[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 31 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Goed dat je je verhaal doet @jorwas. Dit is inderdaad precies waar je bijna ongemerkt risico's gaat nemen die alle winst laat verdampen. Traden wordt inderdaad gokken omdat BTC zeker in deze marktfase totaal onberekenbaar is.

Op zich kun je prima een beetje spelen met leverage/futures, maar zorg dat je een maximaal budget stelt dat je wil verliezen. Ik ben bijv met een paar dollar begonnen, wist het best rap te verveelvoudigen en ook weer te verliezen. Omdat ik mij strikt aan mijn budgetgrens hield moest ik daarna weer vanuit een paar dollar op gaan bouwen. Mocht je flink in de plus staan dan afromen (bijv 50-75%) en met de rest verder gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jowi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-04-2023
Als je de periode van januari tot afgelopen 19 mei als een wyckoff patroon beschouwt (past haast perfect) van dus dik 4 maanden, dan geloof ik niet dat een accumulatiefase, wat haast het omgekeerde patroon is, in 3 weekjes voorbij is. Die zal ook maanden duren. Anders heeft het geen zin. M.a.w. als er sprake is van een dergelijk patroon, dan moet dat simpelweg veel langer duren dan een paar weken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• malarkan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-08-2024
jowi schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:05:
Als je de periode van januari tot afgelopen 19 mei als een wyckoff patroon beschouwt (past haast perfect) van dus dik 4 maanden, dan geloof ik niet dat een accumulatiefase, wat haast het omgekeerde patroon is, in 3 weekjes voorbij is. Die zal ook maanden duren. Anders heeft het geen zin. M.a.w. als er sprake is van een dergelijk patroon, dan moet dat simpelweg veel langer duren dan een paar weken.
Tenzij het patroon van de accumulatie-fase te vroeg getekend is en we nog in het einde van de distribution-phase D zitten. Dan hebben we nog een grotere E-drop te gaan. Gezien het geld dat nog in de alt-coins zit doordat de dominantie van Bitcoin nog niet extreem gegroeid is kan dat zeker een teken zijn dat de distribution nog wel wat langer kan duren. Een paar weken in de D-E phases kan zeker nog, voordat we pas in de accumulation-phase komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10 14:45
Als ik bij die link van jou de SPAN wat uitzoom lijkt er een behoorlijke sell-wall te zijn vanaf 37.8k of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
catchingfire schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:43:
[...]

Als ik bij die link van jou de SPAN wat uitzoom lijkt er een behoorlijke sell-wall te zijn vanaf 37.8k of zie ik dat verkeerd?
Die staat er al ff op kraken. Scheelt dat de andere exchanges niet zulke scheve orderboeken hebben op het moment. Wellicht is het ook een spoofer

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoodyWindoW
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-10 00:04

WoodyWindoW

3.245 WP op ZW 31°

anti elppa schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:15:
[...]

Die staat er al ff op kraken. Scheelt dat de andere exchanges niet zulke scheve orderboeken hebben op het moment. Wellicht is het ook een spoofer
Kan er dan wel doorheen gegaan worden zolang die wall er staat op -in dit geval- Kraken? Of blijven we dan net zolang daaronder hangen tot die hele wall is opgekocht door anderen of totdat de order teruggetrokken wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

@WoodyWindoW Tuurlijk kan dat. Als die muur er op andere exchanges niet is en op Binance vliegen we naar 39k, zou er een enorme arbitrage-mogelijkheid liggen die de markt sowieso in minder dan minuten oplost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-10 13:08
Heb mij vandaag eens verdiept in EMA lijnen en gevonden dat, als een korte EMA lijn een langere doorbreekt dat dit als Bullish wordt gezien..

Nu zie ik onderstaande op de ETH chart van 4U: EMA: 14, 21 & 50, 55..

Zojuist een gokje gewaagd (met een klein bedrag) om eens te testen of je op basis hiervan verder komt.. :7
Zal je zien dat we nu keihard afketsen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lrjPi2P_xSjZaLmcrH61X5W_Ybc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BfoPUPPUUsfn20lUWigGljmH.jpg?f=fotoalbum_large

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BootjeVaren
  • Laatst online: 22-10 13:15
JPS schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:01:
Goed dat je je verhaal doet @jorwas. Dit is inderdaad precies waar je bijna ongemerkt risico's gaat nemen die alle winst laat verdampen. Traden wordt inderdaad gokken omdat BTC zeker in deze marktfase totaal onberekenbaar is.

Op zich kun je prima een beetje spelen met leverage/futures, maar zorg dat je een maximaal budget stelt dat je wil verliezen. Ik ben bijv met een paar dollar begonnen, wist het best rap te verveelvoudigen en ook weer te verliezen. Omdat ik mij strikt aan mijn budgetgrens hield moest ik daarna weer vanuit een paar dollar op gaan bouwen. Mocht je flink in de plus staan dan afromen (bijv 50-75%) en met de rest verder gaan.
én met strakke SL's werken. SL verleggen wanneer je in de plus staat zodat je bij een rode kaars toch winst pakt. Zo houdt je je verliezen zo laag mogelijk en kan je toch je long laten openstaan zonder het risico met verlies te worden geliquideerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
BootjeVaren schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:17:
[...]

én met strakke SL's werken. SL verleggen wanneer je in de plus staat zodat je bij een rode kaars toch winst pakt. Zo houdt je je verliezen zo laag mogelijk en kan je toch je long laten openstaan zonder het risico met verlies te worden geliquideerd.
ligt er maar aan wat je leverage is en in welk deel van de cycle we zitten. Ga je x20 dan zou ik het wel doen ja. Op een x5 of lager zul je mij nooit een sl zien zetten. Tenzij ik dik in de winst zit. Zeker in het stuk van september tot december te vaak sl gewerkt en dat heeft me gewoon veel winst gekost tov geen stoplos. Ik gebruik nu dus niet snel meer een sl en dat werkt vele malen beter voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:17

watercoolertje

Untertitel

anti elppa schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:01:
[...]

ligt er maar aan wat je leverage is en in welk deel van de cycle we zitten. Ga je x20 dan zou ik het wel doen ja. Op een x5 of lager zul je mij nooit een sl zien zetten. Tenzij ik dik in de winst zit. Zeker in het stuk van september tot december te vaak sl gewerkt en dat heeft me gewoon veel winst gekost tov geen stoplos. Ik gebruik nu dus niet snel meer een sl en dat werkt vele malen beter voor mij
Ik een bullmarkt is een stoploss idd vaak zonde maar in een bearmarket ga je gewoon verder en verder weg zakken natuurlijk en dan kan een SL juist waarde bieden.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootjeVaren
anti elppa schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:01:
[...]

Dit pas ik inderdaad wel enkel toe bij hogere leverage (ik heb nog geen leverage trades onder de 10 x uitgeprobeerd :+ ). Ik probeer mijn entry ook te timen op een stevig support level en SL daar net onder. Lijkt goed te werken voor mij voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
BootjeVaren schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:15:
[...]

Dit pas ik inderdaad wel enkel toe bij hogere leverage (ik heb nog geen leverage trades onder de 10 x uitgeprobeerd :+ ). Ik probeer mijn entry ook te timen op een stevig support level en SL daar net onder. Lijkt goed te werken voor mij voorlopig.
nu we in onzeker gebied zitten ga ik niet verder dan x4. komt ook omdat ik altijd redelijk veel erin heb zitten (tussen de 0.2 en 0.3 btc). In bullmarkt startte ik vaak op x10 en gooide ik schuif dan na een poos als ik goed in de winst stond wel naar x30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootjeVaren
watercoolertje schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:10:
[...]

Ik een bullmarkt is een stoploss idd vaak zonde maar in een bearmarket ga je gewoon verder en verder weg zakken natuurlijk en dan kan een SL juist waarde bieden.
Hangt vooral ook af van de entry price mi en of ik aan de knoppen kan zitten. Als je entry op de helft van de pump zit en je neemt de correctie mee vind ik dit wel zonde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BootjeVaren
anti elppa schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:21:
[...]

nu we in onzeker gebied zitten ga ik niet verder dan x4. komt ook omdat ik altijd redelijk veel erin heb zitten (tussen de 0.2 en 0.3 btc). In bullmarkt startte ik vaak op x10 en gooide ik schuif dan na een poos als ik goed in de winst stond wel naar x30
Omdat we in onzeker gebied zitten gebruik ik SL. Ik ben nog wat aan het zoeken wat voor mij de beste methode is. In ieder geval bedankt voor de tips _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoodyWindoW

WoodyWindoW

3.245 WP op ZW 31°

Voor mijn beeldvorming en ter lering: kunnen we nu stellen dat BTC support heeft gevonden op de 38k? Of moet dat nog een keer geretest worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnebie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23:15
WoodyWindoW schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:01:
Voor mijn beeldvorming en ter lering: kunnen we nu stellen dat BTC support heeft gevonden op de 38k? Of moet dat nog een keer geretest worden?
Hij zit er alweer onder. Voor een support moet ie er toch echt wel even goed boven zitten en bij een drop op bouncen. Even lafjes zijn lul over de rand hangen zegt niks. Ik vind het maar niks overtuigend. En vertrouw het allemaal voor geen meter. Maar ik ben niet koning-TA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Het gaat om de 37,5 momenteel. En die houdt vooralsnog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zie ook de 4 uur 99MA. Je kan maanden terug gaan en deze is weerstand. Zie bijvoorbeeld 28-03 en 28-04.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
Hij moet vooral eerst door de 38,5 om uit die symmetrische triangle te breken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
anti elppa schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:54:
[...]

Als je daar naar kijkt zou ik toch ook echt de MA's er bij pakken. 2 candles van 4 uur exact er op. Die weerstand gaat maanden terug, dus niet zo vreemd dat het dan de eerste keer niet lukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
PilatuS schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:21:
[...]

Als je daar naar kijkt zou ik toch ook echt de MA's er bij pakken. 2 candles van 4 uur exact er op. Die weerstand gaat maanden terug, dus niet zo vreemd dat het dan de eerste keer niet lukt.
Ik kijk naar beide. Ik weet dat er kans is dat dit wel ff kan duren. Maar blijft btc, zou me dus ook niet verbazen als ie op korte termijn er door knalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
anti elppa schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:33:
[...]

Ik kijk naar beide. Ik weet dat er kans is dat dit wel ff kan duren. Maar blijft btc, zou me dus ook niet verbazen als ie op korte termijn er door knalt.
2 maanden terug duurde het na de rejecten nog 2 dagen. Die rejection was wel zwaarder dan deze.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
ETH ketst af op de 1W MA7, daarom inmiddels uitgestapt. Heel even aankijken of het lukt dat niveau te doorbreken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pjIQ0m0YYwTI6cC-dKmIFo0PCSk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aDpGO6LNgqqssinUQisMdVnP.png?f=user_large

Op de 1D is er nog ruimte tot +-3k, maar ik ben vooral benieuwd naar wat Bitcoin gaat doen, dus gok het er even niet op.

Bitcoin tikt nu de 3D MA7 aan, kan een lastige klus worden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/42Ep7HrJPOSXvnlA3O1x9NyvpRw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3APMlSNQLV96I467LhX7Nn9N.png?f=user_large

Bitcoin tikt op de 1D nu ongeveer de bovenkant van de triangle aan (Ja, voor deze keer op basis van wicks ipv candlebody's). Daarboven zit de rainbow ribbon, die kan erg lastig te doorbreken zijn. MAAAAAAAAR, als dat lukt dan vermoed ik dat dat met enorm veel volume en een enorme groene candle zal gebeuren. Maar een rejection van dit niveau kan ook een enorm rode candle veroorzaken. Daarom blijf ik erg voorzichtig, maar ik geef het zeker nog een kans. Op dit moment buy ik de dips en verkoop ik hoger, ik neem geen posities voor de langere termijn in. Er komen interessante dagen/weken aan :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6OzwdCtLqLdfTpgaqgLreV-6I24=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O1o46Lek0NAHFzzHoOHVSXm8.png?f=fotoalbum_large

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anti elppa
anti elppa schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:54:
[...]

done. Nu op naar de 42k. Dan de 44k (21w ma), daarna is het full bull mode

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jowi
anti elppa schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 07:43:
[...]
done. Nu op naar de 42k. Dan de 44k (21w ma), daarna is het full bull mode
Ik ga uit van een zijwaartse zomer. Beetje up, beetje down tussen de 42K en de 32K. Pas in augustus/september ofzo, als alle instituten de hele zomer hebben kunnen verzamelen om alles in te halen van wat ze afgelopen half jaar hebben misgelopen, gaan we pas omhoog, met een eindejaarsrally naar 120K ofzo d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
jowi schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:16:
[...]

Ik ga uit van een zijwaartse zomer. Beetje up, beetje down tussen de 42K en de 32K. Pas in augustus/september ofzo, als alle instituten de hele zomer hebben kunnen verzamelen om alles in te halen van wat ze afgelopen half jaar hebben misgelopen, gaan we pas omhoog, met een eindejaarsrally naar 120K ofzo d:)b
Hear hear!

Maar ja, ik denk dat er een hoge waarschijnlijkheid is dat dit gaat gebeuren. In ieder geval een hogere waarschijnlijkheid dan voor of tijdens de zomer een nieuwe parabolische move up naar 70k om zonder slag of stoot door te stomen naar de 100k.
Dat is dan ook de reden dat ik mijn altstrategie heb gewijzigd. Posities in 3 long term holds vergroot (waarvan 2 met een market cap van <20mio USD). Voor ETH, LINK en DOT DCA ik nu elke 2 weken dynamisch in & out. Qua BTC: nog steeds verreweg het laagste % van mijn pf, tegen alle adviezen in maar in ieder geval weloverwogen :) . Ben alleen van plan bij te kopen in de lage of sub-30k regionen.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Jedi_Pimp schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:39:
[...]

Voor ETH, LINK en DOT DCA ik nu elke 2 weken dynamisch in & out.
Deze zin snap ik niet, althans, hoe dat in zijn werk gaat. DCA elke 2 weken dynamisch in en out?

Wellicht een simpele vraag maar.....

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

jowi schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:16:
[...]
als alle instituten de hele zomer hebben kunnen verzamelen om alles in te halen van wat ze afgelopen half jaar hebben misgelopen
Wat bedoel je hier eigenlijk mee? Waarom zouden instituties een hele zomer daarvoor nodig hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KcRp
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-10 01:26
Glenn Hoddle schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:48:
[...]

Wat bedoel je hier eigenlijk mee? Waarom zouden instituties een hele zomer daarvoor nodig hebben?
Ik heb begrepen dat grote partijen veel tijd nodig hebben om het kopen van bitcoin goedgekeurd te krijgen. Vervolgens als de goedkeuring er is wordt gekeken naar een aantrekkelijk instapmoment. Dus hoe langer bitcoin tijdens een bull cycle laag staat, hoe meer kans je hebt dat grote partijen in zullen stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Ngangatar schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:10:
[...]

Deze zin snap ik niet, althans, hoe dat in zijn werk gaat. DCA elke 2 weken dynamisch in en out?

Wellicht een simpele vraag maar.....
Volgens mij is het idee dat je bijv. zorgt dat je altijd 1000 euro aan waarde in een specifieke coin hebt, dus als die 1200 euro waard is haal je er 200 uit, is die 800 waard stop je er juist 200 in.

Weet niet of het DCA heet maar ik weet dat dat een tactiek is die ook met beleggen gebruikt wordt.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Glenn Hoddle schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:48:
[...]

Dat gaat allemaal niet zo snel. Daar moeten aandeelhouders toestemming geven, bureaucraten hun ding doen, alle managementlagen moeten hun plasje er over doen. Als ze daar op 1 januari mee zijn begonnen moet je blij zijn als zoiets in 6 maanden geregeld is... dus een dump van een paar maanden is voor dat soort partijen natuurlijk een godsgeschenk, als ze het al niet zelf zo onder elkaar gelobbied en gehandjeklapt en geforceerd hebben. Maar dat is niveau aluhoedje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

watercoolertje schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:18:
[...]

Volgens mij is het idee dat je bijv. zorgt dat je altijd 1000 euro aan waarde in een specifieke coin hebt, dus als die 1200 euro waard is haal je er 200 uit, is die 800 waard stop je er juist 200 in.

Weet niet of het DCA heet maar ik weet dat dat een tactiek is die ook met beleggen gebruikt wordt.
DCA is periodiek (kan bijv wekelijks of maandelijks) op een vast moment een bedrag toevoegen aan je al bestaande portfolio, vaak met een vast percentage verdeeld over meerdere assets.

Bijvoorbeeld elke eerste van de maand 250 euro:
60% BTC - 150 euro
20% ETH - 50 euro
20% LINK - 50 euro

De bedragen kunnen natuurlijk verschillen, maar vaak worden wel dezelfde verhoudingen in percentages gebruikt elke week of maand.

Ik snapte vooral de woorden Dynamisch en OUT niet bij DCA. Hopelijk kan hij daar nog antwoord op geven. Bedankt in ieder geval voor jouw toevoeging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Ngangatar schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:41:
[...]

DCA is periodiek (kan bijv wekelijks of maandelijks) op een vast moment een bedrag toevoegen aan je al bestaande portfolio, vaak met een vast percentage verdeeld over meerdere assets.
Ik ben nog even gaan zoeken naar hoe het heet wat ik bedoelde, ik legde het niet bepaald perfect uit maar dat heet DVA (Dollar Value Averaging), hiermee leg je dus soms wat meer bij en soms haal je er wat uit.

Idd geen DCA maar wel 1 van de strategieen om een bepaald doel te (proberen te) behalen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:57

resusaapje

h less

watercoolertje schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:18:
[...]

Met Dollar Cost Averaging stop je er alleen wat in. Als je er ook wat uithaalt, heet dat Value Averaging.

Hier een uitleg die mij veel heeft geholpen

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Ngangatar schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:41:
[...]

Bijvoorbeeld elke eerste van de maand 250 euro:
60% BTC - 150 euro
20% ETH - 50 euro
20% LINK - 50 euro

De bedragen kunnen natuurlijk verschillen, maar vaak worden wel dezelfde verhoudingen in percentages gebruikt elke week of maand.

Ik snapte vooral de woorden Dynamisch en OUT niet bij DCA. Hopelijk kan hij daar nog antwoord op geven. Bedankt in ieder geval voor jouw toevoeging.
In en out is DCA'en is (voor mij in ieder geval) een synoniem van dynamisch DCA'en, en betekent dat je ook profit taking "out" fases hebt. Dus: denk je dat er sprake is van een tijdelijke, lokale top: stap met een % uit, om zo op een later moment weer uit te stappen.

In deze video wordt het duidelijker uitgelegd:

[ Voor 4% gewijzigd door Jedi_Pimp op 03-06-2021 14:55 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:54:
[...]

In en out is DCA'en is (voor mij in ieder geval) een synoniem van dynamisch DCA'en, en betekent dat je ook profit taking "out" fases hebt. Dus: denk je dat er sprake is van een tijdelijke, lokale top: stap met een % uit, om zo op een later moment weer uit te stappen.

[YouTube: Bitcoin Risk Analysis: Dynamic DCA]
Neem aan dat je 'in' bedoelt waar je 'uit' schrijft (in de laatste zin) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

watercoolertje schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:46:
[...]

Ik ben nog even gaan zoeken naar hoe het heet wat ik bedoelde, ik legde het niet bepaald perfect uit maar dat heet DVA (Dollar Value Averaging), hiermee leg je dus soms wat meer bij en soms haal je er wat uit.

Idd geen DCA maar wel 1 van de strategieen om een bepaald doel te (proberen te) behalen
Thanks!
resusaapje schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:49:
[...]

Met Dollar Cost Averaging stop je er alleen wat in. Als je er ook wat uithaalt, heet dat Value Averaging.

Hier een uitleg die mij veel heeft geholpen
Jij ook bedankt ;). Ik ga de uitleg ook nog even lezen.
Jedi_Pimp schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:54:
[...]

[YouTube: Bitcoin Risk Analysis: Dynamic DCA]
Ok, duidelijk. Zo blijven we steeds een beetje bijleren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

jowi schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:39:
[...]

Dat gaat allemaal niet zo snel. Daar moeten aandeelhouders toestemming geven, bureaucraten hun ding doen, alle managementlagen moeten hun plasje er over doen. Als ze daar op 1 januari mee zijn begonnen moet je blij zijn als zoiets in 6 maanden geregeld is... dus een dump van een paar maanden is voor dat soort partijen natuurlijk een godsgeschenk, als ze het al niet zelf zo onder elkaar gelobbied en gehandjeklapt en geforceerd hebben. Maar dat is niveau aluhoedje.
Oh, zo. Ja, als het grote jongens zijn voor wie investeren in BTC en crypto iets nieuws is snap ik je punt. Dat lobbyen en handjeklappen lijkt me redelijk onwaarschijnlijk - je kan het natuurlijk proberen, maar waarom zou dat lukken? Stel dat je wat grote Amerikaanse en Europese bedrijven stiekem op 1 lijn krijgt hierover... dan hoeft bijvoorbeeld Gazprom morgen maar te denken, mwoah, wij doen eens een market buy van 2500 btc en dan heeft al je gekonkel geen enkele zin gehad.

Sowieso, marktmanipulatie kan wel, maar waarom zou je daar BTC voor nemen? Met ongeveer elke coin met een mcap rank tussen de 20-50 kun je dat veel makkelijker doen zonder het risico op te weinig liquiditeit te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Ja het is vergezocht, maar toch... het idee dat er flink gemanipuleerd wordt is erg sterk. Wat overigens op een vrije markt gewoon kan, laat dat duidelijk zijn. Whales doen DCA op boss level.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jowi
Breakout == fakeout tot nu toe. Geen volume.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Uit de driehoek, maar afgeketst op de "bullmarket support band":
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LWby53Av-5TIsr9Eo7p-sXR5glg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HORxRX1rbjcN8CTkMSMG360K.png?f=fotoalbum_large

Poging 2 volgt waarschijnlijk spoedig.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redcoil
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10 08:41

Redcoil

Polyinterpretabel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Vhmio9HAiRGJ0m0jb6Q2nD86Mg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5cigv2DEwCMGaeIlGZotnPD7.jpg?f=fotoalbum_large

Zie ik daar een bullish triangle bij 1 dags ETH? Ben hier nieuw in, dus alle inzichten zijn welkom. :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Taro schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 18:45:
Uit de driehoek, maar afgeketst op de "bullmarket support band":
[Afbeelding]

Poging 2 volgt waarschijnlijk spoedig.
Hmm, weet je zeker dat je nu niet de verkeerde indicator benoemt? Volgens mij begint de bull market support band bij ~43800. Wellicht klopt mijn indicator niet, dan is dat ook goed om te weten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Redcoil schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:44:
[Afbeelding]

Zie ik daar een bullish triangle bij 1 dags ETH? Ben hier nieuw in, dus alle inzichten zijn welkom. :)
Je kunt hem doortrekken tot de low van 1700 dollar. Ascending triangle inderdaad. Al blijft het afwachten of eth naar de 3000 range uitbreekt. Voor nu schurkt ie tegen de 2900 aan, maar gaat ie nog niet richting de 3k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
sOid schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:01:
[...]

Hmm, weet je zeker dat je nu niet de verkeerde indicator benoemt? Volgens mij begint de bull market support band bij ~43800. Wellicht klopt mijn indicator niet, dan is dat ook goed om te weten :P
Ik heb de "bull market support band close" indicator en tijdseenheid staat op 1D. Op de 1W is inderdaad de waarde die je noemt van toepassing :)

1D:
Aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LvKwCK5ZMkMDDgLqrHhW-S4qbW0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iamn9NsgVpTEumhkmJSwLZvf.png?f=user_large

Uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g8e2pOwWnG_-wkyyedX6sqMKDUE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vSYcalrs2racgenGNbDlbJd2.png?f=user_large

Op de 1W:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b5ffwawkXiYrAapXZXaobdNVCTM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wbcLK1Oi7r3U5uMvxe4Yb70a.png?f=user_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:54
Ik gebruik sinds kort een tool die Bookmap heet. Echt onmisbaar tijdens het traden.
Deze app geeft visueel de support/resistance niveaus weer binnen de orderboeken.
Met een beetje geklooi kun je een aggegraat maken van verschillende exchanges. Hieronder is een resultaat van BTC/USD op Coinbase+Binance+Kraken een paar minuten geleden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pDvAlaAhCCOnivViITEi068gh9U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aqZVJhxtMyhafl3ncxSPRb0t.png?f=fotoalbum_large

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

@ScuL Dit doet pijn aan de ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Haha tsja, ik kan er wel mee leven maar dat is voor iedereen anders. Volgens mij kun je de kleuren zelf ook instellen.

Je kunt overigens overduidelijk manipulatie van whales zien met deze tool. Soms komt er een mega order vlak boven of onder de huidige prijs staan. Vervolgens zie je de prijs weggedrukt worden (door de sell order) of omhoog schieten (door de buy order) en dan een paar tellen later wordt de mega order weer ingetrokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-10 12:55
ScuL schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 00:08:
Ik gebruik sinds kort een tool die Bookmap heet. Echt onmisbaar tijdens het traden.
Deze app geeft visueel de support/resistance niveaus weer binnen de orderboeken.
Met een beetje geklooi kun je een aggegraat maken van verschillende exchanges. Hieronder is een resultaat van BTC/USD op Coinbase+Binance+Kraken een paar minuten geleden.

[Afbeelding]
Wat zijn die rode en groene bolletjes op de middelste lijn? Ziet er interessant uit! Hier ga ik ook even naar kijken.

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
sOid schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:59:
[...]

Neem aan dat je 'in' bedoelt waar je 'uit' schrijft (in de laatste zin) :)
Inderdaad :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jowi
Voor hen die wat tijd over hebben, op youtube staat een nieuwe (3 uur lange) podcast van Lex Fridman met Vitalik Buterin, over Ethereum 2.0.

YouTube: Vitalik Buterin: Ethereum 2.0 | Lex Fridman Podcast #188

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
ScuL schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 00:08:

[Afbeelding]
Hoe gebruik je dit dan bij het traden? Kun je daar in een paar zinnen wat concreets over vertellen? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-10 13:39
TA zegt natuurlijk niet alles maar zijn we hier nu niet bezig aan de laatste shoulder (nog niet klaar lijkt het), om er daarna hard doorheen te knallen naar beneden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1A3Qgx2qCxX30KXz2z77jrIGbek=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FxRgRpZs7wHt0OH9WxrTrfST.png?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ScuL
dogtagz schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 07:14:
[...]

Wat zijn die rode en groene bolletjes op de middelste lijn? Ziet er interessant uit! Hier ga ik ook even naar kijken.
Sell en buy transacties. Hoe groter de bol hoe groter de order.

De gratis versie kan maar één exchange (Coinbase) en één token tegelijk weergeven maar wel de moeite waard om te testen
sOid schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:04:
[...]

Hoe gebruik je dit dan bij het traden? Kun je daar in een paar zinnen wat concreets over vertellen? :)
Ik kijk vaak naar een goede entry. Als de huidige prijs vlak boven support zit en weinig resistance erboven dan is het waarschijnlijk dat hij gemakkelijk stijgt. Als de prijs vlak onder resistance zit heeft het weinig zin om een long te starten tenzij er genoeg buy volume is om de sell wall te doorbreken.
Dit is heel handig voor scalpen

[ Voor 57% gewijzigd door ScuL op 04-06-2021 15:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dark-Mist
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-10 09:14
SlasZ schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:45:
TA zegt natuurlijk niet alles maar zijn we hier nu niet bezig aan de laatste shoulder (nog niet klaar lijkt het), om er daarna hard doorheen te knallen naar beneden?

[Afbeelding]
Dit is eerder een Bart Simpson?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Volgens meerdere TA experts? zitten we in een driehoekje , gevolgd door een gigantische uitbraak.
Welke kant op weet niemand maar de kans is groot dat dit weekend de show gaat beginnen. 8)
23K of 50K BTC, flip your coin please ;)

[ Voor 10% gewijzigd door RaptorXS op 04-06-2021 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Ben heel benieuwd, er zit ontzettend veel weerstand van allerlei soorten en maten meteen bij een uitbraak naar boven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorwas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Ja ben ook erg benieuwd,op de 15 min lijkt een bearish rising wedge waar we nu op het einde van zitten. Maarja klein time frame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Op de daily zie je een groot W patroon.

[ Voor 13% gewijzigd door jowi op 04-06-2021 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshprince
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-09 16:34
jowi schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:26:
Op de daily zie je een groot W patroon.
Waar zie jij dat? ik zie enkel een glijbaan naar beneden en dan sideways

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jowi
Zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vt8b5jPkgPvnpnbSOFXFM7SBpwo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rxfYmn3oHPyvvG3M0ehB2euO.jpg?f=fotoalbum_large

De pijl is wat optimistisch overigens :)

[ Voor 5% gewijzigd door jowi op 04-06-2021 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoodyWindoW

WoodyWindoW

3.245 WP op ZW 31°

Op korte termijn (1H) misschien een bearflag in de maak, of moet ik dat anders zien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KmgARBFTwu_eRHggwN-xm9LjY1k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E8lmwa94nXjHJzE2sAjKmgV4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnebie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23:15
WoodyWindoW schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 01:53:
Op korte termijn (1H) misschien een bearflag in de maak, of moet ik dat anders zien?

[Afbeelding]
Goed gezien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Is daarvoor de 1H wel relevant?

Benieuwd wat dit ons gaat brengen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rEcoNeWmysloua8oVeXD9aeh7Bk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wz8EDceJFRXtldNJk4Qf0quh.png?f=user_large

Of een groene candle naar >46k of een rode naar 29-30k. Persoonlijk denk ik dat de 29-30k getest zal worden (met wick eronder) om daarna >46k te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Colossalman-
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-10 16:04
Of een groene candle naar >46k of een rode naar 29-30k. Persoonlijk denk ik dat de 29-30k getest zal worden (met wick eronder) om daarna >46k te gaan.
ik denk het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:42
Ben het wel eens met het eerste gedeelte maar daarna weer terug naar de + 46k zie ik dan niet heel snel gebeuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Dit is wat ik denk voor komende week:

Afbeeldingslocatie: https://jirafeau.pmklaassen.com/f.php?h=3Xg7&p=1

We zitten in een driehoek waarbij het letterlijk 50% kans is om omhoog uit te breken, en dus 50% naar beneden. Als we naar boven willen gaan, moet de uitbraak rond 8 juni plaatsvinden. Dan kan in korte tijd de prijs ±51k (+33%) worden. Als dit niet lukt, denk ik dat de uitbraak naar beneden zal zijn rond 12 juni en dan zakt het naar ±23k (-35%). Bij het instorten is de laatste lijn op 23k en op 19k. Als er een gevulde rode candle komt onder de 19k hebben we een probleem.

@Taro, wat vind jij?

Edit: het kan wel nodig zijn om even naar de 23k/19k te gaan om de laatste weak hands af te schudden. Dan kunnen we schoon weer naar boven, en hopelijk met meer institutionele investeerders.

[ Voor 13% gewijzigd door Qunix op 05-06-2021 14:37 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:40
Qunix schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 14:31:

Edit: het kan wel nodig zijn om even naar de 23k/19k te gaan om de laatste weak hands af te schudden. Dan kunnen we schoon weer naar boven, en hopelijk met meer institutionele investeerders.
Vind dit soort statements echt de grootst mogelijke onzin en ook storend. Alsof je alleen recht hebt om in BTC te investeren als je alleen stug aan “hodl” doet, je je investering van 64k naar 20k ziet gaan en vervolgens trots kunt claimen dat je niet verkocht hebt.

Want waarom is het volgens jou nodig om deze zogenoemde “weak hands” uit te schudden?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jowi
Om 20:15 onze tijd (4:15 EST) wordt er iets "groots" aangekondigd op de Bitcoin beurs in Miami. Heel geheimzinnig allemaal. Voor een decentralized platform weten ze het nieuws aardig centralized en onder controle te houden.

Overigens stond die Max Keiser daar samen met Michael Saylor onstage hysterisch 'F*CK ELON, WE'RE NOT SELLING!!!!' te schreeuwen. Best een sneue vertoning. Maar geeft ook wel weer goed aan hoe iedereen wel een beetje klaar is met dat getrol van Musk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o4rol6Upj7JKJ4YyMNhlWCWwIhY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SWztK5LCNS2REeXpMkU4nmgb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door jowi op 05-06-2021 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-10 13:39
Het feit dat er zulke ‘belangrijke’ aankondigingen gepland worden doet mijn vertrouwen verder wegzinken. Als enkele mensen in het geheim dingen aan het doen zijn wat impact kan hebben op de prijs of werking doet alles van het decentrale teniet. En gaan ze straks ook nog komen met ‘…and one more thing!’?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
SlasZ schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 20:56:
Het feit dat er zulke ‘belangrijke’ aankondigingen gepland worden doet mijn vertrouwen verder wegzinken. Als enkele mensen in het geheim dingen aan het doen zijn wat impact kan hebben op de prijs of werking doet alles van het decentrale teniet. En gaan ze straks ook nog komen met ‘…and one more thing!’?
Een gokje... iets met het energiegebruik/minen van BTC? Een achterhoede gevecht tegen het gezwets van Musk en zijn zogenaamde schone auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
RaptorXS schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 21:21:
[...]

Een gokje... iets met het energiegebruik/minen van BTC? Een achterhoede gevecht tegen het gezwets van Musk en zijn zogenaamde schone auto's.
Een overstap van PoW naar bijv PoS of iets in die richting zou kunnen. Etherium is die overstap ook aan het maken.

Maar gezien ze het laatst hadden over overstappen op duurzame energie voor het minen (zo begreep ik het) zie ik dat zo snel nog niet gebeuren.

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 05-06-2021 21:27 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 20:52
Wat was het nieuws nou? Ik kan er weinig over terug vinden…

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-10 12:55
posttoast schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 23:08:
Wat was het nieuws nou? Ik kan er weinig over terug vinden…
https://www.google.com/am...oin-as-legal-tender-.html

De president van El Salvador gaat een voorstel indienen om Bitcoin als wettig betaalmiddel te gebruiken.

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 19:05

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Short loopt met stop in profit. Dit kan de tijdelijke bodem zijn, of het moment dat de daling doorzet...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QISIJcHo-bdez4jzogyMlycPbMQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oiA8ZDnOciZzdEONYtTg0QXg.png?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 20:52
Nou, als een PR-stunt van de president van een (overigens prachtig mooi) derde wereldland hét grote Bitcoin-nieuws is, dan hebben we nog wel even te gaan denk ik ;)

omniscale.nl

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

posttoast schreef op zondag 6 juni 2021 @ 00:13:
Nou, als een PR-stunt van de president van een (overigens prachtig mooi) derde wereldland hét grote Bitcoin-nieuws is, dan hebben we nog wel even te gaan denk ik ;)
Ik denk dat mensen nog even moeten begrijpen wat het betekent. Het is namelijk echt groot nieuws.

Want een PR-stunt is het sowieso niet, het is zelfs een vrij logische stap: El Salvador heeft geen eigen munt, het is vrij arm en draait voor 20% op geld vanuit hun diaspora. Waar voor ons in het Westen het bijdrukken van Dollars en Euros al irritant is, is het voor dit soort landen helemaal funest; Bitcoin is misschien volatiel, maar een land als El Salvador staat er bij en kijkt er naar hoe de VS hun dollars alleen maar minder waard maakt. En daar houden ze nu mee op.

Als het nu lukt om succesvol de infrastructuur uit te rollen om El Salvador op BTC te laten draaien - en wel bezien hoeft dat niet heel tijdrovend of duur te zijn - zal dat andere landen zonder eigen munt / eigen monetair beleid wel doen volgen. El Salvador heeft dan straks een soort first mover advantage, of dit is een experiment dat mislukt, dat kan ook nog. Maar ik ga er van uit dat het lukt, en veel meer impact gaat hebben dan je van een land met een GDP van €20 miljard zou verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshprince
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-09 16:34
Glenn Hoddle schreef op zondag 6 juni 2021 @ 00:38:
[...]

Ik denk dat mensen nog even moeten begrijpen wat het betekent. Het is namelijk echt groot nieuws.

Want een PR-stunt is het sowieso niet, het is zelfs een vrij logische stap: El Salvador heeft geen eigen munt, het is vrij arm en draait voor 20% op geld vanuit hun diaspora. Waar voor ons in het Westen het bijdrukken van Dollars en Euros al irritant is, is het voor dit soort landen helemaal funest; Bitcoin is misschien volatiel, maar een land als El Salvador staat er bij en kijkt er naar hoe de VS hun dollars alleen maar minder waard maakt. En daar houden ze nu mee op.

Als het nu lukt om succesvol de infrastructuur uit te rollen om El Salvador op BTC te laten draaien - en wel bezien hoeft dat niet heel tijdrovend of duur te zijn - zal dat andere landen zonder eigen munt / eigen monetair beleid wel doen volgen. El Salvador heeft dan straks een soort first mover advantage, of dit is een experiment dat mislukt, dat kan ook nog. Maar ik ga er van uit dat het lukt, en veel meer impact gaat hebben dan je van een land met een GDP van €20 miljard zou verwachten
Waarom zou je in hemelsnaam dan voor BTC kiezen?
Dan kies je toch nog eerder voor BCH zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

freshprince schreef op zondag 6 juni 2021 @ 00:57:
[...]

Jack Mallers, die dit nieuws aankondigde op de Bitcoinconferentie, heeft kortstondig in El Salvador gewoond, en zit achter een bedrijf dat een praktische wallet voor het Lightning-systeem ontwikkeld beweert te hebben:

https://decrypt.co/9441/z...bitcoin-lightning-network
https://decrypt.co/72853/...e-bitcoin-as-legal-tender

En Bitcoin Cash... tja, El Salvador heeft best wat problemen, een 51% attack willen ze er denk ik niet bij hebben. Maar op zich snap ik je punt natuurlijk, interessant om te zien hoe dit in de praktijk dan moet werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
freshprince schreef op zondag 6 juni 2021 @ 00:57:
[...]

Omdat grotere blokken niet de oplossing zijn. BCH heeft voordelen door de grotere blokken, maar op echt grote schaal en op lange termijn is het een lapmiddel en geen oplossing. Ga je naar echt grote schaal kan je niet blokken groter blijven maken en moet je wel naar iets als Lightning toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoodyWindoW

WoodyWindoW

3.245 WP op ZW 31°

[...]

Op zich een topplan, maar ik lees net dat 70% van de mensen daar geen bankrekening zou hebben. Hoe komen die mensen aan BTC? Tevens is de koers in USD nog steeds hoog natuurlijk, alhoewel je misschien snel aan een redelijke hoeveelheid sathoshis kunt komen, mits je een bankrekening hebt met nog een beetje saldo hebt.

Of zou de regering een grote hoeveelheid BTC inkopen en die verdelen onder de bevolking? Lijkt me ook sterk.

Idee is goed, maar de praktijk ben ik heel benieuwd naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorXS
[...]

Op wereldschaal niet echt interessant, hun argrarische export gaat voornamelijk naar de USA en de dollar is daar ingeburgerd.
Geen olie of gas voorraad en zo ver ik weet weinig unieke delfstoffen dus het zal de grootmachten niet echt boeien. Laat staan er een oorlogje om te beginnen.
Who cares.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoodyWindoW

WoodyWindoW

3.245 WP op ZW 31°

Daily close nét binnen de triangel nog zo te zien, maar overtuigend is het herstel nog niet echt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QXT8UqX5bEGTOxC7GMFyLMHfrA4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UnlTVGYR2tTfysfeQBksrpGI.jpg?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@WoodyWindoW Waarom heb je besloten er een ascending triangle van te maken en niet:
  1. Een normale triangle
  2. Een channel/bandbreedte met een bovenste + onderste horizontale lijn
Want bij de ene neem je de wicks wel mee en bij de ander niet. Dat moet je wel consequent toepassen.

Ik heb beide opties erin staan, maar een ascending triangle kan ik er niet van maken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R3uwTcQW4B-gBBsjLPTSmR-j2Jo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5TGXsJ60csqZudOUecGpcYZx.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:21
Qunix schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 14:31:
Dit is wat ik denk voor komende week:

[Afbeelding]

We zitten in een driehoek waarbij het letterlijk 50% kans is om omhoog uit te breken, en dus 50% naar beneden. Als we naar boven willen gaan, moet de uitbraak rond 8 juni plaatsvinden. Dan kan in korte tijd de prijs ±51k (+33%) worden. Als dit niet lukt, denk ik dat de uitbraak naar beneden zal zijn rond 12 juni en dan zakt het naar ±23k (-35%). Bij het instorten is de laatste lijn op 23k en op 19k. Als er een gevulde rode candle komt onder de 19k hebben we een probleem.

@Taro, wat vind jij?

Hoe kom je op die ±51k/+33% en ±23k/-35%? Fibs? Weerstand/support?

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:21
WoodyWindoW schreef op zondag 6 juni 2021 @ 01:28:
[...]

Op zich een topplan, maar ik lees net dat 70% van de mensen daar geen bankrekening zou hebben. Hoe komen die mensen aan BTC? Tevens is de koers in USD nog steeds hoog natuurlijk, alhoewel je misschien snel aan een redelijke hoeveelheid sathoshis kunt komen, mits je een bankrekening hebt met nog een beetje saldo hebt.

Of zou de regering een grote hoeveelheid BTC inkopen en die verdelen onder de bevolking? Lijkt me ook sterk.

Je hebt toch helemaal geen bankrekeningen meer nodig als je naar n crypto economie gaat? N wallet op je telefoon is genoeg. Je betaalt en wordt betaald met crypto, simpel.

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anti elppa
[...]

dat is dus juist de grap, dat mensen zonder bankrekening nu ook mee kunnen doen in de wereld economie. Enige wat je nodig hebt is telefoon en dat hebben de meeste dan weer wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

[...]

Voor BTC is helemaal geen bankrekening nodig op zich natuurlijk. Zoals al gezegd, 20% van hun BNP bestaat uit geld wat gestuurd wordt door familie in het buitenland. Stel dat die geen dollars meer sturen via Western Union oid (~10% commissie) maar direct BTC naar een wallet (momenteel ~$5 aan kosten).

Juist voor landen met veel mensen zonder bankrekening kan dit enorm in de kosten schelen, omdat ze daar vaak enorm veel tijd en ook geld kwijt zijn aan het niet hebben van een bankrekening, dat maakt adoptie van een cryptosysteem juist het meest aantrekkelijk.
Alleen is het dan wel zo dat BTC natuurlijk eigenlijk niet de meest voor de hand liggende is voor kleine bedragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

RaptorXS schreef op zondag 6 juni 2021 @ 01:48:
[...]

Op wereldschaal niet echt interessant, hun argrarische export gaat voornamelijk naar de USA en de dollar is daar ingeburgerd.
Geen olie of gas voorraad en zo ver ik weet weinig unieke delfstoffen dus het zal de grootmachten niet echt boeien. Laat staan er een oorlogje om te beginnen.
Who cares.
Ho ho, ze kunnen prima zelf een oorlog beginnen, om een voetbalwedstrijd nog wel: Wikipedia: Voetbaloorlog
Overigens is de VS een keer Grenada binnen gevallen, omdat Grenada met z'n honderdduizend inwoners graag communistisch wilde zijn. Hun belangrijkste exportproduct is nootmuskaat. Onderschat nooit de irrationaliteit van grootmachten.

Maar het gaat niet om de grootte van de economie of de staat van het land, het gaat er om dat ze de eerste zijn die iets revolutionairs doen, namelijk een munt invoering waar geen centrale autoriteit achter zit - dat is in feite belangrijker dan dat het BTC of zelfs crypto is, dat is meer de methode, maar: een regering besluit vrijwillig over te stappen op een munt die van iedereen en niemand tegelijk is. Dat is uniek. En een munt met een absolute hoeveelheid; El Salvador keert daarmee op een bepaalde manier terug naar de wereld van de gouden standaard.
Ik mag toch aannemen dat 'de grootmachten' hier wel notie van nemen, en ik denk dat landen als Venezuela, Ecuador, Montenegro en Bosnië hier toch ook wel met bovengemiddelde interesse naar zullen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoodyWindoW

WoodyWindoW

3.245 WP op ZW 31°

Taro schreef op zondag 6 juni 2021 @ 08:51:
@WoodyWindoW Waarom heb je besloten er een ascending triangle van te maken en niet:
  1. Een normale triangle
  2. Een channel/bandbreedte met een bovenste + onderste horizontale lijn
Want bij de ene neem je de wicks wel mee en bij de ander niet. Dat moet je wel consequent toepassen.

Ik heb beide opties erin staan, maar een ascending triangle kan ik er niet van maken:

[Afbeelding]
Duidelijk, thanks voor de ophelderen/uitleg, daar leren we weer van!

Ik pas ze aan in m’n eigen chart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
shovelhead1340 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:09:
[...]

Hoe kom je op die ±51k/+33% en ±23k/-35%? Fibs? Weerstand/support?
Afbeeldingslocatie: https://jirafeau.pmklaassen.com/f.php?h=0mmm&p=1

De hoogte van komt overeen met de linkerkant van de driehoek. Meestal na zo'n spurt gaat het ietsjes terug om op adem te komen, vandaar dat de lijn wat het grijze stuk aanraakt gezien moet worden als resistance. De blauwe lijnen verticaal zijn de maanden waar future contracts beeindigen. De blauwe lijnen horizontaal zijn de support/resistance lijnen, gelet op candles die meerdere malen (zo goed als) dit punt raken.

De paarse driehoek raken de wicks aan. Ik zag her en der een driehoek die niet helemaal klopt omdat de wicks niet meegenomen zijn maar alleen de body van de candle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
[...]

70% heeft geen bankrekening maar vaak wel een smartphone en dus kan men via een wallet bitcoins ontvangen van familie in het buitenland. Zelfs tijdens de pandemie kwam in 2020 $6 miljard vanuit het buitenland naar El Salvador.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaptorXS
Glenn Hoddle schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:24:
[...]

Ho ho, ze kunnen prima zelf een oorlog beginnen, om een voetbalwedstrijd nog wel: Wikipedia: Voetbaloorlog
Overigens is de VS een keer Grenada binnen gevallen, omdat Grenada met z'n honderdduizend inwoners graag communistisch wilde zijn. Hun belangrijkste exportproduct is nootmuskaat. Onderschat nooit de irrationaliteit van grootmachten.

Maar het gaat niet om de grootte van de economie of de staat van het land, het gaat er om dat ze de eerste zijn die iets revolutionairs doen, namelijk een munt invoering waar geen centrale autoriteit achter zit - dat is in feite belangrijker dan dat het BTC of zelfs crypto is, dat is meer de methode, maar: een regering besluit vrijwillig over te stappen op een munt die van iedereen en niemand tegelijk is. Dat is uniek. En een munt met een absolute hoeveelheid; El Salvador keert daarmee op een bepaalde manier terug naar de wereld van de gouden standaard.
Ik mag toch aannemen dat 'de grootmachten' hier wel notie van nemen, en ik denk dat landen als Venezuela, Ecuador, Montenegro en Bosnië hier toch ook wel met bovengemiddelde interesse naar zullen kijken.
Even voor de duidelijkheid ik vind het ook mooi nieuws maar het zal wel wat teweeg brengen als het al lukt.
Even een paar quotes uit een ZeroHedge bericht van vandaag :

[quote]In a pre-recorded video, El Salvador President Nayib Bukele made a somewhat shocking announcement in the final hours of the Bitcoin 2021 conference in Miami on Saturday afternoon.

Bukele said Saturday he will send a bill to the Central American country's Congressnext week to make bitcoin legal tender.

Caitlin Long of Avanti Bank & Trust in Wyoming called it a "historic day in Bitcoin" but also predicted a "knockdown fight" to get approval because recognizing Bitcoin as legal tender would likely give it the same status as foreign currencies by banks, a level of legitimacy for the top cryptocurrency that many do not want to see granted.

Bukele didn't go into details on how the policy would work. But he said it would be used alongside the U.S. dollar, which the nation has used as its official unit of currency since 2001.

Dus, het voorstel is nog niet aangenomen, banken etc niet blij, en de BTC wordt dan gebruikt naast de Dollar.
Bron: https://www.zerohedge.com...dopt-bitcoin-legal-tender

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Voorstel is nog niet aangenomen, maar de indiener heeft een overweldigende meerderheid in het parlement.

Iemand in een staatje van de VS met nog geen miljoen inwoners snapt niet helemaal dat andere landen zelf dingen mogen bepalen: nou en.

En dat laatste is dan wel weer interessant. Het lijkt me ook wel zo handig als ze dollars als fysiek geld blijven gebruiken, maar ik zal met interesse volgen hoe ze dat precies willen vormgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Toch zie ik die arme sloebers daar geen brood van 100 satoshi's afrekenen als daar iets het 20 voudige aan transactiekosten bij komt. Bitcoin is niet bedoeld als betaalmiddel. Hoe gaan ze dat doen? Lightning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

jowi schreef op zondag 6 juni 2021 @ 23:06:
Toch zie ik die arme sloebers daar geen brood van 100 satoshi's afrekenen als daar iets het 20 voudige aan transactiekosten bij komt. Bitcoin is niet bedoeld als betaalmiddel. Hoe gaan ze dat doen? Lightning?
El Salvador behoort ondanks alles nog tot de rijkere helft van de wereld, maar eh: ja, het plan is lightning, maar dat is nog steeds niet waar het om gaat.

Het idee is dit: stel je hebt daar een bedrijf en je betaalt nu $2000 aan belasting. Dan betaal je die 2000 dollar, of dat nu omgerekend 0,1 of 0,01 BTC is.
Volgend jaar betaal je dan 0,1 BTC aan belasting, onafhankelijk of dat dan $4000 of $40000 is.
Het idee is dat ze BTC tot nationale munteenheid maken. (En waarschijnlijk dan de dollar er naast houden voor praktische kleine betalingen die niet via lightning kunnen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Als 70% van de mensen geen bankrekrning heeft dan is het geen rijk land. Of het contrast tussen rijk en arm is gigantisch. Maar ik snap je punt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 19:05
jowi schreef op zondag 6 juni 2021 @ 23:06:
Ja.

Dit is een tak van het verhaal, over internationale overboekingen:
Let’s walk through a user story. I want to send $1,000 to a friend of mine in El Salvador:
  • When I initiate the $1,000 payment, Strike debits my existing USD balance.
  • Strike then automatically converts my $1,000 to bitcoins ready for use in its infrastructure using its real-time automated risk management and trading infrastructure.
  • Strike then moves the bitcoins across the Gulf of Mexico where it arrives in our Central American infrastructure in less than a second and for no cost.
  • Strike then takes the bitcoins and automatically converts them back into USDT (synthetic digital dollar known as Tether) using its real-time automated risk management and trading infrastructure.
  • Strike then credits the existing user with the USDT to their Strike account.
Later komen daar ook native bitcoin en lightning wallets bij, in Strike. Het fraaie van dit systeem is dat de andere kant iets heel anders kan zijn, dat kan vanuit Europa dus met bijvoorbeeld LastBit of BottlePay, of een Breez wallet of direct met je eigen lightning node, omdat de ruggegraat over lightning gaat.

Wat dus de versterkende factor is, is dat Strike niet alle infrastructuur hoeft te maken. Als er al ergens Bitcoin ATMs zijn, werken ze er ook mee. Als iemand ergens anders een systeem aansluit, werkt het samen. Alle initiatieven die aansluiten op Lightning maken het geheel sterker. Dit staat dus in contrast met een closed-garden als Apple Pay of PayPal.

[ Voor 10% gewijzigd door DaCoTa op 06-06-2021 23:41 ]

Pagina: 1 ... 31 ... 102 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #31 - Blow-off top editie.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!