[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 42 ... 100 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
100 years ago, Henry Ford proposed ‘energy currency’ to replace gold

In 1921, American industrialist Henry Ford proposed the creation of an “energy currency” that could form the basis of a new monetary system — offering striking similarities to the peer-to-peer electronic cash system outlined in Satoshi Nakamoto’s 2008 Bitcoin (BTC) whitepaper.
Afbeeldingslocatie: https://s3.cointelegraph.com/uploads/2021-09/fb488bad-ed85-488e-86fa-a189c8dfbca6.jpg

Geinig: https://cointelegraph.com...-currency-to-replace-gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik merk op dat ETH 2.0 staking rewards op Kraken niet toegevoegd worden aan de staking balans maar apart blijven staan. Weet iemand of deze rewards om de zoveel tijd toegevoegd worden aan de staking balans, of blijven de rewards apart staan tot ETH 2.0 uitkomt?

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Ter info:
Twee Amerikaanse staten nemen het Celcius' BTC Rente product op de korrel, voormalig CEO van Bitcoin Exchange gearresteerd in Polen
Bron, hele artikel: https://www.bitcoinkoers....nge-gearresteerd-in-polen

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
De Bitcoin bullmarket support band biedt vooralsnog inderdaad support (met een wick eronder):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ijd3tvEAjH7kV9Ao1m3PZjlyojI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XfJSfvdsPWDPJTufFw4ug64g.png?f=fotoalbum_large

Als die toch bezwijkt, dan is waarschijnlijk 41k next. Daarna moet de 39k het houden (met evt. een wick naar bijv. 37.5k). Komt de koers daar verder onder, dan kan het nog een flink stuk lager.

Ik lees hier en daar dat men de afgelopen dagen vers geld stort en bijkoopt, DCA'en is een erg goede manier om gemiddeld zo laag mogelijk in te kopen, maar persoonlijk zou ik er in deze fase wel mee oppassen. Ik begin pas een stuk lager weer met DCA'en, want als dit het was, dan wil je liever over bijv. 3-12 maanden weer beginnen met inkopen. Mocht je nu toch willen DCA'en, doe dit dan wel echt met geld dat je kunt missen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 03:23
Taro schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:23:
De Bitcoin bullmarket support band biedt vooralsnog inderdaad support (met een wick eronder):
[Afbeelding]

Als die toch bezwijkt, dan is waarschijnlijk 41k next. Daarna moet de 39k het houden (met evt. een wick naar bijv. 37.5k). Komt de koers daar verder onder, dan kan het nog een flink stuk lager.

Ik lees hier en daar dat men de afgelopen dagen vers geld stort en bijkoopt, DCA'en is een erg goede manier om gemiddeld zo laag mogelijk in te kopen, maar persoonlijk zou ik er in deze fase wel mee oppassen. Ik begin pas een stuk lager weer met DCA'en, want als dit het was, dan wil je liever over bijv. 3-12 maanden weer beginnen met inkopen. Mocht je nu toch willen DCA'en, doe dit dan wel echt met geld dat je kunt missen.
Noobvraagje; is TA hierop wel van toepassing? Gezien het verhaal met Evergrande en Tether bijvoorbeeld? Het voelt voor mij een beetje als een overreactie, net als de gehele financiele markt overigens. Mocht het onverhoopt gebeuren dat de Chinese overheid met een bail-out komt, dan vliegen we ook zo weer terug naar de 48k regionen?

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Xamsix Je kunt het ook omdraaien: Was dit ook gebeurd zonder de 2 onderwerpen die je benoemt? Mogelijk niet, maar, Bitcoin kwakkelde al, dergelijke rode candles zie je op soortgelijke momenten in het verleden ook. Zoals wel eerder benoemd kan dergelijk nieuws als een accelerator fungeren, maar ik vermoed niet dat de koers anders (veel) hoger had gestaan.

We zullen het nooit zeker weten :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:22

YES

Moderator General Chat
Xamsix schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:33:
[...]

Noobvraagje; is TA hierop wel van toepassing? Gezien het verhaal met Evergrande en Tether bijvoorbeeld? Het voelt voor mij een beetje als een overreactie, net als de gehele financiele markt overigens. Mocht het onverhoopt gebeuren dat de Chinese overheid met een bail-out komt, dan vliegen we ook zo weer terug naar de 48k regionen?
Puur gevoel en wellicht hoort mijn post wat betreft inhoud hier niet echt thuis, maar ik vind het qua timing niet prettig dat BTC nu weer zo'n tik krijgt. De tweede flinke dip deze maand na een periode waarbij het herstel van het dieptepunt in juli niet echt doorpakt. Kan wel een knauw voor het vertrouwen in een voortzetting van de bullrun betekenen en daarmee zou een volgende dip in combinatie met dat labiele vertrouwen wel eens precies hetgeen kunnen veroorzaken waar @Taro het over heeft.

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen: het vertrouwen lijkt momenteel zo fragiel dat er weinig voor nodig lijkt te zijn om Bitcoin (en daarmee crypto) weer een stuk naar beneden te duwen.

[ Voor 9% gewijzigd door YES op 20-09-2021 21:49 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Xamsix schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:33:
[...]

TA in de puurste zin van het woord, dus kijkende naar (historische) prijsactie, S/R levels, MA's en andere indicatoren zoals RSI: nee. Maar wat @Taro zegt, het is al tijden een vrij gespannen markt. Alle asset classes momenteel, behalve sommige commodities. Zie ook mijn vorige post in dit topic. Er is maar weinig nodig om BTC/crypto een zetje richting het diepe te geven. Maar: ik beschouw dat (zeker als macro-econoom van huis uit) als een exogene schok en derhalve meen ik dat je dit niet met TA had kunnen "voorspellen".

TA gaat overigens nooit om voorspellen, het gaat om "als a, dan b". En als "a" uitspeelt, acteer je dus om "b" te doen omdat je daar een plan voor hebt gemaakt. Ik houd nog steeds vast aan mijn short term plaatje dat ik eerder in het SC topic heb gepost. De 21w EMA (blauwe lijn) noemde ik toen als offensief instapmoment, de rode box als defensief. Ik ben zelf al in LINK ingestapt dus ik laat het vannacht voor wat het is. Morgenochtendvroeg het FD lezen en een gevoel krijgen bij hoe financiële markten tegen het Evergrande verhaal aankijken. Als de rust is wedergekeerd en we komen in een nieuwe range (43k tot ca. de groene lijn rond 46.5k) ga ik verder naar BTC kijken.

edit: dit betekent dus niet dat het uitgesloten is dat we vannacht nog gaan wicken richting 38k, zelf vind ik dat geen ultiem teken van zwakte - als de weekly maar een beetje overeind blijft straks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sENWF72myfg_5m5JYCsVZ2_KZvc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tkA9l0TsVfCcQWt7UWWjGL28.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Jedi_Pimp op 20-09-2021 22:12 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Taro schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:23:

Ik begin pas een stuk lager weer met DCA'en, want als dit het was, dan wil je liever over bijv. 3-12 maanden weer beginnen met inkopen. Mocht je nu toch willen DCA'en, doe dit dan wel echt met geld dat je kunt missen.
Ik volg je niet helemaal. Want als dit het was, dan wil je toch juist nu wél beginnen met DCA'en? Stel dat de koers over een maand of 3 weer flink gaat stijgen, dan is het tussen nu en december toch juist een goed moment om te DCA'en?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
sOid schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:43:
[...]

Ik volg je niet helemaal. Want als dit het was, dan wil je toch juist nu wél beginnen met DCA'en? Stel dat de koers over een maand of 3 weer flink gaat stijgen, dan is het tussen nu en december toch juist een goed moment om te DCA'en?
"als dit het was" is in zijn stukje bedoelt als "als dit de bullrun was" (.. en we hierna keihard de afgrond in duiken). Althans, dat denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-07 15:23
sOid schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:43:
[...]

Als dit de bullrun was gaan we waarschijnlijk nog wel een aantal maanden tot een jaar naar beneden, zo ging dat voorheen in ieder geval. Een jaar na de top is vaak wel een veilig punt om weer eens te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:48

almightyarjen

When does the hurting stop?

Sluw schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:12:
[...]

Als dit de bullrun was gaan we waarschijnlijk nog wel een aantal maanden tot een jaar naar beneden, zo ging dat voorheen in ieder geval. Een jaar na de top is vaak wel een veilig punt om weer eens te starten.
Rond de halving ligt de waarde van BTC volgens mij altijd vrij laag, historisch gezien was dit altijd een goed moment om in te stappen. Ik hoop echter dat de macro economische invloeden nog even een paar maanden op de achtergrond blijven zodat BTC nog ff een run omhoog kan maken :Y

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
YES schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:47:
[...]

"als dit het was" is in zijn stukje bedoelt als "als dit de bullrun was" (.. en we hierna keihard de afgrond in duiken). Althans, dat denk ik.
Aaaaah juist. Ik las het precies andersom: als dit de correctie was ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
sOid schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 17:22:
[...]

Aaaaah juist. Ik las het precies andersom: als dit de correctie was ;)
Nee, ik bedoelde inderdaad het einde van de bullrun/market, niet een lokale correctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:16
* D_Jeff checkt pf

-10% in 1 week tijd. BTC naar 35K EUR ( ~41k USD) -- wtf.
Aangezien 52K de vorige top van deze cycle was, gaat ~ 26/27k USD heel veel pijn doen

@Taro Denk je dat de huidige koers een tussenfase heeft/is ? Of dat de huidige gebeurtenissen voldoende kunnen zijn om de koers richting de halfing te laten pletteren?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@D_Jeff Ik heb niets toe te voegen aan de eerdere afbeeldingen met blauwe lijntjes :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/opFSd9zrYMGS_xRtigdCWqMC0ps=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s8f4W7WO2flUVkXLue6Uegvt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
D_Jeff schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:59:
* D_Jeff checkt pf

-10% in 1 week tijd. BTC naar 35K EUR ( ~41k USD) -- wtf.
Aangezien 52K de vorige top van deze cycle was, gaat ~ 26/27k USD heel veel pijn doen

@Taro Denk je dat de huidige koers een tussenfase heeft/is ? Of dat de huidige gebeurtenissen voldoende kunnen zijn om de koers richting de halfing te laten pletteren?
Een paar wedervragen.

Waarom is -10% 'wtf'? Heb je het geld nodig? Wat is je beleggingshorizon, ben je een trader, een hodler?

En waarom denk je dat anderen weten of dit een tussenfase is? Wat denk je zelf, welke indicatoren heb je gebruikt?

Ik wil niet belerend klinken of iets voor je invullen, maar als je 'bang' bent voor 27k, suggereer je dat je in positie blijft zitten tot en met dat level. Waarom geen stop loss?

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beug
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 05-07 22:02
Taro schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:22:
@D_Jeff Ik heb niets toe te voegen aan de eerdere afbeeldingen met blauwe lijntjes :)
[Afbeelding]
Dat blauw lijntje kan er wel eens boenk opzitten Taro. Maar dan volgen we nog altijd een scenario van een aantal analisten. En die gaan er van uit dat de koers terug zal opveren eens we support vinden op bullmarket support band. Als ik het goed begrijp.

Btw, ik ga nergens van uit. Ik lees en kijk, en ik laat het gewoon op me afkomen. Interessant is het hoe dan ook.

Edit 2: Taro heb jij zelf een pro account op Tradingview? Of gebruik jij dat niet?

[ Voor 13% gewijzigd door Beug op 21-09-2021 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:16
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:26:
[...]

Een paar wedervragen.

Waarom is -10% 'wtf'? Heb je het geld nodig? Wat is je beleggingshorizon, ben je een trader, een hodler?

En waarom denk je dat anderen weten of dit een tussenfase is? Wat denk je zelf, welke indicatoren heb je gebruikt?

Ik wil niet belerend klinken of iets voor je invullen, maar als je 'bang' bent voor 27k, suggereer je dat je in positie blijft zitten tot en met dat level. Waarom geen stop loss?
Dat mag altijd.

1)Waarom is -10% 'wtf'? Heb je het geld nodig?
Nope. Het is echter alweer even geleden (voor Crypto begrippen) dat ik negatieve dubbele cijfers gezien heb.
Dat was even een "Owh - what the heck" momentje. Verder niets bijzonders.

Qua positie: beide.

2) Ik wil niet belerend klinken of iets voor je invullen, maar als je 'bang' bent voor 27k, suggereer je dat je in positie blijft zitten tot en met dat level. Waarom geen stop loss?

De huidige posities staan op verlies, dus hodlen is het makkelijkste in deze. Ik ben alleen nog niet zo ver om de mooie plaatjes goed te kunnen lezen (DYOR; i know) en lees daarom graag de "weersvoorspelling" van Taro. Onderdeel van het leerproces, zeg maar.

Stop losses vind ik gewoon zonde en al klettert de boel naar 27k (EUR en/of USD- boeit mij even niet): Jammer dan. Al spoelt de zooi volledig door het putje: Sh*t Happens, maar ik kan het leiden (Leuk is anders)

Waarom dan wel de vraag? Ik zit te kijken of ik mijn DCA momenten moet/zal aanpassen. Een aantal had ingesteld als "waarschuwingsniveau's" en zijn afgelopen week ook 'gehit'. Op de Bounce heb ik daar nog mooi een paar % van kunnen meepakken.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
D_Jeff schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:45:
[...]

Dat mag altijd.

1)Waarom is -10% 'wtf'? Heb je het geld nodig?
Nope. Het is echter alweer even geleden (voor Crypto begrippen) dat ik negatieve dubbele cijfers gezien heb.
Dat was even een "Owh - what the heck" momentje. Verder niets bijzonders.

Qua positie: beide.

2) Ik wil niet belerend klinken of iets voor je invullen, maar als je 'bang' bent voor 27k, suggereer je dat je in positie blijft zitten tot en met dat level. Waarom geen stop loss?

De huidige posities staan op verlies, dus hodlen is het makkelijkste in deze. Ik ben alleen nog niet zo ver om de mooie plaatjes goed te kunnen lezen (DYOR; i know) en lees daarom graag de "weersvoorspelling" van Taro. Onderdeel van het leerproces, zeg maar.

Stop losses vind ik gewoon zonde en al klettert de boel naar 27k (EUR en/of USD- boeit mij even niet): Jammer dan. Al spoelt de zooi volledig door het putje: Sh*t Happens, maar ik kan het leiden (Leuk is anders)

Waarom dan wel de vraag? Ik zit te kijken of ik mijn DCA momenten moet/zal aanpassen. Een aantal had ingesteld als "waarschuwingsniveau's" en zijn afgelopen week ook 'gehit'. Op de Bounce heb ik daar nog mooi een paar % van kunnen meepakken.
d:)b

Ik geloof zelf niet echt in zowel hodler als trader zijn, althans niet met dezelfde account. Ik heb bijvoorbeeld zelf een aantal long term holds in m'n MetaMask die ik niet aanraak no matter what, én een tradepot op Binance. Los hiervan heb ik nog een launchpad waarmee ik beleg in presales van meer risicovolle, kleinere projecten, dit laat ik even buiten beschouwing.

De long term holds laat ik dus met rust en daar voel ik dan ook geen enkele pijn als die -50% doen binnen een week. Mijn tradepot wel, daarvan is immers het doel om door succesvolle trades een hogere fiat waarde te krijgen along the way. Dus als jij je zorgen maakt om 27k terwijl je zowel trader als hodler bent, ben je dan niet beide praktijken tegelijkertijd aan het doen? :)

Je zou natuurlijk ook dynamisch kunnen DCA'en en winst kunnen nemen op bepaalde levels - bijvoorbeeld 50k vorige week had zo'n level kunnen zijn. Zo voorkom je dat je eindeloos in-DCA'd en in een almaar dalende markt tegen een onbegrensde inkoophoeveelheid aanloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Beug schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:28:
[...]
Edit 2: Taro heb jij zelf een pro account op Tradingview? Of gebruik jij dat niet?
Ja, heb het Pro abonnement. Anders kan je ook niet alle indicatoren in die afbeelding hierboven tegelijk aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beug
Taro schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 21:10:
[...]

Ja, heb het Pro abonnement. Anders kan je ook niet alle indicatoren in die afbeelding hierboven tegelijk aanzetten.
Wil het traden toch gaan leren. Merk dat ik op mijn honger blijf zitten met het gewone hodl verhaal. Zal wel een lange weg worden, maar je moet ergens beginnen. Nog lang niet aan een account op TV toe. Nog verder inlezen voor ik aan mijn eerste echte trade begin. Zeker als ik lees dat 90% rekt gaat, en het gemakkelijk 2 jaar kan duren vooraleer je ook maar iets in de vingers hebt. De motivatie is er om een poging te ondernemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Beug Je kunt ook prima met 10 USD starten, gaat het vaker goed dan fout, dan schaal je verder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beug
Taro schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 22:30:
@Beug Je kunt ook prima met 10 USD starten, gaat het vaker goed dan fout, dan schaal je verder op.
Jep, thx, dat is het plan. Klein beginnen. Ik ben eerder voorzichtig en berekend, bereid om geduldig te zijn. Ik houd jullie wel op de hoogte. Ik vraag mij wel af of het überhaupt zinvol is om op Bitvavo te blijven. Om te starten. Of direct naar een andere exchange om te traden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Beug schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 22:48:
[...]

Jep, thx, dat is het plan. Klein beginnen. Ik ben eerder voorzichtig en berekend, bereid om geduldig te zijn. Ik houd jullie wel op de hoogte, ik vraag mij wel af of het überhaupt zinvol is om op Bitvavo te blijven. Om te starten. Of direct naar een andere exchange om te traden?
Ik was 4 jaar geleden toen ik begon ook erg voorzichtig. Nog wel steeds berekenend.

Wil je actief gaan traden, dan zeker niet op Bitvavo, maar bijv. op Binance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beug
Taro schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 22:49:
[...]

Ik was 4 jaar geleden toen ik begon ook erg voorzichtig. Nog wel steeds berekenend.

Wil je actief gaan traden, dan zeker niet op Bitvavo, maar bijv. op Binance.
Oke bedankt voor de tip. Ook niet starten op Bitvavo? Meteen naar Binance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Beug Dit onderwerp is al erg vaak langsgekomen in bijv. het SC topic. Als je actief gaat traden, dan is de fee die je per trade betaalt erg belangrijk en Binance heeft dat gewoon erg goed voor elkaar in tegenstelling tot bijv. Bitvavo. Helemaal met een mooi trading volume en door de fee's met BNB te betalen, dan krijg je nog extra korting ook. En als je via het BUSD pair handelt dan is het naar mijn weten nog steeds gratis, dus wat wil je nog meer.

Mocht je nog meer vragen hebben, zoek dan eerst even in het SC of Exchanges topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beug
Taro schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 22:57:
@Beug Dit onderwerp is al erg vaak langsgekomen in bijv. het SC topic. Als je actief gaat traden, dan is de fee die je per trade betaalt erg belangrijk en Binance heeft dat gewoon erg goed voor elkaar in tegenstelling tot bijv. Bitvavo. Helemaal met een mooi trading volume en door de fee's met BNB te betalen, dan krijg je nog extra korting ook. En als je via het BUSD pair handelt dan is het naar mijn weten nog steeds gratis, dus wat wil je nog meer.

Mocht je nog meer vragen hebben, zoek dan eerst even in het SC of Exchanges topic.
Top, doe ik.
Zal de NK nu verder vrijwaren van mijn vragen. Go on! 😉

• r0bb
  • Laatst online: 21:52
anti elppa schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:12:
[...]

lekker bullshit bericht. Copy paste plot eronder......gepruts. En Fib levels werken 2 kanten op. En ook maar kijken naar 1 indicator 8)7 Op dit moment is onchain data veel meer bullish dan bearish. Die drop van vorige week lijkt gestart te zijn door een OTC sell met een deel spot op exchanges met een ketting reactie door longs die geliquideerd werden.
De dump was amper te voorspellen aan de hand van on chain data.
De test daarna van de 20ma/21 ema (en dus support nu) is gewoon een aantal keer nodig in een bullrun. Die hebben we nu gehad. Wat dus erg positief is.
Lekker bullshit bericht maar het lijkt erop dat deze meneer er niet eens zoveel naast zit, in tegenstelling tot jullie onchain bullish berichten.

Mensen die objectief TA proberen te plotten afdoen als bullshit en gepruts komt altijd terug als een boemerang want dat soort uitspraken zijn gewoon heel kort door de bocht.

Daarnaast hoop ik natuurlijk ook zeker dat Q4 nog heel wat moois in petto heeft, Dave voorspelt dit ook:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ysbt0C-oMlmFbETFxP1wMCPt22w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aXE4bViOWmeZxvzVBJXn1ZdK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door r0bb op 22-09-2021 09:32 ]

Anoniem: 1420638

Alleen wat jullie vergeten te vertellen over Binance is dat je geen geld meer kan opnemen naar mijn weten en storten via Ideal, of is dat alweer verholpen? ik begreep ook dat de Nederlandse bank problemen zou hebben met Binance vanwege witwas praktijken etc? vandaar dat ik mijn fiat over hebt gezet naar Bitvavo. Ik pak dan ook minimaal 2.5% met daytraden vanwege de fee inderdaad maar het is te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bb
Mijn ING MasterCard wordt ook al niet meer geaccepteerd om te storten op Binance..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-07 10:42
r0bb schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:57:
Mijn ING MasterCard wordt ook al niet meer geaccepteerd om te storten op Binance..
Nou, dan zijn inmiddels zo ongeveer alle opties dus niet meer mogelijk... Gewoon wegblijven bij Binance.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josvaesen
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-03 12:53
Ik heb een vriendin die elke maand wil DCA'en zonder er naar om te kijken. Is bitvavo dan een goede optie?

argh, alweer verkeerde topic

[ Voor 13% gewijzigd door josvaesen op 22-09-2021 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:17

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

josvaesen schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:09:
Ik heb een vriendin die elke maand wil DCA'en zonder er naar om te kijken. Is bitvavo dan een goede optie?

argh, alweer verkeerde topic
Hardware wallet (of software) kan ook als het voornamelijk hodl is. Dan kun je via Bitonic bijvoorbeeld kopen en overmaken naar je eigen wallet. Bitvavo kan, ik zit zelf nog naar Kraken te kijken maar weet niet goed hoe actief die nog is. Vroegah was het voornamelijk Kraken en/of Binance.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BootjeVaren
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 04-07 14:20
almightyarjen schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:29:
[...]

Rond de halving ligt de waarde van BTC volgens mij altijd vrij laag, historisch gezien was dit altijd een goed moment om in te stappen. Ik hoop echter dat de macro economische invloeden nog even een paar maanden op de achtergrond blijven zodat BTC nog ff een run omhoog kan maken :Y
Incorrect. 1 tot 2 jaar voor de halving was de prijs historisch gezien het laagst in alle voorgaande cycles. Deze lijkt mij wel anders dan alle voorgaande dus dit hoeft ditmaal zeker niet zo te zijn. Kan je mooi zien op onderstaand plaatje adhv het S2F model.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_cOpEtYKVuwAIeHRvtBcI6GaQm0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AHTKCsAyMQQkX852SJsLXKWV.png?f=fotoalbum_large

EDIT: Ik zie nu pas dat je zei laag ipv laagst. Maar blijft natuurlijk een interessant plaatje.
Volgende halving is voorzien medio 2024 dus medio 2022 zou dan een perfect moment zijn om te dca'en. Als dit de bull natuurlijk was en we geen run meer maken eind dit jaar.

[ Voor 11% gewijzigd door BootjeVaren op 22-09-2021 09:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

BootjeVaren schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:17:
[...]

Incorrect. 1 tot 2 jaar voor de halving was de prijs historisch gezien het laagst in alle voorgaande cycles. Deze lijkt mij wel anders dan alle voorgaande dus dit hoeft ditmaal zeker niet zo te zijn. Kan je mooi zien op onderstaand plaatje adhv het S2F model.

[Afbeelding]

EDIT: Ik zie nu pas dat je zei laag ipv laagst. Maar blijft natuurlijk een interessant plaatje.
Volgende halving is voorzien medio 2024 dus medio 2022 zou dan een perfect moment zijn om te dca'en. Als dit de bull natuurlijk was en we geen run meer maken eind dit jaar.
Je hebt gelijk, maar als ik naar mezelf kijk wanneer ik zou instappen, dan is de halving historisch gezien een vrij goed moment om in te kopen, risico dat het eerst naar beneden gaat is klein en wordt altijd gevolgd door een bull run. Anyway, als er in het laatste kwartaal nu geen bull run meer komt, dan verandert er wel e.e.a. en kunnen we minder vertrouwen op het S2F model, voor zover je dat kan. Het is een mooi plaatje, maar kan behoorlijk op basis van hopium gemaakt zijn.

• BootjeVaren
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 04-07 14:20
almightyarjen schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:25:
[...]

Je hebt gelijk, maar als ik naar mezelf kijk wanneer ik zou instappen, dan is de halving historisch gezien een vrij goed moment om in te kopen, risico dat het eerst naar beneden gaat is klein en wordt altijd gevolgd door een bull run. Anyway, als er in het laatste kwartaal nu geen bull run meer komt, dan verandert er wel e.e.a. en kunnen we minder vertrouwen op het S2F model, voor zover je dat kan. Het is een mooi plaatje, maar kan behoorlijk op basis van hopium gemaakt zijn.
De oranje lijn is het S2F model. De 'regenbooglijn' is gewoon het actuele koersverloop adhv dagen tot de volgende halving. Het is ook vooral daar dat ik op doel. Daar zie je ook dat de blauwe kleur altijd het dieptepunt van de cycle is en dat is ruim genomen 200 tot 600 dagen voor de volgende halving. Denk gewoon even S2F weg want doet eigenlijk niks ter zake. En eens dat het S2F met veel hopium is opgemaakt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Twee interessante levels op LINK/USDT, mits deze succesvol geretest worden. Absoluut geen financieel advies aangezien met deze volatiliteit alts traden erg risicovol is, dus altijd je risico voorafgaand bepalen door middel van een strakke stop loss :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gx9tgyyiZRe9aRZ7yhhOmiVysMg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5XEOv6YWvqGNDr5ciN0l4BfO.png?f=fotoalbum_large

Europese beurzen lijken vrij mild te reageren op Evergrande, zelfde geldt voor de S&P en Nasdaq futures die wat herstel laten zien. Later vandaag komt de FOMC (onderdeel van de FED) samen om te spreken over tapering, rentes en dergelijke. Ook daar lijken de markten vooralsnog nog niet heel erg van onder de indruk te zijn, maar een onverwachte toespraak kan natuurlijk voor nieuwe volatiliteit zorgen. Als het allemaal meevalt, zou er ook een relief rally kunnen komen op de cryptomarkt. Leuk moment voor een long :)

[ Voor 30% gewijzigd door Jedi_Pimp op 22-09-2021 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Vind dit altijd lastige levels, zo'n 10% boven de 2 dips rond de 40K van de afgelopen dagen. Ga ik nu toch weer verder instappen of wacht ik tot een derde test van de 38/39/40K.

No trading zone?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
BTC100K2021 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 17:46:
Vind dit altijd lastige levels, zo'n 10% boven de 2 dips rond de 40K van de afgelopen dagen. Ga ik nu toch weer verder instappen of wacht ik tot een derde test van de 38/39/40K.

No trading zone?
Ja, wat mij betreft een no trading zone. Een punt om snel fomo te krijgen, maar binnen 5 minuten na het instappen begint de koers weer te dalen om nogmaals de bodem te testen. Gewoon even afwachten en aankijken OF als je laag bent ingestapt snel weer je rendement te pakken, niet te lang blijven zitten, want de kans dat het zonder nog een paar testen vanaf hier alleen weer up gaat acht ik nagenoeg nihil.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Nog een inkijkje in de manier hoe ik entries voor daytrades of ~2-uurs scalps probeer te bepalen. Zie hieronder een voorbeeld eerder vandaag van BNB/USDT, welke interessante prijsactie liet zien.

Eerst bepaal ik S/R (support/resistance) levels op basis van historische prijsactie. Hiervoor kijk ik naar hogere tijdsframes (3d, 1d en 8h) en teken ik horizontale lijnen op interessante niveaus, i.e. levels die óf duidelijke support óf duidelijke resistance representeren. Vervolgens schakel ik over naar lagere tijdsframes (4h, 2h en 1h) en finetune deze levels verder. Dan bepaal ik een entry, een S/L (stop loss) en een TP (take profit) niveau. Het stop loss niveau is afhankelijk van het risico dat je wilt lopen. Het TP niveau is net als de entry gebaseerd op historische prijsactie en zet ik op een level waar ik weerstand verwacht, i.e. waar de koers niet zomaar doorheen knalt.

Dus, hieronder: instappen op een succesvolle test van het ingetekende S/R level (entry is de eerste rode lijn op 355.6), in dit geval de confirmation candle boven de groene pijl. Een S/L bepalen en die zetten ónder dit niveau (of erboven in geval van short). Een TP bepalen, in dit geval 376.8 (gele lijn). Je entry is dus nooit market en/of gebaseerd op het chasen van candles, maar altijd het gevolg van een 'als, dan' redenering. In dit geval: áls 355.6 succesvol wordt ge(her)test, dán stap ik in om op of nabij de gele lijn winst te nemen.

Hopelijk heeft iemand hier iets aan. Disclaimer: geen financieel advies, ik ben een beginnende trader die probeert patronen te herkennen om succesvoller day- en vooral swingtrades te kunnen plaatsen. Hoor graag van mensen die tips hebben of commentaar op dit voorbeeld :)

Afbeeldingslocatie: https://s3.tradingview.com/snapshots/1/1xcNp3fa.png

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-07 19:43
Jedi_Pimp schreef op woensdag 22 september 2021 @ 20:15:
Nog een inkijkje in de manier hoe ik entries voor daytrades of ~2-uurs scalps probeer te bepalen. Zie hieronder een voorbeeld eerder vandaag van BNB/USDT, welke interessante prijsactie liet zien.

Eerst bepaal ik S/R (support/resistance) levels op basis van historische prijsactie. Hiervoor kijk ik naar hogere tijdsframes (3d, 1d en 8h) en teken ik horizontale lijnen op interessante niveaus, i.e. levels die óf duidelijke support óf duidelijke resistance representeren. Vervolgens schakel ik over naar lagere tijdsframes (4h, 2h en 1h) en finetune deze levels verder. Dan bepaal ik een entry, een S/L (stop loss) en een TP (take profit) niveau. Het stop loss niveau is afhankelijk van het risico dat je wilt lopen. Het TP niveau is net als de entry gebaseerd op historische prijsactie en zet ik op een level waar ik weerstand verwacht, i.e. waar de koers niet zomaar doorheen knalt.

Dus, hieronder: instappen op een succesvolle test van het ingetekende S/R level (entry is de eerste rode lijn op 355.6), in dit geval de confirmation candle boven de groene pijl. Een S/L bepalen en die zetten ónder dit niveau (of erboven in geval van short). Een TP bepalen, in dit geval 376.8 (gele lijn). Je entry is dus nooit market en/of gebaseerd op het chasen van candles, maar altijd het gevolg van een 'als, dan' redenering. In dit geval: áls 355.6 succesvol wordt ge(her)test, dán stap ik in om op of nabij de gele lijn winst te nemen.

Hopelijk heeft iemand hier iets aan. Disclaimer: geen financieel advies, ik ben een beginnende trader die probeert patronen te herkennen om succesvoller day- en vooral swingtrades te kunnen plaatsen. Hoor graag van mensen die tips hebben of commentaar op dit voorbeeld :)

[Afbeelding]
Niet zozeer een tip of commentaar op deze prima “how to”, maar wel een vraag. Hoe bepaal je je S/L en T/P? Is dat altijd 1-2% ofzo?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
YaYo86 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 21:38:
[...]

Niet zozeer een tip of commentaar op deze prima “how to”, maar wel een vraag. Hoe bepaal je je S/L en T/P? Is dat altijd 1-2% ofzo?
Nope, dat is echt afhankelijk van je eigen voorkeur en van je risico-aversie. Wel moet er een bepaald idee achter zitten dat beide levels met elkaar verbindt. Wat ik hiermee bedoel: je risico (downside als je uitgestopt wordt) moet in een gezonde verhouding staan tot je potentiële upside. Dit noemt men de RRR oftewel de risk reward ratio. Deze is idealiter >2 en houdt in dat je potentiële upside 2* zo hoog moet zijn als je risico bij uitstoppen. Voorbeeld:

Stel je hebt een trading account met een waarde van $1000. Je gaat een daytrade in en wilt maximaal 10$ risico lopen, oftewel 1% van je account. Idealiter heb je een T/P level gevonden waarbij je 20$ of meer winst zou kunnen nemen. Maar: dit niveau moet er dus wel liggen. Oftewel, het is dus niet aan te raden om lukraak een trade te enteren waarbij je een S/L zet op 1% van je accountwaarde zonder dat je weet waar je T/P niveaus realistischerwijze liggen. Daarnaast zorg je meestal dat je meerdere T/P niveaus hebt: je neemt nooit 100% winst in één keer, je laat meestal altijd een beetje achter om te kunnen profiteren van meer upside. Dit geldt ook voor je entry niveaus: altijd meerdere limits zetten die in de buurt zitten van je ideale level. Als je op 0.01$ je entry mist, dan baal je natuurlijk ontzettend.

Dus, in het geval van de BNB/USDT trade: je entry is 355.6 en laten we zeggen dat je van plan bent 100% winst te nemen op 376.8 (zou ik dus niet doen). Dat is een winst van 6%. Laten we zeggen dat je je vrij comfortabel voelt bij dit niveau en RRR wilt van 3. Dan zet je dus je S/L op 2%, oftewel op 348.8.

Check: 21.2 / 6.8 = 3.1 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06:44
r0bb schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:53:
[...]

Lekker bullshit bericht maar het lijkt erop dat deze meneer er niet eens zoveel naast zit, in tegenstelling tot jullie onchain bullish berichten.

Mensen die objectief TA proberen te plotten afdoen als bullshit en gepruts komt altijd terug als een boemerang want dat soort uitspraken zijn gewoon heel kort door de bocht.

Daarnaast hoop ik natuurlijk ook zeker dat Q4 nog heel wat moois in petto heeft, Dave voorspelt dit ook:
[Afbeelding]
Als je mij een beetje kent weet je dat ik juist heel veel TA doe. En ik ben de laatste die TA als bullshit bestempeld. Ging mij om dat twitter bericht van 1 of andere kansloze joetuber. 0 onderbouwing gewoon het word rood of zwart. Zo lust ik er ook nog wel 10.
en ik heb ook geen idee waar je ziet dat hij een beetje gelijk heeft....imo voor nog geen procent. Wat we nu gezien hebben is een test van de 20ma/21ema (wat gewoon brood nodig was) heeft niets met fib levels te maken
je weet trouwens dat die plaat die jij hier post over de goudprijs gaat?

[ Voor 11% gewijzigd door anti elppa op 23-09-2021 07:39 ]

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Jedi_Pimp schreef op woensdag 22 september 2021 @ 20:15:
Hoor graag van mensen die tips hebben
Ga de heren van Doopiecash volgen

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bb
anti elppa schreef op donderdag 23 september 2021 @ 06:49:
[...]

Als je mij een beetje kent weet je dat ik juist heel veel TA doe. En ik ben de laatste die TA als bullshit bestempeld. Ging mij om dat twitter bericht van 1 of andere kansloze joetuber. 0 onderbouwing gewoon het word rood of zwart. Zo lust ik er ook nog wel 10.
en ik heb ook geen idee waar je ziet dat hij een beetje gelijk heeft....imo voor nog geen procent. Wat we nu gezien hebben is een test van de 20ma/21ema (wat gewoon brood nodig was) heeft niets met fib levels te maken
je weet trouwens dat die plaat die jij hier post over de goudprijs gaat?
Geen idee wat je daar bedoeld ik had geen joetuber in mijn bericht staan. Ik weet dat je goeie dingen post vandaar dat ik hier even op moest reageren.

Ja ik weet dat het de goudprijs betreft in de plaat, hij stelt dat het wellicht een positieve voorbode is voor crypto komende maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
r0bb schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:08:
[...]

Geen idee wat je daar bedoeld ik had geen joetuber in mijn bericht staan. Ik weet dat je goeie dingen post vandaar dat ik hier even op moest reageren.

Ja ik weet dat het de goudprijs betreft in de plaat, hij stelt dat het wellicht een positieve voorbode is voor crypto komende maanden.
oh dacht dat die dave ook joetuber was.

Imo is goud tot op heden anticyclish geweest tov BTC. Maar aan de andere kant, het zou wel beide een hedge tegen het huidige financiële systeem kunnen zijn. Dus wie weet.
Ik vind het prima aangezien ik ook in goud zit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-06 12:24
Jedi_Pimp schreef op woensdag 22 september 2021 @ 22:00:
[...]

Nope, dat is echt afhankelijk van je eigen voorkeur en van je risico-aversie. Wel moet er een bepaald idee achter zitten dat beide levels met elkaar verbindt. Wat ik hiermee bedoel: je risico (downside als je uitgestopt wordt) moet in een gezonde verhouding staan tot je potentiële upside. Dit noemt men de RRR oftewel de risk reward ratio. Deze is idealiter >2 en houdt in dat je potentiële upside 2* zo hoog moet zijn als je risico bij uitstoppen. Voorbeeld:

Stel je hebt een trading account met een waarde van $1000. Je gaat een daytrade in en wilt maximaal 10$ risico lopen, oftewel 1% van je account. Idealiter heb je een T/P level gevonden waarbij je 20$ of meer winst zou kunnen nemen. Maar: dit niveau moet er dus wel liggen. Oftewel, het is dus niet aan te raden om lukraak een trade te enteren waarbij je een S/L zet op 1% van je accountwaarde zonder dat je weet waar je T/P niveaus realistischerwijze liggen. Daarnaast zorg je meestal dat je meerdere T/P niveaus hebt: je neemt nooit 100% winst in één keer, je laat meestal altijd een beetje achter om te kunnen profiteren van meer upside. Dit geldt ook voor je entry niveaus: altijd meerdere limits zetten die in de buurt zitten van je ideale level. Als je op 0.01$ je entry mist, dan baal je natuurlijk ontzettend.

Dus, in het geval van de BNB/USDT trade: je entry is 355.6 en laten we zeggen dat je van plan bent 100% winst te nemen op 376.8 (zou ik dus niet doen). Dat is een winst van 6%. Laten we zeggen dat je je vrij comfortabel voelt bij dit niveau en RRR wilt van 3. Dan zet je dus je S/L op 2%, oftewel op 348.8.

Check: 21.2 / 6.8 = 3.1 :)
Kleine toevoeging op dit verhaal, tradingview en tradingview modus in Binance hebben de mogelijkheid om de functie "Long position". Die tool berekent voor jou de RRR aan de hand van de ingestelde targets.

Zelf probeer ik de SL vaak onder een vorige low te plaatsen. Wordt het percentage van een stop groter dan 10% dan laat ik de trade vaak links liggen. Zie hier een lopende setup van mij op Algo/BTC. TP2 is geselecteerd omdat je anders weinig van de trade ziet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2e2PoSefsueHEMmTcGmc9-bKBGc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u68oW9vschytx65bXqFFH2ly.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorXS
JPMorgan: Institutional Investors Are Piling Into Ethereum, Leaving Bitcoin
Given the importance of real uses in determining store of value, ether has high chance of overtaking bitcoin as the dominant digital store of value. The Ethereum ecosystem supports smart contracts and provides developers a way to create new applications on its platform. Most decentralized finance (DeFi) applications are being built on the Ethereum network, and most non-fungible tokens (NFTs) issued today are purchased using ether. The greater number of transactions in ether versus bitcoin reflects this dominance. As cryptocurrency use in DeFi and NFTs becomes more widespread, ether will build its own first-mover advantage in applied crypto technology.
Linkje voor de liefhebbers: https://www.zerohedge.com...-ethereum-leaving-bitcoin

• Jedi_Pimp
RaptorXS schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:06:

[...]

Linkje voor de liefhebbers: https://www.zerohedge.com...-ethereum-leaving-bitcoin
Voor mij wel wat bewijs dat men zich niet al te veel zorgen maakt over de infrastructure bill en de sectie over PoS validators als brokers zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RaptorXS
Jedi_Pimp schreef op donderdag 23 september 2021 @ 23:38:
[...]

Voor mij wel wat bewijs dat men zich niet al te veel zorgen maakt over de infrastructure bill en de sectie over PoS validators als brokers zien.
Afbeeldingslocatie: https://assets.zerohedge.com/s3fs-public/styles/inline_image_mobile/public/inline-images/0_qLbGurL4MyxauhRJ_.jpg?itok=-sO-R4Bd ;)

Ter aanvulling, ik verwacht misschien dit jaar nog wel een goedgekeurde BTC ETF in de USA en dan kunnen we zomaar echt m000000nen! ;)

[ Voor 13% gewijzigd door RaptorXS op 24-09-2021 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
RaptorXS schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:06:

[...]

Mwah, de basis voor de conclusies zijn vrij mager wat mij betreft. Ze vergelijken met name metrics waarin BTC inherent minder scoort (maar die ook niet het doel van BTC zijn).

BTC is en blijft de nummer 1 store of value momenteel, ETH zou zoals ze zelf zeggen het meest dominante platform kunnen worden voor stalling en verificatie van informatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Ik merk dat Terra (LUNA) vrij hot is momenteel. Zelf ben ik gisteren ingestapt op een gemiddelde prijs van 31.3 - iets met captain hindsight, had gisteren geen energie meer om te posten ;) . Bovendien is LUNA een goede kandidaat voor een langere termijn swing trade in verband met de aanstaande update.

Terra is een financieel ecosysteem waarin de Terra stablecoins UST, KRW en SDT centraal staan. LUNA is de onderliggende utility token en wordt onder andere gebruikt voor het minten van UST: om één UST te minten zal een 1$ equivalent deel LUNA geburned moeten worden. Op Terra zijn allerlei protocols gebouwd waardoor Terra nu #4 is in termen van Total Value Locked (TVL), achter Ethereum, Solana en Binance. Eind volgende week komt er een grote upgrade aan, Colombus-5. De verwachting is dat er meer en meer projecten op het Terra ecosysteem een protocol c.q. blockchain gaan bouwen, ook door de incentive program van ca. 150mio USD die developers in staat stelt rewards te claimen.

Goed, technisch ziet er het interessant uit wat mij betreft, vooral voor mensen die een langere termijn swingtrade positie zoeken. Zelf ben ik niet geïnteresseerd om te staken om of weken te wachten, maar ik denk dat er ook voor een korte(re) termijn swingtrade potentie in zit. Steunniveaus zijn aangegeven met oranje lijnen, TP levels met lichtgroen, maar als je geïnteresseerd bent in een termijn van 1+ week dan zou ik persoonlijk altijd wat laten zitten voor het geval we in price discovery gaan.

Prognose: ik hoor veel mensen zeggen dat Terra een zelfde soort market cap als Polkadot en Solana zou moeten hebben. Daar wil ik me niet aan wagen, maar ik denk dat de lange termijn upside er zeker is gezien onder andere de upgrade. Hier nog een recente Coin Bureau video over Terra.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MCKOsl10eRucAMgbhTbdund4PFY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9fNszQmzARKGUh9uUyzPAspE.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Jedi_Pimp op 24-09-2021 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:56
Laatste keer dat de weekly MA25 de ma50 naar beneden doorkruiste gingen we naar een echt dieptepunt. De lijnen zoeken elkaar weer op zeker als we deze week onder de weekly MA25 sluiten. Prognose ? Ik ben bearish vooral ook met de timing van de China fud.

Echter als lichtpuntje , kruisen we hem weer omhoog na korte tijd dan zien we mogelijk weer een nieuwe ATH zoals recent geschiedenis ook liet zien.

[ Voor 22% gewijzigd door Palindrome op 24-09-2021 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Palindrome schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:46:
Laatste keer dat de weekly MA25 de ma50 naar beneden doorkruiste gingen we naar een echt dieptepunt. De lijnen zoeken elkaar weer op zeker als we deze week onder de weekly MA25 sluiten. Prognose ? Ik ben bearish vooral ook met de timing van de China fud.

Echter als lichtpuntje , kruisen we hem weer omhoog na korte tijd dan zien we mogelijk weer een nieuwe ATH zoals recent geschiedenis ook liet zien.
Ik zou niet te veel blind staren op golden crosses, death crosses en dergelijke. Het zijn indicatoren die iets zeggen over het verleden en bijna nooit komt er na een golden cross meteen een pump noch komt er meteen een dump na een death cross. Dat gezegd hebbende, we zitten nu een paar dagen na de echte golden cross en op de weekly kleurt de MACD weer groen. China FUD helpt niet voor het weekend (altijd wat rare prijsactie door laag volume) maar zegt niets over de middellange tot lange termijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-07 16:44
My two cents, ik denk dat China goed nieuws is voor de bullrun. De vrije val is best beperkt en waarschijnlijk grotendeels te wijten aan overijverige bots en stoplosses. Dat dergelijk nieuws ons niet onder de ma25 brengt geeft mij (persoonlijk) het gevoel dat we nog niet klaar zijn met de groei.

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:56
Jedi_Pimp schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 17:35:
[...]

Ik zou niet te veel blind staren op golden crosses, death crosses en dergelijke. Het zijn indicatoren die iets zeggen over het verleden en bijna nooit komt er na een golden cross meteen een pump noch komt er meteen een dump na een death cross. Dat gezegd hebbende, we zitten nu een paar dagen na de echte golden cross en op de weekly kleurt de MACD weer groen. China FUD helpt niet voor het weekend (altijd wat rare prijsactie door laag volume) maar zegt niets over de middellange tot lange termijn.
Dat zie ik toch anders, voornamelijk als je de weekly 50 erbij pakt die tot nu toe als bodem lijn heeft gefungeerd. Nu is de oscillatie kleiner en zie je dus de ma25 er naar toe kruipen. Bouncen kan ook natuurlijk, maar als ie er onder duikt ben ik bearish.

Voor nu zitten we nog erop/onder de weekly 25 en daar vlak boven de ma7 die niet doorbroken is.

Verder zou je ook nog een h&s kunnen tekenen .

@Taro nog een leuk inzicht ?, jij bent vaak echt op MA's aan het traden, tenminste op korte tijdframes.

[ Voor 27% gewijzigd door Palindrome op 25-09-2021 00:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
De Cardano summit is in volle gang

Cardano en Dish <— Nasdaq bedrijf

En ook een samenwerking tussen Cardano en Chainlink

• eldeegee
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-02 15:24
DeeSung schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 19:48:
De Cardano summit is in volle gang

Cardano en Dish <— Nasdaq bedrijf

En ook een samenwerking tussen Cardano en Chainlink
Had er meer van verwacht. M'n ADA optijd eruit gegooid...

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Update van de blauwe lijntjes en hamers:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eYmFYZOxHDU_rNbVLer_ukKJzZs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zgrxQrXjOLFZbQLO8f8P7Zbw.png?f=fotoalbum_large

Als dit inderdaad zo doorzet, dan wordt 38-39k nog getest.

Edit: Hierbij ook het TradingView Idea: https://www.tradingview.c...0W-MA-support-on-200W-MA/.

[ Voor 14% gewijzigd door Taro op 26-09-2021 13:36 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Het is wellicht ook interessant om de 50w MA in de gaten te houden. In het verleden heeft deze MA als belangrijk steunniveau gefungeerd. Zoals hieronder te zien heeft het niet houden van dit niveau meestal gezorgd voor een aanhoudende neerwaartse periode. Zo ook heeft een succesvolle bounce gezorgd voor aanhoudende upside.

Je zou kunnen stellen dat de huidige "test", die in feite de tweede is binnen 3 maanden, het meeste lijkt op het scenario van begin 2020 en dat we nu dus onder de lijn zouden moeten duikelen (als de geschiedenis zich herhaalt). Alleen is er vorig jaar natuurlijk sprake geweest van een black swan event in de vorm van careuna. De volgende weekly close zal de 50wMA ~38700 zijn.

Het blijft dubieus speculeren, maar wellicht weer een interessante extra indicator om mee te nemen :)

Afbeeldingslocatie: https://s3.tradingview.com/snapshots/w/wvEFrEkC.png

[ Voor 6% gewijzigd door Jedi_Pimp op 26-09-2021 17:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rsj
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 22:35

Rsj

Wat ik zelf intressant vind (lees traden met "hold" pot met als doel meer btc), is het eth/btc pair. Hieronder de weekly...duidelijk een bull flag/ascending triangel..dus een mogelijke breakout naar boven (dus meer sats voor eth). Als je iets verder uitzoomt dan zie je een cup and handle, maar tijdframe is iets te lang (normaal moet dit binnen 1 jaar gedaan zijn, liefs korter, en volume is zou moeten afnemen vanaf de bodem). Maar is zeker bullish. Mogelijk op korte termijn (daily) gaat eth/btc iets omlaag (0.06-0.065 maar hoef niet). Het leuke van eth/btc is dat dit in het verleden een delay heeft met de btc ath...intressant levels om te traden zijn 0.077, 0.083, 0.085, 0.1 en 0.11. Zelf denk ik dat als het goed uitwerkt het nog wat hoger kan zijn (>0.12...is langere tijdsframe). En dan in de bull weer omzetten naar eth of eth kopen vanuit fiat. Btw..laat vooral weten als je het anders ziet...ik ben nog niet te oud om te leren...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h29_GLstzgqxboVqgrpWiFNKKdo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ue0sksjJ1vbpkEaNfQ5qdbwf.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AZUlJecLvkfLAyyaXXp1maiS-bY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sCX6bRZXkleu0Fo5J0Mn3gtm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Jedi_Pimp schreef op zondag 26 september 2021 @ 17:43:
Het is wellicht ook interessant om de 50w MA in de gaten te houden.
Eens, die maakt ook onderdeel uit van de chart hierboven, zie ook de Tradingview titel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik ben nog lange na niet zo ervaren als jullie, maar waar ik nog steeds moeite mee heb, zijn de vele verschillende ma lijnen.
Er zijn er zo veel, dat men bijna altijd achteraf een lijn kan kiezen waarop hij afgeketst is.

Mij is nog steeds niet duidelijk hoe je op zo veel verschillende lijnen kan anticiperen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@streamnl Het belangrijkste is dat een MA matched met het timeframe waar je op kijkt en daarnaast in het verleden ook relevant is geweest. Een MA (Moving average) is een gemiddelde van de afgelopen X candles en het betreft dus een lagging indicator, die niets anders doet dan een gemiddelde aangeven, niets meer niets minder.

Ik kijk op de korte timeframes (3/5 minute & 4H) naar:
  1. MA7
  2. MA25
  3. MA99
Op de langere timeframes (1D/3D/1W/1M) naar:
  1. 7D
  2. 25D
  3. 99D
  4. 200D
  5. 21W EMA ipv MA
  6. 50W
  7. 200W
En inderdaad, je kunt altijd wel een lijntje vinden omdat je in het ergste geval een 123,333D MA introduceert om maar iets te vinden :) Maar het gaat om de lijnen die er regelmatig en in eerdere situaties ook toe deden, alleen daar kan je op anticiperen. En dan zijn voor mij over de jaren heen de 200D, 50W en 200W relevant voor de langere termijn keuzes (bull vs bear) en de 7, 25 en 99 om op te traden.

En het gaat niet om achteraf kijken of (on)gelijk hebben, het gaat om het bepalen van goede in- & uitstapmomenten. Het geeft je enig houvast in plaats van ergens willekeurig een buy of sell order te plaatsen. Dat betekent niet dat je in 100% van de gevallen goed zit, maar, in mijn geval wel in meer dan 50% van de gevallen en daarmee is het beter dan op zwart of rood gokken. Soms zul je te vroeg instappen en soms te laat of te vroeg verkopen, maar het helpt daarnaast ook met een moment te bepalen om je verlies te nemen, om of alsnog met een market order in te stappen als je een bounce op een MA ziet.

Dus ja, achteraf kan je veel lijntjes trekken, het gaat erom dat je kijkt naar volgende mogelijke punten en daar op anticipeert. En als je verkeerd kiest, kan je bepalen of je durft te blijven zitten tot het volgende mogelijke punt, of dat dat verschil te groot is en je dus beter snel je verlies kunt nemen en het op het volgende niveau opnieuw gaat proberen. Het gaat om kansberekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Even wat info:
Amerika besluit deze week over nieuwe cryptowet

Eerder liet Pelosi nog weten het stemmen over het wetsvoorstel niet te openen totdat ze zeker zou weten dat het stuk erdoor komt.
Dat lijkt nu dus het geval te zijn op 30 september aanstaande.
Artikel: https://bitcoinmagazine.n...eek-over-nieuwe-cryptowet

En: https://www.crypto-inside...tste-stemronde-deze-week/

[ Voor 17% gewijzigd door RaptorXS op 27-09-2021 22:26 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
BTC op de 1h toont een duidelijke bearish divergence. De DXY heeft de afgelopen dagen gerallied en staat op het punt de high van eind augustus te testen. Hopelijk zal dit niet doorzetten, want we kennen allemaal de correlatie tussen de $ en BTC. Verder is de BTC dominance na een paar groene dagen aan het kwakkelen, om de een of andere reden weet BTC niet door te stoten. Wellicht is daar nóg meer daling voor nodig (als BTC daalt, dalen alts relatief harder).

Op de 4h ziet het er spannend uit. Lower highs en higher lows, maar de druk is duidelijk naar beneden. Willen we op korte termijn bullish blijven, zal ~44600 toch echt geflipt moeten worden als support. Als we weer gaan lopen aanklooien, is de rode box zeker realistisch. Note: ik ben op de middellange termijn nog steeds bullish en zou ~38k alleen maar gezond vinden, daar ligt volgens mij enorm veel liquiditeit en koopdruk.

Afbeeldingslocatie: https://s3.tradingview.com/snapshots/v/VGqIjRcG.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:00:
BTC op de 1h toont een duidelijke bearish divergence. De DXY heeft de afgelopen dagen gerallied en staat op het punt de high van eind augustus te testen. Hopelijk zal dit niet doorzetten, want we kennen allemaal de correlatie tussen de $ en BTC. Verder is de BTC dominance na een paar groene dagen aan het kwakkelen, om de een of andere reden weet BTC niet door te stoten. Wellicht is daar nóg meer daling voor nodig (als BTC daalt, dalen alts relatief harder).

Op de 4h ziet het er spannend uit. Lower highs en higher lows, maar de druk is duidelijk naar beneden. Willen we op korte termijn bullish blijven, zal ~44600 toch echt geflipt moeten worden als support. Als we weer gaan lopen aanklooien, is de rode box zeker realistisch. Note: ik ben op de middellange termijn nog steeds bullish en zou ~38k alleen maar gezond vinden, daar ligt volgens mij enorm veel liquiditeit en koopdruk.

[Afbeelding]
Ik schreef het gisteren al, hij lijkt er echt op dat we de 38k nog een keer moeten opzoeken. Dat btc dominance zakt in deze range blijf ik bizar vinden. Nu in alts stappen 8)7 een groter risico nemen is er bijna niet imo

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
38k komt overeen met de 50W MA minus een gezonde wick, dus dat verwacht ik inderdaad ook wel. Daarna mogelijk een tijdje rond die lijn hobbelen die dan nog langzaam wat doorstijgt ivm vertraagd effect. En dan is het of support geworden, dus stijgt de koers, of bezwijkt de 50W MA en gaan nieuwe lows worden opgezocht.

Laat ook helder zijn dat ik niet wil dat de 50W MA bezwijkt (In het SC topic hoor ik dat nog weleens), ik hoop dat het support wordt en er dit jaar nog een nieuwe ATH wordt neergezet. Als echter de trend uit het verleden wederom zo uitpakt, dan is de kans groot dat de 50W MA (en dus de 38k) het nog wel kort uithouden, maar uiteindelijk onvoldoende koopkracht bieden en het op termijn zullen begeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Taro schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 18:36:
38k komt overeen met de 50W MA minus een gezonde wick, dus dat verwacht ik inderdaad ook wel. Daarna mogelijk een tijdje rond die lijn hobbelen die dan nog langzaam wat doorstijgt ivm vertraagd effect. En dan is het of support geworden, dus stijgt de koers, of bezwijkt de 50W MA en gaan nieuwe lows worden opgezocht.

Laat ook helder zijn dat ik niet wil dat de 50W MA bezwijkt (In het SC topic hoor ik dat nog weleens), ik hoop dat het support wordt en er dit jaar nog een nieuwe ATH wordt neergezet. Als echter de trend uit het verleden wederom zo uitpakt, dan is de kans groot dat de 50W MA (en dus de 38k) het nog wel kort uithouden, maar uiteindelijk onvoldoende koopkracht bieden en het op termijn zullen begeven.
grappig idd dat jij kijkt van uit de 50w ma en ik zie gewoon een prior low op dat level wat ik in de gaten houd of er geen nieuwe low gemaakt gaat worden. 1 ding weet je dan iig wel, vanuit meerdere hoeken is die 38 zone dus belangrijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@anti elppa Nadeel van kijken naar prior lows is dat, stel, als de prijs destijds is beïnvloed door de hoogte van de 50W MA, en die 50W MA nu een stuk lager of hoger ligt, dat die prior low of mogelijk niet opnieuw wordt geraakt, of, de koers er zelfs onder komt. En aan de andere kant zal ook die eerdere low voor veel traders een punt zijn om op te focussen los van waardoor die eerdere low destijds tot dat bepaalde punt is gekomen. Dus grote kans dat beide in de overweging mee worden genomen en een rol gaan spelen, zie als voorbeeld jouw vs mijn methode :)

Daarnaast heb je altijd te maken met wicks omdat niet iedereen hier rekening mee houdt, dus achteraf is ook weer lastig exact te bepalen of 1 van beide of beide dus een nieuwe barrière zijn gaan vormen.

Prior highs hou ik sowieso altijd rekening mee, helemaal als de relevante MA's er allemaal onder liggen. Prior lows hou ik nagenoeg geen rekening mee, maar zijn waarschijnlijk net zo relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Taro schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:00:
@anti elppa Nadeel van kijken naar prior lows is dat, stel, als de prijs destijds is beïnvloed door de hoogte van de 50W MA, en die 50W MA nu een stuk lager of hoger ligt, dat die prior low of mogelijk niet opnieuw wordt geraakt, of, de koers er zelfs onder komt. En aan de andere kant zal ook die eerdere low voor veel traders een punt zijn om op te focussen los van waardoor die eerdere low destijds tot dat bepaalde punt is gekomen. Dus grote kans dat beide in de overweging mee worden genomen en een rol gaan spelen, zie als voorbeeld jouw vs mijn methode :)

Daarnaast heb je altijd te maken met wicks omdat niet iedereen hier rekening mee houdt, dus achteraf is ook weer lastig exact te bepalen of 1 van beide of beide dus een nieuwe barrière zijn gaan vormen.

Prior highs hou ik sowieso altijd rekening mee, helemaal als de relevante MA's er allemaal onder liggen. Prior lows hou ik nagenoeg geen rekening mee, maar zijn waarschijnlijk net zo relevant.
ja eens. Ik trade er uberhaubt niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beug
Bekijken jullie die 38k zone dan als een nieuw instapmoment of absoluut niet?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Beug schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:07:
Ik zou er zeker op durven te traden, maar na de eerste de beste forse bounce van een paar k zou ik dan weer verkopen. Dus zeker niet als instapmoment zien richting de nieuwe ATH. Dat kan het prima worden, maar dan koop ik liever weer wat hoger in dan te vroeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 18:03
Taro schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:00:

Misschien een hele domme vraag hoor, maar heeft het dan totaal geen invloed dat er nu zoveel grote spelers als bijvoorbeeld Michael Saylor zijn die zoveel Bitcoins van de exchanges hebben gehaald? Wat nou als al die grote whales niet verkopen? En de dips worden nog steeds massaal gekocht. Ik zou het gewoon niet begrijpen dat we nu de bear in zouden gaan of al zitten.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@zwembroek Die kans is uiteraard aanwezig en die factor speelt zeker mee. Maar, ze hebben aan de ene kant geholpen de prijs omhoog te stuwen, ze helpen nu niet mee om te voorkomen dat de prijs nog verder daalt. Die is immers al 23k gedaald sinds de ATH en dat heeft die outflow vooralsnog ook niet kunnen voorkomen. Anderen verkopen dus wel, waaronder mogelijk heel veel mensen die veel lager hebben ingekocht dan bijv. Saylor.

Zo lang er traders zijn, shorten ook geld oplevert en niet iedereen hold zal er altijd een marktcycle zijn. Maar de bodem komt wel steeds hoger te liggen, dus uiteindelijk speelt deze factor zeker mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
Beug schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:07:
Absoluut. En dan niet zoals taro voor short term maar tot een nieuwe top.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:35
De hoofdzakelijke redenen van de huidige "baisse" sinds de drop van 52k wordt veroorzaakt door
1) China FUD
2) Achteruitgang en tegenslagen bij de aandelenbeurzen

Als je alleen al kijkt naar de koers van BTC vs de S&P500 dan zie je de correlatie daarin wel.
Daarentegen worden de crypto-dips enorm snel opgekocht. Alle metrics die beschikbaar zijn tonen aan dat we nog steeds een record laag niveau aan coins op de exchanges hebben en dat whales gretig aan het toeslaan zijn.

Ik moet altijd een beetje grijnzen als ik hier de term "instapmoment" tegen kom. Ik heb ooit crypto gekocht en blijf continu bijkopen. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om mijn holdings te verkopen.
Bovendien is verkopen volgens de wetten hier (in NZ) een belastingplichtige transactie daarom is het voor mij voordeliger om crypto vast te houden en niet te verkopen :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xavorius
  • Laatst online: 06-07 04:43
Even naar hier NK topic.
RaptorXS schreef op woensdag 29 september 2021 @ 01:40:
[...]
Best wel een grappig bericht maar ach, er zijn zoveel probelemen ,de lavastroom op La Palma heeft de zee bereikt, met gigantische giftige rookwolken, wie gaat daat wat aan doen dan..... :z

Oja, bron: https://www.volkskrant.nl...umpte-computers~b2d6a0af/
Weer van De Vries. Met niet al teveel enthousiasme gaf hij bij Cryptocast #182 halfwat toe dat zijn cijfers niet klopten mbt energieverbruik waar de hele wereld al eerder zo op losging. Zal hier ook wel mee zijn, ik vertrouw hem niet, hij is ontransparant mbt z'n stellingen en data. En werkt bovendien bij de DNB.
‘Het systeem functioneert door deelnemers te dwingen elektriciteit en hardware te verspillen.’ Computers worden gemiddeld om de één jaar en vier maanden vervangen.
Hij kon ook zeggen: het systeem stimuleert hardware ontwikkeling, chip en halfgeleiderindustrie. Hebben we met zn allen weer profijt van in andere apparatuur op termijn. Woordkeuzes... En bovendien kan een miner er mee stoppen, die keuze heb je gewoon. Meen te hebben begrepen dat ook niet alle miners uit China meer terug zijn gaan minen. Het vindt vanzelf een nieuwe balans.

Gisteren toevallig ergens gelezen (ben site kwijt, lees teveel af en toe) dat men schatte dat ASIC apparatuur meerdere jaren meeging, dacht te hebben onthouden 4-6jr. Het was in elk geval veel meer dan de 1,5 jr die hij noemt.

• Xavorius
Toevallig vandaag gelezen mbt kwijtschelding schulden Italie door ECB. Is wel ouder artikel, maar gaat ff mbt wat erin staat. Er werd het volgende geschreven:
Door te lang vast te houden aan het steunprogramma treden er volgens critici steeds meer ongunstige effecten op, zoals negatieve rente en 'zombificatie' van de economie. Door de lage rente blijven bedrijven overeind die eigenlijk niet meer levensvatbaar zijn, wat de economische groei belemmert.
Ik zou van De Vries wel data willen zien wat wereldwijd hiervan de uitstoot en e-waste is. Alle bedrijven die niet meer levensvatbaar zijn en velen waarschijnlijk ook draaiend op fossiele energie. Is vast ijdele hoop.

[ Voor 14% gewijzigd door Xavorius op 29-09-2021 04:31 ]

• Xavorius
Ander beetje opmerkelijk artikel dat ik nog las is dat miners in Wyoming belastingvoordeel krijgen voor het minen op afvalgas / flare gas. https://bitcoinmagazine.n...deel-bij-gebruik-afvalgas
Blijkbaar zijn ze daar wel erg blij met de gevestigde miners. Ongebruikelijke vorm van subsidie.

[ Voor 5% gewijzigd door Xavorius op 29-09-2021 02:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorXS
Grijns:
Onderzoek bitcoin afval bevat cruciale fouten

Begin deze week publiceerde onderzoeker Alex de Vries een onderzoek over de elektronische afval van het bitcoin minen. De ronkende kop was dat elke bitcoin transactie evenveel afval veroorzaakt als 2 kleine iPhones. Michiel Brunet de Rochebrune, accountmanager private trading bij BTC Direct, ging op onderzoek uit en wat blijkt? Hij is het totaal niet eens met de getrokken conclusie.

Alex de Vries is werkzaam bij De Nederlandsche Bank, maar voerde dit onderzoek uit op eigen titel en voor eigen verantwoordelijkheid.
Hele artikel: https://nieuws.btcdirect.eu/dnbvs-brunet/

[ Voor 67% gewijzigd door RaptorXS op 30-09-2021 00:34 ]

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:26

knakworst

Get more sats!

-

[ Voor 99% gewijzigd door knakworst op 30-09-2021 07:04 ]

• almightyarjen

almightyarjen

Taro schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:14:
[...]

Ik zou er zeker op durven te traden, maar na de eerste de beste forse bounce van een paar k zou ik dan weer verkopen. Dus zeker niet als instapmoment zien richting de nieuwe ATH. Dat kan het prima worden, maar dan koop ik liever weer wat hoger in dan te vroeg.
Wat zou voor jou een niveau zijn om weer in te stappen voor een potentieel ritje naar ATH? Kijk je dan voornamelijk naar prior tops als support zoals ca. 44.6k of 48.6k?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-07 20:40
Draai je het om, de accountmanager bij BTC direct, is het er niet mee eens...dyor

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:35
De fed gaat toch een en ander onderzoeken op het gebied van de digitale dollar. In hoeverre denken jullie dat adoptie en regelgeving een flinke boost kunnen zijn voor het hele crypto en blockchain gebeuren ? Grote bedrijven experimenteren er al volop mee. Als er straks een mooi raamwerk staat waaraan men moet voldoen kan dat mijns inziens alleen maar de boel in stroomversnelling brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06-07 10:59
CornermanNL schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:24:
In hoeverre denken jullie dat adoptie en regelgeving een flinke boost kunnen zijn voor het hele crypto en blockchain gebeuren?
Ik denk niet dat adoptie en regelgeving, die komen met een digitale dollar, een flinke boost zouden zijn voor crypto (zoals wij dat nu kennen) en blockchain.

Voor blockchain zijn er al een boel use cases. Een digitale dollar zou m.i. het verschil niet (moeten) maken.
Ik denk ook dat met een digitale dollar een boel regelgeving komt die het traden met andere digitale assets sterk ontmoedigt. Want een centrale bank wil niet dat jij je geld steekt in een shitcoin casino, dat bovendien minder transparant is (voor de overheid) dan haar eigen oplossing.

Maktub

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:35
MrMrq schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:59:
[...]

Ik denk niet dat adoptie en regelgeving, die komen met een digitale dollar, een flinke boost zouden zijn voor crypto (zoals wij dat nu kennen) en blockchain.

Voor blockchain zijn er al een boel use cases. Een digitale dollar zou m.i. het verschil niet (moeten) maken.
Ik denk ook dat met een digitale dollar een boel regelgeving komt die het traden met andere digitale assets sterk ontmoedigt. Want een centrale bank wil niet dat jij je geld steekt in een shitcoin casino, dat bovendien minder transparant is (voor de overheid) dan haar eigen oplossing.
Zou goed kunnen , dat regelgeving de nagel aan de doodskist wordt. Wellicht aan de andere kant, dan kunnen de banken wel volle kracht vooruit en die lobby lijkt mij bij het maken van regelgeving ook weer niet te onderschatten. Als er ergens geld te verdienen is dan zorgt de Wall Street lobby er wel voor dat de regels zo ruim mogelijk blijven. En dat er geld te verdienen is , is wel bewezen inmiddels. Uiteindelijk moet die digitale dollar toch ergens een verankering krijgen, anders is het weer niets anders dan wat er nu al is.

En dat weten we inmiddels, dat is vrij waardeloos als systeem in deze moderne tijden. Of wellicht moet ik zeggen bijzondere tijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaptorXS
SEC-voorzitter positief over bitcoin futures ETF

SEC voorzitter Gary Gensler heeft in een toespraak nog maar eens benadrukt dat de financiële toezichthouder achter de komst van een op futures gebaseerde bitcoin ETF staat.

Het lijkt er dan ook op dat het niet lang meer duurt voordat de eerste Amerikaanse bitcoin ETF gelanceerd wordt.
Dit liet Gensler weten tijdens The Future of Asset Management North America conferentie.

Al moest hij daar wel meteen de kanttekening bij plaatsen dat hij in dit geval niet sprak voor de SEC en dat dit vooral zijn eigen visie op de zaak is.
Bron: https://bitcoinmagazine.n...-over-bitcoin-futures-etf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorXS
En een berichtje voor de lijntjes en grafiekjes believers:
Bitcoin analyse: uitbraak in oktober in zicht
Inhoud: https://nieuws.btcdirect.eu/uitbraak-driehoek-ta/

[ Voor 3% gewijzigd door RaptorXS op 30-09-2021 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavorius
Had dat artikel ook al gelezen. Dit is de belangrijkste zin lijkt mij: "Al moest hij daar wel meteen de kanttekening bij plaatsen dat hij in dit geval niet sprak voor de SEC en dat dit vooral zijn eigen visie op de zaak is." Nadat ik die zin las kan je het hele artikel met een flinke pot zout nemen. Leuk voor de hopium, verder niets.

Niet heel verrassend een nieuwsbericht van 1 dag later. De goedkeuringen zijn opnieuw uitgesteld tot eind 2021: Bitcoin Magazine: SEC stelt besluit vier Bitcoin ETF's uit tot eind dit jaar

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-07 10:48
Gezien het besluit om Futures te verbieden binnen Binance, zal dit verwacht ik ook voor andere exchanges gaan gebeuren in de toekomst (FTX, Bybit, Phemex etc.).

Ik zat te denken: Nu onze Nederlandse wetgeving het online gokken heeft gelegaliseerd voor 10 aanbieders, zal dit in enige vorm positief zijn voor de toekomst van Futures trading in Nederland?

Als je weet wat je doet, heeft leverage trading niks met gokken te maken natuurlijk, i know. En crypto zelf kun je hier niet mee vergelijken. Maar 99% van de ontwetenden ziet crypto wel als een soort kansspel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
StealthyPeanut schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 08:29:
Gezien het besluit om Futures te verbieden binnen Binance, zal dit verwacht ik ook voor andere exchanges gaan gebeuren in de toekomst (FTX, Bybit, Phemex etc.).

Ik zat te denken: Nu onze Nederlandse wetgeving het online gokken heeft gelegaliseerd voor 10 aanbieders, zal dit in enige vorm positief zijn voor de toekomst van Futures trading in Nederland?

Als je weet wat je doet, heeft leverage trading niks met gokken te maken natuurlijk, i know. En crypto zelf kun je hier niet mee vergelijken. Maar 99% van de ontwetenden ziet crypto wel als een soort kansspel.
futures zijn niet verboden in NL, binance heeft zijn zaakjes gewoon niet op orde richting de Nederlandse overheid. En daar werken ze nu aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
StealthyPeanut schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 08:29:
Juist wel. Als je het klinisch bekijkt delen futures een cruciaal kenmerk met gokken, namelijk dat je, je inleg in één klap kwijt kan raken. Ook als je weet wat je doet kan je bij een onverwachte gebeurtenis die voor jouw future niet goed uitpakt je complete inleg kwijt raken. Dat is met 'gewoon' investeren in Bitcoin of enkele van de gerenommeerde niet het geval. Als je daarin investeert kan je inleg minder waard worden, niet ineens weg zijn als bij roulette op het verkeerde kleurtje inzetten of bij futures op de verkeerde richting (long/short) inzetten.

Ik zou zelfs haast zeggen, met alle shitcoins en memecoins die er zijn, dat die 99% van de onwetenden niet eens zo heel gek denkt want met bepaalde coins is investeren ook dom gokwerk. Maar dat staat los van jouw punt over gokken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-07 10:48
YES schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 11:55:
[...]

Juist wel. Als je het klinisch bekijkt delen futures een cruciaal kenmerk met gokken, namelijk dat je, je inleg in één klap kwijt kan raken. Ook als je weet wat je doet kan je bij een onverwachte gebeurtenis die voor jouw future niet goed uitpakt je complete inleg kwijt raken. Dat is met 'gewoon' investeren in Bitcoin of enkele van de gerenommeerde niet het geval. Als je daarin investeert kan je inleg minder waard worden, niet ineens weg zijn als bij roulette op het verkeerde kleurtje inzetten of bij futures op de verkeerde richting (long/short) inzetten.
Mee eens!

Maar daar zijn gelukkig de juiste SL's voor :> . Dat bedoel ik met: als je weet wat je doet.
Ik zou zelfs haast zeggen, met alle shitcoins en memecoins die er zijn, dat die 99% van de onwetenden niet eens zo heel gek denkt want met bepaalde coins is investeren ook dom gokwerk. Maar dat staat los van jouw punt over gokken natuurlijk.
True that. Op lange termijn zijn alle coins gokwerk. Zelfs BTC.

Maar tijdens het daytraden pik ik zo 3 a 400% op een dag, zonder echt "riskante" trades te nemen (want ja, trades zijn altijd riskant).
anti elppa schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 09:02:
[...]

futures zijn niet verboden in NL, binance heeft zijn zaakjes gewoon niet op orde richting de Nederlandse overheid. En daar werken ze nu aan
OK! Ik wist dat Binance inderdaad z'n zaakjes echt niet op orde had, maar dacht dat Futures hierdoor ook in het kwaad daglicht kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsj
  • Laatst online: 02-06 22:35

Rsj

Vraagje...wat denken jullie...een inverse head en shoulder in de maak of...? Dus eerst 44-45 k$ testen voor we verder gaan. Zou erg bullish zijn. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UKo4rc7N_dCrAn4NmQIv_B4i56k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iBXXLpe98WLF8rjNCTZELmKR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:35
4H weergave laat een flinke bullflag zien met als doel 52000~52500

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VD4pGoNHuWuDTv9qAqpGkdZ7C04=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VD2km6TRrUMqAlGnyj9OM1kw.png?f=fotoalbum_large

We kregen de verwachte "weekly close dump" zojuist dus mijn gevoel zegt dat we weer omhoog gaan

PS: als we onder de "support box" rond de 47k komen stop dan al je long trades want dan gaat het fout

[ Voor 9% gewijzigd door ScuL op 04-10-2021 03:02 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:35
De toezichtkosten van DNB zijn iets hoger uitgevallen dan verwacht.
Waar onze Nederlandse cryptobedrijfjes waarschijnlijk rekenden op 34k kosten, blijkt dit nu zo'n 150k te gaan worden.

[Twitter: https://twitter.com/finhstamsterdam/status/1443538504311529473]
Ik vind dat nogal een bak geld en hoop dat alle Nederlandse crypto aanbieders voldoende marge hebben om dit te kunnen betalen....

FD is er wat dieper op ingedoken: https://fd.nl/financiele-...cryptosector-ldj1caBMEkbK
Voor kleine aanbieders is het te betalen bedrag tot 22% van de totale omzet staat hier.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-07 14:22
ScuL schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 02:58:
4H weergave laat een flinke bullflag zien met als doel 52000~52500

[Afbeelding]

We kregen de verwachte "weekly close dump" zojuist dus mijn gevoel zegt dat we weer omhoog gaan

PS: als we onder de "support box" rond de 47k komen stop dan al je long trades want dan gaat het fout
een bull flag wijst toch omlaag ipv omhoog?

Zero.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Pelox schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:50:
[...]

een bull flag wijst toch omlaag ipv omhoog?
Maakt niet uit. Het laatste grafiekje van Taro was ook op de kop *O*

UberLurker Departement #GG.

Pagina: 1 ... 42 ... 100 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!