iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
- Taro
- Niet online
/f/image/q8bSpViYHM8TtwlKzy7mYRT7.png?f=fotoalbum_large)
Bij de 3e test van een MA in dergelijke korte tijd neemt de kans flink toe dat die het niet gaat houden.
Als de 1D MA7 het wel houdt, dan is dat een succesvolle terugtest en kan dat een springplank zijn naar hogere regionen. Morgen zullen we het weten.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
- Taro
- Niet online
- Taro
- Niet online
4H:
/f/image/gdhzUW36XBERQFrMZKbLj7bR.png?f=fotoalbum_large)
1D:
/f/image/m1uaO1tvL53igCIJfDAVYNh8.png?f=fotoalbum_large)
Bounce op de weekly ook nog niet echt overtuigend:
/f/image/MQzAargNmUCYOpJItNFlz2mt.png?f=fotoalbum_large)
Vermoed dat de 1W MA100, nu bovenin de 84k USD, nog wel een keer gaat worden aangetikt.
- Taro
- Niet online
3 kanshebbers:
- Bounce op de 1D MA7 @ 91.2k en alsnog door de weerstand icm een mooie higher low neer te zetten
- Toch weer lagere regionen opzoeken zoals bijv. 1W MA100 rond 85k met evt. wick naar onderste lijn op 82k, daarna bounce. Is op HF ook een higher low als het vlot gaat en de candles mooi sluiten
- Bearish scenario: Door de onderste lijn heen, dat kan natuurlijk gebeuren, maar ik vermoed dat het daar nog iets te vroeg voor is. Dan volgen er vast eerst nog wat meer pogingen en fake-outs
zou je, met fed vandaag, dan de eerste 1d candle (die van vandaag dus) als maat nemen, of vrijdag met de close van donderdag opnieuw je analyse doen? Kan me voorstellen dat zowel up als down we de nodige prijsactie krijgen vanavond, en dat je TA op basis van de candles aan het einde van die acties niet representatief blijkenTaro schreef op woensdag 10 december 2025 @ 09:11:
Én weer afgeketst op de bovenste lijn/weerstand.
3 kanshebbers:[Afbeelding]
- Bounce op de 1D MA7 @ 91.2k en alsnog door de weerstand icm een mooie higher low neer te zetten
- Toch weer lagere regionen opzoeken zoals bijv. 1W MA100 rond 85k met evt. wick naar onderste lijn op 82k, daarna bounce. Is op HF ook een higher low als het vlot gaat en de candles mooi sluiten
- Bearish scenario: Door de onderste lijn heen, dat kan natuurlijk gebeuren, maar ik vermoed dat het daar nog iets te vroeg voor is. Dan volgen er vast eerst nog wat meer pogingen en fake-outs
- Taro
- Niet online
Thanks voor je analyses en ik lees ze met plezier! Een paar post had je het over 'Bij de 3e test van een MA in dergelijke korte tijd neemt de kans flink toe dat die het niet gaat houden' Dit ging toen om de MA aan de onderkant. 84k-isch.. nu gaat het om 3x aan de bovenkant. Is er dan iets te zeggen over welke kant het op gaat of is dit nu echt een 50/50 moment?Taro schreef op donderdag 11 december 2025 @ 23:25:
Mooie bounce, maar wederom afgeketst:
[Afbeelding]
Morgenochtend een flinke candle?
Never ever financial advice...
50/50. Is gewoon gekloot in een range nu. Kan zo nog dagen, in extreem geval weken duren. Zeker als we hier nog hangen tijdens de feestdagen. Volume is er dan niet, en dan zijn het de daytraders die lekker die swings traden.Egeau schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 09:24:
[...]
Thanks voor je analyses en ik lees ze met plezier! Een paar post had je het over 'Bij de 3e test van een MA in dergelijke korte tijd neemt de kans flink toe dat die het niet gaat houden' Dit ging toen om de MA aan de onderkant. 84k-isch.. nu gaat het om 3x aan de bovenkant. Is er dan iets te zeggen over welke kant het op gaat of is dit nu echt een 50/50 moment?
Prima ook, stel het duurt idd tot in januari, dan lopen de MA's een stuk naar de koers toe
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Hah ja eens maar het was meer van: interpreteer ik het correct en zijn er evt. nog andere indicatoren die in zo'n geval iets van duiding geven. Als ik het zo lees is het dus echt afwachtenkazzzdafke schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 09:27:
Je hebt zelf het antwoord geschreven denk ik?
Maar alles hangt af van je tradingprofiel natuurlijk, zoals @anti elppa ook al aangaf.
Maar laten we zeggen dat voor de swingtraders en de spottraders er momenteel geen richting is, en het dus beter is om af te wachten op confirmatie van de richting.
Never ever financial advice...
- Taro
- Niet online
Geldt idd ook voor naar boven toe, maar hangt ook van de trend af. Is de trend bearish en wordt de bodem 3x getest, dan zal die de 3e of 4e keer doorgaans bezwijken. Is de trend bullish, dan geldt hetzelfde voor de bovenkant van de range.Egeau schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 09:24:
[...]
Thanks voor je analyses en ik lees ze met plezier! Een paar post had je het over 'Bij de 3e test van een MA in dergelijke korte tijd neemt de kans flink toe dat die het niet gaat houden' Dit ging toen om de MA aan de onderkant. 84k-isch.. nu gaat het om 3x aan de bovenkant. Is er dan iets te zeggen over welke kant het op gaat of is dit nu echt een 50/50 moment?
Probleem is nu echter dat een groot deel van de markt bearish en een groot deel bullish is, daarom kan dit zoals @anti elppa ook al zegt nog weken zo doorgaan. Of in theorie zelfs tot oktober/november 2026 wanneer we deze groene box aangetikt zien worden vanaf waar ik verwacht dat de volgende bullrun zal starten. Dat is immers exact 4 jaar na de vorige cycle low:
- Taro
- Niet online
- Taro
- Niet online
- Taro
- Niet online
- Taro
- Niet online
/f/image/mHUZOC6wXsQnEgvZAhOp00Ng.png?f=fotoalbum_large)
De 1D MA7 ligt boven de huidige Bitcoin koers. Dit is echt een no trade zone voor mij, vermoedelijk wordt de 1D MA7 nog wel even opgezocht en verwacht dan een rejection om eerst de 1W MA100 alsnog aan te tikken. Benieuwd of donderdag weer een dipdag wordt. Rondom de kerst is het doorgaans niet heel veel soeps, maar dat duurt nog even.
Saai....
- Taro
- Niet online
/f/image/2gHunGm3H9LyuyMoivxi2PRI.png?f=fotoalbum_large)
Nu heel benieuwd of er een nieuwe poging volgt richting bovenkant range, of toch 1W MA100 opnieuw testen, wat wel een vervolg in de uptrend kan betekenen omdat die MA stijgende is.
Ha Taro, speelt het rente besluit in Japa daar nog een rol in? Bedankt voor de info. Net een mooie trade short kunnen doen.Taro schreef op woensdag 17 december 2025 @ 16:44:
Bitcoin heeft zojuist inderdaad de 1D MA7 aangetikt, maar zoals verwacht daarbij/daarna wel rejected:
[Afbeelding]
Nu heel benieuwd of er een nieuwe poging volgt richting bovenkant range, of toch 1W MA100 opnieuw testen, wat wel een vervolg in de uptrend kan betekenen omdat die MA stijgende is.
- Taro
- Niet online
Geen idee, ik ben daar persoonlijk nooit mee bezig. Anders gaat vervolgens een nieuw kruispunt in Monaco ook al invloed op de koers hebben. Bitcoin heeft een whitepaper, persoonlijk ben ik van mening dat vervolgens de invloed van werkloosheidscijfers, economie X, oorlog Z, rente Q, de stand van de maan, shitcoin R, economische cycles, de cijfers van NVidia, tarriffs, etc. allemaal redenen zijn voor mensen om keuzes te kunnen maken maar wat mij betreft de koers nooit zouden mogen en moeten beïnvloeden, omdat Bitcoin gewoon een eigen koers moet varen.Liripriscon schreef op woensdag 17 december 2025 @ 17:37:
[...]
Ha Taro, speelt het rente besluit in Japa daar nog een rol in? Bedankt voor de info. Net een mooie trade short kunnen doen.
Nieuws volgt TA, conform TA had ik dit verwacht en vervolgens heeft men in Japan een besluit over het rentetarief genomen dat de TA bevestigt.
Ik ben het met je eens dat dit eigenlijk niet zou moeten. Het idee achter Bitcoin is onveranderd, maar de markt is dat in mijn optiek niet. Door institutionele instroom wordt de prijs mede bepaald door kapitaalstromen die reageren op macro, rente en liquiditeit. Inmiddels is Bitcoin denk ik ook sterk verweven met het (traditionele) financiële systeem - precies dát systeem waarvan Bitcoin oorspronkelijk een alternatief voor wilde zijn.Taro schreef op woensdag 17 december 2025 @ 17:43:
[...]
wat mij betreft de koers nooit zouden mogen en moeten beïnvloeden, omdat Bitcoin gewoon een eigen koers moet varen.
Ik ben zelf geen TA-man en ik kan me niet voorstellen dat TA altijd leidend is; het lijkt me te kort door de bocht. Technische patronen moeten toch ook in een bredere context worden gezien? Overigens vind ik jouw technische inzichten vaak heel treffend, waardoor ik je posts altijd met aandacht volg. Dus misschien heb je ook gewoon gelijk.
- Taro
- Niet online
Helaas klopt dat inderdaad.Heyoka schreef op donderdag 18 december 2025 @ 18:15:
[...]
Ik ben het met je eens dat dit eigenlijk niet zou moeten. Het idee achter Bitcoin is onveranderd, maar de markt is dat in mijn optiek niet. Door institutionele instroom wordt de prijs mede bepaald door kapitaalstromen die reageren op macro, rente en liquiditeit. Inmiddels is Bitcoin denk ik ook sterk verweven met het (traditionele) financiële systeem - precies dát systeem waarvan Bitcoin oorspronkelijk een alternatief voor wilde zijn.
Was als geintje bedoeld. In bijv. het SC topic komen na een grote daling regelmatig mensen binnen die vragen: Welk nieuws heeft hiervoor gezorgd?!?! Terwijl je hier dan bijv. al 1-2 weken aan het uitleggen bent dat een uitbraak aanstaande is en de richting waarschijnlijk naar beneden zal zijn.Ik ben zelf geen TA-man en ik kan me niet voorstellen dat TA altijd leidend is; het lijkt me te kort door de bocht. Technische patronen moeten toch ook in een bredere context worden gezien? Overigens vind ik jouw technische inzichten vaak heel treffend, waardoor ik je posts altijd met aandacht volg. Dus misschien heb je ook gewoon gelijk.
Om dan van dat gedoe af te zijn hebben we in het verleden weleens vaker gezegd dat nieuws TA volgt en niet andersom
- Taro
- Niet online
/f/image/cZgBHRYHO30Nijggi75JciWo.png?f=fotoalbum_large)
Nu zijn er 2 opties:
- Alsnog onderkant range aantikken rond 81.8k
- Weer naar de bovenkant van de range
/f/image/gPkAMjW7Jc7DgnCLUFdsjZZ0.png?f=fotoalbum_large)
Als ik nu verplicht een uitspraak zou moeten doen: 81.8k als eerste.
Ondertussen wel lekker ontkoppeld van de rest, die doen het weer allemaal goed...
Maar ik ben bang dat BTC weer goed gaat aanhaken op het moment dat bij de rest de bubble knapt, helaas wel de verkeerde kant op aanhaken
Maar we zullen het zien, ik ben altijd goed geweest in bodems kopen, maar toppen verkopen is niet mijn sterkste kant, ondanks alle voornemens om dit jaar dat wel te doen
- Taro
- Niet online
- Taro
- Niet online
- Taro
- Niet online
/f/image/qr42ZOns8ptmoGHfO4UFEojU.png?f=fotoalbum_large)
78k t/m bijv. 69k kunnen dan maar zo snel volgen:
/f/image/oH2fQdKDYxGIXrO0cmhDAHvK.png?f=fotoalbum_large)
Maar uiteindelijk verandert dat niets aan het totale plaatje:
- Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #31 - Blow-off top editie.
- Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.
Regels voor dit topic:
- Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
- Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
- Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.
En verder wat algemene regels
- Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
/f/image/8pUjQGDuZkBmw0tuRy6tZDPC.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/fRTs9ewPtA8LanMFCDXjpQ22.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/THD69f6VCE68Tyok5AubIQu2.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/cPHiYPOmbW8SM593kCyhbpPd.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/cY3xcZhwxxxwEn4Zyi0Pox5d.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/3tlkhBGa1JJ0ophRRhWfysV3.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/M47nXNNOtqhv0fTt1wrA7DSA.png?f=fotoalbum_large)