Die zaten toch ook in Ada?RaptorXS schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 18:30:
Ter info, maar altijd interessant toch..
[Afbeelding]
Edit: dit is slowchat... Waar zit de "verwijder" knop?
[ Voor 8% gewijzigd door Bartje-bart op 26-08-2021 18:33 ]
Klopt. Het onderste fonds in het rijtje.Bartje-bart schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 18:31:
[...]
Die zaten toch ook in Ada?
Edit: dit is slowchat... Waar zit de "verwijder" knop?
Bron: https://www.crypto-inside...-koers-reageert-positief/Grayscale kwam vandaag met goed nieuws voor Cardano (ADA)! De cryptocurrency is namelijk opgenomen in het Grayscale Digital Large Cap Fund.
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
/f/image/bdtqTQupBBn8P2e574h8wKLP.png?f=fotoalbum_large)
Of erg bullish, of er komt nog een echte test. Ik gok op dat laatste, meestal met een wickje eronder, dus de range 45.350-45.950 kan een goed inkooppunt zijn als je op een bounce gokt.
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Thanx Taro! En idd, gokt. Als je omhoog gokt maakt het in mijn ogen niet uit of je inkoopt op 47 of 45.5. Blijft spannend en welke kant we opgaan weet niemand. Het beweegt wel alle kanten op, wat het ook wel leuk maakt!Taro schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 20:22:
De 200D MA is op 250 USD na geraakt:
[Afbeelding]
Of erg bullish, of er komt nog een echte test. Ik gok op dat laatste, meestal met een wickje eronder, dus de range 45.350-45.950 kan een goed inkooppunt zijn als je op een bounce gokt.
100K of de bearmarket in. We gaan het zien
Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.
A total of 42,500 option contracts worth roughly $2 billion are set to expire on Friday, according to data provided by Skew. The dominant crypto options exchange Deribit will settle the majority of open interest at 8:00 UTC.
Data since January show bitcoin tends to move toward the “max pain” point in the lead-up to an expiration and sees a solid directional move in days after settlement. In traditional market theory, that behavior results from option sellers, mostly institutions, manipulating the spot market to push prices closer to the strike price at which the highest number of open options contracts expire worthlessly, yielding maximum losses – or maximum pain – for option buyers and minimizing losses for the sellers.
History seems to be repeating itself, as the max pain point for Friday’s monthly expiration is $44,000, according to Deribit.
[ Voor 197% gewijzigd door RaptorXS op 27-08-2021 02:14 ]
Lees deze eens door, een vrij bekende en basic strategie en lijkt ook wel op jouw plan. Het artikel kan je leuke inzichten geven. Misschien een beetje lastig te volgen qua vaktaal voor een newbie maar daar moet je toch een x doorheen.geusie schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:58:
Dat iedereen,
Ik ben net nieuw in het crypto-wereldje, ik ben namelijk enkele dagen geleden begonnen met crypto, met een klein "speelbedragje" om te zien of het iets voor mij is. Maar ondertussen heb ik hier wel al enkele crypto topics gevolgd. (Nu, enkele dagen later blijkt dat ik net ben ingestapt op een piekje van BTC, maar ok ik geef het nog wat tijd)
Voor ik begon had ik volgende strategie bedacht:
Stel ik begin met een bedrag van 100€ en koop hier BTC mee.
Als de koers daalt tot een punt waarbij mijn BTC nog slechts 75€ waard is (-25%), dan koop ik 25€ aan BTC bij, zodat ik terug aan een waarde van 100€ zit.
Als de koers stijgt en mijn BTC's worden meer dan 150€ waard (+50%), dan verkoop ik 50€ aan BTC's, zodat ik weer op 100€ waarde kom.
En dit blijf ik steeds opnieuw doen.
Ik heb deze strategie eens toegepast op de koersdata van BTC van januari 2021 tot nu. En ook wat gespeeld met de parameters -25% en +50%. Gebaseerd op de historiek, lijkt dit wel een redelijk veilige strategie. Zelfs als ik ingestapt zou zijn net voor de grote daling in mei dit jaar, zou ik nu ongeveer break even zijn.
Ik wilde hier even toetsen of dit op basis van jullie ervaringen een goeie strategie is? Of zien jullie bepaalde valkuilen die ik niet zie?
(Als dit niet in dit topic hoort, laat maar weten. En ja, ik denk nog in euro's, blijkbaar typisch voor een noob)
Ik zou namelijk niet altijd helemaal op 100e willen uitkomen qua waarde, maar elke periode voor bv max 20e handelen. Is je waarde 60e, dan 20e erbij. Is je waarde 150e dan ook max 20e eraf. Afijn die grenzen moet je zelf stellen natuurlijk. Ga ook eens backtesten op een periode van 3 a 4 jaar, de koers van BTC van jan2021 tot nu is niet representatief voor een langere periode.
Ben benieuwd waar je op uitkomt qua strategie.
De tijd leert of het tij keert
Dat trust is toch echt al wel gigantisch groot.RaptorXS schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 18:30:
Ter info, maar altijd interessant toch..
[Afbeelding]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
- Taro
- Niet online
Bij het traden hanteer ik vaak het principe dat als een lijn 3x is aangeraakt, dat ik de betreffende cryptocurrency de 4e keer niet meer op die lijn koop, omdat de kans dat die er doorheen zakt dan groter wordt.
Eens dat het er bullish uit ziet, maar het momentum vlakt richting de bovenkant ook af en de kans op het omdraaien van zo'n trend wordt steeds groter naarmate de trend zich langer voortzet. Je kunt het dus ook als een goed punt zien om te verkopen, omdat de kans dat het hierna bearish wordt ook groot is.
Ik wil niemand de put in praten hoor, voor hetzelfde geld gaat dit nog lang door, maar juist als je een trend ziet die (al) bullish is (geweest) is de vraag of dat een teken is dat er nog meer bullish gebeuren achteraan komt of niet.
Een koers beweegt als een golf, ik zie dat huidige hoogste punt eerder als de top van golf, dan als een mooi schuin oplopend 45 graden channel dat zich 1 op 1 zo zal doorzetten.
[ Voor 11% gewijzigd door Taro op 28-08-2021 09:01 ]
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Thx. Mag ik vragen op welke tijd je dan kijk en welke lijn. Heb je dan over de ma200d of de 49k..3 keer tegenaan en een keer erboven. Ik zelf denk dat hij al 3 keer tegen de 49k aan zit te hikken, de channel omhoog lijkt hij uit te lopen en de rsi (daily) is aan het afnemen, vaak zie je bij dit patroon dat hij naar onder wegloopt...ik hoop dat hij snel de 49k breekt...maar...sorry voor de vele lijntjes...Taro schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 08:52:
[...]
Bij het traden hanteer ik vaak het principe dat als een lijn 3x is aangeraakt, dat ik de betreffende cryptocurrency de 4e keer niet meer op die lijn koop, omdat de kans dat die er doorheen zakt dan groter wordt.
Eens dat het er bullish uit ziet, maar het momentum vlakt richting de bovenkant ook af en de kans op het omdraaien van zo'n trend wordt steeds groter naarmate de trend zich langer voortzet. Je kunt het dus ook als een goed punt zien om te verkopen, omdat de kans dat het hierna bearish wordt ook groot is.
Ik wil niemand de put in praten hoor, voor hetzelfde geld gaat dit nog lang door, maar juist als je een trend ziet die (al) bullish is (geweest) is de vraag of dat een teken is dat er nog meer bullish gebeuren achteraan komt of niet.
Een koers beweegt als een golf, ik zie dat huidige hoogste punt eerder als de top van golf, dan als een mooi schuin oplopend 45 graden channel dat zich 1 op 1 zo zal doorzetten.
- Taro
- Niet online
In dit geval keek ik alleen naar de lijn in het bericht waarop ik reageerde.Rsj schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 13:53:
[...]
Mag ik vragen op welke tijd je dan kijk en welke lijn.
Verder is het alleen relevant voor de timeframes waarop je handelt. Als jij er voor maanden/jaren in zit, is wat er op de 3 minute chart gebeurt niet relevant, als een coin daarop de 4e keer door bijv. een MA7 dondert, dan heeft dat geen gevolgen voor de koers over 1-2 maanden, maar is wel relevant als je ieder uur een aantal trades maakt.
Als Bitcoin voor de 4e keer de 1D MA200 gaat testen op bijv. de 1D/3D/1W/1M, dan hecht ik daar veel waarde aan. Maar op de 3 minute chart zou Bitcoin diezelfde lijn prima 100x kunnen testen voordat ik daar waarde aan hecht op de langere termijn. Is ook geen exacte wetenschap, maar voor de 1D MA200 is >1D relevant, bijv. de 4H niet.
:fill(white):strip_exif()/f/image/dhsfrLOw0FEqKlXkpEPWucyv.png?f=user_large)
De reden waarom we op 50k afvlakken is punt 1 psychologisch en punt 2 het feit dat het de entree is naar de ATH-regionen. Als we 50k krachtig doorbreken dan is 60k niet ver weg.
De ontwikkeling naar verdere pieken binnen deze bullmarkt moet organisch groeien en we zijn onlangs al 20k gestegen. Daarom heb ik geen haast om 50k te doorbreken. Waarschijnlijk blijft de prijs een paar keer hameren tegen de gele lijn alvorens we verder kunnen. En dat is ook niet zo erg.
Tevens is er een gigantisch W-patroon op de weekly aan het ontstaan waarvan 50k de neckline is. Ik hoef waarschijnlijk niet uit te leggen wat dat betekend
De MACD is ook bullish aan het flippen na een hele diepe rode curve van het 28k dal.
Target van dit patroon is overigens 72k.
[ Voor 6% gewijzigd door ScuL op 29-08-2021 01:53 ]
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Via welke kanalen hebben jullie jullie geschoold in TA? Gevoel is een slechte raadgever, dus ik wil echt totaal zicht hebben op de TA zodat dit mij kan helpen beslissingen te nemen. Alvast bedankt.
- Taro
- Niet online
- Taro
- Niet online
/f/image/SVhKmcMKpexSmDGVeAp6qdiv.png?f=fotoalbum_large)
Voor mij lijkt het huidige punt:
:fill(white):strip_exif()/f/image/Mu0pGPj8mXskYsaw72hehkBa.png?f=user_large)
Heel erg op dit punt richting de ATH:
/f/image/yZ1FfPGIuHjHBJNA5vZGO4u0.png?f=fotoalbum_large)
Steeds kleinere upswings, verlies van momentum en als je in de vorm van een "golf" naar de koersbewegingen kijkt, dan zit Bitcoin nu mogelijk op de top van die golf omdat je de koers ziet afronden/aftoppen.
Ik blijf het herhalen: Ik ben niet per se bearish, er zijn ook zeker bullish signalen. Maar wat mij betreft 60% kans op het eerder zien van 40k dan 64k.
Daar teer ik ook op. YouTube is handig, maar ik zie door de laser-eyes het bos niet meer voor een zakelijke stick to the facts uiteenzetting. Weet jij er nog een specifieke die jou echt op weg heeft geholpen voor de basis onder de knie te krijgen? Ik bekijk wel al veel technische analyse videos, maar die bespreken eerder EEN technische analyse, en niet DE technische analyse an sich. En vaak zijn die dan enkel en alleen gebaseerd op grootspraak en views verzamelen. Thx.Taro schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 11:20:
@Beug Deels YouTube, Google, hier en vooral veel zelf gaan proberen.
Die kansenverdeling lijkt mij fair. Ook het gegeven dat er veel meer BTC op de exchanges komen te staan kan wijzen op een sell-out. En dan zijn we vertrokken.Taro schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 11:30:
Een update van de niet zo populaire blauwe lijntjes chart:
[Afbeelding]
Voor mij lijkt het huidige punt:
[Afbeelding]
Heel erg op dit punt richting de ATH:
[Afbeelding]
Steeds kleinere upswings, verlies van momentum en als je in de vorm van een "golf" naar de koersbewegingen kijkt, dan zit Bitcoin nu mogelijk op de top van die golf omdat je de koers ziet afronden/aftoppen.
Ik blijf het herhalen: Ik ben niet per se bearish, er zijn ook zeker bullish signalen. Maar wat mij betreft 60% kans op het eerder zien van 40k dan 64k.
- Taro
- Niet online
Daar is natuurlijk niets mis meeTaro schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 11:52:
@Beug Iedereen heeft zijn eigen stijl ontwikkeld die voor hem/haar het beste werkt. Ik heb persoonlijk geen ultiem voorbeeld van iemand waarvan ik vind dat dat dé TA guru is, of een website of andere bron die boven de rest uitsteekt. Moet ook eerlijk zeggen dat ik er zelf nooit zo diep in ben gedoken, ik leer persoonlijk meer van iets doen met vallen en opstaan, dan vele uren studeren op de theorie.
Ik denk dat november, december, januari veelbelovend kunnen worden. Kunnen 🙂. Man, toch ongelofelijk die cryptowereld. Niemand weet waar dit heen gaat!
Noot voor mezelf, ik heb er echt nog geen breed genoeg zicht op om ook maar 1 voorspelling te doen 😅
[ Voor 4% gewijzigd door Beug op 29-08-2021 12:15 ]
- Taro
- Niet online
Beginnen zonder uitgebreid de theorie tot je te nemen betekent niet dat je je hart ipv hoofd inzet. Je doet echter wel eerder praktijkervaring op, die heel relevant is. Bij het traden moet je niet je hart of emoties volgen, maar zakelijk blijven, je richten op de feiten en je hoofd erbij houden.Beug schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 12:03:
[...]
Ik heb altijd de neiging om meer met hoofd te doen dan met hart.
Ik zie soms mensen langskomen die beginnen over onderliggende waarde, nieuws, theorie, beurszaken, etc. en dat over analyseren. Je kunt je bijv. 2 jaar lang verdiepen in van alles en nog wat, of een paar basisprincipes erbij pakken en gewoon beginnen.
Het is ook allemaal geen exacte wetenschap en overal kan je wel patronen of figuurtjes inzien die ergens uit een boekje komen, maar ik vraag mij af in hoeveel situaties die ook daadwerkelijk uitkomen. En daar komt je eigen stijl ontwikkelen weer om de hoek kijken. Als ik bijv. een bullflag zie op de 1D of 1W chart, dan herken ik hem wel en speel ik er op in, maar verder hou ik het lekker bij de basis, dat biedt denk ik ook de beste verhouding tussen tijdsinvestering en rendement.
The secret of getting ahead is getting started... (maar wel met enige basiskennis
PNTUSDT 4H chart
/f/image/NqP3vSffQZ3CuYfN0levDMdS.png?f=fotoalbum_large)
Het is een falling wedge, wat betekent dat hij zowel een outbreak naar boven als naar beneden kan hebben. Er zit alleen een goede support-lijn op 1$, een best wel grote support ook, deze lijn heb ik even doorgetrokken.
/f/image/shVSyx46ThTFYJ6GW33d9Ju5.png?f=fotoalbum_large)
Volgens het falling wedge principe zou hij dus vanaf die support-lijn weer terug moeten bouncen naar de 1,08-1,10$ om vervolgens weer te zakken.
Een leuke trade zou dan zijn om hem dus rond de 1,00$ te kopen en te verkopen rond 1,08-1,10$. Een leuke 10% gain.
Is deze TA een goede onderbouwing (voor zover het een onderbouwing kan zijn) of zie ik nu heel veel dingen over het hoofd? Waarschijnlijk het tweede, maar ben benieuwd waarom.
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Lijkt me te kloppen maar als BTC een weg inslaat, maakt de TA op deze munt niet veel uit.RazorMaron schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:19:
Nu we het toch over TA hebben, ik ben relatief nieuw met crypto en al helemaal met TA. Ik zit al een paar maanden in bepaalde coins en gewoon HODL'en en DCA'en. Maar ik ben van plan om zo nu en dan een chart te maken om TA een beetje onder de knie te krijgen, misschien dat er hier een paar leden zitten die al redelijk zijn met TA en bereid zijn om wat feedback te leveren? Dit is gewoon puur TA-gericht en een willekeurige coin, heb hem dan ook niet gekocht. Nu hebben jullie ook geen glazen bol, maar evt dat jullie een patroon oid opvallen die ik volkomen heb gemist?
PNTUSDT 4H chart
[Afbeelding]
Het is een falling wedge, wat betekent dat hij zowel een outbreak naar boven als naar beneden kan hebben. Er zit alleen een goede support-lijn op 1$, een best wel grote support ook, deze lijn heb ik even doorgetrokken.
[Afbeelding]
Volgens het falling wedge principe zou hij dus vanaf die support-lijn weer terug moeten bouncen naar de 1,08-1,10$ om vervolgens weer te zakken.
Een leuke trade zou dan zijn om hem dus rond de 1,00$ te kopen en te verkopen rond 1,08-1,10$. Een leuke 10% gain.
Is deze TA een goede onderbouwing (voor zover het een onderbouwing kan zijn) of zie ik nu heel veel dingen over het hoofd? Waarschijnlijk het tweede, maar ben benieuwd waarom.
Dus altijd ook TA van BTC er bij betrekken heb ik geleerd
https://www.investopedia.com/Beug schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:18:
Ik vraag het hier, omdat het in de SC snel ondergesneeuwd geraakt.
Via welke kanalen hebben jullie jullie geschoold in TA? Gevoel is een slechte raadgever, dus ik wil echt totaal zicht hebben op de TA zodat dit mij kan helpen beslissingen te nemen. Alvast bedankt.
En een cursus massapsychology
[ Voor 3% gewijzigd door Palindrome op 29-08-2021 19:35 ]
Het lijkt er misschien op alsof ik al jaren ervaring heb maar eigenlijk ben ik pas een jaar of 2 aan het inlezen in crypto. Voor mij persoonlijk was het een sneeuwbal effect, ik ben vrij leergierig en iedere keer als ik iets ontdekte had ik zoiets van "waarom is dat zo?". Als je blijft vragen en jezelf blijft uitdagen leer je spelenderwijs steeds meer.Beug schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:18:
In mijn optiek (net als wat Taro zegt) is er geen enkele *juiste* manier om TA te beoefenen, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Voor de ene persoon werkt de ene tactiek beter dan de andere. Sommige mensen berekenen een chart en spenderen daar 3 of 4 uur aan analyse aan. Daar heb ik persoonlijk geen trek in en ik neem liever aan ad-hoc aanpak. Maar dat betekent niet dat de ene of andere methode beter is, het is gewoon anders.Taro schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 11:52:
@Beug Iedereen heeft zijn eigen stijl ontwikkeld die voor hem/haar het beste werkt. Ik heb persoonlijk geen ultiem voorbeeld van iemand waarvan ik vind dat dat dé TA guru is, of een website of andere bron die boven de rest uitsteekt. Moet ook eerlijk zeggen dat ik er zelf nooit zo diep in ben gedoken, ik leer persoonlijk meer van iets doen met vallen en opstaan, dan vele uren studeren op de theorie.
Ik heb veel opgepikt via YouTube, maar met YouTube moet je soms oppassen en het met een korreltje zout nemen omdat sommige prominente figuren alles vrij dik overdrijven. De wat meer hectische kanalen zoals bijv. MMCrypto en The Moon geven wel degelijk goede signalen af maar met ietwat dramatische ondertoon waar je doorheen moet kijken. De informatie is vaak wel degelijk nuttig.
Daarnaast heb je hele goede analisten zoals bijv. Ben Cowen & Willy Woo die meer naar on-chain metrics kijken. Ben Cowen is een afgestudeerd nucleairfysicus en benadert de cryptomarkt van een heel erg wetenschappelijk perspectief.
Qua TA, als je de basispatronen kent (ascending/descending wedge, triangle, (inverse) head & shoulders, cup & handle, M (double top), W (double bottom), etc.) dan kom je een heel eind. Ook dingen begrijpen zoals RSI & MACD zijn handig en Moving Averages. Ik teken heel vaak historische support & resistance niveaus in kaarten omdat daar de prijs blijft hangen en ook de fibonacci charts komen vaak uit.
Mijn handelswijze is een stuk verbeterd sinds ik lid ben geworden van een Discord groep (* knip, zie topicwaarschuwing *). Ik heb nu een bijna 80% win-rate op mijn trades.
Je kunt even zoeken naar de Elliott Wave Theorie (EWT). De meeste koersen maken een aantal contactpunten aan de bovenkant en de onderkant van de driehoek. Daarmee kun je dan de vijfde golf (fifth wave extension) bepalen en dus ongeveer verwachten wanneer dit patroon uitbreekt.RazorMaron schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:19:
Maar ik ben van plan om zo nu en dan een chart te maken om TA een beetje onder de knie te krijgen, misschien dat er hier een paar leden zitten die al redelijk zijn met TA en bereid zijn om wat feedback te leveren?
Het is overigens goed om dat soort historische support/resistance levels in beschouwing te nemen en ook inderdaad de BTC koers en de BTC.D (bitcoin dominance). Als Bitcoin 10% zakt dan kan je PNT driehoek valide zijn maar val je nog steeds als een baksteen.
[ Voor 0% gewijzigd door .oisyn op 02-09-2021 11:44 ]
TA heb je in allerlei soorten en maten. Je hebt TA'ers die vooral naar moving averages kijken zoals Taro in dit topic doet. Je hebt mensen die louter kijken naar S/R (support/resistance) niveaus, dit zijn veelal de day- & swing traders. En je hebt ook de meer lange termijn, trend'voorspellers' die kijken naar fenomenen als Wyckoff patronen, Elliot waves, Pi cycle tops, er cetera.Beug schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 12:03:
[...]
Daar is natuurlijk niets mis meeIk heb altijd de neiging om meer met hoofd te doen dan met hart. Dat vraagt wel tijd natuurlijk
TA gaat voor mij over het lezen van de markt, signalen herkennen, plaatsen in perspectief, overzicht, feiten. Nadien moet je er zelf een eigen interpretatie aan geven, die niemand voor je kan doen. Dat wil je alleszins toch niet, aan het einde van de rit ben je met je eigen middelen bezig. Hey, bedankt in ieder geval.
Ik denk dat november, december, januari veelbelovend kunnen worden. Kunnen 🙂. Man, toch ongelofelijk die cryptowereld. Niemand weet waar dit heen gaat!
Noot voor mezelf, ik heb er echt nog geen breed genoeg zicht op om ook maar 1 voorspelling te doen 😅
Voor de absolute basis zou ik een Coin Bureau filmpje aanraden (zoek op YT naar Coin Bureau Technical Analysis). Voor iemand die alles combineert, Tyler S. Vooral traden en korte termijn, DoopieCash en Crypto Michaël. Voor lange termijn, Benjamin Cowen en Bob Loukas. Zelf ben ik nu vooral met de voorlaatste groep bezig, omdat ik beter wil kunnen (swing) traden. Het voordeel van het focussen op historische S/R levels is dat het vrij overzichtelijk is, je hebt immers geen overkill aan allerlei technische indicatoren. Ik gebruik overigens zelf wel altijd RSI, MACD en sinds kort ook Bollinger bands ter ondersteuning. Oh, en kijk ook altijd op verschillende tijdsframes. Begin groot, teken lijnen op interessante niveaus, laat deze staan en kijk hoe de niveaus zich verhouden tot de kortere tijdsframes.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Thanks voor de namen. Als beginner vind ik het altijd handig om wat kanalen te bestuderen en te kijken wat bij me past inderdaad.
Zelf vind ik Datadash prettig en erg compleet (en ten minste niet zo hyped en hysterisch). Whatsnextcrypto als nederlands kanaal geeft nagenoeg iedere dag een mooie analyse/voorspelling die ik ook in de gaten hou, vooral om het te begrijpen
@ScuL ik herken mijzelf heel hard in u 😅
4Chan.Beug schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:29:
Bedankt voor de reacties, Scul, Jedi & Taro. Deze zijn heel waardevol.
@ScuL ik herken mijzelf heel hard in u 😅
Belangrijkst tbh hangt vanaf wat je wilt doen. ICO/IDO/NFT moet je bepaalde kringen binnenkomen. Bij TA en traden kan je al redelijk begrijpen via alle channels hierboven.
Ik ben bezig met deze, erg interessant:Beug schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:18:
https://docs.google.com/d...7noaaoikydOoZQlElwXw/edit
😱 Daar ga ik mijn tijd voor moeten nemen! Thx voor de tip.Nordcore schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:53:
[...]
Ik ben bezig met deze, erg interessant:
https://docs.google.com/d...7noaaoikydOoZQlElwXw/edit
Het kost je inderdaad heel veel tijd om door te nemen maar het is enorm leerzaam.Beug schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:32:
[...]
😱 Daar ga ik mijn tijd voor moeten nemen! Thx voor de tip.
Succes!
- Taro
- Niet online
Morgen mogelijk weer een rode donderdag? Ik blijf voorzichtig, totdat er een groene candle zichtbaar is die boven de afgelopen paar rode candles uitstijgt. >50k dus.
/f/image/vbu4Huy11aGdwLj5UmjbfKiy.png?f=fotoalbum_large)
Ps. Ik ben niet per se bearish, ik zie alleen soortgelijke situaties als tijdens vorige runs, die achteraf bearish bleken te zijn. Dat hoeft deze keer natuurlijk niet zo te zijn, maar wel iets om alert op te blijven en in je strategie rekening mee te houden.
Maar kan het natuurlijk fout hebben, als we oude ath verbreken kan het wel eens snel gaan met btc, maar voorlopig te weinig energie naar boven.
Valt me op dat de lange termijn gasten wel heel veel kijken naar vorige btc runs, en dan vooral per halving. Terwijl het veel waarschijnlijker is dat deze run niet lijkt op 2017 of 2013, maar gewoon z’n eigen ding doet.
Ik zag dat een lidmaatschap $999 per jaar kost. Dan moet je pf ook redelijk in verhouding zijn om dit het waard te maken. Lijkt wat hier besproken wordt op GoT of is het een heel ander niveau?ScuL schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 01:29:
[...]
Mijn handelswijze is een stuk verbeterd sinds ik lid ben geworden van een Discord groep (* weg *). Ik heb nu een bijna 80% win-rate op mijn trades.
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 02-09-2021 11:45 ]
|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||
Bron: https://cointelegraph.com...options-expiry-approachesBitcoin bulls target $50K as Friday’s $655M BTC options expiry approaches
$655 million in BTC options expire on Sept. 3, and data suggests bulls may be motivated to break the $50,000 resistance prior to the expiry.
Cointelegraph contributor and market analyst Michaël van de Poppe recently said that Ether's (ETH) break above $3,500 could be a leading indicator for Bitcoin's next bull run, and now that Ether trades at $3,700, traders anxiously await BTC's next move.
Vermoedelijk heb je hier een beter filter nodig tussen de onzin door in sommige topics maar voor beginners valt er hier genoeg te leren in eerste instantie.Mighty schreef op woensdag 1 september 2021 @ 23:44:
[...]
Ik zag dat een lidmaatschap $999 per jaar kost. Dan moet je pf ook redelijk in verhouding zijn om dit het waard te maken. Lijkt wat hier besproken wordt op GoT of is het een heel ander niveau?
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Persoonlijk had ik het eerst een maand uitgeprobeerd. In deze community ligt de nadruk op het vinden van zgn "gems" low cap munten, NFTs en leverage trades. Via de server krijg je een signaal met een SL en TP en wanneer je je entry moet zetten ongeveer. Zeker driekwart van de trades die ik heb gevolgd heb ik winst behaald. Maar ik denk dat het sterktepunt met name is dat je contact hebt met andere mensen die ook aan het leren zijn, en experts die de tips en tricks delen.Mighty schreef op woensdag 1 september 2021 @ 23:44:
[...]
Ik zag dat een lidmaatschap $999 per jaar kost. Dan moet je pf ook redelijk in verhouding zijn om dit het waard te maken. Lijkt wat hier besproken wordt op GoT of is het een heel ander niveau?
Ik kan evt wel aan de beheerder vragen of we misschien een kortingscode kunnen krijgen voor GoT-leden.
-edit-
antwoord was nee, helaas
[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 02-09-2021 11:48 ]
Of zien we nog een terugtest van 48200 (level to hold) om vervolgens omhoog te gaan.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Overigens echt bizar hoe hard Ethereum is gestegen de afgelopen dagen. Slechts 13% van ATH verwijderd.
Ook ADA eindelijk de $3 doorbroken.
Deze bullmarkt is zeer zeker nog niet ten einde
Het is ook maar net of je blik glas half vol of leeg is. Je zou namelijk ook kunnen concluderen dat de pump sinds eind juli telkens wat minder groot aan het worden is. Telkens een iets kleinere slag naar boven totdat je weer naar beneden gaatJedi_Pimp schreef op donderdag 2 september 2021 @ 08:31:
Wat belangrijke punten nu: gaat de higher highs, lower lows trend gecontinueerd worden? Zo ja, breken we door de weerstand beginnende bij 51400 heen?
Of zien we nog een terugtest van 48200 (level to hold) om vervolgens omhoog te gaan.
[Afbeelding]
geld vloeit naar alts in golven, er is nieuwe geld nodig om door te breken maar het is niet te voorspellen wie wat en met hoeveel er wordt ingestapt.Shaflic schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:36:
[...]
Het is ook maar net of je blik glas half vol of leeg is. Je zou namelijk ook kunnen concluderen dat de pump sinds eind juli telkens wat minder groot aan het worden is. Telkens een iets kleinere slag naar boven totdat je weer naar beneden gaat. Tot nu toe zie ik vooral het plaatje van Taro uitspelen.
Het wordt op den duur ook steeds minder verleidelijk om Alts te gaan leegtrekken en weer in btc te stoppen want alts worden ook volwassen en BTC dominance wordt kleiner.
uiteindelijk is het alleen maar beter dat BTC stabiel blijft en er langzaam een flippening gebeurt met bijvoorbeeld ETH of iets anders.
Mag ik vragen waarom dat goed zou zijn volgens jou? Goed voor wat?Palindrome schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:41:
[...]
uiteindelijk is het alleen maar beter dat BTC stabiel blijft en er langzaam een flippening gebeurt met bijvoorbeeld ETH of iets anders.
Tja, sorry, ik ben het hier niet mee eens. Naar mijn mening gaat het om welk tijdframe je hanteert. De 4h kan er bullish uit zien terwijl de 1d of 1w er bearish uit zien. Bovenstaande 8h chart staat op een 'make or break' moment als je het mij vraagt, gezien de bearish divergence die kan uitspelen, de MACD die er niet geweldig uitziet --> een behoorlijke pump is nodig om hier uit te breken. Dit ziet er op de 12h, 3d en 1w echter weer anders uit.Shaflic schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:36:
[...]
Het is ook maar net of je blik glas half vol of leeg is. Je zou namelijk ook kunnen concluderen dat de pump sinds eind juli telkens wat minder groot aan het worden is. Telkens een iets kleinere slag naar boven totdat je weer naar beneden gaat. Tot nu toe zie ik vooral het plaatje van Taro uitspelen.
Nou BTC die leegloopt drukt ook de rest van de markt, dominance is dus nog te hoog daarvoor.iceblack24 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:31:
[...]
Mag ik vragen waarom dat goed zou zijn volgens jou? Goed voor wat?
Uiteindelijk zie ik BTC als een doodlopende weg, wordt niet verder ontwikkeld, mining kost teveel energie en transactie rate te laag, nog maar te zwijgen over dat een aantal mensen/entiteiten nogal veel BTC hebben dus het is slecht verdeeld.
Moet BTc dan helemaal leeglopen en naar 0 voor dat een andere coin het stokje van BTC overneemt , nee niet persee.
Zoals goud heeft gewerkt als backing van fiat kan BTC prima werken als backing van een andere coin(s) die wel meer bij de tijd en toekomst bestendig is.
[ Voor 20% gewijzigd door Palindrome op 02-09-2021 15:45 ]
Eens. En sowieso, de 8h???? Is net zo iets als de 11,58h. Daar kijkt echt niemand naar.Jedi_Pimp schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:34:
[...]
Tja, sorry, ik ben het hier niet mee eens. Naar mijn mening gaat het om welk tijdframe je hanteert. De 4h kan er bullish uit zien terwijl de 1d of 1w er bearish uit zien. Bovenstaande 8h chart staat op een 'make or break' moment als je het mij vraagt, gezien de bearish divergence die kan uitspelen, de MACD die er niet geweldig uitziet --> een behoorlijke pump is nodig om hier uit te breken. Dit ziet er op de 12h, 3d en 1w echter weer anders uit.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Dat betekent natuurlijk niet dat dit fout is. Wellicht zit er juist wel onontgonnen waarde. Eerste 8h na 00:00 UTC is N/Z-Amerikaanse werkdagen, de tweede voor de Europese markt, 3e voor de Aziatisch. Ik vind het juist soms storend dat er altijd met afgeronde / psychologische standaarden wordt gewerkt.anti elppa schreef op donderdag 2 september 2021 @ 18:10:
[...]
Eens. En sowieso, de 8h???? Is net zo iets als de 11,58h. Daar kijkt echt niemand naar.
Optimalisaties laten zich vaak niet vangen in dit soort menselijke maten.
Iets met marginal gains enzoanti elppa schreef op donderdag 2 september 2021 @ 18:10:
[...]
Eens. En sowieso, de 8h???? Is net zo iets als de 11,58h. Daar kijkt echt niemand naar.
Zag dat Dave the Wave de 8h gebruikte en een mooie trend ermee had gespot. Vandaar. En een beetje verkapte 'kijk mij Tradingview Premium' hebben
Misschien niet helemaal van toepassing hier maar toch.....A Bitcoin-Like Opportunity In Uranium?

Info voor de liefhebbers: https://www.zerohedge.com...tcoin-opportunity-uranium
Now they have raised that to 2037 $1BN per BTC
Dus, over 16 jaar, toevallig als ik met pensioen ga, is 1 BTC = 1 miljard USD
Hoeveel zou dat zijn in Hopium? En hopelijk valt de inflatie mee
[ Voor 6% gewijzigd door resusaapje op 03-09-2021 14:55 ]
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
resusaapje schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:54:
The Wolf Of All Streets Fidelity predicted that #Bitcoin could reach 100M per coin last week.
Hoeveel zou dat zijn in Hopium? En hopelijk valt de inflatie mee![]()
[ Voor 28% gewijzigd door Chaes op 03-09-2021 16:46 ]
Je zou hiervoor de Big Mac Index moeten gebruiken ipv fiat.StealthyPeanut schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:25:
[...]
Heerlijk altijd dit soort berichten. Elke maand de Lotto kopen geeft je meer kans op een klein fortuin
.
Want wat als een Big Mac over 16 jaar USD 10 mln kost?
Dikke Wij van Wc eend.resusaapje schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:54:
The Wolf Of All Streets Fidelity predicted that #Bitcoin could reach 100M per coin last week.
Hoeveel zou dat zijn in Hopium? En hopelijk valt de inflatie mee![]()
En daarnaast, hoe denk je dat de wereld eruit ziet als 1BTC 100M waard is? Teveel hopium is ook echt niet goed maat..
Wat een onzinPalindrome schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:34:
[...]
Nou BTC die leegloopt drukt ook de rest van de markt, dominance is dus nog te hoog daarvoor.
Uiteindelijk zie ik BTC als een doodlopende weg, wordt niet verder ontwikkeld, mining kost teveel energie en transactie rate te laag, nog maar te zwijgen over dat een aantal mensen/entiteiten nogal veel BTC hebben dus het is slecht verdeeld.
Moet BTc dan helemaal leeglopen en naar 0 voor dat een andere coin het stokje van BTC overneemt , nee niet persee.
Zoals goud heeft gewerkt als backing van fiat kan BTC prima werken als backing van een andere coin(s) die wel meer bij de tijd en toekomst bestendig is.
https://www.google.com/am...49%3famp=1&akamai-rum=off
Eerst niet gereageerd omdat het toch wat off-topic is. Maar ik moet toch even wat tegen gas geven.Palindrome schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:34:
[...]
Nou BTC die leegloopt drukt ook de rest van de markt, dominance is dus nog te hoog daarvoor.
Ik ben het niet eens met je statement. Puur alleen al omdat BTC en ETH zo van elkaar verschillen. Zeker zo lang ETH geen fixed amount heeft en niet decentraal is. Is het naar mijn mening op geen enkele manier vergelijkbaar met BTC. Het zijn gewoon twee verschillende dingen, die toevallig beide iets met cryptografie te maken hebben.
Daarnaast is crypto in het algemeen nog een hele jonge asset class. We moeten eerst op boxen tegen fiat, andere asset classes en overheden. Dan is het veel beter om een duidelijk sterke dominate speler te hebben dan een top 3 aan spelers die dicht bij elkaar liggen. Dat zorgt alleen maar voor meer onzekerheid. Naar mijn mening kan je maar 1x digitale schaarste creëren. Als BTC zo door groeit als het, het afgelopen decennia heeft gedaan, kan je op een bepaald punt niet meer om BTC heen. Dat kan alleen bij echte dominantie zoals dat nu het geval is.
Ik betwijfel ten zeerste of grote bedrijven of een land als El Salvador Bitcion al op de balans zouden hebben staan of accepteren als officeel betaalmiddel als ETH, BTC en bijvoorbeeld ADA allemaal ongeveer even groot waren.
Zeker in de vroege fasen waarin crypto toch nog zit, is een duidelijke dominate speler op dit moment beter. Ik denk ook dat veel mensen voornamelijk hopen op een flippening voor hun persoonlijke gains. Maar voor de algemene ontwikkeling van crypto is het naar mijn mening beter als dat de komende 10 jaar nog totaal niet ter spraken is. Dat zou alleen maar onzekerheid geven.
Just my 2 cents
EDIT:
Nu ik je reactie nog een keer lees spreek je jezelf volgens mij ook wat tegen. Tot nu to kan je BTC als graadmeter zien van hoeveel vertrouwen er is in crypto in het algemeen. Daarom zit er ook z’n wissel werking tussen de koers van BTC en andere crypto. Toont dat juist dan niet aan dat een dominate BTC belangrijk is?
Daarnaast is het feitelijk onjuist dat BTC niet in ontwikkeling is (lightning network anyone?).
Wat je zegt over de verdeling, daar kan je over discussiëren natuurlijk. Maar in mijn mening is het echt een illusie dat bij een flippening zaken wel beter verdeeld zullen zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door iceblack24 op 05-09-2021 16:48 ]
Misschien had ik wat uitgebreider moeten posten want nu komt het anders over dan bedoeld.iceblack24 schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:16:
[...]
Eerst niet gereageerd omdat het toch wat off-topic is. Maar ik moet toch even wat tegen gas geven.
Ik ben het niet eens met je statement. Puur alleen al omdat BTC en ETH zo van elkaar verschillen. Zeker zo lang ETH geen fixed amount heeft en niet decentraal is. Is het naar mijn mening op geen enkele manier vergelijkbaar met BTC. Het zijn gewoon twee verschillende dingen, die toevallig beide iets met cryptografie te maken hebben.
Daarnaast is crypto in het algemeen nog een hele jonge asset class. We moeten eerst op boxen tegen fiat, andere asset classes en overheden. Dan is het veel beter om een duidelijk sterke dominate speler te hebben dan een top 3 aan spelers die dicht bij elkaar liggen. Dat zorgt alleen maar voor meer onzekerheid. Naar mijn mening kan je maar 1x digitale schaarste creëren. Als BTC zo door groeit als het, het afgelopen decennia heeft gedaan, kan je op een bepaald punt niet meer om BTC heen. Dat kan alleen bij echte dominantie zoals dat nu het geval is.
Ik betwijfel ten zeerste of grote bedrijven of een land als El Salvador Bitcion al op de balans zouden hebben staan of accepteren als officeel betaalmiddel als ETH, BTC en bijvoorbeeld ADA allemaal ongeveer even groot waren.
Zeker in de vroege fasen waarin crypto toch nog zit, is een duidelijke dominate speler op dit moment beter. Ik denk ook dat veel mensen voornamelijk hopen op een flippening voor hun persoonlijke gains. Maar voor de algemene ontwikkeling van crypto is het naar mijn mening beter als dat de komende 10 jaar nog totaal niet ter spraken is. Dat zou alleen maar onzekerheid geven.
Just my 2 cents
EDIT:
Nu ik je reactie nog een keer lees spreek je jezelf volgens mij ook wat tegen. Tot nu to kan je BTC als graadmeter zien van hoeveel vertrouwen er is in crypto in het algemeen. Daarom zit er ook z’n wissel werking tussen de koers van BTC en andere crypto. Toont dat juist dan niet aan dat een dominate BTC belangrijk is?
Daarnaast is het feitelijk onjuist dat BTC niet in ontwikkeling is (lightning network anyone?).
Wat je zegt over de verdeling, daar kan je over discussiëren natuurlijk. Maar in mijn mening is het echt een illusie dat bij een flippening zaken wel beter verdeeld zullen zijn.
Ik denk dat BTC zoals die nu fungeerd als storage of value asset class zo blijft en er verder geen verandering in komt. Lightning is een layer 2/3 oplossing en niet fundamenteel is aan BTC.
BTC zal dus hopelijk stabiliseren en als backing van andere blockhain assets fungeren zoals goud ook tijdenlang als backing van fiat heeft gefungeerd.
De ontwikkeling van fiat zoals wij het nu kennen spiegelt zich dan ook aan de ontwikkeling in crypto voor een deel (alleen dan 100x zo snel)
Eerst wordt er direct getrade met middelen, daarna ging men in goud munten of klompjes betalen ( + zilver en edelstenen) daarna ging het over in geslagen munten of briefje die een bepaalde waarde in goud vertegenwoordigen etc etc.
Klote EU, ze willen alles van je weten. Argumentatie..gaaap..belastingontduiking en witwassen tegen gaan.Europa wil bitcoin (BTC) bezit gaan registreren
Register voor bezit
De tender specificeert de wens om "te onderzoeken hoe informatie die beschikbaar is uit verschillende bronnen over eigendom van activa, kan worden verzameld en gekoppeld aan andere zaken."
Om het iets specifieker te maken: ze willen informatie verzamelen bij kadasters, bedrijfsregisters, trusts en stichtingenregisters, centrale custodials en dergelijke.
Het plan is om dan dit in één vermogensregister in kaart te brengen. Centralisatie en registratie dus, iets waar de Europese Commissie erg goed op gaat.
Laten ze dan eerst maar eens bij de banken beginnen.
Bron: https://bitcoinmagazine.n...nlijk-bezit-bij-te-houden
Nou, nou… het is nog maar een "tender" voor een haalbaarheidsstudie. Nog amper een plan te noemen. En dan gaat het n.m.i. om gegevens die beschikbaar zijn al bij verschillende partijen maar dan voornamelijk om schaalvergroting ervan binnen de EU. Ik zie het probleem niet.RaptorXS schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:19:
[...]
Klote EU, ze willen alles van je weten. Argumentatie..gaaap..belastingontduiking en witwassen tegen gaan.
Laten ze dan eerst maar eens bij de banken beginnen.![]()
Geen duiding van gebeurtenissen?
Duiding: het mediawoord van het jaar
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Dat mag je vinden, zo begint het altijd met een haalbaarheidsstudie.mrdemc schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 18:26:
[...]
Nou, nou… het is nog maar een "tender" voor een haalbaarheidsstudie. Nog amper een plan te noemen. En dan gaat het n.m.i. om gegevens die beschikbaar zijn al bij verschillende partijen maar dan voornamelijk om schaalvergroting ervan binnen de EU. Ik zie het probleem niet.
Dan wacht men de reakties af en langzaam zet men het gewoon in gang.
De originele EU tekst met dit voorstel: https://www.brusselsrepor...-of-an-eu-asset-registry/
Maar als je niks te verbergen hebt en dat mag, dan gaarne je bsn nummer, bankrekeningnr. en pincode hier svp.
[ Voor 3% gewijzigd door RaptorXS op 07-09-2021 19:45 ]
Beetje zwak om gelijk zo met gestrekte been erin te gaan… onnodig ook. Alles wat je daar noemt gaat jou geen reet aan in ieder geval.RaptorXS schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 19:42:
[...]
Dat mag je vinden, zo begint het altijd met een haalbaarheidsstudie.
Dan wacht men de reakties af en langzaam zet men het gewoon in gang.
De originele EU tekst met dit voorstel: https://www.brusselsrepor...-of-an-eu-asset-registry/
Maar als je niks te verbergen hebt en dat mag, dan gaarne je bsn nummer, bankrekeningnr. en pincode hier svp.Of heb je zo"n vertrouwen in overheden/EU en ICT
Maar wat dit betreft vind ik het inderdaad geen probleem wat de EU hier plant.
[ Voor 11% gewijzigd door mrdemc op 07-09-2021 20:30 ]
** Daar zijn topicreports voor **RaptorXS schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:19:
[...]
Klote EU, ze willen alles van je weten. Argumentatie..gaaap..belastingontduiking en witwassen tegen gaan.
[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 07-09-2021 22:42 ]
XRP = trash
nvm.Mr_Ripple schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 21:57:
[...]
[mbr]** Daar zijn topicreports voor **[/mbr]
[ Voor 12% gewijzigd door RaptorXS op 08-09-2021 18:29 ]
Banken worden regelmatig aangepakt. En waarom zou jij je niet aan de regels willen houden omdat anderen dat niet doen? Klinkt een beetje kinderachtig eerlijk gezegd.RaptorXS schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:19:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door Frame164 op 09-09-2021 13:28 ]
Gek dat hier niets over de koersdaling als gevolg van wat men in Ecuador is gaan doen te vinden is. Nu wordt bitcoin uiteindelijk mainstream en dan wordt daar niet over gesproken.resusaapje schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 19:37:
Geen nieuws vandaag aan het bitcoinfront?
Geen duiding van gebeurtenissen?
Duiding: het mediawoord van het jaar
Iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken.30% onroerende voorheffing op crypto trading winst in BE. Daar is niks kinderachtigs aan. Eens ze alles weten, kost dit uiteindelijk Veel kleine traders, Veel geld.Frame164 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:27:
[...]
Banken worden regelmatig aangepakt. En waarom zou jij je niet aan de regels willen houden omdat anderen dat niet doen? Klinkt een beetje kinderachtig eerlijk gezegd.
Centjes die ze meestal met veel leergeld en tijd hebben betaald.
Legaal, grijze zone of niet, over een ander mag men niet oordelen.
Waarom dienen belastingtarieven bij aandelen niet ook te gelden voor crypto?Tiepfoud schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:46:
[...]
Iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken.30% onroerende voorheffing op crypto trading winst in BE. Daar is niks kinderachtigs aan. Eens ze alles weten, kost dit uiteindelijk Veel kleine traders, Veel geld.
Centjes die ze meestal met veel leergeld en tijd hebben betaald.
Legaal, grijze zone of niet, over een ander mag men niet oordelen.
Er was geen koersdaling als gevolg van El Salvador (ik neem aan dat u dat land bedoelt). De bitcoinkoers ondergaat geregeld een correctie, we hadden al een tijdje een flinke run omhoog, dus het zat er aan te komen.Frame164 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:28:
[...]
Gek dat hier niets over de koersdaling als gevolg van wat men in Ecuador is gaan doen te vinden is. Nu wordt bitcoin uiteindelijk mainstream en dan wordt daar niet over gesproken.
Wat mij triggerde is:
Ik heb me even ingelezen in tockenized stocks en zo te zien zijn er een aantal grote techbedrijven die deze uitgeven met als voordeel boven reguliere aandelen, 24/7 kopen, delen van een aandeel kopen (b.v. 10% van een aandeel Google), makkelijk toegankelijk. Het nadeel is dat je geen echte aandeelhouder wordt en je ze vooral op Bittrex Global kunt kopen.DeFiChain will offer tokenized stocks corresponding to the underlying price of listed companies such as Apple Inc., Tesla Inc., Amazon.com Inc. and GameStop Corp., the statement said. The tokenized stocks will be collateralized by cryptocurrencies, which means traders won’t have to go through an intermediary such as a broker, the statement said.
[...]
This system will power the stock trading mechanics on DeFiChain in a trustless manner and will use DeFiChain’s native digital currency -- DFI -- as well as Bitcoin and USD Coin, among other cryptocurrencies, according to the statement.
Ik ben van plan om voor een relatief klein bedrag (€100)DeFiChain’s native digital currency (DFI coin) te kopen. Nu ongeveer €2 per stuk. En dan lange termijn HODLEN en zien of het leuk stijgt.
Anyway, ik was benieuwd of er meer mensen zich hier al in verdiept hebben en denken dat dit persbericht het nog interessanter maakt?
Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl
- Taro
- Niet online
Een simpele Google search op "Binance halts stock token trading", overtuigde mij ook direct om het niet te doen. Fijn om dit zo weer te leren
In theorie klinkt het echt geweldig, maar het is wel een grote kans dat ook Bittrex zal moeten gaan zwichten voor overheden.
Enige reden die ik overigens vond is dat er geen goede prospectus o.i.d werd uitgegeven.
Ben benieuwd of het ooit wel gaat mogen, want dan is het echt wel een interessante nieuwe ontwikkeling lijkt mij.
Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl
Mijn mening, wat een onzin. Koop gewoon aandelen zodat je ook daadwerkelijk een stukje tesla of wat dan ook hebt.Snikker schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:02:
Ik kwam zojuist dit persbericht tegen.
Wat mij triggerde is:
[...]
Ik heb me even ingelezen in tockenized stocks en zo te zien zijn er een aantal grote techbedrijven die deze uitgeven met als voordeel boven reguliere aandelen, 24/7 kopen, delen van een aandeel kopen (b.v. 10% van een aandeel Google), makkelijk toegankelijk. Het nadeel is dat je geen echte aandeelhouder wordt en je ze vooral op Bittrex Global kunt kopen.
Ik ben van plan om voor een relatief klein bedrag (€100)DeFiChain’s native digital currency (DFI coin) te kopen. Nu ongeveer €2 per stuk. En dan lange termijn HODLEN en zien of het leuk stijgt.
Anyway, ik was benieuwd of er meer mensen zich hier al in verdiept hebben en denken dat dit persbericht het nog interessanter maakt?
Enige echte voordeel dat je noemt is als je aandelen wilt kopen die per stuk veel geld kosten zoals amazon of google en je daardoor niet goed kun spreiden omdat je maar een klein potje hebt.
[ Voor 9% gewijzigd door Nopheros op 10-09-2021 21:57 ]
Nieuw bij RTL Z: Bulls & Bears, wekelijkse talkshow over beleggen
Bulls & Bears is een nieuw beleggersprogramma op RTL Z en RTL 7. In de wekelijkse talkshow schuiven elke aflevering verschillende experts op het gebied van de beurs, beleggen en cryptocurrency aan.
Combinatie van Buitenhof en VI
"Het is absoluut een inhoudelijk programma, maar met een flinke dosis entertainment en humor.
Bulls & Bears, is vanaf 11 september elke zaterdag om 14.00 uur te zien bij RTL Z en elke zondag om 10.00 uur bij RTL 7. De extra lange uitzending is te zien op maandag om 10.00 uur bij RTL Z.
[ Voor 8% gewijzigd door RaptorXS op 10-09-2021 22:57 ]
- Taro
- Niet online
De weekly:
/f/image/XBNvkhdu43fMDmTkITNR38KD.png?f=fotoalbum_large)
De daily, met helemaal links de ATH:
/f/image/ngi8TZh16kEV6TotyPg84uXQ.png?f=fotoalbum_large)
Als Bitcoin verder daalt, dan is 37-38k een mogelijk punt voor support. Ik ben op 52k uitgestapt en zit soms tijdelijk in SOL, maar verder 100% in fiat. Ik blijf daar ook nog even in en short/long wanneer ik kansen op de korte termijn zie, maar ik blijf hier heel voorzichtig.
- Taro
- Niet online
Wat mij betreft niet dus.
Ik ben benieuwd. Is de blauwe lijn niet naar de 25- regionen getekend omdat de grafiek te klein is geworden of omdat je dat scenario niet meer voorziet?Taro schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 23:38:
Tijd voor een update:
Als Bitcoin verder daalt, dan is 37-38k een mogelijk punt voor support. Ik ben op 52k uitgestapt en zit soms tijdelijk in SOL, maar verder 100% in fiat. Ik blijf daar ook nog even in en short/long wanneer ik kansen op de korte termijn zie, maar ik blijf hier heel voorzichtig.
Zelf heb ik namelijk het gevoel dat het te lang duurt voor een grote daling, maar ook stijging. Gevoel is natuurlijk iets wat je niet naar de bank moet brengen, maar dat maakt mij wel nieuwsgierig naar de ontbrekende tweede hamer.
- Taro
- Niet online
Die is uit beeld gevallen, maar staat er nog steeds. Heb ook even een groene buy box erbij getekend.Currry schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 08:35:
[...]
Ik ben benieuwd. Is de blauwe lijn niet naar de 25- regionen getekend omdat de grafiek te klein is geworden of omdat je dat scenario niet meer voorziet?
/f/image/CI9iHWymkvQjc4NGkUAVZnrz.png?f=fotoalbum_large)
Voor de volledigheid: Dit is niet 100% mijn verwachting, geen advies, etc. Dit is een situatie die ik tweemaal eerder spotte in het verleden en daarom schets ik hem hier. Volg vooral je eigen plan, trek hier geen conclusies uit over nu verkopen/kopen, etc. want dit is een situatie waar ik rekening mee hou, maar, ik hou ook rekening met een succesvolle test van de bullmarket support band, om daarna de bullrun te vervolgen.
Er zijn toch wel andere voor -en nadelen. Dit kan zeker interessant zijn om je risk allocation te spreiden over verschillende sectoren en regio's. Zo heb je vandaag ETF trackers die de koers van duizenden aandelen volgen zoals VWCE, zonder dat je van elk een aandeel moet bezitten. Als individu kun je immers nooit zo veel aandelen aankopen en periodiek balanceren. Dat kost je aan transactiekosten alleen al een fortuin.Nopheros schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:51:
[...]
Mijn mening, wat een onzin. Koop gewoon aandelen zodat je ook daadwerkelijk een stukje tesla of wat dan ook hebt.
Enige echte voordeel dat je noemt is als je aandelen wilt kopen die per stuk veel geld kosten zoals amazon of google en je daardoor niet goed kun spreiden omdat je maar een klein potje hebt.
Door aandelen te "tokenizen" (is dat een werkwoord??) kun je 24/7 handelen, snellere transactietijden, goedkopere transactiekosten, enz. Kan dus zeker interessant zijn eenmaal de risico's voldoende afgedekt zijn.
Aandelen fondsen bestaan al lang, is niets nieuws. Snellere transactietijden als wat? Goedkopere transactiekosten, als je wilt betaal je nu ook maar een paar cent. Waarom zou je 24/7 willen handelen in een aandeel wat zelf niet 24/7 beschikbaar is? Je kunt prima 24/7 een order inschieten die automatisch uitgevoerd wordt als de beurs open is. Professionele handelaren vragen juist om kortere openingstijden van de beurs i.p.v. langer.Bmic schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:59:
[...]
Er zijn toch wel andere voor -en nadelen. Dit kan zeker interessant zijn om je risk allocation te spreiden over verschillende sectoren en regio's. Zo heb je vandaag ETF trackers die de koers van duizenden aandelen volgen zoals VWCE, zonder dat je van elk een aandeel moet bezitten. Als individu kun je immers nooit zo veel aandelen aankopen en periodiek balanceren. Dat kost je aan transactiekosten alleen al een fortuin.
Door aandelen te "tokenizen" (is dat een werkwoord??) kun je 24/7 handelen, snellere transactietijden, goedkopere transactiekosten, enz. Kan dus zeker interessant zijn eenmaal de risico's voldoende afgedekt zijn.
Vind dat je meer aan het zoeken bent om het te verantwoorden dan dat er daadwerkelijk veel voordelen aan zitten, behalve dan het punt dat als je met een budget van zeg 1000 euro wel een deel amazon/google kan kopen. Dat is op de beurs idd lastig zonder een aandelen fonds te gebruiken.
Neemt verder niet weg dat het vast makkelijker is voor personen die nu nog geen broker account hebben. Zelf vind ik het juist fijner dat ik een broker account heb naast alle crypto accounts, zodat mijn geld ook daadwerkelijk gespreid is.
[ Voor 22% gewijzigd door Nopheros op 11-09-2021 21:58 ]
- Taro
- Niet online
Op de 1D gaat het erom spannen of de MA7 als launchpad gaat fungeren, of het niet gaat houden:
/f/image/Fdf2IUdogrMidglLOFiIZsXl.png?f=fotoalbum_large)
Op de weekly een enorm bullish plaatje, de vraag is natuurlijk of dat zo door kan blijven gaan:
/f/image/lTOFMWiPw6SNef9s0G5REw8V.png?f=fotoalbum_large)
Inzoomen via de 4H, die ik er persoonlijk niet heel erg positief uit vind zien:
/f/image/jCnqO2AMbB8hz01Xf92Um3I7.png?f=fotoalbum_large)
Terugkijkend naar vorige candles en niveaus, sluit ik een ritje naar de 4H MA99 @ 138.10 niet uit, maar, voordat de koers daar is zijn we enkele dagen verder en terugkijkend naar vorige candles zou +-147 een niveau kunnen zijn dat houdt.
ADA en SOL lijken elkaar te beconcurreren, bij Cardano vindt later vandaag een mogelijk buy the rumour, sell the news event plaats. Dat kan een boost geven aan SOL, maar Bitcoin kan natuurlijk ook roet in het eten gooien.
Afijn: Op de 1D kan het huidige punt een mooi inkooppunt zijn voor een volgende stijging. Maar als SOL door die lijn zakt, bijv. omdat Bitcoin onderuit gaat, dan zie ik +-147 USD nog wel geraakt worden. Persoonlijk heb ik SOL gisteren verkocht en kijk ik het heel even vanuit fiat aan. Zakt SOL door deze lijn, dan koop ik tussen 147-150 terug. Stijgt SOL vanaf hier, dan verwacht ik dat 191 moeilijk te doorbreken zal zijn, daarboven koop ik pas terug.
Dit zegt mij al veel over de EU en haalbaarheidsstudie's:mrdemc schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:10:
[...]
Beetje zwak om gelijk zo met gestrekte been erin te gaan… onnodig ook. Alles wat je daar noemt gaat jou geen reet aan in ieder geval.
Maar wat dit betreft vind ik het inderdaad geen probleem wat de EU hier plant.
En ja, de belastingdienst is op de hoogte van mijn crypto bezit.We decide on something, leave it lying around, and wait and see what happens. If no one kicks up a fuss, because most people don't understand what has been decided, we continue step by step until there is no turning back.
Jean-Claude Juncker
En zoals al vaker vermeld hier mag ik er vermogensbelasting over betalen en hopelijk volgend jaar nog veel meer.
- Taro
- Niet online
Weekly:
/f/image/ByNZZrfReQ34dLQZWIpIQHae.png?f=fotoalbum_large)
Daily:
/f/image/wfIjmQaOqKgQ9OC0G3JA2os1.png?f=fotoalbum_large)
Vandaag is de EMA21 wederom getest (groene lijn). Dat kan natuurlijk prima zo blijven (en daar hoop ik op), maar dit is wel een punt waarop het goed mis kan gaan. Als dit niveau niet houdt, dan is +-38.5k waarschijnlijk next. Vraag jezelf af hoe je reageert als je 's ochtends wakker wordt en die koers ziet. Chill, want HODL!? Top. Misselijk, deel van je spaargeld verdampt en zat je er met teveel in omdat de YouTubers >100k schreeuwden? Kijk dan naar mogelijkheden om het risico te beperken door bijv. op verschillende niveaus stop losses in te stellen.
Ik zeg niet dat de koers zal gaan stijgen of dalen, trek vooral je eigen plan, maar wel goed om elkaar scherp en alert te houden
Overigens, needless to say, maar als je nú nog instapt op SOL, vraag ik me af wat je timeframe is. Voor een scalp misschien leuk, maar meer ook niet.
:strip_exif()/f/image/9ZMWwMrvElH57XvZ6i9LPcFM.jpg?f=fotoalbum_large)
edit: jemig, wat een boutkwaliteit plaatje
Hieronder de weekly met de bull market support band. Dat deze getest ging worden, was vrij evident, vraag is nu of hij vastgehouden wordt. Zo ja, niks aan de hand wat mij betreft.
[ Voor 62% gewijzigd door Jedi_Pimp op 14-09-2021 08:17 ]
- Taro
- Niet online
4H MA99 geraakt, dit zou een wick kunnen worden:
/f/image/NADaEWFZm1Yne0w8NKUMfJvU.png?f=fotoalbum_large)
Op de 1D nog voldoende ruimte naar beneden, al vermoed ik dat omdat SOL best wel bullish is dat het waarschijnlijk niet zo ver zal komen dat de MA25 @ 126 zal worden geraakt, maar wel iets om rekening mee te houden dat het kan gebeuren met een klein wickje eronder:
/f/image/4UBzACbGK7hw4A7KbISoBmMG.png?f=fotoalbum_large)
Op de 3D wordt nu de MA7 aangetikt, die het tot nu toe netjes heeft gehouden, al ziet het er deze keer wel behoorlijk anders uit tov de vorige keren. Ik ga vanaf hier waarschijnlijk DCA'en tot 125, maar zeker niet meer all-in, want op de 1W is er nog behoorlijk wat extra ruimte naar beneden.
/f/image/o7VWChR3EiGY38gy8wTS6grf.png?f=fotoalbum_large)
De 1W, iets om in de gaten te houden, hopelijk komt het niet zo ver:
[ Voor 13% gewijzigd door Taro op 14-09-2021 23:25 ]
Ik kan je post grotendeels prima volgen. Dank voor delen weer van de charts. Ik snap DCA niet helemaal in deze context. Ik zie dat meer als maandelijks/wekelijks oid op vast moment aankopen en zo idd proberen je average aankoop prijs te minimaliseren of je average verkoopprijs te maximaliseren. Dit soort Sol trades doe je, bij mijn weten, zeker niet op timeframes van maanden. Hoe moet ik dan DCA intepreteren? Dat je ieder uur of iedere 6uur ofzo op een vast moment koopt ? Of bedoel je ik koop telkens als we weer rond die , in dit geval 125, komen en mijn doel is om op een ' average buy price van 125 ' weer een bagje te gaan opbouwen?Taro schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 23:21:
SOL update:
Op de 3D wordt nu de MA7 aangetikt, die het tot nu toe netjes heeft gehouden, al ziet het er deze keer wel behoorlijk anders uit tov de vorige keren. Ik ga vanaf hier waarschijnlijk DCA'en tot 125, maar zeker niet meer all-in, want op de 1W is er nog behoorlijk wat extra ruimte naar beneden.
[Afbeelding]
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
- Taro
- Niet online
Op deze manier, waarbij de laagste buyorder het hoogste aantal coins heeft, om de gemiddelde inkoopprijs zover mogelijk omlaag te brengen:twit schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 23:32:
[...]
Ik snap DCA niet helemaal in deze context. Ik zie dat meer als maandelijks/wekelijks oid op vast moment aankopen en zo idd proberen je average aankoop prijs te minimaliseren of je average verkoopprijs te maximaliseren. Dit soort Sol trades doe je, bij mijn weten, zeker niet op timeframes van maanden. Hoe moet ik dan DCA intepreteren? Dat je ieder uur of iedere 6uur ofzo op een vast moment koopt ? Of bedoel je ik koop telkens als we weer rond die , in dit geval 125, komen en mijn doel is om op een ' average buy price van 125 ' weer een bagje te gaan opbouwen?
Ah dat ' getrapt buyen' en verkopen dat ik idd al een hele tijd terug van je heb overgenomen. Had even niet door dat je daar naar refereerde als DCA. Dank!Taro schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 23:35:
[...]
Op deze manier, waarbij de laagste buyorder het hoogste aantal coins heeft, om de gemiddelde inkoopprijs zover mogelijk omlaag te brengen:
[Afbeelding]
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
lekker bullshit bericht. Copy paste plot eronder......gepruts. En Fib levels werken 2 kanten op. En ook maar kijken naar 1 indicator
De dump was amper te voorspellen aan de hand van on chain data.
De test daarna van de 20ma/21 ema (en dus support nu) is gewoon een aantal keer nodig in een bullrun. Die hebben we nu gehad. Wat dus erg positief is.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Stukjes winst genomen, voornamelijk BTC, DOT en een beetje CRV en UNI. MATIC ben ik nog grotendeels in positie omdat ik verwacht dat BTC nu of gaat afkoelen of moeite gaat krijgen met 49500 en dat layer2 solutions nog meer in hun mars hebben.Jedi_Pimp schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:08:
Ik blijf met mijn trade pot nog even in positie (BTC, MATIC, DOT & ATOM) om mee te liften op de mogelijk uitspelende bullish divergence hieronder. Vind het er op de 8h prima uit zien.
Overigens, needless to say, maar als je nú nog instapt op SOL, vraag ik me af wat je timeframe is. Voor een scalp misschien leuk, maar meer ook niet.
[Afbeelding]
edit: jemig, wat een boutkwaliteit plaatje![]()
Hieronder de weekly met de bull market support band. Dat deze getest ging worden, was vrij evident, vraag is nu of hij vastgehouden wordt. Zo ja, niks aan de hand wat mij betreft.
[Afbeelding]
Mochten we 50k testen dit weekend, zou dat voor een mooie shake-out naar beneden kunnen zorgen en een eventuele hertest van de 20w met een mogelijke (daily) wick eronder. Houd in gedachten dat er veel macro-onzekerheden zijn (inflatie, FED tapering, economische cooldown, ESMA en Amerikaanse zakenbanken die een top van de beurzen zien op de korte termijn) los van de aanvallen van de SEC op o.a. Coinbase en DeFi. Even kijken of ik wat lijntjes kan trekken morgen.
Dan moet je wel een evenredige hoeveelheid BUSD (of andere coins of fiat) beschikbaar houden. Kun je dit dan staken/earnen om wat passief inkomen te genereren terwijl je wacht totdat het kooporder getriggerd wordt?Taro schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 23:35:
[...]
Op deze manier, waarbij de laagste buyorder het hoogste aantal coins heeft, om de gemiddelde inkoopprijs zover mogelijk omlaag te brengen:
[Afbeelding]
- Taro
- Niet online
Nee, dit betreft geen extra inkoop, maar het opnieuw inzetten van fiat die resulteerde uit een hogere verkoop dan het nieuwe instappunt.Bmic schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:23:
[...]
Dan moet je wel een evenredige hoeveelheid BUSD (of andere coins of fiat) beschikbaar houden. Kun je dit dan staken/earnen om wat passief inkomen te genereren terwijl je wacht totdat het kooporder getriggerd wordt?
- Taro
- Niet online
Staken is leuk, maar compenseert niet voldoende voor grote dalingen, ik kijk het even vanaf de zijlijn aan:
De weekly:
/f/image/RJfbiZNPs6MyOQvze7NsdIZQ.png?f=fotoalbum_large)
De 3D, ook altijd interessant:
/f/image/BFOnj2h0vQMPJU6SnpyAGir0.png?f=fotoalbum_large)
De 1D:
/f/image/GEsC1TMJoz6w2qAdkmH7jDXt.png?f=fotoalbum_large)
Wat betreft SOL: Ik heb de buy orders uiteindelijk verwijderd. Ondertussen is wel de 1D MA25 aangetikt. Normaal gesproken zou ik nu inkopen, maar ik wacht even af wat Bitcoin gaat doen.
/f/image/lGWktmkLewByqUVlO1aQiz3h.png?f=fotoalbum_large)
Aangezien het weekend is zal de koers vannacht, morgen en zondag vast wel even wat FOMO aanwakkeren, maar eerst Bitcoin of ETH weer goed zien opleven, tot die tijd blijf ik enorm voorzichtig.
Dank voor de Update
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
- Taro
- Niet online
Ja, behalve het potje Bitcoin voor de kinderen, daar mag ik niet aankomen.BTFD schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:31:
@Taro dat staan aan die zijlijn, is dat inclusief een lege Ledger?
Long term investment, daar heb ik ook al eens over gedacht. Beetje sparen, maar over een aantal jaren kan dat een behoorlijk bedrag worden.Taro schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:43:
[...]
Ja, behalve het potje Bitcoin voor de kinderen, daar mag ik niet aankomen.
Zou het op lange temrijn met Bitcoin goed komen met stroomverbruik of zal ik voor de longterm toch voor ETH keizen?
Dit is eigenlijk geen nieuws en ook geen koers, misschien niet voor in dit topic, maar wel koers op lange termijn dus toch?
Haha, ik heb hetzelfde!Taro schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:43:
[...]
Ja, behalve het potje Bitcoin voor de kinderen, daar mag ik niet aankomen.
Fris nieuw ikoontje, zie ik
- Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #31 - Blow-off top editie.
- Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.
Regels voor dit topic:
- Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
- Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
- Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.
En verder wat algemene regels
- Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!

/f/image/zwUC3rWpAQTO3DNPL1TSs2mW.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/npsywNz7vPOnTwLUSzGqlS9J.jpg?f=fotoalbum_large)