So_Surreal schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:01:
[...]
Ik was in het begin begonnen met een sorcerrer, maar ben inmiddels begonnen met een fighter, aangezien dat meer geschikt zou zijn voor een beginner.
Lae'Zel heb ik daarom naar het camp gestuurd.
Verder heb ik Shadowheart als healer/buffer, Astarian als damage dealer en Gale voor crow control.
Dit zou normaal moeten werken. Een klassieke samenstelling. Vergeet niet dat Shadowheart ook damage kan dealen.
Ikzelf speel bard, cleric, barbarian en wizard.
Wat voegt het geven van een bow toe?
En moet je die ook geven aan iemand als Gale?
Dat je op afstand al damage kan doen. Stel je loopt een crypte in, skeletten komen tot leven aan de andere kant van de kamer. Dan kan je je ploeg goed gaan opstellen, en ondertussen ranged damage doen. Je fighter enkel laten lopen en "end turn" is een beetje zonde.
Ik geef iedereen een boog, ook de casters. Je zou bijvoorbeeld maar 'silenced' zijn, dan kan je je spells niet meer gebruiken, maar nog wel met een boog schieten (liefst dan op die persoon die die silence heeft gecast).
Ik denk dat ik nog veel moet leren over de manier waarop ik gevechten begin.
Gisteravond heb ik dat gevecht gewonnen in die crypt met die sacrophaag met die fire trap.
Eerst ging ik head first die deur in, bleef een van mijn characters in de deuropening staan en kon de rest er niet meer door.
Daarna besloot ik het anders aan te pakken: mijn 4 characters geplaatst bij de muur bij de deuropening.
Daarna een grease bottle de deur opening ingegooid, daarna een firebolt op de grease spot, daarna een void bulb naar binnen gegooid om ze allemaal het vuur in te trekken, daarna met de hendel de deur dichtgedaan

Al doende leert men
Tips :
• als het kan, probeer sneaky het gevecht aan te gaan.
• vallen vanaf een hoogte kan dodelijk zijn.
• probeer ranged altijd vanop een hoogte (3 kisten hoog

)
• kijk goed na bij elk personage wat je nog als bonusactie kan doen. Je kan je UI daarop filteren (oranje driehoek)
• zie dat je ook offensieve cantrips leert. Cantrips kan je eindeloos gebruiken.
• vergeet je short rest niet