Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 102 103 Laatste
Acties:

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:54
De 50WMA is tot nu toe een mooie laatste paniek­support geweest.

Verre van ideaal, maar het feit dat die “maar” rond de 101k ligt, maakt het voor mij best plausibel.
Meestal zien we daarna een heropleving, al is het dan geen snelle wick maar eerder een paar weekjes getwijfel (waar de meesten hier precies een allergie voor hebben :) ).

Edit: de zone tussen de 50WMA en de 21WMA is trouwens erg lucratief gebleken.
Telkens een range van ongeveer 12 à 13% in september 2024 en april 2025.

[ Voor 101% gewijzigd door kazzzdafke op 03-11-2025 00:01 ]

Never ever financial advice...

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Kan haast niet anders dan dat de 1W MA50 @ 103k nu de volgende is, verwacht daar zeker een bounce, maar in deze fase van de run ben ik er niet heel erg zeker van dat die uiteindelijk ook gaat houden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wuQZ1IgYrvVfR3qjYfhgQalsxOM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rzf2JCgMCAw0MMVndAt5vLvy.png?f=fotoalbum_large

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
Taro schreef op maandag 3 november 2025 @ 08:39:
Kan haast niet anders dan dat de 1W MA50 @ 103k nu de volgende is, verwacht daar zeker een bounce, maar in deze fase van de run ben ik er niet heel erg zeker van dat die uiteindelijk ook gaat houden:
[Afbeelding]
Wanneer je de bril afzet van de cycle en dat er nu iets "moet" gebeuren. Hoe zou je het dan beoordelen?

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Numbers schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:04:
[...]
Wanneer je de bril afzet van de cycle en dat er nu iets "moet" gebeuren. Hoe zou je het dan beoordelen?
Er "moet" in principe niets gebeuren, ik zou in een andere fase exact hetzelfde verwachten. Echter dan vermoeden dat de 50W een prachtige bounce richting hogere regionen zou geven en nu hou ik rekening met een kleinere bounce, lower high, lower low.

Hierbij de weekly met de mooie gele lijn die ik al heel lang hanteer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ug8cDMOjq41p1AYQmhqEsZk3gYk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QK1TJ5EB0C6O8cUrMkz650qW.png?f=fotoalbum_large

In sept/okt 2023 is de koers er ook even onder geweest en je ziet dat we de 1W MA50 nu voor de 4-5e keer testen in de opgaande trend. Daarom verwacht ik ook dat die nu opnieuw zal worden getest. Dus dat staat los van de fase van deze run, maar is uiteraard alsnog geen 100% zekerheid dat die zal worden getest (en dat zou super bullish zijn).

Zit je pas net in de cycle of net na de halving, dan had ik 85% kans op een duurzame bounce gezet en 15% op falen en lagere regionen. Op dit punt van de cycle geef ik het 65-75% kans dat er een bounce tot +-112k volgt om daarna nogmaals de 1W MA50 te testen en er dan met een rode candle doorheen te gaan. 25-35% kans op een duurzame bounce tot boven de 112k + nieuwe ATH.

En dan haal ik deze er nog maar weer even bij. De 4 jaars cycle is van low tot low, niet van high tot high. Dus ik verwacht de low in december 2026, hier in de groene buy box:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AGlzyEm9WHp800KbjslomK9uHa0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y2duiYhBe4EwuWFU9v6tthHu.png?f=fotoalbum_large

De groene buy box ligt nu op de hoogte van de 1W MA100: 82.3k. Ooit zakt Bitcoin weer door de 1W MA50 heen en dan is de 1W MA100 next. Zou natuurlijk ook prima zo kunnen zijn dat Bitcoin over 2-3 maanden rond de 83k zweeft, maar in de tussentijd nog wel een nieuwe ATH heeft neergezet en dan een tijdje sideways gaat tot de buy box.

Afijn, ik zit nog steeds volledig in fiat, hoop rond de 1W MA50 weer volledig in te kunnen stappen en dan samen met iedereen een mooie nieuwe ATH mee te pakken. Maar na ingestapt te zijn ga ik wel voor het eerst deze cycle weer met stop losses op de spot orders werken zodat ik niet met de hele pf de bear in ga als het geen nieuwe ATH, maar een nieuwe lower high bleek te zijn geworden :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• kazzzdafke
Niet dat ik in @Taro zijn plaats wil antwoorden, maar voor mij vrij makkelijk: het momentum is momenteel meer bearish dan bullish. De kracht ontbreekt.
Pas wanneer de marketmakers voldoende liquiditeit hebben opgehaald of merken dat er te weinig liqiditeit zich opbouwt in deze range, zal de markt opnieuw omhoog bewegen naar een volgende trap.

Zoals ik hierboven al zei, denk ik dat we richting de 50WMA gaan en daar enkele weken tot zelfs maanden zullen consolideren. Dat proces kan erg traag en “saai” verlopen.
Nogmaals, ik geloof niet dat er nog een echte bear van -70% komt, net zoals er geen bullrally van +70% meer zal zijn.

Kijk je naar de weekly range waarin we zitten, dan is dat voor marketmakers een prima rendement van telkens ongeveer 15%, of zo’n +5% tot halverwege de range.

Zij verdienen hier uitstekend aan, ook al lijkt dat voor ons saai. Maar dat is het zeker niet.
Ik probeer het tegenwoordig meer door hun bril te bekijken, en dat blijkt behoorlijk lucratief. Die swingtrades zijn echt de moeite.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ebnv1TmcF2IiOc3P1y1DRya-dSE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uiE5S4eehTSPVtzWCUtB2S4t.png?f=fotoalbum_large

• Pinsa
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
kazzzdafke schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:40:
Niet dat ik in @Taro zijn plaats wil antwoorden, maar voor mij vrij makkelijk: het momentum is momenteel meer bearish dan bullish. De kracht ontbreekt.
Pas wanneer de marketmakers voldoende liquiditeit hebben opgehaald of merken dat er te weinig liqiditeit zich opbouwt in deze range, zal de markt opnieuw omhoog bewegen naar een volgende trap.

Zoals ik hierboven al zei, denk ik dat we richting de 50WMA gaan en daar enkele weken tot zelfs maanden zullen consolideren. Dat proces kan erg traag en “saai” verlopen.
Nogmaals, ik geloof niet dat er nog een echte bear van -70% komt, net zoals er geen bullrally van +70% meer zal zijn.

Kijk je naar de weekly range waarin we zitten, dan is dat voor marketmakers een prima rendement van telkens ongeveer 15%, of zo’n +5% tot halverwege de range.

Zij verdienen hier uitstekend aan, ook al lijkt dat voor ons saai. Maar dat is het zeker niet.
Ik probeer het tegenwoordig meer door hun bril te bekijken, en dat blijkt behoorlijk lucratief. Die swingtrades zijn echt de moeite.

[Afbeelding]
Wat verwacht jij dan dat de bearlow gaat worden? 50% drop oid?

• kazzzdafke
Dat geef ik net aan: dat weet niemand.
Hangt af van: waar ligt voor hen voldoende liquiditeit om lucratief binnen een range te traden? Marketmakers hebben tijd, iets wat velen van ons niet hebben of niet kunnen opbrengen.

De mindset van de meeste retailtraders is: ik plaats vandaag een spotorder op een bepaald niveau en die moet zo snel mogelijk gevuld worden.
Of: ik zit niet in een trade, dus ik ga maar eens naar de charts kijken, want ik heb vandaag tijd en dan pak ik wel een trade.

Zo werkt het niet (meer).

Opnieuw wordt geduld beloond. Trade de range zolang die er is, dat is het beste advies dat ik momenteel kan geven.

Concreet:
Als blijkt dat de range tot 100k onvoldoende is en de bulls vermoeid raken (dus geen prijs waarop nog massaal gekocht wordt), dan kan het makkelijk opnieuw een trap lager gaan.
Die trapjes kunnen bijvoorbeeld zijn: van 107k naar 100k (kan dus momenteel waarheid worden), vervolgens 98k, 94k en eventueel 78k.

Ik denk dat, mochten we ooit rond 78k komen (of in die regionen, 80k à 82k), er dan wel heel veel kopers zullen opduiken.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
kazzzdafke schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:49:
Ik denk dat, mochten we ooit rond 78k komen (of in die regionen, 80k à 82k), er dan wel heel veel kopers zullen opduiken.
Eens en ik verwacht inderdaad ook die regio als low voor de komende bear (hopelijk aged dit well ;) ).

Evt. nog een wick naar 68-69k ivm terugtesten nov 2021 ATH.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:19
Ik denk dat we binnen korte tijd een bounce krijgen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MbR2v3R--c004zjamIba2fNmoeM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lH78flMRy5UOWc5eNQh7P4RB.png?f=fotoalbum_large

Klassieke rising wedge (bearish) op de dollar.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:15
ScuL schreef op maandag 3 november 2025 @ 12:16:
Ik denk dat we binnen korte tijd een bounce krijgen

[Afbeelding]

Klassieke rising wedge (bearish) op de dollar.
Lees al een poosje mee maar hoe moet ik dit lezen? Dollar wordt minder waard worden waardoor beleggers naar 'hardere' assets gaat zoals BTC? Of was dit niet de insteek?

Nu ik toch een zeldzame comment tik in het NK forum; meteen een shoutout naar alle posters hier! Dank voor alle waardevolle posts die anders ondersneeuwen in de slowchat

• ScuL
Ik deelde deze afbeelding met korte uitleg meer omdat ik weet dat de overige traders in dit topic wel begrijpen wat ik hiermee bedoel.

Normaalgesproken is het een vuistregel dat als de dollar omhoog gaat Bitcoin daalt, en als de dollar omlaag gaat Bitcoin stijgt. Het e.e.a. heeft natuurlijk ook te maken met beurzen en andere valuta maar de waarde van de dollar heeft de meest extreme invloed omdat BTC natuurlijk voornamelijk in dollars wordt verhandeld.

Het rising wedge patroon is een bearish patroon en breekt met zeer hoge succeskans naar beneden uit

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Zo, dat is/was zoals verwacht de 1W MA50:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h_txaq0Dt70r3NqmkRXTyQigwkM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rBETnkw0gdER02KS4PJdOLDe.png?f=fotoalbum_large

Buy order op 88.xxx EUR volledig geraakt, nu hopen op een bounce/wick:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SL35kvzezpSQvS4l9FTL7FjHX2s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4req6VHNbjLZfvGRDzND9wcY.png?f=fotoalbum_large

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Nu wel graag weer door de 1W MA50 heen aub:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dMhRpMt_pD3aVS_mB0f92T6Ahz8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yadRFoisK9XNOXlNFVCvxXMX.png?f=fotoalbum_large

Longs lopen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KNt6mDIFfT35Q1_Unx7Ea8po1vU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/iXyBds5QPSnvtVa6q3BaDso3.png?f=user_large

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Inmiddels een wick onder de 1W MA50 en de koers er weer op/boven. Tot nu toe volgens plan. SL in profit ingesteld op zowel spot als de longs. Rond 109-110k verwacht ik veel weerstand.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qc2V4FFTFnKuODGBB-0zrPYERXs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/81xKxbIULqWXhgntIYBrCas5.png?f=fotoalbum_large

De 1D MA7 zit nu op 106-107k en zal ook wel even wat afremmen of in een bearish geval de volgende top worden. Morgen staat de 1D MA7 alweer wat lager, vermoed rond de 105-106k, dus goed in de gaten houden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wGfNwjN11x95cWl3J_4nHDBhp80=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KgWS10ZKTRbcNehUPOAno9X0.png?f=fotoalbum_large

• kazzzdafke
Shorter timeframe:

Bounce op 0.382 mogelijk, maar ik zie eerder de 0.5 fib, die samenloopt met de pas gevormde (mogelijk invalide) range.
Althans, daar zal ik wat volume en orderflow op monitoren en de reactie. Nu geen tijd, al ziet die wik er op 0.382 eventueel belovend uit (FVG gevuld).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dSKfPcP29ktrH-DD-cETi8xZKRU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OGFDgW0pXgmMQlyDPMdOZe6T.png?f=fotoalbum_large

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Oh oh... Hopelijk holdt de 98.8k:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MsegL0kmHOxGd-mr4JlmOsRnQe0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qWo8OYrK5pGl58REfJ7FunTo.png?f=fotoalbum_large

• kazzzdafke
Higher low op de 4h en 0.6 fib bounce, dus lager dan de 0.5.
Stukje accumulatie blijft wel rond deze level en mid channel.

Gaan we nu voor een higher high, dan moeten we boven de 104500 komen, maar een 4e keer die 0.6 terugtesten, dan gaan we stapje lager en vermoed ik dat er een lower low op het menu staat.

Beide kanten staan de interesse klaar :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sC-0AapG64qp43wEbQroTOX36yk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KETn7ObNU6avpkqHhLtEFGmK.png?f=fotoalbum_large

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
99.2k heeft het gehouden, beter dan de 98.8k die ik hierboven noemde.

Nu weer boven de 1W MA50 opkrabbelen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fq2pBXz3WyrabI3kU2mQ_aOXdbE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gScxak4uXAhhDgOg8bth1PAY.png?f=fotoalbum_large

En niet op de 1D MA7 afketsen rond 105k, maar er doorheen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A1yEtPgIQBlcKZoIc7FChKlBY20=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1ntKRnZxWMhSBQW7hwSUDNBS.png?f=fotoalbum_large

• Numbers
  • Niet online
Wat uitleg van Bob over de cycles.

"The word cycle is thrown around carelessly a lot or co-opted to fit narratives.

But the technical definition is Cycles are always measured from low to low. That’s the only count that is relatively consistent, the duration between one low and the next defines the cycle’s timeframe.

The top of the cycle is the wildcard, and will change from cycle to cycle. It’s not a consistent duration because it’s dictated by the broader trend. In raging secular bull markets, tops form late in lower timeframe cycles to allow price to stretch upwards, deep into the cycle. In bear markets, they show up early, giving the downtrend time to dig in and extended lower.

In bull phases, a common theme is price rising about three-quarters of the time, one-quarter down. Bitcoin, still in a secular bull market, has followed that pattern fairly well across several cycles so far.  Mature assets like gold have too, but they also have seen periods of only 1/4 up, 3/4 down, defined as secular bear phases.

When people say the Bitcoin “4-year cycle” is dead, what they’re really saying is it’s stupid to expect every peak to arrive at the same interval from the last low, every 4 years. And they’re 💯 right, the next top could easily form later than in the last! And in the next cycle, much sooner potentially. But pretending the cycle structure can’t repeat again in this one, is equally foolish.

So Cycles bring the most clarity when identifying bear market lows. On shorter timeframes (weekly or daily Cycles), although noisier, they also help time intermediate entries when the higher-timeframe trend is up.

Like any tool, cycles can provide a great edge, but nothing (should go without saying) close to certainty.  They can also give many false signals in directionless markets, because not every cycle will have a clean sine wave structure.  And beyond that, there’s always discretion involved with identifying where we stand in a cycle and when key turning points (trough-peak-trough) have occurred. There are tools (like TA and sentiment) that help with this, but confirmation often has to come after the fact, because one cannot discern easily between a normal dip in an uptrend vs a dip that begins the bear (declining) phase.  

Outside of the rare euphoric blow-offs, which can be easier to front-run, nailing the exact top is never easy, and in some ways, not the intent. Cycle analysis is trend-following by nature, and waiting for top confirmation means surrendering a bit (or a lot) of upside. The strategy attempts to get a good head start (more predictable lows) and then capture the meat of the upside move."

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik moet eerlijk zeggen dat Bob een beetje af begint te wijken van de koers met posts over zaken die vooral gericht zijn op emotie en memes.

Ondertussen loopt hij zaken waar hij fiat mee binnenhaalt te shillen.

Laatst zag ik ook een post van 'm waarin hij duidelijk (en niet sarcastisch) negatief leek te zijn over de koers die NYC gaat varen met Mamdani, maar die lijkt verwijderd te zijn.

Kortgezegd: het lijkt er langzaam op dat Bob op de stapel kan bij Plan B, Madelon en de rest. Zeker als dit straks de bull bleek te zijn, want hoewel hij geen richting kiest is hij in z'n posts opvallend bullish. Dus tja, Plan B-vibes all over again :/

Maar misschien ben ik op dit moment niet bullish genoeg. Wie zal het zeggen :P

Dat zit wel Schnorr.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Bitcoin is zojuist weer op de 1W MA50 afgeketst én de 1D MA7 ligt er vlak boven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UuVs427EBvvnhTq87uKSy62cQlo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vRH0d2fcCNwhnvJydgggP1nC.png?f=fotoalbum_large

Ingezoomd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pCN83LBB_fhh0X-jaTHu57XGuQ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ycqJXPuW0aKT4m50RLUqMIzM.png?f=fotoalbum_large

Daar is even een goede groene candle voor nodig om het tij te keren, anders wordt de 101k of 99k weer opnieuw opgezocht.

• Numbers
  • Niet online
Stukfruit schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 20:43:
Ik moet eerlijk zeggen dat Bob een beetje af begint te wijken van de koers met posts over zaken die vooral gericht zijn op emotie en memes.

Laatst zag ik ook een post van 'm waarin hij duidelijk (en niet sarcastisch) negatief leek te zijn over de koers die NYC gaat varen met Mamdani, maar die lijkt verwijderd te zijn.

Kortgezegd: het lijkt er langzaam op dat Bob op de stapel kan bij Plan B, Madelon en de rest. Zeker als dit straks de bull bleek te zijn, want hoewel hij geen richting kiest is hij in z'n posts opvallend bullish. Dus tja, Plan B-vibes all over again :/

Niet om Bob of wie dan ook te verdedigen, maar ik ben van mening dat zaken naast elkaar kunnen bestaan. Iemand kan verstand van zaken hebben en daarnaast een persoonlijke mening die je wel of niet hoeft te delen.

• Stukfruit
  • Niet online
Numbers schreef op zondag 9 november 2025 @ 15:44:
[...]
Niet om Bob of wie dan ook te verdedigen, maar ik ben van mening dat zaken naast elkaar kunnen bestaan. Iemand kan verstand van zaken hebben en daarnaast een persoonlijke mening die je wel of niet hoeft te delen.
Wat iemand persoonlijk vindt kan mij daarom ook niet zoveel boeien, maar mijn probleem is dat de ervaring leert dat bij mensen die op zo'n manier afglijden de mening ongemerkt steeds vaker wordt gepresenteerd als een feit.

Daarom link ik ook naar reacties van de laatste week(ish). Ik heb er niet in zitten cherrypicken.

Maar nogmaals: het is even afwachten. Als straks blijkt dat hij op de top nog dingen heeft lopen roepen of er meer shillpogingen komen, hoe subtiel het ook mag zijn, dan wordt z'n verhaal toch minder interessant.

Tot nu toe was ik redelijk fan van 'm vanwege de verstandige uitspraken, maar zodra dit soort rode vlaggen tevoorschijn komen is het opvallend vaak opletten geblazen.

Neem het zoals het is zou ik zeggen :) Ik post dit niet om hem persoonlijk af te maken, maar om te laten zien dat zelfs bij iemand die tot nu relatief goed leek te zitten voorzichtigheid geboden is omdat hij nu aantoonbaar dingen begint te doen die niet prettig zijn voor de bankBitcoin-rekening.

Dat zit wel Schnorr.

• Numbers
  • Niet online
Een update van de top indicatoren. Eigenlijk is er niet zoveel veranderd. Dezelfde indicatoren als een week geleden staan nog rood. Het gebeurde niet vaak dat we 2 of meer weken op rij een negatieve ETF flow hadden. Eerder dit jaar in februari en maart hadden we 5 weken op rij negatief en toen gingen we van 98 naar 84k. We hebben nu al een grotere stap gemaakt van 126 naar 103k. Niet heel positief natuurlijk en de F&G is dan ook niet heel verrassend heel laag. De ratio OI/MC is nu ook rood, maar dat komt meer doordat de koers harder is gedaald dan de OI en dan gaat de ratio omhoog.

De conclusie blijft ongewijzigd, er staan nog veel indicatoren in het groen, maar er komt langzaam aan meer rood op het bord.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZqwiJA3rqRP2KpRdDBAynODfwM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3hSBMHfmBSU2AleYfZHMG7o9.jpg?f=fotoalbum_large

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
BTC door de 1D MA7 én 1W MA50 heen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HpoDwf47f-4Sm5xEMq9bLhRT2Xs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xrHhyiDIeQ47FumyphPFYzZW.png?f=fotoalbum_large

106.2k next?

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Idd 106k next. 108k is de volgende horde:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hn3s8yeGB2nsl4GfXzwX7BTv5vE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r9V8VQB7t5VNUedsNxBIrDkO.png?f=fotoalbum_large

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
En dan nu een retest op 103,8k?

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
+-83k soon?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GzimMsOLjRilmZ0tZQNv2gLqV2c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AVzcEtXPe1jyXEIXnzb3mjQy.png?f=fotoalbum_large

• JJ1984
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17:54
Ja, alle support verloren. Gaat hard nu. Dit lijkt ook wel echt het einde van de bull market te zijn. Of eigenlijk was dat al een maand geleden. Wellicht komt er nog een relief rally tot bijvoorbeeld 107k.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Bitcoin is nog iets verder gedaald, voor de volledigheid hierbij het grotere plaatje waar ik rekening mee houd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_cYkDKNcclss3iLDnYPyk2aFHtg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6JDQKoTaXqv27boXDu95TviE.png?f=fotoalbum_large

De groene buy box ligt op +4 jaar ten opzichte van de vorige bearmarket low. Er wordt niet van top tot top gerekend, maar van low tot low. Er kan dus prima nog een rally volgen terwijl de 4-jaars cycle volledig en netjes in tact blijft, bijv. zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cgXQc5CXLvnqZ8qqKAql-3FRiFk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WE0OZxAFedNzeA7TCnbY6exp.png?f=fotoalbum_large

En stel dat 68-82k de bearmarket low is, dan valt dat op zich wel mee, in deze bullrun hebben we tussendoor immers nog een keer 74k aangetikt.

Ik zit op ZEC na al een tijdje in fiat en heb tussen 79k-84k USD buy orders staan en die ook omgerekend naar EUR en daar ook buy orders staan. Als daarna een bounce volgt verkoop ik wel weer geladderd ivm waarschijnlijke lower high met daarop volgende lower low, waar ik dan weer opnieuw zal inkopen.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-11 22:18
Nog een ander perspectief. Als je uit gaat van deze channel, dan zou dit best eens de bodem kunnen zijn. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zSi_zJPFt9CLGgP9RCnmgPy6t6c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7Dz5Cn5uaExOSEU2Wv6xuxzg.png?f=fotoalbum_large

Als we de market structure onder de loep nemen, dan is er ook best wat confluence dat dit de bodem zou kunnen zijn. POC grote range en een key demand zone. De bearish trend produceert SFP na SFP waardoor de high timeframe wat vertroebelt. Een echte bearish break zie je pas op 6h.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/64k-3vrUtu2dqdT_-1aQP9o7N0E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4h9IwpZVaebnXHC5uvCXnB8c.png?f=fotoalbum_large

Er is dus nog wat hoop wat mij betreft, maar het is allemaal wel fragiel.

Wat ik nog wil toevoegen, als we nog iets uitzoomen en de grote move bekijken, is er ook best wat confluence rond 92-93k. Is net onder VAL van de hele rage, CME gap, liquidity onder die lows bij de rode pijl, fib golden pocket retracement en ongeveer 50% van de structure supply van de grote move. Dus dat is ook nog een mogelijkheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NqENuH9sguEJ26UCB_Hj7Noo-cE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O2xbrhuD54vMRXUeguc2DvLY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door gebruikershaes op 14-11-2025 11:10 ]

• ScuL
^^ een toevoeging daarbij is dat de Fear & Greed index op 16 staat, en dat was vorige keer ook de bodem. Bereslecht sentiment in ieder geval. Het belangrijkste is dat we een daily candle hebben die boven de 98k moet sluiten.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-11 22:36
ScuL schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 10:57:
^^ een toevoeging daarbij is dat de Fear & Greed index op 16 staat, en dat was vorige keer ook de bodem. Bereslecht sentiment in ieder geval. Het belangrijkste is dat we een daily candle hebben die boven de 98k moet sluiten.
Ik denk zelf dat er nog wel een goede bounce gaat komen. Of dat dan weer een ath op gaat leveren is een tweede. Weekly cycle low is iig niet confirmed.

[ Voor 4% gewijzigd door DarkShadow op 14-11-2025 14:15 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Dit zijn lijntjes die op de monthly beter passen, maar wat mij betreft: <93k -> 83k OF als dat lang genoeg duurt wat hoger aangezien de 1W MA100 dan inmiddels naar boven is opgeschoven. Maar dan vermoed ik alsnog wel een wick naar de 83k.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AUdtgGkqyJSG4Hl8K9mdb-kbz6k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iFEpiHpl2GodzSRIcFhr9bDs.png?f=fotoalbum_large

Je kunt het huidige punt ook prima zien als het terugtesten van de november 2024 candles en dan is dit eigenlijk alleen maar gezond, bullish en dan lijkt het ook gewoon te houden. Dat biedt ruimte voor nog een runnetje omhoog mits die 93k dus houdt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EodFdxb9ogknLHIyROCZBEZjKrA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rQEQ2VZCKE7MqZPzoyYewFAN.png?f=fotoalbum_large

• kazzzdafke
Jammer genoeg niet thuis, maar ik zit hier toch maar te wachten en in plaats van gedachteloos filmpjes te scrollen deel ik liever wat informatie :)
Ik volg grotendeels jouw lijntjes, @Taro , in verhouding tot mijn eigen lijntjes en de confluence die ze vormen.

Ik ben ook op de grotere timeframes gaan kijken en zie, net zoals in het SC-topic, een aantal interessante levels.
Bij zulke grote swings of retraces kijk ik eerst naar support en resistance, dan naar prijsactielevels, VWAPs enzovoort. Daarna map ik alles en zoek ik naar overlappingen. Daarna kijk ik naar de Fib-levels, die op deze timeframes telkens heel goede indicatoren blijken te zijn, zeker in combinatie met Elliott Waves.
Als laatste check ik de Value Area’s, en dan zie ik dit:

De 0.5 fib gaf een korte reactie. De prijs dipte netjes in de 0.618 en in de POC van de twee vorige legs omhoog rond 93k.

Als dat level niet houdt, zie ik 86k ook als een heel interessant level, omdat de VAL daar samenvalt met prijsactie. Ik zie het vooral als een zone, zeker op de grotere timeframes.
Daarmee bedoel ik: ik wil daar echte prijsreactie zien. Er moet volume in de markt komen, en dat moet snel gebeuren.

We zien nu ook dat de voorbije maanden het volume alleen maar afnam, maar dat het stilaan voorzichtig weer begint te draaien. De interesse lijkt terug te komen want de dalende gele lijn lijkt af te vlakken. Maar we zijn er nog niet.

De laatste verdediging is dan 78k, met mogelijk een wick naar net onder boven 74k om nog van een uptrend te kunnen spreken.
Als dat niet houdt, dan is de bull voor mij voorbij. Maar zover zijn we nog niet.

Het belangrijkste: er zijn duidelijke levels waarop je prijsactie kan volgen, met hopelijk toenemend volume (spotkopers), waardoor je gezonde en onderbouwde signalen kan krijgen om opnieuw in te stappen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QglAOuY7fcl8-o04RVZzQexgcMU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NKCyK4ZrvcDY7vPkCJTsNB9z.jpg?f=fotoalbum_large

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@kazzzdafke Je geeft aan dat rond 73-78k de bull voorbij is, maar ergens verwacht ik dat de bodem van de bearmarkt daar ook weleens zou kunnen liggen. Op dat punt kan maar zo de volgende run weer starten. En dan hebben we een mooi H&S patroon, bijv. dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vPvis52OGFO3ttsQbfu7wrLY9Yk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/J2GgIeFNzpVeOR0N9b0yP5gf.png?f=fotoalbum_large

Een beetje zoals de failed 14k rally na de 20/21k ATH bullrun.

Is wel de vraag wat er na die H&S gebeurt, wat mij betreft start daar een mooie volgende run en hopelijk wordt dit geen 3 hoofdig gedrocht van een groter H&S patroon dat na de groene box nog verder daalt :)

• kazzzdafke
Hey @Taro bijna helemaal eens met je stelling, maar puur TA gewijs zitten we (nog) niet in een bear dus kan je ook niet spreken dat de bearbottom op 74k is.
De prognose die jij laat zien duidt effectief op een marktkanteling richting bear, geen higher highs en wel lower lows. EDIT: tenzij je target voor bear 70k ish is :)

Ik probeer voor mezelf van level tot level reacties en mogelijke confirmatie van de trend of afwijzing te spotten. De kant voorspellen wat het meest plausibele is op korte/middellange termijn en stel mijn trades daarop af. Momenteel ben ik heel voorzichtig in mijn trades.

Jou voorspelling kan effectief waarheid worden, maar zover kijk ik nog niet omdat de markt momenteel nog geen richting heeft gekozen. Als de prijs op 86k reject wordt, dan ga ik me verder beginnen te verdiepen in mijn plan voor 78/74k, want daar ligt het kantelpunt voor mij.
Als de prijs op 93k of 86k support krijgt met een toename van het volume is alle andere TA in mijn ogen overbodig, want dan gaan we weer naar levels hoger kijken, en niet lager.

Jou opstelling kan heel handig zijn om nu al rekening te houden voor HODL/spot buy's op langere termijn, maar voor mijn HODL pot kijk ik meer richting mijn eigen afgeleide van VCA.
Daarnaast heb ik een SPOT account, waar ik non leverage trades op middellange termijn doe. Ik stel mijn buy/sells in op mijn huidig outlook (plan hierboven).
Als er drastische shifts zijn (zoals de afgelopen weken) pas ik de levels buy/sell opnieuw aan en volg ik wat beter het volume op. Wat sneller winst nemen, wat lager orders plaatsen dan initieel.
En daarnaast heb ik dan mijn perp account, waar ik rekening hou met de grote trend, maar afwissel tussen swing- en daytrades, en heel af en toe een scalpje.

Misschien wat veel info, maar ik kijk dus bewust iets minder ver vooruit dan jou. Maar het is wel heel interessant te zien dat tot waar ik kijk, jou visie gelijklopend is. Wat daarna komt is voor mij dus bewust nog niet relevant, maar wel interessant :)

• Numbers
  • Niet online
Met deze update voel ik mij een beetje de minister van informatie uit Irak. Ik kan er compleet naast zitten dus iedereen moet het vooral voor zichzelf bepalen. Ik denk dat we in een correctie zitten en niet dat de bear markt reeds is gestart.

De huidige correctie is gestart met de problemen bij Binance en de liquiditeitsgolf van 10 oktober. Daarna werd op basis van angst in stappen de liquiditeit van de longs opgehaald. Tel daarbij het Q4 narratief en iedereen denkt dat het klaar is. Beetje een self-fulfilling prophecy.
Vorige cycle hadden we een versnelling in de koers nabij de top waardoor er eerst een 34% daling "nodig" was voordat de 50WMA werd doorbroken. De huidige cycle verloopt veel gelijkmatiger waardoor 20% al genoeg was. Een 20% correctie is niet ongewoon in crypto.
Gaat deze cycle als een nachtkaars uit of volgt er nog een run up van euforie, waarbij mensen alsnog uit fomo op de trein gaan springen?

De datum, 7WMA en de ETF flows zijn nog rood. Het zegt denk ik genoeg dat de Solana ETF's afgelopen week meer inflow hadden dan de Bitcoin ETF's ;) De uit flow van afgelopen 3 weken komt overeen met 5,3% van de netto Amerikaanse ETF flows.
De F&G is extreem laag (9). De OI is wat gestegen (2%), en de long/ short ratio is 2,8 in het voordeel van de longs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VMfkT6Es1AW5l21nElTumymkt4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BoGNr4jCARputS6NtHaZ4LSl.jpg?f=fotoalbum_large

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Ja het zijn verwarrende tijden. Toch schat ik jouw analyse meer op waarde dan Al-Sahaf, die altijd feitenvrij en ongeremd bullish was terwijl zijn land en regime in puin ging.
Ook bij mij zit de vertwijfeling. Zou het echt klaar zijn deze cycle? Ondanks al dat institutionele draagvlak en aankopen? Nee dat einde wil ik ook nog niet geloven, er is afgelopen jaar echt geen bal gebeurd, behalve misschien het 100k mijlpaaltje. We zien een veel stabieler verloop van de koers, het piekt niet echt, maar de dalen zijn ook echt veel minder. Als BTC ergens goed in is, dan is het vooral op onverwachte momenten onorganische moves maken. Ze spelen met onze emoties! Nou daar laat ik me niet door gek maken, dus ik Hodl lekker door tot mijn volgende koersdoel gehaald is. Liever deze cycle dan de volgende uiteraard.
Stiekem verwacht ik nog een echte ouderwetse BTC klapper komende maanden als de weak-hand er echt allemaal uit zijn en er een Macro trigger is. De lage F&G geeft me ook hoop in deze donkere dagen.
Thx weer voor je update @Numbers

• ScuL
Ik kan het op het moment niet meer peilen. Deze weekly close is echt bijzonder deprimerend.
Maar aan de flipside, F&G is enorm laag, bodem level, de structuur is in principe nog in tact, we zitten maar een klein pecentage onder de EMA ribbon en als een death cross plaats vindt is de bodem vaak al geweest en volgt er een rally. Hoe veel mensen willen er nog verder verkopen?

Ik geloof nog steeds 80% kans op een bounce en 20% kans op begin van een bearmarket, maar dat laatste lijkt me nog steeds onwaarschijnlijk omdat we ook nog geen echte euforie hebben gezien, en helemaal geen altseizoen of interesse van retail. De kans bestaat dat dit pas komt in 2026 als QE daadwerkelijk zijn werk gaat doen

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Nu online
ScuL schreef op maandag 17 november 2025 @ 01:25:

Ik geloof nog steeds 80% kans op een bounce en 20% kans op begin van een bearmarket, maar dat laatste lijkt me nog steeds onwaarschijnlijk omdat we ook nog geen echte euforie hebben gezien, en helemaal geen altseizoen of interesse van retail. De kans bestaat dat dit pas komt in 2026 als QE daadwerkelijk zijn werk gaat doen
Eens, op lage timeframes gaan we mogelijk nu weer omhoog, dan blijven we in de driehoek richting 128k

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
ScuL schreef op maandag 17 november 2025 @ 01:25:
Maar kun je nog wel uitgaan van een euphoria fase en alt season? Eens dat deze cycle anders verloopt dan de voorgaande jaren. En het vaak korte spikes omhoog was om wekenlang naar beneden uit te vallen voor een nieuwe jump omhoog. Maar vanaf de all time low hebben we wel een 126/15.5 of 16k = 7.8-8.1x zeg x8 gehad in een verder 4 year cycle. Is dat in vergelijking tot een 126/69k of 126/64k (net welke top je meeneemt) ath vs ath nu een 1,83x of 1,97x toename indrukwekkend? Nee.

Maar wellicht komen er geen flashing indicatoren en geen retail juist omdat de etf's nu aanwezig zijn, de markt volwassen aan het worden is en de grote winsten / ath wise maar ook grote bear verliezen van 70/80% draw down iets van het verleden gaat zijn. Bedoel in 2019 was er ook een wissel van QT naar QE. Als nog kreeg bitcoin een correctie naar beneden. Met dieptepunt feb 2020 en de covid crash. Maar de weg omhoog kwam pas maanden nadat de FED de printer had aangezet. Niet op de dag van aankondiging: QT is klaar, hallo QE. Want waneer de centrale bank naar dit middel grijpt betekent dit dat de economie stuk is, uit het slop gehaald moet worden. En crypto vaart juist bij een economische goede tijd, niet wanneer mensen liever crypto inwisselen voor goud en zo veilig mogelijk een crisis tegemoet willen gaan.

Dus die super cycle / lengthening cycle: ja het kan. Maar ik ben geneigd te denken: iets is wat het lijkt. Reclaim je deze week niet een 100k level dan zou ik die odds 80/20 toch switchen naar een 50/50.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Het kan bijna niet anders denk je dan... Maar goed, als iedereen hetzelfde denkt gaat het vaak juist anders.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ANw39mUVDsx4Mz2VfqWuJ34lLLE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gVO4CBGzTDgQSCMw1Ev6f81z.png?f=fotoalbum_large

Vermoed nog steeds +-83k met wickje eronder.

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:31
Taro schreef op maandag 17 november 2025 @ 20:45:
Het kan bijna niet anders denk je dan... Maar goed, als iedereen hetzelfde denkt gaat het vaak juist anders.
[Afbeelding]

Vermoed nog steeds +-83k met wickje eronder.
Weekly 100sma?

They who buy the dip, deserves the rip.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:31
Why?

Februari 2016 en December 2019 zijn eigenlijk de enige echte moment dat ie echt als support heeft gediend. Maar wel na een leuke pump. Maar hij heeft nog nooit om een vallend mes opgevangen om vervolgens te dienen als support.

Voor de rest snijd de prijs als een heet mes door gesmolten boter heen.

[ Voor 9% gewijzigd door Danjel op 17-11-2025 22:32 ]

They who buy the dip, deserves the rip.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Danjel schreef op maandag 17 november 2025 @ 22:27:
[...]

Why?

Februari 2016 en December 2019 zijn eigenlijk de enige echte moment dat ie echt als support heeft gediend. Maar wel na een leuke pump. Maar hij heeft nog nooit om een vallend mes opgevangen om vervolgens te dienen als support.

Als de 1W MA50 niet hield was de 1W MA100 next. Waarmee ik niet zeg dat die wél gaat houden, maar er zal zeker een bounce plaatsvinden. Vermoedelijk de eerste bounce die er een beetje toe doet. Maar daarna vermoed ik alsnog de groene lijn die lager ligt te zien worden aangetikt in de bear.

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
Danjel schreef op maandag 17 november 2025 @ 22:27:
[...]

Why?

horizontaal heeft dat level rond de waarde ook significantie. Zie het maar als tussen de 81 en 83 moet er reactie komen. If not, 75k. Daar wil ik echt vuurwerk zien. Valt die, dan is het echt helemaal over en uit. Is gewoon echt 0,0 kans dat we soon weer 100+ of hoger gaan zien.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• kazzzdafke
Ik denk dat iedereen, met een beetje gezond verstand, die dit topic volgt, ondertussen wel weet waar we naartoe zullen gaan, en hoe voorzichtig een herstel te spotten.

Probeer dus niet de bottom te spotten, zoals de top, maar schaal rustig in, en versnel bij signalen van reversal.

Good luck! 👍

• anti elppa
kazzzdafke schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 08:25:
Ik denk dat iedereen, met een beetje gezond verstand, die dit topic volgt, ondertussen wel weet waar we naartoe zullen gaan, en hoe voorzichtig een herstel te spotten.

Probeer dus niet de bottom te spotten, zoals de top, maar schaal rustig in, en versnel bij signalen van reversal.

Good luck! 👍
absoluut. Stel ik had niet genoeg btc, dan zou ik zeker onder de 80 beginnen met dca. Bodem timen is lastig al is het me afgelopen keer vrijwel exact gelukt

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:08
anti elppa schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 08:33:
[...]

absoluut. Stel ik had niet genoeg btc, dan zou ik zeker onder de 80 beginnen met dca. Bodem timen is lastig al is het me afgelopen keer vrijwel exact gelukt
Maar is bodem timen en top timen niet enigszins overrated? Zeker, theoretisch maak je dan de meeste winst, maar in de praktijk mis je daardoor makkelijker het meest optimale verkoopmoment omdat dan toch de emotie weer gaat meespelen in je trades en je eerder gaat afwijken van je plan? '' Plan the trade, trade the plan?"
(excuus als dit teveel offtopic is. Geen TA, maar de psychologie van goed traden is volgens mij dat je vooral goed naar je levels moet kijken en in hindsight moet kijken of je trade analyse beter kan voor een betere top/bottom analyse, ipv tijdens de actie proberen de laatste druppels % eruit te persen)

• kazzzdafke
Klopt helemaal. Zeker als je gaat rekenen naar een bepaald rendement ten opzichte van de prijs, valt aankopen op 78k of 74k in het niets tegenover het risico (fondsen die vastzitten, minder fiat om nog lager te kopen enzovoort).

Maar nogmaals, jij hebt een plan in je hoofd. Dat kan zijn: elke 1k of 5k daling koop ik voor een bepaald bedrag bij, of elke bepaalde procentdaling, of wat dan ook. Je hoeft zelfs geen lijntjes te tekenen :)
Maar dat basisprincipe missen zoveel mensen… ongelooflijk eigenlijk, en tegelijk wel droevig, want dan ben je niet aan het beleggen maar gewoon aan het spelen met geld.

En allemaal fine for me, maar dat zijn ook niet diegene die je onterect durven met de vinger wijzen als ze het dubbel advies van je TA niet willen/kunnen snappen, je uitlachen wanneer je winst neemt wat voor hun onlogisch lijkt, ...

• anti elppa
brothermaynard schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 08:51:
[...]

Maar is bodem timen en top timen niet enigszins overrated? Zeker, theoretisch maak je dan de meeste winst, maar in de praktijk mis je daardoor makkelijker het meest optimale verkoopmoment omdat dan toch de emotie weer gaat meespelen in je trades en je eerder gaat afwijken van je plan? '' Plan the trade, trade the plan?"
(excuus als dit teveel offtopic is. Geen TA, maar de psychologie van goed traden is volgens mij dat je vooral goed naar je levels moet kijken en in hindsight moet kijken of je trade analyse beter kan voor een betere top/bottom analyse, ipv tijdens de actie proberen de laatste druppels % eruit te persen)
100% waar. Ik heb ook 2x 2jaar dca gedaan 1 jaar de top. En laatste bear nov 2022 een grote spot aankoop daarnaast gedaan. Puur op basis PA en feit dat het 12maanden na de top was. Maar DCA in en uit is gewoon beste.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Morgen op donderdag dipdag zo ver? Vandaag kan ook, maar zou wel een enorme rode candle zijn...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qr0A2R665P4i0WLjTLDSFkjv5OM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n58zleOsgmPj8scrRtGGrCaU.png?f=fotoalbum_large

• kazzzdafke
Ik duim met je mee...

Het mag eens gaan gebeuren..

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Nu online
Zou mooi zijn als wij een bodem in dit bearish kanaal hebben bereikt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CXX2vL8G0CPjrjdtTzTohQdGWRs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Lj2ZbOKkjmGqMqsCKmXZgZyR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nf7XX-cG91c3D8G77No5t_7aP3Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Qq2predfleFitacofq7iRhxu.png?f=fotoalbum_large

Edit: wikje eronder nu, gaat wss niet houden...

[ Voor 3% gewijzigd door Palindrome op 19-11-2025 18:45 ]

• kazzzdafke
Nieuw persoonlijk target: 84500ish..
Daar kijk ik op naar nieuwe long bij reactie.

Maar, NVDIA kan natuurlijk roet in het eten gooien.

• Stukfruit
  • Niet online
Stukfruit schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 20:43:

Update rond het verhaal van oom Bob: Oke, dat is niet helemaal eerlijk, dus laten we even teruggaan naar z'n verhaal over cycles:
When people say the Bitcoin “4-year cycle” is dead, what they’re really saying is it’s stupid to expect every peak to arrive at the same interval from the last low, every 4 years. And they’re 💯 right, the next top could easily form later than in the last! And in the next cycle, much sooner potentially. But pretending the cycle structure can’t repeat again in this one, is equally foolish.
Hoewel ik gewoon blijf hodlen en zeker niet denk dat Bitcoin nu dood is (16 jaar, come on :P) zat Bob er in z'n video met z'n focus op nog meer cycles toch echt wel redelijk naast als dit het blijkt te zijn voor het komende jaar. De negatieve kant heeft hij niet echt belicht en zelfs daar zitten we nu onder. Hij lijkt zichzelf ook een klein beetje tegen te spreken na de quote over de cycles hierboven:
Reageerder: "That means we topped for this cycle in your opinion? Thanks for sharing as always"

Bob: "IMO yes."
...maar nog geen maand terug was hij aan het verdedigen dat de 4-jaars cyclus best gebroken kan worden.

Nu is dat nog helemaal niet volledig duidelijk en kan het prima weer een keertje een vorige top aantikken (kijk, ik doe nu een Bob), maar dit komt toch best over als meewaaien met de wind en vooral reactief posten met inzicht dat je zelf ook kan opdoen door met FOMO naar de grafieken te kijken, gezien z'n stevige focus op cycles en het doorbreken van de cyclus per 4 jaar.

En zeker in combinatie met de kennis dat hij niet alleen aan Bitcoin doet en de rest van de markt ook in de gaten houdt.

Lang verhaal in het kort: lijkt er steeds meer op dat Bob ook geen crypto-Messias is.
Hopelijk zit ik er nu zelf naast en staan we over een maand op 240k :P

Dat zit wel Schnorr.

• kazzzdafke
Alles heeft zijn tijd..

De BTC cycle, de BOB cycle..

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Eerste buy orders zijn al geraakt, misschien iets té hoog gezet door omrekenen USD naar EUR, maar heb er nog een x aantal verder naar beneden staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WH374J8-Ut4XWQqSJvc89jiat1U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oMOQYixklESP2hOiaCNl1THm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VpUdQ88x5Jf4zrYbk6aLS1aEcDE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RxUnp0rz3pgoKtd1VJC2kWzV.png?f=fotoalbum_large

• anti elppa
Taro schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 08:03:
Eerste buy orders zijn al geraakt, misschien iets té hoog gezet door omrekenen USD naar EUR, maar heb er nog een x aantal verder naar beneden staan.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
mooi mooi. Mijn getrapte long orders worden ook 1 voor 1 geraakt. Nog 3 te gaan, 77k, 79k en 83k

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Groene box eindelijk geraakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qVJoZbfP3GQu2KdT-7sjCfcV9dA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QbpvfNGYR8NXPlKlFcY5Iqmc.png?f=fotoalbum_large

75% van de buy orders geraakt, heb er nog een paar een stuk lager staan. Verwacht hier wel ergens een bounce.

Nu is de vraag: Zitten we in een bearmarket OF nog in een bullmarket? Oftewel: Verkopen bij de eerstvolgende lower high OF vasthouden tot nieuwe ATH? Ik ga denk ik stop losses instellen en steeds verder naar boven schuiven.

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:45
Taro schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 08:37:
[Afbeelding]

Nu is de vraag: Zitten we in een bearmarket OF nog in een bullmarket? Oftewel: Verkopen bij de eerstvolgende lower high OF vasthouden tot nieuwe ATH?
My 2 cents:
- Ik zie te weinig influx / buyers / greed / hopium / macro om te rekenen op een vervolg van de bull. Niet dat dat iets verandert voor mijn hodl-pot, die zit gewoon nog in de markt.
- Met de trade pot ga ik de inleg eruit halen op de eerste lower high, maar laat ik het rendament wel staan.

Maktub

• kazzzdafke
Taro schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 08:37:
[Afbeelding]

Nu is de vraag: Zitten we in een bearmarket OF nog in een bullmarket?
Puur op prijsactie en trend: bull.
Welliswaar is het momentum ervan heel erg sober, maar het is technisch nog altijd in opwaardse trend :)
Retest van eerdere ATH's komen nu in het vizier, kleine gemene wik daanaartoe is heel erg gezond, ook al voelt dat anders.
Mijn plan nog steeds 78k tot 74k graag en dan weer up.
Maar idd, daar onder staan ook SL's klaar. Als natuurlijk de meerderheid in de markt dat zal doen, zullen deze SL's/liqiditeit gebruikt worden als reversal en gaan we snel naar boven weer gaan me dunkt. Dus interessante tijden :)

• ScuL
Dit is nu wel het kritiek punt. Mid 70 kan nog, maar daaronder zitten we echt in bear gebied. Dan is deze "run" eigenlijk een grote teleurstelling geweest. Ja Bitcoin heeft een mooi ATH neergezet op $127k, maar verder is er amper iets gebeurt. Qua cryptocap en altcoins een zware onvoldoende.

Een positief puntje is dat de SPX nu ook op de BSB zit en daar support lijkt te vinden. Aangezien BTC de laatste tijd de tech stocks op de voet volgt kan dat gunstig zijn om op dit niveau support te vinden.

Mijn theorie is nog steeds dat we een tweede piek gaan zien in 2026, getriggered door het beleid van de Fed. Maar het beleid van de Fed is nu juist het heikele punt. Al maandenlang zijn ze aan het rekken en het bipolaire gedrag van Trump helpt daar ook niet bij. Als er morgen of overmogen weer een beslissing uit de VS komt kan de beurs weer omhoog en staat BTC weer in de 90k zone.

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:49
ScuL schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:52:
Dit is nu wel het kritiek punt. Mid 70 kan nog, maar daaronder zitten we echt in bear gebied.
In hoeverre is onderstaande plaat valide? SMA50 op de Monthly:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vWJ2m_s_uee-XjPwzrHW13ZnR5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aPu2Oq5c4AIro6LFsTdOZ9AG.jpg?f=fotoalbum_large

Kan het niet zijn dat we de ATH van vorige run terug gaan testen en dus een lage 70K ook nog hoopvol kan zijn?

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

• ScuL
Op zich is een re-test ATH niet slecht, maar dat is toch een vrij bearische reactie en ook vrij diep van de recente highs. De problemen die BTC nu ondervindt zijn een direct gevolg van macro-economische ellende, dus de perspectieven zitten ook in het macro gebeuren. Wat BTC zelf technisch doet/kan is niet hoofdzaak maar bijzaak, imo.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
ScuL schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:52:
Dit is nu wel het kritiek punt. Mid 70 kan nog, maar daaronder zitten we echt in bear gebied. Dan is deze "run" eigenlijk een grote teleurstelling geweest. Ja Bitcoin heeft een mooi ATH neergezet op $127k, maar verder is er amper iets gebeurt. Qua cryptocap en altcoins een zware onvoldoende.

Een positief puntje is dat de SPX nu ook op de BSB zit en daar support lijkt te vinden. Aangezien BTC de laatste tijd de tech stocks op de voet volgt kan dat gunstig zijn om op dit niveau support te vinden.

Mijn theorie is nog steeds dat we een tweede piek gaan zien in 2026, getriggered door het beleid van de Fed. Maar het beleid van de Fed is nu juist het heikele punt. Al maandenlang zijn ze aan het rekken en het bipolaire gedrag van Trump helpt daar ook niet bij. Als er morgen of overmogen weer een beslissing uit de VS komt kan de beurs weer omhoog en staat BTC weer in de 90k zone.
Alleen kan je die ratecut vergeten voor december. En de SPX ziet er heel zwak uit. Net als de rest overigens. Ik snap ook niet dat mensen nu nog twijfelen over dat we in de bear of bull zitten. Dan heb je wel een bord voor je kop. Maar die relief rally komt er zeker en dan zie ik Bitcoin nog wel naar de 105K -111k gaan. Alleen wanneer is de vraag.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:24
We zitten nu al in de regionen, waar enkelen hier een half jaar geleden dachten te eindigen in een 'bearmarket' dieptepunt. De fear index geeft me wel vertrouwen op een bounce, maar het is inderdaad afhankelijk van het macro plaatje naar voren toe.

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:02
zwembroek schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 11:31:
[...]

Alleen kan je die ratecut vergeten voor december. En de SPX ziet er heel zwak uit. Net als de rest overigens. Ik snap ook niet dat mensen nu nog twijfelen over dat we in de bear of bull zitten. Dan heb je wel een bord voor je kop. Maar die relief rally komt er zeker en dan zie ik Bitcoin nog wel naar de 105K -111k gaan. Alleen wanneer is de vraag.
Doe eens een goeie gok wat we kunnen verwachten, of een schets van de mogelijke scenario's?

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Rubberen schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 11:34:
[...]

Doe eens een goeie gok wat we kunnen verwachten, of een schets van de mogelijke scenario's?
Dat dit een wick wordt en we weer terug in het kanaal gaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bk7jii8A0XRTa4UvNtbjWYF_W78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PctmHqMJrwgoEuOrQcucMct4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKkxX0JHLCSsy_EG4O9KCPc8yrc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u3az3zwAxiyTPu05JD2P0q3k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wAMOuufvOvifCfj057PpSCvc5Yg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PAHAcO32K0slzgMP4Kx5sGhM.jpg?f=fotoalbum_large

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Numbers
  • Niet online
Bob heeft z'n mening wat bijgesteld, maar verwacht nog wel een pump.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Dikke black friday sale voor veel crypto. Word wel weer huilen als ik de spreadsheet ga bijwerken maar ach, we zien het wel. Zag wat hardwarewallets in mooie sale, cold storen die goedkope inkoop :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Nu online
JP Morgan said in a note this week that Strategy could be excluded from some MSCI equity indexes, which could spark forced selling by funds that track them.

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

• Morales79
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19:00
De grote beer heeft legacy in een bucket of rain en ondertussen is de hele markt in een pump of dump debat! 🤡🤔😇
Straks ff m’n grafieken updaten en een dump in de emmer nemen.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Inmiddels helemaal aan boord. 1D MA7 @ 88.3k is de volgende hobbel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AIn2qNIZ5rk2u9Oxesd5w4kpofY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZkTv88X7rWerneZ8vHgObQkF.png?f=fotoalbum_large

2 vergelijkbare longs lopen vanaf 84k, SL in profit.

• Numbers
  • Niet online
Taro schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:05:
Inmiddels helemaal aan boord. 1D MA7 @ 88.3k is de volgende hobbel:
[Afbeelding]

2 vergelijkbare longs lopen vanaf 84k, SL in profit.
Waar je je groene box had getekend komt overeen met het Fibonacci niveau 0,618 (83,6k) wanneer je de grote beweging van low (15k) naar high (126k) pakt. Daar zijn we vrijdag met een wik doorheen gezakt en gisteren kwam de wik precies tot dat niveau om vervolgens hoger te sluiten. Was dat Fib. level de reden dat je hem daar in eerste instantie had getekend? Echt knap dat je de beweging al zo vroeg in de gaten had.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Numbers schreef op zondag 23 november 2025 @ 11:43:
[...]
Waar je je groene box had getekend komt overeen met het Fibonacci niveau 0,618 (83,6k) wanneer je de grote beweging van low (15k) naar high (126k) pakt. Daar zijn we vrijdag met een wik doorheen gezakt en gisteren kwam de wik precies tot dat niveau om vervolgens hoger te sluiten. Was dat Fib. level de reden dat je hem daar in eerste instantie had getekend? Echt knap dat je de beweging al zo vroeg in de gaten had.
Ik doe eigenlijk helemaal niets met Fib's, alleen met MA's, historische niveaus en steun-/weerstandlijnen.

In dit plaatje zie je goed dat de gele lijn is bezweken, dat was voor mij reden om uit te stappen. Daarnaast komen in de groene box zowel een historische lijn als de 1W MA100 als de bodem van de range uit maart 2025 terug. Die combinatie was voor mij reden daar buy orders te gaan plaatsen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ND8etIfscY9GjqFJCc3ceWQF448=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PqqMzhzUaudnxJV1y5AaKBBw.png?f=fotoalbum_large

Echter vind ik de bounce vooralsnog niet erg overtuigend, ik heb SL's staan en kan afhankelijk van de situatie maar zo besluiten alles weer de deur uit te doen want ik twijfel heel erg tussen: De run gaat vanaf hier weer verder vs de bullrun is voorbij en de bearmarkt is gestart.

Zoals in SC topic genoemd: Zit aan boord met BTC, SOL, ZEC en FIRO (probeersel). Zou leuk zijn als er nog een vervolg op de run volgt met mogelijk een klein altseason, maar ik ben erg alert en ga dit niet de bear in holden.

• Numbers
  • Niet online
Dit wordt voorlopig even de laatste update van de top indicatoren. Ik ben nog niet zover dat het project is mislukt, maar had me er toch meer van voorgesteld (of het is echt een korte dip). Mocht er een nieuwe ATH komen en er meer indicatoren oranje/ rood kleuren dan zal ik het overzicht opnieuw delen. Zoals bijvoorbeeld de LTH MVRV wanneer we tussen de 130 en 150k komen.
James en het team van InvestAnswer hadden hun Top and Bottom Indicator (TABI) gemaakt, omdat ze de vorige top hadden gemist, en dat model is nu ook niet verder gekomen dan oranje. Heb afgelopen weken dat model niet meer voorbij zien komen in zijn filmpjes, typisch.

Buiten de rode indicatoren van afgelopen weken is de OI flink gedaald/ afgekoeld (-8%). De ETF flows waren voor de 4e week op rij negatief, het zijn net mensen. In februari en maart van dit jaar hebben we 5 negatieve weken op rij gehad met toen 5.407 miljoen outflow tegenover tot nu toe 4.336 miljoen.

De grote emotionele driver die sinds 10okt. over de markt heerst is angst, meer is het niet. Er is fundamenteel niks veranderd. Dan kan ik wel denken dat mensen niet rationeel zijn, maar zolang genoeg mensen dat zo ervaren gaat die kudde gewoon door. We hebben weer een vonkje nodig om het vuurtje terug aan te wakkeren (Google trends heeft wel een sprongetje omhoog gemaakt).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eocMPEnnC1mdasx1LEoSBbz8p3s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wch3LTDvu9JkFWwpsUdNd0uv.jpg?f=fotoalbum_large

• ScuL
@Numbers geef aub niet op met je overzicht. Deze metrics zijn wel degelijk ontzettend relevant. Je slaat de spijker op de kop dat je zegt dat angst regeert. Dat is ook wat de markt op dit moment verstoord, sentiment en macro-effect. De bull metrics van BTC zelf zijn onveranderd. Op het moment dat mensen dit in de gaten krijgen zien we vast weer een opgaande trend. Ik las elders dat het Bitcoin miners op het moment circa $70k kost om 1 BTC te minen, dit vanwege de verregaande competitie met AI.

Het belangrijkste feit van de 4 jaren cycle is dat het low tot low telt en niet high-tot-high. Dus eigenlijk is je datum irrelevant.

• Numbers
  • Niet online
ScuL schreef op zondag 23 november 2025 @ 12:50:
@Numbers geef aub niet op met je overzicht. Deze metrics zijn wel degelijk ontzettend relevant. Je slaat de spijker op de kop dat je zegt dat angst regeert. Dat is ook wat de markt op dit moment verstoord, sentiment en macro-effect. De bull metrics van BTC zelf zijn onveranderd. Op het moment dat mensen dit in de gaten krijgen zien we vast weer een opgaande trend. Ik las elders dat het Bitcoin miners op het moment circa $70k kost om 1 BTC te minen, dit vanwege de verregaande competitie met AI.

Het belangrijkste feit van de 4 jaren cycle is dat het low tot low telt en niet high-tot-high. Dus eigenlijk is je datum irrelevant.
Low tot low inderdaad, maar voorgaande cycli was de piek echter wel telkens in Q4. Door de angst is dat echter het enige narratief waar momenteel naar gekeken wordt door de markt.

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Numbers schreef op zondag 23 november 2025 @ 12:40:
De grote emotionele driver die sinds 10okt. over de markt heerst is angst, meer is het niet. Er is fundamenteel niks veranderd. Dan kan ik wel denken dat mensen niet rationeel zijn, maar zolang genoeg mensen dat zo ervaren gaat die kudde gewoon door. We hebben weer een vonkje nodig om het vuurtje terug aan te wakkeren
Inderdaad en precies wat @ScuL ook zegt.
De kudde gaat gaat nu een kant op, maar kan ook zo keren bij een of andere gebeurtenis, vaak genoeg gezien in cryptoland.
Voor mijn gevoel ligt er nog ergens een windveld dat we nu nog niet zien, dus ik strijk de zeilen nog even niet. Op zijn slechtst dobberen we een cycle door en mis ik een wave-trade.

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:08
Taro schreef op zondag 23 november 2025 @ 12:25:
[...]

Ik doe eigenlijk helemaal niets met Fib's, alleen met MA's, historische niveaus en steun-/weerstandlijnen.

In dit plaatje zie je goed dat de gele lijn is bezweken, dat was voor mij reden om uit te stappen. Daarnaast komen in de groene box zowel een historische lijn als de 1W MA100 als de bodem van de range uit maart 2025 terug. Die combinatie was voor mij reden daar buy orders te gaan plaatsen.
[Afbeelding]

Echter vind ik de bounce vooralsnog niet erg overtuigend, ik heb SL's staan en kan afhankelijk van de situatie maar zo besluiten alles weer de deur uit te doen want ik twijfel heel erg tussen: De run gaat vanaf hier weer verder vs de bullrun is voorbij en de bearmarkt is gestart.

Zoals in SC topic genoemd: Zit aan boord met BTC, SOL, ZEC en FIRO (probeersel). Zou leuk zijn als er nog een vervolg op de run volgt met mogelijk een klein altseason, maar ik ben erg alert en ga dit niet de bear in holden.
Maakt het samenvallen van ‘jou groene box’ ( met je motivatie waarom die daar stond) in combinatie met dat fib level niet een stuk waarschijnlijker dat dit een lokale low is en we weer een tijd je up kunnen gaan?

• kazzzdafke
TA is “anders” voor iedereen. Je kan dezelfde targets hebben, maar met andere indicatoren.
Een teken dat die targets nog meer betekenis hebben.

Ik kijk ook naar fib’s, en door sommige prijsbewegingen ook naar Elliot Waves.

Ik zou voorlopig nog heel erg oppassen met het openen van longs of volledig weer instappen.
Deze sterke downtrend kan echt een ABC correctie zijn binnen een grotere 5wave.
Dat wil zeggen dat we een korte bounce kunnen krijgen, waar veel mensen zich aan kunnen mispakken, omdat die gevolgd wordt door een nog diepere correctie.
Momenteel is dat mijn hoger timeframe waar ik rekening mee houdt.

Dus een bounce naar 96k/100k/en eventueel ultiem 107k?
Maar daarna een diepere low richting 74k maar voorlopig hou ik zelfs rekening met nog dieper.

Dus neem op tijd winst… is altijd een goede raad en wees niet TE biased..

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
kazzzdafke schreef op zondag 23 november 2025 @ 18:29:
TA is “anders” voor iedereen. Je kan dezelfde targets hebben, maar met andere indicatoren.
Een teken dat die targets nog meer betekenis hebben.

Ik kijk ook naar fib’s, en door sommige prijsbewegingen ook naar Elliot Waves.

Ik zou voorlopig nog heel erg oppassen met het openen van longs of volledig weer instappen.
Deze sterke downtrend kan echt een ABC correctie zijn binnen een grotere 5wave.
Dat wil zeggen dat we een korte bounce kunnen krijgen, waar veel mensen zich aan kunnen mispakken, omdat die gevolgd wordt door een nog diepere correctie.
Momenteel is dat mijn hoger timeframe waar ik rekening mee houdt.

Dus een bounce naar 96k/100k/en eventueel ultiem 107k?
Maar daarna een diepere low richting 74k maar voorlopig hou ik zelfs rekening met nog dieper.

Dus neem op tijd winst… is altijd een goede raad en wees niet TE biased..
Eens, maar heb dus op dit moment wel 2 longs lopen (SL in profit) en verwacht dat de 1D MA7 sowieso weerstand gaat geven rond 88.7k:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M7fRtXPX4KfuwerGQb6s3fDUnWM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9VsfBdgKlLY8P1l9auCt91Mp.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NCdwxdiZL5HfQld0n8sSy26jjN8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/NVFMxOjAz8AFijgdMyrJh8Cg.png?f=user_large

Vlak daaronder sluit ik de long dus ook sowieso. Daalt Bitcoin daarna weer? Helemaal prima.

• kazzzdafke
@Taro Ik heb hiet niet over jou. Ik heb er volle vertrouwen in dat je je eigen plan hebt en meer dan weet wat te doen.

Ik heb het over andere die mss wat hopium krijgen van jou longs, en dan op 87k instappen om iets hoger de markt mss weer ineens zien in te kakken..

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Bitcoin is inderdaad op de 1D MA7 afgeketst en beide longs zijn inmiddels gesloten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CC1VCb2drqCA4UfTSqppxRsvB9Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ikXBAQEukVzGWYOjnsI5A1o2.png?f=fotoalbum_large

Twijfel om spot ook te verkopen, kijk het nog heel even aan.

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:23
ScuL schreef op zondag 23 november 2025 @ 12:50: Ik las elders dat het Bitcoin miners op het moment circa $70k kost om 1 BTC te minen, dit vanwege de verregaande competitie met AI.
Ik vind dat wel een risico van een andere orde. Die 70k kosten zijn, als ik me goed herinner, de gemiddelde kosten van één van de grote miners. Op kleinere schaal kan ik me best voorstellen dat ze nog hoger zijn.

Op het moment dat die grote miners overstappen op gpu's voor AI moeten ze hun asics's kwijt. In het begin zal dat positief kunnen zijn voor decentralisatie en kleine miners die 'goedkoop' compute kunnen inslaan, maar op termijn blijven de totale kosten om één bitcoin te minen wel steeds groeien en de subsidie blijft halveren. Voor mijn gevoel zijn dat wel existentiële uitdagingen na de komende 4-12 jaar. Of de koersgroei (t.o.v. USD waarin een mining operatie wordt afgerekend) en misschien een fee market daar tegenop kunnen boksen?

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:38

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

Wiley99 schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:47:
[...]

Ik vind dat wel een risico van een andere orde. Die 70k kosten zijn, als ik me goed herinner, de gemiddelde kosten van één van de grote miners. Op kleinere schaal kan ik me best voorstellen dat ze nog hoger zijn.

Op het moment dat die grote miners overstappen op gpu's voor AI moeten ze hun asics's kwijt. In het begin zal dat positief kunnen zijn voor decentralisatie en kleine miners die 'goedkoop' compute kunnen inslaan, maar op termijn blijven de totale kosten om één bitcoin te minen wel steeds groeien en de subsidie blijft halveren. Voor mijn gevoel zijn dat wel existentiële uitdagingen na de komende 4-12 jaar. Of de koersgroei (t.o.v. USD waarin een mining operatie wordt afgerekend) en misschien een fee market daar tegenop kunnen boksen?
Ik zie die shift naar AI als tijdelijk. Microsoft en co pakken nu alle capaciteit die ze kunnen krijgen, ook als het kleine partijen zijn. Die kleine partijen springen er ook vol op omdat het sentiment voor BTC nu slecht is en het is een mooie kans om de kansloze prijsactie op de beurs een boost te geven (voor zover het beursgenoteerde miners zijn).

Het is een tussenoplossing totdat big tech voldoende eigen capaciteit heeft of die capaciteit weer kunnen afnemen bij vaste grote partijen. Het feit dat het reguliere leverancier-klantcontracten en geen overnames zijn zegt al genoeg.

Die 10 miljard deal tussen Microsoft en Iren is één van de grotere deals binnen dit onderwerp. Is een deal voor 5 jaar, dus 2 miljard per jaar, dus 0,5 per kwartaal. De kwartaalomzet van Microsoft is 75 miljard, volgend kwartaal wordt 80 miljard verwacht. Het is dus bijna alsof Shell een paar maand lang printerpapier koopt bij de lokale Bruna in plaats van de groothandel, omdat daar toevallig de voorraad even op was.

Tegen dumpprijzen ASICS verkopen (iedereen weet dat ze moeten verkopen) is het begin van het einde voor al die miners, want dat kunnen ze dan nog een keer doen over een paar jaar als de vraag van big tech naar hun GPU's weer volledig is opgedroogd.

• Wiley99
BTC100K2021 schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:02:
[...]
Ik zie die shift naar AI als tijdelijk. Microsoft en co pakken nu alle capaciteit die ze kunnen krijgen, ook als het kleine partijen zijn. Die kleine partijen springen er ook vol op omdat het sentiment voor BTC nu slecht is en het is een mooie kans om de kansloze prijsactie op de beurs een boost te geven (voor zover het beursgenoteerde miners zijn).

Het is een tussenoplossing totdat big tech voldoende eigen capaciteit heeft of die capaciteit weer kunnen afnemen bij vaste grote partijen. Het feit dat het reguliere leverancier-klantcontracten en geen overnames zijn zegt al genoeg.
...

Tegen dumpprijzen ASICS verkopen (iedereen weet dat ze moeten verkopen) is het begin van het einde voor al die miners, want dat kunnen ze dan nog een keer doen over een paar jaar als de vraag van big tech naar hun GPU's weer volledig is opgedroogd.
Dat die shift tijdelijk is, gebeurt alleen als de AI vraag ook opdroogt of als er inderdaad geen overnames gaan komen. Die kans bestaat, natuurlijk, maar mijn gedachtengang was vooral ook: 70k besteden om één bitcoin te minen is best aan het randje en elke 4 jaar wordt dat vanzelf meer, zelfs als je de andere factoren gelijk houdt. Deze shift van miners maakt dus ook opnieuw duidelijk dat het verdienmodel van bitcoin mining steeds meer op gespannen voet zal staan met de belangrijke eigenschappen zoals decentralisatie, veiligheid en betrouwbaarheid. Wie gaat nog minen als je er verlies op draait?

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:38

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

Wiley99 schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:35:
[...]

Dat die shift tijdelijk is, gebeurt alleen als de AI vraag ook opdroogt of als er inderdaad geen overnames gaan komen. Die kans bestaat, natuurlijk, maar mijn gedachtengang was vooral ook: 70k besteden om één bitcoin te minen is best aan het randje en elke 4 jaar wordt dat vanzelf meer, zelfs als je de andere factoren gelijk houdt. Deze shift van miners maakt dus ook opnieuw duidelijk dat het verdienmodel van bitcoin mining steeds meer op gespannen voet zal staan met de belangrijke eigenschappen zoals decentralisatie, veiligheid en betrouwbaarheid. Wie gaat nog minen als je er verlies op draait?
Niemand, maar daar voorziet het protocol in.

Het protocol stuurt op een blocktime van 15 minuten. Daarop wordt de moeilijkheidsgraad aangepast.

De hoogte van de hashrate is daaraan verbonden. Miners die verlieslatend minen stoppen over het algemeen. Als we er vanuit gaan dat op dat moment geen nieuwe miners starten daalt de hashrate. Dat zou betekenen dat het langer duurt voordat een block gevonden wordt. Daarop past het protocol de moeilijkheidsgraad aan.

Die lagere moeilijkheidsgraad zorgt voor lagere miningscosten. Dat gaat door totdat het punt gevonden wordt dat er geen miners meer capituleren of de hashrate zelfs weer toeneemt. De fee-opbrengst per block is een tweede opbrengststroom, maar die is variabel. Maar ook die opbrengst is bij slecht sentiment laag.

Een simpel maar geniaal mechanisme.

Iedere bearmarket gaat gepaard met minercapitulatie --> https://bitinfocharts.com...oin-hashrate.html#alltime

• Wiley99
BTC100K2021 schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:01:
[...]

Niemand, maar daar voorziet het protocol in.

Het protocol stuurt op een blocktime van 15 minuten. Daarop wordt de moeilijkheidsgraad aangepast.

De hoogte van de hashrate is daaraan verbonden. Miners die verlieslatend minen stoppen over het algemeen. Als we er vanuit gaan dat op dat moment geen nieuwe miners starten daalt de hashrate. Dat zou betekenen dat het langer duurt voordat een block gevonden wordt. Daarop past het protocol de moeilijkheidsgraad aan.

Die lagere moeilijkheidsgraad zorgt voor lagere miningscosten. Dat gaat door totdat het punt gevonden wordt dat er geen miners meer capituleren of de hashrate zelfs weer toeneemt. De fee-opbrengst per block is een tweede opbrengststroom, maar die is variabel. Maar ook die opbrengst is bij slecht sentiment ook laag.

Een simpel maar geniaal mechanisme.

Iedere bearmarket gaat gepaard met minercapitulatie --> https://bitinfocharts.com...oin-hashrate.html#alltime
Klopt, ik weet hoe de moeilijkheidsgraad werkt (block time van gemiddeld 10 min overigens) en hoe miner capitulatie werkt. Mijn gedachten gingen dus naar de langere termijn, zoals je in het veld ook steeds vaker hoort: wat als mining te weinig oplevert om rendabel te zijn.
De moeilijkheidsgraad zal technisch vanzelf lager worden, maar als hij te laag wordt zal het risico groter worden. Je kan niet structureel onderpresteren.
Een fee market komt er niet als het gebruik van bitcoin zo blijft als het is (je hebt niets aan lege mempools).

Anyway, enkel een mijmering over de verdere maar steeds dichterbij komende toekomst. Vooralsnog zullen we het nog wel zien.

Pagina: 1 ... 102 103 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #31 - Blow-off top editie.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!