@oNo Dat is wel een valide vraag. Ik krijg niet echt de indruk dat veel retail nu echt uitcasht. Ik zou ook wel eens willen weten hoeveel stablecoins er nu op exchanges tov bijvoorbeeld 3 weken geleden.
Veel mensen die ik spreek blijven weg bij bitcoin 'omdat ze geen 50000 euro hebben liggen voor 1 munt'... m.a.w. ze begrijpen niet dat je niet meteen een hele bitcoin hoeft te kopen. Ze zien dan een shitcoin voor een paar cent of een paar euro, en dat durven ze wel aan... en denk je eens in als die shitcoin ook 50.000 euro waard wordt!!11!!!
Tja, als je al zo weinig research gedaan hebt om dat te weten, dan ben je bij voorbaat ook al af wat mij betreft.jowi schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:22:
Veel mensen die ik spreek blijven weg bij bitcoin 'omdat ze geen 50000 euro hebben liggen voor 1 munt'... m.a.w. ze begrijpen niet dat je niet meteen een hele bitcoin hoeft te kopen. Ze zien dan een shitcoin voor een paar cent of een paar euro, en dat durven ze wel aan... en denk je eens in als die shitcoin ook 50.000 euro waard wordt!!11!!!
Dit is wel een interessante indicator - en vrij sterke hopium: https://cointelegraph.com...p-opportunity-at-42k-lows
Fuckje, ik had nog een verkooporder voor ADA staan bij 3950 sats en 4450
Die had ik eigenlijk weg moeten halen. Eigenlijk wil ik wel weer instappen en misschien nog wel naar andere alts kijken maar ik vertrouw het ook niet helemaal. BTC gaat aardig slecht maar veel alts knallen. Was dit in het verleden ook wel eens zo bij een BTC die zo naar beneden duikelde?
[ Voor 20% gewijzigd door JT op 17-05-2021 16:52 ]
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Wanneer ben je ingestapt? Ik heb voor mezelf nog marge zat en mijn alts doen het ook nog wel aardig. Ik hoop natuurlijk met je mee dat BTC snel weer een run naar boven gaat maken, maar als je. je echt niet lekker zou voelen bij nog een dip zou ik wel sterk aan uitstappen gaan denken. Want het blijft crypto/bitcoin, er gebeurt altijd wel wat dus reken er maar op dat er nog een keer gedipt gaat worden..jowi schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:42:
Ik zal heel blij zijn als we nu een beetje relaxed omhoog kruipen naar de 50K ofzo... meer ellende naar beneden trek ik niet en kan ik niet meer verantwoorden naar mezelf.
Ben vanmorgen na de 'bevrijdende' tweet van musk ingestapt, was al eerder met verlies uitgestapt (-35%) doordat ik de afgelopen 2 maanden heb meegemaakt, op een veel te hoog punt ingestapt, maar op een moment dat je als leek denkt "het gaat al 3 maanden omhoog, instappen maar"... dus eigenlijk 1 grote rit naar beneden... uiteraard een beetje een gok vanmorgen, al is de 42K echt wel een flinke bodem volgens mij, maar je weet hoe dat gaat, je kunt wel weer wachten met instappen als ie boven de 50K ofoz komt, maar als het nu een beetje omhoog gaat, wil je er weer zo snel mogelijk bijzitten om je verlies weer wat goed te maken... anders begin je de reis naar boven ook weer met een achterstand. Als je dat een paar keer doet verdampt je geld heel snel, daar heb je geen leverage voor nodig. Alleen ja, dan moet ie nu wel naar boven natuurlijk.Uitstappen is ook niet bepaald gratis helaas. De koers moet dan wel flink dalen wil je dat er weer uit halen. Want terug inkopen is ook niet gratis... het gaat niet om tientjes hier helaas.
[ Voor 21% gewijzigd door jowi op 17-05-2021 17:01 ]
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Ben inmiddels weer uitgestapt:
:fill(white):strip_exif()/f/image/rbKji06vcmsGqkeB6LvIrCFG.png?f=user_large)
De 3 resterende orders van gisteravond heb ik laten staan. Ik kan weer achter de knoppen zitten en kijk even aan wat er nu gaat gebeuren. Of ik stel weer ongeveer dezelfde orders in, of ik blijf grotendeels aan de zijlijn staan. Een 2e soortgelijke move naar beneden kan maar zo plaatsvinden, al verwacht ik dat die dan net wat lager gaat als vanochtend vroeg omdat Elon net het scherpe randje eraf heeft gehaald.
:fill(white):strip_exif()/f/image/rbKji06vcmsGqkeB6LvIrCFG.png?f=user_large)
De 3 resterende orders van gisteravond heb ik laten staan. Ik kan weer achter de knoppen zitten en kijk even aan wat er nu gaat gebeuren. Of ik stel weer ongeveer dezelfde orders in, of ik blijf grotendeels aan de zijlijn staan. Een 2e soortgelijke move naar beneden kan maar zo plaatsvinden, al verwacht ik dat die dan net wat lager gaat als vanochtend vroeg omdat Elon net het scherpe randje eraf heeft gehaald.
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Ondanks het verlies volg ik jouw advies op en kom ik naast je staan! Zojuist weer compleet in FIAT gegaan..Taro schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:58:
of ik blijf grotendeels aan de zijlijn staan
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Ik begin me ook weer te beseffen dat ik niet in had moeten stappen... wat een ellende toch. Hoe diep moet dat ding zakken wil je een mooi instapmoment hebben...Taro schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:58:
Ben inmiddels weer uitgestapt:
[ Voor 15% gewijzigd door jowi op 17-05-2021 18:05 ]
What goes up must go down and what goes down must go up. Uiteindelijk komen we wel een keer op 69k en is iedereen weer happy.jowi schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:03:
[...]
Ik begin me ook weer te beseffen dat ik niet in had moeten stappen... wat een ellende toch. Hoe diep moet dat ding zakken wil je een mooi instapmoment hebben? Ik bedoel, we stonden op bijna 64K, nu 20K lager... is jet enige goede moment dan als ie op 0 staat ofzo...
Dan heb ik mijn inleg tenminste weer terug. Alles daarboven is pas winst voor mij...jorwas schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:05:
[...]
What goes up must go down and what goes down must go up. Uiteindelijk komen we wel een keer op 69k en is iedereen weer happy.
Ben inmiddels al bij als we einde jaar iets vsn 69K halen...
Sorry, begint weer slowchat te worden
[ Voor 13% gewijzigd door jowi op 17-05-2021 18:09 ]
- Taro
- Niet online
Let wel op: Ik ben >45k uitgestapt, des te lager je uitstapt, des te groter de kans dat je een sell low uitvoertBTFD schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:02:
[...]
Ondanks het verlies volg ik jouw advies op en kom ik naast je staan! Zojuist weer compleet in FIAT gegaan..
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Stel dat we toch ge-Wyckoff'd worden, dan duurt het nog ff: YouTube: BITCOIN MANIPULATION 2021 - Textbook Wyckoff Distribution Exposed!Taro schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:14:
Let wel op: Ik ben >45k uitgestapt, des te lager je uitstapt, des te groter de kans dat je een sell low uitvoert
Voor mijn nieuwsgierigheid, omdat ik al eerder (en lager) ben uitgestapt, had jij de 45k al van te voren in het hoofd zitten als grens? Ik zal niet zeggen dat ik mijn orders blindelings op jouw buy orders had geplaatst voor de nacht, maar ze waren allemaal geraakt en met winst verkocht vandaag. Ik was alleen aan het twijfelen of en wanneer ik wilde uitstappen om niet vandaag compleet rekt te gaan.Taro schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:14:
[...]
Let wel op: Ik ben >45k uitgestapt, des te lager je uitstapt, des te groter de kans dat je een sell low uitvoert
Achteraf gezien zie je, met name op de 1H kaart, rond 13:00 een duidelijke verzadiging van de markt en zie je dat de StochRSI sneller daalt dan dat die toenam. Daarmee is deze dip 'verklaarbaar'. Alleen wordt dat lastig om op kantoor te doen
- Taro
- Niet online
@Trently Nee, ik stond tussen de middag even te wachten bij het koffiezetapparaat en vond het er niet goed uitzien dus heb op de knop gedrukt 
Maar meestal bepaal ik wel een uitstappunt als ik instap en er MA's boven de huidige koers liggen. Dan plaats ik de sell orders er vlak onder.
Maar meestal bepaal ik wel een uitstappunt als ik instap en er MA's boven de huidige koers liggen. Dan plaats ik de sell orders er vlak onder.
[ Voor 33% gewijzigd door Taro op 17-05-2021 18:39 ]
Ik kan deze eerlijkheid hier wel waarderen. Take care!jowi schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:07:
[...]
Dan heb ik mijn inleg tenminste weer terug. Alles daarboven is pas winst voor mij...
Ben inmiddels al bij als we einde jaar iets vsn 69K halen...
Sorry, begint weer slowchat te worden
Wie kan even een mooi 'zoom out' perspectief bieden, waar je dus ziet dat dit eigenlijk maar een kleine correctie is, en de bullmarkt nog in volle gang is 
Bijv. ten opzichte van het S2F model...
MaStar schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:04:
Wie kan even een mooi 'zoom out' perspectief bieden, waar je dus ziet dat dit eigenlijk maar een kleine correctie is, en de bullmarkt nog in volle gang is
Er is een dagelijkse update op het Twitter account S2Fmultiple https://twitter.com/s2fmultiple, daar komt deze vandaan.
Alternatief is die Live grafiek van de poster hierboven (dat is het S2F cross asset model, dus iets anders). Dit is de normale S2F op diezelfde site: https://stats.buybitcoinworldwide.com/stock-to-flow/
Als btc nog een tikje stijgt dan ben ik ook out met de btc in ieder geval; RSI zit nu ongeveer op een piek waarbij die daarna steeds naar beneden tieft.
Edit: En eruit op 44500. But order 50% fiat rond de 42 en de andere 50% rond de 41.
Edit: En eruit op 44500. But order 50% fiat rond de 42 en de andere 50% rond de 41.
[ Voor 23% gewijzigd door JT op 17-05-2021 23:24 ]
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
2018, na de blow off top kende btc nog 1 rally omhoog, de Alts gingen een maand lang heelJT schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:42:
Fuckje, ik had nog een verkooporder voor ADA staan bij 3950 sats en 4450Die had ik eigenlijk weg moeten halen. Eigenlijk wil ik wel weer instappen en misschien nog wel naar andere alts kijken maar ik vertrouw het ook niet helemaal. BTC gaat aardig slecht maar veel alts knallen. Was dit in het verleden ook wel eens zo bij een BTC die zo naar beneden duikelde?
hard, vooral Vet, daarna was het feestje over.
Ik weet nog heel goed dat ik in die februari voor het eerst weer onder m’n inleg dook en toen het maar zo gelaten heb, dat was iets van 1200 euro. Vorig jaar was daar nog iets van 250 euro van over 😂
Overigens nu een W patroon op de 1h, moet btc nu wel even z’n best blijven doen
[ Voor 19% gewijzigd door DarkShadow op 18-05-2021 07:42 ]
Edit
[ Voor 96% gewijzigd door MaStar op 18-05-2021 08:48 ]
Relax, niet op de hele korte termijn kijkenWoodyWindoW schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:58:
Pfff doodziek wordt je ervan. Toch maar de bearmarkt in?
Was net weer ingestapt aangezien we de weg naar boven gevonden hadden, maar mag blijkbaar toch niet baten
Zelf geloof ik niet dat we een bearmarket ingaan.WoodyWindoW schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:58:
Was net weer ingestapt aangezien we de weg naar boven gevonden hadden, maar mag blijkbaar toch niet baten
Dat je op korte termijn fluctuaties tegenkomt, is onvermijdelijk. We zaten voor BTC op de 15M en 1H echt tegen een oververzadiging aan.
Op de 4H en met name 1D zitten we echt helemaal onderaan. De vraag is of en in hoeverre we gaan stijgen en of dit voldoende is om een verdere daling te voorkomen. Het zal vandaag wel spannend gaan worden welke kant we opgaan.
Mocht je voor zekerheid willen gaan en zo min mogelijk verlies willen lijden, zou ik af en toe wat winst pakken op niveaus waar je een weerstand ziet. Dat lijkt nu voor BTC net onder de 46K te zitten. Zoals ik eerder heb aangegeven is StochRSI een makkelijk te lezen indicator om wat patronen en grenzen te vinden.
En anders hodl!
Ik voel met je mee; ben ook pas weer ingestapt, ik moet boven dit niveau blijven wil ik niet nog meer verlies maken dan ik al heb. Pas boven de 66K sta ik pas weer in het groen en wordt het voor mij pas weer leuk. Dat wordt nog een lange, spannende rit.WoodyWindoW schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:58:
Of je sluit gewoon al je schermen en kijkt er niet naar om, gewoon een dag niet. Ik heb echt het gevoel dat je er téveel naar kijkt en je humeur er door laat beïnvloeden. Naast dat dit momenteel niet lekker is voor jezelf, is het ook iets wat ongeduld en daarmee ondoordachte acties kan veroorzaken.jowi schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:33:
[...]
Ik voel met je mee; ben ook pas weer ingestapt, ik moet boven dit niveau blijven wil ik niet nog meer verlies maken dan ik al heb. Pas boven de 66K sta ik pas weer in het groen en wordt het voor mij pas weer leuk. Dat wordt nog een lange, spannende rit.
Natuurlijk kan het zijn dat we over 2 dagen op 32k staan, maar het kan ook zijn dat we dan weer boven de 55k zitten. Ik denk zelf overigens geen van beide, maar goed. Het is momenteel weer even sideways en afwachten wat er gaat gebeuren maar jij (en ook @WoodyWindoW ) komt best gestressed over. Dat lijkt me gewoon niet prettig. Als ik dat zou ervaren zou ik ervoor kiezen om er óf helemaal mee te kappen, óf gewoon mijn geld erin laten en accepteren dat ik wellicht dik verlies zou gaan lijden.
Zit je er trouwens wel in met geld wat je makkelijk kan missen? Je manier van schrijven lijkt haast alsof je het geld niet kán missen. Als dat het geval is zou ik er per direct uithalen wat je niet kán missen en alleen met echt speelgeld doorgaan.
Maar misschien lees ik het wel verkeerd, en ben je gewoon puur gefrustreerd/te fanatiek omdat je trades of in/uitstap momenten meermaals mislukken
(In dat geval zou ik alsnog aanraden niet je frustraties de boventoon te laten voeren, dat werkt ook dan nog ondoordachte/paniek acties in de hand)
.
[ Voor 99% gewijzigd door jowi op 09-12-2021 09:34 ]
@jowi Best gewoon ff iets anders gaan doen denk ik. We can only go with flow.
Ik ben ook pas in Maart begonnen maar heb nog net de run up naar 65K kunnen meeneemen. Mijn beetje winst is ook bijna op. Gelukkig een paar keer op tijd uitgestapt. Ik heb ook geld erin dat ik kan missen maar had toch gehoopt sneller mijn eigen inleg eruit te kunnen halen. Ik heb er toch voor moeten werken hoor
Wat ik wou vragen. Wat denken jullie van de ETF's en max pain. George geeft hier een interessante uitleg:
CryptosRus uitleg ETF max pain deze week
Misschien eerder iets voor slow chat
Ik ben ook pas in Maart begonnen maar heb nog net de run up naar 65K kunnen meeneemen. Mijn beetje winst is ook bijna op. Gelukkig een paar keer op tijd uitgestapt. Ik heb ook geld erin dat ik kan missen maar had toch gehoopt sneller mijn eigen inleg eruit te kunnen halen. Ik heb er toch voor moeten werken hoor
Wat ik wou vragen. Wat denken jullie van de ETF's en max pain. George geeft hier een interessante uitleg:
CryptosRus uitleg ETF max pain deze week
Misschien eerder iets voor slow chat
Jeetje. Ik vind dit wel heftig om te lezen. En je zit er al in, dus ik snap dat het ook niet makkelijk weer uitstappen is met verlies. Mij is het de eerste 3 of 4 keer ook mislukt met uit en weer instappen, maar dat kwam elke keer doordat ik teveel naar 1m, 5m of 15m grafiekjes ging zitten kijken en impulsief/paniekerig ging handelen. Voordeel voor mij was dat ik het slechts met een deel (tot max 25%) van mijn handelspotje BTC deed, en dat ik sowieso alleen met geld wat me geen pijn doet als ik het verlies, in crypto zit.jowi schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:25:
Het is inderdaad geld wat ik niet wil en niet kan missen, maar ik heb het pas over 6 maanden ofzo echt nodig (misschien nog later). Ja, ik weet het, niet goed, maar het is nu eenmaal zo. Het idee was uiteraard om dat 'gewoon' 6 maanden te laten staan en dan, er tegen het einde van het jaar flinke winst uit te halen, aangezien de meest conservatieve voorspelling ca. 100K aangaf, sommigen riepen al dat dat in juni of juli zou kunnen, maar ik ging uit van einde jaar ca. 100K, als (minimaal) doel. Dan kan ik mijn inleg er uit pakken en gebruiken waar het voor nodig is, de winst desnoods laten staan etc. Ik wil dus niet (leverage) traden maar gewoon geld inleggen en HODL.
Op dat moment was net de ath van maart net geweest, en het idee was van ja als het zo door gaat kun is het volgende goede instapmoment pas in een bearmarket over 1 a 2 jaar ofzo, dat schiet niet op. Dus dan maar buy high, sell higher. Bewust van het feit dat het best wel eens 20-30% in zou zakken in de tussentijd, maar vastberaden om dat te doorstaan komende 6 maanden.
En dan... gaat het natuurlijk mis. De boel zakt. HODL is leuk maar niet als je ineens 10% in de min staat... dus dan denk je weet je wat, ik verkoop het, dan zakt de boel gewoon lekker verder, en dan stap ik wel weer in als er een bodem is geweest. Dan koop ik meer bitcoin terug dan wat ik had! En daar gaat het dus mis, want zodra je er uit stapt, letterlijk de minuut er na, stijgt de boel weer gigantisch omdat je het gewoon niet goed kunt inschatten zonder ervaring. En dus koop je maar weer. Ben je dus 10% kwijt, plus kosten van ver- en aankoop, plus dat de boel inmiddels als een raket weer 2-3K omhoog is geschoten. Dan blijft het een paar dagen zo, en dan zakt de boel weer in. Op dat moment zit je echt in een paniekspiraal, dan stap je maar weer uit, want dit keer... en ja hoor gaat het alsnog omhoog. Doe dat een paar keer en gecombineerd met de dalende koers zit je zo op -35%.
Zit dus te zweven tussen 2 dingen, wil wel HODLen, maar als het diep zakt, is dat erg eng, maar ook natuurlijk wel interessant om voor die dip er uit stappen en dan meer terug te kopen voor de weg omhoog... en daar gaat het dus gewoon mis. Ik denk nog steeds dat we over 6 maanden minimaal boven de 100K staan, dus wat dat betreft maak ik mee niet zo'n zorgen, maar dan moet ik wel stoppen met denken dat ik de boel kan maximaliseren door strategisch te verkopen en weer terug in te stappen, want dat lukt gewoon niet. Dat gaat gewoon altijd fout.
Ben nu dus wel weer ingestapt op ca. 44K, dus zo laag mogelijk met in gedachte dat als we de vorige ath raken, ik mijn inleg er weer uit heb. Dus nu weer vastberaden om te HODL-en tot einde jaar, in de hoop dat nu echt de bodem is... maar als ik hier en daar lees dat sommigen 28-30K roepen voor komende dagen, of dat dit het einde was en de bearmarket is begonnen, dan raak ik wel in paniek ja. Dan ben ik een hoop geld kwijt. De plannen die ik er mee heb kunnen dan nog wel doorgaan maar makkelijk is het niet. Denk: nieuwbouwhuis, maar dan maar voorlopig zonder keuken. Dat niveau. Niet onoverkomelijk, maar fijn is het niet.
Na die eerste mislukkingen is het vervolgens 5 keer gelukt met 1 keer een faal tussendoor. Vanmorgen ben ik nog een keer weer uitgestapt maar heel snel en met nauwelijks verlies ook weer ingestapt omdat ik mezelf erop betrapte naar korte timeframes te turen.
Wat jij hebt gedaan, geld erin gooien voor de hodl, zouden veel mensen op dat moment ook snappen, en nu nog. Maar je fout is geweest dat het zoveel geld is dat het je rationeel denken beïnvloed en je dus paniekerig gaat handelen waardoor je in de buy-high, sell-low valkuil gaat trappen.
Als ik in jouw schoenen stond had ik ook niet goed geweten wat te doen. Ik zou denk ik kijken of er een bepaald bedrag is wat je eruit kan halen, waarna je door zelf te sparen je beginbedrag weer op peil kan brengen en je over die 6 maanden of langer alsnog gewoon je beoogde bedrag klaar hebt liggen. Hopelijk blijft er dan wat speelgeld over waarmee je vrijer in je hoofd kan handelen. Mij lukt het nu dus beter maar met dergelijke bedragen zou ik het denk ik acuut niet meer kunnen, ik zou dan ook niet meer rationeel en rustig kunnen blijven toekijken gok ik.
Mocht je er helemaal geen geld uit willen halen, dan zou ik hodl doen, Ledger kopen en het daarop zetten. Heb je weer een extra barrière voor je er mee kan traden. Of je zoekt iets waar je het kan staken oid. Desnoods een klein deel (10% of zo) in je exchange wallet houden en daarmee proberen het buy the dip te masteren
Kop op! Kalm blijven en niet teveel kijken is denk ik nu het beste wat je kan doen. En concreet maken wat je plan is. Als dat hodl is, zorg er dan voor dat je er niet zomaar bij kan als je toch in paniek raakt.
Mezelf toch maar even quoten en @jowi erin taggen voor een niet onbelangrijke extra waarschuwing:
Mocht dit je keuze zijn, dan moet je je wel beseffen dat je daarmee ook gewoon alles kan verliezen. De kans dat je de staatsloterij wint is waarschijnlijk groter, maar als ineens een hele zooi landen/instituten crypto in de ban doen om welke redenen dan ook (milieu, volatiliteit, manipulatie, een scheet van Musk) in de ban doen, kan het gehele feestje voor lange tijd wel helemaal voorbij zijn. Ik zie het zelf niet gebeuren maar ik wil ook niet dat jij het morgen op een Ledger zet of ergens in locked staking zet, vervolgens de heleboel in elkaar dondert en jij jezelf/mij vervloekt voor het volgen van mijn stukje schrijvenKop op! Kalm blijven en niet teveel kijken is denk ik nu het beste wat je kan doen. En concreet maken wat je plan is. Als dat hodl is, zorg er dan voor dat je er niet zomaar bij kan als je toch in paniek raakt.
[ Voor 6% gewijzigd door YES op 18-05-2021 10:57 ]
Lijkt zich op de BTC 1H kaart een driehoek te vormen vanaf zondagochtend.
Ik ben zelf even uitgestapt, maar kan potentieel een stap in de goede richting zijn als de koers zich binnen de bandbreedte houdt.
Minder waarschijnlijk is dat we de grens van 42k vasthouden de komende tijd om daarna omhoog te gaan.
/f/image/iZR9cyV8HVKR5NXOQkNZqF9q.png?f=fotoalbum_large)
*dit snel gemaakt op kantoor, dus het is een ruwe schets
Ik ben zelf even uitgestapt, maar kan potentieel een stap in de goede richting zijn als de koers zich binnen de bandbreedte houdt.
Minder waarschijnlijk is dat we de grens van 42k vasthouden de komende tijd om daarna omhoog te gaan.
/f/image/iZR9cyV8HVKR5NXOQkNZqF9q.png?f=fotoalbum_large)
@jowi Ik ben zelf echt geen ervaringsdeskundige, maar ik wil je toch waarschuwen. Zoals in de Let op onderaan ook staat: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
Je geeft zelf aan dat je het geld pas over 6 maanden nodig hebt, maar zelf zou ik zeggen dat je het over 6 maanden al nodig hebt. In 6 maanden kun je heel makkelijk heel veel geld verliezen, maar het is een stuk lastiger om in 6 maanden net zoveel te verdienen.
Bedenk voor jezelf ook eens:
Als ik voor mezelf spreek: natuurlijk is het geld wat ik niet wil missen, maar ik heb er wel degelijk alleen geld in zitten wat ik kan missen. Dit verhaal maakt wat mij betreft wel overduidelijk dat je een te groot risico neemt. Ergens begrijp ik het wel, alles gaat omhoog dus je leest veel positieve voorspellingen, dus je denkt "die pot geld kan ik zo makkelijk verdubbelen (of meer)".jowi schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:25:
Het is inderdaad geld wat ik niet wil en niet kan missen (geld dat niet voor welk geld dan ook?), maar ik heb het pas over 6 maanden ofzo echt nodig (misschien nog later). Ja, ik weet het, niet goed, maar het is nu eenmaal zo.
Je geeft zelf aan dat je het geld pas over 6 maanden nodig hebt, maar zelf zou ik zeggen dat je het over 6 maanden al nodig hebt. In 6 maanden kun je heel makkelijk heel veel geld verliezen, maar het is een stuk lastiger om in 6 maanden net zoveel te verdienen.
Je geeft aan dat de meest conservatieve voorspelling ca. 100K aangaf. Volgens mij heb je daar te maken met een confirmation bias. Je wilt graag dat het omhoog gaat, dus je leest/gelooft/vindt alleen artikelen die dat bevestigen. Er zullen namelijk net zoveel voorspellingen zijn die zeggen dat de prijs flink lager zal zijn. Veel van die voorspellingen zijn vooral gebaseerd op het verleden en zullen weinig rekening houden met een economische crisis of eventuele toekomstige gevolgen van Covid (of andere pandemiën).Het idee was uiteraard om dat 'gewoon' 6 maanden te laten staan en dan, er tegen het einde van het jaar flinke winst uit te halen, aangezien de meest conservatieve voorspelling ca. 100K aangaf, sommigen riepen al dat dat in juni of juli zou kunnen, maar ik ging uit van einde jaar ca. 100K, als (minimaal) doel. Dan kan ik mijn inleg er uit pakken en gebruiken waar het voor nodig is, de winst desnoods laten staan etc. Ik wil dus niet (leverage) traden maar gewoon geld inleggen en HODL.
Als ik je hele verhaal lees, is het wel duidelijk dat je er met teveel geld in zit. Ik zou je toch willen adviseren om hier nog eens goed over na te denken. Accepteer dat (veel) geld verdienen zonder risico niet bestaat, niet met crypto, niet met aandelen, nergens mee. Probeer te voorkomen dat je nu nog meer risico gaat nemen om eventuele verliezen weer goed te maken. Je kunt het heel graag willen, maar dat wil nog niet zeggen dat het ook gaat lukken.Ben nu dus wel weer ingestapt op ca. 44K, dus zo laag mogelijk met in gedachte dat als we de vorige ath raken, ik mijn inleg er weer uit heb. Dus nu weer vastberaden om te HODL-en tot einde jaar, in de hoop dat nu echt de bodem is... maar als ik hier en daar lees dat sommigen 28-30K roepen voor komende dagen, of dat dit het einde was en de bearmarket is begonnen, dan raak ik wel in paniek ja. Dan ben ik een hoop geld kwijt. De plannen die ik er mee heb kunnen dan nog wel doorgaan maar makkelijk is het niet. Denk: nieuwbouwhuis, maar dan maar voorlopig zonder keuken. Dat niveau. Niet onoverkomelijk, maar fijn is het niet.
Bedenk voor jezelf ook eens:
- Wat als ik alles er nu uithaal, kan ik mijn nieuwbouwhuis dan wel gewoon inrichten zoals ik wil?
- Wat als BTC wel naar 20K gaat? Of gewoon totaal instort?
- Wat als ik door een hack of issue bij de exchange alles kwijt ben?
Kut voor je, man! Ik denk ook niet dat je nu een preek nodig hebt. Dus dan richt ik me op de koers: we zitten nu op een belangrijk niveau. MA25 op de weekly op 42k, MA200 op 40k de daily. En niet alleen dat, maar het zou me te ver leiden om daar nu dieper op in te gaan. Als we onder de 40k zakken is de kans volgens mij reëel dat er voor langere tijd (maanden) geen nieuw ATH zit aan te komen. Ik schat de kans echter groter in dat we vanaf dit niveau terug omhoog gaan en dit gewoon een correctie was om bij de nodige indicators wat stoom af te laten. Dus, voorlopig zou ik niet panikeren. Wacht af wat de koers doet, en eens we terug in de buurt van 42k en lager komen, dan kan je opnieuw beginnen twijfelen aan welke koers je dient te volgen.jowi schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:25:
Zit dus te zweven tussen 2 dingen, wil wel HODLen, maar als het diep zakt, is dat erg eng, maar ook natuurlijk wel interessant om voor die dip er uit stappen en dan meer terug te kopen voor de weg omhoog... en daar gaat het dus gewoon mis. Ik denk nog steeds dat we over 6 maanden minimaal boven de 100K staan, dus wat dat betreft maak ik mee niet zo'n zorgen, maar dan moet ik wel stoppen met denken dat ik de boel kan maximaliseren door strategisch te verkopen en weer terug in te stappen, want dat lukt gewoon niet. Dat gaat gewoon altijd fout.
Ben nu dus wel weer ingestapt op ca. 44K, dus zo laag mogelijk met in gedachte dat als we de vorige ath raken, ik mijn inleg er weer uit heb. Dus nu weer vastberaden om te HODL-en tot einde jaar, in de hoop dat nu echt de bodem is... maar als ik hier en daar lees dat sommigen 28-30K roepen voor komende dagen, of dat dit het einde was en de bearmarket is begonnen, dan raak ik wel in paniek ja. Dan ben ik een hoop geld kwijt. De plannen die ik er mee heb kunnen dan nog wel doorgaan maar makkelijk is het niet. Denk: nieuwbouwhuis, maar dan maar voorlopig zonder keuken. Dat niveau. Niet onoverkomelijk, maar fijn is het niet.
Nemo potest nocere meam me invito tactiost
Goed dat je je verhaal deel jowi!
Het klinkt vervelend, maar jij bent wel de basis van de bullrun. Velen die goede verhalen horen en denken dat geld verdienen met crypto makkelijk is. Ik hoop voor je dat je (en voor mij
) deze bullrun in elk geval weer terug komt op je investering.
Voor de meeste geldt dat je pas echt leert handelen in crypto als je een een (kleine) bull- en bearmarket hebt meegemaakt. Beslissingen maken wanneer je een goede en slechte positie hebt vind ik nog steeds lastig maar gaan me de laatste tijd aardig af. Er moeite mee hebben heeft me aardig wat winst gekost.
Het klinkt vervelend, maar jij bent wel de basis van de bullrun. Velen die goede verhalen horen en denken dat geld verdienen met crypto makkelijk is. Ik hoop voor je dat je (en voor mij
Voor de meeste geldt dat je pas echt leert handelen in crypto als je een een (kleine) bull- en bearmarket hebt meegemaakt. Beslissingen maken wanneer je een goede en slechte positie hebt vind ik nog steeds lastig maar gaan me de laatste tijd aardig af. Er moeite mee hebben heeft me aardig wat winst gekost.
[ Voor 8% gewijzigd door oNo op 18-05-2021 12:57 ]
Trently schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:19:
Lijkt zich op de BTC 1H kaart een driehoek te vormen vanaf zondagochtend.
[Afbeelding]
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Is er hier iemand die Nano op technisch gebied kan duiden?
https://www.kraken.com/learn/what-is-nano
Ze presenteren zich als energievriendelijk alternatief op BTC, maar hoe is de techniek vergeleken met BTC op gebied van betrouwbaarheid en data-integriteit?
Ik lees de verschillen qua techniek, maar kan er geen chocola van maken? Je zou zeggen als dit het gouden ei is, dat er al consensus was op het BTC netwerk om het netwerk op dezelfde wijze in te richten?
Nano heeft subblockchains die enkel saldi doorgeeft op afroep richting een overall database? En ieder nieuw subblock overschrijft de vorige, dat komt de controleerbaarheid achteraf niet ten goede lijkt me? Zoals ik zei ik kan er geen chocola van maken.
https://www.kraken.com/learn/what-is-nano
Ze presenteren zich als energievriendelijk alternatief op BTC, maar hoe is de techniek vergeleken met BTC op gebied van betrouwbaarheid en data-integriteit?
Ik lees de verschillen qua techniek, maar kan er geen chocola van maken? Je zou zeggen als dit het gouden ei is, dat er al consensus was op het BTC netwerk om het netwerk op dezelfde wijze in te richten?
Nano heeft subblockchains die enkel saldi doorgeeft op afroep richting een overall database? En ieder nieuw subblock overschrijft de vorige, dat komt de controleerbaarheid achteraf niet ten goede lijkt me? Zoals ik zei ik kan er geen chocola van maken.
[ Voor 21% gewijzigd door BTC100K2021 op 18-05-2021 14:14 ]
Als je ziet hoeveel rode candles we op de 15min hebben, dan is het ook wel bijzonder dit. Zelfs de RSI is echt extreem laag en lijkt maar niet op te krabbelen.jowi schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:23:
Snap ik, maar dit gaat toch harder dan 'normaal',en we lijken de bodem van afgelopen dag weer te gaan testen. Niet goed,
Ik was zelf al tijdig helemaal uitgestapt, maar dit had ik niet verwacht dat het zo snel zou gaan binnen 2 uur.
Wat is "normaal"? Ik begrijp uit jouw posts dat je nog niet zo heel lang in de bitcoins zit. Ter vergelijking: ik ben ingestapt in 2013. Ik had nu heel veel geld kunnen hebben, maar toen hij destijds rond de € 800 stond dacht ik "dit is gekkenwerk, meer dan dit gaat het nooit worden" en ben met een heel klein beetje winst (denk aan "genoeg voor een leuk weekendje weg") uitgestapt. Ik heb nog een heel klein beetje bitcoins over (ik laat in het midden hoeveel, maar het is er minder dan 1) en daar doe ik sinds 2014 helemaal niets meer mee, behalve een beetje kijken wat de koers doet. In al die jaren heb ik het werkelijk alle kanten op zien schieten, dus hoewel ik het jammer vind dat ik in 4 dagen tijd een hoop (virtueel) geld zie verdampen kan ik me niet aan het idee onttrekken dat this too shall passjowi schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:23:
Snap ik, maar dit gaat toch harder dan 'normaal',en we lijken de bodem van afgelopen dag weer te gaan testen. Niet goed,
Zodra het riedeltje over stroomverbruike en milleu weer over is gewaaid en iedereen elon weer heeft vergeven/vergeten gaan we waarschijnlijk weer omhoog.
De corona financiële crisis is nog echt niet voorbij en daarom zoekt geld andere wegen.
De corona financiële crisis is nog echt niet voorbij en daarom zoekt geld andere wegen.
De luxe van dat je een "begin" hebt gemaakt en dat je dus niet veel te verliezen hebt is een hele andere insteek. Als ik nu een plukje winst gehad zou hebben, dan had ik me ook niet zo druk gemaakt dat mijn 20% winst nu bijvoorbeeld ineens 2% was, met in het achterhoofd dat ik het nog jaren kan laten staan. Het is makkelijk relativeren als je zelf je schaapjes al min of meer op het droge hebt.posttoast schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:27:
[...]
Wat is "normaal"? Ik begrijp uit jouw posts dat je nog niet zo heel lang in de bitcoins zit. Ter vergelijking: ik ben ingestapt in 2013. Ik had nu heel veel geld kunnen hebben, maar toen hij destijds rond de € 800 stond dacht ik "dit is gekkenwerk, meer dan dit gaat het nooit worden" en ben met een heel klein beetje winst (denk aan "genoeg voor een leuk weekendje weg") uitgestapt. Ik heb nog een heel klein beetje bitcoins over (ik laat in het midden hoeveel, maar het is er minder dan 1) en daar doe ik sinds 2014 helemaal niets meer mee, behalve een beetje kijken wat de koers doet. In al die jaren heb ik het werkelijk alle kanten op zien schieten, dus hoewel ik het jammer vind dat ik in 4 dagen tijd een hoop (virtueel) geld zie verdampen kan ik me niet aan het idee onttrekken dat this too shall pass
Daarom scheelt het om zowiezo je inleg eruit te halen of in iedergval een deel. Dan maar een minder grote pot om mee verder te traden maar dan is je potentiele verlies niet te pijnlijk.jowi schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:56:
[...]
De luxe van dat je een "begin" hebt gemaakt en dat je dus niet veel te verliezen hebt is een hele andere insteek. Als ik nu een plukje winst gehad zou hebben, dan had ik me ook niet zo druk gemaakt dat mijn 20% winst nu bijvoorbeeld ineens 2% was, met in het achterhoofd dat ik het nog jaren kan laten staan. Het is makkelijk relativeren als je zelf je schaapjes al min of meer op het droge hebt.
Ja, natuurlijk is dat zo. Tegelijk heb ik ook de stress met betrekking tot "je doet het nooit goed". Stap ik op moment X uit en heb ik een halve ton winst? Of heb ik dan spijt omdat ik achteraf gezien het drie dubbele had kunnen hebben? En als ik niets doe dan kan het voor mijn ogen verdampen.jowi schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:56:
[...]
De luxe van dat je een "begin" hebt gemaakt en dat je dus niet veel te verliezen hebt is een hele andere insteek. Als ik nu een plukje winst gehad zou hebben, dan had ik me ook niet zo druk gemaakt dat mijn 20% winst nu bijvoorbeeld ineens 2% was, met in het achterhoofd dat ik het nog jaren kan laten staan. Het is makkelijk relativeren als je zelf je schaapjes al min of meer op het droge hebt.
Maar blijkbaar heb jij er een hele bak geld ingestopt met het idee daar even dik winst op te maken. En dat kán, maar het is natuurlijk verre van een garantie. Ik zou never nooit een paar € 1000 in crypto durven investeren. Mijn advies aan jou zou dan ook zijn (en daarmee volg ik wat anderen zeggen): trek eruit wat je echt niet kunt missen en laat er enkel in zitten waar jij je comfortabel bij voelt. Geld verliezen is nooit leuk, of dat nou € 50 is of € 5000, maar als je er 's nachts van wakker ligt en elke 10 seconden de koers gaat zitten refreshen, dan gaat het ten koste van je geestelijke gezondheid en heb je er (mijns inziens) teveel in gestopt.
(Gdvr zat ik op 1 of andere manier weer in dat waardeloze slowchat topic te posten... )
Probleem is dat mijn verlies nu zo groot is als het bedrag wat ik (met heel veel pijn) zou 'willen' verliezen. Ik moet dus of helemaal stoppen, of het laagste punt pakken en dan door omhoog... maar ja, wat is het laagste punt... deze 42K?
Probleem is dat mijn verlies nu zo groot is als het bedrag wat ik (met heel veel pijn) zou 'willen' verliezen. Ik moet dus of helemaal stoppen, of het laagste punt pakken en dan door omhoog... maar ja, wat is het laagste punt... deze 42K?
Dat weet niemand, Zou weer kunnen bouncen maar wordt dan de 3e /4e bounce daarzo. Het zou er ook doorheen kunnen zakken. Denk grote kans op sell low buy high op het moment. nog 700 dollar te gaan...jowi schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:24:
(Gdvr zat ik op 1 of andere manier weer in dat waardeloze slowchat topic te posten... )
Tja, dat weet niemand. En uiteindelijk ga je het mensen zwaar kwalijk nemen als ze het straks bij het verkeerde eind hebbenjowi schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:24:
Hierboven is al veel gezegd over teveel geld in zetten.
Wat volgens mij nu belangrijk is, is een strategie vanaf nu bepalen. Ik denk dat een stop-loss nu ergens instellen wel erg belangrijk kan zijn. Dit kan je doen op een punt waarop het verlies voldoende beperkt is zodat je er toch nog zoveel van kan doen als dat je zou willen. Ik zou daarvoor niet ál te veel naar TA kijken, maar puur naar je eigen financiën en doelen binnen die 6 maanden.
Overigens, wel eens uitgerekend wat een keuken + boodschappen doen, eigenlijk wel niet kost tov thuisbezorgd en magnetronmaaltijden!?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Het lijkt me verstandig als je er even mee stopt.jowi schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:24:
@jowi Ik vind het heel vervelend voor je dat je op het verkeerde moment bent ingestapt en je nu op verlies staat.
Maar je zegt dat je het niet in het slowchat topic wil plaatsen terwijl, als ik heel eerlijk ben, jouw berichten hier ook niet thuis horen.
Ik heb beide topics open staan, maar hier lees ik nu bijna alleen maar berichten en gesprekken die betrekking hebben op jouw verlies in plaats van zaken die heel relevant zijn voor de koers van bitcoin etc.
Pak dit alsjeblieft niet verkeerd op, want het is heeeel zuur natuurlijk, maar ik denk wel dat het steeds hier plaatsen van je situatie etc niet echt iets gaat veranderen. Niemand gaat verder zeggen wat je moet doen, want wij geven hier geen financieel advies.
Ik zou, zoals hierboven ook al staat,een keuze maken om anders gwn een deel uitcashen zodat je toch met sparen je doel kan bereiken, of er helemaal mee stoppen en miss instappen als btc weer een upwards trend heeft. Geen financieel advies hier, maar ik denk dat je toch ff moet gaan bepalen wat je nu precies wilt gaan doen
Maar je zegt dat je het niet in het slowchat topic wil plaatsen terwijl, als ik heel eerlijk ben, jouw berichten hier ook niet thuis horen.
Ik heb beide topics open staan, maar hier lees ik nu bijna alleen maar berichten en gesprekken die betrekking hebben op jouw verlies in plaats van zaken die heel relevant zijn voor de koers van bitcoin etc.
Pak dit alsjeblieft niet verkeerd op, want het is heeeel zuur natuurlijk, maar ik denk wel dat het steeds hier plaatsen van je situatie etc niet echt iets gaat veranderen. Niemand gaat verder zeggen wat je moet doen, want wij geven hier geen financieel advies.
Ik zou, zoals hierboven ook al staat,een keuze maken om anders gwn een deel uitcashen zodat je toch met sparen je doel kan bereiken, of er helemaal mee stoppen en miss instappen als btc weer een upwards trend heeft. Geen financieel advies hier, maar ik denk dat je toch ff moet gaan bepalen wat je nu precies wilt gaan doen
[ Voor 4% gewijzigd door keinless op 18-05-2021 16:46 ]
- Taro
- Niet online
@jowi De betreffende berichten hoorden in het slowchat topic thuis, daarom zijn ze verplaatst en daar krijg je ook een melding van als het goed is.
Een inhoudelijk gesprek voeren kan hier prima, maar oneliners over bijv. Elon Musk of uitspraken die voor anderen niet relevant zijn horen hier niet thuis. De situatie rondom je positie en je beweegredenen kunnen hier op zich wel besproken worden, omdat het voor anderen ook leerzaam kan zijn. Als het echter erg diep gaat en vooral over jouw specifieke afwegingen, dan is wederom het Slowchat topic de aangewezen locatie.
Een inhoudelijk gesprek voeren kan hier prima, maar oneliners over bijv. Elon Musk of uitspraken die voor anderen niet relevant zijn horen hier niet thuis. De situatie rondom je positie en je beweegredenen kunnen hier op zich wel besproken worden, omdat het voor anderen ook leerzaam kan zijn. Als het echter erg diep gaat en vooral over jouw specifieke afwegingen, dan is wederom het Slowchat topic de aangewezen locatie.
[ Voor 25% gewijzigd door Taro op 18-05-2021 16:54 ]
Adviezen zijn al gegeven.jowi schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:24:
Wellicht ben je met te veel geld in één keer ingestapt en niet helemaal op het juiste moment.
Dat moment is ook heel lastig te bepalen. Het ideale moment bestaat immers niet.
Spreiding is dus het beste, DCA.
Achteraf kun je dit niet terugdraaien maar wat wel kan is gewoon even niets doen en wachten tot de storm is gaan liggen en de koersen weer gaan stijgen.
Uit het verleden hebben we dit al zo vaak zien gebeuren soms enorme dippen maar daarna een wonderbaarlijk herstel. Je moet alleen even geduld hebben.
Het herstel kan een paar dagen duren maar ook veel langer.
Als we wisten wanneer zou het allemaal makkelijk handelen zijn, zo simpel is het ook weer niet.
Sommige mensen die in 2017 geen winst hebben genomen moesten 3 jaren moeten wachten voordat ze terug waren op winst niveau. 6 maanden is geen termijn waarbij je in crypto gaat investeren EN winst blijft maken.
Het is traden (3-10% winst in en uit ofzo) of kopen en staken voor het langer termijn totdat je "winstname" niveau bereikt hebt. Pas op voor hebzucht! Ja, inleg eruit en met de winst verder gaan geeft veel rust.
Het is traden (3-10% winst in en uit ofzo) of kopen en staken voor het langer termijn totdat je "winstname" niveau bereikt hebt. Pas op voor hebzucht! Ja, inleg eruit en met de winst verder gaan geeft veel rust.
GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse
Op Reddit herinnert men zich de bear market van 2018 vaak aan de hand van een sticky over een suicide hotline. Nu wil ik zeker niet beweren dat @jowi op dat punt is beland, en ik hoop van ganser harte dat ik daarin gelijk heb, maar het feit dat dit soort berichten vaker en vaker de kop opsteken doet me toch vermoeden dat deze bull run op z'n eind begint te lopen. Als iedereen zegt "augustus/september" of "eind 2021", is het slimme geld natuurlijk al voor die tijd uitgestapt.
Dat gezegd hebbend, ik heb (dit keer) makkelijk praten. Ik heb in 2018 geleerd dat - ook al had ik mijn inleg al teruggepakt - ook het verdampen van ongerealiseerde winst heel pijnlijk kan zijn, en heb dus de afgelopen maanden al regelmatig winst genomen. Gewoon omdat het totaalbedrag dat ik in crypto had zitten me behoorlijk antsy maakte. De leuke dingen die ik van 2018-geld had kunnen doen, heb ik me nog lang mogen heugen, ook al heb ik geen stuiver echt verloren - die fout maak ik dit jaar niet meer.
Ja, door nu al uit te stappen heb ik ook (veel)winst misgelopen, Maar ik slaap nu wel makkelijk(er) door een crash/bear heen, en dat is me ook wat waard. In 2018 heb ik tijdens de neergang zelfs nog geld bijgestort, omdat ik dacht dat het wel weer omhoog zou gaan. Ook dat was een vergissing, en nu we tussen de 42-45k hoveren na eerst >60 te zijn geweest denk ik daar nog weleens aan terug.
Samengevat: voor mij is dit een (gedeeltelijk) uitstapmoment, niet een instapmoment.
Dat gezegd hebbend, ik heb (dit keer) makkelijk praten. Ik heb in 2018 geleerd dat - ook al had ik mijn inleg al teruggepakt - ook het verdampen van ongerealiseerde winst heel pijnlijk kan zijn, en heb dus de afgelopen maanden al regelmatig winst genomen. Gewoon omdat het totaalbedrag dat ik in crypto had zitten me behoorlijk antsy maakte. De leuke dingen die ik van 2018-geld had kunnen doen, heb ik me nog lang mogen heugen, ook al heb ik geen stuiver echt verloren - die fout maak ik dit jaar niet meer.
Ja, door nu al uit te stappen heb ik ook (veel)winst misgelopen, Maar ik slaap nu wel makkelijk(er) door een crash/bear heen, en dat is me ook wat waard. In 2018 heb ik tijdens de neergang zelfs nog geld bijgestort, omdat ik dacht dat het wel weer omhoog zou gaan. Ook dat was een vergissing, en nu we tussen de 42-45k hoveren na eerst >60 te zijn geweest denk ik daar nog weleens aan terug.
Samengevat: voor mij is dit een (gedeeltelijk) uitstapmoment, niet een instapmoment.
Ha, mensen zoals ik jaZhou schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:45:
Sommige mensen die in 2017 geen winst hebben genomen moesten 3 jaren moeten wachten voordat ze terug waren op winst niveau.
Ik zie je post pas nu ik zelf heb gepost, maar helemaal waar.
[ Voor 6% gewijzigd door bjoost op 18-05-2021 17:50 ]
Achteraf is het altijd makkelijk praten en analyseren wat je anders had kunnen doen.bjoost schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:49:
Op Reddit herinnert men zich de bear market van 2018 vaak aan de hand van een sticky over een suicide hotline. Nu wil ik zeker niet beweren dat @jowi op dat punt is beland, en ik hoop van ganser harte dat ik daarin gelijk heb, maar het feit dat dit soort berichten vaker en vaker de kop opsteken doet me toch vermoeden dat deze bull run op z'n eind begint te lopen. Als iedereen zegt "augustus/september" of "eind 2021", is het slimme geld natuurlijk al voor die tijd uitgestapt.
Het is vrijwel onmogelijk om de perfecte lijn aan te houden.
In theorie kan het maar in de praktijk niet.
Als je te vroeg uitstapt heb je weliswaar winst maar kun je ook veel winst misgelopen zijn omdat de koersen daarna explosief bleven doorstijgen.
Kortom, het is nooit goed.
Aan iedere actie zitten risico’s.
Sowieso. Alleen hoe verder de boel al is gestegen hoe meer risico je altijd zult nemen. Na 1000% instappen zal altijd met een hoger risico zijn dan na 100%. Bitcoin heeft sinds de low meer dan 1800% gedaan. Dan kan er natuurlijk vanuit daar nog wel 50% of zelfs 100% bij, alleen is de kans op te hoog kopen zeer aanwezig.
Daarom als je portofolio x% gegroeid is gewoon SL instellen met (x/2 %) usd of eur pairs. Zit je altijd goed.
Wil je meer rust, kijk dan eens naar een OCO order.
Wel uitgaande dat je niet een buy high gedaan hebt uiteraard.
Wil je meer rust, kijk dan eens naar een OCO order.
Wel uitgaande dat je niet een buy high gedaan hebt uiteraard.
Just to be clear: I do not think $60K was the top, far from it, because I do not see the kind of transactions that normally happen after an ATH (red dots). In fact, I think we are just a couple of months out of the bear market (blue dots). And yes, this on-chain view fits S2F(X). pic.twitter.com/omLh23MsrX
— PlanB (@100trillionUSD) 18 mei 2021
Mag dit hier of is dit slowchat info?
[ Voor 19% gewijzigd door Darrell op 18-05-2021 20:33 ]
Ik zie PlanB meer een MINDSET. Ik geloof daar persoonlijk niet in. Voor mij kan het 3 slechte jaren en 1 goede jaar(tje) uitkomen. Dat haal ik uit de historische data. Maakt voor mij niet zoveel uit, heb niet meer zoveel BTC.
Voor diegene die Minitab kennen of gebruiken (statistical software), je kan veel "foute" modellen creëren.
GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse
Als je ons vertelt waar die kleurcode voor staat, dan mag het hier.
Ik kan @jowi wel enigszins begrijpen omdat ik zelf ook wel een bepaalde frustratie deel over het huidige koersverloop.
Zelf ben ik pas in Januari dit jaar begonnen met investeren in crypto nadat ik jarenlang de markten heb gevolgd.
Omdat ik aan een maximum bedrag per maand zat heb ik stapsgewijs opgebouwd over de afgelopen maanden waardoor mijn gemiddelde aankoopprijs circa $53k is. Hiermee heb ik ongeveer 80% van mijn spaargeld ingelegd. Nadat de koers richting de 60 en het ATH ging ga je op basis van de on chain analyses ervanuit dat de koers niet meer zo ver zal dalen als vandaag het geval is.
Veel profis raden aan met stop losses te werken maar wat ik vaak gezien heb is dat SL's opzettelijk door whales worden opgezocht om "weak hands" uit te schakelen en daarna de koers gelijk weer omhoog schiet. Achteraf gezien had ik een prijspunt moeten zien aankomen waar je gewoon verlies moet accepteren en terug naar fiat moet gaan.
Het is erg frustrerend om te zien dat er vele anderen (zowel hier als op andere sociale media) hun portfolio sinds Januari zien verdubbelen terwijl ik zelf op -24% van mijn inleg sta. Maar ik geef de hoop niet op omdat ik een lange termijnvisie heb.
Het blijft een zeer volatiele investeringsmarkt en er is zeer vaak sprake van manipulatie. De tweets van Elon zijn een schoolvoorbeeld maar het gedrag van veel whales is ook niet echt om over naar huis te schrijven.
Het doel van deze mensen is om het geld van "de kleine man" uit de zak te kloppen. Mijns inziens blijft de beste aanpak stug vasthouden aan je overtuiging en niet verkopen. Deze dip kan dagen, weken misschien maanden duren maar uiteindelijk komt de koers echt wel weer boven water. HODL.
Zelf ben ik pas in Januari dit jaar begonnen met investeren in crypto nadat ik jarenlang de markten heb gevolgd.
Omdat ik aan een maximum bedrag per maand zat heb ik stapsgewijs opgebouwd over de afgelopen maanden waardoor mijn gemiddelde aankoopprijs circa $53k is. Hiermee heb ik ongeveer 80% van mijn spaargeld ingelegd. Nadat de koers richting de 60 en het ATH ging ga je op basis van de on chain analyses ervanuit dat de koers niet meer zo ver zal dalen als vandaag het geval is.
Veel profis raden aan met stop losses te werken maar wat ik vaak gezien heb is dat SL's opzettelijk door whales worden opgezocht om "weak hands" uit te schakelen en daarna de koers gelijk weer omhoog schiet. Achteraf gezien had ik een prijspunt moeten zien aankomen waar je gewoon verlies moet accepteren en terug naar fiat moet gaan.
Het is erg frustrerend om te zien dat er vele anderen (zowel hier als op andere sociale media) hun portfolio sinds Januari zien verdubbelen terwijl ik zelf op -24% van mijn inleg sta. Maar ik geef de hoop niet op omdat ik een lange termijnvisie heb.
Het blijft een zeer volatiele investeringsmarkt en er is zeer vaak sprake van manipulatie. De tweets van Elon zijn een schoolvoorbeeld maar het gedrag van veel whales is ook niet echt om over naar huis te schrijven.
Het doel van deze mensen is om het geld van "de kleine man" uit de zak te kloppen. Mijns inziens blijft de beste aanpak stug vasthouden aan je overtuiging en niet verkopen. Deze dip kan dagen, weken misschien maanden duren maar uiteindelijk komt de koers echt wel weer boven water. HODL.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Ik stond er precies hetzelfde in als jij in je laatste alinea. Enkele jaren geleden begonnen met cryptotraden en uiteindelijk laten leiden door hebzucht, ik zag m'n portfolio met 1000 dollar per dag groeien. Steeds iets meer geïnvesteerd, eind van het verhaal tijdens de dip van 2018 is dat ik zo'n 12-13K kwijt was. Toen bedacht wat ik wilde: het overgebleven bedrag ook riskeren door de hele boel aan de kant te smijten en niet meer naar omkijken voor zolang het duurt, of m'n verlies pakken en het overgebleven beetje eruit trekken. Uiteindelijk voor dat eerste gekozen. Het heeft 3 jaar geduurd, maar ik heb net, met een kleine winst, de hele boel verkocht. Had een stuk meer kunnen zijn maar het zij zo.ScuL schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 02:21:
Ik kan @jowi wel enigszins begrijpen omdat ik zelf ook wel een bepaalde frustratie deel over het huidige koersverloop.
Crypto heeft nog teveel last van manipulatie en wetteloosheid IMHO. Als je het overgebleven geld voorlopig niet nodig hebt zou ik de rit uitzitten... Deze achtbaan gaat vast nog een keer een rit maken.
Ondertussen is de koers onder de 39K geraakt. Ben vannacht op het moment dat dit gebeurde, toch maar weer uitgestapt. Ga pas weer meedoen als er een duidelijke opwaartse trend is, de maximale bodem gokken om te maximaliseren kan ik me niet meer permiteren.
@jowi Denk dat alles is gezegd. Geen slimme keuze, mooi klote, heel veel sterkte ermee.
Eauh shit, buy orders op 42k en 41,2k afgegaan en vervolgens zakt die door naar de 39
Door de grenzen heen van wat vaker aangegeven is als mogelijke support in een vrij negatieve trend; ik twijfel heel erg om er weer uit te gaan. Voor mijn gevoel zou het voor dit jaar nog wel eens afgelopen kunnen zijn. We kennen dips van 40%; ten opzichte van de ath van 64k is dat 38,2k. En daar komen we nu echt heel dichtbij.
Eauh shit, buy orders op 42k en 41,2k afgegaan en vervolgens zakt die door naar de 39
Ecodan warmtepomp
Geen idee of het slim is maar ik kan me er iets bij voorstellen. Mijn vertrouwen begint nu ook wel iets te dalen.jowi schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 07:48:
Ondertussen is de koers onder de 39K geraakt. Ben vannacht op het moment dat dit gebeurde, toch maar weer uitgestapt. Ga pas weer meedoen als er een duidelijke opwaartse trend is, de maximale bodem gokken om te maximaliseren kan ik me niet meer permiteren.
Ecodan warmtepomp
Begrijpelijk, ik heb zelf een aantal ritjes kunnen maken. Gisteren verkocht op 45,5k en vannacht teruggekocht rond de 41K gemiddeld.jowi schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 07:48:
Helaas is het nog verder gezakt en ben ik weer uitgestapt op 39,6K. De bounce is niet erg overtuigend en de support onder de 38K erg mager. Persoonlijk loop ik liever wat winst mis dan verlies lijden (maar heb ook weinig last van FOMO na de vorige cycle rekt te zijn gegaan).
Je kan eventueel een stoplimit buy order zetten, dat je op een bepaald punt automatisch bij koopt. Dan kan je een punt kiezen waar je vertrouwen in hebt
[ Voor 9% gewijzigd door Valar Morghulis op 19-05-2021 07:58 ]
Het minimale positieve randje voor mij is dat zolang de koers onder de 41K blijft ik meer btc terug koop dan ik had. Afhankelijk van hoe diep we nog gaan en hoe lang we hieronder blijven hou ik dat level in de gaten.
Een daily wick onder de 40k betekent niet het einde, de vraag is alleen hoe lang we hier blijven. 40k testen is wat mij betreft niet significant anders dan 42k testen, en daar kan een wick tot 38600 bij horen. Als we de komende dagen maar weer richting de bull market support band klimmen en uiteindelijk hierboven gaan closen 
Als dat niet gebeurt, word ik ook bearish op de middellange termijn (note: korte termijn was ik al bearish).
Als dat niet gebeurt, word ik ook bearish op de middellange termijn (note: korte termijn was ik al bearish).
[ Voor 4% gewijzigd door Jedi_Pimp op 19-05-2021 08:19 ]
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Wat is de bull market support band op deze grafiek precies?Jedi_Pimp schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:19:
Een daily wick onder de 40k betekent niet het einde, de vraag is alleen hoe lang we hier blijven. 40k testen is wat mij betreft niet significant anders dan 42k testen, en daar kan een wick tot 38600 bij horen. Als we de komende dagen maar weer richting de bull market support band klimmen en uiteindelijk hierboven gaan closen
[Afbeelding]
Die hoekige lijnen met het geel/oranje gebied in het midden.YES schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:53:
[...]
Wat is de bull market support band op deze grafiek precies?
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Ah oké, dat was mijn eerste vermoeden ook. Volgende vraag daarover, de rode en groene lijn die de boven en onderkant van die band zijn, zijn gedraaid. Zegt dat iets of is dat gewoon de creatieve vrijheid van een begenadigd grafiek-tekenaar?Jedi_Pimp schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:53:
[...]
Die hoekige lijnen met het geel/oranje gebied in het midden.
Denk je niet dat we een paar weken / maanden tussen de Daily ma200 & de Weekly 21 gaan consolideren?Jedi_Pimp schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:19:
[Afbeelding]
We zijn (volgens Ben. Cowen) wat op de muziek vooruitgelopen deze run. Dat daar nu een correctie op komt is niet gek natuurlijk. Wellicht is het beter om te kijken naar de situatie vóór de Elon Musk pump?
Als je ziet hoeveel btc van de exchanges wegvloeit tijdens deze dump, zegt mij dat vooral dat de grote jongens aan het kopen zijn. Is toch vrij bullish voor de middellange termijn.
Historisch gezien, en ik verwijs je naar het kanaal van Benjamin Cowen, betekend dat we (tijdelijk) de lagere regionen gaan opzoeken met ieder geval BTC. Je ziet nu dat heel veel 'netjes' dit patroon volgt wat BTC neerzet.YES schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:56:
[...]
Ah oké, dat was mijn eerste vermoeden ook. Volgende vraag daarover, de rode en groene lijn die de boven en onderkant van die band zijn, zijn gedraaid. Zegt dat iets of is dat gewoon de creatieve vrijheid van een begenadigd grafiek-tekenaar?
Shit, had ik maar naar m'n gut feeling geluisterd en weer uitgestapt @ 39,8 
Ik heb me steeds verbaasd over de gevolgen van die tweets. Niet dat vlak daarna dat sterke uitwerkingen had, maar vooral hoe lang erna het effect voortduurde.rainier15 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:02:
[...]
Denk je niet dat we een paar weken / maanden tussen de Daily ma200 & de Weekly 21 gaan consolideren?
We zijn (volgens Ben. Cowen) wat op de muziek vooruitgelopen deze run. Dat daar nu een correctie op komt is niet gek natuurlijk. Wellicht is het beter om te kijken naar de situatie vóór de Elon Musk pump?
Ecodan warmtepomp
Voor diegenen die wat rationaliteit kunnen gebruiken nu is het kanaal van Benjamin Cowen inderdaad een aanrader! Hij heeft vanochtend nog een video gepost die ingaat op de huidige koers.
Als je kijkt naar de RSI (niet zo laag geweest sinds 20 maart) en ziet dat we nu op de MA200 zitten lijkt een short term bounce me vrij kanrsijk. Wat denken jullie?
Als je kijkt naar de RSI (niet zo laag geweest sinds 20 maart) en ziet dat we nu op de MA200 zitten lijkt een short term bounce me vrij kanrsijk. Wat denken jullie?
Zou kunnen inderdaad. Maar deze markt is redelijk onvoorspelbaar op het moment. Aan de ene kant mooie instapprijzen, aan de andere kant een dalende trend die nog geen tekenen van mindering heeft gegeven..rickkert94 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:17:
Voor diegenen die wat rationaliteit kunnen gebruiken nu is het kanaal van Benjamin Cowen inderdaad een aanrader! Hij heeft vanochtend nog een video gepost die ingaat op de huidige koers.
Dit inderdaad. Gister zag je ook diverse voorzichtige TA's/voorspellingen. Vandaag zitten we weer enkele k's lager.lucatoni schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:20:
[...]
Zou kunnen inderdaad. Maar deze markt is redelijk onvoorspelbaar op het moment. Aan de ene kant mooie instapprijzen, aan de andere kant een dalende trend die nog geen tekenen van mindering heeft gegeven..
Ecodan warmtepomp
Reuters floept er een artikeltje uit en de koers tankt. Lijkt wel afgesproken werk.
wat bedoel je precies?Palindrome schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:26:
Reuters floept er een artikeltje uit en de koers tankt. Lijkt wel afgesproken werk.
Yes, een aantal weken consolideren zou zeker kunnen, op maanden hoop ik echter niet in verband het voorzetten van deze cycle. Dat voelt wat lang en zou voor een algehele shift in sentiment kunnen zorgen.rainier15 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:02:
[...]
Denk je niet dat we een paar weken / maanden tussen de Daily ma200 & de Weekly 21 gaan consolideren?
Als je ziet hoeveel btc van de exchanges wegvloeit tijdens deze dump, zegt mij dat vooral dat de grote jongens aan het kopen zijn. Is toch vrij bullish voor de middellange termijn.
Betekent zeker wel wat! Zie de reply van @Trently .YES schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:56:
[...]
Ah oké, dat was mijn eerste vermoeden ook. Volgende vraag daarover, de rode en groene lijn die de boven en onderkant van die band zijn, zijn gedraaid. Zegt dat iets of is dat gewoon de creatieve vrijheid van een begenadigd grafiek-tekenaar?
De groene lijn is de 21week Exponential Moving Average (EMA), de rode lijn is de 20week Simple Moving Average (SMA). Vergeet even "Exponential" in deze, dat is niet zo relevant voor nu.
Als je twee MA's met elkaar vergelijkt: ééntje die langer terugkijkt (21w) met ééntje die een kortere tijdsperiode terugkijkt (20w). Als dan de MA die korter terugkijkt (dus de 20w), de langere MA (21w) bovenlangs kruist, is dat een bearish teken: blijbkaar stijgt het voortschrijdend gemiddelde van de langere periode minder snel dan het voortschrijdend gemiddelde van de kortere periode, oftewel er is sprake van een daling in prijs met een relatief zwaartepunt in "de afgelopen tijd". Snap je het nog?
Net op het moment dat ik met de helft uitgestapt benPalindrome schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:26:
Ecodan warmtepomp
Ik krijg meteen de neiging hier met een gifje op te reageren maar dat past denk ik niet zo in dit topicJedi_Pimp schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:35:
[...]
Betekent zeker wel wat! Zie de reply van @Trently .
De groene lijn is de 21week Exponential Moving Average (EMA), de rode lijn is de 20week Simple Moving Average (SMA). Vergeet even "Exponential" in deze, dat is niet zo relevant voor nu.
Als je twee MA's met elkaar vergelijkt: ééntje die langer terugkijkt (21w) met ééntje die een kortere tijdsperiode terugkijkt (20w). Als dan de MA die korter terugkijkt (dus de 20w), de langere MA (21w) bovenlangs kruist, is dat een bearish teken: blijbkaar stijgt het voortschrijdend gemiddelde van de langere periode minder snel dan het voortschrijdend gemiddelde van de kortere periode, oftewel er is sprake van een daling in prijs met een relatief zwaartepunt in "de afgelopen tijd". Snap je het nog?
Die MA's, (SMA, EMA en nog wat andere MA's) zijn me nog een raadsel. Ik ken de afkortingen wel, heb ook wel een idee waar het voor staat, maar hoe het werkt en hoe je het in je voordeel kan gebruiken is me totaal onduidelijk. Bedankt voor je uitleg, dit heb je nog redelijk en enigszins begrijpelijk gemaakt. Ik moet er misschien een keer tijd in steken want dat heb ik ook nog niet gedaan op dit gebied
Een SMA is hetzelfde als een MA. Een MA is niks anders dan het ongewogen gemiddelde van een afgelopen aantal tijdspunten. In het geval van de 20w MA: het gemiddelde van de weekly closes van de afgelopen 20 weken. Dus 20 tijdspunten. Een Exponential Moving Average (EMA), werkt met gewichten, en kent zwaardere gewichten toe aan de meer recente tijdspunten.YES schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:51:
[...]
Ik krijg meteen de neiging hier met een gifje op te reageren maar dat past denk ik niet zo in dit topic
Die MA's, (SMA, EMA en nog wat andere MA's) zijn me nog een raadsel. Ik ken de afkortingen wel, heb ook wel een idee waar het voor staat, maar hoe het werkt en hoe je het in je voordeel kan gebruiken is me totaal onduidelijk. Bedankt voor je uitleg, dit heb je nog redelijk en enigszins begrijpelijk gemaakt. Ik moet er misschien een keer tijd in steken want dat heb ik ook nog niet gedaan op dit gebied
Heel simpel in de praktijk: als je een "parabolische" uptrend ziet, zal de EMA een hogere waarde kennen dan de MA, simpelweg omdat de groei in de meest recente tijdspunten zwaarder wordt meegerekend dan de (beperkte) groei in de minder recente tijdspunten.
Hier nog een indicator: de wian curve aka "n00b gaat ook iets met bitcoin doen".
1e poging - December 2017 ingestapt omdat iedereen het over bitcoin had, zo'n beetje op het hoogste punt voordat de dip kwam. Omdat ik te skeer ben om verlies te nemen heb ik mijn BTC HODLt totdat ik weer in de plus stond. Dit duurde bijna twee jaar. Toen verkocht met een lichte winst.
2e poging - week geleden. Ik las de tweet van Elon over bitcoins energie verbruik en dacht. Hee, dit is niets nieuws en het grootste deel van de speculanten geeft weinig om het milieu. Dit is een buying opportunity en heb toch spaargeld wat niets oplevert. Dus tijdens de 1e dip op 42 KEUR weer ingestapt.
Ik hoop voor ons allemaal dat ik geen indicator ben van een bear market - een n00b die op het einde van de cyclus de hype meepakt. Het leek nog wel zo'n goed plan om tijdens "de" dip te kopen.
Gelukkig volg ik basis regel 1: ik speculeer alleen met geld dat ik kan missen. Ik HODL weer en hoop dat er weer een moment komt waarbij ik zonder verlies weer kan uitstappen.
1e poging - December 2017 ingestapt omdat iedereen het over bitcoin had, zo'n beetje op het hoogste punt voordat de dip kwam. Omdat ik te skeer ben om verlies te nemen heb ik mijn BTC HODLt totdat ik weer in de plus stond. Dit duurde bijna twee jaar. Toen verkocht met een lichte winst.
2e poging - week geleden. Ik las de tweet van Elon over bitcoins energie verbruik en dacht. Hee, dit is niets nieuws en het grootste deel van de speculanten geeft weinig om het milieu. Dit is een buying opportunity en heb toch spaargeld wat niets oplevert. Dus tijdens de 1e dip op 42 KEUR weer ingestapt.
Ik hoop voor ons allemaal dat ik geen indicator ben van een bear market - een n00b die op het einde van de cyclus de hype meepakt. Het leek nog wel zo'n goed plan om tijdens "de" dip te kopen.
Gelukkig volg ik basis regel 1: ik speculeer alleen met geld dat ik kan missen. Ik HODL weer en hoop dat er weer een moment komt waarbij ik zonder verlies weer kan uitstappen.
Hoezo? Zijn bullish bias schemert wat mij betreft veel te veel door, zeker de laatste weken. Die bull run support band waar hij altijd over spreekt heeft in heel de bull run sinds oktober ook nog niks bewezen. Verder ben ik het wel eens met @Jedi_Pimp, de huidige toestand hoeft nog niet desastreus te zijn, maar dan moeten we wel zo snel mogelijk weer boven de 40k en liefst 42k komen. Als we op dit niveau niet bouncen, wel, onder de daily MA200 en monthly MA7 van 38k is er niks meer van support levels. Eerstvolgend is de EMA55 op de weekly op 32k. Daarna is het al meteen de weekly MA100 op ~20krickkert94 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:17:
FYI: tot gisteren was ik eigenlijk wel bullish op de middellange termijn, maar in deze regionen rondhangen is spelen met vuur.
HODL & Stake. Dat kan je verlies voor de komende tijd nog iets dempen.wian schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:23:
Hier nog een indicator: de wian curve aka "n00b gaat ook iets met bitcoin doen".
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Staken is toch je coins in bruikleen geven? Weet niet eens hoe ik dat moet doen. Zit daar extra risico aan?
Wat zijn eigenlijk de resistance levels van BTC onder de 38k?
Letterlijk drie posts boven de jouwe beschrijft iemand ze..KaiseRRuby schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:25:
Wat zijn eigenlijk de resistance support levels van BTC onder de 38k?
ik wordt niet heel vrolijk van bitcoin op dit moment.. Zitten alweer lager dan vanochtend
Vaak zit er geen extra risico aan. Bij de meeste coins kun je staken vanuit je eigen wallet. Ikzelf stake zo wat ADA, en met zo'n beetje elke andere coin kan dat ook.wian schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:12:
Staken is toch je coins in bruikleen geven? Weet niet eens hoe ik dat moet doen. Zit daar extra risico aan?
Bij ETH kun je alleen per 32 ETH helemaal in eigen beheer staken én zit je vast op de beacon chain - je kunt dus niet je 32 ETH weer losmaken, totdat alle ETH naar de nieuwe chain gaat. Ooit. Als je kleinere hoeveelheden wilt staken kan dat bij stake pools of exchanges. Ikzelf heb zo een beetje ETH bij Kraken staan, en DOT ook omdat ik nog niet heb uitgezocht hoe het precies moet
Bijkomend voordeel van ETH staken bij Kraken is voor mij dat er een secundaire markt is waar je ETH2 (staked ETH) kunt traden tegen "gewone" ETH. En als je dan toch ETH wilt staken bij Kraken, kun je zo dus iets meer ETH2 ophalen dan je er aan ETH in stopt. Toch leuk.
Er is een risico dat zo'n exchange of stake pool omvalt of rugpullt. Daar stem ik dan ook mijn value-at-risk op af...
Edit: en nee, staken is niet je coins in bruikleen geven. Je neemt deel aan een soort besluitvormingsproces met jouw saldo als "gewicht". Alleen als je het via een exchange doet, zou je het als een soort bruikleen kunnen zien, omdat de exchange met jouw coins namens jou staket, en jou weer een deel van de opbrengst geeft. Maar het staken op zich impliceert geen bruikleen + bijbehorend risico.
[ Voor 14% gewijzigd door bjoost op 19-05-2021 13:33 ]
Pff, richting de 36k nu al. Dit komt niet direct goed, vrees ik
gewoon ff naar de 30k. Ff musk eruit, die huilebalk heeft toch weakhands, en daarna gewoon weer verder. ff stevig capituleren. Ik ga iig stevig bij kopen tussen de 30 en 35kTomTorquay schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:33:
Pff, richting de 36k nu al. Dit komt niet direct goed, vrees ik
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Oops sorry, verkeerde. (*was bedoeld voor slowchat, verwijder gerust)
[ Voor 133% gewijzigd door dogtagz op 19-05-2021 13:58 ]
$ alias cd='rm -rf'
Still no doubt? Zoom outdogtagz schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:57:
When in doubt.. zoom out...
Oh wacht, zelfs dat is geen pretje om te zien
Ik niet. Tenzij de inzichten tegen die tijd veranderen.anti elppa schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:53:
Ik ga iig stevig bij kopen tussen de 30 en 35k
mwa ik heb iig wel makkelijk praten natuurlijk, gemiddelde aankoop prijs van afgelopen 2,5 jaar zit op 10.5keur. Als ik er dus nu wat bij koop stijgt dat maar klein beetje. Voor mij is dit niet einde bull voorlopig. Als we over 4 a 5 maanden niet weer up gaan en een nieuwe ATH printen word ik wel bearishTomTorquay schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:59:
[...]
Ik niet. Tenzij de inzichten tegen die tijd veranderen.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Let op:
Regels voor dit topic:
En verder wat algemene regels
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #31 - Blow-off top editie.
- Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.
Regels voor dit topic:
- Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
- Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
- Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.
En verder wat algemene regels
- Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!