[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 46 ... 98 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:24
Taro schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:50:
Bitcoin is afgeketst op de daily:
[Afbeelding]

Op de 3D & 1W spant het erom of de lijnen uit mijn post hierboven (Taro in "[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3") het gaan houden. Zit sinds de 51.2k in fiat.
En zie ik dat dan goed dat er onder geen grote support lijn meer is?

Kijk je dan vooral nog in de orderboeken om die zelf in te schatten?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Currry schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:58:
[...]

En zie ik dat dan goed dat er onder geen grote support lijn meer is?

Kijk je dan vooral nog in de orderboeken om die zelf in te schatten?
Het is maar net naar welke MA's je kijkt. Op de 1W ligt de MA99 op +-30k.

In de rainbow ribbon liggen er nog wel wat andere vaker gebruikte MA's onder, maar Bitcoin zit op dit moment onder de bullmarket support band:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nfCOOF75EAs0IjtpYamKHy0Tw3U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uidUKHadDdHWUUaYzXHC6WLq.png?f=fotoalbum_large

Ik kijk nooit naar orderboeken, die zijn zo vloeibaar en regelmatig ook kunstmatig als het maar kan. Ik kijk voornamelijk naar MA's en soms naar overduidelijke zaken als bullflags, triangles, etc. maar dan wel alleen op de grotere timeframes.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Tjah, zo kan je het ook bekijken, de 1M MA7 heeft het netjes gehouden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/91Ppybzd20joWLJPy3UcpaTN93k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lRdSlWTZJRCSsYi5ahcpebu1.jpg?f=fotoalbum_large

Al valt die 30k wel mooi samen met die 3 wicks van eerder in 2021. Double top + double/triple bottom of een cup & handle in de maak? Het kan allemaal, mogelijk stijgt de koers vanaf hier weer, maar ik durf voor de nacht nog niet in te stappen, morgenochtend vroeg bekijk ik het opnieuw.

Heb wel nog een groot deel in locked staking staan, de opbrengst zet ik dagelijks direct om naar fiat, dat verzacht daar de pijn wel een beetje.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Victor Belli
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-05 11:28
Taro schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:03:
Tjah, zo kan je het ook bekijken, de 1M MA7 heeft het netjes gehouden:
[Afbeelding]

Al valt die 30k wel mooi samen met die 3 wicks van eerder in 2021. Double top + double/triple bottom of een cup & handle in de maak? Het kan allemaal, mogelijk stijgt de koers vanaf hier weer, maar ik durf voor de nacht nog niet in te stappen, morgenochtend vroeg bekijk ik het opnieuw.

Heb wel nog een groot deel in locked staking staan, de opbrengst zet ik dagelijks direct om naar fiat, dat verzacht daar de pijn wel een beetje.
Er lijkt inderdaad een bounce op de MA7 op de monthly. Maar als je naar de ma's kijkt op de 1d en 3d, ziet het er niet echt lekker uit. Op de weekly bungelen we een beetje aan de MA25.

Naar mijn idee is er dus nog wel veel ruimte naar beneden deze maand, en kunnen we dus weer onder die MA7 op de monthly duiken. En dat is ook mijn verwachting, ook gezien het beeld rondom covid, inflatie/rente en geopolitieke spanningen die op de achtergrond meespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

thefox231 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:22:
Lees nergens of er ook een cashback of iets dergelijks opzit.
Denk dat ze zonder cashback acties gauw het onderspit delven tegen de concurrentie.
Ik slaap beter als mijn coins niet op een Exchange staan maar netjes op mijn eigen hardware wallet. Dan neem ik die 2% cashback die ik potentieel misloop voor wel lief.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:56
Freekers schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:05:
[...]

Ik slaap beter als mijn coins niet op een Exchange staan maar netjes op mijn eigen hardware wallet. Dan neem ik die 2% cashback die ik potentieel misloop voor wel lief.
Ik slaap prima met coins op een exchange, gewoon spreiden. Maar afgezien daarvan zou ik ook niet betalen met crypto maar met euros. Zolang BTC niet op 1 miljoen staat tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsj
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19:27

Rsj

Er is nog hoop...zolang btc boven de 47.5 k$ blijft (50wMA, paarse stippellijn) ben ik positief. Verder..bij deze kanalen gaat btc vaak aan de bovenkant eruit (via 51-54-...k$). Alla, we gaan het zien de komende uren/dagen waar btc heen gaat... is just my view...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yttoOiVzrnPV4DdqcLhCeix7S48=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V79pMW2HK9hRJ9XrW8uwj98p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwacht met dit sentiment en het weekend voor de deur dat we er lekker doorheen zakken. Daarna de komende maand(en) tegenvallend resultaten. December en januari zijn in die zin nooit echt super en daarna in het nieuwe jaar gaan we zien wat er gaat gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JW04
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22:30
Defector schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:01:
Verwacht met dit sentiment en het weekend voor de deur dat we er lekker doorheen zakken. Daarna de komende maand(en) tegenvallend resultaten. December en januari zijn in die zin nooit echt super en daarna in het nieuwe jaar gaan we zien wat er gaat gebeuren.
* Op de man reageren is nergens voor nodig *

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 10-12-2021 13:38 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 20:39
Defector schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:01:
Heb je december 2020/januari 2021 even gemist in je grondige analyse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Ray_ schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:15:
[...]

Heb je december 2020/januari 2021 even gemist in je grondige analyse?
* Geldt ook voor jou *

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 10-12-2021 13:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ray_
Neuh. Ik doe al een tijdje mee. Maar verder een fantastisch idee om met gestrekt been tegen mijn post in te gaan in plaats van je mening te onderbouwen en aan te tonen dat ik het fout heb. Succes verder in 't leven.

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 10-12-2021 13:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 19:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Laten we het vriendelijk houden, maar de heren hier hebben wel een punt, @Defector. In dit topic verwachten we dat je je mening wel enigszins onderbouwt. De enige argumentatie die je geeft (dec/jan nooit goed) is objectief onjuist.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Ray_ schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:22:
[...]

Neuh. Ik doe al een tijdje mee. Maar verder een fantastisch idee om met gestrekt been tegen mijn post in te gaan in plaats van je mening te onderbouwen en aan te tonen dat ik het fout heb. Succes verder in 't leven.
Excuses de reactie van @JW04 zette even de toon.

Je ziet nu de complete financiële markt zoekende zijn, enerzijds financieel beleid, Evergrand wat speelt, Covid onzekerheid. Dit heeft allemaal effect op de BTC koers.

Mijn statement was wat kort door de bocht maar wat ik wil zeggen is dat feestdagen vaak niet echt super zijn. Met als uitzondering vorig jaar natuurlijk en terugkijkend was Jan 20 beter dan ik dacht.

Jan 14 16.49%
Dec 13 -33.15%

Jan 15 -31.34%
Dec 14 -15.12%

Jan 16 -13.98%
Dec 15 13.75%

Jan 17 0.22%
Dec 16 29.75%

Jan 18 -25.88%
Dec 17 39.25%

Jan 19 -7.34%
Dec 18 -8.18%

Jan 20 29.91%
Dec 19 -4.64%

Jan 21 14.37%
Dec 20 46.97%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray_
Da's een reply waar ik wat mee kan @Defector :) Ik vind het in dat lijstje nog steeds lastig een trend te spotten. Er wordt hier ook geregeld zo'n tabelletje gepost van alle maanden sinds 2009 geloof ik, daar is ook niet echt een vaste lijn in te ontdekken. Ik denk dat de stemming op de financiele markten van grotere invloed is dan de kalendermaand.

Evergrande wankelt, maar wordt nog aardig overeind gehouden door de Chinese overheid (die daar volgens mij ook niet veel keuze in hebben). Alleen als China er nu zelf de stekker uit trekt ga ik mee met je uitspraak over tegenvallende resultaten. In dat geval zal het ook een aardig bloedbad worden en ik denk niet dat crypto dan de weersbestendige safe haven zal zijn maar gewoon mee het putje in gaat.

Ik denk niet dat er ook maar 1 analist is die stellig kan beweren wat er op korte termijn gaat gebeuren op het gebied van crypto. Die zijn er overigens wel, maar die gokken ook maar wat :) (niets ten nadele van eerder geposte TA's hier, doorgaans heb ik de vaste lijntjestrekkers hier hoog in het vaandel staan)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bitcoin is al 4 dagen op rij op de 1D MA7 afgeketst. In de afgelopen weken is dat al veel vaker voorgekomen, een moeilijke horde dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yJCvVNSnpSmt0UjCK6EtUI1OGdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6gFptbY1VVbrclObijuZbjX8.jpg?f=fotoalbum_large

Als de 47k het niet houdt, dan is de kans groot dat daarna de 42.6k next is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iceblack24
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:16
Als de 47k het niet houdt, dan is de kans groot dat daarna de 42.6k next is.
Denk je niet dat we nu iets dieper erdoorheen vallen tot 40K met een wick naar 38?

Ik heb het idee dat als je van een minder grote hoogte (vorige keer kwamen we van 56K) een weerstandsniveau vaker test (al is het nu pas de tweede keer) de kans dat je dieper zakt toe neemt.

Totaal niet gebaseerd op cijfers dit is puur alleen op mijn eigen (beperkte) ervaring. Zit hier een vorm van logica in of zit ik totaal mis?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@iceblack24 Na "next" komt een volgende "next" :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Een nieuwe poging om de 1D MA7 te doorbreken is vooralsnog rejected:

3m:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3NzWHfx2dTvX95fYERXCbOww8Hc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PAMwwX9n1VJpBpnWhRZjjXKO.jpg?f=fotoalbum_large

1D:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fw5laLod0tYbg8jQnZ_Gelij7eo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0KpjjZZGPPTlS3yDMUozweIe.jpg?f=fotoalbum_large

Als het lukt dan is 54k next, zo niet, zie hierboven :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Nieuwe 1D MA7 poging, heel benieuwd hoe het er morgenochtend uit ziet. Kost echt wel veel moeite:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fpi0kz_sYQj_RQBpvoyPe1XIaYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LGwMStOpmcDF8Bh61trOd0xc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Vanavond waarschijnlijk een groene daily en weekly:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W2YYoPp7d9FPNF1A12qRf6YwcPk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jmu7tYvGhZLjiCM8n7xqAgO6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZIU4lhLSLn4FNmMy2fTY4JH4_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2xcSreAa9XsMpsCYb0pISc0G.jpg?f=fotoalbum_large

Een deel van de sellorders rond 53.6k gezet, onder de 1D MA25 & MA99. Een deel bewaar ik tot 55-56k, vlak onder de 1W MA7. De rest zet ik stop losses op, maar nog geen sell target.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
Die SL is dan op basis van de MA200 neem ik aan, rekening houden met een wick eronder? Of zet je hem nu wat strakker, omdat deze al een keer getest is?

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
BTFD schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:18:
[...]

Die SL is dan op basis van de MA200 neem ik aan, rekening houden met een wick eronder? Of zet je hem nu wat strakker, omdat deze al een keer getest is?
Goede redenatie d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:09
Bijzonder genoeg ging ETH vanmiddag harder onderuit dan BTC. The old king BTC lijkt het te houden op 42K EUR, maar met de dalende trend is de vraag hoelang het nog duurt voor we tegen de 40K USD zitten aan te kijken.

Zo'n beetje de volledige Cryptomarkt flirt met een halving - uitgezonderd "new launches" en assets die qua volume een makkelijk slachtoffer zijn voor P&D.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:01
BTFD schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:18:
[...]

Interesting weer. De MA200 lijkt precies het level waar de bounce op is geweest (met een kleine wick eronder weliswaar). Tenminste, ervan uitgaande dat we het over de 1d ma200 hadden?

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:04
In deze donkere tijden hoop ik toch op een lichtpuntje van een @Taro analyse.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beug
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-05 15:44
veertje schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:10:
Be careful what you wish for.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
Ik vermoed dat hij onderstaande in beeld gaat brengen en gaat vertellen dat het er niet al te best uitziet, want je weet inmiddels van hem; 3x is wegwezen! En de MA200 is nu voor de 3de keer getest zonder een redelijke bounce..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IeIJm5db8xejvjAXSH4i6inQW8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/38GH9GTV6eHgObeI0gvYjsWn.jpg?f=fotoalbum_large

Zoom je wat verder uit, zie je in de verte de MA99 liggen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kKAUgsYQi3sB_q1uarNITTV9esg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KRwJyjpN058li1l1GFluAEEx.jpg?f=fotoalbum_large

Be careful out there! ;)

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:18

almightyarjen

When does the hurting stop?

Rond de 40-42k zat toch ook nog een support?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Morgenavond weer, van vrijdag op zaterdag is de Henk factor té hoog om er iets zinnigs van te kunnen zeggen. Ik zie zeker een lichtpuntje, maar hoe lang de tunnel is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Taro schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:24:
[...]

Morgenavond weer, van vrijdag op zaterdag is de Henk factor té hoog om er iets zinnigs van te kunnen zeggen. Ik zie zeker een lichtpuntje, maar hoe lang de tunnel is...
Hé gets!

Nu snap ik hoe mijn vriendin zich voelt als ze op een cliffhanger van èèn van haar soaps moet wachten :9

UberLurker Departement #GG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10:38
Skrunsies schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:40:
[...]

Hé gets!

Nu snap ik hoe mijn vriendin zich voelt als ze op een cliffhanger van èèn van haar soaps moet wachten :9
Dus we gaan het ravijn in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Mijn vriendin zegt alleen Bowien :?

Maar goed weer effe on topic. Ik zit met smart op Taro zijn analyse te wachten d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 19:58
Skrunsies schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:21:
[...]

Mijn vriendin zegt alleen Bowien :?

Maar goed weer effe on topic. Ik zit met smart op Taro zijn analyse te wachten d:)b
Je zou zelf ook een analyse kunnen maken en hier posten, want Taro kan niet alles voorkauwen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Martine schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:19:
[...]

Je zou zelf ook een analyse kunnen maken en hier posten, want Taro kan niet alles voorkauwen he ;)
Nou inderdaad. En volgens mij is de manier waarop ik redeneer inmiddels wel bekend, dus benieuwd of anderen dat stokje kunnen overnemen, zoveel bijzonders doe ik niet, het kost mij maximaal 5 minuten per keer incl. het typen van het bericht. Maar zal over een paar uurtjes wel even door de charts heen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
[...]

Martine schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:19:
[...]

Taro schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:41:
[...]

Nou inderdaad. En volgens mij is de manier waarop ik redeneer inmiddels wel bekend, dus benieuwd of anderen dat stokje kunnen overnemen, zoveel bijzonders doe ik niet, het kost mij maximaal 5 minuten per keer incl. het typen van het bericht. Maar zal over een paar uurtjes wel even door de charts heen gaan.
Mijn excuses. Dan heb ik de bovenste quote verkeerd begrepen :)

Acties:
  • +47 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Daar is ie dan hoor, ik voel de druk dus hopelijk kan ik die waarmaken :D

Bitcoin:

1D
Wederom afgeketst op de 1D MA7 en de MA25 & MA99 liggen erboven. Maar, rond de 45.2/.9k lijkt zich een bodem te vormen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_y3A7ajBPYSVC2bK-y8xxNcnXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DlB1Y2ocBL20UoTWqQIZNUer.jpg?f=fotoalbum_large

3D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TmILWbSRdKa3onLPxLbO8gkpLBw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lsG2NfFlJw8pqoKw0B7Z5K9q.jpg?f=fotoalbum_large
De huidige koers ligt onder de 3 MA's, maar als je terugkijkt is dat al vaker gebeurd. Op zich niets aan de hand dus. Maar zoals eerder gezegd: Na 3x testen word ik heel voorzichtig. Mogelijk houdt dit niveau het, maar een 4e test betekent vaak dat het niveau gebroken wordt als dat de 3e keer niet al is gebeurd. Voorzichtig zijn dus.

1W
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sla9dmyqyt3RJBtM6YQAqtclIqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Gqen9v4CryIaB7XFgQy0fRr.jpg?f=fotoalbum_large
De 1W MA25 lijkt het te houden, maar het spant erom.

De full options kerstboomchart:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6g01Aw2WLiAuPDak6MCqW06sFuE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xuSwg5AyTvZ4L4uW8x7DgEMB.png?f=fotoalbum_large
De 1W 7SMA houdt vooralsnog stand @ 47.098, maar die is in het verleden niet heel relevant geweest, dus hecht ik weinig waarde aan. De groene lijn echter, zo rond de 1W 30SMA heeft dit echter eerder wel gedaan en deze ligt nu rond de 47.710 USD.

Bitcoin bevindt zich echter onder de bullmarket support band (BSB):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Njq1BtThzRjoyadxxQN9shQ9js=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0346zeQr1c8EIlSeQpkksLCu.png?f=fotoalbum_large

Als je naar het grote plaatje kijkt, dan is er een double top zichtbaar, doorgaans een bearish patroon, maar, vanaf juli zien we ook weer higher lows en higher highs op de weekly. Dat kan dus bullish zijn en betekenen dat als het huidige niveau houdt, een poging kan worden gestart om wederom richting de 65k-69k te gaan en een 3e top op rij neer te zetten, of deze te doorbreken. Persoonlijk vermoed ik dat als de 65k weer kan worden behaald dat een nieuwe ATH in deze run zeker tot de mogelijkheden behoord en er dus geen triple top zal worden neergezet.

Als het huidige weekly patroon zich op bijv. de 3 minute chart zou voordoen, dan zou ik nu waarschijnlijk instappen. Maar, dan komt bij Bitcoin een belangrijke factor om de hoek zetten: De focus ligt op dit moment voornamelijk op andere cryptocurrency zoals ETH, maar ook op vele altcoins. En aangezien iedere kleine Bitcoin stijging tot een enorme stijging bij vele alts leidt, vermoed ik dat Bitcoin in deze run niet opnieuw de 6xk range zal kunnen bereiken. Er vloeit simpelweg teveel geld naar alts, teveel verschillende alts en te snel, waardoor Bitcoin waarschijnlijk niet meer het momentum kan pakken.

Als Bitcoin nu bijv. een relatief nieuwe alt was geweest, dan had ik met deze zelfde chart op korte termijn een nieuwe ATH verwacht. Maar omdat het Bitcoin betreft en het gebeuren eromheen met een altseason typisch bij het einde van een Bitcoin bullrun past, verwacht ik bij Bitcoin helaas niet zoveel vuurwerk meer. De enige optie die ik zie is dat een aantal alts bloeden richting Bitcoin, waardoor daar voldoende momentum ontstaat om toch nog een run te maken, dan zou Bitcoin eerst richting bijv. 41k moeten zakken.

Dan Ethereum:

1D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7FKgc2j1NZANODaHEkW3D2iNS_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sYF3VhOQLrtxGLhK2oRps4w8.jpg?f=fotoalbum_large

1D MA7 & MA99 houden het. Maar, de 3D ziet eruit alsof er nog een kleine opleving mogelijk is tot de MA25 @4200 USD. Daar verwacht ik een rejection richting de 3D MA99 die dan rond de 3.2k zal liggen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q4Cy28utQnY-kyZZyRj1QGK6fY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iXnaOJU459CgwdTk75NKCUmz.jpg?f=fotoalbum_large

1W
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zOSC_n46jeoKHgTpoRaar0sL8z8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5AZHMQ1zm3ABD5rI1C3j7LGK.jpg?f=fotoalbum_large

Grote kans op het opzoeken van de 1W MA25 @ 3425, met dan evt. een wick tot het hierboven genoemde bedrag van 3.2k.

Alles samengevat: Bitcoin zit op een niveau waarbij het naar mijn idee nog wel "veilig" richting de 42-43k kan gaan ivm eerdere candles. Breekt echter de 41k, dan zie ik 32-36k wel gebeuren. Aangezien de low van 4-12 nog niet opnieuw is opgezocht en er zich nu een bodem lijkt te vormen die samenkomt met een aantal SMA's, kan het prima zijn dat vanaf hier de 54k weer wordt opgezocht. Een moeilijk level omdat daar rond die tijd de MA7 ligt.

Wat betreft ETH: Grote kans op 3.4-3.5k. Die wordt dan voor de 5e keer getest, dus heel benieuwd of die het dan houdt.

Normaal gesproken doe ik graag uitspraken over welke richting ik verwacht. Ik ben van nature altijd wat bearish aangelegd en daarom hier erg voorzichtig. Maar de 42-46k kan ook het nieuwe 28k niveau worden om daarna een nieuwe ATH neer te zetten. Ik ben op zich bullish voor zowel Bitcoin als ETH, maar, omdat er teveel geld naar de alts vloeit verwacht ik dat de kans heel erg klein is op een nieuwe ATH in de komende 2 maanden. Daarom zie ik wel een optie dat Bitcoin eerst nog naar 42k daalt, met bloedende alts, om daar op te laden richting de 52k. Maar of dat niveau het houdt: Ik twijfel. Meer kan ik er deze keer niet van maken :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:50
Is het meerendeel van de daling niet juist in tandem met de aandelenmarkten verlopen ? We kunnen stellen dat de Omikron paniek en rente perikelen tot de daling hebben geleid. Op zich zou BTC zich sneller moeten herstellen omdat het een alternatieve asset is in verhouding tot aandelen en dat hebben we tot nu toe niet gezien. Alles ging min of meer gezamenlijk door het putje.

Zelf verwacht ik nog verdere sell off momenten tot in het nieuwe jaar. Ik heb er geen koersdoelen bij, maar het kan ineens hard gaan. Daarna komen we weer uit de paniek en kijken we weer naar de realiteit van nog steeds lage rentes , ruim onder inflatie niveau en gaat het rendement jagen weer beginnen.

En dan komen de Blockchain kansen vanzelf weer. En mocht de adaptatie dan ook nog eens verder op gaan lopen dan kan het weleens flink gaan stijgen weer.

Disclaimer, ik heb geen posities in crypto , vindt het boeiend om te volgen en wil er binnenkort meer mee gaan doen ter verdeling van de portefeuille.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rsj

Rsj

Btc heeft de weekly gesloten onder ma50w.. (47.7k$)...wat in de vorige runs een signaal was van einde bull..zie 2015 en 2018. Eth staat nog verrassend hoog tov ma50w....ben benieuwd wat die gaat doen (naar sub 3 k$ regio ?)...ik verwacht een verdere daling dus ik zit nu stable rich..even aankijken kijken wat er gebeurt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GD9R9LqD9Z2VzGPoLUUhtKx_jow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ZF4oq6ypxWz4HxU2C7ctGVr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-05 00:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GvvIo_Z05l2lZ7udwDKlCXoCbxI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2lMvJUZMxUKfrlE8zClUBL5r.png?f=user_large

Mail van Bolero, een van de grootste beleggingsplatformen in België.

Weet iemand waarom Morgan Stanley en Citi hiervoor kiest? Ik heb nog geen relevant nieuws gezien en zover ik begrijp wacht de hele ETF markt een beetje op wat er met de grayscale ETF aanvraag gaat gebeuren.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:09
* D_Jeff zit met smart te wachten op de eindejaarsklapper van @Taro O-)

---------
Als we het Cryptojaar 2021 gaan samenvatten, kan ik niets anders concluderen dat echt alles dat crypto te bieden heeft, daadwerkelijk ook gebeurt is:

- Dubbele top: check (Voorjaar & najaar)
- Halving: check (goede pak rammel medio april, bodem in Juli)
- Introducties van nieuwe assets met idiote stijgingen: Check
- Crypto assets die volledig door het putje zijn gegaan: Check
- Crypto wordt in de wereld serieuzer genomen: Check (legal tender El Salvador, SEC die crypto als "asset" bestempeld)
- De hoeveelheid m00n en rekt count overtreft de BTC koers van 01-01-2021: Check

Dat ook 2022 weer lekker knettergek mag zijn && Proost / Cheers / Terviseks !

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:43

Malarky

Wils voor wat ieder

almightyarjen schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:18:
Rond de 40-42k zat toch ook nog een support?
Nee, eigenlijk ligt er niks meer tussen dit niveau en de 6ct. Misschien op 20k nog even... :P

Ja, 40/42k is sterke support voor een bounce zeker als die met een bloedvaart aan komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:43

Malarky

Wils voor wat ieder

Defector schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:16:
[...]

Excuses de reactie van @JW04 zette even de toon.

Je ziet nu de complete financiële markt zoekende zijn, enerzijds financieel beleid, Evergrand wat speelt, Covid onzekerheid. Dit heeft allemaal effect op de BTC koers.

Mijn statement was wat kort door de bocht maar wat ik wil zeggen is dat feestdagen vaak niet echt super zijn. Met als uitzondering vorig jaar natuurlijk en terugkijkend was Jan 20 beter dan ik dacht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sm8VcQfW_OIVn7RCpkWvAwYl9To=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3PBwnRSiazAT7gbUcvgssbWG.png?f=fotoalbum_large

Er is maar 1 maand in het jaar bij de bitcoin die echt significant vergelijkbare slechte resultaten geeft over de jaren heen. Dat is de maand september, de rest is om het even.

Qua groene maanden zit je juist het best in oktober (herstel van september :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeaust
  • Registratie: Maart 2013
Malarky schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:52:
[...]

[Afbeelding]

Er is maar 1 maand in het jaar bij de bitcoin die echt significant vergelijkbare slechte resultaten geeft over de jaren heen. Dat is de maand september, de rest is om het even.

Qua groene maanden zit je juist het best in oktober (herstel van september :P )
Ik zie een patroon, 3x groen, daarna een rood jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
  • Laatst online: 23-05 09:55
Jeaust schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:01:
[...]

Idd -O- :+

-70% en - 50% best heftig.

[ Voor 7% gewijzigd door MaStar op 01-01-2022 21:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:07
Jeaust schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:01:
[...]

Verkeerd om :p
Het is 1x rood, 3x groen en 1x rood, maar daarna kan het 3, 4, 5x groen zijn of zelfs vaker. Het loopt namelijk van onder naar boven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

mrdemc schreef op zondag 2 januari 2022 @ 02:03:
[...]

Verkeerd om :p
Het is 1x rood, 3x groen en 1x rood, maar daarna kan het 3, 4, 5x groen zijn of zelfs vaker. Het loopt namelijk van onder naar boven :)
Idd, dat patroon zou ook passen in de theorie van lengthening cycles.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Rsj

Rsj

Eth/btc ligt mooi op schema...is op weg om de upper high (c&h) trendline te testen (0.075-0.077), alvorens richting >0.1 te gaan (en mischien zelfs btc flippen voor 2 dagen als hij 0.15 haalt 😁). Zou mooi passen bij een blow-off. Of dit zo gaat gebeuren, is denk ik erg afhankelijk van btc...ik vind hem erg zwakjes en voor mijn gevoel moet/mag die kiezen...richting 40k$ (als die een weekly candle body, full onder de 50w ma heeft dan reken ik niet meer op een new ath...de laatste 3 weken zit hij rond/op de 50w ma wat een signaal was voor de bear). De andere keuze is richting een new ath door goed te bouncen op de pivot lijn...en richting 75k$....btw...ik vind het een lastige periode...wat doet ms geld?, waar zit new geld (ch?), waarom zou er een verlenging van de cycle zijn, gaan we een h&s maken, etc etc...we gaan het snel zien..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bytEC_9tMLVPZNNFpCfaj-nG2uo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zTcNDgcLpSTcI4THmyhSjT3r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I-EDJf__POhwndo7JhACZ2Z9v5k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c2bSI208S050zML14GzToUCV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +42 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ik hou het deze keer kort: Het is kop of munt, erop of eronder. Het huidige niveau is voldoende getest, dus ik verwacht op zeer korte termijn een grote uitbraak. Als die candle groen is en stand houdt, dan zie ik 57k of hoger wel gebeuren. Als de candle rood is dan zie ik na een retest van het huidige niveau, maar dan als resistance, de 3x k regionen wel opgezocht worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yJcJ1ngqamD75qC6XJ51Cye6bss=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PO21lZhItr1mfw4RMkYlOqVV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8d0UTyoGaVj_TJOre2saWyUoZvM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A2TJ1GYZ4fN1EALXNMjORKb3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Taro op 02-01-2022 20:48 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik sta ervan te kijken hoe vaak die 46k wel niet getest is en levert telkens weer support. Ik had inmiddels wel verwacht dat deze doorbroken zou worden omdat hij zo vaak getest is/wordt. Hoe kijken jullie hierop?

Edit: never mind, ik had mijn mond moeten houden :P

[ Voor 11% gewijzigd door almightyarjen op 05-01-2022 21:16 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
Even wat dubieuze middellange termijn speculatie waar je absoluut geen keuzes op moet baseren, maar wat wel leuk is om te doen. Als ik wat meer tijd heb de komende dagen ben ik weer van plan wat short term TA te doen op BTC en wellicht ETH :)

De FOMC (open market committee van de Fed) is vandaag bijeengekomen en de meeting minutes zijn inmiddels beschikbaar. Equity markten reageren met een redelijke -, de S&P500 staat op -1.4% as we speak. In de FOMC is o.a. besproken dat: 1) de FFR verhoogd wordt nadat tapering klaar is (verwachting rond maart) en dat dit wellicht 'agressiever' gaat gebeuren dan voorheen gedacht, 2) de Fed haar balans gaat verkleinen en in de loop van 2022 securities (lees: US government bonds) gaat offloaden wat zal bijdragen aan een stijging van yields op bonds (US10Y).

We kennen inmiddels al een tijdje de correlatie tussen BTC en US10Y (dankzij de laatste video van ome Ben), die met name het afgelopen jaar vrij sterk is. Dubieuze speculatie (nogmaals: ga hier alsjeblieft geen trades op baseren): de komende maanden zal de US10Y doorstijgen en is het bull market sentiment rondom risk-on assets nog niet voorbij. Dit is dus goed voor met name asset zoals Bitcoin en S&P stocks oftewel groeiaandelen. Voor tech stocks zal dit minder goed zijn omdat we in een situatie zitten van hoge inflatie waardoor de (vaak al beperkte) verdisconteerde toekomstige cashflows in deze bedrijven reëel minder waard zullen worden en beleggers dit meenemen in hun keuzes - dit zien we de afgelopen maanden al gebeuren, zie ook de stijging van koersen van traditionele stocks versus een lichte daling van tech. Voor goud is een stijgende US10Y in de achtergrond van inflatie niet heel goed - goud is een risk-off asset net als bonds en is daarmee een substitutiegoed.
In de loop van 2022 kiest de Fed ervoor om de funds rate te verhogen en dit zal het begin inleiden van een bear market op equity markten, en dus ook binnen crypto assets. Maargoed, tegen die tijd doen we wel weer een nieuwe update :)

Hieronder is BTCUSDT op de US10Y geplot. De divergentie die nu ontstaat is met name interessant: dit kan duiden op een (tijdelijke) afnemende correlatie, óf op het feit dat we alsnog een BTC rally gaan zien de komende tijd. Ik ga niet zeggen wat ik denk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lmmMnyZoGXtEbzKUnQbAjNQENu4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vqwH0j6CaGrVXhLApq6jsyzT.png?f=fotoalbum_large

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rsj

Rsj

Mooie input Jedi_Pimp. Ik ben wel benieuwd wat je denk..... Btw. Als je naar gold/us$ graph kijkt dan verwacht ik op basis van ta een daling naar 1600-1400$ komend jaar. Als ik naar de BTC graph kijkt dan vraag ik me af...gaan we dan toch een h&s printen....? De BTC weekly opening was onder 50w ma. Als we daaronder sluiten kan er gerust nog een shoulder komen maar geen ath meer, eerder richting winter...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qDtYGXg_P75kPVfyvRwsGPBSDT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XjeV3PDcYTyK1xd8FXju1mdq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Rsj schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 05:58:
Mooie input Jedi_Pimp. Ik ben wel benieuwd wat je denk..... Btw. Als je naar gold/us$ graph kijkt dan verwacht ik op basis van ta een daling naar 1600-1400$ komend jaar. Als ik naar de BTC graph kijkt dan vraag ik me af...gaan we dan toch een h&s printen....? De BTC weekly opening was onder 50w ma. Als we daaronder sluiten kan er gerust nog een shoulder komen maar geen ath meer, eerder richting winter...

[Afbeelding]
Thanks!

Ik zie de H&S narratief veel voorbij komen de laatste tijd. Zelf ben ik de afgelopen maanden steeds minder gaan letten op patronen (triangles, wedges, cup & handles etc.), maar meer op marktstructuren, constructies en hoe historische support & resistance niveaus daar binnen vallen. Zo let ik heel pragmatisch op 40k: willen we de higher lows constructie van de afgelopen maanden doorzetten, zal dit niveau gehouden moeten worden. Houdt dat niveau niet, kijk ik naar de het fair value regressiemodel dat o.a. Benjamin Cowen vaak erbij haalt. Daar ligt het niveau om gehouden te worden zo rond de 34k. Zie hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A3CLsimgtVqjgW2ZYBnSAH5W6B0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SQkYdGrvba3K0FzpI22mMgj6.png?f=fotoalbum_large

Maargoed, als ik het afgelopen halfjaar één ding heb geleerd, is dat de lows vaak lager zijn dan gedacht en dat de highs vaak hoger zijn dan vooraf gedacht. Ik raak dus niet in paniek van wicks, maar wel van aanhoudende closes onder een bepaald niveau. De afgelopen closes onder de 20w en nu ook de 50w zijn niet bijster sterk, en dat is een understatement. Maar ik ga nu niet roepen dat sub 30k inevitable is, zeker niet in het licht van de macro-omstandigheden in mijn post hierboven.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-03 08:58

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

[...]

Dit is sowieso een enorm Henkenweekend, want Henken wereldwijd hebben met kerst en oud en nieuw de hele tijd over bitcoins, etheriums, dogecoins en cumrockets gehoord, en dit het eerste weekend sindsdien.

Als er 1 miljoen Henken gemiddeld 500 euro in crypto gooien kan dat op een weekend best wat effect hebben. Ik heb goede hoop.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ik zal morgenavond iets meer toelichting geven, maar ik denk dat het op zich wel duidelijk is wat ik hierbij zal vermelden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C0lMxV1PATu744NOqu27R0gCI8U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ja641DaJ0ea4yAmq4XFMGzE7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:56
Buy orders op 34k zetten? Ik zit zelf op een klein verlies tov inleg na winst pakken afgelopen zomer. Jammer natuurlijk, maar te overzien. Blijf toch nog beetjes erin stoppen. Alhoewel ik toch wel de bear aan zie komen voor langere tijd, ook voor traditionele markten. Vooral door huizen bubbel China

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10:38
Taro schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 21:36:
Ik zal morgenavond iets meer toelichting geven, maar ik denk dat het op zich wel duidelijk is wat ik hierbij zal vermelden...

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/otSqWm0uenSNsdtbK0aEhFm_ENQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y5gzPkmUKFiauyAEjwIEB9yp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-05 00:26
Taro schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 21:36:

[Afbeelding]
Kan je misschien bij je interpretatie wat uitleg geven over hoe je deze chart leest? Ik wil je conclusies over deze charts inhoudelijk wat meer beginnen begrijpen :X

Wat haal je bv precies uit altijd de afgelopen 2-3 jaar erbij te hebben?

Vind het ook moeilijk om de lijntjes te onderscheiden, er is dan wel een legende links maar er zijn veel gelijkaardige kleurtjes en zo dicht bij elkaar in een fel uitgezoomde chart,..

Misschien dat je dit al eens hebt uitgelegd aangezien je altijd deze chart deelt, dan mag een linkje ook. Heb even liggen bladeren maar vond het niet direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

** Slowchat **

[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 09-01-2022 13:09 ]

Acties:
  • +49 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Ik merk veel onzekerheid bij demense de laatste dagen. Op Telegram, maar ook hier, en zeker op Twitter en bij mijn YouTube regulars. Hierbij een poging om mijn gedachten te structureren en op papier te zetten wat ik mogelijk acht op de korte en middellange termijn. Om het zo objectief mogelijk te houden - ik wil niemand een bepaalde richting op duwen - benoem ik drie scenario's. Daarnaast nog een reminder dat ik ondanks dat ik vrij fanatiek met crypto bezig ben, een behoorlijke recency bias heb omdat ik precies een jaar geleden mijn eerste crypto aanschafte. Dat staat natuurlijk in schril contrast met enkele regulars uit dit topic.

Om te beginnen met het technische plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f51QtAwsBPp1LHns3-b1D0k5MiI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ylCsydOuTti3TiCeSpDSaJz1.png?f=fotoalbum_large

Dit is de 3d chart. De weekly geeft een vergelijkbaar plaatje. We zitten nu al een tijdje te flirten met de 50w en het lijkt er op dat we weer een weekly close gaan printen onder deze belangrijke MA. De RSI begeeft zich naar de historische lows van 2018 en de coronacrash. Op de weekly bevindt de RSI zich inmiddels onder die van juli 2021.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WtSLU-btq5tjF0TT7pg2BNzD-_k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vQm6yKIrJFQ58zHw3AFFgDIE.png?f=fotoalbum_large

Op de 4h is duidelijk te zien dat de range waarin we een maand hebben gezeten, verloren is en dat we nu in niemandsland zitten. Ja, we hebben wel vaker 2 weken of langer tussen 40k en 42k geranged, maar dan moet je terug naar eind september. De richting van de trend is vrij duidelijk.

The bear case
Iedereen en zijn schoonmoeder heeft het over de gigantische H&S constructie die nu aan het vormen is op de HTF. De target hiervan zou 15k zijn. Goed, 15k is natuurlijk nog ver weg. Maar, de trend is overduidelijk naar beneden, vooral op de LTF is dit zichtbaar. Er lijkt vooralsnog geen sprake van een reversal te zijn en de enige manier om weer van bullish momentum te spreken op de LTF is door 43k te gainen en weer terug te raken in de vorige range.

Op de HTF zou het verliezen van 40k betekenen dat we de opgaande marktstructuur ingezet vanaf de zomer gaan verliezen, je zet immers een lower low neer. Sommige mensen zouden in dit geval al spreken van een bear markt. Na 40k is het volgende niveau ~35k, wat ook overeenkomt met de meeste 'fair value' regressiemodellen (34k). 34k verliezen en HTF closes onder dit niveau zetten zou nog meer druk zetten op de langetermijn marktstructuur, ook omdat het verliezen van de fair value historisch betekende dat de bear een feit was (let op: beperkte datapunten!)
Na 34k is 30k aan de beurt, een level dat natuurlijk gigantisch veel support heeft geboden het afgelopen jaar. Als je 30k verliest (nogmaals: niet met één wick maar met meerdere HTF closes), dan is 20k helemaal niet uitgesloten. Dit level is ook helemaal niet raar omdat het natuurlijk de ATH van de 2017 bull run betreft. Verder is 20k het niveau van de 200w MA, het level dat historisch gezien altijd gehouden heeft.

The bull case
40k lijkt tot nu toe goed te houden. Als we kunnen bouncen, eventueel met een wickje richting 38k, en liquiditeit kunnen tanken ligt de weg naar boven weer open. Zelfs als we lager gaan closen, dus richting de 34k, zou ik verwachten dat 35k ook nog flinke support biedt. Ook hier ligt veel liquiditeit en verwacht ik dat zowel retail als grote jongens gevuld zullen worden in hun orders. Als we een flinke sell-of gaan zien en inderdaad naar deze niveaus terugkeren, is het daarnaast aannemelijk dat de BTC.D flink zal stijgen en alts rekt zullen gaan. Dat zou zo maar weer de ademruimte kunnen geven om de cycle te continueren: de BTC.D begeeft zich op historisch lage niveaus en het is de vraag hoe houdbaar dit is.

Verder: de Fear and Greed index stond gisteren op het historisch lage niveau van 10, wat tot op heden altijd op een lokale bodem geduid heeft. On-chain metrics zien er over het algemeen goed uit, alhoewel het er op lijkt dat retail (short term olders) zijn interesse aan het verliezen is. Dit zou zomaar weer kunnen omdraaien, dat hebben we immers deze zomer nog gezien.
Daarnaast zijn de macro-indicatoren gunstig, zie mijn vorige twee posts. De komende 6 maanden zullen risk-on assets naar verwachting in trek zijn, en BTC hoort daar sinds een tijdje ook onder.

The other case
We zijn door het verleden gewend om vrij zwart wit te denken: bear of bull, blow-off tops of parabolische moves omhoog. Daarnaast is het cyclusdenken bij Bitcoin overheersend, niet zo gek ook gezien de halvings.
Bitcoin is inmiddels een semi-serieuze asset class geworden met interesse van grote partijen en sporadisch retail. Hoe hoger de prijs, hoe meer kapitaal er nodig is om een verdere move up te bewerkstelligen. Verder, 2021 lijkt in vrij weinig aspecten op andere jaren c.q. cycles.
Je zou 2021 kunnen zien als een sideways jaar tussen 30k en 65k met wat wicks naar de onder- en bovenkant. We zitten nu precies op de middellijn van dit channel. Het zou goed kunnen dat we nog een half jaar in deze range vastzitten. Dat zou wat mij betreft ook rijmen met lengthening cycles en diminishing returns, al kan je je afvragen of de échte bull cycle dan niet al praktisch voorbij is. 2022 heeft in ieder geval nog genoeg katalysatoren in het verschiet: ETH 2.0 en BTC spot backed ETFs. Let op de log schaal hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RZw46hzaqRGRYhWkl0pYSQmN4Wo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hmhGd5DtBgyax3lv6iGHCatI.png?f=fotoalbum_large

Persoonlijk: mij maakt het eerlijk gezegd niet zoveel uit wat we op de korte termijn gaan doen. Ik zit inmiddels op 68% stables omdat ik flink heb derisked de afgelopen 6 weken. Dit is conform mijn plan geweest: er zijn dusdanige HTF closes onder de 20w MA gezet én de kracht van de impuls nam alsmaar af. Mijn PF zit op 74% van zijn ATH en daar zou in theorie nog een procent of 10 af kunnen gaan als we binnen afzienbare tijd naar de 30k gaan en mijn alt posities door het putje gaan. Vind ik dat erg? Nee, want ik heb een flinke tas stables achter de hand en zou met vrede weer instappen als we deze niveaus gaan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iceblack24
Wat een naar mijn ogen goede analyse. Ook mooi om in scenario's te spreken. Iets wat je eigenlijk altijd moet doen denk ik. Bedankt!

Edit: mag ik hier bedanken voor een naar mijn mening goede analyse? of is dat slowchat/off topic? Voelt vreemd om altijd maar mee te lezen zonder dankjewel te zeggen.
Hopelijk kan ik in de toekomst ook meer waarde toevoegen aan het topic door zelf ook mijn analyses te posten.

[ Voor 34% gewijzigd door iceblack24 op 09-01-2022 18:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rsj

Rsj

Jedi_Pimp schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:01:
Ik merk veel onzekerheid bij demense de laatste dagen. Op Telegram, maar ook hier, en zeker op Twitter en bij mijn YouTube regulars. Hierbij een poging om mijn gedachten te structureren en op papier te zetten wat ik mogelijk acht op de korte en middellange termijn. Om het zo objectief mogelijk te houden - ik wil niemand een bepaalde richting op duwen - benoem ik drie scenario's. Daarnaast nog een reminder dat ik ondanks dat ik vrij fanatiek met crypto bezig ben, een behoorlijke recency bias heb omdat ik precies een jaar geleden mijn eerste crypto aanschafte. Dat staat natuurlijk in schril contrast met enkele regulars uit dit topic.

Om te beginnen met het technische plaatje:

[Afbeelding]

Dit is de 3d chart. De weekly geeft een vergelijkbaar plaatje. We zitten nu al een tijdje te flirten met de 50w en het lijkt er op dat we weer een weekly close gaan printen onder deze belangrijke MA. De RSI begeeft zich naar de historische lows van 2018 en de coronacrash. Op de weekly bevindt de RSI zich inmiddels onder die van juli 2021.

[Afbeelding]

Op de 4h is duidelijk te zien dat de range waarin we een maand hebben gezeten, verloren is en dat we nu in niemandsland zitten. Ja, we hebben wel vaker 2 weken of langer tussen 40k en 42k geranged, maar dan moet je terug naar eind september. De richting van de trend is vrij duidelijk.

The bear case
Iedereen en zijn schoonmoeder heeft het over de gigantische H&S constructie die nu aan het vormen is op de HTF. De target hiervan zou 15k zijn. Goed, 15k is natuurlijk nog ver weg. Maar, de trend is overduidelijk naar beneden, vooral op de LTF is dit zichtbaar. Er lijkt vooralsnog geen sprake van een reversal te zijn en de enige manier om weer van bullish momentum te spreken op de LTF is door 43k te gainen en weer terug te raken in de vorige range.

Op de HTF zou het verliezen van 40k betekenen dat we de opgaande marktstructuur ingezet vanaf de zomer gaan verliezen, je zet immers een lower low neer. Sommige mensen zouden in dit geval al spreken van een bear markt. Na 40k is het volgende niveau ~35k, wat ook overeenkomt met de meeste 'fair value' regressiemodellen (34k). 34k verliezen en HTF closes onder dit niveau zetten zou nog meer druk zetten op de langetermijn marktstructuur, ook omdat het verliezen van de fair value historisch betekende dat de bear een feit was (let op: beperkte datapunten!)
Na 34k is 30k aan de beurt, een level dat natuurlijk gigantisch veel support heeft geboden het afgelopen jaar. Als je 30k verliest (nogmaals: niet met één wick maar met meerdere HTF closes), dan is 20k helemaal niet uitgesloten. Dit level is ook helemaal niet raar omdat het natuurlijk de ATH van de 2017 bull run betreft. Verder is 20k het niveau van de 200w MA, het level dat historisch gezien altijd gehouden heeft.

The bull case
40k lijkt tot nu toe goed te houden. Als we kunnen bouncen, eventueel met een wickje richting 38k, en liquiditeit kunnen tanken ligt de weg naar boven weer open. Zelfs als we lager gaan closen, dus richting de 34k, zou ik verwachten dat 35k ook nog flinke support biedt. Ook hier ligt veel liquiditeit en verwacht ik dat zowel retail als grote jongens gevuld zullen worden in hun orders. Als we een flinke sell-of gaan zien en inderdaad naar deze niveaus terugkeren, is het daarnaast aannemelijk dat de BTC.D flink zal stijgen en alts rekt zullen gaan. Dat zou zo maar weer de ademruimte kunnen geven om de cycle te continueren: de BTC.D begeeft zich op historisch lage niveaus en het is de vraag hoe houdbaar dit is.

Verder: de Fear and Greed index stond gisteren op het historisch lage niveau van 10, wat tot op heden altijd op een lokale bodem geduid heeft. On-chain metrics zien er over het algemeen goed uit, alhoewel het er op lijkt dat retail (short term olders) zijn interesse aan het verliezen is. Dit zou zomaar weer kunnen omdraaien, dat hebben we immers deze zomer nog gezien.
Daarnaast zijn de macro-indicatoren gunstig, zie mijn vorige twee posts. De komende 6 maanden zullen risk-on assets naar verwachting in trek zijn, en BTC hoort daar sinds een tijdje ook onder.

The other case
We zijn door het verleden gewend om vrij zwart wit te denken: bear of bull, blow-off tops of parabolische moves omhoog. Daarnaast is het cyclusdenken bij Bitcoin overheersend, niet zo gek ook gezien de halvings.
Bitcoin is inmiddels een semi-serieuze asset class geworden met interesse van grote partijen en sporadisch retail. Hoe hoger de prijs, hoe meer kapitaal er nodig is om een verdere move up te bewerkstelligen. Verder, 2021 lijkt in vrij weinig aspecten op andere jaren c.q. cycles.
Je zou 2021 kunnen zien als een sideways jaar tussen 30k en 65k met wat wicks naar de onder- en bovenkant. We zitten nu precies op de middellijn van dit channel. Het zou goed kunnen dat we nog een half jaar in deze range vastzitten. Dat zou wat mij betreft ook rijmen met lengthening cycles en diminishing returns, al kan je je afvragen of de échte bull cycle dan niet al praktisch voorbij is. 2022 heeft in ieder geval nog genoeg katalysatoren in het verschiet: ETH 2.0 en BTC spot backed ETFs. Let op de log schaal hieronder.

[Afbeelding]

Persoonlijk: mij maakt het eerlijk gezegd niet zoveel uit wat we op de korte termijn gaan doen. Ik zit inmiddels op 68% stables omdat ik flink heb derisked de afgelopen 6 weken. Dit is conform mijn plan geweest: er zijn dusdanige HTF closes onder de 20w MA gezet én de kracht van de impuls nam alsmaar af. Mijn PF zit op 74% van zijn ATH en daar zou in theorie nog een procent of 10 af kunnen gaan als we binnen afzienbare tijd naar de 30k gaan en mijn alt posities door het putje gaan. Vind ik dat erg? Nee, want ik heb een flinke tas stables achter de hand en zou met vrede weer instappen als we deze niveaus gaan zien.
Thx...mooie en complete analyse. Ben het eens met je analyse. Persoonlijk vind ik de volledige weekly candle onder de 50WMA een duidelijk signal ...in de zin dat dit altijd de bear was except de start van Covid (toen ook een weekly close onder 50WMA maar was unexpected event). Ik neig dus naar bear senario (ik zit grotedeels in fiat)....BTW... Ik blijf het gevoel houden dat ik iets mis (of ik ben bias)..eg...zo snap ik niet goed waarom MS telkens op de top lijkt te kopen (at least niet telkens in de dips)...kan dat moeilijk rijmen met bear...wat zou hij denken/weten/zien :-)....we gaan het zien...ik probeer op alles te anticiperen...

Acties:
  • +57 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Het is weer tijd om op de Bitcoin koers in te zoomen. Vanavond met verschillende indicatoren, apart van elkaar, omdat ik regelmatig terugkrijg dat het geheel wat onoverzichtelijk is :)

Op de weekly is al sinds 8 november een duidelijke downtrend zichtbaar. Het huidige niveau is de afgelopen maanden vaker een support en resistance niveau geweest, o.a. in januari, februari, mei, juni, juli, augustus en september 2021. En nu dus weer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ezYVGLjAGR289R-bKqjlSGrxe0U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ddICNfdY0Qzgiw8UOvP6axzc.png?f=fotoalbum_large

Op basis van deze chart zou je kunnen zeggen dat 20-22k next is als Bitcoin nog iets verder daalt en het huidige niveau niet kan behouden.

De rainbow ribbon en bullmarket support band liggen boven de huidige koers en gaan dus niet voor een stijging van de koers zorgen, eerder voor een demping ervan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-vJZclioXgVure0mCGTR9R5vbo8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ebX0pM2na7ZyMgVMscvcpdbf.png?f=fotoalbum_large
Om die reden heb ik daar dus ook verder niets over te zeggen: Stijgt de koers weer tot die niveaus, dan zal die in eerste instantie als resistance dienen en dus een extra horde zijn voor een nieuwe ATH.

De BTC log curve zones. Deze indicator wordt gebruikt om pieken, dalen en gemiddeldes van de koers en cycles inzichtelijk te maken. Net als het S2F model en andere modellen, werkt dit voor het verleden, maar geeft het geen zekerheid over de toekomst, want ieder model kan een keer falen. Vanuit dit model is er deze cycle nog geen top geweest en koersen we nu vroegtijdig af op de onderkant/bodem van deze indicator.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w93n_ge9AnEWYtHW2neWpGw9sMk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/45fSUWCxa5gB9uSpjH599244.png?f=fotoalbum_large
In juli 2017 en juni 2019 heeft het huidige niveau als support gediend. In oktober 2019 als resistance en in juni en juli 2021 als support. En dat is zeer relevant voor het moment waar we nu aanbeland zijn: Als dit niveau wederom als support gaat dienen, dan mag je, met een wick eronder, rekening houden dat de koers vanaf hier (of iets lager ivm wick!) weer verder stijgt. Aangezien dat de derde bounce op dit punt zou zijn in +-8 maanden tijd, zou dat tot een mooie opleving van de koers kunnen zorgen en daarmee een vervolg van de bullrun. Mocht deze lijn voor de 4e keer worden opgezocht, dan zou ik extra voorzichtig worden en rekening houden met een daling.

De huidige double top is bearish, maar dit zou met uitzondering van september 2021 een higher low op dit timeframe betekenen. Als de hierboven genoemde resistance niveaus van de BMS (Bullmarket Support Band) en Rainbow Ribbon (verzameling van verschillende moving averages, gemiddeldes van bepaalde timeframes) worden doorbroken, dan kan dit leiden tot een triple top, maar dat verwacht ik dan persoonlijk niet. Als Bitcoin vanaf hier weer de 69k weet aan te tikken, dan verwacht ik spoedig daarna een nieuwe ATH.

Vanuit de log curve zones zou je kunnen redeneren, afhankelijk van de tijd die Bitcoin nodig heeft om daar te komen, dat als een bounce op dit huidige punt plaatsvindt 150-180k in deze cycle dan tot de mogelijkheden behoort.

Maar wat als het momentum over is en Bitcoin verder daalt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kuz2TloxXgEPw2ZgA0NwsRqhUhQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DOEXHJyl12uYcPPUaikq4M7E.png?f=fotoalbum_large

Dan doen de volgende niveaus er toe (Let op: Het bedrag dat hier wordt genoemd is op basis van vandaag, Bitcoin daalt niet in 1 lijn naar het laagste niveau en de MA's (moving averages), stijgen iedere dag iets. Dus over bijv. 1 week liggen deze lijnen al een stukje hoger, daarom is het moment bepalend voor het exacte bedrag behorende bij de betreffende MA!)
  • 40k ivm bovenkant groene log curve zone
  • 31k
  • 24/25k
  • 19/20k, om 2 redenen, de oude 2017/2018 ATH en de 1D MA200, vanouds de bodem voor Bitcoin, op black swan events (zoals COVID-19 in bijv. maart 2020) na.
Mijn eigen positie, op dit moment:
  • Nagenoeg alles in fiat
  • Staking: AXS, AVAX, SAND, CHR, ATOM, MATIC, CRV. Deze potjes komen in de komende 1-4 weken vrij, dan bepaal ik of ik ze omzet naar fiat of laat staan
  • Wat KSM in parachains
  • Leverage trading. Een potje op ByBit waarmee ik meerdere trades per dag uitvoer
  • Bitcoin op de Ledger. O.a. de winst van ByBit room ik hierheen af om dit voor de lange termijn veilig te stellen.
Uiteindelijk weet ik ook niet wat de koers vanaf hier gaat doen. Mijn doel op dit moment is het maximaliseren van de fiat waarde, zodat als ik weer instap ik zoveel mogelijk terug kan kopen. Liever iets winst missen, dan fiat waarde verliezen en daarom stap ik pas weer in als de bounce op het huidige niveau bevestigd wordt. Tot die tijd blijf ik erg voorzichtig en kijk ik dag voor dag naar de markt. Het huidige niveau is cruciaal voor de huidige run, het is echt erop of eronder. En als het eronder is, dan kan er nog prima tussen de 4-22k van de huidige Bitcoin koers af. En dat is funest voor de waarde van de altcoins, daarom blijf ik daar nu ver van weg, op het af en toe meepakken van een stijging na als Bitcoin even pumped.

Samenvatting: Blijf voorzichtig, wacht op bevestiging van het voorzetten van de bullrun voordat je weer volledig instapt. Liever iets te laat instappen voor een mooie stijging, dan te vroeg en de moeder van alle rode candles meepakken. Als dit een bearmarket is, dan is die 3 maanden geleden al gestart. Of het is een langere bullmarket dan in het verleden. Beide is mogelijk, we gaan het wel zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickkert94
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-05 20:16
Tip voor iedereen die (net als mij) liever in stables zit in afwachting, kijk eens naar mUSD van mstable.app / mstable.org

Dat is een stablecoin met een interessante 'save vault'. Deze vault leent geld uit aan AAVE en weet daarmee de afgelopen 2 maanden al zo'n 17% APY te leveren, das wel een stukje beter dan de bank :)

Je hebt uiteraard wel risico's op de stablecoin pegs en smart contract hacks...
Gelukkig is mstable wel door 3 partijen geaudit en hebben ze een 'excellente defi safety rating'

De risico's op smart contract hacks kun je overigens ook 'wegverzekeren', kijk daarvoor naar nexus mutual

[ Voor 4% gewijzigd door rickkert94 op 09-01-2022 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@rickkert94 Zo te zien alleen op Coinbase (USD pair, dus niet voor Nederlanders!) en Hotbit als grote exchanges verkrijgbaar. Maar daar zal je er niet direct 17% voor krijgen. Als je voor bijv. tUSDT al 18-38% krijgt op Fantom, waarom zou je dan voor mUSD kiezen met 17%?

[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 09-01-2022 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reno69
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-01 20:24
[quote][b]rickkert94 in "[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3"rickkert94

via Coinlist UST doet iets van 17%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickkert94
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-05 20:16
Taro schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:23:
@rickkert94 Zo te zien alleen op Coinbase (USD pair, dus niet voor Nederlanders!) en Hotbit als grote exchanges verkrijgbaar. Maar daar zal je er niet direct 17% voor krijgen. Als je voor bijv. tUSDT al 18-38% krijgt op Fantom, waarom zou je dan voor mUSD kiezen met 17%?
Je bent er nog niet met mUSD alleen, deze stop je in de vault voor het rendement (zodat deze op AAVE gebruikt kan worden voor het protocol). De save vault werkt enkel onchain via mstable.app op polygon of ethereum.

Ik ben niet bekend met de optie die jij schetst maar zal er morgen eens over lezen!
mUSD is ookwel meta USD, een aggregaat van 3-4 stablecoins. Lees ook dit
Dit geeft mij voor grotere bedragen een vertrouwder gevoel dan volledig gaan zitten in een van deze stables op zichzelf. Met name voor USDT is de backing wel eens discutabel.
Je spreid met mUSD je risico dus over meerdere stables

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
Taro schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:23:
18-38% voor een stable coin? Dat is echt bizar toch. Is het ingewikkeld om het via Fantom te krijgen? Ik ga wel even googlen denk ik, maar met zon rendement kan ik misschien beter permanent per maand wat tusdtjes bijkopen....

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Vooralsnog een mooie bounce op de groene zone. De derde keer sinds juni 2021:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FjXoPYLnfZY423suO72c3yR14uo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1G2pEHnzPb2wa8DnxtDLduYh.png?f=fotoalbum_large

In juni 1 test, in juli 2 tests en nu in januari 3 tests, al heeft dat natuurlijk ook met de timing van de candles te maken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jgQL2gRxa58pNtg7lkNnkz16pww=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WEowryyl9myaWLVzOS5NPRVD.png?f=fotoalbum_large

Als Bitcoin door dit niveau zakt, dan is 34-35k next.

Gisteravond op 42.246 een 15x short geopend met als target 40.186, niet verwacht dat die vanmiddag al geraakt zou worden, daarna nog geen nieuwe positie geopend. Nu vanuit fiat eerst kijken wat er de komende 24 uur gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Taro schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:05:
Vooralsnog een mooie bounce op de groene zone. De derde keer sinds juni 2021:
[Afbeelding]

In juni 1 test, in juli 2 tests en nu in januari 3 tests, al heeft dat natuurlijk ook met de timing van de candles te maken:
[Afbeelding]

Als Bitcoin door dit niveau zakt, dan is 34-35k next.

Gisteravond op 42.246 een 15x short geopend met als target 40.186, niet verwacht dat die vanmiddag al geraakt zou worden, daarna nog geen nieuwe positie geopend. Nu vanuit fiat eerst kijken wat er de komende 24 uur gebeurt.
Jij short met 15x? Als het vanaf je short 6.7% omhoog gaat daan word je positie geliquideerd. Jij hebt ballen of een ijzer sterk geloof in de start van de bear market. :P

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

DarkShadow schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:43:
[...]

18-38% voor een stable coin? Dat is echt bizar toch. Is het ingewikkeld om het via Fantom te krijgen? Ik ga wel even googlen denk ik, maar met zon rendement kan ik misschien beter permanent per maand wat tusdtjes bijkopen....
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/D0DzkVY.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/b3leiam.png

:) (niet long term sustainable natuurlijk, maar verwacht dat het boven de 50% blijft tot en met mei)

[ Voor 9% gewijzigd door Kain_niaK op 11-01-2022 03:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
Hoe werkt dat? Is dat met een fantom wallet oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05 21:57

Dark Angel

Corvette LS Power

Kain_niaK schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 03:46:
[...]

Jij short met 15x? Als het vanaf je short 6.7% omhoog gaat daan word je positie geliquideerd. Jij hebt ballen of een ijzer sterk geloof in de start van de bear market. :P
Je zet toch je eigen veiligheids stop er in. (stoploss) soms heb je dan niets als je fout zit maar zelden tot nooit dat het echt pijn doet.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Kain_niaK schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 03:46:
[...]

Dit zie je echt verkeerd. Ik neem aan dat Taro van tevoren zijn risk bepaalt, hoe het hoort. Je leverage bepaalt je risico niet. Je leverage bepaalt je positiegrootte en dus aantal 'geleende' contracten en dus ook hoeveel margin i.e. eigen geld je inlegt om de positie aan te gaan. Je bepaalt je risk van tevoren door een stop loss niveau te hanteren. Vaak is het risico dat je op een enkele trade loopt niet meer dan 2,5% van je account, en dat is al vrij hoog.

Clemente met een mooie wijsheid :)

[ Voor 7% gewijzigd door Jedi_Pimp op 11-01-2022 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:25:
[...]

Dit zie je echt verkeerd. Ik neem aan dat Taro van tevoren zijn risk bepaalt, hoe het hoort. Je leverage bepaalt je risico niet. Je leverage bepaalt je positiegrootte en dus aantal 'geleende' contracten en dus ook hoeveel margin i.e. eigen geld je inlegt om de positie aan te gaan. Je bepaalt je risk van tevoren door een stop loss niveau te hanteren. Vaak is het risico dat je op een enkele trade loopt niet meer dan 2,5% van je account, en dat is al vrij hoog.
Daarnaast ga ik niet all-in en betreft het een Cross ipv Isolated short, dus ook zonder stop loss is er meer ruimte voordat de positie geliquideerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online
Taro schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:05:
[...]

Daarnaast ga ik niet all-in en betreft het een Cross ipv Isolated short, dus ook zonder stop loss is er meer ruimte voordat de positie geliquideerd wordt.
Sinds wanneer ben jij pro Bitcoin Cash?

Ben je geturnd? :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
elektriekert schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:38:
[...]

Sinds wanneer ben jij pro Bitcoin Cash?

Ben je geturnd? :+
Het is een groene Bitcoin, het BCash logo staat immers schuin :)

Edit: Maar om alle verdenkingen weg te nemen weer terug naar de groene bull.

[ Voor 13% gewijzigd door Taro op 11-01-2022 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online
Taro schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:44:
[...]

Het is een groene Bitcoin, het BCash logo staat immers schuin :)

Edit: Maar om alle verdenkingen weg te nemen weer terug naar de groene bull.
Excuses, ik dacht dat ik nog in de SC zat :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

DarkShadow schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:23:
[...]

Hoe werkt dat? Is dat met een fantom wallet oid?
Nee metamask.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Taro schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:05:
[...]

Binance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rsj

Rsj

My 2 cents...we hadden weekly close onder ma50w. En deze week voor de tweede keer waarschijnlijk. Zoals ik het nu zie verwacht ik een uitbraak naar boven...(,op basis van patronen en andere data, grote kans)...tot ergens tussen 48.5 en 52.5 k$. Ik verwacht niet dat hij hoger gaat (op mogelijk een wickje na..)...ik probeer deze move mee te pakken... ik hoor graag wat jullie denken...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1K70fY1nRBRNPwBOYibpPTfjOsQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/70IgC8BSzpoSvkQOVJPh8kaA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iceblack24
Zoals ik het nu zie verwacht ik een uitbraak naar boven...
De laatste tijd is BTC erg gevoelig voor de spelingen van de financiële markten. Als Amerikaanse beurzen slecht openen deze week. Verwacht ik geen move omhoog. Sterker nog. Ik denk dat we dan weer de range 40800 tot 42800 gaan opzoeken. Opening van AEX was nou niet bijster goed.

In het patroon wat jij post kan ik ook een head and shoulder patroon herkennen?
Kijk in nu naar de charts (2H & 4H) zie ik eerder een descending triangle. Al is het niet heel erg gedefinieerd. Dat zou beide geen goed voor teken zijn.

Wel benieuwd naar welk patroon(en) jij precies verwijst?

[ Voor 15% gewijzigd door iceblack24 op 17-01-2022 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 19:28
Het nieuws dat de banken de rentes langzaam aan gaan verhogen lijkt mij ook niet positief voor de koers van BTC.
Mensen houden dan minder over om te investeren lijkt mij.

Ook lijkt het er op dan er weer meer een toevlucht word gezocht in edelmetalen, op meerdere goud/zilver sites zijn er een boel dingen die niet leverbaar zijn of een lange levertijd hebben

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Nogmaals 39.8k incoming?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GLmxWFU2NC0t3jCi0r6NoiLTzuE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UpVaWO4srdTWsvQx9ZjSNGjh.png?f=fotoalbum_large

En het grotere plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/shksX18WBKyLX2QmtdOzPf8OZ5E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mdts8LQyyfak3b1euaXuv8uu.png?f=fotoalbum_large

Dat wordt de 4e test in korte tijd. Gisteren naar fiat uitgestapt en ik blijf daar nog even in zitten. Eerst zien dat 39.x k het houdt, want anders is mogelijk 28k met een wick naar bijv. 26k next.

[ Voor 43% gewijzigd door Taro op 17-01-2022 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:52

Coldcat

HODL

Taro schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:09:
Nogmaals 39.8k incoming?
[Afbeelding]

En het grotere plaatje:
[Afbeelding]

Dat wordt de 4e test in korte tijd. Gisteren naar fiat uitgestapt en ik blijf daar nog even in zitten. Eerst zien dat 39.x k het houdt, want anders is mogelijk 28k met een wick naar bijv. 26k next.
Laten we eerlijk zijn, de bounce was zeer matig van de 39.8. Niet voldoende om met kracht de run voort te zetten voor m'n gevoel. Als we niet hoger gaan, dan zullen we dus wel lager zijn. Ik hoop dat de 40k blijft staan.

Als dat gaat gebeuren dan komt er een gigantische liquidatie golf. Zou me niets verbazen weer een $10k candle te zien. Er zijn altijd veel mensen dan lopen te stoeien met de exchanges, euro's meoten sturen tijdens de crash, ik ga mijn orders alvast klaarzetten voor het geval dat.

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Coldcat schreef op maandag 17 januari 2022 @ 22:08:
[...]

Laten we eerlijk zijn, de bounce was zeer matig van de 39.8. Niet voldoende om met kracht de run voort te zetten voor m'n gevoel. Als we niet hoger gaan, dan zullen we dus wel lager zijn. Ik hoop dat de 40k blijft staan.

Als dat gaat gebeuren dan komt er een gigantische liquidatie golf. Zou me niets verbazen weer een $10k candle te zien. Er zijn altijd veel mensen dan lopen te stoeien met de exchanges, euro's meoten sturen tijdens de crash, ik ga mijn orders alvast klaarzetten voor het geval dat.
Eens, daarnaast blijft een double top bearish. Er loopt hier al even een short, ik gok in ieder geval op 40.1k om die te sluiten, onder de 39.7k open ik een nieuwe.

Edit: Al kan je ook constateren dat er op de 1W nu een higher high wordt gevormd en dat is natuurlijk bullish. Afijn, het blijft altijd een gok en we gaan het wel zien :)

[ Voor 9% gewijzigd door Taro op 17-01-2022 22:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Taro schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:09:
Nogmaals 39.8k incoming?
[Afbeelding]

En het grotere plaatje:
[Afbeelding]

Het is vrij zwak momenteel. Ik neem aan dat je met 39.x verliezen en daarna sub 30 een 'loss' van het level bedoelt, dus een paar significante opens en closes onder de 39.8. Anders lijkt me 28k wat rigoureus, maar ik ben het eens dat niet snel gainen van een hogere range bearish is voor de korte termijn. Een knalrode dag met wat wicks naar de 35k is niet uitgesloten.

Even kijken of ik dat morgen kan onderbouwen met de weekly chart, daar zou je zelfs naar een lage 30 kunnen gaan en nog enigzins spreken van een (zeer) lange termijn bullish constructie. Maar dan heb je wel weer de 34k verloren, oftewel Ben Cowen's last line of defense. Spannend hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:52

Coldcat

HODL

Jedi_Pimp schreef op maandag 17 januari 2022 @ 22:32:
[...]

Het is vrij zwak momenteel. Ik neem aan dat je met 39.x verliezen en daarna sub 30 een 'loss' van het level bedoelt, dus een paar significante opens en closes onder de 39.8. Anders lijkt me 28k wat rigoureus, maar ik ben het eens dat niet snel gainen van een hogere range bearish is voor de korte termijn. Een knalrode dag met wat wicks naar de 35k is niet uitgesloten.

Even kijken of ik dat morgen kan onderbouwen met de weekly chart, daar zou je zelfs naar een lage 30 kunnen gaan en nog enigzins spreken van een (zeer) lange termijn bullish constructie. Maar dan heb je wel weer de 34k verloren, oftewel Ben Cowen's last line of defense. Spannend hoor :)
Ik ben maar een amateur in de verschillende niveau's. Waar zien jullie de support op 35k of 34k?

Ik zou misschien zeggen 37.8 begin Augustus al is dat wel een zwak level. Verder is 34 de fair value van Benjamin en hoor je 35k in veel video's voorbijkomen. Ik denk dat als we gaan het een wick naar 30 gaat worden en dan omhoog richting de 35 om weer langzaam naar de 30 af te glijden en wellicht lager. Waarom 30? Omdat daar de vorige support is geweest.

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:21
Taro schreef op maandag 17 januari 2022 @ 22:17:
[...]

Eens, daarnaast blijft een double top bearish. Er loopt hier al even een short, ik gok in ieder geval op 40.1k om die te sluiten, onder de 39.7k open ik een nieuwe.

Edit: Al kan je ook constateren dat er op de 1W nu een higher high wordt gevormd en dat is natuurlijk bullish. Afijn, het blijft altijd een gok en we gaan het wel zien :)
Ik merk dat hier uitsluitend gesproken wordt over BTC, terwijl ik juist heel geïnteresseerd ben in ETH gezien die het beter gedaan heeft afgelopen jaar.
Wat zijn de verwachtingen voor de korte termijn van Ethereum als bijv Bitcoin naar 40k zakt?
Ik vraag het hier omdat ik totaal geen TA kan (anders deed ik het zelf wel) en alle YouTubers die zijn alleen maar bullish...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Jasikevicius3 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:01:
[...]

Ik merk dat hier uitsluitend gesproken wordt over BTC, terwijl ik juist heel geïnteresseerd ben in ETH gezien die het beter gedaan heeft afgelopen jaar.
Wat zijn de verwachtingen voor de korte termijn van Ethereum als bijv Bitcoin naar 40k zakt?
Ik vraag het hier omdat ik totaal geen TA kan (anders deed ik het zelf wel) en alle YouTubers die zijn alleen maar bullish...
Je kunt altijd van anderen afhankelijk blijven, of het jezelf eigen gaan maken. Iets met leren vissen vs vissen krijgen. Ik zit hier in ieder geval niet om analyses op verzoek van anderen te maken die het zichzelf niet eigen willen/proberen te maken.

Doe dan in ieder geval zelf een poging en deel deze hier, zodat je met feedback van anderen het op termijn wel zelf kunt.

[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 18-01-2022 09:41 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Coldcat schreef op maandag 17 januari 2022 @ 22:53:
[...]

Ik ben maar een amateur in de verschillende niveau's. Waar zien jullie de support op 35k of 34k?

Ik zou misschien zeggen 37.8 begin Augustus al is dat wel een zwak level. Verder is 34 de fair value van Benjamin en hoor je 35k in veel video's voorbijkomen. Ik denk dat als we gaan het een wick naar 30 gaat worden en dan omhoog richting de 35 om weer langzaam naar de 30 af te glijden en wellicht lager. Waarom 30? Omdat daar de vorige support is geweest.
Ik gebruik vaak het volumeprofiel (Visible Range) om dit soort dingen te checken. Als je dan kijkt naar 01-01-2021 tot en met nu zie je waar gedurende het hele jaar het meeste volume heeft gelegen. Daarnaast zie je de zogenaamde 'point of control' (PoC), die je vertelt waar het zwaartepunt heeft gelegen, en dat niveau ligt dus op ~34500. We hebben dus in 2021 gemiddeld gezien het meeste volume rond dit niveau gezien.
Dat is ook niet zo raar, kijk maar eens naar hoe lang we hebben geranged tussen 30k en 38k, mei tot en met eind juli. En het gemiddelde tussen 30k en 38k is 34k :P

Note: dit is typisch een indicator die je als confirmatie gebruikt, niet om sec op te traden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M5mFZCJmrHbJ-hWah8mHOjedom8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ERHTQE8ctGgBxiORi9rlgUib.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Jedi_Pimp op 18-01-2022 11:17 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• resusaapje
  • Laatst online: 15:25

resusaapje

h less

Taro schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:40:
[...]

Je kunt altijd van anderen afhankelijk blijven, of het jezelf eigen gaan maken. Iets met leren vissen vs vissen krijgen. Ik zit hier in ieder geval niet om analyses op verzoek van anderen te maken die het zichzelf niet eigen willen/proberen te maken.

Doe dan in ieder geval zelf een poging en deel deze hier, zodat je met feedback van anderen het op termijn wel zelf kunt.
Ik kom hier voor de memes. Ik heb niet eens crypto

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje
  • Laatst online: 15:25

resusaapje

h less

Jasikevicius3 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:01:
[...]

In het slow chat gedeelte wordt regelmatig deze basic cursus TA gedeeld. Misschien ligt je dat wel?

CryptoCred Technical Analysis Lessons

[ Voor 11% gewijzigd door resusaapje op 18-01-2022 11:55 ]

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Verkeerde topic :(

[ Voor 108% gewijzigd door StealthyPeanut op 18-01-2022 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:21
https://www.telegraaf.nl/...rbod-op-minen-van-bitcoin

Wat denken jullie? Zou dit de koers nog verder omlaag kunnen duwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Mwha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:08
Eerder andersom op de lange termijn, gezien de schaarste dan groter word, op de korte termijn wellicht wel gezien 'negatief' nieuws. Dat hebben we ook gezien met het verbod in China.

[ Voor 5% gewijzigd door _Drake_ op 19-01-2022 15:37 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
_Drake_ schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:37:
[...]

Eerder andersom op de lange termijn, gezien de schaarste dan groter word, op de korte termijn wellicht wel gezien 'negatief' nieuws. Dat hebben we ook gezien met het verbod in China.
Welke schaarste wordt hierdoor groter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:08
Taro schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:32:
[...]

Welke schaarste wordt hierdoor groter?
Mhh ik bedoel denk niet zo zeer schaarste maar de hoeveelheid bitcoin die vrij komt per tijdseenheid gezien er minder gemined zal worden, fout vanuit mijn kant.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Pagina: 1 ... 46 ... 98 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!