• Gemmeke
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-09 13:16
Vraagje, als ik een nieuwe playthrough begin. Kan ik na een tijdje terug op mijn eerste playthrough spelen?

Cat linux.txt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 11:45
Ja zijn gewoon aparte save games. Je save games worden zelfs gegroepeerd per character in het menu van load game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20:30
mister_S schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 07:46:
Is de Underdark een optionele dungeon? Heb ik wel gevonden, maar ik ben niet gaan verkennen omdat de journal een beetje volliep.
Optioneel: ja. Maar het vetste stuk van act 1 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-09 00:42
Ik was erg benieuwd naar de romance options, en eindelijk heb ik een "relatie". Het werd smaakvol in beeld gebracht, dat kon ik wel waarderen. Hebben ze goed gedaan. Niet te preuts maar ook niet direct 18+

spoiler:
Op het feest met de grove zei Astorion zowaar ja tegen mijn voorstel. hij stond hoog op mijn verlanglijst. Wat wel opviel, is dat ik behoorlijk wat keus had en helaas een paar anderen vriendelijk moest afwijzen.
Ook leuk Shadowheart had goed door dat er iets tussen mij en Astarion speelde en wenste me veel pezier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:41
Mariekeb schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:54:
Ik was erg benieuwd naar de romance options, en eindelijk heb ik een "relatie". Het werd smaakvol in beeld gebracht, dat kon ik wel waarderen. Hebben ze goed gedaan. Niet te preuts maar ook niet direct 18+

spoiler:
Op het feest met de grove zei Astorion zowaar ja tegen mijn voorstel. hij stond hoog op mijn verlanglijst. Wat wel opviel, is dat ik behoorlijk wat keus had en helaas een paar anderen vriendelijk moest afwijzen.
Ook leuk Shadowheart had goed door dat er iets tussen mij en Astarion speelde en wenste me veel pezier.
Ik vind de romance iets te gemakkelijk gedaan. Een npc die nooit in m’n party heeft gezeten, begon al tegen me te flirten in de kamp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaseLine
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:08
Russel88 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:15:
[...]

Ik vind de romance iets te gemakkelijk gedaan. Een npc die nooit in m’n party heeft gezeten, begon al tegen me te flirten in de kamp.
Tijdens het spelen van BG3 moet ik ook regelmatig denken aan deze sketch :) YouTube: When your character never speaks - Silent Hero

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Russel88 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:15:
[...]

Dat was anders in Early Access.. Nu lijkt iedereen out of the box hitsig :o

• Fragadder
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 15:48
bibi2205 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:02:
[...]

Je krijgt het achievement voor het beëindigen van Act 1 pas in de volgende zone dus Larian weet het zelf ook niet goed denk ik. :p
Ja ik was die zone ingelopen voor ik de andere inliep, maar vanuit daar kan je er ook weer naartoe, ik vond het vaag :P Meerdere wegen gingen naar Rome. Voor mij voelde de druids / goblins als einde act 1 :-)

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:25
Preload is beschikbaar op de PS5! Worden helaas nog 48 lange uren wachten tot ik los kan😆

• Russel88
Zal bg3 mods op steam ondersteunen in de nabije toekomst?
Ik denk dat ik met Nvidia Now steam mods kan draaien. Een bag of holding die het gewicht naar 0 brengt is erg welkom.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:12
Patch 2 is live :)

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 18:39
Sommige fixes zijn wel echt grappig:
Savegames will now save under your character's name even if you're polymorphed. No more savegames called 'Sheep'... unless, of course, that's your character's name.
:+

En deze is ook wel creatief:
If you're carrying a character in your inventory and the weight of that character's inventory changes, that character's weight will now update too.
Of deze:
If you dismiss your companion to camp and shove them into a chasm, Withers will now be able to resurrect them... so you can shove them into a chasm again, probably.
Wat mensen allemaal proberen in dit spel...

Wel impressive die Hele lijst met bug fixes / improvements. Larian is lekker bezig!

[ Voor 23% gewijzigd door Morrar op 31-08-2023 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 11:14

Wailing_Banshee

You're Next

Morrar schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:09:

Wat mensen allemaal proberen in dit spel...
Ik vind het ook heel leuk om te zien hoe Larian daar dan weer op reageert :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemmeke
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-09 13:16
Welke subclass voor Ranger vinden jullie het leukst?

Cat linux.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:29

Bezulba

Formerly known as Eendje

Gwindorian schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:42:
Camp supplies met geschiedenis
spoiler:

*Proest* _/-\o_ _/-\o_
NOO, NOT BOO!

You demon.

blup

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Kan de titel van dit topic worden aangepast naar PC/PS5 en evt Xbox?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyNick
doobieters schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:38:
Vraag is eerder of de PC master race wel met ons console gepeupel gezien wilt worden & communiceren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:34

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Spoiler Light's Hope:
spoiler:
Gisteren daar voor het eerst naar binnen gestapt na een "warm welkom" in de beerput van shadows. Staat Jaheira daar ineens! Zo tof. En ook: een vendor met daadwerkelijk een paar prachtige items voor mijn (level 6) party: oldschool TTRPG SHOPPING SPREE </Jazz Hands> ! Ik heb daar ongeveer 5k uitgegeven. En in de inn zit ineens Raphael een spel te spelen, zo goed. Isobel is superindrukwekkend en de partycrash onverwacht tof. His Majesty is een harde baas.

Ik vermaak mij zó goed met dit spel.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

doobieters schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:38:
Ik kijk in ieder geval wel uit naar de release op de PS5. Lekker op de bank chillen. Was eerst een beetje huiverig of het zou werken met controller, maar blijkbaar schijnt het perfect te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 18:38
Ik vind de companions erg goed geschreven. In het begin waren ze wat cliche, maar naarmate je vordert worden ze stukken beter. Alleen Wyll is een beetje saai.

Verder na 21 uur nog steeds een prachtig spel, ik ben zwaar onder de indruk van wat Larian hier heeft neergezet. En dan staat Starfield nog eens in de rij. Zo speel je al maanden geen geweldig spel op de PC en staat de 3080 stof te happen, en dan ineens komen er drie achter elkaar :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:37
Gemmeke schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:56:
Welke subclass voor Ranger vinden jullie het leukst?
Zwakste class in 5e… mij niet gezien… ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:43
Flozem schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:38:
[...]

Zwakste class in 5e… mij niet gezien… ;)
is dit ook in baldurs gate 3 het geval? Ik zat namelijk ook aan een ranger te denken.....maar moet natuurlijk wel een beetje viable zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:37
breagor schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 08:57:
[...]

is dit ook in baldurs gate 3 het geval? Ik zat namelijk ook aan een ranger te denken.....maar moet natuurlijk wel een beetje viable zijn
Ik kannme voorstellen dat Ranger in een Larian game overpowered wordt als je een boog gebruikt en height advantage hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:06

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Meer mensen hier waarvan hun PS5 code niet werkt? Ik zou deze al kunnen opgeven om de game te preloaden, maar ik krijg de melding "De prepaidcard kan niet worden ingewisseld. Probeer het later opnieuw".
Ik volg de instructies uit de mail can Larian...

Edit: Zie op het Larian forum dat blijkbaar vanaf 16:00 vandaag de game kan worden gedownload. Vreemd.

[ Voor 17% gewijzigd door Nyarlathotep op 02-09-2023 14:06 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

breagor schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 08:57:
[...]

Ik kan mij maar moeilijk voorstellen dat het niet viable is -- het is geen game die dwingt tot metagamen en minmaxen. Bovendien kan je -naar verluidt- gratis respeccen, dus het is het proberen op z'n minst waard.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 11:45
Je kunt voor 100 gold respeccen bij een persoon die je al vrij vroeg in spel tegen kan komen en bij je kamp kan voegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
Heb me vandaag maar eens goed ingelezen om morgen te beginnen op de ps5
Kom er nu wel achter dat ik een bijkomend issue heb. Ik speel altijd een dwarf..en dat matched niet echt met ranger, bijvoorbeeld wood elf geeft 2 extra proficenies en extra movement bijv.. maar ja dwarf is mandatory voor mij....

Lees dat ranger een van de zwakste classes is en dwarf een van de slechtse races, maar sot it we gaan gewoon dwarf beastmaster proberen....:-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02:49

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

En ik zit af te tellen tot 18:00. (PS5 pre-order) Geen idee van alles wat op me af zal komen maar ik ben er hopelijk klaar voor.

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
breagor schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:29:
Kom er nu wel achter dat ik een bijkomend issue heb. Ik speel altijd een dwarf..en dat matched niet echt met ranger, bijvoorbeeld wood elf geeft 2 extra proficenies en extra movement bijv.. maar ja dwarf is mandatory voor mij....

Lees dat ranger een van de zwakste classes is en dwarf een van de slechtse races, maar sot it we gaan gewoon dwarf beastmaster proberen....:-)
Gewoon spelen en ervan genieten. Je moet je character creëren hoe je het liefst speelt en je party aan aan jouw character.
Je kan ook de compagnons classes en skills respeccen.
Zo heb ik de compagnons die er ook waren in BG 1 en 2, maar heb hun classes aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LvanW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:39
breagor schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:29:

Ik heb het spel uitgespeeld met een "cliché" wood elf ranger. Ik ben begonnen als beast master maar op een gegeven moment gebruikte ik de pets eigenlijk niet meer omdat ik het irritant vond dat de NPCs de hele tijd voor ze wegvluchten. Toen een respec gedaan naar gloomstalker en dat was erg leuk. Dual hand crossbows 8)

Wel jammer van ranger vond ik dat er weinig class specific dialogen/mechanics zijn.

Maar BG3 is absoluut geen spel waar je hoeft te meta gamen dus kies vooral wat je het leukst vindt of vanuit RP perspectief :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:17
Weer een stukje verder in Act 2

spoiler:
Wat is de sfeer goed zeg, vooral bij House of Healing en de Shar temple waar ik nu mee bezig ben. En hele zieke shit bij die House of Healing haha, vooral als je die vent weet te overtuigen om alles op hem te doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:04
vdr01 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:41:
En ik zit af te tellen tot 18:00. (PS5 pre-order) Geen idee van alles wat op me af zal komen maar ik ben er hopelijk klaar voor.
ik heb de eerste anderhalf uur erop zitten op de ps5. Ik heb er maar 1 woord voor: WOW!

wat speelt dat lekker en soepel. Graphics zijn ook fantastisch. Ik had verwacht dat een controller een nadeel zou zijn voor zo'n game, maar daar is totaal geen sprake van. Echt top gedaan met dat inzoomen , uitzoomen en de manier waarop je strategisch vecht. Totaal geen probleem zo'n controller.

De eerste drie kwartier waren wel wat overweldigend met al die keuzes voor je karakter, maar goed, we gaan het zien of mijn half elf - warlord zich staande weet te houden in de komende avonturen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:45

VP.

robinez schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:33:
[...]

ik heb de eerste anderhalf uur erop zitten op de ps5. Ik heb er maar 1 woord voor: WOW!

wat speelt dat lekker en soepel. Graphics zijn ook fantastisch. Ik had verwacht dat een controller een nadeel zou zijn voor zo'n game, maar daar is totaal geen sprake van. Echt top gedaan met dat inzoomen , uitzoomen en de manier waarop je strategisch vecht. Totaal geen probleem zo'n controller.

De eerste drie kwartier waren wel wat overweldigend met al die keuzes voor je karakter, maar goed, we gaan het zien of mijn half elf - warlord zich staande weet te houden in de komende avonturen.
Jij had na 1.5 uur je character(s) al gemaakt én een stukje gespeeld? Knap 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:33
VP. schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:48:
[...]

Ik heb de eerste keer 3 uur in character creation gezeten :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:30
Is er nog meer aan het spel na character creation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
[...]

Kan nergens echt een definitief antwoord vinden, maar wordt muis en toetsenbord ondersteund op PS5? Zal wel niet anders had ik t vast al gevonden op internet, maar wie weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Goed om te horen!

Hier de komende dagen eerst nog even de campaign van Diablo uitspelen en dan woensdag aan de bak met de normale editie van de game. Scheelt toch weer een tientje.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2023 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02:49

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Er is voor deze game geen ondersteuning voor toetsenbord en muis op PS5.

[ Voor 194% gewijzigd door vdr01 op 03-09-2023 11:39 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Daan0s schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 21:36:
[...]

Kan nergens echt een definitief antwoord vinden, maar wordt muis en toetsenbord ondersteund op PS5? Zal wel niet anders had ik t vast al gevonden op internet, maar wie weet :)
Ik speel al een aantal weken op een controller en dit is gewoon goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
VP. schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:48:
[...]

ja :*)

en eigenlijk kan dat ook helemaal niet, die character creation mode is zo bizar uitgebreid dat je je daar inderdaad uren in kan verliezen.

Maar ik had me goed voorbereid de afgelopen weken, ik heb veel character build videos gekeken en hoe het allemaal werkte, dus ik had al een redelijk goed beeld van wat voor build ik wilde maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
Russel88 schreef op zondag 3 september 2023 @ 00:03:
[...]

Ik speel al een aantal weken op een controller en dit is gewoon goed te doen.
Ja heb een PS5 controller aangesloten op mn pc om te testen, vond de movement wel fijn maar dat scrollen door alle menu's is toch wel stuk fijner met muis en toetsenbord. Anders leek mij de PS5 versie ook leuk om te hebben, maar nog even over nadenken dan :)

Ik sta nu op het punt in Act 2 om de laatste test voor Shadowheart te doen
spoiler:
zodat ze een Dark Justiciar kan worden, maar ik krijg de melding dat zodra ik dat ga doen, dat het invloed heeft op andere quests en deze niet meer kan doen. Ik moet nog naar de Moonrise Tower gaan, heeft het daar invloed op?

Kan iemand mij dit spoilervrij uitleggen in hoeverre bovenstaand invloed heeft op andere zaken? Heb al op internet gezocht maar ben erg bang dat ik dan meteen al dikke spoilers zie staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Daan0s schreef op zondag 3 september 2023 @ 01:18:
[...]

Kan iemand mij dit spoilervrij uitleggen in hoeverre bovenstaand invloed heeft op andere zaken? Heb al op internet gezocht maar ben erg bang dat ik dan meteen al dikke spoilers zie staan.
Afhankelijk van je keuzes kunnen er bepaalde story events gebeuren waardoor bepaalde quests niet meer mogelijk zijn. Ik zou er persoonlijk niet te veel bij nadenken, gewoon lekker spelen :)

Mijn eerste playthrough (zit op de grens tussen Act 2 en Act 3, heerlijke epic ontwikkeling!) ben ik ook blind in gegaan, vooral niet teveel opzoeken en gewoon wat keuzes maken. Dingen die je in Act 1 gedaan hebt hebben invloed op Act 2 en Act 3. Dat is juist het mooie, er is geen "perfecte keuze" of "perfecte playthrough", je speelt met een bepaald karakter en vanuit dat karakter maak je keuzes. Die keuzes hebben ook echt invloed, dat is juist het mooie aan dit spel! So what als je niet elke quest helemaal tot het einde doorspeelt? Of uberhaupt aan begint? Ja dat betekent wat, maar dat geeft juist zo'n leuke variatie en bijna oneindige replayability.

Ik zat een paar dagen terug met een vriend onze keuzes en ontwikkelingen te bespreken. We zaten grofweg op hetzelfde moment in de campaign en hebben compleet andere keuzes gemaakt. Events die hij ziet zie ik niet en andersom. Geweldig!

Mijn karakter maakt overigens ook een persoonlijke ontwikkeling door. Eerst moest ik niks hebben van die tadpoles, daarna ben ik ergens in Act 2 een keer gezwicht en heb er een paar naar binnen gewerkt. Nu heb ik
spoiler:
astral tadpole tot me laten komen. Flying raging half-orc barbarian FTW
8)
Meteen m'n companions ook maar overtuigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
Daan0s schreef op zondag 3 september 2023 @ 01:18:
[...]

Ja heb een PS5 controller aangesloten op mn pc om te testen, vond de movement wel fijn maar dat scrollen door alle menu's is toch wel stuk fijner met muis en toetsenbord. Anders leek mij de PS5 versie ook leuk om te hebben, maar nog even over nadenken dan :)

Ik sta nu op het punt in Act 2 om de laatste test voor Shadowheart te doen
spoiler:
zodat ze een Dark Justiciar kan worden, maar ik krijg de melding dat zodra ik dat ga doen, dat het invloed heeft op andere quests en deze niet meer kan doen. Ik moet nog naar de Moonrise Tower gaan, heeft het daar invloed op?

In mijn play through heb ik meteen een save opnieuw geladen nadat ik die keuze maakte.
De consequenties vond ik te heftig. Je kan sommige quests niet meer doen en
spoiler:
het heeft gevolgen voor eventuele toekomstige compagnons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Laatst online: 04:49

SkyStreaker

Move on up!

Wat je gewoon merkt is dat het spel zo vol zit dat je denkt "ik heb alles gehad" en dan toch dat ene donkere Fog of War plekje bezoekt en pats... Event XD

De 2e playthrough gaat echt wel komen, haha :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-09 11:30
Gisteren begonnen op de ps5. Wat een mogelijkheden! De controls vind ik nog een beetje ingewikkeld maar het verhaal, de karakters en de sfeer hebben me nu al gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
pirke schreef op zondag 3 september 2023 @ 04:53:
[...]

Afhankelijk van je keuzes kunnen er bepaalde story events gebeuren waardoor bepaalde quests niet meer mogelijk zijn. Ik zou er persoonlijk niet te veel bij nadenken, gewoon lekker spelen :)

Mijn eerste playthrough (zit op de grens tussen Act 2 en Act 3, heerlijke epic ontwikkeling!) ben ik ook blind in gegaan, vooral niet teveel opzoeken en gewoon wat keuzes maken. Dingen die je in Act 1 gedaan hebt hebben invloed op Act 2 en Act 3. Dat is juist het mooie, er is geen "perfecte keuze" of "perfecte playthrough", je speelt met een bepaald karakter en vanuit dat karakter maak je keuzes. Die keuzes hebben ook echt invloed, dat is juist het mooie aan dit spel! So what als je niet elke quest helemaal tot het einde doorspeelt? Of uberhaupt aan begint? Ja dat betekent wat, maar dat geeft juist zo'n leuke variatie en bijna oneindige replayability.

Ik zat een paar dagen terug met een vriend onze keuzes en ontwikkelingen te bespreken. We zaten grofweg op hetzelfde moment in de campaign en hebben compleet andere keuzes gemaakt. Events die hij ziet zie ik niet en andersom. Geweldig!

Mijn karakter maakt overigens ook een persoonlijke ontwikkeling door. Eerst moest ik niks hebben van die tadpoles, daarna ben ik ergens in Act 2 een keer gezwicht en heb er een paar naar binnen gewerkt. Nu heb ik
spoiler:
astral tadpole tot me laten komen. Flying raging half-orc barbarian FTW
8)
Meteen m'n companions ook maar overtuigd.
Heb je zeker gelijk in, maar ging me vooral om het feit dat ik misschien nu al vrij vroeg in Act 2 een groot deel zou missen als ik die stap nu al nam. Hoef ook niet alles te zien in mijn eerste run, dat kan ook niet haha, maar ook niet veel missen omdat ik dit te snel heb gedaan.

Ik ga het gewoon doen en dan zien we wel weer 8) Overigens wel erg fan van Act 2, heel gaaf gemaakt allemaal. Dat duistere vind ik altijd wel tof, had hetzelfde met Darkwood in WoW :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Wat is nou precies de overgang naar de volgende act? Het punt waar je geen quests meer van act 1 kunt doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
mister_S schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:34:
Wat is nou precies de overgang naar de volgende act? Het punt waar je geen quests meer van act 1 kunt doen dus.
Je krijgt er een popup van. Volgens mij zit act 1 naar act 2 als je de mountain pass achter het goblin kamp aanklikt of als je vanuit de Underdark naar de shadowlands klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Die eerste pop-up was blijkbaar niet de echte point of no return, gezien ik al een tijdje in de Underdark ben en gewoon alle quests blijven staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:40

g0tanks

Moderator CSA
mister_S schreef op zondag 3 september 2023 @ 14:46:
Die eerste pop-up was blijkbaar niet de echte point of no return, gezien ik al een tijdje in de Underdark ben en gewoon alle quests blijven staan.
De Underdark is nog onderdeel van Act 1. De point of no return is Shadow-Cursed Lands die je zowel vanuit de Underdark als Mountain Pass kunt bereiken.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:05
Vinnocchio schreef op zondag 3 september 2023 @ 10:25:
Gisteren begonnen op de ps5. Wat een mogelijkheden! De controls vind ik nog een beetje ingewikkeld maar het verhaal, de karakters en de sfeer hebben me nu al gepakt.
Ik zit erg te twijfelen deze voor de ps5 aan te schaffen, ik ben helemaal geen dungeons and dragons fan ofzo moet je daar echt wat mee hebben om van de game te genieten?

Heb me daar nooit in verdiept maar ben wel onder de indruk van de reviews van deze game en rpgs hou ik zeker van.

Jammer dat er geen demo ofzo is:)

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
Zo. Eindelijk uitgespeeld. Dit was een zware bevalling. Ik ben echt trots op mezelf, de eerste 2 was me niet gelukt om uit te spelen.
Rushen en in de woonkamer spelen achter de tv heeft geholpen.

Nu op naar de 2e playthrough als een vrouwelijke evil drow. Kan ik eindelijk voor de compagnon gaan die ik liet lopen in de eerste playthrough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:40

g0tanks

Moderator CSA
Russel88 schreef op zondag 3 september 2023 @ 15:02:
Zo. Eindelijk uitgespeeld. Dit was een zware bevalling. Ik ben echt trots op mezelf, de eerste 2 was me niet gelukt om uit te spelen.
Rushen en in de woonkamer spelen achter de tv heeft geholpen.

Nu op naar de 2e playthrough als een vrouwelijke evil drow. Kan ik eindelijk voor de compagnon gaan die ik liet lopen in de eerste playthrough.
spoiler:
Minthara?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Yep. Heb gelezen dat je nu een romance met haar kan beginnen.
Ik ben benieuwd hoeveel compagnons ik misloop als ik voor haar kies. In act 1, zal ik 3 mislopen. Ben benieuwd of ik de andere nog kan recruiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20:30
robinez schreef op zondag 3 september 2023 @ 00:12:
[...]

ja :*)

en eigenlijk kan dat ook helemaal niet, die character creation mode is zo bizar uitgebreid dat je je daar inderdaad uren in kan verliezen.

Maar ik had me goed voorbereid de afgelopen weken, ik heb veel character build videos gekeken en hoe het allemaal werkte, dus ik had al een redelijk goed beeld van wat voor build ik wilde maken.
Dat valt toch wel mee of mis ik wat? :p
Er zijn maar 4 body types, beprekt aantal gezichten. Of doel je daarmee ook op alle classes, proficiency's etc?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
Stylze schreef op zondag 3 september 2023 @ 14:55:
[...]

Ik zit erg te twijfelen deze voor de ps5 aan te schaffen, ik ben helemaal geen dungeons and dragons fan ofzo moet je daar echt wat mee hebben om van de game te genieten?

Heb me daar nooit in verdiept maar ben wel onder de indruk van de reviews van deze game en rpgs hou ik zeker van.

Je hoeft niks van D&D te weten om hiermee te starten. Kies een class en geniet van de ervaring! Dit spel is echt een 10/10 waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
[...]

Nee hier ook geen D&D achtergrond. Niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Na Act 1 stond de save file teller op 43 uur en 14 minuten
Na Act 2 staat ie op 70 uur en 26 minuten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Laatst online: 04:49

SkyStreaker

Move on up!

Ik zei het al eerder, een extra playthrough is gewoon nodig. Sommige events loop je gewoon "per ongeluk" in terwijl je exploreert en dan is/zijn lopende sub-quests gewoon "doei". Beetje erg abrupt naar mijn gevoel, maar goed.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robinez
[...]

Ik heb er nu zo'n 7 uur inzitten op de ps5, dus de eerste dungeon heb ik net met succes afgerond.Je hoeft inderdaad geen dungeons of dragons fan te zijn, de D&D elementen zijn op zo gemaakt dat echt iedereen er mee kan beginnen.

Wel vind ik dat de eerste uren je zoveel terminologie en game mechanics om de oren krijgt dat het wel wat overweldigend is. Zeker als je zoals mij continu denkt van of je wel de juiste beslissing maakt. Nou het goede nieuws is dat dat bij het genre hoort. Elke beslissing heeft gewoon gevolgen op korte of lange termijn. Dat maakt de herspeelbaarheid ook wel erg groot vermoed ik.

Je kunt overigens heel simpel autosaven op elk moment (behalve tijdens gevechten) dus dat maakt de instap drempel ook wel wat lager. Ook kun je op een story niveau spelen waarbij de vijanden wat minder health points hebben (kun je ook in game switchen die moeilijkheid)

Ik las een reactie van iemand online dat de eerste playthrough voor beginners eigenlijk een lange tutorial is. En ik denk dat dat wel waar is van wat ik tot nu toe gezien heb. Zeker de eerste gevechten was ik compleet kansloos door mijn eigen onkunde en mijn party van 4 is meerdere keren ineens doodgegaan doordat ik een trap over het hoofd had gezien. Maar goed, met wat savegames en online uitleg op youtube en vooral veel proberen krijg je ineens dat vecht mechanisme door en dan begint de game echt tot leven te komen.

Dingen als vijanden het onmogelijk te maken om spells te gebruiken, of ze bevriezen, of ze enorm bang te maken, het zijn allemaal dingen die je kunt doen en die je Hit kansen enorm vergroten in de juiste situaties. Dat duurt even voordat je dat allemaal door hebt maar er is zoveel hulp online te vinden dat dat vrij snel wel te leren is.

Ook het dobbelsteen aspect wordt je enorm makkelijk gemaakt in de game, die dice rolls en de proficiencies worden allemaal automatisch voor je uitgerekend en het is echt wel spannend en je baalt af en toe enorm als je het niet haalt _/-\o_ Dat is echt top dat een game dat soort gevoelens weet op te wekken, dan zit je enorm in het verhaal.

Het verhaal tot nu toe, de karakters, de voice acting, het is echt bizar hoe snel je in het verhaal zit en met deze karakters al echt een party vormt en hun eigenaardigheden en speciale skill sets elkaar goed aanvullen. Shadowheart is zo handig om in je party te hebben met haar healing skills. Die wil ik er echt bij hebben.

Het exploren is ook geweldig gedaan, overal is wel iets te vinden en zeker als je die eerste dungeon succesvol afsluit en alle items hebt gevonden en alle puzzels erin opgelost hebt, dan weet je , dit wordt een game die je heel veel gaat brengen op dat vlak.

Wat betreft de PS5 versie:
Ik moet zeggen dat het allemaal enorm soepel loopt op performance mode. Op quality mode vind ik de game onspeelbaar, die framerate ligt echt te laag en dat speelt gewoon echt niet fijn. Op zich geen probleem want op performance mode ziet het er heel goed uit allemaal.

De controller implementatie is zeer goed, wel is het inventory management wat omslachtig met de controller, maar goed dat is logisch.

Maar goed, ik ben er nog maar net mee begonnen en er ligt nog zo'n lang avontuur te wachten, de komende tijd wordt een mooie tijd.

* en nu nog ontdekken hoe ik mijn -1 intelligence straf bij de dice rolls kan oplossen als warlock, dat is niet fijn en zeker niet handig :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
@robinez ook tijdens gevechten kun je opslaan. Zelfs vlak voor het dobbelende. Druk op de kleine knop met 3 horizontale strepen en je komt in een menu terecht waarbij je kan opslaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:42
Pardon my French, maar f*cking Hell wat is / was Act II gaaf! :D _/-\o_

A story in pictures:

spoiler:
General Thorm is no more. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SnvCmWjzeGxUloHBpPrw3qRQYkA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fs6XAwZlDwae90x7OjmZhUVl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SgV8vcBnYCR0-Ibhu87VB9Y_v2k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WKG9JkzlnYZSK95QT4fi9iRk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WRU7joMbCAUJfqtKBCR-bpRiknY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eSFJy7gzV1E6cWYHcgheLOBw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aKCZx72JTtFki2xH9Xd30KoqVpo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/60YNsjSkYJRC6wOEpGamfA1y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eb2YQSiQJ1HdyiRxRGSMEo_vgJ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WmIc5l3zNvAI0p7bIGUUjUCQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rhb_BrYJCKvyvbegZX-e0jqFuXc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uxz8q2OdvfJrrjeEBxgT9EaY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SSSoBuzYH3FftaXPjs-e4NGiQew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iHaR3H6bEyMri51UUeoaJiZh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LIcafFw-HSwovAxtI8B2KA3t__g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qdgkbeZEfFf4qnvHXyZMAYVl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qlO_KWdf_g2-RICHakOurRZsPXc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/my0QOYbcmRClzl5sJ49znKpy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3337rzPXLf6xXD00yFW3XdEeGg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6N6pb2GT0QtEUtk5ZAYAGtdU.jpg?f=fotoalbum_large

Wat. Een. Spel. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Yonix schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:47:
Pardon my French, maar f*cking Hell wat is / was Act II gaaf! :D _/-\o_

A story in pictures:

Wat. Een. Spel. O+
Ja heerlijk epic was dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Ik mis nog wel een ironman mode waarbij save scummen niet mogelijk is, met bijbehorende achievement natuurlijk. Elke keuze is dan ook echt definitief :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
Het gevecht met Grym was wel een pittige. Heeft me wat tijd gekost om door te krijgen wat ik moest doen, maar wel geslaagd uiteindelijk. Zo enorm veel prachtige content heeft dit spel :)

Ik probeer ook zo weinig mogelijk reload te gebruiken, sommige dingen die gebeuren als je een check faalt zijn wel leuk gedaan.

[ Voor 26% gewijzigd door mister_S op 03-09-2023 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ik vind combat af en toe wel erg frustrerend, zeker richting het eind van het spel. Sowieso is het bizarre aantal tegenstanders irritant omdat het allemaal zo lang duurt. Daarnaast zitten er in een paar gevechten wat mechanics die niet altijd heel duidelijk zijn maar zelfs op explorer behoorlijk rap game over betekenen.

spoiler:
En wat irritatie betreft neemt Netherbrain wel de taart. Zeker als je met een deel van de party door de portal bent zit je regelmatig naar een zwart scherm te kijken terwijl er al dingen aan het gebeuren zijn. Verder begon Dame Aylin ineens voor zichzelf te beslissen in plaats van dat ik haar kon besturen en die begon zich dus met devourers bezig te houden in plaats van mee te helpen de netherbrain uit te schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
anboni schreef op zondag 3 september 2023 @ 23:03:
Ik vind combat af en toe wel erg frustrerend, zeker richting het eind van het spel. Sowieso is het bizarre aantal tegenstanders irritant omdat het allemaal zo lang duurt. Daarnaast zitten er in een paar gevechten wat mechanics die niet altijd heel duidelijk zijn maar zelfs op explorer behoorlijk rap game over betekenen.

spoiler:
En wat irritatie betreft neemt Netherbrain wel de taart. Zeker als je met een deel van de party door de portal bent zit je regelmatig naar een zwart scherm te kijken terwijl er al dingen aan het gebeuren zijn. Verder begon Dame Aylin ineens voor zichzelf te beslissen in plaats van dat ik haar kon besturen en die begon zich dus met devourers bezig te houden in plaats van mee te helpen de netherbrain uit te schakelen
Ik vond dat gedeelte ook super irritant. Nadat ik doodging heb ik het maar op explorer modus gezet.
Ik begreep ook niet waarom ik damage kreeg, terwijl ik juist degene was die het uitdeelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
Ik vermaak me kosteloos...moest vandaag helaas af en toe pauseren omdat mijn controller leeg was :-)

Wel een opmerking:
Ik vind wel dat er erg weinig tutorial is...weing uitleg over adavantge/disadvantage en meer mechanica...ik vind een helm die mij "momentum" geeft,moet ik snappen wat dat is? Worden dat soort dingen ergens uitgelegd? Misschien heb ik wat gemist, maar zo niet dan mocht dat wel wat beter.

En tevens een vraag: Is er een Quick save in de ps5 versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-09 13:30
robinez schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:01:
[...]

Wel vind ik dat de eerste uren je zoveel terminologie en game mechanics om de oren krijgt dat het wel wat overweldigend is.
Dit kan ik beamen ja. Het is überhaupt m’n eerste keer dat ik deze reeks speel. Daarnaast geen ervaring met D&D en de termen, effecten en acties vliegen me werkelijk om de oren. Dat zal best ff tijd vergen om allemaal onder de knie te krijgen verwacht ik.

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:12
breagor schreef op zondag 3 september 2023 @ 23:15:
Ik vermaak me kosteloos...moest vandaag helaas af en toe pauseren omdat mijn controller leeg was :-)

Wel een opmerking:
Ik vind wel dat er erg weinig tutorial is...weing uitleg over adavantge/disadvantage en meer mechanica...ik vind een helm die mij "momentum" geeft,moet ik snappen wat dat is? Worden dat soort dingen ergens uitgelegd? Misschien heb ik wat gemist, maar zo niet dan mocht dat wel wat beter.

Ik speel op de pc voornamelijk met de controller en als je dan kiest voor 'examine' en dan drukt op de 'view' button van de controller krijg je erg veel info te zien over je item.
Geen idee hoe het werkt/heet op een ps5 controller.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Russel88 schreef op zondag 3 september 2023 @ 23:09:
[...]

Ik vond dat gedeelte ook super irritant. Nadat ik doodging heb ik het maar op explorer modus gezet.
Ik begreep ook niet waarom ik damage kreeg, terwijl ik juist degene was die het uitdeelde.
Tweede poging is 'ie uiteindelijk wel stuk gegaan. Die damage lijkt een reaction te zijn op damage die je uitdeelt. Paar companions die nog wel een mooie afronding hebben, paar andere die stilletjes door de zijdeur vertrekken (ongetwijfeld ook afhankelijk van de keuzes die je in alle quests hebt gemaakt).

Al met al best 'n emotioneel einde. Morgen maar 'ns gaan nadenken of ik al meteen nog 'n run ga doen, en met wat voor character dan. Deze run was 'n durge, maar alignment was redelijk all over the place. Pakte uiteindelijk nog best aardig uit, vraag me af of er iets vergelijkbaars kan gebeuren als ik full evil zou spelen (als ik dat kan, tenminste...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:06

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Zojuist drie kwartier speeltijd naar de vaantjes door een random crash op de PS5. Ik vond al dat in deze specifieke situatie het spel al traag reageerde op mijn input, vlak voor de crash.
Het valt ook op dat de geluidskwaliteit van de dialogen erg wisselt. De laadtijden zijn soms ook langer dan ik gewend ben op de PS5. Ik speel op performance mode, en zie soms ook wat grafische glitches en wel erg veel asset pop-in.

Kortom: Ik laat dit spel even voor wat het is en wacht op de eerste patch. In de tussentijd speel ik H: FW Burning Shores wel uit :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
Ja, R2 en dan driehoekje/vierkantje om te saven/laden.
Het is wel een snelle manier om te saven, laden duurt best irritant lang imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Wel een opmerking:
Op de PC druk je op T om de spell / item / ... vast te zetten en dan kan je met de muis over Momentum hoveren om een tooltip te krijgen, die je ook weer vast kan zetten als daar iets in staat waar je een tooltip over wilt. Ik gok dat er voor de PS ook zoiets bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
pirke schreef op maandag 4 september 2023 @ 07:05:
[...]

Op de PC druk je op T om de spell / item / ... vast te zetten en dan kan je met de muis over Momentum hoveren om een tooltip te krijgen, die je ook weer vast kan zetten als daar iets in staat waar je een tooltip over wilt. Ik gok dat er voor de PS ook zoiets bestaat.
De tooltips zet je op de PS5 aan door op R3 te drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
SpeedyNick schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:23:
[...]

De tooltips zet je op de PS5 aan door op R3 te drukken :)
Maar kun je dan ook "momentum" uitleg krijgen als een tooltip zegt dat je 3 turns momentum krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-09 00:42
Op de Pc krijg je dan ook uitleg wat Momentum is , als je er met je muis over het woord gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Mariekeb schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:01:
Op de Pc krijg je dan ook uitleg wat Momentum is , als je er met je muis over het woord gaat.
Ik moet bekennen dat ik dit niet wist en even naar https://www.5esrd.com/ of https://roll20.net/compendium/dnd5e/BookIndex ging om wat in te lezen als ik iets niet helemaal helder had :x

[ Voor 6% gewijzigd door Klauwhamer op 04-09-2023 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Dit weekend op de PS5 begonnen.

Wat een game! Heel gaaf en echt een lekker sfeertje!

De voiceacting en animaties in dialogen is echt top!

Wel heel veel info zo in de 1e paar uurtjes zeg! Geen idee wat het allemaal is, maar we gaan het meemaken :)
Ook wel lastig met zoveel opties om de juiste keuzes te maken, wanneer doe je het goed? Is er wel een goed?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mister_S
Tenzij je op Tactician speelt, moet je gewoon spelen zoals je het wilt. Zo geniet je er meer van. Je hoeft echt geen optimale build of party te hebben in dit spel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:36

spaceboy

Op grote hoogte

Predje schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:38:
Dit weekend op de PS5 begonnen.

Wat een game! Heel gaaf en echt een lekker sfeertje!

De voiceacting en animaties in dialogen is echt top!

Wel heel veel info zo in de 1e paar uurtjes zeg! Geen idee wat het allemaal is, maar we gaan het meemaken :)
Ook wel lastig met zoveel opties om de juiste keuzes te maken, wanneer doe je het goed? Is er wel een goed?
Ja, hier ook dit weekend begonnen op de PS5. Wat een verschil met Diablo 4. Ja, ik snap, heel ander soort spel, maar je wordt wel echt helemaal dol van alle keuzes. Maar het speelt bijna direct vanaf het begin al heerlijk. En die character creation... man man man, wat mooi. Hier kom ik de rest van 2023 wel mee door.

Wel beetje shit dat ik gisteravond gestopt ben na voor de 2e keer in de gevangenis te zijn beland:
spoiler:
De eerste keer werd ik -uiteraard na weer wat gejat te hebben- :P in m'n eentje de bak in gemikt, en kon ik met de andere luitjes een lockpick komen brengen, maar nu zit ik er met de hele zooi tegelijk. Vanavond maar 's kijken hoe ik me hier uit ga werken. :D

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-07 09:24
[...]

Ik had ook helemaal niks met D&D en toch de stap genomen. Was bang dat ik er weinig van zou snappen en het te moeilijk zou zijn. Ik heb lang niet zoveel genoten van een game. Het verhaal trekt je helemaal in de game. Ik zal ongetwijfeld een hoop domme keuzes gemaakt hebben, maar ik geniet enorm!

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
daltona schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:49:
[...]

Ik had ook helemaal niks met D&D en toch de stap genomen. Was bang dat ik er weinig van zou snappen en het te moeilijk zou zijn. Ik heb lang niet zoveel genoten van een game. Het verhaal trekt je helemaal in de game. Ik zal ongetwijfeld een hoop domme keuzes gemaakt hebben, maar ik geniet enorm!
dat verhaal is bizar goed, het voelt allemaal zo levend aan die wereld wat daar allemaal gebeurd, echt zo goed gedaan.

Kwa keuzes herken ik dat ook wel, ik heb vast ook veel domme keuzes gemaakt, maar ik heb dat los gelaten. Ik geef nu gewoon de antwoorden en ik zie wel wat me gaat overkomen in de game. Ik ben nu level 3 en in dat eerste dorp, je kunt bijna niets zeggen over de game zonder enorme spoiler tags, Maar man man man, wat daar allemaal gebeurd kwa story, zo verschrikkelijk goed allemaal !

En ook hoe al die karakters op elkaar reageren aan de hand van de gebeurtenissen. Dat zie je praktisch nooit in games op deze manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
Ik merk wel dat ik ontzettend aan het savescummen ben.
Heb bij wijze van spreken tot nu toe langer naar de laadschermen zitten staren dan naar de game zelf lol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Vinnocchio schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:00:
Heb bij wijze van spreken tot nu toe langer naar de laadschermen zitten staren dan naar de game zelf lol
Ik wil mezelf dat echt verbieden en het accepteren zoals het loopt.
Maar ik ben nu wel 1 keer in een situatie gekomen waar ik niet uit kwam.. dan maar even een paar min terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
Ik deed de eerste uren hetzelfde, maar het spel wordt echt leuker als je de dingen maar gewoon laat gebeuren. Alleen voor de echt grote fights doe ik nog een save, voor de rest zie ik wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
Regelmatig is de uitkomst beter/leuker als je een check faalt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daltona
robinez schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:57:
[...]

dat verhaal is bizar goed, het voelt allemaal zo levend aan die wereld wat daar allemaal gebeurd, echt zo goed gedaan.

Kwa keuzes herken ik dat ook wel, ik heb vast ook veel domme keuzes gemaakt, maar ik heb dat los gelaten. Ik geef nu gewoon de antwoorden en ik zie wel wat me gaat overkomen in de game. Ik ben nu level 3 en in dat eerste dorp, je kunt bijna niets zeggen over de game zonder enorme spoiler tags, Maar man man man, wat daar allemaal gebeurd kwa story, zo verschrikkelijk goed allemaal !

En ook hoe al die karakters op elkaar reageren aan de hand van de gebeurtenissen. Dat zie je praktisch nooit in games op deze manier.
Inderdaad, laat het ook allemaal op me af komen, maar vraag me bij sommige keuzes echt af wat er zou gebeuren als ik de andere optie zou hebben gekozen. Des te leuker lijkt het me om hierna nog een playthrough te doen. Ik zit nog steeds in act 1, en ga alle plekken op de map af. wat een genot! one of a kind game imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

robinez schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:57:
[...]

Precies dit. Ik ben voorzichtig begonnen aan Act II (ben dus nog ver van een volledig beeld) maar er is zóveel te doen en zóveel leuke dingen om te ontdekken. Boeken zijn een plezier om te lezen en soms echt hilarisch. De voice-over voegt zoveel immersion toe en het ziet er allemaal prachtig en sfeervol uit. Het geluid is ook waanzinnig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 11:14

Wailing_Banshee

You're Next

mister_S schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:41:
Tenzij je op Tactician speelt, moet je gewoon spelen zoals je het wilt. Zo geniet je er meer van. Je hoeft echt geen optimale build of party te hebben in dit spel.
Spellen waarbij dat nodig is, speel ik vaak niet eens. Ik speel voor m'n plezier, stress heb ik al genoeg op m'n werk!

Lekker met een women-only party nu. Al die mannen heb ik niet nodig! Ben wel nog steeds bezig in Act I en zoals ik het nu zie, gaat dat nog wel even duren :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 22:01
Wailing_Banshee schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:54:
[...]

Spellen waarbij dat nodig is, speel ik vaak niet eens. Ik speel voor m'n plezier, stress heb ik al genoeg op m'n werk!

Lekker met een women-only party nu. Al die mannen heb ik niet nodig! Ben wel nog steeds bezig in Act I en zoals ik het nu zie, gaat dat nog wel even duren :p
Uurtje of 25-30 kan je daar prima spenderen :)
Hier staat de teller op 55u en ben nog niet in de stad aangekomen waar het spel naar vernoemd is :+

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cigarguy
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05:52
nickko schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:14:
[...]

Uurtje of 25-30 kan je daar prima spenderen :)
Hier staat de teller op 55u en ben nog niet in de stad aangekomen waar het spel naar vernoemd is :+
Ik heb in dit topic vernomen dat sommige al 55 uur bezig zijn met act 1 :+

Speel een eerste play through samen met m'n broer. Nemen overal de tijd voor en zitten nu 25 uur in act 1. Geen idee wanneer act 1 stopt, maar we genieten van elke minuut.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:05
Mooie reacties allemaal bedankt! iedereen is erg positief, ik sta op het punt om het aan te schaffen , nog 1 vraagje! ik las in een review wel dat je veel tijd erin moet stoppen om de systemen te begrijpen.

Ik heb helaas niet meer zo heel veel game tijd, ik game onegeveer een uurtje per dag, 1 x per week heb ik wel een avondje dat ik 3 uur ofzo kan spelen als mijn vriendin weg is maar dat is het wel.

Is het wel een beetje te doen dan of schiet het dan voor geen meter op?:)

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cigarguy
spaceboy schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:48:
[...]

Ja, hier ook dit weekend begonnen op de PS5. Wat een verschil met Diablo 4. Ja, ik snap, heel ander soort spel, maar je wordt wel echt helemaal dol van alle keuzes. Maar het speelt bijna direct vanaf het begin al heerlijk. En die character creation... man man man, wat mooi. Hier kom ik de rest van 2023 wel mee door.

Wel beetje shit dat ik gisteravond gestopt ben na voor de 2e keer in de gevangenis te zijn beland:
spoiler:
De eerste keer werd ik -uiteraard na weer wat gejat te hebben- :P in m'n eentje de bak in gemikt, en kon ik met de andere luitjes een lockpick komen brengen, maar nu zit ik er met de hele zooi tegelijk. Vanavond maar 's kijken hoe ik me hier uit ga werken. :D
spoiler:
Ik wist niet eens dat je in de bak terecht kon komen 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Cigarguy op 04-09-2023 13:42 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cigarguy
Stylze schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:36:
Mooie reacties allemaal bedankt! iedereen is erg positief, ik sta op het punt om het aan te schaffen , nog 1 vraagje! ik las in een review wel dat je veel tijd erin moet stoppen om de systemen te begrijpen.

Ik heb helaas niet meer zo heel veel game tijd, ik game onegeveer een uurtje per dag, 1 x per week heb ik wel een avondje dat ik 3 uur ofzo kan spelen als mijn vriendin weg is maar dat is het wel.

Gewoon kopen. Zeker op story mode of 1 stapje erboven maakt het allemaal niet zoveel uit.

Al spelende krijg je de basic wel in de vingers. Een optimale build / party creëren dat zal dan nog niet lukken maar dat is ook niet nodig.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daltona

Ik heb zelf doordeweeks ook niet zo heel veel tijd en het gaat bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:36

spaceboy

Op grote hoogte

Cigarguy schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:41:
[...]

spoiler:
Ik wist niet eens dat je in de bak terecht kon komen 8)7
Zeker wel.
spoiler:
Jij hebt hopelijk/waarschijnlijk gewoon een goede dief in je team zitten. Ik ben een (criminal) Paladin, maar ze zien het écht als ik weer 's iets probeer te jatten. En als ze het niet zien, komen ze er achteraf wel achter.

En ik zag gelijk dat het een trophy waard is als je eruit komt.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke

Dan zit je dus een week in character creation :D

Maar verder hoef je echt niks te optimaliseren of te balanceren.

Voor een beginner is het aan te raden om Shadowheart in je party te houden, die kan healen, guidance, en ranged attacks. Algeheel support (Bless) en later ook flinke aanvals spreuken.

Iemand die fireball kan casten is ook prettig, bijvoorbeeld Gale (of jijzelf).

En iemand met een groot zwaard: Lae'zel, Karlach of jijzelf.

Je kan in principe gewoon spelen wat je wilt, er is genoeg overlap in de companions en niks is echt kritisch. Lockpicking is niet nodig als je een grote bijl bij hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
@Stylze complexiteit valt reuze mee, zeker gezien hoe Larian de DnD ruleset heeft geimplementeerd. Als je goed oplet en de examine functie goed gebruikt, heb je binnen een paar uur alles wel door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Dat is prima te doen, hoor. Je kunt stoppen en starten wanneer je wil, zelfs middenin gevechten kan je saven en een dag later verder gaan. Als je net zoals ik veel leest ingame (boeken, notes, grafstenen) ben je uiteraard meer tijd kwijt aan immersion dan aan storylines doorbeuken maar who cares? Lekker lang doen met een waanzinnige game is alleen maar mooi! Gewoon doen.

En met mechanics en optimalizations heb je niet zo gek veel te maken als je een klein beetje bewust bent van (een) rolverdeling in je party en je omgeving. Neem de tijd om te kijken wat er speelt als je combat in gaat, examine je vijanden om te zien waar ze wel of niet goed tegen kunnen en wat het zijn (bijvoorbeeld 'humanoids' of anders). Neem de tijd om tooltips te lezen en van te voren wat zetten te bedenken. Het is véél als je niet bekend bent maar als je rustig de tijd neemt en een foutje her en der accepteert ga je een prachtige tijd tegemoet.

[ Voor 22% gewijzigd door Klauwhamer op 04-09-2023 14:17 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 20 Laatste