"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Zat ik ook naar te kijken ja. Snapte je 44K even niet helemaal, maar zag ineens dat mijn chart op inverted stond..Rsj schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 08:00:
Vraagje...wat denken jullie...een inverse head en shoulder in de maak of...? Dus eerst 44-45 k$ testen voor we verder gaan. Zou erg bullish zijn. [Afbeelding]

Jep ik had het inderdaad over de korte termijn. Uiteraard kunnen dips altijd voorkomen maar Oktober is traditioneel een vrij bullische maand en ik zie het vanaf nu niet echt hard meer inzakken, tenzij er uiteraard een externe factor is. China FUD lijkt weinig impact meer te hebben. Het lijkt me waarschijnlijk dat we een paar keer richting de 52k gaan en daar een rejection krijgen terug naar de 47-49k range voordat het weer verder gaat. Sowieso zijn de beren op het moment erg stilJedi_Pimp schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:10:
We zitten nu weer in de zone waar we comfortabel kunnen rangen. Inderdaad zou je 47k het liefst willen houden als je op de (zeer) korte termijn bullish wilt blijven, maar het is maar net wat je onder 'fout gaan' verstaat. 45k zou geen ramp zijn, evenals 43k. Wellicht als je een long positie hebt voor de korte termijn
48800 als support flippen en doorstomen naar 53k zal veel bears hun wenkbrauwen doen fronsen. Ik zeg niet dat het er bearish uit ziet in het geval dit niét gebeurt - nogmaals, 45k (of lager) hertesten zal de market cycle alleen maar verlengen.
De DXY laat een mooie rejection zien op ~94.5 en is nu al drie dagen dalende. Zou top zijn als die ontwikkeling zich voortzet.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Het is wel snel gegaan. Zaak is nu om ~48800 als support te houden en om dan door te stoten. Voordeel is dat het volumeprofiel buiten de range waar we in zaten zeer dun is, i.e. grotere kans om er doorheen te geraken zonder dat we lang in een rangebound constructie zittenScuL schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 06:46:
[...]
Jep ik had het inderdaad over de korte termijn. Uiteraard kunnen dips altijd voorkomen maar Oktober is traditioneel een vrij bullische maand en ik zie het vanaf nu niet echt hard meer inzakken, tenzij er uiteraard een externe factor is. China FUD lijkt weinig impact meer te hebben. Het lijkt me waarschijnlijk dat we een paar keer richting de 52k gaan en daar een rejection krijgen terug naar de 47-49k range voordat het weer verder gaat. Sowieso zijn de beren op het moment erg stil
/f/image/VUbc5oxSPXXQxep2eNZPg9Hv.png?f=fotoalbum_large)
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
nee ik niet. Ik heb hem hoog zitten, maar niet hoog genoeg om te betalen voor zijn TA. Ik kloot gewoon zelf wel lekker verderBeug schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:10:
Is er iemand aangesloten op de premium van Benjamin Cowen?
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Toezicht? Je bedoelt dat ze gratis crypto willen hebben onder het mom van toezicht. Zodat ze voor zichzelf nog een mooie uitbouwtje kunnen halen zonder ervoor te werken. Ff mooi investeren in een safaripark.Richh schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:43:
De toezichtkosten van DNB zijn iets hoger uitgevallen dan verwacht.
Waar onze Nederlandse cryptobedrijfjes waarschijnlijk rekenden op 34k kosten, blijkt dit nu zo'n 150k te gaan worden.
[Twitter]
Ik vind dat nogal een bak geld en hoop dat alle Nederlandse crypto aanbieders voldoende marge hebben om dit te kunnen betalen....
FD is er wat dieper op ingedoken: https://fd.nl/financiele-...cryptosector-ldj1caBMEkbK
Voor kleine aanbieders is het te betalen bedrag tot 22% van de totale omzet staat hier.
Beug schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:10:

Tevreden mee? De moeite?
Wat haal jij er uit voor jezelf?
[ Voor 9% gewijzigd door Beug op 05-10-2021 11:30 ]
Het premium kanaal is in wezen een verdieping op de openbare YT video's. Een tijdje terug postte BC een video waarin hij het had over risk of risk levels. Als je premium neemt, heb je toegang tot de risk levels van 1) een aantal grote crypto's en 2) een paar aandelen en indices zoals de SPY. Met deze risk levels kan je vervolgens je in- en uitstapmomenten (deels) bepalen: toen BTC in maart/april tegen de 60k aanhikte, waren de risk levels dusdanig hoog dat BC deels uitstapte.Beug schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:29:
[...]
Tevreden mee? De moeite?
Wat haal jij er uit voor jezelf?
Los hiervan biedt BC in het premium kanaal wat meer frequente updates en voice messages over de markt in het algemeen en hoe hij door de market cycles 'navigeert'. Dit is vooral waar ik het voor gebruik - ik ben geïnteresseerd in zijn visie over waar we op een bepaald moment in de tijd zijn in termen van market cycles. Hij bedrijft een soort van macro-TA: hij doet niet aan kortetermijn voorspellingen, maar speculeert af en toe wel over 'wat als' scenario's alsmede over wat hij verwacht in de middellange tot lange termijn.
Ik heb vorige maand ook een premium abonnement afgesloten op een trading dienst. Veel meer TA en korte termijn. Het is een kwestie van persoonlijke voorkeur: ben je geïnteresseerd in een meer langetermijn, mathematische aanpak of in trading technieken en signals? Ik weet nog niet welke van de twee ik wil houden, maar ik zou zeggen: probeer BC gewoon een maandje uit, maar verwacht geen gouden tips die je op korte termijn heel veel geld gaan opleveren.
Bedankt voor je toelichting. Nee gouden tips zou ik zeker niet verwachten, ik volg hem nu ook al een aantal maanden en ik apprecieer wel zijn stijl en kijk op de zaken. Weet niet of ik er geld voor over heb, dan moet ik er inderdaad "iets uit halen". Zag pas zijn video over risk levels en dat is inderdaad wel een handige tool om exit strategieën en onderlinge posities te bepalen...Jedi_Pimp schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:40:
[...]
Het premium kanaal is in wezen een verdieping op de openbare YT video's. Een tijdje terug postte BC een video waarin hij het had over risk of risk levels. Als je premium neemt, heb je toegang tot de risk levels van 1) een aantal grote crypto's en 2) een paar aandelen en indices zoals de SPY. Met deze risk levels kan je vervolgens je in- en uitstapmomenten (deels) bepalen: toen BTC in maart/april tegen de 60k aanhikte, waren de risk levels dusdanig hoog dat BC deels uitstapte.
Los hiervan biedt BC in het premium kanaal wat meer frequente updates en voice messages over de markt in het algemeen en hoe hij door de market cycles 'navigeert'. Dit is vooral waar ik het voor gebruik - ik ben geïnteresseerd in zijn visie over waar we op een bepaald moment in de tijd zijn in termen van market cycles. Hij bedrijft een soort van macro-TA: hij doet niet aan kortetermijn voorspellingen, maar speculeert af en toe wel over 'wat als' scenario's alsmede over wat hij verwacht in de middellange tot lange termijn.
Ik heb vorige maand ook een premium abonnement afgesloten op een trading dienst. Veel meer TA en korte termijn. Het is een kwestie van persoonlijke voorkeur: ben je geïnteresseerd in een meer langetermijn, mathematische aanpak of in trading technieken en signals? Ik weet nog niet welke van de twee ik wil houden, maar ik zou zeggen: probeer BC gewoon een maandje uit, maar verwacht geen gouden tips die je op korte termijn heel veel geld gaan opleveren.
Edit: goedkoop is het in ieder geval niet
Ik heb ook tijdens een sale van hem een premium abonnement afgesloten. Moet zeggen dat het me erg goed bevalt. Mijn visie voor crypto is op de lange termijn gericht, dat sluit dus goed aan bij zijn content.Beug schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:10:
Zelf vind ik het vooral interessant om te zien hoe hij TA toepast op BTC, maar daarnaast komen ook geregeld andere crypto en (in mindere mate) andere asset classes aan de orde (shares en grondstoffen bijvoorbeeld). Daarnaast deelt hij in de private Telegram ook dagelijks een soort samenvatting van gebeurtenissen rond crypto in de wereld (bijv. over adoptie van crypto door bepaalde bedrijven of landen e.d.).
Daarnaast heb je, zoals @Jedi_Pimp al aangeeft, ook toegang tot een risk dashboard. Dat gebruik ik nu om mede te bepalen welke crypto ik DCA (momenteel m.n. BTC, ETH en ADA).
¯\_(ツ)_/¯
Zoals met elk artikel van de FD: Paywall...Richh schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:43:
Waar onze Nederlandse cryptobedrijfjes waarschijnlijk rekenden op 34k kosten, blijkt dit nu zo'n 150k te gaan worden.
[Twitter]
Ik vind dat nogal een bak geld en hoop dat alle Nederlandse crypto aanbieders voldoende marge hebben om dit te kunnen betalen....
FD is er wat dieper op ingedoken: https://fd.nl/financiele-...cryptosector-ldj1caBMEkbK
Voor kleine aanbieders is het te betalen bedrag tot 22% van de totale omzet staat hier.
Kun je wellicht wat kort(-e) stukje(-s) quoten? (ik vraag NIET om het volledige artikel -- dat gaat DPG niet leuk vinden)
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Bedankt voor dit bericht, en ook Redcoil, zeer interessant. Ik volg BC sinds januari ofzo en zit er nu ook over na te denken om premium te nemen. Zelf denk ik dat het wellicht een financieel strak plan is om premium pas te nemen zodra BTC boven de 70k a 80k usd is, vooral om beter te kunnen omgaan met het einde van de bull markt en de blow of top die er in alle waarschijnlijkheid komt. Voor die tijd denk ik niet dat ik er heel veel aan ga hebben. En zodra we weer in een bear markt komen ben ik van plan het weer te annuleren. Dit kan maanden (of zelfs jaren) aan kosten besparen. Het belangrijkste waarvoor ik persoonlijk de risk levels zou gebruiken is het uiteindelijk nemen van winst. Wat denken jullie hiervan?Jedi_Pimp schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:40:
[...]
Het premium kanaal is in wezen een verdieping op de openbare YT video's. Een tijdje terug postte BC een video waarin hij het had over risk of risk levels. Als je premium neemt, heb je toegang tot de risk levels van 1) een aantal grote crypto's en 2) een paar aandelen en indices zoals de SPY. Met deze risk levels kan je vervolgens je in- en uitstapmomenten (deels) bepalen: toen BTC in maart/april tegen de 60k aanhikte, waren de risk levels dusdanig hoog dat BC deels uitstapte.

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Je moet het ook kunnen missen. Als ondernemer wilde ik best wat beleggen toen de bitcoin dropte naar 4k, maar zat zelf ook met de vraag of ik de volgende maand nog kon rondkomen.resusaapje schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:52:
Maar één persoon blijft optimistisch over dit alles: Robert Kiyosaky. Hij vat het samen: “Het goede nieuws is dat een crash een perfect moment is om rijk te worden. Dus ik ben optimistisch en ik ben erg optimistisch over goud, zilver en bitcoin, niet over aandelen. Dus als er een crash komt die alles met zich meebrengt, dan koop ik meer goud, zilver en bitcoin."
Nu koop ik her en der beetjes bij op hele rode dagen, maar ook enkel dat wat ik kan missen. Rijker worden is nog veel gemakkelijker als je al rijk bent
Volgens mij knalt BTC in eerste instantie net zo hard mee naar beneden. De vlucht naar zilver en goud is makkelijk te vinden voor beleggers, maar crypto is wat dat betreft nog niet goed genoeg ingeburgerd en men zal aarzelend gedrag vertonen om erin te investeren, gezien het volatiele gedrag van de koers.resusaapje schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:52:
Maar één persoon blijft optimistisch over dit alles: Robert Kiyosaky. Hij vat het samen: “Het goede nieuws is dat een crash een perfect moment is om rijk te worden. Dus ik ben optimistisch en ik ben erg optimistisch over goud, zilver en bitcoin, niet over aandelen. Dus als er een crash komt die alles met zich meebrengt, dan koop ik meer goud, zilver en bitcoin."
Ik denk dit zeker mogelijk is, alleen moet je wel in je achterhoofd houden dat je menselijke aard om gretig te zijn in goede tijden, ook een rol gaat spelen. In april vertelden de risk levels dat BTC duidelijk overextended was, maar toch namen maar weinigen winst. Wanneer ben jij bereid winst te nemen? Louter varen op de risk levels is theoretisch mogelijk maar ik ken weinig mensen die dat doenHB8 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:37:
[...]
Bedankt voor dit bericht, en ook Redcoil, zeer interessant. Ik volg BC sinds januari ofzo en zit er nu ook over na te denken om premium te nemen. Zelf denk ik dat het wellicht een financieel strak plan is om premium pas te nemen zodra BTC boven de 70k a 80k usd is, vooral om beter te kunnen omgaan met het einde van de bull markt en de blow of top die er in alle waarschijnlijkheid komt. Voor die tijd denk ik niet dat ik er heel veel aan ga hebben. En zodra we weer in een bear markt komen ben ik van plan het weer te annuleren. Dit kan maanden (of zelfs jaren) aan kosten besparen. Het belangrijkste waarvoor ik persoonlijk de risk levels zou gebruiken is het uiteindelijk nemen van winst. Wat denken jullie hiervan?
Ik gebruik het zoals gezegd op het moment niet om te DCA'en noch om uit te stappen - ik focus me meer op traden en vind het interessant om het macro plaatje goed te overzien. Maar het kan zeker.
Ik denk dat 48800 niet zo'n probleem is. Check de weekly. Ik verwacht wel dat de driehoek nog een keer getest gaat wordenJedi_Pimp schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:30:
[...]
Het is wel snel gegaan. Zaak is nu om ~48800 als support te houden en om dan door te stoten. Voordeel is dat het volumeprofiel buiten de range waar we in zaten zeer dun is, i.e. grotere kans om er doorheen te geraken zonder dat we lang in een rangebound constructie zitten. Onderstaande pijl is natuurlijk puur indicatief, als we 48800 niet houden kunnen we net zo goed weer terug in die range komen.
/f/image/nNrTJSjFoUfEHGFvSCWrtwAe.png?f=fotoalbum_large)
^^ dit patroon is de gateway naar het ATH
Daarvoor ligt de wick toch wel net iets te hoog of zie ik het mis? Met andere woorden ligt er al deels buitenScuL schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 23:58:
[...]
Ik denk dat 48800 niet zo'n probleem is. Check de weekly. Ik verwacht wel dat de driehoek nog een keer getest gaat worden
[Afbeelding]
^^ dit patroon is de gateway naar het ATH
Je bedoelt de huidige candle? Ja we zijn buiten de driehoek gebroken. Dat betekent dat we hoogstwaarschijnlijk vanuit hier omhoog gaan met als doel de huidige prijs + de hoogte van het patroon.cooLopke schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 00:02:
[...]
Daarvoor ligt de wick toch wel net iets te hoog of zie ik het mis? Met andere woorden ligt er al deels buiten
Dat geeft een target van $73,000.
Zoals ik zei is het mogelijk dat de prijs de komende dagen even wat inzakt om de bovenkant van de break-out te testen, dan zou dat in de buurt van de 49k komen. Als dat succesvol is dan vol gas erop.
Als we weer in de driehoek komen dan komen we weer in de 47-48k zones.

Dat is een flinke kluif! Voor de kleinere best een behoorlijke som. Aan de andere kant: hoeveel aanbieders heeft de Nederlandse markt echt nodig?Richh schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:43:
[Twitter]
Trouwens;
Ik hoop van harte dat we binnen afzienbare tijd Binance terugzien met hun Futures trading. Misschien niet realistisch (geen idee of Binance hier überhaupt zin in heeft qua zaakjes-op-orde-hebben), maar daytraden op andere exchanges, waar je de levels van BTCUSDTPERP amper terug kunt vinden en het dus echt gokken wordt, is niet te doen.
Maar gezien dit onderstaande stukje uit een nieuwsartikel, zal dit wel niet.....
Bovendien verklaarde het bedrijf dat dit slechts het begin is van de uitfasering van zijn Bitcoin futures- en derivatenproducten op het Europese continent
[ Voor 9% gewijzigd door StealthyPeanut op 06-10-2021 14:53 ]
[ Voor 64% gewijzigd door SlasZ op 06-10-2021 16:32 ]
/f/image/lNnZbg1keIxiFsyhdwhoP82Z.png?f=fotoalbum_large)
Uiteraard geen garanties op moon, verdere doorzetting van deze trend, etc. alleen lijkt het erop dat de trend van de eerdere 2 situaties niet per se ook deze keer zo uitpakt. Bij de middelste run zag je dat de top bij de 2e hamer ook hoger lag dan bij de 1e hamer. Het kan dus alsnog zo uitpakken, maar wat mij betreft is die kans aanzienlijk lager worden dan ik voorheen heb aangegeven. Dus vooralsnog even weg met de blauwe lijntjes en benieuwd waar dit heen gaat
Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Samenvatting:Cryptomarkt bloeit in laatste kwartaal van het jaar. Blijft dat zo?
Powell is niet van plan crypto te verbieden
Aanstaande ETF goedkeuring
Lightning Network wordt mainstream
Bitcoin als waardeopslag
Crypto fundamentals zijn veel sterker dan vorig jaar
Bron: https://invezz.com/nl/nie...rkt-bloeit-blijft-dat-zo/
Qua user experience vond ik Bybit erg fijn, maar ik vind bepaalde levels op mijn BTCUSDTPERP chart om zo een LONG of SHORT positie te nemen als die geraakt wordt. Maar op de Bybit chart, worden die "gevonden levels" niet geraakt, waardoor je ze moet frontrunnen (wat je niet wil ivm liq. op 100x) en eigenlijk min of meer moet gaan gokken.SlasZ schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:31:
is Bybit geen optie in NL? Ik gebruik dit nu sinds overstap van Binance sinds de dump in september en werkt naar behoren.
FTX is een stuk accurater, maar die is qua UX weer minder.
Jammer! Aangezien het SC topic voor mijn gevoel wordt verpest door sommige mensen besloten daar geen tot weinig aandacht meer aan te geven en het nieuws hier vandaal haal..Taro schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 18:15:
Een paar dagen geleden al voor de grap in het Slowchat topic gepost,
Dus zou jij jouw updates in de toekomst dan ook meteen hier willen posten? Had deze namelijk gemist en vind jouw berichten altijd de moeite waard om verder onderzoek op te doen!
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Dit dus. Zou je ooit verkopen? Of wat is je visie met bitcoin?ScuL schreef op woensdag 29 september 2021 @ 01:04:
.
Ik moet altijd een beetje grijnzen als ik hier de term "instapmoment" tegen kom. Ik heb ooit crypto gekocht en blijf continu bijkopen. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om mijn holdings te verkopen.
Het probleem is dat je nooit weet wanneer de top van de markt bereikt is en wanneer het weer het juiste moment is om in te stappen. Natuurlijk kan je een TA doen om trachten dit te voorspellen maar het blijft een onzekere factor.Beug schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:12:
Ipv eeuwig te hodl'en kan je toch ook proberen te verkopen op de top van de market cycle (of toch in de buurt) en nadien in de bear terugkopen, zo vergroot je toch ook je aandeel? Natuurlijk altijd de vraag hoe laag hij terug inzakt...
HODL doe je meer omdat je geen zin hebt om hier constant mee bezig te zijn, de afgelopen jaren is het gebleken dat dit een lucratieve manier is geweest om je vermogen te laten groeien. Of dit in de toekomst ook de beste manier is zal nog moeten blijken :-)
[ Voor 4% gewijzigd door Aalard99 op 07-10-2021 11:30 ]
Dit. Dat blind HODLen snap ik nooit zo goed. Je kan er toch prima voor de lange termijn in zitten maar wel een beetje de markt proberen te lezen en ondertussen wat swing trades te pakken? Neem DOT, 15% stijging ten opzichte van de low gister. Als je dat tussendoor af en toe mee pakt gaat dat serieus tellen over een aantal jaar. Ik heb in vier maanden mijn flufjes op verschillende plekken daardoor al met 10 - 40% zien groeien in aantal en daar zitten nog voldoende mislukte trades bij.Beug schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:12:
Ipv eeuwig te hodl'en kan je toch ook proberen te verkopen op de top van de market cycle (of toch in de buurt) en nadien in de bear terugkopen, zo vergroot je toch ook je aandeel? Natuurlijk altijd de vraag hoe laag hij terug inzakt...
Alts regelmatig schuiven is niet verkeerd maar ik zie Bitcoin echt als digitaal goud. Ik heb ongeveer 60% van mijn profiel in Bitcoin zitten de rest in Ethereum en wat kleine alts.MaStar schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:20:
[...]
Dit dus. Zou je ooit verkopen? Of wat is je visie met bitcoin?
Ik zou alleen afromen wat ik nodig heb voor grote uitgaven maar als de markt inderdaad naar 280k of iets belachelijks zou gaan dan verwacht ik dat de volgende berenmarkt uitkomt op circa 42k. Probeer dat wel enigszins te timen, niet het hele profiel verkopen maar wat winst afromen is geen slecht idee.
Daarna uiteraard weer inkopen
-edit- overigens qua visie. Het zou me niet verbazen als 1 BTC ooit een miljoen waard is... gaan nog wel een paar jaar overheen
[ Voor 8% gewijzigd door ScuL op 07-10-2021 13:56 ]
in 4 maanden 10% meer door te traden kan je dus door een verkeerde trade teniet doen met -10% omdat het harder doorstijgt terwijl jij eruit bentMrKennedy1985 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:37:
[...]
Dit. Dat blind HODLen snap ik nooit zo goed. Je kan er toch prima voor de lange termijn in zitten maar wel een beetje de markt proberen te lezen en ondertussen wat swing trades te pakken? Neem DOT, 15% stijging ten opzichte van de low gister. Als je dat tussendoor af en toe mee pakt gaat dat serieus tellen over een aantal jaar. Ik heb in vier maanden mijn flufjes op verschillende plekken daardoor al met 10 - 40% zien groeien in aantal en daar zitten nog voldoende mislukte trades bij.
Een paar keer weak hands of verkeerd traden zit hier in dit geval al bij ingerekend want het is inderdaad echt wel eens mis gegaan ook. Deze week nog zelfs omdat ik dacht dat BTC niet direct door zou schieten.DarkShadow schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 18:48:
[...]
in 4 maanden 10% meer door te traden kan je dus door een verkeerde trade teniet doen met -10% omdat het harder doorstijgt terwijl jij eruit bent
Maar joh, het is ook geen moetje hè, als je je er niet fijn bij voelt niet doen. Gaat mij er meer om dat het heel vaak gaat over HODL vs actief traden terwijl daar nog een heel stuk tussenin zit.
puur statistisch gezien verliezen 9 vd 10 mensen met traden, en is Hodl dus juist de uitkomst. Het klinkt dus leuk dit soort bewegingen mee te pakken maar de meeste mensen verliezen alleen maar in de long run.MrKennedy1985 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:37:
[...]
Dit. Dat blind HODLen snap ik nooit zo goed. Je kan er toch prima voor de lange termijn in zitten maar wel een beetje de markt proberen te lezen en ondertussen wat swing trades te pakken? Neem DOT, 15% stijging ten opzichte van de low gister. Als je dat tussendoor af en toe mee pakt gaat dat serieus tellen over een aantal jaar. Ik heb in vier maanden mijn flufjes op verschillende plekken daardoor al met 10 - 40% zien groeien in aantal en daar zitten nog voldoende mislukte trades bij.
Als jij dus zo iemand bent die wel consistent winst kan pakken, vooral doorgaan!!
mij heeft het ongeveer 3 a 4 jaar gekost voor ik op dat niveau kwam
on topic: volume zakt en we hebben mooi geconsolideerd. Niet het mooiste driehoekje maar we we weten iig snel genoeg of hij valide is of niet
/f/image/w090GqLFKblhtOo92NoWgW7E.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door anti elppa op 08-10-2021 07:57 ]
Bron ? Ben wel benieuwd naar dat onderzoek en wat voor soort mensen daarin zijn meegenomen. Met een beetje voorbereiding en een spoedcursus patroonherkenning kan je best vaak een goeie keuzes maken. En ook even goed inlezen in wat je allemaal kan doen met stoplosses/tracking stops etc.anti elppa schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 07:44:
[...]
puur statistisch gezien verliezen 9 vd 10 mensen met traden
nu geen tijd om het op te zoeken, was ergens vorig jaar. En wat jij zegt klopt, alleen de gemiddelde "trader" begint gewoon, zonder onderzoek of training. En vervolgens gaat het daarna heel snel slechter...door emoties.Palindrome schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:33:
[...]
Bron ? Ben wel benieuwd naar dat onderzoek en wat voor soort mensen daarin zijn meegenomen. Met een beetje voorbereiding en een spoedcursus patroonherkenning kan je best vaak een goeie keuzes maken. En ook even goed inlezen in wat je allemaal kan doen met stoplosses/tracking stops etc.
Been there, done that overigens
Tja dan is het toch en beetje, 9 van de 10 personen zonder zwemles kan niet goed zwemmen..anti elppa schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:36:
[...]
nu geen tijd om het op te zoeken, was ergens vorig jaar. En wat jij zegt klopt, alleen de gemiddelde "trader" begint gewoon, zonder onderzoek of training. En vervolgens gaat het daarna heel snel slechter...door emoties.
Been there, done that overigens
Niet echt een goed argument voor traden VS hodl.
oh nee helemaal eens hoor. Probleem is vooral dat tijdens de bullmarkt jan en alleman erin fomo'en, en gewoon maar wat doen. Ik mag er ook niets van zeggen, zo ben ik er in 2013 ook mee begonnen (had wel ervaring met aandelen, maar dat was vooral lange termijn).Palindrome schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:40:
[...]
Tja dan is het toch en beetje, 9 van de 10 personen zonder zwemles kan niet goed zwemmen..
Niet echt een goed argument voor traden VS hodl.
Ben het met je eens dat iedereen, die er echt serieus tijd in wilt steken, TA kan leren en aan de hand daarvan goede analyses kan maken (mits men objectief en zonder bias naar een chart kijkt).Palindrome schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:33:
[...]
Bron ? Ben wel benieuwd naar dat onderzoek en wat voor soort mensen daarin zijn meegenomen. Met een beetje voorbereiding en een spoedcursus patroonherkenning kan je best vaak een goeie keuzes maken. En ook even goed inlezen in wat je allemaal kan doen met stoplosses/tracking stops etc.
Maar de uitdaging zit hem echter in de uitvoering van de daadwerkelijke trade en het managen daarvan. Vaak speelt emotie een te grote rol en houdt men zich niet aan het vooraf opgestelde plan. Traden is dan ook meer een emotionele en psychologische uitdaging, dan het onder de knie hebben van TA en dergelijke. Dat je dit even met een spoedcursus kan leren lijkt mij dan ook niet het geval, want dan zou niemand meer gaan werken. Er zitten hier ook een aantal succesvolle traders en die hebben daar echt wel een paar jaar aan hun vaardigheden moeten werken.
Wat betreft die onderzoeken; weet niet of daar echt een statistisch onderzoek naar is gedaan, maar het zijn wel getallen die je regelmatig leest in stukken hierover. Stukken zijn vaak wel georienteerd op de Amerikaanse markt, waar je over elke (winstgevende) trade belasting mag betalen.
Denk dat je het dan ook breder moet trekken; doe je het door actief te traden, beter dan bijvoorbeeld het hodl'en van BTC of ETH op de lange termijn?
Negen maanden geleden, in januari, nam het onderdeel van de supply die 'vrij kwam' snel toe. De toenemende prijs zorgde ervoor dat steeds meer investeerders winst wilden pakken. De coins kwamen in beweging en deze metric daalde.Nieuw fenomeen: Bitcoin bezitters blijven hodlen tijdens prijsstijging
Nu zien we een tegenovergesteld fenomeen: sinds augustus zijn de strong hands van de hodlers weer écht strong. Ondanks dat de prijs stijgt, lijken juist mínder mensen hun bitcoin te willen verkopen.
Bron: https://bitcoinmagazine.n...len-tijdens-prijsstijging
$100k is een self fulfilling prophecy geworden. Het zou me niets verbazen als heel veel hodlers richting de 100k hun winst gaan pakken waardoor we dat niveau niet gelijk gaan aantikken. Ik zit zelf ook wel in dubio: doe je het grootste gedeelte weg rond $95k of durf je het aan om langer te gaan hodlen? Onduidelijk waar de cycle peak gaat zijn.RaptorXS schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 21:43:
[...]
Negen maanden geleden, in januari, nam het onderdeel van de supply die 'vrij kwam' snel toe. De toenemende prijs zorgde ervoor dat steeds meer investeerders winst wilden pakken. De coins kwamen in beweging en deze metric daalde.
Nu zien we een tegenovergesteld fenomeen: sinds augustus zijn de strong hands van de hodlers weer écht strong. Ondanks dat de prijs stijgt, lijken juist mínder mensen hun bitcoin te willen verkopen.
Bron: https://bitcoinmagazine.n...len-tijdens-prijsstijging
Precies dit is wat ik mij iedere dag weer afvraagalmightyarjen schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 23:14:
[...]
$100k is een self fulfilling prophecy geworden. Het zou me niets verbazen als heel veel hodlers richting de 100k hun winst gaan pakken waardoor we dat niveau niet gelijk gaan aantikken. Ik zit zelf ook wel in dubio: doe je het grootste gedeelte weg rond $95k of durf je het aan om langer te gaan hodlen? Onduidelijk waar de cycle peak gaat zijn.
denk het niet. Kijk naar 1k en 10k. Kan me het nog herinneren als de dag van gisteren. BTC vloog daar ook zo doorheen. Weet je waarom? omdat er dan full flow retail fomo aan de gang is. Als we weer op ATH zitten over een paar weken knallen alle henk en ingrids weer fiat de markt in....En dit is exact wat in 2013 en 2017 gebeurde. Smart money begint na 65k weer te dumpen maar dat zie je alleen onchain en nog niet in de prijs door bovenstaand verhaal.almightyarjen schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 23:14:
[...]
$100k is een self fulfilling prophecy geworden. Het zou me niets verbazen als heel veel hodlers richting de 100k hun winst gaan pakken waardoor we dat niveau niet gelijk gaan aantikken. Ik zit zelf ook wel in dubio: doe je het grootste gedeelte weg rond $95k of durf je het aan om langer te gaan hodlen? Onduidelijk waar de cycle peak gaat zijn.
en een klein dipje op 100k is uiteraard mogelijk, maar ik geloof echt niet dat de bullrun daar stopt
Je had het in het SC topic over de de onderkant van een kanaal, welk kanaal bedoel je dan?
Mijn korte termijn speculatie: 56k is het laatste level van support (gebaseerd op een uitgezoomde 1d & 8h). Verliezen we dat, gaan we naar ~54500. Er ligt gewoon niets tussen - dat zag je ook met de spike náár dit niveau, bepaalde ranges worden de facto 'overgeslagen'. Hieronder de Fixed Range gebruikt vanaf 01-10 tot en met nu. Verliezen we 54500, gaan we naar 53800 en vervolgens eventueel 52000. Maakt dit iets uit voor het grotere plaatje? Nee. 56k houd ik wel in de gaten als interessant level om een shortje te openen met een strakke stop loss. De levels daaronder zijn dan vanzelfsprekend weer interessante levels om long te gaan.
/f/image/LXNF2SS0UBuu6t2SzDxqjbtq.png?f=fotoalbum_large)
kanaal was een bullflag. Die houd nu nog als support naar beneden. Maar heeft niet veel waarde.Jedi_Pimp schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:19:
@anti elppa
Je had het in het SC topic over de de onderkant van een kanaal, welk kanaal bedoel je dan?
Mijn korte termijn speculatie: 56k is het laatste level van support (gebaseerd op een uitgezoomde 1d & 8h). Verliezen we dat, gaan we naar ~54500. Er ligt gewoon niets tussen - dat zag je ook met de spike náár dit niveau, bepaalde ranges worden de facto 'overgeslagen'. Hieronder de Fixed Range gebruikt vanaf 01-10 tot en met nu. Verliezen we 54500, gaan we naar 53800 en vervolgens eventueel 52000. Maakt dit iets uit voor het grotere plaatje? Nee. 56k houd ik wel in de gaten als interessant level om een shortje te openen met een strakke stop loss. De levels daaronder zijn dan vanzelfsprekend weer interessante levels om long te gaan.
[Afbeelding]
Long term had ik het over weerstand box tussen de 59.5 en 61.
Verder volledig eens met jou analyse naar onderen toe
Ah, okay.anti elppa schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:54:
[...]
kanaal was een bullflag. Die houd nu nog als support naar beneden. Maar heeft niet veel waarde.
Long term had ik het over weerstand box tussen de 59.5 en 61.
Verder volledig eens met jou analyse naar onderen toe
De 6h en de 4h laten een duidelijke bearish divergence zien. Zou een prima moment zijn om wat niveaus terug te testen, de komende dagen. 52k en 50k zijn wat mij betreft zeker nog mogelijk, maar niet een gegeven
Bron: https://www.bitcoinkoers....l-meer-toezicht-op-cryptoIMF wil meer toezicht op cryptografie
Het IMF heeft onlangs verklaard dat het wereldwijd meer crypto-toezicht zou willen hebben. In het algemene Global Financial Stability Report dat op 12 oktober werd uitgebracht, uitte het IMF zijn bezorgdheid over de wereldwijde adoptie van cryptovaluta en zei dat het een bedreiging voor de wereldorde zou zijn. Wel zeiden ze dat de risico's voorlopig beperkt waren.
De kritiek van het IMF kan door de cryptosector worden gepresenteerd als een ereteken. We hebben gezien hoe de roofzuchtige maatregelen van het IMF ontwikkelingslanden hebben onderdrukt, onze afhankelijkheid van het zeer gebrekkige banksysteem hebben vergroot met hoge transactiekosten en gevallen van fraude.
ja en ik wil graag 10 lambo's en 5 villa's
Of maken de grote 4 accountantskantoren niet de ene na de andere blunder in allerlei controles.
Die met name gericht zouden moeten zijn op stabiliteit. Mocht dat toezicht er komen, dan zie ik alleen een versnelde adoptie van crypte en blockchain. En dat lijkt mij alleen maar goed.
Of toezicht gaan doorvoeren zodat er getoond kan worden dat crypto "één en al criminaliteit bevat" en daarom moet worden verboden. Alles om het FIAT systeem in de lucht te houden...CornermanNL schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 08:00:
Toezicht net als de banken toezicht ? Dan zou ik mij er niet druk om maken. Het is meer een soort stempel dat het algemeen gebruikt kan worden. Sinds wanneer heeft toezicht op de banken ook maar enig effect gehad ?
Of maken de grote 4 accountantskantoren niet de ene na de andere blunder in allerlei controles.
Die met name gericht zouden moeten zijn op stabiliteit. Mocht dat toezicht er komen, dan zie ik alleen een versnelde adoptie van crypte en blockchain. En dat lijkt mij alleen maar goed.
Dat denk ik niet , voor de grote banken is dit een potentieel enorme markt waarop ze in kunnen springen. De banken lobby is vrij groot en dus zal er gericht worden op meer adoptie, want dan kunnen de banken dit gaan verpakken in mooie producten die ze aan kunnen bieden. En waar de winsten hoog op zijn. Buiten technologische voordelen is het ook gewoon een nieuwe markt. En daar zijn velen in de financiele wereld gek op.almightyarjen schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 08:44:
[...]
Of toezicht gaan doorvoeren zodat er getoond kan worden dat crypto "één en al criminaliteit bevat" en daarom moet worden verboden. Alles om het FIAT systeem in de lucht te houden...
Realistisch gezien ga je het met puur crypto in een Wallet waar je nergens mee heb kunt in geval dat het FIAT systeem het begeeft het ook niet redden. Plus dat er dan grotere (en waarschijnlijk infrastructurele) problemen zijn die allerlei moeilijkheden opwerpen in de snelle adaptatie in tijden van crisis.
Ik denk dat regulering , en daar moeten we ons niet teveel van voorstellen, een positieve stap is. Ook voor de doorontwikkeling van oplossingen.
Bovendien is FIAT nog steeds doorspekt van diezelfde criminaliteit, er worden regelmatig gebouwen vol met cash gevonden
Dat ben ik helemaal met je eens, ik zie echter nog wel dat dit als reden wordt misbruikt om crypto in te perken.CornermanNL schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 08:52:
Bovendien is FIAT nog steeds doorspekt van diezelfde criminaliteit, er worden regelmatig gebouwen vol met cash gevonden, ik denk dat dat argument al een gebaseerd station is.
/f/image/31N2JAVXqTVAJJE5oMDzJnKQ.png?f=fotoalbum_large)
Interessant gebied dit. Het gele channel is waar we nu in rangen.
Zware resistance in de oranje zones. Perfecte bounce aan de onderkant en nu zitten we weer tegen de bovenkant aan te hikken.
Als we boven de box 57500-58000 uitkomen dan gaan we richting de 60k.
Als we weer een rejection krijgen dan terug naar 55k/54k. Veel lager zie ik het niet gaan voorlopig.
Tsja, ben een F1 fan dus: https://www.want.nl/crypt...ypto-in-f1-cryptohamster/Crypto update: prijs Bitcoin en co stijgen, Crypto in F1 en de cryptohamster
Volume is sowieso minimaal in de banden boven de 59k waardoor Bitcoin in "price discovery mode" gaat
ja erg benieuwd wat voor palen btc gaat trekken boven die zone. 4k dagjes moet lukken aankomende weken lijkt me. Alts zullen helemaal kapot bloedenScuL schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 05:05:
Inmiddels zijn we boven de 58k box uitgebroken. Volgende resistance is 59500, daarna denk ik dat 60k onstuimig gaat worden.
Volume is sowieso minimaal in de banden boven de 59k waardoor Bitcoin in "price discovery mode" gaat
was geen wick, kroop gewoon mooi de 58 zone in. Geen dikke actie nog, dus ik verwacht nog wel een poging vandaagalmightyarjen schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 08:48:
Het was een klein wickje erboven. Die 58k blijkt een lastige te zijn...
Wat denk jij zelf dat er met zoiets als DOT gaat gebeuren? Ook die gaat alsnog kapot?anti elppa schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 07:49:
[...]
ja erg benieuwd wat voor palen btc gaat trekken boven die zone. 4k dagjes moet lukken aankomende weken lijkt me. Alts zullen helemaal kapot bloeden
Ik ken DOT niet, ja de naam, maar nooit in verdiept. Feit blijft gewoon dat 99% van de alts kapot gaan. Of DOT de dans ontspringt durf ik echt niet te zeggenMrKennedy1985 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:12:
[...]
Wat denk jij zelf dat er met zoiets als DOT gaat gebeuren? Ook die gaat alsnog kapot?
The US overtook China as the world’s biggest source of bitcoin mining two months after Beijing banned crypto mining this year, new data has revealed: https://t.co/lWx3bq2Q26 pic.twitter.com/smaxJ6ipGW
— FT China (@ftchina) 13 oktober 2021
/f/image/8QeSCMEIZAHYO1xSOzmA4kh3.png?f=fotoalbum_large)
tuurlijk niet. Er zitten er echt nog wel een aantal (de wat kleinere). En die zitten gewoon achter een VPN (ondanks alle verboden).Sluw schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:00:
Ik volg de ontwikkeling van mining een beetje met die ban in China enzo en gelukkig lijkt het helemaal goed te komen. De bron is hier Financial Times China, zou het aandeel van China nu echt zo goed als 0 zijn? Lijkt me sterk, volgens deze grafiek wel. De afbeelding is de laatste seconde uit het filmpje in de tweet.
[Twitter]
[Afbeelding]
Maar afgezien van dat, een erg goede ontwikkeling. Geloof dat er voor dit gebeuren 70% van alle hashrate uit china kwam. Dit is veel beter verdeeld zo
Ja als je het filmpje kijkt zie je de ontwikkeling. Er is ook een boel naar buurlanden, vooral Kazachstan. Het totale niveau is ondertussen weer noemenswaardig dus het is hoe dan ook een goede ontwikkeling.anti elppa schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:11:
[...]
tuurlijk niet. Er zitten er echt nog wel een aantal (de wat kleinere). En die zitten gewoon achter een VPN (ondanks alle verboden).
Maar afgezien van dat, een erg goede ontwikkeling. Geloof dat er voor dit gebeuren 70% van alle hashrate uit china kwam. Dit is veel beter verdeeld zo
/f/image/YufhYEuMwv6GxUN53pBjcjOt.png?f=fotoalbum_large)
Ben het er wel mee eens en voor de iets langere termijn daarom mijn pf een tijdje geleden al aangepast.Bitcoin superieur aan goud maar Ethereum investeringsoptie met meer groeipotentieel
In een recent interview voor CNBC adviseerde de Amerikaanse miljardair Mark Cuban beginners in de cryptocurrency-industrie om Ethereum (ETH) te kiezen als beleggingskeuze. Volgens hem heeft het het grootste opwaarts potentieel:
Bron: https://www.crypto-gids.n...met-meer-groeipotentieel/
Ander vers nieuws:
Bron: https://www.zerohedge.com...eate-new-crypto-regulatorCoinbase Asks Congress To Create New Standalone Crypto Regulator
[ Voor 14% gewijzigd door RaptorXS op 15-10-2021 01:17 ]
/f/image/aLtMb5U59pOJY3I2K0lvZjML.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/qsBfveFzOpOnY68cTE0rJ2nL.png?f=fotoalbum_large)
In de bullrun bloed je alleen sats en als je geluk hebt stijgt DOT zelfs harder. In de bear daalt DOT naar 3 dollar. Dikke tech of niet.MrKennedy1985 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:12:
[...]
Wat denk jij zelf dat er met zoiets als DOT gaat gebeuren? Ook die gaat alsnog kapot?
/f/image/CWnJc7BJuVsz6ss4Nizq8sbm.png?f=fotoalbum_large)
Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Het ziet er alvast goed uit, maar het blijft crypto.. Ik sta momenteel volledig in fiat op vlak van crypto, geduldig aan het wachten op het 2de scenario. Egoïstisch als ik ben hoop ik dat de dikke red candle komt, maar ik gun het ook iedereen die blijft zitten en deze rit meemaakt!
Dit was al weken aangekondigd (door de niet schreeuwende joeptoepers) En de "live" signalen waren al vanaf de 12de.Rubberen schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:45:
Spannende dagen voor de boeg. Wat zal het doen? Gaat het onmiddellijk door naar 80K? Of gaan we even een tussenstop in de 50 ish regio om daarna naar de 80k te gaan?
Het ziet er alvast goed uit, maar het blijft crypto.. Ik sta momenteel volledig in fiat op vlak van crypto, geduldig aan het wachten op het 2de scenario. Egoïstisch als ik ben hoop ik dat de dikke red candle komt, maar ik gun het ook iedereen die blijft zitten en deze rit meemaakt!
Instappen, (no financial advice)
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Zowel BTC als ETH hebben op de daily een gigantisch cup & handle patroon. Doel voor BTC is $73k, ETH $4600 ongeveer.
Omdat we in discovery mode zijn gaan de volgende prijsniveaus waarschijnlijk op basis van fibonacci levels bepaald worden. Volgende logische stappen; 73k, 81k, 96k.......
:strip_exif()/f/image/wSs7tp8HQ7K5oMJqpPae6geD.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door DeNachtwacht op 16-10-2021 09:29 ]
youtube.com/@hisrep
63.5k usd is gehaald (ondanks dat die candle maar kort duurde.) In Euro betekent er 54.x gehaald moet wordenDeNachtwacht schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 09:16:
Volgens mij zitten we nu op een nieuwe all time high? €53500 inmiddels, hopen dat het doorzet… er komen iig goede tijden aan lijkt het…
[Afbeelding]
Bijna
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
DeNachtwacht schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 09:16:
Volgens mij zitten we nu op een nieuwe all time high? €53500 inmiddels, hopen dat het doorzet… er komen iig goede tijden aan lijkt het…
[Afbeelding]
ATH was op 14 april dit jaar met bijna 65k (64.895,22 op Bitstamp) dus nog geen nieuwe
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
[ Voor 92% gewijzigd door Taro op 16-10-2021 13:00 ]
Het hoe en waarom: https://bitcoinmagazine.n...-wil-door-als-bitcoin-etfFonds van $40 miljard wil door als Bitcoin ETF
Grayscale is van plan om hun bitcoinfonds te veranderen in een bitcoin exchange-traded fund. Het Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) heeft 654.600 bitcoin (BTC) in kas. Dat is op het moment van schrijven bijna $40 miljard (!) waard.
UItgebreid artikel: https://www.zerohedge.com...e-bitcoin-coming-ubs-saysEthereum's Turn To Outshine Bitcoin Is Coming, UBS Says
[ Voor 18% gewijzigd door RaptorXS op 17-10-2021 02:00 ]
Bij interesse: https://www.crypto-inside...laar-voor-wat-komen-gaat/Vormt bitcoin (BTC) koers vanavond hoogste weekly close ooit? PlanB klaar voor wat komen gaat!
Mooi grafiekje, maar waar ik mijn bedenkingen heb zijn de tijdlijn en de hoogte.DeNachtwacht schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 09:16:
[Afbeelding]
Zelf denk ik dat we ergens in maart pas op een piek uit gaan komen. Puur omdat je ziet dat deze hele cyclus zich in vertraging lijkt af te spelen ten opzichte van de vorige cycli (zie ook S2F model). Niks mis mee. Daarbij komt dat elke piek (procentueel gezien) minder hoog is, waardoor ik verwacht dat de piek deze cyclus ook boven de 200k uit zal gaan komen.
Alles koffiedik kijken natuurlijk, maar ja, dat zijn mijn gedachten voor de huidige situatie.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Bron: https://www.zerohedge.com...-international-stablecoinFacebook Chooses Coinbase As "Custody Partner" For Digital Wallet Ahead Of Stablecoin Launch
/f/image/WzsLpQhTIyN30JJtmFFm6EZT.png?f=fotoalbum_large)
Moooooooooooooooooooooooooooooooooon!!!!!!
[ Voor 11% gewijzigd door Nopheros op 20-10-2021 16:34 ]
/f/image/P4OEF1jzMRPeZ4ni9603Ni2m.png?f=fotoalbum_large)
Toen de 20k werd doorbroken had ik een verkoopplan klaar staan, dat heb ik nu niet. Al ga ik denk ik vanaf +-72k wel wat afromen richting stablecoins.
Ik weet het niet, hoe meer ik erover nadenk hoe logischer de btc zelf mij de ultieme stablecoin lijkt op lange termijn. Transacties kosten een hoop geld en tijd, andere coins zijn veel geschikter om als regulier betaalmiddel door te breken. Maar, zeker gezien de forse voorraden die overheden (met name VS en China) momenteel opbouwen, en gezien de zekerheid van een eindige pool aan beschikbare btc, is datgene wat in de begindagen vaak gegrapt werd gewoon waarheid aan het worden; bitcoin is het nieuwe goud.Taro schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:03:
Nou daar is ie dan hoor, de nieuwe Bitcoin ATH
[Afbeelding]
Toen de 20k werd doorbroken had ik een verkoopplan klaar staan, dat heb ik nu niet. Al ga ik denk ik vanaf +-72k wel wat afromen richting stablecoins.
youtube.com/@hisrep
Ben ik het wel mee eens. BTC laat ik vanaf nu ook mooi staan, misschien dan toch maar een keer een ledger kopen.DeNachtwacht schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:26:
[...]
Ik weet het niet, hoe meer ik erover nadenk hoe logischer de btc zelf mij de ultieme stablecoin lijkt op lange termijn. Transacties kosten een hoop geld en tijd, andere coins zijn veel geschikter om als regulier betaalmiddel door te breken. Maar, zeker gezien de forse voorraden die overheden (met name VS en China) momenteel opbouwen, en gezien de zekerheid van een eindige pool aan beschikbare btc, is datgene wat in de begindagen vaak gegrapt werd gewoon waarheid aan het worden; bitcoin is het nieuwe goud.
ETH ga ik wel rustig aan verkopen op een bepaald punt maar dat hebben we nu nog lang niet bereikt.
IBC is nu live wat betekent dat communicatie (i.e. token of message transfers) met andere IBC compatible chains zoals de gehele Cosmos HUB mogelijk is. Hierdoor wordt ook de stablecoin UST (gebruikt om o.a. rente te trekken op Anchor en los daarvan één van de meest decentrale stables) breder beschikbaar, en dat is weer bullish voor LUNA: meer vraag naar UST betekent meer vraag naar LUNA.
Terra wordt er dus één om in de gaten te houden de komende maanden
(DYOR)
Ik ben sinds vorig jaar door omstandigheden werkloos en ben sinds dit jaar begonnen met het beleggen in Bitcoin.
Ik heb mijn Bitcoin positie door middel van wat grotere swingtrades tussen door ook nog weten te vergroten.
Omdat ik verder geen vorm van inkomen heb, is het rendement dat ik dit jaar op mijn vermogen via bitcoin behaald heb het enige waar belasting over betaald zal moeten worden.
Nu is mijn vraag: omdat dit mijn enige vorm van inkomen is, valt dit dat onder inkomstenbelasting (wat zeer nadelig zou zijn) of wel gewoon onder vermogensbelasting?
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Volgens mij gewoon box 3. Zie ook deze pagina bij de Belastingdienst. Hier is best wel wat over te vinden, niet alleen op GoT.Lucas49B schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 15:38:
Ik weet niet of deze vraag hier besproken mag worden, maar ik ben bang dat hij in het andere topic snel ondergesneeuwd zal worden.
Ik ben sinds vorig jaar door omstandigheden werkloos en ben sinds dit jaar begonnen met het beleggen in Bitcoin.
Ik heb mijn Bitcoin positie door middel van wat grotere swingtrades tussen door ook nog weten te vergroten.
Omdat ik verder geen vorm van inkomen heb, is het rendement dat ik dit jaar op mijn vermogen via bitcoin behaald heb het enige waar belasting over betaald zal moeten worden.
Nu is mijn vraag: omdat dit mijn enige vorm van inkomen is, valt dit dat onder inkomstenbelasting (wat zeer nadelig zou zijn) of wel gewoon onder vermogensbelasting?
Geplakt vanuit gelinkte pagina;
Cryptovaluta horen tot uw bezittingen in box 3. Van uw cryptovaluta geeft u de waarde in het economische verkeer aan op 1 januari (peildatum). U hanteert daarbij de koers op de peildatum van het gebruikte omwisselplatform.
[ Voor 11% gewijzigd door Razr op 23-10-2021 15:44 ]
Dat dacht ik ook, maar ik kon online niks vinden over hoe het zit als het rendement op je vermogen je enige bron van inkomen is.Razr schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 15:43:
[...]
Volgens mij gewoon box 3. Zie ook deze pagina bij de Belastingdienst. Hier is best wel wat over te vinden, niet alleen op GoT.
Geplakt vanuit gelinkte pagina;
[...]
Op zich ook wel een bijzondere omstandigheid natuurlijkLucas49B schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 15:53:
[...]
Dat dacht ik ook, maar ik kon online niks vinden over hoe het zit als het rendement op je vermogen je enige bron van inkomen is.
Als ik jou was zou ik er toch een apart topic aan wagen, dan kunnen we de fiscalisten hier daar ook hun zegje over doen.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Er is een belasting topic geloof ik. Maar om je alvast een richting in te wijzen, een richting omdat specifieke gevallen anders kunnen zijn.Lucas49B schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 15:38:
De vuistregel is dat iets in box 1 valt, past het daar niet dan box 2 en als dat ook niet past dan box 3. Je moet dus goed naar de regels van box 1 gaan kijken (box 2 kun je vergeten hier).
Een tweede vuistregel is dat box 3 vermogen daar blijft ten je "meer dan normaal vermogensbeheer" toepast. Crypto is net als vermogen dag je belegt, maar ga je een nogal grijze grens over dan kan het zijn dat ze het als inkomen uit arbeid gaan zien. Denk dat je deze grens kunt vergelijken met die van een day trader die dit niet voor een werkgever doet.
Simpel gezegd: ben je een market maker of niet?Lucas49B schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 15:53:
[...]
Dat dacht ik ook, maar ik kon online niks vinden over hoe het zit als het rendement op je vermogen je enige bron van inkomen is.
https://uitspraken.rechts...id=ECLI:NL:HR:2011:BQ2071
De inkomsten die daarmee gegenereerd worden, moeten worden belast in box 3 omdat er louter een speculatief uitzicht op voordeel is waardoor het vereiste van een redelijke winstverwachting ontbreekt (Hoge Raad 9 september 2011, ECLI:NL:HR:2011:BQ2071). De handelaar die voor zichzelf in cryptomunten handelt geniet dus geen belastbare winst en kan handelsverliezen ook niet aftrekken.
De Hoge Raad heeft overigens wel één voorbehoud gemaakt: in de situatie waarbij de handelaar feitelijk een ‘market maker’ is, met andere woorden, de koers van de cryptocurrency kan beïnvloeden, kan er sprake zijn van een onderneming. In dat geval zijn de inkomsten van de daytrader niet belast in box 3, maar in box 1. Voor de meeste succesvollere cryptocurrency’s zal dat overigens niet snel mogelijk zijn.
Market maker: inkomen uit onderneming met winst / verlies verrekening in box 1.
Geen market maker: inkomen uit variant van beleggen met geen winst / verlies verrekening want box 3 kent enkel bezittingen - schulden als uitgangspunt. Het is dan iets wat een normaal vermogensbeheer niet te boven gaat.
[ Voor 14% gewijzigd door Joosie200 op 23-10-2021 18:29 ]
Erg goed omschrevenCurrry schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:56:
[...]
Er is een belasting topic geloof ik. Maar om je alvast een richting in te wijzen, een richting omdat specifieke gevallen anders kunnen zijn.
De vuistregel is dat iets in box 1 valt, past het daar niet dan box 2 en als dat ook niet past dan box 3. Je moet dus goed naar de regels van box 1 gaan kijken (box 2 kun je vergeten hier).
Een tweede vuistregel is dat box 3 vermogen daar blijft ten je "meer dan normaal vermogensbeheer" toepast. Crypto is net als vermogen dag je belegt, maar ga je een nogal grijze grens over dan kan het zijn dat ze het als inkomen uit arbeid gaan zien. Denk dat je deze grens kunt vergelijken met die van een day trader die dit niet voor een werkgever doet.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
/f/image/PpygVK1kUOI7LJmvejUariy2.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door Jedi_Pimp op 23-10-2021 19:44 ]
Ik heb nog buys staan rond die levels dus kom maar door. De eerste zijn gehit, nu de rest nog. Ik hield rekening met een wickje onder de 60k naar 59k maar die bleef uit voor als nog.Jedi_Pimp schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:43:
Als we 60900 weer niet als support kunnen houden en er onder gaan sluiten op de 2h, denk ik dat er een grote kans is om een (lage) 59k te gaan zien. Helemaal prima om voor maandag nog even liquiditeit op te zoeken in de regionen 57k - 59k, wat mij betreft mag het nog wel iets lager.
- Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
- Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.
Regels voor dit topic:
- Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
- Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
- Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.
En verder wat algemene regels
- Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!