[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 27 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:18
posttoast schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:01:
Dank voor al jullie reacties. Even voor alle duidelijkheid: ik probeer niemand belachelijk te maken hè of ideeën onderuit te trekken. Ik probeer het gewoon een beetje te duiden.

jowi heeft het over natuurkundige wetmatigheden, maar dat is een beetje mijn punt: het gaat hier meer over sociologie dan over natuurwetten voor mijn gevoel. En inderdaad, mensen zijn evolutionair geprimed op het herkennen van patronen (dat is namelijk superhandig als overlevingsmechanisme) maar een vervelende bijkomstigheid daarvan is dat we geneigd zijn ook patronen te zien die eigenlijk gewoon willekeurig zijn.

Edit: het is natuurlijk een beetje een flauwe vergelijking, maar ik moet vaak hieraan denken:

[Afbeelding]

(bron: Spurious Correlations)
hahha prachtig. Ik heb dat heel erg met dat wyckoff ding. Ik geloof dat zo ontzettend niet in. Leuk dat ie ongeveer klopt deze keer.......maar zo lust ik er nog wel een paar

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keinless
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-08-2024
Jedi_Pimp schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:53:
[...]

Past er wel in:

[Afbeelding]

Edit:

Gisteren is de total altcoin market cap vanaf de top van de wick tot de bodem van de wick met 48% procent gedaald :D
Nu zitten we weer op het niveau van eind april.
Zo jammer he, deze is al meerdere malen ontkracht en zelfs diegene die de video heeft gemaakt heeft al een nieuwe gemaakt met dat deze niet meer klopt... (en dat hij eventueel naar ETH was verschoven)
Ik zeg het nu ook weer voor de 3e keer, kijk eens naar de datums. op 6 mei stonden we ver boven de 55k, en hier moest dat al de bodem zijn...

Neem alsjeblieft geen oud nieuws zomaar over, want deze video was van vorige maand en deze foto is al 4x gedeeld de afgelopen week en na een 4e keer veranderd er nog steeds niks |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
keinless schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:45:
[...]

Zo jammer he, deze is al meerdere malen ontkracht en zelfs diegene die de video heeft gemaakt heeft al een nieuwe gemaakt met dat deze niet meer klopt... (en dat hij eventueel naar ETH was verschoven)
Ik zeg het nu ook weer voor de 3e keer, kijk eens naar de datums. op 6 mei stonden we ver boven de 55k, en hier moest dat al de bodem zijn...

Neem alsjeblieft geen oud nieuws zomaar over, want deze video was van vorige maand en deze foto is al 4x gedeeld de afgelopen week en na een 4e keer veranderd er nog steeds niks |:(
Sorry man, ik wist niet dat je boos werd :) . Ik heb even zijn laatste video opgezocht en hoor hem niet zo snel zeggen dat het niet meer klopt. Overigens weet ik zelf niet "of het klopt", dat laat ik in het midden, ik probeer alleen maar aan te geven dat het patroon wel degelijk overeen is gekomen - mede dankzij jouw opmerking in ieder geval tot en met 6 mei.

Heb overigens nog geen tijd gehad om de hele video te bekijken, heb alleen maar kunnen skippen naar onderstaand fragment.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uZGzMZzoWjRyqVXPsLcmhpvJdnE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EPnkyTMnTQ1t5lM60rNFRbRX.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Jedi_Pimp op 20-05-2021 10:03 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keinless
Jedi_Pimp schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:02:
[...]

Sorry man, ik wist niet dat je boos werd :) . Ik heb even zijn laatste video opgezocht en hoor hem niet zo snel zeggen dat het niet meer klopt. Overigens weet ik zelf niet "of het klopt", dat laat ik in het midden, ik probeer alleen maar aan te geven dat het patroon wel degelijk overeen is gekomen - mede dankzij jouw opmerking in ieder geval tot en met 6 mei.

[Afbeelding]
Haha, ik ben niet boos hoor, maar raakte wel een beetje geïrriteerd dat alweer dezelfde foto wordt gedeeld van een maand oud waarbij wordt gezegd dat die precies past terwijl als er gewoon goed wordt gekeken de datums niet overeenkomen. :)
Maar die nieuwe foto, hij is toch juist niet overeengekomen? Hij komt pas overeen als hij er helemaal in past, en in dit geval past die dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:47

YES

Moderator General Chat
keinless schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:08:
[...]
Maar die nieuwe foto, hij is toch juist niet overeengekomen? Hij komt pas overeen als hij er helemaal in past, en in dit geval past die dus niet.
Blijf het wel interessant vinden, of er nou wel of geen kern van waarheid in zit (ik vermoed zelf eigenlijk dat het iets van een spontaan samenspel tussen wat whales/grote partijen is in combinatie met een selffulfilling prophecy of zo).

Bij een dergelijk patroon zou ik alleen niet zó strak vasthouden aan dat het helemaal moet kloppen. Het is dan inderdaad misschien geen volledige wyckoff, zoals eerst voorspeld/gezegd werd, maar dat hoeft niet te zeggen dat het iets anders was dan een wyckoff distribution. Het kan natuurlijk zijn dat ze het bewust net anders hebben laten lopen, als het iets gecoördineerds was, of er is iets gebeurd waardoor ze het patroon niet exact hebben kunnen volgen?

Wat ik bedoel te zeggen, niemand weet nou dus wat het was, of het gepland was of dat het toeval was. Beide zou gewoon kunnen volgens mij. Je kan er denk ik eeuwig over blijven speculeren wat er nou precies heeft plaatsgevonden maar hoeveel nut heeft dat als je de waarheid eigenlijk nooit met 100% zekerheid te weten kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
keinless schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:08:
[...]

Haha, ik ben niet boos hoor, maar raakte wel een beetje geïrriteerd dat alweer dezelfde foto wordt gedeeld van een maand oud waarbij wordt gezegd dat die precies past terwijl als er gewoon goed wordt gekeken de datums niet overeenkomen. :)
Inderdaad, er is duidelijk verschil zichtbaar, alleen heb ik het idee dat de maker van de video nog steeds achter z'n storyline staat (we worden "in de maling" genomen).

Cowen heeft gisteren overigens ook een update gepost waarin hij benadrukt dat een "intermediate peak" er al langer aan zat te komen.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keinless
YES schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:14:
[...]

Blijf het wel interessant vinden, of er nou wel of geen kern van waarheid in zit (ik vermoed zelf eigenlijk dat het iets van een spontaan samenspel tussen wat whales/grote partijen is in combinatie met een selffulfilling prophecy of zo).

Bij een dergelijk patroon zou ik alleen niet zó strak vasthouden aan dat het helemaal moet kloppen. Het is dan inderdaad misschien geen volledige wyckoff, zoals eerst voorspeld/gezegd werd, maar dat hoeft niet te zeggen dat het iets anders was dan een wyckoff distribution. Het kan natuurlijk zijn dat ze het bewust net anders hebben laten lopen, als het iets gecoördineerds was, of er is iets gebeurd waardoor ze het patroon niet exact hebben kunnen volgen?

Wat ik bedoel te zeggen, niemand weet nou dus wat het was, of het gepland was of dat het toeval was. Beide zou gewoon kunnen volgens mij. Je kan er denk ik eeuwig over blijven speculeren wat er nou precies heeft plaatsgevonden maar hoeveel nut heeft dat als je de waarheid eigenlijk nooit met 100% zekerheid te weten kan komen?
Klopt ook wel hoor, maar moet je het dan altijd maar een naam geven? Als die naam wyckoff wordt gebruikt praat je al meteen negatief over de markt want het gaat omlaag, terwijl dat hier miss niet nodig is geweest. (die drop zat er vgm toch wel aan te komen door het te snelle stijgen van afgelopen maanden, dus het kan ook gewoon toeval zijn en hoeft het nog niet de wyckoff naam te hebben vind ik, zeker als blijkt dat die wyckoff niet is uitgekomen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keinless
Jedi_Pimp schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:15:
[...]

Inderdaad, er is duidelijk verschil zichtbaar, alleen heb ik het idee dat de maker van de video nog steeds achter z'n storyline staat (we worden "in de maling" genomen).

Cowen heeft gisteren overigens ook een update gepost waarin hij benadrukt dat een "intermediate peak" er al langer aan zat te komen.

[YouTube: Bitcoin Intermediate Peak (Call it Wyckoff Distribution, or Call it Mathematics)]
Ja had ook al gehoord van hem dat hij meer naar een 2013 style run neigt. Zie ik ook wel gebeuren opzich, al hoop ik dat het niet tot augustus gaat duren voordat we weer echt omhoog gaan haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
Jedi_Pimp schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:15:
[...]

[YouTube: Bitcoin Intermediate Peak (Call it Wyckoff Distribution, or Call it Mathematics)]
ja die intermediate peak heb ik het ook al zo'n 3 maanden over hier. En met elke maand die verstreek werd het duidelijker. Sowieso zou doorstijgen niet oke geweest zijn en zouden we veel te snel een blowoff top gekregen hebben die nooit maar dan ook nooit boven de 100k had kunnen komen. Nu krijgen we waarschijnlijk een periode van ong 4 maanden rust, wellicht licht down of up, waarna we eind van het jaar alsnog een blowof krijgen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
keinless schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:19:
[...]

Klopt ook wel hoor, maar moet je het dan altijd maar een naam geven? Als die naam wyckoff wordt gebruikt praat je al meteen negatief over de markt want het gaat omlaag, terwijl dat hier miss niet nodig is geweest. (die drop zat er vgm toch wel aan te komen door het te snelle stijgen van afgelopen maanden, dus het kan ook gewoon toeval zijn en hoeft het nog niet de wyckoff naam te hebben vind ik, zeker als blijkt dat die wyckoff niet is uitgekomen)
Ja dat ligt er dus een beetje aan hoe strak je aan een definitie vasthoudt. Ik ben daar zelf makkelijker in, zo DCA ik heel flexibel (niet altijd hetzelfde moment en hetzelfde bedrag maar wel bij benadering) maar legde iemand mij laatst uit dat je dan dus eigenlijk helemaal niet aan DCA doet :P

Wat natuurlijk meespeelt is dat YouTubers er baat bij hebben om schreeuwerig/sensationeel over te komen. Zo trekken ze aandacht en dus views/clicks, wat ze geld oplevert. Dat is een beetje de pest van dit soort media, door het verdienmodel is het niet per se neutraal. Dat is meteen de reden dat ik zelf niet zo strak vasthoudt aan dergelijke termen, het is er de brengers van dit nieuws namelijk veel aan gelegen dit soort termen te kunnen gebruiken, ook al klopt het wellicht niet tot achter de komma, bij wijze van spreken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jowi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-04-2023
YES schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:24:
[...]
Wat natuurlijk meespeelt is dat YouTubers er baat bij hebben om schreeuwerig/sensationeel over te komen. Zo trekken ze aandacht en dus views/clicks, wat ze geld oplevert. Dat is een beetje de pest van dit soort media, door het verdienmodel is het niet per se neutraal. Dat is meteen de reden dat ik zelf niet zo strak vasthoudt aan dergelijke termen, het is er de brengers van dit nieuws namelijk veel aan gelegen dit soort termen te kunnen gebruiken, ook al klopt het wellicht niet tot achter de komma, bij wijze van spreken.
Absoluut waar. En het probleem met youtube is ook dat als je zo'n video kijkt, het algoritme er voor zorgt dat je nog meer van dat soort schreeuwerige onzin te zien krijgt. En soms denk je wel eens dat deze youtube "analisten" meer geld verdienen aan clicks en likes en ads dan aan werkelijke koerswinst. En nu stop ik want anders wordt ik weer beschuldigd van slow chatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
jowi schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:29:
[...]

Absoluut waar. En het probleem met youtube is ook dat als je zo'n video kijkt, het algoritme er voor zorgt dat je nog meer van dat soort schreeuwerige onzin te zien krijgt. En soms denk je wel eens dat deze youtube "analisten" meer geld verdienen aan clicks en likes en ads dan aan werkelijke koerswinst. En nu stop ik want anders wordt ik weer beschuldigd van slow chatten.
Ik kijk elke crypto gerelateerde video in een andere browser dan mijn standaardbrowser en in private/incognito modus, omdat ik anders niets anders meer te zien krijg inderdaad.

Goed punt van het slow chatten, ik babbelde ook alweer vrolijk weg over dit soort materie, haha.

BTC blijft net onder de 40k hangen. Het valt mij op dat vaak, als het op een wat kleiner timeframe een tijdje sideways gaat, daarna een dipje volgt. Als ik nu een triangle teken vanaf het laagste punt gisteren dan komt dit eruit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZI0vAWxH6nnOXqmMn9QKFgktGg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gNpWM9hSOFwD9Iry8iYmtyBC.png?f=fotoalbum_large

Dit is toch een 'bearish' triangle als ik het goed onthouden heb? Ben benieuwd of ik dat goed zie en we dus straks weer een dip(je) kunnen verwachten. We gaan in ieder geval weer rustig richting een punt waarop er iets staat te gebeuren :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
YES schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:35:
[...]

Ik kijk elke crypto gerelateerde video in een andere browser dan mijn standaardbrowser en in private/incognito modus, omdat ik anders niets anders meer te zien krijg inderdaad.

Goed punt van het slow chatten, ik babbelde ook alweer vrolijk weg over dit soort materie, haha.

BTC blijft net onder de 40k hangen. Het valt mij op dat vaak, als het op een wat kleiner timeframe een tijdje sideways gaat, daarna een dipje volgt. Als ik nu een triangle teken vanaf het laagste punt gisteren dan komt dit eruit:
[Afbeelding]

Dit is toch een 'bearish' triangle als ik het goed onthouden heb? Ben benieuwd of ik dat goed zie en we dus straks weer een dip(je) kunnen verwachten. We gaan in ieder geval weer rustig richting een punt waarop er iets staat te gebeuren :)
is een ascending triangle. is normaal een bullisch patroon, maaaaar, ook een continuation patroon. Dus de richting erin = richting eruit. Eigenlijk kan je er nu dus niets mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
anti elppa schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:37:
[...]

is een ascending triangle. is normaal een bullisch patroon, maaaaar, ook een continuation patroon. Dus de richting erin = richting eruit. Eigenlijk kan je er nu dus niets mee
Haha, blijft toch lastig al dat TA gebeuren.

Symmetrical Triangle = bullish
Ascending Triangle = bullish
Descending Triangle = bearish

Klopt dit? (Uiteraard zijn er tal van andere factoren die meespelen bij of een patroon bullish is of niet natuurlijk)

Voor BTC geldt geloof ik sowieso een beetje dat er op de kleinere timeframes lastig iets van te zeggen is, maar ik heb de afgelopen dagen op basis van een beetje mee lezen toch wat goede trades gedaan met het verzamelen van meer sats, maar ik zou het toch nog iets beter zelf in de gaten willen hebben.

Mogen dit soort bevestigingsvragen hier eigenlijk ook, of is dat toch meer iets voor de slowchat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
YES schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:44:
[...]

Haha, blijft toch lastig al dat TA gebeuren.

Symmetrical Triangle = bullish
Ascending Triangle = bullish
Descending Triangle = bearish

Klopt dit? (Uiteraard zijn er tal van andere factoren die meespelen bij of een patroon bullish is of niet natuurlijk)

Voor BTC geldt geloof ik sowieso een beetje dat er op de kleinere timeframes lastig iets van te zeggen is, maar ik heb de afgelopen dagen op basis van een beetje mee lezen toch wat goede trades gedaan met het verzamelen van meer sats, maar ik zou het toch nog iets beter zelf in de gaten willen hebben.

Mogen dit soort bevestigingsvragen hier eigenlijk ook, of is dat toch meer iets voor de slowchat?
Denk dat dit soort vragen prima hier kunnen, maar ik ben geen mod. Gaat er vooral om dat je geen dingen gaat roepen als moon, rekt, trade open, shitcoin meuk, richting aangeven zonder onderbouwing enzo....

mbt die triangles, lees even op deze site. Ik heb in het verleden erg veel geleerd van alle info daar. Eigenlijk alle figuren kan je vinden daar:

https://www.investopedia....s/technical/03/091003.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
anti elppa schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:50:
[...]

Denk dat dit soort vragen prima hier kunnen, maar ik ben geen mod. Gaat er vooral om dat je geen dingen gaat roepen als moon, rekt, trade open, shitcoin meuk, richting aangeven zonder onderbouwing enzo....

mbt die triangles, lees even op deze site. Ik heb in het verleden erg veel geleerd van alle info daar. Eigenlijk alle figuren kan je vinden daar:

https://www.investopedia....s/technical/03/091003.asp
Thanks, ik zal die pagina doorspitten als hij weer online is. Zo te zien ligt hij er nu uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
YES schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:52:
[...]

Thanks, ik zal die pagina doorspitten als hij weer online is. Zo te zien ligt hij er nu uit :)
raar, bij werkt hij wel. Zit je soms achter een firewall van je werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:09
anti elppa schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:37:
[...]

Nouja, je kan er in principe op scalpen, en met stop-losses werken :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Richh schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:57:
[...]

Nouja, je kan er in principe op scalpen, en met stop-losses werken :)
oh absoluut, is niet echt mijn ding overigens. Maar soms zijn ze zo duidelijk dat je de kans niet kan laten liggen en pak ik nog wel wat leuke trades mee. Vooral als ze op de 4h en hoger zichtbaar zijn dan doe ik het nog wel eens. Op bijvoorbeeld de 15 en 30min kost het mij te veel tijd en zijn de swings te snel en te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
anti elppa schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:54:
[...]

raar, bij werkt hij wel. Zit je soms achter een firewall van je werk?
Hmm, nee ik zit op mijn eigen PC, vanuit huis te werken. Meerdere browsers en privé/incognito browsing geprobeerd. Vaag, maar eens even naar kijken in de pauze straks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjoost
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-10 19:24
keinless schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:21:
[...]

Ja had ook al gehoord van hem dat hij meer naar een 2013 style run neigt. Zie ik ook wel gebeuren opzich, al hoop ik dat het niet tot augustus gaat duren voordat we weer echt omhoog gaan haha
Ik begrijp niet zo goed waarom ik het timeframe augustus/september of "eind 2021" zo vaak hoor, als piek of einde van de bull run. Is het de duur van de bull runs van 2013/2017? Is het S2F? Ik vind het allebei een hoog kristallen bol-gehalte hebben, en daarmee niet iets om een strategie vanaf te laten hangen. Het kan ook gewoon nu afgelopen zijn...

Voor hen die erin geloven lijkt het eerder op basis van een self fulfilling prophecy; lees: finding a greater fool before it all goes bust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:44
Vraagje..

Als je een TA lijn trekt, trek je deze dan over de open/close of over de wicks? Of maakt het niet uit als je maar hetzelfde aanhoudt?

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Voor een driehoek houd ie het wel erg lang vol...

Begreep dat ta altijd graag bevestiging wil zien, nu zien we alleen testen en bevestiging van de weerstand op ca. 40500, maar een echte hertest van de eerder gezette bodem is nog niet geweest. Is dat laatste iets wat we eigenlijk liever willen zien?

[ Voor 72% gewijzigd door jowi op 20-05-2021 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
jowi schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:08:
Voor een driehoek houd ie het wel erg lang vol...

Begreep dat ta altijd graag bevestiging wil zien, nu zien we alleen testen en bevestiging van de weerstand op ca. 40500, maar een echte hertest van de eerder gezette bodem is nog niet geweest. Is dat laatste iets wat we eigenlijk liever willen zien?
Mwoah, ik heb liever dat hij door de 40,5k heen ramt en dat die vervolgens als support gaat dienen, in plaats van dat hij überhaupt de weg omlaag gaat testen eigenlijk.

Maar als het driehoekje überhaupt goed getekend is dan zit een test van de bovenkant en/of de onderkant er wel snel aan te komen inderdaad.. Enerzijds spannend wat het gaat worden, anderzijds kan het ook gewoon niet uitkomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Het is inderdaad de vraag of het een driehoek is; op de 1H grafiek zie je mogelijk een (bearish ABCD) W patroon, wat meestal een continuation is. Dus dat zou een uitbraak naar beneden of hertest kunnen betekenen, en dat zou ook nog wel even kunnen duren.

Deze dus:
https://www.forex.com/en/.../bearish-gartley-pattern/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
@jowi Zou je die eens in de grafiek kunnen tekenen want ik zie hem niet direct, weet niet hoe ver je in of uit zoomt in die 1h grafiek..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jowi
Zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f7WILzU4dfyhK2QWw9ny7r1CDHo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/anaT8tdGqiNB1BMDClqa09US.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Oh ja, zo is ie duidelijk zichtbaar ja. We gaan het zien, hij is as we speak nu wel even door de 40.5k heen, krapjes, dat wel. Maar wie weet. (sorry als dit alweer teveel slowchat is geworden :+ )

[ Voor 7% gewijzigd door YES op 20-05-2021 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
W is een reversal pattern. Als de 41k overtuigend breekt is de target 51k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorwas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Dit kan het ook zomaar zijn, het is even afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
anti elppa schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:59:
[...]

W is een reversal pattern. Als de 41k overtuigend breekt is de target 51k
Kijk, dit is het dus met al die TA dingen. Je kan allerlei patronen op hun eigen manier uitleggen én andere factoren spelen ook nog eens een rol in het bepalen of iets bullish of bearish is. Dat maakt het, voor mij althans, niet te doen. Ik raak het overzicht al kwijt als een driekhoekje meer dan 3 dingen kan betekenen eigenlijk :P

Ik ga me denk ik netjes houden aan het zoeken van driehoeken, waardoor ik enigszins kan zien aankomen dat er iets staat te gebeuren, en dan ga ik wel op zoek naar bronnen (betere tekenaars/analisten) die dit ook zien en hun theorie erover hebben. En dan kijk ik wel of ik er wat mee doe of niet. Meestal komt het erop neer dat ik er weinig mee doe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
ken dat patroon niet. Ik houd het ook bij basic patronen en niet bij allemaal wazige zeer zeldzame figuren zoals Wickoff en weet ik veel wat allemaal. Die komen toch vaak niet uit bij BTC.

Ik zie een w/double bottom: https://www.investopedia....double-top-and-bottom.asp

M en W pattern komen zeer vaak uit bij crypto

Reden waarom ik een W hierin zie is 1e bottom is lager dan de 2e. Nu al poosje weerstand op de 41k wat er op duid dat dit patroon valide is.

Edit: lijkt of we een poging wagen

Nu de 42k voorbij komen zou prachtig zijn (prior high januari). Die kan dan wellicht als support gaan dienen in de toekomst

[ Voor 20% gewijzigd door anti elppa op 20-05-2021 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:29

JT

VETAK y0

anti elppa schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:21:
[...]

ken dat patroon niet. Ik houd het ook bij basic patronen en niet bij allemaal wazige zeer zeldzame figuren zoals Wickoff en weet ik veel wat allemaal. Die komen toch vaak niet uit bij BTC.

Ik zie een w/double bottom: https://www.investopedia....double-top-and-bottom.asp

M en W pattern komen zeer vaak uit bij crypto

Reden waarom ik een W hierin zie is 1e bottom is lager dan de 2e. Nu al poosje weerstand op de 41k wat er op duid dat dit patroon valide is.

Edit: lijkt of we een poging wagen

Nu de 42k voorbij komen zou prachtig zijn (prior high januari). Die kan dan wellicht als support gaan dienen in de toekomst
4u MA99 en 1u MA25 ligt op 42,5k, zou mooi zijn als we daar voorbij schieten en blijven :)

Edit: RSI is wel goed hoog, ik denk niet dat we er in 1 keer voorbij gaan, als het al gebeurt.

[ Voor 5% gewijzigd door JT op 20-05-2021 14:48 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Dit is ook (ongeveer) de piek van 8 januari, en support van 28 feb... daar drukt alles bovenop wat er sinds die tijd gedaan is. Zal een beste strijd worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
JT schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:47:
[...]

4u MA99 en 1u MA25 ligt op 42,5k, zou mooi zijn als we daar voorbij schieten en blijven :)

Edit: RSI is wel goed hoog, ik denk niet dat we er in 1 keer voorbij gaan, als het al gebeurt.
idd ja, had ik nog niet gezien. Dat zou een mooie groene kunnen geven.

edit: downtrend loopt ook op 42.7. alles komt hier samen. Zou me verbazen als we er in 1x door zouden raken

[ Voor 12% gewijzigd door anti elppa op 20-05-2021 15:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

anti elppa schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:55:
[...]

idd ja, had ik nog niet gezien. Dat zou een mooie groene kunnen geven.
In het kader van leren heb ik nu eens geprobeerd om een heel klein deel van mijn portfolio (<100 dollar) te verkopen en dan weer te kopen op 40500 op basis van 2 indicatoren: die MA's waar ik het over had wat als resistance lijkt te dienen en de hoge RSi. Ben benieuwd of ik vandaag 5 dollar rijker wordt :+ Maar ik moet toch eens wat proberen als ik meer wil leren.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13:42
41 als support ?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:08
Dit is goed nieuws!
https://bitonic.nl/en/new...-verification-requirement

DNB formally acknowledges complaints Bitonic and revokes wallet-verification requirement

Edit: artikel is ook gewoon in het Nederlands

[ Voor 49% gewijzigd door ViNOK16Bit op 20-05-2021 18:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Intelcore
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-10 21:36
YouTube: Live Bitcoin & Ethereum Signals | ETH | BTC | USDT - Live Streaming

Even wachten tot er Buy staat, hoe makkelijk kan het zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
YES schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:44:
[...]
Natuurlijk mag dat hier.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Bitcoin is afgeketst, zou mij niet verbazen als de koers tot +-36.800 daalt, daar even bounced en dan mogelijk verder zakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQwIdHFh1QMmIeBV1St6rEjEqF0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/e89pRSYv7eljIIEZqPMc83dX.png?f=fotoalbum_large

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Taro schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:29:
Bitcoin is afgeketst, zou mij niet verbazen als de koers tot +-36.800 daalt, daar even bounced en dan mogelijk verder zakt.
[Afbeelding]
Is de bounce op 36.8k 50/50 of ga jij er vanuit dat hij, na verloop van tijd, hoe dan ook verder zakt? Ik heb vandaag op 40.5k weer een deel verkocht doordat ik het idee kreeg dat hij niet meer door de 42k ging komen en zit nu te kijken naar buy orders.
Nu wilde ik orders rond of iets boven 38k gaan zetten, maar mede door jouw post twijfel ik over een paar orders daar nog onder. Is niet echt op basis van goede analyse maar meer een gevoel. Ik zat te denken dat hij op 38k hopelijk weer support vind. Maar jij denkt dus daar onder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FriezNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:06
[Afbeelding]
Trend is juist up, dus ik begrijp hem niet zo goed. Tot hoe ver verwacht je dan dat hij gaat zakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:09
YES schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:44:
[...]

Is de bounce op 36.8k 50/50 of ga jij er vanuit dat hij, na verloop van tijd, hoe dan ook verder zakt? Ik heb vandaag op 40.5k weer een deel verkocht doordat ik het idee kreeg dat hij niet meer door de 42k ging komen en zit nu te kijken naar buy orders.
Nu wilde ik orders rond of iets boven 38k gaan zetten, maar mede door jouw post twijfel ik over een paar orders daar nog onder. Is niet echt op basis van goede analyse maar meer een gevoel. Ik zat te denken dat hij op 38k hopelijk weer support vind. Maar jij denkt dus daar onder?
Ik gebruik al sinds een tijdje de strategie om als ik eenmaal mijn entry en size bepaalt heb deze vervolgens in 4-6 blokjes te knippen en er dus 2-3 boven en 2-3 onder te plaatsen met zeg $100-$150 verschil bij BTC en misschien iets van $50 verschil bij ETH. Dan trade je net iets meer op de range dan op 1 specifiek level. Tuurlijk kun je er net zoveel meer mee winnen, dan verliezen het is niet dat je dit gemiddeld perse meer oplevert dan alles op 1 level maar ik vind het wel prettig eigenlijk.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
FriezNL schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:07:
[...]

Trend is juist up, dus ik begrijp hem niet zo goed. Tot hoe ver verwacht je dan dat hij gaat zakken?
Bedoel je sinds gisteren of de hele bullrun? Een trend is naar mijn idee niet gebaseerd op 1-2 dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
FriezNL schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:07:
[...]

Als hij naar boven gaat zal de lijn waar wij eerst doorheen gegaan zijn een weerstandslijn worden. Daar moeten we dan eerst mee vechten. Dus Taro zegt eigenlijk dat hij verwacht een kets tot deze lijn en dan weer naar beneden tot de volgende supportlijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Qua alts oriënteer ik me nog steeds op LINK. Mijn favoriete alt van de afgelopen zes maanden. Als BTC het minder doet, heeft LINK de neiging om het relatief goed te doen. Hieronder LINK/BTC (niet mijn tekening). Als LINK/ETH het ook nog goed gaat doen, zijn we helemaal op koers om 100$ te halen dit jaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WHI8_3UusQLuuk_llV0gziY2JY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VH57b2nf5auJaDkQgciO32Wq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02-2023
BTFD schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:00:
Vraagje..

Als je een TA lijn trekt, trek je deze dan over de open/close of over de wicks? Of maakt het niet uit als je maar hetzelfde aanhoudt?
Men gebruikt vrijwel altijd de bodies. De wicks worden meestal genegeerd.

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:38
Qunix schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:58:
[...]

Als hij naar boven gaat zal de lijn waar wij eerst doorheen gegaan zijn een weerstandslijn worden. Daar moeten we dan eerst mee vechten. Dus Taro zegt eigenlijk dat hij verwacht een kets tot deze lijn en dan weer naar beneden tot de volgende supportlijn.
Draai het eens om.
We zijn toch ook door de support lijnen heen gezakt de laatste dagen?
Meerdere support lijnen zelfs.
Die lijnen zijn dus betekenis loos want de koers doet gewoon wat de markt doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:12
HoppyF schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:01:
[...]

Draai het eens om.
De support lijnen vormen vaak een Self fullfilling prophecy. De orderboeken zijn daar dikker omdat er gemiddeld meer mensen wel uitgaan van deze lijnen. En dus ontstaat daar support.

En goed voorbeeld hiervan was de 38.6K gisteren om 15u. Toen BTC na 5x bouncen daar doorheen viel stond de teller in notime op 30K.

[ Voor 11% gewijzigd door r0bb op 20-05-2021 22:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
HoppyF schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:01:
[...]

Draai het eens om.
De verschillende lijnen zijn verschillende keren getest voordat ze doorbroken werden, op de gele lijn in mijn afbeelding na door de enorme sells. Je hoeft er niet in te geloven, maar als je je er verder in verdiept hebt je er echt wel wat aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qunix
Precies. Niet elke support/resistance lijn is even sterk. Ook een goede indicator is het volume per prijs range. Dan kan je zien hoeveel gehandeld is op een bepaalde prijs. Als het volume minder is dan prijs boven of beneden, zal de koers redelijk snel door deze prijs range heen bewegen. Het tegenovergestelde is ook juist, als er veel volume is op een bepaalde prijs en het momentum is daar, dan moet je deze prijs range met veel volume zien als een soort verkeersdrempel wat het even moeilijk maakt om er doorheen te komen.

Indicator is ook iets wat een indicatie weergeeft. Het hoeft niet zo te zijn dat het ook plaats gaat vinden natuurlijk ;)

Markt doet wat hij wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Qunix op 20-05-2021 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Laatst online: 07:09
r0bb schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:06:
[...]

De support lijnen vormen vaak een Self fullfilling prophecy. De orderboeken zijn daar dikker omdat er gemiddeld meer mensen wel uitgaan van deze lijnen. En dus ontstaat daar support.

En goed voorbeeld hiervan was de 38.6K gisteren om 15u. Toen BTC na 5x bouncen daar doorheen viel stond de teller in notime op 30K.
Ik vind het vinden en inschatten van support over het algemeen nog wel te doen. Het is geen exacte wiskunde uiteraard maar vaak zijn de support levels en MA levels die een bheoorlijke kans op bounce bieden wel te bepalen. Over het algemeen een stuk minder duidelijk te zien zijn de resistance levels vind ik. Dat lijkt toch vaak meer gebaseerd te zijn op price levels waar bijvoorbeeld in het verleden lastig door heen werd gebeukt (dus eerdere vlakke stukken in de grafiek in het verleden) of bepaalde psychologische barrieres ofzo maar ik kan " naar boven" nog weinig met de MA's en dat soort zaken.

Is dat herkenbaar ? Logisch misschien zelfs? Of ben ik gewoon biased doordat ik een stuk vaker redelijk goede buy orders weet te plaatsen dan dat ik goede take-profits heb over het algemeen ? :)

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qunix
Hier een overzicht van de status van alle wereldwijde Central Bank Digital Currencies: https://cbdctracker.org/
(aka shitcoins die in de toekomst zeer waarschijnlijk verplicht gaan zijn)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TomTorquay
@twit Nee, het is best logisch. Als je, zoals de voorbije maanden, in de buurt van het ATH kampeert, dan heb je naar boven toe weinig geschiedenis om je op te baseren en de MA's zitten daar al helemaal niet. Beste resistances zijn dan vaak de psychologische levels, zoals 60k of 65k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bb
Ik vind onderstaand ook wel echt stof tot nadenken. Veel mensen gaan blind uit van het concept bull/bear market maar wellicht dat een samensmelting ontstaat aka prijs equilibrium:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ttMRRwgZnAyaK98ZcF3QbqwrWxY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cy9DecVSJzMpbWGEtbu9Bdhk.jpg?f=fotoalbum_large

Je ziet dit trouwens ook in het S2F model, bewegingen worden minder extreem:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P0ljfBognTEEdioKL7lrL3wK_Zs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JC3gyEvpxR693CKMjldRFwCj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door r0bb op 20-05-2021 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
r0bb schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:22:
Ik vind onderstaand ook wel echt stof tot nadenken. Veel mensen gaan blind uit van het concept bull/bear market maar wellicht dat een samensmelting ontstaat aka prijs equilibrium:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
De absolute getallen verschillen juist veel meer. Zie linker kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Taro schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:15:
[...]

De verschillende lijnen zijn verschillende keren getest voordat ze doorbroken werden, op de gele lijn in mijn afbeelding na door de enorme sells. Je hoeft er niet in te geloven, maar als je je er verder in verdiept hebt je er echt wel wat aan.
Het is niet zo zeer er niet in geloven maar het feit dat deze regels maar tot op zekere hoogte uitkomen.
Globaal dus wel juist maar in tijden van paniek of hype vliegt alles zo door alle denkbeeldige lijnen heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTorquay
HoppyF schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:27:
Het is niet zo zeer er niet in geloven maar het feit dat deze regels maar tot op zekere hoogte uitkomen.
Globaal dus wel juist maar in tijden van paniek of hype vliegt alles zo door alle denkbeeldige lijnen heen.
Dat is niet waar. Deze flush stopte uiteindelijk in de zone 30-32k, perfect in een support zone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bb
Qunix schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:27:
[...]

De absolute getallen verschillen juist veel meer. Zie linker kant.
Klopt ik weet dat het een logaritmisch model is maar ik heb het juist over de relatieve verschillen. Stel dat BTC doorloopt naar 100K dit jaar maar vervolgens slechts afzakt naar 60K de komende jaren, spreken we dan nog van een bear market?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
HoppyF schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:27:
[...]

Dat is helemaal correct, omdat alles te maken heeft met volume. De lijnen zelf bieden natuurlijk geen enkele support/resistance, dat doen de orders die rondom zo'n lijn zijn geplaatst. Bij paniek of hype is er veel volume en staan er te weinig buy/sell orders rondom de lijnen om voldoende support of weerstand te kunnen bieden en dus schiet de koers er snel doorheen.

[ Voor 9% gewijzigd door Taro op 20-05-2021 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
TomTorquay schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:28:
[...]

Dat is niet waar. Deze flush stopte uiteindelijk in de zone 30-32k, perfect in een support zone.
Uhhh… :?
We zijn toch van 45K BTC niet in één keer doorgezakt naar 30k omdat daar pas een support zone lag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
HoppyF schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:37:
[...]

We zijn toch van 45K BTC niet in één keer doorgezakt naar 30k omdat daar pas een support zone lag?
Ik zie het als een mix. De supportlijnen zeggen wel iets maar als het paniek is duurt het even voor er genoeg mensen geloven dat een supportlevel bereikt is waar hij niet door zal rammen, en die gaan dan weer bijkopen.

Je zei net: "Die lijnen zijn dus betekenis loos want de koers doet gewoon wat de markt doet"

Volgens mij is dat deels waar. Een aantal handelaren bekijkt waar support ligt, veel andere handelaren kijken daarbij mee of reageren daarop. Een deel van die markt die je benoemt, laat zijn handelen dus afhangen van dit soort supportlevels/analyses. En dat deel van de markt heeft dus ook invloed, waardoor bepaalde analyses ook zo werken. Een soort van selffulfilling prophecy dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomTorquay
HoppyF schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:37:
[...]

De koers is via 42k naar 40k gezakt, vervolgens een beetje blijven schommelen tussen die twee niveaus. Eens daar voorbij kelderden we inderdaad vrijwel meteen naar 32k. Laat al die niveaus nu belangrijke MA's vertegenwoordigen. En idd, tussen 38k en 32k lag dus niks van support. Dat is zelfs hier nog aangehaald voor de dump begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x86dev
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-10 19:26
[Afbeelding]
Check monthly view -> MACD en RSI. Zegt genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
x86dev schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:53:
[...]

Check monthly view -> MACD en RSI. Zegt genoeg.
Ik ben nogal visueel ingesteld, plaatje erbij? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• x86dev
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-10 19:26
Taro schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:55:
[...]

Ik ben nogal visueel ingesteld, plaatje erbij? :)
Plaatje van 14 mei j.l.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H0A6bHno0KOLEUeUIE0In46RA6E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aqVZoGa6u47gE3Dkk9joYS92.jpg?f=fotoalbum_large

Plaatje van nu

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kpXt8lqZh7QW337TcaT0K0edHLI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EmdIkgsFotvcuQnE2NspVgu8.png?f=fotoalbum_large

Gaat de goede richting op, omlaag.

[ Voor 26% gewijzigd door x86dev op 20-05-2021 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

r0bb schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:22:
[Afbeelding]
De schaal is logaritmisch dus nogal logisch dat de lijn strakker wordt hoger in de schaal, dat is inherent aan de logaritmische schaal lijkt mij?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Qunix schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:20:
Hier een overzicht van de status van alle wereldwijde Central Bank Digital Currencies: https://cbdctracker.org/
(aka shitcoins die in de toekomst zeer waarschijnlijk verplicht gaan zijn)
Shitcoins? Dit is natuurlijk superieur aan die rommel nu waarbij commerciële banken dikke invloed op de geldhoeveelheid hebben. Beter dat een centrale bank daar weer over gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xavorius
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12-10 20:05
ViNOK16Bit schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:51:
Dit is goed nieuws!
https://bitonic.nl/en/new...-verification-requirement
DNB formally acknowledges complaints Bitonic and revokes wallet-verification requirement
Super goed nieuws! Respect voor Bitonic (en VBNL) dat ze de zaak hebben aangespannen en ook wel naar DNB dat ze hun ongelijk hebben toegegeven. Dat laatste was nog een beetje een punt heb ik gehoord in een podcast.

Vraag me af of en wanneer andere NL exchanges hun klanten erover berichten. Tot nu toe nog niets van gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:44
zou mij niet verbazen als de koers tot +-36.800 daalt,
Ook wel eens fijn als jouw voorspellingen niet uitkomen, was namelijk vergeten om de buy orders klaar te zetten! >:) Eens zien wat deze ochtend gaat brengen..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
BTFD schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 06:51:
[...]

Ook wel eens fijn als jouw voorspellingen niet uitkomen, was namelijk vergeten om de buy orders klaar te zetten! >:) Eens zien wat deze ochtend gaat brengen..
Ik zie het nog wel gebeuren vandaag of morgen. Misschien nog wel een stuk lager ook.
Zoals Yoda al zei: Strong resistance is.

[ Voor 4% gewijzigd door jowi op 21-05-2021 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:53
Nu ben ik zelf een tijdje terug begonnen met aandelen en heb ik gister wat coins gekocht met een beetje research maar ik vraag me af hoe jullie zijn begonnen met crypto? Waar hebben jullie kennis vergaard/verkregen/opgedaan?

Ik ben zelf een tijdje dit topic aan het volgen en wordt er wel iets wijzer van.

Normaliter zou ik ook wat YouTube filmpjes kijken maar ik krijg dan gelijk vanuit allerlei hoeken te horen dat je dat vooral niet moet doen met Crypto. Aangezien de maker vooral zijn coins wilt shillen, hetzelfde geldt voor podcasts.

Boeken voel ik ook niet echt aan, net zoals ik dat heb bij stocks, is een boek wat 3/4 jaar oud is nog echt relevant voor deze tijd? In mijn ogen niet maar ik kan het ook fout hebben.

Het zou toch niet uitkomen op Trial and Error hoop ik? Tuurlijk dat heb je er altijd wel bij zitten, het is een leerproces, maar het is toch niet zo dat dat het alleen maar is?

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Laatst online: 15-09 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

RazorMaron schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 07:57:
Nu ben ik zelf een tijdje terug begonnen met aandelen en heb ik gister wat coins gekocht met een beetje research maar ik vraag me af hoe jullie zijn begonnen met crypto? Waar hebben jullie kennis vergaard/verkregen/opgedaan?

Ik ben zelf een tijdje dit topic aan het volgen en wordt er wel iets wijzer van.

Normaliter zou ik ook wat YouTube filmpjes kijken maar ik krijg dan gelijk vanuit allerlei hoeken te horen dat je dat vooral niet moet doen met Crypto. Aangezien de maker vooral zijn coins wilt shillen, hetzelfde geldt voor podcasts.

Boeken voel ik ook niet echt aan, net zoals ik dat heb bij stocks, is een boek wat 3/4 jaar oud is nog echt relevant voor deze tijd? In mijn ogen niet maar ik kan het ook fout hebben.

Het zou toch niet uitkomen op Trial and Error hoop ik? Tuurlijk dat heb je er altijd wel bij zitten, het is een leerproces, maar het is toch niet zo dat dat het alleen maar is?
Ik ben 'gewoon' met BTC kopen begonnen, en ja dat was trial & error met traden, stop loss instellen, buy orders instellen. Ik was een IT'er en iedere IT'er kocht BTC, dus een vorm van FOMO speelde mee.

Aan de andere kant zie het niet als trial & error maar als een reis, door de wonderwereld van crypto, wat zweethandjes, slapeloze nachten & boze vriendinnen is.
Daarnaast is het in mijn ogen een stuk toekomst, met een prachtige onderliggende technologie waar continu aan gesleuteld word, en wij mogen daar onderdeel van zijn. (dat is een grapje, we zitten hier allemaal voor die lambo)

Kies een munt/token, kies een exchange, kies een bedrag wat je kan missen, koop de gekozen munt op de gekozen exchange en laat het een week staan. Dan zie je een hoe volatiel crypto is en of het wel echt iets voor jou is, mocht je het dan nog leuk vinden koop je meer van de gekozen munt/token. Vervolgens kan je focussen op het lezen & maken van technische analyses, niet heilig maar helpt enorm bij het maken van buy/sell keuzes. Als je Youtubers gaat volgen houdt rekening dat de meeste biased zijn, dus gebruik hun kennis om je eigen keuzes te maken.

Op een gegeven moment leer je het spel spelen, en bij ieder spel win & verlies je. Zit een gigantisch stuk psychologie verwikkeld in dit alles, dus lastig om even een guide / de ultieme tip te geven anders dan begin rustig ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Misterblort
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-01-2024
Cryptocred op YouTube en Twitter. Die heeft een gratis cursus online gezwierd. Ik vond dit heel interessant.
https://y.at/%F0%9F%8E%93%F0%9F%8E%93%F0%9F%8E%93

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rickkert94
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-09 11:38
Uzuhl schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:39:
[...]

Op een gegeven moment leer je het spel spelen, en bij ieder spel win & verlies je. Zit een gigantisch stuk psychologie verwikkeld in dit alles, dus lastig om even een guide / de ultieme tip te geven anders dan begin rustig ;)
Dit laatste hoor ik dus met name vaak!
De goede belegger zou zich niet onderscheiden door zijn iq, of sterke technische analyses maar psychologie. Je wilt namelijk consistent zijn om te kunnen groeien.
Gezien de aandelenmarkt en crypto misschien nog wel meer geen spelregels of voorgedefinieerde grenzen

Immers, er is vooraf geen zekere winnaar te benoemen, en als je enkel anderen volgt, of als je je niet kan houden aan je eigen plan zij het door gretigheid of de drukkende angst van een slechte koers en verliezen kan het nog wel eens een lange frustrerende rit worden.

Tuurlijk wil je uiteindelijk wel alsnog je plan zo goed mogelijk onderbouwen maar de executie is voor velen dus waar het soms nog wel vaker fout gaat. Myself included, daarom ben ik nu begonnen om meer te leren over dit onderwerp om me te wapen tegen mijzelf :9 .

Luister nu het audiobook "Trading in the zone", ben nog niet ver overigens dus kan hem nog niet aanraden buiten dat ie goed lijkt.

[ Voor 14% gewijzigd door rickkert94 op 21-05-2021 09:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
Naar mijn mening wordt de focus nu wel heel erg gelegd op actief traden, terwijl de meerderheid gewoon beter af is door maandelijks op een vast moment te DCA’en en op die manier je portfolio op te bouwen voor de lange termijn. Zit je erin voor de korte termijn, dan zou je eigenlijk niet moeten beginnen.

Wel is het raadzaam om winst te nemen zodra je PF te veel groeit, zodat je niet alles teruggeeft aan de markt. In de openingspost staat daar een goed artikel over.

Daarnaast kun je dan met een klein percentage van je portfolio gaan traden, als je dat graag wilt gaan proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rickkert94
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-09 11:38
Actief traden hoeft zeker niet, en het hoeft ook niet ingewikkeld te zijn.
Wat dat betreft ben ik een fan van het gebruiken van een 'Growth target' als je ergens long term voor wilt gaan.
Hiermee kun je een consistent plan bepalen voor het inkopen en bijkopen.

Zelfs dan is het wel raadzaam om consistent te blijven, bij mijzelf en verschillende andere om mij heen merk ik dat het maar al te makkelijk is om van het plan af te wijken en bijv. door euforie en roekeloosheid bij te kopen wanneer het goed gaat totdat de koers 3x dipt, de eerste keer koop je bij en daarna kun je je achter de oren krabben waar je winst en cash nu is

[ Voor 8% gewijzigd door rickkert94 op 21-05-2021 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
x86dev schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 23:00:
[...]

Plaatje van 14 mei j.l.

[Afbeelding]

Plaatje van nu

[Afbeelding]

Gaat de goede richting op, omlaag.
Op de daily RSI zien we een duidelijke continuatie van de downtrend. Het is zaak dat de relief rally (mocht die komen) zorgt voor een nieuwe impuls aan de RSI en dat we in ieder geval boven het niveau van 8 mei uitkomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PYxWUmOAdXQ_p1grtgdqzz1h0Po=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z0IaAKSEQdfuido9DvjQvVp8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
N00b vraag: hoe zie/bereken ik makkelijk wat de minimale BTC/EUR stijging moet zijn om de binance trading fees te compenseren en zonder verlies BTC te verkopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorwas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
wian schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:31:
N00b vraag: hoe zie/bereken ik makkelijk wat de minimale BTC/EUR stijging moet zijn om de binance trading fees te compenseren en zonder verlies BTC te verkopen?
Afhankelijk van je fee in % * inkoopprijs en fee% * verkoopprijs = fee in euro inkoop prijs + fee in euro is break even :)

[ Voor 3% gewijzigd door jorwas op 21-05-2021 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Wat zou voor jullie een teken zijn dat de weg omhoog is gevonden? Wat voor bevestiging zouden jullie willen zien? Ik zie op dit moment eigenlijk alleen maar een bearish continuation na de dump, of je het nu een driehoek of rising wedge of flag noemt, afhankelijk van hoe de tijd vordert en hoe ver je in of uitzoomt. Je zou zelfs kunnen zeggen dat er een rising wedge is die inmiddels naar beneden is gebroken, al gaat het niet met overtuiging.

[ Voor 16% gewijzigd door jowi op 21-05-2021 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
wian schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:31:
Fee op Binance is meestal 0.075% van de transactiewaarde. Excelbestandje maken dat het voor je uitrekent ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-10 20:35
jowi schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:53:
Wat zou voor jullie een teken zijn dat de weg omhoog is gevonden? Wat voor bevestiging zouden jullie willen zien?
Je stelt veel van dit soort vragen, wat ik zeker niet wil ontmoedigen. Want het is goed om nieuwsgierig te blijven, en te blijven leren. Wel vraag ik me af of je dit bericht niet beter in de slowchat kan plaatsen. Het is tenslotte geen nieuws of inhoudelijke post over de koers, maar eerder een vraag over wat goede indicatoren kunnen zijn.

Rond dit thema kun je veel leren van goede (Youtube) internet content, of een goede cursus. Een paar patronen benoem je zelf al. Indicatoren als RSI en MACD zijn hierboven al genoemd. When in doubt, zoom out.
Wat je kan proberen is je eigen inzichten voor jezelf aan te tekenen, en een fictieve buy of sell te doen. Kijk een dag of week later of je het bij het rechte eind zou hebben gehad.

Voor mijn gevoel hoop je dat wij kunnen voorzeggen of we 'op' of 'neer' zullen gaan. Misschien zelfs wel om zo een deel van je geleden verliezen te compenseren. Dit maakt mij huiverig om je nu een inhoudelijk antwoord te geven. Ook omdat zelfs de beste TA-analisten het regelmatig fout hebben en/of worden verrast door een tweet van een bepaalde CEO.

Maktub

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

@jowi Als we door de 46k heen zijn en dat als support gaat dienen. Dat was namelijk eerder al resistance en support.

Momenteel denk ik dat de 40k wel ongeveer zal houden en dat we dan range bound blijven tot 46k, met misschien 42k nog even als klein plafond/kussen. Kan wel eens een week of 5-6 duren allemaal, paniek moet even echt uit de markt. Maar voor augustus 70k en ik geloof niet in TA.

[ Voor 4% gewijzigd door Glenn Hoddle op 21-05-2021 12:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvel92
  • Nu online
@jowi Ik kijk niet naar rising wedge of andere figuren in een chart, maar kijk zelf voornamelijk naar de structuur, support/resistance en de range op de hogere time frames. Op dit moment zit er een resistance rond de January high ~41k.

Het zou positief zijn om de weekly te sluiten op of boven de 38,5k en de monthly boven de 45k. Op die manier houden we de structuur in stand. Dat zijn eigenlijk de tekenen die ik op dit moment in de gaten hou. Ik verwacht overigens niet dat we meteen weer naar boven gaan. Iedereen wil graag een snel herstel zijn, maar het is heel goed mogelijk dat we de komende tijd zijwaarts gaan met af en toe even naar beneden.

Ben overigens wel benieuwd of je afgelopen week weer bent ingestapt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mhkMemV-k3yhvQTFyKdW_eABeD8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/35HQuHkfxjmSw7CB8Swas64h.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door jvel92 op 21-05-2021 13:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TomTorquay
@Glenn Hoddle _O- :+

@jowi Ik persoonlijk denk niet dat we snel veel hoger dan 42k gaan komen. Voorlopig lijkt de MA25 (4H) ons ook neerwaarts te drukken. We zijn daar nu al een paar keer tegenaan gebotst, kans bestaat dat we bij een volgende gefaalde poging weer capituleren.

[ Voor 12% gewijzigd door TomTorquay op 21-05-2021 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Ok, ik zit er zo te lezen een beetje op dezelfde manier in. Wil absoluut niets overhaast doen, eerst 'iets' van confirmation zien. Ben zelf nog niet terug ingestapt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• burnebie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 26-10 20:22
Ik zie zo 1 2 3 ook geen overtuiging om 42k echt te passeren. En als iets niet wil lukken is er vaak een aanloop nodig voor een stevige poging. Dat betekent opladen in lagere regionen.
Ik hou er zeker rekening mee dat we 30/32k nog een keer nodig hebben. En dan maar hopen dat het houdt en niet er doorheen valt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jvel92
  • Nu online
jowi schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:55:
Ok, ik zit er zo te lezen een beetje op dezelfde manier in. Wil absoluut niets overhaast doen, eerst 'iets' van confirmation zien. Ben zelf nog niet terug ingestapt.
De vraag is dan wel een beetje op welke confirmation je dan gaat wachten... Zodra iedereen weer bullish "moon en lambo" roept en we weer in een opwaartse trend zitten ben je waarschijnlijk te laat met een mooie entry. Zelf ben ik afgelopen week tussen de 32k en 35k weer ingestapt, een gedeelte daarvan heb ik ook alweer verkocht, de rest houd ik aan voor de langere termijn. Het kan best zijn dat we nog verder zakken op korte termijn, maar op de langere termijn heb ik er wel vertrouwen in.

Zoals iemand anders ook aangaf, het is vooral een psychologisch spel; je kunt TA perfect onder de knie hebben en letterlijk de bodem en top voorspellen, maar als je daar vervolgens niet naar handelt heb je daar helemaal niets aan. Het is dan ook vooral een strijd met jezelf om de emoties te beheersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
Wat vinden we van de 4h chart ?

RSI valt nog weinig uit op te maken op de 4h , lagere schalen zie ik wel stijging, dus mogelijk gaan we nog wel door de 4h ma99 heen. En dat zou een zeer positief signaal zijn. Orders daar maar boeven zetten ?

[ Voor 18% gewijzigd door Palindrome op 21-05-2021 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTorquay
Palindrome schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:55:
RSI valt nog weinig uit op te maken op de 4h , lagere schalen zie ik wel stijging, dus mogelijk gaan we nog wel door de 4h ma99 heen.
4h MA99 ligt op 50.5k :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hij zal de MA25 wel bedoelen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-10 18:43

resusaapje

h less

Palindrome schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:55:
Wat vinden we van de 4h chart ?

RSI valt nog weinig uit op te maken op de 4h , lagere schalen zie ik wel stijging, dus mogelijk gaan we nog wel door de 4h ma99 heen. En dat zou een zeer positief signaal zijn. Orders daar maar boeven zetten ?
U zei? :+

Holi crêpe!

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik denk dat we wel kunnen zeggen dat de 1 uur 99MA vrij relevant is hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pU4qtwLi70y_PZY8RwIKa90Mqb8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PSYcHbkcYKqvk6VHw2IRxiib.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTorquay
PilatuS schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:20:
Ik denk dat we wel kunnen zeggen dat de 1 uur 99MA vrij relevant is hier:

[Afbeelding]
Ah de vergissing tussen 1H MA99 en 4H MA25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
TomTorquay schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:23:
[...]

Ah de vergissing tussen 1H MA99 en 4H MA25.
Die zijn inderdaad zo goed als gelijk aan elkaar. De 1 uur geeft wat meer detail, maar verder maakt het niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
Excuse moi, ja de ma25 moet het zijn. Zie bovenstaande voor de verwarring :+

[ Voor 9% gewijzigd door Palindrome op 21-05-2021 16:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
BTFD schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 06:51:
[...]

Ik heb er volgens mij geen tijdseenheid bij genoemd? Mijn short loopt nog steeds en ik zit verder nog steeds in fiat, de BTC waarde van mijn pf stijgt prima door zo ;)

Pagina: 1 ... 27 ... 102 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #31 - Blow-off top editie.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!