[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 22 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:23
jowi schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:43:
Het enige positieve aan bitcoin is dat de .618 fibo (ca. 58K) nu als support dient.
Het ziet er wat saai en niet overtuigend uit maar misschien is dit wel een goed teken?
dit is erg goed. Er is geen weekend dip tot nu toe en we tikken steeds weer ff tegen die sub 60 aan. Dat gaan de bears niet volhouden. Geen idee of die dan vandaag valt of dat we dat deze week doen. Vanavond ook weer een weekly close en dat zou dan weer de 2e groene candle worden wat ook positief is.
Op dit moment lijkt de 60 een grotere drempel dan de vorige ATH iig

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceblack24
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:11
anti elppa schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:02:
[...]
Dat gaan de bears niet volhouden. Geen idee of die dan vandaag valt of dat we dat deze week doen.
Wat bedoel je hier precies mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:03

WhySoSerious

Be the change.

iceblack24 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:11:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee?
Koers stijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-04-2023
De bears proberen verdere stijging wel tegen te houden. Wat is toch de reden dat deze 58K-60K regio zo hard in stand wordt gehouden? Waarom wil 'men' geen prijsstijging? Wat voor spel wordt hier gespeeld en waarom?

edit: As we speak dondert de boel in elkaar zo te zien.

[ Voor 12% gewijzigd door jowi op 09-05-2021 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
De hard stijgende crypto adoptie in NL heeft ook zijn nadelen, lees ik in het FD.
Problemen met Nederlandse crypto-apps kosten gebruikers 'duizenden euro's'

Het regent klachten over twee grote Nederlandse cryptobrokers, die zich op kleine beginnende beleggers richten. De app Blox en het platform LiteBit kunnen de grote populariteit van crypto's niet aan.

Blox zegt tegen het FD de komende weken geen nieuwe gebruikers toe te laten en 'grote softwarematige verbeteringen' door te voeren.

LiteBit zegt nu vijf keer zoveel klanten te hebben als een jaar geleden. 'Een markt die zo hard groeit leidt soms helaas tot een storing of een langere wachttijd bij onze klantenservice.

Overigens hadden ook gebruikers van internationale cryptoplatforms als Coinbase, Binance en Kraken afgelopen tijd op piekmomenten last van storingen.

[ Voor 10% gewijzigd door RaptorXS op 09-05-2021 11:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anti elppa
jowi schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:41:
De bears proberen verdere stijging wel tegen te houden. Wat is toch de reden dat deze 58K-60K regio zo hard in stand wordt gehouden? Waarom wil 'men' geen prijsstijging? Wat voor spel wordt hier gespeeld en waarom?

edit: As we speak dondert de boel in elkaar zo te zien.
Omdat er geld aan die swings te verdienen valt. Plus henk en ingrid panic sellen in dit sort ranges. Buy high sell low....en smart money scoped die relatief goedkope btc op. Tot het niet meer houdbaar is en dan knalt de boel omhoog. Super simpel spel.
Dit de boel in elkaar donderen noemen.......tel ff tot 10 en zoom uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jowi
Ja ff uitzoomen, vergeleken met 10 jaar geleden is er inderdaad niks aan de hand...

Je snapt dat ik het over de 58K grens heb die als support leek te dienen. Lijkt er niet op dat die stand blijft houden. Dus dondert in elkaar.

[ Voor 5% gewijzigd door jowi op 09-05-2021 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
anti elppa schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:02:
[...]

dit is erg goed. Er is geen weekend dip tot nu toe en we tikken steeds weer ff tegen die sub 60 aan. Dat gaan de bears niet volhouden. Geen idee of die dan vandaag valt of dat we dat deze week doen. Vanavond ook weer een weekly close en dat zou dan weer de 2e groene candle worden wat ook positief is.
Op dit moment lijkt de 60 een grotere drempel dan de vorige ATH iig
Iemand moet me toch eens een keer uitleggen hoe die bull en bear market werkt.
Waarom zijn er bears?
Iedereen die geld in BTC heeft zitten wil die koers toch gewoon naar 500.000 zien gaan? Waarom houden mensen dit dan bewust tegen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
Jasikevicius3 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:41:
[...]

Waarom zijn er bears?
Iedereen die geld in BTC heeft zitten wil die koers toch gewoon naar 500.000 zien gaan? Waarom houden mensen dit dan bewust tegen?
zoals gezegd kan je verdienen en aan de swings naar beneneden met spot trades maar vooral met shorts. Enige doel van bijna iedereen is meer sats verzamelen. En dat kan prima in dit gebied. Als de whales het idee hebben (op basis van TA) dat een swing low nog goed gaat uit pakken dan pakken ze die ook. Ze eindigen na zo'n swing met meer btc. En als ze denken dat het niet meer lukt blijven ze zitten en harken ze veel geld binnen op de stijging van btc. In dit soort stukken van de bullmarkt verliezen henk en ingrid iig dik. of het nu met leverage trading is, handelen in shitcoins of btc spot. De whales verdienen en 99% van het klootjes volk bloed.
Gok dat er in de bullmarkt idd verder vrij weinig mensen zijn die erg lang in een short zitten op zo'n ongekend bullish object als BTC. DAarom is de rente op long zijn eigenlijk 99% van de tijd negatief op je long positie, tot we de beamarkt in gaan waar het omdraait.

[ Voor 8% gewijzigd door anti elppa op 09-05-2021 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:53

tomtom901

Moderator General Chat
[...]

Waarom zijn er bears?
Nee natuurlijk niet, het echte geld zit in het traden terwijl de koers stijgt. Als jij tijdens de stijging van BTC op mini piekjes kan verkopen en op lagere punten weer kan terugkopen (waardoor je dus per saldo steeds meer kan kopen tov je originele inleg want er zit een positief verschil tussen je verkoop en koop order) heb je aan het eind van de rit van 1 BTC misschien wel 20 BTC gemaakt en in jouw voorbeeld in plaats van 1x 500k 20x 500k zonder dat je maar een euro extra in hebt hoeven leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Je hebt hodlers en handelaars. Hodlers willen graag goedkoop inslaan, vasthouden tot ie moon is gegaan naar 200k. Handelaars profiteren graag van deze swings. Plukjes verkopen en goedkoper terugkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
[...]

Waarom zijn er bears?
Als jij niet verkoopt doet een ander het wel en vis je zelf naast de winst. Daarnaast: Als iedereen wacht op de 500k, dan wil jij de eerste zijn die verkoopt, want de koers gaat dan binnen een paar minuten van 500k naar de 50k en dan wil je niet als laatste zijn. Dus iedereen zal voordat de 500k wordt aangetikt al delen gaan verkopen, lager weer terugkopen, et voila: Koersschommelingen en marktcycli zijn geboren.

Je kunt nooit met iedereen afspraken maken, want al zou je ze maken, dan gaat het alsnog niet werken omdat iedereen op de top wil verkopen en de daling voor wil zijn. Een verkoop van iemand zonder hogere kopers zorgt immers voor een koersdaling. Dus gewoon iets om te accepteren.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jowi
Ik mag niet zeggen dat het instort, maar inmiddels gaat ook de 57K er weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 16:46
Capsaicin schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 21:04:
[...]
BTC viel idd, waardoor alle altcoins nog harder vielen. Als Btc eventjes niest, raken altcoins verkouden.

Ik kocht de STX voor 2.06 en sta dus ook in de min. Als btc stabiliseert en Coin Bureau het filmpje lanceert, vermoed ik met winst uit te kunnen stappen.
Filmpje mag ff duren haha. Zakt als een gek

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
jowi schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:17:
-2.88% op 24h.....wat een bloedbad. Maar ff serieus de ma7 op daily zit ongeveer hier en die moet wel houden..anders krijg je wel serieus een bloedbad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoodyWindoW
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 25-10 10:21

WoodyWindoW

3.245 WP op ZW 31°

jowi schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:17:
Pfff baal ervan, zo sterk als ‘ie was afgelopen dagen, zo zwakjes vind ik ‘m er nu uit zien!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OnLS_Lp37UsccGJggk6qRhVy0kg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e0Fp1gkZnIP7jj19zUE2wAWg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoodyWindoW

WoodyWindoW

3.245 WP op ZW 31°

anti elppa schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:29:
[...]

-2.88% op 24h.....wat een bloedbad. Maar ff serieus de ma7 op daily zit ongeveer hier en die moet wel houden..anders krijg je wel serieus een bloedbad
Mocht ‘ie weer binnen de triangel zakken en blijven, krijgen we dan niet eerst een herhaling van afgelopen dagen? Of is die triangel nu definitief verbroken nadat ‘ie uitbrak laatst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
WoodyWindoW schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:33:
[...]

Mocht ‘ie weer binnen de triangel zakken en blijven, krijgen we dan niet eerst een herhaling van afgelopen dagen? Of is die triangel nu definitief verbroken nadat ‘ie uitbrak laatst?
hebben ook nog een ascending/ rising wedge. Bodemlijn aan de onderkant is hetzelfde als van die traingle. Maargoed als we nu een bounce krijgen is het een confirmation van de uitbraak uit die triangle. Mocht dat niet lukken ga ik die wedge in de gaten houden. Belangrijk is het houden van de ma7 op de weekly ivm de close vannacht en de opwaardse trent die nu loopt op 55.2k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jowi
anti elppa schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:29:
[...]
Ja relatief is het niks, maar die 58K is blijkbaar om 1 of andere reden (die ik nog steeds niet begrijp) een hele grote psychologische? grens, vandaar dat ik hier anders naar kijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
jowi schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:54:
[...]

Ja relatief is het niks, maar die 58K is blijkbaar om 1 of andere reden (die ik nog steeds niet begrijp) een hele grote psychologische? grens, vandaar dat ik hier anders naar kijk.
het is eerder tussen de 59 en 60 wat op zich niet raar is. 60 is een rond getal. 59 hadden we nodig voor een higher high. En de fib golden ratio zit ook hier.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-10 15:49

MicroWhale

The problem is choice

Ik zag dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BrIWFHdQkMSpWm6oueEmPDl1vrk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/67ZoUoTpFWdU9qKMf8ozS3YC.png?f=fotoalbum_large

... en ik weet nog niet goed wat ik er van moet denken. We gaan redelijk stabiel sideways, maar die groene trendlijn is wel een dingetje. Wat gebeurt er als we eronder gaan?
Daarnaast die grijze curve... die moeten we blijkbaar wel breken om weer naar boven te gaan. Wat zal de koers daar boven tillen?

Heel dubbel gevoel.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
@MicroWhale Same here. Ik zit sinds vanochtend 100% in fiat, op een futures potje voor DOGE na. Ik durf het op dit moment niet aan om in Bitcoin te blijven zitten. ETH gaat lekker, maar zou ook daar gezond zijn wat gas ( ;) ) terug te nemen na de enorme stijgingen van de afgelopen periode.

Ik speel het op safe vannacht, al zou ik normaal gesproken vanavond all-in zijn gegaan, maar dit is sowieso een afwijkende week tov eerdere weken, dus ik ben extra voorzichtig.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoodyWindoW

WoodyWindoW

3.245 WP op ZW 31°

MicroWhale schreef op zondag 9 mei 2021 @ 22:40:
Ik zag dit:
[Afbeelding]

... en ik weet nog niet goed wat ik er van moet denken. We gaan redelijk stabiel sideways, maar die groene trendlijn is wel een dingetje. Wat gebeurt er als we eronder gaan?
Daarnaast die grijze curve... die moeten we blijkbaar wel breken om weer naar boven te gaan. Wat zal de koers daar boven tillen?

Heel dubbel gevoel.
Op basis van dit model moet ‘ie dus boven de groene lijn blijven, waar we nu nog boven zitten, en moet er uiteindelijk dus een flinke break out gaan komen richting de oude ATH.

Ik zie het nog niet problematisch in op dit moment, maar dat is misschien weer een beetje hopium, waar ik al enige tijd op teer :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoodyWindoW

WoodyWindoW

3.245 WP op ZW 31°

Ja! Een close bóven de MA7 op de 4H, 1D en de 1W, dat is behoorlijk bullish lijkt me!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
WoodyWindoW schreef op maandag 10 mei 2021 @ 01:53:
[...]

Op basis van dit model moet ‘ie dus boven de groene lijn blijven, waar we nu nog boven zitten, en moet er uiteindelijk dus een flinke break out gaan komen richting de oude ATH.

Ik zie het nog niet problematisch in op dit moment, maar dat is misschien weer een beetje hopium, waar ik al enige tijd op teer :p
Ja die lijn loopt sinds oktober, Heb dat de laatste weken al een aantal keren vermeld hier. Maar hij blijft er netjes boven dus niets aan de hand. Ondertussen is btc weer begonnen aan de volgende 60k test. Eens zien of ie er door komt vandaag. Ik geef het wel wat kans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:43

resusaapje

h less

"We zijn verheugd dat we DOGE-1 kunnen lanceren!", zei Tom Ochinero van SpaceX. "Deze missie zal de toepassing van cryptomunten voorbij een baan om de aarde demonstreren en de basis leggen voor interplanetaire handel."

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-10 15:49

MicroWhale

The problem is choice

anti elppa schreef op maandag 10 mei 2021 @ 07:00:
[...]

Ja die lijn loopt sinds oktober, Heb dat de laatste weken al een aantal keren vermeld hier. Maar hij blijft er netjes boven dus niets aan de hand. Ondertussen is btc weer begonnen aan de volgende 60k test. Eens zien of ie er door komt vandaag. Ik geef het wel wat kans
Ik geef het ook wel een kans, maar de komende maand zal dat wel uit moeten wijzen. Daarnaast ben ik de afgelopen paar weken verbaasd over wat ETH en haar gevolg doet. Die ramt ook keihard door op een pad dat geen maanden vol te houden is. Na london een enorme correctie? (sell the news)

@Taro had je toch wat buys gezet om mee te liften als ie (bijv. ETH) omhoog ging?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jowi
Er lijkt zich nu meer een rising wedge te vormen op de 4H. Wel boven de .618 fibo inmiddels, blij mee. Maar breken we vandaag of morgen duidelijk uit naar boven, of toch naar beneden? Of blijkt ook dit patroon niet wat het is en gaan we gewoon verder zijwaarts en houd bitcoin ons weer eens voor de gek?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Pib2qlppZ03moUzEztJSM0ybp8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/riG6UhV5B5VwvSLXlBgXcTm8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
jowi schreef op maandag 10 mei 2021 @ 08:15:
Er lijkt zich nu meer een rising wedge te vormen op de 4H. Wel boven de .618 fibo inmiddels, blij mee. Maar breken we vandaag of morgen duidelijk uit naar boven, of toch naar beneden? Of blijkt ook dit patroon niet wat het is en gaan we gewoon verder zijwaarts en houd bitcoin ons weer eens voor de gek?

[Afbeelding]
ja die wedge is er al ff. melde ik ook al paar dagen terug. Alleen vraag ik me af of de bovenkant wel van waarde is. Denk eerder gewoon de 60k en of die wedge daar dan ligt of niet maakt denk ik niet veel uit.

Edit, heb mijn long een keer gesloten voor de grap op 59.2. Kijken of we nog een swing krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door anti elppa op 10-05-2021 09:15 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
De NUPL (Net Unrealized Profit or Loss) is een on-chain indicator die onder andere beschikbaar is op Glassnode (on-chain analyseplatform). De NUPL is een relatieve indicator, oftewel index, die iets zegt over het volgende: hoeveel zouden investeerders winnen of verliezen als op dit moment alle eenheden van een bepaalde asset verkocht worden? Dit kan je simpelweg berekenen door op een geaggegeerd niveau te kijken naar de waarde van een cryptocurrency op het moment van de initiële transactie versus de waarde van vandaag. De delta maal de hoeveelheid is de unrealized profit danwel loss van één transactie.

Goed, interessant allemaal, maar wat kan je ermee? Deze indicator wordt door veel analisten gebruikt, zo ook door Coin Bureau. Guy (van Coin Bureau) baseerde zich twee maanden geleden grotendeels op deze indicator toen hij bepleitte dat ETH nog veel meer marge heeft om te stijgen dan BTC op de korte termijn, simpelweg omdat er bij ETH sprake was van een relatief lage NUPL: ETH hodlers zouden minder snel geneigd zijn winst te kunnen nemen dan BTC hodlers.

Hieronder zie je de BTC NUPL, eerst vanaf 2017 en daarna vanaf eind 2020. In het eerste plaatje zie dat een piek van de NUPL (donkerblauwe top) samen is gegaan met een daling van de BTC waardering. Dit is ook logisch, zie het voorbeeld van ETH hierboven.
In het tweede plaatje (hetzelfde idee maar een kortere tijdshorizon) is te zien dat door de consolidatie van BTC de afgelopen weken, de NUPL niet verder is gestegen. Je zou dus kunnen stellen dat dit erg gunstig is geweest voor het voortzetten van de bull run. Ook zou je kunnen stellen dat er - op basis van dezelfde data uit het verleden - nog ruimte over is voor de NUPL om door te stijgen, wat dus een (flink) hogere BTC koers impliceert. Waarschuwing: baseer je nooit op één indicator. Zelf ben ik nog steeds grotendeels uitgestapt (ja, helaas ook in ETH) en wacht ik op een beter moment om in te stappen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRWbsVLs3SM0UKTIzsYyrk1nuGo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/if2fqYOyLIoLmSyBiSgqzAsb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XsNOIE4OlcZec726HwfZitrxGFw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MzyPnecxbZkusFW3kB9n2QDp.png?f=fotoalbum_large

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoir
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 30-04-2024
Op zondag merken we soms een duidelijke dip. In hoever speelt de CME gap hier een rol in?
Houden jullie bij het eventueel uitstappen op zaterdagavond rekening met de CME gap?

Voorbeeld: BTC schommelt de hele vrijdag (UTC time) rond de $56000 maar op zaterdag volgt er een sterke stijging naar $58000. Dit zou betekenen dat er op maandag een CME gap zou ontstaat van $2000.

Zou het mede hierdoor komen dat er op zondag een dip is? Whales die een correctie verwachten op maandag en hierop in spelen? In dit geval zou ik ook het omgekeerde verwachten... Als de BTC koers daalt op zaterdag zou er dan ook een correctie naar boven toe zijn op zondag om deze CME gap te vullen?

Ik richt deze vraag in eerste instantie aan @Taro omdat dit gelinkt is aan zijn traditie van uitstappen op zaterdagavond en instappen op zondagavond. Maar natuurlijk ben ik ook heel benieuwd naar het inzicht van anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Jedi_Pimp schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:37:
De NUPL (Net Unrealized Profit or Loss) is een on-chain indicator die onder andere beschikbaar is op Glassnode (on-chain analyseplatform). De NUPL is een relatieve indicator, oftewel index, die iets zegt over het volgende: hoeveel zouden investeerders winnen of verliezen als op dit moment alle eenheden van een bepaalde asset verkocht worden? Dit kan je simpelweg berekenen door op een geaggegeerd niveau te kijken naar de waarde van een cryptocurrency op het moment van de initiële transactie versus de waarde van vandaag. De delta maal de hoeveelheid is de unrealized profit danwel loss van één transactie.

Goed, interessant allemaal, maar wat kan je ermee? Deze indicator wordt door veel analisten gebruikt, zo ook door Coin Bureau. Guy (van Coin Bureau) baseerde zich twee maanden geleden grotendeels op deze indicator toen hij bepleitte dat ETH nog veel meer marge heeft om te stijgen dan BTC op de korte termijn, simpelweg omdat er bij ETH sprake was van een relatief lage NUPL: ETH hodlers zouden minder snel geneigd zijn winst te kunnen nemen dan BTC hodlers.

Hieronder zie je de BTC NUPL, eerst vanaf 2017 en daarna vanaf eind 2020. In het eerste plaatje zie dat een piek van de NUPL (donkerblauwe top) samen is gegaan met een daling van de BTC waardering. Dit is ook logisch, zie het voorbeeld van ETH hierboven.
In het tweede plaatje (hetzelfde idee maar een kortere tijdshorizon) is te zien dat door de consolidatie van BTC de afgelopen weken, de NUPL niet verder is gestegen. Je zou dus kunnen stellen dat dit erg gunstig is geweest voor het voortzetten van de bull run. Ook zou je kunnen stellen dat er - op basis van dezelfde data uit het verleden - nog ruimte over is voor de NUPL om door te stijgen, wat dus een (flink) hogere BTC koers impliceert. Waarschuwing: baseer je nooit op één indicator. Zelf ben ik nog steeds grotendeels uitgestapt (ja, helaas ook in ETH) en wacht ik op een beter moment om in te stappen :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
cool, die kende ik nog niet. Lijkt wel wat weg te hebben van de SOPR indicator. Die is juist ook kort terug gereset, geeft ook aan dat we soon weer omhoog gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:03
BNB heeft een dipje, aan het denken om mee te liften tot de 700$ grens..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoodyWindoW

WoodyWindoW

3.245 WP op ZW 31°

Waar blijft die groene kaars nou bij BTC of gaan we weer dippen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jowi
Zolang we die ondergrens van die wedge maar als weerstand blijven gebruiken... we gaan het snel zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoodyWindoW

WoodyWindoW

3.245 WP op ZW 31°

jowi schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:42:
Zolang we die ondergrens van die wedge maar als weerstand blijven gebruiken... we gaan het snel zien :)
Hij begint nu toch wel naar beneden uit te breken, in ieder geval buiten de ondergrens als ik het zo zie.

En weinig overtuiging naar boven toe.

Edit: gelukkig toch een bounce back! Las net op Twitter dat ie de MA50 goed lijkt te houden (nog)

[ Voor 12% gewijzigd door WoodyWindoW op 10-05-2021 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Zakt wel terug maar zit nog (lang) niet bij de ondergrens?
*edit* bounced alweer zo te zien :)

[ Voor 24% gewijzigd door jowi op 10-05-2021 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoodyWindoW

WoodyWindoW

3.245 WP op ZW 31°

jowi schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:35:
Zakt wel terug maar zit nog (lang) niet bij de ondergrens?
*edit* bounced alweer zo te zien :)
Komt misschien omdat ik het tijdsframe iets lager heb staan (2H), want dan kom ik op de volgende chart:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZqhxXnt21Qri5c1ST2isfPXOe7g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ySkOD1o5XaDcc6sXYHU46nPI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jowi
Denk dat bij mij de onderste schuine lijn aan de onderkant vd wick grenst van die van 9 mei 14:55 en niet zoals bij jou aan de candle. Ik vermoed dat wat jij tekent de bedoeling is overigens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoodyWindoW

WoodyWindoW

3.245 WP op ZW 31°

jowi schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:54:
Denk dat bij mij de onderste schuine lijn aan de onderkant vd wick grenst van die van 9 mei 14:55 en niet zoals bij jou aan de candle. Ik vermoed dat wat jij tekent de bedoeling is overigens :)
Ah ja daar zal t m in zitten! Geen idee hoor of die van mij goed zit, maar wat @anti_elppa ook aangeeft geloof ik inderdaad dat de 60k doorbreken het belangrijkste gaat worden.

Al vind ik die TA lijntjes wel echt grappig en treffend hoe vaak die gevolgd worden!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jowi
Ja ik vind het ook fascinerend hoe dat werkt (en soms ook niet)...
Maar van mij mag dat gezigzag nu wel over zijn, ga maar gewoon een paar uurtjes even recht omhoog :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:44
Iemand een idee over NANO ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pzKnPTT27DFGm_FX6NyeMl939Co=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XSSFZbClQV74dIrAwIVk1PFa.png?f=fotoalbum_large

Hij zat boven de support, maar het lijkt nu op een fake out...
Critical level 8.5 - 9.5, die support houden?

[ Voor 18% gewijzigd door mannetje19 op 10-05-2021 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jowi
Het wordt nu toch wel spannend voor bitcoin... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoodyWindoW

WoodyWindoW

3.245 WP op ZW 31°

jowi schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:38:
Het wordt nu toch wel spannend voor bitcoin... :(
Echt hè! Waar zijn de bullish whales als je ze nodig hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jowi
Die trendlijnen hebben natuurlijk wel wat speling, maar toch... spannend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
Ma7 op de daily is er ook nog he, die zit op 56900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:56
anti elppa schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:49:
Ma7 op de daily is er ook nog he, die zit op 56900
Mooie bounce....

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jorwas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Vind de bounce toch echt behoorlijk tegenvallen. Hopelijk komt dat nog....

Edit: there we go

[ Voor 4% gewijzigd door jorwas op 10-05-2021 17:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
jorwas schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:44:
[...]

Vind de bounce toch echt behoorlijk tegenvallen. Hopelijk komt dat nog....
komt ie al. Ik zit iig weer long. Keer een mooie swing gepakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hier toch ook met wat spanning mijn moment aan het timen :p Hopend op 56k.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2021 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Is er ook zoiets als een omgekeerde dead cat bounce...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:20:
Hier toch ook met wat spanning mijn moment aan het timen :p Hopend op 56k.
Zou mooi zijn ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat de 57.5K wel nog wat kan bieden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
jowi schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:48:
Is er ook zoiets als een omgekeerde dead cat bounce...?
dit is een fake out. En niet zo'n mooie

Lijkt wel of er gecontroleerd gedumpt word door een partij. Misschien wel een mining pool ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
anti elppa schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:32:
[...]

dit is een fake out. En niet zo'n mooie

Lijkt wel of er gecontroleerd gedumpt word door een partij. Misschien wel een mining pool ofzo
Inderdaad hij wordt wel mooi strak gehouden zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
weet niet of het een fake out is, de nasdaq 100 staat heel rood, meestal goede indicator voor btc. Ik denk dat hij wel wil, maar dat traditionele markten het nu weer tegen houden. Daardoor kan het wel weer eens een algehele dump worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
DarkShadow schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:43:
weet niet of het een fake out is, de nasdaq 100 staat heel rood, meestal goede indicator voor btc. Ik denk dat hij wel wil, maar dat traditionele markten het nu weer tegen houden. Daardoor kan het wel weer eens een algehele dump worden.
ja schreef dat een uur terug ook al in het andere topic. zal gok ik ook wel de reden zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xkNEoEmSKYoT9uLAwjD-_EfeDSo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/id3c6X6VhgTRwFNMTx29de06.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nixPccIzFsg3Lc1xyZnc7en9G0g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VaLiiRc2vl6TDFOR0gWw5Kgf.png?f=fotoalbum_large

zoek de verschillen

nasdaq en btc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jowi
Nou daar gaan we weer. Man man man...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 24-10 08:18
Waar zijn nou alle rooskleurige analyses ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Fake out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagynl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:11
als in bodem bereikt en nu weer langzaam omhoog? graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:56
verkeerde topic

[ Voor 85% gewijzigd door zwembroek op 10-05-2021 22:36 ]

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jowi
Wel apart, precies een dump op het moment dat de USA beurzen sluiten. Hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Nu online
jowi schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:53:
Wel apart, precies een dump op het moment dat de USA beurzen sluiten. Hoe dan?
Wel gekke timing, misschien dat ze ook een keertje de boel wilde shorten voordat Azië het ging doen 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jowi
Ondertussen op twitter doet Zuckerberg een Elon...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jFPYkMT8K1CTyacYizBmmFmdIWE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RfJnSygnTSsFglvhZFBwNp7f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jowi
DarkShadow schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 07:54:
[...]
Wel gekke timing, misschien dat ze ook een keertje de boel wilde shorten voordat Azië het ging doen 😂
Ben niet thuis op glassnode en andere onchain grafieken en analyses maar daar was blijkbaar goed te zien dat deze dip direct voor enorme inflow van dollars zorgde op exchanges en dat de dip dus ook meteen werdt opgekocht door grote spelers. Dus gewoon de zoveelste (gecoördineerde?) poging om nog even "goedkope" bitcoins aan te schaffen voor dat de boel explodeert :) fomo voor de big guys zeg maar. Ik klink nu een beetje George. We are all George :)

[ Voor 17% gewijzigd door jowi op 11-05-2021 08:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoodyWindoW

WoodyWindoW

3.245 WP op ZW 31°

Omdat het vorige patroon verbroken is even uitgezoomd om het eerstvolgende bullish (edit: eigenlijk een bearish) patroon te ontdekken :p

Kunnen deze lijnen zo getekend worden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L9o2XLDZayYt4GUDiYrOx-u8l6M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UyrCi4Ac9POVDHiB5xJoOapk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
WoodyWindoW schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:42:
Omdat het vorige patroon verbroken is even uitgezoomd om het eerstvolgende bullish patroon te ontdekken :p

[Afbeelding]
ja dat kan....is alleen een bearish patroon zo'n rising wedge :P
maargoed die pakt redelijk vaak bullish uit bij btc in een bullmarkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:01

YES

Moderator General Chat
WoodyWindoW schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:42:
Omdat het vorige patroon verbroken is even uitgezoomd om het eerstvolgende bullish patroon te ontdekken :p

[Afbeelding]
Zou best kunnen volgens mij.

Ik meen op de 1h een soort parabool te zien, alleen past die dip van gisteren 22:00 uur er net niet mooi in :+
Zoiets bedoel ik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-E49RFQVoGWnGVnuXVwCJldbfTU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yBH3ddu1k1OyfkrbY0BUli78.png?f=fotoalbum_large

Ik weet er dan weer niet goed genoeg van af om te kunnen zeggen of dit nou gunstig is of niet, mijn eerste gevoel zegt van wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoodyWindoW

WoodyWindoW

3.245 WP op ZW 31°

anti elppa schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:57:
[...]

Oh haha idd zie ik m ook nu in perspectief van de dip van daarvoor :p

Hopen dat ‘ie bullish uitpakt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-10 11:34
anti elppa schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:57:
[...]

Ik weet niet hoe jij erover denkt maar mijn gevoel zegt dat we nog steeds in de wedge zitten, je kunt de lijn namelijk iets verschuiven om binnen het kanaal te blijven. De markt is nog steeds erg bullish, alleen raar dat we momenteel onder de EMA ribbon zitten op de 1H/4H

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
DarkShadow schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:43:
Tech stonks worden al langer ingewisseld voor traditionele groeiaandelen met het oog op inflatie. Morgen wordt het Amerikaanse inflatiecijfer van de afgelopen 12 maanden bekend gemaakt, dat zal ongetwijfeld ook weer een effect gaan hebben (mits het cijfer afwijkt van de reeds ingeprijsde verwachtingen).

Deze "dip" gaat er ongetwijfeld voor zorgen dat we nog langer in de channel 50k - 60k gaan traden. Ik zie niet in waarom dit niet nog een maand zo door zou kunnen gaan :)

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-10 07:18

hmr

verkeerde topic.

[ Voor 71% gewijzigd door hmr op 11-05-2021 09:44 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
BTC dominance begint nu toch wel behoorlijk in de buurt te komen van 2018 (witte lijnen). Heeft vannacht 44.51 aangetikt.

Dit is de weekly chart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wFa7I3g26V2N8AnWBNS4qLBibvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/40qheNUGlj4lPGlY8rH1hVAl.jpg?f=fotoalbum_large

In mijn ogen wel iets om rekening mee te houden voor al het geld van alts weer naar BTC stroomt. Hoe denken jullie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
sOid schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:54:
BTC dominance begint nu toch wel behoorlijk in de buurt te komen van 2018 (witte lijnen). Heeft vannacht 44.51 aangetikt.

Dit is de weekly chart.

[Afbeelding]

In mijn ogen wel iets om rekening mee te houden voor al het geld van alts weer naar BTC stroomt. Hoe denken jullie hierover?
Bedoel je hiermee, als het huidige alt season op zijn einde loopt gaat BTC nog een hele dikke sprint inzetten? Of juist dat het de verkeerde kant op kan vallen en een algehele crash kan veroorzaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
YES schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:13:
[...]

Bedoel je hiermee, als het huidige alt season op zijn einde loopt gaat BTC nog een hele dikke sprint inzetten? Of juist dat het de verkeerde kant op kan vallen en een algehele crash kan veroorzaken?
Nou in 2018 gebeurde het laatste dus. Zie geel omcirkelde gebieden. Dit is de BTC/USD chart met 1w kaarsjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cQ2uLslCB_Mupl881vZVe6V3aK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yh4yHaItBL7e8E885D2NKfRB.jpg?f=fotoalbum_large

Linker cirkeltje is de periode van ~1 januari t/m 22 januari 2018. Rechter cirkeltje is ~23 april t/m 7 mei 2018.

De periode van januari komt overeen met laagste BTC.D op de chart hierboven. De onderste witte lijn dus. De periode van april met de witte lijn erboven.

Maar goed, conclusies hieruit trekken is natuurlijk lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
sOid schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:36:
[...]

Nou in 2018 gebeurde het laatste dus. Zie geel omcirkelde gebieden. Dit is de BTC/USD chart met 1w kaarsjes.

[Afbeelding]

Linker cirkeltje is de periode van ~1 januari t/m 22 januari 2018. Rechter cirkeltje is ~23 april t/m 7 mei 2018.

De periode van januari komt overeen met laagste BTC.D op de chart hierboven. De onderste witte lijn dus. De periode van april met de witte lijn erboven.

Maar goed, conclusies hieruit trekken is natuurlijk lastig.
Conclusie, ik neem nog een shot hopium en zeg op basis daarvan dat (ik hoop dat) de bullrun nog niet gedaan is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
YES schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:39:
[...]

Conclusie, ik neem nog een shot hopium en zeg op basis daarvan dat (ik hoop dat) de bullrun nog niet gedaan is.
Het is natuurlijk maar 1 indicator he.

Persoonlijk hecht ik meer waarde aan de BTC Rainbow Chart en het Stock-to-flow model.

En hier komen ook regelmatig andere indicators langs. Zie de posts van @Jedi_Pimp bijvoorbeeld :)

Ik ga, denk ik, een deel verkopen op het moment dat we bij de rainbow chart in de 'FOMO intensifies" zone zitten. Anderzijds is dat misschien te vroeg, omdat volgens het stock-to-flow model de support van de volgende bearmarket hoger komt te liggen dan dat. Moeilijk voor te stellen nog nog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
sOid schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:46:
[...]

Het is natuurlijk maar 1 indicator he.

Persoonlijk hecht ik meer waarde aan de BTC Rainbow Chart en het Stock-to-flow model.

En hier komen ook regelmatig andere indicators langs. Zie de posts van @Jedi_Pimp bijvoorbeeld :)

Ik ga, denk ik, een deel verkopen op het moment dat we bij de rainbow chart in de 'FOMO intensifies" zone zitten. Anderzijds is dat misschien te vroeg, omdat volgens het stock-to-flow model de support van de volgende bearmarket hoger komt te liggen dan dat. Moeilijk voor te stellen nog nog.
Weet ik wel, ik lees hier altijd mee, reageer misschien niet zo vaak maar ik weet inmiddels wel dat op één indicator/aanwijzing afgaan vragen om problemen is ;)
Desalnietteplus, thanks voor je toelichting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
YES schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:49:
[...]

Weet ik wel, ik lees hier altijd mee, reageer misschien niet zo vaak maar ik weet inmiddels wel dat op één indicator/aanwijzing afgaan vragen om problemen is ;)
Desalnietteplus, thanks voor je toelichting!
Denk dat je het ook wel leuk vindt om deze charts te bekijken: https://studio.glassnode....C&m=addresses.ActiveCount

Glassnode heeft allemaal exotische informatie in charts geplot. Voor sommige de meeste heb je helaas wel een account nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoodyWindoW

WoodyWindoW

3.245 WP op ZW 31°

Het valt me op dat de sellwalls op Binance elke keer meeschuiven met een daling, dus dat er elke keer weer een nieuw walletje wordt ingesteld als er weer 100 van de prijs af is. Zou er weer bewust aangestuurd worden op een nieuwe dip of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freshprince
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-09 16:34
WoodyWindoW schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:49:
Het valt me op dat de sellwalls op Binance elke keer meeschuiven met een daling, dus dat er elke keer weer een nieuw walletje wordt ingesteld als er weer 100 van de prijs af is. Zou er weer bewust aangestuurd worden op een nieuwe dip of zie ik dat verkeerd?
Dit heb ik gisteren ook gezien met BTC maar dan langs de BUY kant. Wanneer het even omhoog gaat zijn die buy orders ineens weg en dan leter komen ze terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
freshprince schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:52:
[...]

Dit heb ik gisteren ook gezien met BTC maar dan langs de BUY kant. Wanneer het even omhoog gaat zijn die buy orders ineens weg en dan leter komen ze terug.
ja je hebt altijd spoofers die proberen de boel te manipuleren door het opgooien van muren. Soms heb je dan de grap dat zo'n spoofer gegeten word door een whale :9
En vergeet ook niet dat niet alles zichtbaar is in het orderbook. Grote spelers kiezen er vaak voor om invisible orders te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshprince
anti elppa schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:20:
[...]

ja je hebt altijd spoofers die proberen de boel te manipuleren door het opgooien van muren. Soms heb je dan de grap dat zo'n spoofer gegeten word door een whale :9
En vergeet ook niet dat niet alles zichtbaar is het orderbook. Grote spelers kiezen er vaak voor om invisible orders te zetten
Ik wist zelf niet dat je invisible orders kunt plaatsen? Dat is dan waarschijnlijk voorbehouden voor de high volume traders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
freshprince schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:21:
[...]

Ik wist zelf niet dat je invisible orders kunt plaatsen? Dat is dan waarschijnlijk voorbehouden voor de high volume traders?
klopt en soms gebruiken ze iceberg orders

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jowi
Ik hoop dat dit ontluikend W patroon een rol gaat spelen. Past ook mooi in de tendens van de laatste week vd maand waar de expirations plaatsvinden. De top is meestal in de 2e helft van de maand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hc8NF0KfIKG5pFG_s-ycTSxgeCE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vrkz6qU8Z16gp2ErFuctXYix.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door jowi op 11-05-2021 15:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:36

spok9

Groen...

Zoooo… @Mooody: Casper net gelist op Huobi, trade voor ca. 5 usd :o

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jowi
Even inzoomen op de stock to flow grafiek...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tqp1UiLRe1xtpa65r66LRGNJAzY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tzBujMYniXaljLhQvgSa5VxF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

spok9 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:27:
Zoooo… @Mooody: Casper net gelist op Huobi, trade voor ca. 5 usd :o
$1.44 nu. Dat is een meer realistische prijs :)

https://coinmarketcap.com/currencies/casper/

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Nu online
Hoeveel destijds gekocht voor 1k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

DarkShadow schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:23:
[...]

Hoeveel destijds gekocht voor 1k?
Voor 1k kreeg je 66.666 tokens. Deze gaan meteen in stake, zodat er over 12 maanden +/- 70.000 tokens vrij komen. Hopelijk net voor de bear market :P

[ Voor 6% gewijzigd door Mooody op 11-05-2021 20:29 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshprince
Mooody schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:29:
[...]

Voor 1k kreeg je 66.666 tokens. Deze gaan meteen in stake, zodat er over 12 maanden +/- 70.000 tokens vrij komen. Hopelijk net voor de bear market :P
Iedereen verkoopt toch zijn tokens voordat deze op de markt komen? Want er is zowiezo een dump

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

freshprince schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:40:
[...]

Iedereen verkoopt toch zijn tokens voordat deze op de markt komen? Want er is zowiezo een dump
Je bent nu getuige van de 1e dump voor de tokens uit ronde 3 (vrij verhandelbaar).
Over 6 maand komt dump #2 en over 12 maand dump #3.

Zo gaat dat altijd bij ICO's en boeit ook niet zo wanneer een project echt toegevoegde waarde heeft in de space. Dan worden dit soort dumps wel weer opgegeten door kopers. We gaan het afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freshprince
Mooody schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:45:
[...]

Je bent nu getuige van de 1e dump voor de tokens uit ronde 3 (vrij verhandelbaar).
Over 6 maand komt dump #2 en over 12 maand dump #3.

Zo gaat dat altijd bij ICO's en boeit ook niet zo wanneer een project echt toegevoegde waarde heeft in de space. Dan worden dit soort dumps wel weer opgegeten door kopers. We gaan het afwachten.
Die ICP lijkt het dan wel prima vol te houden :S

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

freshprince schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:48:
[...]

Die ICP lijkt het dan wel prima vol te houden :S
Ander model. Veel minder tokens zijn verkocht aan "het publiek" en momenteel is er nog maar een fractie vrijgekomen. ICP gaat ook nog flinke dumps kennen denk ik.

ICP heeft nu een "Fully Diluted Market Cap" van $175 miljard (!!). Dat is nuts 8)7
Als BTC morgen ff een scheetje omlaag doet, gaat er met gemak 50 miljard af.

Maar het is een interessant project. Jammer dat ik die niet op de radar had....

Wat ik ook erg interessant vind, is GET Protocol: https://coinmarketcap.com/currencies/get-protocol/
Weet niet of ik ga instappen, ik wacht het even rustig af. Maar dit project voegt in grote mate echt iets toe, namelijk trustless ticketverkoop. Ook leuk: Nederlands project.

[ Voor 35% gewijzigd door Mooody op 11-05-2021 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skywalker88
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-10 00:08
Mooody schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:54:
[...]

Ander model. Veel minder tokens zijn verkocht aan "het publiek" en momenteel is er nog maar een fractie vrijgekomen. ICP gaat ook nog flinke dumps kennen denk ik.

ICP heeft nu een "Fully Diluted Market Cap" van $175 miljard (!!). Dat is nuts 8)7
Als BTC morgen ff een scheetje omlaag doet, gaat er met gemak 50 miljard af.

Maar het is een interessant project. Jammer dat ik die niet op de radar had....

Wat ik ook erg interessant vind, is GET Protocol: https://coinmarketcap.com/currencies/get-protocol/
Weet niet of ik ga instappen, ik wacht het even rustig af. Maar dit project voegt in grote mate echt iets toe, namelijk trustless ticketverkoop. Ook leuk: Nederlands project.
Er was ook geen public ICO voor dit project, alleen een airdrop waar je voor kon aanmelden (met een kleine fee paar tientjes) in 2018. Geduld wordt in dit geval heel goed beloond, potentiele goudmijn :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Skywalker88 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:06:
[...]

Er was ook geen public ICO voor dit project, alleen een airdrop waar je voor kon aanmelden (met een kleine fee paar tientjes) in 2018. Geduld wordt in dit geval heel goed beloond, potentiele goudmijn :9~
Dat was geen paar tientjes. Ik heb 9 dollar betaald voor een T-shirt en de ICP airdrop ;)

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Skywalker88 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:06:
[...]

Ik dacht over ICO gelezen te hebben, my bad. Wat een mooie call is dat geweest dan _/-\o_
Ik hoop dat je veel tokens hebt gekocht.

[ Voor 3% gewijzigd door Mooody op 11-05-2021 21:12 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 102 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #31 - Blow-off top editie.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!