[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 44 ... 101 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Ik zie aardig wat support op de 60k usd voor BTC, maar de overtuiging om door de 67k barrière te knallen mist eigenlijk ook.

Ik hou al rekening met het feit dat na de double top de beer weer om de hoek komt kijken. (vergelijkbaar met situatie april 2021)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
RSR ziet er interessant uit voor een swing trade. Na een lange periode van accumulatie zijn we weer omhoog aan het trenden en wordt er nu een poging gedaan om het S/R level van 0.0404 te flippen als support. Mocht dat lukken, ligt het eerste TP niveau op 0.05. Prima RRR, stop loss uiteraard wel van tevoren bepalen :)

Afbeeldingslocatie: https://s3.tradingview.com/snapshots/2/2Fvw2wlA.png
D_Jeff schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 21:47:
Ik zie aardig wat support op de 60k usd voor BTC, maar de overtuiging om door de 67k barrière te knallen mist eigenlijk ook.

Ik hou al rekening met het feit dat na de double top de beer weer om de hoek komt kijken. (vergelijkbaar met situatie april 2021)
Dat is wel vrij pessimistisch. Op basis waarvan denk je dit, los van het niet in één keer door 67k kunnen breken?

[ Voor 38% gewijzigd door Jedi_Pimp op 25-10-2021 14:46 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

D_Jeff schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 21:47:

Ook als Visa, Mastercard achterna gaat? Zodra Visa mee gaat doen, is het gekkigheid geblazen.
Er komt wel een dip denk ik, maar BTC blijft maar gaan. De cycle is nog lang niet voorbij. We zitten ook in een nieuwe situatie dan april 2021. Er wordt lekker aan de weg getimmerd met adaptatie. :)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:32
Jedi_Pimp schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:44:

Dat is wel vrij pessimistisch. Op basis waarvan denk je dit, los van het niet in één keer door 67k kunnen breken?
Ik kan niet voor hem spreken, maar als ik een gok moet doen: einde van de maand, opties verlopen en leverage traders die een kettingreactie veroorzaken. Er was nog iets met een patroon wat op een beginnende Wyckoff distribution lijkt, maar dat weet ik nog net zo niet:

https://www.tradingview.c...D-History-repeats-itself/

En Coin Bureau benoemde het van de week ook nog even (rond 16:24)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:14
Ray_ schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:53:
[...]

Ik kan niet voor hem spreken, maar als ik een gok moet doen: einde van de maand, opties verlopen en leverage traders die een kettingreactie veroorzaken. Er was nog iets met een patroon wat op een beginnende Wyckoff distribution lijkt, maar dat weet ik nog net zo niet:

https://www.tradingview.c...D-History-repeats-itself/

En Coin Bureau benoemde het van de week ook nog even (rond 16:24)
[YouTube: Crypto News: Bitcoin ETF, Polkadot, Price Predictions & More!! 📰]
Wat bedoel je met kettingreactie? Is dat positief (voor de koers) of negatief?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online
jmderonde schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:58:
[...]

Wat bedoel je met kettingreactie? Is dat positief (voor de koers) of negatief?
@Ray_ probeert de vraag van @Jedi_Pimp aan @D_Jeff te beantwoorden, over het rekening houden met een double top en een bear market.
Het gaat dan over een negatieve kettingreactie.

Maktub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
@MrMrq @Ray_ Dank.

Korte toelichting (wat ik ervan denk):
Kijkend naar de bronnen die ik heb (rekening houdend met het patroon van de cycle), zie ik momenteel de koers teveel zijwaards gaan (plateau vorming). Een asset die te lang zijwaards gaat en al een nieuwe top heeft neergezet, is meestal minder interessant -- Daardoor wordt het lastiger om meer geld(-en) aan te trekken die nodig is voor een hogere koers.

Qua patroon was feb-april een double top (waarbij april een iets hoger topje had) en daarna als een kaartenhuis in elkaar stortte.
Ik schrijf niet dat persee deze maand al het einde is van de huidige cycle voor de stier, maar voor mijn eigen PF hou ik daar al wel rekening mee (en daarmee ook al kijkend naar een exit richting fiat voor deze cycle)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:37

YES

Moderator General Chat
De afgelopen tijd ben ik iets meer bezig met TA en zo nu en dan zie ik dat er actie aan zit te komen, al weet ik heel vaak niet in welke richting. Ik wil daarom wat vaker hier posten in de hoop er wat van op te steken. Feedback is dus welkom!

Onderstaand heb ik net bij elkaar gekliederd in Tradingview en ik meen hier een bullflag in te zien, maar klopt dit? Ik heb nu de wicks gepakt en weet niet of dat nou wel of niet geldig is. Hoor het graag :)
Stel dat het klopt, hoe schatten jullie dan in wanneer een breakout zou kunnen volgen? Zoals nu lijkt hij geleidelijk wat meer de bovenkant van het channel op te zoeken maar is dat dan juist wachten op een drop naar de onderkant? En is een bounce vanaf de onderkant van het channel waarschijnlijker als katalysator voor een breakout?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NuVCuzULNA_tzlG20wqw9khCLdM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NkPfRnuPz5OPHDrD5Ueqtyrd.png?f=fotoalbum_large

Ik hoor graag wat jullie erin zien en of ik een beetje op het goede spoor zit :)

[ Voor 4% gewijzigd door YES op 26-10-2021 21:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Jedi_Pimp schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:44:
RSR ziet er interessant uit voor een swing trade. Na een lange periode van accumulatie zijn we weer omhoog aan het trenden en wordt er nu een poging gedaan om het S/R level van 0.0404 te flippen als support. Mocht dat lukken, ligt het eerste TP niveau op 0.05. Prima RRR, stop loss uiteraard wel van tevoren bepalen :)

[Afbeelding]

[...]

En we zijn vertrokken, 6.5% vanaf entry. Eerste TP level ligt rond 0.05, als je conservatiever bent wellicht (deels) op 0.045.

@YES

Allereerst, ik ben zelf geen grootgebruiker van chart patterns om op te traden. Ik gebruik patterns meer als validation, i.e. om een bepaalde beweging of trend te bevestigen. Ik zeg niet dat het niet kan, maar ik vind het zelf moeilijker dan om op S/R levels af te gaan.

Dat gezegd hebbende, ik denk dat die bullflag er prima uitziet. Het moment van break-out kan je zien wanneer de eerste candle boven de bovenste band (dus van de declining channel) uitkomt en idealiter hier ook een close zet (2h/4h). Je spreekt dan van een "gain". Vervolgens moet je op het volume letten: een succesvolle break-out uit dit soort patronen zou altijd gepaard moeten gaan met een significante toename in volume. Verder zou ik kijken naar de 2h omdat je dan meer touchpoints hebt.

[ Voor 33% gewijzigd door Jedi_Pimp op 26-10-2021 21:59 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:48
YES schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:50:
De afgelopen tijd ben ik iets meer bezig met TA en zo nu en dan zie ik dat er actie aan zit te komen, al weet ik heel vaak niet in welke richting. Ik wil daarom wat vaker hier posten in de hoop er wat van op te steken. Feedback is dus welkom!

Onderstaand heb ik net bij elkaar gekliederd in Tradingview en ik meen hier een bullflag in te zien, maar klopt dit? Ik heb nu de wicks gepakt en weet niet of dat nou wel of niet geldig is. Hoor het graag :)
Stel dat het klopt, hoe schatten jullie dan in wanneer een breakout zou kunnen volgen? Zoals nu lijkt hij geleidelijk wat meer de bovenkant van het channel op te zoeken maar is dat dan juist wachten op een drop naar de onderkant? En is een bounce vanaf de onderkant van het channel waarschijnlijker als katalysator voor een breakout?

[Afbeelding]

Ik hoor graag wat jullie erin zien en of ik een beetje op het goede spoor zit :)
Prima ding. Dit is dat kanaal waar ik het vanmorgen ook al over had. Idd zie ik het als bullflag. Maar moet niet nog dagen duren dit....

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
@YES Kan inderdaad, maar ik denk wel dat je een dergelijk patroon bij voorkeur op een hoger timeframe (Bijv. 1D/1W) ziet om er meer waarde aan te kunnen hechten in het grote plaatje.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Op de 4h nu descending triangle. Bearish patroon (wat bij BTC nog best vaak bullish uitbreekt)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3n9R9PD46kYTaTI_Kjbjr9zT2c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wVudEu1owO9sKx0Mic2rDeHF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
anti elppa schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 06:14:
Op de 4h nu descending triangle. Bearish patroon (wat bij BTC nog best vaak bullish uitbreekt)

[Afbeelding]
Wat ik dan wel weer positief vind aan de 4h chart is dat we een higher low neergezet hebben gisteren. Eén zwaluw maakt geen zomer en het is niet mega overtuigend maar het is op de 4h wel een trendbreuk t.o.v. eerdere lower lows.

Ben benieuwd hoor wat er de komende dagen gebeurd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
anti elppa schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 06:14:

[Afbeelding]
bearish dus :9

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ik zou het niet vreemd vinden als de +-50k wordt opgezocht ivm verschillende MA's die daar liggen, maar waar ook de onderkant van verschillende eerdere weekly candles is gesloten in de weken van:
  1. 15 februari
  2. 19 april
  3. 26 april
Dat komt mooi samen, een bounce vanaf daar is prima mogelijk om dan de bearish double top resistance te kunnen doorbreken. De weekly:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kjl1wX5Sj-ef3ofrYVk_2qLTKhU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YlgZTo3HZKZZGS3avBEA4nlj.png?f=fotoalbum_large

Dan is er ook sprake van lower highs en zou je misschien ook nog een ascending triangle in het geheel kunnen tekenen :)

Op de daily is de 1D MA25 aangetikt, ik verwacht een kleine bounce tot max. de MA7. Daarna mogelijk conform bovenstaande verhaal de 1D MA99 opzoeken die dan rond de 50k ligt, daar een bounce en benieuwd wat er daarna gebeurt. De daily:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/76rSYahNbDcuzvC_GLL1E1_mb-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iAB6ECK9tJUzvNM6B6JbtQ9N.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Taro op 27-10-2021 19:41 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Macro/fundamenteel lijken de seinen wel op groen te staan voor een verdere move omhoog. De US beurzen zitten weer te flirten met ATHs (DJI, SPX), tech stonks doen het weer goed. De DXY probeert de 100W MA te veroveren maar dit wil niet echt lukken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZrMwdm32FaDLMcU0fBn0GXKpHGw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MXT6Ti8hh6Ft1Qrp4xp6aCYE.png?f=fotoalbum_large

Over adoptie en ETFs wil ik het niet hebben, dat weten we inmiddels wel. Is een verdere retracement van BTC mogelijk? Zeker! 57k zou mooi overeenkomen met het 0.618 fib level. Mocht dat het niet houden, kijken we naar 54500 en 53k respectievelijk. Ik vraag me zelf echter af of dit zal gebeuren - in voorgaande vergelijkbare situaties hebben we de levels die iedereen verwachtte, immers niet getest (38k, 40k, 45k).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oG_Xj2AiF8Lg0XBl1GpHhHhQ8pw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5CBcKQvonwj9tMoh3USJ8zuP.png?f=fotoalbum_large

Oh ja, om af te sluiten nog wat hopium in de vorm van een leuke vergelijking met 2017 :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JD6AdNTJOB6UtDrw2q_sFG_5aGk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sLZ4JQbLk2qWerOu9AQHdfb3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Jedi_Pimp op 27-10-2021 21:40 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Samenkomen MA99 en support van de top van 7 september zie ik nu als het moment om een stevige bounce te verwachten. Dan is S2F nog netjes te halen en worden nu nog wat longs en shitcoins afgestraft. Afhankelijke van hoe snel of langzaam die rode kaarsen volgen zal het dus iets eerder of later gebeuren. 15 november +/- 5 dagen. 14/15 nov is ook het afsluiten van een weekse kaars, komt goed uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tXjckYOEVI0WGZ2SJLrOu3gpKzc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uQQXBTN3a7Q9qiVdS86grCxn.png?f=fotoalbum_large

Iets vergelijkbaars gebeurde ook rond 9 oktober 2020:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tVzZylvyDaFVn5xYteAGoZhgfBY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YoiuZ0LPigRJ6xdnsKc9o9Tm.png?f=fotoalbum_large

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Laatst online: 14-09 12:50

resusaapje

h less

enomiss schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 18:08:
Dubbelpost vanuit de slowchat...

Samenkomen MA99 en support van de top van 7 september zie ik nu als het moment om een stevige bounce te verwachten. Dan is S2F nog netjes te halen en worden nu nog wat longs en shitcoins afgestraft. Afhankelijke van hoe snel of langzaam die rode kaarsen volgen zal het dus iets eerder of later gebeuren. 15 november +/- 5 dagen. 14/15 nov is ook het afsluiten van een weekse kaars, komt goed uit.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow, een exacte datum noemen. Gewaagd :P

Zou wel goed uitkomen. Al mijn stakingproducten lopen dan af (y)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rsj
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 22:35

Rsj

ETH heeft gisteren laatste update gehad voor pos. New ath. Terug te zien in Eth/btc (uitgebroken uit channel). Op alle timeframes bullish...firework eind van het jaar (Q1 2022) als cup &handle compleet wordt (eth/btc>0.14). Voor nu (korte timeframes) verwacht ik een nog een daling naar eth/btc <0.065...(is geen zekerheid (iets met kansberekening) maar ik heb gedeelte eth omgezet naar btc om lager weer om te zetten naar eth)...eerst btc naar volgende leg (>74k$ regios, komende weken). En ik ben niet te oud om te leren, dus hoor graag andere meningen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LkzWrQ59l2JI0QP5_1QMyjKZr7I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ICcqc0c1QEnSSME7FSE5s6KN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:40
Bitcoin white paper is vandaag 13 geworden:
https://cointelegraph.com...ow-a-13-year-old-teenager

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rien43
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18:13
Er is momenteel weinig te vieren met een koers die niet richting de 63k gaat *zeikmodus off* en *verwendestinkmodus off*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Bitcoin (BTC) whales en miners blijven accumuleren, ondanks nieuwe all-time high

Al met al is dit een erg positief signaal voor de nabije toekomst van de bitcoin koers. Het is duidelijk dat whales en miners het volste vertrouwen hebben dat we de absolute piek van bitcoin deze marktcyclus nog niet gezien hebben.
Hele artikel: https://www.crypto-inside...nks-nieuwe-all-time-high/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Warning:
Crypto investeerders opgelet: Scammers actief die zich voordoen als bitcoin exchange Binance
info: https://www.crypto-inside...bitcoin-exchange-binance/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beug
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17:34
Ziet er nog iemand een bullish/bearish pennant vormen op de weekly, en ook op de monthly te zien, op de Bitcoin charts?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Beug schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:42:
Ziet er nog iemand een bullish/bearish pennant vormen op de weekly, en ook op de monthly te zien, op de Bitcoin charts?
Ik zie geen pennant, wel een ascending triangle (wat een bullish patroon is) op de weekly die ook op de monthly te zien is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ym57bEIBVsaY9-3MuZXgPDoeWU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BRokMdb0AHlk5RmKZGlPc3Ep.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beug
Nu je het zegt. Mag je die zo groot tekenen? Wat is daar eigenlijk de regel voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Beug schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:57:
Nu je het zegt. Mag je die zo groot tekenen? Wat is daar eigenlijk de regel voor?
Ik weet niet of er een max aan de tijd zit wat betreft triangles, ik heb gelezen dat het vormen van een ascending triangle meestal twee maanden duurt. Dan zou mijn tekening natuurlijk een veel te lange tijd beslaan.

Je kan de triangle overigens ook tekenen vanaf half juli, alleen zit je dan ook al op 3,5 maand dus geen idee of zoiets wel of niet valide is.

Ik denk dat er hier vast meer ervaren traders zijn die dit wel weten :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rsj

Rsj

YES schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:32:
[...]

Ik weet niet of er een max aan de tijd zit wat betreft triangles, ik heb gelezen dat het vormen van een ascending triangle meestal twee maanden duurt. Dan zou mijn tekening natuurlijk een veel te lange tijd beslaan.

Je kan de triangle overigens ook tekenen vanaf half juli, alleen zit je dan ook al op 3,5 maand dus geen idee of zoiets wel of niet valide is.

Je mag alle tijdframes gebruiken, maar altijd in combinatie met kortere tijsframes omdat er vaak ook een andere trend op korte termijn is eg up of down in een up channel. En natuurlijk is ta altijd een combinatie met s/r levels (wordt vaak vergeten...er zit eg een klein r level at/rond 64 k$ wat hopelijk een s level wordt). Verder goed om patronen uit te verleden mee te nemen in je ta. En alles is natuurlijk afhankelijk op welk tijdframe je handeld...1/jaar dan is de daily trend niet zo belangrijk...en omgekeerd. Maar ik zou altijd uitzoomen. Dus je mag triangel op week/maand/jaar maken maar ga dan niet handelen op hour trend....als je naar btc kijk op verschillende tijdframes zie je verschillende patronen...again... je kunt ta doen op alle tijsframes zolang je handelfreq er mee in de pas loopt. Btw..er zijn verschillende stromingen/leers in ta..maar gebruik dat voor jou werkt cq waar jij vertrouwen in heb...

[ Voor 4% gewijzigd door Rsj op 02-11-2021 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beug
Bedankt voor jullie bedenkingen en aanvullingen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Ik heb net een long geopend op SOL/USDT, die hikt tegen de resistance aan die op de ATH ligt en heeft een paar higher lows neergezet. Kijken of ie het gaat doen, zo ja dan heb ik een mooie cashcow te pakken, zo niet dan hoop ik dat de rejection meevalt (en uiteraard ga ik voor ik weg ga van mijn pc nog een stoploss zetten) :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/okn6_Cy-5saqPJGHldVTnzRydsM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k1KRzPNLp1hxS3Afjl9Yu6LA.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door YES op 02-11-2021 20:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
YES schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:31:
Ik heb net een long geopend op SOL/USDT, die hikt tegen de resistance aan die op de ATH ligt en heeft een paar higher lows neergezet. Kijken of ie het gaat doen, zo ja dan heb ik een mooie cashcow te pakken, zo niet dan hoop ik dat de rejection meevalt (en uiteraard ga ik voor ik weg ga van mijn pc nog een stoploss zetten) :)

[Afbeelding]
Lafjes mezelf quoten, SOL ATH als ik het goed zie? Goed nieuws voor mijn long positie. Strakke stoploss zetten nu voor een eventuele reject/selloff en de winst is weer binnen :D

Ennn stoploss op 216 werd gehit om 21:15. Mooie winst, nu even opletten of er nog een mooie nieuwe entry komt. Zolang er geen lower low komt geloof ik wel in nog een poging op korte termijn :)

[ Voor 10% gewijzigd door YES op 02-11-2021 21:59 ]

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• toilet_paper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:12
YES schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:32:
[...]

Niet dat ik mezelf als een ervaren trader beschouw, maar hoe ik het zie, is als volgt:
Die triangles geven enkel en alleen aan dat er compressie aan het plaatsvinden is, d.w.z. dat de highs en de lows steeds dichter op elkaar komen te liggen, wat vaak een relatief grote koersbeweging tot gevolg heeft.
Wat weer wordt veroorzaakt door de 'toenemende dichtheid' van orders die net boven en net onder de koers worden geplaatst.
Er zijn (logischerwijs) meerdere compressiepatronen; triangles en wedges, omhoog, zijwaarts en omlaag gericht, en soms zelfs met iets van een curve.
Desalnietteplus doet dit fenomeen zich op zowel de lagere als de hogere timeframes voor.
Het zou me overigens niet verbazen als hetgeen jij las over die 'twee maanden' voortkomt uit iets buiten de cryptowereld, bijvoorbeeld bij aandelen. Heeft te maken met volatiliteit.

De algemene ervaring is dat dit soort compressiepatronen op de verschillende timeframes vaak een verhoudingsgewijs 'evengrote' uitbraak laten zien, wat de reden is dat je vaak ziet dat men zo'n 'flagpole' voorafgaand aan het patroon kopieert naar het puntje van het patroon. Of de hoogte van het patroon zelf kopieert naar het puntje. Om zo de grootte van de uitbraak enigszins te voorspellen.

Je kunt bij BTC bijvoorbeeld op de 1min chart regelmatig een compressiepatroon zien dat slechts enkele tientallen dollars beslaat, waarbij de 'uitbraak' vervolgens ook slechts enkele tientallen dollars groot is.
Bij compressiepatronen die meerdere weken of zelfs maanden aanhouden, en daarbij meerdere duizenden dollars (kunnen) beslaan qua omvang, zal de uitbraak verhoudingsgewijs nagenoeg hetzelfde zijn als op de lower timeframes, maar daarentegen dus wél duizenden dollars groot zijn.

Of zo'n patroon naar onder of naar boven uitbreekt is naar mijn bescheiden mening vrijwel niet te voorspellen.
Het enige dat hiervoor een indicatie zou kúnnen geven is de trend waarin een koers zich bevindt.
Is de trend voorafgaand aan zo'n patroon sterk opwaarts, dan is de kans groot dat de koers deze trend zal volgen. En andersom natuurlijk. Het principe van continuation dus.
Je kúnt op basis van deze patronen aardig breakout traden, d.w.z. instappen als de koers eenmaal uitbreekt. Maar dan moet je óf bij de knoppen zitten óf van tevoren een conditional order plaatsen net boven of onder de patroonlijnen.

Zelf stap ik heel af en toe wel es in bij een breakout als ik het moment geschikt acht, op dat moment achter de knoppen zit én nog niet in positie zit, maar dan wel enkel op de 4hr of daily. Maar erg veilig is het niet. Je wordt dan nogal es genaaid door een fakeout. Bovendien is het volume dan vaak zodanig groot dat alles in de soep loopt (het betreffende handelsplatform incluis), en je orders er niet eens meer doorkomen.
Maar erg vaak komen die kansjes (bij mij) niet voor. Komt ook omdat ik niet veel verschillende assets dusdanig actief trade moet ik zeggen. Nou ja, ik trade er wel (te)veel, maar dan beperk ik me tot de longer term swings, waarbij mijn orders allang klaarstaan. Die grapjes zoals met Shiba Inu en Squid etc. gaan allemaal vrolijk aan mijn neus voorbij.

Maar het mooiste is als je de eerste beginselen van zo'n patroonvorming kunt onderscheiden, en dat combineren met jouw idee van de trend waarin een koers zich bevindt. Dan proberen in te stappen binnen het patroon, dus vóórdat deze uitbreekt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GNdQ0H3fIlmF6Hf30T4yIXTd0tw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8YEpIEGN6gDA6x93EThjtiSS.jpg?f=user_large
Dus al bij de groene pijl instappen in plaats van bij de rode pijl. Mocht de koers dan toch tegen verwachting in, in tegengestelde richting uitbreken, kun je mooi je stoploss plaatsen op bijvoorbeeld dat gele lijntje en zo je verlies beperken of zelfs nog een klein beetje winst pakken.

Maar ja, 't is allemaal natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan... Ervaring hierin opdoen is écht de beste leermeester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
toilet_paper schreef op woensdag 3 november 2021 @ 00:29:
[...]

Niet dat ik mezelf als een ervaren trader beschouw, maar hoe ik het zie, is als volgt:
Die triangles geven enkel en alleen aan dat er compressie aan het plaatsvinden is, d.w.z. dat de highs en de lows steeds dichter op elkaar komen te liggen, wat vaak een relatief grote koersbeweging tot gevolg heeft.
Wat weer wordt veroorzaakt door de 'toenemende dichtheid' van orders die net boven en net onder de koers worden geplaatst.
Er zijn (logischerwijs) meerdere compressiepatronen; triangles en wedges, omhoog, zijwaarts en omlaag gericht, en soms zelfs met iets van een curve.
Desalnietteplus doet dit fenomeen zich op zowel de lagere als de hogere timeframes voor.
Het zou me overigens niet verbazen als hetgeen jij las over die 'twee maanden' voortkomt uit iets buiten de cryptowereld, bijvoorbeeld bij aandelen. Heeft te maken met volatiliteit.

De algemene ervaring is dat dit soort compressiepatronen op de verschillende timeframes vaak een verhoudingsgewijs 'evengrote' uitbraak laten zien, wat de reden is dat je vaak ziet dat men zo'n 'flagpole' voorafgaand aan het patroon kopieert naar het puntje van het patroon. Of de hoogte van het patroon zelf kopieert naar het puntje. Om zo de grootte van de uitbraak enigszins te voorspellen.

Je kunt bij BTC bijvoorbeeld op de 1min chart regelmatig een compressiepatroon zien dat slechts enkele tientallen dollars beslaat, waarbij de 'uitbraak' vervolgens ook slechts enkele tientallen dollars groot is.
Bij compressiepatronen die meerdere weken of zelfs maanden aanhouden, en daarbij meerdere duizenden dollars (kunnen) beslaan qua omvang, zal de uitbraak verhoudingsgewijs nagenoeg hetzelfde zijn als op de lower timeframes, maar daarentegen dus wél duizenden dollars groot zijn.

Of zo'n patroon naar onder of naar boven uitbreekt is naar mijn bescheiden mening vrijwel niet te voorspellen.
Het enige dat hiervoor een indicatie zou kúnnen geven is de trend waarin een koers zich bevindt.
Is de trend voorafgaand aan zo'n patroon sterk opwaarts, dan is de kans groot dat de koers deze trend zal volgen. En andersom natuurlijk. Het principe van continuation dus.
Je kúnt op basis van deze patronen aardig breakout traden, d.w.z. instappen als de koers eenmaal uitbreekt. Maar dan moet je óf bij de knoppen zitten óf van tevoren een conditional order plaatsen net boven of onder de patroonlijnen.

Zelf stap ik heel af en toe wel es in bij een breakout als ik het moment geschikt acht, op dat moment achter de knoppen zit én nog niet in positie zit, maar dan wel enkel op de 4hr of daily. Maar erg veilig is het niet. Je wordt dan nogal es genaaid door een fakeout. Bovendien is het volume dan vaak zodanig groot dat alles in de soep loopt (het betreffende handelsplatform incluis), en je orders er niet eens meer doorkomen.
Maar erg vaak komen die kansjes (bij mij) niet voor. Komt ook omdat ik niet veel verschillende assets dusdanig actief trade moet ik zeggen. Nou ja, ik trade er wel (te)veel, maar dan beperk ik me tot de longer term swings, waarbij mijn orders allang klaarstaan. Die grapjes zoals met Shiba Inu en Squid etc. gaan allemaal vrolijk aan mijn neus voorbij.

Maar het mooiste is als je de eerste beginselen van zo'n patroonvorming kunt onderscheiden, en dat combineren met jouw idee van de trend waarin een koers zich bevindt. Dan proberen in te stappen binnen het patroon, dus vóórdat deze uitbreekt:
[Afbeelding]
Dus al bij de groene pijl instappen in plaats van bij de rode pijl. Mocht de koers dan toch tegen verwachting in, in tegengestelde richting uitbreken, kun je mooi je stoploss plaatsen op bijvoorbeeld dat gele lijntje en zo je verlies beperken of zelfs nog een klein beetje winst pakken.

Maar ja, 't is allemaal natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan... Ervaring hierin opdoen is écht de beste leermeester.
Goede tips, bedankt!

Dat van de correlatie tussen de grootte van het compressiepatroon en de uitbraak uiteindelijk kende ik nog niet, dat is echt een goede! Ik ga daar eens op letten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:40
In hoeverre wordt er in de TA rekening gehouden met de dummy en test orders van automatische trading systemen. Waarbij ze kijken hoe er gereageerd wordt op bepaalde prijsniveaus ? Als de prijzen dus in een bepaalde range heen en weer bewegen, feitelijk zijwaarts. En er technische gezien een uitbraak aan te komen, in theorie. Stel dat de range veroorzaakt is door de orders die het prijsniveau bepalen voor de volgende grotere orders, waarvan wij niet weten of de strategie opwaarts gericht is of naar beneden.

Is er überhaupt een manier om dit uit te vinden of is het irrelevant ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaptorXS
Why Bitcoin bears are trying to keep BTC price below $62K for Friday’s options expiry
Info: https://cointelegraph.com...r-friday-s-options-expiry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Bakkt gaat ook ethereum toevoegen
Vers van de pers: https://www.marketupdate....t-ook-ethereum-toevoegen/

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Als Bitcoin sideways gaat is het lastig om iets over het vervolg te zeggen, vandaar de radiostilte. Maar de kans dat er nog steeds een double top in de maak is is groot, omdat het Bitcoin week op week niet lukt om een higher high neer te zetten.

Zoals altijd kan het alle kanten op, maar het gaat uiteindelijk om kansberekening, tenzij je een holder bent.

Op de 1D zit Bitcoin vlak boven een aantal MA's. Op de 1W is er nog behoorlijk wat ruimte naar beneden tot verschillende MA's die er toe doen.

1D:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yB3dCemQNELQRr3m42-tXNjDi7I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Yk2ZMiyyuroitQE4uaY3tT7J.png?f=fotoalbum_large

1W:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a2DzRJUMj_d1fcBW9tSZSCOFqU8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R7uLOjXNXuws6ymd62CoTvYt.png?f=fotoalbum_large

Op basis van bovenstaande vermoed ik dat de kans op het opzoeken van de 49-51k vrij hoog is, om verschillende redenen:
  1. De onderkant van de candles van 15 februari 2021, 19 en 26 april 2021 (heb ik al eerder genoemd) komen overeen met een wick vlak onder de bullmarket support band en bovenin de rainbow ribbon.
  2. Een double top is een bearish formatie, maar een bounce op de bullmarket support band zou dit kunnen doorbreken om een triple top te voorkomen.
  3. Er vloeit veel te veel geld naar alts. Ik zie dit bij mijzelf ook: Met Bitcoin valt er weinig te verdienen, dus ga je naar altcoins kijken. Ik ben daarin niet de enige, dus wie gaat Bitcoin wél naar een nieuwe ATH helpen?
  4. Crypto in het algemeen heeft een veel groter publiek gekregen. Of het echt al tijd is voor een bearmarket betwijfel ik, wel duurt de cycle waarschijnlijk langer dan voorheen.
Op basis van bovenstaande zegt mijn gevoel dan ook: Eerst weer iets dalen, geld uit alts naar fiat laten vloeien, nog iets dalen, geld naar Bitcoin laten vloeien, bouncen, nieuwe ATH en daarna het geld weer herverdelen. Als dat niet zo uitpakt, dan vermoed ik dat Bitcoin blijft kwakkelen en op een gegeven moment een enorme rode candle gaat neerzetten en daarmee de nieuwe bearmarket inluidt.

Ik ben en blijf op zich bullish, maar dan moet er nu wel iets gebeuren, een double top neerzetten is echt bearish, dus binnen een week naar de 72k, anders ga ik weer hamertjes tekenen ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• enomiss
Taro schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:19:
Als Bitcoin sideways gaat is het lastig om iets over het vervolg te zeggen, vandaar de radiostilte. Maar de kans dat er nog steeds een double top in de maak is is groot, omdat het Bitcoin week op week niet lukt om een higher high neer te zetten.

Zoals altijd kan het alle kanten op, maar het gaat uiteindelijk om kansberekening, tenzij je een holder bent.

Op de 1D zit Bitcoin vlak boven een aantal MA's. Op de 1W is er nog behoorlijk wat ruimte naar beneden tot verschillende MA's die er toe doen.

1D:
[Afbeelding]

1W:
[Afbeelding]

Op basis van bovenstaande vermoed ik dat de kans op het opzoeken van de 49-51k vrij hoog is, om verschillende redenen:
  1. De onderkant van de candles van 15 februari 2021, 19 en 26 april 2021 (heb ik al eerder genoemd) komen overeen met een wick vlak onder de bullmarket support band en bovenin de rainbow ribbon.
  2. Een double top is een bearish formatie, maar een bounce op de bullmarket support band zou dit kunnen doorbreken om een triple top te voorkomen.
  3. Er vloeit veel te veel geld naar alts. Ik zie dit bij mijzelf ook: Met Bitcoin valt er weinig te verdienen, dus ga je naar altcoins kijken. Ik ben daarin niet de enige, dus wie gaat Bitcoin wél naar een nieuwe ATH helpen?
  4. Crypto in het algemeen heeft een veel groter publiek gekregen. Of het echt al tijd is voor een bearmarket betwijfel ik, wel duurt de cycle waarschijnlijk langer dan voorheen.
Op basis van bovenstaande zegt mijn gevoel dan ook: Eerst weer iets dalen, geld uit alts naar fiat laten vloeien, nog iets dalen, geld naar Bitcoin laten vloeien, bouncen, nieuwe ATH en daarna het geld weer herverdelen. Als dat niet zo uitpakt, dan vermoed ik dat Bitcoin blijft kwakkelen en op een gegeven moment een enorme rode candle gaat neerzetten en daarmee de nieuwe bearmarket inluidt.

Ik ben en blijf op zich bullish, maar dan moet er nu wel iets gebeuren, een double top neerzetten is echt bearish, dus binnen een week naar de 72k, anders ga ik weer hamertjes tekenen ;)
Wat mij steeds duidelijker wordt is dat er een langdurig patroon doorbroken wordt. Niemand weet het op dit moment op basis van TA. Wanneer je van andere zaken uitgaat zoals on chain en de fundamentele stand van zaken analyseert dan ziet het er bullish uit. Ik vermoed dat er bij deze een einde is gekomen aan cyclussen en dat we of in een supercyclus zitten, of er is een pertinent einde gekomen aan voorspelbare cyclussen volgens het ouderwetse patroon. Uiteindelijk zijn die Bitcoin cyclussen ook geen natuurlijk fenomeen. Bitcoin moet gewoon meebewegen met het sentiment. De supercyclus zal waarschijnlijk gewoon bestaan uit meerdere kleine cyclussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:09
Volg je helemaal Taro. Begin steeds meer twijfels te krijgen over bitcoin op deze manier. Die limited supply is mooi, maar eigenlijk is crypto super inflationary doordat er altijd nieuwe muntjes worden gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enomiss
DarkShadow schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:31:
Volg je helemaal Taro. Begin steeds meer twijfels te krijgen over bitcoin op deze manier. Die limited supply is mooi, maar eigenlijk is crypto super inflationary doordat er altijd nieuwe muntjes worden gemaakt.
Nee, Bitcoin is desinflatoir.

[ Voor 9% gewijzigd door enomiss op 06-11-2021 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
@Taro Zat eigenlijk al te wachten op een update van jouw kant ;)

Heb zelf vandaag een klein deel van m'n pf verkocht, BNB en wat ETH. Leuke winst op gemaakt en af en toe moet je ook eens verkopen en blij zijn met je winsten. Grootste deel van m'n pf is hodl, dus ook al gaan we omhoog dan helemaal prima.

@BTC, ben het wel met je eens dat er (te)veel geld naar alts gaat, echter hoor ik ook steeds meer mensen over het vasthouden van BTC. Als BTC maar lang genoeg support houdt dan groeit het vertrouwen en gaan we vast weer verder omhoog.

[ Voor 27% gewijzigd door Nopheros op 06-11-2021 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@enomiss Stel dat er over een maand een rode candle richting bijv. 48k zichtbaar is op de charts, dus niet over discussiëren of het wel of niet kan gebeuren, maar stel dat die er is, punt. En een maand later een rode candle naar 32k, wederom niet over discussiëren of het wel of niet kan, maar hij is er gewoon. Wat doet dat dan met jou?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:09
enomiss schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:31:
[...]

Nee, Bitcoin is desinflatoir.
Nee je snapt het punt niet. Crypto in z’n geheel is hyper inflationair, want er komt iedere dag wel een crypto bij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• enomiss
Taro schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:48:
@enomiss Stel dat er over een maand een rode candle richting bijv. 48k zichtbaar is op de charts, dus niet over discussiëren of het wel of niet kan gebeuren, maar stel dat die er is, punt. En een maand later een rode candle naar 32k, wederom niet over discussiëren of het wel of niet kan, maar hij is er gewoon. Wat doet dat dan met jou?
Ik zit er in voor de lange termijn. Bijkopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
DarkShadow schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:54:
[...]

Nee je snapt het punt niet. Crypto in z’n geheel is hyper inflationair, want er komt iedere dag wel een crypto bij.
Oke je zegt zoiets en ik snap het niet. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online
DarkShadow schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:54:
[...]

Crypto in z’n geheel is hyper inflationair, want er komt iedere dag wel een crypto bij.
Ik denk er precies zo over. Er zijn op micro niveau misschien 5.000 desinflatoire (alt)coins met super interessante tokenomics, die allemaal meer waard zouden kunnen worden. Als de vraag het aanbod maar blijft overstijgen.
Maar zoom uit, en dan ze verdwijnen allemaal in een alsmaar groeiende poel die vecht om dezelfde, eindige hoeveelheid vraag.

PS: dit gaat uitmonden in een inhoudelijke slow chat over fundamentals, en hoort daarom niet hier. Ik zal er inhoudelijk niet verder op reageren - of we moeten verhuizen naar het Fundamentals topic.

[ Voor 17% gewijzigd door MrMrq op 06-11-2021 19:58 ]

Maktub

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:05
DarkShadow schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:31:
Er komen altijd meer altcoins bij, met steeds meer supply inderdaad. Crypto in het algemeen is hyper inflationary idd. Maar Bitcoins supply staat 100% vast en zal niet aangepast worden.

Altcoins behoren eigenlijk geen invloed te hebben op Bitcoin, maar ik deel het beeld hierboven; alts hebben nu veel en veel teveel invloed.

[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 07-11-2021 00:49 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsj

Rsj

Wat zaken die mij opvallen...veel alts vertonen een c&p patroon en hebben deze of zijn bezig die compleet te maken afgelopen weken..als voorbeeld ckb recent..(btw denk dat ckb nog ruimte naar boven heeft ..zit nog ver onder ath...maar nu dwaal ik af). Ik zie dat bij veel alts, uitzonderingen daar gelaten (eg link). Sommige moeten nog zoals xtz, inclusief eth (naar 6-7k$). Ik denk dat het over als btc gaat vliegen... de range is duidelijk aan het inperken en zal snel moeten kiezen...dus hopelijk houdt 59-60k$ het en mischien gaat em wel melden dat 10% van zijn tesla share in btc gaan. Persoonlijk had ik verwacht dat btc de lead al had genomen, maar schijnbaar moeten alle alts eerst patroon afmaken (van lage naar hogere mc) cq shinen. Eth wil ook duidelijk naar boven..(zie eth patroon c&h en eth/btc..duidelijk boven 0.07 aan het stijgen (tegen mijn verwachting in), maar zal gaan dalen als btc gaat vliegen). Kortom, alts lijken (hopelijk/moet) zon beetje klaar te zijn, dus het is nu de beurt aan btc (al of niet via sub 50k$ range) om de lead te nemen. Laat vooral weten als je het anders ziet...ben nog niet te oud om te leren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6EiAhITVsi7ZsLmC7SiCPMD4f8Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x9rblG49MbOra9g3bNpFwNdd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FCxtYovIrmLXJVn91pdQCvsYLcI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sDvH3wVgwfjYbGyrV8sjszCZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-09 18:37
Taro schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 08:08:
[...]

We verwachten daar in dit topic wel een onderbouwing bij, waarom zou ZIL de komende periode harder stijgen dan andere coins?
Dit, dus: daar ben ik ook benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
SaraNostra schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:15:
[...]

Dit, dus: daar ben ik ook benieuwd naar.
Verwacht je specifiek op het bericht dat je quote antwoord of bedoel je in het algemeen?

Het bericht wat je quote is al een paar daagjes oud namelijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-09 18:37
Nopheros schreef op zondag 7 november 2021 @ 12:16:
[...]

Verwacht je specifiek op het bericht dat je quote antwoord of bedoel je in het algemeen?

Het bericht wat je quote is al een paar daagjes oud namelijk 8)
Ik zag het inderdaad. Ben vooral benieuwd naar wat de potentie zou (kunnen) zijn en of er andere mensen zijn die een poging willen wagen te investeren in ZIL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Moed in de schoenen eerst bij iedereen en dan gaat BTC. Zodat niet iedereen long gaat zoals men nu allemaal zit te azen vanwege het S2F schema. Of spreek ik nu voor mijzelf :P

Rapapa...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:22
LosGieros schreef op zondag 7 november 2021 @ 16:58:
Moed in de schoenen eerst bij iedereen en dan gaat BTC. Zodat niet iedereen long gaat zoals men nu allemaal zit te azen vanwege het S2F schema. Of spreek ik nu voor mijzelf :P
Jij volgt Benjamin Cowen. En gebruikt google translate.

[ Voor 4% gewijzigd door zwembroek op 07-11-2021 23:19 ]

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:31

almightyarjen

When does the hurting stop?

Als het S2F model stand houdt, of de voorspellingen van PlanB over maandelijkse minimale closures (wat was het voor november? 95k?) dan is het imho één grote self fulfilling prophecy en is het wachten wanneer het instortmoment zich aandoet, wat trouwens prima in 2022 kan liggen.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Binance nu ook MOOOOOOOOONriver MOVR!

https://www.binance.com/e...1127d4a9fbeb8f29f4f223cf8

- Users can now start depositing MOVR in preparation for trading
- Withdrawals for MOVR will open at 2021-11-09 06:00 (UTC)

[ Voor 63% gewijzigd door resusaapje op 08-11-2021 11:55 ]

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
De laatste/huidige candle ziet er op zich prima uit om de 72k te kunnen bereiken. Het huidige punt is al eerder doorbroken, maar nu dus na de terugval een nieuwe poging.

Heel veel alts laten een Cup and Handle patroon zien, het heeft er wel iets van weg bij Bitcoin, dat zou bullish zijn. Maar een bearish double top kan ook nog steeds, dus het kan zoals altijd alle kanten op, we gaan het wel zien de komende periode. Persoonlijk ga ik voor de bullish versie, maar ik blijf zoals altijd wel voorzichtig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WyKd_DfycxP3E9yKIQ2jTXV3CJc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tDEEeMqkawB0zBHLDRv9eGLT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• toilet_paper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:12
Taro schreef op maandag 8 november 2021 @ 23:05:
De laatste/huidige candle ziet er op zich prima uit om de 72k te kunnen bereiken. Het huidige punt is al eerder doorbroken, maar nu dus na de terugval een nieuwe poging.

Heel veel alts laten een Cup and Handle patroon zien, het heeft er wel iets van weg bij Bitcoin, dat zou bullish zijn. Maar een bearish double top kan ook nog steeds, dus het kan zoals altijd alle kanten op, we gaan het wel zien de komende periode. Persoonlijk ga ik voor de bullish versie, maar ik blijf zoals altijd wel voorzichtig.
[Afbeelding]
Met voorzichtig zijn is niets verkeerd ;) . BTC laat in die laatste 4 weekly candlebodies overigens een vrij mooie curve omhoog zien. Beetje rounding bottom-achtig principe (hoewel dit geen bottom is).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VBxDXuxrJXqkHcyXegdu8u08A2s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3BGJkUeM4wWTxMv1tnr4WgLL.jpg?f=fotoalbum_large
En de lijn is nog lang niet 'steil'.
Wat m.i. getuigt van opwaarts momentum.
Je ziet namelijk geregeld dat de koers a.h.w. afvlakt, dus meer rounding top-achtig idee, wat aangeeft dat de meeste jus eruit is, en je een pullback kunt verwachten.

Btw, aan het feit dat een groep alts, die doorgaans hetzelfde reageren op koersschommelingen van BTC&ETH, een bepaald patroon lijken te vormen (in dit geval dus een cup/handle), hecht ik persoonlijk geen waarde, omdat dit 'reagerende' koersen zijn en geen 'bepalende', ook al zijn ze met velen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/leCq1CQJ4AJ5wvVFghjYYqNEJsw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4dg1gdLXgtReGOvLTeMEd5nx.jpg?f=fotoalbum_large

Wat belangrijk is om in de gaten te houden is de RSI en de stochastic RSI. Die geven vaak weer wanneer een top aanstaande is.

Heel erg interessant om te zien dat de RSI rond de 60k accumulatieperiode van de afgelopen week ongeveer op hetzelfde niveau bleef als tijdens de 40k accumulatie.

Daarom denk ik dat we ver, ver boven het huidige niveau uit gaan komen, zeker in de 6 cijfers.
Volgende belangrijke stations zijn 72k en 86k.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RaptorXS
Ik vond gister deze wel aardig:
Bitcoin consolidates right below Fib level that triggered 2013 all-time highs

“But if you think about where $BTC will go over the next months: You realise now is not the time to be selling.”
Afbeeldingslocatie: https://s3.cointelegraph.com/uploads/2021-11/70a97ea1-d02b-4713-b2e6-bb025b664f87.png

ps. ik ben geen echte ta fanboy.

Bron: https://cointelegraph.com...gered-2013-all-time-highs

[ Voor 14% gewijzigd door RaptorXS op 09-11-2021 00:54 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rsj

Rsj

Taro schreef op maandag 8 november 2021 @ 23:05:

[Afbeelding]
100% mee eens van c&h alts. Inclusief eth. Btc twijfel ik..teveel afwijkingen...handel moet +/- 1/3 zijn in tijd en hoogte...verder volume patroon volgt niet de cup profiel. En AUG is te laag. Stel dat btc een c&h volgt dan zou die ergens in de 100-120k$ regionen komen. En eth in 7-8k$ regionen. Is dat het einde...hoef niet en kan (en gaat) alle kanten op. Zijn wel gedeeltelijke tp's voor mij. Patronen zijn sediment indicatoren (al weet ik na jaren nog steeds niet wat wat maakt...eerst sediment en dan patroon of visa versa). In elk geval als genoeg mensen c&h herkennen gaan ze er op handelen. Voor btc kijk ik ook naar regressiemodel (regenboog zoals het vaak wordt genoemd en jij ook laat zien), al is er veel (wetenschappelijk) discussie over juiste regressiemodel (en dus de gigantische foutemarge/accuracy op log scale). Met je eens dat het van hier ook alle kanten kan gaan...blijft toch in je achteruitspiegel kijken terwijl je de berg oprijdt. Daarom geen alts (except eth) meer voor mij...wil die niet holden mocht bear komen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_MEANprgvD-Y_c06EsmwcaHnTA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G70wg7RIygAeLtOMpeUFHxgR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Rsj op 09-11-2021 07:34 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rsj

Rsj

Eth laat een textbook ascending channel zien op daily (als gevolg van c&h). Vol 10%. Voor mooie sp en tp's. Hopelijk up breakout, maar kan ook down breakout worden. Het lijkt dat btc ook een ascending channel kan vormen...check laatste 7 dagen op daily. Ik zeg "kan" want tipping points is maar 2 boven en onder (te weinig om zeker te zijn). Als het zo is kan mid 70k$ range eind deze week. Btw dit is op basis van ta..dus als er (pos of neg) news komt... Verder eth/btc moet zakken als we in bullrun blijven (op basis van verleden), dus moet btc omhoog...let op...dit is op basis van het verleden...niettemin eth/$ channel geeft sp en tp op daily.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xlktc_LCSuQApW483BLIQJJmARc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FFKvWiI7MwKeKSJHPYsdU1dx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Zo'n krap channel heb ik zelf nog niet eerder gezien bij BTC. Als ik de wicks meeneem zou ik zeggen dat het een bearish pennant is maar BTC kan je altijd verrassen, is gisteren nog duidelijk gebleken. Daarnaast liggen support en resistance zoals ik ze nu zie ook nog een eindje verder dus we zitten een beetje in limbo, of zo? Ik durf dus niet te zeggen naar welke kant we actie kunnen verwachten maar het lijkt me niet dat dit channel heel lang stand zal houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23i6JlvQsrD-qjDDYTRYLFpkOBQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/luD7pa7FJuR7jbl7r9KKfVdc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door YES op 11-11-2021 23:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rsj

Rsj

[quote]YES schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:12:
Zo'n krap channel heb ik zelf nog niet eerder gezien bij BTC. Als ik de wicks meeneem zou ik zeggen dat het een bearish pennant is maar BTC kan je altijd verrassen, is gisteren nog duidelijk gebleken. Daarnaast liggen support en resistance zoals ik ze nu zie ook nog een eindje verder dus we zitten een beetje in limbo, of zo? Ik durf dus niet te zeggen naar welke kant we actie kunnen verwachten maar het lijkt me niet dat dit channel heel lang stand zal houden.

My 2 cents...btc moet en gaat omhoog...waarom ik dat denk...eth/$ wil omhoog (momentum (see channel), like eth supply neemt af etc etc), maar eth/btc zit tegen major support (0.073-0.075, important fib level, rsi<70). Verder eth/btc zal triangel/handel moeten afmaken dus eerst nog een keer omlaag (0.06 regionen, btw moment om meer in eth te gaan zitten) en kan dan rond medio/end december 0.075 breken richting >>0.1. Dit is op basis van eth/$ en eth/btc patronen/history. Gezien eth en btc een sterke relatie hebben kan btc alleen nog maar omhoog. Als ik naar btc/$ kijkt dat verwacht (kansberekening) ik dat btc snel 70 k$ regionen gaat opzoeken (daily). Btc kan omlaag naar dan...vul maar in...zal niet nice zijn. Dit is op basis van patronen die gemaakt worden en verleden. Ik snap dat jij op 4h kijk en ik op daily/weekly en dus op hourly er van alles kan gebeuren..maar ik wil je alleen mijn horizon meegeven...(en ik denk dat je naast hourly ook daily en weekly moet meenemen)...dus zie het als een pos aanvulling op jou post. En ik ben niet te oud om te leren...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Rsj schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:12:
[quote]
My 2 cents...btc moet en gaat omhoog...waarom ik dat denk...eth/$ wil omhoog (momentum (see channel), like eth supply neemt af etc etc), maar eth/btc zit tegen major support (0.073-0.075, important fib level, rsi<70). Verder eth/btc zal triangel/handel moeten afmaken dus eerst nog een keer omlaag (0.06 regionen, btw moment om meer in eth te gaan zitten) en kan dan rond medio/end december 0.075 breken richting >>0.1. Dit is op basis van eth/$ en eth/btc patronen/history. Gezien eth en btc een sterke relatie hebben kan btc alleen nog maar omhoog. Als ik naar btc/$ kijkt dat verwacht (kansberekening) ik dat btc snel 70 k$ regionen gaat opzoeken (daily). Btc kan omlaag naar dan...vul maar in...zal niet nice zijn. Dit is op basis van patronen die gemaakt worden en verleden. Ik snap dat jij op 4h kijk en ik op daily/weekly en dus op hourly er van alles kan gebeuren..maar ik wil je alleen mijn horizon meegeven...(en ik denk dat je naast hourly ook daily en weekly moet meenemen)...dus zie het als een pos aanvulling op jou post. En ik ben niet te oud om te leren...
Dat BTC omhoog gaat onder druk van ETH heb ik nog niet eerder gehoord. Dat BTC invloed heeft op ETH en andere munten wel natuurlijk, maar andersom heb ik daar ook nooit rekening mee gehouden. Ben benieuwd of er hier meer zijn die dit op deze manier bekijken?

Overigens snap ik dat je andere timeframes mee moet nemen wil je een gedegen analyse doen, ik zag nu alleen dit en wilde het hier delen, omdat het mij opviel. Vandaar ook dat ik aangeef niet te weten wat er gaat gebeuren. Ik 'oefen' vooral nog met het herkennen van bepaalde zaken in de charts :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rsj

Rsj

YES schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:26:
[...]

Dat BTC omhoog gaat onder druk van ETH heb ik nog niet eerder gehoord. Dat BTC invloed heeft op ETH en andere munten wel natuurlijk, maar andersom heb ik daar ook nooit rekening mee gehouden. Ben benieuwd of er hier meer zijn die dit op deze manier bekijken?

Overigens snap ik dat je andere timeframes mee moet nemen wil je een gedegen analyse doen, ik zag nu alleen dit en wilde het hier delen, omdat het mij opviel. Vandaar ook dat ik aangeef niet te weten wat er gaat gebeuren.
Mijn excuus als het te belerend overkwam..was niet mijn intensie. Ik probeer ook maar de kaarten te lezen (en kijk dan vaker naar daily/weekly). Ik wil niet zeggen dat eth btc omhoog duwt, maar dat de eth btc relatie meer wijst in btc omhoog dan btc omlaag.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Als je de huidige wave op de 1D naast de vorige legt, dan zie je een aantal overeenkomsten in het patroon. Bijv. dat de top zou kunnen zijn geweest en de daling vanaf hier weer inzet. En een hogere top na de eerste die is gereject en waarbij de huidige koers onder die eerste top zit. De MA7 ligt boven de huidige koers, dus mogelijk lastig te doorbreken. Als ik dit zo zie zegt mijn gevoel dat het niet vreemd is als de MA25 op 62k wordt opgezocht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SAoMlpVfYmfduHCRKw42kYAYZtk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6E7hcsVz6J0QQr19gXUw2RCR.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hanteer voor mijzelf altijd de regel: 3x opzoeken = wegwezen, vaak volgt er nog een 4e test, maar die red het dan doorgaans niet. De MA25 is al een aantal keer getest, dat verwacht ik nu opnieuw, met de kans dat daarna de MA99 opnieuw gaat worden opgezocht.

Ik handel niet altijd op basis van TA, maar ook veel op gevoel, patroonherkenning, etc. En ik neem vaak veel risico met bijv. shitcoins of trades, maar heb zojuist besloten om toch een gedeelte van de Ledger (het gedeelte dus waarmee ik geen risico wil nemen/lopen, op de kans op een exchange hack na, ja ja ;) ) richting de exchanges over te zetten en te verkopen.

Terugkopen kan altijd, dan maar wat minder sats, maar ik volg in dit geval even mijn gevoel ivm de double top en wat andere zaken die opvallen. Ik zit dus niet 100% in fiat, ik heb nog SOL, DOT, KSM, CHR en wat andere zaken in staking staan en wat BTC op exchanges en Ledger, maar het gerommel rondom de huidige koers duurt mij te lang en mijn vertrouwen neemt af, dus ik ga wat afschalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fjm2P9jZT4OQErRaxsMV8yIhihI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nlqDajTjsHoey8HvgM8rziPD.jpg?f=fotoalbum_large

Waarschijnlijk stap ik rond 61.5k wel weer deels in, om dan daarna goed te monitoren of de koers evt. zelfs richting de MA99 afdaalt. Op basis van wat er in de 59-61k range gebeurt besluit ik wat verder te doen.

Zoals bekend ben ik geen moonboy, dus volg mij vooral niet, maar ik ben met de grotere stack gewoon erg (en waarschijnlijk té) voorzichtig op basis van mijn 2017/2018 ervaring. Liever wat winst mislopen, dan fiat waarde verliezen en het is weer een mooie rit geweest voor het verkochte gedeelte, dus dat stel ik tijdelijk even veilig in stablecoins.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Taro schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:09:
Als je de huidige wave op de 1D naast de vorige legt, dan zie je een aantal overeenkomsten in het patroon. Bijv. dat de top zou kunnen zijn geweest en de daling vanaf hier weer inzet. En een hogere top na de eerste die is gereject en waarbij de huidige koers onder die eerste top zit. De MA7 ligt boven de huidige koers, dus mogelijk lastig te doorbreken. Als ik dit zo zie zegt mijn gevoel dat het niet vreemd is als de MA25 op 62k wordt opgezocht.
[Afbeelding]

Ik hanteer voor mijzelf altijd de regel: 3x opzoeken = wegwezen, vaak volgt er nog een 4e test, maar die red het dan doorgaans niet. De MA25 is al een aantal keer getest, dat verwacht ik nu opnieuw, met de kans dat daarna de MA99 opnieuw gaat worden opgezocht.

Ik handel niet altijd op basis van TA, maar ook veel op gevoel, patroonherkenning, etc. En ik neem vaak veel risico met bijv. shitcoins of trades, maar heb zojuist besloten om toch een gedeelte van de Ledger (het gedeelte dus waarmee ik geen risico wil nemen/lopen, op de kans op een exchange hack na, ja ja ;) ) richting de exchanges over te zetten en te verkopen.

Terugkopen kan altijd, dan maar wat minder sats, maar ik volg in dit geval even mijn gevoel ivm de double top en wat andere zaken die opvallen. Ik zit dus niet 100% in fiat, ik heb nog SOL, DOT, KSM, CHR en wat andere zaken in staking staan en wat BTC op exchanges en Ledger, maar het gerommel rondom de huidige koers duurt mij te lang en mijn vertrouwen neemt af, dus ik ga wat afschalen.

[Afbeelding]

Waarschijnlijk stap ik rond 61.5k wel weer deels in, om dan daarna goed te monitoren of de koers evt. zelfs richting de MA99 afdaalt. Op basis van wat er in de 59-61k range gebeurt besluit ik wat verder te doen.

Zoals bekend ben ik geen moonboy, dus volg mij vooral niet, maar ik ben met de grotere stack gewoon erg (en waarschijnlijk té) voorzichtig op basis van mijn 2017/2018 ervaring. Liever wat winst mislopen, dan fiat waarde verliezen en het is weer een mooie rit geweest voor het verkochte gedeelte, dus dat stel ik tijdelijk even veilig in stablecoins.
Vraagje, wat is jouw visie/idee van de lange termijn? Ik ken de halving cycles en daaraan gerelateerde bullrun en bear market en heb daarom het idee opgevat om geen BTC meer te verkopen aangezien de vorige keer dat ik het probeerde, ik de plank goed missloeg en daarmee sats verloor zonder dat het nodig was. Helemaal als je als uitgangspunt neemt dat het over een jaar of vier alleen maar weer meer waard zal zijn geworden. Ik merk ook dat ik eigenlijk niet meer kijk naar mijn PF waarde in fiat maar in sats, haha.

Uiteraard is niets zeker dus wellicht is het een gok om ervan uit te gaan dat BTC (veel) meer waard is over vier jaar maar als je wel vanuit dat uitgangspunt bezig bent is het wellicht alleen verstandig om dit soort acties te doen als je er gevoel voor hebt en daarmee méér sats te verzamelen. Of doe jij het ook deels om meer sats te vergaren maar accepteer je het risico dat je minder sats overhoudt aan het eind? Geeft het jou dan meer rust om in ieder geval nog fiat te hebben, mocht BTC morgen ineens ophouden te bestaan, bij wijze van spreken?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@YES Ik heb zeker vertrouwen in Bitcoin op de lange termijn en als ik uitstap is dat niet definitief, maar altijd met als doel om door het uitstappen later weer lager in te kunnen stappen en op die manier meer sats te vergaren. Soms met de focus op de korte termijn zoals een aantal uren of dagen, maar soms ook pas maanden later als ik het gevoel heb dat de bearmarket is gestart om dan te gaan DCA'en. Ik probeer die bearmarket ook optimaal te timen, zodat ik deze maximaal kan benutten, wederom met als doel om meer sats te vergaren.

Ik accepteer zeker dat ik door deze manier van handelen later misschien minder sats overhoud. Maar het doet mij niet zo heel veel als ik er naast zat, ik kan dat snel achter mij laten. Zo lang we in een maatschappij leven waar fiat de boventoon voert, blijf ik ook omrekenen en kijken naar het fiat bedrag. Maar die 2 zijn natuurlijk ook een mooi uitgangspunt om te combineren als je extra sats wil verzamelen. Holden kan ik simpelweg niet, het bedrag waarmee ik speel is te groot om bijv. nu een daling van 64k naar 28k gewoon rustig uit te kunnen zitten, voor mij tenminste, een ander zal met een grotere pf misschien wel rustig die daling accepteren, maar zo zit ik niet in elkaar, want ik hou er ergens altijd rekening mee dat er door bijv. een black swan event een daling kan volgen waardoor Bitcoin er nooit meer bovenop komt. Door die gedachte blijf ik tov anderen waarschijnlijk té voorzichtig, of zie het als realistisch of rationeel, ik heb in ieder geval geen oogkleppen op, ik ben mij ook bewust van andere invloeden. Niets is voor de eeuwigheid.

[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 14-11-2021 10:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
@Taro thanks voor je toelichting. Nog één vraag meer. Heb jij een concreet doel voor ogen met je crypto (en evt. andere investeringen)? Bijvoorbeeld financieel onafhankelijk worden, eerder stoppen met werken of minder werken, je huis sneller afbetalen of iets in die richting? Gezien je realisitsche handelswijze en daarbij dus ook het in het oog houden van de fiatwaarde van je PF lijkt me dat ergens wel prettig? Of doe je het gewoon om zoveel mogelijk te verdienen en dan zie je wel wat je er mee doet?

Ik heb wel wat ideeën over wat ik met crypto wil bereiken maar (nog) geen duidelijk, concreet doel, dat is denk ik ook grotendeels de reden dat ik niet per se naar de fiatwaarde van mijn PF kijk, er is namelijk geen duidelijk target wat ik hoop te bereiken met fiat..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaStar
  • Laatst online: 20:39
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hoe zie je dit ten opzichte de forecast van PlanB op 135k deze cycle?

Daling van 28k zou inderdaad zuur zijn. Maar zoiets zie ik niet meer snel gebeuren met de btc.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@YES Ik heb verschillende doelen, maar daar ga ik hier niet teveel op in. Laat ik het erop houden dat het een mix is tussen nu ieder jaar maximaal de hypotheek afbetalen, nu geld uitgeven aan leuke dingen voor de korte/middellange termijn, minder werken als ik dat zou willen en zeer vroeg met pensioen gaan.

@MaStar S2F is iets waar ik rekening mee hou, maar mij niet blind op staar of mij door laat afleiden/beïnvloeden. Ik neem het mee in het totaalplaatje, net als market cycles, sentiment, nieuws, etc.

Als je de 2017/2018 20k -> 3k hebt meegemaakt, dan is er veel mogelijk. Een bullrun kan hoger komen en langer duren dan verwacht, maar een bearmarket kan dieper gaan en eerder komen dan verwacht. De kans is misschien niet zo groot, maar daarom doe ik persoonlijk nooit uitspraken over iets wat ik wel of niet zie gebeuren. Ik zie in principe alles wel gebeuren, alleen de vraag is hoe groot de kans is dat het daadwerkelijk gebeurt. Niets is voor de eeuwigheid, ik ga er echt niet van uit dat Bitcoin over 100 jaar nog wordt gebruikt, dan is de kans dat deze naar 0 gaat zeker wel aanwezig. Verwacht ik dat Bitcoin volgend jaar op 0 staat, nee, zeker niet, net als ik volgend jaar geen >1 Miljoen verwacht. Maar beide zouden natuurlijk wel kunnen gebeuren door iets dat je nu nog niet kunt voorzien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Taro schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:52:
@YES Ik heb verschillende doelen, maar daar ga ik hier niet teveel op in. Laat ik het erop houden dat het een mix is tussen nu ieder jaar maximaal de hypotheek afbetalen, nu geld uitgeven aan leuke dingen voor de korte/middellange termijn, minder werken als ik dat zou willen en zeer vroeg met pensioen gaan.
Ja helemaal logisch, ik had ook niet naar de concrete doelen an sich moeten vragen maar meer naar óf je concrete doelen hebt waardoor je vanzelf/makkelijker in fiat waarde blijft denken :)
Bedankt voor je antwoorden!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rsj

Rsj

Thx voor delen views etc. Ik ben het grotendeels eens. Meeste alts zitten op een major support te hakken, eth zit "op" onderste lijn van ascending channel en btc lijkt daar ook te zitten (onderste lijn van rising channel...tussen 2 support levels). Als ik het patroon van de vorige ath top vergelijk met nu dan zijn er wel verschillen zoals in volume (lijkt nu constanter (maar lager) te zijn in tegenstelling tot afname in volume bij vorige ath) en rsi (is nu ook lager en constanter/stijgend dan vorige ath). Voor mij kan btc nog door 65k$ stijgen (weeksluiting, soft fork vanmorgen of al in gepriced?), maar ook door support zakken (61-59k$)...beetje 50-50. Ben erg benieuwd hoe jullie volume en rsi nu vs vorige ath zien/interpreteren? Thx

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Okee dan. Je bent echt wel goed in de grote lijnen voorspellen. Erg knap. Dit keer ben ik je gaan volgen in je sentiment en dat heeft me aardig wat schade bespaard. Dank voor het delen. Ik merk dat ik veel te risicofreudig ben zonder nog de juiste kennis daarvoor te hebben. Handig om dan af en toe te kunnen vertrouwen op kennis van anderen. Risiso's lezen via jou, kansen vinden via weer anderen. Supertof deze club d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Voor degene die een eigen node hebben én lightning gebruiken:
Er is een vulnerability gevonden door de standaard wachtwoorden van Umbrel te misbruiken, en zo lightning kanalen te sluiten door alles leeg te trekken. Via een mixer worden alle sats naar een onbekende wallet verstuurd. Een mixer is een manier om een transactie in bitcoin te anonimiseren. Momenteel zijn er een hoop aanvallen gaande en zijn er meerdere meldingen genoteerd bij zowel Umbrel als myNode.

Mocht je applicaties hebben én lightning gebruiken op Umbrel, of myNode, deinstalleer alle applicaties die geen 2-factor-authenticatie in de app zelf. Voor de apps die dat wel gebruiken, activeer 2FA en stel een goed wachtwoord in.

Waarschijnlijk komt het door Thunder Hub in combinatie met nog iets wat bij beide systemen (Umbrel en myNode) zorgt dat er per applicatie een tor-adres wordt aangemaakt en zonder wachtwoord je naar binnen kan gaan. Precies wat er loos is, is nog onduidelijk tbh.

Let op:
Channels hoeven niet gesloten te worden. De apps verwijderen wel. Channels staan immers los van de apps die het beheren.

Zover bekend is BTCPayServer en RideTheLightning "safe" als 2FA aanstaat.

LNBits, LightningTerminal en Thunderhub zijn onveilig want deze apps hebben GEEN 2FA.
Andere apps zonder 2FA zijn ook onveilig als zij iets met je tegoeden doen.

Umbrel heeft een fix voor het wachtwoorden probleem. Dus je kan nu je Umbrel updaten en het moet dan opgelost zijn!

[ Voor 19% gewijzigd door Qunix op 15-11-2021 16:49 ]

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Hoezeer ik @Taro respecteer voor zijn inzichten en wijze lessen, zie ik persoonlijk momenteel weinig zwakte bij Bitcoin, technisch geredeneerd. Ik denk dat het duidelijk is dat we in een uptrend zitten. Veel indicatoren ondersteunen dit: succesvolle bounce op de 20w, het gehouden hebben van de 50w en ook nog een golden cross. Dit waren in het verleden onderliggende voorwaarden voor het voortzetten van de cyclus.

Daarnaast lijkt de huidige prijsactie op enkele, specifieke scenario's uit het verleden. Je kan bijvoorbeeld de huidige periode van consolidatie en compressie vergelijken met de korte periode bij de rode pijl. Daarnaast is in dit topic al eerder een vergelijking gemaakt met 2013. Tuurlijk is het onzinnig om puur op basis van dit soort fractals te geloven in een 1-op-1 herhaling. Ik probeer echter wel meerdere invalshoeken te bekijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n_FRDMaOBPoXCPLWpvv17sh7FFQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gq7pma7vyz6xwPbjdbmypBZo.png?f=fotoalbum_large

Fundamenteel en on-chain gezien staat Bitcoin er ook goed voor. Waar ik me persoonlijk meer zorgen om maak, zijn externe omstandigheden: financieel-economisch en macroeconomische ontwikkelingen zoals inflatie, beursgekte, volatiliteit door covid. Steeds meer analisten lijken te zinspelen op een beurscrash. Het probleem hiermee is dan weer dat het anticiperen op een dergelijke crash je zo maar meer geld zou kunnen kosten dan blijven zitten en je tijdshorizon te verlengen.

Je beleggingshorizon is natuurlijk ook erg belangrijk. Als we 58k opzoeken, ben ik met mijn trading account allang uitgestapt. Mijn investeringen houd ik echter aan. Ditzelfde geldt voor 53k. Pas dan ga ik nadenken over mijn long term holds.
Een beetje een lang verhaal dat neerkomt op dat je moet doen waar je je zelf goed bij voelt :P . Alleen ben ik dus overtuigd van een technisch sterk plaatje en zie ik momenteel weinig reden om me zorgen te maken over de middellange termijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
Jedi_Pimp schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:41:
Hoezeer ik @Taro respecteer voor zijn inzichten en wijze lessen, zie ik persoonlijk momenteel weinig zwakte bij Bitcoin, technisch geredeneerd. Ik denk dat het duidelijk is dat we in een uptrend zitten. Veel indicatoren ondersteunen dit: succesvolle bounce op de 20w, het gehouden hebben van de 50w en ook nog een golden cross. Dit waren in het verleden onderliggende voorwaarden voor het voortzetten van de cyclus.

Daarnaast lijkt de huidige prijsactie op enkele, specifieke scenario's uit het verleden. Je kan bijvoorbeeld de huidige periode van consolidatie en compressie vergelijken met de korte periode bij de rode pijl. Daarnaast is in dit topic al eerder een vergelijking gemaakt met 2013. Tuurlijk is het onzinnig om puur op basis van dit soort fractals te geloven in een 1-op-1 herhaling. Ik probeer echter wel meerdere invalshoeken te bekijken.

[Afbeelding]

Fundamenteel en on-chain gezien staat Bitcoin er ook goed voor. Waar ik me persoonlijk meer zorgen om maak, zijn externe omstandigheden: financieel-economisch en macroeconomische ontwikkelingen zoals inflatie, beursgekte, volatiliteit door covid. Steeds meer analisten lijken te zinspelen op een beurscrash. Het probleem hiermee is dan weer dat het anticiperen op een dergelijke crash je zo maar meer geld zou kunnen kosten dan blijven zitten en je tijdshorizon te verlengen.

Je beleggingshorizon is natuurlijk ook erg belangrijk. Als we 58k opzoeken, ben ik met mijn trading account allang uitgestapt. Mijn investeringen houd ik echter aan. Ditzelfde geldt voor 53k. Pas dan ga ik nadenken over mijn long term holds.
Een beetje een lang verhaal dat neerkomt op dat je moet doen waar je je zelf goed bij voelt :P . Alleen ben ik dus overtuigd van een technisch sterk plaatje en zie ik momenteel weinig reden om me zorgen te maken over de middellange termijn.
zeer goede post en 100% eens met je analyse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:37
Jedi_Pimp schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:41:

[Afbeelding]

Ik snap je redenatie hier en ben het er deels mee eens.

Maar even out of the box denkend, stel we krijgen weer een scenario zoals in mei van dit jaar (60k -> 30k). Op basis van je bovenstaande analyse had je dit nooit op tijd kunnen inschatten terwijl wij wel praten over een -50% (nog hoger als je echt de top van 64k en de bottom van 29k meeneemt). Of is het voor jou per definitie een sell signal na een close onder de 20w ma?

Hanteer zelf een toch wat agressieve winstneming als het op crypto aankomt door winsten te nemen op basis van off chart zaken zoals funding rates, fear en gread analyses. Dit vooral ook omdat op moment dat btc (of eth etc) in price discovery mode is het gewoon heel lastig charten.

Zo kom ik wel vaak op momenten dat ik te vroeg verkoop en last krijg van fomo en wat als ik.. omdat ik sidelined ben, maar die neem ik op de koop toe.

Iemand andere ideeen over hoe je trade op moment dat we in price discovery zitten? Meestal gaat het harder omhoog/omlaag dan je verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
Alcides schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:07:
[...]

Maar even out of the box denkend, stel we krijgen weer een scenario zoals in mei van dit jaar (60k -> 30k).
Wat als we dit nooit meer zien. En naar 135k vliegen en dan terug naar 100k....

Niemand die het weet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Alcides schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:07:
[...]

Ik snap je redenatie hier en ben het er deels mee eens.

Maar even out of the box denkend, stel we krijgen weer een scenario zoals in mei van dit jaar (60k -> 30k). Op basis van je bovenstaande analyse had je dit nooit op tijd kunnen inschatten terwijl wij wel praten over een -50% (nog hoger als je echt de top van 64k en de bottom van 29k meeneemt). Of is het voor jou per definitie een sell signal na een close onder de 20w ma?

Hanteer zelf een toch wat agressieve winstneming als het op crypto aankomt door winsten te nemen op basis van off chart zaken zoals funding rates, fear en gread analyses. Dit vooral ook omdat op moment dat btc (of eth etc) in price discovery mode is het gewoon heel lastig charten.

Zo kom ik wel vaak op momenten dat ik te vroeg verkoop en last krijg van fomo en wat als ik.. omdat ik sidelined ben, maar die neem ik op de koop toe.

Iemand andere ideeen over hoe je trade op moment dat we in price discovery zitten? Meestal gaat het harder omhoog/omlaag dan je verwacht.
We zijn in mei niet in een dag van 60k naar 30k gegaan. Ik houd inderdaad de 20w in de gaten. Deze ligt nu rond 52k uit mijn hoofd. Als we dit nog eventjes volhouden, is het dus m.i. ook geen ramp om een -10% of zelfs een -20% daily te zien. Stel je voor dat we straks op 75k zitten en we vallen 25% terug naar 56k. We zitten dan nog steeds in de market cycle, mind you.

Disclaimer: ga niet louter op mijn posts af, doe vooral je eigen onderzoek :) Ik ga hoogstwaarschijnlijk ook wat meer derisken (lees: winst nemen) naarmate 2021 op haar einde loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:37
@MaStar Exact mijn punt, traden op basis van historische niveau's is makkelijker dan targets voor jezelf zetten op moment dat btc in price discovery zit. Daarom ook mijn vraag hoe anderen hier mee omgaan.

@Jedi_Pimp Nee klopt idd, maar wel in een tijdsbestek van 2 weken, wat nog steeds heel snel is. Als je op basis van weekly candles afgaat en wacht tot btc onder de 20ma closed dan had je op 47k verkocht (om en nabij). Nog altijd beter dan op 30k haha.

Verder inderdaad wel eens dat we bij een -20% nu nog steeds in een trending cycle upward zitten (heb er buy orders orders zitten haha).

Anderen die hier bijv op basis van fibonaci op de daily/weekly chart targets zetten mocht btc boven de 70k komen? Waarbij je per level je winst neemt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
Edit

[ Voor 89% gewijzigd door MaStar op 16-11-2021 08:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Alcides schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:50:
@MaStar Exact mijn punt, traden op basis van historische niveau's is makkelijker dan targets voor jezelf zetten op moment dat btc in price discovery zit. Daarom ook mijn vraag hoe anderen hier mee omgaan.
Als BTC in ATH gebied zit, trade ik gewoon niet totdat er bepaalde zaken worden bevestigd in de charts. Hoewel FIB vaak best in de buurt komt, zegt het niet zoveel. Waarom zou je het risico nemen voor die paar procent i.p.v. te wachten en te traden na een failed to gain?

Je hoeft echt niet altijd voor knifecatches of tops te gaan. Als de move gestabiliseerd is, kun je bakken met geld verdienen terwijl BTC gewoon in z'n range beweegt.

[ Voor 12% gewijzigd door StealthyPeanut op 16-11-2021 10:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• enomiss
enomiss schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 18:08:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
15 nov is hem duidelijk niet geworden, maar ik houd nog steeds rekening met het samenkomen van deze 2 op ongeveer 53k. Dat zou dan wel binnen nu en max 3 dagen moeten gebeuren. Ik verwacht dan een hevige bounce.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HWlbBldU-R0NJfH4N1LX7y29U5s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1FtHJWDuDwXFUA3xobnzZWot.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:05
15 november was trouwens, achteraf gezien, ook de datum waarop eventueel een spot ETF approved zou worden. Da's niet gebeurd.

Rond sinterklaas komt er een ander, trouwens.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Leuke video die e.e.a. in perspectief plaatst. Ik denk dat de kans groot is dat 'de correctie' nog niet is afgelopen overigens. Nog een keer de 8w opzoeken of misschien zelfs 55k of 53k is niet uit den boze. Het doet niet veel af aan mijn vorige post. We hebben nu 5 weekly closes boven de 60k achter elkaar gehad, het zou mooi zijn als de volgende close boven de 8w zit maar het zou geen ramp zijn om er onder te closen.

Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik door deze dip op mijn trading account een aantal % ben verloren door slordig risicomanagement op twee alt posities die ik had (lees: geen stop losses op FTM en ATOM), weer een wijze les voor de toekomst. Meeste buy orders had ik relatief laag staan en zijn niet gevuld maar dat zou dus nog zo maar kunnen als we de 8w nog een keer gaan opzoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• veertje
  • Laatst online: 17:44
BTC ziet er nog wat zwak uit vind ik, denk dat ik wacht tot 54k en dan bijkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Richh schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:51:
15 november was trouwens, achteraf gezien, ook de datum waarop eventueel een spot ETF approved zou worden. Da's niet gebeurd.

Rond sinterklaas komt er een ander, trouwens.
Denied!

Ik verwacht dat ze allemaal afgewezen worden. Pas 6 juli wordt het interessant, want dan staat die van Grayscale op de rol. De grootste, de vetste, de cruciaalste, de superlatiefste

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaptorXS
Mt. Gox rehabilitation plan is now 'final and binding'
Voor diegenen die dat Mt. Gox nog kennen: https://cointelegraph.com...-is-now-final-and-binding
;)

[ Voor 4% gewijzigd door RaptorXS op 17-11-2021 02:11 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJr2hek_HCYS1firqZGzYacgI0o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ppnIilL9F6d4pcg6IA1InuMy.png?f=fotoalbum_large

Ik zie de grijze zone nog wel getest worden met eventueel een wick eronder om wat longs de nek om te draaien. Mijn plan is om een alert in te stellen op de onderkant van die zone, als we daar doorheen gaan en vervolgens mooi bouncen (evt nog een retest op de bovenkant van de zone afwachten), denk ik erover om dan een long positie te openen, mocht dat dan voorlopig de bodem zijn dan ga ik een leuk ritje maken :)
Overigens wordt het een dan een long met lage leverage en ook geen grote positie, daarvoor is de markt nog wel wat spannend.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Een bounce richting de 1D MA25, daar afketsen op 1D MA7 & MA25 en daarna de MA99 opzoeken is waar ik nu op anticipeer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lij2A9-SCubZ6Fok5QGcEkk-FT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zoBN4NR3hoUyJ7kecBwjFxeL.jpg?f=fotoalbum_large

De huidige koers is overigens een bounce op de 1W MA7, dus misschien blijft het hierbij qua daling, dat zou super bullish zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/87XngAySCKTVsr7_ppARMWcvlSo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1rJ1zAALmcbEgosuF3G0KM1d.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Oude liefde ANKR er maar eens bij gepakt en wat lijntjes getekend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PgGqSRXvaMz9zAIpbvX7_4e611M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S7YqGMY5RjlcBIhLmBWKAzfV.png?f=fotoalbum_large

Aan de MA's heb je niets in deze chart dus die heb ik weggelaten. ANKR zit in een mooi channel na de pump en dump van 31 oktober en inmiddels wordt een triangle gevormd. Stippellijntje bovenin het channel zie ik als horizontale resistance, de onderste stippellijn is het midden van het channel en heeft eerder als support gediend.

Ik durf, zoals zo vaak, weer niet te zeggen wat te verwachten maar ik denk wel actie aangezien het einde van de triangle bereikt is. Ben benieuwd! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
YES schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:15:
Oude liefde ANKR er maar eens bij gepakt en wat lijntjes getekend:
[Afbeelding]

Aan de MA's heb je niets in deze chart dus die heb ik weggelaten. ANKR zit in een mooi channel na de pump en dump van 31 oktober en inmiddels wordt een triangle gevormd. Stippellijntje bovenin het channel zie ik als horizontale resistance, de onderste stippellijn is het midden van het channel en heeft eerder als support gediend.

Ik durf, zoals zo vaak, weer niet te zeggen wat te verwachten maar ik denk wel actie aangezien het einde van de triangle bereikt is. Ben benieuwd! 8)
Heb even meegegluurd. Zie je het level op ~0.124? Veel interactie mee op de daily, moet je wat verder naar links scrollen :P

Ik weet niet of ik hem heel nice vind. 0.124 is ook rond het point of control en vanaf begin november had je wat mooie trades kunnen maken. Het level is inmiddels best vaak opgezocht en we hangen er een beetje omheen.

En toen kwam ik er achter dat je het /BTC paar bekeek. Snapte die triangle al niet :+

Het level van 213 sats is wel mooi, ook met dit level veel interactie in het verleden. Je kan hem spelen, al had dat eigenlijk al om 00:30u vannacht gemoeten (check de 30min). Zou wel strakke stop loss zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Jedi_Pimp schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:59:
[...]

Heb even meegegluurd. Zie je het level op ~0.124? Veel interactie mee op de daily, moet je wat verder naar links scrollen :P

Ik weet niet of ik hem heel nice vind. 0.124 is ook rond het point of control en vanaf begin november had je wat mooie trades kunnen maken. Het level is inmiddels best vaak opgezocht en we hangen er een beetje omheen.

En toen kwam ik er achter dat je het /BTC paar bekeek. Snapte die triangle al niet :+

Het level van 213 sats is wel mooi, ook met dit level veel interactie in het verleden. Je kan hem spelen, al had dat eigenlijk al om 00:30u vannacht gemoeten (check de 30min). Zou wel strakke stop loss zetten.
Haha ik zit er in, op 214 snel ingestapt. Gisterenochtend was ie onder de 200 te koop. Ik gok gewoon op een uitbraak naar boven en dan zet ik targets op 249, 265 en 299 (vorige wicks) waarbij ik het grootste deel op 249 al weer verkoop.

Stoploss staat overigens heel strak inderdaad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorXS
Here’s why bears hope to pin Bitcoin under $60K ahead of Friday’s $1.1B options expiry

Last week, bulls had a $715 million advantage when Bitcoin price was above $68,000, but the current downturn gives bears a chance to turn the tables.
Voor de liefhebbers : https://cointelegraph.com...day-s-1-1b-options-expiry

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rsj

Rsj

Het zou zomaar kunnen dat dit het was..dus geen echte verdere daling van btc..maar nog even hier blijven hangen voordat btc de lead neemt (aannemend dat btc nog wat moois laat zien). In vorige runs zag je ook dat btc op dit punt vaak bounced (7wma) in de way-up (vergelijkbare rsi). Verder als btc nog de 53 k$ zou opzoeken zakken veel alts (incl Eth, 3.9 k$) door hun major support. Not nice...maar mischien ook wel noodzakelijk zodat iedereen in btc gaat zitten. Summary voor mij is het nog steeds 50-50...blijf nog even 100% in btc (en als eth/btc door mid resistance zakt (zal gebeuren als btc de lead neemt) zal ik weer eth rich gaan zitten). En..iets met niet te oud om te leren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:23
Ik wilde nog wat euro's storten op Binance, maar meende te zien dat dit niet meer kostenloos kan via Sepa zoals vroeger? Wat googlen op de redenen hierachter brachten wat berichten over Binance die onder vuur ligt aan het licht.

Is dit in jullie ogen nog altijd de meest betrouwbare exchange?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pkunk
  • Laatst online: 11-09 17:52
Het is alweer tijd geleden dat ik hier iets over Nano gehoord heb en die zijn wel leuk bezig de laatste tijd. Het geroddel laat ik weg, dat mogen jullie zelf vinden :p Dus bij dezen wat "feitelijker" nieuws:

Nano heeft sinds deze week zijn heuse eigen currency symbol: Ӿ
Met daarbij een nieuwe bijbehorende ticker: XNO. Deze zal op ten duur de ticker NANO vervangen op exchanges en in wallets e.d. https://medium.com/@nanoc...hello-to-xno-7ed55e419e3f

2miners.com gebruikt sinds half oktober nano om o.a. eth uit te betalen. Er is ondertussen meer dan 600K Nano uitbetaald wat neerkomt op zo'n €3,5 miljoen. Afgelopen week heeft 2miners er een dikke 5000 miners bij gekregen tegenover 4300 tussen augustus en oktober.

The Nano Foundation Appoints Founder and CEO of Flowhub, Kyle Sherman, to Advisory Board
Flowhub doet goede zaken als PoS tool bij het verkopen van cannabis. Waar het mij een beetje onduidelijk is is wat Nano hier precies kan oplossen maar wellicht is dat al een stap te ver gedacht want het nieuws is specifiek dat Kyle Sherman bij het advisory board zit. Niets over de combinatie Nano + Flowhub, al probeert men natuurlijk die link wel te leggen. Daar helpen nieuwsberichten over transactiekosten ook wel een beetje aan mee. Sorry, toch een beetje geroddeld.

De NF is ook (eindelijk, volgens velen) begonnen met wat meer marketing. Er is een nieuwe website met bijbehorende hub en er is begonnen met het schieten van een commercial (oid)

Hallo met Tim

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:11

Vis

Pkunk schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:39:
Het is alweer tijd geleden dat ik hier iets over Nano gehoord heb en die zijn wel leuk bezig de laatste tijd. Het geroddel laat ik weg, dat mogen jullie zelf vinden :p Dus bij dezen wat "feitelijker" nieuws:

Nano heeft sinds deze week zijn heuse eigen currency symbol: Ӿ
Met daarbij een nieuwe bijbehorende ticker: XNO. Deze zal op ten duur de ticker NANO vervangen op exchanges en in wallets e.d. https://medium.com/@nanoc...hello-to-xno-7ed55e419e3f

2miners.com gebruikt sinds half oktober nano om o.a. eth uit te betalen. Er is ondertussen meer dan 600K Nano uitbetaald wat neerkomt op zo'n €3,5 miljoen. Afgelopen week heeft 2miners er een dikke 5000 miners bij gekregen tegenover 4300 tussen augustus en oktober.

The Nano Foundation Appoints Founder and CEO of Flowhub, Kyle Sherman, to Advisory Board
Flowhub doet goede zaken als PoS tool bij het verkopen van cannabis. Waar het mij een beetje onduidelijk is is wat Nano hier precies kan oplossen maar wellicht is dat al een stap te ver gedacht want het nieuws is specifiek dat Kyle Sherman bij het advisory board zit. Niets over de combinatie Nano + Flowhub, al probeert men natuurlijk die link wel te leggen. Daar helpen nieuwsberichten over transactiekosten ook wel een beetje aan mee. Sorry, toch een beetje geroddeld.

De NF is ook (eindelijk, volgens velen) begonnen met wat meer marketing. Er is een nieuwe website met bijbehorende hub en er is begonnen met het schieten van een commercial (oid)
Lekker man, ik zie wel toekomst in deze munt. Koop ze op binance en haal ze er direct af naar je eigen wallet, zoals Nault.cc via Ledger bijvoorbeeld. Binance heeft een te groot aandeel in de supply van Nano, en heeft daarom veel invloed op prijs etc. Ivm shorten. Dus mocht je erin zitten voor de lange termijn, decentralisatie begint bij jezelf door ze van de exchanges te halen.

Ӿ 🚀

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 15:27
Vis schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:52:
[...]
... Binance heeft een te groot aandeel in de supply van Nano, en heeft daarom veel invloed op prijs etc....decentralisatie begint bij jezelf door ze van de exchanges te halen.
Dat stukje snap ik niet, kun je t even uitleggen?

Als ik n bult nano koop en ik doe er helemaal niks mee dan maakt t toch niet uit of ik t op m'n ledger of bij Binance stal? (risico op hacks uitgezonderd)
En als ik wél lekker geld wil verdienen met shorten dan kun je dat Binance toch niet aanrekenen?

Of mis ik iets?

Ik lul ook zomaar wat

Pagina: 1 ... 44 ... 101 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!