[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 40 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-10 09:12
Taro schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:22:
Dan heeft hij dat van mij afgekeken, zoek hier maar terug :)
Haha is een Nieuw Zeelander, lijkt me sterk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
r0bb schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:25:
[...]

Tradingview is daar ook bereikbaar: https://www.tradingview.c...-find-support-on-200W-MA/ :)

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• r0bb
Hij riep het al half Mei :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nfN-BWIDCek7cy4jtspxlAAPcfs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WdWz8AOhsytJ7kki3YxTzT60.jpg?f=fotoalbum_large

Maakt mij verder niet uit hoor vind het vooral interessant dat jullie op hetzelfde spoor zitten. Deze meneer is vooral met PlanB in een battle welk model het beter doet haha.

Keep up the good work 😊🙏

[ Voor 4% gewijzigd door r0bb op 17-08-2021 21:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@r0bb Hij heeft daar gewoon een recht lijntje naar de oude ATH getrokken, erg knap _O-

Maar verder natuurlijk prima dat hij het nu gaandeweg verder invult, gelukkig ook iets meer onderbouwd.

Edit: Zijn account opgezocht, hij heeft ook plaatjes van het grotere geheel, wel interessant, thx.

[ Voor 20% gewijzigd door Taro op 17-08-2021 21:58 ]

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Taro schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:39:
@r0bb Hij heeft daar gewoon een recht lijntje naar de oude ATH getrokken, erg knap _O-

Maar verder natuurlijk prima dat hij het nu gaandeweg verder invult, gelukkig ook iets meer onderbouwd.

Edit: Zijn account opgezocht, hij heeft ook plaatjes van het grotere geheel, wel interessant, thx.
En hieronder is hij te gast bij Ben voor zijn take op de markt. Interessant maar wel een tikkeltje traag. Het is volgens mij wel een intelligente kerel. Ben is trouwens goed bezig met collabs. Vandaag ook weer iemand (Jordan Lindsey) te gast geweest, nadat eerder PlanB en dus Dave the Wave te gast waren.

Alright, even het 8-uurs plaatje van Jordan Lindsay nagemaakt en ingezoomd. Je ziet duidelijk dat we aan het 'omtippen' zijn, i.e. lower highs aan het printen. De onderste gele trendlijn (niet heel netjes getrokken zie ik nu) zou een belangrijke kunnen zijn. Eronder breken zou een test richting sub 44k kunnen betekenen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7YPg9ZsKJe-VAmWdA22LcWIs5BQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yctQTSMdg81ssXRAjOTXPjaj.png?f=fotoalbum_large

Op de 1h ziet het er iets minder bearish uit. Overigens had men in deze range mooie trades kunnen zetten :) Vannacht en morgen worden denk ik belangrijk in het bepalen of we verder gaan rangen of dat we ~43.5k en mogelijk lager gaan opzoeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rr-BhT0WsY-da-Pq75zYrYzKY5g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z5xlzra7atdpEKaqOCj3LgsI.png?f=fotoalbum_large

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvaesen
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-03 12:53
Natuurlijk hapert binance. Ik begin het te leren 😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:17

almightyarjen

When does the hurting stop?

Taro schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:51:
Bitcoin bevindt zich nu exact op de 200D MA.

Daily:
[Afbeelding]

Weekly:
[Afbeelding]

Monthly:
[Afbeelding]

En die met blauwe lijntje :)
[Afbeelding]

En daar laat ik het bij ;)
Waarom is jouw verwachting dat we eerst (volgens het blauwe lijntje) behoorlijk naar beneden gaan, zit daar een bepaalde redenatie achter?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03:09
almightyarjen schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 00:31:
[...]

Waarom is jouw verwachting dat we eerst (volgens het blauwe lijntje) behoorlijk naar beneden gaan, zit daar een bepaalde redenatie achter?
Resistance op de 200w MA als dat niet gebroken wordt kan de boel omslaan. Zelden blijven speculatieve assets stabiel op een bepaald niveau dus als het niet omhoog wil tja dan gaat het naar beneden.

Waarom het dan meteen zover door klettert naar 20k is meer iets van het patroon wat taro denkt te zien vergeleken met 2018 en begin 2020.

Dus puur patroon herkenning en history. Die grijze lijn heeft nooit eerder gebounced dus daarom daar ook doorheen naar de rode onderste lijn. En boven de grijze lijn zitten zowiezo al geen noemenswaardige MA lijnen.

[ Voor 28% gewijzigd door Palindrome op 18-08-2021 00:57 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:16
r0bb schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:17:
Nou @Taro daar vindt @ScuL wel wat van ;)

On a serious note: je voorspelling loopt gelijk met @davthewave; volg je hem?
Dit soort voorspellingen passen totaal niet bij het sentiment en de signalen die de markt afgeeft dus ik leg ze simpelweg naast me neer. Sowieso heben we onlangs gezien dat er op 28.8k een ontzettend stevige bodem zit. De kans dat we in de 30k-range komen bestaat altijd (nooit uit te sluiten) maar het lijkt me enorm onwaarschijnlijk. De deviatie van het S2F model wordt dusdanig groot als we onder de 40 zakken dat we ons in enorm bearisch vaarwater zouden begeven net juist nu mensen hoop zien na de sub 30k dip van de afgelopen maanden. Ook de institutionele signalen zijn nog steeds positief (bijv. Microsoft die Ethereum blockchain wil gebruiken en Walmart die op zoek zijn naar een crypto exprert).
r0bb schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:25:
[...]

Dat verbaasd me enigszins, ik ken de crypto community hier vrij goed en heb nog nooit van hem gehoord. Ik heb meer vertrouwen in Willy Woo.

Hieronder mijn laatste kunstwerk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iXs-hf3RPX1OB9KdV5bUQ_UrJ4A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WfqKeyabP9ksXZlTRAItMxFh.png?f=fotoalbum_large

We stuiteren nu op de oranje support box (we zijn hier al 3x eerder geweest).
De RSI heeft de bodem bereikt en het ziet er naar uit dat we hier een mooie U curve maken, ik zou zeggen op zijn minst naar 46300. Orderboek ziet er nog steeds bullish uit met grote liquiditeit op 47k en 48k niveaus

Trouwens Dave geeft beide scenarios een kans (50k en 20k)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJq1ZCtHUsu6O8MZveDE9QKSW9w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/N6nXR3zagDZwYgTZYtPqQ6oe.png?f=user_large

[ Voor 27% gewijzigd door ScuL op 18-08-2021 03:43 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
ScuL schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 03:04:
[...]

Trouwens Dave geeft beide scenarios een kans (50k en 20k)
[Afbeelding]
Dave geeft 50K een kans op korte termijn, maar enkel 20K op de middelangere termijn. Het is niet zo dat hij beide scenario's op de middelangere termijn een kans geeft.

Maargoed we gaan het zien, ik ben het met je eens dat een dive richting 20K absoluut niet strookt met het sentiment in de wereld maar crypto heeft mij al eerder ontzettend verbaasd. Als er maar genoeg traders kijken naar de historie gaat het ook zo lopen, wellicht. Self-fullfilling prophecy.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Dit vind ik dan wel weer grappig (en bevestiging dat bijna alle innovatie op het Ethereum netwerk plaatsvindt op het moment en dan schaamteloos gekopieerd wordt).

Vexchange is live op VeChain (wat blijkbaar ook een ETH fork is). Alleen....is het echt schaamteloos overgenomen van uniswap en zijn ze zelfs vergeten de documentatie op plekken aan te passen. Verwijzingen naar Ethereum en UNI staan er nog letterlijk in...

https://docs.vexchange.io/docs/v2/governance/process/
https://docs.vexchange.io/docs/v2/advanced-topics/research/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:39
ScuL schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 03:04:
[...]

Dit soort voorspellingen passen totaal niet bij het sentiment en de signalen die de markt afgeeft dus ik leg ze simpelweg naast me neer.
Goh dat is wel een hele andere toon dan dat je mensen clowns noemt waar je van moet kotsen.

[ Voor 16% gewijzigd door Nopheros op 18-08-2021 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• forzaracing
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
r0bb schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:13:
[...]

Dave geeft 50K een kans op korte termijn, maar enkel 20K op de middelangere termijn. Het is niet zo dat hij beide scenario's op de middelangere termijn een kans geeft.

Maargoed we gaan het zien, ik ben het met je eens dat een dive richting 20K absoluut niet strookt met het sentiment in de wereld maar crypto heeft mij al eerder ontzettend verbaasd. Als er maar genoeg traders kijken naar de historie gaat het ook zo lopen, wellicht. Self-fullfilling prophecy.
Ik vind het nog maar zo raar dat niemand de link maakt met de wereldeconomie - de correctie van gisteren is voor mij volkomen gelinkt aan de stijgende ongerustheid omtrent de delta variant & chinese cijfertjes. Staat totaal lost van het crypto sentiment. Indien alle ongerustheid gewoon gaat liggen dan zie ik niet in waarom crypto sentiment opeens negatief zou zijn (of negatiever t.o.v. vorige week).

Wat ik wil zeggen - crypto voorspelling doen alsof crypto los staat van alles is dikke zever

[ Voor 4% gewijzigd door forzaracing op 18-08-2021 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
forzaracing schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:47:
[...]

Wat ik wil zeggen - crypto voorspelling doen alsof crypto los staat van alles is dikke zever
Toch vreemd dan dat de laatste 3 cycles extreem veel op elkaar lijken. Dat zou helemaal niet mogelijk zijn als we jou overtuigingen moeten volgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:03

YES

Moderator General Chat
r0bb schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:56:
[...]

Toch vreemd dan dat de laatste 3 cycles extreem veel op elkaar lijken. Dat zou helemaal niet mogelijk zijn als we jou overtuigingen moeten volgen.
Dat is niet waar. Dat crypto (of Bitcoin eigenlijk) een bepaalde cyclus volgt is vrij algemeen bekend en geaccepteerd. Dat die cyclus (ten dele) beïnvloed kan worden door andere gebeurtenissen is volgens mij ook iets wat niet bestreden wordt. En de reactie van @forzaracing dat crypto niet volledig los staat van al het andere dat speelt in de wereld wil niet zeggen dat crypto niet een bepaalde macro-cyclus kan volgen.

Het één (crypto/Bitcoin volgt een bepaalde cyclus) sluit het andere (andere factoren hebben invloed op de koers van crypto/Bitcoin) niet uit.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

In navolging van verschillende andere landen heeft DNB nu ook activiteiten van Binance illegaal verklaard:
https://www.dnb.nl/actuee...ng-van-dnb-tegen-binance/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ScuL
Nopheros schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:11:
[...]

Goh dat is wel een hele andere toon dan dat je mensen clowns noemt waar je van moet kotsen.
Nee dan leg je me woorden in de mond. Ik heb gezegd dat ik ze beu was, en waarom? Omdat dat soort negatieve interpretaties een slechte invloed hebben op de koersontwikkelingen. Het jaagt mensen angst aan en het retailpubliek wordt dan aangemoedigd om te panicsellen. Ten tijde van de 28-32k fase een paar weken geleden zag je op Twitter/Reddit etc het sentiment gelijk omslaan en werd hel en verdoemenis op de crypto community afgeroepen. Je kon het zo gek niet bedenken, 17k, 13k zelfs onder de 10k werd er geroepen. Uiteindelijk is daar natuurlijk niets van terecht gekomen.

Tevens begrijp ik niet waarom een voorstander van Bitcoin (of crypto in het algemeen) een wens heeft de prijs zo laag mogelijk te krijgen (behalve als ze het leuk vinden om goedkoper in te kopen en andere mensen rekt te zien gaan). Ik kan eerlijk niet begrijpen als je de huidige fase van de markt, de onchain analyses en het tijdstip (dagen tussen de halvings) correct interpreteert dat je dan met een recht gezicht kunt zeggen dat we naar 20k gaan. Dan ben je of een grapjas of je negeert de feiten.
Het enige dat realistisch voor een zware crash zou kunnen zorgen is zoiets als wat in maart 2020 heeft plaatsgevonden, een wereldwijde economische schok veroorzaakt door een onverwachte externe invloed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
ScuL schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:32:
[...]

Nee dan leg je me woorden in de mond. Ik heb gezegd dat ik ze beu was, en waarom? Omdat dat soort negatieve interpretaties een slechte invloed hebben op de koersontwikkelingen. Het jaagt mensen angst aan en het retailpubliek wordt dan aangemoedigd om te panicsellen. Ten tijde van de 28-32k fase een paar weken geleden zag je op Twitter/Reddit etc het sentiment gelijk omslaan en werd hel en verdoemenis op de crypto community afgeroepen. Je kon het zo gek niet bedenken, 17k, 13k zelfs onder de 10k werd er geroepen. Uiteindelijk is daar natuurlijk niets van terecht gekomen.

Tevens begrijp ik niet waarom een voorstander van Bitcoin (of crypto in het algemeen) een wens heeft de prijs zo laag mogelijk te krijgen (behalve als ze het leuk vinden om goedkoper in te kopen en andere mensen rekt te zien gaan). Ik kan eerlijk niet begrijpen als je de huidige fase van de markt, de onchain analyses en het tijdstip (dagen tussen de halvings) correct interpreteert dat je dan met een recht gezicht kunt zeggen dat we naar 20k gaan. Dan ben je of een grapjas of je negeert de feiten.
Het enige dat realistisch voor een zware crash zou kunnen zorgen is zoiets als wat in maart 2020 heeft plaatsgevonden, een wereldwijde economische schok veroorzaakt door een onverwachte externe invloed.
Niet mee eens (woorden in de mond leggen) maar goed ik zal er over ophouden ;)

Het lijkt me ook sterk dat BTC de 10k gaat raken of zelfs daaronder zou komen maar niets is onmogelijk. In 2007 dacht ook iedereen dat de hypotheekmarkt nooit zou kunnen instorten, mensen verdienden letterlijk bakken met geld en dat zou altijd zo doorgaan. Totdat dat niet meer gebeurde.

We kunnen wel blijven zeggen dat Bitcoin in het verleden dit heeft gedaan, dus nu gaat het dit doen maar zo werkt het simpelweg niet. Ik zit zelf overigens voor 80% in crypto en 20% in fiat en verwacht (hoop) dus ook op een flinke stijging, begrijp me niet verkeerd. Maar in mijn opinie zullen mensen die denken dat BTC niet naar beneden kan op een gegeven moment flink rekt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKennedy1985
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 25-11-2021
[...]

Tevens begrijp ik niet waarom een voorstander van Bitcoin (of crypto in het algemeen) een wens heeft de prijs zo laag mogelijk te krijgen (behalve als ze het leuk vinden om goedkoper in te kopen en andere mensen rekt te zien gaan).
Ik wil het wel voor je invullen hoor. Er zijn sowieso altijd mensen die in de basis genieten van andermans leed en sensatie. Dat is misschien niet leuk om te zeggen maar het is een feit.

Een veel grotere groep is (denk ik) veel later in de crypto gestapt en hoopt op een giga drop zodat ook zij wellicht nog een keer een x50 of x100 kunnen pakken. Het probleem dat ik om me heen zie is dat mensen die in crypto zitten echt grote klappers hopen te maken. Waar een x4 op de aandelenmarkt een super mooi rendement is is dat in crypto voor veel mensen niet genoeg lijkt het wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
[...]
Ik kan eerlijk niet begrijpen als je de huidige fase van de markt, de onchain analyses en het tijdstip (dagen tussen de halvings) correct interpreteert dat je dan met een recht gezicht kunt zeggen dat we naar 20k gaan. Dan ben je of een grapjas of je negeert de feiten.
Je reacties zijn nogal stellig en ik proef tussen de regels door ook een vleugje emotionele betrokkenheid, of heb ik dat mis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
  • Laatst online: 22-10 13:34
Taro schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:10:
[...]

Je reacties zijn nogal stellig en ik proef tussen de regels door ook een vleugje emotionele betrokkenheid, of heb ik dat mis?
Ik denk dat het twee dingen zijn. Ik lees hier ook (te) veel meningen van mensen die volledig in fiat zitten en dan bij elke stijging weer zeggen dat de (mega)dip er snel aan komt. Eigenlijk gewoon iedereen die de ideale situatie voor zichzelf hier in een berichtje giet. Ik vind dat preken voor eigen parochie soms ook weinig toevoegen en te veel worden. Zo lees ik hier de frustratie. En dan heb je daarnaast z'n andere visie op de prijsontwikkeling, altijd welkom en goed om te lezen!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Persoonlijk sta ik er zo in: Ik zie Bitcoin graag naar >100k gaan binnen enkele maanden, ik hou rekening met zowel een stijging als een daling, maar, op basis van het verleden verwacht ik dat het ongeveer uitpakt zoals geschetst. En dat betekent in mijn geval in ieder geval niet dat ik hoop dat Bitcoin dat doet, ik hou er rekening mee (net als dat het niet zo uit kan pakken), want uiteindelijk is alles mogelijk en moet je daar ook voor openstaan. En als de koers stijgt ipv dat patroon volgt, dan handel ik daar naar en lift ik ook mee. Gooi ik die afbeelding in de prullenbak en hup, door met je leven. Hier en daar zal ik dan wat minder of meer Bitcoin hebben, maar, ik zal in ieder geval nooit vol verbazing wakker worden als Bitcoin wél de 20k heeft aangetikt.

Er blindelings van uitgaan dat Bitcoin daar nooit meer zal komen vind ik ook gevaarlijk, want garanties zijn er niet, er kan altijd iets gebeuren wat niemand had kunnen voorzien. En dan niet over 1 jaar gaan roeptoeteren: "Zie je wel, die 20k gekkies!!" Nee, nooit betekent ook nooit, niet volgend jaar...

Ik sta er in ieder geval zakelijk in: Als iemand Bitcoin short, dan voel of zie ik dat niet als een aanval op Bitcoin zoals sommigen dat wel zien. Voor de adoptie van crypto maakt volgens mij een hoge koers de adoptie ook alleen maar slechter, dus waarom wil je juist een hoge prijs hebben? Je ziet wat er gebeurt: Men gaat naar goedkopere coins kijken ipv Bitcoin te kopen. 1 BTC blijft 1 BTC, daar zou iemand die volledig achter Bitcoin staat in moeten geloven, niet in een hogere koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKennedy1985
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 25-11-2021
Taro schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 19:06:
Persoonlijk sta ik er zo in: Ik zie Bitcoin graag naar >100k gaan binnen enkele maanden, ik hou rekening met zowel een stijging als een daling, maar, op basis van het verleden verwacht ik dat het ongeveer uitpakt zoals geschetst. En dat betekent in mijn geval in ieder geval niet dat ik hoop dat Bitcoin dat doet, ik hou er rekening mee (net als dat het niet zo uit kan pakken), want uiteindelijk is alles mogelijk en moet je daar ook voor openstaan. En als de koers stijgt ipv dat patroon volgt, dan handel ik daar naar en lift ik ook mee. Gooi ik die afbeelding in de prullenbak en hup, door met je leven. Hier en daar zal ik dan wat minder of meer Bitcoin hebben, maar, ik zal in ieder geval nooit vol verbazing wakker worden als Bitcoin wél de 20k heeft aangetikt.

Er blindelings van uitgaan dat Bitcoin daar nooit meer zal komen vind ik ook gevaarlijk, want garanties zijn er niet, er kan altijd iets gebeuren wat niemand had kunnen voorzien. En dan niet over 1 jaar gaan roeptoeteren: "Zie je wel, die 20k gekkies!!" Nee, nooit betekent ook nooit, niet volgend jaar...

Ik sta er in ieder geval zakelijk in: Als iemand Bitcoin short, dan voel of zie ik dat niet als een aanval op Bitcoin zoals sommigen dat wel zien. Voor de adoptie van crypto maakt volgens mij een hoge koers de adoptie ook alleen maar slechter, dus waarom wil je juist een hoge prijs hebben? Je ziet wat er gebeurt: Men gaat naar goedkopere coins kijken ipv Bitcoin te kopen. 1 BTC blijft 1 BTC, daar zou iemand die volledig achter Bitcoin staat in moeten geloven, niet in een hogere koers.
Velen zitten er volgens mij echt gewoon zuiver in om hun inleg meer waard te zien worden en niet zo zeer voor het hogere doel van crypto. En hogere BTC waarde = hogere portfolio waarde (in fiat) = blije mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:56

resusaapje

h less

JPS schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:14:
In navolging van verschillende andere landen heeft DNB nu ook activiteiten van Binance illegaal verklaard:
Oef, das nog eens nieuws. De boel maar eens leegtrekken voordat de site voor Nederlanders geblokkeerd wordt :/

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw

Tuurlijk, ben t met je eens! Blind vertrouwen is onzin en een verwachting of handeling zie ik niet als verraad. Al weet ik niet zeker of een hoge BTC prijs adoptie in de weg staat. Ik vind het zelf leuk om op een openbare plek als deze verschillende meningen te lezen. Niemand heeft de waarheid in pacht. Doorstomen naar 100k zonder dalingen lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
MrKennedy1985 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 19:20:
[...]

Velen zitten er volgens mij echt gewoon zuiver in om hun inleg meer waard te zien worden en niet zo zeer voor het hogere doel van crypto. En hogere BTC waarde = hogere portfolio waarde (in fiat) = blije mensen
Dat is meestal zo met investeringen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
resusaapje schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 19:27:
[...]

Oef, das nog eens nieuws. De boel maar eens leegtrekken voordat de site voor Nederlanders geblokkeerd wordt :/
Daar is nog geen sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Vietnam wereldwijd koploper wat betreft adoptie Bitcoin

Chainalysis publiceerde vandaag haar Chainalysis Global Crypto Adoption Index waarin ze hebben gekeken naar de adoptie van Bitcoin en andere cryptocurrency's in nagenoeg alle landen in de wereld. In de blogpost leggen ze uit welke methode en methodologie ze hebben gebruikt voor dit onderzoek.
Artikel: https://bitcoinmagazine.n...t-betreft-adoptie-bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

[...]

No panic, dat zal zo'n vaart echt niet lopen.

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:46
JPS schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:14:
Dan kunnen ze bitstamp, kraken, bitfinex, coinbase etc ook wel illegaal verklaren of zie ik dit nou verkeerd?

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:13

oNo

De Nederlandsche Bank (DNB) maakt bekend dat Binance* zonder wettelijk verplichte registratie bij DNB cryptodiensten in Nederland aanbiedt.
Als je geen vriend bent ben je vijand.

Daaronder wat tekst wat je kan zijn als klant van de vijand. Ik vind het nogal wat, wat DNB toevoegt aan bovenstaande.

Ik krijg een beetje een Holland Casino en Staatsloterij gevoel.

• merauder
  • Laatst online: 20-10 22:13
[...]

Ik had geen paniek, maar heb al mijn crypto vanaf Binance naar Bitvavo gebracht. Vanaf daar zien welke kant alles opvalt, of dat Binance überhaupt zijn deuren gaat sluiten in NL.

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-10 13:42
merauder schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 07:10:
[...]

Ik had geen paniek, maar heb al mijn crypto vanaf Binance naar Bitvavo gebracht. Vanaf daar zien welke kant alles opvalt, of dat Binance überhaupt zijn deuren gaat sluiten in NL.
Is dat geen duur geintje geweest?
Alles van Binance naar Bitvavo over zetten?
Al die withdrawl fees?

Ik heb nu 11 verschillende posities op Binance

Btc
Eth
Ada
Sol
Bnb
Dot
Link
Audio
Alpha
Xrp
Doge

Als ik dat allemaal naar Bitvavo wil zetten betaal ik 11x een fee.

Dat gaat aardig wat kosten vrees ik?

Wat een gezeik met die DNB

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ScuL
Nopheros schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:44:
[...]
Het lijkt me ook sterk dat BTC de 10k gaat raken of zelfs daaronder zou komen maar niets is onmogelijk
Je kunt iets nooit 100% uitsluiten maar de waarschijnlijkheid is gering tenzij er zoals gezegd een macro-economische oorzaak doorslag geeft.
We kunnen wel blijven zeggen dat Bitcoin in het verleden dit heeft gedaan, dus nu gaat het dit doen maar zo werkt het simpelweg niet
Vele experts denken dat deze vierde cyclus de laatste cyclus gaat worden. Er is de laatste maanden zo veel institutioneel geld in crypto gegaan dat de market cap zilver heeft ingehaald. Goud is het volgende doel en dat is niet ver weg. Hoe groter de market cap hoe geringer de schommelingen en hoe kleiner de winstmarges gaan worden (lengthening cycles + diminishing returns). Uiteindelijk zit er zo veel groot geld in en zullen vele whales gaan incashen dat de schommelingen van het verleden lastig nog kunnen plaatsvinden. Grote investeerders (Tesla, Microstrategy) hebben hun aanschafprijs ergens rond de 27K hangen. Als we daaronder zouden komen trekken veel van die bedrijven hun handen terug met rampzalige gevolgen. Waarschijnlijker is echter dat we in de buurt van die prijzen veel bedrijven zien bijkopen.
Vergeet niet dat er slechts 21 miljoen bitcoins zijn en de gewildheid enorm blijft.

Deze interpretatie gevonden via Michael van de Poppe geeft het prima weer
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E9F-rNGXoAMENKh?format=jpg&name=4096x4096
Ik zit zelf overigens voor 80% in crypto en 20% in fiat en verwacht (hoop) dus ook op een flinke stijging, begrijp me niet verkeerd.
Ik heb 90% van al mijn spaargeld in crypto en vrijwel niets op de bank 8)
Maar in mijn opinie zullen mensen die denken dat BTC niet naar beneden kan op een gegeven moment flink rekt gaan.
Ik denk niet dat BTC niet naar beneden kan. De prijs van een gewilde asset stijgt nooit in een rechte lijn. Ik denk echter wel dat de prijs niet als een baksteen zal vallen terwijl we in een opwaartse beweging zijn.
MrKennedy1985 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:09:

Ik wil het wel voor je invullen hoor. Er zijn sowieso altijd mensen die in de basis genieten van andermans leed en sensatie.
Ja dat zijn meer de mensen die crypto willen zien falen en het hebben over een piramidespel etc.
Iemand die zelf belangen heeft bij Bitcoin wil de prijs liever zien stijgen dan dalen.
Het probleem dat ik om me heen zie is dat mensen die in crypto zitten echt grote klappers hopen te maken. Waar een x4 op de aandelenmarkt een super mooi rendement is is dat in crypto voor veel mensen niet genoeg lijkt het wel.
Dat kun je beter met altcoins bereiken. BTC is een beetje een mammoet. Log en traag in beweging maar het laat wel flinke voetafdrukken achter.
Taro schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:10:
[...]

Het is wel vaker verteld dat ik een houten hoofd heb maar daar maak ik me niet zo druk om, vasthouden waar je in gelooft is een belangrijk ingrediënt om uiteindelijk succesvol te worden.
Sluw schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:47:
Ik denk dat het twee dingen zijn. Ik lees hier ook (te) veel meningen van mensen die volledig in fiat zitten en dan bij elke stijging weer zeggen dat de (mega)dip er snel aan komt.
Ja eigenlijk heb je dan ook een soort angst om telkens crypto weer om te zetten in fiat en opnieuw in te kopen als er weer positieve signalen zijn. Op de lange termijn is Bitcoin een asset met een zeer hoog rendement als je je investering een paar maanden of jaren wilt vasthouden. HODL is de minst risicovolle strategie. Je hebt namelijk vaak het risico dat als je uitstapt de prijs er weer vandoor gaat en je dan hoger in moet kopen. Het voordeel voor Bitcoin is echter dat de prijs vaak een leuke stuwing krijgt als mensen door FOMO op het laatste moment weer instappen >:)
Persoonlijk sta ik er zo in: Ik zie Bitcoin graag naar >100k gaan binnen enkele maanden
Dat is dan weer het andere extreem. Ik ben wel een perma-bull maar ik zie niet in dat we binnen een paar maanden op 100k terecht komen. Het heeft tijd nodig om organisch te groeien. De weg naar 100k is ook een weg met valkuilen; af en toe krijgen we dips (zoals nu van 48k naar 44k). Het kan best zijn dat 100k in 2021 nog niet gaat gebeuren maar pas in 2022.
De enige historische uitzondering tot dusverre was de corona-dump van maart 2020.. macro-economische factor. Ja er kan van alles gebeuren, een meteoriet kan inslaan of corona 2.0 kan de helft van de bevolking uitroeien.. Uiteindelijk zijn alle markten onderhevig aan externe invloeden. Maar op basis van het huidige sentiment, de totale market cap en de fase waar we in verkeren lijkt de kans klein. Ook is het nog nooit voorgekomen dat de prijs onder het vorige ATH zakt.
Als iemand Bitcoin short, dan voel of zie ik dat niet als een aanval op Bitcoin zoals sommigen dat wel zien.
Zo zie ik dat weer wel omdat vele shorts moedwillig de prijs omlaag trekken. Je kunt beter de dip kopen en long gaan.
MrKennedy1985 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 19:20:
[...]

Mijn streven is geworden zo veel mogelijk BTC te bezitten. Uiteindelijk komt het wel op 6 nullen maar daar gaan nog wel wat jaren overheen. Vasthouden en alleen eruit halen wat je nodig hebt :)
Sluw schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 19:59:
Doorstomen naar 100k zonder dalingen lijkt me sterk.
Lijkt mij ook sterk en gaat ook niet gebeuren :)

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/btyx12rbt3d61.png

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jedi_Pimp

Gek genoeg vind ik niet dat jouw verhaal het verhaal van @ScuL uitsluit. Ik lees @ScuL zijn posts niet als: '20k is onmogelijk'. Eerder: de waarschijnlijkheid dat we binnen nu en ~3 maanden 20k gaan zien, is kleiner dan de waarschijnlijkheid dat we richting de 50k gaan, gegeven 1) het sentiment en 2) de trend. Ik ben het met hem eens.

Zelf zit ik ook al een tijdje in fiat, omdat ik veel actiever aan het leren ben om fatsoenlijk te (swing) traden en zoals jij moeite heb met hodlen. Ik acht de kans dat we een terugtest gaan doen erg groot en ik kan af en toe een beetje moe worden van de permabulls die 100k+ voor 12-2021 als een gegeven zien. Maar over het grotere plaatje ben ik nog zeer bullish. Ik volg dagelijks meerdere analisten en ik ken er geen één die geen ATH verwacht in deze cycle (note: dit kan ook ergens in 2022 worden). Dat betekent niet dat dit ook daadwerkelijk moet gebeuren - we weten immers allemaal wat er gebeurt als er een exogene schok zich voordoet. Alle wereldwijde asset classes zijn behoorlijk overheated en we leven in macroeconomisch ongekende tijden.

Waar 'hoop' ik zelf op? Zie onderstaande. Maakt het me heel veel uit? Nee, want ik trade hier niet op. Ik wil kunnen traden op ongeacht welke richting we op gaan op elk tijdsframe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XbEjM5kd4HTpSJiFvvkKSTO8aSQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yrsLjEMHYc8gmgAqzsjDIZqN.png?f=fotoalbum_large

Edit: DXY heeft een nieuwe local high neergezet ten opzichte van de vorige van eind maart. Goed om deze in de gaten te houden, we kennen immers allemaal de correlatie tussen BTC en de DXY :)

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

September nog een flinke dip en dan Oktober/November/December moonen als een gek.
Dat is een beetje the general consensus die ik haal uit diverse bronnen.

Dus gewoon, zoals altijd, HODL DE MOEDERRRR voor de komende jaren en dan ergens in 2030 je rot lachen.

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

• Nopheros
Jedi_Pimp schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:30:
[...]

Gek genoeg vind ik niet dat jouw verhaal het verhaal van @ScuL uitsluit. Ik lees @ScuL zijn posts niet als: '20k is onmogelijk'. Eerder: de waarschijnlijkheid dat we binnen nu en ~3 maanden 20k gaan zien, is kleiner dan de waarschijnlijkheid dat we richting de 50k gaan, gegeven 1) het sentiment en 2) de trend. Ik ben het met hem eens.
Dan heb je toch wel een paar posts gemist, hij zegt wel degelijk dat het onmogelijk is.

Bijv.
ScuL schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 00:27:
[...]

Dat is onmogelijk omdat we de piek van deze cycle nog niet hebben behaald.
Sowieso is zijn logaritmische top curve scheef want de piek van 65 heeft het bovenste niveau bij lange na nog niet gehaald.

• malarkan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-08-2024
Nopheros schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:59:
[...]

Dan heb je toch wel een paar posts gemist, hij zegt wel degelijk dat het onmogelijk is.

Bijv.

[...]
het niet behalen van een piek sluit een pullback eerst toch niet uit?

• Nopheros
malarkan schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:04:
[...]

het niet behalen van een piek sluit een pullback eerst toch niet uit?
Er werd gereageerd op een grafiek die richting de 20k ging, dat zou onmogelijk zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Nopheros op 19-08-2021 18:06 ]

• malarkan
Nopheros schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:05:
[...]

Er werd gereageerd op een grafiek die richting de 20k ging, dat zou onmogelijk zijn.
ah duidelijk, thanks for the context! :)

• Jedi_Pimp
Nopheros schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:59:
[...]

Bijv.

[...]
Hmm, tja. Ik acht binnen korte termijn (lees: twee maanden) 20k zeer onwaarschijnlijk maar inderdaad niet onmogelijk. Net zoals dat ik niet verwacht dat de AEX onder de 600 punten daalt binnen twee maanden. Aan zekerheid grenzende onwaarschijnlijkheid :P

Dat gezegd hebbende, ben ik er wel op voorbereid.

• ScuL
Nopheros schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:05:
[...]

Ja ik denk dat als we onder de 30k komen er zo veel wordt bijgekocht dat de 20k onhaalbaar is.

Overigens nog iets dat me te binnen schoot, Taro noemde dat 100k als afschrikking zou kunnen werken omdat de prijs te hoog zou zijn. Ik denk eerder dat 100k als magneet gaat werken, omdat veel mensen het niet kunnen geloven en dan fomo/instappen.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
ScuL schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 23:17:
[...]
Overigens nog iets dat me te binnen schoot, Taro noemde dat 100k als afschrikking zou kunnen werken omdat de prijs te hoog zou zijn. Ik denk eerder dat 100k als magneet gaat werken, omdat veel mensen het niet kunnen geloven en dan fomo/instappen.
Recent? Ik heb volgens mij wel genoemd dat ik er vlak onder zou starten met verkopen, maar niet dat "het te hoog zou zijn"?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[...]
Ja ik denk dat als we onder de 30k komen er zo veel wordt bijgekocht dat de 20k onhaalbaar is.
Dan heb je denk ik wel erg een roze bril op.

Geen nieuwe ATH maken, maar doorzakken naar de 30k vanuit hier. Als er iets schreeuwt dat er een bearmarket is, dan is het dat wel. Dit is zeggen dat het niet verder zal zakken dan 10k terwijl de low iets boven de 3k bleek te zijn in 2018.

We moeten vanuit hier doorzetten en een nieuwe ATH maken. Doen we dat niet dan verwijs ik je graag door naar begin 2018 want dat is waar we dan nu zijn.

Iedereen mag natuurlijk zijn eigen mening hebben, maar dingen zeggen als dat het onmogelijk is dat we geen nieuwe ATH doen binnenkort gaat nergens over. Het is crypto, alles is mogelijk en dan beide richtingen op. Ik heb verder geen idee hoe het gaat. Het herstel dat we nu zien is erg mooi, maar dit moet de komende tijd doorzetten met een nieuwe ATH tot gevolg. Gaat dat niet zo, dan maak je borst maar nat het komende jaar.

• freshprince
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-09 16:34
https://twitter.com/cnbct.../1428429284465598475?s=21

Interessant wat hiermee gaat gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
PilatuS schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 23:54:
[...]

Geen nieuwe ATH maken, maar doorzakken naar de 30k vanuit hier. Als er iets schreeuwt dat er een bearmarket is, dan is het dat wel.
Nee ik denk ook niet dat dat gaat gebeuren, imo komen we helemaal niet onder de 40k meer. Daarom snap ik ook niet waarom mensen 20k als een realistische optie zien omdat de euforie dan volledig vervaagt.

Ik denk zeker dat we in 2021 een nieuw ATH gaan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merauder
  • Laatst online: 20-10 22:13
Supershiva schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:00:
[...]

Is dat geen duur geintje geweest?
Alles van Binance naar Bitvavo over zetten?
Al die withdrawl fees?

Ik heb nu 11 verschillende posities op Binance

Btc
Eth
Ada
Sol
Bnb
Dot
Link
Audio
Alpha
Xrp
Doge

Als ik dat allemaal naar Bitvavo wil zetten betaal ik 11x een fee.

Dat gaat aardig wat kosten vrees ik?

Wat een gezeik met die DNB
Ik heb hier zelfs een beetje aan verdiend. Ik heb alles naar XRP (die in de lift zat) omgezet, en vervolgens XRP verstuurd naar Bitvavo, en daar tegen winst verkocht.

Alleen daghandel met Bitvavo is een ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Defector schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:11:
[...]

Oprechte vraag, waarom dit zelf doen? Er zijn al een aantal crypto index fondsen op de markt, die deze zaken uitvoeren (automatisch herbalanceren in/uitstappen etc etc). Waar je eigenlijk alleen maar in de fondsen zelf hoeft te stappen(dca of niet) en dan heb je positie in de markt.
De waarom vraag is natuurlijk altijd interessant, die blijf ik mezelf ook altijd stellen. Het zelf samenstellen van een indexfonds is voor mij niet enkel een kwestie van het innemen van een beleggingspositie. Er zit ook onderzoek, modelleren en analyseren bij. Het verzamelen van meetgegevens en daar een strategie bij bedenken zijn allemaal onderdelen waar ik geïnteresseerd in ben en graag meer van wil weten. Dit keer gaat het over de financiële markt waar ik graag meer inzicht in wil hebben, de mogelijkheden op de cryptomarkt laat een volledig geautomatiseerd en zelf-beheerd fonds ook eenvoudig toe. Overigens mijn complimenten over de kwaliteit van de gesprekken die in de verschillende topics hier op GoT worden gevoerd, erg fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 01:25
FijneKerst schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:01:
September nog een flinke dip en dan Oktober/November/December moonen als een gek.
Dat is een beetje the general consensus die ik haal uit diverse bronnen.

Dus gewoon, zoals altijd, HODL DE MOEDERRRR voor de komende jaren en dan ergens in 2030 je rot lachen.
Lijkt erop dat de dip er niet meer gaat komen,
Wat een maand!! _/-\o_ d:)b

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deman23
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:59
[...]

Dat laatste denk ik ook. Maar dan snel gevolgd door een enorme Dump…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bjoost
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-10 19:24
Zou je me 2 naïeve vragen willen toestaan? :)
ScuL schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:08:
[...]

Vele experts denken dat deze vierde cyclus de laatste cyclus gaat worden.
Op welke bronnen baseer je je nu? Niet om je onderuit te halen trouwens, ik ben oprecht benieuwd naar wat voor experts dit soort uitspraken doen en waar ze die op baseren. Kan ik vast iets van leren (of ik er nu voor kies het met ze eens te zijn of niet).
Deze interpretatie gevonden via Michael van de Poppe geeft het prima weer
[Afbeelding]
Ik kan de grafiek m.b.t. het verleden begrijpen en vind het een interessante visualisatie. Maar haal jij hier ook conclusies/voorspellingen m.b.t. de toekomst uit, en zo ja welke en waarom? Want dat vind ik een stuk lastiger om hier in te tekenen. Ook als het over de lengte van de cyclus zou gaan, en niet over de maximumprijs (waar toch de meesten op zullen loeren) vind ik 'm lastig, want de plek waar je de voorlopige ATH en het support-bolletje intekent in een nog lopende cyclus voelt natuurlijk een beetje arbitrair, en beïnvloedt je eindresultaat behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:12
ScuL schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:08:

Vele experts denken dat deze vierde cyclus de laatste cyclus gaat worden.
Maar wat bedoel je hier exact mee?
Dat er vermoedelijk nog 1 grote dip komt en dat de allerlaatste gaat zijn?
Of dat er überhaupt geen echt grote dip meer verwacht wordt nu?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20:48
Jasikevicius3 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 12:41:
[...]

Ik denk dat ze de laatste cyclus bedoelen met grote schommelingen omdat er dan zoveel institutioneel geld in zit dat de markt minder volatiel wordt.
Maargoed, “experts” wil niet altijd iets zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Jasikevicius3 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 12:41:
[...]

Dat de markt zich zal gaan stabiliseren en de toppen steeds minder hoog zullen worden en de dalen steeds minder diep. Qua cycles, niet in waarde.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Beleggers kijken naar Fed-bijeenkomst in Jackson Hole

De jaarlijkse bijeenkomst van de Fed in Jackson Hole in de staat Wyoming begint donderdag. Vanwege corona wordt de vergadering opnieuw virtueel gehouden. In de toespraak van Powell op vrijdag zal de belangstelling vooral uitgaan naar de inflatiestrategie van de Fed en opmerkingen over de impact van de Delta-variant van het coronavirus op het economisch herstel. Ook zal worden gelet of Powell iets zegt over wanneer de Fed kan gaan beginnen met het afbouwen van de opkoopprogramma’s.
Benieuwd of ze het ook nog over crypto's gaan hebben en of het nieuws wat ze uit gaan brengen de koersen van de crypto's gaan beinvloeden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
PilatuS schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 23:54:
[...]

Geen nieuwe ATH maken, maar doorzakken naar de 30k vanuit hier. Als er iets schreeuwt dat er een bearmarket is, dan is het dat wel. Dit is zeggen dat het niet verder zal zakken dan 10k terwijl de low iets boven de 3k bleek te zijn in 2018.

We moeten vanuit hier doorzetten en een nieuwe ATH maken. Doen we dat niet dan verwijs ik je graag door naar begin 2018 want dat is waar we dan nu zijn.

Iedereen mag natuurlijk zijn eigen mening hebben, maar dingen zeggen als dat het onmogelijk is dat we geen nieuwe ATH doen binnenkort gaat nergens over. Het is crypto, alles is mogelijk en dan beide richtingen op. Ik heb verder geen idee hoe het gaat. Het herstel dat we nu zien is erg mooi, maar dit moet de komende tijd doorzetten met een nieuwe ATH tot gevolg. Gaat dat niet zo, dan maak je borst maar nat het komende jaar.
Per wanneer dan? Wat is de uiterste datum voordat we kunnen spreken van een 2018-herhaling?

Spoiler: we zitten nog op koers om een double peak/lengthening cycle te ervaren zoals vele analisten geloven.

Daarover gesproken, wederom een nieuwe collab bij ITC, ditmaal met Bob Loukas. Twee van de meest heldere denkers binnen de space in een video van 40 minuten. Een must watch voor iedere liefhebber, hodler en/of trader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:25:
[...]

Per wanneer dan? Wat is de uiterste datum voordat we kunnen spreken van een 2018-herhaling?

Spoiler: we zitten nog op koers om een double peak/lengthening cycle te ervaren zoals vele analisten geloven.

Daarover gesproken, wederom een nieuwe collab bij ITC, ditmaal met Bob Loukas. Twee van de meest heldere denkers binnen de space in een video van 40 minuten. Een must watch voor iedere liefhebber, hodler en/of trader :)

[Embed: Bitcoin's Market Cycles (A Discussion With Bob Loukas)]
In die collab komt het ook ter sprake. Een september sellof/shake out. Of: maak een handel/trade pot aan en een hodl pot. Zodat je kunt profiteren van een sell off, buy the dip. En mocht je de weerleiding niet kunnen weerstaan om te handelen naar je eigen emotie: doe dat dan met speelgeld ipv je stash die je apart houd wanneer bitcoin de 64k passeert naar uncharted territory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:25:
[...]
Dat zeg ik toch meerdere keren en je maakt het zelf nog dik gedrukt ook. Geen nieuwe ATH kunnen maken is waar het om gaat. Met een datum heeft het niets te maken, wel met bepaalde niveau's. Niemand die kan weten of we ergens 4 dagen sideways gaan of 4 weken.

[ Voor 25% gewijzigd door PilatuS op 22-08-2021 19:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
PilatuS schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:36:
[...]

Dat zeg ik toch meerdere keren en je maakt het zelf nog dik gedrukt ook. Geen nieuwe ATH kunnen maken is waar het om gaat. Met een datum heeft het niets te maken, wel met bepaalde niveau's. Niemand die kan weten of we ergens 4 dagen sideways gaan of 4 weken.
Joosie200 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:33:
[...]

In die collab komt het ook ter sprake. Een september sellof/shake out. Of: maak een handel/trade pot aan en een hodl pot. Zodat je kunt profiteren van een sell off, buy the dip. En mocht je de weerleiding niet kunnen weerstaan om te handelen naar je eigen emotie: doe dat dan met speelgeld ipv je stash die je apart houd wanneer bitcoin de 64k passeert naar uncharted territory.
Ik snap jullie niet. Hoe kan je over een bear market/2018 scenario filosoferen zonder duidelijk aanvangsmoment?

In die collab wordt inderdaad gesproken van een shake out in september. Maar dat is toch geen bevestiging van 2018 wanneer we binnen nu en 1 jaar alsnog een ATH neerzetten? Dat is juist de crux van lengthening cycles :)

Ergo, als we binnen nu en twee maanden -40% doen (en dus boven de 30k blijven) om de maanden erna onze weg richting 70k te vervolgen, is het wat mij betreft geen 2018. Ik hoor graag jullie contrascenario :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:52:
[...]

[...]

Ik snap jullie niet. Hoe kan je over een bear market/2018 scenario filosoferen zonder duidelijk aanvangsmoment?

In die collab wordt inderdaad gesproken van een shake out in september. Maar dat is toch geen bevestiging van 2018 wanneer we binnen nu en 1 jaar alsnog een ATH neerzetten? Dat is juist de crux van lengthening cycles :)

Ergo, als we binnen nu en twee maanden -40% doen (en dus boven de 30k blijven) om de maanden erna onze weg richting 70k te vervolgen, is het wat mij betreft geen 2018. Ik hoor graag jullie contrascenario :)
Ehm ik reageerde niet specifiek op een 2018 scenario. Zag je post over die collab die ik gisteren al heb beluisterd. En daarin reageerde ik meer op je spoiler alert stuk. Dus ja het kan maar zo van 48k nu naar 32k in september voor we echt een lift off hebben die bitcoin al vaker heeft laten zien in oktober t/m december. Dus ik sluit me juist aan bij je comment

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:52:
[...]
Dikke run doen, ATH doen, nog een run omhoog zonder ATH te doen, verder zakken, bearmarket. Bitcoin heeft dit iedere keer zo gedaan na een dikke run en ATH. Dus dat het nu weer zo kan is prima mogelijk. Je hoeft niets meer te doen dan terug te gaan naar de vorige ATH en die daar voor om dit scenario te zien. De vraag is of wat we nu doen een bounce omhoog is zonder nieuwe ATH of dat we door weten te zetten met een nieuwe ATH.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Tijd voor een update:

Op de daily zijn er kansen, maar ziet het er niet direct heel goed uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lqxBl9wUly8Nla9llKJLv9YoWkM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6bO6dmapJVqI8FUbIzipb0YY.png?f=fotoalbum_large

Ook op de weekly lijkt het aan momentum te ontbreken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XCmRm45Tz5hbaUcP0CIf2yJgjdE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eMtbnPCmXsfPFawIVmjHZYQp.png?f=fotoalbum_large

De koers is inmiddels iets doorgeschoten tov mijn verwachting, maar, dat kan op bijv. de montly nog prima een wick worden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W4T8IkCLuUjUqS1U-wInO4h5HCY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i0uMZfnq5IGwiKnPg3l0IIrc.png?f=fotoalbum_large

En de hamers, tjah, ik zit in dubio, de Bitcoin koers zit op zich mooi boven bijv. de 200D MA, maar, wat mij betreft nog niet voldoende overtuigend. Ik sluit niet uit dat de man met de hamer alsnog langskomt. Wat je ook mee moet nemen zijn het aantal mensen dat erg laag heeft ingekocht (bijv. 1000 USD in coin X heeft gestoken) en dat nu cashed (bijv. 50.000), daarvoor in de plaats moet je dus 50 nieuwe instappers a 1000 USD hebben om de koers stabiel te houden. Die zie ik niet...

Ik geef het volgende scenario dus nog steeds een kans, al sluit ik een vervolg van de bullrun ook niet volledig uit. Laten we zeggen: 60% kans op een daling, 40% op een stijging (boven de huidige ATH):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/htW6d3upHGl0pW3MTr9B9MNCXN0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KzFO1r7PptgZXB2hFmQ5DptP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
bjoost schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 09:37:
Zou je me 2 naïeve vragen willen toestaan? :)

Op welke bronnen baseer je je nu? Niet om je onderuit te halen trouwens, ik ben oprecht benieuwd naar wat voor experts dit soort uitspraken doen en waar ze die op baseren. Kan ik vast iets van leren (of ik er nu voor kies het met ze eens te zijn of niet).
Er zijn een aantal prominente figuren maar waarschijnlijk meest vooraanstaand Dan Held van Kraken en Michael Saylor. Deze theorie is overigens bekend als "de supercycle"

Dan Held's perspectief kun je o.a. in deze video bekijken

meer kun je vast vinden via Google

Michael Saylor gelooft sowieso niet meer in de Bitcoin halvings & cycles. Dit werd ook duidelijk in zijn interview met Ben Cowen. De theorie is dat als Bitcoin de $100k breekt de institutionele interesse dusdanig groot wordt dat we amper nog een bearmarket krijgen en de prijs alsmaar blijft groeien.

Persoonlijk denk ik overigens niet dat dit waarschijnlijk is, ik denk dat we altijd wel een hausse/baisse effect krijgen op de markt want geen enkele asset ter wereld is hier ongevoelig voor. Maar goed, de supercycle theorie is erg populair
Ik kan de grafiek m.b.t. het verleden begrijpen en vind het een interessante visualisatie. Maar haal jij hier ook conclusies/voorspellingen m.b.t. de toekomst uit, en zo ja welke en waarom? Want dat vind ik een stuk lastiger om hier in te tekenen. Ook als het over de lengte van de cyclus zou gaan, en niet over de maximumprijs (waar toch de meesten op zullen loeren) vind ik 'm lastig, want de plek waar je de voorlopige ATH en het support-bolletje intekent in een nog lopende cyclus voelt natuurlijk een beetje arbitrair, en beïnvloedt je eindresultaat behoorlijk.
Nee deze grafiek is meer bedoeld als analyse van de huidige fase t.o.v. voorgaande cycli. Ik doelde met deze grafiek meer op de nabije toekomst en de verwachte curve op basis van historische gegevens.
Het bolletje staat op de bodem (van de consolidation phase). Wat belangrijk is aan deze grafiek imo is de drawdown vanaf ATH (het verschil tussen huidige prijs en ATH) en de procentuele groei, uiteindelijk krijg je daar ongeveer de blauwe stippellijn uit wat als basis zorgt voor de opwaartse trend. Op het moment dat deze trendlijn verbroken wordt wordt het een probleem

De voorstanders van de supercycle theorie denken dat deze lijn eigenlijk oneindig wordt en we in een eeuwige groeifase blijven ondanks volgende halvings

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:53

St@m

@ Your Service

Krantenberichten vollop, vakanties weer voorbij. Waar men in mei dacht: "zie je wel" zal de fomo nu weer toeslaan. Ik denk dat het wel eens snel kan gaan tot een nieuwe ATH.

Geen lijntjes, geen hamertjes, gewoon een gevoel.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:55
Taro schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 23:04:
Laten we zeggen: 60% kans op een daling, 40% op een stijging (boven de huidige ATH):
Wat waren de verhoudingen toen je deze voor het eerst gepost had? :) Heilig ervan overtuigd dat het ging gebeuren, of was het toen ook al bv 80/20, waardoor het nu nog steeds bearish lijkt..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScuL
Ter info nu we door een zeer belangrijk niveau zijn gebroken.

Weerstand:
50500 (matig)
50700 (matig)
51000 (228 BTC)
52000 (291 BTC)

Support:
49000 (matig)
48900 (103 BTC)
48800 (136 BTC)
48000 (345 BTC)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Taro schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 23:04:

Ik geef het volgende scenario dus nog steeds een kans, al sluit ik een vervolg van de bullrun ook niet volledig uit. Laten we zeggen: 60% kans op een daling, 40% op een stijging (boven de huidige ATH):
[Afbeelding]
Ik snap je onderste plaatje niet helemaal. Ik zie in je scenario een higher low op de weekly in september (bullish) om vervolgens in een soort dead cat bounce een zeer geringe stijging te printen die amper hoger is dan deze higher low. Het gaat me niet om de levels, maar om de gedachtegang. Ik zou namelijk zelf denken dat een higher low ruimte biedt voor een verdere verkenning omhoog. De high die we dan gaan neerzetten, lijkt me bepalender dan sec de move down in september:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ezlgIXxtvimxYSzBbBNvxKNEqlA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7IkoRy1rZXl3kzhCHNA7VaBF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:20:
[...]

Ik snap je onderste plaatje niet helemaal. Ik zie in je scenario een higher low op de weekly in september (bullish) om vervolgens in een soort dead cat bounce een zeer geringe stijging te printen die amper hoger is dan deze higher low. Het gaat me niet om de levels, maar om de gedachtegang. Ik zou namelijk zelf denken dat een higher low ruimte biedt voor een verdere verkenning omhoog. De high die we dan gaan neerzetten, lijkt me bepalender dan sec de move down in september:

[Afbeelding]
Een higher low kan zijn het testen van de bull market support band rond 42.5k atm. Tegen die tijd is het doom/gloom maar laten we wel wezen, een week geleden zaten de meeste hier in afwachting van zo'n retest. Retest in september als support en door is een mogelijkheid. Bitcoin heeft ook laten zien te kunnen knallen zonder retest. Maar dan faalt de retest zes maanden later als nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
BTFD schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 07:56:
[...]

Wat waren de verhoudingen toen je deze voor het eerst gepost had? :) Heilig ervan overtuigd dat het ging gebeuren, of was het toen ook al bv 80/20, waardoor het nu nog steeds bearish lijkt..
Nee, de primaire reden voor het schetsen van dat scenario is dat het tweemaal eerder is voorgekomen. Maar dat betekent niet dat het de derde keer ook zo uitpakt, alhoewel ik daar dus zeker rekening mee heb gehouden en nog steeds gedeeltelijk rekening mee houd. Ik ben niet 100% bearish, ik hou beide opties open, maar ik blijf dus erg alert op een rejection rond het huidige punt, met een wick boven de 200D MA. Maar ik zit alweer enige tijd in BTC, ETH, ADA, BNB en SOL en dus lift ik prima mee. Ik short wanneer ik een kans zie en blijf erg voorzichtig, maar een holder zal ik nooit kunnen worden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaptorXS
Waarom de Nigeriaanse regering zo bang is voor cryptomunten
Nigeria is na de Verenigde Staten het land waar het meest in bitcoins wordt gehandeld. Maar de overheid moet er niets van hebben en kwam met een verbod op cryptotransacties bij de banken. Veel Nigerianen zien digimunten juist als bescherming tegen diezelfde overheid.

Digitale valuta zijn populair in Nigeria, omdat ze beschermen tegen koersdalingen van de officiële munt en voor internationale betalingen kunnen worden gebruikt.

Tegelijk kunnen burgers, ondernemers en maatschappelijke organisaties daarmee repressie van de overheid ontwijken, bijvoorbeeld als die bankrekeningen blokkeert.

De Nigeriaanse regering probeert greep op de digitale geldstromen te krijgen, met onder meer een verbod op cryptotransacties via de banken.
Die maatregel jaagt juist meer Nigerianen naar alternatieve digitale valuta.
bron FD

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Twee stellingen.

1. Het volume in de huidige move up is erg mager vergeleken met de impulsmoves eerder dit jaar. Dit suggereert dat de échte FOMO nog (lang) niet is ingeslagen. Zie de volumelevels onder de pijlen. Als we de huidige trend kunnen doorzetten (al dan niet met retest van 46k), zal dit FOMO triggeren en kan een nieuwe golf aan volume bijdragen aan het snel neerzetten van een ATH.

2. Er komt medio september een 'golden cross' aan: de 50d MA zal de 200d MA omhoog doorkruisen. Je kan vinden van death crosses/golden crosses wat je wilt (het is immers een backwards-looking indicator pur sang), maar in het verleden hebben golden crosses vaker voor upside gezorgd dan andersom. Zie de door mij doorgetrokken strepen aan de rechterzijde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vKMxRXLKrKPBdY6DCJjgUCRkuRo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LuO5Jl9hkxJOratfbeNchDy8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sluw
Interessant Forbes artikel vanuit het perspectief van de oldschool geld wereld, 1300 relevante participanten. Misschien zelfs meer bullish dan de gemiddelde slowchat reactie.
Linda Pawczuk at the accountancy company Deloitte wrote alongside a report that found 76% of finance professionals think bitcoin and crypto could serve as an alternative to or replacement for fiat currencies in the next five to 10 years.
Edit: hier het Deloitte rapport.

[ Voor 10% gewijzigd door Sluw op 24-08-2021 09:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:13
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 08:15:
Twee stellingen.

1. Het volume in de huidige move up is erg mager vergeleken met de impulsmoves eerder dit jaar. Dit suggereert dat de échte FOMO nog (lang) niet is ingeslagen. Zie de volumelevels onder de pijlen. Als we de huidige trend kunnen doorzetten (al dan niet met retest van 46k), zal dit FOMO triggeren en kan een nieuwe golf aan volume bijdragen aan het snel neerzetten van een ATH.

2. Er komt medio september een 'golden cross' aan: de 50d MA zal de 200d MA omhoog doorkruisen. Je kan vinden van death crosses/golden crosses wat je wilt (het is immers een backwards-looking indicator pur sang), maar in het verleden hebben golden crosses vaker voor upside gezorgd dan andersom. Zie de door mij doorgetrokken strepen aan de rechterzijde.
1. Ik denk dat het lage volume deels te wijten is aan het idee dat er een daling wordt verwacht, zowel in het worst case scenario in het S2F-model (al wordt dat daar afgedaan als een 'data blip') als in verschillende analyses die op Youtube en Twitter rondgaan.

2. Golden crosses en death crosses zijn m.i. leuk voor Youtube-filmpjes met schokkende gezichten op de thumbnail. De vorige death cross werd ook massaal besproken, en achteraf gebeurde er nagenoeg niets. M.i. hebben we nog niet genoeg gevallen meegemaakt om te spreken van recurring patterns en deze als betrouwbare pijlers te kunnen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Laatst online: 20:46
Twee stellingen.

[Afbeelding]
1. Je krijgt een heel ander volume verloop als je n andere exchange kiest.
Een plaatje van CMC met het totale btc volume zou mij meer overtuigen.
Screenshot van binance:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RkwgZ6WnoP41Njxk3q5_YGUrCzU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mb7EK36ZletVenoun3fsIKTH.jpg?f=fotoalbum_large

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
shovelhead1340 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:21:
[...]

1. Je krijgt een heel ander volume verloop als je n andere exchange kiest.
Een plaatje van CMC met het totale btc volume zou mij meer overtuigen.
Screenshot van binance:
[Afbeelding]
Terecht punt over het volume, maar als ik kijk naar BTC/USDT (Binance) zie ik nog steeds een significant verschil tussen met het begin van het jaar. Maart/april is minder evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Jedi_Pimp schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:31:
[...]

Terecht punt over het volume, maar als ik kijk naar BTC/USDT (Binance) zie ik nog steeds een significant verschil tussen met het begin van het jaar. Maart/april is minder evident.
Het is inderdaad een groot verschil. Ik zag jou alleen zeggen dat je de FOMO van eerder dit jaar, nu nog niet ziet en dat dat in het volume te zien is.

Ik ben echter niet overtuigd of die FOMO ook inderdaad in die heftigheid gaat terugkomen. En daar kan een heel groot verschil zitten in uitkomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:55
Ngangatar schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:00:
[...]
Ik ben echter niet overtuigd of die FOMO ook inderdaad in die heftigheid gaat terugkomen.
Zolang de media blijft melden dat de Bitcoin alsmaar blijft stijgen en grote partijen instappen, dan komt dat vanzelf wel weer.
Recente berichten op Nu.nl, Telegraaf e.d. gaven al aan dat analisten gemeld hebben dat hij naar de 100K kan gaan met als titel van het bericht: Bitcoin weer meer dan $50.000 waard..

Dus Henk & Ingrid zien een verdubbeling van hun spaarcenten..
Ook zullen de koffieautomaat-gesprekken weer op gang komen en zo nieuw gewas aantrekken.

FOMO is a Bitch! ;)

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

BTFD schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:18:
[...]

Zolang de media blijft melden dat de Bitcoin alsmaar blijft stijgen en grote partijen instappen, dan komt dat vanzelf wel weer.
Recente berichten op Nu.nl, Telegraaf e.d. gaven al aan dat analisten gemeld hebben dat hij naar de 100K kan gaan met als titel van het bericht: Bitcoin weer meer dan $50.000 waard..

Dus Henk & Ingrid zien een verdubbeling van hun spaarcenten..
Ook zullen de koffieautomaat-gesprekken weer op gang komen en zo nieuw gewas aantrekken.

FOMO is a Bitch! ;)
FOMO is a bitch inderdaad, maar de hogere prijs nu schrikt ook mensen af. Niet elke Henk en Ingrid hebben door dat ze kunnen werken met Satoshis. Om mij heen hoor ik met regelmaat dat Bitcoin niet meer te doen is omdat ze nu zo duur zijn. Je ziet nu die reclames op TV dat men voor 1 euro in crypto kan stappen. Als ze daar 1 a 2 simpele zinnetjes aan toevoegen, zou dat meer mensen trekken. Ze gaan er teveel vanuit dat iedereen al weet wat crypto is en dat men snapt dat ze in percentages kunnen instappen.

Wat ik wel zie gebeuren is dat institutioneel geld er in gaat stappen omdat BTC een grotere waarde krijgt en serieuzer gezien gaat worden.

Ik ben benieuwd, die 100K gaat er echt wel komen, maar of dat dit jaar al is? Lets hope.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:03
Twee stellingen.

Zou de verklaring voor een lager volume niet gewoon liggen in het gegeven dat er nu vrijwel geen hype is rondom BTC? Eind 2020 en begin dit jaar zette BTC nieuwe ATH's neer en waren er volop geruchten over institutionele partijen die zouden instappen. Doordat er meer aandacht was voor BTC, stroomde er ook meer kapitaal die kant op.

Crypto wordt nu mijn inziens veel meer een strijd om aandacht, en dat vooral BTC die aandacht krijgt is nu (op dit moment ten minste) geen standaard gegeven meer. De ontwikkelingen gaan razendsnel en er zijn elke dag wel weer nieuwe projecten die kansen bieden en de aandacht en ook dus kapitaal aantrekken.

Neem bijvoorbeeld het nieuws van gisteren rondom de aanschaf van de CryptoPunk door Visa. Velen zaten te wachten op een aankondiging dat ze net als Tesla BTC op de balans hadden staan. In plaats daarvan komen ze met de aankondiging van de CryptoPunk, gekocht met ETH en op Ethereum blockchain.

Ik zie op dit moment bijvoorbeeld ook best wel een discrepantie tussen dit forum en wat er qua ontwikkelingen en hypes gaande is. Veel posts hier gaan over de up en down bewegingen (of het gebrek daaraan) van BTC of hoe kan ik zo goedkoop mogelijk funds op Binance krijgen. Terwijl ik buiten dit forum enorm veel aandacht/hype zie voor NFT's, de metaverse, DeFi, DAO's etc. Ontwikkelingen, die ik op dit forum, nauwelijks besproken zie worden. Terwijl dit toch echt veel kansen bied.

De FOMO voor BTC, zoals we die begin dit jaar kenden, zie ik voorlopig ook nog niet terugkeren. Mogelijk pas zodra we weer consequent nieuwe ATH's gaan neerzetten. Ik zie daarom voorlopig BTC ook niet als de investering met de beste ROI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshprince
Hopelijk weet iemand hier een antwoord op de volgende vraag :)

Ik zoek ergens info waar je kan zien hoeveel % ratio van een coin in futures zit tov. spot.
Ik ben nieuwsgierig naar het aantal traders (futures) tov. hodlers (spot).

Ik denk dat je zo eenvoudig kan achterhalen wat de effectieve waarde is van een token alsook de kans dat iets in elkaar stuikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poestoe
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:03
Excuses verkeerde topic

[ Voor 75% gewijzigd door poestoe op 24-08-2021 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
freshprince schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:32:
Hopelijk weet iemand hier een antwoord op de volgende vraag :)

Ik zoek ergens info waar je kan zien hoeveel % ratio van een coin in futures zit tov. spot.
Ik ben nieuwsgierig naar het aantal traders (futures) tov. hodlers (spot).

Ik denk dat je zo eenvoudig kan achterhalen wat de effectieve waarde is van een token alsook de kans dat iets in elkaar stuikt.
Spot is toch niet per definitie hodlen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshprince
sOid schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:14:
[...]

Spot is toch niet per definitie hodlen?
Nee, maar geeft wel een betere indicatie. Je weet zowiezo dat futures geen hodlers zijn langetermijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
jvel92 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:29:
[...]

Zou de verklaring voor een lager volume niet gewoon liggen in het gegeven dat er nu vrijwel geen hype is rondom BTC? Eind 2020 en begin dit jaar zette BTC nieuwe ATH's neer en waren er volop geruchten over institutionele partijen die zouden instappen. Doordat er meer aandacht was voor BTC, stroomde er ook meer kapitaal die kant op.

Crypto wordt nu mijn inziens veel meer een strijd om aandacht, en dat vooral BTC die aandacht krijgt is nu (op dit moment ten minste) geen standaard gegeven meer. De ontwikkelingen gaan razendsnel en er zijn elke dag wel weer nieuwe projecten die kansen bieden en de aandacht en ook dus kapitaal aantrekken.

Neem bijvoorbeeld het nieuws van gisteren rondom de aanschaf van de CryptoPunk door Visa. Velen zaten te wachten op een aankondiging dat ze net als Tesla BTC op de balans hadden staan. In plaats daarvan komen ze met de aankondiging van de CryptoPunk, gekocht met ETH en op Ethereum blockchain.

Ik zie op dit moment bijvoorbeeld ook best wel een discrepantie tussen dit forum en wat er qua ontwikkelingen en hypes gaande is. Veel posts hier gaan over de up en down bewegingen (of het gebrek daaraan) van BTC of hoe kan ik zo goedkoop mogelijk funds op Binance krijgen. Terwijl ik buiten dit forum enorm veel aandacht/hype zie voor NFT's, de metaverse, DeFi, DAO's etc. Ontwikkelingen, die ik op dit forum, nauwelijks besproken zie worden. Terwijl dit toch echt veel kansen bied.

De FOMO voor BTC, zoals we die begin dit jaar kenden, zie ik voorlopig ook nog niet terugkeren. Mogelijk pas zodra we weer consequent nieuwe ATH's gaan neerzetten. Ik zie daarom voorlopig BTC ook niet als de investering met de beste ROI.
d:)b

Interessante punten en inderdaad zou het lagere volume verklaard kunnen worden door een mindere mate van 'hype'. Dat die hype niet weer kan terugkeren is echter niet uitgesloten, denk ik.

Ik verdiep me nu ~9 maanden (intensief) in crypto en ik ben inmiddels enigszins teruggekomen op mijn standpunt rondom BTC. Ja, er is terecht veel aandacht voor opkomende technologieën en aandachtsgebieden als NFTs, verdere ontwikkeling van DeFi, et cetera. Ik vind het zelf ook veel leuker om me hier mee bezig te houden. Echter heb ik dus zelf wel geleerd dat BTC voorlopig nog wel de dienst uit maakt voor de rest. Daalt BTC met 10%, dalen alts met 15% - 20%. Het is niet te ontkennen dat alts terrein aan het winnen zijn, maar de meerderheid van de trades/transacties gebeurt nog steeds met BTC en ETH.

Qua volume-impuls denk ik dan ook dat BTC de katalysator kan en misschien wel móet zijn voor de rest, alhoewel ETH ook al eens bewezen heeft de kar te kunnen trekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:03
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:41:
[...]

d:)b

Interessante punten en inderdaad zou het lagere volume verklaard kunnen worden door een mindere mate van 'hype'. Dat die hype niet weer kan terugkeren is echter niet uitgesloten, denk ik.

Ik verdiep me nu ~9 maanden (intensief) in crypto en ik ben inmiddels enigszins teruggekomen op mijn standpunt rondom BTC. Ja, er is terecht veel aandacht voor opkomende technologieën en aandachtsgebieden als NFTs, verdere ontwikkeling van DeFi, et cetera. Ik vind het zelf ook veel leuker om me hier mee bezig te houden. Echter heb ik dus zelf wel geleerd dat BTC voorlopig nog wel de dienst uit maakt voor de rest. Daalt BTC met 10%, dalen alts met 15% - 20%. Het is niet te ontkennen dat alts terrein aan het winnen zijn, maar de meerderheid van de trades/transacties gebeurt nog steeds met BTC en ETH.

Qua volume-impuls denk ik dan ook dat BTC de katalysator kan en misschien wel móet zijn voor de rest, alhoewel ETH ook al eens bewezen heeft de kar te kunnen trekken.
Voorheen had ik altijd een mix van traden en hodl, maar merkte dat het traden mij onrustig maakte en leidde tot onproductief naar een chart staren. Heb ETH en DeFi eigenlijk altijd veel interessanter gevonden, en sinds mei heb ik geleidelijk de overstap gemaakt naar all-in ETH en DeFi. Eind vorige week mijn laatste restant aan BTC dan ook verkocht.

Huidige strategie is yield farmen en compounden. Focus me ook nog maar op een paar projecten, waarbij ook actief alle ontwikkelingen volg. En deze strategie werkt tot nu toe goed voor mij.

Het probleem met BTC op dit moment is dat het ontbreekt aan een "narrative" waarom je actief in BTC zou blijven investeren, behalve dat "the number go up". Waarbij een asset als ETH veelzijdiger is, omdat het veel meer toepassingen heeft; als onderpand gebruiken voor zichzelf terugbetalende leningen :D , staken, liquidity pooling etc.

Ik geloof best dat BTC weer naar nieuwe ATH's gaat. Maar zolang er coins zijn die potentieel een 10x doen of waar ze 15k APY op kunnen halen, zal het voor BTC een gevecht blijven om aandacht.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Benieuwd of Bitcoin de 200D MA rond de 46k nu weer gaat opzoeken, woensdag kan alle kanten op, maar donderdag is ook vaak een rode dag, dus zou wel kunnen samenvallen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kiay6rsIQ6Ah8lk2LZS4OhAOIkI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V7VdvO3ZBFqixUnoX8dyvsQ3.png?f=fotoalbum_large

Dan wordt dit ook een wick ipv groene candle erboven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/khMSnqyQalkshnCKadWHTK_-fn4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jyY5UP5DtIbT6WjN5F7EHCsy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
jvel92 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:38:
[...]

Het probleem met BTC op dit moment is dat het ontbreekt aan een "narrative" waarom je actief in BTC zou blijven investeren, behalve dat "the number go up".
BTC is een digitale goudstaaf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-10 10:03
ScuL schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 03:19:
[...]

BTC is een digitale goudstaaf.
Dat wil je er van maken, de waarheid is natuurlijk (net zoals bij goud) dat je wel moet afspreken met elkaar dat het zo is. Vraag en aanbod doen een hoop voor Bitcoin, maar ooit moet er wel een soort transitie plaatsvinden en ik weet niet of dit het al is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

-Splash- schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:59:
[...]

Dat wil je er van maken, de waarheid is natuurlijk (net zoals bij goud) dat je wel moet afspreken met elkaar dat het zo is. Vraag en aanbod doen een hoop voor Bitcoin, maar ooit moet er wel een soort transitie plaatsvinden en ik weet niet of dit het al is.
Daarnaast was goud en de standaard hiervan als basis voor het monetair systeem gebaseerd op een vaste hoeveelheid. Iets wat mij vrij lastig lijkt met Bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
-Splash- schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:59:
[...]

De market cap hoeft nog maar een factor 10 te groeien voordat dat een feit is.
Zoals al eerder opgemerkt is de bullrun van 2021 de bullrun van de institutionele beleggers.
Dit artikel beweert zelfs dat crypto binnen nu en 5 jaar de dollar zal inhalen
https://www.forbes.com/si...et-price-adds-1-trillion/
Uzuhl schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:38:
[...]

Daarnaast was goud en de standaard hiervan als basis voor het monetair systeem gebaseerd op een vaste hoeveelheid. Iets wat mij vrij lastig lijkt met Bitcoin.
Bitcoin heeft een vaste hoeveelheid. 21 miljoen munten. Meer kunnen er niet bestaan.
Daarnaast zijn al vele munten verloren gegaan.

Hoeveel miljonairs zijn er op de wereld?
https://www.consultancy.u...n-20-million-millionaires

Ongeveer 20 miljoen.. als iedere miljonair 1 bitcoin zou kopen dan blijft er voor de rest van de wereldbevolking niets over. Iedereen die nu meer dan 1 BTC heeft zit in de toekomst gebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

ScuL schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:46:

Daarnaast zijn al vele munten verloren gegaan.
Dat is ook een beetje mijn punt. Als ik dood ga en mijn 1 miljoen bitcoin meeneem het graf in, wat dan?

Of als we hetzelfde krijgen als met goud, ieder land krijg een x hoeveelheid BTC voor in de kluis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malarkan
Uzuhl schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:00:
[...]

Dat is ook een beetje mijn punt. Als ik dood ga en mijn 1 miljoen bitcoin meeneem het graf in, wat dan?

Of als we hetzelfde krijgen als met goud, ieder land krijg een x hoeveelheid BTC voor in de kluis.
dan zijn ze voor eeuwig weg. er is geen manier om deze terug te krijgen.

en elk land zomaar wat geven gaat niet werken, die mogen ze wel eventueel op de vrije markt kopen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

malarkan schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:05:
[...]

dan zijn ze voor eeuwig weg. er is geen manier om deze terug te krijgen.

en elk land zomaar wat geven gaat niet werken, die mogen ze wel eventueel op de vrije markt kopen natuurlijk.
Dat begrijp ik, en mede daardoor lijkt mij het onwaarschijnlijk ooit het nieuwe goud te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malarkan
Uzuhl schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:09:
[...]

Dat begrijp ik, en mede daardoor lijkt mij het onwaarschijnlijk ooit het nieuwe goud te worden.
In principe wordt het al veelal gebruikt als trading pair, als waarborg om van de ene naar de andere coin te gaan zonder fiat aan te raken en naar mijn mening is dat een prima manier om dit te gebruiken.

Waarom dat overigens de zaak onwaarschijnlijk maakt zou ik graag wat uitgelegd zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KcRp
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-10 01:26
Uzuhl schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:09:
[...]

Ik begrijp de argumenten niet die je in meerdere posts hebt vermeld.

Wat als je dood gaat?
Bij bitcoin zal de erfgenaam recht hebben op de bitcoins. Als de coins op een exchange staan zal met een overlijdensakte het saldo van het account geclaimd kunnen worden. Bij een cold storage ledger is dit wat lastiger, je hebt immers de seed nodig, maar dit kan met multi sig oplossing die nu vollop in ontwikkeling zijn opgelost worden. Uiteraard staat een ieder het vrij om zijn partner en/of kinderen de seed te geven van de ledger, zoals een sleutel van een kluis met goud. Als iemand een ledger begraaft en niemand de seed geeft, lijkt me dat hetzelfde als goud begraven en niemand vertellen wat de schat ligt.

Maar waarom het een probleem is dat bitcoins bij overlijden kunnen "verdwijnen" begrijp ik niet, goud kan ook "verdwijnen" en kan makkelijker worden gestolen.

Goud heeft een vaste hoeveelheid?
Nee, goud wordt nog steeds uit de grond gehaald. Bitcoin heeft wel een maximale hoeveelheid. Dus dat argument is juist in het voordeel van bitcoin.

Goud is de basis van het monetaire systeem.
Dit is allang losgelaten.

Bitcoin kan worden gezien als het nieuwe digitale goud in de zin van waardeopslag en/of hedge tegen inflatie. Nadat we muziek, foto's, films etc. hebben gedigitaliseerd, kunnen we dit nu ook doen met waardeopslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Why Friday Could See A Huge Move In Treasuries

In less than 48 hours, Jerome Powell will have held his extremely anticipated Jackson Hole speech, scheduled for 10am Eastern, and while pundits can't stop talking about what the Fed chair may or may not say about the impending taper (as a reminder, even if Powell announces a taper, it won't really matter as the Fed will still be buying bonds for most of 2022 and more to the point, it is the Treasury that will be draining as much as $800 billion in liquidity in the coming months as part of its post debt-ceiling quantitative tightening as explained yesterday).
Bron: https://www.zerohedge.com...-see-huge-move-treasuries

mmmm. a.s. vrijdag, lopen dan de maandelijkse BTC futures ook niet ten einde? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door RaptorXS op 25-08-2021 18:33 ]

• Uzuhl

Uzuhl

KcRp schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 17:55:
[...]

Ik begrijp de argumenten niet die je in meerdere posts hebt vermeld.

Wat als je dood gaat?
Bij bitcoin zal de erfgenaam recht hebben op de bitcoins. Als de coins op een exchange staan zal met een overlijdensakte het saldo van het account geclaimd kunnen worden. Bij een cold storage ledger is dit wat lastiger, je hebt immers de seed nodig, maar dit kan met multi sig oplossing die nu vollop in ontwikkeling zijn opgelost worden. Uiteraard staat een ieder het vrij om zijn partner en/of kinderen de seed te geven van de ledger, zoals een sleutel van een kluis met goud. Als iemand een ledger begraaft en niemand de seed geeft, lijkt me dat hetzelfde als goud begraven en niemand vertellen wat de schat ligt.

Maar waarom het een probleem is dat bitcoins bij overlijden kunnen "verdwijnen" begrijp ik niet, goud kan ook "verdwijnen" en kan makkelijker worden gestolen.

Goud heeft een vaste hoeveelheid?
Nee, goud wordt nog steeds uit de grond gehaald. Bitcoin heeft wel een maximale hoeveelheid. Dus dat argument is juist in het voordeel van bitcoin.

Goud is de basis van het monetaire systeem.
Dit is allang losgelaten.

Bitcoin kan worden gezien als het nieuwe digitale goud in de zin van waardeopslag en/of hedge tegen inflatie. Nadat we muziek, foto's, films etc. hebben gedigitaliseerd, kunnen we dit nu ook doen met waardeopslag.
Waar ik opzoek naar ben is een vorm van zekerheid, zeker naar aanleiding van het onderzoek geleid door Linda Pawczuk. Als de 76% van de bankieren en top exec's nu al zeggen binnen 5a10 jaar een switch naar digitale valuta te maken, wil ik enigszins voorbereid zijn. Ik HODL nu een eind weg, maar misschien moet ik meer bellegen.

Je hele argument is gebaseerd op iemand die nalatenschap heeft.

Ik heb nooit gezegd dat goud een vaste hoeveelheid heeft, ik heb gezegd dat het monetaire systeem gebaseerd is op een vaste hoeveelheid. Dus 1 gram goud = 1 euro.
Iets wat een langzaam proces is geweest, en waaraan vooraf er gebruik gemaakt werd van bank & aandeel biljetten als geld(omdat China al het zilver uit de economie van de wereld had gezogen en de oorlogen betaald moesten worden).

Goud fungeert als een ruilmiddel, een productief waar en is iets met consistente vraag aka een daadwerkelijke hedge tegen inflatie(met als side note, omwille van hetzelfde feit at jij al aankaart, we halen het nog steeds uit de grond, kan dit dus risico's voor de prijs meenemen - en vanwege deze reden is goud vaak slechts een onderdeel van de belegger zijn portfolio). Is Bitcoin ook gebaat bij TIPS(Treasury Inflation-Protected Securities) of Inflatie gelinkte obligaties?

Daarnaast snap ik dat goud niet de basis meer is van het monetaire systeem, maar men vergelijkt het met het continu met het nieuwe goud. Ik ben hier niet om de metallisme theorie weer tot leven te roepen :9

Ik denk dat wij aan de voorgrond staan van iets moois, en dat wij in de juiste boot zitten, maar ik denk ook dat er te makkelijk gedacht wordt over 'ff switchen naar Bitcoin als de nieuwe economische rekeneenheid'.
Ik ben heel benieuwd hoe de stap van fiat(door de overheid uitgegeven & zonder intrinsieke waarde)geld naar een digitale munt zal verlopen, de swap naar goud ging namelijk nogal gepaard met wat oorlogen.

Als dit off-topic is lemme know.

• geusie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:57
Dat iedereen,

Ik ben net nieuw in het crypto-wereldje, ik ben namelijk enkele dagen geleden begonnen met crypto, met een klein "speelbedragje" om te zien of het iets voor mij is. Maar ondertussen heb ik hier wel al enkele crypto topics gevolgd. (Nu, enkele dagen later blijkt dat ik net ben ingestapt op een piekje van BTC, maar ok ik geef het nog wat tijd ;))

Voor ik begon had ik volgende strategie bedacht:

Stel ik begin met een bedrag van 100€ en koop hier BTC mee.
Als de koers daalt tot een punt waarbij mijn BTC nog slechts 75€ waard is (-25%), dan koop ik 25€ aan BTC bij, zodat ik terug aan een waarde van 100€ zit.
Als de koers stijgt en mijn BTC's worden meer dan 150€ waard (+50%), dan verkoop ik 50€ aan BTC's, zodat ik weer op 100€ waarde kom.
En dit blijf ik steeds opnieuw doen.

Ik heb deze strategie eens toegepast op de koersdata van BTC van januari 2021 tot nu. En ook wat gespeeld met de parameters -25% en +50%. Gebaseerd op de historiek, lijkt dit wel een redelijk veilige strategie. Zelfs als ik ingestapt zou zijn net voor de grote daling in mei dit jaar, zou ik nu ongeveer break even zijn.

Ik wilde hier even toetsen of dit op basis van jullie ervaringen een goeie strategie is? Of zien jullie bepaalde valkuilen die ik niet zie?

(Als dit niet in dit topic hoort, laat maar weten. En ja, ik denk nog in euro's, blijkbaar typisch voor een noob :+ )

• Sluw
Uzuhl schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:53:
[...]

Waar ik opzoek naar ben is een vorm van zekerheid, zeker naar aanleiding van het onderzoek geleid door Linda Pawczuk. Als de 76% van de bankieren en top exec's nu al zeggen binnen 5a10 jaar een switch naar digitale valuta te maken, wil ik enigszins voorbereid zijn. Ik HODL nu een eind weg, maar misschien moet ik meer bellegen.

Je hele argument is gebaseerd op iemand die nalatenschap heeft.

Ik heb nooit gezegd dat goud een vaste hoeveelheid heeft, ik heb gezegd dat het monetaire systeem gebaseerd is op een vaste hoeveelheid. Dus 1 gram goud = 1 euro.
Iets wat een langzaam proces is geweest, en waaraan vooraf er gebruik gemaakt werd van bank & aandeel biljetten als geld(omdat China al het zilver uit de economie van de wereld had gezogen en de oorlogen betaald moesten worden).

Goud fungeert als een ruilmiddel, een productief waar en is iets met consistente vraag aka een daadwerkelijke hedge tegen inflatie(met als side note, omwille van hetzelfde feit at jij al aankaart, we halen het nog steeds uit de grond, kan dit dus risico's voor de prijs meenemen - en vanwege deze reden is goud vaak slechts een onderdeel van de belegger zijn portfolio). Is Bitcoin ook gebaat bij TIPS(Treasury Inflation-Protected Securities) of Inflatie gelinkte obligaties?

Daarnaast snap ik dat goud niet de basis meer is van het monetaire systeem, maar men vergelijkt het met het continu met het nieuwe goud. Ik ben hier niet om de metallisme theorie weer tot leven te roepen :9

Ik denk dat wij aan de voorgrond staan van iets moois, en dat wij in de juiste boot zitten, maar ik denk ook dat er te makkelijk gedacht wordt over 'ff switchen naar Bitcoin als de nieuwe economische rekeneenheid'.
Ik ben heel benieuwd hoe de stap van fiat(door de overheid uitgegeven & zonder intrinsieke waarde)geld naar een digitale munt zal verlopen, de swap naar goud ging namelijk nogal gepaard met wat oorlogen.

Als dit off-topic is lemme know.
Dat onderzoek onder leiding van Linda Pawczuk gaat niet over de switch van goud naar BTC of dat BTC de nieuwe geldstandaard wordt maar over de switch van fiat naar crypto voor allerhande financiële services. Dus het gaat meer om de achterliggende techniek. Dat is nogal breed maar heeft wel een gigantische impact op de bankenwereld omdat op veel plekken de middleman niet meer nodig is en er van alles geautomatiseerd kan worden. Denk bijvoorbeeld aan smart contracts voor verzekeringen, het opstellen van contracten, makkelijkere wereldwijde betalingen, verkoop en beheer van IP en toegang tot leningen via bijvoorbeeld defi systemen als AAVE. BTC speelt daar een rol in omdat het super veilig is, first mover advantage heeft en meer redenen die hier al zijn neergekalkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hQ6Ru7OEp5rWQmbZpqLHL8zuFAo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BaPkNfCyNhhFECK4AIvzKPZe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Wat ik denk/hoop de komende dagen:

Afbeeldingslocatie: https://s3.tradingview.com/snapshots/l/LQQ9l98R.png

Pagina: 1 ... 40 ... 102 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #31 - Blow-off top editie.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!