jowi schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:46:
Hoor veel (toegegeven: veelal adhd youtuberz) figuren claimen dat de weekly close (vanavond?) heel belangrijk is, die "moet" boven de 200 dagen ma komen? Waarom doen ze daar zo paniekerig over?
Jowi, ik heb de wijsheid absoluut niet in pacht (sterker nog, ik ben een cryptonoob welke er elke dag minder van snapt) maar ik zie jou een fout maken welke zeer menselijk is maar oh zo gevaarlijk.
Je lijkt jouw informatie van zeer veel kanalen af te halen, zowel hier op Tweakers, als op websites als van Youtube. En let wel, daar is absoluut niets mis mee, des te meer kennis, des te beter. Echter, het opdoen van kennis gaat in fases en die wil ik graag even aanstippen als ouwe lul zijnde:
- interesse krijgen
- informatie zoeken & kennis vergaren
- de gevonden informatie en kennis bij elkaar brengen
- begrijpen wat je gevonden hebt (poging tot)
- toepassen van het tot nog toe geleerde in kleine stapjes / tests
- bijsturen op basis van gemaakte fouten
- je leercurve met andere delen om te checken of je in de goede richting zit
Maar wat eigenlijk het belangrijkste is en wat hier boven niet beschreven staat, is dat je bij punt 2, 3 en 6 vooral moet kunnen filteren op wat je niet moet geloven en dat is erg moeilijk.
Niet alleen in crypto, maar met alles. Echter in crypto komt het knetterhard aan omdat het je in je portemonnee raakt.
Filter ajb Youtubers uit welke hun eigen munten lopen te shillen. Ook degene met veel drama in hun videotitels, dat volk doet alles om zieltjes te laten subscriben. En soms zullen ze best een keertje per ongeluk gelijk hebben, maar de keren dat ze dat niet hebben, wil je dat niet ten koste van je eigen portemonnee laten gaan.
Dit jaar instappen, is over 4 jaar hopelijk de vruchten plukken. Probeer nu te leren en chase niet de grote klappers na. Probeer altijd te kijken naar het risk - reward model. Voor hoge rewards moet je hoge risks nemen en dat is alleen enigszins aan te bevelen wanneer je de markt snapt.
Ook op tweakers. Maak een keuze wie je wel gelooft, wie je vermakelijk vindt en vooral wie je moet negeren

. En zelfs degene welke je gelooft, check altijd wat ze zeggen, is het niet om jezelf te behoeden, dan is het wel omdat je daarvan leert.
Succes gozer, hopelijk heb je iets aan deze TLDR, dit is toepasbaar op elke hobby overigens, niet alleen op Crypto.