Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 13:53
Klauwhamer schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:06:
[...]

spoiler:
Nou ja het voelt voor mij als cheesen/save scummen. Overigens heb ik nog wel gezocht naar een andere manier om in die regio op de map te komen (aanwijzingen genoeg dat er iets met dat lava is), maar kon geen andere weg vinden.. Waar zit dan de officiële route in godsvredesnaam?
spoiler:
Vrij hoog boven je kun je op een metalen loopbrug komen.
Het is nog best een grappige mini puzzel om je hele party erop te krijgen :P

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:00

Angeloonie

Cheeseburger Addict

doobieters schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:36:
[...]

Zeker! En vergeet Original Sin1 niet ;)
Ik was OS1 ooit begonnen (nadat ik OS2 had gespeeld), tot ik op een gegeven moment iets deed waardoor m'n party ontplofte, en mijn laatste savegame van 6 uur terug was. Toen was ik er ook meteen klaar mee hehe.

Ik ga BG3 maar eens aanschaffen denk ik!

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-09 20:25
Angeloonie schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:17:
[...]

Ik was OS1 ooit begonnen (nadat ik OS2 had gespeeld), tot ik op een gegeven moment iets deed waardoor m'n party ontplofte, en mijn laatste savegame van 6 uur terug was. Toen was ik er ook meteen klaar mee hehe.

Ik ga BG3 maar eens aanschaffen denk ik!
F5 is uw vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:33
Klauwhamer schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:06:
[...]

spoiler:
Nou ja het voelt voor mij als cheesen/save scummen. Overigens heb ik nog wel gezocht naar een andere manier om in die regio op de map te komen (aanwijzingen genoeg dat er iets met dat lava is), maar kon geen andere weg vinden.. Waar zit dan de officiële route in godsvredesnaam?
spoiler:
Als ik het me goed herinner via die brug met al die fire traps, trap naar beneden naar platform waar je zon hijskraan kan bedienen, via die bewegende plank oversteken, en ... Dan nog iets wat ik me niet meer herinner.@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 08:21
Flozem schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 06:49:
Wel irritant om al die summons met je mee te laten lopen. Bij mij blijven er steeds 1 a 2 ergens hangen. :p
nouja om het einde niet echt veel te spoilen..
er was bij mij wat verwarring. maar zal het misschien een beetje uitleggen zonder teveel te vertellen.

spoiler:
je hebt 2 gevechten en 1/2 time based events.
op basis van je keuzes heb je dus bepaalde ally's die kun je oproepen in deze gevechten.

maak hier rustig gebruik van sommigen zijn 1x andere meerdere keren te gebruiken.
ik kon het dus met mijn summon army aan maar zonder heb je ze wel zeker nodig vermoed ik.

het laatste gevecht ergens bovenop kun je ze dus vol gas gebruiken zonder bang te zijn van wat komt hierna.
dit gaat je zeker helpen

maargoed betreft de summons deze kwamen vanaf dit punt ideaal te pas en geen problemen met scaren of blijven hangen. normaal doe ik het meestal zonder maar als je de powers hebt waarom zul je het dan moeilijker maken :P

warlock als class dus had liefste gehad dat je continu summons up zou hebben maar ivm de scare "bug?" was dit dus niet het geval behalve de imp die amper dmg doet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:44
Wil ik net opstarten, krijg ik patch #1 binnen. 2,2 GB te downloaden, 8,3 op schijf volgens Steam.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:53
Nice, een hele waslijst aan fixes haha. En:

You won’t be waiting long for Patch 2, which is right around the corner. This update will feature significant performance improvements - but we’ll go into more detail about that closer to its release.

Dat is helemaal mooi meegenomen, aangezien ik pas aan het begin van Act 2 ben kan ik patch 2 mooi meepakken in mijn eerste playthrough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:39

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Arator schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:49:
Wil ik net opstarten, krijg ik patch #1 binnen. 2,2 GB te downloaden, 8,3 op schijf volgens Steam.
Ik heb mijn client meteen even aangezet zodat ik straks meteen kan spelen zodra ik daar gelegenheid voor heb, thanks :D

Overigens heb ik BagsBagsBags geprobeerd om toch iets van inventory management te krijgen, maar op de één of andere manier werkt dat nog niet zo lekker -- BG3MM en Vortex leveren allebei toch verschillende foutmeldingen op (data inconsistency die klaarblijkelijk genegeerd kan/mag worden en een "can't create story"-error bij het laden van een savegame). Geen zin in corrupted saves dus ik dacht 'laat maar zitten'.

Hebben jullie issues met mods?

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07:30
Uitgespeeld! Dikke ervaring rijker en ga ook direct door met een 2e playthrough.

Zo achteraf bekeken vond ik het een erg toffe game maar hij kan wat mij betreft niet tippen aan DOS2. Daar zat toch "meer" in, lastig te omschrijven. Het hele gear en ability system vond ik daarin toffer. Meer grote puzzels en vreemde werelden. Loot dat je daar vond was meer van waarde en is diverser (niet standaard wat gold, een zwaardje en iets van waarde). Ook het aantal caves, dungeons etc is een stuk minder aanwezig vergeleken met DOS2.

Ik vond act 1 toch wel het vetste gevolgd door act 3. Act 2 vond ik maar leeg en voelde gerushed aan.

Er is ook echt flink gesleuteld aan act 1 vergeleken met de EA. Veel verwijderd zo voelt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
Klauwhamer schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:54:
[...]

Ik heb mijn client meteen even aangezet zodat ik straks meteen kan spelen zodra ik daar gelegenheid voor heb, thanks :D

Overigens heb ik BagsBagsBags geprobeerd om toch iets van inventory management te krijgen, maar op de één of andere manier werkt dat nog niet zo lekker -- BG3MM en Vortex leveren allebei toch verschillende foutmeldingen op (data inconsistency die klaarblijkelijk genegeerd kan/mag worden en een "can't create story"-error bij het laden van een savegame). Geen zin in corrupted saves dus ik dacht 'laat maar zitten'.

Hebben jullie issues met mods?
Patch 2 zou meer georiënteerd worden op veranderingen die gevraagd worden vanuit de spelers. Misschien dan ook een inventory overhaul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:36

A13X

Dude

Daan0s schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:07:
This update will feature significant performance improvements
Zie dat hij net is gedownload nadat ik het afgesloten had. Lijk de grens voor mijn i5 4690k+1070 wel gevonden te hebben lijkt het.

spoiler:
aan het eind van act 2, gevecht moonrise tower, begint het een groot stotterfeest te worden bij het eerste grote gevecht, rondlopen in moonrise gaat ook niet meer soepel. Echter ging het eerste gevecht bovenop de toren wel weer redelijk soepel.

Toch misschien maar eens upgraden O-)

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scary_door
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-09 15:18
A13X schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:15:
[...]

Zie dat hij net is gedownload nadat ik het afgesloten had. Lijk de grens voor mijn i5 4690k+1070 wel gevonden te hebben lijkt het.

spoiler:
aan het eind van act 2, gevecht moonrise tower, begint het een groot stotterfeest te worden bij het eerste grote gevecht, rondlopen in moonrise gaat ook niet meer soepel. Echter ging het eerste gevecht bovenop de toren wel weer redelijk soepel.

Toch misschien maar eens upgraden O-)
Patch 2 geeft performance improvements, niet deze patch. Dus misschien wordt het toch nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 21:11
Ik hoor nu toch weer geluiden van mensen die zeggen dat OOK BG3 nog niet af is. Dan hebben ze het over backstories en characters die niet af zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
wauturr schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:13:
Ik hoor nu toch weer geluiden van mensen die zeggen dat OOK BG3 nog niet af is. Dan hebben ze het over backstories en characters die niet af zijn.
Dat is nogal vaag omschreven, wat voor backstories en characters bedoelen ze daarmee?

Ik kan me geen spel meer herinneren wat zo af is en uitgebreid als Baldurs Gate. En dat het niet perfect is, klopt. Dat kan ook niet, maar een spel wat met gemak 100 uur gespeeld kan worden zonder constant in dezelfde loop te vervallen (Diablo 4) dat lijkt mij toch wel behoorlijk af.

Maar de Steam forums etc staan ook vol met haters en trolls die het niks vinden. Dat is prima maar echt élk dingetje wordt gezocht om toch iets negatiefs te kunnen zeggen. Mooie plek dat internet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

wauturr schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:13:
Dat 'OOK' maakt dat ik meteen denk dat dit mensen zijn die fan zijn van fors bekritiseerde game X, zien dat Baldur's Gate 3 zó goed is dat bijvoorbeeld Microsoft een uitzondering maakt m.b.t. beschikbaarheid op zowel Series S als X, dat maar moeilijk kunnen verdragen en vervolgens een op een absurde kruistocht te gaan als 'vergelding' voor de kritiek op hun favoriete spelletje :D

Dat gezegd hebbende: natuurlijk is BG3 niet perfect of af-af. Ik weet ook vrij zeker dat Larian dit zal onderstrepen, in dat kader is het helemaal niet schokkend of storend. Zéker niet als je ziet wat wél wordt geleverd aan feature complete content -- in tegenstelling tot sommige andere AAA-franchises.

Overigens krijg ik ook een slappe plasser van mensen die turn based combat een dealbreaker vinden en dit Larian aanrekenen.

[ Voor 6% gewijzigd door Klauwhamer op 25-08-2023 16:50 ]

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 21:11
Klauwhamer schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:46:
[...]

Dat 'OOK' maakt dat ik meteen denk dat dit mensen zijn die fan zijn van fors bekritiseerde game X, zien dat Baldur's Gate 3 zó goed is dat bijvoorbeeld Microsoft een uitzondering maakt m.b.t. beschikbaarheid op zowel Series S als X, dat maar moeilijk kunnen verdragen en vervolgens een op een absurde kruistocht te gaan als 'vergelding' voor de kritiek op hun favoriete spelletje :D

Dat gezegd hebbende: natuurlijk is BG3 niet perfect of af-af. Ik weet ook vrij zeker dat Larian dit zal onderstrepen, in dat kader is het helemaal niet schokkend of storend. Zéker niet als je ziet wat wél wordt geleverd aan feature complete content -- in tegenstelling tot sommige andere AAA-franchises.

Overigens krijg ik ook een slappe plasser van mensen die turn based combat een dealbreaker vinden en dit Larian aanrekenen.
Nouja, dat 'OOK' zeg ik omdat ik bij BG3 wel het idee had, door de aandacht die er voor de game is, dat 'niet af' of 'gerushed' niet het geval zou zijn voor BG3.

Bij mensen die per definitie geen turnbased combat willen heb ik altijd het gevoel dat dat enkel door een dom vooroordeel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 08:21
Mwoah niet af.. wil ik niet zeggen..

meer content zou nice zijn dlc oid (maarja zoals aangegeven zou je char dan te hoog zijn qua lvl)
een standalone iets of een dlc dmv een plot twist zou wel tof zijn.

na het uitspelen is het verhaal redelijk basic.. en de vele companions en hun verhalen daar gaat de tijd in zitten. zou je gewoon simpel spelen zou 40 uur wel de max zijn qua uren.

heb in mijn game 132 uur zitten nu volgens steam (tot ending) de savegame geeft 91 aan.. voor mijn gevoel alle plekken bezocht en questen gedaan.. (natuurlijk zijn er andere questen/outcomes) maar dit is voor een 2e run

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
eehbiertje schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 07:29:
heb in mijn game 132 uur zitten nu volgens steam (tot ending) de savegame geeft 91 aan..
40 uur aan save scumming? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
pirke schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 11:12:
[...]

40 uur aan save scumming? :)
haha, dat zou kunnen, maar ik denk eerder 40 uur in de Early access. tenminste; Dat is bij mij zo ongeveer ook het verschil :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Toch best wel veel rare bugs en gekke reacties in encounters in ACT III. Ik wacht met een volgende playthrough als er wat patches overheen zijn gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:14

SkyStreaker

Move on up!

Chefbierrr schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 16:35:
Toch best wel veel rare bugs en gekke reacties in encounters in ACT III. Ik wacht met een volgende playthrough als er wat patches overheen zijn gegaan.
Doe ik ook, Speel nu gewoon lekker en dan in de volgende weet je iets meer waardoor je verfijnder kan spelen en veel bugs geplet zijn! :+

Bovendien, ik denk dat Larian medewerkers hier ook wel stiekem kijken hoor, kom! O+

If so, wil ik gewoon zeggen dat ik superblij ben en supertrots op onze zuiderbuurtjes! _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door SkyStreaker op 26-08-2023 17:19 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
Na de vakantie eindelijk kunnen starten, na drie uur ben ik al zwaar onder de indruk. Ik moet bekennen dat ik ook een beetje overwhelmed ben door alles, dat is wel een tijd geleden :)

Geweldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Screenshot Act 2
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gZsiY1roHONNiUBs_rQmcy1kNk0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VGIbsVqSIf8A5bFfGH4lbNIK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

mister_S schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 21:13:
Na de vakantie eindelijk kunnen starten, na drie uur ben ik al zwaar onder de indruk. Ik moet bekennen dat ik ook een beetje overwhelmed ben door alles, dat is wel een tijd geleden :)

Geweldig
Ik moet het ook van mij afzetten dat ik waarschijnlijk 3/4 gemist heb in Act I, desondanks mijn best te hebben gedaan :P

Op een gegeven moment had ik zo iets van "fuck it, Act II here we gooooo" :+

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:11
Daarnet de Digital Deluxe Edition-upgrade gekocht. De soundtrack en art alleen al zijn het geld meer dan waard, naar mijn mening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:58
Net mijn eerste irritante bug tegengekomen.
spoiler:
Werd ge-disarmed tijdens de shar self mirror gevecht en ben nu mijn wapen kwijt. Niet op de grond of inventory te vinden.
Heb even zitten googled en er schijnen meer mensen er last van te hebben. Dus maar reloaded. Verder vermaak ik me prima met dit spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik moet wel zeggen, de initiatieven van je gezelschap voor meer (en dat ik daar soms ook echt geen zin in heb) doen mij wel naar voelen, kan alleen maar zeggen dat het effect wat ze willen bereiken soms wel degelijk naar voren komt.

Damn, haha :)

Edit:

Scripted event of bug?

spoiler:
Ik heb dus net Marcus compleet doodgeslagen, vrij snel en nog ineens neemt hij Isobel mee, of was hij de "onsterfelijke", ben het een beetje kwijt :)

[ Voor 28% gewijzigd door SkyStreaker op 27-08-2023 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 20:04
Ik vind Baldur's Gate 3 echt heel erg tof, ik vind de combat alleen heel erg moeilijk ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
So_Surreal schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:50:
Ik vind Baldur's Gate 3 echt heel erg tof, ik vind de combat alleen heel erg moeilijk ;(
Wat is er moeilijk? Wat is de samenstelling van je team? Vergeet niet om elk teamlid uit te rusten met een boog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 20:04
Arator schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:30:
[...]

Wat is er moeilijk? Wat is de samenstelling van je team? Vergeet niet om elk teamlid uit te rusten met een boog.
Ik was in het begin begonnen met een sorcerrer, maar ben inmiddels begonnen met een fighter, aangezien dat meer geschikt zou zijn voor een beginner.

Lae'Zel heb ik daarom naar het camp gestuurd.
Verder heb ik Shadowheart als healer/buffer, Astarian als damage dealer en Gale voor crow control.

Wat voegt het geven van een bow toe?
En moet je die ook geven aan iemand als Gale?

Ik denk dat ik nog veel moet leren over de manier waarop ik gevechten begin.
Gisteravond heb ik dat gevecht gewonnen in die crypt met die sacrophaag met die fire trap.
Eerst ging ik head first die deur in, bleef een van mijn characters in de deuropening staan en kon de rest er niet meer door.

Daarna besloot ik het anders aan te pakken: mijn 4 characters geplaatst bij de muur bij de deuropening.
Daarna een grease bottle de deur opening ingegooid, daarna een firebolt op de grease spot, daarna een void bulb naar binnen gegooid om ze allemaal het vuur in te trekken, daarna met de hendel de deur dichtgedaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 09:37
Hier ook net begonnen (als in vorige week vrijdag). Wat een spel weer, krijg echt het oude baldurs gate gevoel.
Vechten is idd even wennen. Ook steeds het gevoel dat ik eigenlijk te zwak ben voor wat ik tegenkom (het is soms hard werken...). Kom soms op plekken en missies waar ik echt nog kansloos ben (tegen 8 dudes met 5x zoveel hp etc.). Maar dat komt vanzelf wel goed denk ik... benieuwd hoeveel tijd hierin gaat zitten :-D

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Hoe doen jullie het met long rests? Het is voor mij niet heel duidelijk of er timed quests zijn die een x aantal long rests als trigger hebben.

Moeten de companions mee op quests locaties die voor hun bedoeld zijn? Krijg ik daar bijvoorbeeld een melding als die bepaalde companion echt aanwezig moet zijn? Met de quest van Karlach lijkt dat bijvoorbeeld niet het geval te zijn. Ben wel hard afgeslacht tijdens dat gevecht, dus kom ik later wel terug :)

[ Voor 56% gewijzigd door mister_S op 28-08-2023 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

Boefmans schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:28:
Kom soms op plekken en missies waar ik echt nog kansloos ben (tegen 8 dudes met 5x zoveel hp etc.). Maar dat komt vanzelf wel goed denk ik... benieuwd hoeveel tijd hierin gaat zitten :-D
Ik heb ook al een paar van dat soort gevechten gewonnen, gewoon door slim te spelen. En natuurlijk veel F5 en F8 te gebruiken :p

Heb nog niet heel veel gespeeld, eerst vakantie (een paar dagen nadat het uitkwam) en toen ik terug kwam had ik nog 1 dag voordat de Guild Wars 2 update uitkwam (wat ik de afgelopen week veel gespeeld heb)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
So_Surreal schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:01:
[...]

Ik was in het begin begonnen met een sorcerrer, maar ben inmiddels begonnen met een fighter, aangezien dat meer geschikt zou zijn voor een beginner.
Aangezien je zelf je party samenstelt is er geen verschil tussen een caster meenemen en een caster spelen :) Je speelt ze namelijk toch allemaal...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

[...]

Voor mij is BG3 juist één van de weinige spellen waarbij dit veel minder het geval is, omdat je vrij snel companions tegenkomt die gebrek aan armor/AC mitigeren (Shadowheart is bijvoorbeeld prima inzetbaar als frontlinie).
[...]

Ranged attacks. Dit kan extreem nuttig zijn om gebruik te maken van environment (een fire arrow in een ton olie of één karakter vanaf hoogte veilig barrages laten afleveren) en je komt ook genoeg arrows tegen waarmee je een breed palet aan mogelijkheden hebt voor crowd control en andere aardigheden.
[...]
Gisteravond heb ik dat gevecht gewonnen in die crypt met die sacrophaag met die fire trap.
Eerst ging ik head first die deur in, bleef een van mijn characters in de deuropening staan en kon de rest er niet meer door.

Daarna besloot ik het anders aan te pakken: mijn 4 characters geplaatst bij de muur bij de deuropening.
Daarna een grease bottle de deur opening ingegooid, daarna een firebolt op de grease spot, daarna een void bulb naar binnen gegooid om ze allemaal het vuur in te trekken, daarna met de hendel de deur dichtgedaan :D
Dit is precies wat BG3 van spelers verlangt (en ook rijkelijk beloont): nadenken en proberen. En het is in dat opzicht echt een mijlpaal in de rijke geschiedenis van RPGs.

Act 1 Grymforge spoiler:
spoiler:
Wat een prachtig event, die Adamantite Forge aanzwengelen en wát een introductie van Grym, een level 8 (mijn party is nog level 5) guardian. Ik had klotsende oksels en moest even goed nadenken hoe dit aan te vliegen alleen was het laat en duurde het nogal lang voor ik de bludgeoning exception/vulnerability begreep :D

Vette armor loot ook zeg uit die forge. Shadowheart heeft alles gekregen <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

mister_S schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:40:
Hoe doen jullie het met long rests? Het is voor mij niet heel duidelijk of er timed quests zijn die een x aantal long rests als trigger hebben.
Ik weet niet of er timed quests zijn en eigenlijk maakt dat mij ook niet uit. Ik speel redelijk conservatief met long rests en als dat consequenties heeft, soit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 14:28
Voor mijn vriendin ben ik bezig om een mod te maken om het spel naar het Nederlands te vertalen zodat zij het spel ook kan spelen.

Heeft iemand een tool of website waar ik xml bestanden kan vertalen ? (liefst gratis)
Het gaat namelijk om meer dan 200.000 regels dus wat automatisering is wel wenselijk.

Plugin van Notepad++ al geprobeerd maar die loopt vast.
En alles kopieren naar een excel bestand gaat niet goed omdat hij dan ook de <gebruiker name=""> vertaald..

Uiteraard zal ik hem op Nexus mods zetten als hij klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
Klauwhamer schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:48:

Act 1 Grymforge spoiler:
spoiler:
Wat een prachtig event, die Adamantite Forge aanzwengelen en wát een introductie van Grym, een level 8 (mijn party is nog level 5) guardian. Ik had klotsende oksels en moest even goed nadenken hoe dit aan te vliegen alleen was het laat en duurde het nogal lang voor ik de bludgeoning exception/vulnerability begreep :D

Vette armor loot ook zeg uit die forge. Shadowheart heeft alles gekregen <3
Ja mooi he, eerste keer ging bij finaal mis haha.

spoiler:
Maar na goed positioneren en eraan denken om de lava opnieuw te laten komen zodat ie shitload aan meer damage krijgt, dan was het goed te doen.

Dat vind ik zo mooi, waar je in een gevecht eerst kansloos bent maar door goed na te denken is het de 2e keer een stuk beter te doen. Love it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Daan0s schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:52:
[...]

Ja mooi he, eerste keer ging bij finaal mis haha.

spoiler:
Maar na goed positioneren en eraan denken om de lava opnieuw te laten komen zodat ie shitload aan meer damage krijgt, dan was het goed te doen.

Dat vind ik zo mooi, waar je in een gevecht eerst kansloos bent maar door goed na te denken is het de 2e keer een stuk beter te doen. Love it.
spoiler:
Yeah hier ook, de eerste paar keer.. Maar uiteindelijk die 'Superheated'-status en de forge laten stampen en het was met een paar rondes gebeurd.. Ook dat-ie z'n threat assessment uitvoert op het character dat damage doet en altijd de laatste aanvalt. Een paar van die dead giveaways die het gevecht zóveel makkelijker maken (zorg dat iemand bij de lava hendel staat, zorg dat iemand bij de forge lever staat, zorg dat iemand die damage doet aan de overkant van Grym staat zodat-ie op z'n anvil terecht komt tijdens het loopwerk en BAM let the hammer fall.. Gruwelijk goed. Er is vooralsnog áltijd een manier die werkt te ontdekken, zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
Klauwhamer schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:07:
[...]

spoiler:
Yeah hier ook, de eerste paar keer.. Maar uiteindelijk die 'Superheated'-status en de forge laten stampen en het was met een paar rondes gebeurd.. Ook dat-ie z'n threat assessment uitvoert op het character dat damage doet en altijd de laatste aanvalt. Een paar van die dead giveaways die het gevecht zóveel makkelijker maken (zorg dat iemand bij de lava hendel staat, zorg dat iemand bij de forge lever staat, zorg dat iemand die damage doet aan de overkant van Grym staat zodat-ie op z'n anvil terecht komt tijdens het loopwerk en BAM let the hammer fall.. Gruwelijk goed. Er is vooralsnog áltijd een manier die werkt te ontdekken, zo goed.
Daar had ik toen nog niet eens aan gedacht haha, die hamer.

spoiler:
Ik had m dood zonder de hamer te gebruiken, krijg je ook een achievement voor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:02
Ninjaman schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:52:
Voor mijn vriendin ben ik bezig om een mod te maken om het spel naar het Nederlands te vertalen zodat zij het spel ook kan spelen.

Heeft iemand een tool of website waar ik xml bestanden kan vertalen ? (liefst gratis)
Het gaat namelijk om meer dan 200.000 regels dus wat automatisering is wel wenselijk.

En alles kopieren naar een excel bestand gaat niet goed omdat hij dan ook de <gebruiker name=""> vertaald..

wel lastig voor iemand die graag spellen doet/gamed/storyline spellen, dat Engels niet echt zijn/haar ding is.
Weet niet hoe oud je vriendin is/waar ze vandaan komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Daan0s schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:12:
[...]

spoiler:
Ik had m dood zonder de hamer te gebruiken, krijg je ook een achievement voor 8)
spoiler:
Ik wist het, die achievement! :D Iets voor de volgende playthrough, waar ik nu al zin in heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Daan0s schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:12:
[...]

spoiler:
Hier ook, gewoon ernaast staan en ragen met een greathammer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
dfbt schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:23:
[...]

wel lastig voor iemand die graag spellen doet/gamed/storyline spellen, dat Engels niet echt zijn/haar ding is.
Weet niet hoe oud je vriendin is/waar ze vandaan komt?
Klopt hier is ze zelf ook van bewust, echter doen wij ook regelmatig D&D sessies met een groep vrienden in het Nederlands.
Vandaar dat haar deze game ook zeer leuk lijkt om te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online

Tof idee, maar het lijkt mij wel lastig om steeds bij te houden qua patches/hotfixes?

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 11:45

Kan je niet in excel een formule of regel schrijven die de keys negeert en alleen de values update van de velden. Vast wel iets online voor te vinden. XML is een algemene bekende standaard en zijn denk genoeg mensen die dit ook al eens hebben gedaan. Geen idee of je beetje kunt programmeren anders is er met python vast gemakkelijk een scriptje voor in elkaar te knutselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Sjenker schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:54:
[...]

Kan je niet in excel een formule of regel schrijven die de keys negeert en alleen de values update van de velden. Vast wel iets online voor te vinden. XML is een algemene bekende standaard en zijn denk genoeg mensen die dit ook al eens hebben gedaan. Geen idee of je beetje kunt programmeren anders is er met python vast gemakkelijk een scriptje voor in elkaar te knutselen.
Of je zoekt iets min of meer kant-en-klaars op, zodat je de cloudbased Google Translation-API kan aansturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
[...]

Lae'Zel heb ik daarom naar het camp gestuurd.
Verder heb ik Shadowheart als healer/buffer, Astarian als damage dealer en Gale voor crow control.
Dit zou normaal moeten werken. Een klassieke samenstelling. Vergeet niet dat Shadowheart ook damage kan dealen.
Ikzelf speel bard, cleric, barbarian en wizard.
Dat je op afstand al damage kan doen. Stel je loopt een crypte in, skeletten komen tot leven aan de andere kant van de kamer. Dan kan je je ploeg goed gaan opstellen, en ondertussen ranged damage doen. Je fighter enkel laten lopen en "end turn" is een beetje zonde.
Ik geef iedereen een boog, ook de casters. Je zou bijvoorbeeld maar 'silenced' zijn, dan kan je je spells niet meer gebruiken, maar nog wel met een boog schieten (liefst dan op die persoon die die silence heeft gecast).

Al doende leert men _/-\o_
Tips :
• als het kan, probeer sneaky het gevecht aan te gaan.
• vallen vanaf een hoogte kan dodelijk zijn.
• probeer ranged altijd vanop een hoogte (3 kisten hoog ;) )
• kijk goed na bij elk personage wat je nog als bonusactie kan doen. Je kan je UI daarop filteren (oranje driehoek)
• zie dat je ook offensieve cantrips leert. Cantrips kan je eindeloos gebruiken.
• vergeet je short rest niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Arator schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:27:
[...]

Dat je op afstand al damage kan doen. Stel je loopt een crypte in, skeletten komen tot leven aan de andere kant van de kamer. Dan kan je je ploeg goed gaan opstellen, en ondertussen ranged damage doen. Je fighter enkel laten lopen en "end turn" is een beetje zonde.
Ik geef iedereen een boog, ook de casters. Je zou bijvoorbeeld maar 'silenced' zijn, dan kan je je spells niet meer gebruiken, maar nog wel met een boog schieten (liefst dan op die persoon die die silence heeft gecast).
Precies dit. If anything is een ranged weapon beter dan helemaal niets omdat je door je spell slots heen bent of gesilenced bent.
[...]

Al doende leert men _/-\o_
Tips :
• als het kan, probeer sneaky het gevecht aan te gaan.
• vallen vanaf een hoogte kan dodelijk zijn.
• probeer ranged altijd vanop een hoogte (3 kisten hoog ;) )
• kijk goed na bij elk personage wat je nog als bonusactie kan doen. Je kan je UI daarop filteren (oranje driehoek)
• zie dat je ook offensieve cantrips leert. Cantrips kan je eindeloos gebruiken.
• vergeet je short rest niet
Daar wil ik graag aan toevoegen: zorg dat je Advantage hebt op attack rolls of dat je enemies Disadvantage krijgen, gebruik buffs en debuffs wanneer je maar kunt, evenals crowd control. Wat spells die ik extreem waardevol vind zijn (geen specifieke volgorde of onderscheid tussen offense/defense) Bless, Bane, Curse, Crown of Madness, Hold Person, Tasha's Hideous Laughter, Sleep. Ook zorgen dat enemies prone worden zijn prettig. Gebruik al die potions, poisons, en throwables. Gebruik de juiste items (bijvoorbeeld een bijvangst op Dash op een item waar Astarion Dash als bonus action kan inzetten is handig) en combineer status effects van party members. Schroom niet om je healer te laten healen en tik die potions weg.

Die drie kisten standaard meezuilen vind ik wel een brug te ver wat betreft mechanics gebruiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
Sjenker schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:54:
[...]

Een klein beetje maar niet voldoende om dit te bewerkstelligen haha ben dus ook aangewezen op bestaande tools.

Ik zal eens kijken hoever ik met excel kom in iedergeval bedankt voor de tip :)
Klauwhamer schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:32:
[...]

Of je zoekt iets min of meer kant-en-klaars op, zodat je de cloudbased Google Translation-API kan aansturen.
Super dit zocht ik inderdaad, bedankt :)

[ Voor 25% gewijzigd door Ninjaman op 28-08-2023 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
WEl wat verwarrende zaken, ligt mss aan mij. Maar 2 questgivers/characters zijn kwijt terwijl ik wel de melding krijg dat ik nog met de ene moet praten (en de andere uit een kooi moet bevrijden, wat ik allang gedaan heb).

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:58
Vergeet niet dat Shadowheart ook damage kan dealen.
Shadowheart is mijn beste damage dealer sinds Spirit Guardians. Alleen Karlach komt in de buurt met haar Great Weapon Master Reckless Attack Greatsword. Mijn Paladin kan er ook wat van, maar eigenlijk alleen als ik smite.

spoiler: Spoilers voor Act 2
Ik zit nu in de Gauntlet of Shar. Eerst wilde ik Shadowheart alles alleen laten doen, maar bij die combat trial viel dat toch behoorlijk tegen. Toen maar de hele party naar binnen gestuurd en vrij snel gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Is er geen manier om in de camp de inventory van andere karakters te openen? Ook al gaat niet iedereen mee, ik wil ze natuurlijk wel goed uitrusten als ik hun quests doe. Zou wel balen zijn als dit echt niet kan.

Verder na 11 uur spelen nog steeds een briljant spel. Er zit zoveel detail en content in, indrukwekkend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:23

Bezulba

Formerly known as Eendje

mister_S schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:45:
Is er geen manier om in de camp de inventory van andere karakters te openen? Ook al gaat niet iedereen mee, ik wil ze natuurlijk wel goed uitrusten als ik hun quests doe. Zou wel balen zijn als dit echt niet kan.

Verder na 11 uur spelen nog steeds een briljant spel. Er zit zoveel detail en content in, indrukwekkend.
Nope.

Daarom heb ik een mod die m'n party size onbeperkt maakt. Ik kreeg een bloedhekel om telkens iedereen maar weer te moeten verwijderen en toevoegen als er weer wat ontbrak... maakt de game wel wat (te) makkelijk maar boeiend

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:11
Mods…
Dat is wel een nadeel van Geforce Now. Ik kan geen mods draaien.
Ik ben een hoarder, dus m’n characters hebben heel vaak een te zware load.

Ik zit nu in act 3, maar heb het gevoel dat ik teveel gerushed heb. Gevechten worden best lastig als een lvl9 character.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Russel88 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 12:12:
Mods…
Dat is wel een nadeel van Geforce Now. Ik kan geen mods draaien.
Ik ben een hoarder, dus m’n characters hebben heel vaak een te zware load.

Ik zit nu in act 3, maar heb het gevoel dat ik teveel gerushed heb. Gevechten worden best lastig als een lvl9 character.
Ik speel pas net, nu in act1. Qua hoarden kwam ik er gisteren achter dat je spullen direct naar camp kan sturen? Volgens mij kun je dus onbeperkt hoarden, al heb je dan dus niet altijd alles standaard bij je. Binnenkort eens alle campkisten leeghalen en veel troep verkopen :D (ik pak zelfs waardeloze goblin bogen op en rot fruit, als het maar een stuiver waard is gaat het mee).

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Zit nu op level 4, weet niet hoeveel uur maar zal iets van 10-15 zijn gok ik.

Ik weet het nog niet, ik voel het nog niet helemaal van de grond komen, maar mogelijk komt dat snel.

Als ik vergelijk met DOS2 dan mis ik toch wat overzicht of simplificaties lijkt het.
- In DOS2 heb je bijv. voor elk skilltype een kleur. Archery = groen, melee = rood, earth = bruin, Hier heb je gigantisch veel icoontjes met dezelfde kleur. Vind het minder overzichtelijk.
- Ik mis de wat simpelere "classes". "Gewoon" een archer maken lijkt er niet echt in te zitten krijg ik het idee. Ja iedereen heeft een ranged attack, maar ik mis gewoon een class die speciale archery attacks heeft oid. Zelfde voor bijv. mages: vind het lastig om een specifieke richting te vinden door de vele opties. Hierdoor vind ik het ook wat lastig om een lekker werkende party samen te stellen (speel nu Lae'zel, Karlach, Shadowheart, Gale).
- Ben geen fan van de beperkte charges op de spells die niet na een gevecht niet refreshen. Constant naar camp om te resten vind ik een beetje een gare mechanic. Doe gewoon limits per gevecht maar reset ze daarna. Ik merk nu dat ik heel vaak enkel basic attacks gebruik om maar niet die charges te gebruiken, dus de echte coole spells/attacks gebruik ik soms amper.
- Ik mis info bij de hit chances. Waarom is mijn hit chance op een #random enemy bijv. 50% als we gelijksvloers staan, zonder obstakels etc. Er zal vast een zooi info aan vastzitten, maar ik zou graag zien dat er bijv. -25% voor reden #1 is en -25% voor reden #2, waardoor je maar 50% hit chance hebt.
- Vind de "Throws" en "Saves" etc. nog wat lastig te volgen. Zelfde met wapens, bijv beiden 2-12 dmg maar de een heeft 1d12, de ander 2d6 oid. Wat is dan handiger om te kiezen?

Ik vermaak mij voorlopig nog wel, en zit nog maar aan het begin, maar hoop dat het snel gaat veranderen, want weet niet of ik het anders volhoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06:24
Angeloonie schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:04:

Ik weet het nog niet, ik voel het nog niet helemaal van de grond komen, maar mogelijk komt dat snel.

Als ik vergelijk met DOS2 dan mis ik toch wat overzicht of simplificaties lijkt het.
- In DOS2 heb je bijv. voor elk skilltype een kleur. Archery = groen, melee = rood, earth = bruin, Hier heb je gigantisch veel icoontjes met dezelfde kleur. Vind het minder overzichtelijk.
- Ik mis de wat simpelere "classes". "Gewoon" een archer maken lijkt er niet echt in te zitten krijg ik het idee. Ja iedereen heeft een ranged attack, maar ik mis gewoon een class die speciale archery attacks heeft oid. Zelfde voor bijv. mages: vind het lastig om een specifieke richting te vinden door de vele opties. Hierdoor vind ik het ook wat lastig om een lekker werkende party samen te stellen (speel nu Lae'zel, Karlach, Shadowheart, Gale).
- Ben geen fan van de beperkte charges op de spells die niet na een gevecht niet refreshen. Constant naar camp om te resten vind ik een beetje een gare mechanic. Doe gewoon limits per gevecht maar reset ze daarna. Ik merk nu dat ik heel vaak enkel basic attacks gebruik om maar niet die charges te gebruiken, dus de echte coole spells/attacks gebruik ik soms amper.
- Ik mis info bij de hit chances. Waarom is mijn hit chance op een #random enemy bijv. 50% als we gelijksvloers staan, zonder obstakels etc. Er zal vast een zooi info aan vastzitten, maar ik zou graag zien dat er bijv. -25% voor reden #1 is en -25% voor reden #2, waardoor je maar 50% hit chance hebt.
- Vind de "Throws" en "Saves" etc. nog wat lastig te volgen. Zelfde met wapens, bijv beiden 2-12 dmg maar de een heeft 1d12, de ander 2d6 oid. Wat is dan handiger om te kiezen?

Ik vermaak mij voorlopig nog wel, en zit nog maar aan het begin, maar hoop dat het snel gaat veranderen, want weet niet of ik het anders volhoud.
Van wat ik lees en begrijp heb je nooit DnD gespeeld. Larian heeft voor DoS 2 een soort eigen ruleset gecreerd en BG 3 is van WotC en moet daardoor DnD 5e gebruiken als ruleset en is dus totaal anders dan DoS 2 ruleset. Gewoon als tip lekker door spelen en je went er vanzelf aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Bezulba schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:52:
[...]

Nope.

Daarom heb ik een mod die m'n party size onbeperkt maakt. Ik kreeg een bloedhekel om telkens iedereen maar weer te moeten verwijderen en toevoegen als er weer wat ontbrak... maakt de game wel wat (te) makkelijk maar boeiend
Dat is wel een behoorlijk domme zet van Larian dan :(. Vreemd dat hier in de EA fase al niet over gezeurd is. Nu is het behoorlijk omslachtig.

[ Voor 9% gewijzigd door mister_S op 29-08-2023 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

Bezulba schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:52:
[...]

Nope.

Ik weet dat er mods zijn, maar wil de eerste keer toch echt zonder mods spelen. Maar een party van 4 is te klein, daar ben ik het wel mee eens!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Angeloonie schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:04:

2d6 heeft een hoger gemiddelde ten opzichte van 1d12 (7 vs 6.5). Dit komt natuurlijk omdat je met 2 dices nooit een één gooit.

Verder heb je short rests en long rests en nooit ben ik in de situatie gekomen dat ik vaker in het camp zat dan in gevechten. Begrijp niet zo goed dat je hier dan tegenaan loopt. Mogelijk iets anders doseren m.b.t. gebruik van spells die afhankelijk zijn van een long rest en meer gebruik maken van cantrips/throwables/etcetera? Waar ik mij bij andere RPGs wel eens stoorde aan verplicht rusten (looking at you Pathfinder) heb ik hier nooit het idee dat ik te afhankelijk ben van camp.

Een ranger/archer betekent nu inderdaad een karakter dat proficient is met bows en ook de stats heeft dit tot een succes te brengen. Ik vind die flexibiliteit juist heerlijk en respeccen wordt van harte aangemoedigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

mister_S schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:34:
[...]

Dat is wel een behoorlijk domme zet van Larian dan :(. Vreemd dat hier in de EA fase al niet over gezeurd is. Nu is het behoorlijk omslachtig.
Ik heb hier nog geen moment last van gehad. Ik vind het ook geen domme zet omdat de balance voor gevechten prima is voor 4 karakters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Boefmans schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:13:
[...]

Ik speel pas net, nu in act1. Qua hoarden kwam ik er gisteren achter dat je spullen direct naar camp kan sturen? Volgens mij kun je dus onbeperkt hoarden, al heb je dan dus niet altijd alles standaard bij je. Binnenkort eens alle campkisten leeghalen en veel troep verkopen :D (ik pak zelfs waardeloze goblin bogen op en rot fruit, als het maar een stuiver waard is gaat het mee).
Haha! Dat doe ik ook. Lekker stuiverpoetsen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
[...]

De wereld van Baldurs Gate is DnD. Ofwel moest Larian kiezen, een BG3 maken met de ruleset van DnD, ofwel een andere titel aan de game geven, en met hun eigen ruleset werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

[...]

Buiten het kamp om vind ik een party-inventory prima. Binnenin het kamp, zou ik een kamp-inventory willen. Opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Klauwhamer schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:52:
[...]

Ik heb hier nog geen moment last van gehad. Ik vind het ook geen domme zet omdat de balance voor gevechten prima is voor 4 karakters.
Wat heeft de balance van de gevechten te maken met toegang tot de inventory, in het kamp, van de karakters die niet in de party zitten?
Arator schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:55:
[...]

De wereld van Baldurs Gate is DnD. Ofwel moest Larian kiezen, een BG3 maken met de ruleset van DnD, ofwel een andere titel aan de game geven, en met hun eigen ruleset werken.
Ze hebben de ruleset niet echt 1-op-1 overgenomen. Zo'n QoL additie was best simpel geweest.

[ Voor 33% gewijzigd door mister_S op 29-08-2023 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

mister_S schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:19:
[...]

Wat heeft de balance van de gevechten te maken met toegang tot de inventory, in het kamp, van de karakters die niet in de party zitten?
Als je álle companions in je party nemen als "oplossing" beschouwt, lijkt het mij evident wat de impact is op de balans van de gevechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:23

Bezulba

Formerly known as Eendje

Klauwhamer schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:52:
[...]

Probleem is niet party size, probleem is dat je geen shared inventory hebt als je naar camp gaat. En je dus constant mensen in en uit je party gooit om gear/quest items over te halen.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Klauwhamer schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:39:
[...]

Als je álle companions in je party nemen als "oplossing" beschouwt, lijkt het mij evident wat de impact is op de balans van de gevechten.
Dat heb ik nooit de oplossing genoemd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Zo… Na 55uur en 37min vind ik het wel tijd voor act 2 :D

Correctie, ik ben nog steeds in act 1 :o

[ Voor 30% gewijzigd door Remy!!!! op 29-08-2023 21:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
Act II is echt genieten geblazen; ik heb het, in ieder geval, enorm naar mijn zin in 'the Shadowlands'. (y)

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y2XarlSl1S4G04o-t8_k5ZnCP7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wtpTQWH5XVJFRah1aKOLtOJ9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oVw-IYFy9YEhzX0bduAlxhXzYI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lFDDRJrb4JTJcabxmqcMmPCa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rMnaCiqfcbvLzDs5FVlJC8NFFmU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EHK6Zx3yQt5OM2NvZKYoF8Vc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1TUfd4F9wljjyl3bAvXT-hiyrbM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PLns7eNd91atVxbqpG6byRSN.jpg?f=fotoalbum_large

Tof hoe je (eventueel) het conflict met Malus 'the Brewer' Thorm kunt resolven, daar is geen gevecht aan te pas gekomen. (y)

Maar echt, de dialogen en teksten zijn zóóó goed. Fantastisch gewoon! _/-\o_

Heb nog wel een vraag: ik het the Underdark minimaal verkend, is het nog zinvol om terug te gaan en alsnog dat stuk te verkennen?

Tot slot wil ik jullie deze niet onthouden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dg19kkF0O-acvLOXCIOL-eeTwL4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gm7GthimZmfjnt1hd4qF3LjG.png?f=fotoalbum_large

:D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Er is trouwens weer een nieuwe community update (was volgens mij nog niet gepost?).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daan0s
Remy!!!! schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:44:
Er is trouwens weer een nieuwe community update (was volgens mij nog niet gepost?).
Mooi dat ze al het gezeur van "cut content" ook adresseren. Zo'n gigantische game en dan alsnog zeuren gamers over content dat niet in de uiteindelijke game is gekomen, omdat het simpelweg niet leuk of goed genoeg was volgens Larian.

Ook goed dat ze dingen zoals het verhaal van Karlach meteen aanpakken in patch #2. Ik ben nog in t buitenland op vakantie dus hopelijk als ik straks terug ben meteen aan de slag met de nieuwe patch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reucht
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 15:35
Yonix schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 07:13:
Act II is echt genieten geblazen; ik heb het, in ieder geval, enorm naar mijn zin in 'the Shadowlands'. (y)

Heb nog wel een vraag: ik het the Underdark minimaal verkend, is het nog zinvol om terug te gaan en alsnog dat stuk te verkennen?
Underdark is redelijk groot, geen idee wat je al verkend hebt, maar er is 1 stuk dat je eigenlijk moet doen:
spoiler:
de Adamantine Forge - kan je geweldige gear craften, vooral armor is interessant, nadeel is dat je heel Grymforge moet exploren om de juiste molds + mithral te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Reucht schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:01:
[...]

Underdark is redelijk groot, geen idee wat je al verkend hebt, maar er is 1 stuk dat je eigenlijk moet doen:
spoiler:
de Adamantine Forge - kan je geweldige gear craften, vooral armor is interessant, nadeel is dat je heel Grymforge moet exploren om de juiste molds + mithral te vinden.
En das een nadeel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
Remy!!!! schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:26:

Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik heb naar mijn mening ook alles gedaan en afgesloten wat ik in ACT 1 kon vinden / doen. Misschien omdat ik meerdere rassen heb uitgemoord dat het voor mij korter duurde. :+

Rond 25 uur in ACT 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Ninjaman schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:32:
[...]

Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik heb naar mijn mening ook alles gedaan en afgesloten wat ik in ACT 1 kon vinden / doen. Misschien omdat ik meerdere rassen heb uitgemoord dat het voor mij korter duurde. :+

Rond 25 uur in ACT 1
Hahaha geen idee, gewoon alles onderzoeken/bekijken e.d.? Ik speel een Lore bard en heb daardoor best veel skill checks e.d. die ik kan gebruiken om meer gesprek opties te krijgen e.d..
Tevens maak ik geen/weinig gebruik van misty step/waypoints e.d. dus alles gewoon te voet. En vaak ga ik ook terug naar oude gebieden om te kijken of er iets nieuws bij is gekomen door eerder genomen acties.

Waar ik nu ben, en waarom ik twijfel of ik al in Act 2 zit of niet.
spoiler:
Volgens mij sta ik nu voor de ingang van de githyanki creche. Volgens mij begint Act 2 toch pas in de Shadowlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
Remy!!!! schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:35:
[...]

Hahaha geen idee, gewoon alles onderzoeken/bekijken e.d.? Ik speel een Lore bard en heb daardoor best veel skill checks e.d. die ik kan gebruiken om meer gesprek opties te krijgen e.d..
Tevens maak ik geen/weinig gebruik van misty step/waypoints e.d. dus alles gewoon te voet. En vaak ga ik ook terug naar oude gebieden om te kijken of er iets nieuws bij is gekomen door eerder genomen acties.

spoiler:
Volgens mij sta ik nu voor de ingang van de githyanki creche. Volgens mij begint Act 2 toch pas in de Shadowlands?
Ja dan begrijp ik het wel heb zelf niet aan backtracking gedaan en minder dialogen gezien ik veel heb lopen moorden.

Voordat je naar ACT2 gaat krijg je een eerst een melding of je wel zeker weet dat je verder wilt gaan.

spoiler:
Volgens mij is dat al ACT 2? Althans als je het eerste dialoog hebt gehad en vervolgens bent doorgelopen de mountain pass in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Ninjaman schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:47:
[...]
Voordat je naar ACT2 gaat krijg je een eerst een melding of je wel zeker weet dat je verder wilt gaan.
Poosje terug deze melding gehad en ben alles aan opruimen wat op te ruimen viel aan open eindes en volgens mij heb ik er nog maar één waar ik misschien nog iets mee moet voor ik daadwerkelijk die drempel over ga. Zoveel zin in! Overigens doe ik niet aan Misty Step, maar wel aan Sigils soms.

Over Act 1:
spoiler:
Auntie Ethel en alles wat daar bij komt kijken is ook zó leuk! Moet alleen wel zeggen dat door 'geheime' deuren heen lopen wel belabberd is op de PC, tenzij je 'Jump' als logische actie ziet om er doorheen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Ninjaman schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:47:
[...]

Ja dan begrijp ik het wel heb zelf niet aan backtracking gedaan en minder dialogen gezien ik veel heb lopen moorden.

spoiler:
Volgens mij is dat al ACT 2? Althans als je het eerste dialoog hebt gehad en vervolgens bent doorgelopen de mountain pass in.
Ja die melding heb ik ook gehad, maar in het nieuwe gebied krijg ik die melding later nog een keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragadder
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:16
Klauwhamer schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:57:
[...]

Poosje terug deze melding gehad en ben alles aan opruimen wat op te ruimen viel aan open eindes en volgens mij heb ik er nog maar één waar ik misschien nog iets mee moet voor ik daadwerkelijk die drempel over ga. Zoveel zin in! Overigens doe ik niet aan Misty Step, maar wel aan Sigils soms.

Over Act 1:
spoiler:
Auntie Ethel en alles wat daar bij komt kijken is ook zó leuk! Moet alleen wel zeggen dat door 'geheime' deuren heen lopen wel belabberd is op de PC, tenzij je 'Jump' als logische actie ziet om er doorheen te komen.
Huh, ik kan er gewoon doorheen wandelen? Als je de camera ervoor draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fragadder
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:16
Remy!!!! schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:35:
[...]

spoiler:
Is ook act 2 :) maar de meningen zijn erover verdeeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
Remy!!!! schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:44:
Dit vind ik nou een erg mooie CM. Helder en eerlijk. Vreemd dat mensen over 'cut content' beginnen. Het spel moet toch een keer als af beschouwd worden en op de markt komen. Misschien zijn die mensen fan van de werkwijze bij de Star Citizen dev. Er is zoveel content in dit spel, heel veel ook sterk afhankelijk van exploratie.

Jammer dat Act 3 meer bugs bevat, maar dat is begrijpelijk. Hopelijk ben ik zelf daar nog lang niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Fragadder schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:12:
[...]

Huh, ik kan er gewoon doorheen wandelen? Als je de camera ervoor draait.
Ik heb best een poosje zitten klooien met zowel camera als movements waarbij ik op een gegeven moment zelfs dacht dat ik verkeerd zat of dat er iets mis was omdat de game steeds aangaf dat het niet kon. Misschien ligt het aan de manier waarop ik movement en camera doorgaans gebruik, maar ook bij andere geheime deuren is het behoorlijk janky. En zo spectaculair exotisch of vreemd navigeer ik niet door de game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Remy!!!! schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:26:

Ik krijg op een gegeven moment een waarschuwing 'als je hier langs gaat zorg dat je unfinished business afmaakt en hoger level hebt (ik heb nu level4). Ik ben bang daardoorheen te lopen omdat ik dan naar volgende act ga en niet meer terug kan of is dat niet zo?

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Wat is het kleine plusje in de hoek?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Af5LpYk6Q9KWNivZ9lB5eqZbYc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/guIsG3qaVVBeaH2AScs6GfNh.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gilotto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:27

Gilotto

Paint Skillz

Dat betekend dat je bij deze spells opties hebt waar je uit kan kiezen / of dat je een beter effect hebt als je een hoger level spellslot gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Gilotto schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:07:
Dat betekend dat je bij deze spells opties hebt waar je uit kan kiezen / of dat je een beter effect hebt als je een hoger level spellslot gebruikt.
Yeah, 'upcast'. Dat is het toverwoord voor benefits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Laatst online: 07-09 00:42
Klauwhamer schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:28:
[...]

Ik heb best een poosje zitten klooien met zowel camera als movements waarbij ik op een gegeven moment zelfs dacht dat ik verkeerd zat of dat er iets mis was omdat de game steeds aangaf dat het niet kon. Misschien ligt het aan de manier waarop ik movement en camera doorgaans gebruik, maar ook bij andere geheime deuren is het behoorlijk janky. En zo spectaculair exotisch of vreemd navigeer ik niet door de game?
Same here, gebeurde me ook op de beschreven plek. Ik weet niet meer wat voor vreemde dingen ik geprobeerd heb, maar uiteindelijk lukte het. Volgens mij ook met springen.
Als je googled, wordt dat vaker genoemd als “bug”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Fragadder schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:14:
[...]

Is ook act 2 :) maar de meningen zijn erover verdeeld
Je krijgt het achievement voor het beëindigen van Act 1 pas in de volgende zone dus Larian weet het zelf ook niet goed denk ik. :p

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07:30
Boefmans schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:32:
[...]

Ik krijg op een gegeven moment een waarschuwing 'als je hier langs gaat zorg dat je unfinished business afmaakt en hoger level hebt (ik heb nu level4). Ik ben bang daardoorheen te lopen omdat ik dan naar volgende act ga en niet meer terug kan of is dat niet zo?
Nee naar "the mountain path" of "Underdark" gaan is geen act II. Act II begint bij the shadow lands en na menig cutscene. Je herkent het ook aan het feit dat je fast travel punten weg zijn. Ze hebben door beperkingen blijkbaar bepaalde delen moeten segmenteren via laadschermen. Bij Divinity 2 was dat veel minder (maar was grafisch ook minder zwaar)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gwindorian
Camp supplies met geschiedenis
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y48t-xogpzp2hWMF598J5muwF78=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5TA2F85wkfT1wASAq8UeezFZ.png?f=fotoalbum_large

*Proest* _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

SideShow schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:07:
Zo, gisteren toegegeven en BG3 gekocht op steam. Ik ken niks van turned based, niks van D&D, niks van BG, ... had wel even schrik ook voor al dat jargon en of ik turnbased wel leuk zou vinden. Valt best mee tot nu toe maar ik bekijk het spel momenteel meer als een soort exploration spel, bijna een point & click adventure. Vind het wel leuk tot nu toe.
Ondertussen 95 uur gedaan op steam. Nog dik bezig met act 2, en zal nog wel even duren daar denk ik.

Spel is eeeecht ongelofelijk... dat avontuur, die ontdekkingstocht, ... smullen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
bibi2205 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:02:
[...]

Je krijgt het achievement voor het beëindigen van Act 1 pas in de volgende zone dus Larian weet het zelf ook niet goed denk ik. :p
Ik had net idd de achievement gekregen toen ik in Act 2 kwam, en had 59uur en 30min op de teller :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
Leuk dat ze zoveel verschillende mogelijkheden hebben gestopt in de Goblin kamp :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
Toch blij dat ik, ondanks dat ik al in 'The Shadowlands' bezig ben ('House of Healing'), terug ben gegaan naar 'The Underdark':

spoiler:
Vanavond mijn weg gevonden naar Grymforge, waar ik Nere heb bevrijd - en vervolgens heb gedood. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4kg-GvVbKRdlLyRtwTPOovVfsj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wQl1Bks23zmGvp1VKWUMviDw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OLgICeWnH7J7f1sax1bo8G4pKqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LOLZ1iS45YKyqsurpH7vuD1k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kHflJ2uOh2Z6r6jgaO_YSptJ2Vc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jkBt36ONahOmNIv5CRoLu2ap.jpg?f=fotoalbum_large

Hier staat er inmiddels 43,6 uur op de teller (Steam). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:37

Ace

Happy Happy Joy Joy

Hunger of Hadar, wat een geweldige spell is dat toch.

Men positioneert zich voor chokepoint (in dit geval uitgang van een zaal), cast Hunger of Hadar net in de uitgang en dan gewoon gezellig afwachten totdat alle enemies 1 voor 1 er vol in lopen.

Het meest hilarische is dan nog wel ze er terug in duwen wanneer ze zich er eindelijk doorheen geworsteld hebben _O-

Van de 11 of 12 heeft er eentje mijn party ook daadwerkelijk kunnen bereiken, die heeft als beloning een 'schouderklopje' gekregen.

• pirke
Ninjaman schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:32:
[...]

Rond 25 uur in ACT 1
43 uur toen ik naar act 2 ging, ik heb 40% van act1 overgeslagen. De hele noordwest hoek vd map was nog zwart, mountain pass niet eens gevonden, underdark heb ik wel redelijk explored. Maar ik vond het wel eens tijd worden om verder te gaan, de rest komt in een volgende playthrough wel.

Ik skip weinig dialoog, daar zit ook veel tijd in. Als je die skipt dan ga je twee keer zo snel door het spel heen.

• mister_S
Is de Underdark een optionele dungeon? Heb ik wel gevonden, maar ik ben niet gaan verkennen omdat de journal een beetje volliep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06:24
mister_S schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 07:46:
Is de Underdark een optionele dungeon? Heb ik wel gevonden, maar ik ben niet gaan verkennen omdat de journal een beetje volliep.
Wen daar maar aan die blijft quests krijgen. En ik vond de Underdark leuker dan mountain pass. Heb beide gedaan in me playthrough.
Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste