druk om eerlijk gezegd. Die range komen we ook zomaar niet ineens voorbij ook. tenzij er echt mega ruk wereld nieuws langs komt. Dan krijg je van die maart 2020 acties
Zoals oorlog tussen Amerika en Rusland ivm Oekraine ?

Als de pleuris daar echt uitbreekt dan heeft dat wel z'n weerslag op alle markten vrees ik.
Als we tegen die tijd net rond de 30k zweven dan bestaat er wel een aanzienlijke kans om er doorheen te zakken vrees ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 19:58
Supershiva schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:46:
[...]

Zoals oorlog tussen Amerika en Rusland ivm Oekraine ?

Als de pleuris daar echt uitbreekt dan heeft dat wel z'n weerslag op alle markten vrees ik.
Als we tegen die tijd net rond de 30k zweven dan bestaat er wel een aanzienlijke kans om er doorheen te zakken vrees ik
Of juist niet denk ik, want als de euro en dollar niets meer waard is? Waar ga je dan met je geld naar toe? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Martine schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:28:
[...]

Of juist niet denk ik, want als de euro en dollar niets meer waard is? Waar ga je dan met je geld naar toe? :)
De meeste mensen zullen dan nog eerder naar goud of zilver gaan. Vaak zien we juist dat de Bitcoin en overige cryptocurrencies gewoon mee omlaag gaan wanneer er veel paniek heerst.

Ik verwacht dat dus helaas ook wanneer er een oorlog uitbreekt tussen Oekraïne en Rusland.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12:28
Martine schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:28:
[...]

Of juist niet denk ik, want als de euro en dollar niets meer waard is?
Wordt fiat niet méér waard in tijden van oorlog?

Edit: dit is wel een interessante long read over consequenties:
https://www.economicshelp...s/economic-impact-of-war/

[ Voor 22% gewijzigd door MrMrq op 24-01-2022 21:18 ]

Maktub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiepfoud
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-05 15:52
MrMrq schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:57:
[...]

Als je sommige interne defensie-standaarden hanteert, zijn we reeds 2-3 jaar in een Europese hybride oorlog verwikkeld, met potentieel grotere gevolgen dan de koude oorlog.
Je kan de gevolgen van conventionele oorlogsvoering niet vergelijken, met wat er nu aan de hand is. Oekraïne is maar het topje van de ijsberg...

Kleine oplijsting:
Opzettelijke Russische beperkingen van gasleveringen sinds een paar jaar => hoge prijzen, druk en inflatie.
Belangrijke IT infrastructuur aanvallen, recent nog op Belgische defensie, en BuZa.
Druk in de Baltische zee opschroeven vs Zweden en Finland.(opkopen Finse eilanden en installaties plaatsen, bedreiging Gotland)
De georchestreede vluchtelingencrisis aan de Wit-Russische grens.
Kan zo nog lang doorgaan...
Natuurlijk zegt men niet publiek wat de EU en de VS uitspoken, tegen de Russen, onder de waterlijn

Edit: n&k relevant: is het misschien beter om meer fiat in usd-coins te staken, dan in EUR 😉

[ Voor 4% gewijzigd door Tiepfoud op 24-01-2022 22:30 ]

Tell me I made a Tiepfoud, I dare ya!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
Twijfel zelf wel, vaak als je teveel het nieuws volgt komt de reversal eerder dan iedereen verwacht. Beetje het omgekeerde met wat er op 69k let de top is gebeurd. Zou me niet verbazen als deze week meevalt op de beurs en we einde week weer tegen 43k aan kijken.

Als dat dan weer rejected wordt en we daarna echt diep gaan zie ik ook nog wel gebeuren, maar dan moet de fed wel net serieuze verhogingen komen. Maar vaak heeft anticiperen op potentieel nieuws meer invloed dan het nieuws zelf. Veel van de dip kan al wel ingebouwd zijn. Als je dan wacht op het nieuws loop je letterlijk achter de feiten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003

resusaapje

h less

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
Alhoewel ik bullish ben op Bitcoin, Ether en crypto in het algemeen op de middellange tot lange termijn, vind ik het ook leuk en eigenlijk noodzakelijk om mezelf te challengen met bearish c.q. contraire meningen. Dit Medium artikel van Arthur Hayes is een erg interessant essay over waarom Hayes denkt dat we in 2022 nog veel meer downside kunnen zien dankzij de macro-economische en monetaire omstandigheden (Fed rate hikes & balance sheet/M2 reductie).
Een grote disclaimer bij dit artikel: Hayes is de founder van BitMEX en is vorig jaar door de VS aangeklaagd voor vermeende misstanden die tijdens zijn CEO-schap bij BitMEX zijn ggebeurd. Voor zover ik weet is hij niet aangeklaagd, maar je zou wellicht vraagtekens kunnen hebben bij zijn integriteit. Neemt niet weg dat Hayes vanuit het perspectief van ondernermerschap en succes vrij briljant is geweest (voorbeeld: zijn BitMEX team heeft perpetual futures uitgevonden). En het essay is gewoon erg goed geschreven :)

Het artikel is met name interessant als je enige (macro-)economische kennis of interesse hebt, echter is het nog relatief toegankelijk geschreven. tl;dr is dat Hayes monetaire/financieel-economische parameters zoals M2 en rente als dé bepalende drivers voor cryptopijzen ziet en dat adoptie/gebruik totaal ondergeschikt is hieraan. Zoals je zou moeten weten als je dit topic leest, is de Fed van plan om 1) rente stapsgewijs te verhogen in 2022 en 2) de balans te verkleinen oftewel monetaire verkrapping. Als dit doorgaat op de manier zoals het is gepland (Hayes noemt een aantal scenario's waarin het beleid teruggedraaid zal worden), gaan we op de korte termijn nog naar beneden en gaan altcoins finaal rekt. Pas ergens in het einde van 2022 verwacht hij (echte) gains.

Institutioneel interesse ondergeschikt aan retail angst wanneer inflatie/onzekerheid toeneemt:
While wealthy individuals who run large TradFi companies can withstand a serious drawdown in price, the lemmings that follow them cannot. The asset management industry is perfectly happy to invest in crypto so long as when prices fall, these overpaid copypasta chefs don’t lose their well-paid jobs. They don’t believe in or hold any allegiance to Lord Satoshi. Therefore, if external conditions warrant the reduction of their crypto allocations, they will not hesitate to liquidate their positions — regardless of the magnitude of the loss.
Institutional investors are beholden to the power of the EuroDollar. That is, USD held outside the domestic American banking system. Essentially, the world is short dollars. When the price of dollars falls, credit expands, and financial assets are happy. When the price of dollars rises, credit contracts and financial assets get a sad face. Read Alhambra Investments’ blog for a more in-depth discussion on how this market functions.
Wanneer de markt weer zou gaan herstellen van het Fed beleid:
Worst case, the party gets going again after November. Neither US political party actually wants to halt the rise in asset prices. Both parties prove their value by shouting to the world: “I was in power, and the S&P 500 rose!” It makes everyone rich, and keeps your wealthy donors happy. After the plebes go through the theatrics of voting and expressing their displeasure at the skyrocketing cost of living, they can be forgotten about until the next election. The government will then get back to the business of pumping financial asset prices with printed money. It’s the business model of America, and one that must be maintained due to the structure of the global economy.
Dry powder om de dip te kopen:
If Bitcoin trades at or below $20,000 or Ether trades at or below $1,400, then I will start to wonder whether these cryptos can preserve their value in energy terms. Those two levels were the previous all-time highs during the 2017 bull market. But that’s the fiat price, if oil goes negative again then who cares if the benchmark cryptos fetch fewer fiat units.
Armed with fiat dry powder, I stand ready for the capitulation candle. I’ve been trading these markets long enough to spot the last-gasp, puke-out candle that breaks the soul of the speculative bulls. Even though I’m confident in my abilities to spot a bottom, I learned the hard way not to try and catch a falling knife. So what if you don’t bottom-tick the market? Let the market heal, and buy it higher with more confidence that the marginal paper handed seller is finished.

[ Voor 13% gewijzigd door Jedi_Pimp op 30-01-2022 00:01 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:00
Jedi_Pimp schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 23:46:
Alhoewel ik bullish ben op Bitcoin, Ether en crypto in het algemeen op de middellange tot lange termijn, vind ik het ook leuk en eigenlijk noodzakelijk om mezelf te challengen met bearish c.q. contraire meningen. Dit Medium artikel van Arthur Hayes is een erg interessant essay over waarom Hayes denkt dat we in 2022 nog veel meer downside kunnen zien dankzij de macro-economische en monetaire omstandigheden (Fed rate hikes & balance sheet/M2 reductie).
[...]
Apart geschreven artikel, ‘lemmings’, ‘plebs’, ‘lord satoshi’ :?
Maar goed, staan wel goede punten in voornamelijk over november.
Ik zat zelf ook sterk aan November te denken maar voornamelijk vanwege de midterm verkiezingen dan.
Het is best interessant om te denken dat assets, inclusief crypto flink mogen afsterven om de beleggers belangen richting republikeinse strategieën te dwingen. Vergeet niet dat heel veel in de financiële bestuurslaag republikeins zijn en het best kunnen gebruiken dat er wat onrust ontstaat richting midterm.

Vroeger was het makkelijker, kocht muntje, ging rekt of moon.. Nu speelt economie, politiek en financiële strategie van grotere machten een rol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Jedi_Pimp schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 23:46:
Een grote disclaimer bij dit artikel: Hayes is de founder van BitMEX en is vorig jaar door de VS aangeklaagd voor vermeende misstanden die tijdens zijn CEO-schap bij BitMEX zijn ggebeurd. Voor zover ik weet is hij niet aangeklaagd, maar je zou wellicht vraagtekens kunnen hebben bij zijn integriteit. Neemt niet weg dat Hayes vanuit het perspectief van ondernermerschap en succes vrij briljant is geweest (voorbeeld: zijn BitMEX team heeft perpetual futures uitgevonden). En het essay is gewoon erg goed geschreven :)

Het artikel is met name interessant als je enige (macro-)economische kennis of interesse hebt, echter is het nog relatief toegankelijk geschreven. tl;dr is dat Hayes monetaire/financieel-economische parameters zoals M2 en rente als dé bepalende drivers voor cryptopijzen ziet en dat adoptie/gebruik totaal ondergeschikt is hieraan. Zoals je zou moeten weten als je dit topic leest, is de Fed van plan om 1) rente stapsgewijs te verhogen in 2022 en 2) de balans te verkleinen oftewel monetaire verkrapping. Als dit doorgaat op de manier zoals het is gepland (Hayes noemt een aantal scenario's waarin het beleid teruggedraaid zal worden), gaan we op de korte termijn nog naar beneden en gaan altcoins finaal rekt. Pas ergens in het einde van 2022 verwacht hij (echte) gains.

Institutioneel interesse ondergeschikt aan retail angst wanneer inflatie/onzekerheid toeneemt:

[...]

Wanneer de markt weer zou gaan herstellen van het Fed beleid:

[...]

Dry powder om de dip te kopen:

[...]
hayes is ook familie van de bogdanoff's, die drukt straks gewoon op een knop om de koers onder de 20k te krijgen (iemand moet het nu van die 2 overnemen natuurlijk).
on topic, best interessant idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
JoebarRC schreef op zondag 30 januari 2022 @ 08:31:
[...]

Apart geschreven artikel, ‘lemmings’, ‘plebs’, ‘lord satoshi’ :?
Maar goed, staan wel goede punten in voornamelijk over november.
Ik zat zelf ook sterk aan November te denken maar voornamelijk vanwege de midterm verkiezingen dan.
Het is best interessant om te denken dat assets, inclusief crypto flink mogen afsterven om de beleggers belangen richting republikeinse strategieën te dwingen. Vergeet niet dat heel veel in de financiële bestuurslaag republikeins zijn en het best kunnen gebruiken dat er wat onrust ontstaat richting midterm.

Vroeger was het makkelijker, kocht muntje, ging rekt of moon.. Nu speelt economie, politiek en financiële strategie van grotere machten een rol
Ja, hij houdt er wat popi jopie taalgebruik op na, zie ik wel vaker bij crypto 'OGs' op Twitter. En inderdaad, het grote nadeel van institutioneel geld, corporate interesse en simpelweg op weg zijn naar een serieuze asset class, is dat je ook de pijn voelt van dit soort macro omstandigeden.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• applelov3r
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 25-06-2022
Jedi_Pimp schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:15:
[...]

Ja, hij houdt er wat popi jopie taalgebruik op na, zie ik wel vaker bij crypto 'OGs' op Twitter. En inderdaad, het grote nadeel van institutioneel geld, corporate interesse en simpelweg op weg zijn naar een serieuze asset class, is dat je ook de pijn voelt van dit soort macro omstandigeden.
Dit zijn ook interessante artikelen over de huidige markt:

https://www.zerohedge.com/markets/no-wonder-market-skittish

https://www.zerohedge.com...were-screwed-fed-knows-it

De FED/centrale banken moeten op een gegeven moment kiezen uit 2 kwaden:

1: Rente (flink) verhogen om inflatie te drukken = recessie (ivm de schuldeneconomie die is gecreëerd door geld lenen vrijwel gratis te maken. Schulden worden onbetaalbaar en uitgaven/spending in de reële economie zal stagneren.
2. Rente op (bijna) 0% houden = hyperinflatie en (groeiende) vermogensongelijkheid. Dit gaat even goed, maar laat uiteindelijk de middenklasse verzuipen = stagflation/recessie. Quote:
I think inflation is ultimately going to push the economy into a recession as consumers are forced to spend more and more of what they have on food and energy and insurance and just the basics. They’re not going to have discretionary spending. And when they have to cut back, that means a lot of other people lose their incomes, lose their jobs. This is going to be stagflation.”
Met de aanstaande re-elections lijkt optie 2 aannemelijker in mijn ogen. Je wilt de S&P en andere indexen niet hard laten crashen. Je kiest dan liever voor een beleid wat pas op de langere termijn voor (grote) problemen gaat zorgen. Voor de risk-on assets zoals BTC zou dit een waardestijging betekenen.

De aanstaande oorlog zou natuurlijk ook als oorzaak voor de economische malaise gebruikt kunnen worden :+

[ Voor 23% gewijzigd door applelov3r op 30-01-2022 13:25 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

In de voorbije week hield de steun 430 op de SPY-grafiek. De handelsdagen openden met angsthazen die wegrennen gevolgd door de koopjesjagers die de dip kopen en de koersen doen herstellen. Hoe meer dagen dat de SPY rond de steun op 430 blijft, hoe meer kans dat het erdoor zakt. Zolang er geen overtuigende uitbraak naar boven is, dan worden de mensen niet bullish.

Voor alle beleggingen is het goed als iedereen denkt dat het nog veel hoger kan. Zeker de crypto dat hoofdzakelijk op sentiment, momentum en manipulatie werkt en de TA is nodig om deze 3 dingen goed uit te lezen.

Margin debt (beleggen met geleend geld) heeft gepiekt in oktober vorig jaar en is in een dalende trend in november en december vorig jaar. De cijfers van januari worden pas in de derde week na het einde van januari gepubliceerd. Koersen gaan hard omhoog als er steeds meer geleend geld ingelegd wordt en dalen als er verkocht wordt om de schulden af te bouwen.

Er is een vermoeden dat een fonds geliquideerd is. Bij Netflix was er een heftige reactie op de earnings in de nabeurs. Er wordt niet zomaar half miljoen aandelen per kwartier in de nabeurs verkocht dat de koers van boven de 500 tot onder de 400 geduwd heeft.

De overdreven heftige reactie op JPow sprak op woensdag is ook verdacht. Je zou verwachten dat er meer renteverhogingen ingeprijsd is dan wat hij aankondigt en dat zou bullish zijn. Het zou maar de liquidatie van een fonds kunnen zijn dat ze mooi getimed en weggemoffeld hebben zodat iedereen de schuld op JPow kan steken.

Voor iedereen die longposities heeft, is het geheim houden van een liquidatie van een fonds in hun eigen belang. Niemand wilt dat hun aandelen, crypto,... door onnodig paniek in elkaar zakt.

Bij GameStop en de meme-aandelen gaat de strijd om de delta-sensitivity-spikes verder. Retail koopt langer lopende opties om market makers voor de kar te spannen om opwaartse druk te genereren en de shorters shorten hard om zoveel mogelijk calls zo ver mogelijk OTM en de delta zo laag mogelijk te zetten. Voor het shorten lenen ze geen aandelen, maar ze shorten indirect via ETF'en en creëren steeds meer uitgestelde institutionele aankopen.

Het was noodzakelijk om de verjaardag van de Sneeze van vorig jaar (volgens het SEC-rapport was er helemaal geen squeeze in januari 2021.) te verpesten met zo rood mogelijke koers in de hoop het moreel te breken.

Melvin verliest 6,8 miljard dollar in een maand is een zondebok dat de shorters naar voren schuiven om retail wijs te maken dat de strijd gewonnen is. Melvin heeft GME tot 140% float geshort, maar de echte boosdoeners zijn de fondsen die de hele retail sector via ETF'en geshort hebben.

Dit kan niet oneindig blijven doorgaan, want het is zoals kredietkaartschulden afbetalen met een andere kredietkaart en nog een andere kredietkaart en nog een andere kredietkaart.

Tussen 01/02 en 08/02 komen de uitgestelde institutionele aankopen van de ETF'en binnen. De borrow rate van GME is aan het stijgen. Hoe meer tekenen dat retail kan opvangen dat de shorters de controle verliezen, hoe meer bullish de verwachtingen worden. Als een market wide FOMO begint, dan zuigt het de rest leeg.

BTC is leidend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dMuSfq2vWoAgXFkLiKjeTlyM0xI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G7lHiISPI8CQnZAqzfZt4A5L.jpg?f=fotoalbum_large

ETH volgt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/98bwQu9an3WIEcBaZ6XeGuu1GAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ih4mvmn5pixhU9XFgSvdzOxP.jpg?f=fotoalbum_large

Op de weekly zie je de dalende momentum bij ETH nog heftiger is dan wat in 2021 gebeurde en de neerwaartse momentum is op de ATH. Bij BTC valt de dalende momentum mee in vergelijking tot 2021.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xGowD9YHHAlu2JkI5URlKx_24R8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rwvTm77hDJx5jJWiIpXTbjs0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m1TX2vNeJphTvjgWmihh_i_x2VE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zgd8HrwQzRoUH9yRtw588ALT.jpg?f=fotoalbum_large
[...]
De Amerikaanse dollar wordt meer waard wegens het in elkaar zakken van de zwakkere munten en de mensen proberen zware afwaardering of tientallen procenten inflatie te ontwijken door het kopen van fysieke dollarbiljetten. 5 of 7% inflatie stelt weinig voor tov hoe snel dat de zwakkere munten waarde kunnen verliezen. In Turkije veranderen de winkels de prijzen meerdere keren per dag.

Als sociale onrust of oorlog begint, dan worden landen van het Internet afgekoppeld. De mensen kunnen niet meer aan hun crypto en kunnen het niet meer uitgeven. De mensen moeten eten, de auto moet tanken,... dan willen ze fysiek geld in hun handen hebben. Dus massaal crypto verkopen en ik zag een verkoopgolf van GPU's.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2YUcOwa.jpg
[...]
Het is maar aan wie dat je de vraag stelt.

De Amerikaanse traders zeggen dat oorlog in de wereld bullish voor de Amerikaanse economie is, industrieën, dienstverleners en 3 miljoen jobs profiteren van oorlog. Het is vergelijkbaar met wat auto's verkopen voor Duitsland betekent.

Er wordt gegrapt over de echte beurs opent om half vier en bepaalt de koerzen in Europa.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2adP76K.jpg
De grootteordes zijn inderdaad anders. Als de Amerikaanse indexen omhoog gaan, dan is de rest ook bullish om hun indexen omhoog te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:58
Naar aanleiding van de pol in de SC, zat ik mij af te vragen hoe "stabiel" zijn stable coins nou echt?

Van Tether lees je wel eens dat er vanuit het niets een grote coins minted zijn (oud geld: de geldpers is aangezet) en de partij achter Tether het soms ook niet zo nauw neemt.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rsj
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12:43

Rsj

Persoonlijk zou ik graag zien dat FED etc niks zou doen en de markt zijn werk zou doen..laat het maar chaos worden.... BTC...is onder MA50W, dus in my view 100% in de bear market...persoonlijk denk ik dat BTC nog een keer gaat kijken of het echt onder de MA50W (48k$) zit (geen ATH) maar is geen wet. Als ik naar trend kijk dan zou BTC ook de MA99W (30 k$ range) kunnen opzoeken..past met kanaal/trend waar die inzit. Kortom, ik weet het niet...markt is negatief en heel volatiel...en ik probeer te volgen wat met bepaalde levels gebeurt. Ergens verwacht wel dat ETH/BTC nog even gaat shinen (zit op support nu..dus bounce of erdoorheen?)...en ETH kan het zomaar even beter doen dan BTC maar is afh van BTC (MA50W opzoeken?) en ETH2 developments. Ik zelf zit bijna nagenoeg in stables stakes (en goud...je ziet vaak dat goud nog shined onder de huidige markt alvorens te corrigeren). Verder nog wat bot experimentjes. En heel recent ook Defi experimentjes :-). Lijk me sterk dat dit jaar nog ath komt, verwacht dat we MA200W (20k$) gaan opzoeken op termijn...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ihb_zOvwMc3QEUPofHrqz0-z4sM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c6rrRcrE2WLY6cNWgKn3ICM2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Nu online
Een ding in de hele rente discussie waar ik nog niet zo van overtuigd ben is of de koersen inderdaad omlaag gaan als de rentes omhoog gaan, ze blijven historisch laag. Als er na de eerste schrik van het daadwerkelijk doorvoeren van een verhoging een correctie komt dan zal er altijd weer gekocht gaan worden. Immers de rente stijgt nu ook weer niet zoveel dat cash ineens wel gaat renderen.

Het afbouwen van de balans is op de lange termijn eigenlijk ook positief, er zal wat lucht lopen uit de fondsen zonder winst en waar vooral veel toekomst fantasie in zit , maar uiteindelijk komen de solide bedrijven gewoon weer bovendrijven. Laten we zeggen de ASML's van de deze wereld. Natuurlijk krijg je een correctie, afhangende van de Oekraïne en rente besluiten. En in welke mate de eerste escaleert. Maar op dit moment kan niemand zich een oorlog veroorloven. Het kan nog steeds gebeuren, Putin is er macho genoeg voor, maar in eerste instantie is het de te dure optie.

Dan Crypto, stel het neemt een plaats in die voorheen aan goud en obligaties voorbehouden was, als inflatie bestendige asset. Dan gaat deze in eerste instantie omlaag , met de rente verhogingen.

Maar is dat het? Stel dat de bedachte opzet van Web 3.0 meer tractie krijgt, en er daadwerkelijk oplossingen gemaakt gaan worden die een echte wereld probleem oplossen dan wel een bestaand probleem of dienst sterk verbeterd en naar de gewone man brengt. Dan heb je te maken met iets heel anders en gaat het waarde toevoegen. Dan kan het weleens hard omhoog gaan.

Buiten dat in het kader van diversificatie en het feit dat obligaties zich al heel anders gedragen dan pak hem beet 30 jaar terug maakt de casus dat de grotere investeerders er een categorie bijhebben, stel dat de regulering meer toe laat voor grote investeerders om zich in het crypto landschap op te houden. Dat is alleen maar bullish. Hoe meer categorieën hoe beter. Want meer plaatsen om geld te verdienen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:54
D_Jeff schreef op zondag 30 januari 2022 @ 23:10:
Naar aanleiding van de pol in de SC, zat ik mij af te vragen hoe "stabiel" zijn stable coins nou echt?

Van Tether lees je wel eens dat er vanuit het niets een grote coins minted zijn (oud geld: de geldpers is aangezet) en de partij achter Tether het soms ook niet zo nauw neemt.
Interessant leesvoer
https://fd.nl/financiele-...ersiele-cryptomunt-tether

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Nu online
Als dit soort mensen zich blijkbaar kunnen vestigen als de centrale bank van de crypto wereld (zoals het artikel beschrijft) is dat problematisch op zijn minst.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
CornermanNL schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:43:
[...]

Als dit soort mensen zich blijkbaar kunnen vestigen als de centrale bank van de crypto wereld (zoals het artikel beschrijft) is dat problematisch op zijn minst.
Ik ben nooit zo van de Tether FUD, maar dit artikel was wel eye-opening inderdaad. @D_Jeff de ene stablecoin is de andere niet en ze zijn daarom ook eigenlijk niet te vergelijken. Een paar voorbeelden:

USDT
De meest bekende en grootste stable qua marketcap, alhoewel het aandeel Tethers van alle stables gestaag blijft dalen (mede door de FUD). De CEO is dus niet te vinden en een mede directielid heeft ook niet echt het meeste zuivere palmares. Tether claimt voldoende assets te hebben om Tethers te backen, alhoewel het dus ook niet helemaal duidelijk is wat dit onderpand precies is: waarschijnlijk een combinatie tussen Dollars, crypto, (Chinees) vastgoed en diverse andere activa.

BUSD
Een stablecoin uitgegeven door Binance. Behoorlijk gecentraliseerd en de geloofwaardigheid c.q. stabiliteit is 1-op-1 gekoppeld aan de geloofwaardigheid van Binance.

UST
Een bijzondere, want helemaal gedecentraliseerd. Een 'algorithm stable' die haar oorsprong kent op het Terra netwerk en 1-op-1 gekoppeld is aan $LUNA. Voor elke uitgegeven UST wordt een aandeel LUNA geburned. Toevallig momenteel onderhevig aan FUD. Zo zie je maar dat decentraal ook een risico kan zijn.

USDC
Volgens velen de meest zuivere van het stel. Uitgegeven door Circle, een in Amerika gevestigd bedrijf. Zijn wat transparanter in hun boeken dan Tether (understatement) en de SEC heeft ze onlangs lastiggevallen met een dagvaarding, waar ze overigens aan zeggen mee te werken.

Ik vergeet er ongetwijfeld nog een paar (zoals DAI en USDP), maar veel meer smaken zijn er niet. Ik voel me zelf het meest veilig bij USDC, maar met UST kan je flink meer APY pakken. Is dus ook een kwestie van risicobereidheid.

Wellicht leuke niveaus voor een long scalp. Ik ga ze niet spelen omdat ik geen zin heb om 's nachts een positie te managen :P . Overigens afhankelijk van of er niveaus gegained worden, en behoeft ook verdere finetuning op de 5 of 3 min.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h3KRqUYYHzeVA2HvEpmzlNi3a28=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v1wvaEGMkd77dEAxVKDfSRNp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Doet me denken aan deze podcast https://pca.st/hntge79z waarin ze duidelijkheid proberen te krijgen mbt Tether. Aanrader als je een half uurtje in de trein of auto zit. Best ontnuchterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:18
@Taro time! 😊🙏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik denk dat door BTC de 40k nog wel getest gaat worden, omdat psychologie. En van mij mag hij erdoor zakken, want ik had eerlijk gezegd verwacht dat we nog eerst zouden gaan dalen gezien de trend waar we inzaten (uiteraard moest die sowieso een keer gebroken worden).

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Tov wat ik eerder heb aangegeven is er nog niet heel veel veranderd. Bij een bounce op de 1W MA99 zie je een opleving tot de 1W MA7 (42.6/7k, met uiteraard een wick erboven)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3mfwSFTVKofhaIlIAZt3_r-ETTg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2VCTJln8bcI7hl5d1ea8rfkV.jpg?f=fotoalbum_large

Of tot de onderkant van de "rainbow ribbon" rond 43k:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ou7hyB9c38W16l-DXTN7V9LIJZs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Md9A4nvT88cd5jNDiSfL0IGH.png?f=fotoalbum_large

Of de MA7 @ 42.6/7k, maar dan in deze afbeelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OmDpD22b9BRE5vuv6HG9b3m7yqw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hBDKabeQO6OVG95RhXB5KKIi.png?f=fotoalbum_large

Ik zit op dit moment niet all-in BTC met de handelspot, rond de 42-43k word ik voorzichtig en stap ik waarschijnlijk even uit. Daarna ga ik een gokje wagen en weer instappen en er op hopen (dat is geen strategie ;) ), dat de 1W MA7 bij de run daarna, of die daarna, wordt doorbroken en dat de bullrun doorgaat.

Mocht het erop lijken dat de 1W MA7 teveel weerstand oproept, dan geef ik het 85% kans dat daarna de 1W MA99 opnieuw wordt opgezocht en faalt. En dat we dan 28-29k zullen zien.

Met andere woorden, vanaf het huidige niveau verwacht ik een verdere stijging tot de ~43.5k, om daarna rode candles te zien. Op dat punt stap ik waarschijnlijk weer in, maar als ik het gevoel krijg dat de 1W MA7 niet haalbaar is, dan stap ik uit omdat ik niet mee wil liften tot onder de 1W MA99.

Ps. Ik zie alweer mensen roepen: Haha, de trein is weer vertrokken! Dat klopt, na iedere daling volgt een stijging en Bitcoin is bullish vlak boven de 1W MA99 gebounced. Maar dit patroon zie je erg vaak: Een grote stijging, daling tot MA99, stijging tot MA7, daling tot MA99, daling tot onder MA99, aan de onderkant testen van MA99 -> Verdere daling. Het hoeft niet zo te gaan, maar sprake van euforie is er wat mij betreft pas boven de +-45k en dan daarna nog door o.a. de MA25 en andere hobbels zien te raken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Taro schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 08:38:
[...]

Tov wat ik eerder heb aangegeven is er nog niet heel veel veranderd. Bij een bounce op de 1W MA99 zie je een opleving tot de 1W MA7 (42.6/7k, met uiteraard een wick erboven)
[Afbeelding]

Of tot de onderkant van de "rainbow ribbon" rond 43k:
[Afbeelding]

Of de MA7 @ 42.6/7k, maar dan in deze afbeelding:
[Afbeelding]

Ik zit op dit moment niet all-in BTC met de handelspot, rond de 42-43k word ik voorzichtig en stap ik waarschijnlijk even uit. Daarna ga ik een gokje wagen en weer instappen en er op hopen (dat is geen strategie ;) ), dat de 1W MA7 bij de run daarna, of die daarna, wordt doorbroken en dat de bullrun doorgaat.

Mocht het erop lijken dat de 1W MA7 teveel weerstand oproept, dan geef ik het 85% kans dat daarna de 1W MA99 opnieuw wordt opgezocht en faalt. En dat we dan 28-29k zullen zien.

Met andere woorden, vanaf het huidige niveau verwacht ik een verdere stijging tot de ~43.5k, om daarna rode candles te zien. Op dat punt stap ik waarschijnlijk weer in, maar als ik het gevoel krijg dat de 1W MA7 niet haalbaar is, dan stap ik uit omdat ik niet mee wil liften tot onder de 1W MA99.

Ps. Ik zie alweer mensen roepen: Haha, de trein is weer vertrokken! Dat klopt, na iedere daling volgt een stijging en Bitcoin is bullish vlak boven de 1W MA99 gebounced. Maar dit patroon zie je erg vaak: Een grote stijging, daling tot MA99, stijging tot MA7, daling tot MA99, daling tot onder MA99, aan de onderkant testen van MA99 -> Verdere daling. Het hoeft niet zo te gaan, maar sprake van euforie is er wat mij betreft pas boven de +-45k en dan daarna nog door o.a. de MA25 en andere hobbels zien te raken.
Vooral bedankt voor je laatste alinea waar je sommigen wellicht een beetje tot onderzoek en voorzichtigheid aanzet. Ik blijf in stappen nog steeds verkopen en wil eerst een goed herstel boven de 43 zien voor ik daarna evt weer in ga stappen.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:09
Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/429676131726262273/939471726725701662/Schermafbeelding_2022-02-05_om_11.45.03.png

Enorme wedge gebroken naar boven. #hopium

[ Voor 13% gewijzigd door BTC100K2021 op 07-02-2022 08:58 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rsj
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12:43

Rsj

My 2 cents...vorige week was ik nog aan dubben of btc omhoog of omlaag...ondertussen heeft btc de long term decreasing channel gebroken. Gezien de verschillende bullisch signalen lijkt btc de weg omhoog te hebben ingezet (mischien nog even channel testen 39+k$). Zelf verwacht dat btc max de 48-49 k$ regionen zal aantikken (hier lopen verschillen r levels zoals 50Wma, de long term bull trendline, de shoulder support line (als je van h&s mag spreken)). In elk geval major restistance als de r level onderweg hierna toe geslecht worden. Lang term verwacht ik de weg naar onderen naar 20k$ regionen (200wma). Eth/btc zit ook op long term support te hakken, hopelijk bounch naar 0.076/0.077...(waar major r level zit). Blijf nog even wat eth aanhouden (naast btc) om later om te zetten naar btc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dI7zV4E-yqVDPAmBNaaG7ERvzEI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3EjZLIch8vY9L9d3afdbgcGz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Lijkt me een aardig nieuwtje:

To further enhance the liquidity on the stablecoin trading pairs and provide a better trading experience for all users, Binance is extending the Zero Trading Fee Promotion to include all USD stablecoin trading pairs.
Applicable Pairs: BUSD/DAI, BUSD/USDT, BUSD/VAI, SUSD/USDT, TUSD/BUSD, TUSD/USDT, USDC/BUSD, USDC/USDT, USDP/BUSD, USDP/USDT, USDT/DAI, UST/BUSD and UST/USDT
Promotion Period: 2022-02-21 00:00 AM - 2022-06-30 00:00 AM (UTC)

Notes:
During the promotion period, trading volume on the USD stablecoin pairs will be excluded from VIP tier volume calculations.

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:08
Hoe zit het eigenlijk met Binance tegenwoordig? Is dat inmiddels al weer iets 'veiliger' om daar je geld te stallen?
Die waren immers tijden in het nieuws ivm regelgeving en geen geld kunnen storten etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 29-05 12:28
Jasikevicius3 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:19:
Hoe zit het eigenlijk met Binance tegenwoordig? Is dat inmiddels al weer iets 'veiliger' om daar je geld te stallen?
Die waren immers tijden in het nieuws ivm regelgeving en geen geld kunnen storten etc
FIAT erop krijgen is momenteel nog wat lastig bij Binance, maar recent een bericht gekomen dat ze bezig zijn het weer werkend te krijgen. Eenmaal je funds op Binance is het veilig en gratis als je in BUSD pair trade.

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

BTFD schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:22:
[...]

FIAT erop krijgen is momenteel nog wat lastig bij Binance, maar recent een bericht gekomen dat ze bezig zijn het weer werkend te krijgen. Eenmaal je funds op Binance is het veilig en gratis als je in BUSD pair trade.
BUSD? Kijk eens twee berichten boven die van jou 8)

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Oh oh...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bGN10upHKJwmLQeqJCqYDD_XDMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zaMnWqJSxXG8a6l2yRFauSDB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0G6W_X5HqbTUqbOt3oIZJ4SKdzM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sdsp5cYBFCiVMoLiWibesTDp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6VNOQ0FOhxRBUSweQPPHjB6WrIc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/owJaWAGmFWU0aj1mS561uONo.png?f=fotoalbum_large

Hopelijk een bounce rond 40.5k (minus wick) op de 1D MA25 die redelijk samenvalt met de 40.7k van de 1W MA7, anders is 33-34k waarschijnlijk next.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De weekly 7MA is een hele mooie uptrend lijn. Je kan goed zien dat zolang die support is er ruimte is voor hoger. De run omhoog vanuit de low heeft ie het op de weekly gehouden als support. Wel ook verloren, maar zodra ie weer support was gaf dat een nieuwe high. Dat we er nu boven zitten is mooi, maar wel met 2 lelijke rejection candles. Als we er weer onder gaan zitten zou dat nogal bearish zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 17-02-2022 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deman23
PilatuS schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 21:08:
[...]

De weekly 7MA is een hele mooie uptrend lijn. Je kan goed zien dat zolang die support is er ruimte is voor hoger. De run omhoog vanuit de low heeft ie het op de weekly gehouden als support. Wel ook verloren, maar zodra ie weer support was gaf dat een nieuwe high. Dat we er nu boven zitten is mooi, maar wel met 2 lelijke rejection candles. Als we er weer onder gaan zitten zou dat nogal bearish zijn.
Voorlopig houdt die het nog. Maar echt een bounce blijft uit. Als er vandaag slecht nieuws komt over Oekraïne gaan we er echt doorheen ben ik bang.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 16:37
Ik heb voor mijzelf wat scenario’s gemaakt. Ik ben geen meester in TA dus DYOR.

Zelf houd ik qua BTC nu rekening nu rekening met een drietal scenario’s voor BTC.

1. Een succesvolle retest vanaf de 39,5K, om daarna richting de 60k te gaan. Vanaf 60k vormt een enorme H&S wat mogelijk tot de cryptowinter kan leidden met wellicht een drop naar ergens tussen de 10-12k

2. Nu droppen naar de 200MA, dus 20k en dan richting moon.

3. Bounce omhoog richting de 70k, en zo een verlengde bullrun.

Ik kijk het nog een paar dagen aan om te kijken of ik door ga met Dca-en of dat de richting zo duidelijk wordt dat ik een dip ga kopen.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:18
merauder schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 00:05:

Zelf houd ik qua BTC nu rekening nu rekening met een drietal scenario’s voor BTC.

1. Een succesvolle retest vanaf de 39,5K, om daarna richting de 60k te gaan. Vanaf 60k vormt een enorme H&S wat mogelijk tot de cryptowinter kan leidden met wellicht een drop naar ergens tussen de 10-12k

Ik kijk het nog een paar dagen aan om te kijken of ik door ga met Dca-en of dat de richting zo duidelijk wordt dat ik een dip ga kopen.
Zelfs Piet Paulusma zou hier trots op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

merauder schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 00:05:

In alle drie jouw scenario's is het minimaal 60K wat we nog aan gaan tikken op niet al te lange termijn? Gedurfde uitspraken.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merauder
  • Laatst online: 25-05 16:37
Ngangatar schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 14:26:
[...]

In alle drie jouw scenario's is het minimaal 60K wat we nog aan gaan tikken op niet al te lange termijn? Gedurfde uitspraken.
Alleen in scenario 1 en 3 verwacht ik een 60k binnen nu en een half jaar. De 60k is wat mij betreft een key-level, net als het niveau waarop nu gehandeld wordt, dus rond de 40k. Een val vanaf dit level zal dit invalideren, en betekenen dat ik mijn dca op pauze zet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik denk dat er naast TA macro economische oorzaken zwaarder aan de koers van BTC/crypto kunnen trekken. Denk aan:
- quantitative tightening door de centrale banken
- oorlog in Oost Europa
- hoge inflatie (dit zou ook bullish kunnen zijn, maar tot nu zie je daar maar weinig van terug)
- spontane adoptie (wat bullish is, maar wat ik in de huidige bearish markt niet snel zie gebeuren)

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Zaterdag en zondag zijn altijd onvoorspelbaar. Zondagochtend kan vaak een mooie groene ochtend zijn, maar in de loop van de dag en helemaal zondag op maandag zijn momenten dat ik altijd voorzichtig ben.

Ik verwacht vandaag & morgen op zich nog wel wat groene candles, maar ik ben heel benieuwd of Bitcoin het huidige niveau kan houden. Daar twijfel ik aan. Daarom heb ik o.a de spulletjes van Beefy afgehaald en met stop losses op exchanges geparkeerd.

Nogmaals: Een aantal groene candles zijn prima mogelijk, maar, de kans dat ze eindigen in een "Bart" is erg groot. Ik ben op dit punt erg voorzichtig, want ik was erbij toen Bitcoin destijds in zeer korte tijd van 6k naar 3k daalde, dat maak ik niet graag all-in mee vanaf het huidige punt richting bijv. 32k. Liever wat winst mislopen dan fiat waarde verliezen. En als Bitcoin het huidige niveau prima houdt dan ben ik dus aan boord, maar een daling pak ik vanaf hier niet graag mee. Ik stap dan liever bijv. 8k lager weer deels in om de hoeveelheid BTC te verhogen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GwJ0cMu4wbFVnMiuDfRjf4I5X-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WY8tn8IuPNxAKhxygNl7dvB9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XUbQtw9iYb_6vybuTQIrIK3A0Mg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/osI5Nd2qGUKOqDPOdHj0bGik.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6OCES_6fTD4Q40aUUORe-Da6Szg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/igmpdeAvcGPpOqZz7wMMuhbH.png?f=fotoalbum_large

Ben je holder: Lekker door holden, maar zo zit ik niet in elkaar :)

Als het morgenavond goed uitkomt post ik dan een wat uitgebreidere update.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D_Jeff
@Taro Extra post: wordt gewaardeerd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 29-05 12:28
Hier schrik je toch wel even van, schijnbaar was het mogelijk om van 1 Shib, 1 BTC te maken en deze transactie was ook daadwerkelijk te zien in het orderboek?! Hulde dat je dan kiest voor 250k aan compensatie ipv deze met factor x te vergroten..

https://bitcoinmagazine.n...vangt-250000-van-coinbase

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
BTFD schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:03:
Hier schrik je toch wel even van, schijnbaar was het mogelijk om van 1 Shib, 1 BTC te maken en deze transactie was ook daadwerkelijk te zien in het orderboek?! Hulde dat je dan kiest voor 250k aan compensatie ipv deze met factor x te vergroten..

https://bitcoinmagazine.n...vangt-250000-van-coinbase
Nu komt deze persoon als held uit het verhaal (en wellicht met een baan erbij).

Kijken we naar een andere hack uit het verleden: Deze personen zijn alsnog gevonden en worden nu vervolgd.

Pick your shit ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ik zag gisteren geen reden om een aanvullende update te plaatsen, de 1W MA99 @ 33.2k komt nu erg dichtbij en ik verwacht dan ook dat die wordt aangetikt met een wick eronder. In een bullmarkt bounced een koers vaak net boven een MA, in een niet-bullmarkt of bij negatief nieuws zal er doorgaans wel sprake zijn van een wick. Daarom hou ik rekening met buy orders op 29, 30, 31 en 32k. Niet all-in, want eerst maar eens zien dat er daar daadwerkelijk een bounce volgt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Ph6jSwUVM5k4i038dE0CENgui8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sZLmj8cY7OoNSOucOXBNcqK1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Taro schreef op maandag 21 februari 2022 @ 23:05:
Ik zag gisteren geen reden om een aanvullende update te plaatsen, de 1W MA99 @ 33.2k komt nu erg dichtbij en ik verwacht dan ook dat die wordt aangetikt met een wick eronder. In een bullmarkt bounced een koers vaak net boven een MA, in een niet-bullmarkt of bij negatief nieuws zal er doorgaans wel sprake zijn van een wick. Daarom hou ik rekening met buy orders op 29, 30, 31 en 32k. Niet all-in, want eerst maar eens zien dat er daar daadwerkelijk een bounce volgt.
[Afbeelding]
Die MA loopt op jouw screenshot niet verder terug, maar hij gaat wel verder terug. Hij begint in 2019, dus na genoeg weken met genoeg data. Misschien moet je even wat verder terug gaan zodat de lijn verder wordt getekend.

In 2019 hadden we namelijk solide support op die MA voor meerdere weken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pLrtS-UlCN7F7OTmSu8qyvu4Ag4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oB0QZool860mQ64lgF3zvBXR.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 21-02-2022 23:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
PilatuS schreef op maandag 21 februari 2022 @ 23:11:
[...]

Die MA loopt op jouw screenshot niet verder terug, maar hij gaat wel verder terug. Hij begint in 2019, dus na genoeg weken met genoeg data. Misschien moet je even wat verder terug gaan zodat de lijn verder wordt getekend.

In 2019 hadden we namelijk solide support op die MA voor meerdere weken.
Heeft te maken met BUSD pair. Maar hier is hij wel goed zichtbaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0fnYN9NiLZ04xzBef_TwsSfI9jk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/J2rdbjLQvLPIpkU8GzyfLHmq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Een update van bovenstaande charts:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Urm0cuaoyQhxWdhDyL-Rs51Vsiw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TJVnzAd8xdiB7Iy9KdFmdtUP.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/48e93aHaZPinIkvNE-5yNf_HWfg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eR2HoTncwikFiyxiQPtM0uaa.png?f=fotoalbum_large

Ps. De chart van Binance heeft in principe geen toegevoegde waarde, maar die maakt het wel herkenbaarder als je daar handelt en geen Tradingview hebt.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bitcoin tikt tegen de 1W MA7 aan op 39.927 en bij een eerdere poging vannacht is het niet gelukt die goed te doorbreken, dus inmiddels er weer iets onder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iPHUGjdCDJjMae16T9kGwkKohto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MjEMDesT9zr6OlwPBQpkmbQ8.jpg?f=fotoalbum_large

Hier doorheen = grote kans op 48/50k. Als Bitcoin er niet goed doorheen komt (hou altijd rekening met een wick erboven van 1-2k!), dan is de 1W MA99 next.

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bitcoin tikt tegen de 1D MA99 aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jtRoAHxJoC9X71U7KXELZgBF9JQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZmtEtBp7FhNVaCXDyz1QuqKv.jpg?f=fotoalbum_large

En de 1W MA7 is doorbroken, met naar mijn idee voldoende marge om geen wick meer te worden, maar de week is nog lang :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lPEDVNXu3ZcPf-MbttdptR4paYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wvy1838PttN63HLkrmcKfbDz.jpg?f=fotoalbum_large

Een Tradingview versie, ik probeer altijd de oude 20k ATH in beeld te houden voor het vergelijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K3_q_AgRTO4GKeGA3y21nQoEpmo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QmXpDe470N3X5iz8LvR2HvcX.png?f=fotoalbum_large

Maar zonder de oude ATH zie je net even wat meer recente details:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7cdOlXxsJmLGD-KBpjJU5Ld-xsM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ItYh1aWk2osZGagdB4FFLhr7.png?f=fotoalbum_large

De koers bevindt zich nu in de rainbow ribbon, maar Bitcoin is afgeketst op de bullmarket support band. Die kan dus als resistance blijven dienen en dan hebben we pech. Maar als die doorbroken wordt dan reken ik niet op een triple top, maar op een nieuwe ATH omdat er higher lows worden neergezet en de 1W MA99 niet eens is aangeraakt, dat kan erg bullish zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wviuk-9z4xM_ENeokR5LVkXuno0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nAMI8jFtqaOuu0kCBRceMzHh.png?f=fotoalbum_large

En, helaas door een enorme negatieve klote situatie, zet Bitcoin tegen de roebel al bijna een nieuwe ATH neer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q3ZhcNrcxPJ79BPff2ALiyj1lCg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2CgMXQmtJC0fGrMl87NFGKGT.jpg?f=fotoalbum_large

Persoonlijk heb ik liever dat Bitcoin door het putje gaat en dat er wereldvrede is, maar de roebel gaat tegen o.a. de Dollar hard onderuit en men lijkt bijv. Bitcoin als hedge tegen de inflatie in te kunnen zetten.

Afijn, de situatie in de wereld is verre van positief, maar desondanks doet Bitcoin het vooralsnog goed.

Eerst de 1D MA99 doorbreken, dan boven de bullmarket support band uitkomen en dan kan Bitcoin richting een nieuwe ATH doorstomen. Mocht de 1D MA99 niet doorbroken kunnen worden, dan is het testen van de 34k regionen next ivm 1W MA99.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Taro schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 23:09:
Eerst de 1D MA99 doorbreken, dan boven de bullmarket support band uitkomen en dan kan Bitcoin richting een nieuwe ATH doorstomen. Mocht de 1D MA99 niet doorbroken kunnen worden, dan is het testen van de 34k regionen next ivm 1W MA99.
Kortom: kijken of het juli 2021 revisited gaat worden met succesvolle retest van de bull market support band. Bij een mislukte retest ligt juli 2014 tot januari 2015 scenario op de loer op zijn minst 34k revisit en wellicht toch 20k. Maar dat is afwachten gezien beurzen paniekerig reageren op wereldnieuws en bitcoin dan weer nauwkeurig de Nasdaq volgt qua up en down.

Heldere update. En omdat hij te mooi treffend is. Ik noem het de Benjamin indicator bij een failed retest van de bmsb:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHuOACfgcieoA6qnvhV0MmVr1jA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OGFlK7dvvjmTiGV2AgVLGLNQ.jpg?f=fotoalbum_large

20k imminent lijkt me logisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Laatst online: 10:19
Joosie200 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 01:33:
[...]
Bij een mislukte retest ligt juli 2014 tot januari 2015 scenario op de loer....
Meen je dat of is t n typo? Sub $500 lijkt mij het einde van Bitcoin

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Nu online

YES

Moderator General Chat
shovelhead1340 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:28:
[...]

Meen je dat of is t n typo? Sub $500 lijkt mij het einde van Bitcoin
Waarschijnlijk doelt hij op een scenario in % daling en niet met absolute bedragen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
YES schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:36:
[...]

Waarschijnlijk doelt hij op een scenario in % daling en niet met absolute bedragen.
Dat.
In juli 2014 zag je een mislukte retest van de bull market support band met als gevolg een blijvende sluimering naar beneden. Dat Bitcoin toen uiteindelijk uitbodemde rond 190 dollar vanaf een 1300 ath moet je in perspectief zien.

Met de koersen van vandaag lijkt me dat vrijwel uitgesloten, dus in het uiterste geval verwacht ik eerder het opzoeken van de MA200 die rond de 20k aan het hooveren is. Precies de ath van december 2017. Die 200MA werd in 2019 en met de corona flashcrash ook aangetikt. Dus ik zie niet in waarom bij een failed retest die niet opgezocht kan worden.

Ik refereer eerder aan 2014/2015 omdat ik in die tijd actief aan het daytraden was en alles meemaakte. Je hebt later ook wel failed retests gehad maar het toont aan wat de mogelijkheden zijn die Taro in zijn grafieken mooi weergeeft.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Taro schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 23:09:
En de 1W MA7 is doorbroken, met naar mijn idee voldoende marge om geen wick meer te worden, maar de week is nog lang :)
Normaal gesproken quote ik mijzelf niet, maar de week was inderdaad nog lang en als Bitcoin nog iets verder daalt wordt het toch een wick boven de 1W MA7 met een koers eronder...

Edit: Inmiddels eronder...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wC8Y35Soe2w7IG1xNb53XtOlMEY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eQlZQZSiUMFbqfB0RSMqn3rf.jpg?f=fotoalbum_large

Rejected @ bull market support band én onder de 1W MA7, dat kan enorm bearish zijn, hopelijk valt het mee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U4HhgqC5dW9UJ3sfKJeOxaNbSu4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OgZ5YjUxCeDRsLHXdkKOkS29.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door Taro op 04-03-2022 23:27 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Indien we de komende maanden verder blijven zakken en toch weer iets van een bearmarket doen, dan is het volgende interessant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p4oysuE5uZtQQVo2AN9fDFP9nj8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wi0K0LyPZlRCwOImFcpTTFDC.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
33-34k komt nu wel aardig in zicht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yULRZCDttx7oqP76oqTdyYdz0f4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8U09KTKUPPTnwzcGCEw8ETIB.png?f=fotoalbum_large

1W:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UTinI_M1cToqsEwSaTTdBqpWMQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3WQEFk7p85LxpshkFpfk6MFs.jpg?f=fotoalbum_large

1M:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zb42_XAdMx8M-L2y8UTV-DhvT0A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lEcV5wQNVXqGmR2tXgCIeeDD.jpg?f=user_large

De 1D chart biedt op dit moment weinig perspectief, maar de 3D wel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c46h-IoDWoD_m7jYFtveWGlwVpc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z9unQJmYwYxm7GDM8mYjmkSc.png?f=fotoalbum_large

Afhankelijk van hoe je dit interpreteert, wordt de 3D SMA200 nu in korte tijd voor de 3e, 4e of zelfs 5e keer getest. Zoals ik wel vaker heb aangegeven blijf ik dan weg bij een coin, want de kans dat zo'n niveau het dan begeeft is erg groot.

Mocht de 28-34k range het niet houden, dan is de 1D MA200 next @ 21k, en dan vermoed ik dat de 18.9k (wick eronder dus) wel wordt aangetikt en de oude 2017/2018 ATH daarmee wordt getest. Dat zou een erg mooie bounce kunnen geven richting een nieuwe ATH.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FNj_csZWUAMv3hx?format=jpg&name=large
.
Ukraine Has Collected Millions in Crypto Donations. Here’s How It’s Being Spent
Alex Bornyakov, Deputy Minister of the Ministry of Digital Transformation, today revealed details of the army supplies being purchased with crypto donations.

Deputy Minister of Ukraine’s Ministry of Digital Transformation, Alex Bornyakov, today revealed how crypto donations sent to Ukraine have been spent on the country’s armed forces.

“Crypto assets proved extremely helpful in facilitation of funding flows to the Armed Forces of Ukraine. Huge thanks to everyone who donated to the Crypto Fund of Ukraine,” Bornyakov tweeted.

He added that “each and every helmet and vest bought via crypto donations is currently saving Ukrainian soldiers’ lives.”

Bornyakov’s tweet indicated that these supplies had been procured using funds donated to the Ministry of Digital Transformation since March 1. The Ministry began fundraising through cryptocurrencies as early as February 26.

During a Collective[i] Forecast Zoom call earlier this week, Bornyakov made clear that “crypto is helping” Ukraine amid Russia’s invasion.

“In a situation like this, where the national bank is not really operating, crypto is helping to perform fast transfers, to make it very quick and get results almost immediately,” Bornyakov said during the call.

The Deputy Minister qualified his claim, adding that Ukraine’s crypto donations were not playing a “major part” in the nation’s wider economy but that they remained “essential in this conflict.”

According to blockchain analytics platform Elliptic, Ukraine has received over $60 million worth of cryptocurrency donations.

However, Bornyakov said yesterday that he believed the total amount of cryptocurrency donated was “close to $100 million.”

Bron: https://decrypt.co/94881/...ions-how-being-spent-army

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ik verwacht wel dat Bitcoin hier doorheen gaat, mogelijk niet de eerste keer, maar er worden higher lows neergezet sinds de 32,9k en de verschillende MA's komen dichter bij elkaar te liggen. Een beetje compressie kan mooie dingen doen met een koers.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mn-UAHqHiVIYgqE4ddH_kX1Eb-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IwTfNGTcikiUEanhYOsZPj9K.jpg?f=fotoalbum_large

Zondagavond weer even een uitgebreidere update.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Jedi_Pimp schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:01:
Ik merk veel onzekerheid bij demense de laatste dagen. Op Telegram, maar ook hier, en zeker op Twitter en bij mijn YouTube regulars. Hierbij een poging om mijn gedachten te structureren en op papier te zetten wat ik mogelijk acht op de korte en middellange termijn. Om het zo objectief mogelijk te houden - ik wil niemand een bepaalde richting op duwen - benoem ik drie scenario's. Daarnaast nog een reminder dat ik ondanks dat ik vrij fanatiek met crypto bezig ben, een behoorlijke recency bias heb omdat ik precies een jaar geleden mijn eerste crypto aanschafte. Dat staat natuurlijk in schril contrast met enkele regulars uit dit topic.

Om te beginnen met het technische plaatje:

[Afbeelding]

Dit is de 3d chart. De weekly geeft een vergelijkbaar plaatje. We zitten nu al een tijdje te flirten met de 50w en het lijkt er op dat we weer een weekly close gaan printen onder deze belangrijke MA. De RSI begeeft zich naar de historische lows van 2018 en de coronacrash. Op de weekly bevindt de RSI zich inmiddels onder die van juli 2021.

[Afbeelding]

Op de 4h is duidelijk te zien dat de range waarin we een maand hebben gezeten, verloren is en dat we nu in niemandsland zitten. Ja, we hebben wel vaker 2 weken of langer tussen 40k en 42k geranged, maar dan moet je terug naar eind september. De richting van de trend is vrij duidelijk.

The bear case
Iedereen en zijn schoonmoeder heeft het over de gigantische H&S constructie die nu aan het vormen is op de HTF. De target hiervan zou 15k zijn. Goed, 15k is natuurlijk nog ver weg. Maar, de trend is overduidelijk naar beneden, vooral op de LTF is dit zichtbaar. Er lijkt vooralsnog geen sprake van een reversal te zijn en de enige manier om weer van bullish momentum te spreken op de LTF is door 43k te gainen en weer terug te raken in de vorige range.

Op de HTF zou het verliezen van 40k betekenen dat we de opgaande marktstructuur ingezet vanaf de zomer gaan verliezen, je zet immers een lower low neer. Sommige mensen zouden in dit geval al spreken van een bear markt. Na 40k is het volgende niveau ~35k, wat ook overeenkomt met de meeste 'fair value' regressiemodellen (34k). 34k verliezen en HTF closes onder dit niveau zetten zou nog meer druk zetten op de langetermijn marktstructuur, ook omdat het verliezen van de fair value historisch betekende dat de bear een feit was (let op: beperkte datapunten!)
Na 34k is 30k aan de beurt, een level dat natuurlijk gigantisch veel support heeft geboden het afgelopen jaar. Als je 30k verliest (nogmaals: niet met één wick maar met meerdere HTF closes), dan is 20k helemaal niet uitgesloten. Dit level is ook helemaal niet raar omdat het natuurlijk de ATH van de 2017 bull run betreft. Verder is 20k het niveau van de 200w MA, het level dat historisch gezien altijd gehouden heeft.

The bull case
40k lijkt tot nu toe goed te houden. Als we kunnen bouncen, eventueel met een wickje richting 38k, en liquiditeit kunnen tanken ligt de weg naar boven weer open. Zelfs als we lager gaan closen, dus richting de 34k, zou ik verwachten dat 35k ook nog flinke support biedt. Ook hier ligt veel liquiditeit en verwacht ik dat zowel retail als grote jongens gevuld zullen worden in hun orders. Als we een flinke sell-of gaan zien en inderdaad naar deze niveaus terugkeren, is het daarnaast aannemelijk dat de BTC.D flink zal stijgen en alts rekt zullen gaan. Dat zou zo maar weer de ademruimte kunnen geven om de cycle te continueren: de BTC.D begeeft zich op historisch lage niveaus en het is de vraag hoe houdbaar dit is.

Verder: de Fear and Greed index stond gisteren op het historisch lage niveau van 10, wat tot op heden altijd op een lokale bodem geduid heeft. On-chain metrics zien er over het algemeen goed uit, alhoewel het er op lijkt dat retail (short term olders) zijn interesse aan het verliezen is. Dit zou zomaar weer kunnen omdraaien, dat hebben we immers deze zomer nog gezien.
Daarnaast zijn de macro-indicatoren gunstig, zie mijn vorige twee posts. De komende 6 maanden zullen risk-on assets naar verwachting in trek zijn, en BTC hoort daar sinds een tijdje ook onder.

The other case
We zijn door het verleden gewend om vrij zwart wit te denken: bear of bull, blow-off tops of parabolische moves omhoog. Daarnaast is het cyclusdenken bij Bitcoin overheersend, niet zo gek ook gezien de halvings.
Bitcoin is inmiddels een semi-serieuze asset class geworden met interesse van grote partijen en sporadisch retail. Hoe hoger de prijs, hoe meer kapitaal er nodig is om een verdere move up te bewerkstelligen. Verder, 2021 lijkt in vrij weinig aspecten op andere jaren c.q. cycles.
Je zou 2021 kunnen zien als een sideways jaar tussen 30k en 65k met wat wicks naar de onder- en bovenkant. We zitten nu precies op de middellijn van dit channel. Het zou goed kunnen dat we nog een half jaar in deze range vastzitten. Dat zou wat mij betreft ook rijmen met lengthening cycles en diminishing returns, al kan je je afvragen of de échte bull cycle dan niet al praktisch voorbij is. 2022 heeft in ieder geval nog genoeg katalysatoren in het verschiet: ETH 2.0 en BTC spot backed ETFs. Let op de log schaal hieronder.

[Afbeelding]

Persoonlijk: mij maakt het eerlijk gezegd niet zoveel uit wat we op de korte termijn gaan doen. Ik zit inmiddels op 68% stables omdat ik flink heb derisked de afgelopen 6 weken. Dit is conform mijn plan geweest: er zijn dusdanige HTF closes onder de 20w MA gezet én de kracht van de impuls nam alsmaar af. Mijn PF zit op 74% van zijn ATH en daar zou in theorie nog een procent of 10 af kunnen gaan als we binnen afzienbare tijd naar de 30k gaan en mijn alt posities door het putje gaan. Vind ik dat erg? Nee, want ik heb een flinke tas stables achter de hand en zou met vrede weer instappen als we deze niveaus gaan zien.
Vooralsnog heeft het laatste scenario behoorlijk goed standgehouden. Oké, een beetje flauw, aangezien de range daar van 30k tot 60k loopt :P .

Hoe ziet het er nu uit en zijn er signalen dat er eindelijk een richting gekozen gaat worden? Lastig te zeggen. Ik heb het idee dat veel mensen aan het wachten zijn op 1) een kortstondige laatste rally met opvolgende blow-off top om de bear in te leiden of 2) een capitulatie candle om daarna weer rustig naar de bovenkant van de range te koersen. Ik hoop zelf op 2), maar zoals altijd lijkt het zo te zijn dat hetgeen iedereen verwacht, niet gebeurt. Dit is ook een beetje het sentiment in Benjamin Cowen's premium groep: mensen zijn nog best hoopvol, maar hier en daar wel wat apathisch. Niemand daar verwacht nog een ATH soon. De lengthening cycle theorie gaat wel haar lakmoesproef ondervinden dit jaar, i.e. als de signalen in 3Q22 nog steeds niet duiden op een ATH, is deze theorie ook niet waar gebleken.

Ik heb de laatste tijd zelf vooral macro-economische en monetaire/financiële variabelen in de gaten gehouden in mijn zoektocht naar de perfecte variabele/indicator om toppen en bodems te 'voorspellen'. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik nog altijd op zoek ben en dat die éne indicator simpelweg waarschijnlijk niet bestaat. Bijvoorbeeld de correlatie tussen de US10Y (yield op US gov. bonds) en BTC is de laatste tijd ook minder sterk, alhoewel dit waarschijnlijk grotendeels gedreven wordt door de extreme volatiliteit gevoed door o.a. Rusland/Oekraïne. Voor de rest ziet het macroklimaat er nog best goed uit: de Fed rate hikes vallen mee en hebben weinig effect op markten, de NDQ en SPX herstellen nog steeds relatief snel na elke dip. Er is wat dat betreft niet veel veranderd. Hieronder BTC versus de US10Y.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_oOWa52hTPgBFup7chc9qQsgx4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CoZoq7Vnud4n3XueMXfqX6R6.png?f=fotoalbum_large

Ironisch genoeg heeft tot nu toe in mijn ogen de ETH/BTC waardering tot nu toe het beste de toppen van Bitcoin voorspeld :)

Anyways, technisch gezien ziet er het short en medium term prima uit. Zou mooi zijn als we de komende twee weken 37k kunnen vasthouden. Historisch gezien is april doorgaans een groene maand. Het is dan wel zaak om naar 45k te geraken en niet meteen weer enorme sell-offs te zien zoals we vorige drie keren hebben gehad. Die sell-offs vertellen mij dat er nog te veel mensen zijn die bij marginaal hogere prijzen meteen uitstappen, een teken van zwakte. 44k/45k halen, iets er boven komen en vervolgens 44k (ondergrens) testen zou erg sterk zijn.
Anderzijds moet 37k het wel houden, anders gaan we voor de zoveelste keer weer richting de onderkant van de range die ik in mijn gequoote post benoem. Dan liever een échte capitulatie om schoon schip te maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9GCWSDUfg3iC1u5diJD2OPtjAww=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YaljzXyGmzHAZJepi5Nl2Lav.png?f=fotoalbum_large

Het zou helpen als er nog wat fundamenteel goed nieuws bij kan komen voor Bitcoin/crypto. I.e. een goedgekeurde spot ETF, ETH 2.0, meer adoptie DeFi, meer landen die BTC omarmen en/of als reserve currency accepteren. Ik zie binnenkort (lees: t/m zomer) geen ATH gebeuren. Of we nu in een bear market des doods zitten: ik denk het niet, maar het zou voor de cycle wel sterk zijn als we over niet al te lange tijd weer wat langer boven de ~50k kunnen rangen. Dat zou voor mijn uitgeklede maar nog steeds (te) alt heavy portfolio ook goed zijn ;)

[ Voor 100% gewijzigd door Jedi_Pimp op 19-03-2022 22:05 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Op basis van de volgende charts:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zU5FS989p1MvLBHEWyDNCUUxfJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NvEmjatdIhCa9zspwJtCM6a4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/In-7YDAqxpTcHRq3PweG5ywiDWE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QicuRNIhVvl9be51Z1guYQi0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Px9fJCDLtTEsvVBIOghaGyFr_w0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c14WCYVXkZuHtY7kGfyAziil.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9kaWyjQP4IVd6wJMLBzQpuAM1ws=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zRQBDySsH3eGDV9b4T8XAilh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dqj7OKZCwSY_mFB0Zr7GqrEdRpo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TCJWvTOxIgPZvrOxdA7kPKVv.png?f=fotoalbum_large

Verwacht ik dat Bitcoin de 1D MA99 gaat doorbreken en daarna moeite zal hebben met de 45-48k ivm verschillende MA's op de 3D, 1W en 1M. Als Bitcoin door de +-51k gaat (de hiervoor genoemde MA's + marge -> evt. wick) dat er een triple top of nieuwe ATH wordt gevormd. Als het Bitcoin nu niet lukt om hier doorheen te breken, dan koerst het geheel mogelijk af op de 1W MA200 rond de oude 2017-2018 ATH op basis van de volgende 2 charts:

Spiegel het patroon, net als bij bijv. een H&S:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SBF_rx2CnvCcq22EV6A9P7zzPoc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g5AhdHuIxJZWRdCxAExS3BNK.png?f=fotoalbum_large

En soortgelijke eerdere momenten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s4cSfYF1qMt8D1e5YxEIzGn0EFQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z2oto2EDoFJEUIlKKEvMNefT.png?f=fotoalbum_large

Mijn eigen positie: BTC voor de lange termijn en BTC in de handelspot. BIFI sell orders gisteren geraakt, dat laat ik even in stablecoins staan. Verder KSM, CELR, GLMR in staking. En AVAX, GMT en voor de vorm wat APE (ja, excuses) voor het traden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Hier een lange tijd niet geweest, maar zit met een vraag; zijn hier mensen die ooit hun trades hebben gebaseerd op de PF van lets say de 100 top holder adressen op smart contracts chains (Exchanges uitgefilterd)

[ Voor 9% gewijzigd door green-tea op 21-03-2022 13:31 ]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
green-tea schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:28:
Hier een lange tijd niet geweest, maar zit met een vraag; zijn hier mensen die ooit hun trades hebben gebaseerd op de PF van lets say de 100 top holder adressen op smart contracts chains (Exchanges uitgefilterd)
Bedoel je het tracken/mimicen van trades door te kijken naar wat whales doen? Ik denk dat dat niet te doen is omdat whales op dat niveau niet één adres hebben waar ze alles mee doen, maar in het kader van risicospreiding hun assets (en dus ook transacties) op meerdere adressen verspreiden.

Ik heb een soortgelijke truc geprobeerd toe te passen op wat early movers in de BSC. Toegegeven, heb er slechts 1 werkdag aan besteed, maar ik kwam tot de conclusie dat het niet te doen is - deze 'whales' gebruikten zo goed als één nieuw adres per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Jedi_Pimp schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:13:
Bedoel je het tracken/mimicen van trades door te kijken naar wat whales doen? Ik denk dat dat niet te doen is omdat whales op dat niveau niet één adres hebben waar ze alles mee doen, maar in het kader van risicospreiding hun assets (en dus ook transacties) op meerdere adressen verspreiden.

Ik heb een soortgelijke truc geprobeerd toe te passen op wat early movers in de BSC. Toegegeven, heb er slechts 1 werkdag aan besteed, maar ik kwam tot de conclusie dat het niet te doen is - deze 'whales' gebruikten zo goed als één nieuw adres per dag.
Valt daar niet rond te werken door gewoon de volledige blockchain te scannen, de exchange adressen te 'blacklisten' en daarnaast enkel transacties met bedrag/kwantiteit groter dan X te bekijken? Dan moet je ze er alsnog snel kunnen uithalen. Een beetje wat @whale_alert doet op Twitter.

[ Voor 5% gewijzigd door Slonzo op 21-03-2022 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Slonzo schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:32:
[...]

Valt daar niet rond te werken door gewoon de volledige blockchain te scannen, de exchange adressen te 'blacklisten' en daarnaast enkel transacties met bedrag/kwantiteit groter dan X te bekijken? Dan moet je ze er alsnog snel kunnen uithalen. Een beetje wat @whale_alert doet op Twitter.
Zoeits, maar dan van deze whales bijv big movements tracken in bijv nieuwe contracts ed

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 18:03
Verkeerde topic. :9B

[ Voor 95% gewijzigd door zwembroek op 21-03-2022 15:42 ]

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Pagina: 1 ... 47 ... 98 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!