[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 45 ... 99 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:31

Vis

shovelhead1340 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:29:
[...]

Dat stukje snap ik niet, kun je t even uitleggen?

Als ik n bult nano koop en ik doe er helemaal niks mee dan maakt t toch niet uit of ik t op m'n ledger of bij Binance stal? (risico op hacks uitgezonderd)
En als ik wél lekker geld wil verdienen met shorten dan kun je dat Binance toch niet aanrekenen?

Of mis ik iets?
Als je plan is om er niks mee te doen (hodlen) dan beter versturen naar je eigen wallet en van de exchanges af zodat het jou coins worden natuurlijk. Not your keys, not your coins.

Daarnaast is het zo dat je daarmee voting weight verwijderd bij de exchange, dit is alleen maar goed voor de decentralisatie van het nano netwerk. Als je eenmaal eigenaar bent geworden van je NANO door ze dus van de exchanges te sturen naar je ledger, delegeer je jouw stemgewicht aan een vertegenwoordiger met een lager gewicht om decentralisatie te stimuleren, het NANO netwerk werkt op die manier. Maar bovendien geldt altijd: de prijs stijgt zodra er schaarste ontstaat bij de exchanges. Zo werkt Bitcoin ook :)

Wanneer je wilt shorten of/en buy low sell high dan uiteraard op de exchanges laten staan. Maar in mijn context had ik het over hodlen en er met een langere termijn visie naar kijken. :)

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-06 12:11
Vis schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:59:
[...]

Als je plan is om er niks mee te doen (hodlen) dan beter versturen naar je eigen wallet en van de exchanges af zodat het jou coins worden natuurlijk. Not your keys, not your coins.

Daarnaast is het zo dat je daarmee voting weight verwijderd bij de exchange, dit is alleen maar goed voor de decentralisatie van het nano netwerk. Als je eenmaal eigenaar bent geworden van je NANO door ze dus van de exchanges te sturen naar je ledger, delegeer je jouw stemgewicht aan een vertegenwoordiger met een lager gewicht om decentralisatie te stimuleren, het NANO netwerk werkt op die manier. Maar bovendien geldt altijd: de prijs stijgt zodra er schaarste ontstaat bij de exchanges. Zo werkt Bitcoin ook :)

Wanneer je wilt shorten of/en buy low sell high dan uiteraard op de exchanges laten staan. Maar in mijn context had ik het over hodlen en er met een langere termijn visie naar kijken. :)
Not your keys, not your coins is logisch.

Tnx voor de uitleg over voting weight! Daar had ik niet aan gedacht.

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 19:18
shovelhead1340 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:29:
[...]

Dat stukje snap ik niet, kun je t even uitleggen?

Als ik n bult nano koop en ik doe er helemaal niks mee dan maakt t toch niet uit of ik t op m'n ledger of bij Binance stal? (risico op hacks uitgezonderd)
En als ik wél lekker geld wil verdienen met shorten dan kun je dat Binance toch niet aanrekenen?

Of mis ik iets?
Het heeft te maken met het consensus mechanisme.

Om een block te bevestigen moet het netwerk stemmen of een transactie valide is. Dat stemmen doen de nodes in het netwerk. Het “gewicht” dat een node heeft om te stemmen is het aantal nano dat aan zo’n node gedelegeerd is. Delegeren doe je door in je wallet te kiezen aan welke node jij je nano delegeert. Hoe meer nano, hoe meer gewicht.

Alle nano op binance (of welke exchange dan ook) zit niet in een wallet en kan dus niet gedelegeerd worden. En komt dus in de binance wallet. Die heeft daardoor een heel sterk stemrecht waar het eigenlijk niet recht op heeft. Binance heeft nu 27% stemrecht zoals je hier kan zien: https://nanolooker.com/representatives

Als je je nano van binance haalt wordt dat percentage kleiner. Zelfde geld voor kraken, huobi, kucoin etc..

Hallo met Tim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 09:55
Jedi_Pimp schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:41:
Hoezeer ik @Taro respecteer voor zijn inzichten en wijze lessen, zie ik persoonlijk momenteel weinig zwakte bij Bitcoin, technisch geredeneerd. Ik denk dat het duidelijk is dat we in een uptrend zitten. Veel indicatoren ondersteunen dit: succesvolle bounce op de 20w, het gehouden hebben van de 50w en ook nog een golden cross. Dit waren in het verleden onderliggende voorwaarden voor het voortzetten van de cyclus.

Daarnaast lijkt de huidige prijsactie op enkele, specifieke scenario's uit het verleden. Je kan bijvoorbeeld de huidige periode van consolidatie en compressie vergelijken met de korte periode bij de rode pijl. Daarnaast is in dit topic al eerder een vergelijking gemaakt met 2013. Tuurlijk is het onzinnig om puur op basis van dit soort fractals te geloven in een 1-op-1 herhaling. Ik probeer echter wel meerdere invalshoeken te bekijken.

[Afbeelding]

Fundamenteel en on-chain gezien staat Bitcoin er ook goed voor. Waar ik me persoonlijk meer zorgen om maak, zijn externe omstandigheden: financieel-economisch en macroeconomische ontwikkelingen zoals inflatie, beursgekte, volatiliteit door covid. Steeds meer analisten lijken te zinspelen op een beurscrash. Het probleem hiermee is dan weer dat het anticiperen op een dergelijke crash je zo maar meer geld zou kunnen kosten dan blijven zitten en je tijdshorizon te verlengen.

Je beleggingshorizon is natuurlijk ook erg belangrijk. Als we 58k opzoeken, ben ik met mijn trading account allang uitgestapt. Mijn investeringen houd ik echter aan. Ditzelfde geldt voor 53k. Pas dan ga ik nadenken over mijn long term holds.
Een beetje een lang verhaal dat neerkomt op dat je moet doen waar je je zelf goed bij voelt :P . Alleen ben ik dus overtuigd van een technisch sterk plaatje en zie ik momenteel weinig reden om me zorgen te maken over de middellange termijn.
Edit - update - dank voor de TA :)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
MaStar schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:18:
[...]

Deze TA kan ook de prullenbak in ;)
Weinig zwakte? Uptrend? Inmiddels - 20%.
Misschien moet je iets beter lezen. De levels waarbij de bullish constructie verloren wordt, hebben we nog niet gezien. Maarja, getuige het gegeven dat jouw gemiddelde post de 'voorspellingen' van PlanB aanhaalt, vraag ik me af of je überhaupt weet waar TA over gaat en wat ik met die post probeerde te zeggen.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:50
MaStar schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:18:
[...]
Deze TA kan ook de prullenbak in ;)
Weinig zwakte? Uptrend? Inmiddels - 20%.
Je kunt ook gewoon blij zijn dat mensen de moeite nemen om dit met ons te delen, zodat je daar dan jouw eigen verhaal uit kan halen. Maar achteraf schieten is naar mijn mening not done en te makkelijk!

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:28

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

BTFD schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:37:
[...]

Je kunt ook gewoon blij zijn dat mensen de moeite nemen om dit met ons te delen, zodat je daar dan jouw eigen verhaal uit kan halen. Maar achteraf schieten is naar mijn mening not done en te makkelijk!
Sterker, het was overdreven en vrij voorbarig want -20% heeft BTC nooit aangetikt eerder rond de -10% ten opzichte van de stabiele 55k van de week ervoor, en zitten we inmiddels met bijna 52k alweer op -6% ofzo. Bovendien had @Jedi_Pimp het over stabiliteit op 50k en daar is btc hooguit een uurtje onder gedoken.

Nee, het is eerder andersom, slimmeriken die de post van @Jedi_Pimp lazen hebben tijdens dat dipje van €49500 tegen een zacht prijsje ingekocht ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Capsaicin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
De nieuwsbrief van Coinbureau verklaart de recente prijsdaling als volgt:

If you were surprised by the dip we saw last week, you probably haven’t been keeping up with my weekly crypto review. My crypto market predictions have been pretty good lately, but I must admit that my most recent one underestimated just how much we would drop. So, what happened? I can’t say for sure, but I have a few theories.

First and foremost, BTC typically performs poorly in the second half of every month. This is because of options expiries.

It looks like a lot of options traders were betting that BTC would fall in value at the end of last week. Depending on the volume of the outstanding options, these expiry events can have a significant impact on the spot market. In this case, those large Put Option buyers may have manipulated the spot price downward in order for the options to expire in-the-money (i.e., profitably).

Of course, these price moves on expiry could be a self fulfilling prophecy, but it’s a pattern that’s been seen time and time again. I have covered these instruments on numerous occasions on the channel so feel free to watch my most recent video on options data for more information.

The thing is that last week’s BTC options bears were betting that BTC would drop to 58k, so why did it drop lower? The answer: overleveraged longs. Put simply, reckless traders used their BTC to borrow more BTC and bet that the price of BTC would go up. It didn’t and we saw over half a billion dollars in overleveraged longs liquidated last week.

What this means is that half a billion dollars in BTC was automatically sold, causing the price of BTC to drop, which of course liquidated move overleveraged longs and so on. Normally this wouldn’t be a big deal. Half a billion dollars of liquidated longs is a normal week in the crypto market. The difference this time around is that BTC balances on exchanges are very low.

When BTC balances on exchanges are low, this increases volatility because there are fewer people selling their BTC. This means that it takes a lot less money to move BTC prices up or down, and given that the BTC balance on exchanges continues to drop, it means we’re likely to continue to see this kind of volatility in the weeks ahead.

The good news is that this means investors continue to accumulate, and this is despite all of the FUD flying around about, stuff like the possibility of a crypto crackdown in India, US politicians sitting down to discuss cryptocurrencies, and last but not least, the infamous infrastructure bill being signed into law by the US president. This requires its own section.

--------

Zeer grof berekend liet btc in 2021 de volgende beweging zien:
1-15 januari (begin januari): +25%
16-31 januari (eind januari): -8%
Begin februari: +45%
Eind februari: -6%
Begin maart: +22%
Eind maart: +6%
Begin april: +7%
Eind april: -8%
Begin mei: -19%
Eind mei: -20%
Begin juni: +9%
Eind juni: -13%
Begin juli: -9%
Eind juli: +30%
Begin augustus: +14%
Eind augustus: 0%
Begin september: +2%
Eind september: -9%
Begin oktober: +41%
Eind oktober: -1%
Begin november: +7%

Gemiddeld rendement op btc in de eerste helft van de maanden in 2021: +13%
Gemiddeld rendement op btc in de laatste helft van de maanden in 2021: -3%.
Als je op 1 januari 1000 euro aan btc kocht en tussentijds niets verkocht, was dit nu 2047 euro waard.
Als je op 1 januari 1000 euro aan btc kocht, op 16 januari verkocht, op 1 februari weer btc kocht, etc. was dit nu 3334 euro waard.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Helaas hebben geen close kunnen zetten boven de 8w MA. Historisch gezien hebben we na het niet houden van de 8w zo goed als altijd de bull market support band (20wMA/21wEMA) getest. Uiteraard geen garantie dat dit weer gebeurt, maar wel iets om rekening mee te houden.

Bear market confirmed? Ook niet. Vannacht ben ik op mijn tradingaccount weer een aantal keer gevuld op BTC. BTC en ETH trade ik zo nu en dan in de range waar we nu in zitten en zit alweer bijna op het niveau van vorig weekend :) . Deze week wordt wel interessant. Bullish blijf ik waarschijnlijk toch wel (tenzij 52k meerdere dailies verliest), maar ik weet zeker dat veel mensen het bullish momentum niet meer zien als we 60.5k niet binnenkort gaan reclaimen - in combinatie met de 'PlanB voorspellingen' (zucht) zou het spannend kunnen worden voor het restant van dit jaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nlo4Wkrs3JG66mjULVdSmTfhXeE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F0QeFSac2Hq3kR3hlywlrddD.png?f=fotoalbum_large

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajzorr
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-03-2022
Knip. Verkeerde vraag

[ Voor 99% gewijzigd door rajzorr op 22-11-2021 10:27 ]

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
De 1D MA99 wordt steeds waarschijnlijker @ 53.560 USD.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r-_So3T_-P3A2GjDkxLoR-1jdc4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UVmQ4giKMVPcBTOYDLgBj1wc.jpg?f=fotoalbum_large

En dan is het ook niet zo heel ver meer richting de bullmarket support band @ 52.661 USD:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v6Djt7wVoKARcoCXE7Ykwrw9oh8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sVr3b0HP9TL6B9FcVoTc3cGr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Taro op 22-11-2021 20:45 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Taro schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:41:
De 1D MA99 wordt steeds waarschijnlijker @ 53.560 USD.
[Afbeelding]

En dan is het ook niet zo heel ver meer richting de bullmarket support band @ 52.661 USD:
[Afbeelding]
Een vooruitziende blik voor op Black friday. En dan net als eind september de 1D MA99 als vertrekpunt hebben met de weg omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-06 22:37
Inmiddels staat de 1D MA99 op 54k USD en de huidige koers is daar niet ver van verwijderd.

Blijft alleen de vraag of de 1D MA99 überhaupt wel veel weerstand kan bieden. Aan de andere kant staat BTC nog redelijk hoog (terwijl een aantal alts al -33% tot -50% in deze maand hebben laten zien)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 525104

Black friday aanbiedingen benutten :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
D_Jeff schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:48:
Inmiddels staat de 1D MA99 op 54k USD en de huidige koers is daar niet ver van verwijderd.

Blijft alleen de vraag of de 1D MA99 überhaupt wel veel weerstand kan bieden. Aan de andere kant staat BTC nog redelijk hoog (terwijl een aantal alts al -33% tot -50% in deze maand hebben laten zien)
@Taro had al gereageerd:
Taro schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:01:
[...]

En bouncen vindt eigenlijk nagenoeg nooit exact op een MA plaats, maar een stuk eronder om een mooie wick te maken, dus de koers gaat vast nog wel iets lager.
Kijken of de wick lager dan 53555 uit gaat vallen.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Update ivm bullmarket support band, deze ligt nu tussen de 50.638 - 52.477 USD:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/urq8UduqEOhnz__svcN0M8SiYLw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1vxJ45rfIRFptvMWsbDtjZFY.png?f=fotoalbum_large

Halen we het hele spectrum erbij, dan ziet het er zo uit op de weekly:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WYVl4imth4bHO-_0deGb4QENseM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k3z7R0McnTTZfdMfeKUUeblx.png?f=fotoalbum_large

En de daily:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JPhZd9kXUtUU9lf4CQRW4cyPvtg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gejluw0wpxo0tNbWptxz7ykO.png?f=fotoalbum_large

Waarbij de MA99 vandaag is aangetikt (zoals eerder aangegeven) met een wick eronder en het nu belangrijk is dat die houdt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qeaLuh22C98xIRFCgngSCzp4FZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1EH5nbguOWaV95wWcVTYLPPD.jpg?f=fotoalbum_large

Want anders zou bijv. de 1W MA25 @ 47.6k next kunnen zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Flv3hNsHdRcMHNSciLEuXsGZ9Pg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xgMTnd7PSmx1OQrK5j1biFgC.jpg?f=fotoalbum_large

en dan natuurlijk eerst nog de 3D MA99 @ 48.6k:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uDdlooaYhIFzF0Yj-U5wMuVIxCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/toKL3zRSaE1MvaWNXZgKgxtt.jpg?f=fotoalbum_large

Aangezien de 3D vooralsnog relatief vaak relevant is geweest, zou inkopen in de 46.5-48.9k range (ivm wick eronder, altijd rekening mee houden!) een optie kunnen zijn. MAAR, de vraag is of Bitcoin zo laag zal komen OF dat dat niveau niet zal houden, omdat de 3D MA99 nu al 3x is getest, een vierde keer kan verkeerd aflopen (inmiddels wel bekend hoe ik daar over denk), dus wees voorzichtig.

Afijn, ik stake mijn BUSD nog even voor wat extra launchpool coins en ga niet proberen hier in te kopen. Liever iets té hoog terugkopen, dan té vroeg weer instappen en nog een extra dip meepakken. Ik kijk even of de 3D MA99 het gaat houden of niet, voordat ik besluit weer in te stappen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
In aanvulling op bovenstaande:

En

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V1Wt0Mg1SnsPWhJW0Xuwxo6oDas=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iavwwh10KQZP8JC6RLAuYwu3.jpg?f=fotoalbum_large

Waarbij vooral die tweede erg belangrijk is. Laat de historische waarden van de befaamde 'risk metric' van Cowen zien waarop de vorige pieken hebben plaatsgevonden.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Tiepfoud
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:39
Samenvatting over Crypto regularisatie plannen in de EU. (Ja het is een Reddit artikel. Maar kwalitatief en bronvermelding staat erbij)😇

EU plannen

Ben zelf positief verrast!
Edit: tiepfoud...

[ Voor 8% gewijzigd door Tiepfoud op 27-11-2021 00:04 ]

Tell me I made a Tiepfoud, I dare ya!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tiepfoud schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 23:59:
Samenvatting over Crypto regularisatie plannen in de EU. (Ja het is een Reddit artikel. Maar kwalitatief en bronvermelding staat erbij)😇

EU plannen

Ben zelf positief verrast!
Edit: tiepfoud...
Dank je! interessant artikel, Iemand enig idee op welke termijn dit in zou gaan? Vind het jammer van de stablecoins zonder yield! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-05 00:26
zenith schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:04:
[...]

Dank je! interessant artikel, Iemand enig idee op welke termijn dit in zou gaan? Vind het jammer van de stablecoins zonder yield! :)
Het is een regulatie en geen richtlijn. In principe gaat het dus direct in en hoeft er geen sprake te zijn van een omzetting. Er is natuurlijk wel een implementatieperiode maar dat is moeilijk te voorspellen.

Interest op stablecoins verbieden snap ik wel, dat was niet houdbaar. Verder vind ik het wel erg positief. Deze voorschriften maken de weg vrij voor zowel institutionele investeerders als de normale vermogende mensen om crypto als een echte bezitting te gaan zien, met alle gevolgen van dien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tiepfoud
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:39
Skalders schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:09:
[...]

Het is een regulatie en geen richtlijn. In principe gaat het dus direct in en hoeft er geen sprake te zijn van een omzetting. Er is natuurlijk wel een implementatieperiode maar dat is moeilijk te voorspellen.

Interest op stablecoins verbieden snap ik wel, dat was niet houdbaar. Verder vind ik het wel erg positief. Deze voorschriften maken de weg vrij voor zowel institutionele investeerders als de normale vermogende mensen om crypto als een echte bezitting te gaan zien, met alle gevolgen van dien.
Voor zover ik weet is dit het voorstel, en moet dit nu door het Europees parlement (Waar er hoogstwaarschijnlijk nog lange discussies en amendementen zullen komen).

Regelgeving wordt afaik nog steeds vertaald naar nationale wetgeving, voordat het er in voege kan komen?

Verwacht dat het nog wel enkele jaren duurt.

Tell me I made a Tiepfoud, I dare ya!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Ik lees en leer nog steeds veel over de crypto's.
Wat ik er van begrijp na het lezen her en der, dat de EU de voorloper wil zijn in het accepteren en reguleren van de crypto's t.o.v. de USA, het verre oosten etc.
Men wil echter de macht van de stablecoins inperken.

Zie bijv. dit bericht over het nieuwe Duitse kabinet: https://cointelegraph.com...to-in-coalition-agreement
“These rules will have to be followed by every entity operating in the European Union. However, because of the ‘Brussels Effect,’ there is a very good chance these rules will become international standards in the end. While everyone is focused on the US and China, the EU is casually leading the way.”
En oja, klik ook maar eens op de linkjes in het artikel. :)

[ Voor 26% gewijzigd door RaptorXS op 28-11-2021 00:31 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rsj
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09:24

Rsj

Mooie tijden...eth heeft cup support getest en gehouden (4k$) en wil uitbreken (c&h afmaken naar 7k$ regionen), eth/btc is ook uitgebroken (had verwacht dat die nog wave ging maken...en mischien doet die dat wel) en btc zit te hooveren rond oude ath regionen (april). En nu? Eth gaat 3.8k$ testen en btc 50k$ regionen? Of gaat btc eth achterna (finke weekly candle). Wat denken jullie? Btw..in dubio abstine..dus ik blijf nog even btc rich..(nadat ik uitbraak heb meegepakt)...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bp7Tjl6fsez9w_zXJ5_LBB7lju4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U8IcUb7F2Nqdj9WuuwfVF0ks.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I8rEHXVEuxR1QgbP1-TyELcqiEE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OupuKVoVVV4fofzg6aBJoHY7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
De markt is (naar mijn mening) momenteel erg moeilijk te lezen. Zowel legacy als crypto, overigens. S&P is weer terug bij de 20w MA, wat zou kunnen betekenen dat we een mooie bounce gaan zien net als 6 weken geleden. Omicron angst (...) lijkt wat meer op de achtergrond te zijn, nu zijn beleggers wel meer op de hoede voor aanhoudende inflatie en dus snellere tapering en een eerdere renteverhoging. Goh, wie had dat gedacht.

ETH is super sterk, andere alts zijn aan het corrigeren en BTC is zo ambivalent als maar kan. ETH is inmiddels meer dan 8% van een BTC waard, wat in 2021 tot op heden geen goed nieuws is geweest voor de BTC waardering. Een rallyende ETH is dan ook vaak een indicator van het einde van een bullrun c.q. market cycle. Note: dat hoeft nu niet zo te zijn, maar het is wel erg opvallend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kaoYK1VLBtXr0jWOP1bUy8OPYAw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/do7eAkbuYD1INfjR2VKKHgMr.png?f=fotoalbum_large

Verder is ETH voor op schema aan het lopen. Wat bedoel ik hiermee? ETH/BTC kent meestal een matige Q4, de echte gains komen historisch gezien vaak pas vanaf december (wellicht met uitzondering van 2019). De BTC.D ziet er dan ook heel anders uit dan voorgaande jaren en cycles. Ik hoop dat de BTC.D niet capituleert en rond de 40% standhoudt. Ik heb al vaker geroepen dat de BTC.D nooit meer haar historisch hoge levels (lang) zal aanhouden, maar het zou wel goed zijn om BTC niet te snel zien af te zakken. Anders zou de cycle zo maar eens wat korter kunnen gaan worden :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7lRe43ydKWKaJ_MPlGiU0Lc-bfA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H6VV9P953ZqEGDVdg5uGZFYl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Jedi_Pimp schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:31:
De markt is (naar mijn mening) momenteel erg moeilijk te lezen. Zowel legacy als crypto, overigens. S&P is weer terug bij de 20w MA, wat zou kunnen betekenen dat we een mooie bounce gaan zien net als 6 weken geleden. Omicron angst (...) lijkt wat meer op de achtergrond te zijn, nu zijn beleggers wel meer op de hoede voor aanhoudende inflatie en dus snellere tapering en een eerdere renteverhoging. Goh, wie had dat gedacht.

ETH is super sterk, andere alts zijn aan het corrigeren en BTC is zo ambivalent als maar kan. ETH is inmiddels meer dan 8% van een BTC waard, wat in 2021 tot op heden geen goed nieuws is geweest voor de BTC waardering. Een rallyende ETH is dan ook vaak een indicator van het einde van een bullrun c.q. market cycle. Note: dat hoeft nu niet zo te zijn, maar het is wel erg opvallend.

[Afbeelding]

Verder is ETH voor op schema aan het lopen. Wat bedoel ik hiermee? ETH/BTC kent meestal een matige Q4, de echte gains komen historisch gezien vaak pas vanaf december (wellicht met uitzondering van 2019). De BTC.D ziet er dan ook heel anders uit dan voorgaande jaren en cycles. Ik hoop dat de BTC.D niet capituleert en rond de 40% standhoudt. Ik heb al vaker geroepen dat de BTC.D nooit meer haar historisch hoge levels (lang) zal aanhouden, maar het zou wel goed zijn om BTC niet te snel zien af te zakken. Anders zou de cycle zo maar eens wat korter kunnen gaan worden :P

[Afbeelding]
Tja Ethereum is super nuttig, er word op gebouw. Bitcoin word alleen maar gehodled. Laten we hopen dat Ethereum zijn scaling kan fixen dan kan er weer door gebouwt worden. Het is een beetje duur momenteel.

Pro tip, gebruik hybrix om tokens te moven dan moet je alleen ETH fees betalen en niet de smart contract fees. (hybrix is van een nederlander trouwens). Dat gebruik ik nu al bijna een jaar en daarmee heb ik short cuts die andere arbitreurs niet hebben, mijn winst marge is dan ook een stuk groter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/asirCKqrlT_lmOk6JXaeJCqE-ow=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BAlrvcFyllpv8elwCbSW3DJ6.png?f=fotoalbum_large

Ze ondersteunen 32 blockchain en 500 tokens (decentralised en non custodial draait over TOR en DHT) en je kunt ook je eigen tokens toevoegen. Als er liqiudeit is kan er geswapt worden. Swaps zijn traag maar het kunnen moven van USDC terwijl je alleen ETH fees betaald en niet de ERC20 fees voor USDC is ZALIG. Spaar mij klauwen met geld uit. _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Kain_niaK op 03-12-2021 12:40 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10:34
Kain_niaK schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:35:
[...]

Tja Ethereum is super nuttig, er word op gebouw. Bitcoin word alleen maar gehodled. Laten we hopen dat Ethereum zijn scaling kan fixen dan kan er weer door gebouwt worden. Het is een beetje duur momenteel.

Pro tip, gebruik hybrix om tokens te moven dan moet je alleen ETH fees betalen en niet de smart contract fees. (hybrix is van een nederlander trouwens). Dat gebruik ik nu al bijna een jaar en daarmee heb ik short cuts die andere arbitreurs niet hebben, mijn winst marge is dan ook een stuk groter.

[Afbeelding]

Ze ondersteunen 32 blockchain en 500 tokens (decentralised en non custodial draait over TOR en DHT) en je kunt ook je eigen tokens toevoegen. Als er liqiudeit is kan er geswapt worden. Swaps zijn traag maar het kunnen moven van USDC terwijl je alleen ETH fees betaald en niet de ERC20 fees voor USDC is ZALIG. Spaar mij klauwen met geld uit. _/-\o_
Was jij niet met eoa bridge voor bch bezig?
Hybrix: rank unknown op CMC.
Slechts 1882 holders.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Dit behoeft denk ik weinig toelichting, grote kans op 52-53k:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WXw_Fr4ztZnezLSYiiRIC1IKQHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q6qwvTijrfpY2SbsynimSRgJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4gM3ndaIrnkUyDBvqpt288brrMg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ouMRyfYntpLAiaplqIFdNq6u.png?f=fotoalbum_large

Als je kijkt naar de vorige wave op de 1D, dan zie je rond 1-10-2021 na een succesvolle test van de 1D MA99 een bounce die Bitcoin naar de nieuwe ATH heeft geleid. Een zelfde situatie met een bounce kan natuurlijk nu ook volgen. Of de 1D MA99 wordt té vaak getest en krijgt het moeilijk, dan verwacht ik 47-48k te zien @ de 3D MA99 & 1W MA25.

[ Voor 18% gewijzigd door Taro op 03-12-2021 17:21 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Inmiddels is de 1D MA99 geraakt. Ik hou rekening met een wick tot het laagste punt van de candles hiervoor en daarnaast het testen van de bullmarket support band, stukje lager dus nog en hopelijk houdt dat niveau...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xi0NJXIPVzm8h6Sy_1qRE_D9pyc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Azzw9fRfw09bNzIks4HtJLy3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ok, nou hopen dat dit het was (51.6k en bullmarket support band aangetikt) en terugveren tot de MA99 op 54k. Als Bitcoin daar op afketst (niet per se de eerste keer, maar de komende dagen), dan is de kans op 47-48k heel erg groot en haal ik alles wat in staking staat eruit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5BS7MqBztpemFcoMI7N9ZEbstM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QeE2xoAnownrNlkZC7tXFYf8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zOKMepFgBkBCEAf6rDgGpihiQbo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Zwc6aOuSdR62tneH8jxHsPnD.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Taro op 03-12-2021 21:30 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013

YES

Moderator General Chat
Vooruitlopend op de daily close (dus dat we niet meer onder de 53.7 uitkomen) is het wel fascinerend dat de candle nu precies op de onderkant van de descending triangle staat.
Nu dit level in ieder geval houden en hopelijk op niet al te lange termijn een poging de MA99 te slechten. Een reject daar zou denk ik ook weer een klap naar beneden zijn. Om dat te illustreren is het ook goed te zien dat er vandaag een poging gedaan is boven de MA7 uit te komen die het niet gehouden heeft en zie nu waar we helemaal naar toe gezakt zijn. Het niet kunnen doorbreken van de MA7 is niet de oorzaak van de dip denk ik, maar het is wel opvallend dat de huidige en voorgaande wicks allemaal dicht bij die MA liggen. Ik kijk zelf eigenlijk meer naar horizontale levels en trendlijnen maar hier zie je eigenlijk heel goed dat MA's ook zeker goede indicatoren kunnen zijn.

Om het positief af te sluiten, als dit level gehouden wordt of we zelfs nog ietsje hoger sluiten dan wordt er op de daily geen lower low neergezet en zou er, wanneer de MA99 doorbroken wordt binnenkort wellicht ruimte zijn voor een verandering de downtrend :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mOYc9ECxtxCAFMkzI-XYYfb95VM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DzstaGNbjQreBL3CXhNEoJ8J.png?f=fotoalbum_large

Disclaimer: ik ben vooral aan het oefenen met TA, dus hecht er niet teveel waarde aan a.u.b.! Feedback is altijd welkom :)

[ Voor 4% gewijzigd door YES op 03-12-2021 22:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@YES Als je in de bovenste lijn de wicks meetelt moet je dat in de onderste lijn ook doen. Anders ga je zien wat je wil zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D_Jeff
De laatste 2 weken zie ik BTC amper 5% pakken, terwijl directe uitdager ETH tot gisteren alsnog bijna 15% neerzetten in 1 week tijd.

Ik begin toch steeds meer te denken dat het fase alt season is aangebroken -- Daarmee wordt ook vaak het ontwaken van het beertje ingeluid

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Taro schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:51:
@YES Als je in de bovenste lijn de wicks meetelt moet je dat in de onderste lijn ook doen. Anders ga je zien wat je wil zien.
Euhm, ik snap je punt wel maar daar ben ik het niet helemaal mee eens. Zeker omdat het in het ene geval om een trendlijn gaat en in het andere geval om een horizontale support ben ik daar niet heel strikt in. Maar dan negeer ik wellicht wel wat TA regels ;)

Vooralsnog zie ik het als volgt:
De trendlijn: opvallend hoe die wicks precies tot de trendlijn reiken en vanaf daar dus rejected zijn, de bulls worden dus elke keer best effectief terug gedrukt.
De horizontale support: Je ziet daar dat de candles vaak sluiten op de support terwijl de wicks eronder zitten. Dat zie ik als dat de bulls wel elke keer die support weten terug te kopen en het dus niet opgeven.

Misschien heb ik het helemaal mis, maar ik heb beiden wel doordacht getekend en ik realiseer me inderdaad dat ik de ene lijn over wicks trek en de andere juist over candle closes.

Ik begrijp niet helemaal waarom dat zien wat je wil zien is. Ik ben niet per se op zoek naar die triangle of zo. Als de candles of de wicks naar boven en onderen een channel of wedge zouden vormen had ik dat wellicht consequenter meegenomen maar de onderste wicks laten eerder een curve zien dan een diagonale lijn dus dan kijk ik verder, of ik bijvoorbeeld een correlatie in de candles zie.

Edit:
Ik lees het nu terug en het zou kunnen overkomen alsof ik helemaal niets wil weten van je feedback, maar dit is niet zo. Ik zie het momenteel anders maar aangezien ik weinig ervaring en kennis mbt TA heb sta ik er voor open overtuigd te worden van mijn eigen ongelijk, dus bij deze, schiet er gerust nogmaals op :)

[ Voor 10% gewijzigd door YES op 03-12-2021 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@YES Ik begrijp je redenering en je brengt het prima hoor d:)b

Is wel wat voor te zeggen. Heel benieuwd hoe het uitpakt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Taro schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:06:
@YES Ik begrijp je redenering en je brengt het prima hoor d:)b

Is wel wat voor te zeggen. Heel benieuwd hoe het uitpakt!
Haha oké. Dit had ik niet verwacht eerlijk gezegd, ik dacht nu krijg ik een oorvijg omdat ik een loopje neem met TA regels oid :+

Ik heb dat met horizontale levels veel meer, dat ik kijk naar closes ipv de wicks, je ziet ook best vaak dat daar echt duidelijke lijnen of zones te zien zijn. Trendlijnen vind ik daarentegen veel 'vrijer' maar daardoor ook minder betrouwbaar eerlijk gezegd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@YES Ik ken de TA regels niet, ik doe ook maar wat ik mijzelf eigen heb gemaakt :)

Iedereen moet doen wat in je eigen situatie bevalt en werkt. Ik deel mijn variant, maar jouw variant kan net zo goed werken, of wel voor jou, niet voor mij, prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Taro schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:19:
@YES Ik ken de TA regels niet, ik doe ook maar wat ik mijzelf eigen heb gemaakt :)

Iedereen moet doen wat in je eigen situatie bevalt en werkt. Ik deel mijn variant, maar jouw variant kan net zo goed werken, of wel voor jou, niet voor mij, prima.
Ja dat is juist waar ik zo'n bewondering voor heb, dat je vooral hebt gezien wat jou goed bevalt en dat toepast, en er ook nog goed mee kan traden. Ik ben daar nog lang niet maar probeer wel veel te oefenen om te zien wat ik fijn vind en wat bij me past.

Ik heb een tijdje in een (Telegram) groepje gezeten die zich richten op TA, een betaalde groep maar ik had in de gratis groep een BTC close goed geraden en daarmee een prijsvraag gewonnen waardoor ik een tijd gratis in de betaalde groep mocht. Best wat van geleerd maar in dat soort groepen houden ze heel veel TA regels echt enorm strak aan, dat past eigenlijk helemaal niet bij me.
Een onderbouwing als ik net gaf over mijn TA werd daar afgedaan met je bent zinloos bezig want het is niet volgens de TA regels, je gaat zo de fout in en geld verliezen.

Wat ik ervan geleerd heb: een boel over TA en ook dat zulke groepen absoluut niet bij mij passen :+

Oh en als dit teveel afwijkt van het topic onderwerp verwijder het dan gerust, ik dwaalde even af :+

[ Voor 4% gewijzigd door YES op 03-12-2021 23:37 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@YES Dat past hier prima hoor! Als het maar geen slowchat wordt, ik bijt niet :)

Van mij mag dit topic wel wat actiever worden, zo lang men maar wegblijft bij onderbuik gevoel uitspreken, enige onderbouwing is hier wel gewenst, maar dat hoeft natuurlijk ook niet in drievoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Taro schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:37:
@YES Dat past hier prima hoor! Als het maar geen slowchat wordt, ik bijt niet :)

Van mij mag dit topic wel wat actiever worden, zo lang men maar wegblijft bij onderbuik gevoel uitspreken, enige onderbouwing is hier wel gewenst, maar dat hoeft natuurlijk ook niet in drievoud.
Ik wilde nu eigenlijk heel hard iets over de maan gaan roepen maar laat ik het maar niet verpesten..

BTC wordt nu net weer richting de horizontale support teruggekocht, voor mij toch een teken dat de bulls zich niet zomaar gewonnen geven. Ik heb vanaf 53.3k een long geopend. Overigens gaat die wel gesloten worden als we de bovenkant van de triangle die ik eerder tekende, ik ga niet wachten op een reject of doorbraak want bij een reject mis ik winst en bij een doorbraak profiteer ik mee doordat ik nu leveraged trade met BTC als onderpand en dus ook uitbetaald wordt in sats.

Voor nu wel weer genoeg charts gezien vanavond :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-06 20:33
Zie ik het verkeerde of is de paarse weekly MA50 toch wel telkens de rode draad deze run?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_VLdhdS2rBuPGXeFmWn00mhcqS8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pNvu7RHOxn8Reh6k6RQHLgbc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
YES schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:36:
Vooruitlopend op de daily close (dus dat we niet meer onder de 53.7 uitkomen) is het wel fascinerend dat de candle nu precies op de onderkant van de descending triangle staat.
Nu dit level in ieder geval houden en hopelijk op niet al te lange termijn een poging de MA99 te slechten.
Well, this didn't age well..
Een reject daar zou denk ik ook weer een klap naar beneden zijn.
Nou ja, dat klopte dan toch wel :+
Om het positief af te sluiten, als dit level gehouden wordt of we zelfs nog ietsje hoger sluiten dan wordt er op de daily geen lower low neergezet en zou er, wanneer de MA99 doorbroken wordt binnenkort wellicht ruimte zijn voor een verandering de downtrend :)
Nou, nou, nou. Dat viel dan toch tegen :')

Nu lijkt BTC een zone in te zijn gebounced waar wellicht support ligt vanuit september dit jaar. Ook de Weekly MA99 ligt in die zone:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ej53wyu-Fhx28zgXlwjzXPpwv20=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KexTgOQn8U7uytKEbTxuvR5w.png?f=fotoalbum_large

Hopelijk vinden we hier dan wel support en was dit gewoon een eenmalige wick naar beneden? Ik weet het echt niet en zie nu dan wel wat support/resistance zones maar ik durf nergens meer op te rekenen.
Bizar overigens om te zien dat ETH gewoon keihard in het groen staat op het BTC pair de afgelopen uren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:43

almightyarjen

When does the hurting stop?

"Washington Post: ‘Russen plannen inval Oekraïne’, Biden accepteert ‘rode lijn’ Poetin niet | Buitenland | AD.nl" https://www.ad.nl/buitenl...ijn-poetin-niet~a6443708/

Kan dit nog mede de veroorzaker zijn van de drop of is BTC/crypto daar niet zo gevoelig voor?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:07
almightyarjen schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 08:19:
"Washington Post: ‘Russen plannen inval Oekraïne’, Biden accepteert ‘rode lijn’ Poetin niet | Buitenland | AD.nl" https://www.ad.nl/buitenl...ijn-poetin-niet~a6443708/

Kan dit nog mede de veroorzaker zijn van de drop of is BTC/crypto daar niet zo gevoelig voor?
Die oorlogen zijn er toch wel. Vermoed eerder de 270 miljoen eis tegen Evergrand en dat hun laatste redmiddel herstructurering van de schuld is. Die klap kwam op de wankele basis van de Omicron fud en dat maakt dit. Just my two cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:12
YES schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 07:33:
[...]

Well, this didn't age well..

[...]

Nou ja, dat klopte dan toch wel :+

[...]

Nou, nou, nou. Dat viel dan toch tegen :')

Nu lijkt BTC een zone in te zijn gebounced waar wellicht support ligt vanuit september dit jaar. Ook de Weekly MA99 ligt in die zone:
[Afbeelding]

Hopelijk vinden we hier dan wel support en was dit gewoon een eenmalige wick naar beneden? Ik weet het echt niet en zie nu dan wel wat support/resistance zones maar ik durf nergens meer op te rekenen.
Bizar overigens om te zien dat ETH gewoon keihard in het groen staat op het BTC pair de afgelopen uren.
wel weer mooi dit. Had gelukkig niets meer op laatste 2 dagen, had een buy voor een x4 long op 48 gezet......maar die was zelfs bijna kapot gegaan _O- _O-
Het word nu vooral belangrijk dat we de 39.7 houden, als die valt is het iig aankomende 6 tot 8 maanden over en out

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ik hoop dat de mensen die in het verleden erg stellig waren over hoge koersdoelen voor dit jaar en lacherig deden over bepaalde lage koersen vandaag ineens beseffen dat alles mogelijk is. Niet om mijn gelijk te halen overigens, wel om de ogen van iedereen te openen dat je als moonboy niet met oogkleppen op door het crypto wereldje moet lopen, maar dat er gewoon prima -15k in een week en -10k op een dag af kan. Blijf altijd alert.

Dat betekent niet dat dit het was, want op de 3D en 1W zien we het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4tc6oUsQG63g9OK6XzIhq94LR8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3QLvPIvBNJrNh46oyoAUTrVC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ugwnojX5MwpQ3JaD4VTmbPvNpws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sremCniUbp860BtYE3iQ0z2t.jpg?f=fotoalbum_large

Als dit niveau het houdt, dan kan de koers vanaf hier weer door, maar de combinatie double top en het voor de zoveelste keer testen van o.a. de 1W MA25, 1D MA99 (failed) en nu 3D MA99 incl. bullmarket support band zorgen er wel voor dat ik terughoudend blijf. Die 1W MA99 vlak onder de 30k lijkt ineens niet zo ver meer weg als de 42.6k zo snel kan worden aangetikt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Taro schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 09:36:
Ik hoop dat de mensen die in het verleden erg stellig waren over hoge koersdoelen voor dit jaar en lacherig deden over bepaalde lage koersen vandaag ineens beseffen dat alles mogelijk is. Niet om mijn gelijk te halen overigens, wel om de ogen van iedereen te openen dat je als moonboy niet met oogkleppen op door het crypto wereldje moet lopen, maar dat er gewoon prima -15k in een week en -10k op een dag af kan. Blijf altijd alert.

Dat betekent niet dat dit het was, want op de 3D en 1W zien we het volgende:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als dit niveau het houdt, dan kan de koers vanaf hier weer door, maar de combinatie double top en het voor de zoveelste keer testen van o.a. de 1W MA25, 1D MA99 (failed) en nu 3D MA99 incl. bullmarket support band zorgen er wel voor dat ik terughoudend blijf. Die 1W MA99 vlak onder de 30k lijkt ineens niet zo ver meer weg als de 42.6k zo snel kan worden aangetikt...
ik vind de 39.7 nu veel meer waarde hebben dan alle MA's bij elkaar. Als we die verliezen en een lower low maken is het klaar in mijn optiek, zeker voor aankomend half jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Kan iemand mij uitleggen waarom ETH nu in het BTC pair zo sterk is? Het zal vast relatief eenvoudig uit te leggen zijn maar ik zie het even niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rsj

Rsj

YES schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:10:
Kan iemand mij uitleggen waarom ETH nu in het BTC pair zo sterk is? Het zal vast relatief eenvoudig uit te leggen zijn maar ik zie het even niet.
Eth heeft een hele sterke support rond de 4k$, check maar eens de weekly. Btw..ik verwacht dat eth/btc nog wat bijtrekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Rsj schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:20:
[...]

Eth heeft een hele sterke support rond de 4k$, check maar eens de weekly. Btw..ik verwacht dat eth/btc nog wat bijtrekt...
Ja ik snap op zich dat een sterke support kan helpen, maar ik ben gewend dat als BTC onderuit gaat, alles meegetrokken wordt. Je ziet op ETH/USDT ook echt die dip terug met iets herstel, maar op ETH/BTC zie je hem gewoon omhoog schieten op het moment dat BTC implodeert. Die snap ik niet helemaal eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rsj

Rsj

YES schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:24:
[...]

Ja ik snap op zich dat een sterke support kan helpen, maar ik ben gewend dat als BTC onderuit gaat, alles meegetrokken wordt. Je ziet op ETH/USDT ook echt die dip terug met iets herstel, maar op ETH/BTC zie je hem gewoon omhoog schieten op het moment dat BTC implodeert. Die snap ik niet helemaal eigenlijk.
Eth laat al jaren lang zien dat die sterker groeit dan btc (verbind de lows over jaren..parabolic). Verder is er veel hype/actie/adoptie om/op eth. Verder koop ik ook altijd en alleen eth en nadat ik heb omgezet op hoog eth/btc, gaat het naar btc hold....en als ik ik nu wou kopen (doe ik niet want ik weet niet waar het heengaat) had ik ook eth gekocht ongeacht de eth/btc ratio (eth/btc gaat nog >>0.1)...kortom ik verwacht ta technisch meer van eth...en mogelijk anderen ook??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Als ie in 24u van 57k naar 42k kan, kan het ook van 48k omlaag naar 32k met hetzelfde gemak. En dan blijkt de opbouw naar 64k/69k en higher lows toch niet zo stabiel als verwacht. Maargoed ik las dat @Malarky het had over een expiry op 31/12 met max pain @ 48k? Die horde hebben we dan in elk geval al gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Als ik zo snel in de orderboeken van Binance kijk is de waarheid minder leuk:

Pas rond de 40k USD zie ik hoeveelheden van meer dan 50 BTC staan. Daarbij doe ik dan ook de aanname dat de supportband op 40 - 42k USD zit.
Dat zou nog eens -20% betekenen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
D_Jeff schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:22:

Pas rond de 40k USD zie ik hoeveelheden van meer dan 50 BTC staan. Daarbij doe ik dan ook de aanname dat de supportband op 40 - 42k USD zit.
kijk ff niet naar nance nu, daar zitten alleen maar noobs. Op gdax 800 btc tot 40k oa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

elektriekert schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:09:
[...]

Was jij niet met eoa bridge voor bch bezig?
Hybrix: rank unknown op CMC.
Slechts 1882 holders.
Je hebt helemaal geen hybrix nodig om wallet.hybrix.io te gebruiken. Het bespaart gewoon veel ERC20 fees.

BCH brug is al 3 maanden operationeel nu. TVL is 30 million dollar.

[ Voor 15% gewijzigd door Kain_niaK op 04-12-2021 18:46 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
YES schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:24:
[...]

Dat is dus precies wat ik in mijn vorige post aanhaalde: deze cycle is heel anders dan voorgaande cycles, als je al van een 'cycle' kan spreken: wat is eigenlijk de termijn van een cycle, 4 jaar vanaf de bodem? Veel analisten denken dat we een lengthening cycle gaan zien met minder kenmerkende karakteristieken als de run van 2017 met bijbehorende blow-off top.

Los daarvan zien we een zeer zwakke BTC.D, iets waar ik (als relatieve nieuweling, toegegeven) al in de zomer van dit jaar van had gezegd dat het niet meer de historische niveaus consequent gaat meemaken. ETH is super sterk door de diverse use cases in de praktijk, verbeterde tokenomics en corporate interesse. Toen ik dit in de zomer hier zei, kreeg ik voornamelijk repliek als 'wacht maar af' en 'dat dacht ik in 2017 ook'.

Een BTC die een capitulatie zoals vannacht maakt, zou normaal gesproken alts veel harder in het slop trekken. Nu valt het mee en stijgt de BTC.D niet eens.
Dit brengt ons tot de interessante kwestie van de mogelijke prijsontkoppeling. Tuurlijk zijn we daar nog lang niet, maar de signalen zijn er dat we op weg zijn. De komende weken en maanden zijn de lakmoesproef. Ik ben heel benieuwd hoe bijvoorbeeld veel geanticipeerde launches het gaan doen en of ze überhaupt zonder uitstel doorgaan. Heb ook al een aantal IDO's uitgesteld zien worden vanwege de matige marktomstandigheden.

Als Bitcoin blijft consolideren en niet verder capituleert (dus boven de 30k blijft), de BTC.D rond de 40 blijft hangen en we hier en daar succesvolle alts uit de grond zien komen en/of mooie moves up blijven maken, dan lijkt het er steeds meer op dat we naar een meer volwassen markt toe aan het bewegen zijn.

Dat is eigenlijk gewoon super positief. Tuurlijk had ik liever de BMSB gehouden zien worden, maar voor mij is deze flash crash geenszins het bewijs dat het klaar is voor de komende maanden. Wel zou ik iedereen willen adviseren om alert te blijven en winst te nemen. Dat laatste roep ik hier en in het andere topic al een aantal weken - af en toe wat winst nemen en derisken richting stables is sowieso verstandig. Zeker in tijden dat equity markten nerveus zijn, tapering versneld gaat gebeuren, de dollar sterkte vertoont, yield curves aan het inverten zijn en de paniek rondom Evergrande als een zwaard van Damocles boven de markt hangt.
Het interessante van dit moment is dat niemand het echt lijkt te weten. Ik denk persoonlijk dat we in een tussenfase zitten die ergens tussen een echte bull run en een lengthening cycle in zit. Ik hoop dat BTC niet verder capituleert, niet eens zozeer voor mijn persoonlijke gains op de korte termijn, maar voornamelijk voor crypto om echte volwassenheid uit te stralen.

Welke niveaus ben ik dan naar aan het kijken? Zoals @anti elppa al zegt, 38k of 39k en daarna 30k. Daarnaast ga ik mijn hodl pot (100% alts) afbouwen als we daily closes onder de BMSB blijven zetten.

Lang verhaal dat neerkomt op NFA en DYOR :P . Grapje natuurlijk. Volgende week kan een flink rode week worden voor legacy markten, ben erg benieuwd wat BTC gaat doen :)

edit: Om toch een beetje positief af te sluiten, 31k zou ook overeenkomen met de 'fair value' (logaritmisch regressiemodel gemaakt door Benjamin Cowen). Historisch gezien is het niét houden van deze trendlijn slecht nieuws voor de cycle in de zin dat er een langere neerwaartse prijstrend ingezet is. We zitten hier dus nog ver boven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/seZV5eTIn6eqoLK_n-eqW_8OYuo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Jnq8fVFgHYDqN2Fi1MOomdDh.png?f=fotoalbum_large

De totale crypto market cap is meer overextended (95% t.o.v. fair value), maar biedt gek genoeg nog veel meer marge naar boven. Ik ben het dan ook roerend met Cowen eens dat ondanks de hoge waarderingen van sommige tokens, de gehele crypto space nog veel meer upside potentie heeft op de middellange tot lange termijn. 2000 miljard is peanuts.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bU5lFEnEuxR_MSZz6yXsFrIJIT0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1VPWK57QnrgvtmW3iEB7zuIQ.png?f=fotoalbum_large
Ik hoop dat de mensen die in het verleden erg stellig waren over hoge koersdoelen voor dit jaar en lacherig deden over bepaalde lage koersen vandaag ineens beseffen dat alles mogelijk is.
Eens, en dit bewijst ook maar weer eens dat het heel knullig is om te stellen dat we prijs x nooit meer zullen zien!. Er was een maand geleden zelfs een een of ander model dat liet zien dat BTC nooit meer onder de 40k kan komen :+ . Laat dit een waarschuwing zijn voor nieuwe investeerders.

[ Voor 21% gewijzigd door Jedi_Pimp op 04-12-2021 20:09 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:40
Er is niks 'volwassen' aan pubers die een Lambo kopen van hun DOGE of SHIB of van ape-NFT's.

We hebben een financieel systeem wat failliet gaat door ongekozen bestuurders die de verkeerde beslissingen maken. We hebben BTC die een poging doet om als asset daar een dikke middelvinger tegenover te zetten.

De rest is bijzaak, en vooral voor de moonboys en werkverschaffing voor de marketingmensen en TA-traders. Veel geld mee te verdienen, maar bij lange na niet waar crypto om draait en/of wat Satoshi voor ogen had.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickkert94
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-05 20:16
Tip: Kijk anders ook even naar het staken van stablecoins.
Via mstable.org en mstable.app kun je (obv de afgelopen 30 dagen) stablecoins saven + staken voor in totaal zo'n 27% APY.

Je grootste risks zijn dat een stablecoin zijn peg verliest (geminimaliseerd bij mstable doordat de mstable mUSD een aggregaat is van 4 stablecoins) en een smart contract hack.
Mstable word beoordeeld als een van de veiligere automated market makers, daarnaast hebben ze een audit van certik netjes afgerond. DYOR en schat zelf in wat je van het risico vind.

Je kan overigens het risico op smart contract hacks ook grotendeels wegverzekeren voor ruwweg 2% APY via bijv nexus mutual.

[ Voor 9% gewijzigd door rickkert94 op 04-12-2021 21:41 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Anoniem: 1541872

YES schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:10:
Belangrijkste argument heb ik hier nog niet gehoord: de grofweg 70% burn van alle issued ETH sinds EIP-1559 deze augustus. Soort van anderhalve halving (en we weten wat de halvenings voor BTC doen) voor ETH en mi de belangrijkste reden dat de ratio zo sterk is gebleven in Q4 - waar deze normaliter daalt.

Wist je trouwens dat met de merge volgend jaar er nog een keer 90% minder ETH beschikbaar komt elk blok?
Nu is de block subsidy 2 ETH met PoW, wordt ongeveer 0.2 onder PoS. In combinatie met EIP-1559 wordt ETH dan deflationair (!), iets waar BTC alleen nog maar van kan dromen.

The supply shock is real...

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 1541872 op 05-12-2021 07:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Anoniem: 1541872 schreef op zondag 5 december 2021 @ 07:01:
[...]

Belangrijkste argument heb ik hier nog niet gehoord: de grofweg 70% burn van alle issued ETH sinds EIP-1559 deze augustus. Soort van anderhalve halving (en we weten wat de halvenings voor BTC doen) voor ETH en mi de belangrijkste reden dat de ratio zo sterk is gebleven in Q4 - waar deze normaliter daalt.

Wist je trouwens dat met de merge volgend jaar er nog een keer 90% minder ETH beschikbaar komt elk blok?
Nu is de block subsidy 2 ETH met PoW, wordt ongeveer 0.2 onder PoS. In combinatie met EIP-1559 wordt ETH dan deflationair (!), iets waar BTC alleen nog maar van kan dromen.

The supply shock is real...
Wie anders dan Michael Saylor kan hier het beste op reageren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
Scirocco schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:20:
[...]

[Twitter]
Ff halverwege een ruim 8 uur durend filmpje starten….

Heeft iemand een TLDV ( Too lazy didn’t view)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
elektriekert schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:22:
[...]

Ff halverwege een ruim 8 uur durend filmpje starten….

Heeft iemand een TLDV ( Too lazy didn’t view)?
Nouja, je hoeft het niet te bekijken. Het is voor je eigen belang, dus bepaal zelf :)

Daarnaast kun je in 5 minuten je antwoord krijgen, de 8,5 uur van het totale filmpje is natuurlijk irrelevant. Vooral omdat het direct naar je antwoord linkt.

Maar in het kort: DeFi is eigenlijk helemaal niet decentralised omdat er een organisatie achter zit die het alle kanten op kan sturen. Daardoor ligt het al onder vuur van overheden om gereguleerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01:03
Bitmart gehacked voor 150 miljoen USD:

https://twitter.com/sheld...tatus/1467316252855226368

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 20:28
Ai not good dat kan soms ook voor flinke panic zorgen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
Scirocco schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:39:
[...]

Nouja, je hoeft het niet te bekijken. Het is voor je eigen belang, dus bepaal zelf :)

Daarnaast kun je in 5 minuten je antwoord krijgen, de 8,5 uur van het totale filmpje is natuurlijk irrelevant. Vooral omdat het direct naar je antwoord linkt.

Maar in het kort: DeFi is eigenlijk helemaal niet decentralised omdat er een organisatie achter zit die het alle kanten op kan sturen. Daardoor ligt het al onder vuur van overheden om gereguleerd te worden.
Het scheelt dat ik me nog helemaal niet met DeFi heb bezig gehouden, pancakeswap, bifi, icecreamswap etc….
Met zulke namen kan het toch al niet serieus zijn :+

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Anoniem: 1541872

Scirocco schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:20:
[...]

[Twitter]
Ah de oude ETH-is-een-security-FUD, terwijl de SEC in 2018 al heeft gezegd dat zowel BTC als ETH dat niet zijn/ (https://cassels.com/insig...-ether-as-non-securities/). Het is een goed teken dat BTC maxis oude argumenten gaan recyclen die al lang weerlegd zijn (premine scam, security FUD).

Verder het argument dat DeFI niet decentraal is, is echt onzin. Sommige startende projecten kunnen inderdaad hun smart contract nog aanpassen, als ze lancheren, met een soort van master key - fair enough om dat gecentraliseerd te noemen, in de beta fase. Maar bv UniSwap kan dat al niet meer.
Hoe wil je dat dan platleggen? Een smart contract op Ethereum? Gaat je niet lukken. Ook niet als je (US) overheid bent. Kijk, bij SOL en BNB zijn het aantal validators zo klein dat je grofweg ~20 partijen maar hoeft te beïnvloeden, dus daar is het een valide argument. Maar de beacon chain van ETH heeft op dit moment meer dan 237,000 validators. Oprechte vraag: hoe leg je dat stil en zorg je ervoor dat een smart contract dat deployed is niet meer werkt?

(en dan heb ik het nog niet eens over de andere use cases van ETH, DeFi is al lang niet meer de enige, en komende jaren gaan we compleet nieuwe use cases zien met StarkNet/ZKSync als ZKrollups waardoor de fees een factor ~10,000 omlaag gaan)

Het is zeker voor niets dat op Coinbase de laatste twee kwartalen instituties meer ETH dan BTC hebben verhandeld? Die zitten allemaal te slapen? Raoul Pal, oude BTC Maxi, noemt ETH nu de greatest trade (YouTube: This is the Best Trade in Crypto Right Now | Raoul Pal) Het zou me niets verbazen als Saylor over niet al te lange tijd toch ineens ETH gaat kopen.

Het is het echt waard om je eens goed verdiepen in de kant die Ethereum nu opgaat, zeker qua scaling. De kant van modulaire blockchain, waarbij de execution en concensus layer van elkaar gescheiden worden en dit enorme schaalvoordelen oplevert. En dan niet met state channels zoals bij lightning waarbij je niet zomaar een transactie kunt doen met iemand anders, want je moet eerst liquiditeit aan beide kanten hebben? Wat is dat voor UX?

Begrijp me niet verkeerd, er is absoluut genoeg aan te merken op Ethereum. Sommige delen van het netwerk (met name het gebruik van Infura als ETH1 node) zijn te gecentraliseerd, hoge transactie kosten etc. State growth is een groot probleem. De macht die de EF en in mindere mate Vitalik heeft - het fantastische bij BTC is natuurlijk dat Satoshi op een gegeven moment verdwenen is. Execution risk van de merge is natuurlijk enorm - by far de grootste en meest ingewikkelde update die een draaiende blockchain ooit heeft gehad.

Maar still...zelfs als je het met dit alles oneens bent, je ETH een mega scam vindt etc etc. blijkbaar waardeert de markt ETH dit moment vrij hoog. En aankomend jaar na de merge komt er ~90% minder ETH per block beschikbaar? Of te wel, het aanbod daalt met een factor 10? Een supply shock als deze is niet in te prijzen (zie halvings van BTC), zoals toekomstige ontwikkelingen dat wel zijn.

Ik denk dat ik wel weet waar dit heengaat....maar misschien is dat mijn blinde vlek

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 1541872 op 05-12-2021 14:43 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
3D MA99 lijkt het te houden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_CF9J7SbyoPtbYP0RDH8bzYiMVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hULXJGgpuwJBY36ve25e0PoJ.jpg?f=fotoalbum_large

En de 1W MA25 ook:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ZE7UK9Ss199ti4fHPcWeT8Ar8M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tTF67ByF0am9UKdtiOG7xrKZ.jpg?f=fotoalbum_large

De koers zit nog wel onder de Bullmarket support band, die kan als resistance gaan dienen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2hlhGABvgUb9-N3hk200EtsuT6g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4eblP3YgoGm0haROjnmpDnZc.png?f=fotoalbum_large

Op de 1D liggen alle drie de betreffende MA's boven de huidige koers.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zsL6AJUfqk2mpfbbKdiW-cz0iFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UkMeg4ULWBOBGskZBhPCxG6K.jpg?f=fotoalbum_large

Dit kan goed uitpakken als je er van uit gaat dat de grotere timeframes belangrijker zijn, maar ook de 1W MA7 & 3D MA7 & MA25 liggen boven de huidige koers, dat kan lastig worden. Ik verwacht wel een bounce tot de 51-54k in de afbeeldingen hierboven om daarna de huidige lagere MA's weer op te zoeken en nogmaals te testen.

[ Voor 16% gewijzigd door Taro op 06-12-2021 20:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Taro schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:18:
3D MA99 lijkt het te houden:
De koers zit nog wel onder de Bullmarket support band, die kan als resistance gaan dienen.
[Afbeelding]
Kan je me zeggen van welke tradingview user die bull market support band is? Of heb je hem zelf ingesteld/gemaakt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
YES schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:32:
[...]

Kan je me zeggen van welke tradingview user die bull market support band is? Of heb je hem zelf ingesteld/gemaakt?
Ik weet niet waar ik dat kan terugzien, maar ik krijg maar 1 resultaat op Bullmarket support band. En je kunt hem ook makkelijk zelf maken, het zijn de 21W EMA en 20W SMA.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaes
  • Laatst online: 01-06 18:37

Chaes

#HODL

YES schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:32:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZVGpzagxnITSZKZAtOdSigcwG4M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wEEje3vBvbSYYc2u42MCODL7.png?f=user_large

De onderste.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
In de laatste collab video tussen Ben en TechDev heeft de laatstgenoemde een interessante metric gemaakt die in zou moeten schatten in welke mate we in de buurt zijn van een market cycle peak. Niet iets om je blind op te staren (geldt ook voor bijvoorbeeld een Pi Cycle peak indicator), maar wel leuk om in je arsenaal te hebben.

Beetje crappy kwaliteit, maar de metric wordt genoemd aan het einde van de video rond 49:30.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bzQBQ5yA4VHB_Xiz_aPRw5v3U58=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rjQhZoqMhRICiUErynzWofzs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Jedi_Pimp op 06-12-2021 21:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaes
  • Laatst online: 01-06 18:37

Chaes

#HODL

Jedi_Pimp schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:50:
In de laatste collab video tussen Ben en TechDev heeft de laatstgenoemde een interessante metric gemaakt die in zou moeten schatten in welke mate we in de buurt zijn van een market cycle peak. Niet iets om je blind op te staren (geldt ook voor bijvoorbeeld een Pi Cycle peak indicator), maar wel leuk om in je arsenaal te hebben.

Beetje crappy kwaliteit, maar de metric wordt genoemd aan het einde van de video rond 49:30.

[Afbeelding]
Heb de video ook gezien inderdaad, een van de betere collabs (ondanks het feit dat die vent een niet-zo-aangename stem heeft om naar te luisteren :X ). Onderstreept in ieder geval dat er nog (lang) geen reden voor paniek is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 12:02
Matic, Lrc, layer 2’s toch?
Groene candles, rustgevend O-)

Werkze of een fijne dag allen! (Mag ook gecombineerd) :+

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Gisterenochtend heeft veel BTC de Exchanges verlaten. Voor de massive drop van afgelopen week was er juist een grote inflow piek zichtbaar.
Nu zie ik vanochtend ook wel 2 redelijk grote inflow pieken, maar als ik die weg streep tegen hetgeen de Exchanges heeft verlaten afgelopen 24 uur is er netto nog steeds minder beschikbaar op de Exchanges na deze nieuwe instroom.

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/cuJiKijE09.png/raw

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
D_Jeff schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:22:

Orderboeken gebruik je niet om te traden. Daar staan honderden orders van échte traders met gigantische hoeveelheden BTC op verkeerde levels, puur om de orderboektraders verlies te laten maken (die volgen blind deze orders).

Zodat de échte traders gewoon hun echte order kunnen plaatsen op het juiste level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Deze bitcoin prijsgraadmeter staat voor de zevende keer in 8 jaar op "oversold"

Een graadmeter van de bitcoin koers die bitcoin al het stempel "goedkoop" gaf op de koers van 56.000 dollar, zit nu in een zeldzaam "oversold" gebied.
Artikel met oa grafiekjes: https://bitcoinmagazine.n...eer-in-8-jaar-op-oversold

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-05 00:26
Moest iemand interesse hebben:

Kraken november 2021 market recap & outlook

Vind ze altijd wel een deftige samenvatting als je wat wilt bijbenen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FF-Ud_6VkAAyYhu?format=jpg&name=large

Als dit zo uitkomt, dan is ~26k de volgende bodem en dus een mooi instappunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-06 15:54
Taro schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:08:
[Twitter]
[Afbeelding]

Ik ken die Dave the Wave niet. Is hij betrouwbaar? Zijn zulke uitspraken van hem eerder uitgekomen?
maw: Taro, hoe groot acht jij de kans dat we überhaupt gaan zakken tot 40k?
Zit jij zelf nog altijd in fiat bijv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rien43
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08:49
[Twitter]
[Afbeelding]

Het is leuk hoe hij de fibonacci verhouding weergeeft in deze huidige cyclus, maar je kan deze ook uitrekken naar boven toe waarbij het langer duurt voordat de top van deze cyclus wordt bereikt. Immers heeft deze cyclus nog niet de bovengrens van de curve bereikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Jasikevicius3 Ik volgde hem niet, totdat iemand hier laatst aangaf dat hij redelijk hetzelfde als ik naar de markt keek/kijk, sinds die tijd volg ik hem.

Ik ben rond 18:00 naar fiat uitgestapt. Heb nog wel een shitload in (locked) staking staan hoor zoals AVAX, CELR, CHR, AXS en daarnaast hou ik altijd BNB aan in de Earn pot.

Betekent niet dat ik niet snel weer instap overigens, maar eerst even kijken of Bitcoin op de 1D door de MA7 heen kan komen en uit de BMSB kan ontsnappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-06 15:54
Taro schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:59:
@Jasikevicius3 Ik volgde hem niet, totdat iemand hier laatst aangaf dat hij redelijk hetzelfde als ik naar de markt keek/kijk, sinds die tijd volg ik hem.

Ik ben rond 18:00 naar fiat uitgestapt. Heb nog wel een shitload in (locked) staking staan hoor zoals AVAX, CELR, CHR, AXS en daarnaast hou ik altijd BNB aan in de Earn pot.

Betekent niet dat ik niet snel weer instap overigens, maar eerst even kijken of Bitcoin op de 1D door de MA7 heen kan komen en uit de BMSB kan ontsnappen.
Zucht
Dit soort termen hoor ik vaak maar begrijp er helaas niets van.
Kon iemand me maar eens een cursus geven zodat ik signalen beter opvang...
Nu is het voor mij maar gewoon een casino gok van 50/50 iedere ochtend als ik wakker word of het positief of negatief qua koers is.
Weet iemand misschien een duidelijk en goed YouTube filmpje (in leken termen) dat ik eens kan kijken?
Sommige gaan al meteen dermate diep of technisch zodat ik het al snel niet meer volg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Daan-93
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-04-2023
Jasikevicius3 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:46:
[...]

Zucht
Dit soort termen hoor ik vaak maar begrijp er helaas niets van.
Kon iemand me maar eens een cursus geven zodat ik signalen beter opvang...
Nu is het voor mij maar gewoon een casino gok van 50/50 iedere ochtend als ik wakker word of het positief of negatief qua koers is.
Weet iemand misschien een duidelijk en goed YouTube filmpje (in leken termen) dat ik eens kan kijken?
Sommige gaan al meteen dermate diep of technisch zodat ik het al snel niet meer volg.
Deze is al eens vaker voorbij gekomen en vond ik heel fijn:

https://docs.google.com/d...7noaaoikydOoZQlElwXw/edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-03 19:49
Taro schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:59:

Vergeet hij niet de lengthening cycles? Duidelijk zichtbaar in de breedte van de eerste 3 fibs, in dat geval is de breedte van de laatste fib tekort.

Ik verwacht in ieder geval niet dat we naar 26k gaan :+ (betekend niet dat het niet kan, alles kan het is crypto!)

[ Voor 3% gewijzigd door Zeph op 07-12-2021 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Zeph schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:21:
[...]
Ik verwacht in ieder geval niet dat we naar 26k gaan :+ (betekend niet dat het niet kan, alles kan het is crypto!)
Die laatste toevoeging stond er nog niet toen ik op reageren drukte, maar dat wilde ik ook zeggen: Er waren er ook voldoende die 41-42k niet meer zagen gebeuren, dus dat zegt wat mij betreft niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-06 20:33
Zeph schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:21:
[...]

Vergeet hij niet de lengthening cycles? Duidelijk zichtbaar in de breedte van de eerste 3 fibs, in dat geval is de breedte van de laatste fib tekort.

Dave beschouwd de lengthening cycles theorie een optische illusie omdat cycles steeds minder significant aanwezig gaan zijn door mature adoptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:43

almightyarjen

When does the hurting stop?

Waarom hoor ik niets over de death cross die de bullmarket supportband op dit moment maakt? Is dat alleen een ding als we ver boven de band zitten? :?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@Taro Betekent het voor jou dat beermarkt is begonnen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anti elppa
Heb Dave niet hoog zitten. Voor mij gewoon just an other joetoeber. Zolang er niet een corona in kwadraat variant komt of de rente 2% omhoog gaat is er niets aan de hand en zitten we voorlopig nog lang niet in een bear. Wat Dave hier plot is dat we nu in bear zitten.........wat gewoon niet zo is. Kijk ook naar het verloop van de cycles in tijds duur.....klopt geen hol van in zijn plaatje. Als er externe invloeden zijn van formaat kan het, maar dat heeft niets met dat plaatje te maken (op fib level na). En zo kan je altijd wel roepen dat btc up of down gaat naar een fib level. Als er verder geen indicaties zijn waarom iets die kant op gaat.
ik zeg hiermee overigens niet dat btc nooit terug gaat naar dat soort levels. Want dat kan prima. Ik denk alleen niet dat het nu gaat zijn

[ Voor 46% gewijzigd door anti elppa op 08-12-2021 07:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje
  • Laatst online: 01-06 18:46

resusaapje

h less

almightyarjen schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 23:20:
Waarom hoor ik niets over de death cross die de bullmarket supportband op dit moment maakt? Is dat alleen een ding als we ver boven de band zitten? :?
Zonder veel verstand van zaken: we hebben recent al verschillende "death crosses" gehad en ze hadden nul invloed. Daarnaast is zo'n "death cross" een achteraf-indicator, dus vertelt die je dingen die je al wist

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
[Twitter]
[Afbeelding]

Zou wel slecht zijn als we nog lager gaan dan eerder dit jaar bij de vorige drop van de ATH. Aan de andere kant deze ATH was maar amper hoger dus niet echt een nieuwe run. Zelf hoop ik toch wel op een up eind dit jaar begin volgend jaar.

Ben zelf nog wel bullish al wordt het wel steeds lastiger nu we steeds verder omlaag gaan en opieuw onder de 50K zitten ipv boven de 52K.

[ Voor 10% gewijzigd door Astennu op 08-12-2021 14:40 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
almightyarjen schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 23:20:
Omdat er altijd iemand de eerste moet zijn en jij hem zelf ook nog niet eerder hebt genoemd :)

Ik hecht er persoonlijk 0 waarde aan.

@D_Jeff Laat helder zijn dat dat plaatje met 26k alleen een mogelijkheid is die ik spotte en die ik hier deel, het betreft niet mijn eigen visie.
Astennu schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:39:
[...]

Zou wel slecht zijn als we nog lager gaan dan eerder dit jaar bij de vorige drop van de ATH. Aan de andere kant deze ATH was maar amper hoger dus niet echt een nieuwe run. Zelf hoop ik toch wel op een up eind dit jaar begin volgend jaar.

Ben zelf nog wel bullish al wordt het wel steeds lastiger nu we steeds verder omlaag gaan en opieuw onder de 50K zitten ipv boven de 52K.
Ik hoor veel mensen die "hoop" hebben en bullish zijn, maar hoop is geen strategie en met hoop an sich ga je geen geld verdienen, je kunt er ook geld mee verliezen.

[ Voor 37% gewijzigd door Taro op 08-12-2021 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Taro schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:21:
[...]

Omdat er altijd iemand de eerste moet zijn en jij hem zelf ook nog niet eerder hebt genoemd :)

Ik hecht er persoonlijk 0 waarde aan.

@D_Jeff Laat helder zijn dat dat plaatje met 26k alleen een mogelijkheid is die ik spotte en die ik hier deel, het betreft niet mijn eigen visie.

[...]

Ik hoor veel mensen die "hoop" hebben en bullish zijn, maar hoop is geen strategie en met hoop an sich ga je geen geld verdienen, je kunt er ook geld mee verliezen.
Geld verliezen doe je alleen maar als je je posities in de min verkoopt. Als er volgend jaar geen run is prima dan wacht ik wel tot 2024 geen probleem :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Astennu schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:37:
[...]

Geld verliezen doe je alleen maar als je je posities in de min verkoopt. Als er volgend jaar geen run is prima dan wacht ik wel tot 2024 geen probleem :)
Ik zie dat anders, er is immers geen enkele garantie dat de prijs ooit weer boven het huidige niveau komt. Je pf is zoveel waard als de huidige waarde, zonder garantie op de originele waarde. Natuurlijk is de kans groot dat Bitcoin wel weer een nieuwe ATH neerzet, maar je hebt nu verlies en dat kan je pas wegpoetsen als de koers weer stijgt.

Afijn, hierover zijn in het verleden al voldoende discussies gevoerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Taro schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:44:
[...]

Ik zie dat anders, er is immers geen enkele garantie dat de prijs ooit weer boven het huidige niveau komt. Je pf is zoveel waard als de huidige waarde, zonder garantie op de originele waarde. Natuurlijk is de kans groot dat Bitcoin wel weer een nieuwe ATH neerzet, maar je hebt nu verlies en dat kan je pas wegpoetsen als de koers weer stijgt.

Afijn, hierover zijn in het verleden al voldoende discussies gevoerd :)
zo veel mensen zo veel meningen.
Ik heb nog geen verlies sta nog steeds dik in de + dan moet hij nog 70% droppen wil ik verlies hebben.
Maar inderdaad geen garanties wel een grote kans als je genoeg geduld kan opbrengen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 18:03
Astennu schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:27:
[...]

zo veel mensen zo veel meningen.
Ik heb nog geen verlies sta nog steeds dik in de + dan moet hij nog 70% droppen wil ik verlies hebben.
Maar inderdaad geen garanties wel een grote kans als je genoeg geduld kan opbrengen.
Als de beer los is dan kom je er wel achter. Wat Taro zegt is geen mening maar een feit als je in de crypto winter zit. Ik zal er geen slowchat van maken hier maar mensen moeten wel bewust zijn wat een bear market betekend.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Astennu
zwembroek schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:36:
[...]

Als de beer los is dan kom je er wel achter. Wat Taro zegt is geen mening maar een feit als je in de crypto winter zit. Ik zal er geen slowchat van maken hier maar mensen moeten wel bewust zijn wat een bear market betekend.
Ik heb in 2014 ook crypto gehad ik ben niet onbekend. Meningen zijn gewoon anders dat mag iedereen zijn eigen tactieken.

Maar natuurlijk weet ik wat een bearmarket betekend vandaar zeg ik ook dan komt het 2024 wat mij betreft wel weer. Of nog later. Het ligt er helemaal aan wat je plan is dat van mij is in ieder geval long term als in 5-10 jaar.

Het is allemaal geen financieel advies en zoals altijd DYOR. Zoals met alles in het leven heb je geen zekerheid alleen dat je een keer dood gaat verder kan er altijd van alles gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Fidelity To Offer Bitcoin-Backed Loans Through Nexo

Lending firm Nexo has partnered with institutional custodian Fidelity to bring professional bitcoin products to market, the company said in a statement Tuesday. The lender will leverage Fidelity’s enterprise-grade infrastructure to expand institutional access to its prime brokerage platform.

“As a first step, the collaboration with Fidelity Digital Assets will expand Nexo’s ability to service and enhance its growing portfolio of assets under management and will provide an additional custody layer to Nexo’s military-grade security infrastructure,” per the statement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje
  • Laatst online: 01-06 18:46

resusaapje

h less

Ledger gaat ook een Visa card aanbieden. Nog meer keus (y)

SIGN UP NOW: OUR LEDGER-POWERED CRYPTO LIFE “CL” CARD IS COMING!

The Ledger Co. announced Thursday it is partnering with Baanx Group to offer a new Crypto Life debit card with the ability to spend, receive payment in and borrow against cryptocurrency holdings.

The card will rollout initially in France, Germany and the UK in early 2022, followed by the US. The crypto payment and line of credit features will be available later next year, Ledger said in a news release.

The Ledger Crypto Life card allows users to spend up to nine cryptocurrencies, including Bitcoin, Ether, USDT, USDC, EURT and XRP, among others. Deposits will be able to be split between various cryptocurrency holdings.

The Crypto Life card will be linked to Ledger’s Nano hardware cryptocurrency wallet and can be managed through a cell phone app. Lines of credit, backed by cryptocurrency holdings will offer zero-interest borrowing rates.

Ledger has started a wait list for customers wishing to sign up for the cred when available in various geographic regions.

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox231
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-05 14:19
Lees nergens of er ook een cashback of iets dergelijks opzit.
Denk dat ze zonder cashback acties gauw het onderspit delven tegen de concurrentie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bitcoin is afgeketst op de daily:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wvAb9cSo3ETgVWIJUiDYa3dE11g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I5hOiOPgx8oipoY6VddCiEex.jpg?f=fotoalbum_large

Op de 3D & 1W spant het erom of de lijnen uit mijn post hierboven (Taro in "[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3") het gaan houden. Zit sinds de 51.2k in fiat.

[ Voor 9% gewijzigd door Taro op 09-12-2021 18:53 ]

Pagina: 1 ... 45 ... 99 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!