ja ik heb even terug gezocht en was idd 9 dollar. ik geloof dat ik toendertijd niet met creditcard kon betalen. Dus met 0.0148 ETH betaald (was de andere optie). Dat is nu een paar tientjes dollar waardSydney08 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:09:
[...]
Dat was geen paar tientjes. Ik heb 9 dollar betaald voor een T-shirt en de ICP airdrop
En nog verder naar beneden gekukeld, ben benieuwd waar het de komende dagen op uitkomt. Sowieso zitten veel tokens nog vast de komende tijd, het vrij verhandelbare deel is eigenlijk maar een heel klein deel.Mooody schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:45:
[...]
$1.44 nu. Dat is een meer realistische prijs
https://coinmarketcap.com/currencies/casper/
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Er is voor ICP een kleine privat sale geweest a $4,5 ps. Er is nog een sale geweest voor grote investeerders van een paar cent ps. Allemaal niet voor het 'publiek'.
Voor het ontvangen van de nieuwsbrief kreeg je de airdrop. Hoe eerder je was hoe meer je kreeg. 238, 119 of 28(?).
Zelf heb ik recht op 119 stuks. Ze komen nu voor de airdroppers 12 maanden lang 1/12 van je totaal vrij. Voor de andere investeerders 1/49 per maand. Aan het eind van die 49 maanden is er 26% circulating. +/- 122 miljoen stuks.
Momenteel zijn er ongeveer 2,8 miljoen vrij gegeven. Dat zal de komende jaren dus toenemen tot 26% van de max supply.
Al met al een project met enorme potentie. Aangezien alles wat ETH kan Dfinity ook kan. Sneller en beter. Dat zal de tijd moeten leren. Ze zijn enigzins matties met Vitalik. Die heeft eerder ook aangegeven dat als er een concurrent zou moeten zijn dat het Dfinity is.
Met een team van een kleine 200 man lijkt mij dit een mogelijke gamechanger.
Ik heb vanacht direct bij de start van trading op Binance een mooie slag geslagen met mijn eerste batch. Iets later weer terug gekocht en de winst in mn zak gestoken. De rest gaat in stake.
Tot zover de $9,- meer dan waard. Zelfs al heb ik mijn shirt nooit ontvangen 😂
Voor het ontvangen van de nieuwsbrief kreeg je de airdrop. Hoe eerder je was hoe meer je kreeg. 238, 119 of 28(?).
Zelf heb ik recht op 119 stuks. Ze komen nu voor de airdroppers 12 maanden lang 1/12 van je totaal vrij. Voor de andere investeerders 1/49 per maand. Aan het eind van die 49 maanden is er 26% circulating. +/- 122 miljoen stuks.
Momenteel zijn er ongeveer 2,8 miljoen vrij gegeven. Dat zal de komende jaren dus toenemen tot 26% van de max supply.
Al met al een project met enorme potentie. Aangezien alles wat ETH kan Dfinity ook kan. Sneller en beter. Dat zal de tijd moeten leren. Ze zijn enigzins matties met Vitalik. Die heeft eerder ook aangegeven dat als er een concurrent zou moeten zijn dat het Dfinity is.
Ik heb vanacht direct bij de start van trading op Binance een mooie slag geslagen met mijn eerste batch. Iets later weer terug gekocht en de winst in mn zak gestoken. De rest gaat in stake.
Haha, ja ik hoorde dat meer. Dat sommigen hun T-shirt nooit hebben ontvangen. Ik heb hem wel ontvangen en als het goed is krijg ik binnen nu en 2 a 3 maand er nog 1 bij + een backpack. Dit gewonnen bij de het mainnet event.burnebie schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:01:
Dus even afwachten of die van mij wel aankomen dit keer. Belangrijkste is dat we de airdrop wel hebben
Tomorrow is not today!
Dat shirt zal me worst wezen. Met een beetje geluk betalen ze straks mijn hypotheek 😂.Sydney08 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:23:
[...]
Haha, ja ik hoorde dat meer. Dat sommigen hun T-shirt nooit hebben ontvangen. Ik heb hem wel ontvangen en als het goed is krijg ik binnen nu en 2 a 3 maand er nog 1 bij + een backpack. Dit gewonnen bij de het mainnet event.
Dus even afwachten of die van mij wel aankomen dit keer. Belangrijkste is dat we de airdrop wel hebben
Ik was aan het werk tijdens het event, dus heb het later terug gekeken. Supergrappig hoe een berg ict-nerds proberen een hollywoodwaardige productie neer te zetten.
Ik ben benieuwd wat dit gaat brengen.
Mis ik nu iets of is deze coin nu echt voor 74 dollarcent aan usdt te verhandelen via oa coinlist?spok9 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:27:
Zoooo… @Mooody: Casper net gelist op Huobi, trade voor ca. 5 usd
ICO >x20?
[ Voor 3% gewijzigd door rickkert94 op 11-05-2021 23:01 ]
weer heerlijke video zoals altijd.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Wow, dit is nog eens een goede deal/airdropburnebie schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:01:
Er is voor ICP een kleine privat sale geweest a $4,5 ps. Er is nog een sale geweest voor grote investeerders van een paar cent ps. Allemaal niet voor het 'publiek'.
Zie dat ICP ook al in de top 10 staat op CMC met $44 miljard, bizar eigenlijk. Ik ben nog niet ingestapt, kijk de prijsontwikkeling even aan.
IBananeman schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:37:
[...]
Wow, dit is nog eens een goede deal/airdropTop! Hoop voor jou dat ze naar $2000 per stuk gaan
Zie dat ICP ook al in de top 10 staat op CMC met $44 miljard, bizar eigenlijk. Ik ben nog niet ingestapt, kijk de prijsontwikkeling even aan.
Die 2000 hoop ik natuurlijk ook 😉.
Cmc klopt niet. Die gaan uit van 122 miljoen circulating. Maar dat duurt nog wel een paar jaar. Momenteel ongeveer 2.8 miljoen in omloop. Dus ICP zou daar niet moeten staan. Maar het is mooi dat het zo even de aandacht kan pakken. Het is wel een sensationele binnenkomer zo natuurlijk.
https://twitter.com/dfinity/status/1392154411795836930?s=20burnebie schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:23:
[...]
I
Die 2000 hoop ik natuurlijk ook 😉.
Cmc klopt niet. Die gaan uit van 122 miljoen circulating. Maar dat duurt nog wel een paar jaar. Momenteel ongeveer 2.8 miljoen in omloop. Dus ICP zou daar niet moeten staan. Maar het is mooi dat het zo even de aandacht kan pakken. Het is wel een sensationele binnenkomer zo natuurlijk.
CMC klopt dus wel, zoals dfinity zelf ook aangeeft.
Circulating supply: The amount of coins that are circulating in the market and are in public hands. It is analogous to the flowing shares in the stock market.
Ben benieuwd de komende maanden hoe dit zich gaat ontwikkelen. Wel een mooie binnenkomer zo, afwachten of ze de beloftes waar kunnen maken
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Heb je al gehoord van de CMC van SHIBA?Maracas10 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:51:
Hebben jullie al gehoord van de SHIBA INU coin? Sta zelf nu op x15 en net 75% winst verkocht namelijk!
Voor iedereen die wat meer uitleg wilt:
YouTube: SHIBA INU - WAT IS HET, WAAR KAN JE HET KOPEN EN PRIJSVERWACHTING!
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
Ik denk dat ik deze over sla, zeker na de laatste pump..
Die 125 zijn niet in omloop want gelocked. Momenteel zijn er 2.8m in omloop. De rest kan niemand bij. De unlock daarvan gebeurt zoals ik eerder al aangaf. Aan het eind van die unlockperiode zijn die 125m pas verhandelbaar.p0st schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:06:
[...]
https://twitter.com/dfinity/status/1392154411795836930?s=20
CMC klopt dus wel, zoals dfinity zelf ook aangeeft.
Circulating supply: The amount of coins that are circulating in the market and are in public hands. It is analogous to the flowing shares in the stock market.
Ben benieuwd de komende maanden hoe dit zich gaat ontwikkelen. Wel een mooie binnenkomer zo, afwachten of ze de beloftes waar kunnen maken
Er zijn momenteel 49 neurons waarvan elke 30 dagen de coins van 1 neuron worden vrijgegeven en van de airdrop komend jaar jaar elke maand 1/12 deel. Communicatie hieromtrent is redelijk vaag en daar is veel kritiek op, dus daar zal op korte termijn wel meer over naar buiten komen.
Maar uiteindelijk is de cs naar die 49 neurons 26%.
[ Voor 18% gewijzigd door burnebie op 12-05-2021 12:36 ]
Geruchten rond facebook en bitcoin steken de kop weer op. Oh en ik zag naast de shiba hondjesmunt ook de "woofy" coin. Man man man... het gaat werkelijk nergens meer over... alhoewel, 1 of ander bigwig van Goldman Sachs heeft ontslag genomen omdat ie multimiljonair met Doge was geworden, al lijkt me dat een beetje broodje aap verhaal eerlijk gezegd... als je bigwig bij GS bent, ben je immers al miljonair, die paar extra miljoenen is wisselgeld voor zo iemand.
.edit: En toen was het hele topic even weg. Verkeerde knopje
[ Voor 33% gewijzigd door .oisyn op 12-05-2021 16:45 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Gdvrdd... je kijkt even niet en de hele boel zakt weer in elkaar.
Precies. Ik geef drie uurtjes les en de boel stort in. Zeer teleurgesteld.jowi schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 20:38:
Is er nog een aanleiding bekend of is het business as usual?
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Niet belerend bedoeld, maar in dit topic proberen we altijd een motivatie te geven of op basis van TA trends te verklaren. Waarom denk jij dat nu alles in elkaar zakt?jowi schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 20:38:
Het zogenaamde inflatiespook heerst al een lange tijd. Wat gebeurt er als er inflatie komt? Inflatie is een teken dat de economie weer aantrekt. Daarnaast is de traditionele reactie van centrale banken om de rente te verhogen. Dit is ongunstig voor beleggers in diverse asset classes, en dan vooral voor aandelen.
Een maand geleden was er ook al sprake van inflatieverwachtingen en afbouw van corona steunmaatregelen, maar dat is toen weggeëbd door sussende woorden van de baas van de Fed, Jerome Powell.
De Nasdaq staat op -2.5% vandaag en de S&P500 staat op -2%. Dat zijn serieuze delta's in de wereld van stonks. Wat mij betreft mogen we ons in onze handjes knijpen als BTC het houdt op ~53k. Dit betekent alleen maar een prolongatie van de bull cycle en meer kans op tijden met positiever sentiment. Zie het als een surfer die op z'n plank ligt en wacht op een gunstige golf. Hoe langer die surfer op z'n plank ligt, hoe groter de kans dat hij een golf meepakt.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Je hebt helemaal gelijk... maar... mijn situatie is dat ik laat ben ingestapt, wat fouten heb gemaakt door in paniek een paar keer te verkopen en dan zien dat het meteen weer steeg, en dus in paniek terugkopen, typische domme beginnersfouten, wat als resultaat heeft dat ik nu op 20% verlies sta en pas boven de huidige ath winst heb, Ben geen trader, heb gewoon wat geld er in gestoken in de hoop dat het komende maanden wat opbrengt... Dus elke keer dat hij nu zakt, zie ik mijn verlies verder oplopen en dat is niet fijn. Ook al heb ik in mijn achterhoofd het idee dat 100K dit jaar helemaal geen gek doel is. Dan nog.
De huidige koers is echt zo'n punt dat ik neig om steeds uit te stappen om mijn verlies niet verder op te laten lopen, in de hoop dat als ie dan bijv. echt flink doorzakt naar 42K ofzo, dan kan ik iets meer terugkopen dan wat ik had om zo wat verlies goed te maken, maar ja, dat lukt dus niet... Als we nou rond de 66K ofzo zouden rondzweven zou ik me ook veel rustiger voelen en zou ik ook iedereen die op dat moment zoals ik nu, in paniek raakt bij elke % daling voor gek verklaren. Het is maar net wat jou persoonlijke situatie is.
De huidige koers is echt zo'n punt dat ik neig om steeds uit te stappen om mijn verlies niet verder op te laten lopen, in de hoop dat als ie dan bijv. echt flink doorzakt naar 42K ofzo, dan kan ik iets meer terugkopen dan wat ik had om zo wat verlies goed te maken, maar ja, dat lukt dus niet... Als we nou rond de 66K ofzo zouden rondzweven zou ik me ook veel rustiger voelen en zou ik ook iedereen die op dat moment zoals ik nu, in paniek raakt bij elke % daling voor gek verklaren. Het is maar net wat jou persoonlijke situatie is.
[ Voor 9% gewijzigd door jowi op 12-05-2021 22:28 ]
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
@jowi Ik wil je niet afschrikken, maar het kan nog een stuk lager vanaf hier... Al heeft er een mooie bounce plaatsgevonden, persoonlijk heb ik gisteren winst genomen en zit ik dus in fiat en heb een aantal shorts lopen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/jTHfVXMhHoVAuVc5MqJKazmW.png?f=user_large)
Het kan ook een optie zijn om te verkopen en het even aan te kijken. Er is natuurlijk een kans op een stijging, maar ook op een verdere daling. De vraag is wat je erger vind: Nog meer verlies of winst/stukje inleg mislopen.
Ik sluit in ieder geval 47-48k niet uit.
:fill(white):strip_exif()/f/image/jTHfVXMhHoVAuVc5MqJKazmW.png?f=user_large)
Het kan ook een optie zijn om te verkopen en het even aan te kijken. Er is natuurlijk een kans op een stijging, maar ook op een verdere daling. De vraag is wat je erger vind: Nog meer verlies of winst/stukje inleg mislopen.
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Uiteindelijk is het pas verlies als ik er uit stap en nooit meer instap. Punt is denk ik vertrouwen, denk ik dat de koers komende maanden naar de 75-100K gaat of zelfs hoger? Ik denk van wel. Daar moet ik dan maar vanuit gaan; uitstappen omdat je denkt dat het wel eens verder kan zakken en dan weer gunstig instapppen moet je zo goed timen, en zoveel geluk bij hebben, en dat heb ik niet. Beste is dus letterlijk hodl. De tijd is aan mijn kant. Maar ja... nogmaals, dat is allemaal leuk als je een beetje in de plus staat. Tot die tijd is het gewoon stil zitten en geschoren worden denk ik.
- Taro
- Niet online
Dat is niet waar (Correctie: Als je nooit meer instapt wel idd), maar die discussie heb ik de afgelopen jaren al wel tig keer gevoerd en ga ik niet opnieuw aan beginnen. Er is immers geen garantie dat je instapprijs weer wordt gehaald, de huidige waarde van je pf is de enige zekerheid. Maar als je er zo in staat, dan moet je ook accepteren dat je nog 5-10% of meer van je inleg kunt verliezen. En ja, de koers kan weer stijgen en dan heb je geen verlies gemaakt, dat is correct. Dus stap vooral niet uit omdat ik of iemand anders het zegt, maar ik persoonlijk kan niet tegen dit soort dalingen en het verliezen van veel fiat waardejowi schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 23:01:
Uiteindelijk is het pas verlies als ik er uit stap en nooit meer instap.
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Persoonlijk stap ik best vaak in fiat omdat ik ook niet tegen het verlies kan van veel fiat. Ik stap liever uit als ik zie dat alles hard daalt en koop desnoods iets hoger in in een enkel geval. Dan maar iets minder winst maar zeker geen grote verliezen. Overigens lukt het me vaak om weer bij de uptrend in te stappen onder de waarde waar ik was uitgestapt.
Hmm als taro uitstapt is dat meestal een goed idee (is een les die ik de afgelopen maanden geleerd hebt). Je hebt goed gevoel voor timing.
Ik zit er gewoon lekker in overigens, en heb deze keer wat geluk gehad, zit vooral in dot en kusama en rune, en die doen het deze dip gewoon heel goed. Andere muntjes iets minder, maar schade is te overzien.
Ik denk dat 47k btc wel mooi zou zijn, is eindelijk die 20 ma weekly geweest. Ik denk trouwens dat m’n alts misschien wel meer te lijden hebben bij een btc die naar 70k vliegt.
Het beste is als doge en Shibashit naar nul gaan en btc hetzelfde blijft.
Ik zit er gewoon lekker in overigens, en heb deze keer wat geluk gehad, zit vooral in dot en kusama en rune, en die doen het deze dip gewoon heel goed. Andere muntjes iets minder, maar schade is te overzien.
Ik denk dat 47k btc wel mooi zou zijn, is eindelijk die 20 ma weekly geweest. Ik denk trouwens dat m’n alts misschien wel meer te lijden hebben bij een btc die naar 70k vliegt.
Dat snap ik helemaal en het uitstappen en hoger inkopen uit fomo om vervolgens een retracement te zien... Dat heeft iedereen hier wel eens of wel vaker gedaanjowi schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 22:26:
Je hebt helemaal gelijk... maar... mijn situatie is dat ik laat ben ingestapt, wat fouten heb gemaakt door in paniek een paar keer te verkopen en dan zien dat het meteen weer steeg, en dus in paniek terugkopen, typische domme beginnersfouten, wat als resultaat heeft dat ik nu op 20% verlies sta en pas boven de huidige ath winst heb, Ben geen trader, heb gewoon wat geld er in gestoken in de hoop dat het komende maanden wat opbrengt... Dus elke keer dat hij nu zakt, zie ik mijn verlies verder oplopen en dat is niet fijn. Ook al heb ik in mijn achterhoofd het idee dat 100K dit jaar helemaal geen gek doel is. Dan nog.
Op de ATH kopen om vervolgens wekenlang een klungelende koers te zien op -20% is gewoon zuur en grotendeels bad luck. Maar zie het van de positieve kant. Dit is onderdeel van de leercurve, en je bent ook nog eens vroeg, vergeleken met de meerderheid van de wereld. Je kan nu twee dingen doen: alles naar fiat en eventueel in nieuwe coins instappen, of wachten. Het hangt van je persoonlijke voorkeur en strategie af: heb je het geld nodig (als het goed is niet), wat is je beleggingshorizon. Tip: ga je eens verdiepen in altcoins. Wellicht kan je een deel van je BTC holdings omzetten in een beter renderende altcoin, of heb je nog fiat over dat je kan missen?
In elk geval zou ik niet te lang in mineur zitten. 20% is peanuts en je hebt nog zo lang om het goed te maken..
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
@jowi Het kan helpen om uit te zoomen en op de hogere time frames naar de markt te kijken. Op de weekly zie je bijvoorbeeld heel mooi dat we al sinds begin februari (de Elon Musk candle) tussen de 48k en 60k zitten. Zolang we niet uitbreken (naar boven of beneden) zal er niet veel veranderen en kan dit de komende weken nog wel even de situatie blijven. Zodra we weer een daily close boven de 61k hebben zie ik nieuwe ATH's wel weer gebeuren.
/f/image/iHcvxMPoTALdqfTAT6H6ELtf.png?f=fotoalbum_large)
Op daily zie je dat eigenlijk ook weer terug. Acht het ook niet ondenkbaar dat we nog even onder de 50k duiken met wellicht een dip richting de 43k. Zou dan een mooi moment zijn om wat BTC in te slaan.
Moet wel zeggen dat ik de prijsactie van de laatste ~10 dagen niet echt kan duiden, heb daarom ook niets met BTC gedaan.
/f/image/iHcvxMPoTALdqfTAT6H6ELtf.png?f=fotoalbum_large)
Op daily zie je dat eigenlijk ook weer terug. Acht het ook niet ondenkbaar dat we nog even onder de 50k duiken met wellicht een dip richting de 43k. Zou dan een mooi moment zijn om wat BTC in te slaan.
Moet wel zeggen dat ik de prijsactie van de laatste ~10 dagen niet echt kan duiden, heb daarom ook niets met BTC gedaan.
Ik ga even uit van dit tot het tegendeel wordt bewezen:jvel92 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 23:36:
[Afbeelding]
Een daling uitzitten is een laag inkoop moment missen.Taro schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 23:09:
[...]
Dat is niet waar (Correctie: Als je nooit meer instapt wel idd), maar die discussie heb ik de afgelopen jaren al wel tig keer gevoerd en ga ik niet opnieuw aan beginnen. Er is immers geen garantie dat je instapprijs weer wordt gehaald, de huidige waarde van je pf is de enige zekerheid. Maar als je er zo in staat, dan moet je ook accepteren dat je nog 5-10% of meer van je inleg kunt verliezen. En ja, de koers kan weer stijgen en dan heb je geen verlies gemaakt, dat is correct. Dus stap vooral niet uit omdat ik of iemand anders het zegt, maar ik persoonlijk kan niet tegen dit soort dalingen en het verliezen van veel fiat waarde
Tijd is ook geld, en wachten tot het weer op het eerder niveau zit kan ook beteken dat je kansen niet kan pakken
Er was nieuws maar wil men niet zien hier.
[ Voor 119% gewijzigd door jowi op 13-05-2021 00:50 ]
Lees je heel toevallig het slowchat topic ook wel eens? Veel dingen die je hier de hele tijd post zijn daar al vaak veelvoudig besproken
Nee, dat topic is niet leesbaar, is niet bij te houden. Kijk je 5 minuten niet zijn er 4 pagina's met ellende bijgekomen over weetikveel wat voor onzin.
En dit is nieuws, dus hoort hier. Maar boodschap begrepen hoor. Ik zal niet meer posten.
En dit is nieuws, dus hoort hier. Maar boodschap begrepen hoor. Ik zal niet meer posten.
[ Voor 12% gewijzigd door jowi op 13-05-2021 00:49 ]
Kom op zeg, je had gelijk door het te posten. Het is nieuws. Waarom haal je het dan weg?jowi schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 00:42:
Er was nieuws maar wil men niet zien hier.
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Nou nou, niet zo op je teentjes getrapt zijn, is nergens voor nodigjowi schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 00:47:
Nee, dat topic is niet leesbaar, is niet bij te houden. Kijk je 5 minuten niet zijn er 4 pagina's met ellende bijgekomen over weetikveel wat voor onzin.
Ik bedoelde het ook totaal niet zo, maar dit was een beetje naar de bekende weg vragen naar mijn idee, verder niks. Enuhh, je mag gewoon blijven posten hoor, maar naar mijn idee zijn sommige van je posts meer bedoeld voor de slowchat, en niet nieuws en koers topic materiaal omdat het ook oneliners zijn etc.
Maar wie ben ik om er iets van te zeggen?? eigenlijk ook maar niemand, dus doe er vooral mee wat je zelf wil
This didn’t age well 😬😂DarkShadow schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 23:21:
Hmm als taro uitstapt is dat meestal een goed idee (is een les die ik de afgelopen maanden geleerd hebt). Je hebt goed gevoel voor timing.
Taro 5 - darkshadow 0
Vanavond kwartiertje nadat ik op bed ging kwam
Berichtje van Elon. Direct met wat niet gestaked
Is uitgestapt en lagere buy orders gezet. Helaas ook weer wat opgehoogd, terwijl die uiteindelijk heel mooi hadden kunnen zijn (btc had ik buy op 47,5, opgehoogd naar 49,5).
Eentje is er niet geraakt, dus sta er vandaag weer redelijk goed voor, maar uur van de waarheid voor btc en hele crypto markt is wel aangebroken.
- Taro
- Niet online
@jowi Het nieuws dat je postte hoort juist in dit topic. Aan de andere kant horen berichten als:
Inderdaad niet op je teentjes getrapt zijn, gewoon staan voor wat je doet, maar in dit topic zijn we minder van de oneliners en emoties en meer van de onderbouwing. Voegt het niets toe voor een ander, dan niet posten. En het nieuws dat je postte was al bekend via het SC topic, maar hoort hier ook prima thuis
Hier dan weer niet. Tenminste, onderbouw ze dan bijv. met een koers waar je verwacht dat het op afstevent zodat anderen er dan mogelijk ook iets aan hebben.je kijkt even niet en de hele boel zakt weer in elkaar
Inderdaad niet op je teentjes getrapt zijn, gewoon staan voor wat je doet, maar in dit topic zijn we minder van de oneliners en emoties en meer van de onderbouwing. Voegt het niets toe voor een ander, dan niet posten. En het nieuws dat je postte was al bekend via het SC topic, maar hoort hier ook prima thuis
- Taro
- Niet online
@DarkShadow Ik vermoed dat iedereen deze duikeling aan Elon gaat koppelen, maar, om eerlijk te zijn stevende Bitcoin toch al af op zo'n soort move. Het is niet dat er in het grote plaatje nu ineens iets heel vreemds zichtbaar is door die ene Tweet, Bitcoin was al onderweg naar beneden.
:fill(white):strip_exif()/f/image/G0mK3CcPh3ai4uVC3vBXfsMm.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/G0mK3CcPh3ai4uVC3vBXfsMm.png?f=user_large)
Heb flink wat sats kunnen scoren door je move richting fiat te volgen en rond 02:00 bij te kopen. Momenteel weer volledig in fiat na deze weinig overtuigende bounce.Taro schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 22:35:
@jowi Ik wil je niet afschrikken, maar het kan nog een stuk lager vanaf hier... Al heeft er een mooie bounce plaatsgevonden, persoonlijk heb ik gisteren winst genomen en zit ik dus in fiat en heb een aantal shorts lopen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Niets aan de hand jongens, musk is gewoon het nieuwe China......kwa fud creatie. Door die flapdrol is nu wel iig de 21ma weekly eindelijk een keer getest wat al zooooo lang een keer moest gebeuren. Alle leverage posities zijn ff schoongeveegd. Dit moest gewoon ff gebeuren.
Als het zo stevig daalt zet ik voor de nacht vaak flink lage buy orders. Hit ie met een lage wick mooi meegenomen want dan sta je daarna zo flink in de plus. Raakt hij hem niet ook geen verlies door te hoge buy orders. Ik plaats dan vaak 10-20% ( hoogte ook afhankelijk van het sentiment op de markt op dat moment) over enkele buy orders. Vannacht na de tweet (sentiment markt) mijn buy orders op eth gehit op -15t/m-18%. Vanochtend weer naar fiat omgezet en de volgende buy orders gezet.
Wat ik interessant vind is dat veel mensen het hier altijd over buy orders hebben maar om buy orders te plaatsen heb je wel fiat nodig. Ik heb op mijn account bijna geen fiat, alles staat in crypto. Dus als de koers zo dramatisch zakt als in de afgelopen 24 uur dan ga ik alleen maar keihard onderuit met geen enkele mogelijkheid goedkoper in te kopen.
In het verleden heb ik in plaats van HODL wel eens geprobeerd om tijdens de daling te verkopen maar het blijkt dat je dan 9 van de 10 keer voor een hogere prijs dezelfde cryptowaarde moet terugkopen (die drop vandaag heeft me zo'n 5000 euro gekost)
In het verleden heb ik in plaats van HODL wel eens geprobeerd om tijdens de daling te verkopen maar het blijkt dat je dan 9 van de 10 keer voor een hogere prijs dezelfde cryptowaarde moet terugkopen (die drop vandaag heeft me zo'n 5000 euro gekost)
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Hoe ik het doe is in fiat blijven. Ik wacht op een gelijkmatige daling in de markt en koop in als er herstel lijkt ( higher high, higher Low en dan kopen). Bij een x percentage stijging ga ik gewoon weer in fiat. Als het hard daalt dan "gok" ik op lage wicks om in te kopen om vervolgens weer te verkopen. Ik doe dat nu om vooral verlies te beperken en daar waar kan een winstje te pakken. Ik vind de markt nu zo dat hodl even voor mij te risicovol is. Ook kies ik een x aantal muntjes om in de gaten te houden anders wordt je gek. Hier zie je dan ook patronen in ontstaan. Uitstappen doe ik dan sowieso ook net als Taro vaak woensdag,donderdag en zaterdag/zondag. Zoals nu in deze negatieve pak ik alleen de hele lage wicks mee als dat lukt.
Dit heb ik ook, maar lijkt mij eenvoudig verklaren.ScuL schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 11:16:
Wat ik interessant vind is dat veel mensen het hier altijd over buy orders hebben maar om buy orders te plaatsen heb je wel fiat nodig.
Een goede trader heeft verkocht op een piek, om terug te kopen in een dip. Je piek-fiat staat dan gewoon te wachten op dit soort momenten. Edit: zie nu ook @bukkum hierboven.
Zelf stap ik te snel met teveel weer in. Ja, dan zit je fiat weer vast in crypto...
Ik ben wel benieuwd naar de werkwijze van mensen die deze dip hebben gekocht:
- Op basis waarvan doen ze de aanname dat we niet verder zakken? Of staat voor dat geval een stop loss ingesteld?
- Binnen welke termijn willen ze weer verkopen? Of bij welk winstpercentage?
Maktub
Precies wat ik doe. Wachten op een moment om in te kopen. Ik ben geen ta specialist maar door de koers in de gaten te houden zie je (lukt mij iig) wel of er een dieptepunt is bereikt. Dan koop ik in en verkoop gewoon weer met een percentage waar ik tevreden mee ben. Haalt de koers die waarde niet en zie ik weer een daling dan verkoop ik alsnog met minder winst en soms klein verlies. Gaat gewoon vaker goed dan fout. Je moet er dan wel bovenop zitten.MrMrq schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 11:46:
[...]
Dit heb ik ook, maar lijkt mij eenvoudig verklaren.
Een goede trader heeft verkocht op een piek, om terug te kopen in een dip. Je piek-fiat staat dan gewoon te wachten op dit soort momenten. Edit: zie nu ook @bukkum hierboven.
Zelf stap ik te snel met teveel weer in. Ja, dan zit je fiat weer vast in crypto...
- Op basis waarvan doen ze de aanname dat we niet verder zakken? Of staat voor dat geval een stop loss ingesteld?
Of een OCO instellen op binance, dat werkt ook goed om x percentage winst te pakken of je verlies te beperken. Ik zit nog maar kort in crypto maar heb mijzelf een bepaalde manier van traden eigen gemaakt wat werkt. Juist als het zo daalt maak ik vaak extra winst.
Hey allemaal,
Nieuw hier! Ik wachtte op een drop en die is gekomen - heb nu 250,- EUR invested in een aantal munten (btc, eth, doge, shibu en xlm). Voor mij is dit nieuw en doe het alleen om de markt te leren.
Ik probeer te investeren voor de lange(re) termijn, ga dus de komende tijd holden no matter what de prijs doet. Deze investering is voor mij om de markt te leren en mijzelf te verdiepen in crypto. Ik zal hier dus wel veel gaan lezen maar (nog) niet inhoudelijk reageren.
Succes allemaal en stay safe!
Groetjes Roy
Nieuw hier! Ik wachtte op een drop en die is gekomen - heb nu 250,- EUR invested in een aantal munten (btc, eth, doge, shibu en xlm). Voor mij is dit nieuw en doe het alleen om de markt te leren.
Ik probeer te investeren voor de lange(re) termijn, ga dus de komende tijd holden no matter what de prijs doet. Deze investering is voor mij om de markt te leren en mijzelf te verdiepen in crypto. Ik zal hier dus wel veel gaan lezen maar (nog) niet inhoudelijk reageren.
Succes allemaal en stay safe!
Groetjes Roy
Ik trim mijn posities regelmatig als we richting een weerstand gaan. Ik verkoop dan niet een volledige positie, maar verkoop dan bijvoorbeeld 10% op verschillende koersniveau's. De winst kun je dan vervolgens gebruiken om tijdens dips je posities weer uit te breiden. De uitdaging hierin is om geduld te hebben tot de dip, en niet door fomo weer hoger terug te kopen.MrMrq schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 11:46:
De buy orders zet ik er geladderd in om diepere dips mee te kunnen pakken. Mochten we nog verder zakken, dan is het een kwestie van even aankijken of accepteren dat je fout zat en eventueel je verlies nemen.
Aangezien hij weer terugbouncde ben ik toch ook maar weer uitgestapt, mijn verlies wordt gewoon te groot.
En dus stijgt ie nu weer (even?). Uiteraard. Ik hoop dat met het weekend aanstaande en toch een hoop onrust dat hij toch nog flink verder zakt. Kan me nu niet ver genoeg zakken, 43K?
En dus stijgt ie nu weer (even?). Uiteraard. Ik hoop dat met het weekend aanstaande en toch een hoop onrust dat hij toch nog flink verder zakt. Kan me nu niet ver genoeg zakken, 43K?
Als je verkoopt gaat het omhoog en als je koop gaat het omlaag, crypto right there.jowi schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 14:25:
Aangezien hij weer terugbouncde ben ik toch ook maar weer uitgestapt, mijn verlies wordt gewoon te groot.
Misschien doe je het al, maar anders zou je kunnen kijken of je een klein bedrag kunt kopen en eventueel van de exchange haalt of (wat ik zelf doe) op een andere exchange neer zetten. Dan kijk je er ook niet elke 5 minuten naar en door niet continu te kopen / te verkopen verlies je ook minder door dit soort acties.
Eventueel zou je elke maand er geld bij kunnen doen zodat je hodl potje groter wordt. Als je elke maand er wat geld bij doet dan koop je wanneer BTC hoog is maar ook wanneer BTC laag staat. De rest van je crypto geld kun je dan gebruiken om mee te traden.
[ Voor 5% gewijzigd door Nopheros op 13-05-2021 20:01 ]
Is er al een consensus over wat Musk bezielt? Je koopt voor anderhalf miljard bitcoin en gaat vervolgens roepen dat het (stroomverbruik e.d.) k-u-t is? Tweetje kost 'm 150 miljoen.
Zet geld in op shorts --> Tweet --> Winst --> Koop BTCHadespuiter schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 19:14:
Is er al een consensus over wat Musk bezielt? Je koopt voor anderhalf miljard bitcoin en gaat vervolgens roepen dat het (stroomverbruik e.d.) k-u-t is? Tweetje kost 'm 150 miljoen.
Klaar, Musk weer een paar honderd miljoen verdiend om Tesla boven water te houden
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Ik kan wel een paar dingen verzinnen.
vooraf een deel verkopen
Short gaan
Laag inkopen, wetende dat de markt zich meestal weer vrij snel hersteld
Bij Q2 cijfers keurig kunnen melden dat er rendement gehaald is met bitcoin
vooraf een deel verkopen
Short gaan
Daar zullen de amerikaanse toezichthouders hopelijk wel even een bezoekje voor brengen aan meneer Musk, want dat ruikt naar manipulatie en handelen met voorkennis. Tesla is een beursgenoteerd bedrijf.RobinE schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 19:21:
Ik kan wel een paar dingen verzinnen.
vooraf een deel verkopen
Short gaan
[ Voor 3% gewijzigd door jowi op 13-05-2021 19:43 ]
Wel schattig dat je denkt dat dit geen vooropgezet plan en markt manipulatie is.Hadespuiter schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 19:14:
- Taro
- Niet online
Kan je dit bewijzen?Bartske schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 19:46:
[...]
Wel schattig dat je denkt dat dit geen vooropgezet plan en markt manipulatie is.
Nee, maar gezien al de strategisch geplaatste tweets hiervoor om btc en doge te pumpen lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat Elon Musk als een aap op een typemachine is gaan zitten en deze tweet eruit heeft gegooid
Vast niet.
De grote jongens zorgen wel dat er geen bewijs voor het oprapen ligt.
Whales kun je detecteren maar wie erachter zit blijft toch een stuk lastiger te zijn.
Een enkele tweet zoals nu ontketent een domino effect.
De ene triggered de andere waardoor een dip alleen maar versterkt wordt.
Andersom werkt dit ook zo.
Dit is bekend en geen nieuws maar iedere keer weer maken veel mensen zich hier wel zorgen over.
Dit zal zich dus blijven herhalen, iets waarmee we moeten leren leven.
Wat je nu wel vaker ziet is dat de mainstream media dit “nieuws” ook gaan melden.
Niet alleen de Telegraaf, AD, nu.nl enz. maar het komt ook op het RTL nieuws zoals vanavond.
De impact blijft niet langer beperkt tot een groepje Tweakers zoals hier.
Waaruit maak je op dat ik dat denk? Ik vroeg wat 'm zou bezielen = welke gedachte er achter zit.Bartske schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 19:46:
[...]
Wel schattig dat je denkt dat dit geen vooropgezet plan en markt manipulatie is.
Ik hoop dat men hier iets mee gaat doen.jowi schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 19:40:
[...]
Daar zullen de amerikaanse toezichthouders hopelijk wel even een bezoekje voor brengen aan meneer Musk, want dat ruikt naar manipulatie en handelen met voorkennis. Tesla is een beursgenoteerd bedrijf.
Het gaat niet om paar “onschuldige” Twitter berichten maar veel verder.
Beetje vergelijkbaar met John McAfee met zijn praktijken.
Hij is niet veroordeeld om een tweetje maar ze hebben hem wel om andere zaken aangepakt.
Geld + Macht.Hadespuiter schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 19:59:
[...]
Waaruit maak je op dat ik dat denk? Ik vroeg wat 'm zou bezielen = welke gedachte er achter zit.
Er gaat een theorie rond dat dit een actie van hem was om hedge funds te kakken te zetten. Wat er van waar is, geen idee, maar toch een interessante gedachte.
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar de laatste tijd loop ik met een nogal raar onderbuik gevoel rond. Los van het hele corona maar heb het idee dat er binnenkort iets heel groots gaat plaatsvinden in de financiële markt.
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar de laatste tijd loop ik met een nogal raar onderbuik gevoel rond. Los van het hele corona maar heb het idee dat er binnenkort iets heel groots gaat plaatsvinden in de financiële markt.
Zolang hij dat met prive vermogen doet kunnen ze hem niks maken denk ik, want geen regels .jowi schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 19:40:
[...]
Daar zullen de amerikaanse toezichthouders hopelijk wel even een bezoekje voor brengen aan meneer Musk, want dat ruikt naar manipulatie en handelen met voorkennis. Tesla is een beursgenoteerd bedrijf.
En mocht Tesla slechte cijfers hebben dan kan hij zeggen, ja maar, er staat bitcoin op de balans dus dat is logisch.
XRP = trash
Hij sprak als ceo van Tesla, over de balans van Tesla, niet over zijn prive vermogen.
Verwijderd
Hier ook lekker in het rood (in de 5 cijfers) maar ik lig er niet zo wakker van, de long term lost dat vanzelf op
Sommige mensen zouden zelfs niet korter dan de 4 hour candles mogen zien wat mij betreft, wat een drama toch.
Ondertussen ben ik aan het kijken naar ETH wat die gaat doen op de 2.95K EUR, indien die sideways gaat dit weekend zou ik nog wat durven bijkopen maar ik zou die liever op 2.80K EUR zien.
Sommige mensen zouden zelfs niet korter dan de 4 hour candles mogen zien wat mij betreft, wat een drama toch.
Ondertussen ben ik aan het kijken naar ETH wat die gaat doen op de 2.95K EUR, indien die sideways gaat dit weekend zou ik nog wat durven bijkopen maar ik zou die liever op 2.80K EUR zien.
Weet iemand hoe de rol van de SEC in de VS is en hoe de regelgeving er daar uitziet? Kijken ze naar Tesla met BTC op de balans naar uitingen van Musk? Hoe zit dat met zijn privé vermogen?jowi schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:39:
Hij sprak als ceo van Tesla, over de balans van Tesla, niet over zijn prive vermogen.
Ach, iederren een mening over Musk maar vond deze wel interessant:
Bron: https://www.zerohedge.com...-shanghai-expansion-goingChinese Media Makes Surprise U-Turn On Tesla, Now Claims Shanghai Expansion Is "Going Smoothly"
"As long as Tesla can really listen to the voice of consumers, effectively resolve product disputes, and fully respect the Chinese market, it is believed that the current month-on-month decline is only temporary," analyst Feng Shiming said. "The establishment of Tesla as a wholly owned auto factory in China has given Tesla amazing sales and profits under China's commitment to open up to foreign investment."
The change in attitudes is baffling in and of itself. But alongside of Elon Musk's bold new stance on bitcoin, it is sure to raise tons of new speculation as to what could be going on behind the scenes between Musk, Tesla and the Chinese Communist Party. For now, it appears that once again Musk may have somehow skirted disaster in the world's largest auto market.
[ Voor 6% gewijzigd door RaptorXS op 13-05-2021 20:57 ]
Ik denk dat dit misschien een reactie is op kritische Tesla aandeelhouders. Er heerst een stigma op Bitcoin vanwege het energieverbruik en ik kan me zo voorstellen dat niet iedere Tesla aandeelhouder erg blij was met de move om Bitcoin op de balans te zetten omdat dit negatief kan afstralen op Tesla's imago als innovator in duurzaamheid.Hadespuiter schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 19:14:
Voor jou is 5 cijfers in het rood misschien peanuts, voor mij is dat een hele hoop geld. Nogal arrogant om het als drama af te doen.Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:40:
Hier ook lekker in het rood (in de 5 cijfers) maar ik lig er niet zo wakker van, de long term lost dat vanzelf op![]()
Morgen maakt die clown bekend dat hij Tesla’s gaat verkopen met betaling van Dogecoin of Shiba,..Hadespuiter schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 19:14:
Wie denk je dat het laatst lacht?
Dit artikel slaat nergens op. Binance ging naar de beurs staat er... Volgens mij is hier wat misgegaan bij de Telegraaf.redslow schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:00:
Binance verdacht van belastingontduiking.
https://www.telegraaf.nl/...t-van-belastingontduiking
PSN/Steam: Xamsix
Telegraaf, sinds ik die niet meer lees ben ik een stuk gelukkiger.
XRP = trash
Wel grappig, hele bende dondert in elkaar maar toch zijn er een aantal munten die het goed doen, waarvan ik er gelukkig een paar heb; KSM, ADA, DOT, ben benieuwd hoe lang die zo in de plus blijven. Ik heb nog wat fiat liggen, ik twijfel of ik buy orders voor de nacht zal zetten of toch nog even afwachten.De enige EMA waar die nog doorheen kan zakken is de EMA25 op 1w. Is het dan onverstandig om een buy order daar vlak onder te zetten in het kader van, als die daar doorheen zakt dan is er weinig wat hem tegenhoudt
lager te gaan?
Ik verwacht wel dat het met zoiets te maken heeft, eigen winst. Ofwel net verkocht, fud, weer inkopen ofzo ofwel gewoon meer kopen op een lage koers.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Deels mee eens, maar je weet wat het risico is als je geld in de crypto hebt zitten. Als je het niet aankan moet je het niet doen. En zorg dat je er alleen geld in hebt zitten wat je bereid ben om te verliezen.jowi schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:09:
[...]
Voor jou is 5 cijfers in het rood misschien peanuts, voor mij is dat een hele hoop geld. Nogal arrogant om het als drama af te doen.
Long term 100K in je gedachten houden.
Los daarvan snap ik dat het even pijn doet
Als BTC alleen door een tweet van Elon Musk in elkaar dondert dan heeft het geen recht van bestaan.
BTC is tot voor kort geruime tijd aan het pumpen zonder serieuze correcties. Het kan zijn dat de tweet van Musk dan het laatste zetje heeft gegeven. Ik denk eerder dat de rode cijfers op de aandelenbeurs van de laatste dagen dit veroorzaken, als aandelen goedkoop zijn en de winsten op crypto hoog, dan is het niet onlogisch als geld zich verplaatst.
Daarbij, het sentiment om BTC in de toekomst alleen met schone energie te minen i.p.v. met vuile energie in China is iets wat momenteel speelt in Amerika. Tesla is een bedrijf wat erg met schone energie bezig is. Dus dat Tesla nu hier iets over zegt is ook niet vreemd.
Al met al een storm in een glas water. De bullrun kan nog lang duren en er kunnen wel meer correcties komen, diegenen met een lange adem zullen overwinnen.
BTC is tot voor kort geruime tijd aan het pumpen zonder serieuze correcties. Het kan zijn dat de tweet van Musk dan het laatste zetje heeft gegeven. Ik denk eerder dat de rode cijfers op de aandelenbeurs van de laatste dagen dit veroorzaken, als aandelen goedkoop zijn en de winsten op crypto hoog, dan is het niet onlogisch als geld zich verplaatst.
Daarbij, het sentiment om BTC in de toekomst alleen met schone energie te minen i.p.v. met vuile energie in China is iets wat momenteel speelt in Amerika. Tesla is een bedrijf wat erg met schone energie bezig is. Dus dat Tesla nu hier iets over zegt is ook niet vreemd.
Al met al een storm in een glas water. De bullrun kan nog lang duren en er kunnen wel meer correcties komen, diegenen met een lange adem zullen overwinnen.
Wat veel geld is, is voor iedereen persoonlijk. Maar hij heeft daar wel degelijk een punt.. Het is heel verleidelijk om de koersen op de minuut te volgen vanwege de volatiliteit, maar tenzij je actief aan het traden bent zou je er eigenlijk helemaal niet naar hoeven kijken. In crypto kun je veel geld verdienen, maar de mogelijkheden om snel geld te verliezen zijn ook eindeloos.jowi schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:09:
[...]
Voor jou is 5 cijfers in het rood misschien peanuts, voor mij is dat een hele hoop geld. Nogal arrogant om het als drama af te doen.
1) 100%, zie ook m'n post op de vorige pagina.KcRp schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:00:
Als BTC alleen door een tweet van Elon Musk in elkaar dondert dan heeft het geen recht van bestaan.
2) Totaal niet mee eens. Je had dit kunnen weten ex ante door enigszins aan due diligence te doen. Dit is gewoon opportunisme.
- Taro
- Niet online
Ik zit naast ADA (vanochtend) ook weer in ONT (zojuist) ivm verschillende MA bounces en daarnaast ook wat ETH ingeslagen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/L8iftMBX6G5FzEppw5W8Eq5S.png?f=user_large)
Verder wat BTC longs/shorts, maar blijf nog voor 90% in BUSD. Mogelijk morgenochtend weer in BTC stappen, maar durf het 's nachts nog niet aan, eerst weer de stijgende lijn vinden.
:fill(white):strip_exif()/f/image/L8iftMBX6G5FzEppw5W8Eq5S.png?f=user_large)
Verder wat BTC longs/shorts, maar blijf nog voor 90% in BUSD. Mogelijk morgenochtend weer in BTC stappen, maar durf het 's nachts nog niet aan, eerst weer de stijgende lijn vinden.
Daar zit mijn grootste probleem. Ik durf in huidige toestand niet in te stappen en zo mis ik de dips waarschijnlijk.Taro schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 23:47:
Ik zit naast ADA (vanochtend) ook weer in ONT (zojuist) ivm verschillende MA bounces en daarnaast ook wat ETH ingeslagen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Enige tips hoe je dit wel aandurft? Puur door technical indicators? Of ook op gevoel?
- Taro
- Niet online
Een combinatie van buy the dip + niet direct all-in gaan.freshprince schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 23:58:
[...]
Daar zit mijn grootste probleem. Ik durf in huidige toestand niet in te stappen en zo mis ik de dips waarschijnlijk.
Enige tips hoe je dit wel aandurft? Puur door technical indicators? Of ook op gevoel?
En verder helpt het dat ik er 100% zakelijk in sta en geen last heb van emoties. Een stijging is mooi, een daling is ok. Je went eraan, ik beperk heel bewust het risico in deze fase van de bullrun.
Gaat hier gemiddeld ook lekker, dus kan een tegenslag hebben:
Taro bedoel je voor ont de 1 dags ma20 bounce? Ik probeer de ma lijnen te begrijpen en vermoed dat je hierop doelt?
- Taro
- Niet online
@bukkum De 1W, 3D en 1D vs BUSD laten een bounce zien. vs BTC ziet het er iets minder goed uit, maar op de 1W vs BTC komt de MA99 erg dichtbij, ik vermoed eerst een rejection, daarna erop en erover.
Zoals je kunt zien koop ik de dips en sell ik gelukkig tot nu toe hoog. Ik blijf niet constant zitten.
Zoals je kunt zien koop ik de dips en sell ik gelukkig tot nu toe hoog. Ik blijf niet constant zitten.
Als je kijkt naar de 1uurs dan is het een dalende ma7 waar hij steeds even boven de uitkomt en dan weer eronder. Kijk je naar de 4 uurs dan schiet hij onder de ma7 en ma20 waarna hij weer boven beide komt. Nu zit hij er weer ruim onder dus is dan het gevoel dat hij weer stijgt waar jij je sell orders zet? En waarom kijk je naar de 3d en 1w ma?
Check deze video. Zijn analyses zijn altijd wel goed vind ik:bukkum schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 00:07:
Taro bedoel je voor ont de 1 dags ma20 bounce? Ik probeer de ma lijnen te begrijpen en vermoed dat je hierop doelt?
YouTube: 📈 BULL OR BEAR MARKET?! 📉 THIS INDICATOR TELLS US!
Dank dat je weer de tijd en moeite neemt om ons mee te nemen!Taro schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 23:47:
Wanneer je zo’n trade maakt, heb je dan al een doel waarop je uitstapt - al dan niet met een limit order? Nu heb je op ONT ongeveer 4%, maar waar mik je op?
Maktub
@jowi Ja, die zou inderdaad ook kunnen, alhoewel ik nu deze ook zie:
:strip_exif()/f/image/BML94y1loXPWdxySVdDOpMgN.jpg?f=fotoalbum_large)
Als dit een wedge is, dan lijkt het erop dat ‘ie nu naar boven zou willen. Volume lijkt nog een beetje laag, maar wellicht dat er naar boven uitgebroken wordt?
:strip_exif()/f/image/BML94y1loXPWdxySVdDOpMgN.jpg?f=fotoalbum_large)
Als dit een wedge is, dan lijkt het erop dat ‘ie nu naar boven zou willen. Volume lijkt nog een beetje laag, maar wellicht dat er naar boven uitgebroken wordt?
is eerder een bear pennant. iig zelfde uitwerking als figuur van jowi..... bearishWoodyWindoW schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:08:
@jowi Ja, die zou inderdaad ook kunnen, alhoewel ik nu deze ook zie:
[Afbeelding]
Duidelijk! Goed werk @jowi!anti elppa schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:15:
[...]
is eerder een bear pennant. iig zelfde uitwerking als figuur van jowi..... bearish
- Taro
- Niet online
Je kunt het grote plaatje (trend) in de gaten houden en die toepassen op de kleinere timeframes. Op de kleinere timeframes zat ONT onder een aantal MA's en op de grotere timeframes erboven. Grote kans dat hij dan weer even opkrabbelt.bukkum schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 00:25:
Als je kijkt naar de 1uurs dan is het een dalende ma7 waar hij steeds even boven de uitkomt en dan weer eronder. Kijk je naar de 4 uurs dan schiet hij onder de ma7 en ma20 waarna hij weer boven beide komt. Nu zit hij er weer ruim onder dus is dan het gevoel dat hij weer stijgt waar jij je sell orders zet? En waarom kijk je naar de 3d en 1w ma?
Hierbij de box voor de 1D (waarbij vlak onder de MA7 dus een mooi verkoopmoment kan zijn):
:fill(white):strip_exif()/f/image/2gCJSWktjxTXr1Yq0UpCp9TP.png?f=user_large)
De 3D:
:fill(white):strip_exif()/f/image/LoRj2JSYPXXg8mzV0BQk4Oau.png?f=user_large)
En de 1W:
:fill(white):strip_exif()/f/image/naSKo5K7Fx7K0Zo6yMdcfOBa.png?f=user_large)
Ik heb ze echter inmiddels wel weer de deur uitgedaan, ik wil eerst weten wat Bitcoin gaat doen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/l1sMHyNpa87htOLzQT9m3pwc.png?f=user_large)
En ETH (op deze exchange) ook de deur uitgedaan:
:fill(white):strip_exif()/f/image/DAoEaHWJUmT8sgF4R8cznNzO.png?f=user_large)
ADA had ik achteraf gezien gisteren al moeten verkopen, die kijk ik vandaag nog even aan, hopelijk krabbelt die weer op.
Ik mik niet op percentages, maar op MA's. Dat kan soms 1% zijn, soms 250% (zoals het koersdoel voor ONT op de langere termijn, waarbij de betreffende MA99 overigens inmiddels wel een stuk lager ligt).MrMrq schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 07:38:
[...]
Dank dat je weer de tijd en moeite neemt om ons mee te nemen!
Wanneer je zo’n trade maakt, heb je dan al een doel waarop je uitstapt - al dan niet met een limit order? Nu heb je op ONT ongeveer 4%, maar waar mik je op?
@Taro waarom ada al verkopen? Met de huidige prijs maak je er absoluut gezien weinig winst mee lijkt me. Ik ben juist geinteresseerd in ada vanwege de toekomst. Mocht die ooit naar 10, 100 of 1000 per stuk gaan ga je pas echt winst pakken.
Of wacht je na verkoop weer op een dipje om dan alsnog in te springen? Wat is je strategie?
Of wacht je na verkoop weer op een dipje om dan alsnog in te springen? Wat is je strategie?
- Taro
- Niet online
@Scirocco Ik zit nergens voor de lange termijn in en 100 of 1000 per stuk lijkt mij niet erg realistisch. Tijdens de vorige run (2017/2018) heb ik ADA van +-0,12 tot +-1,20 meegepakt en daarna weer naar 0,03 zien gaan. Grote kans dat ADA over enige tijd weer lager staat dan de huidige koers en dan sta ik liever aan de zijlijn dan mijn winst te zien verdampen. Ieder zo zijn eigen strategie. Ik speel met voldoende grote aantallen waarbij een paar cent al een behoorlijk verschil maakt.
Wel benieuwd of je al eens een bearmarket na een bullmarket hebt meegemaakt. En waarom noem je specifiek 100 en 1000, is dat ergens op gebaseerd?
Wel benieuwd of je al eens een bearmarket na een bullmarket hebt meegemaakt. En waarom noem je specifiek 100 en 1000, is dat ergens op gebaseerd?
Zojuist ook ingestapt op de ONT, die zag ik al een paar keer voorbij komen en dat leek me wel wat. Op de 1 of andere manier heb ik enorme moeite om de ADA te verkopen, zit er al in sinds ze op 30 dollarcent stonden en het blijft voor mij persoonlijk wat moeilijk om ze weg te doen.Taro schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:45:
@Scirocco Ik zit nergens voor de lange termijn in en 100 of 1000 per stuk lijkt mij niet erg realistisch. Tijdens de vorige run (2017/2018) heb ik ADA van +-0,12 tot +-1,20 meegepakt en daarna weer naar 0,03 zien gaan. Grote kans dat ADA over enige tijd weer lager staat dan de huidige koers en dan sta ik liever aan de zijlijn dan mijn winst te zien verdampen. Ieder zo zijn eigen strategie. Ik speel met voldoende grote aantallen waarbij een paar cent al een behoorlijk verschil maakt.
Af en toe wat winst nemen is nooit verkeerd. Ook al is maar een paar %. Eventueel dat je dat in fiat laat staan om, mocht het gebeuren, weer onder de $1 in te kopen.KaiseRRuby schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:18:
[...]
Zojuist ook ingestapt op de ONT, die zag ik al een paar keer voorbij komen en dat leek me wel wat. Op de 1 of andere manier heb ik enorme moeite om de ADA te verkopen, zit er al in sinds ze op 30 dollarcent stonden en het blijft voor mij persoonlijk wat moeilijk om ze weg te doen.
@Taro, het grotere plaatje bekijken en toepassen op de kleinere tijden is idd wat ik doe. Ik kijk in het grotere plaatje dan naar vorige weerstanden maar dat is dus in principe wat jij doet met de ma lijnen op hogere time frames, begrijp ik. Ik ga ook vaker proberen om het met de ma lijnen in te schatten.
Ik kom pas net kijken bij crypto, dus ik was oprecht benieuwd wat je strategie was.Taro schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:45:
100 en 1000 is puur speculeren op wat ada kan ontwikkelen en het kijken naar 3+ jaar in de toekomst.
Als je met grote aantallen speelt snap ik zeker dat je er een leuke winst mee kunt pakken ja.
Ik heb nu slechts 100eu in ada zitten omdat ik niet met grotere bedragen kan en durf te spelen, ik ben immers nog redelijk nieuw in crypto. Dus hoop met een lage inleg op de lange termijn een mooie winst te kunnen maken. Gebaseerd op de inhoud van ada leek het me een coin die de komende jaren relevant zou kunnen zijn.
Nog geen bearmarket meegemaakt, maar omdat ik op de lange termijn speel moet hodl mij daar wel doorheen slepen.
Moeite om te verkopen is later ook zien dat je best wel goede trade kansen hebt laten liggen. Een trade bij sommige (onzekere) weerstandsniveaus kan moelijk zijn, dan kan je in jouw geval beter HODLen.KaiseRRuby schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:18:
[...]Zojuist ook ingestapt op de ONT, die zag ik al een paar keer voorbij komen en dat leek me wel wat. Op de 1 of andere manier heb ik enorme moeite om de ADA te verkopen, zit er al in sinds ze op 30 dollarcent stonden en het blijft voor mij persoonlijk wat moeilijk om ze weg te doen.
Maar vlak voor de 2 USDT is (voor mij) een no brainer. Orderboeken kunnen nogal varieren, maar in dit geval stond op Binance een stevige op 1.95. Dat icm de 2 USDT grens zorgde er voor dat ik op iets boven 1.94 de helft heb verkocht. Na de hit van de sell limit meteen een order geplaatst net boven de 1.8 maar niet geraakt. Daardoor ook de swing voor de tweede poging richting de 2 USDT gemist. M'n buy order heb ik heel iets verhoogd en sinds vanmorgen heb ik weer hetzelfde aantal ADA als vorige week met wat winst voor "buy the dip".
Holy shit man, 182% erbij pffTaro schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 00:04:
[...]
Een combinatie van buy the dip + niet direct all-in gaan.
En verder helpt het dat ik er 100% zakelijk in sta en geen last heb van emoties. Een stijging is mooi, een daling is ok. Je went eraan, ik beperk heel bewust het risico in deze fase van de bullrun.
Gaat hier gemiddeld ook lekker, dus kan een tegenslag hebben:
[Afbeelding]
Wou dat ik die TA kon doen en zoiets kon bereiken. Ik sta op 4% over hele week
Als ik mijn huidige saldo überhaupt zou kunnen verdubbelen aan het einde van dit jaar zou ik al superblij zijn.. en jij doet nog meer dan dat in maand je tijd... :-O
100 of 1000 klinkt wel als een enorme stijging als ik naar de market caps kijk. Ik zeg niet dat het niet kan, maar houd er rekening mee dat het wel enorme doelen zijn waar je je op richt. De markt staat op een all time high, en de vraag is hoe groot kan de gehele markt uiteindelijk worden.Scirocco schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:37:
[...]
Ik kom pas net kijken bij crypto, dus ik was oprecht benieuwd wat je strategie was.
100 en 1000 is puur speculeren op wat ada kan ontwikkelen en het kijken naar 3+ jaar in de toekomst.
Als je met grote aantallen speelt snap ik zeker dat je er een leuke winst mee kunt pakken ja.
Ik heb nu slechts 100eu in ada zitten omdat ik niet met grotere bedragen kan en durf te spelen, ik ben immers nog redelijk nieuw in crypto. Dus hoop met een lage inleg op de lange termijn een mooie winst te kunnen maken. Gebaseerd op de inhoud van ada leek het me een coin die de komende jaren relevant zou kunnen zijn.
Nog geen bearmarket meegemaakt, maar omdat ik op de lange termijn speel moet hodl mij daar wel doorheen slepen.
Zelf houd ik rekening met nog een hele grote dip. Als bijvoorbeeld ADA nog 40-50% plus doet, dan halveer ik sowieso mijn inleg. Zelfde geld voor zo'n beetje alles op dit moment.
nieuws: Bloomberg: ‘Amerikaans ministerie van Justitie opent onderzoek naar B...Xamsix schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:18:
[...]
Dit artikel slaat nergens op. Binance ging naar de beurs staat er... Volgens mij is hier wat misgegaan bij de Telegraaf.
Had het artikel al eerder gelezen op Bloomberg. Mijn reactie ging er meer over dat het artikel van de Telegraaf Binance en Coinbase even had samengesmolten tot hetzelfde bedrijf.
PSN/Steam: Xamsix
Let op:
Regels voor dit topic:
En verder wat algemene regels
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #31 - Blow-off top editie.
- Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.
Regels voor dit topic:
- Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
- Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
- Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.
En verder wat algemene regels
- Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
:strip_exif()/f/image/Ej8R0UX8ahQAtiBWKYsYDnDA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kVMgFi9uXODwqHlweci5wi5n.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qqxHhebw7b3C9vgZGgHNPbwF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lnJHtr8QRTPjT7kiCzstOOkt.jpg?f=fotoalbum_large)