Algemeen advies over merchants/handelen, misschien dat iemand dat ook als spoiler ziet dus ff een waarschuwing vooraf.
Misschien snap ik je niet maar dit kan in alle acts. Er zijn best veel merchants, ook 'onverwachte' NPC's die niet per se op een markt staan ofzo. Sterker nog, je kunt met bijna alle NPC's handelen die een dialoog bieden (en dus niet slechts één zinnetje hebben). Tijdens het dialoogvenster met NPC's heb je linksonder een aantal knoppen waaronder de 'barter'-knop. De meeste plebs hebben weinig interessants, maar bijna altijd wel wat gold.
Maar misschien nog belangrijker om te weten, alle merchants hebben oneindig geld, alleen dit wordt hervuld na een long rest of nadat je geleveld bent. Als aanvullende tip, geef een merchant die je veel bezoekt eerst een paar spullen gratis. Hierdoor stijgt je reputatie bij hem/haar en krijg je korting.
spoiler: VerkoopplekAls je de lower city binnenkomt en het gedeelte ervoor heb je veel traders waar je je spullen kwijt kan
Heb nu een 50/60k Gold en wat items die nog aardig aan de prijs zijn / waar de vendors geen cash meer voor hebben.

Zie hierboven. Maar tering, 60k gold. Het meeste goud wat ik heb gehad was 20k volgens mij. Het is redelijk zinloos gebleken om heel veel goud op te sparen en niet uit te geven in mijn ervaring. Ik heb halverwege de game één keer hele dure meuk gekocht voor meerdere party members, toen ging ik van 15000 gold terug naar 6000 ofzo, maar heb met die gear wel iets van 4 levels gedaan.
Verder is de beste gear (op 1 armor suit na) niet bij vendors te krijgen maar gewoon als 'spoils of war', in mijn ervaring dan. Richting end-game heb ik nog wel een paar mooie spullen gezien bij merchants in BG centrum, zoals een breast plate van 18000 gold. Die heb ik alleen op wat minder legale manier verkregen

Maar, mark my words, jij gaat straks de game uitgespeeld hebben met 100k op zak

Los daarvan blijft looten en meuk verkopen een verslavende bezigheid natuurlijk, deed ik in het begin ook heel veel.
Buiten dat om. Ik heb met de hogere summons continu het probleem dat alle mensen weg rennen uit angst. de attitude veranderd niet ze zijn wel spooked zeg maar.. een imp of een quasit doet dit bijv niet
spoiler: uitleg summonsZo heb ik met de elementals dit probleem en bijv ook met een gesummonde djhini
inmiddels lvl 11 in het begin van act 3.. nog 1 lvl en dan zit ik op max geloof ik

Haha ja dat is gewoon een goof, was in Original Sin ook al, alleen toen hadden NPC's alleen 'verbaal' commentaar. Wat nu wel grappig is is dat sommige guards hun zwaard ook echt trekken en erop af rennen. Schrik me soms de pleuris daardoor. Djinni is tof, gebruik ik ook veel (alleen maakt hij hele irritante geluiden als hij een condition heeft zoals blinded).