Glenn Hoddle schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:24:
[...]
Ho ho, ze kunnen prima zelf een oorlog beginnen, om een voetbalwedstrijd nog wel:
Wikipedia: Voetbaloorlog
Overigens is de VS een keer Grenada binnen gevallen, omdat Grenada met z'n honderdduizend inwoners graag communistisch wilde zijn. Hun belangrijkste exportproduct is nootmuskaat. Onderschat nooit de irrationaliteit van grootmachten.
Maar het gaat niet om de grootte van de economie of de staat van het land, het gaat er om dat ze de eerste zijn die iets revolutionairs doen, namelijk een munt invoering waar geen centrale autoriteit achter zit - dat is in feite belangrijker dan dat het BTC of zelfs crypto is, dat is meer de methode, maar: een regering besluit vrijwillig over te stappen op een munt die van iedereen en niemand tegelijk is. Dat is uniek. En een munt met een absolute hoeveelheid; El Salvador keert daarmee op een bepaalde manier terug naar de wereld van de gouden standaard.
Ik mag toch aannemen dat 'de grootmachten' hier wel notie van nemen, en ik denk dat landen als Venezuela, Ecuador, Montenegro en Bosnië hier toch ook wel met bovengemiddelde interesse naar zullen kijken.
Even voor de duidelijkheid ik vind het ook mooi nieuws maar het zal wel wat teweeg brengen als het al lukt.
Even een paar quotes uit een ZeroHedge bericht van vandaag :
[quote]In a pre-recorded video, El Salvador President Nayib Bukele made a somewhat shocking announcement in the final hours of the Bitcoin 2021 conference in Miami on Saturday afternoon.
Bukele said Saturday he will send a bill to the Central American country's Congress
next week to make bitcoin legal tender.
Caitlin Long of Avanti Bank & Trust in Wyoming called it a "historic day in Bitcoin" but also predicted a "knockdown fight" to get approval because recognizing Bitcoin as legal tender would likely give it the same status as foreign currencies by banks, a level of legitimacy for the top cryptocurrency
that many do not want to see granted.
Bukele didn't go into details on how the policy would work. But he said it would be
used alongside the U.S. dollar, which the nation has used as its official unit of currency since 2001.
Dus, het voorstel is nog niet aangenomen, banken etc niet blij, en de BTC wordt dan gebruikt naast de Dollar.
Bron:
https://www.zerohedge.com...dopt-bitcoin-legal-tender