Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 00:28
Party manager was, maar ok het is lang geleden... ook al heb ik destijds BG2 plat gespeeld (met en zonder mods), gewoon rechtsklikken en dismissen waardoor die character dan naar de inn / stronghold ging.

Mogelijks een beetje verwend door dat in pathfinder dit wel gewoon gemakkelijk geregeld is zonder al die hoops van BG3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-09 00:42
Het voelt voor mij natuurlijker om je party niet zomaar te kunnen wijzigen.
Ik ben op stap mijn mijn "vrienden" , enkele vrienden zorgen dat het camp een beetje op orde blijft. Logisch ook dat ik ze daar op moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07 21:42
blueice85 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 10:48:
[...]

spoiler:
Nadat ketheric dood is spawnt er een portal waarmee je terug naar moonrise towers gaat. Asterion ligt inderdaad nog in de mind flayer colony. De locaties waar je normaliter revive scrolls koopt zijn niet meer toegankelijk. Wat shadowheart betreft daar doelde ik op toen ik zei dat ik geen spell slots meer beschikbaar had ;)
Ah check. Heb je je inventory doorzocht naar mogelijkheden om spell slots te vullen? Arcane Recovery...? Weet zo 123 niet of die in 'scroll-vorm' bestaan, wellicht zijn er ook amulets of rings waar die op zit? Anders ben je dus gewoon softlocked? Dat zou wel erg lame zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 16:16
2dope schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:48:
[...]

Ah check. Heb je je inventory doorzocht naar mogelijkheden om spell slots te vullen? Arcane Recovery...? Weet zo 123 niet of die in 'scroll-vorm' bestaan, wellicht zijn er ook amulets of rings waar die op zit? Anders ben je dus gewoon softlocked? Dat zou wel erg lame zijn.
Amulet met recharge heb ik gebruikt tijdens de bossfight, zal nog even naar de scroll recharge mogelijkheden kijken, in ieder geval bedankt voor het meedenken :)

Update: gefixed, ik had 3500 goud in mn inventory zitten maar blijkbaar telde het spel dat niet meer mee, ik heb eerst spullen moeten verkopen zodat withers mn nieuwe goud erkende en toen wilde hij astarion wel reviven...

[ Voor 16% gewijzigd door blueice85 op 15-08-2023 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
blueice85 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:55:
[...]

Amulet met recharge heb ik gebruikt tijdens de bossfight, zal nog even naar de scroll recharge mogelijkheden kijken, in ieder geval bedankt voor het meedenken :)

Update: gefixed, ik had 3500 goud in mn inventory zitten maar blijkbaar telde het spel dat niet meer mee, ik heb eerst spullen moeten verkopen zodat withers mn nieuwe goud erkende en toen wilde hij astarion wel reviven...
Goud moet ook in de inventory van de character zitten waarmee je witters aanspreekt.

Bij Barter moet je daarom 2 keer drukken op die weegschaal om ervoor te zorgen dat je de gevraagde prijs dekt. Eerste keer om dat naar uw inventory te veranderen, 2de keer om het over te zetten naar het barter vakje.

Mogelijks dat dat de oorzaak was, zeker omdat je zegt dat uw geld niet herkend werd. Al het goud van uw party wordt namelijk opgeteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb deze serie nog nooit gespeeld, maar als liefhebber van Fallout, Elder Scrolls en Diablo, is dit een game die ik moet spelen?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueice85
RenegadexRIPxx schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 12:22:
[...]

Goud moet ook in de inventory van de character zitten waarmee je witters aanspreekt.

Bij Barter moet je daarom 2 keer drukken op die weegschaal om ervoor te zorgen dat je de gevraagde prijs dekt. Eerste keer om dat naar uw inventory te veranderen, 2de keer om het over te zetten naar het barter vakje.

Mogelijks dat dat de oorzaak was, zeker omdat je zegt dat uw geld niet herkend werd. Al het goud van uw party wordt namelijk opgeteld.
Het goud zat in de inventory van de character die met withers sprak, het gekke is dat ik nu stapels goud in mn inventory heb zitten die ik niet kan stapelen, het blijven twee stapels goud.

Edit: Na een long rest te hebben gedaan is de stapel van 3500 goud weg :/

[ Voor 4% gewijzigd door blueice85 op 15-08-2023 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariekeb
Mad-Matt schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 12:39:
Ik heb deze serie nog nooit gespeeld, maar als liefhebber van Fallout, Elder Scrolls en Diablo, is dit een game die ik moet spelen?
Lastige vraag. Van jouw lijstje heb ik alleen Elder scrolls gespeeld.
Heb je wel eens D&D gespeeld?
Wat vindt je van turn-based fighting?

Je moet echt plezier hebben in roleplaying, veel verhaal, veel tekst.
Vechten is eigenlijk nooit om het vechten maar echt onderdeel van het verhaal en dus ook niet de main focus van de game.

Als dat je niet afschrikt. Geweldig en uitdagend spel, lang geleden dat ik me overdag erop verheug dat ik 's avonds kan spelen. Dat ik nadenk over het verhaal als ik niet aan het spelen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Mad-Matt schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 12:39:
Je moet het zeker een kans geven als turn-based gameplay je niet tegenhoudt. Ik ben zelf vrij nieuw in de wereld van D&D, maar ik moet zeggen dat ik me uitstekend vermaak en voorlopig nog niet uitgekeken ben op deze game.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Turnbased heb ik wel veel gespeeld met X-com spellen. D&D nooit gespeeld

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariekeb
Mad-Matt schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:19:
Als je turnbased geen probleem vindt , zou ik het zeker proberen. Er zijn genoeg korte video's te vinden die je snel het d&d systeem uitleggen specifiek voor BG3..

Je vogelt het zelf ook wel uit, maar een korte video maakt de learning curve wat minder stijl.

https://www.eurogamer.net...ners-advanced-combat-9351

[ Voor 16% gewijzigd door Mariekeb op 15-08-2023 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2dope
Mad-Matt schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:19:
Ik ook niet en ook als je helemaal niks weet van D&D is dat nog steeds geen enkele reden om de game links te laten liggen. Het zou echt zonde zijn als dat spelers afschrikt ("oh D&D? Nee dat is stom/nerdy/lame/ken ik niet"). Het is even wennen dat alles met dice rolls werkt, maar zoveel wezenlijk anders dan een andere RPG waarbij je met "hit chance" c.q. slagingspercentages werkt is het niet. Of laat ik het zo zeggen: het is prima te spelen als gewone CRPG.

Ik zou ook afraden om allerlei filmpjes/online tutorials te gaan kijken eigenlijk. Mijn advies zou zijn om jezelf gewoon onder te dompelen in de game, die ook zelf prima in-game tutorials biedt. Ik snap alle goedbedoelde linkjes uiteraard maar voor mij zou het een deel van de mysterie/avontuur verpesten, ik vogel het liever zelf uit (moet je ook tijd voor hebben natuurlijk). Vallen en opstaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:38
Deze vraag zal al vaak gesteld zijn, maar ben zeer aan het twijfelen of dit spel wat voor mij is.
Heb wel hier en daar wat filmpjes gekeken ( intro voornamelijk i.v.m. spoilers ).

Krijg er voornamelijk Dragon Age Origins vibes van, maar dan met turn based.
Heb zelf nooit D&D achtige spellen gespeeld.
Ben wel erg van Story based games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:23
corporalnl schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:11:
Deze vraag zal al vaak gesteld zijn, maar ben zeer aan het twijfelen of dit spel wat voor mij is.
Heb wel hier en daar wat filmpjes gekeken ( intro voornamelijk i.v.m. spoilers ).

Het lijkt idd op Dragon Age Origins.
Dragon Age is gemaakt door Bioware en zij zijn ook de makers van BG1 en BG2. Dragon Age werd ook de spirituele opvolger van Baldurs Gate 2 genoemd.

Het vechten is wel iets anders, maar voor mij is het vechten niet de belangrijkste aspect van de game.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 2dope
corporalnl schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:11:

Zoals gezegd, geen D&D-kennis = geenszins een reden om de game links te laten liggen. Dragon Age: Origins is een prima vergelijking, behalve dat dus de 'combat pause' uit die game hier gewoon full blown turn-based is geworden. Verder goed vergelijkbaar vanwege de band die je krijgt (lees: kunt krijgen :+ ) met andere teammates, hun unieke eigen 'companion quests', bemoeienis van je teammates in dialogen, dat soort toffe detailtjes zijn hier ook weer dikwijls aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-07 09:24
Ook ik twijfel heel erg. Turnbased maakt mij niet zoveel uit, maar lees en hoor veel dat het wel moeilijk is voor newbies. Ik heb ooit is original sin geprobeerd. Kan me vaag herinneren dat ik geen idee had wat ik qua quests moest doen. Is dat hier wel een beetje duidelijk?

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Laatst online: 11:54
daltona schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:46:
Ook ik twijfel heel erg. Turnbased maakt mij niet zoveel uit, maar lees en hoor veel dat het wel moeilijk is voor newbies. Ik heb ooit is original sin geprobeerd. Kan me vaag herinneren dat ik geen idee had wat ik qua quests moest doen. Is dat hier wel een beetje duidelijk?
Het is niet zozeer moeilijk denk ik, maar het kan zeker wel overweldigend zijn. Maar zonder alle achtergrond info te kennen van D&D regels, of mogelijkheden die je tijdens het spel hebt, kun je er écht wel uitkomen hoor !
Na een tijdje leer je vanzelf die kneepjes en truukjes die in je set met mogelijkheden zitten binnen de D&D wereld.

Het spel loodst je mooi door de story en sidequests heen, met soms een paar uitdagende puzzels (wat juist tof is) , maar nooit "Wtf moet ik nu weer doen ik zit muurvast in mijn verhaal"

edit:
Verwacht geen World of Warcraft -achtige Quest als: Ga naar die zone op coördinaat X-Y-Z en sloop daar 10 wolven. Maar dat moge wel duidelijk zijn he. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Gwindorian op 15-08-2023 14:57 ]

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18-09 13:50
daltona schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:46:
Ik vind het zeker duidelijk. Het is wel een spel dat je aandacht vraagt: de tijd nemen, dialogen beluisteren, evt. nog een keer nalezen en journal bijhouden. Dat betekent dat het ook niet echt een spel is voor een korte sessie van 15 minuten, hier moet je goed voor gaan zitten. Heerlijk O+

Voor de twijfelaars: als de verhalen hier en video's je niet overtuigen, je kunt het spel altijd kopen, een timer zetten op 1,5 uur, standaard personage + de laagste moeilijkheidsgraad kiezen. In 40 minuten ben je dan door de tutorial heen waarin je wel een eerste gevoel krijgt voor de mechanics van de game. Daarna nog wat rondlopen en als je het niet bevalt binnen 2 uur een Steam refund aanvragen. Dat is te kort om een volledig beeld te krijgen van wat dit spel te bieden heeft (ik denk dat ik dat na 12 uur zelfs nog niet in de gaten heb), maar dichter bij een demo komt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Gwindorian schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:55:
[...]

Het is niet zozeer moeilijk denk ik, maar het kan zeker wel overweldigend zijn. Maar zonder alle achtergrond info te kennen van D&D regels, of mogelijkheden die je tijdens het spel hebt, kun je er écht wel uitkomen hoor !
Na een tijdje leer je vanzelf die kneepjes en truukjes die in je set met mogelijkheden zitten binnen de D&D wereld.

Het spel loodst je mooi door de story en sidequests heen, met soms een paar uitdagende puzzels (wat juist tof is) , maar nooit "Wtf moet ik nu weer doen ik zit muurvast in mijn verhaal"

edit:
Verwacht geen World of Warcraft -achtige Quest als: Ga naar die zone op coördinaat X-Y-Z en sloop daar 10 wolven. Maar dat moge wel duidelijk zijn he. :)
haha dat is wel duidelijk. Maar is er wel altijd een soort waypoint of iets dergelijks zodat je weet waar je heen moet. Ik kan me bij original sin herinneren dat je echt alles moest lezen om uit te vogelen hoe je verder moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:06
Morrar schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 10:33:
[...]

spoiler:
Die Phase Spider Matriarch bijvoorbeeld is vrijwel onmogelijk (op lvl 4 althans) met eggs; je moet daar echt alle eggs slopen voor je in combat raakt. De laatste batch vergt 3 - 6 saving throws, dus dat kost wat moeite...
Ik kwam deze gisteren toevallig tegen toen ik voor het eerst op weg was naar de Blighted village. Ik kom echt nog maar net kijken, had voor m'n gevoel nog maar 2 of 3 echte gevechten gehad hiervoor en ben er echt nog niet goed in. Was wel net LvL3 geworden. Ik had de eerste keer dat ik het gevecht probeerde al vrij snel door dat het waarschijnlijk (ver) boven mijn niveau was. Toch nog drie keer geprobeerd om verschillende tactieken uit te testen, telkens kansloos verloren tot de laatste keer. Toen had ik denk ik enorm geluk, maar misschien daarmee ook wel een goede tip >:)

spoiler:
Ik had niet door dat je die kleine spinnetjes kan voorkomen door de eieren kapot te maken, dat lees ik net pas hierboven. Maar ik dacht "laat ik eens kijken wat zo'n Void Bulb doet die ik op de Nautiloid gevonden heb", in de hoop dat het misschien meerdere babyspinnetjes in een keer aanpakt. Maar mama spin stond er naast en die pleurt zo de afgrond in. Vervolgens heb ik alsnog bijna verloren tegen de normale en babyspinnetjes, maar gelukkig heb ik dat overleefd.

Overigens is er nog wel een andere tactiek tegen deze spin, waar ik in de eerdere pogingen toch al wel een eind mee gekomen ben: als ze op een web staat en je maakt dat kapot (bijv. wegbranden) dan valt ze naar beneden en dat doet zo'n 30% schade bij haar. Het is me een keer gelukt om dat 2x te doen in een gevecht dus dat gaf me het gevoel dat het wel haalbaar was op mijn level.

Ik heb overigens geen idee wat ik verder moet in deze grotten. Ik hoopte op een veilige weg de Blighted Village in, maar dat lijkt niet het geval, bij de uitgang meteen in gevecht met een taai stel goblins. Heb wel een edelsteen gevonden waar iets mee is, dus ik vermoed dat daar later iemand om gaat vragen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
easygoingfox schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:58:
[...]

Ik vind het zeker duidelijk. Het is wel een spel dat je aandacht vraagt: de tijd nemen, dialogen beluisteren, evt. nog een keer nalezen en journal bijhouden. Dat betekent dat het ook niet echt een spel is voor een korte sessie van 15 minuten, hier moet je goed voor gaan zitten. Heerlijk O+

Voor de twijfelaars: als de verhalen hier en video's je niet overtuigen, je kunt het spel altijd kopen, een timer zetten op 1,5 uur, standaard personage + de laagste moeilijkheidsgraad kiezen. In 40 minuten ben je dan door de tutorial heen waarin je wel een eerste gevoel krijgt voor de mechanics van de game. Daarna nog wat rondlopen en als je het niet bevalt binnen 2 uur een Steam refund aanvragen. Dat is te kort om een volledig beeld te krijgen van wat dit spel te bieden heeft (ik denk dat ik dat na 12 uur zelfs nog niet in de gaten heb), maar dichter bij een demo komt het niet.
dat is ook een idee, thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwindorian
Netjes ! leuke tactieken, leuk om te lezen.
Die Edelsteen maar even bewaren ja, die komt nog een keer van pas ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
Wil me hier voor de twijfelaars ook nog wel even melden met mijn ervaring met Baldurs Gate 3:

Ik wist voor het spelen van BG3 vrijwel niets van D&D afgezien van dingen die ik toevallig mee heb gekregen van de D&D film een tijdje terug. Daarnaast zijn de enige echte turn-based spellen die ik heb gespeeld Pokémon spellen. :P Ik speel voornamelijk MMO's maar ook actie RPGs zoals FF16, Elden Ring , God of War en The Witcher 3 bijvoorbeeld.

Niet bepaald een turn-based of D&D veteraan dus. Desondanks heb ik geen enkel probleem gehad met het begrijpen van BG3 en beleef ik ontzettend veel plezier aan het spel! Uiteraard zijn er bepaalde nuances die ik niet ken, references die ik niet zal begrijpen, maar dat maakt allemaal niet uit. Het spel is voor mij in ieder geval duidelijk genoeg met het aanleren van de core mechanics, ik heb verder ook geen guide videos gekeken alleen een beetje meegelezen in dit topic.

Ik denk dat iedereen met een interesse in fantasy en goed geschreven karakters en verhalen zich perfect kan vermaken met BG3. Er zijn ook in de combat zoveel verschillende manieren om een bepaalde situatie te benaderen dat dit voor mij ook nooit saai aanvoelt. Het is juist fantastisch als je met jouw eigen strategie een gevecht perfect kan winnen.

Mijn advies dus voor iedereen die twijfelt vanwege een gebrek aan D&D kennis; laat je hier niet door tegenhouden, het is echt geen vereiste. Je leert vanzelf steeds meer terwijl je speelt. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:26

Nibbz

Postmaster General

Doe ik ook even een duit in het zakje, als nieuwe BG3 speler

Wow speler vanaf TBC 2008, fan van het MMORPG genre, maar Wow toch wel het meeste gespeeld (en nog steeds). Rond die tijd ook veel Final Fantasy 7 gespeeld (turn based actie). Had zelf weinig met DnD (Mijn vrienden speelden dat niet, dus nooit ervaren hoe dat was), toevallig met onze wow guild, met een officer meet up, mijn eerste DnD sessie gehad (En wat was dat gaaf!!).

Toen zag ik de trailer van BG3, en hoorde van guildies dat er een turn based gevechtsysteem in zit (laatste game die ik gespeeld heb ik, For the King , FF7) waar ik erg fan van ben.

Met de beperkte DnD ervaring die ik heb, MMO ervaring van Wow, speelt dit toch wel heerlijk weg! Alsnog erg veel te leren. Zou deze game iedereen wel aan kunnen raden :).

Zondag gekocht, van 12 tot 12 eigenlijk non stop gespeeld (begonnen als Bard, maar nieuwe campaign als fighter begonnen, bevalt iets beter)

Erg vermakelijke game, waarbij ik af en toe echt hard op aan het lachen ben :)

spoiler:
Mijn wizzard had een heel betoog, over zijn achtergrond.. absorberen van weave e.d. erg serieus verhaal. Echter stond ik net bij de windmolen, waar een gnome aan vastgebonden zat. Dus tijdens de pauzes van zijn dialoog, hoorde ik de gnome schreeuwen "Somebody help me" ... man dat was echt prachtig! haha

[ Voor 4% gewijzigd door Nibbz op 15-08-2023 16:38 ]

13:37

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 00:33
En de belangrijkste tip: speel een klasse die je leuk vindt om te spelen. Al die guides die zeggen dat je een hoge cha nodig hebt is klinklare onzin.

En utility zoals lockpicking is ook niet nodig als je de kist of deur gewoon in kan beuken. In noodgevallen heb je nog een caster met "knock" die alles open maakt.

Oftewel speel wat je wil en niet iets omdat een guide dat zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:47
Gisteren en vandaag heb ik wat progress kunnen maken in Act 1.
Heb nu 14 uur in de game zitten (en 12 uur in de early access doorgebracht voor 26 uur totaal).

Eerst had ik de difficulty op balanced staan maar omdat ik tijdelijk niet zo veel en vaak kan spelen nu op explorer gezet.
De combat is idd wat makkelijker maar het gaat voor mij vooral om het verhaal, de uitmuntend geschreven dialogen, het ontdekken van onverwachte dingen en het genieten van de mooie graphics

Nu is combat in dit soort games niet echt mijn sterkste kant, maar ik moet zeggen dat ik met BG3 er toch veel plezier uit haal :)

En ik ben wat aan het experimenteren om voordat ik in combat ga de turn based optie aan te zetten om proberen daar een voordeel uit te halen.
Echt leuk wanneer dat lukt :D

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:20
Vanavond druk bezig geweest met:
spoiler:
het uitschakelen van de leiding in het Goblin kampement
en een paar zeer toffe gevechten gehad. :*)

Wat is het toch tof als alle puzzelstukjes tijdens een gevecht op zijn plaats vallen: de samenstelling van je party, de synergie tussen abilities / spells, de dobbelstenen (letterlijk), alles ... Het is zo tof en geeft zoveel voldoening! _/-\o_

Oh, ennuh misschien even een 'Show your character'? Dit is mijn Drow Druid:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ytsLQsEFPg0BdAEydSixfy5NXZs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/92K8nSeOQijyhfB1cO2qRbRg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ntzv
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 11:04
Ik wil deze game graag gaan spelen, maar ben als zovelen ook iemand die weinig tot geen ervaring heeft in dit genre / deze niche.

Ik zag dat gamekings vandaag een uitgebreide video heeft gepost waar het een en ander wordt uitgelegd. Ik ga deze video checken!

"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Uitgebreide video, daar ging mijn plan om vroeg op bed te gaan :P

Waarschijnlijk een domme vraag maar als je in de game iemand tegenkomt die je kunt opnemen in je party mag je die dan zelf een class geven of is dat al voor gedefinieerd?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:13
Chaoss schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 00:39:
Uitgebreide video, daar ging mijn plan om vroeg op bed te gaan :P

Waarschijnlijk een domme vraag maar als je in de game iemand tegenkomt die je kunt opnemen in je party mag je die dan zelf een class geven of is dat al voor gedefinieerd?
Als je iemand tegen komt dan heeft hij/zij al een class. Je kan via een bepaalde NPC je partymember respeccen naar een andere class. En/of als hij/zij een level omhoog gaat kan je gaan multiclassen.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:56
Inmiddels in act drie. Ik vind itt tot sommige posters op Steam act 3 best goed. Het begint wat lineair, naar eenmaal voorbij de stadspoort is het echt wel ontdekken geblazen.

Valt niet tegen. Level 10, en ik ga een duivel bedriegen nu… leuke gevarieerde questes die je soms op meerdere manieren kan oplossen. Ook heel wat verborgen dingetjes: ik kan niet wachten op mijn volgende run.

Ben nog steeds moraal erg grijze Vengeance Paladin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XLord
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:41
Mariekeb schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:08:
[...]

...
Als dat je niet afschrikt. Geweldig en uitdagend spel, lang geleden dat ik me overdag erop verheug dat ik 's avonds kan spelen. Dat ik nadenk over het verhaal als ik niet aan het spelen ben.
Dit, heel erg dit.
Vond het een interessant spel, maar de turned base combat schrok mij af om het te gaan spelen. Uiteindelijk na de hele dag collega's er over horen praten de gok genomen en sinds dien elke avond aan het spelen.
Ik heb op dit moment 2 playthroughs, 1 in m'n eentje en een 2de die ik samen met een vriend speel die het ook wel wilde proberen. Met vrienden vind ik tot nu toe leuker, maar ik ben altijd meer fan van met andere dan alleen spelen geweest.

Het mooiste vind ik nog wel dat iedereen wel weer wat anders heeft meegemaakt in zijn game.
6 van mijn collega's spelen het en elke keer is er wel weer iemand die iets heeft meegemaakt wat de rest nog niet heeft meegemaakt of een andere uitkomst had. Dit maakt het voor mij op dit moment het beste spel dat ik in jaren heb gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-09 14:23
Ik heb een ps5 en ben zeer geïnteresseerd in het spel. Maar als ik filmpjes kijk en dan zie dat je tig spells hebt waaruit je kan kiezen dan vraag ik me af of dit met controller wel te doen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
Vinnocchio schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 07:50:
Ik heb een ps5 en ben zeer geïnteresseerd in het spel. Maar als ik filmpjes kijk en dan zie dat je tig spells hebt waaruit je kan kiezen dan vraag ik me af of dit met controller wel te doen is.
Ik speel het spel met een controller en hoewel het in het begin even wennen was, omdat ik wel eens per ongeluk in alle haast het verkeerde knopje indrukte of een ander item dan gewenst selecteerde, is het echt prima te doen! Larian heeft namelijk een compleet ander UI ontwikkeld voor gebruik met controller en je ziet dat ze daarbij érg goed hebben nagedacht over de 'button mapping'. Trouwens, switchen tussen M/KB en controller gaat erg vlot op pc!

Voor het gebruik van spells, items en actions heb je een 'radial menu' dat je kunt oproepen met L1 / R1 en vanuit daar kun je alles selecteren. Deze menu's kun je ook aanpassen en opnieuw indelen.

Daarnaast biedt het turned based-aspect van het spel je ook de ruimte om in jouw tempo acties toe te kennen. :)

[YouTube: Baldur's Gate 3 - Instant UI Chance]

[ Voor 3% gewijzigd door Yonix op 16-08-2023 09:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:17

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpwQRGD6hARzpI1KD8Y44tc_Wbc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VAhSIxdGGnZUSJYY04t9tpZf.png?f=fotoalbum_large

Indrukwekkend, hoor.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 2dope
Flozem schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 07:20:
Inmiddels in act drie. Ik vind itt tot sommige posters op Steam act 3 best goed. Het begint wat lineair, naar eenmaal voorbij de stadspoort is het echt wel ontdekken geblazen.

Valt niet tegen. Level 10, en ik ga een duivel bedriegen nu… leuke gevarieerde questes die je soms op meerdere manieren kan oplossen. Ook heel wat verborgen dingetjes: ik kan niet wachten op mijn volgende run.

Ben nog steeds moraal erg grijze Vengeance Paladin.
Act III is geweldig, enorme stad met letterlijk weer tientallen uren aan content. Enige "jammere" is dat ik al erg lang level 12 ben en alle quests puur voor de fun en de loot doe, niet meer kunnen werken naar een volgend level is gevoelsmatig wat minder motiverend.

Ik heb bijna de 100 uur aangetikt, bizar eigenlijk (in positieve zin) voor één playthrough en dan ben ik niet eens een completionist. Ben nu ook wel echt aan het einde, tying up loose ends zogezegd.

Het meest verknipte is nog, wat jij ook aangeeft, dat ik voornamelijk aan het nadenken ben wat ik allemaal ga doen in mijn volgende playthrough, die ik z.s.m. na het uitspelen wil aftrappen. Als je game dat kan bereiken dan doe je toch iets buitengewoon goed als ontwikkelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 20:22

artificial_sun

Mazda Rx7

Hebben jullie ook oude "tiles"in Steam? Ik zie in de Steam app op mijn telefoon een plaatje met:
New Class: Bard
New playable race: Gnomes

En op de Steam Deck zie ik ook Patch 9 zaken. zien jullie dat ook of hebben jullie we een final release plaatje.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:30
Gister gekocht en zit er nu 2 uur in.. Heerlijk spel, zeker als je bekend bent met D&D en tussen de campaigns in wil blijven gamen in dezelfde vertrouwde 'omgeving'.

Goed geschreven ook en mooi gemaakt, ben benieuwd hoe die op de Steam Deck speelt want ik ga bijna op vakantie :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Laatst online: 12-09 14:19
Ik kwam gisteren na een tijd lang spelen er ineens achter dat je items ook kan combineren. Als je rechts klikt in je inventory zit er namelijk een optie 'combine' tussen. Wat later zocht ik eens met meer aandacht dan normaal door mijn inventory en las ik die kleine tekst van een paar items en realiseerde ik mij ineens dat ik drie items bij me had die wel erg op elkaar leken.. Toen moest ik ineens weer denken aan het combineren van items en voor de gein geprobeerd, kreeg ik als resultaat een 'very rare' quarterstaff. Ik heb geen idee meer waar ik die onderdelen precies geloot heb maar nu ben ik wel benieuwd welke dingen ik nog meer kan gebruiken op deze manier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:35
Spoilers voor act 2:
spoiler:
Meer mensen zo veel moeite met Balthazar? Zit al meer dan een dag vast, die cloudstrike aanval van hem nekt mij constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 14:20
Iemand enig idee hoe je in multiplayer conversations kan auto-joinen? Speel nu een paar dagen met een groepje multiplayer, maar we irriteren ons behoorlijk kapot dat je bij elke conversation op een knopje moet drukken, je krijgt ook geen notification als een partymember een conversation begint en je mist de eerste conversation lines hoe snel je ook klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Poulske schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:14:
Spoilers voor act 2:
spoiler:
Meer mensen zo veel moeite met Balthazar? Zit al meer dan een dag vast, die cloudstrike aanval van hem nekt mij constant.
spoiler:
Je kunt 'm gewoon de afgrond in lazeren. Kostte me één pijltje (arrow of roaring thunder). Later nog "normaal" verslagen om te kijken of er puike loot bij zat maar zat niet echt iets voor m'n party bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 23:02

Aganim

I have a cunning plan..

Uch, na patch #3 was ineens de set kampkleding op mijn karakter foetsie. Blijkt dat die paarse kledingset geen onderdeel is van de Deluxe editie, zoals ik dacht, maar een time-limited Twitch drop die per ongeluk met patch #2 is toegevoegd aan kampkisten. Microtransactions ben ik al geen fan van, maar time-limited acties die je in het kader van FOMO naar social media proberen te bewegen vind ik al helemaal van de pot gerukt. Jammer om te zien dat Larian zich ook van dat soort praktijken bedient. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
stickfiguur schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:26:
Ik kwam gisteren na een tijd lang spelen er ineens achter dat je items ook kan combineren. Als je rechts klikt in je inventory zit er namelijk een optie 'combine' tussen. Wat later zocht ik eens met meer aandacht dan normaal door mijn inventory en las ik die kleine tekst van een paar items en realiseerde ik mij ineens dat ik drie items bij me had die wel erg op elkaar leken.. Toen moest ik ineens weer denken aan het combineren van items en voor de gein geprobeerd, kreeg ik als resultaat een 'very rare' quarterstaff. Ik heb geen idee meer waar ik die onderdelen precies geloot heb maar nu ben ik wel benieuwd welke dingen ik nog meer kan gebruiken op deze manier!
spoiler:
underdark

Je kon nog een ander item tegenkomen rond de owlbear waarmee je hetzelfde had kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilotto
  • Laatst online: 18-09 13:27

Gilotto

Paint Skillz

Gisteren een prachtig moment gehad in Act 1 als Female Drow Noble.
spoiler:
Na het betreden van de underdark vanuit het goblin kamp, had mijn party een iconisch monster verslagen links van de Selune tempel. Na de combat waren er enkele drow niet meer versteend. De leider drow vertelde me dat hij een legendarisch geheim had gevonden. Heerlijk om dan als drow noble te zeggen: Hier met je geheim! En dan zie je hem gewoon kijken van: O nee, gaat ze nou als mijn levenswerk afpakken? Echt een gaaf moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
2dope schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:21:
[...]

spoiler:
Je kunt 'm gewoon de afgrond in lazeren. Kostte me één pijltje (arrow of roaring thunder). Later nog "normaal" verslagen om te kijken of er puike loot bij zat maar zat niet echt iets voor m'n party bij.
Ik heb het nog makkelijker gedaan.
spoiler:
Terwijl het gesprek gaande is kun je met een andere character hem al de afgrond in duwen, gevecht direct klaar.

Dat ik hier dagen op gezeten heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Spoilers voor act 2:
spoiler:
spoiler:
Is inderdaad een behoorlijk lastige encounter. Hij kan niet suprised worden en is bovendien undead dus veel control spells zullen ook niet werken. Misschien kan je proberen het gevecht wat meer uitgespreid te beginnen.
Denk ook aan iedereen te pre-buffen. Bless / Haste (potions), oils of accuracy en andere consumables. Kijk ook goed naar z'n stats en vooral z'n immunities and resistances (T-klikken).
Als laatste ook proberen vanuit stealth of invisibility aan te vallen voor advantage op attack rolls.

Wat betreft hem een afgrond in te duwen. Ik weet niet precies welke afgrond mensen hier bedoelen. Qua loot heeft hij heel goede gear voor een necromancer character.

[ Voor 15% gewijzigd door Chefbierrr op 16-08-2023 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Poulske schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 14:59:
[...]

Ik heb het nog makkelijker gedaan.
spoiler:
Terwijl het gesprek gaande is kun je met een andere character hem al de afgrond in duwen, gevecht direct klaar.

Dat ik hier dagen op gezeten heb....
:D

Moet wel zeggen dat het soms een beetje fout voelt op die manier. Enerzijds is het prachtig dat het kan maar je kunt niet altijd rekenen op dergelijke 'environmental hazards' en dus wil je (ik) ook wel eens gewoon weten of je een head-to-head gevecht ook kunt winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MustacheNick
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 12:09
Vraagje zijn er hier meer mensen die last hebben van crashes in de game?

Gisteren 3 uur gespeeld en 3x viel de game willekeurig uit. Bestanden al laten valideren maar helaas niets verholpen.. Graphics Drivers zijn ook up-to-date..

Heb geprobeerd om de Larian Launcher te vermijden maar hier helaas nog geen manier voor gevonden.

Speel overigens multiplayer met 3 vrienden en ik host de lobby. Dus dat is extra vervelend als die crashed.

Overigens wel een top spel heb er nu zo een 50 uur inzitten en eigenlijk na de laatste patch zijn de crashes pas gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
2dope schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:20:
[...]

:D

Moet wel zeggen dat het soms een beetje fout voelt op die manier. Enerzijds is het prachtig dat het kan maar je kunt niet altijd rekenen op dergelijke 'environmental hazards' en dus wil je (ik) ook wel eens gewoon weten of je een head-to-head gevecht ook kunt winnen.
Dat zie ik bij de volgende boss wel weer, een ding tegelijk. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mohius
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-09-2024
MustacheNick schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:43:
Vraagje zijn er hier meer mensen die last hebben van crashes in de game?

Gisteren 3 uur gespeeld en 3x viel de game willekeurig uit. Bestanden al laten valideren maar helaas niets verholpen.. Graphics Drivers zijn ook up-to-date..

Heb geprobeerd om de Larian Launcher te vermijden maar hier helaas nog geen manier voor gevonden.

Speel overigens multiplayer met 3 vrienden en ik host de lobby. Dus dat is extra vervelend als die crashed.

Overigens wel een top spel heb er nu zo een 50 uur inzitten en eigenlijk na de laatste patch zijn de crashes pas gekomen.
Je kunt de Larian launcher in Steam omzeilen door in de properties van het spel in Steam, bij General, Launch options het volgende in te voeren: --skip-launcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MustacheNick
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 12:09
Mohius schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 18:22:
[...]

Je kunt de Larian launcher in Steam omzeilen door in de properties van het spel in Steam, bij General, Launch options het volgende in te voeren: --skip-launcher
Thanks! die ga ik even proberen. ik had hem met 1 streepje gedaan.. -skip-launcher... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:50
spoiler:
de bard, Volo, laten proberen om die parasiet laten verwijderen. Verlies je een oog, en krijg je een glazen oog terug

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:56
Spoilers voor act 2:
spoiler:
spoiler:
Geen enkel probleem: ik slacht hem gewoon in zijn “studeerkamer” af. Daar gebruikt hij geen Cloudkill, heeft ie nauwelijks allies en kun je veel beter manoeuvreren.

Als je zijn Golem dood maakt in een encounter, is die er ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hotfix 4 is live:

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
Vanavond het Goblin kampement een beetje opgeruimd en het is toch een heerlijk gevoel als je van dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tKC02JNv_1K8bZeS4vEe7IGT2xc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/56FcPzbuTGh2UhWXTEMXWaC1.jpg?f=fotoalbum_large

Naar dit gaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZTbgMc-nzamwSSL88tvf0vdRbBo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W8XdQGV8NOOOdSZGtZwklSvd.jpg?f=fotoalbum_large

They dead. 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mariekeb
spoiler tags misschien ? jij hebt bv companions die ik niet ken

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 09:53
Arator schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 18:41:
spoiler:
de bard, Volo, laten proberen om die parasiet laten verwijderen. Verlies je een oog, en krijg je een glazen oog terug
spoiler:
Misschien iets onderleveled (of ik overleveled, hele party level 8)? Ik had hem in anderhalve beurt dood en die skeletons doen amper damage dus die gingen vrij snel neer. Alleen irritant dat ze Shadowheart naar beneden trapte dus ik moest het gevecht opnieuw doen (met hetzelfde resultaat).

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:38
Yonix schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 00:24:
Vanavond het Goblin kampement een beetje opgeruimd en het is toch een heerlijk gevoel als je van dit:
[Afbeelding]

Naar dit gaat:
[Afbeelding]

They dead. 8)
Ik heb dit toch een beetje anders gedaan.
spoiler: Goblin camp interior
Na wat perstuasion checks lieten de goblins me gewoon binnen. Ik heb eerst in de cellen de Druid bevrijd en de goblins daar verslagen (de twee kinderen heb ik knock-out geslagen). Daarna ben ik naar de chief gegaan en heb ik hem en zijn entourage gedood. Na het gevecht werd ik echter gespot en mocht ik het ook tegen de priesteres en haar kornuiten opnemen. Gelukkig hadden ze een mooie spider pit waar ik goblins in kon blijven dumpen. De rest heb ik veel later pas een keer mee afgerekend toen ik met fast travel terug ging naar het kamp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
Ik had gisterenavond een hele rare grafische glitch, geen idee of iemand anders dit ook heeft ervaren ik kan er eigenlijk niks over terug vinden.

Ik ging terug naar mijn kamp voor een long rest en ik kreeg opeens hele felle licht ''flares'' overal in mijn scherm. Kan het het beste beschrijven alsof mijn beeld bedekt werd met verschillende kleuren schijnwerpers (het waren wel echt lichteffecten met bloom). Kon dus ook bijna niks zien, er waren een paar plekken op het scherm waar het beeld nog normaal was en hiermee heb ik mijn campfire gevonden en de long rest gestart. Na de long rest was alles grafisch weer in orde.

Aangezien het echt lichteffecten waren vermoed ik dat het een probleem vanuit het spel is in ieder geval maar het was wel echt heel erg vreemd. :P
Ik heb een RTX 4080 en speel met Vulkan (DX11 geeft me stutters na een tijdje spelen, dat is weer een ander probleem)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
ErikT738 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 10:29:
[...]

Ik heb dit toch een beetje anders gedaan.
spoiler: Goblin camp interior
Na wat perstuasion checks lieten de goblins me gewoon binnen. Ik heb eerst in de cellen de Druid bevrijd en de goblins daar verslagen (de twee kinderen heb ik knock-out geslagen). Daarna ben ik naar de chief gegaan en heb ik hem en zijn entourage gedood. Na het gevecht werd ik echter gespot en mocht ik het ook tegen de priesteres en haar kornuiten opnemen. Gelukkig hadden ze een mooie spider pit waar ik goblins in kon blijven dumpen. De rest heb ik veel later pas een keer mee afgerekend toen ik met fast travel terug ging naar het kamp.
spoiler:
Het binnendringen was voor eerdere quests geen probleem, zo heb ik Halsin kunnen bevrijden. Echter, bij het doden van de Goblin leaders ging het kampement in 'red alert'. De binnenplaats bleek de grootste uitdaging, omdat ik mijn party steeds niet goed kon positioneren. Uiteindelijk heb ik een omweg naar buiten genomen en mijzelf voor de main gate geplaatst, lekker beschut. Daar heb ik de Goblins in mijn trechter van 'Moonbeams', 'Magic Missiles' en 'Spike Growth' kunnen leiden en was het zo gedaan. 8)

Toch heerlijk dat het spel je uitdaagd om verschillende manieren te vinden om combat te resolven of zelfs uit de weg te gaan? En uiteindelijk wordt je creativiteit beloond. :*)
Redblader schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 10:40:
Ik had gisterenavond een hele rare grafische glitch, geen idee of iemand anders dit ook heeft ervaren ik kan er eigenlijk niks over terug vinden.

Ik ging terug naar mijn kamp voor een long rest en ik kreeg opeens hele felle licht ''flares'' overal in mijn scherm. Kan het het beste beschrijven alsof mijn beeld bedekt werd met verschillende kleuren schijnwerpers (het waren wel echt lichteffecten met bloom). Kon dus ook bijna niks zien, er waren een paar plekken op het scherm waar het beeld nog normaal was en hiermee heb ik mijn campfire gevonden en de long rest gestart. Na de long rest was alles grafisch weer in orde.

Aangezien het echt lichteffecten waren vermoed ik dat het een probleem vanuit het spel is in ieder geval maar het was wel echt heel erg vreemd. :P
Ik heb een RTX 4080 en speel met Vulkan (DX11 geeft me stutters na een tijdje spelen, dat is weer een ander probleem)
Had ik laatst ook, wel in mindere mate. Was in gesprek met Halsin (Emerald Cove) en opeens begint zijn rechterarm op te lichten (oranje-witte gloed), alsof hij een spell gebruikt. Na de conversatie was alles weer normaal.

Speel in DX11, met meest recente drivers specs in mijn signature. Zal vast een glitch zijn die engine gerelateerd is. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Yonix op 17-08-2023 10:48 ]

• pirke
Saves zijn nu wel incompatible.... dan maar even alt playthrough starten :)

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:56
pirke schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 13:50:
[...]

Saves zijn nu wel incompatible.... dan maar even alt playthrough starten :)
Wat 'n straf :P De laatste keer dat ik 'n alt playthrough startte was om 'n Dark Urge character te proberen. Inmiddels is dat zegmaar m'n main...

• pirke
anboni schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 13:57:
[...]

Wat 'n straf :P De laatste keer dat ik 'n alt playthrough startte was om 'n Dark Urge character te proberen. Inmiddels is dat zegmaar m'n main...
Ik heb een hele leuke half-orc berserker barbarian die de hele tijd vijanden tegen andere vijanden aangooit, super leuk :)

Maar ga nu een evil dark urge githyanki sorcerer spelen, ben nog aan het bedenken welke subclass ik wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
Zoon en vrouwlief zijn brownies aan het maken, dus papa kan even gamen. :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6_yf5A6I9fsDO03R1VkTdtiHk0w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hYuFO5fcCcQcItk3ooAw4b3q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• 2dope
Yonix schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 14:28:
Zoon en vrouwlief zijn brownies aan het maken, dus papa kan even gamen. :*)

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/static.carthrottle.com/workspace/uploads/comments/2015/05/l_ed0089c0-be56-11e1-a754-c5f6-554fe5888375f.jpg
:P

• Arator
Yonix schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 10:45:
[...]

spoiler:
Het binnendringen was voor eerdere quests geen probleem, zo heb ik Halsin kunnen bevrijden. Echter, bij het doden van de Goblin leaders ging het kampement in 'red alert'. De binnenplaats bleek de grootste uitdaging, omdat ik mijn party steeds niet goed kon positioneren. Uiteindelijk heb ik een omweg naar buiten genomen en mijzelf voor de main gate geplaatst, lekker beschut. Daar heb ik de Goblins in mijn trechter van 'Moonbeams', 'Magic Missiles' en 'Spike Growth' kunnen leiden en was het zo gedaan. 8)

Toch heerlijk dat het spel je uitdaagd om verschillende manieren te vinden om combat te resolven of zelfs uit de weg te gaan? En uiteindelijk wordt je creativiteit beloond. :*)
spoiler:
Ik was via een alternatieve weg binnengegaan. Op die terrassen rechts is er een muur die je kan inslaan met maces en warhammers, maar niet met zwaarden en bijlen. Ik ben ook via die weg terug naar buiten gegaan. En kon zo vrij makkelijk met pijl en boog te werk gaan.

Over die spinnenput
spoiler:
als je met die spinnen praat, kan je ze overtuigen om goblins te gaat eten. Poortje open doen en de spinnen gaan op jacht

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 2dope
Was niet lullig bedoeld ofzo hoor @Yonix, wat meer beeldmateriaal is sowieso wel goed voor deze thread denk ik. Zelf even een duit in het zakje doen met wat screenies van mijn huidige playthrough. Van die momenten dat je ff stilstaat om de omgeving tot je te nemen. Oh en Brynna O+

Komen wellicht niet helemaal lekker tot hun recht vanwege mijn eh, onorthodoxe resolutie, maar soit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cZ_Uhq8ndbiJT9NEUTgFUk3yhY0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PnfFTOT27bPIhxGPlpUZ22us.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nLgGgcFEmfkLPyxKMLb3f4ph79c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9bvQaL25BXLHZCSN4bYhxXLY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/myE0gQGdFVnxy1XkbqbU77OlwAc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yEoXZHHcaSGYGJuQGzJDL7V3.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gAlfcn6vLEkjXcFxFn8S449WMQI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/95El4kZMKr4Iw7cBie6QXo0v.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lU3FDM-vA920y2s7_S9HKoPXiAQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gJeLFmHip7HAuaySFc4va1dF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0mzG0QohTHudCMRFFqmgTsISNq8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CpERb7RM3ShB06xoiMEKNKMf.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1RvVC5CT8a6zt-vWVxdgTw1ea7o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pHnOvS5yjBX9qrJGfi4BpD5O.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rLpxHlLJ5aw4jE1rd-wttAtT6C4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wPWMjI6lAAMbeF6g9NTJS6l8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fo-YLsN8vvXkJe4jCrG68shygoc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y0VeUJIlLqXDxrbE2THUv3h6.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/daANqtLgJxnQH6_T6VVoVDrFZpQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jM0JYPxC0J1HzTkuDD7X1Kom.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kGDHataKDVCOyVl22r0ttBI9WmM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6NIV9DFo5yGJUonw0SSRsuUr.jpg?f=fotoalbum_tile

• Lapa
  • Laatst online: 16:06
Weet iemand hoe je kan sturen wie in je party een gesprek aangaat met een ander karakter bij automatisch getriggerde gesprekken? Of kan je dit tijdens een gesprek nog veranderen?

Ik maak het even concreet in spoiler tags, het voorbeeld gaat over iets dat je relatief vroeg in het spel tegen kan komen maar wat volgens mij wel op veel verschillende manieren kan lopen. Ik vermoed dat dit soort situaties wel vaker voorkomen.
spoiler:
Na het gevecht tegen de gnolls en hyena's bij de grot met de "koeriers", deel van de side quest die gestart wordt als je de gnoom van de molen redt, starten er direct achter elkaar twee interacties. Eerst met de gnoll die je voor je kan laten vechten en direct daarna met de koerier uit de grot. Bij mij ging dat volautomatisch en met party members die niet mijn main zijn. Heb het 2x geprobeerd met hetzelfde resultaat (niet dezelfde party members overigens).

Ik wil eigenlijk dat dit soort interacties met mijn main character zijn, of in ieder geval dat ik er invloed op heb wie in de party het gesprek voert. Of is de enige invloed die je daarop kan hebben zorgen dat aan het eind van het gevecht je main character het dichtst bij de plek van de interactie staat?

• anboni
Lapa schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 15:59:
Weet iemand hoe je kan sturen wie in je party een gesprek aangaat met een ander karakter bij automatisch getriggerde gesprekken? Of kan je dit tijdens een gesprek nog veranderen?
Dat is een veelgehoorde klacht op reddit. Volgens mij triggeren die automatische dingen puur op welk character het dichtst bij het triggerpoint is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
2dope schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 15:09:
Was niet lullig bedoeld ofzo hoor @Yonix, wat meer beeldmateriaal is sowieso wel goed voor deze thread denk ik. Zelf even een duit in het zakje doen met wat screenies van mijn huidige playthrough. Van die momenten dat je ff stilstaat om de omgeving tot je te nemen. Oh en Brynna O+

Komen wellicht niet helemaal lekker tot hun recht vanwege mijn eh, onorthodoxe resolutie, maar soit.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
I know, ik kan wel wat hebben. ;)

Maaruh, toffe screens! Ook wel gaaf, ultrawide. Dat je meer ziet van de omgeving zorgt wel voor meer immersion.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:06
BG3 aangeschaft op Steam. Anderhalf uur gespeeld maar toch een refund aangevraagd.. Ik kom er niet in, teveel informatie en ik kom niet in n de turn based gevoel. Helaas en jammer, want voor de rest een mooi spel. Wachten op Starfield. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Misschien handig om screenshots in spoiler tag te zetten. Zodat men geen dingen ziet die ze nog niet willen zien. Zoals companions of gebieden 🤔😊

Rupsen, Rapsen.

• anboni
Hotfix 4 rerelease is uit, inclusief een beetje uitleg:
https://store.steampowere.../view/3642902312048647389

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:08

SkyStreaker

Move on up!

Lieve help, er zijn zoveel fixes dat ik mij afvraag of ik maar niet beter overnieuw kan beginnen met het spel. Zit nog maar in act 1.

Compleet subjectief, maar handig of niet?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
SkyStreaker schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 18:40:
Lieve help, er zijn zoveel fixes dat ik mij afvraag of ik maar niet beter overnieuw kan beginnen met het spel. Zit nog maar in act 1.

Ik zit ook nog in act 1, maar ik maak me er niet druk om. Ik denk dat er zoveel variatie en alternatieve verhaallijnen in het spel zit dat een volgende playthrough na afronding van de eerste nog prima te doen is zonder vervelend te worden (terwijl nu direct nog een keer act 1 starten me tegen staat)

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 06:57

Stronkie

Where wind is Trouble

Ik heb BG3 ook maar eens geprobeerd. Maar man o man .. wat ben ik verwend met "normale"RPG's en adventures..

Als ik naar een quest object moet , of iets gedaan moet krijgen op een plek.. mooi dat ik daar niet kom. Zelfs de map is niet duidelijk waar je heen moet... Navigatie in dit spel is gewoon , nou niet zoals ik het gewend ben.. Ben ook maar opgehouden.. wacht wel totdat er een mod komt waarbij je wel een lekkere navigatie krijgt..

Ik zie letterlijk door de bomen het bos niet meer. Ook is het lastig , zonder veel hulp , de quest objective te snappen en to doen. Ik heb vele quests al verkloot doordat ik per ongeluk iets deed dat als agressie aangemerkt werd..

Nee , voor iemand die aan BG1 gespeeld heeft , is dit een "te grote" kluif voor mij. Ik ben maar weer Atlas Fallen aan het spelen.. Misschien later nog D4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
Stronkie schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 22:08:
Ik heb BG3 ook maar eens geprobeerd. Maar man o man .. wat ben ik verwend met "normale"RPG's en adventures..

Als ik naar een quest object moet , of iets gedaan moet krijgen op een plek.. mooi dat ik daar niet kom. Zelfs de map is niet duidelijk waar je heen moet... Navigatie in dit spel is gewoon , nou niet zoals ik het gewend ben.. Ben ook maar opgehouden.. wacht wel totdat er een mod komt waarbij je wel een lekkere navigatie krijgt..

Ik zie letterlijk door de bomen het bos niet meer. Ook is het lastig , zonder veel hulp , de quest objective te snappen en to doen. Ik heb vele quests al verkloot doordat ik per ongeluk iets deed dat als agressie aangemerkt werd..

Nee , voor iemand die aan BG1 gespeeld heeft , is dit een "te grote" kluif voor mij. Ik ben maar weer Atlas Fallen aan het spelen.. Misschien later nog D4.
Hoe kun je nu per ongeluk iets doen dat als agressie aangemerkt werd ?

Voor de grote quests heb je een objective tracker zoals je ook bij de andere spellen hebt.

Het grootste verschil, of op zijn minst top 3, voor mij in dit spel met BG1 is dat er zoveel content opeengepropt staat op 1 map. Terwijl je in BG1 quasi een aparte zone had voor elke quest - op de mainquest na. Hier zijn die aparte zones gewoon aan elkaar gelast. En is er dan ook nog eens redelijk veel gewerkt met niveauverschillen die kunnen bijdragen aan die overweldiging.

Maar gewoon nemen zoals het komt, desnoods met hier en daar wat savescumming, en het is ook nog allemaal leuk hoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 18:19
Stronkie schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 22:08:

Het is nog best wel recht toe recht aan, vooral omdat er geen "foute" oplossingen zijn. Quests staan gewoon duidelijk op de kaart zonder gekke raadsels. Dit is niet je type game denk ik, dat gaat ook niet veranderen met mods.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwindorian
SkyStreaker schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 18:40:

kijk jij nou naar andere release notes dan ik ? Ik tel grofweg 15 fixes, waarvan er misschien 2 impact hebben op act 1.

Nee, ik zou zeker niet opnieuw beginnen, tenzij je echt een game breaker hebt, maar die zie ik maar weinig gelukkig !

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:38
Ben toch blij dat ik het gekocht heb, zit nu rond
spoiler:
Emerald Grove
dus volgens mij nog zeer vroeg in de game.
Maar wat is dit genieten zeg.
Verhaal en zoveel opties die er zijn is gewoon top. ( soms overweldigend, maar ik doe het lekker rustig aan )

En inderdaad, enorm Dragon Age Origins Vibes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Laatst online: 10-09 08:21
Zit nu gedeeltelijk in act3

Voor alle Hoarders zoals mij die hun Travel chest in camp vol hebben liggen met "Rommel"
Rond act 3 kun je (bijna) alles verkopen voor een leuk zakcentje.

spoiler: Verkoopplek
Als je de lower city binnenkomt en het gedeelte ervoor heb je veel traders waar je je spullen kwijt kan

Heb nu een 50/60k Gold en wat items die nog aardig aan de prijs zijn / waar de vendors geen cash meer voor hebben. 8)7

Ook een tip als je in je travel chest of waar dan ook dingen wil oppakken..
Als je in 1x alles op pakt (of selectie maakt met shift) kun je meer dragen dan je normale capacity.
ben je wel te zwaar en beweeg je traag. zo kun je bijv in 1x je hele travel chest aan items mee nemen om te verkopen.

verkopen kun je dan met je hoogste char doen en de andere selecteren in het trade menu. als die nog niet in de buurt is :9

Buiten dat om. Ik heb met de hogere summons continu het probleem dat alle mensen weg rennen uit angst. de attitude veranderd niet ze zijn wel spooked zeg maar.. een imp of een quasit doet dit bijv niet
spoiler: uitleg summons
Zo heb ik met de elementals dit probleem en bijv ook met een gesummonde djhini

inmiddels lvl 11 in het begin van act 3.. nog 1 lvl en dan zit ik op max geloof ik :F

[ Voor 3% gewijzigd door eehbiertje op 18-08-2023 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Algemeen advies over merchants/handelen, misschien dat iemand dat ook als spoiler ziet dus ff een waarschuwing vooraf.
eehbiertje schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:03:
Zit nu gedeeltelijk in act3

Voor alle Hoarders zoals mij die hun Travel chest in camp vol hebben liggen met "Rommel"
Rond act 3 kun je (bijna) alles verkopen voor een leuk zakcentje.
Misschien snap ik je niet maar dit kan in alle acts. Er zijn best veel merchants, ook 'onverwachte' NPC's die niet per se op een markt staan ofzo. Sterker nog, je kunt met bijna alle NPC's handelen die een dialoog bieden (en dus niet slechts één zinnetje hebben). Tijdens het dialoogvenster met NPC's heb je linksonder een aantal knoppen waaronder de 'barter'-knop. De meeste plebs hebben weinig interessants, maar bijna altijd wel wat gold.

Maar misschien nog belangrijker om te weten, alle merchants hebben oneindig geld, alleen dit wordt hervuld na een long rest of nadat je geleveld bent. Als aanvullende tip, geef een merchant die je veel bezoekt eerst een paar spullen gratis. Hierdoor stijgt je reputatie bij hem/haar en krijg je korting.
spoiler: Verkoopplek
Als je de lower city binnenkomt en het gedeelte ervoor heb je veel traders waar je je spullen kwijt kan
Heb nu een 50/60k Gold en wat items die nog aardig aan de prijs zijn / waar de vendors geen cash meer voor hebben. 8)7
Zie hierboven. Maar tering, 60k gold. Het meeste goud wat ik heb gehad was 20k volgens mij. Het is redelijk zinloos gebleken om heel veel goud op te sparen en niet uit te geven in mijn ervaring. Ik heb halverwege de game één keer hele dure meuk gekocht voor meerdere party members, toen ging ik van 15000 gold terug naar 6000 ofzo, maar heb met die gear wel iets van 4 levels gedaan.

Verder is de beste gear (op 1 armor suit na) niet bij vendors te krijgen maar gewoon als 'spoils of war', in mijn ervaring dan. Richting end-game heb ik nog wel een paar mooie spullen gezien bij merchants in BG centrum, zoals een breast plate van 18000 gold. Die heb ik alleen op wat minder legale manier verkregen :+ Maar, mark my words, jij gaat straks de game uitgespeeld hebben met 100k op zak :D Los daarvan blijft looten en meuk verkopen een verslavende bezigheid natuurlijk, deed ik in het begin ook heel veel.
Buiten dat om. Ik heb met de hogere summons continu het probleem dat alle mensen weg rennen uit angst. de attitude veranderd niet ze zijn wel spooked zeg maar.. een imp of een quasit doet dit bijv niet
spoiler: uitleg summons
Zo heb ik met de elementals dit probleem en bijv ook met een gesummonde djhini

inmiddels lvl 11 in het begin van act 3.. nog 1 lvl en dan zit ik op max geloof ik :F
Haha ja dat is gewoon een goof, was in Original Sin ook al, alleen toen hadden NPC's alleen 'verbaal' commentaar. Wat nu wel grappig is is dat sommige guards hun zwaard ook echt trekken en erop af rennen. Schrik me soms de pleuris daardoor. Djinni is tof, gebruik ik ook veel (alleen maakt hij hele irritante geluiden als hij een condition heeft zoals blinded).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
2dope schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:49:

Maar misschien nog belangrijker om te weten, alle merchants hebben oneindig geld, alleen dit wordt hervuld na een long rest of nadat je geleveld bent.
Dit had ik inderdaad gelezen.. dacht dat het alleen met LVL up was (maar dit blijkt niet zo te zijn blijkbaar of geen gear change in ieder geval gold niet op gelet) zal eens op de gold letten na een rest en LVL up

De knoppen ken ik. Het is voor mij voornamelijk het verkopen van een 200+ items ofzo :F
daar kan geen rest tegen op. en met alleen al de simpele armors van 100+ gold each tikt het snel aan..

spoiler: uitleg over resten
en er komt bij dat bepaalde dingen time sensitive zijn dus je wil zo min mogelijk resten naar mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:53
eehbiertje schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:13:
[...]

Dit had ik inderdaad gelezen.. dacht dat het alleen met LVL up was (maar dit blijkt niet zo te zijn blijkbaar of geen gear change in ieder geval gold niet op gelet) zal eens op de gold letten na een rest en LVL up

De knoppen ken ik. Het is voor mij voornamelijk het verkopen van een 200+ items ofzo :F
daar kan geen rest tegen op. en met alleen al de simpele armors van 100+ gold each tikt het snel aan..

en er komt bij dat bepaalde dingen time sensitive zijn dus je wil zo min mogelijk resten naar mijn mening
spoiler:
Ja en nee, je kan door lang rusten te skippen heel wat companion interacties mislopen dus je moet een goede balans vinden daarin. Ik rest meestal na 2 gevechten tegen 3 of meer tegenstanders en ja je kan bazen killen zonder dat je tegen hem vecht door op het verkeerde moment te gaan rusten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Ik dacht vanochtend voor ik aan de werkdag begon "Nou, ik heb nog een half uur, ik ga nog even BG3 in.."

(Act 1 spoiler)
spoiler:
Loop ik tegen een schuurtje aan waar Grukkoh en Buthir aan het batsen zijn.. De tering.

Dat werkte beter dan koffie, kan ik u verzekeren.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
eehbiertje schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:13:
[...]

Maar goed, goud heeft wel meer doeleinden dan alleen spulletjes kopen bij merchants, dus een flinke duit achter de hand houden is nooit weg, maar je zal niet de eerste zijn die superzuinig is met ingame currency om straks stinkend rijk de game uit te spelen, al die moeite voor niks :P Is mij ook al vaak overkomen.
spoiler:
Die benadering snap ik, alleen het is wat je zegt: bepaalde dingen, bepaalde momenten. Als er relatieve rust is in de gamewereld kun je prima een week lang slapen :P Ik neem vaak alleen al voor spell replenish een long res terwijl ik full health ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mariekeb
Klauwhamer schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:30:
Ik dacht vanochtend voor ik aan de werkdag begon "Nou, ik heb nog een half uur, ik ga nog even BG3 in.."

(Act 1 spoiler)
spoiler:
Loop ik tegen een schuurtje aan waar Grukkoh en Buthir aan het batsen zijn.. De tering.

Dat werkte beter dan koffie, kan ik u verzekeren.
Dat had ik gisteren ook 8)

spoiler:
Ze vielen me aan, vond ik zo sneu, ik probeerde nog een rustige back-up te doen, ik heb één van de twee moeten doden, de ander kon ik gelukkig met een lach spell uitschakelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eehbiertje
2dope schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:38:

Maar goed, goud heeft wel meer doeleinden dan alleen spulletjes kopen bij merchants, dus een flinke duit achter de hand houden is nooit weg, maar je zal niet de eerste zijn die superzuinig is met ingame currency om straks stinkend rijk de game uit te spelen, al die moeite voor niks :P Is mij ook al vaak overkomen.
Klopt maargoed als ik wat zie wil ik dat gewoon kopen.
Zoveel builds zoveel mogelijkheden. loop nu met redelijke gear rond.

verder is het echt een tik ofzo :9 in andere games ook altijd.. fallout 3 was echt een ramp continu te zwaar bijv.

in ieder geval heb nu weer mooi overzicht in de stash. (nu nog eens leren om elixers ook daadwerkelijk te gebruiken) maarja daar zit een heel verhaal achter waarom men dat nooit doet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6zKj6b92a_36hEet0dKyJSWCFTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JUg2SZ2pFGHULiZen4T5LHjR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueice85
Om nog even terug te komen op mijn eerdere revive issues vanwege 'missend goud' ik heb nu weer een aparte goud stapel in mijn inventory die ik niet kan samenvoegen met de andere goudstapel en die niet bij mn wealth wordt opgeteld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MPtnZbXlgJdIGXzFOoTlZlFiUIU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u8WsXMruDIrVNozVB5XQmamB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Mariekeb schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:43:
[...]

spoiler:
Ze vielen me aan, vond ik zo sneu, ik probeerde nog een rustige back-up te doen, ik heb één van de twee moeten doden, de ander kon ik gelukkig met een lach spell uitschakelen
spoiler:
Ik heb ze allebei vermorzeld in het kader van "ok dan niet hoor"-- ik wilde eerst ook rustig de tent maar verlaten en proberen dit van mijn netvlies te krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 09:53
blueice85 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:45:
Om nog even terug te komen op mijn eerdere revive issues vanwege 'missend goud' ik heb nu weer een aparte goud stapel in mijn inventory die ik niet kan samenvoegen met de andere goudstapel en die niet bij mn wealth wordt opgeteld

[Afbeelding]
Probeer je goud aan een partymember te geven, dan de stacks samenvoegen en dan kun je alles weer in 1 stack terug in je eigen inventory steken. Je kunt ook je camp chest gebruiken. De maximale stack is trouwens 10k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Mariekeb schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:43:
[...]

spoiler:
spoiler:
M'n half-orc barbarian had een geniale dialoog optie daar: hij begon hard te lachen omdat dat mannetje zo'n kleine had, waarna het mannetje helemaal onzeker werd, het vrouwtje er geen zin meer in had en zijn ze allebei beschaamd wegliepen, LOL

Berserker dialogen zijn het beste :)

Ook lost hij vaak problemen op door een keer keihard te grommen, werkt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueice85
Notlupus schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:50:
[...]

Probeer je goud aan een partymember te geven, dan de stacks samenvoegen en dan kun je alles weer in 1 stack terug in je eigen inventory steken. Je kunt ook je camp chest gebruiken. De maximale stack is trouwens 10k.
Thanks, dat werkte wel. Ik probeerde het eerst dmv slepen maar dat werkte niet, met right click -> send to wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Over companions in act 1:
spoiler:
Ik heb bij Astarion steeds het idee dat ik niet evil genoeg ben in de dingen die ik doe of wil doen en hij besluit zijn biezen te pakken vroeg of laat.. Ik hoop dat ik hem er bij kan houden want ik vind hem te gek, en Karlach trouwens ook. Dat ze moest uitragen nadat die "Tyr"-muppets waren verslagen die op haar jaagden, hilarisch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:33
Klauwhamer schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:07:
Over companions in act 1:
spoiler:
Ik heb bij Astarion steeds het idee dat ik niet evil genoeg ben in de dingen die ik doe of wil doen en hij besluit zijn biezen te pakken vroeg of laat.. Ik hoop dat ik hem er bij kan houden want ik vind hem te gek, en Karlach trouwens ook. Dat ze moest uitragen nadat die "Tyr"-muppets waren verslagen die op haar jaagden, hilarisch :D
spoiler:
Dit heb ik dus ook :P Ik vind hem in de omgang vervelend, maar voegt als companion wel enorm veel toe in combat/lockpicking/etc. als rogue zijnde. Liever heb ik gewoon een "zachtaardige" rogue maar ja... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ik heb gisteren dankbaar gebruik gemaakt van de non-lethal stand. Greedy bitch dat ik ben kreeg ik het aan de stok met alle locals in
spoiler:
zhentarim hideout inclusief de drie honden, maar als er 1 ding is wat geen van mijn characters ooit zal doen, is het onnodig huisdieren doden. Na afloop ook nog geheald natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
Vraagje queeste Karlach
spoiler:
iemand weet hoe ik dit moet oplossen? Karlach past niet echt mijn team, maar ik wou wel die quest doen dat ze haar hart moet laten nakijken. Ik beëindig de quest rond de druid grove en Halsin, en doe een long rest om dan Karlach toe te voegen aan mijn team, om dan die smid te bezoeken. Nu is die natuurlijk vertrokken met de rest van die thieflings. Kom ik die nog ergens terug tegen, of is het einde quest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

anboni schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 15:29:
Ik heb gisteren dankbaar gebruik gemaakt van de non-lethal stand. Greedy bitch dat ik ben kreeg ik het aan de stok met alle locals in
spoiler:
zhentarim hideout inclusief de drie honden, maar als er 1 ding is wat geen van mijn characters ooit zal doen, is het onnodig huisdieren doden. Na afloop ook nog geheald natuurlijk
spoiler:
Daar binnenlopen met een brandende fakkel heeft mij een TPK gekost ;)

Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste