Er is een groot verschil tussen arm en rijk, maar ook dat valt - voor een derde wereldland - relatief nog mee. Ik was hier ook verbaasd over, vooral omdat ik zeker niet wil beweren dat het er goed gaat of zo. Maar redelijk HDI, redelijke GINI, blijkbaar is een groot deel van de wereld nog meer naar de klote.jowi schreef op zondag 6 juni 2021 @ 23:24:
Als 70% van de mensen geen bankrekrning heeft dan is het geen rijk land. Of het contrast tussen rijk en arm is gigantisch. Maar ik snap je punt.
NEWS: The President of El Salvador just confirmed that citizens won’t pay capital gains tax on Bitcoin because it’s a legal currency
— Yano 🟪 (@JasonYanowitz) 6 juni 2021
Paraguay lijkt de volgende te zijn die het voorbeeld van El Salvador wil gaan volgen.
Als bitcoin nu maar niet wordt gezien als derdewereldmunt, als 'poor mans dollar'. Wij weten beter, maar toch.
Als bitcoin nu maar niet wordt gezien als derdewereldmunt, als 'poor mans dollar'. Wij weten beter, maar toch.
[ Voor 39% gewijzigd door jowi op 07-06-2021 07:53 ]
Bron?jowi schreef op maandag 7 juni 2021 @ 07:51:
Paraguay lijkt de volgende te zijn die het voorbeeld van El Salvador wil gaan volgen.
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Een nl. bron:
At your service.
Gehele artikel: https://www.crypto-gids.n...p-bitcoin-paypal-project/Na El Salvador zinspeelt Paraguay op Bitcoin PayPal project
At your service.
Eerste steen van domino is om en zo snel zijn er geruchten dat de volgende ook al om gaat?
Interessant.
Interessant.
De prijs blijft er echter opmerkelijk rustig bij...Qunix schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:40:
Eerste steen van domino is om en zo snel zijn er geruchten dat de volgende ook al om gaat?
Interessant.
'De stilte vóór de storm' of heb ik het verkeerd begrepen?Qunix schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:40:
Interessant.
De markt lijkt tegenwoordig alleen maar te willen reageren op geruchten en vage tweets ipv ècht nieuws waar wel een serieuze gedachte achter zit.SlasZ schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:09:
[...]
De prijs blijft er echter opmerkelijk rustig bij...
Raar maar waar.
1 het wetsvoorstel moet nog ingediend wordenHoppyF schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:23:
[...]
De markt lijkt tegenwoordig alleen maar te willen reageren op geruchten en vage tweets ipv ècht nieuws waar wel een serieuze gedachte achter zit.
Raar maar waar.
2 Het moet goedgekeurd worden
3 Opzet en ingebruikname succesvol afronden
Deze 'mijlpalen' acht ik belangrijker dan het nieuws van gisteren.
Overigens ben ik er nog steeds niet van overtuigd dat de tweets van die clown met z'n elektrische wagens enkel en alleen verantwoordelijk zijn voor deze correctie. Hij heeft hoogstens een zetje gegeven imho.
Moeten zich wel haasten dan, de driehoek is bijna op
Daarom vind ik die TA's hier altijd zo mooi. Hele redenaties, maar men vergeet onze favoriete aspie Elon in te calculeren. Ik heb een mooi mee kunnen liften met het begin van het jaar, maar voorlopig neem ik even een crypto hiatus tot al die clowns & populisme uit het crypto is gefilterd.HoppyF schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:23:
[...]
De markt lijkt tegenwoordig alleen maar te willen reageren op geruchten en vage tweets ipv ècht nieuws waar wel een serieuze gedachte achter zit.
Raar maar waar.
is niet raar, F&G staat onder de 20, dan heeft dit soort nieuws weinig effect omdat iedereen bang is. FUD daarintegen komt 3x zo hard aan. Heb je een F&G van 90, dan is elke poep en scheet een groene paal.HoppyF schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:23:
[...]
Raar maar waar.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
tuurlijk niet alleen door die rukker. Je kan zo een lijst maken van 10 fud's. Wat denk je van die hele china fud zooiBootjeVaren schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:47:
[...]
1 het wetsvoorstel moet nog ingediend worden
Overigens ben ik er nog steeds niet van overtuigd dat de tweets van die clown met z'n elektrische wagens enkel en alleen verantwoordelijk zijn voor deze correctie. Hij heeft hoogstens een zetje gegeven imho.
Klopt, maar het is wel nieuws.BootjeVaren schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:47:
[...]
1 het wetsvoorstel moet nog ingediend worden
Ik ben er wel van overtuigd dat de Elon tweets een heel grote invloed hebben gehad op de dip.
De dip/crash wordt extra versterkt doordat bots in paniek gaan verkopen maar ook omdat stop loss orders geraakt worden.
De reactie op een negatieve tweet wordt inderdaad overdreven door het domino effect wat ontstaat.
Die F&G veroorzaken mensen zelf door hun gedrag.anti elppa schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:22:
[...]
is niet raar, F&G staat onder de 20, dan heeft dit soort nieuws weinig effect omdat iedereen bang is. FUD daarintegen komt 3x zo hard aan. Heb je een F&G van 90, dan is elke poep en scheet een groene paal.
Kwestie van oorzaak en gevolg.
De F&G reageert op het gedrag niet andersom.
Goeie analyse vind ik: https://www.tradingview.c...e-Alts-have-their-moment/
uiteraard, zeg ik ergens dat het andersom is dan?HoppyF schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:37:
[...]
Die F&G veroorzaken mensen zelf door hun gedrag.
Kwestie van oorzaak en gevolg.
De F&G reageert op het gedrag niet andersom.
Het kan best dat de driehoek zonder uitbraak naar boven of beneden gewoon ' uitdooft' en dat er zijwaarts verder gaat. Het lijkt er erg op dat de bulls niet sterk zijn maar de bears ook niet.
Deze lijn, de COVID-MUSK BORDERLINE (!) lijkt wel aardig gevolgd te worden.... 3 raakpunten van crisis tot crisis.
[ Voor 4% gewijzigd door jowi op 07-06-2021 17:46 ]
Kleine reminder: de Nexo Vote is momenteel open en loop tot morgenmiddag.
Vergeet niet om te stemmen
Momenteel staat 'ie op 91% voor met ~110 miljoen stemmen, 9% tegen.
Update @~18u: 90% voor met 149mln stemmen.
Er zijn 300mln stemmen nodig om het voorstel door te laten gaan.
Vergeet niet om te stemmen
Momenteel staat 'ie op 91% voor met ~110 miljoen stemmen, 9% tegen.
Update @~18u: 90% voor met 149mln stemmen.
Er zijn 300mln stemmen nodig om het voorstel door te laten gaan.
[ Voor 40% gewijzigd door Slonzo op 07-06-2021 18:14 ]
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Altijd oppassen met een 3e of 4e raakpunt, de kans wordt steeds groter dat die lijn het dan niet meer houdt.jowi schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:53:
Deze lijn, de COVID-MUSK BORDERLINE (!) lijkt wel aardig gevolgd te worden.... 3 raakpunten van crisis tot crisis.
[Afbeelding]
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Als de TA niet meewerkt hebben nieuwsberichten nauwelijks waarde. Of het zou van het genre atoombom moeten zijn. Dat een onbenullig Midden-Amerikaans land BTC aanvaardt boeit veel te weinig.HoppyF schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:23:
Raar maar waar.
Nemo potest nocere meam me invito tactiost
Ik zag deze lijn min of meer bij toeval, zo moet je het ook blijven zien denk ik... totdat er een 4e en een 5e raakpunt bij komt misschien.Taro schreef op maandag 7 juni 2021 @ 18:36:
[...]
Altijd oppassen met een 3e of 4e raakpunt, de kans wordt steeds groter dat die lijn het dan niet meer houdt.
Overigens erg opvallend hoe vaak we nu al dagenlang continue de onderkant van de driehoek testen, letterlijk 10x achter elkaar. Hoe vaak kun je een support testen voor dat ie breekt... heb nog steeds het idee dat we eerst nog een keer zakken. Niet superveel, maar toch.
Oneindig vaak natuurlijk.jowi schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:37:
[...]
Hoe vaak kun je een support testen voor dat ie breekt...
Ik meende dat over het algemeen hoe vaker je een weerstand of support test, hoe zwakker die wordt? Met andere woorden hoe groter de kans dat ie breekt? Maar dat is dus niet zo?
De buy orders raken een keer ‘op’ hé, niet echt helemaal op natuurlijk. Maar met name de bots zullen steeds wat lagere orders inschieten.jowi schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:08:
Ik meende dat over het algemeen hoe vaker je een weerstand of support test, hoe zwakker die wordt? Met andere woorden hoe groter de kans dat ie breekt? Maar dat is dus niet zo?
En de mensen die willen verkopen raken ook op - je kan ook juist concluderen dat 35k gewoon een granieten bodem is geworden waaronder alles wordt opgekocht, en dat die bodem steeds harder wordt hoe vaker je hem test. Voor mij blijft het allemaal interpretatie.
Zo werkt het 9 vd 10 keer niet. Ik ben er ook altijd heel sceptisch over geweest. Maar het duurt blijkbaar een tijdje voordat je het inziet.Glenn Hoddle schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:46:
En de mensen die willen verkopen raken ook op - je kan ook juist concluderen dat 35k gewoon een granieten bodem is geworden waaronder alles wordt opgekocht, en dat die bodem steeds harder wordt hoe vaker je hem test. Voor mij blijft het allemaal interpretatie.
Zowel support als resistance wordt zakker naar mate het meer wordt getest. Als BTC 5x de 50k test, schiet ie er een keer doorheen. Als BTC 5x de 30k test schiet er ook een keer doorheen. Naar mate het meer wordt getest zal er minder te koop staan en wordt zowel vraag als aanbod op bepaalde levels lager. Daar komt nog bij dat mensen een breakout kopen en breakdown verkopen. Als 30k de tijdelijke bodem is en iemand koopt daar in de hoop op een run omhoog, dan staat er op 28k mogelijk een stop loss. Wordt die geraakt en zorgt dat voor een daling naar de volgende stop loss dan zakt de boel met 20% of meer. Zelfde verhaal bij een breakout kopen, minder aanbod en de prijs schiet omhoog door iedereen die koopt.
- Taro
- Niet online
Oh oh...
/f/image/ABPzHc4A8aRZfKrvSZyYLzJP.png?f=fotoalbum_large)
Short loopt sinds 35.735, al >100%
Edit: Gaat hard...
/f/image/2rvJMl7I46C7g4C2Mi1CiEXz.png?f=fotoalbum_large)
Wick onder de onderste lijn van het channel, maar de koers zit er weer op/boven:
/f/image/ABPzHc4A8aRZfKrvSZyYLzJP.png?f=fotoalbum_large)
Short loopt sinds 35.735, al >100%
Edit: Gaat hard...
/f/image/2rvJMl7I46C7g4C2Mi1CiEXz.png?f=fotoalbum_large)
Wick onder de onderste lijn van het channel, maar de koers zit er weer op/boven:
[ Voor 47% gewijzigd door Taro op 07-06-2021 22:53 ]
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Even afgezien van de koers, Volgens geruchten lijkt Brazilië ook op de cryptowagen te willen springen...
- Taro
- Niet online
Als dit niveau niet houdt, dan ligt het volgende niveau rond de 29.233, waarbij je er van uit mag gaan dat de koers er altijd even onder daalt (wick) om daarna weer iets terug te veren. 28.5k zou dan zeker niet vreemd zijn.
Ik zit al enige tijd in fiat en blijf nog in fiat zitten, plaats waarschijnlijk voor de nacht wel wat buy orders tussen de 28-29.8k.
Ik zit al enige tijd in fiat en blijf nog in fiat zitten, plaats waarschijnlijk voor de nacht wel wat buy orders tussen de 28-29.8k.
- Taro
- Niet online
@jowi Graag een bronvermelding, anders kan dat beter in het Slowchat topic.
Hoe ga jij slapen met een short open? Dat kan je toch niet automatiseren? Of zet je gewoon een limit op 28.5k?Taro schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:11:
Als dit niveau niet houdt, dan ligt het volgende niveau rond de 29.233, waarbij je er van uit mag gaan dat de koers er altijd even onder daalt (wick) om daarna weer iets terug te veren. 28.5k zou dan zeker niet vreemd zijn.
Braziliaanse politicus op twitter plaatst foto van zichzelf met lasereyes. Beetje vage bron geef ik toe.
- Taro
- Niet online
De koers zit weer onder de onderste lijn, als die verder daalt dan gaat het waarschijnlijk erg hard...
:fill(white):strip_exif()/f/image/vsMoeGCvpsA55aUKzfYL6EMz.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/vsMoeGCvpsA55aUKzfYL6EMz.png?f=user_large)
Ik weet niet of ik de short open laat, maar je kunt natuurlijk gewoon TP en SL niveaus instellen, dus prima om open te laten staan.freshprince schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:13:
[...]
Hoe ga jij slapen met een short open? Dat kan je toch niet automatiseren? Of zet je gewoon een limit op 28.5k?
Wanneer sluit je de short positie? Op welk TP en waarom op die prijs? Ben wel benieuwdTaro schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:16:
De koers zit weer onder de onderste lijn, als die verder daalt dan gaat het waarschijnlijk erg hard...
[Afbeelding]
[...]
Ik weet niet of ik de short open laat, maar je kunt natuurlijk gewoon TP en SL niveaus instellen, dus prima om open te laten staan.
- Taro
- Niet online
Zie de toelichting, afbeeldingen en lijnen hierboven.Squ1zZy schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:19:
[...]
Wanneer sluit je de short? Op welk TP en waarom op die prijs? Ben wel benieuwd
Ik laat de positie overigens niet constant openstaan, al gesloten, opnieuw geopend en zojuist weer gesloten (Onder=oud, boven=nieuw):
:fill(white):strip_exif()/f/image/6tmrQDGM2ctRNArjmYf48njP.png?f=user_large)
Maar als ik hem open zou laten staan voor de nacht, dan zou ik rond 30.4k een take profit instellen, omdat dat vlak boven de wick van 19-5-2021 is:
Hoewel het volume iets toeneemt zie ik nog geen echte spikes (BTCUSD en ETHUSD Bybit charts)...
Als het volume erin kickt kan het hard gaan, maar vooralsnog lijkt het mee te vallen.
ETH lijkt z'n range nog behoorlijk vast te kunnen houden.
Fake-outje van BTC uit het patroon waar vrijwel iedereen naar zit te kijken en dan daluk keihard omhoog?
Als het volume erin kickt kan het hard gaan, maar vooralsnog lijkt het mee te vallen.
Fake-outje van BTC uit het patroon waar vrijwel iedereen naar zit te kijken en dan daluk keihard omhoog?
Ja dat mag inderdaad wel weer.toilet_paper schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:52:
Hoewel het volume iets toeneemt zie ik nog geen echte spikes (BTCUSD en ETHUSD Bybit charts)...
Bedoel je niet die vent uit Paraguay - die overigens expliciet refereerde aan El Salvador, de maan en de toekomst? Of is dit weer een ander?jowi schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:15:
Braziliaanse politicus op twitter plaatst foto van zichzelf met lasereyes. Beetje vage bron geef ik toe.
Nee, dit is een Braziliaan. (Re)tweet is van William Clemente, jonge maar briljante onchain analist. En met 'maan' bedoelde hij 'moon' ongetwijfeld
ook Pompliano en Adam Back tweeten en liken dit.
:strip_exif()/f/image/Q39OKJyqDXxEutAnABCYUqFv.jpg?f=fotoalbum_large)
En ook een Argentijnse politicus doet mee met de lasereyes hype... Het is wel een beetje een zuid amerikaans dingetje dit. Is er ergens een lasereyes smily anyone?
:strip_exif()/f/image/jvJFngSzbBLJ3YtjsUTqstc1.jpg?f=fotoalbum_large)
edit: Pompliano tweet dat ook Panama die kant op gaat.
:strip_exif()/f/image/Q39OKJyqDXxEutAnABCYUqFv.jpg?f=fotoalbum_large)
En ook een Argentijnse politicus doet mee met de lasereyes hype... Het is wel een beetje een zuid amerikaans dingetje dit. Is er ergens een lasereyes smily anyone?
:strip_exif()/f/image/jvJFngSzbBLJ3YtjsUTqstc1.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 42% gewijzigd door jowi op 08-06-2021 08:36 ]
Invalidatedjowi schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:53:
[Afbeelding]
[ Voor 20% gewijzigd door jowi op 08-06-2021 07:58 ]
Deze berichtgeving verdiend wel enige nuance... Zie nu ook meerdere "influencers" deze berichtgeving delen, maar als je beide heren even opzoekt in Google, zitten ze niet in een positie waarin ze deze beslissing kunnen maken maar is het simpelweg een wens van ze. Zou hetzelfde zijn als Baudet vandaag laser ogen toevoegt aan zijn profielfoto en men in de rest van de wereld interpreteert dat de Nederlandse overheid ook aan de BTC gaat. Zolang het niet officieel door de overheid wordt aangekondigd is het niets meer dan een gerucht. Influencers gebruiken deze berichtgeving nu in een poging om hun bags te pumpen.jowi schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 07:30:
Nee, dit is een Braziliaan. (Re)tweet is van William Clemente, jonge maar briljante onchain analist. En met 'maan' bedoelde hij 'moon' ongetwijfeldook Pompliano en Adam Back tweeten en liken dit.
[Afbeelding]
En ook een Argentijnse politicus doet mee met de lasereyes hype... Het is wel een beetje een zuid amerikaans dingetje dit. Is er ergens een lasereyes smily anyone?![]()
[Afbeelding]
Daarnaast... De vorige keer dat BTC maxi's massaal laser ogen toevoegden aan hun profielfoto was dat een geweldig top signaal
Hoe verhoudt de koersontwikkeling zich tot dit scenario? Lijkt mij dat we in de daling zitten. Dus de komende dagen waarschijnlijk dat er een daling naar 23k komt?Qunix schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 14:31:
Dit is wat ik denk voor komende week:
[Afbeelding]
We zitten in een driehoek waarbij het letterlijk 50% kans is om omhoog uit te breken, en dus 50% naar beneden. Als we naar boven willen gaan, moet de uitbraak rond 8 juni plaatsvinden. Dan kan in korte tijd de prijs ±51k (+33%) worden. Als dit niet lukt, denk ik dat de uitbraak naar beneden zal zijn rond 12 juni en dan zakt het naar ±23k (-35%). Bij het instorten is de laatste lijn op 23k en op 19k. Als er een gevulde rode candle komt onder de 19k hebben we een probleem.
@Taro, wat vind jij?
Edit: het kan wel nodig zijn om even naar de 23k/19k te gaan om de laatste weak hands af te schudden. Dan kunnen we schoon weer naar boven, en hopelijk met meer institutionele investeerders.
Er staat in het artikel ook wat over de "laserogen" in.Waarom Bitcoin zakt: gerucht dat encryptie SHA-256 gebroken is door Amerikaanse overheid
Bron: https://nieuws.btcdirect.eu/afpakken-crimineel/
Blij dat iemand de tijd neemt voor enige nuance met onderbouwing ipv blind mee te gaan in hyping, thanks!jvel92 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:48:
[...]
Deze berichtgeving verdiend wel enige nuance... Zie nu ook meerdere "influencers" deze berichtgeving delen, maar als je beide heren even opzoekt in Google, zitten ze niet in een positie waarin ze deze beslissing kunnen maken maar is het simpelweg een wens van ze. Zou hetzelfde zijn als Baudet vandaag laser ogen toevoegt aan zijn profielfoto en men in de rest van de wereld interpreteert dat de Nederlandse overheid ook aan de BTC gaat. Zolang het niet officieel door de overheid wordt aangekondigd is het niets meer dan een gerucht. Influencers gebruiken deze berichtgeving nu in een poging om hun bags te pumpen.
Daarnaast... De vorige keer dat BTC maxi's massaal laser ogen toevoegden aan hun profielfoto was dat een geweldig top signaal
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Blijkt niet waar te zijn.RaptorXS schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:41:
[...]
Er staat in het artikel ook wat over de "laserogen" in.
[ Voor 13% gewijzigd door Qunix op 08-06-2021 10:35 ]
De DXY is weer aan het strugglen om de 90 te houden. Het macro-plaatje ziet er nog steeds bearish uit, ondanks inflatiespook (en verwachte rentestijging die ongetwijfeld deels ingeprijsd is). De S&P500 lijkt op een double top uit te komen, zou een bearish signaal kunnen zijn. Crypto/stonks correlatie zal naar verwachting niet verder afnemen, eerder toenemen. Dit betekent natuurlijk niet dat we geen relief rally kunnen gaan meemaken in het geval van een stagnerende S&P500, maar ik houd het wel in de gaten voor het grotere plaatje.
Wat ik zelf niet had verwacht, is dat de BTC.D ook weer lijkt te stagneren. De opleving als gevolg van de crash van 19 mei lijkt dus van korte duur te zijn geweest. Nu kan je dit op twee manieren interpreteren: er is nog ruimte voor alts om verder in te leveren in het BTC paar, óf BTC.D is heeft zijn hoogtijdagen gekend en zal niet snel meer >60 zien. Zelf ben ik aanhanger van de laatste theorie, alhoewel ik nog niet massaal instap op alts omdat een korte termijn pullback niet uitgesloten is wat mij betreft. ETH <2k usd en LINK <20 usd zouden mooie instapmomenten zijn.
Wat ik zelf niet had verwacht, is dat de BTC.D ook weer lijkt te stagneren. De opleving als gevolg van de crash van 19 mei lijkt dus van korte duur te zijn geweest. Nu kan je dit op twee manieren interpreteren: er is nog ruimte voor alts om verder in te leveren in het BTC paar, óf BTC.D is heeft zijn hoogtijdagen gekend en zal niet snel meer >60 zien. Zelf ben ik aanhanger van de laatste theorie, alhoewel ik nog niet massaal instap op alts omdat een korte termijn pullback niet uitgesloten is wat mij betreft. ETH <2k usd en LINK <20 usd zouden mooie instapmomenten zijn.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
RaptorXS schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:41:
[...]
offtopic:
Als SHA-256 'gekraakt' zou zijn (hoe dan?), dan zou bitcoin wel het minste van de problemen zijn, denk ik zo
Als SHA-256 'gekraakt' zou zijn (hoe dan?), dan zou bitcoin wel het minste van de problemen zijn, denk ik zo
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Dat 'gezoek' naar oorzaken ook altijdRaptorXS schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:41:
[...]
Volgens mij is het heel simpel, supports gebroken en het vertrouwen is weg.
SHA256 gebroken, geloof je het zelf
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Heb je nog een update van dit plaatje?ScuL schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 00:08:
Ik gebruik sinds kort een tool die Bookmap heet. Echt onmisbaar tijdens het traden.
Deze app geeft visueel de support/resistance niveaus weer binnen de orderboeken.
Met een beetje geklooi kun je een aggegraat maken van verschillende exchanges. Hieronder is een resultaat van BTC/USD op Coinbase+Binance+Kraken een paar minuten geleden.
[Afbeelding]
Het houdt niet op inderdaad, als het niet de Amerikanen zijn (die blijkbaar allemaal op hetzelfde moment wakker worden, timezones anyone?) dan is het wel musk of trump.
Ik wacht nog steeds op de pump van el salvador btw.
[ Voor 7% gewijzigd door Nopheros op 08-06-2021 11:50 ]
Ik verwacht helemaal niks van El Salvador, hoogstens als we over 5 jaar lezen dat El Salvador het nieuwe Dubai of Singapore is.Nopheros schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:50:
[...]
Het houdt niet op inderdaad, als het niet de Amerikanen zijn (die blijkbaar allemaal op hetzelfde moment wakker worden, timezones anyone?) dan is het wel musk of trump.
Ik denk sowieso dat het nog te vroeg is voor Bitcoin om voor een land te kunnen functioneren. Hoe wil je dat doen? Stel je krijgt belasting binnen en je wil een brug bouwen, en dan is je budget opeens de helft van wat het was, zeg je dan als land we wachten wel tot de volgende bull market?....
Als dit mislukt in El Salvador zou het wel eens een zeer negatieve impact op Bitcoin kunnen hebben. Het is gewoon te vroeg naar mijn gevoel.
Misschien als je een begroting maakt op de ATL van de vorige cyclus dat je enigzins zekerheid hebt... Bisschien een 4-jaars begroting als s2f klopt.... Anders zou ik het niet weten.
[ Voor 17% gewijzigd door enomiss op 08-06-2021 12:12 ]
https://opensea.io/seaart
Ik denk vooral dat hij op ons wacht! Zal er wel te diep inzitten en probeert met wat laser oogjes aandacht te vragen voor die $100KNopheros schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:50:
[...]
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Sentiment is nog steeds down mits de koers boven de support line sluit? Wanneer veranderd je strategie? Pas je die nog aan als het zijwaarts gaat bijvoorbeeld?Taro schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:24:
[...]
Zie de toelichting, afbeeldingen en lijnen hierboven.
Ik laat de positie overigens niet constant openstaan, al gesloten, opnieuw geopend en zojuist weer gesloten (Onder=oud, boven=nieuw):
[Afbeelding]
Maar als ik hem open zou laten staan voor de nacht, dan zou ik rond 30.4k een take profit instellen, omdat dat vlak boven de wick van 19-5-2021 is:
[Afbeelding]
Bedankt voor het delen van je charts trouwens. Leuk om te zien hoe anderen naar de koers kijken.
Dit gerucht zie ik nu pas voor. Je zou denken dat de koersdaling een gevolg is van een nieuwsfeit of gerucht. Nu lijkt het alsof eerst de daling ingezet, en daarna pas redenen worden gezocht waarom het zo zou kunnen zijn. Want, als die encryptie echt gebroken is verwacht ik niet een dergelijke 'lichtelijke daling' maar iets aanzienlijk significanter.RaptorXS schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:41:
[...]
[ Voor 12% gewijzigd door HollovVpo1nt op 08-06-2021 13:15 ]
Natuurlijk is encryptie niet gebroken. Als men dat opeens zou kunnen in de VS hielden ze het wel jaren stil om vervolgens een crimineel netwerk in kaart te brengen. Er zijn wel meerdere manieren om in een wallet te komen die niks met de encryptie van Bitcoin te maken hebben. Daarnaast zijn er ook andere manieren om de Bitcoins te verkrijgen zonder in de wallet te komen. Denk aan iets onnozels als een copy-paste-address-replacer-hax. Je hoeft de computer maar te hacken en en mogelijkheden openbaren zich.HollovVpo1nt schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:15:
[...]
Dit gerucht zie ik nu pas voor. Je zou denken dat de koersdaling een gevolg is van een nieuwsfeit of gerucht. Nu lijkt het alsof eerst de daling ingezet, en daarna pas redenen worden gezocht waarom het zo zou kunnen zijn. Want, als die encryptie echt gebroken is verwacht ik niet een dergelijke 'lichtelijke daling' maar iets aanzienlijk significanter.
[ Voor 19% gewijzigd door enomiss op 08-06-2021 13:31 ]
Hierbij een artikel met de nodige uitleg:Bitcoin is níet gehacked! Dit is wat we weten over de actie van de FBI
https://bitcoinmagazine.n...e-ransomware-aanval-weten
SHA256 hacken LOL... 2^256 mogelijkheden. Zag laatst ergens een berekening dat daarvoor, met de huidige techniek, de energie van 6 miljoen zonnen nodig is.Ook quantumcomputers trekken het niet. Zal dus wel meevallen met dat hacken.
De Nexo proposal voor dagelijkse intrest heeft het gehaald met ~328 miljoen stemmen pro vs ~38 miljoen contra (~90% vs ~10% dus) met onmiddellijke ingang: https://nexo.io/blog/gove...st-on-nexo-tokens-is-live
Is ergens bekend hoe die dividenduitkering wordt berekend? Zal op basis van aantal NEXO tokens gaan gok ik, maar vind er eigenlijk niets over. Maar wellicht laten mijn googleskills hier te wensen overSlonzo schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:59:
De Nexo proposal voor dagelijkse intrest heeft het gehaald met ~328 miljoen stemmen pro vs ~38 miljoen contra (~90% vs ~10% dus) met onmiddellijke ingang: https://nexo.io/blog/gove...st-on-nexo-tokens-is-live
[ Voor 16% gewijzigd door sOid op 08-06-2021 17:10 ]
Daar is deze video van 3Blue1Brown voor toch:Slonzo schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:03:
[...]
Het ligt allemaal wel net iets genuanceerder en complexer dan dat, maar goed, je snapte er een tijdje geleden ook al niks van, ik waag me er niet eens aan.
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
sOid schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:10:
[...]
Is ergens bekend hoe die dividenduitkering wordt berekend? Zal op basis van aantal NEXO tokens gaan gok ik, maar vind er eigenlijk niets over. Maar wellicht laten mijn googleskills hier te wensen over
:strip_exif()/f/image/2MBOinI2QWqZ8dQdRkJgm5pH.jpg?f=fotoalbum_large)
Layout is wel wat mislukt maar je kan het lezen.
Daarom zakt ie trouwens vandaag. Er is altijd een dump na de div recording. Dus goed dat dit er nu niet meer is.
[ Voor 7% gewijzigd door freshprince op 08-06-2021 17:46 ]
- Taro
- Niet online
Laagste punt van 23-5-2021 is zojuist aangetikt:
:fill(white):strip_exif()/f/image/La03Te6ppHvuT6a4YmgZ02t6.png?f=user_large)
De volgende stop is dan 30k van 19-5-2021. Daarna 29.3k (met wick tot +-28k?) ivm 50W MA en daarna, tjah, de 20k, hopelijk hoeft het zo ver niet te komen
Hierbij het grotere plaatje:
/f/image/lb86oBhEf84cvmTIDVZtnWgm.png?f=fotoalbum_large)
Begin 2018 is de 50W MA ook getest, eerst gebounced en er +-1 maand later alsnog doorheen gebroken. Ik verwacht ook niet dat de 28-29.3k het nu direct zal begeven en er zal vast wel minimaal 1 grotere bounce volgen, maar wel iets om in de gaten te houden en alert op te zijn.
Voor de volledigheid: Ik geef aan wat de volgende niveaus naar beneden kunnen zijn om op in te spelen als het zover is, ik zeg niet dat we in een bearmarket komen of dat deze run is afgelopen, dat zal de bounce op/boven de 50W MA moeten gaan uitwijzen
Edit: Volgens mij 2 kleuren door elkaar gehaald, 1D 200MA -> 50W MA
:fill(white):strip_exif()/f/image/La03Te6ppHvuT6a4YmgZ02t6.png?f=user_large)
De volgende stop is dan 30k van 19-5-2021. Daarna 29.3k (met wick tot +-28k?) ivm 50W MA en daarna, tjah, de 20k, hopelijk hoeft het zo ver niet te komen
/f/image/lb86oBhEf84cvmTIDVZtnWgm.png?f=fotoalbum_large)
Begin 2018 is de 50W MA ook getest, eerst gebounced en er +-1 maand later alsnog doorheen gebroken. Ik verwacht ook niet dat de 28-29.3k het nu direct zal begeven en er zal vast wel minimaal 1 grotere bounce volgen, maar wel iets om in de gaten te houden en alert op te zijn.
Voor de volledigheid: Ik geef aan wat de volgende niveaus naar beneden kunnen zijn om op in te spelen als het zover is, ik zeg niet dat we in een bearmarket komen of dat deze run is afgelopen, dat zal de bounce op/boven de 50W MA moeten gaan uitwijzen
Edit: Volgens mij 2 kleuren door elkaar gehaald, 1D 200MA -> 50W MA
[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 08-06-2021 19:11 ]
Als je die grafiek bekijkt is het eigenlijk maar gezond wat er nu gebeurd.Taro schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:47:
Laagste punt van 23-5-2021 is zojuist aangetikt:
[Afbeelding]
De volgende stop is dan 30k van 19-5-2021. Daarna 29.3k (met wick tot +-28k?) ivm 1D MA200 en daarna, tjah, de 20k, hopelijk hoeft het zo ver niet te komen
[Afbeelding]
Begin 2018 is de MA200 ook getest, eerst gebounced en er +-1 maand later alsnog doorheen gebroken. Ik verwacht ook niet dat de 28-29.3k het nu direct zal begeven en er zal vast wel minimaal 1 grotere bounce volgen, maar wel iets om in de gaten te houden en alert op te zijn.
Voor de volledigheid: Ik geef aan wat de volgende niveaus naar beneden kunnen zijn om op in te spelen als het zover is, ik zeg niet dat we in een bearmarket komen of dat deze run is afgelopen, dat zal de bounce op/boven de MA200 moeten gaan uitwijzen
Is wel jammer voor verlies maar daarom is het ook beter om te dca'en. Die spurt van de laatste maanden was er echt over
Anonymous is niet zo blij met Musk. Had hier al eerder gepost dat zijn Tweets een hoop mensen geld gingen kosten, blijkbaar zien andere mensen het ook zo: https://imgur.com/gallery/9WtopfM
Daar is ook een filmpje van he! Voor extra dramatisch effectPilatuS schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:49:
Anonymous is niet zo blij met Musk. Had hier al eerder gepost dat zijn Tweets een hoop mensen geld gingen kosten, blijkbaar zien andere mensen het ook zo: https://imgur.com/gallery/9WtopfM
[YouTube: Anonymous Message To Elon Musk]
Ze maken wel goede punten. Ik snap ook niet hoe onschendbaar hij zich waant, kijk naar hoe het afliep met McAfee. Dan moet je wel heel erg megalomaan en of narcistisch zijn.sOid schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:52:
[...]
Daar is ook een filmpje van he! Voor extra dramatisch effect
[YouTube: Anonymous Message To Elon Musk]
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Ja weinig tussen te krijgen, voor zover ik dat kan beoordelen. Vind het wel intrigerend dat ze zo stellig zeggen dat hij zich al lang bewust was van energieverbruikvraagstuk rondom Bitcoin. Vraag me af of ze bijvoorbeeld bewijs van gesprekken hebben buitgemaakt.Jedi_Pimp schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:10:
[...]
Ze maken wel goede punten. Ik snap ook niet hoe onschendbaar hij zich waant, kijk naar hoe het afliep met McAfee. Dan moet je wel heel erg megalomaan en of narcistisch zijn.
For what it’s worth, dit lijkt wel het officiële YT-kanaal van Anonymous.burnebie schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:19:
Staat het filmpje ondertussen al oo 1 van de officiële kanalen van Anon? Of nog steeds niet?
Dat moet Musk wel hebben geweten. Het is algemeen bekend en 100'en miljoenen in iets steken zonder het te weten zou wel extreem dom zijn. Dat iemand die voor 100 euro BTC koopt het niet weet, dat kan, maar Musk ? Ik kan niet geloven dat ie het niet wist. Da's net zoiets als met Tesla beginnen en er dan achter komen dat je accu's nodig gaat hebben.sOid schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:21:
[...]
Vind het wel intrigerend dat ze zo stellig zeggen dat hij zich al lang bewust was van energieverbruikvraagstuk rondom Bitcoin. Vraag me af of ze bijvoorbeeld bewijs van gesprekken hebben buitgemaakt.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Oh ja daar sluit ik me helemaal bij aan hoor. Maar omdat ze het zo expliciet vermelden vraag ik me dus af of ze er gehackt bewijs voor hebben. Pure speculatie van mij natuurlijk, wellicht zie ik dingen die er niet zijn. We gaat het meemaken!PilatuS schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:30:
[...]
Dat moet Musk wel hebben geweten. Het is algemeen bekend en 100'en miljoenen in iets steken zonder het te weten zou wel extreem dom zijn. Dat iemand die voor 100 euro BTC koopt het niet weet, dat kan, maar Musk ? Ik kan niet geloven dat ie het niet wist. Da's net zoiets als met Tesla beginnen en er dan achter komen dat je accu's nodig gaat hebben.
Tja had ik toch gelijk gekregen dat het op korter termijn echt niet beter gaat worden. Al die TA hoef je er niet op los te laten, beter BAM op het moment. Het sentiment is gewoon weg op het moment. Als je te veel in de Bitcoin bubble zit is het soms moeilijk er van een afstand goed naar de ontwikkelingen te kijken, die deze dip echt anders maakt dan eerdere dips.
[ Voor 41% gewijzigd door CyberMania op 08-06-2021 22:44 ]
Nou ja, als ik kijk op YT bij Anonymous Official, kanaal met 3.5mln volgers, zie ik hem niet staan. Ook op het officiële twitterkanaal zie ik hem niet. Het YT kanaal waar deze wel op stond/staat heeft maar een fractie van de volgers. Ik lees toch veel dat het wellicht fake is. Dikke twijfels hier. Al denk ik niet dat Musk er slecht van geslapen heeft.sOid schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:21:
[...]
Ja weinig tussen te krijgen, voor zover ik dat kan beoordelen. Vind het wel intrigerend dat ze zo stellig zeggen dat hij zich al lang bewust was van energieverbruikvraagstuk rondom Bitcoin. Vraag me af of ze bijvoorbeeld bewijs van gesprekken hebben buitgemaakt.
[...]
For what it’s worth, dit lijkt wel het officiële YT-kanaal van Anonymous.
Wat ik had begrepen stond het erop maar was het verwijderdburnebie schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:19:
Staat het filmpje ondertussen al oo 1 van de officiële kanalen van Anon? Of nog steeds niet?
Maar ook flink weerstand om echt lekker naar boven uit te breken zo te zien, al kan dat natuurlijk met het moment veranderen waarschijnlijk.ScuL schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:37:
[...]
[Afbeelding]
op verzoek. Lijkt me onwaarschijnlijk dat we onder de 30k gaan.
Ik zou walls met een flinke korrel zout nemen. Indien de boel niet heel hard beweegt zeggen ze wel wat. Wanneer de boel echter flink hard daalt en delen worden gekocht, kan het maar zo zijn dat 90% wordt ingetrokken en de boel er keihard doorheen gaat. De meeste walls zijn van bots en als die een trigger krijgen zijn ze binnen 1 seconde weg. Tig keer walls van miljoenen gezien waar er nog geen 100k van wordt gekocht waarna ze verdwijnen en de boel nog even 15% door zakt. Helaas zeggen walls vrijwel niets als het er op aankomt. Onwaarschijnlijk dat ze geen goede support zijn zou ik dan ook zeker niet zeggen. Helemaal met zoals laatst het nieuws van China gaan ze er in seconden aan. Het geeft puur aan waar op dit moment met deze prijs wat interesse ligt, maar dat kan over 5 minuten anders zijn. Dit nog los van hoe enorm vaak walls compleet nep zijn puur om een suggestie te wekken. Gooi wat grote buywalls neer en mensen denken dat het niet lager kan. Nog geen 5 seconden later zijn de buywalls weg en staan er ineens sellwalls die 3x groter zijn. Persoonlijk raad ik niemand aan walls te gebruiken als support of resistance.ScuL schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:37:
[...]
[Afbeelding]
op verzoek. Lijkt me onwaarschijnlijk dat we onder de 30k gaan.
Edit: Nog als kleine toevoeging. Iedereen met een hoop geld kan een buywall plaatsen zonder ooit te willen kopen. Een sellwall kan je alleen plaatsen als je de crypto ook echt hebt. Da's nog een verschil tussen buys en sells. hoewel beide verplaatst kunnen worden als er iets aan de hand is.
[ Voor 28% gewijzigd door PilatuS op 09-06-2021 01:12 ]
Doorgaans zou ik je gelijk geven echter 30K is een extreem belangrijke institutionele beleggingszone. Ik zeg dit niet alleen op basis van de interpretatie van het orderboek maar in het bijzonder in combinatie met feiten en nieuws. Elon Musk & Tesla kochten o.a. op het niveau 30K. Michael Saylor kocht vanaf 30K. Het is heel erg waarschijnlijk dat grote partijen "de boot terug hebben gefloten" om alsnog in te kunnen stappen. We krijgen hierna zeker nog een tweede run-up naar nieuwe ATHs. Hoe snel dat gaat is echter de vraag. Wat dat betreft ben ik het wel eens met Benjamin Cowen, het gaat waarschijnlijk minstens 3 maanden duren voordat we weer in de 40-50k range zitten en misschien wel langer. Maar het doemdenken dat we naar 17K gaan lijkt me met de huidige institutionele interesse en media-aandacht welhaast onmogelijk.PilatuS schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 00:50:
[...]
Ik zou walls met een flinke korrel zout nemen.
Dit is wel een heel erg glazenbol verhaal.. 30k is een extreem belangrijke institutionele belegginszone? Heel erg waarschijnlijk dat grote partijen BTC hebben terug gefloten? Zeker een tweede run naar nieuwe ath's? Minstens 3 maanden duren voordat we weer in de 40k-50k range zitten? 17k is haast onmogelijk?ScuL schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 03:28:
[...]
Doorgaans zou ik je gelijk geven echter 30K is een extreem belangrijke institutionele beleggingszone. Ik zeg dit niet alleen op basis van de interpretatie van het orderboek maar in het bijzonder in combinatie met feiten en nieuws. Elon Musk & Tesla kochten o.a. op het niveau 30K. Michael Saylor kocht vanaf 30K. Het is heel erg waarschijnlijk dat grote partijen "de boot terug hebben gefloten" om alsnog in te kunnen stappen. We krijgen hierna zeker nog een tweede run-up naar nieuwe ATHs. Hoe snel dat gaat is echter de vraag. Wat dat betreft ben ik het wel eens met Benjamin Cowen, het gaat waarschijnlijk minstens 3 maanden duren voordat we weer in de 40-50k range zitten en misschien wel langer. Maar het doemdenken dat we naar 17K gaan lijkt me met de huidige institutionele interesse en media-aandacht welhaast onmogelijk.
My god..
Bekijk eens want minder youtube video's en gebruik is wat meer je verstand?
Zelfs bij dat officiele YouTube kanaal vraag ik mij af of dat echt van die groep is. Wat staat me daar een vage shit op zeg.burnebie schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:14:
[...]
Nou ja, als ik kijk op YT bij Anonymous Official, kanaal met 3.5mln volgers, zie ik hem niet staan. Ook op het officiële twitterkanaal zie ik hem niet. Het YT kanaal waar deze wel op stond/staat heeft maar een fractie van de volgers. Ik lees toch veel dat het wellicht fake is. Dikke twijfels hier. Al denk ik niet dat Musk er slecht van geslapen heeft.
De Karura crownloan is live, je kan nu dus KSM uitlenen voor 48 weken om KAR in ruil te krijgen (let wel: indien Karura wint bij de parachain veiling). Jammer genoeg moet je daarvoor je KSM wel unstaken, dus
@Mooody Jij hebt hier vast ook wel een idee over?
Moesten er mensen geinteresseerd zijn: eventueel PM om referral codes uit te wisselen? (krijg je 5% extra KAR mee)
- Je krijgt geen 12% intrest meer bij kraken
- Je KSM staat voor 48 weken vast
- Je krijgt na die 48 weken 12 KAR per KSM die je uitleent, maar da's dus een pure gok op de potentiële waarde van KAR
Moesten er mensen geinteresseerd zijn: eventueel PM om referral codes uit te wisselen? (krijg je 5% extra KAR mee)
[ Voor 6% gewijzigd door Slonzo op 09-06-2021 10:57 ]
Is crypto niet groot geworden door Youtube video's en mensen die hun verstand niet gebruikte?Nopheros schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:36:
[...]
Dit is wel een heel erg glazenbol verhaal.. 30k is een extreem belangrijke institutionele belegginszone? Heel erg waarschijnlijk dat grote partijen BTC hebben terug gefloten? Zeker een tweede run naar nieuwe ath's? Minstens 3 maanden duren voordat we weer in de 40k-50k range zitten? 17k is haast onmogelijk?
My god..
Ik had hier al wat over gepost in de slowchat: Ray_ in "[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #17"Slonzo schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:55:
De Karura crownloan is live, je kan nu dus KSM uitlenen voor 48 weken om KAR in ruil te krijgen (let wel: indien Karura wint bij de parachain veiling). Jammer genoeg moet je daarvoor je KSM wel unstaken, dusIk vind 't moeilijk. Ergens wil ik het gokje wel wagen, maar ik vermoed dat het slimmer is om gewoon te blijven staken tegen 12%, eventueel wat extra KSM in te slaan, en gewoon KAR te kopen wanneer die beschikbaar komt.
- Je krijgt na die 48 weken 12 KAR per KSM die je uitleent, maar da's dus een pure gok op de potentiële waarde van KAR
Het ziet er niet heel rendabel uit. Met name omdat Kraken onder aan de streep nog een whopping 10% van je earnings voor zichzelf houdt. Je zet iets 48 weken vast, krijgt vervolgens een beloning die tot op dat moment indicatief is (of je kiest voor een project dat al helemaal geen indicatie van een beloning geeft) en dat nog geen waarde heeft en daarna moet je nog zo'n percentage inleveren. Ik blijf wel lekker staken.
Ik vind het ook moeilijk. Waar moet je uberhaupt aan denken bij KAR?Slonzo schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:55:
De Karura crownloan is live, je kan nu dus KSM uitlenen voor 48 weken om KAR in ruil te krijgen (let wel: indien Karura wint bij de parachain veiling). Jammer genoeg moet je daarvoor je KSM wel unstaken, dusIk vind 't moeilijk. Ergens wil ik het gokje wel wagen, maar ik vermoed dat het slimmer is om gewoon te blijven staken tegen 12%, eventueel wat extra KSM in te slaan, en gewoon KAR te kopen wanneer die beschikbaar komt.
Gaat het een paar cent waard zijn, een paar tientjes, of een paar honderd euro? Als ik naar de max supply kijk dan gok ik dat de waarde in het begin in de range van 20-40 ligt. Nergens op gebaseerd overigens.
Moet er bij een ICO normaal niet een initiële prijs bekend zijn? Waarom is dit nu niet bekend? Voor welke prijs komt het op de markt?
Oh, ik wist niet dat Kraken nog een deel van de koek afsnoepte.Ray_ schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:06:
Het ziet er niet heel rendabel uit. Met name omdat Kraken onder aan de streep nog een whopping 10% van je earnings voor zichzelf houdt. Je zet iets 48 weken vast, krijgt vervolgens een beloning die tot op dat moment indicatief is (of je kiest voor een project dat al helemaal geen indicatie van een beloning geeft) en dat nog geen waarde heeft en daarna moet je nog zo'n percentage inleveren. Ik blijf wel lekker staken.
Maar je hoeft natuurlijk niet bij Kraken te blijven; kan ook gewoon hier
Het is natuurlijk geen echte ICO, 'gewoon' een crownloan met achteraf als 'bedankje' een airdrop van KSM.enomiss schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:09:
Moet er bij een ICO normaal niet een start-waarde bekend zijn? Waarom is dit nu niet bekend? Voor welke prijs komt het op de markt?
Maar goed, moest 1 KAR al $20 USD waard zijn, dan brengt 12 KAR natuurlijk een pak meer op dan 1 KSM staken tegen 12% (bij de huidige prijs). Bij 20 cent... naja, wat niet is kan nog komen natuurlijk
Toch vind ik het raar. Er moet toch een initiële prijs zijn bij release waarop men inzet? Ik denk dat zonder deze info, het succes van crowdloans wel eens tegen kan vallen. Je hebt nu werkelijk geen idee waar je aan moet denken.Slonzo schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:14:
[...]
Oh, ik wist niet dat Kraken nog een deel van de koek afsnoepte.
Maar je hoeft natuurlijk niet bij Kraken te blijven; kan ook gewoon hier![]()
[...]
Het is natuurlijk geen echte ICO, 'gewoon' een crownloan met achteraf als 'bedankje' een airdrop van KSM.
Maar goed, moest 1 KAR al $20 USD waard zijn, dan brengt 12 KAR natuurlijk een pak meer op dan 1 KSM staken tegen 12% (bij de huidige prijs). Bij 20 cent... naja, wat niet is kan nog komen natuurlijk
#BitcoinLaw to Congress
https://twitter.com/nayibbukele/status/1402446890466217985
Gaat dit document de geschiedenis in? Ziet iemand een Tesla in de handtekening?
https://twitter.com/nayibbukele/status/1402446890466217985
Gaat dit document de geschiedenis in? Ziet iemand een Tesla in de handtekening?
[ Voor 76% gewijzigd door enomiss op 09-06-2021 11:52 ]
Volgens mij is dit topic bedoeld voor het geven van koersverwachtingen op basis van argumenten en nieuws. Het bericht dat je quote doet dit. Als je het er niet eens bent kan dat natuurlijk, maar weerleg het verhaal dan met tegenargumenten. Nu herhaal je simpelweg het bericht in je reactie met als slotargument dat de originele poster minder youtube moet kijken. Hier heeft niemand wat aan.Nopheros schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:36:
[...]
Dit is wel een heel erg glazenbol verhaal.. 30k is een extreem belangrijke institutionele belegginszone? Heel erg waarschijnlijk dat grote partijen BTC hebben terug gefloten? Zeker een tweede run naar nieuwe ath's? Minstens 3 maanden duren voordat we weer in de 40k-50k range zitten? 17k is haast onmogelijk?
My god..
PSN/Steam: Xamsix
Ik heb eens verder nagedacht wat de prijs van 1 KAR zou kunnen zijn in het begin.enomiss schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:09:
[...]
Ik vind het ook moeilijk. Waar moet je uberhaupt aan denken bij KAR?
Gaat het een paar cent waard zijn, een paar tientjes, of een paar honderd euro? Als ik naar de max supply kijk dan gok ik dat de waarde in het begin in de range van 20-40 ligt. Nergens op gebaseerd overigens.![]()
Moet er bij een ICO normaal niet een initiële prijs bekend zijn? Waarom is dit nu niet bekend? Voor welke prijs komt het op de markt?
Stel je hebt 1 KSM ter waarde van $500. Met staking levert dit misschien $50 op in 48 weken.
Na die 48 weken hebben crowdloaners deze reward niet gekregen. Diegene wat KAR willen verkopen willen op z’n minst meer winst maken dan met staking, want daar hebben ze tenslotte op ingezet. Een crowdloaner gaat dus bijvoorbeeld uit van $60 winst ipv $50 winst.
Aangezien 1 KSM = 12 KAR --> $60 / $12 = $5 --> 1 KAR = $5
Volgens mij kan iedereen een liquidity pool starten starten, de eerste die dit doet, doet dit dan wellicht tegen een dergelijke prijs. De vraag is of niet-crowdloaners op dat moment opeens KAR willen hebben en of de prijs dan oploopt. Op de officiële Discord werd mijn theorie bevestigt als plausibel, of je zou de prijs t.o.v. market cap kunnen afleiden, maar dat vind ik persoonlijk niet erg logisch. Dus bij deze is mijn verwachting van de initiële prijs bijgesteld.
Hoe kun je glazenbol uitspraken weerleggen dan? Daarnaast zie ik geen argumenten in dit verhaal waarom we niet meer naar de 17k zouden kunnen gaan of waarom het heel erg waarschijnlijk is dat grote partijen BTC hebben terug gefloten bijv. Niets meer dan speculatie.Xamsix schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:43:
[...]
Volgens mij is dit topic bedoeld voor het geven van koersverwachtingen op basis van argumenten en nieuws. Het bericht dat je quote doet dit. Als je het er niet eens bent kan dat natuurlijk, maar weerleg het verhaal dan met tegenargumenten. Nu herhaal je simpelweg het bericht in je reactie met als slotargument dat de originele poster minder youtube moet kijken. Hier heeft niemand wat aan.
[ Voor 6% gewijzigd door Nopheros op 09-06-2021 12:42 ]
Allemachtig volgens mij kun je zelf beter minder kortzichtig zijn en goede bronnen raadplegen, laten we het beschaafd houden.Nopheros schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:36:
[...]
My god..
Bitcoin doet zoiets als een halving iedere 4 jaar, bear/bullmarkten volgen een patroon dat vrij goed in fases is uit te drukken. Vanaf de dag dat bitcoin verhandelbaar werd is tot dusverre in iedere cyclus een lagere (procentuele) winst als toppunt bereikt, tevens wordt iedere cyclus de periode om de top te bereiken langer. Dit zijn wiskundig berekenbare gegevens. Zoek op "bitcoin diminishing returns".
Na de halving vorig jaar mei begon de waarde op te krabbelen, vervolgens zijn er een aantal indicatoren die aangeven dat de bullmarkt aanstaande is, o.a. het golden cross. Dat markeert het begin van de bullmarkt en kunnen we gebruiken als bodem van een algehele fibonacci berekening. Laten we nu toevallig op fibonacci niveau 618 de golden pocket tegen komen.. en waar ligt die op als je het ATH van 65k terug rekent naar aanvang bullmarkt? Juist op 30k.
In de opmars van de bitcoin prijs eind 2020 zijn veel institutionele beleggers ingestapt, en die zien hun investeringen niet graag in rook op gaan. Het gros van deze mensen en bedrijven is ingestapt op ongeveer 30k. Vele van die beleggers hebben profesionele adviseurs die o.a. de marktcyclus op voorhand hebben geanalyseerd en ze verwachten uiteraard dat hun investing de moeite waard wordt.
Tevens kun je diverse modellen, o.a. het S2F model van PlanB toepassen op de koers en daaruit (op basis van de halvings) berekenen waar de prijs ongeveer terecht moet komen op een bepaald tijdstip.
Namelijk aanbod van het aantal bitcoins - minus de vraag op een bepaald moment geeft een gemiddelde vraagprijs. Uit alle modellen blijkt dat we met de gemiddelde prijs zwaar zijn doorgeschoten begin 2021.
Dat heeft met een aantal dingen te maken;
1) de hype was enorm
2) veel institutionele beleggers
3) sell the news, PayPal, Tesla, Musk, Mastercard, noem het maar op
daardoor is de koers enorm hard gaan stijgen, te hard en zijn we ruim boven de gemiddelde te verwachten prijs uitgekomen. Eigenlijk had iedereen al aan moeten zien komen dat de 65K op langere termijn onhoudbaar was. Wel zijn we een extreem lange periode op 50K blijven hangen wat op zich imposant is.
Als je een gemiddelde berekening zou moeten vanaf aanvang bullmarkt dan is 30k ongeveer de basis waar we ons nu op zouden moeten bevinden.
Bedrijven en profesionele investeerders hebben tijd nodig als ze nieuwe assets of investeringen in hun financiële omgeving willen opnemen. De prijs is te hard gestegen en daardoor hebben veel mensen de boot gemist. Mensen die veel invloed hebben als Elon Musk bijv. kunnen vrij gemakkelijk de prijs beïnvloeden. Je stuurt wat geruchten de wereld in over de milieuvriendelijkheid en boem de koers knalt $3000 naar beneden. Er is geen hard bewijs voor deze manipulatie maar er zijn in de diverse orderboeken wel degelijk extreem grote transacties te vinden van whale accounts die samenhangen met deze "social media" stunts. Ook kun je exchange inflow/outflows bekijken van USDT. Glassnode heeft hierover heel veel gegevens beschikbaar.
Als je de huidige marktcyclus bekijkt dan heeft hij meer weg van de cycle van 2013 dan die van 2017. De cycle van 2013 was een zogenaamde "double top" cycle waardoor er twee pieken kwamen, de tweede nog hoger dan de eerste. Veel indicaties wijzen erop dat de cycle van 2020 ook een double top cycle gaat worden, en door het langer worden van de cycles ná de halving is het zelfs mogelijk dat de tweede top pas in 2022 gaat komen. De top is nog niet bereikt. In een bullmarkt is dat een "blow-off" waarin astronomische wicks voorkomen en vervolgens kaarsrechte dalingen. Ook bewegen de altcoins mee op basis van diverse fases. Deze fases hebben zich noch niet voltrokken. Nieuwe ATHs zijn dus wel degelijk te voorspellen tenzij er iets traumatisch gebeurt met de wereldeconomiën. Het tegenovergestelde is waar. De fed drukt dollarbiljetten alsof het niets is. De ECB is ook lekker bezig. Wereldwijd liggen economiën op hun gat vanwege de pandemie. Juist nu zoeken mensen uitvlucht in investeringen zoals bitcoin. Mijn gevoel zegt dat we een run gaan krijgen zoals nog nooit eerder vertoond, maar dat is meer emotioneel dan feitelijk.
De huidige fase heeft veel overeenkomsten met een Wyckoff accumulatiepatroon. Ook deze patronen zijn voorspelbaar en toepasbaar op diverse financiële instrumenten, niet alleen bitcoin.
Vanwege het feit dat we al bijna 60% naar beneden zijn geklapt sinds het ATH, kan het eigenlijk niet lager.
In de bullmarkten van het verleden was dat ongeveer de maximale correctie. Het wederom opbouwen om weer terug te komen boven de 50k gaat geruime tijd duren omdat mensen weer hun vertrouwen moeten opbouwen. Tevens is het op het noordelijk halfrond zo goed als zomervakantie waardoor investeerders minder tijd in de markten doorbrengen. Daardoor is het aannemelijk dat deze accumulatiefase langere tijd zou kunnen duren. Mocht er volgende week echter zeer positief nieuws komen over een grote partij die in bitcoin stapt dan schiet de koers direct weer omhoog.
Weliswaar geen 'mand', maar wel een goede uiteenzetting. Laten we hopen dat je gelijk krijgt.ScuL schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:45:
[...]
Allemachtig volgens mij kun je zelf beter minder kortzichtig zijn en goede bronnen raadplegen, laten we het beschaafd houden.
Bitcoin doet zoiets als een halving iedere 4 jaar, bear/bullmarkten volgen een patroon dat vrij goed in fases is uit te drukken. Vanaf de dag dat bitcoin verhandelbaar werd is tot dusverre in iedere cyclus een lagere (procentuele) winst als toppunt bereikt, tevens wordt iedere cyclus de periode om de top te bereiken langer. Dit zijn wiskundig berekenbare gegevens. Zoek op "bitcoin diminishing returns".
Na de halving vorig jaar mei begon de waarde op te krabbelen, vervolgens zijn er een aantal indicatoren die aangeven dat de bullmarkt aanstaande is, o.a. het golden cross. Dat markeert het begin van de bullmarkt en kunnen we gebruiken als bodem van een algehele fibonacci berekening. Laten we nu toevallig op fibonacci niveau 618 de golden pocket tegen komen.. en waar ligt die op als je het ATH van 65k terug rekent naar aanvang bullmarkt? Juist op 30k.
In de opmars van de bitcoin prijs eind 2020 zijn veel institutionele beleggers ingestapt, en die zien hun investeringen niet graag in rook op gaan. Het gros van deze mensen en bedrijven is ingestapt op ongeveer 30k. Vele van die beleggers hebben profesionele adviseurs die o.a. de marktcyclus op voorhand hebben geanalyseerd en ze verwachten uiteraard dat hun investing de moeite waard wordt.
Tevens kun je diverse modellen, o.a. het S2F model van PlanB toepassen op de koers en daaruit (op basis van de halvings) berekenen waar de prijs ongeveer terecht moet komen op een bepaald tijdstip.
Namelijk aanbod van het aantal bitcoins - minus de vraag op een bepaald moment geeft een gemiddelde vraagprijs. Uit alle modellen blijkt dat we met de gemiddelde prijs zwaar zijn doorgeschoten begin 2021.
Dat heeft met een aantal dingen te maken;
1) de hype was enorm
2) veel institutionele beleggers
3) sell the news, PayPal, Tesla, Musk, Mastercard, noem het maar op
daardoor is de koers enorm hard gaan stijgen, te hard en zijn we ruim boven de gemiddelde te verwachten prijs uitgekomen. Eigenlijk had iedereen al aan moeten zien komen dat de 65K op langere termijn onhoudbaar was. Wel zijn we een extreem lange periode op 50K blijven hangen wat op zich imposant is.
Als je een gemiddelde berekening zou moeten vanaf aanvang bullmarkt dan is 30k ongeveer de basis waar we ons nu op zouden moeten bevinden.
Bedrijven en profesionele investeerders hebben tijd nodig als ze nieuwe assets of investeringen in hun financiële omgeving willen opnemen. De prijs is te hard gestegen en daardoor hebben veel mensen de boot gemist. Mensen die veel invloed hebben als Elon Musk bijv. kunnen vrij gemakkelijk de prijs beïnvloeden. Je stuurt wat geruchten de wereld in over de milieuvriendelijkheid en boem de koers knalt $3000 naar beneden. Er is geen hard bewijs voor deze manipulatie maar er zijn in de diverse orderboeken wel degelijk extreem grote transacties te vinden van whale accounts die samenhangen met deze "social media" stunts. Ook kun je exchange inflow/outflows bekijken van USDT. Glassnode heeft hierover heel veel gegevens beschikbaar.
Als je de huidige marktcyclus bekijkt dan heeft hij meer weg van de cycle van 2013 dan die van 2017. De cycle van 2013 was een zogenaamde "double top" cycle waardoor er twee pieken kwamen, de tweede nog hoger dan de eerste. Veel indicaties wijzen erop dat de cycle van 2020 ook een double top cycle gaat worden, en door het langer worden van de cycles ná de halving is het zelfs mogelijk dat de tweede top pas in 2022 gaat komen. De top is nog niet bereikt. In een bullmarkt is dat een "blow-off" waarin astronomische wicks voorkomen en vervolgens kaarsrechte dalingen. Ook bewegen de altcoins mee op basis van diverse fases. Deze fases hebben zich noch niet voltrokken. Nieuwe ATHs zijn dus wel degelijk te voorspellen tenzij er iets traumatisch gebeurt met de wereldeconomiën. Het tegenovergestelde is waar. De fed drukt dollarbiljetten alsof het niets is. De ECB is ook lekker bezig. Wereldwijd liggen economiën op hun gat vanwege de pandemie. Juist nu zoeken mensen uitvlucht in investeringen zoals bitcoin. Mijn gevoel zegt dat we een run gaan krijgen zoals nog nooit eerder vertoond, maar dat is meer emotioneel dan feitelijk.
De huidige fase heeft veel overeenkomsten met een Wyckoff accumulatiepatroon. Ook deze patronen zijn voorspelbaar en toepasbaar op diverse financiële instrumenten, niet alleen bitcoin.
Vanwege het feit dat we al bijna 60% naar beneden zijn geklapt sinds het ATH, kan het eigenlijk niet lager.
In de bullmarkten van het verleden was dat ongeveer de maximale correctie. Het wederom opbouwen om weer terug te komen boven de 50k gaat geruime tijd duren omdat mensen weer hun vertrouwen moeten opbouwen. Tevens is het op het noordelijk halfrond zo goed als zomervakantie waardoor investeerders minder tijd in de markten doorbrengen. Daardoor is het aannemelijk dat deze accumulatiefase langere tijd zou kunnen duren. Mocht er volgende week echter zeer positief nieuws komen over een grote partij die in bitcoin stapt dan schiet de koers direct weer omhoog.
@ScuL Kan allemaal maar hoeft ook zeker niet. Zo leek BTC al naar beneden te gaan voordat Musk begon (is op dit forum toen der tijd ook aangehaald), zonder deze institutionele beleggers waren we ook gewoon naar beneden gegaan.
Dat we ooit een nieuwe ATH gaan halen, vast. Tijdperiodes zijn daarbij niets meer dan speculatie.
@30k, dat soort informatie is juist interessant in dit topic en dat zag ik niet in je bericht staan, als je dat al eerder had gepost en daarop verder het gesprek aanging dan was dat mijn fout. Echter in het bericht waar ik op reageerde zei je daar niets over.
@planB verhaal, BTC schiet altijd door in een bullmarket. Dat is dan ook eerder de reden dat we daarna flink zakken dan dat institutionele bellegers BTC omlaag zouden drukken.
@60%. Zijn we in de run van 2017 niet van 20k naar uiteindeijk 3k gezakt? Is toch wel iets meer dan 60%?
@inflatie verhaal. Oneens. Inmiddels lees ik wekelijks op tweakers dat de USA en EU teveel bijdrukken en dat mensen steeds meer naar crypto zouden gaan om hun geld niet te laten verwateren. Ten eerste is er altijd al inflatie geweest, dit is niet nieuw. Ten tweede, als mensen daar zo bang om zouden zijn dan had ik verwacht dat ze massaal goud zouden kopen i.p.v. crypto. Kun je onderbouwen dat mensen massaal in crypto stappen m.b.t. de inflatie?
Dat we ooit een nieuwe ATH gaan halen, vast. Tijdperiodes zijn daarbij niets meer dan speculatie.
@30k, dat soort informatie is juist interessant in dit topic en dat zag ik niet in je bericht staan, als je dat al eerder had gepost en daarop verder het gesprek aanging dan was dat mijn fout. Echter in het bericht waar ik op reageerde zei je daar niets over.
@planB verhaal, BTC schiet altijd door in een bullmarket. Dat is dan ook eerder de reden dat we daarna flink zakken dan dat institutionele bellegers BTC omlaag zouden drukken.
@60%. Zijn we in de run van 2017 niet van 20k naar uiteindeijk 3k gezakt? Is toch wel iets meer dan 60%?
@inflatie verhaal. Oneens. Inmiddels lees ik wekelijks op tweakers dat de USA en EU teveel bijdrukken en dat mensen steeds meer naar crypto zouden gaan om hun geld niet te laten verwateren. Ten eerste is er altijd al inflatie geweest, dit is niet nieuw. Ten tweede, als mensen daar zo bang om zouden zijn dan had ik verwacht dat ze massaal goud zouden kopen i.p.v. crypto. Kun je onderbouwen dat mensen massaal in crypto stappen m.b.t. de inflatie?
[ Voor 21% gewijzigd door Nopheros op 09-06-2021 15:17 ]
Let op:
Regels voor dit topic:
En verder wat algemene regels
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #31 - Blow-off top editie.
- Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.
Regels voor dit topic:
- Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
- Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
- Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.
En verder wat algemene regels
- Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
/f/image/6mjT7mqrZMMjvHz8MreWKgL3.png?f=fotoalbum_large)