![]() |
Welkom in het Baldur's Gate 3 topic op GoT
|
![]() |
Steam Beschrijving (2021-02-19):
|
Official Video's: |
Community Video's: |
Niet geschoten is altijd mis.
![]() |
Welkom in het Baldur's Gate 3 topic op GoT
|
![]() |
Steam Beschrijving (2021-02-19):
|
Official Video's: |
Community Video's: |
Of je steunt natuurlijk de enige deftige Belgische uitgever door het bedrag te betalen waarbij ze wat verdienen.doobieters schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:00:
Via Russische VPN voor €24,- te krijgen ipv €59.99
Of ik koop het spel twee keer. Nu tijdens de EA op deze manier en zodra de game af is haal ik de console versie fullprice.Paterpor schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:26:
[...]
Of je steunt natuurlijk de enige deftige Belgische uitgever door het bedrag te betalen waarbij ze wat verdienen.
[ Voor 4% gewijzigd door doobieters op 22-02-2021 18:35 ]
Zo is dat!Paterpor schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:27:
Dat kan ook, zolang we ze maar steunen!
Alleen Act 1.Rudolf schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:22:
Ik mijd de EA zo veel mogelijk, omdat ik graag met zo min mogelijk kennis mijn eerste playthrough in ga. Maar wat is er inmiddels speelbaar? De eerste act ofzo? of al meer?
Bij GOG is toch DRM free? Dit staat er bij:HaX0r schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:56:
Had hem zelf eerst op GOG gekocht, alleen bleek er DRM te zitten op het multiplayer gedeelte in de vorm van de verplichting van de nieuwe GOG launcher. Toen heb ik mijn geld terug gevraagd en gekregen en nu heb ik hem op Steam aangeschaft.
[ Voor 47% gewijzigd door HaX0r op 23-02-2021 13:08 ]
Ik wacht sowieso op een console versie. Ik heb geen krachtige game-pc maar mijn Xbox Series X zou deze makkelijk moeten kunnen draaien. Larian heeft al aangegeven dat BG3 niet naar de vorige generatie zal komen maar hopelijk staan de Series X en PS5 wel op de planning.doobieters schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:31:
[...]
Of ik koop het spel twee keer. Nu tijdens de EA op deze manier en zodra de game af is haal ik de console versie fullprice.Net zoals dat ik Divinity 1 en 2 ook op deze manier dubbel heb gekocht om ze te supporten.
[ Voor 7% gewijzigd door HaX0r op 18-06-2021 09:23 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Gilotto op 21-06-2021 14:35 ]
Wat bedoel je precies? Eerst gaven simpele cantrip firebolts ook blijvende vlammen op de grond wat wel realistisch aanvoelde. Vond dat juist wel gaaf, maar dat is er nu uitgesloopt helaas. Bedoel je soms de suffe groot hangende stenen overal en dergelijke? Ik stoor mij er niet echt aan maar gebruik ze gewoon niet. Er is niets leuks of uitdagends aan het gebruiken van een te obvious geplaatste gimmicky strik voor je vijanden. Plaats dan beiden gewoon niet daar als je het mij vraagt. Dan heb ik liever een vette cutscene waar iets echt indrukwekkend in elkaar stort over vijanden halverwege een onwinbaar gevecht of iets.Inrage schreef op maandag 21 juni 2021 @ 23:11:
... Ook stoor ik me erg aan de environmental effects, ...
Helemaal mee eens. Ik heb met veel plezier een sorcerer gespeelt tot level 2.doobieters schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 22:06:
Aardig dood hier haha..
Wakker worden!
Patch 6 is er en deze is HUGE!!!
YouTube: Baldur's Gate 3: Forging the Arcane - Official Trailer
[ Voor 7% gewijzigd door Gilotto op 18-10-2021 10:44 ]
DX11, hier een aantal voorbeelden. Beeld ziet er ook niet scherp uit. Ik heb echt elke setting al geprobeerd die ik op internet gevonden heb: compatibility mode, dp setting afgezet, ....HaX0r schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:17:
@Eld0 Nee geen last van. Speel je op Vulkan of DX11?
[ Voor 44% gewijzigd door Eld0 op 06-11-2021 07:26 ]
[ Voor 33% gewijzigd door HaX0r op 08-11-2021 08:30 ]
Heb je windows display scaling aanstaan bij de monitor?Eld0 schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:03:
Ik heb om te testen mijn pc aangesloten op mijn tv (LG OLED55C8). Met zelfde settings het spel in 4K opgestart en wat een verschil, alles scherp... dus het moet aan mijn monitor liggen, dit is hem: https://www.philips.be/c-...nitor-met-nvidia-g-synctm
darn..
Source: https://forums.larian.com/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=800153#Post800153Find your bg3.exe file -> properties -> Compatibility -> Change high DPI settings -> Override high DPI Scaling behaviour, performed by: "Application"
Die tip had ik ook gevonden op internet, helaas had de aanpassing geen resultaatGilotto schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:08:
[...]
Heb je windows display scaling aanstaan bij de monitor?
Dit geeft problemen met de resolutie en maakt je beeld blurry.
[...]
Source: https://forums.larian.com/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=800153#Post800153
Whoah, wat een CE zegIceStorm schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 13:27:
Er is ondertussen eindelijk een datum: augustus 2023.
En (persoonlijk wordt ik daar blijer van), een Collector's Edition:
https://ce.baldursgate3.game/
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
Ik sta op het punt om BG3 aan te schaffen na de laatste Panel From Hell. Ik heb DOS2 echter nooit uit kunnen spelen, ergens halverwege gestrand omdat het soms allemaal wat te veel werd wat je allemaal moest managen, en dat houdt me wat tegen. Vind je dat BG3 even complex is als DOS2, of is het beter behapbaar? (als je die al speelde tenminste...)beast1909 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:00:
Ik heb inmiddels 45 uur in de early access zitten en als je fan bent van het genre kun je deze wel veilig pre-orderen hoor!
Ik ben zelf ook op een gegeven moment gestopt met DOS 2. Ik vind BG3 veel fijner spelen. De wereld zit goed in elkaar, je hebt meer mogelijkheden (zonder dat het je overweldigt) en heb veel meer met deze characters dan met de DOS2 characters.Bartis schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:23:
[...]
Ik sta op het punt om BG3 aan te schaffen na de laatste Panel From Hell. Ik heb DOS2 echter nooit uit kunnen spelen, ergens halverwege gestrand omdat het soms allemaal wat te veel werd wat je allemaal moest managen, en dat houdt me wat tegen. Vind je dat BG3 even complex is als DOS2, of is het beter behapbaar? (als je die al speelde tenminste...)
[ Voor 39% gewijzigd door beast1909 op 22-12-2022 12:29 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Sweet tegen die tijd heb ik ook mijn nieuwe PC die de game kan draaien. Hopelijk is hij net zo verslavend als DOS IIanandus schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:40:
[YouTube: Baldur's Gate 3 - Release Date Reveal Trailer]
31 augustus. Ik heb er zin in. Heb veel plezier gehad met de Early Access.
PSN: Brwmaster
[ Voor 30% gewijzigd door anandus op 08-06-2023 12:41 ]
Anoniem: 1456976
Het is standalone. Er zullen wel verwijzingen/easter eggs naar de eerdere delen zitten, maar over het algemeen kan je er gewoon "blind" ingaan. Het speelt ook een eeuw later dan voorgaande spellen.Anoniem: 1456976 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:52:
Is het noodzakelijk om deel 1 en 2 vooraf te hebben gespeeld of is dit een stand-alone spel?
Anoniem: 1456976
Ah thanks! Ik heb dus nog nooit een Baldur's Gate gespeeld, maar deze game ziet er belachelijk fun uit. Het lijkt enorm op Divinity: Orginal Sin 2 (zelfde maker uiteraard). Is het daar goed mee te vergelijken of is Baldur's Gate echt een hele andere gameplay?anandus schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:02:
[...]
Het is standalone. Er zullen wel verwijzingen/easter eggs naar de eerdere delen zitten, maar over het algemeen kan je er gewoon "blind" ingaan. Het speelt ook een eeuw later dan voorgaande spellen.
Het is inderdaad er erg mee te vergelijken, maar ietsje minder cartoony (ook niet heel veel, hoor, zit nog aardig wat humor in). Qua gameplay lijkt het er enorm veel op.Anoniem: 1456976 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:43:
[...]
Ah thanks! Ik heb dus nog nooit een Baldur's Gate gespeeld, maar deze game ziet er belachelijk fun uit. Het lijkt enorm op Divinity: Orginal Sin 2 (zelfde maker uiteraard). Is het daar goed mee te vergelijken of is Baldur's Gate echt een hele andere gameplay?
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Heel chill, exact één dag voordat mijn vakantie van 4 weken begintVortigen schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:32:
Mocht je het nieuws gemist hebben:
- De PC release is vervroegd en is nu 3 augustus.
- De PS versie is met een week vertraagd en is nu 6 september.
- En aan de Xbox versie wordt nog gewerkt. Geen release datum bekend.
Bron: nieuws: Pc-versie Baldur's Gate III komt maand eerder uit, PS5-versie iets ui...
[ Voor 12% gewijzigd door Gilotto op 07-07-2023 13:05 ]
[ Voor 6% gewijzigd door artificial_sun op 10-07-2023 11:59 ]
Stadia was beter....
Ohh! Super. Eigenlijk moet ik van mezelf eerst mijn backlog opruimen: Mass Effect 3, waarbij ik in het eind zit en Disco Elysium uitspelen (geen idee hoe ver ik ben in het verhaal). Ook heb ik nog één einde van Cyberpunk 2077 die ik niet heb gezien maar die kan ik wel skippen.Vortigen schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:32:
Mocht je het nieuws gemist hebben:
- De PC release is vervroegd en is nu 3 augustus.
- De PS versie is met een week vertraagd en is nu 6 september.
- En aan de Xbox versie wordt nog gewerkt. Geen release datum bekend.
Bron: nieuws: Pc-versie Baldur's Gate III komt maand eerder uit, PS5-versie iets ui...
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide
[ Voor 37% gewijzigd door Gilotto op 14-07-2023 07:52 ]
Ik twijfel nog of ik voor een origin story ga of voor een custom character. Ik neig naar een custom character, een spellcaster. En dan waarschijnlijk met de dark urge background.Gilotto schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 07:48:
Ii hoop dat TweakJur al met de review is begonnen. Golden path is meer dan 80 uur gamen.Ik kijk er ook naar uit om te spelen.
Welke character gaan jullie spelen?
Ik begin met Depora Azinrae Baenre - female drow noble rogue/sorcerer. (De character in mijn huidige DnD campaign)
C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide
Heb de vorige Baldurs Gate games wel gespeeld maar toen was ik nog erg jong dus begreep weinig van de echte regels, dus de DnD regels zijn voor mij ook nieuw. Heb nu zo'n 40 uur in de EA zitten maar het is echt niet nodig om de ruleset te kennen om dit te spelen. Er zijn natuurlijk wel een hoop mechanieken die nog niet 100% duidelijk zijn maar die leer je vanzelf tijdens het spelen.Frez schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:17:
[...]
Ik twijfel nog of ik voor een origin story ga of voor een custom character. Ik neig naar een custom character, een spellcaster. En dan waarschijnlijk met de dark urge background.
Iemand een handige video/guide om de 5e ruleset te leren? Ik ben nieuw in d&d en ben bang dat ik de combat/dicerolls niet ga begrijpen van BG3 als nieuweling.
Of kan iemand bevestigen uit de EA dat de game dit duidelijk leert.
Bij deze bevestigd, maak je daar geen zorgen om. 5e is ook een stuk simpeler vergeleken met vroegere edities.Frez schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:17:
[...]
Ik twijfel nog of ik voor een origin story ga of voor een custom character. Ik neig naar een custom character, een spellcaster. En dan waarschijnlijk met de dark urge background.
Iemand een handige video/guide om de 5e ruleset te leren? Ik ben nieuw in d&d en ben bang dat ik de combat/dicerolls niet ga begrijpen van BG3 als nieuweling.
[ Voor 32% gewijzigd door Gilotto op 14-07-2023 10:46 . Reden: Karmic dice toegevoegd. ]
Top!HaX0r schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:31:
[...]
Bij deze bevestigd, maak je daar geen zorgen om. 5e is ook een stuk simpeler vergeleken met vroegere edities.
Dat maakt toch geen verschil qua moeilijkheid? Uiteindelijk zal je eigen party ook wat moeten raken om te overleven, dat wordt dan weer moeilijk met Karmic dice it. Je zal dus meer RNG krijgen. Het wordt niet makkelijker, maar inderdaad wel een wat grotere kans om met een gelukje een keer wel te winnen.Gilotto schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:37:
Een belangrijke optie is 'Karmic dice'. Deze optie geeft zowel de spelers als monsters een grotere kans om te raken en miss streaks te voorkomen. De dobbelsteen wordt een soort van loaded. Alle d20 (de iconische 20-zijdige dobbelsteen) resultaten zijn vaker óf hoog (16-20) óf laag (1-5). Aangezien je meestal in de minderheid bent en dus veel d20 rolls (aanvallen) tegen je karakters gedaan worden, wordt het spel er vooral veel lastiger van. Advies is dus om deze optie uit te schakelen! Default is deze aan.
[ Voor 11% gewijzigd door friketje1 op 14-07-2023 10:59 ]
Het is zo opgezet dat ongeacht je armor class je vaker geraakt wordt.friketje1 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:53:
Dat maakt toch geen verschil qua moeilijkheid? Uiteindelijk zal je eigen party wat moeten raken om te overleven. Als je het uit zet vertrouw je meer op RNG ipv op vaardigheid door bijvoorbeeld te voorkomen dat je een klap krijgt.
Ik heb dit niet zelf uitgezocht, dus mijn bron .In reality, if you look at the dice rolls, you will see that enemies hit you more often than they should - and not only by a bit, but actually significantly. The dice results were consistently too high (the average dice roll should be 10.5, however it was around 12.5), and the higher your AC is, the more critical hits I take (up to 15% instead of 5%, meaning enemies have crit me 3x as much as they should). And since crits do double damage, the effect of this in terms of damage is actually two times as strong.
Dan snap ik het. Ik zou er echter geen advies van maken om dit dan standaard uit te zetten, de game is ontworpen met deze optie aan.Gilotto schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:04:
[...]
Het is zo opgezet dat ongeacht je armor class je vaker geraakt wordt.
Stel je held loopt rond in een fullplate armor met schild en heeft een armorclass van 23. Je armor class is dan zo hoog dat de meeste tegenstanders je alleen raken als ze 20 dobbelen. De Karmic dice optie zal er voor zorgen dat deze held net zo vaak geraakt wordt als zijn vriendje met 13 AC. Omdat dat dan alleen kan bij een 20, krijg je heel veel critical hits om je oren. Waardoor je investering in verdediging dus eigenlijk zonde is.
Andersom werkt het natuurlijk ook tegen tegenstanders met hoge armor classes.
quote:
[...]
Ik heb dit niet zelf uitgezocht, dus mijn bron .
Zou ieder adviseren het gewoon zelf te testen wat je fijn vind spelen, zelf heb ik het ook uitgezet. Combat voelt voor mij veel logischer als het gewoon true random is. Er zijn ook genoeg buff mogelijkheden in het spel waardoor het eerder juist wat toevoegt dan wegneemt in mijn ervaring. Het moet niet te makkelijk worden, maar ik houdt dan ook juist wel van een uitdaging in een spel. Anders ga ik al snel liever een boek lezen of film kijken.friketje1 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:29:
[...]
Dan snap ik het. Ik zou er echter geen advies van maken om dit dan standaard uit te zetten, de game is ontworpen met deze optie aan. ...
In de EA heb ik het meeste gespeeld met een Tiefling Paladin. De background ben ik nu even vergeten maar dat zie ik 3 augustus wel weer.Gilotto schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 07:48:
Ii hoop dat TweakJur al met de review is begonnen. Golden path is meer dan 80 uur gamen.Ik kijk er ook naar uit om te spelen.
Welke character gaan jullie spelen?
Ik begin met Depora Azinrae Baenre - female drow noble rogue/sorcerer. (De character in mijn huidige DnD campaign)
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Ik ken(de) de DnD regels ook niet. Ik heb de early access meerdere keren gespeeld en ben nog steeds niet lovend over het gevechtssysteem. Die dice rolls bij elke aanval bevallen mij totaal niet. Ik zou het leuker vinden als ze een systeem zoals bij DOS2 hadden. Een hit is een hit, met accuracy op enkele spells.. Ook lijkt het nóg trager te gaan dan bij DOS2.bRuud83 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:05:
Hoe meer ik van de game zie, des te meer interesse ik in de game krijg. Ik heb nog nooit een Baldur's Gate game gespeeld en ik ben ook niet zo bekend met de Dungeons & Dragons wereld. Misschien dat ik dit ga oppakken in september voor de PS5.
Ik vind de video's over BG3 van WolfheartFPS op Youtube vermakelijk en informatief. Hij heeft er over classes, lore, enz.Frez schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:17:
[...]
Stadia was beter....
Tijdens het lezen van het artikel kwam er bij mij ook een frons op mijn voorhoofd...wauturr schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 15:00:
Wat een bizarre gewaarwording, devs zijn zich al helemaal aan het indekken met dat wij geen goeie games van ze mogen verwachten?? wat is dat voor een rare houding?
https://gameworldobserver...rd-for-rpg-genre-opinions
[ Voor 11% gewijzigd door friketje1 op 15-07-2023 15:47 ]
Volgens mij was CP 2077 helemaal niet lang "in productie", daar bedoel ik mee het daadwerkelijk programmeren, animeren etc. Er is veel voorwerk gegaan, maar uiteindelijk schijnt er teveel geld naar marketing te zijn gegaan ipv ontwikkeling. Dat houd ook in features, physics, engine etc etc.Daan0s schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 16:07:
Alsof hoeveelheid tijd, geld etc een garantie is op een goede game. Kijk naar Cyberpunk, volgens mij 10 jaar in ontwikkeling ofzo en daar is ook een aardig budget en mankracht in gegaan. We weten allemaal hoe dat is afgelopen.
Tuurlijk het kan zeker wel helpen maar goed leiderschap en de juiste beslissingen maken is toch wel het belangrijkste. Je hoeft ook geen gigantische game zoals dit te maken, dat verwacht niemand. Je kan ook een minder grote game maken maar kwalitatief gewoon goed, dat zien gamers ook echt wel.
[ Voor 7% gewijzigd door jellybrah op 15-07-2023 20:16 ]
Terwijl als we kijken naar dos 2 hebben ze daar ook gewoon een bizar goeie game neergezet dus het is echt niet ongewoon voor deze studio. Dit zijn d&d nerds (eigen woorden van vele van het team) die precies weten hoe alles in elkaar moet zitten.friketje1 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 15:42:
Het enige waar ze eventueel wel een punt hebben is dat Baldur's gate echt een troetelkindje is van de ontwikkelaar en niet erg commercieel is opgezet. 175 uur cutscenes maken waarvan de gemiddelde speler slecht een fractie van gaat zien, om de "perfecte" game te maken. Als ik zelf producer was zou ik dat ook anders doen (en bijvoorbeeld eerder aan BG5 gaan werken).
Ik hoop wel dat het een voorbeeld zal zijn qua "eenvoud". Gewoon een game maken en proberen die op kwaliteit te verkopen zonder dat het verdienmodel leiden is voor het ontwikkelproces zoals microtransacties of game passes, dat zou ik al een flinke stap vooruit vinden.
DOS2 heb ik denk ik wel 7 keer opnieuw (uit)gespeeld. Wat een vette game blijft dat. Elke playthrough kom je toch weer wat nieuwe dingen tegen of story paths die nét weer anders aflopen.stomley schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 22:24:
[...]
Terwijl als we kijken naar dos 2 hebben ze daar ook gewoon een bizar goeie game neergezet dus het is echt niet ongewoon voor deze studio. Dit zijn d&d nerds (eigen woorden van vele van het team) die precies weten hoe alles in elkaar moet zitten.
Dat is wel heel maf, inderdaad. Maar ergens begrijp ik het wel. DOS2 wordt door velen gezien als (een van de) beste RPG's ooit. En BG3 lijkt daar in gameplay, graphics, kwaliteit, etc ruim overheen te gaan.wauturr schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 15:00:
Wat een bizarre gewaarwording, devs zijn zich al helemaal aan het indekken met dat wij geen goeie games van ze mogen verwachten?? wat is dat voor een rare houding?
https://gameworldobserver...rd-for-rpg-genre-opinions
Heel raar inderdaad.anandus schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:48:
[...]
Dat is wel heel maf, inderdaad. Maar ergens begrijp ik het wel. DOS2 wordt door velen gezien als (een van de) beste RPG's ooit. En BG3 lijkt daar in gameplay, graphics, kwaliteit, etc ruim overheen te gaan.
Het zal ook wel komen dat RPGs echt een niche-markt is, dus dat er weinig RPG's zijn (paar uitzonderingen, zoals CD PROJEKT RED daargelaten) die ook zulke resources én ervaring hebben. Obsidian heeft de tweede, maar mist de eerste, bijv.
Aan de andere kant: DOS1 is ook geboren uit een kickstarter.
Hoe dan ook, het is echt een bizar zwaktebod. Er zijn talloze supergoede RPG's die niet de enorme machinerie achter zich hebben die BG3 heeft. Neem bijv. Disco Elysium. Of nog beter Underrail die volgens mij door 1 persoon gemaakt is.
Ja, hij heeft gelijk dat BG3, als het inderdaad zo goed wordt als dat het lijkt te worden, de voorlopig onverslaanbare nummer 1 RPG wordt, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat je niet moet streven om een top-RPG in elkaar te zetten. Calimero-gedrag is zelden goed.
Het heeft hier niet te maken met goede of slechte games lever maar met de schaal van een game. Je geeft zelf voorbeelden van games met een kleinere schaal die ook goed zijn.anandus schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:48:
[...]
Dat is wel heel maf, inderdaad. Maar ergens begrijp ik het wel. DOS2 wordt door velen gezien als (een van de) beste RPG's ooit. En BG3 lijkt daar in gameplay, graphics, kwaliteit, etc ruim overheen te gaan.
Het zal ook wel komen dat RPGs echt een niche-markt is, dus dat er weinig RPG's zijn (paar uitzonderingen, zoals CD PROJEKT RED daargelaten) die ook zulke resources én ervaring hebben. Obsidian heeft de tweede, maar mist de eerste, bijv.
Aan de andere kant: DOS1 is ook geboren uit een kickstarter.
Hoe dan ook, het is echt een bizar zwaktebod. Er zijn talloze supergoede RPG's die niet de enorme machinerie achter zich hebben die BG3 heeft. Neem bijv. Disco Elysium. Of nog beter Underrail die volgens mij door 1 persoon gemaakt is.
Ja, hij heeft gelijk dat BG3, als het inderdaad zo goed wordt als dat het lijkt te worden, de voorlopig onverslaanbare nummer 1 RPG wordt, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat je niet moet streven om een top-RPG in elkaar te zetten. Calimero-gedrag is zelden goed.
Ik en mijn vrienden hebben een BG3-LAN gepland het weekend van 1 september.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq