[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 30 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 13:34
Ilantir schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:34:
Heren, wat denken jullie? Zal de option expiry van morgen nog een grote invloed op de markt hebben? Dit geeft waarschijnlijk een grote neerwaartse druk weer. https://cryptonews.net/en/706864/
Ik ben benieuwd, de laatste paar keren had het geen invloed op de markt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06:52
Glenn Hoddle schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 00:19:
Ik denk eigenlijk dat de banken nu veiliger zijn dan in 2008. Die banken blijven wel overeind.
Op basis waarvan denk je dat? Wat zijn de killswitches die sindsdien zijn ingebouwd? Verderop in je betoog beschrijf je dat we niet geleerd hebben en dat er nog steeds fundamentele fouten in het systeem zitten?
Ik lees de laatste tijd wat meer Mecking, over de Kondratieff golf. Zeker de moeite waard. Temeer omdat ik me afvraag of er zoveel is veranderd sinds 2008.
Ik heb zelf juist het idee dat we het probleem hebben willen oplossen met de oorzaak, namelijk meer goedkoop geld. Na een krach zou dan overigens fiat zelf weer méér waard zijn geworden.
Glenn Hoddle schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 00:19:
Een totale implosie van het financiële systeem in 2008 zou er ongeveer zo hebben uitgezien: banken werken niet meer, burgers en bedrijven kunnen niet bij hun bankrekeningen, pinautomaten doen het niet meer, het enige geld dat er nog is, is wat je toevallig op dat moment op zak hebt, maar wie zal dat nog iets waard vinden?
Dit is een zeer extreme schets. Een middenweg is bijvoorbeeld een faillissement van 30% van de banken en 50% van de bedrijven. Het gevolg is het afschrijven van allerlei schulden en leningen, met als gevolg oplopende werkloosheid en weer uitgestelde investeringen. Deflatie: geld wordt weer eens méér waard in plaats van minder.
Crypto kan zeker ‘een’ hegde zijn. Of het net als goud en zilver een safe haven wordt weet ik niet. Wellicht heeft het daarvoor te weinig track record. En daarom ook: spreid je kansen.
toilet_paper schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 03:45:
Er is geld zat, maar het wordt opgepot door degenen die het niet direct nodig hebben. Geld wat zou moeten rollen staat voor het overgrote deel geparkeerd, om voor de betreffende eigenaren meer waard te worden.
Dat, maar heel veel van dat geld is ‘ontstaan’ uit het niets. Omdat het voor krankzinnig lage rentes geleend kon worden. Of investeringen die zijn gedaan vanuit de hoop/verwachting dat alles toch meer waard wordt. De huidige market cap van Cardano is gigantisch, maar niet omdat Cardano op dit moment écht zoveel waard is.
Nog extremer: assets als NFTs. Daar zit geld in vast. Maar wie zegt dat die assets dat geld ook waard blijven? De financiële economie groeit vele malen sneller dan de reële economie. Kijk ook naar huizenprijzen.
Banken proberen er middels renteverlagingen voor te zorgen dat sparen minder interessant wordt, in de hoop dat mensen geld gaan uitgeven om de economie aan te wakkeren.
Centrale banken, bedoel je? Dan klopt wat je zegt. Want als mensen niet telkens méér gaan uitgeven, bijvoorbeeld aan huizen, dan komen ze onder water te staan. Met alle gevolgen voor hypotheken van dien.
Maar wanneer bereik je een punt dat we niet méér geld uit willen geven? Omdat consumenten niet nog meer risico willen aangaan? Of omdat banken die risicodragende consumenten te risicovol gaan vinden? Op dat zullen rentes en de waarde van geld weer gaan stijgen, waardoor bedrijven en consumenten hun aankopen uit gaan stellen. En ieder zijn of haar assets, ooit gekocht met geleend geld of als speculatie, op de markt moet gaan dumpen.
Een nobel streven van de banken in principe, maar potdikke, als je (zoals ik, mag ik van geluk spreken) eigenlijk alles hebt wat je nodig hebt, waarom zou je poet in de economie proppen (= lekker uitgeven) als je puur met tactisch investeren profijt kunt hebben van de prijsstijgingen alom?
Niet nobel, maar noodzakelijk om te voorkómen dat het systeem in elkaar klapt. Zie 2008, toen Amerikanen hun hypotheken niet meer konden betalen.
En eens: investeren is slimmer dan consumeren. Maar dan ga je er van uit dat investeringen inderdaad hun waarde behouden of zelfs in waarde vermeerderden. Binnen twintig jaar is dit niet langer het geval voor aandelen of vastgoed – als je de Kondratieffgolf moet geloven.
Stel je houdt je ‘waardevaste’ assets vast, en er komt bijv. een nieuwe wereldwijd geaccepteerde valuta, prima toch? Als je dan een nieuwe auto wilt, verkoop je een deel van die assets gewoon voor die nieuwe valuta.
Ik vrees dat geen enkele asset waardevast is. Is iets aantrekkelijk, dan gaan mensen instappen. Stapt men in, dan stijgt de waarde relatief. Wanneer dit begint, dan gaat men speculeren. Zoals lenen, om extra vastgoed te kopen. En waar dat gebeurt, ontstaan zeepbellen.
Waarom zou je assets verkopen als de boel keihard in prijs stijgt? M.a.w. geld wat zou moeten rollen, zit vast, te wachten tot het meer waard wordt.
In de jaren 90 zei men dit over internet-aandelen. In de jaren 2000 over huizen. Beide hebben daarna een relatief licht verlies van ca. 50% voor hun kiezen gekregen. Een grotere reset is niet onmogelijk.
Het enige fenomeen wat dan vervolgens roet in het eten kan gooien –volgens mij-, is een beurskrach. Dan is er stront aan de knikker en gaat de boel op de kop. Wat zal er dán een hoop geld verdampen.
En of de volgende keer de overheden nog kunnen bijspringen… Ik moet het nog zien, want dat doen ze op dit moment óók al in grote mate.
Precies dit! Het arsenaal aan maatregelen is nagenoeg uitgeput. Je kunt geld niet nóg goedkoper maken. Ja, het kan, maar consumenten of banken durven op een moment het risico niet meer te dragen.
Toch ’n beetje euries achter de hand houden is misschien niet heel onverstandig. Maar niet teveel.
Of je in zo’n geval nog iets aan crypto’s hebt…
Edelmetalen, fiat. Dat zijn de assets die worden geadviseerd vlak voor een krach. Zodat je kunt kopen als andere sectoren (vastgoed, aandelen) klappen. Eigenlijk zoals je fiat achter de hand houdt voor een crypto-bear.

Crypto zou het digitale goud kúnnen zijn. Persoonlijk vind ik dat daarvoor de acceptatiegraad als asset of betalingsmiddel nog veel te laag is. Nog steeds zit 9 uit 10 van de deelnemers in de crypto voor de snelle gains, en zij zullen uitstappen als het instap-bedrag in gevaar komt.
Dat gebeurt nu al één keer in de vier jaar – dan gebeurt dat zéker wanneer bedrijven op de fles gaan, mensen werkloos worden en zij hun kost en inwoning anders niet meer kunnen betalen.

Maktub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

Rep7 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:01:
[...]

Bedoel je echt CURVE? Want die bestaat al even toch...
Jup, laatste crowdfunding is van een tijdje geleden. Momenteel is er een nieuwe crowdfunding tegen de huidige valuatie van het bedrijf.

https://www.crowdcube.com/companies/curve/pitches/Z1X1gl

Laatste dag.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08:44
Mooody schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 23:40:
[...]

Dit is het punt van de grafiek:

Wanneer je in 1969 $1.000.000 op een bankrekening zou zetten tegen 0% rente, zou die miljoen dollar vandaag ~$10.000 waard zijn.
Ik was vlak voor het slapen gaan niet duidelijk genoeg: ik wilde alleen de extrapolatie van de EUR lijn voor 2001/2 benadrukken: zal wel in de bron staan hoe ze dat gedaan hebben. Het punt van jouw post was me duidelijk.

Maar deze reactie is na al die uitgebreide nachtelijke overpeinzingen al #slowchat geworden

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
MrMrq schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:22:
Edelmetalen, fiat. Dat zijn de assets die worden geadviseerd vlak voor een krach. Zodat je kunt kopen als andere sectoren (vastgoed, aandelen) klappen. Eigenlijk zoals je fiat achter de hand houdt voor een crypto-bear.

Crypto zou het digitale goud kúnnen zijn. Persoonlijk vind ik dat daarvoor de acceptatiegraad als asset of betalingsmiddel nog veel te laag is. Nog steeds zit 9 uit 10 van de deelnemers in de crypto voor de snelle gains, en zij zullen uitstappen als het instap-bedrag in gevaar komt.
Dat gebeurt nu al één keer in de vier jaar – dan gebeurt dat zéker wanneer bedrijven op de fles gaan, mensen werkloos worden en zij hun kost en inwoning anders niet meer kunnen betalen.
Denk ook veel na over de hele economie en de situatie waar we in verkeren, zie het ook behoorlijk somber in. Op sommige dagen negatiever dan anderen. Het leek al een onhoudbare situatie voor Covid, nu is dat nog veel en veel erger geworden. Puur op gevoel en het bekijken van oude cycles, verwacht ik wel een grote crash in de komende 2-4 jaar. Voorlopig wordt er flink geprint, alles kunstmatig levend gehouden, maar dat kan niet eeuwig doorgaan.

Qua tactiek is het de kunst natuurlijk om het crashmoment goed in te schatten, zorgen dat je ervoor een groot deel in fiat hebt staan. Dit garandeert dat je je investeringen niet hoeft te verkopen voor een lagere prijs na de crash, omdat je je vaste lasten makkelijk kan blijven betalen. Daarnaast, zoals MrMrq zegt is na zo'n crash natuurlijk het perfecte moment om groot in te kopen.

Van crypto verwacht ik dat deze meebeweegt bij de aandelenmarkt als deze kopje onder gaat, heb niet de illusie dat dit de hedge tegen een globale crisis gaat zijn. Zelfs goud zal ook een dipje kennen, simpelweg omdat mensen hun assets moeten verkopen om bijvoorbeeld de hypotheek te betalen die opeens een stuk duurder is geworden. Ben benieuwd.

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-10 21:02
Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 01:59:
[...]
Een totale implosie van het financiële systeem in 2008 zou er ongeveer zo hebben uitgezien: banken werken niet meer, burgers en bedrijven kunnen niet bij hun bankrekeningen, pinautomaten doen het niet meer, het enige geld dat er nog is, is wat je toevallig op dat moment op zak hebt, maar wie zal dat nog iets waard vinden? Leveringen aan olieraffinaderijen en benzinestations vallen stil, en vlak daarna die aan stroomproducenten, ziekenhuizen, apotheken, supermarkten, en ergens in het proces gaat het hele internet er aan – en omdat ons hele systeem was ingericht op alles zo efficiënt mogelijk, net op tijd en zonder grote voorraden is alles heel snel op, dus is onze enige hoop dat het leger tijdelijk overneemt en alles nog aan kan zwengelen
...
Ik ben all-in gegaan.
En wat heb je aan je crypto als er het hele internet er aan is? Ja precies helemaal NIKS! |:(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

MrMrq schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:22:

Op basis waarvan denk je dat? Wat zijn de killswitches die sindsdien zijn ingebouwd? Verderop in je betoog beschrijf je dat we niet geleerd hebben en dat er nog steeds fundamentele fouten in het systeem zitten?
Een van de belangrijkste veranderingen is dat banken niet zo extreem weinig en zo risicovol kapitaal meer mogen bezitten, nieuwe regulering bekend als Basel 3 ( Wikipedia: Basel III ). Verder is er geleerd van de kapitaalcontroles op Cyprus, met die lange rijen van mensen die maar een klein deel van hun geld mogen pinnen, dat is natuurlijk funest voor het vertrouwen; die killswitches zijn vooral politiek geweest: de ECB handelt in feite buiten haar mandaat waar ze dat nodig acht, op EU en landenniveau liggen er nu gedetailleerde scenario's voor ingrijpen die er in 2008 niet waren, en banken zijn zelf ook echt wat beter voorbereid.

En toch hebben we niet geleerd: er is nu vrij goed voor gezorgd dat de aanleiding van een volgende monetaire crisis niet dezelfde kan zijn als in 2008. Maar de oorzaken geldt dat niet voor, die kunnen prima hetzelfde zijn. (Te veel goedkoop geld dat op zoek gaat naar rendement lijkt me nou niet iets van het verleden.)
Ik lees de laatste tijd wat meer Mecking, over de Kondratieff golf. Zeker de moeite waard. Temeer omdat ik me afvraag of er zoveel is veranderd sinds 2008.
Ik heb zelf juist het idee dat we het probleem hebben willen oplossen met de oorzaak, namelijk meer goedkoop geld. Na een krach zou dan overigens fiat zelf weer méér waard zijn geworden.

Dit is een zeer extreme schets. Een middenweg is bijvoorbeeld een faillissement van 30% van de banken en 50% van de bedrijven. Het gevolg is het afschrijven van allerlei schulden en leningen, met als gevolg oplopende werkloosheid en weer uitgestelde investeringen. Deflatie: geld wordt weer eens méér waard in plaats van minder.
Die zeer extreme schets is omdat we een zeer extreme situatie hadden, maar de ernst daarvan wordt nog steeds niet door iedereen gevoeld. Of je het nu een omslagpunt, kritisch punt of point-of-no-return noemt, elk systeem kent een punt waarop het ineenklapt en niet meer te repareren valt. En elk systeem heeft een zwakste punt, een bottleneck. Bij ons is de bottleneck een intransparant, in hoge mate geautomatiseerd, zeer snel privaat internationaal kapitaalstelsel op basis van fiat. Dat klapte in 2018 op een haar na, en al die dingen die ik verder beschreef zijn daarvan afhankelijk. Technisch gezien is er geen reden waarom bijvoorbeeld olieleveringen zouden stoppen als er ineens geen banken meer zijn, maar je snapt wel dat het natuurlijk in de praktijk vrij snel ophoudt.

30% van de banken failliet en 50% van de bedrijven is heel vervelend, maar als dit blijkbaar geen systeemkritische bedrijven zijn is het niks meer dan een heleboel persoonlijke drama's - en dat is alsnog best een hele grote crisis, maar geen systeemfalen.
Overigens, er is 1 ding erger dan niet van de geschiedenis leren, en dat is de verkeerde conclusies er uit trekken. M'n eerdere verwijzing naar de Sovjet-Unie was niet voor niks, dat is het grootste recente systeemfalen dat we kennen, maar in plaats van daaruit de juiste conclusies te trekken, schotelt onze maatschappij ons een staaltje overwinnaarsgeschiedenis voor waardoor het lijkt alsof het verdwijnen van de USSR historisch en economisch onvermijdelijk was, terwijl in 1988 echt iedereen je zou hebben uitgelachen als je zou beweren dat het wereldrijk van de Japanse Zee tot aan de Elbe binnen 3 jaar verdwenen zou zijn. Terecht ook, er was niks dat er op duidde dat haar bottleneck (een zwak politiek systeem dat veel te afhankelijk was van enkele comités met een te grote rol voor Rusland binnen de USSR) tot een systeemimplosie zou leiden. Maar dat gebeurde dus wel. En wij zijn ook zo'n wereldrijk, wij kunnen ook binnen 3 jaar op ons gat liggen, en in 2008 waren we bijna zo ver. En hoe weinig sympathie ik ook voor ons huidig stelsel heb, ik wil niet moeten doorstaan wat de Russen in jaren '90 hebben meegemaakt.

En verder, ja, met je eens natuurlijk, dat goedkope geld is een probleem, en dat soort deflatie zag je in Griekenland en Spanje op een gegeven moment al gebeuren na 2008.
[...]
Dat, maar heel veel van dat geld is ‘ontstaan’ uit het niets. Omdat het voor krankzinnig lage rentes geleend kon worden. Of investeringen die zijn gedaan vanuit de hoop/verwachting dat alles toch meer waard wordt. De huidige market cap van Cardano is gigantisch, maar niet omdat Cardano op dit moment écht zoveel waard is.
Nog extremer: assets als NFTs. Daar zit geld in vast. Maar wie zegt dat die assets dat geld ook waard blijven? De financiële economie groeit vele malen sneller dan de reële economie. Kijk ook naar huizenprijzen.
Zeker! Ik vind 'everything-bubble' geen mooie term, maar het dekt wel de lading.
Dit ben ik met je eens, maar het lijkt nu wel snel te veranderen heb ik het idee. En even eerlijk: ik heb alle intentie om op de top van de bullmarkt voor 100% uit te stappen, en met 70% ervan lager weer in te stappen. De rest ga ik dan comfortabeler van leven - dus ik heb crypto ook als hedge tegen een monetair systeem dat mijn leven probeert te vergallen, en daarvoor moet ik toch echt een deel omzetten in fiat. Nu nog althans.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

chrisO schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:45:
[...]

En wat heb je aan je crypto als er het hele internet er aan is? Ja precies helemaal NIKS! |:(
Ten eerste: geintje natuurlijk naar aanleiding van een prachtig stukje proza.

Ten tweede: als we zover komen dat het internet eraan gaat heb ik grotere zorgen dan mijn cryptomuntjes. Bijvoorbeeld hoe ik mijn euro's van de ABNAmro app naar mijn broekzak krijg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:17:
[...]

Ten tweede: als we zover komen dat het internet eraan gaat heb ik grotere zorgen dan mijn cryptomuntjes. Bijvoorbeeld hoe ik mijn euro's van de ABNAmro app naar mijn broekzak krijg.
Ik denk dat binnen een dag of 10 het enige wat je je nog afvraagt is 'kan ik dit eigenlijk ook eten?'

Ik bedoel, een lullig stukje gijzelsoftware bij 1 bedrijf doet dit al: https://nos.nl/artikel/23...als-vitale-infrastructuur

Wel geruststellend om te lezen dat voedselvoorziening geen vitale infrastructuur is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Glenn Hoddle schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:26:
[...]

Ik denk dat binnen een dag of 10 het enige wat je je nog afvraagt is 'kan ik dit eigenlijk ook eten?'

Ik bedoel, een lullig stukje gijzelsoftware bij 1 bedrijf doet dit al: https://nos.nl/artikel/23...als-vitale-infrastructuur

Wel geruststellend om te lezen dat voedselvoorziening geen vitale infrastructuur is.
Daarom is het verstandig om naast een moestuin ook een vol automatische Kalasjnikov als investering in de toekomst te hebben.

Al is het maar om zonder al teveel fysieke inspanning je buurman op de moestuin te overtuigen dat het verstandig is om zijn sla met jou te delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:31:
Daarom is het verstandig om naast een moestuin ook een vol automatische Kalasjnikov als investering in de toekomst te hebben.
Op de politie zal je alvast niet meer moeten rekenen, eens de 'rule of law' wegvalt kan en mag alles.
Dus strak plan! De volautomaten zijn helaas nooit in stock bij mijn Appie, iets met leverproblemen uit de USSR...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

resusaapje

h less

Slonzo schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:37:
[...]

Op de politie zal je alvast niet meer moeten rekenen, eens de 'rule of law' wegvalt kan en mag alles.
Dus strak plan! De volautomaten zijn helaas nooit in stock bij mijn Appie, iets met leverproblemen uit de USSR...
Da's een kwestie van een piefje of palletje bestellen bij Alibaba. De Chinees, niet de tweaker... O-)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Slonzo schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:37:
[...]

Met een luchtbuks om kraaien en meeuwen te poppen in combinatie met een schepnetje om kikkers te vangen kom je ook al een heel eind. Daar kun je een behoorlijk voedzame stoofpot vol eiwitten van brouwen, boven een gezellig vuurtje in de hoek van je woonkamer.

Tevens komt die crypto ervaring ons allemaal ook uitermate goed van pas. We hebben immers een boel kennis omtrent risk/reward opgedaan, en fomo leren weerstaan.

Dan is het ineens een stuk logischer om met een knorrende maag uit pure wanhoop niet een persoon te overvallen die een mandje met aardbeien draagt, maar tevens een shotgun om zijn schouder.

Maar zover is het gelukkig allemaal nog niet. Ik kon zonet nog steeds pinnen bij de supermarkt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-10 02:56

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik zie niet helemaal wat dit nog met Crypto nieuws&koers te maken heeft :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toilet_paper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-10 17:32
.oisyn schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:41:
Tja, in het traden moet je nu eenmaal rekening houden met allerhande scenario's die invloed kunnen hebben op de koersen, en op basis waarvan je dan weer gerichte trades kunt plaatsen :) .
Hierboven worden enkele scenario's omschreven (zij het misschien vrij ver aan het uiteinde van het spectrum der mogelijkheden), maar die niet ondenkbaar zijn.

Behoort allemaal tot het opbouwen van een bepaald 'persoonlijk gevoel' van welke kant(en) het in de toekomst op kan gaan.

Maar ja, het is een beetje schemergebied achter de zichtbare horizon idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickkert94
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-09 11:38
spok9 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 07:19:
[...]

Heb jij je in beide opties weten te murwen? Is mij niet gelukt :( Alleen de troostprijs option 4, blijkbaar was ik wel een zeer vroege registreerder.
Met 3 man afgesproken om het te delen als er 1 iemand doorheen komt.
Een van ons wist uiteindelijk met behulp van maar liefst 9 laptops erdoor te komen op 1tje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-04-2023
.oisyn schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:41:
Ik ben voor minder aan de schandpaal genageld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 26-10 02:56

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
toilet_paper schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:56:
[...]

Tja, in het traden moet je nu eenmaal rekening houden met allerhande scenario's die invloed kunnen hebben op de koersen, en op basis waarvan je dan weer gerichte trades kunt plaatsen :) .
Hierboven worden enkele scenario's omschreven (zij het misschien vrij ver aan het uiteinde van het spectrum der mogelijkheden), maar die niet ondenkbaar zijn.
Leuk geprobeerd, maar je snapt best dat het in z'n totaliteit niets te maken heeft met wat we hier in het topic doorgaans bespreken: nieuws en koersontwikkelingen van crypto. Als je black swan events inhoudelijk wil bespreken dan past dat gewoon beter in een ander topic.

En ik wil best wat posts verhuizen als men de discussie graag voor wilt zetten :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMrq
.oisyn schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:14:

Ik wil best wat posts verhuizen als men de discussie graag voor wilt zetten :)
Ik persoonlijk wil dat wel.

Maktub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
[...]

En ik wil best wat posts verhuizen als men de discussie graag voor wilt zetten :)
Ja ik vind het ook wel boeiend. Het Grote Tweakers Doomsday Preppers Topic :+

Deze post mag je dan meteen verwijderen want voegt na de verhuizing bijzonder weinig toe ;)

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Ik heb het idee dat we allemaal verwend zijn geraakt de afgelopen maanden met explosieve prijsactie met een overwegende trend omhoog. Nu het allemaal wat tammer is, lijkt ook de menig YouTube TA'er wat meer moeite te hebben met het geven van verwachtingen. Misschien wel prima, hebben we ook minder clickbait titels als "YoU wON't beLieVe wHaT iS coMinG foR BTC" :P

In het SC topic lijkt iedereen weer ouderwets bullish te zijn. Ik merk bij mezelf eerder een soort van berusting: ik denk dat er een grote waarschijnlijkheid is dat we de komende maanden sideways gaan of wellicht nog wat bleeden. Is dat erg? Niet voor het grotere plaatje. Wel voor nieuwe investeerders die hadden gehoopt op een voortzetting naar 69k binnen een week. Benjamin Cowen liet overigens deze week voor het eerst weten dat hij géén ATH verwacht voor de zomer - vrij unieke uitspraak van iemand die normaliter geen concrete koersdoelstellingen communiceert.

BTC heeft in ieder geval nog allerlei hordes te nemen. De 200d MA (blauw) is tot nu toe weerstand geweest, we zijn nog lang niet bij de 20w MA (bull market support band). Wellicht gaan we nog even door in dit channel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z3m-ULvN3YawzfArxqLE92XiQqc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tIFB8jlUnalq1RN2fwox2sHN.png?f=fotoalbum_large

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Jedi_Pimp schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:32:
Is dat erg? Niet voor het grotere plaatje. Wel voor nieuwe investeerders die hadden gehoopt op een voortzetting naar 69k binnen een week. Benjamin Cowen liet overigens deze week voor het eerst weten dat hij géén ATH verwacht voor de zomer - vrij unieke uitspraak van iemand die normaliter geen concrete koersdoelstellingen communiceert.
Het is een beetje in de categorie technisch correct is het beste correct, maar 'voor de zomer' is hetzelfde als 'de komende 24 dagen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

[...]

Leuk geprobeerd, maar je snapt best dat het in z'n totaliteit niets te maken heeft met wat we hier in het topic doorgaans bespreken: nieuws en koersontwikkelingen van crypto. Als je black swan events inhoudelijk wil bespreken dan past dat gewoon beter in een ander topic.

Het topic heet inderdaad niet 'nieuws, koers en achtergronden', in die zin heb je gelijk, doch dit ging feitelijk over de historische achtergrond van het ontstaan van crypto en hoe de redenen die Satoshi had om Bitcoin te bedenken nog steeds alomtegenwoordig zijn - zeker een relevante discussie lijkt me. Hoeft inderdaad niet per se hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10:51
Jedi_Pimp schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:32:
In het SC topic lijkt iedereen weer ouderwets bullish te zijn. Ik merk bij mezelf eerder een soort van berusting: ik denk dat er een grote waarschijnlijkheid is dat we de komende maanden sideways gaan of wellicht nog wat bleeden. Is dat erg? Niet voor het grotere plaatje. Wel voor nieuwe investeerders die hadden gehoopt op een voortzetting naar 69k binnen een week.
Op de langere termijn ben ik bullish, maar op de korte tot medium termijn vind ik het op dit moment lastig om te zeggen. Verwacht de komende weken ook zijwaartse prijs actie en vind dat eigenlijk ook wel prima. Tijd voor andere zaken en een mooi moment om jezelf te positioneren in solide projecten voor de langere termijn. Maar houd tegelijkertijd ook genoeg stables aan om van een eventuele dip te profiteren.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat BTC de laatste 3 dagen aan het doen is, daar wordt ik nou niet heel bullish van. Opzich een redelijke bounce na de low, maar niet verder doorzetten omhoog. In 2018 hadden we mega bounces omhoog en toen kwam BTC er uiteindelijk niet meer boven op. Moelijk te geloven dat het nu met meer zwakte omhoog wel gaat lukken. Maar goed, andere tijden, dus wie weet, alleen heel veel kracht zit er de laatste dagen niet achter. Ben benieuwd of BTC weer sterkte kan gaan laten zien, want dit is het niet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• iceblack24
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-10 20:11
Herken ik hier op meerdere time frames een Head & Shoulder pattern?

Zou wel heel goed in het grote tijdsplaatje passen, in de wisseling van Bullish naar bearish. Als dit inderdaad een H&S pattern is zou dat een signaal kunnen zijn voor een langere tijd bearish.
Er moet flink gas gegeven worden willen we snel weer bullish zijn denk ik, wat ik niet zie gebeuren. Dit is daar een mogelijk signaal voor.

Maar hang er niet te veel waarde aan. Ik ben nog behoorlijk nieuw in de materie, vond deze echter zo duidelijk en passen in het huidige tijdsframe dat ik hem toch wil delen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/od4rsUx4tr0qSAbIUjGfwwVTGV4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1Yp0yLGjMnAVsRFnIBk6xnu1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rGmUFFIFb5H_oI1ukMmyFpnUR5Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aIx8u24yNqYa326OLXXonHnn.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a976xphrGLLTk8gy8CzikpviVQg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TlosfD3yZSB2CiWrT0tQdyIj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door iceblack24 op 27-05-2021 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoodyWindoW
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 00:04

WoodyWindoW

3.245 WP op ZW 31°

En daarnaast merkte Benjamin Cohen (dacht ik) op dat er mogelijk een death cross aan zit te komen, waarbij de MA50 de MA200 van bovenaf zou kunnen gaan kruisen. Dat is ook een bearish signaal blijkbaar.

Is terug te zien op de 1D chart, maar zover is het nog niet en mogelijk dat ze elkaar helemaal niet gaan kruisen natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:27
Glenn Hoddle schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:54:
[...]

Het is een beetje in de categorie technisch correct is het beste correct, maar 'voor de zomer' is hetzelfde als 'de komende 24 dagen'.
Hangt er vanaf welk halfrond je woont :+

In algehele zin wbt de BTC koers vind ik het positief dat we 30k als redelijk solide fundament hebben zien fungeren en dat we toch vlak onder de 40k zweven. Het is mijn verwachting dat we hier nog wel een tijdje gaan blijven maar dat is juist goed voor de accumulatie. Dumps naar 20k of 12k zie ik niet gebeuren, daarvoor worden de dips veel te snel opgekocht.

Vergeet niet dat hoe langer deze periode duurt hoe meer ruimte we omhoog krijgen omdat de logaritmische linten automatisch naar hogere niveaus schuiven later in de bullrun.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

@ScuL Oostelijk, net als jij. Maar inderdaad, in Ierland is dat een ander verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
MrMrq schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 07:58:
Wat een heerlijk draadje hierboven!

[...]

True. Indien een mod dat wenst, kunnen we verhuizen naar (bijvoorbeeld) https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2072732.
Daarom heb ik het topic inderdaad gemaakt. Dit topic is geschikt voor short term nieuws effecten, maar het gaat ook om je geloof in crypto vs de financiële economie en politieke toestand. Dit bepaalt voor iemand die serieus investeert grotendeels zijn beslissingen.

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Het concept voor de digitale euro staat: geen blockchain, geen voordelen

De Europese Centrale Bank (ECB) is voornemens de “Digitale Euro” op zijn vroegst over vijf jaar in te voeren. Volgens de huidige conceptuele situatie zal het niet gebaseerd zijn op een blockchain en gekoppeld zijn aan conventionele bankrekeningen.

Uit de omgeving van de centrale bank leerde het Handelsblatt enkele kernpunten over het bijna voltooide concept van een Europese digitale valuta. Dienovereenkomstig zou de digitale euro ook "digitale euro" :O moeten worden genoemd. De ECB wil de merkrechten op de term veiligstellen.
De digitale euro: zo saai wordt het
Naast de voorspelbare naam blijft de "Digital Euro" ook weg van andere ontwrichtende benaderingen. De valuta van de centrale bank zal waarschijnlijk niet via de blockchain lopen, maar via conventionele rekeningen, die dan simpelweg wallets worden genoemd. In feite zouden deze "portefeuilles" dan slechts secundaire accounts zijn voor een hoofdaccount, omdat zelfvoorzienend D-Euro-gebruik waarschijnlijk niet de bedoeling is. In plaats daarvan wordt de D-Euro aan een bestaande rekening gekoppeld.

Deze rekening kan vervolgens worden gebruikt om de “portemonnee” te vullen met D-euro stortingen tot een geschat maximum van €3.000. Een eventueel overschot wordt automatisch overgeboekt naar de hoofdrekening. Krediet mag geen rente opleveren. Overdragingen zullen waarschijnlijk helemaal niet mogelijk zijn. Het is dan waarschijnlijker dat ze rood staan ​​op de gekoppelde hoofdrekening. Het is onduidelijk of er transactiekosten in rekening worden gebracht voor het overboeken van gelden. Als dit niet het geval is, kan dit een besparing opleveren voor retailers.
D-Euro verschilt nauwelijks van andere digitale betaalsystemen
De ECB rechtvaardigde de limiet op de portemonnee van €3.000 met de angst dat het financiële systeem instabiel zou worden als een groot aantal burgers plotseling hun fiatgeld inwisselde voor de digitale valuta.

Ter gelegenheid van de geplande vergadering van de centrale bank in juli 2021 zal een besluit worden genomen over de invoering van de “digitale euro”. De daadwerkelijke introductie mag echter pas plaatsvinden na vijf jaar. Wijzigingen aan het concept moeten op elk moment mogelijk zijn.

Oplettende lezers zullen zich nu afvragen wat het verschil is tussen de “Digitale Euro” en bestaande digitale betalingssystemen zoals PayPal. Welnu, het lijkt erop dat het enige verschil is dat het D-Eurosysteem afkomstig is van de ECB, d.w.z. van een officiële instantie en niet van een privébedrijf.

Bron: Digital Pioneers

Yay! *O*

-O- 8)7

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-10 15:29

JT

VETAK y0

Joepie. Hoe is dit anders ten opzichte van gewone euro's, behalve dat je het waarschijnlijk niet cash in je handen kan hebben? Wat een zwaktebod om mee te willen met de blockchainontwikkelingen en dan met een kopie van (het systeem van) de euro waarbij het enige verschil waarschijnlijk is dat je niet kunt pinnen. Effectief een nieuwe reguliere valuta zonder fysieke munten.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

JT schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:24:
Joepie. Hoe is dit anders ten opzichte van gewone euro's, behalve dat je het waarschijnlijk niet cash in je handen kan hebben? Wat een zwaktebod om mee te willen met de blockchainontwikkelingen en dan met een kopie van (het systeem van) de euro waarbij het enige verschil waarschijnlijk is dat je niet kunt pinnen. Effectief een nieuwe reguliere valuta zonder fysieke munten.
Er zit een enorm verschil in. Ik vind het jammer dat die limiet van €3000 straks geldt, ik zou namelijk graag m'n commerciële bankrekening opzeggen en geheel overstappen naar de digitale Euro van de ECB.

Maar ik denk dat centrale banken hiermee voorsorteren op het drastisch inperken van de rol van commerciële banken in geldcreatie, wat een heel goed idee is als je een stabieler financieel systeem wil. (Wikipedia: Money creation voor wat meer achtergrond)

Dit is een nieuwe digitale valuta waar bij de centrale bank volledige controle heeft, dat is geen kopie van het Eurosysteem. Volledige controle klinkt natuurlijk eng, maar bij een fiat-munt ben ik daar geheel voor. DIt is eigenlijk de andere kant van wat crypto doet: crypto is geen controle voor wie dan ook en fuck de banken, CBDCs zijn pure controle voor de centrale bank en fuck de banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

r0bb schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:48:
Ondertussen daalt BTC bijna 10% in 24u.

Toch weer een bearish segment opzoeken?
Zolang de 35k houdt is er op zich niks aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JW04
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09:14
Glenn Hoddle schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:05:
[...]

Er zit een enorm verschil in. Ik vind het jammer dat die limiet van €3000 straks geldt, ik zou namelijk graag m'n commerciële bankrekening opzeggen en geheel overstappen naar de digitale Euro van de ECB.

Maar ik denk dat centrale banken hiermee voorsorteren op het drastisch inperken van de rol van commerciële banken in geldcreatie, wat een heel goed idee is als je een stabieler financieel systeem wil. (Wikipedia: Money creation voor wat meer achtergrond)

Dit is een nieuwe digitale valuta waar bij de centrale bank volledige controle heeft, dat is geen kopie van het Eurosysteem. Volledige controle klinkt natuurlijk eng, maar bij een fiat-munt ben ik daar geheel voor. DIt is eigenlijk de andere kant van wat crypto doet: crypto is geen controle voor wie dan ook en fuck de banken, CBDCs zijn pure controle voor de centrale bank en fuck de banken.
Behalve dan dat wanneer de 35K te lang gehouden word we een bearish cross gaan maken, of terwijl een death cross. Stagnatie is in deze fase oke maar zeker niet positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-10 15:29

JT

VETAK y0

[...]

Zo had ik er nog niet tegenaan gekeken. Als ze het maar niet positioneren als alternatief voor crypto want dat is het niet (zoals je zelf impliciet ook al aangeven). Je kunt trouwens wel je vraagtekens zetten bij de ECB die particulieren gaat bedienen. Dit zou dan op termijn heel erg op een commerciële bank kunnen gaan lijken. Met dan ook nog eens de rol van de sturende centrale bank die in principe vooral het belang van de markt en economie voorop moet laten gaan, maar dan mogelijk een eigen belang erbij krijgt. Dat kan een spanningsveld en ook problemen creëren.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

JT schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:53:
[...]

Zo had ik er nog niet tegenaan gekeken. Als ze het maar niet positioneren als alternatief voor crypto want dat is het niet (zoals je zelf impliciet ook al aangeven). Je kunt trouwens wel je vraagtekens zetten bij de ECB die particulieren gaat bedienen. Dit zou dan op termijn heel erg op een commerciële bank kunnen gaan lijken. Met dan ook nog eens de rol van de sturende centrale bank die in principe vooral het belang van de markt en economie voorop moet laten gaan, maar dan mogelijk een eigen belang erbij krijgt. Dat kan een spanningsveld en ook problemen creëren.
Nou, het is geen crypto zoals wij het gebruiken, maar het kan wel degelijk een deel van de de voordelen bieden van crypto.

Ik krijg niet de indruk dat de intentie van de ECB is met commerciële banken te concurreren. Of een centrale bank trouwens 'het belang van de markt' voorop moet stellen is discutabel. In een kapitalistische economie zou dat misschien het einddoel moeten zijn, maar primair is een centrale bank er om een economisch kader te bieden dat stabiel is. En juist dat wordt m.i. door geldcreatie door bijvoorbeeld de Rabobank verstoord en was nooit de bedoeling.
Vroeger, toen we nog amper computers hadden, was het vrij simpel: als jij 50.000 gulden wilde lenen van de lokale Rabobank voor een hypotheek, dan had de Rabobank daar ongeveer 5.000 euro voor in kas nodig. En dat lag daar dan echt in kas (of in ander onderpand, maar ik wil het niet te ingewikkeld maken), in muntjes of briefjes met daarop 'de Nederlandse bank'. Alle geld kwam toen bij de centrale bank vandaan en die was de enige die het mocht drukken. En met behoorlijke straffen op valsmunterij.

Maar met de digitalisering ontstond een systeem waarbij jij naar de Rabobank gaat voor een hypotheek van 500.000 euro, en de Rabobank in ruil voor 20.000 euro aan onderpand zomaar een half miljoen aan verse Euro's creëert. Zelf. Dat dat zomaar kan is niet te danken aan opzet, maar het feit dat er door digitalisering een gat in de wet ontstond, dat later maar omarmd is, in plaats van het te dichten. Want niemand weet nu precies hoeveel Euro's er zijn en eigenlijk ook niet wat het onderpand nu waard is. (2008 begon niet voor niets met rommelhypotheken verpakt als glimmend goud.)

CDBC's kunnen dat herstellen - overigens moeten ze dan wel op een blockchain om alle voordelen te bieden - want de centrale bank is op dat moment ook het enige uitgiftepunt van digitale Euro's. Wat dat betreft vind ik de tap die ze nu zetten wel erg klein, maar ik neem aan dat dit stap 1 van velen is.

Daarbij zou het tonen van transacties op een blockchain ook onzin als het Wirecard-schandaal in de toekomst voorkomen. Eigenlijk is het m.i. namelijk niet crypto, maar het huidige fiat dat alle ruimte biedt aan scammers, oplichters en criminelen. Wirecard was een van de weinig succesvolle Europese fintechts, lievelingetje op de Duitse beurs, deden bijvoorbeeld het digitale betalingsverkeer voor AF-KLM. Geen kleine partij. Wel een stel enorme oplichters, zo bleek via een klokkenluider. Uiteindelijk bleek dat ze zo'n 3 miljard aan activa helemaal niet hadden, maar bleven ze nog wel maanden volhouden dat ze dat geld wel hadden 'op een bank op de Filipijnen.', waarna de halve top van het bedrijf naar Wit-Rusland vluchtte. (Wikipedia: Wirecard scandal ) En dan is crypto voor criminelen, hè?
Een volwaardige CBDC zou dit onmogelijk maken, omdat een toezichthouder op elk moment digitaal toegang kan krijgen tot bepaalde gegevens waaruit bijvoorbeeld blijkt of je nou 3 miljard aan digitale Euro's op de Filipijnen hebt of niet. Eigenlijk wordt fiat pas met CDBCs echt volwassen. Of in elk geval zo volwassen als crypto.
Ik zie er dus vooral voordelen in qua controleerbaarheid van transacties, stabiliteit van het financiële systeem en sturingsmogelijkheden voor een centrale bank (die wat subtieler kunnen worden dan geldkraan opzetten en dichtdraaien en/of de rente veranderen.). Zolang het niet wordt gebruikt als excuus op 'ons' crypto te verbieden ben ik helemaal voor dit soort dingen.

@Taro @.oisyn Dit gaat weer over fundamentele zaken, zou deze hele discussie hierheen mogen: [CF] Cryptocurrency fundamentals

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Skalders schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:17:
[...]

Chia is hopeloos, ik raad het niemand aan om hier nog mee te beginnen. ik begon met een estimated time to win van 6 maanden. 2 maanden later en nu is dat 19 jaren. Een week geleden was het nog 6 jaar.
Ik kan me een recent topic herinneren waar iemand een godvergeten aantal HD's en Sata controllers had aangeschaft 😂👍

Hoop dat ik hem nog terug vind voor comedy value.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Maar dat kan toch niet? Is rechtstreeks gekoppeld:
In plaats daarvan wordt de D-Euro aan een bestaande rekening gekoppeld.
Ik ben niet heel erg thuis in die financiele wereld, maar ik begrijp niet goed hoe zo'n dingen in praktijk gaan werken en kan helemaal niet inschatten welke impact ze kunnen hebben.
Maar als ik het dus goed begrijp is de DEUR gewoon een extra soort fiat in parallel met je bestaande bankrekening? Dus een 'aparte' rekening met hetzelfde nummer, maar voor (max 3k) DEUR? Of is het eerder een constructie waarbij je in DEUR kan betalen maar het debet gaat in EUR van je rekening gaat nadat de bank er een % afgesnoept heeft voor de wissel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youp1e
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-10 21:23
Slonzo schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:20:

Of is het eerder een constructie waarbij je in DEUR kan betalen maar het debet gaat in EUR van je rekening gaat nadat de bank er een % afgesnoept heeft voor de wissel?
Dit. En ze verkopen het als 'goed voor ons allemaal'. En we trappen er met open ogen in, nuja, wij niet, het 'plebs' wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Youp1e op 28-05-2021 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Slonzo schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:20:
[...]

Maar dat kan toch niet? Is rechtstreeks gekoppeld:

[...]

Ik ben niet heel erg thuis in die financiele wereld, maar ik begrijp niet goed hoe zo'n dingen in praktijk gaan werken en kan helemaal niet inschatten welke impact ze kunnen hebben.
Maar als ik het dus goed begrijp is de DEUR gewoon een extra soort fiat in parallel met je bestaande bankrekening? Dus een 'aparte' rekening met hetzelfde nummer, maar voor (max 3k) DEUR? Of is het eerder een constructie waarbij je in DEUR kan betalen maar het debet gaat in EUR van je rekening gaat nadat de bank er een % afgesnoept heeft voor de wissel?
Zoals nu voorgesteld kan dat inderdaad niet. Maar dit is hoe het volgens een conservatieve Duitse krant zal zijn. We gaan het zien, ik zal het met interesse volgen.
Dat laatste is erg onwaarschijnlijk, niemand zal het gebruiken als het duurder is dan wat we al hebben, maar wat er nu zo aantrekkelijk zou zijn aan dit voorstel is niet echt duidelijk. Het enige kan bedenken is dat je geld kan overmaken onderling zonder hoge kosten. Voor NL doet dat dus niks, omdat je hier niet betaalt voor transacties, maar voor een aantal EU-landen is dat wel anders. Het lijkt me vooral een vrij nutteloos experiment als het hierbij blijft - maar ik ken dat met de EU, die zijn in Frankfurt en Brussel echt al stappen verder qua plannen en denktrant dan er nu naar buiten komt, maar ja, die lidstaten moeten eerst mee zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• r0bb
  • Laatst online: 27-10 09:12
Miss kan @Taro het topic even rechtzetten met een goede vooruitblik op het weekend middels een BTC TA

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
r0bb schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 20:29:
Miss kan @Taro het topic even rechtzetten met een goede vooruitblik op het weekend middels een BTC TA
Wat opgeruimd en ik was even crypto moe, de afgelopen dagen wat longs en shorts laten lopen en voornamelijk extra aandacht aan werk en andere zaken gegeven.

Wat betreft BTC: Rejected, ik verwacht een bounce vanaf de bovenste lijn van het neergaande channel rond de 32-34.5k, als die het niet houdt: 28.5k.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YtrfcxjoOhBWs73d2qCZIipz6w0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dWiSwAV3NLm49cL27iMBtKbI.png?f=fotoalbum_large

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• jvel92
Voor de liefhebbers dan toch nog even een TA update vanuit mijn kant. Heb deze week niet echt een update geplaatst, omdat er naar mijn inzicht weinig is veranderd en ik deze week weinig met BTC heb gedaan. Mijn focus ligt op dit moment ook vooral op ETH. Waarom ETH? Omdat je ziet dat er steeds meer institutionele interesse komt voor ETH en steeds vaker ook een voorkeur hebben voor ETH over BTC. Daarnaast is EIP-1559 aanstaande in juli.

Sinds de 18de zitten we in een range waarbij de 43k de top is en 30k de bodem. De afgelopen dagen hebben we beetje rond de 36k lopen ouwehoeren (de witte stippellijn en tevens mid range) en we zijn er vandaag weer onder gezakt. Het leek op de 4h erop dat we een paar higher highs en higher lows aan het tekenen waren, maar vandaag hebben we er weer een lower high en lower low van gemaakt.

Mijn verwachting is dat we de komende dagen (of weken?) nog wel in deze range zullen hangen. Daarbij moeten we wel opletten dat we op de hogere time frames (4h of meer) geen close onder de Feb low krijgen. Als dat level het niet houdt ga je richting de 28k, de yearly open.

De grote vraag is dan; zijn er voldoende kopers die BTC willen kopen of willen we nog lager? In april en maart zou iedereen graag een kans hebben gehad om BTC te willen kopen op deze niveau's, maar nu lijkt iedereen te denken "33k is mogelijk, dan is 28k ook mogelijk". Ik verwacht overigens niet dat we onder de 28k gaan, tenzij er om een bepaald nieuwsbericht paniek uitbreekt, want wie wilt zijn BTC nou op 28k of lager verkopen?

Vooruitkijkende op het weekend; weekenden zijn vaak volatiel door lagere liquiditeit, maar je ziet vaak dat we na een daling in het weekend zondag avond herstellen richting de close van vrijdag. Mochten we dit weekend weer gaan dalen, dan zou ik persoonlijk wachten tot maandag voor eventueel herstel en dan pas besluiten je coins te dumpen en ondertussen lekker geniet van je weekend.

Uiteindelijk beetje een brain dump geworden dit, maar dit mijn zicht op de markt op het moment.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XbIlmOLCUOsiyt66WqOioL35vJM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q0KN2kfNd35LE0LdzxxIFzMH.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door jvel92 op 28-05-2021 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03:09
jvel92 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:37:
Voor de liefhebbers dan toch nog even een TA update vanuit mijn kant. Heb deze week niet echt een update geplaatst, omdat er naar mijn inzicht weinig is veranderd en ik deze week weinig met BTC heb gedaan. Mijn focus ligt op dit moment ook vooral op ETH. Waarom ETH? Omdat je ziet dat er steeds meer institutionele interesse komt voor ETH en steeds vaker ook een voorkeur hebben voor ETH over BTC. Daarnaast is EIP-1559 aanstaande in juli.

Sinds de 18de zitten we in een range waarbij de 43k de top is en 30k de bodem. De afgelopen dagen hebben we beetje rond de 36k lopen ouwehoeren (de witte stippellijn en tevens mid range) en we zijn er vandaag weer onder gezakt. Het leek op de 4h erop dat we een paar higher highs en higher lows aan het tekenen waren, maar vandaag hebben we er weer een lower high en lower low van gemaakt.

Mijn verwachting is dat we de komende dagen (of weken?) nog wel in deze range zullen hangen. Daarbij moeten we wel opletten dat we op de hogere time frames (4h of meer) geen close onder de Feb low krijgen. Als dat level het niet houdt ga je richting de 28k, de yearly open.

De grote vraag is dan; zijn er voldoende kopers die BTC willen kopen of willen we nog lager? In april en maart zou iedereen graag een kans hebben gehad om BTC te willen kopen op deze niveau's, maar nu lijkt iedereen te denken "33k is mogelijk, dan is 28k ook mogelijk". Ik verwacht overigens niet dat we onder de 28k gaan, tenzij er om een bepaald nieuwsbericht paniek uitbreekt, want wie wilt zijn BTC nou op 28k of lager verkopen?

Vooruitkijkende op het weekend; weekenden zijn vaak volatiel door lagere liquiditeit, maar je ziet vaak dat we na een daling in het weekend zondag avond herstellen richting de close van vrijdag. Mochten we dit weekend weer gaan dalen, dan zou ik persoonlijk wachten tot maandag voor eventueel herstel en dan pas besluiten je coins te dumpen en ondertussen lekker geniet van je weekend.

Uiteindelijk beetje een brain dump geworden dit, maar dit mijn zicht op de markt op het moment.

[Afbeelding]
Bij de volgende grote crash of dieptepunt als maart 2020 eth kopen dus. :+ Tot die tijd zie ik jogw enig kans in het losweken van BTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvel92
Palindrome schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:52:
[...]

Bij de volgende grote crash of dieptepunt als maart 2020 eth kopen dus. :+ Tot die tijd zie ik jogw enig kans in het losweken van BTC
En dat is dus de grote vraag; krijg je ooit nog zo'n gouden koop moment? Wellicht kijken we over een jaar terug en was dit het gouden koop moment voor BTC en ETH. Maar dat is een vraag die je helaas alleen achteraf kunt beantwoorden.

Op de langere termijn zie ik een flippening van BTC door ETH overigens wel gebeuren, en dit kan overigens wel dichterbij zijn dan we denken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Bitonic heeft zijn nieuwe DCA tool live:
https://bitonic.nl/news/2...et-een-nieuwe-dienst-bits

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Dit zou ook nog weleens iets kunnen worden. Triangle eindigt rond 7 juni en daarvoor knalt Bitcoin er uit. Bij een symmetrical triangle gaat doorgaans op dat het een continuation pattern is, opent hij bearish, dan eindigt hij bearish en bij bullish dus andersom. In dit geval was de start bearish.

Maar, we kennen Bitcoin inmiddels lang genoeg om te weten dat op dat punt, vlak onder de rainbow, er ook een enorme allesdoorklievende groene candle kan volgen richting de 52k.. Heel benieuwd, maar eerst maar kijken of het driehoekje gaat uitspelen. Dan kan de koers vandaag/morgen nog wel iets verder stijgen en dan mag je onderin de 38k weer een daling verwachten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lDVC5fLQh2ArBfeC0lNWmVlsc_U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KOwyIVjuvJxRC5WM4Z300VOB.png?f=user_large

Edit: Benjamin Cowen: "Bitcoin: Are we in a bear market":

[ Voor 9% gewijzigd door Taro op 29-05-2021 09:00 ]

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Onderweg naar de 31-32k (Vorige candles en bovenste lijn channel), mocht dat niet houden dan 28k.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p2vctel4AfFwvgxjIZYGWtVYOBM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pQcD5jrDUQYrtus6VOXzqNOd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnebie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09:18
Ik heb kooporders staan in de 28xxx regionen. Heb meer vertrouwen in een bounce daar. Na aankoop een stop loss er onder en een verkooporder en dan ben ik er weer uit. Mij teveel signalen dat de gifbeker nog niet leeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05:28
Taro schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 20:43:
Onderweg naar de 31-32k (Vorige candles en bovenste lijn channel), mocht dat niet houden dan 28k.

[Afbeelding]
Als je de 3D MA99 bekijkt lijkt het er wel op..
Dit zou dan de 3de keer worden dat hij getest wordt. Hopen op een bounce..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Voor veel mensen zal dit het einde van crypto wezen. De afgelopen periode kon zo stijgen door aanwas nieuwkomers. Dat worden er steeds minder en de mensen die uit crypto vertrekken zullen niet zo snel meer terugkomen. Daarnaast zal in de toekomst steeds meer coins door de mand vallen met geen realistisch ondernemingsplan. Het is vooral ook aan de memecoins te danken dat boel instort, een euro naar een memecoin betekent een euro minder beschikbaar voor btc/eth enz. Toekomst ziet er niet rooskleurig uit.

Ik denk dat er ook nog eens strengere wetgeving in de toekomst ligt, en dat is ook slecht nieuws dat vertraagt meestal innovatie en maakt alles alleen maar duurder (licenties, advocaten enz). Want anders dan aandeelhouders in echte bedrijven heb je veel minder rechten bij crypto's. En echte bedrijven kunnen nu al gewoon een proven Blockchain van bijv IBM (hyperledger) inzetten als ze het nodig hebben.

Plus de meeste koersstijgingen werden gevoed door pure speculatie en waren niet gebaseerd op echte verbeteringen die leidde tot hogere waarde.

Als je nu nog iemand zo ver kan krijgen je coins (anders dan BTC) van je te kopen dan zou ik dat doen (geen financieel advies puur mijn mening) ipv te hodl-en tot het dadelijk echt niks waard is.

[ Voor 44% gewijzigd door CyberMania op 29-05-2021 23:06 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
CyberMania schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:54:
Voor veel mensen zal dit het einde van crypto wezen. De afgelopen periode kon zo stijgen door aanwas nieuwkomers. Dat worden er steeds minder en de mensen die uit crypto vertrekken zullen niet zo snel meer terugkomen. Daarnaast zal in de toekomst steeds meer coins door de mand vallen met geen realistisch ondernemingsplan. Het is vooral ook aan de memecoins te danken dat boel instort, een euro naar een memecoin betekent een euro minder beschikbaar voor btc/eth enz. Toekomst ziet er niet rooskleurig uit.

Ik denk dat er ook nog eens strengere wetgeving in de toekomst ligt, en dat is ook slecht nieuws dat vertraagt meestal innovatie en maakt alles alleen maar duurder (licenties, advocaten enz). Want anders dan aandeelhouders in echte bedrijven heb je veel minder rechten bij crypto's. En echte bedrijven kunnen nu al gewoon een proven Blockchain van bijv IBM (hyperledger) inzetten als ze het nodig hebben.

Plus de meeste koersstijgingen werden gevoed door pure speculatie en waren niet gebaseerd op echte verbeteringen die leidde tot hogere waarde.

Als je nu nog iemand zo ver kan krijgen je coins (anders dan BTC) van je te kopen dan zou ik dat doen (geen financieel advies puur mijn mening) ipv te hodl-en tot het dadelijk echt niks waard is.
Dit soort berichten lees ik het liefst. Dit betekent dat het dal in zicht is en dat ik bij moet kopen. Flinke aanbiedingen nu dus!

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
Ik snap dat de gemiddelde meme-coin geen lang leven beschoren is. Maar wat jij beschrijft geldt in mijn optiek potentieel óók voor BTC. Vanwaar je “anders dan BTC”?

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
Sydney08 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:19:
[...]

Dit soort berichten lees ik het liefst. Dit betekent dat het dal in zicht is en dat ik bij moet kopen. Flinke aanbiedingen nu dus!
Ja dat werkt bij aandelen, niet bij coins die nauwelijks echt waarde toevoegen aan de economie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Taro schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 08:53:
Dit zou ook nog weleens iets kunnen worden. Triangle eindigt rond 7 juni en daarvoor knalt Bitcoin er uit. Bij een symmetrical triangle gaat doorgaans op dat het een continuation pattern is, opent hij bearish, dan eindigt hij bearish en bij bullish dus andersom. In dit geval was de start bearish.

Maar, we kennen Bitcoin inmiddels lang genoeg om te weten dat op dat punt, vlak onder de rainbow, er ook een enorme allesdoorklievende groene candle kan volgen richting de 52k.. Heel benieuwd, maar eerst maar kijken of het driehoekje gaat uitspelen. Dan kan de koers vandaag/morgen nog wel iets verder stijgen en dan mag je onderin de 38k weer een daling verwachten:

[Afbeelding]

Edit: Benjamin Cowen: "Bitcoin: Are we in a bear market":
[YouTube: Bitcoin: Are We In A Bear Market?]
Op Crypto moet je geen TA loslaten, maar BAM ("Behavioral analysis of markets").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie(f)
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-10 19:05
Voorlopig lijkt de dip voorbij. Niet zo'n slechte zondag als voorspeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05:28
Passie(f) schreef op zondag 30 mei 2021 @ 09:50:
Voorlopig lijkt de dip voorbij
Vergeet niet dat het nog Zondag moet worden aan de andere kant van de oceaan. Ook als je kijkt naar afgelopen Donderdag (27ste), een shot hopium mogen ontvangen om daarna weer de afgrond op te zoeken..

We gaan het zien! 8)

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceblack24
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-10 20:11
Passie(f) schreef op zondag 30 mei 2021 @ 09:50:
Voorlopig lijkt de dip voorbij. Niet zo'n slechte zondag als voorspeld.
Gister stonden we ook op 36+. Om alvorens te dippen.

Voor mij zegt dit nog helemaal niks. Zeker als de top lager word dan de top die we gister voor de dip hadden. Rond de 36500 dacht ik. Algemene trend is nog steeds naar beneden.

Edit: hij stond gister ochtend zelfs op 37.3

[ Voor 23% gewijzigd door iceblack24 op 30-05-2021 11:53 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Op de 3D zit Bitcoin tussen de MA99 en MA7 in, de lange vs de korte termijn. Ik vermoed dat de MA99 nog wel een keer getest gaat worden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l6ccCgKKKH2aJcX8MXOWb_8fa90=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DRN0zYwgjbxw79khv8zVccG4.png?f=user_large

Dit driehoekje didn't age well:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ERaBPIJz53Ll0qBidsts-ObUZAs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Aemmhh0cnYvJX5DP8BxSUYSo.png?f=user_large

En dat is dus exact de reden dat ik dit soort zaken eigenlijk nooit teken, want moet het dan bijv. dit worden? :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/epEwVkRYEOXc8YjK-EkYVAOOh5s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WLRKTPj5UyTmIfJRgMav9tfb.png?f=user_large

Of zoiets? ;) Want dan worden het een saaie 2 weken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x4FKOj7tPjRk61dbsPF2Mbzt-6A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/B4BEDNPgFPtjxZFezcXxCh3s.png?f=user_large

Afijn, de stijging van vannacht gemist, erg verleidelijk om nu in te kopen en te FOMO'en, maar ik doe het niet. Dergelijke ranges zorgen altijd voor twijfel en dus verlies.

Exact dit dus:
[Twitter: https://mobile.twitter.com/ThinkingUSD/status/1398773509510242304]

[ Voor 9% gewijzigd door Taro op 30-05-2021 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:38
Taro schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:16:
Op de 3D zit Bitcoin tussen de MA99 en MA7 in, de lange vs de korte termijn. Ik vermoed dat de MA99 nog wel een keer getest gaat worden:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

En dat is dus exact de reden dat ik dit soort zaken eigenlijk nooit teken, want moet het dan bijv. dit worden? :)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Afijn, de stijging van vannacht gemist, erg verleidelijk om nu in te kopen en te FOMO'en, maar ik doe het niet. Dergelijke ranges zorgen altijd voor twijfel en dus verlies.

Exact dit dus:
[Twitter]
Mijn eerste reactie was net ook dat ik wou bijkopen. Tot ik even wat meer naar de grafiek keek. Volgens mij hebben we weer de top vandaag bereikt en de bodem gisteren nog niet. Die 27.000 lijkt voor mij steeds meer de grens waar we op af gaan en ik denk dat ik nog wacht tot we daar in de buurt komen. Misschien zet ik een koop order iets daar boven en wacht ik gewoon een week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
https://www.techradar.com...by-tor-network-exit-nodes

tl;dr: veel cryptocurrency nodes draaien op Tor netwerk en hackers doen alsof zij ook een node zijn om de request van de transactie te onderscheppen. ±5% van alle nodes op Tor zijn "fake".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-10 13:33

p0st

Dutch Reefer

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Exact dit dus:
[Twitter]
Ik heb op 13 mei de rode lijn getekend en helaas is deze tot op de dag van vandaag intact gebleven :9... Zegt waarschijnlijk geen hol, maar dus maar zien waar we uit gaan komen over een paar dagen :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mvusXyN.png

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-10 20:46
p0st schreef op zondag 30 mei 2021 @ 16:18:
[...]

Ik heb op 13 mei de rode lijn getekend en helaas is deze tot op de dag van vandaag intact gebleven :9... Zegt waarschijnlijk geen hol, maar dus maar zien waar we uit gaan komen over een paar dagen :P

[Afbeelding]
Niet lullig bedoeld maar waar is die lijn op gebaseerd? Ik zie geen channel of tops of lows die verbonden zijn.
Misschien kijk ik niet goed dus wat uitleg zou ik wel fijn vinden.

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-10 21:16

Woohooo

Smilie, James Smilie

Copy paste uit dec 2017, this time is different :Z

Althans gewoon lekker blijven hodlen voor iedereen die nog twijfelt om te verkopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-10 22:42
Voor wie het interessant vind om realtime het nano netwerk in actie te zien; de spam wordt op het moment verwerkt met tussen 50 en 80 CPS (confirmations per second):

https://www.nanolooker.com/

Is overmorgen klaar dus je hebt nog even dit mooie moment te aanschouwen ^_^

Hallo met Tim

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@Pkunk En exact daarom moeten transacties niet gratis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Taro schreef op zondag 30 mei 2021 @ 21:20:
@Pkunk En exact daarom moeten transacties niet gratis zijn.
Waarom precies niet? De spam wordt nu opgeruimd en niemand heeft er last van. Je kan het netwerk gewoon gebruiken.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Mooody schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 00:57:
[...]

Ik ben niet helemaal het goede voorbeeld, want ik heb voornamelijk als "dumb money" gehandeld in de cryptowereld en veel fouten gemaakt :')

De laatste 1,5 tot 2 jaar probeer ik tot de groep "smart money" te behoren door vast te houden aan mjn investeringen en deze uit te breiden waar mogelijk. Niet laten afleiden en onderweg ook winsten te pakken en in veelbelovende startups/ICO's te steken (eerder CSPR, nu CURVE).

Belangrijk is dat je je geld steekt in adoptie en je winst pakt zodra het te grappig wordt.
Sweet. Casper van $0,03 naar $0,30. Jaloers op degenen die het toen gelukt is een plekje te bemachtigen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-10 09:34
Op zich wel leuk zo'n dienst maar je betaalt voor iedere inleg ook fees. Afhankelijk van hoeveel je spaart kan dat nog een redelijk percentage zijn (waar ze zelf ook al voor waarschuwen). Ik doe zelf DCAen bij BL3P en daar kun je je bitcoin gewoon een tijdje laten staan en wat minder vaak naar je eigen wallet oversturen om op de fees te besparen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ScuL

En dat is dus exact de reden dat ik dit soort zaken eigenlijk nooit teken, want moet het dan bijv. dit worden?
Je driehoeken zijn te kort. Pak de wicks mee; dit is waarschijnlijker.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Syv1x-l0KJ8VIkCITM_reb5w9ag=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qcQBAF2BL4juY5iJSbFftPWp.png?f=fotoalbum_large

Sorry voor de rommelige chart (ik doe veel korte termijn TA)
Deze driehoek heeft een verloop tot aan circa 4 juni. In die tijd moet er een uitbraak naar boven of beneden komen. Hopelijk naar boven. Target omhoog 52k, target omlaag 22k :'(

Je ziet overigens dat het EMA lint de prijs nu "keurig" onderdrukt

[ Voor 18% gewijzigd door ScuL op 31-05-2021 00:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
enomiss schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:29:
Wil het toch even vragen aan mensen die goed in de materie zitten.

Constateer ik hier iets geks?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Beetje slordig getekend, maar ik denk dat de essentie duidelijk is.

Als ik dit zo bekijk is er deze keer iets anders aan de hand dan de vorige keren.

Eerst hadden we crashes na exponentiële groei. Deze keer niet. Let op, bovenste grafiek is op logaritmische schaal.

Zou het kunnen dat crypto tegen een muur aanloopt die niet te overstijgen is zonder heftige weerstand vanuit de politiek/social media?

Als hier enige waarheid in zit, zou ik er niet vanuit gaan dat we met de lessen van het crypto verleden nu de juiste beslissingen kunnen nemen.

Is het maximale draagvlak voor crypto bereikt? Ik denk dat we hier enkel en alleen uit komen zodra er positieve crypto regulering komt vanuit machtige landen. Anders vermoed ik dat er een muur is waar niet doorheen te breken is zonder dat het heftige weerstand oproept.
^ Niemand heeft hier ooit op gereageerd, maar blijf toch nieuwsgierig of anderen dit ook is opgevallen.

Als ik naar S2F kijk zie ik ook een afwijkende top t.o.v. vorige toppen. Hiervoor kan ik tot op heden 3 verklaringen verzinnen:
1. Het is nog niet de top geweest. (positief)
2. Wyckoff manipulatie. (semi positief)
3. Mijn eerdere theorie dat de top heviger is getest, maar steeds is afgewezen: max draagvlak bereikt. (negatief)

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Pkunk schreef op zondag 30 mei 2021 @ 21:35:
[...]

Waarom precies niet? De spam wordt nu opgeruimd en niemand heeft er last van. Je kan het netwerk gewoon gebruiken.
In dit geval wel ja, maar als dit breder en vaker gaat plaatsvinden wil je niet dat bijv. 79 van de 80 TPS altijd naar spamtransacties gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMrq
Edit: de link van FT verdwijnt achter een pay wall, wellicht is dit artikel van NRC een handiger bron.

https://www.nrc.nl/nieuws...t-te-groot-wordt-a4045515

Meer overheidsbemoeienis is de laatste maanden al vaker genoemd als reële dreiging. In dat opzicht vind ik dat dit nieuws redelijk geruisloos onder de radar blijft.
Al wordt er niet heel veel nieuws gezegd, er wordt wel gehint op een actiever beleid.

[ Voor 53% gewijzigd door MrMrq op 31-05-2021 20:56 ]

Maktub

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pkunk
Taro schreef op maandag 31 mei 2021 @ 19:18:
[...]

In dit geval wel ja, maar als dit breder en vaker gaat plaatsvinden wil je niet dat bijv. 79 van de 80 TPS altijd naar spamtransacties gaan.
Eens, maar je hebt niet perse fees nodig om dat op te lossen. Daarbij, fees zijn ook niet altijd de oplossing. Ik quote even een stukje van mezelf uit een eerdere discussie waarbij ik XLM als voorbeeld gebruik.
The nano spam has created about 15m accounts in a month.These are all transactions. With the current price of stellar ($0.4) for one transaction (0.00001 xlm) that would cost the attacker:
0.4 x 0.00001 x 15m = $60

The current nano spam costs about 250 per month:

If you take 8 x 1080 which is a common guesstimate for the current spam. That would be 8 x 180W x 24h = 34.56 kwh. That costs about €0,25 x 34.56 = €8,65 per day, which is about €250 a month. Not a whole lot but very much enough for any sane person to not just spam the network for the hell of it.

I don’t know about any other spam prevention XLM has but as you can see fees alone aren’t enough.
Alleen fees is dus niet altijd de oplossing. Bitcoin combineert fees met de mempool. De fees zorgen voor prioritering en als je fees te laag is wordt de transactie na verloop van tijd uit de mempool gegooid.

Nano heeft al priorisering op basis van een aantal factoren: een stukje PoW dat je zelf kan instellen, een bucket*, voorgaande transacties en datum. Hoe dat precies werk kan je hier lezen.
Dan zit je nog wel met het probleem dat 79 van de 80 transacties spam zijn maar omdat die continu naar de achterkant worden geschoven kan je eenzelfde systeem als bitcoin implementeren. En dat komt in de volgende update: bounded backlog

Er missen natuurlijk nog wat nuances hier en daar maar in grote lijnen is dat wel idee.

*transacties worden opgedeeld in “buckets” van transactiekosten. Stel dat iemand spamt met 1 nano loopt de “1 nano” bucket vol maar kunnen transacties van 0.1 of 10 nano gewoon doorgaan. Dit is de tijdelijke oplossing voor de spam en wordt mogelijk in de volgende update herschreven naar iets efficiënters

Hallo met Tim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@Pkunk Helder, maar klinkt als een suboptimale oplossing, want een scriptkiddie kan natuurlijk prima een script schrijven dat een random hoeveelheid verstuurt. Ze zullen om iedere implementatie heen kunnen werken, waardoor de codebase vol komt te zitten met lapmiddelen. Door die extra code en uitzonderingen krijg je onverwachte gevolgen, zoals een normaal iemand die 1 NANO overmaakt maar die niet aankomt, etc.

Benieuwd hoe het richting de toekomst uitpakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Dat gaat niet werken want al die transacties komen in lage buckets waar de meeste mensen geen last van hebben. En in de toekomst (v23) worden die transacties dan verwijderd. Tenzij het een hele rijke scriptkiddie is dan zou hij z’n geld over de balk kunnen smijten om de duurdere buckets vol te spammen. Maar dat is eigenlijk niet te betalen. Voor de 1 nano bucket zou je ongeveer 50k nano moeten hebben. En dan hebben transacties die niet in die bucket zitten er geen last van.

Er zijn nog wat edge-cases bekend zoals services met microtransacties die wellicht hinder ondervinden van spam maar jij en ik kunnen in ieder geval snel en gratis pliepos heen en weer sturen. Ik bedoel nano.

Maar inderdaad wie weet waar ze allemaal niet aan gedacht hebben.. ik heb er wel vertrouwen in i.i.g :)

[ Voor 15% gewijzigd door Pkunk op 31-05-2021 23:06 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ScuL
enomiss schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:15:
[...]

^ Niemand heeft hier ooit op gereageerd, maar blijf toch nieuwsgierig of anderen dit ook is opgevallen.

Als ik naar S2F kijk zie ik ook een afwijkende top t.o.v. vorige toppen. Hiervoor kan ik tot op heden 3 verklaringen verzinnen:
1. Het is nog niet de top geweest. (positief)
2. Wyckoff manipulatie. (semi positief)
3. Mijn eerdere theorie dat de top heviger is getest, maar steeds is afgewezen: max draagvlak bereikt. (negatief)
Mijn gevoel is dat we te snel te hoog zijn gegaan door media hype, institutionele belegers maar ook bijv door het feit dat leveraged trading veel druk op de ketel zet, dit bestond namelijk nauwelijks in de vorige bullruns. In de eerste maanden van 2021 gingen we knalhard (veel hoger dan S2F). De 21w MA is bijvoorbeeld zelden getest wat in de vorige bullmarkten standaard was. Eigenlijk zijn we nu terug gevallen op het niveau waar we ongeveer moeten zitten.

Daarom zou het voor de markt niet gek zijn als we nu een paar maanden tussen de 30k en 45k blijven zweven omdat we dan een hogere top (100k++) kunnen halen als alles daadwerkelijk parabolisch gaat.
Het feit dat we eigenlijk nog geen echt hyper gestoord altseason hebben gezien betekent ook dat we nog niet klaar zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door ScuL op 01-06-2021 05:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WoodyWindoW

WoodyWindoW

3.245 WP op ZW 31°

ScuL schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 05:27:
[...]

Mijn gevoel is dat we te snel te hoog zijn gegaan door media hype, institutionele belegers maar ook bijv door het feit dat leveraged trading veel druk op de ketel zet, dit bestond namelijk nauwelijks in de vorige bullruns. In de eerste maanden van 2021 gingen we knalhard (veel hoger dan S2F). De 21w MA is bijvoorbeeld zelden getest wat in de vorige bullmarkten standaard was. Eigenlijk zijn we nu terug gevallen op het niveau waar we ongeveer moeten zitten.

Daarom zou het voor de markt niet gek zijn als we nu een paar maanden tussen de 30k en 45k blijven zweven omdat we dan een hogere top (100k++) kunnen halen als alles daadwerkelijk parabolisch gaat.
Het feit dat we eigenlijk nog geen echt hyper gestoord altseason hebben gezien betekent ook dat we nog niet klaar zijn.
Ik kan grotendeels meegaan in je argumenten, maar wat ik niet zo goed begrijp is waarom het S2F model uit zou moeten komen met nog perse een megatop voor BTC.

Daarnaast hebben we wat alts betreft al hele gekke dingen voorbij zien komen met DOGE en Safemoon bijvoorbeeld, maar doordat we nu zoveel alts hebben betwijfel ik wel of we nog een knettergek altseizoen gaan krijgen.

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst zeggen ze wel eens, en dat kan natuurlijk zomaar gelden voor zowel BTC als voor de alts.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• r0bb
WoodyWindoW schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:05:
[...]

Ik kan grotendeels meegaan in je argumenten, maar wat ik niet zo goed begrijp is waarom het S2F model uit zou moeten komen met nog perse een megatop voor BTC.

Daarnaast hebben we wat alts betreft al hele gekke dingen voorbij zien komen met DOGE en Safemoon bijvoorbeeld, maar doordat we nu zoveel alts hebben betwijfel ik wel of we nog een knettergek altseizoen gaan krijgen.

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst zeggen ze wel eens, en dat kan natuurlijk zomaar gelden voor zowel BTC als voor de alts.
Ik denk dat lang niet alle alts hun ATH uit 2017 gaan halen deze run - het ligt er namelijk maar net aan waar de meeste aandacht naar toe gaat. In 2017 waren er veel minder alts in de markt vergeleken met nu dus het is redelijk waarschijnlijk dat Dino coins zoals ICX deze run niet in het hype mandje vallen.

Daarentegen: BQX x200 in 4 maanden, CHZ x60 in 3 maanden, DOGE x80 in 2 maanden, MATIC x100 in 4 maanden. Daarbij nog alle Pancakeswap hypers die via Tiktok hun weg vonden naar de nieuwe massa.

Het geld is niet oneindig en mensen die in het bovenste deel van de top zijn ingestapt zijn (een deel van) hun geld kwijt en stappen niet zomaar weer in.

PlanB houdt stevig vast aan zijn S2F:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yIBDVL49sNGhceDm_sb5UBbeEF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oZJepUMo5c14jWHM3UuWWy0T.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door r0bb op 01-06-2021 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoodyWindoW

WoodyWindoW

3.245 WP op ZW 31°

Edit: dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door WoodyWindoW op 01-06-2021 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoodyWindoW

WoodyWindoW

3.245 WP op ZW 31°

r0bb schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:46:
[...]

Ik denk dat lang niet alle alts hun ATH uit 2017 gaan halen deze run - het ligt er namelijk maar net aan waar de meeste aandacht naar toe gaat. In 2017 waren er veel minder alts in de markt vergeleken met nu dus het is redelijk waarschijnlijk dat Dino coins zoals ICX deze run niet in het hype mandje vallen.

Daarentegen: BQX x200 in 4 maanden, CHZ x60 in 3 maanden, DOGE x80 in 2 maanden, MATIC x100 in 4 maanden. Daarbij nog alle Pancakeswap hypers die via Tiktok hun weg vonden naar de nieuwe massa.

Het geld is niet oneindig en mensen die in het bovenste deel van de top zijn ingestapt zijn (een deel van) hun geld kwijt en stappen niet zomaar weer in.

PlanB houdt stevig vast aan zijn S2F:
[Afbeelding]
Maar hoe kan een totaal andere tijd en markt en omstandigheden (2020/2021) vergeleken worden met een jaar als 2013? Omdat deze run nu toevallig het meest lijkt op 2013 en niet meer op de andere runs?

Ik ben een beetje sceptisch :p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• r0bb
WoodyWindoW schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:03:
[...]

Maar hoe kan een totaal andere tijd en markt en omstandigheden (2020/2021) vergeleken worden met een jaar als 2013? Omdat deze run nu toevallig het meest lijkt op 2013 en niet meer op de andere runs?

Ik ben een beetje sceptisch :p
Oh ik ben ook wel sceptisch hoor. Met name omdat het S2F model uitgaat van gelijke sprongen. Wat dat betreft zie ik meer in een soort wave zoals hieronder met steeds kleinere uitschieters:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CDczXGZpoKGo1Ola291otX-4FoA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AHtow3vH0gJfMaizUHvo2iEE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jowi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-04-2023
Zomaar een observatie. We zitten mogelijk ah begin van een wyckoff accumulatie die dan nog wel een paar maanden gaat duren. De driehoek die zich nu vormt en die op uitbraak staat komende dagen is het begin van fase B. Laat ik het zo zeggen, als we naar boven breken, de 42K halen maar niet breken en dan een nieuwe low zetten rond de 28K ofzo (ST fase B ) is het geen toeval meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d2cii_y654CRV2s28FVzJb946pc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qf7wd9QXt5WEK41pZx5pVeEd.jpg?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door jowi op 01-06-2021 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freshprince
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-09 16:34
Die S2F. Wanneer zijn ze daar mee op de proppen gekomen?
Toch niet toevallig voor deze bullrun zodat de institutionals gedacht hebben: Laten we maar alles dumpen voordat anderen dit gaan doen gebaseerd op die S2F. Want iedereen kent die toch :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
freshprince schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 20:44:
Toch niet toevallig voor deze bullrun zodat de institutionals gedacht hebben: Laten we maar alles dumpen voordat anderen dit gaan doen gebaseerd op die S2F. Want iedereen kent die toch :p
https://medium.com/@100tr...ith-scarcity-91fa0fc03e25

Maart 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshprince
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-09 16:34
Dus voor deze bullrun dan inderdaad :D
Lijkt me logisch dat institutionals willen dumpen voordat de massa dit doet gebaseerd op S2F en rainbow charts

[ Voor 17% gewijzigd door freshprince op 01-06-2021 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Of ze zijn juist ingestapt op basis van S2F(X).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

freshprince schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 20:44:
Heel lang geleden, dat bestond al voor crypto, en is al toegepast op edelmetalen en dergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Zoals jullie over het algemeen wel zullen weten kun je ook rente op stablecoins trekken op Binance via Binance earn. En die rente op USDT en BUSD is recent extreem gedaald, van boven de 5% naar resp. 2,6% en 2,9%. Dat kan allerlei onderliggende redenen hebben, maar het zou een indicatie kunnen zijn voor een enorme sloot stablecoins die mensen hebben opgedaan in de recente (paniek)verkoop, en die ze nu maar daar hebben geparkeerd tot ze weer groene candles kunnen najagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 21:04
Glenn Hoddle schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 23:11:
Zoals jullie over het algemeen wel zullen weten kun je ook rente op stablecoins trekken op Binance via Binance earn. En die rente op USDT en BUSD is recent extreem gedaald, van boven de 5% naar resp. 2,6% en 2,9%. Dat kan allerlei onderliggende redenen hebben, maar het zou een indicatie kunnen zijn voor een enorme sloot stablecoins die mensen hebben opgedaan in de recente (paniek)verkoop, en die ze nu maar daar hebben geparkeerd tot ze weer groene candles kunnen najagen.
Of minder liquiditeit van Binance?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

@PHPResource Dat is ook een optie natuurlijk. Er valt niks met zekerheid over te zeggen, maar het is wel opvallend dat het alleen de stablecoins betreft. Zelfs het percentage dat ze op Euro's geven is gewoon nog hetzelfde - en nu hoger dan op pseudodollars. Dat lijkt mij een indicatie voor wat ik aanneem, maar het blijft enigszins koffiedik kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScuL
WoodyWindoW schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:05:
[...]

Het S2F model houdt rekening met de supply / stock van Bitcoin (hoe veel munten er beschikbaar zijn en gemaakt worden) en de vraag. Logischerwijs omdat er een grens is aan het aantal Bitcoins (21 miljoen) is de enige variabele die gewildheid kan bepalen over een tijdsperiode de prijs. Er zijn in de wiskunde een aantal formules die je kunt los laten om dan een gemiddelde prijs te berekenen. Dat is ongeveer de basis van het S2F model. De bitcoin prijs hoeft het model niet 1 op 1 te volgen maar het model geeft wel een indicatie wat ongeveer de minimaal en maximaal te verwachten prijs zou moeten zijn op een bepaald tijdstip. Historisch gezien is het S2F model heel erg nauwkeurig geweest en zelfs met de huidige dip volgt de prijs het model vrij goed.

Ik denk dat het type mensen dat in DOGE en Safemoon e.d. heeft geïnvesteerd de billen hebben gebrand en nu op de blaren zitten. Ook veel mensen die over-leveraged waren in de eerste cyclus van deze bullrun hebben waarschijnlijk een reality check gehad. Vandaar dat deze accumulatiefase niet zo erg is. Waarschijnlijk brengt dat een hoop mensen weer met de voeten op de aarde en kunnen we gestaag naar een nieuw ATH.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjoaris
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-08 19:58
Glenn Hoddle schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 23:11:
Of je steekt je stables in een van deze kluisjes op https://polygon.beefy.finance/:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/56250pgo1m3OvpTQuphSJC7M-9U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ymuhh1HExSkwf9EWvnRsAFtO.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

@mjoaris Daar valt iets voor te zeggen, maar ik krijg Polygon e.d. echt niet werkend.

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• jorwas
  • Laatst online: 11-11-2024
De afgelopen week ben ik erg stom bezig geweest met leverage traden en wil mijn verhaal hier delen, misschien hebben mensen hier ook wat aan.

Zo rond de 54K had ik al mijn posities verkocht voor BUSD en stapte af en toe weer in en uit om mijn positie te vergroten. Vanwege de continue daling van de markt was ik volledig uit gestapt in BUSD in afwachting van de bodem om opnieuw in te stappen. Tot ik op het idee kwam om ook eens leverage te traden en dus ook nog extra geld te verdienen met het shorten van Bitcoin op de momenten dat ik een dip zag aankomen.

In het begin ging dit ook erg goed, verdiende leuke rendementen op de grote dalingen die Bitcoin heeft gehad de afgelopen weken. Het begon goed met kleine leverages tot 5X. Met de flinke dalingen pakte ik dan leuke winsten.

Ik werd hebberiger en steeds vaker kwamen er ook de verliezen om de hoek kijken door bijvoorbeeld een voor mij onverwachte move van BTC. Deze verliezen probeerde ik dan weer terug te verdienen door bijvoorbeeld met hogere leverages te werken. Geleidelijk veranderde de het traden dus in gokken zonder dat ik dat door had. Terwijl ik normaal niet zo gevoelig voor gokken ben, ben ik hier helaas wel flink "ingetrapt" en eigenlijk al mijn BUSDtjes vergokt met leverage traden om het geld maar terug te verdienen.

Ik vind het achteraf bizar dat ik hier zo opgeslokt in was en eigenlijk niet door had wat ik aan het doen was. Het is voor mij een dure leerles om gewoon van leverage traden af te blijven. Ik kan nu weer van voor af aan beginnen met DCA'en en over een langere termijn mijn positie weer terug te verdienen door gewoon te traden en te holden.

[ Voor 10% gewijzigd door jorwas op 02-06-2021 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:30
jorwas schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:47:
De afgelopen week ben ik erg stom bezig geweest met leverage traden en wil mijn verhaal hier delen, misschien hebben mensen hier ook wat aan.

Zo rond de 54K had ik al mijn posities verkocht voor BUSD en stapte af en toe weer in en uit om mijn positie te vergroten. Vanwege de continue daling van de markt was ik volledig uit gestapt in BUSD in afwachting van de bodem om opnieuw in te stappen. Tot ik op het idee kwam om ook eens leverage te traden en dus ook nog extra geld te verdienen met het shorten van Bitcoin op de momenten dat ik een dip zag aankomen.

In het begin ging dit ook erg goed, verdiende leuke rendementen op de grote dalingen die Bitcoin heeft gehad de afgelopen weken. Ik werkte dan ook met

Ik ben al een tijdje actief bezig met crypto maar eigenlijk nooit met leverage traden bezig geweest tot dat ik al mijn crypto had verkocht voor BUSD om de crash af te wachten. Ik had een prima winst behaald door gewoon te traden / in uitstappen en holden maar dacht dat het een goed idee kon zijn om mijn positie te vergroten door leverage te traden en dus geld te verdienen met een dalende bitcoin.

Het begon goed met kleine leverages tot 5X. Met de flinke dalingen pakte ik dan leuke winsten.
Ik werd hebberiger en steeds vaker kwamen er ook de verliezen om de hoek kijken door bijvoorbeeld een voor mij onverwachte move van BTC. Deze verliezen probeerde ik dan weer terug te verdienen door bijvoorbeeld met hogere leverages te werken. Geleidelijk veranderde de het traden dus in gokken zonder dat ik dat door had. Terwijl ik normaal niet zo gevoelig voor gokken ben, ben ik hier helaas wel flink "ingetrapt" en eigenlijk al mijn BUSDtjes vergokt met leverage traden om het geld maar terug te verdienen.

Ik vind het achteraf bizar dat ik hier zo opgeslokt in was en eigenlijk niet door had wat ik aan het doen was. Het is voor mij een dure leerles om gewoon van leverage traden af te blijven. Ik kan nu weer van voor af aan beginnen met DCA'en en over een langere termijn mijn positie weer terug te verdienen door gewoon te traden en te holden.
Bedankt voor het delen van je verhaal.
Graag vertellen we het als we dikke winst hebben maar verlies houden we vaak liever voor onszelf.

Zelf hou ik het ook bij HODL en gewoon wachten en doe ik niet aan daytraden.
Ben daar te zenuwachtig en druk voor.

Ook maken de BOTS het ook niet echt makkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redcoil
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:41

Redcoil

Polyinterpretabel

jorwas schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:47:

In het begin ging dit ook erg goed, verdiende leuke rendementen op de grote dalingen die Bitcoin heeft gehad de afgelopen weken.

Ik ben al een tijdje actief bezig met crypto maar eigenlijk nooit met leverage traden bezig geweest tot dat ik al mijn crypto had verkocht voor BUSD om de crash af te wachten. Ik had een prima winst behaald door gewoon te traden / in uitstappen en holden maar dacht dat het een goed idee kon zijn om mijn positie te vergroten door leverage te traden en dus geld te verdienen met een dalende bitcoin.

Het begon goed met kleine leverages tot 5X. Met de flinke dalingen pakte ik dan leuke winsten.

Naast het delen van positieve verhalen vind ik ook het delen van dergelijke ervaringen/waarschuwingen erg waardevol. Sterk dat je dit deelt met ons, dank daarvoor.

Edit: zie nu dat dit het NK topic is en mijn reactie meer slowchat. Excuus, mag verwijderd worden. Ik kan dat zelf niet doen zie ik.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorwas
  • Laatst online: 11-11-2024
Redcoil schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:54:
[...]

Naast het delen van positieve verhalen vind ik ook het delen van dergelijke ervaringen/waarschuwingen erg waardevol. Sterk dat je dit deelt met ons, dank daarvoor.

Edit: zie nu dat dit het NK topic is en mijn reactie meer slowchat. Excuus, mag verwijderd worden. Ik kan dat zelf niet doen zie ik.
Bedankt voor je positieve reactie, misschien is het ook een goed idee om mijn verhaal in de slowchat te delen als er hier niet door andere op gereageerd kan worden. :) Maar aangezien het vooral memes in de slowchat waren dacht ik dat het NK een beter plek was om dit te delen.

[ Voor 8% gewijzigd door jorwas op 02-06-2021 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

jowi schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 20:05:
Zomaar een observatie. We zitten mogelijk ah begin van een wyckoff accumulatie die dan nog wel een paar maanden gaat duren. De driehoek die zich nu vormt en die op uitbraak staat komende dagen is het begin van fase B. Laat ik het zo zeggen, als we naar boven breken, de 42K halen maar niet breken en dan een nieuwe low zetten rond de 28K ofzo (ST fase B ) is het geen toeval meer.

[Afbeelding]
Als je onderin kijkt naar die witte lijn dan moet fase E van Wijckoff zich nog uitspelen.
Maar dat is wel van dat andere patroon.

https://cryptowat.ch/charts/KRAKEN:BTC-USD?period=1w_Monday

XRP = trash

Pagina: 1 ... 30 ... 102 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #31 - Blow-off top editie.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!