Ik heb geen haast en hoop 150 jaar te worden. Wat ik meer bedoel is wachten op echte schaarste. Dit is nog maar het begin.
[ Voor 21% gewijzigd door WiseGuy! op 24-02-2021 09:51 ]
we only make way for the man who boldly pushes past us
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ik heb geen haast en hoop 150 jaar te worden. Wat ik meer bedoel is wachten op echte schaarste. Dit is nog maar het begin.
[ Voor 21% gewijzigd door WiseGuy! op 24-02-2021 09:51 ]
we only make way for the man who boldly pushes past us
Het is geen geheim dat Elon wel vaker trollt over bepaalde tokens (BTC en DOGE). Gister had hij zijn profile pic en slogan veranderd met content die wel heel toevallig te maken hebben met ADA. Ben benieuwd of Elon gaat aankopen en het mooi timed met de Cardano Goguen fork vandaag (en livegang 1 maart). Zou wel goed zijn voor de exposure van ADA (maar misschien ook de verkeerde aandacht trekken).Aarebe1 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:47:
[...]
Wat heeft ie gezegd? Henk hier had het net ineens over Ada..
[ Voor 8% gewijzigd door Oli4- op 24-02-2021 09:52 ]
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Gisteren bouncede hij mooi op de MA20 1d. In de avond leek de MA20 op rond de 44500 te staan, als ik me het goed herinner. 42k was dan weer gebaseerd op wat fib levels die ik van verschillende YouTubers had gezien, wellicht wat meer arbitrairEgeau schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:34:
[...]
Thanks voor het tekenen, zat hier gister ook al over na te denken of dit patroon zich weer zou herhalen. Vraagje; waarom is de 42k in jouw ogen een echte test? Is nog een paar keer bouncen op de 48K ook niet voldoende? Hopelijk kan je hier meer over vertellen. Bedankt alvast
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
ybos schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:49:
[...]
Onthou in ieder geval:
Als je normaal Hold, bedenk dan dat de markt timen zeeeeer lastig is als niet-daytrader!!!
Vaak schiet je er bij in omdat je te laat verkoopt, EN te laat weer inkoopt, oftewel:
Sell low Buy High...
Verkeerd gegokt. Of eigenlijk te laag. Gister sinds tijden wat btc verkocht, vanochtend geen buy orders geraakt dus heb vanochtend maar mijn verlies genomen door te kopen.Pelox schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:44:
Wat zijn jullie ervaringen van de laatste dagen? En heb je hierdoor bepaalde andere keuzes gemaakt?
Stake was zo te zien wel enabled (niet geprobeerd maar er stonden buttons), maar specifiek bij deze launch stond een "You are not verified".Acidrain schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:04:
[...]
Volgens mij hoef je niet verified te zijn om bnb te staken op launchpad. Je moet wel verified zijn om je eigen munt op launchpad aan te bieden, heb jij niet toevallig op die 2de optie geklikt?
Ik ben inmiddels verified (tbv euro deposit en withdrawel) dus ik kan niet meer controleren hoe ver je komt unverified. Maar ik ben nog niet zo lang verified en ik stake al heel lang bnb en busd op launchpad
Dat is precies zoals ik het nu doe. Btc hodl, eth (deels) hodl, alts trade en met de winst koop ik af en toe wat leuks.WiseGuy! schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:48:
[...]
Eigenlijk heel simpel: sats en af en toe iets leuks kopen (eur) vergaren met trade PF en alle BTC lekker hodlen. Dus deze pieken en dalen op BTC doen me niet zoveel. En dat vasthouden totdat de max supply van BTC bereikt is. En dan nog een paar jaartjes wachten
Zero.
Verwijderd
Got news for you, het heeft weinig/nauwelijks wat te maken met de fan token. Dus je laatste 6 posts kloppen niet. Je kan zien dat de andere alts zich ook flink herstellen van de dip, allemaal rond de +20%. Die hebben ook geen gekke dingen gedaan.knakworst schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:29:
[...]
266 and counting. Bijzonder dit, getriggerd door een baggerfancoin nu al +29% in 24 uur, BTC +6%. Gelukkig heb ik niet verkocht.
PSN/Steam: Xamsix
Ik vond het voor het eerst wel een beetje spannend worden, ik dacht eventjes dat de markt zo in elkaar zou klappen als een paar jaar geleden.Pelox schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:44:
Wat zijn jullie ervaringen van de laatste dagen? En heb je hierdoor bepaalde andere keuzes gemaakt?
Gewoon uitzitten. Balls of steelPelox schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:44:
Ja ik gebruik thrust wallet en wil kijken of ik via daar ADA kan staken zodat ik niet weer een nieuwe wallet hoef aan te leggen.Oli4- schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 00:43:
[...]
Binance zou ik niet aanraden. Je kunt beter staken via Daedalus of Yoroi. Dan krijg je ~5.5% en kun je zelf bepalen wanneer je je ADA wilt verzenden, verkopen of wat dan ookBinance heeft ook al vaker ADA op slot gegooid omdat het hun beter uitkwam qua staking rewards (lekker dan).
Daarnaast kun je dan ook zelf een stake pool kiezen. Helpt met de decentralisatie van Cardano i.p.v. Binance meer - ongewenste - macht te geven.
16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer
Lol same here, ik denk er nu over na om mijn ledger lekker ver van huis te plaatsen, kan er wel btc heen sturen maar niet zomaar er af.(ik heb er twee, dus geen risico op kwijt rakenWo Ve schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:01:
[...]
Ik vond het voor het eerst wel een beetje spannend worden, ik dacht eventjes dat de markt zo in elkaar zou klappen als een paar jaar geleden.
Dus heb ik een paar panic sells gedaan naar fiat en weer terug, netto gelukkig 0%.
Maar ik ga ook alweer wat jaartjes mee en ik heb mij zelf gisteren kunnen kalmeren, verkocht op 50,7k naar fiat. Vervolgens buy orders neergezet op 47,5k, 45k en 42,5k, die laatste was niet gehit en heb ik als nog ingeslagen voor 45k.
Als ik er nu op terug kijk is dit wel volgens het boekje, gewoon kijken naar de trend, sell high, buy low. Dus een beetje gebruikt gemaakt van de markt condities, zo emotieloos mogelijk
Maar ik denk nu wel twee keer voordat ik paniekeer en vervolgens iets verkoop. Veel geleerd dus afgelopen dagen.
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Nexo.comwatercoolertje schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:06:
Zijn er mee mensen hier die hun BTC (willen) uitlenen op Binance?
Ik heb een 2de Binance account voor het HODL van BTC maar ja als ik die BTC toch niet aan raak de komende weken/maanden dan kan ik ze net zo goed uitlenen voor een extra procentjes.
Het wordt als risicoloos omschreven maar is dat ook zo? Iemand ervaring?
[ Voor 11% gewijzigd door rjvisje op 24-02-2021 10:08 ]
Ik heb van 2017 tot dec 2020 gehodled dus kan wel wat hebben, maar de waarde van mijn pf nam de laatste tijd enorme vormen aan dat ik echt af en toe half in de paniek schiet en ineens moet cashen. Dat doe ik dan ook met regelmaat. Zodra ik weer wat heb opgenomen is de stress er weer even uit. Gisteren schoot ik echt even in de paniek.. ik zag op zeer korte termijn meer geld verdampen dan dat ik in euro's op mijn spaarrekening heb staan.. mijn deel crypto is dus, voor mijn gevoel, te hoog. Besloot om het te laten gaan.. ik kon niet anders ook. Ben gaan hardlopen en zodoende kon ik even lekker relativeren. Inleg is er al uit, de laatste tijd veel van de crypto's kunnen doen, kopen en reserveren. Ik heb het gewoon heel goed gedaan allemaal. Goed om daar even bij stil te staan.Oli4- schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:03:
[...]
Gewoon uitzitten. Balls of steelDit gaat wel vaker gebeuren de komende tijd. Steeds meer partijen (politiek, bedrijven, media figuren, algemene adoptie, etc) gaan zich bemoeien met crypto in het algemeen. Denk dat het nog wel voor wat herrie gaat schoppen
[ Voor 3% gewijzigd door Pelox op 24-02-2021 10:16 ]
Zero.
This is the way.Pelox schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:12:
[...]
Ik heb van 2017 tot dec 2020 gehodled dus kan wel wat hebben, maar de waarde van mijn pf nam de laatste tijd enorme vormen aan dat ik echt af en toe half in de paniek schiet en ineens moet cashen. Dat doe ik dan ook met regelmaat. Zodra ik weer wat heb opgenomen is de stress er weer even uit. Gisteren schoot ik echt even in de paniek.. ik zag op zeer korte termijn meer geld verdampen dan dat ik in euro's op mijn spaarrekening heb staan.. mijn deel crypto is dus, voor mijn gevoel, te hoog. Besloot om het te laten gaan.. ik kon niet anders ook. Ben gaan hardlopen en zodoende kon ik even lekker relativeren. Inleg is er al uit, de laatste tijd veel van de crypto's kunnen doen, kopen en reserveren. Ik heb het gewoon heel goed gedaan allemaal. Goed om daar even bij stil te staan.
Wel besloten om weer iets te cashen op wat alts waarmee ik dik in de plus sta zoals dot, bnb en neo. Deze winst heb ik nu net lekker naar mijn rekening gestuurd.
Vanmorgen wel weer een sollicitatie verstuurd just to be sure![]()
Een normale baan geeft ook een stuk meer rust en afleiding dan enkel en alleen naar charts te kijken..
Toevallig gisteren een deel naar Celsius gedaan, niet zozeer voor de paar procentjes apy winst, maar meer voor de binnen 30 dagen extra bonussen (en zei betalen de tx fees voor het withdrawen.)watercoolertje schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:06:
Ik heb een 2de Binance account voor het HODL van BTC maar ja als ik die BTC toch niet aan raak de komende weken/maanden dan kan ik ze net zo goed uitlenen voor een extra procentjes.
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 24-02-2021 10:49 ]
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
My bad, ik dacht dat het hetzelfde filmpje was dat je al eerder gedeeld had Alfa Novanta in "Het grote Cryptocurrency nieuws & koers topic #2"Alfa Novanta schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 08:40:
[...]
Dit filmpje is een update van een uur of 20:00 en ik kwam het hier niet tegen, maargoed. Hij doet er alles aan het met feiten/grafieken te onderbouwen je weet alleen geen harde wallet adressen dus tot zover is het gissen.
Maar dan groeit ie ook minder, en daar hebben miners OOK geen belang bijMaar als ze het geleidelijker doen zakt de koers niet zo extreem en verdienen ze ook meer.
Welcome to crypto!Het feit dat hun lukraak de koers kunnen bepalen betekent ook voor ons dat onze theorieën weinig waard zijn en bovendien bestaat er een kans op wide scale panic met het risico dat de koers compleet omlaag schiet en wij allemaal het schip in gaan terwijl hun juist profiteren met hun futures en er alleen maar beter van worden.
Precies, het compenseert al weer, alles gaat volgens plan. En sowieso: deze correcties horen erbij. Al had ik hem zelf stiekem iets later verwacht.Koers is momenteel weer redelijk bijgetrokken, de markt wil omhoog, maar het is afwachten of er niet nog zo'n giga sell order komt en we weer omlaag klappen..
[...]
Dit lijkt me iets groter dan de standaard whale. Dat zegt George ook tenminste, dat ie het nog niet eerder op deze schaal heeft gezien en hij loopt anders al een poosje mee.
Normaliter hindert dit niet zo mega veel en kun je er inderdaad op meeliften maar het risico hier op mass panic is veel groter. Maargoed, de markt lijkt het voorlopig te compenseren.
Dat was de vorige correctie.Daar zaten we wel even onder met 37k anders .. we zijn in 1,5 dag ruim 10k omlaag gegaan. Dat is best veel.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Thx ga hier even induiken, fors meer rentemjjveldt schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:21:
[...]
Toevallig gisteren een deel naar Celsius gedaan, niet zozeer voor de paar procentjes apy winst, maar meer voor de binnen 30 dagen extra bonussen (en zei betalen de tx fees voor het withdrawen.)
En de volgende promocodes te gebruiken na een referral (ref geeft beide 30 usd btc)
Volgorde is belangrijk - eerst kyc, dan promocodes toevoegen, dan pas asset tranfser doen
- WEB40 (200 usd asset storting, 30 dagen, +40 usd btc)
- banter20 (1000 usd asset storting, 30 dagen, +20 usd btc)
- trust (2000 usd asset storting, 30 dagen, +50 usd btc)
allemaal stackable, dus met 2k usd btc transfer zou je +140 usd btc krijgen na 30 dagen. Let op - bedrag moet in 1 tx binnenkomen.
* knip *
[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 24-02-2021 10:49 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
nothing stops this train
Aan hopium geen gebrek en je hoort me niet maar een pre 12 uur dipje kan dit zo de nek omdraaien. En dan zijn de alts weer terug bij af.WhySoSerious schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:32:
BTC kruipt toch langzaam boven die downward trend uit, bekeken vanaf ATH.
Als dit een beetje overtuigend erboven sluit (vanaf >1H), zijn we dan weer lekker bullish met z'n allen? Volgende week 144K?
Een aantal posts terug had men het over DEXs en de use cases voor Polkadot en Cardano i.p.v. Ethereum. De lage kosten van DOT en ADA maken een DEX als Celsius alleen maar aantrekkelijker. Goed voorbeeld dusmjjveldt schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:21:
[...]
Toevallig gisteren een deel naar Celsius gedaan, niet zozeer voor de paar procentjes apy winst, maar meer voor de binnen 30 dagen extra bonussen (en zei betalen de tx fees voor het withdrawen.)
Minimaal!WhySoSerious schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:32:
Als dit een beetje overtuigend erboven sluit (vanaf >1H), zijn we dan weer lekker bullish met z'n allen? Volgende week 144K?
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Het viel me gisteren niet op maar er is ook bullish divergence te zien bij 4H chart BTC/USDT. Ook een goed tekenWhySoSerious schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:32:
Kol Nedra schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:38:
net flink EUR gekocht, staat nu lekker laag EUR <---> USDT
MicroWhale schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:42:
[...]
Minimaal!
Wel grappig om te zien hoe veel mensen enorm panikeren en na de hartverzakking en extra zuurstof nu weer doorgaan alsof er nooit iets gebeurd is.
En vervolgens in de komende weken weer vergeten / bewust geen winst nemen.MicroWhale schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:42:
[...]
Minimaal!
Wel grappig om te zien hoe veel mensen enorm panikeren en na de hartverzakking en extra zuurstof nu weer doorgaan alsof er nooit iets gebeurd is.
Inderdaad, leuke observatie. Misschien dat het een soort opluchting is bij veel users die nu een soort bevestiging (denken te) krijgen dat de market cycle top nog niet in zicht is.MicroWhale schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:42:
[...]
Minimaal!
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Je moet hem vanaf het einde van de wick metensOid schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:43:
[...]
Het viel me gisteren niet op maar er is ook bullish divergence te zien bij 4H chart BTC/USDT. Ook een goed teken
[Afbeelding]
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Hier toch wel wat (panic) sells gedaan met de hoop het wat goedkoper in te kunnen kopen. Ik was eigenlijk gewoon te laat met verkopen, maar besloot toch de gok te wagen. Ik heb een deel wel weer lager in kunnen kopen, maar uiteindelijk had ik de verwachting en hoop dat het nog verder zou zakken. Dus ik heb nog een deel in fiat staan. Oftewel, als het nu blijft stijgen, ga ik er uiteindelijk in sats op achteruit. Mocht het toch nog een keer zakken tot 43k/44k dan kan ik er in sats wat op vooruit gaan.Pelox schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:44:
Klopt, het is altijd belangrijk zelf je research goed te doen. Een van de risicos is dat ze standaard je rewards id CEL uitbetalen, vinkje omzetten en je krijgt je basecurrency. Celsius stored je coins niet in een cold wallet, maar leent ze inderdaad uit, en daar hebben ze volgens mijn formeel geen verzekering voor.watercoolertje schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:38:
[...]
Thx ga hier even induiken, fors meer rente
Ook hier lees ik niks over risico's die zijn er vast wel (nog los van dat celsius falliet zou gaan oid).
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
[ Voor 89% gewijzigd door .oisyn op 24-02-2021 11:55 ]
Volgens mij houdt RSI geen rekening met wicks maar alleen met bodies?MrFX schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:50:
[...]
Je moet hem vanaf het einde van de wick meten
[ Voor 18% gewijzigd door sOid op 24-02-2021 10:53 ]
Herkenbaar, ik word ook doodnerveus van daytraden, veel te ongeduldig en vol FOMO als de boel stijgt terwijl je net - veel te laat - verkocht hebt.Rubert schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:51:
[...]
Hier toch wel wat (panic) sells gedaan met de hoop het wat goedkoper in te kunnen kopen. Ik was eigenlijk gewoon te laat met verkopen, maar besloot toch de gok te wagen. Ik heb een deel wel weer lager in kunnen kopen, maar uiteindelijk had ik de verwachting en hoop dat het nog verder zou zakken. Dus ik heb nog een deel in fiat staan. Oftewel, als het nu blijft stijgen, ga ik er uiteindelijk in sats op achteruit. Mocht het toch nog een keer zakken tot 43k/44k dan kan ik er in sats wat op vooruit gaan.
Nu weet ik het eigenlijk niet zo goed. Ik merk dat ik over het algemeen te ongeduldig ben om trades langer open te laten. Dan besluit ik uiteindelijk om mijn verlies te nemen en zie het vervolgens later op de dag toch weer zakken tot onder het niveau waar ik mijn buy order had staan. Nu is ook weer zo'n moment. Ik zie alles weer stijgen, dus ik sta op het punt om mijn verlies te nemen en mijn fiat weer om te zetten in BTC, bang om de stijging te missen. Met de kans dat het uiteindelijk toch weer zakt naar 43k/44k of lager.
Conclusie: ik moet eigenlijk gewoon niet gaan traden, ik ben er gewoon niet goed in. BTC laten staan en alleen bijkopen na zo'n correctie.
Na zulke dagen is denk meer het probleem dat bij het eerste procentje winst mensen die juist wel pakken terwijl we dan ineens weer bullish naar de moon gaan en volgende week een eth aantikken en je de boot mist?Stokstaart schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:45:
[...]
En vervolgens in de komende weken weer vergeten / bewust geen winst nemen.
[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 24-02-2021 11:07 ]
Hier maar 1 dag vrij en ik kan zeker met pensioen!
[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 24-02-2021 11:56 ]
Ik lul ook zomaar wat
Heel goed! Hoe eerder je dit besef krijgt, hoe beter... want als je erachter komt dat je een strategie nodig hebt als de bear market al goed en wel begonnen is, dan ben je rijkelijk laat. Daarnaast was dit dipje nu nog niet echt een enorme, dus het is heel goed dat iedereen weer even een injectie realiteit krijgt.Jedi_Pimp schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:47:
[...]
Inderdaad, leuke observatie. Misschien dat het een soort opluchting is bij veel users die nu een soort bevestiging (denken te) krijgen dat de market cycle top nog niet in zicht is.
Verder word ik me er steeds meer van bewust om een strategie uit te zetten. Gisteren dus uitgestapt en buy orders ingesteld die niet zijn geraakt. Een instapmoment bepalen in een dergelijk scenario heb ik gisteren eigenlijk helemaal niet aan gedacht. Dat had ik ook in mijn overweging moeten meenemen, wellicht was ik dan met een lager % uitgestapt. Het voelt zo opportunistisch om nu weer alles terug te kopen
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Ik, beginner, merkte meer rust dan bij eerdere (kleine) crashes. Enerzijds kwam dat doordat m’n PF qua grootte niet de initiële inleg zou raken, doordat ik een deel winst als valuta in Bitvavo apart had gezet en omdat ik stiekem toch ook wel op een mega-crash hoop om ergens onderaan de cyclus met een maandloon a drie, vier of vijf in te kunnen stappen.Pelox schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:44:
Volgende week is het 3 maart. Deadline voor jou zou zondagavond moeten zijnWhySoSerious schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:32:
Interessante stellingsOid schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:53:
[...]
Volgens mij houdt RSI geen rekening met wicks maar alleen met bodies?
Edit: zie ook hier https://www.reddit.com/r/..._divergence_body_or_wick/
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Griezelige overeenkomst ja.. Als het helemaal hetzelfde zou volgen dan krijgen we nog buy opportunities rondom de 42/43 en sell op wat jij zei en dan gaat het even rustig naar beneden..Richh schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:57:
Ik was eventjes aan het terugkijken naar de 4h chart bij de eerste correctie van deze bullrun:
Nu de huidige koers:
[Afbeelding]
Als ik dit vergelijk met de eerste correctie EN het gegeven dat we (wat in 2017 meestal gebeurde) - de vorige ATH op 42k niet hebben aangetikt van de bovenkant + dat er meer lijnen rond de 42k/43k lopen...
Dan zou je toch haast overwegen rond de 54k/55k wat te verkopen, niet?
(geen financieel advies, het kan natuurlijk heel anders lopen)
Mijn conclusies:Pelox schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:44:
[ Voor 41% gewijzigd door MicroWhale op 24-02-2021 11:32 ]
goed om even in de gaten te houden ja, als de boel straks naar 54k gaat en dan weer onder 52 komt is de kans groot dat het patroon zich kan herhalen. Scherp opgemerkt.Richh schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:57:
Ik was eventjes aan het terugkijken naar de 4h chart bij de eerste correctie van deze bullrun:
[Afbeelding]
De eerste correctie is overduidelijk, volgde in een bijna V-shaped recovery... maar zakte daarna toch nog verder weg.
Nu de huidige koers:
[Afbeelding]
Als ik dit vergelijk met de eerste correctie EN het gegeven dat we (wat in 2017 meestal gebeurde) - de vorige ATH op 42k niet hebben aangetikt van de bovenkant + dat er meer lijnen rond de 42k/43k lopen...
Interessante analyse, even scherp in de gaten houden vandaag. Even niet opletten en je ligt bloedend op straat deze dagen. Was dit in 2017 de laatste stuiptrekkingen voordat we echt daalde?Richh schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:57:
[Afbeelding]
De eerste correctie is overduidelijk, volgde in een bijna V-shaped recovery... maar zakte daarna toch nog verder weg.
Nu de huidige koers:
[Afbeelding]
Er zijn al wat opties genoemd, maar opvallend dat niemand Blockfi noemt. Dit leek mij de meest betrouwbare BTC spaarbank, hoewel mensen zullen zeggen dat je BTC opslaan bij een derde partij nooit betrouwbaar is.watercoolertje schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:06:
In mijn herinnering was het in januari/februari toen een "bloedbad" na bijna 9 maanden bullrun. Dagen achter elkaar flink rode cijfers en af en toe een opleving.AMARONE schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:45:
[...]
Interessante analyse, even scherp in de gaten houden vandaag. Even niet opletten en je ligt bloedend op straat deze dagen. Was dit in 2017 de laatste stuiptrekkingen voordat we echt daalde?
[ Voor 4% gewijzigd door Prosac op 24-02-2021 11:49 ]
In 2017 waren er 5 correcties van 30-40%. Vrijwel allemaal tikten ze de vorige ATH aan met de bodem van de correctie - iig erg closeAMARONE schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:45:
[...]
Interessante analyse, even scherp in de gaten houden vandaag. Even niet opletten en je ligt bloedend op straat deze dagen. Was dit in 2017 de laatste stuiptrekkingen voordat we echt daalde?
Ik heb sinds 2 maanden mijn BTC bij Blockfi staankcb schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:48:
[...]
Er zijn al wat opties genoemd, maar opvallend dat niemand Blockfi noemt. Dit leek mij de meest betrouwbare BTC spaarbank, hoewel mensen zullen zeggen dat je BTC opslaan bij een derde partij nooit betrouwbaar is.
6% rente tot 2,5 BTC.
Bestaat sinds 2017. Zitten grote partijen achter. Gereguleerd.
Cold storage doen ze op Gemini, gereguleerd in het relatief strenge New York.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Enige nadeel is de lange withdrawal op BlockFi. (heeft mij ook geholpen niet een volledige Panic sell te doen)kcb schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:48:
[...]
Er zijn al wat opties genoemd, maar opvallend dat niemand Blockfi noemt. Dit leek mij de meest betrouwbare BTC spaarbank, hoewel mensen zullen zeggen dat je BTC opslaan bij een derde partij nooit betrouwbaar is.
6% rente tot 2,5 BTC.
Maar dergelijke correcties hebben we nu nog niet echt gehad. Bij de 2018 dip daalden sommigen munten uiteindelijk zelfs met 90+%Richh schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:49:
[...]
In 2017 waren er 5 correcties van 30-40%. Vrijwel allemaal tikten ze de vorige ATH aan met de bodem van de correctie - iig erg close
Als de vorige ATH het niet houd, dan ga ik persoonlijk heel erg oppassen: de enige keer dat dat gebeurde was de laatste stuiptrekking van Bitcoin
Ik zou uberhaupt niet mijn coins naar dit soort partijen sturen. Het risico is mij te groot, en de voordelen beperkt. Bij de flashcrash van maandag deed Nexo bijvoorbeeld raar. Ik zou die 6 procent lekker laten liggen, en je btc op je eigen wallet laten Hodlenkcb schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:48:
[...]
6% rente tot 2,5 BTC.
Klopt.MicroWhale schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:42:
[...]
Minimaal!
Wat bedoel je daarmee? Als 'ie bounced op de vorige ATH van ~58K?Richh schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:49:
[...]
Als de vorige ATH het niet houd, dan ga ik persoonlijk heel erg oppassen: de enige keer dat dat gebeurde was de laatste stuiptrekking van Bitcoin
Als HODLer heb ik toch wel last hoor, maar dat komt omdat ik naast BTC en ETH nog een paar kleine zakjes heb die ik bij wil houden en wil laten groeien. En dan ontkom je er niet aan de andere koersen ook te checken.HoppyF schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:54:
[...]
Klopt.
Vandaar dat HODLers er geen last van hebben want ze zullen niet eens gemerkt hebben dat er een dip/crash is geweest. Als een crash lange tijd duurt merkt je dit uiteraard wel en andersom ook.
Ik heb de laatste dagen ook niets verkocht of gekocht naar fiat.
Het enige dat ik gedaan heb ik een deel van mijn BTC omgeruild naar ADA.
Ik had ADA al eerder gekocht maar heb de verhouding aangepast waardoor ik nu meer ADA dan BTC heb.
Verhouding 60/40 ongeveer.
Of dit verstandig is moet nog blijken maar dit lijkt mij iets om de komende tijd aan te kijken.
Voor de rest geen plannen om te gaan daytraden de kleine verschuivingen die ik de laatste weken heb gedaan leverden wel iets meer op maar in verhouding niet te moeite waard.
Maar eerlijk gezegd wel leerzaam.
Als je nooit iets probeert leer je er ook niet van.
Ik zit beetje met hetzelfde voor mijn ETH. Die fees zijn momenteel echt absurd hoog en heb ze staan in een Jaxx wallet, dus ook nog eens over meerdere adressen verspreid. Wordt op deze manier een duur grapje om de boel naar een exchange te krijgen. Moeilijk in te schatten of we nog lang moeten wachten op ETH2.0MicroWhale schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:04:
[...]
Als HODLer heb ik toch wel last hoor, maar dat komt omdat ik naast BTC en ETH nog een paar kleine zakjes heb die ik bij wil houden en wil laten groeien. En dan ontkom je er niet aan de andere koersen ook te checken.
De afgelopen dagen ben ik toch ook wel aan ETH gaan twijfelen. Vooral de voortdurende congestie en de meer dan 200$ fees zijn gewoon belachelijk en houden de munt enorm tegen heb ik het idee. Dat terwijl de BSC munten keihard rennen en er daarnaast een paar nieuwe, goedkope alternatieven ontstaan. Dus ik zit erover te denken om mijn ETH (30-35% van pf) om te zetten naar ADA en DOT... moeten ze alleen wel weer uit mijn private wallet.
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
"De grote correctie" van 80% op de Bitcoinprijs betekent einde bullrun en dat we tot de volgende halving kunnen wachtenProsac schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:54:
[...]
Maar dergelijke correcties hebben we nu nog niet echt gehad. Bij de 2018 dip daalden sommigen munten uiteindelijk zelfs met 90+%
Bitcoin stond in december 2017 rond de 20.000 dollar en crashte in januari/februari naar minder dan 8000.
Althans, zo herinner ik het me. Maar wel echt met flinkere percentages per keer dan nu.
Verwijderd
Ik kreeg 0.09ACM. Te klein zelfs om te verhandelen. Prima manier om dust te verzamelenLucaz schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:10:
Toch nog even 150$ winst gepakt met die Launchpad ACM token. Prima zo 😂
kreeg ook niet veel, heb ze maar omgezet in bnb. toch 5x zoveel terug gehadVerwijderd schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:22:
[...]
Ik kreeg 0.09ACM. Te klein zelfs om te verhandelen. Prima manier om dust te verzamelen
[ Voor 18% gewijzigd door knakworst op 24-02-2021 12:42 ]
huh? Ik moet me ook eens in deze malle shit verdiepen zo te zien.knakworst schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:33:
ACM voor 4170 sats per stuk de deur uit gedaan, tegen de 17 euro. Volgens mij inleg keer 4. Met dank aan geldboom CZ.
Daarna moet je niet meer kijken naar de koers...
Let wel, zijn inzet was maar 15 euro, meer mocht hij niet inzetten op basis van 100 BNB, anders moest hij meer BNB in de pool gooien. Maar inderdaad, met de vaagste shit toch hier en daar een volle tank benzine (of meer sats forthehodl) pakken is nooit verkeerd.Glenn Hoddle schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:52:
[...]
huh? Ik moet me ook eens in deze malle shit verdiepen zo te zien.
Twijfel door die dip ook behoorlijk aan ETH. Afgelopen dagen zat je gewoon rond de 200 USD aan fees op Uniswap. Als je dan wilt anticiperen op de dip door wat bij te kopen, moet je eerst die fees ophoesten. Denk dat ik ETH wel gewoon aanhoud voorlopig, maar wellicht niet meer of minder bijkoop. DOT heb ik ondertussen al wel, en die heeft zich ook goed gehouden en een mooi herstel laten zien.MicroWhale schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:04:
[...]
Als HODLer heb ik toch wel last hoor, maar dat komt omdat ik naast BTC en ETH nog een paar kleine zakjes heb die ik bij wil houden en wil laten groeien. En dan ontkom je er niet aan de andere koersen ook te checken.
De afgelopen dagen ben ik toch ook wel aan ETH gaan twijfelen. Vooral de voortdurende congestie en de meer dan 200$ fees zijn gewoon belachelijk en houden de munt enorm tegen heb ik het idee. Dat terwijl de BSC munten keihard rennen en er daarnaast een paar nieuwe, goedkope alternatieven ontstaan. Dus ik zit erover te denken om mijn ETH (30-35% van pf) om te zetten naar ADA en DOT... moeten ze alleen wel weer uit mijn private wallet.
Je kan tot aan 54k gokken op een ritje en dan de vingers aan d eknoppen.luuksnijmegen schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:06:
Voor de dip uitgestapt maar niet op tijd ingestapt. Als ik nu BTC koop, is dat relatief duur. Wachten jullie in zo'n geval tot een volgende dip, met het risico dat je een leuke stijging mist? Ik HODL voornamelijk, de ene keer dat ik uitcash om te proberen laag te kopen, doe ik het niet goed xD
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
klik op spot fiat, onder wallet, als het goed is staat daar PNL ook hoeveel je per coin hebtStan schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:14:
Ben ik nou scheel en kan ik een essentiële functie van een exchange (Binance) gewoon niet vinden, of ontbreekt deze geheel en ben ik zoals zovelen op t net echt met stomheid geslagen (en pissed) als dat zo is;
1) Overzicht van al mijn assets / mijn portfolio met waarden in USD (of andere fiat/stable) per asset/coin?!
2) (Gemiddelde) Aankoopwaarden per asset/coin plus dag- en totale stijgingen & dalingen daarop (persoonlijk).
De site is mega-uitgebreid en aan alles is slim gedacht en aan getallen geen gebrek, maar de belangrijksten, waarmee ik in een oogopslag zie wat er (voor mij) gebeurt en hoe ik het doe per onderdeel, ontbreekt?!
En zonder waarden in USD kan ik niet eens zien wat de gewichten per coin in mijn PF zijn!?
1. Komt binnenkort online. Naast waarde in BTC wordt het ook mogelijk om de waarde in lokale valuta te laten zienStan schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:14:
Ben ik nou scheel en kan ik een essentiële functie van een exchange (Binance) gewoon niet vinden, of ontbreekt deze geheel en ben ik zoals zovelen op t net echt met stomheid geslagen (en pissed) als dat zo is;
1) Overzicht van al mijn assets / mijn portfolio met waarden in USD (of andere fiat/stable) per asset/coin?!
2) (Gemiddelde) Aankoopwaarden per asset/coin plus dag- en totale stijgingen & dalingen daarop (persoonlijk).
De site is mega-uitgebreid en aan alles is slim gedacht en aan getallen geen gebrek, maar de belangrijksten, waarmee ik in een oogopslag zie wat er (voor mij) gebeurt en hoe ik het doe per onderdeel, ontbreekt?!
En zonder waarden in USD kan ik niet eens zien wat de gewichten per coin in mijn PF zijn!?
Persoonlijk ga ik voor de optie 'het is gratis' en wat ik daarmee bedoel is dat ik een handelshoeveelheid op binance heb staan en die dan net zo goed voor een beetje extra kan staken (non fixed). De meer ingewikkelde opties en de opties die mijn risicos vergroten doe ik nu niks mee in een markt als deze, wellicht later weerOli4- schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:15:
Voor de mensen die staken met een bepaalde token (ADA, DOT, AVA, etc). Hebben jullie bewust een pool uitgekozen of pakken jullie de gemakkelijkste optie? (bijv. staken bij een door Exodus of Binance gekozen pool)
Ja, helemaal de deur uit doen wordt het niet denk ik. Zit nu te overwegen om 1/3 ETH, 1/3 DOT en 1/3 ADA te doen. Mooie verdeling denk ik. Risicospreiding en nog voldoende groeipotentieel voor alle drie.jvel92 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:03:
[...]
Twijfel door die dip ook behoorlijk aan ETH. Afgelopen dagen zat je gewoon rond de 200 USD aan fees op Uniswap. Als je dan wilt anticiperen op de dip door wat bij te kopen, moet je eerst die fees ophoesten. Denk dat ik ETH wel gewoon aanhoud voorlopig, maar wellicht niet meer of minder bijkoop. DOT heb ik ondertussen al wel, en die heeft zich ook goed gehouden en een mooi herstel laten zien.
Zo heb ik het ook ongeveer. Denk dat ik nog extra ga instappen op ADA en DOT als we weer een dipje hebben.MicroWhale schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:19:
[...]
Ja, helemaal de deur uit doen wordt het niet denk ik. Zit nu te overwegen om 1/3 ETH, 1/3 DOT en 1/3 ADA te doen. Mooie verdeling denk ik. Risicospreiding en nog voldoende groeipotentieel voor alle drie.
Waarop baseer je dit? Vorige week las ik hier vooral verwachtingen van de bitcoin naar 100,000, wat heeft de afgelopen 'crash' hieraan veranderd?zwembroek schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:14:
[...]
Je kan tot aan 54k gokken op een ritje en dan de vingers aan d eknoppen.
Op lange termijn niks, maar waarschijnlijk op basis van de verwachting dat de 'afgelopen' crash nog niet afgelopen is. Dat ie vanaf 54k nog een keer zakt.Kevix schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:22:
[...]
Waarop baseer je dit? Vorige week las ik hier vooral verwachtingen van de bitcoin naar 100,000, wat heeft de afgelopen 'crash' hieraan veranderd?
Goed idee. Ik ga ook 50% van mijn ETH omzetten naar DOT. Ik zie veel meer potentie in ADA en DOT dan ETH. Al helemaal nu ADA en DOT gaan samenwerken.Bananeman schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:22:
[...]
Zo heb ik het ook ongeveer. Denk dat ik nog extra ga instappen op ADA en DOT als we weer een dipje hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door Oli4- op 24-02-2021 13:27 ]
Precies dit. Afgaande op de kaart.Rubert schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:26:
[...]
Op lange termijn niks, maar waarschijnlijk op basis van de verwachting dat de 'afgelopen' crash nog niet afgelopen is. Dat ie vanaf 54k nog een keer zakt.
Tenminste, dat was mijn interpretatie.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Neen, nooit gezien.djzz schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:16:
[...]
klik op spot fiat, onder wallet, als het goed is staat daar PNL ook hoeveel je per coin hebt
als binance druk is dan word het wel eens weggelaten geloof ik....
Thanks.wouterwouter2 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:18:
[...]
1. Komt binnenkort online. Naast waarde in BTC wordt het ook mogelijk om de waarde in lokale valuta te laten zien
2. Is in ontwikkeling maar nog geen release datum. Spot PNL heeft de laatste tijd veel problemen en wordt soms offline gehaald. PNL per asset is daardoor iets uitgesteld.
Ik heb hier volgens mij eerder ook iets over geroepen. Zoals jij ook al aangeeft is het allemaal maar een schatting.mannowlahn schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 09:38:
[...]
Je weet dat je hier helemaal genaaid mee kan worden hè, er is helemaal nergens een garantie op qua prijsbepaling straks. Heb er ook naar gekeken maar na het lezen vanwaar verhalen hierover er van afgezien
ardana123 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:12:
Wat denken jullie van de coinbase IPO, inkopen via FTX of al te overpriced?
https://cointelegraph.com...lion-following-ipo-filingzoals je ook zelf al aangeeft denk ik dat ze te duur zijn.
Staan nu op $280, in totaal 250m tokens. Omgerekend 70 miljard waard. Als je even op internet zoekt wordt coinbase op 15 a 30 miljard geschat. Je weet het natuurlijk nooit, mocht de crypto hype doorschieten en er komt een IPO met de juiste timing kan die zo omhoog schieten, maar op basis van de cijfers vind ik het risico te groot.
[ Voor 24% gewijzigd door Viper® op 24-02-2021 13:39 ]
Tip (ook aan @Verwijderd en anderen die concurrenten van Ethereum interessant vinden): kijk ook eens naar Cosmos ($ATOM). Wordt vaak in het rijtje van 5 genoemd (Ethereum, Polkadot, Cardano, Avalanche en Cosmos) en heeft in de afgelopen tijd mooie returns laten zien. Qua market cap met 4.5b USD op de 18e plek, dus zeker ruimte om te groeien maar verwacht geen moonshot potentieOli4- schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:27:
[...]
Goed idee. Ik ga ook 50% van mijn ETH omzetten naar DOT. Ik zie veel meer potentie in ADA en DOT dan ETH. Al helemaal nu ADA en DOT gaan samenwerken.
Ook met het oog op als de USA strak opstaat en al het groen weer ziet dat iedereen FOMO doet en die juist doorknalt omhoog?Rubert schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:26:
[...]
Op lange termijn niks, maar waarschijnlijk op basis van de verwachting dat de 'afgelopen' crash nog niet afgelopen is. Dat ie vanaf 54k nog een keer zakt.
Tenminste, dat was mijn interpretatie.
Vanaf de bodem van gisteren tot aan 100k is een stijging van 123%: precies de stijging die BTC nog zag na de laatste correctie in 2017Richh schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:16:
[...]
"De grote correctie" van 80% op de Bitcoinprijs betekent einde bullrun en dat we tot de volgende halving kunnen wachtenDat is het grote risico.
Correcties van 40% (of deze bullrun lijkt het 30% te worden) zijn gebruikelijk in de weg omhoog.
Hier net zo, hele dag al moeizaam.Chaes schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:37:
De Nexo app en website zijn voor mij momenteel onbereikbaar. Iemand hetzelfde probleem? Volgens hun tweets hadden ze de technische problemen een paar uur geleden al opgelost.
Timen is alles, alles eraan proberen om de sats te verdubbelen. Qua BTC sats heb ik weer wat ik begin januari had, door domme keuzes had het wel x2 geweest kunnen zijn.Stokstaart schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:39:
[...]
Vanaf de bodem van gisteren tot aan 100k is een stijging van 123%: precies de stijging die BTC nog zag na de laatste correctie in 2017![]()
Ik weet wel waar ik wat sell orders ga zetten..
Yep... hier ook. Net nu ik ze eventjes nodig heb. De timing is altijd perfect met die dingen.Chaes schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:37:
De Nexo app en website zijn voor mij momenteel onbereikbaar. Iemand hetzelfde probleem? Volgens hun tweets hadden ze de technische problemen een paar uur geleden al opgelost.
Minder FOMO is beter inderdaad. Het lijkt wel alsof je altijd (veel) te vroeg weer instapt. Natuurlijk kun je niet precies op de bodem kopen, daarvoor heb je heel veel geluk of voorkennis nodig. Maar soms iets langer de dip afwachten kan soms wel beter zijnAMARONE schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:42:
[...]
Timen is alles, alles eraan proberen om de sats te verdubbelen. Qua BTC sats heb ik weer wat ik begin januari had, door domme keuzes had het wel x2 geweest kunnen zijn.
Buy low, sell high, buy low. Als ik deze keer verkoop dan wacht ik gewoon echt tot de dip tot ik weer instap.
''Note that you must have either $50,000 in 30d volume or 1,000 FTT staked on FTX to participate in the IEO''Viper® schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:36:
Overigens is net Oxygen bekend gemaakt:
[Afbeelding]
IEO op Bitmax en FTX.
DeFi prime brokerage protocol, ben benieuwd, kan groot worden kan op niks uitlopen.
Sommige IEO's op FTX staan er allemaal goed voor:
FTT, SRM, MAPS, FIDA
[ Voor 36% gewijzigd door _Gast_ op 24-02-2021 13:46 ]
De kumst is echter dat je de dip goed weet te timen.AMARONE schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:42:
[...]
Timen is alles, alles eraan proberen om de sats te verdubbelen. Qua BTC sats heb ik weer wat ik begin januari had, door domme keuzes had het wel x2 geweest kunnen zijn.
Buy low, sell high, buy low. Als ik deze keer verkoop dan wacht ik gewoon echt tot de dip tot ik weer instap.
[ Voor 3% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 24-02-2021 13:48 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq