Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Klauwhamer schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:07:
Over companions in act 1:
spoiler:
Ik heb bij Astarion steeds het idee dat ik niet evil genoeg ben in de dingen die ik doe of wil doen en hij besluit zijn biezen te pakken vroeg of laat.. Ik hoop dat ik hem er bij kan houden want ik vind hem te gek, en Karlach trouwens ook. Dat ze moest uitragen nadat die "Tyr"-muppets waren verslagen die op haar jaagden, hilarisch :D
Het gekke is dus dat ik vind dat er eigenlijk te weinig full Evil companions zijn om je party mee te vullen :(

spoiler:
Minthara kan je blijkbaar pas in ACT 2 tegen het einde echt recruiten. Tot die tijd heb je alleen Astarion en misschien Lae'zel die een full evil line blijven volgen?

[ Voor 13% gewijzigd door Chefbierrr op 18-08-2023 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:13
Chefbierrr schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:27:
[...]

spoiler:
Minthara kan je blijkbaar pas in ACT 2 tegen het einde echt recruiten. Tot die tijd heb je alleen Astarion en misschien Lae'zel die een full evil line blijven volgen?
spoiler:
Sorry maar Shadowheart die voor Shar kiest in Act 2 is ook evil. De god Shar staat niet bekend als een goede god

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
jlena schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:46:
[...]

spoiler:
Sorry maar Shadowheart die voor Shar kiest in Act 2 is ook evil. De god Shar staat niet bekend als een goede god
Klopt dat is waar, ik vind haar wel lastig te peilen though. Nog steeds een karige keuze..

Hoe dan ook, het lijkt erop dat het een mercenary wordt voor de volgende playthrough :)

[ Voor 15% gewijzigd door Chefbierrr op 18-08-2023 17:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:52

:P

[ Voor 48% gewijzigd door wauturr op 18-08-2023 21:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:34
Mijn Pally heeft nu Danse Macabre als actie. Binnenkort dus eens 6 lijken zoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 08:21
Flozem schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 21:45:
Mijn Pally heeft nu Danse Macabre als actie. Binnenkort dus eens 6 lijken zoeken. :)
nice :*) ben daar nu ook. iets met 2 items die achter een shield zitten..

spoiler:
net die djhinni lamp aangeraakt hem laten gaan en met mage hand er weer uitgekomen. nu maar hopen dat ik hem later nog een x tegen kom

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07 21:42
Gisteravond uitgespeeld, wát een game _/-\o_ Larian _/-\o_
Al meer hier? Wel leuk om ff wat gedachen uit te wisselen. Honderdtwintig uur op de teller, by the by.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:33
@2dope 40 uur in m'n eerste playthrough, nog steeds in act 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:13
2dope schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 12:24:
Gisteravond uitgespeeld, wát een game _/-\o_ Larian _/-\o_
Al meer hier? Wel leuk om ff wat gedachen uit te wisselen. Honderdtwintig uur op de teller, by the by.
Zoveel uur ja? Donders. Ik zit op +- 50 uur en ben nu bij begin act III. Ik heb werkelijk alle quests die ik had gedaan. Moet wel zeggen dat ik alles vaak erg efficiënt doe en niet voor de lol nog even die ene squirrel aanspreek. De cutscenes van act II naar III vond ik de vetste tot nu toe.
spoiler:
het stuk met the lady of light vond ik maar wat gerushed en weinig interessant, het voelde zeker ook wat woke aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Na 43 uur en 14 minuten (save file tijd) zit ik in Act 2 :) Ik heb nog steeds het idee dat ik veel content overgeslagen heb, heb de bovenwereld nog niet eens volledig geexplored, ben via de donkere wereld gegaan. De andere weg nog niet eens tegengekomen... Dat komt de volgende keer wel. Qua leveling zit ik al wel op de helft (6). Wat een gigantisch spel zeg.

[ Voor 6% gewijzigd door pirke op 20-08-2023 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Flozem schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 21:45:
Het is wel een uitdaging om zes lijken in close proximity te vinden. Ik moest zelfs wat lijken naar het midden gooien… die spellrange had wat breder mogen zijn…
8)7

spoiler:
Wel al dankbaar gebruik kunnen maken van mijn ghouls in een gevecht met zo’n 20 Sharites…

Grappig ook hoe iedereen voor je ghouls weg rent. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:49
Ik wordt wel een beetje moe van het weinig saven (en weet dat het ook deels m'n eigen schuld is door niet op F5 te drukken elke 5 min).

Gister lekkere sessie gehad met was bosses, kom ik terug in de stad en mis klik ik op iets en word ik als dief aangevallen.. 1,5 uur kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 11:45
Je kunt volgens mij de interval van auto saves ook aanpassen in settings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:54
Sjenker schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:29:
Je kunt volgens mij de interval van auto saves ook aanpassen in settings.
Neen kan je niet. Maar eigenlijk F5 duwen zo een automatisme moeten zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:19

Ottooo

Vuurvlieg

Wat een heerlijk spel is dit, lang geleden dat ik mij zo heb vermaakt met een spel dat geen Civilization of Football Manager is of iets dergelijks. Misschien een beetje vergezocht, maar het geeft een beetje hetzelfde gevoel en speelplezier als vroeger bij de ouderwetse Lucasarts adventures (zoals Fate of Atlantis), wat ik toendertijd heel veel heb gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:49
Paterpor schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:31:
[...]

Neen kan je niet. Maar eigenlijk F5 duwen zo een automatisme moeten zijn.
Mwah. Het mag ook best een setting zijn natuurlijk, of gewoon vaker gebeuren (na elke fight bv).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:14

SkyStreaker

Move on up!

Ik moet wel bekennen dat Karlach een beetje voor mij de Tali van Mass Effect begint te worden, dangit <3

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:24
Daaamn, deze game blijft maar geven. In Grymforge bij de forge

spoiler:
had ik wat mithril ores gevonden en wat moulds. Blijk je dus gewoon je eigen gear te kunnen maken. Alleen zodra je de eerste wil maken komt er een level 8 boss (mijn party is level 5) die best lastig is haha. Maar het is gelukt! Een epic (paars) head van de boss, een epic chest gemaakt van de Forge en een blauw schild, allemaal voor mijn Paladin.

Had Grymforge sowieso nog nooit gespeeld in de EA dus erg leuk om nu echt allerlei dingen tegen te komen die helemaal nieuw zijn. Krijg er ook een mooie Mines of Moria vibe van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-09 20:25
Daan0s schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 17:38:
Daaamn, deze game blijft maar geven. In Grymforge bij de forge

spoiler:
had ik wat mithril ores gevonden en wat moulds. Blijk je dus gewoon je eigen gear te kunnen maken. Alleen zodra je de eerste wil maken komt er een level 8 boss (mijn party is level 5) die best lastig is haha. Maar het is gelukt! Een epic (paars) head van de boss, een epic chest gemaakt van de Forge en een blauw schild, allemaal voor mijn Paladin.

Had Grymforge sowieso nog nooit gespeeld in de EA dus erg leuk om nu echt allerlei dingen tegen te komen die helemaal nieuw zijn. Krijg er ook een mooie Mines of Moria vibe van :)
spoiler:
2 armourpieces leek mij beter. Je kan zelfs 2 keer dezelfde maken, zit ondertussen in act 3 en nog altijd niet direct een betere armour gevonden, shields al wel. Zeker omdat het voordeel van het schild redelijk beperkt is als je al de armour draagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Spoiler voor wat later in ACT3. Een heel vet gevecht mede vanwege de muziek.

spoiler:
De muziek bij het gevecht met Raphael in House of Hope is echt top. Tricky gevecht als je de demon en Hope levend wilt houden. Enorm goede loot te halen naderhand ook.

[ Voor 8% gewijzigd door Lukin op 20-08-2023 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Lukin schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 18:17:
Spoiler voor wat later in ACT3. Een heel vet gevecht mede vanwege de muziek.

spoiler:
De muziek bij het gevecht met Raphael in House of Hope is echt top. Tricky gevecht als je de demon en Hope levend wilt houden. Enorm goede loot te halen naderhand ook.
spoiler:
Heel tof was dat ja, het is ook gewoon Raphael die meezingt. Om eerlijk te zijn zou dat wel typisch iets voor mij zijn om dat 'cringe' te vinden maar het is gewoon zo vet gedaan allemaal. En Hope is een fantastische healer, die heeft me wel op de been gehouden in dat gevecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
RenegadexRIPxx schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 18:11:
[...]

spoiler:
2 armourpieces leek mij beter. Je kan zelfs 2 keer dezelfde maken, zit ondertussen in act 3 en nog altijd niet direct een betere armour gevonden, shields al wel. Zeker omdat het voordeel van het schild redelijk beperkt is als je al de armour draagt
spoiler:
schild is wat makkelijker te schuiven naar andere karakters, mijn barbarian heeft medium armor gekregen (vooral voor de anti crit), iemand anders een schild

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17:55
Wat een spel........ Na 44 uur chapter 1 afgerond en door naar 2. Heb niet eens alles gedaan in 1, ik voel langzaam de aankomende release van Starfield in mijn nek hijgen.

Deze is tot nu mijn Goty van 2023. Mijn favoriete games ooit zijn toch wel de Elderscrolls en Fallout reeks. Starfield is het enige wat nog potentieel BG3 van se goty kan afstoten.... al vraag ik me af of dat überhaupt haalbaar is. Deze game is next level.

Hij gaat denk ik zelfs in mijn persoonlijke top e beste games ooit gespeeld.

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Frez schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:31:
Wat een spel........ Na 44 uur chapter 1 afgerond en door naar 2. Heb niet eens alles gedaan in 1, ik voel langzaam de aankomende release van Starfield in mijn nek hijgen.

Deze is tot nu mijn Goty van 2023. Mijn favoriete games ooit zijn toch wel de Elderscrolls en Fallout reeks. Starfield is het enige wat nog potentieel BG3 van se goty kan afstoten.... al vraag ik me af of dat überhaupt haalbaar is. Deze game is next level.

Hij gaat denk ik zelfs in mijn persoonlijke top e beste games ooit gespeeld.
Larian's oldie Divine Divinity staat alvast bij mij in mijn top drie allertijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:32
Ik zit nu 50 uur in m'n dark urge save, volgens mij zit ik inmiddels in act 2 (nog steeds geen idee hoe ik dat kan zien, maar ben nu vanuit Moonrise Towers bezig)

Mijn grootste kritiekpunt is de camera en movement. In de trials voor de Gauntlet of Shar merk ik dat dat me begint tegen te staan, tot het punt dat ik een beetje op zie tegen de volgende trial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
anboni schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:07:
Ik zit nu 50 uur in m'n dark urge save, volgens mij zit ik inmiddels in act 2 (nog steeds geen idee hoe ik dat kan zien, maar ben nu vanuit Moonrise Towers bezig)

Mijn grootste kritiekpunt is de camera en movement. In de trials voor de Gauntlet of Shar merk ik dat dat me begint tegen te staan, tot het punt dat ik een beetje op zie tegen de volgende trial.
hmm heb je al op O gedrukt? dan heb je tactical view van bovenaf.
misschien handig voor als het even niet wil qua view.

sta nu voor een grote spiegel. die niet kapot is :9

net hiervoor een beetje buggy iets gehad.. zonder te veel te spoilen. in de save vanra quest moet je een bepaalde kapitein van 0 > iets healen anders triggert het vervolg niet.. (blijkt een bug te zijn)

spoiler: diepere uitleg
in de save varna quest als je in de blushing mermaid komt.. zie je bovenin de captain deze zit op 0 hitpoints.. gooi hier wat hp potions tegen aan om de rest van de quest later te kunnen triggeren doe je dit niet kun je de quest niet afmaken helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:32
eehbiertje schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:16:
[...]
hmm heb je al op O gedrukt? dan heb je tactical view van bovenaf.
Ja, die ken ik. Voor die trials helpt het wel wat, maar er zijn ook situaties waar dat ook niet echt ideaal is. Het is verder niet game breaking tot nu toe, maar ik hoop wel dat ze er in die aankomende update wat aan weten te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
https://www.nexusmods.com/baldursgate3/mods/781 voor de mensen die moeite hebben met camera. Persoonlijk geen moeite mee misschien al gewend van DoS2. Vind het wel fijn eigenlijk gezegd. Dus benieuwd wat mensen er irritant aan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Black and Azure Dye, echt iedereen en alles qua equip en camp/ondergoed in die kleur. Het staat ZO verschrikkelijk goed :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uWNm3DAE1cYWgeGJ4L54WZ9vlbw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WHcMcrlnoFBFt1BmVRZ4XSxU.png?f=fotoalbum_large

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Today was a good day:

spoiler:
• Aunty Ethel is niet meer (gave side quest!);
• Necromancy of Thay in bezit en (deels) gelezen;
• Githyanki warriors in het eerste gebied zijn kapüt! 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebSyqVL4nG7L6FMqX-OwAPqJCX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wQPqEyZKNdN3Nyt67w96AOUd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h0QndBG0rXauMiAmaqXN4GttBq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WO0KSeRaefO7EcHgKHGPcARb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rsHkrUkDouMFVmr_EGUDbH5AHf0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lUOj5c8dSfy3cX5zFFay1rRt.jpg?f=fotoalbum_large

Het spel zelf is zóóó nice, achter elk hoekje schuilt een verhaal / mysterie. Gisteravond ook: ik zie een verdacht plekje, wordt geen perception check getriggerd, maar ik besluit toch maar te graven: hoppa kistje! :*) En gesprekken met dode vijanden via 'Talk to the Death' levert vaak ook toffe, nieuwe informatie op.

Heerlijk gewoon! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bClcGlGG-xITaE5OIkd5Qpgn2x8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1sGf3j0jeMitKbCrcKeFRwFy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:35
@Yonix Het mooiste moment bij die Auntie Ethel quest vond ik...
spoiler:
Dat ze zichzelf er uit liet zien als Mayrina. Omdat ik de beurt ervoor het vuur in de kooi had uitgemaakt had de echte Mayrina de status "wet" en wist ik precies welke van de twee de hag was.

Ik zit nu ook bij de Githyanki Creche maar ik zit te twijfelen of ik niet een eerdere save ga reloaden.
spoiler:
Lae'zel heeft net de tadpole-verwijder-machine opgeblazen en ik ben opgesloten in de infirmary. Ik vermoed dat ik iedereen uit moet moorden als ik hier uit wil komen.

Overigens ook nog een prachtig moment:
spoiler: spoiler voor de Kobolds bij Rosymorn Monastery:
Na het uitmoorden van de dronken Kobolds had ik een paar tonnen meegenomen om misschien later nog iets op te blazen of in brand te zetten. Tot mijn verbazing blijkt er bij het gebruik ervan echter een dronken Kobold in de ton te zitten! Ergens is het wel jammer dat ik deze ton niet veel langer in mijn inventory heb laten zitten.

[ Voor 27% gewijzigd door ErikT738 op 21-08-2023 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:42

A13X

Dude

ErikT738 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 08:07:
spoiler:
Dat ze zichzelf er uit liet zien als Mayrina. Omdat ik de beurt ervoor het vuur in de kooi had uitgemaakt had de echte Mayrina de status "wet" en wist ik precies welke van de twee de hag was.

Ik zit nu ook bij de Githyanki Creche maar ik zit te twijfelen of ik niet een eerdere save ga reloaden.
spoiler:
Lae'zel heeft net de tadpole-verwijder-machine opgeblazen en ik ben opgesloten in de infirmary. Ik vermoed dat ik iedereen uit moet moorden als ik hier uit wil komen.

Na het uitmoorden van de dronken Kobolds had ik een paar tonnen meegenomen om misschien later nog iets op te blazen of in brand te zetten. Tot mijn verbazing blijkt er bij het gebruik ervan echter een dronken Kobold in de ton te zitten! Ergens is het wel jammer dat ik deze ton niet veel langer in mijn inventory heb laten zitten.
spoiler:
bijna al die wijn tonnen hebben er een in zitten.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:28

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Gisteren mijn eerste stapjes gezet in The Underdark. Wat ziet het er prachtig uit en wat is het sfeervol. Jemig.

spoiler:
Wat een tof gevecht met Bulette, man man. Billenknijpen hier en daar en wát een voldoening toen het eenmaal tits up lag. Eerst dacht ik nog dat het mormel wegvluchtte om nooit meer terug te komen trouwens, nadat ik eerst voorzichtig een poosje rondscharrelde na wat lapwerk op mijn kameraden. En ineens waren daar weer tremors -oh snap- en nog een rondje! Zo tof.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:20

Bezulba

Formerly known as Eendje

spoiler: Rafael is irritant en m'n companions helemaal
Ik ben al helemaal klaar met die dude. Ik kom net baldurs gate binnen waggelen en wou een trio met de drows want ik ben ook drow en dat leek me wel een goed idee. Nou, daar hadden ze geen zin in. Helaas, wat jammer, maar goed, ik loop vrolijk verder, kom ik de kamer tegen met Rafael (of hoe je z'n naam ook schrijft) en ik ben echt al helemaal klaar met hem. Het is zo overduidelijk dat wat hij aanbied zo weinig is in vergelijking met wat hij van je vraagt. En elk contract met hem is niets waard want die zullen zo opgesteld zijn dat elk woord dubbele betekenis heeft en dan zit je opeens de rest van de eeuwigheid vast aan hem als z'n persoonlijke deurmat, maar mijn vriendjes vinden dat geen probleem! Die vertrouwen die duivel wel want hij beloofd zoveel! Lijkt Wilders wel zeg, man man man man man. En je kan niet even wat gezond verstand in je vriendjes meppen zodat ze het leven wat beter begrijpen, neee het is prima dat we hem een machtige kroon geven waarmee hij het universum kan regeren, geen probleem! Ughhhhh

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:37

Ace

Happy Happy Joy Joy

Ik heb een kleine 73 uur over Act I & II gedaan en toch kreeg ik de melding dat the road naar Baldur's Gate 'bitterly difficult' zou zijn voor een party van mijn level (allemaal level 7) en ik toch bijna alles wel compleet had uit mijn journal.

Is dat een bug, standaard popup of heb ik echt iets belangirjks gemist en moet je veel hoger level zijn voordat je aan Act III begint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragadder
  • Laatst online: 13:16
Weet iemand wat ik fout heb gedaan met de owl-bear cub?

spoiler:
Ik heb de moeder gedood en na een paar keer slapen kwam de cub naar mijn camp toe, cub eten gegeven maar sindsdien is cub spoorloos, niet te vinden in mijn camp. Komt die nog of heb ik gewoon pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragadder
Ace schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:14:
Ik heb een kleine 73 uur over Act I & II gedaan en toch kreeg ik de melding dat the road naar Baldur's Gate 'bitterly difficult' zou zijn voor een party van mijn level (allemaal level 7) en ik toch bijna alles wel compleet had uit mijn journal.

Is dat een bug, standaard popup of heb ik echt iets belangirjks gemist en moet je veel hoger level zijn voordat je aan Act III begint?
Ik heb ongeveer dezelfde tijd in act 1 en 2 zitten nu (zit in moonrise towers) en mijn party is level 9, goed op weg naar lvl 10. Heb je ook verkend etc. of alleen de quests gevolgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragadder
ErikT738 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 08:07:
spoiler:

spoiler:

Ik vind het toffe juist als ik een domme keuze maak en dan die gevolgen moet dragen, dan maar alles afslachten :P

spoiler:
ik ben nu aan het twijfelen of ik als dark urge, Isobel wel of niet ga afslachten, ze staat nu wel heel alleen.... ik denk dat ze er maar aan moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Fragadder schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:16:
[...]

Ik heb ongeveer dezelfde tijd in act 1 en 2 zitten nu (zit in moonrise towers) en mijn party is level 9, goed op weg naar lvl 10. Heb je ook verkend etc. of alleen de quests gevolgd?
Ik heb voor mijn gevoel toch echt heel veel verkend, als ik de 'must does' voor Act I & II bekijk ook niet al te veel gemist. Vreemd dat ik zo under levelled ben dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragadder
Ace schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:51:
[...]

Ik heb voor mijn gevoel toch echt heel veel verkend, als ik de 'must does' voor Act I & II bekijk ook niet al te veel gemist. Vreemd dat ik zo under levelled ben dan.
teveel gevechten uit de weg gegaan? Vooral van die tussenbosses zoals die barkeeper en die in de tollhouse in het stadje zijn veel exp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Sjenker schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 21:06:
https://www.nexusmods.com/baldursgate3/mods/781 voor de mensen die moeite hebben met camera. Persoonlijk geen moeite mee misschien al gewend van DoS2. Vind het wel fijn eigenlijk gezegd. Dus benieuwd wat mensen er irritant aan vinden.
Ik ben er inmiddels meer bedreven in dan voorheen dus ik kan mijn weg prima vinden. Het is voor mij wel bron van ergernis als ik actief moet nadenken over camera movement omdat het clunky is of omdat de game -voor mij- niet intiutief (genoeg) werkt. Met actief nadenken bedoel ik momenten dat eerst even aan het puzzelen bent voor de camera goed staat en je ziet wat je wil (c.q. móet) zien. Dat soort momentjes breekt voor mij een beetje immersion en zorgt tot op zekere hoogte voor ergernis.

Wat het dan precies is, weet ik niet zo goed uit te leggen. Camera movement met keyboard in isometrische games vind ik sowieso yanky. Handmatig veel muisacties moeten doen is dat eigenlijk ook.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:26
Camera gaat voor mij op zich prima enige waar ik tegen aanloop met de camera is dat lastig de hoogte in kan. als je char op een lager gelegen gebied staat en een vijand staat hogerop is het echt mega lastig om daar goed zicht op de krijgen. Zou handig zijn als je met een knop oid ook de camera omhoog of omlaag kan doen. in Solasta kan je dat met shift + scrollwheel bijvoorbeeld. (of ik moet scheel door de opties gekeken hebben en er moet zoiets zijn?)

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Volgens mij is mijn character al gefriendzoned door Karlach vanaf het moment dat ik haar in de party had. Misschien was het goed gegaan als ik haar had gevonden voordat ik naar de goblins ging en die grove quest line ging doen, maar toen had ik haar nog niet gevonden. Ik heb ook die twee infernal irons gedaan, maar ik krijg echt geen romance opties. Ondertussen wordt elk ander character smoorverliefd op je als je in hun richting niest. Ik ben eigenlijk wat geïrriteerd hiervan. Ik heb ook geen zin om alles uit act 1 opnieuw te doen. Die heb ik nagenoeg volledig afgerond en ik zit nu al een aardig stuk in act 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzling Dwild
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-08 14:47
Als groot fan van BG I en II deze game aangeschaft met toch wat milde verwachtingen ondanks alle hype. Geen enorme fan van turn based combat. Moet ook zeggen dat ik de gevechten nu al enorm lang vind aanvoelen terwijl ik eigenlijk als lvl 2 character nog heel weinig keuzes heb. Ik verwacht dat dat alleen maar langer gaat worden.
Daarnaast nu mijn vierde vastloper gehad waardoor ik hele delen telkens weer opnieuw moet doorlopen. Ben er wel een beetje klaar mee moet ik zeggen. Krijg steeds minder zin om game opnieuw te starten, voornamelijk omdat ik door alle vastlopers niet of nauwelijks verder kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Nog steeds enorm aan het genieten van deze game !
ongeveer 40 uur gespeeld, en ben nu aan de laatste Quest bezig voor ik naar Act2 ga en ik zit net op lvl 6 nu. Mijn tassen beginnen aardig vol te raken, dus moet mezelf ook eens aanleren eens wat potions / gif / Scrolls te gaan gebruiken ipv verzamelen.

én wat vaker toch out of the box denken, ik gebruik Speak with dead of animals denk ik veel te weinig in deze playthrough. maar ach, er moet wat overblijven voor de volgende he !

Afgelopen weekend ook voor het eerst eens op de Shield (Geforce now) gespeeld. Dat was wel écht even wennen met een controller, maar na een half uurtje pielen ging het steeds soepeler. Is die "scan surrounding" optie er ook op PC ? (dat je een lijstje krijgt met objecten die je kunt looten / bekijken)

Helaas kreeg ik bij het inloggen terug op de pc een dag later de melding dat de Safegame nog niet wat geupload in de steam cloud, dus dat leek nog niet helemaal soepel te gaan. Iemand ervaringen hiermee ?

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Gwindorian schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:13:
Is die "scan surrounding" optie er ook op PC ? (dat je een lijstje krijgt met objecten die je kunt looten / bekijken)

Helaas kreeg ik bij het inloggen terug op de pc een dag later de melding dat de Safegame nog niet wat geupload in de steam cloud, dus dat leek nog niet helemaal soepel te gaan. Iemand ervaringen hiermee ?
Linker ALT ingedrukt houden. Dan toont hij de meeste interactieve object. Lang niet alles, dus met je muis over dingen heen gaan helpt. Heb veel issues met Cloud Sync in steam maar aangezien ik alleen op mijn desktop speel heb ik daar nog geen hinder van ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
SMD007 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:10:
Camera gaat voor mij op zich prima enige waar ik tegen aanloop met de camera is dat lastig de hoogte in kan. als je char op een lager gelegen gebied staat en een vijand staat hogerop is het echt mega lastig om daar goed zicht op de krijgen. Zou handig zijn als je met een knop oid ook de camera omhoog of omlaag kan doen. in Solasta kan je dat met shift + scrollwheel bijvoorbeeld. (of ik moet scheel door de opties gekeken hebben en er moet zoiets zijn?)
Geen idee of het is wat je bedoeld maar je hebt een top down modus als je op "O" drukt. Dat neemt denk ik al wat ergernis weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Sjenker schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:16:
[...]

Geen idee of het is wat je bedoeld maar je hebt een top down modus als je op "O" drukt. Dat neemt denk ik al wat ergernis weg.
Ben daar wel bekend mee ja, maar zelfs dan ga je soms niet voldoende de hoogte in om een target hogerop goed te kunnen zien.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:40
Amanoo schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:12:
Volgens mij is mijn character al gefriendzoned door Karlach vanaf het moment dat ik haar in de party had. Misschien was het goed gegaan als ik haar had gevonden voordat ik naar de goblins ging en die grove quest line ging doen, maar toen had ik haar nog niet gevonden. Ik heb ook die twee infernal irons gedaan, maar ik krijg echt geen romance opties. Ondertussen wordt elk ander character smoorverliefd op je als je in hun richting niest. Ik ben eigenlijk wat geïrriteerd hiervan. Ik heb ook geen zin om alles uit act 1 opnieuw te doen. Die heb ik nagenoeg volledig afgerond en ik zit nu al een aardig stuk in act 2.
spoiler:
Ik denk dat ik ten hetzelfde ben aangelopen, al was ik nog niet zo ver qua friendship. Je hebt die queeste voor Karlach, en diegene die, zo ver ik was, zou kunnen helpen is de smid in de druid grove. Ik kwam er pas achter toen die smid al vertrokken was uit de grove, dus na het bevrijden van Halsin. Ik heb de vraag hier toen ook gesteld of er iemand wist of ik later nog tegenkwam, maar nog geen antwoord gekregen. Dus ben opnieuw begonnen

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Arator schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:59:
[...]

spoiler:
Ik denk dat ik ten hetzelfde ben aangelopen, al was ik nog niet zo ver qua friendship. Je hebt die queeste voor Karlach, en diegene die, zo ver ik was, zou kunnen helpen is de smid in de druid grove. Ik kwam er pas achter toen die smid al vertrokken was uit de grove, dus na het bevrijden van Halsin. Ik heb de vraag hier toen ook gesteld of er iemand wist of ik later nog tegenkwam, maar nog geen antwoord gekregen. Dus ben opnieuw begonnen
Ja ik had haar pas gerecruteerd nadat die al was vertrokken.

Ik moet dan waarschijnlijk ook opnieuw beginnen. Eens kijken of ik een god mode aan kan zetten, want ik heb geen zin om tientallen uren exact hetzelfde te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 08:53
Arator schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:59:
[...]

spoiler:
spoiler:
De smid kom je later, in Act II, weer tegen. Daar heb ik ook pas voor het eerst met hem gesproken sinds ik Karlach bij heb, tot dusver (nu begin act III) nog niet kunnen romancen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik vind romances sowieso erg slecht in het spel. Alle andere romances moet je met grote moeite ontwijken omdat ze zo makkelijk triggeren. Maar Karlach moet je precies correct doen. BioWare deed dat toch wel beter.

Het valt me ook op dat tijdens combat, de wereld in real-time blijft doordraaien. Je krijgt een soort tijdsdilatie waarbij iedereen in combat in een turnbased bel zit. Dit is erg vervelend, want als je snel 1 persoon dood wil maken terwijl en weg wil rennen, kan het zijn dat ondertussen een patrouille van de andere kant van de map komt aanwaggelen en je ziet vechten. Het idee bij D&D is dat een turn 6 seconden representeert. Dan loopt iemand dus een kilometer in 6 seconden. Dit maakt stealth kills erg lastig als je een paar acties nodig hebt om iemand dood te maken.

Waarschijnlijk is het een optimalisatie ding. Je hebt veel combat in het spel en je wil niet elke keer op de gehele wereld wachten. Maar het is soms wel erg lastig. Als je met de hand turnbased aanzet, dan pauzeert wel de hele wereld, maar zodra je in combat komt is de wereld weer aan het doorlopen.

Dit zijn wel mij voornaamste twee problemen die ik heb met het spel. Verder heb ik weinig te klagen. Maar deze twee dingen zitten mij wel tamelijk dwars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragadder
Amanoo schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:06:
[...]

Ja ik had haar pas gerecruteerd nadat die al was vertrokken.

Ik moet dan waarschijnlijk ook opnieuw beginnen. Eens kijken of ik een god mode aan kan zetten, want ik heb geen zin om tientallen uren exact hetzelfde te doen.
'
spoiler:
je kan hem in act 2 weer vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragadder
Amanoo schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:23:
Ik vind romances sowieso erg slecht in het spel. Alle andere romances moet je met grote moeite ontwijken omdat ze zo makkelijk triggeren. Maar Karlach moet je precies correct doen. BioWare deed dat toch wel beter.

Het valt me ook op dat tijdens combat, de wereld in real-time blijft doordraaien. Je krijgt een soort tijdsdilatie waarbij iedereen in combat in een turnbased bel zit. Dit is erg vervelend, want als je snel 1 persoon dood wil maken terwijl en weg wil rennen, kan het zijn dat ondertussen een patrouille van de andere kant van de map komt aanwaggelen en je ziet vechten. Het idee bij D&D is dat een turn 6 seconden representeert. Dan loopt iemand dus een kilometer in 6 seconden. Dit maakt stealth kills erg lastig als je een paar acties nodig hebt om iemand dood te maken.

Waarschijnlijk is het een optimalisatie ding. Je hebt veel combat in het spel en je wil niet elke keer op de gehele wereld wachten. Maar het is soms wel erg lastig. Als je met de hand turnbased aanzet, dan pauzeert wel de hele wereld, maar zodra je in combat komt is de wereld weer aan het doorlopen.

Dit zijn wel mij voornaamste twee problemen die ik heb met het spel. Verder heb ik weinig te klagen. Maar deze twee dingen zitten mij wel tamelijk dwars.
Ik hebh et idee, dat als je op een gegeven moment kiest, dat de rest van je kamp dat respecteert. Rondom dat feestje dacht ik - iedereen wil mij. Heb ik sindsdien niet meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragadder
Amanoo schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:23:

Dit dat de tijd door blijft lopen is soms inderdaad erg irritant. Ik heb wel eens gehad dat bij begin combat er werd besloten dat 2 party members niet dichtbij genoeg stonden, dus dan moet je daar op clicken en die dichterbij laten komen, maar de aanvallers slaan ondertussen door zonder dat je daar wat tegen kan doen.

Wat mij tegenstaat aan de turnbased combat is wanneer je samen met wat alles tegen veel vijanden vecht, die eerste 4 rondes die je nodig hebt om de aantallen te verminderen duren tergend lang... haalt de snelheid uit een missie dat je achter iemand aanzit etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:41
Gwindorian schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:13:

Ja, had ik met de Early Access ook af en toe last van.
Mijn oplossing was om dan weer eventjes de game met GeForce Now op te starten - verder niks doen of saven ofzo - dan weer afsluiten en eventjes wachten.
Daarna werden savegames in Steam weer up-to-date gemaakt en kon ik lokaal verder spelen.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Fragadder schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:04:
[...]

'
spoiler:
je kan hem in act 2 weer vinden :)
Dat is al gelukt, punt is meer dat ik nu niet meer de romance met Karlach aan krijg.
Fragadder schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:04:
[...]

Ik hebh et idee, dat als je op een gegeven moment kiest, dat de rest van je kamp dat respecteert. Rondom dat feestje dacht ik - iedereen wil mij. Heb ik sindsdien niet meer gehad.
Ik heb nadien wel romance opties gehad met andere characters.
Fragadder schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:26:
[...]

Dit dat de tijd door blijft lopen is soms inderdaad erg irritant. Ik heb wel eens gehad dat bij begin combat er werd besloten dat 2 party members niet dichtbij genoeg stonden, dus dan moet je daar op clicken en die dichterbij laten komen, maar de aanvallers slaan ondertussen door zonder dat je daar wat tegen kan doen.

Wat mij tegenstaat aan de turnbased combat is wanneer je samen met wat alles tegen veel vijanden vecht, die eerste 4 rondes die je nodig hebt om de aantallen te verminderen duren tergend lang... haalt de snelheid uit een missie dat je achter iemand aanzit etc.
Het probleem met aanvallers die doorslaan als party members niet dichtbij staan heb ik nog niet gehad. Maar wel dat een aantal net buiten de rand stonden of nog zaten te sluipen waardoor ze buiten combat vielen. Is alsnog wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Ik heb het romance probleem met Karlach op een hele simpele manier opgelost,
spoiler:
hoofd afgehakt in opdracht van m'n Warlock Patron en mooi zwaard voor in de ruil gekregen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:40
Amanoo schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:03:
Het probleem met aanvallers die doorslaan als party members niet dichtbij staan heb ik nog niet gehad. Maar wel dat een aantal net buiten de rand stonden of nog zaten te sluipen waardoor ze buiten combat vielen. Is alsnog wel vervelend.
Bedoel dat partymembers buiten de combat vallen? Dat is toch net hetgeen waar je wil op sturen als je sneaky wil zijn. Je kan die partymembers gewoon selecteren, aangezien ze niet in combat zitten, vallen ze niet in het turnbased gedeelte, en kan je die partymembers op een goede plaats brengen. Van zodra de vijand je ziet, of van zodra je een aanval doet, doe je een roll voor initiative, en komt die partymember bij in het turnbased gedeelte. Dit kan je dus zelfs een free attack opleveren. De attack buiten het turnbased telt niet als beurt, meer nog, meestal zal je advantage krijgen wegens surprise.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx

Die opmerking kreeg ik wanneer ik dat deed voordat ik act 2 afsloot. Was omdat dat leger nog tussen u en de stad zat.

Jij tegen een volledig leger is niet echt een breeze, ongeacht of je level 7 of 10 bent ;p.

Ik was wel eerder rond level 9-10 (dacht ik) voordat ik act 2 afsloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Well shit. Heerlijke bug blokkeert de voortgang nu terwijl ik praktisch bij het einde ben van ACT 3. :'(

Spoilers einde ACT 3.
spoiler:
Ik ben nu na de Netherbrain / kroon scene in de Astral plain. Had gekozen om Karlag in een mindflayer te laten veranderen en heb daarna Orpheus gered en een alliance met hem aangegaan. Nu kan ik de Astral plain via het portal niet verlaten. In de conversatie opties stond ook ineens dat La'zael dood was, terwijl ze letterlijk achter me stond in mijn party.

Schijnbaar hebben meerdere mensen hier last van. https://www.reddit.com/r/...sh_act_3_because_of_bugs/

[ Voor 9% gewijzigd door Lukin op 21-08-2023 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Patch #4 lijkt bij mij nu crashes te veroorzaken, of het komt omdat ik mijn GPU onderklok/ondervolt.

Moet ik nog even uitzoeken, wel balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
SkyStreaker schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 21:21:
Patch #4 lijkt bij mij nu crashes te veroorzaken, of het komt omdat ik mijn GPU onderklok/ondervolt.

Moet ik nog even uitzoeken, wel balen.
Ik heb geen crashes bij de applicatie, enkel zodra ik een savegame open.
Hoop dat mijn savegames niet corrupt zijn...

Ik hoop dat een volgende patch dit oplost. Ik ga niet echt happy zijn indien ik opnieuw ga moeten starten.

Nog geen zin gehad om een savegame van 10uur vroeger te nemen... degenen van 2 - 3 uur vroeger werkte niet correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

RenegadexRIPxx schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 21:27:
[...]

Ik heb geen crashes bij de applicatie, enkel zodra ik een savegame open.
Hoop dat mijn savegames niet corrupt zijn...

Ik hoop dat een volgende patch dit oplost. Ik ga niet echt happy zijn indien ik opnieuw ga moeten starten.

Nog geen zin gehad om een savegame van 10uur vroeger te nemen... degenen van 2 - 3 uur vroeger werkte niet correct.
Het is in ieder geval niet de GPU, ik heb tevens heel veel oude savegames verwijderd. Dx11 maar proberen dan, of niet fullscreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
SkyStreaker schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 21:35:
[...]

Het is in ieder geval niet de GPU, ik heb tevens heel veel oude savegames verwijderd. Dx11 maar proberen dan, of niet fullscreen.
Heb die crashes zowel bij Dx11 als vulkan. Maakt niet uit.

Ik kan nog wel even wachten, al had ik gehoopt om BG3 uit te hebben VOOR starfield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

RenegadexRIPxx schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 21:38:
[...]

Heb die crashes zowel bij Dx11 als vulkan. Maakt niet uit.

Ik kan nog wel even wachten, al had ik gehoopt om BG3 uit te hebben VOOR starfield.
Dx11 op Windowed Fullscreen lijkt nu goed te gaan. 7900 XT, laatste drivers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
Ik ben zojuist gezwicht

spoiler:
Ik heb m'n eerste tadpole geconsumeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:48
Ik ben enorm van de game aan het genieten, maar van mij had het net een slag grimmiger/duisterder mogen zijn.. BG1 en 2 hebben iets mysterieus.. een grauwere ondertoon.. dat mis ik hier wel een beetje. Voelt toch wel als Divinity Original Sin met een flinke BG saus er overheen.

Wat vinden jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
doobieters schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:38:
Ik ben enorm van de game aan het genieten, maar van mij had het net een slag grimmiger/duisterder mogen zijn.. BG1 en 2 hebben iets mysterieus.. een grauwere ondertoon.. dat mis ik hier wel een beetje. Voelt toch wel als Divinity Original Sin met een flinke BG saus er overheen.

Wat vinden jullie?
Leuke vraag !

Ik kan wel begrijpen wat je bedoeld. Al was BG1 voor mijn gevoel niet heel grauw / donker, maar BG2 had er zeer zeker meer van in zich.

Qua sfeer geniet ik erg van de game, maar ik vind het wel eens lastig om er de "echte Baldur's Gate sfeer" bij te voelen. Maar deels komt dat denk ik omdat het spel ook letterlijk 25 jaar jonger is, en die oude isometrische games hun eigen bepaalde sfeertje hadden, waar we nu met weemoed en nostalgie daarnaar terugkijken :P

Om een voorbeeldje te geven als je nu in 16 bit "Heey ! Its me, Imoen" hoort, krijg je haast al kippevel.
Als je dit in de huidige game zou doen elke keer als je haar aan zou klikken, wordt de game finaal gefileerd denk ik haha.

Ik vind de verwijzingen die ik tegenkom tov de orginele verhalen nog wat karig (af en toe een boekje over Sarevok en Candlekeep), maar ik ben dan ook nog in Act1, en ben bepaalde compagnons nog niet tegengekomen.

Ondanks dat ik het met je eens ben dat ik ook wel eens iets van dat bepaalde sfeertje mis, probeer ik de game ook te bekijken als een modern verhaal in de BG setting, met zijn eigen sfeertje. Iets donkerder en meer mystiek had van mij ook gemogen !

Ik weet nog wel dat Durlag's Tower me de shivvers kon geven, al weet ik niet eens meer precies waarom :D

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LvanW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:17

Wat vinden jullie?
In act 2 wordt het een stuk duisterder, letterlijk en figuurlijk.

Groot verschil is denk ik wel dat het in de "bovenwereld" van BG3 (net als in Divinity OS 1 en 2) altijd mooi zonnig weer is (behalve in camp en act 2) en er geen dag/nacht cyclus is. Dit had je in BG 1 en 2 wel, en ook regende/onweerde het daar soms. Veel quests moest je ook bijvoorbeeld specifiek in de nacht doen en bijv. de muziek reageerde hier ook op.

Wel jammer dat dit niet in BG3 zit. In BG3 ben je adventurer van 9 - 5 en ga je 's avonds lekker in je kamp chillen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMD007

Wat vinden jullie?
Act 1 is inderdaad vrij zonnig, maar ik kan mij met name in BG1 herinneren dat de eerste area's ook niet super dark waren. ACT 2 wordt al stuk duisterder. en ACT 3 doet mij ook gewoon aan BG1 en 2 terug denken. kleine act 3 spoiler voor wat betreft omgeving
spoiler:
De stad wordt echt goed weer gegeven wat mij betreft en ademt ook gewoon Baldur's Gate uit de smalle steegjes de krappe huisjes etc het is het allemaal precies zoals ik mijn hoofd verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragadder

Inmiddels level 10 en nog geen melding van act 3 gehad... Ik heb geen idee hoe je het voor elkaar gekregen hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemmeke
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-09 13:16
Ik heb een probleem:

spoiler:
Dammon, die tiefling smith kerel is dood, eigenlijk is iedereen dood in de last inn. Markus heeft Isobel meegenomen.. Hoe kan ik nu verder om Karlach te "healen"?

Cat linux.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
Gemmeke schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 10:26:
Ik heb een probleem:

spoiler:
Dammon, die tiefling smith kerel is dood, eigenlijk is iedereen dood in de last inn. Markus heeft Isobel meegenomen.. Hoe kan ik nu verder om Karlach te "healen"?
Herladen en dat stuk opnieuw spelen. Of nog niet die specifieke quest die tot dat resultaat leidde starten, en eerst met al de anderen op die locatie spreken.

Dat heb ik gedaan :p.

[ Voor 13% gewijzigd door RenegadexRIPxx op 23-08-2023 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Fragadder schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 17:42:
[...]

Inmiddels level 10 en nog geen melding van act 3 gehad... Ik heb geen idee hoe je het voor elkaar gekregen hebt :D
Ik had ook een aanzienlijk hoger level dan veel andere spelers die ongeveer net zo ver waren. Wel opmerkelijk want ik ben niet echt iemand die ieder hoekje van een map drie keer uitpluist om te kijken of ik wat gemist heb. Wat daar wel jammer aan is is dat er een behoorlijke periode is in Act 3 waarin je niet meer levelt i.v.m. bereiken van de cap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiniBBQ
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-06-2024

Wat vinden jullie?
Denk dat het aan je keuzes/character/speelstijl kan liggen. Ik heb heel bewust een ‘evil’ drow Noble wizard. Statig maar gemeen en op zoek naar macht. Door de keuzes in de gesprekken wel veel in gevecht en zelfs een keer gewiped in een conversation met
spoiler:
Vlaa’kith

Hoe de wereld eruit ziet en wat je aan characters tegen komt is dan best wel duister en horror achtig. De wat ‘verloren’ / weemoedige sfeer van BG1 en 2 is daarentegen niet echt meer zo als het was toen ik nog jong was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galen2850
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-06 20:53
Gemmeke schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 10:26:
Ik heb een probleem:

spoiler:
Same hier.
spoiler:
Maar geen idee of er nog een alternatieve manier is. Zo niet dan jammer maar helaas voor Karlach. Had mijn party maar Last Light moeten redden.
RenegadexRIPxx schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 10:35:
[...]

Herladen en dat stuk opnieuw spelen.
Meh. In principe herlaad ik niet. Maar als mijn MC bewuste keuzes maakt, of een samenloop van omstandigheden tot iets leidt, dan so be it.

Wellicht speel ik dan die verhaallijn wel in een latere playtrough. En als ik daar geen zin meer in heb, dan lees (of youtube) ik na uitspelen wel hoe of wat.

Ieder moet natuurlijk zelf weten hoe je de game speelt, maar als ik bang was van het 'allesomvangende' pad af te wijken en continu moet 'savescummen' dan zou ik liever een lineare game opstarten. Dat juist niet hoeven doen is wat voor mij BG3 zo ontzettend goed maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Fragadder schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 17:42:
[...]

Ze waren wel allemaal level 7.94 want voordat ik aan mn eerste quest begon in ACT III was iedereen al level 8 door het beetje XP van nieuwe locaties te ontdekken. En tot nu toe is het nog niet echt heel moeilijk dus ik laat het maar voor wat het is.
Ieder moet natuurlijk zelf weten hoe je de game speelt, maar als ik bang was van het 'allesomvangende' pad af te wijken en continu moet 'savescummen' dan zou ik liever een lineare game opstarten. Dat juist niet hoeven doen is wat voor mij BG3 zo ontzettend goed maakt.
Lijkt me inderdaad de beste manier om te spelen, constant reloaden om maar de beste uitkomst te krijgen draagt niet echt veel bij imho. Af en toe gaat er wel eens een belangrijke roll de mist in maar in BG3 zorgt dat ook regelmatig voor een echt ander verloop.

[ Voor 42% gewijzigd door Ace op 23-08-2023 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beast1909
  • Laatst online: 17-09 15:41
Galen2850 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:34:
[...]

Same hier.
spoiler:
Maar geen idee of er nog een alternatieve manier is. Zo niet dan jammer maar helaas voor Karlach. Had mijn party maar Last Light moeten redden.
Ik heb hetzelfde gehad gisteren, maar wat je zegt: dat is juist mooi qua keuzes. Ik accepteer deze gevolgen ook volledig, volgende playthrough weer een ander pad kiezen.

spoiler:
Overigens is de nieuwe Shar gear van Shadowheart niet zichtbaar bij mij. Ze blijft ingame de oude outfit tonen, bij levelen wel die nieuwe armor. Denk dat het een bug is of hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
Is 1 van de enige geweest waar ik effectief herladen had. Juist omdat ik mijn party juist had opgedeeld en dacht van dat is weer de volgende voor een sidequest waarmee ik kan praten. En boom, bam, patat zat ik ineens toch wel niet in iets wat ik helemaal niet verwacht had.

Maar bon, ik heb niet echt een probleem met lineaire spellen. Ik vond dragon age 2 ook nog altijd een enorm leuk spel. Desondanks dat men het bij het begin verguisde.

ach ja, iedereen speelt het spel zoals hij het graag speelt.

1 van de andere is vb waar ik ineens een vermelding kreeg dat ik had gepraat met iemand anders maar dat daardoor ik de opportuniteit om iemand anders van mijn companions ermee te laten praten verkwanseld had. Heb uiteindelijk terug herladen naar een earlier save en de versie genomen zonder ermee te praten.
En de laatste waar ik herladen heb is in dat moeras met die dame omdat ik wilde zien wat de consequenties waren indien ik de verschillende opties deed, om dan degene te kiezen die het meeste toepasselijk waren voor mij.

ah neen
spoiler:
Vlaakith ook nog omdat ik meldde dat ze de boom in kon, en dan bij gale dat ik hem heb laten doen wat de stranger vroeg.

Was er vanuit gegaan bij die laatste dat iemand dan wel zou zijn tussengekomen op het laatste moment, maar daar werd ik even niet op mijn wenken bediend :(

[ Voor 12% gewijzigd door RenegadexRIPxx op 23-08-2023 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

"The Floor is lava" - ik moest lachen, heerlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragadder
2dope schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 10:42:
[...]

Ik had ook een aanzienlijk hoger level dan veel andere spelers die ongeveer net zo ver waren. Wel opmerkelijk want ik ben niet echt iemand die ieder hoekje van een map drie keer uitpluist om te kijken of ik wat gemist heb. Wat daar wel jammer aan is is dat er een behoorlijke periode is in Act 3 waarin je niet meer levelt i.v.m. bereiken van de cap.
Ja daar ben ik ook bang voor, dat ik dan denk - op lvl 12 ross ik me maar door het verhaal heen want je groeit toch niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:33
Zojuist op level 10 eindelijk in act 3 aangekomen. Wat een vette game is dit toch en wat een hoop content!

Ben op dit moment een “good” playthrough aan het doen met een caster druid. Echt een leuke class met veel variatie in spells!

Ondertussen ook al in m’n hoofd bezig met een volgende evil playthrough. Denk dat ik daarbij voor een warlock ga. Vraag me alleen af of je dan voornamelijk in light armor rondloopt (met schild) of gewoon in een robe?

Voor de warlocks hier: hoe ziet jullie warlock er op dit moment uit? Mag in spoiler tags 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:42

A13X

Dude

Volgens mij tegen de eerste bug in het spel zelf voor mij aangelopen...

spoiler:
Yurgir overtuigd zijn gezelschap en zichzelf om te brengen. Maar nu is zijn lijk nergens te vinden. Even reloaden en opnieuw doen dus, desnoods kill ik hem zelf wel.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eehbiertje
Bijna act 3 rond / uit (denk ik)
spoiler: to do quests
moet dribbles nog afronden en beide? stones / bosses nog doen

maar wat een mega lore / story veranderd event die makkelijk over het hoofd te zien is krijg je er nog even bij.
met wel echt een uber wapen als hij werkt zoals ik het opvat.

spoiler: uitleg hoe je dit event krijgt
Als je in de iron throne de duke red en later een goeie persuasion roll hebt in camp (denk ik) dan krijg je een aanwijzing / quest tot een zeker gedeelte onder de prisons die je hele vertrouwen/wantrouwen over bepaalde characters omver gooit

als je het event voltooid. dan is dit 1 van je rewards ideaal voor mijn lae`zel
geeft daar 17~27 aan :)
2d6+9 slashing
+6 slashing

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B7G1LSfSHaUHrn_1HE61NUynUl4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zccYwy6uXiW8jwjWQTA2iypk.png?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door eehbiertje op 24-08-2023 01:35 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Vraagje: kunnen we een 'Lae'zel appreciation-topic' aanmaken? Ze heeft namelijk al meerdere keren mijn hachje - en die van héél de party - gered. :') _/-\o_

Lae'zel is O+

Anyhow, gisteravond weer een onwijs toffe sessie gehad met spannende gevechten, mooie dialogen en toffe (very rare!) gear. 8)

En ik ga het hier gewoon zeggen: Baldur's Gate 3 is mijn GOTY. (y) Starfield wie? _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z45WBzH6QSuo_JhuNvlWWGPQWCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9SxHdlA0YEphF80o4xQTEJ8l.jpg?f=fotoalbum_large

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:33
Meh in act 3 duikt mijn fps flink naar beneden en ook last van behoorlijk wat frame drops. Zo te lezen op het WWW is dit een bekend probleem. Dan denk ik dat ik toch maar een nieuwe run ga doen en deze afmaak zodra Larian (hopelijk) met een optimalisatie patch komt :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
SparksNL schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 16:46:
Meh in act 3 duikt mijn fps flink naar beneden en ook last van behoorlijk wat frame drops. Zo te lezen op het WWW is dit een bekend probleem. Dan denk ik dat ik toch maar een nieuwe run ga doen en deze afmaak zodra Larian (hopelijk) met een optimalisatie patch komt :-(
ACT 3 is een stuk zwaarder dan de andere. Veel meer NPC's. Dus een fps vermindering is in die zin te verwachten en logisch.

Dat gezegd hebbende er was wel wat raars aan de hand met de impact op fps in de vergelijking met bewegen vs stil staan in ACT3. Daar komt bij dat de bugs echt naar voren komen in ACT 3. Wachten op Patch 1, vermoedelijk voor of op de PS release datum is geen slecht idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2dope
Lukin schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 16:58:
[...]

ACT 3 is een stuk zwaarder dan de andere. Veel meer NPC's. Dus een fps vermindering is in die zin te verwachten en logisch.

Dat gezegd hebbende er was wel wat raars aan de hand met de impact op fps in de vergelijking met bewegen vs stil staan in ACT3. Daar komt bij dat de bugs echt naar voren komen in ACT 3. Wachten op Patch 1, vermoedelijk voor of op de PS release datum is geen slecht idee.
Wat ik onlangs las is dat er een aantal mensen flink hebben getest en tot de conclusie zijn gekomen dat veel fps dips veroorzaakt worden door passives/aura's, waarbij de boel (reproduceerbaar) beter wordt zodra deze effecten uitgeschakeld worden (o.a. enkele Paladin aura's en Shadowhearts Shar effect). Totdat er een fatsoenlijke patch is is dat misschien nog het proberen waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
Net Baldur’s Gate 3 uitgespeeld. Valt me niet tegen; wel wat irritant lange gevechten op het eind, veel bugs (cutscenes die meerdere keren opnieuw triggeren?), en giga framedips.

Idd komende week een nieuwe run starten en dan voor act 3 hopen op een fatsoenlijke patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
SparksNL schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 16:46:
las ergens dat je een gedeelte van de random villagers ook uit kan zetten in de opties.. dit zou een enorme verbetering moeten geven.

mooi dat je summons ook kan stacken 13 stuks nu zouden denk ik nog wel 2/4 bij kunnen met wat aanpassingen :+

spoiler: Einde (foto van summon army)
Nou hopelijk krijg ik geen cutscene dat ze weer weg zijn maar mijn mini army van 13 summons + de support gaat het gevecht aan. denk dat ik er nog wel 2 bij had kunnen spawnen (scratch + us) maargoed kijken of het lukt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_SoLvbh9MNK5OBvKxcSAx5cff6s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mxLWB7MAOGZz3f5bpP8TvbjR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Wel irritant om al die summons met je mee te laten lopen. Bij mij blijven er steeds 1 a 2 ergens hangen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:00

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Als ik Original Sin 2 geweldig vond, is de kans dan groot dat ik BG3 ook fantastisch ga vinden? Is het grotendeels te vergelijken?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:40
Angeloonie schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 07:01:
Als ik Original Sin 2 geweldig vond, is de kans dan groot dat ik BG3 ook fantastisch ga vinden? Is het grotendeels te vergelijken?
Zelfde maker, zelfde soort game. Ander verhaal, andere vecht mechanisme maar nog steeds turn based.

Ik denk dat je het geweldig gaat vinden, maar ik ben dan ook een bg fanboy vanaf bg1. Helaas bg1 en 2 nooit uit kunnen spelen. Ik probeer bg3 dan ook te rushen. In m’n hoofd zit ik dan ook uit te vogelen hoe ik playthrough 2 en 3 ga doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Over Act 1 Grymforge:
spoiler:
Er is een spot waar je ogenschijnlijk niet zomaar bij kunt komen (waar Nere zich ophoudt) maar met een potion waardoor je 3x zo ver kunt springen, wél. Rechts om het hoekje zit een Sigil. Ik heb dus met mijn MC die sprong gemaakt, de Sigil aangetikt, en later de rest van de party laten teleporten. Geen idee of dit de bedoeling is, maar het voelt wel een beetje suf aan om zo te cheesen. Overigens heb ik verder nog geen idee wat ik hier ga aantreffen -- ik ben op zoek naar de forge en naar een medallion van een monnik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Klauwhamer schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 08:50:
Over Act 1 Grymforge:
spoiler:
Er is een spot waar je ogenschijnlijk niet zomaar bij kunt komen (waar Nere zich ophoudt) maar met een potion waardoor je 3x zo ver kunt springen, wél. Rechts om het hoekje zit een Sigil. Ik heb dus met mijn MC die sprong gemaakt, de Sigil aangetikt, en later de rest van de party laten teleporten. Geen idee of dit de bedoeling is, maar het voelt wel een beetje suf aan om zo te cheesen. Overigens heb ik verder nog geen idee wat ik hier ga aantreffen -- ik ben op zoek naar de forge en naar een medallion van een monnik.
spoiler:
Zo heb ik het initieel ook gedaan, later alsnog het officiële pad gepakt (via die lange brug) om te kijken hoe ze het bedacht hadden. Mooi toch dat je er op meerdere manieren kan komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:42
Over Act 1 Grymforge:
spoiler:
spoiler:
Ik heb die man laten gaar koken in zijn poison :P , je kan het dus ook volledig overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:24
Over Act 1 Grymforge:
spoiler:
Dat is toch precies wat BG3 zo mooi maakt? Het is niet nodig om de officiële route te pakken maar zelf creatief zijn en dat het lukt ook nog, mooi man. Overigens was dit stuk inderdaad verder makkelijk te bereiken via een andere weg, maar het gaat om het idee ;)

spoiler:
Wel een erg leuk stuk overigens, zowel de medaillon als de Forge.

Ik ben nu net in Act 2 aangekomen en mn party is level 6, al mijn quests gingen door in Act 2 dus heb de stap maar gemaakt. Zal waarschijnlijk nog genoeg hebben gemist in Act 1 maar das voor een eventuele volgende run.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Daan0s schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:30:
[...]

Dat is toch precies wat BG3 zo mooi maakt? Het is niet nodig om de officiële route te pakken maar zelf creatief zijn en dat het lukt ook nog, mooi man. Overigens was dit stuk inderdaad verder makkelijk te bereiken via een andere weg, maar het gaat om het idee ;)
spoiler:
Nou ja het voelt voor mij als cheesen/save scummen. Overigens heb ik nog wel gezocht naar een andere manier om in die regio op de map te komen (aanwijzingen genoeg dat er iets met dat lava is), maar kon geen andere weg vinden.. Waar zit dan de officiële route in godsvredesnaam?

[ Voor 3% gewijzigd door Klauwhamer op 25-08-2023 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:48
Angeloonie schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 07:01:
Zeker! En vergeet Original Sin1 niet ;)
Pagina: 1 ... 11 ... 20 Laatste