Slonzo schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:22:
Hmmm, ik kreeg net een mailtje van Nexo met als onderwerp "This Market Dip Will Not Stop the Bull Cycle from Progressing". Inhoud vind je hieronder, maar de TL;DR lijkt te zijn "niks aan de hand jongens, de bullmarket gaat gewoon door, blijf vooral geld in crypto (en in ons) pompen".
Ik vind het op z'n best misleidend om kristallen-bal-voorspellingen als feit te brengen, en op z'n slechts ronduit onethisch om als bedrijf zo'n bericht de wereld in te sturen om eigen kas te spijzen
Of lees/zoek ik er nu teveel in? Wat denken jullie?
[...]
Vind het heel vergelijkbaar met de Kraken nieuwsbrief. Vaak ook overdreven positief. Het is inderdaad gekleurd, maar onethisch zou ik het zelf niet noemen.
---
Zo, ongelooflijk, wat een dag. Gelukkig heb ik de schade kunnen beperken, maar wat een geweld. Ik was aan de charts gekluisterd, ook tijdens de meerderheid van mijn calls en meetings vandaag
Gemengde gevoelens aan over gehouden. Enerzijds omdat het enigszins 'gemaakt' aanvoelt, of beter gezegd manipulatief. En anderzijds lichtelijk teleurgesteld dat we zo hard door op het oog key supports geknald zijn. Op een gegeven moment dacht ik dat 20k inevitable was. Ach ja, wellicht hoort dat er ook bij: dit is mijn eerste echte crash, de ~25 - 30 procent dips in een tijdsbestek van ~10 dagen de afgelopen maanden niet meegerekend.
Aan de andere kant: technisch gezien zag het er al behoorlijk matig uit. En dan speelden ook nog de volgende zaken:
- Beurzen beleven de slechtste aaneenvolgende twee weken sinds februari dit jaar
- Beleggers vrezen "inflatiespook" en stop covid-steun c.q. rentestijgingen centrale banken als reactie op inflatie
- Ogenschijnlijk georganiseerde FUD vanuit meerdere hoeken, tegelijkertijd (Binance onderzoek, China "ban", India ban)
- Milieukwestie die het toppunt bereikt, met een zeer vermoeiende Musk die als een katalysator voor het laatste vonkje zorgde
Dus, als dit het dan was.. Tja

Maargoed, gaan we nu weer richting de 60k en moon soon zonder haperingen? Tuurlijk niet. Benjamin Cowen laat op het premium kanaal nog steeds weten dat hij gelooft in een hervatting van de market cycle op de lange termijn en benoemt hier de mogelijkheid tot het vormen van een "double top". Ofwel, eerder een 2013 scenario dan een 2018 scenario.
Ik ga zelf voor de zekerheid wat buy orders zetten in de buurt van de support levels hieronder (32.2, 34.5). Grote kans dat ze niet geraakt worden, maar voor nu better safe than sorry. Het is me veel te grillig om voor het slapen gaan posities in te nemen. De volgende resistance ligt overigens rond de 41k. Hoor graag de visie van anderen
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990