Toon posts:

[PC] Baldur's Gate 3

Pagina: 1
Acties:

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-03 19:46

Welkom in het Baldur's Gate 3 topic op GoT

De belgische ontwikkelaar Larian Studios werkt aan een nieuwe officiële Dungeons and Dragons titel in de Forgotten Realms setting, zeer getrouw aan de 5E regels en tevens deel 3 in de Baldur's Gate serie*.

Momenteel zijn er al een vroege builds beschikbaar voor het publiek in de vorm van betaalde zogenaamde `Early Acces` op GOG, Steam en Stadia.

De release datum van het spel is aangekondigd, 31 augustus 2023.

*De eerdere Baldur's Gate spellen waren, in die tijd nog zogenoemde, cRPG's, met een real-time turn-based combat systeem. Baldurs Gate 3 wijkt hiervan af en implementeert enkel een turn-based systeem dat ook buiten combat gebruikt kan worden. Hiermee lijkt het voor mij persoonlijk meer op een opvolger van Neverwinter Nights, dit spel had ook een real-time turn-based combat systeem maar voelde een stuk trager aan en was ook in 3D waar Baldur's Gate 1 & 2 in 2D Isometric waren. Vooralsnog lijkt er op de naam en setting na nog geen direct verband met de eerdere titels in de serie.

Steam Beschrijving (2021-02-19):

Gather your party, and return to the Forgotten Realms in a tale of fellowship and betrayal, sacrifice and survival, and the lure of absolute power.

Mysterious abilities are awakening inside you, drawn from a Mind Flayer parasite planted in your brain. Resist, and turn darkness against itself. Or embrace corruption, and become ultimate evil.

From the creators of Divinity: Original Sin 2 comes a next-generation RPG, set in the world of Dungeons and Dragons.

Choose from a wide selection of D&D races and classes, or play as an origin character with a hand-crafted background. Adventure, loot, battle and romance as you journey through the Forgotten Realms and beyond. Play alone, and select your companions carefully, or as a party of up to four in multiplayer.

Abducted, infected, lost. You are turning into a monster, but as the corruption inside you grows, so does your power. That power may help you to survive, but there will be a price to pay, and more than any ability, the bonds of trust that you build within your party could be your greatest strength. Caught in a conflict between devils, deities, and sinister otherworldly forces, you will determine the fate of the Forgotten Realms together.

Forged with the new Divinity 4.0 engine, Baldur’s Gate 3 gives you unprecedented freedom to explore, experiment, and interact with a world that reacts to your choices. A grand, cinematic narrative brings you closer to your characters than ever before, as you venture through our biggest world yet.

The Forgotten Realms are a vast, detailed and diverse world, and there are secrets to be discovered all around you -- verticality is a vital part of exploration. Sneak, dip, shove, climb, and jump as you journey from the depths of the Underdark to the glittering rooftops of the Upper City. How you survive, and the mark you leave on the world, is up to you.

Official Video's:

Community Video's:

Niet geschoten is altijd mis.

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-03 21:41
Via Russische VPN voor €24,- te krijgen ipv €59.99 :)

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:43
doobieters schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:00:
Via Russische VPN voor €24,- te krijgen ipv €59.99 :)
Of je steunt natuurlijk de enige deftige Belgische uitgever door het bedrag te betalen waarbij ze wat verdienen.

• doobieters
Paterpor schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:26:
[...]

Of je steunt natuurlijk de enige deftige Belgische uitgever door het bedrag te betalen waarbij ze wat verdienen.
Of ik koop het spel twee keer. Nu tijdens de EA op deze manier en zodra de game af is haal ik de console versie fullprice. :) Net zoals dat ik Divinity 1 en 2 ook op deze manier dubbel heb gekocht om ze te supporten.

[Voor 4% gewijzigd door doobieters op 22-02-2021 18:35]

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:43
Dat kan ook, zolang we ze maar steunen!

• doobieters
Paterpor schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:27:
Dat kan ook, zolang we ze maar steunen!
Zo is dat!

Ben benieuwd wanneer de nieuwste update gaat droppen. :)

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-03 15:59
Ik mijd de EA zo veel mogelijk, omdat ik graag met zo min mogelijk kennis mijn eerste playthrough in ga. Maar wat is er inmiddels speelbaar? De eerste act ofzo? of al meer?

Ben zelf weer met een BG Trilogy run bezig. Ik heb het nog nooit helemaal uitgespeeld, moet nu toch eens echt gaan lukken.

• doobieters
Rudolf schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:22:
Ik mijd de EA zo veel mogelijk, omdat ik graag met zo min mogelijk kennis mijn eerste playthrough in ga. Maar wat is er inmiddels speelbaar? De eerste act ofzo? of al meer?
Alleen Act 1.

6 classes.

Zo'n 25 speeluren.

• HaX0r
Had hem zelf eerst op GOG gekocht, alleen bleek er DRM te zitten op het multiplayer gedeelte in de vorm van de verplichting van de nieuwe GOG launcher. Toen heb ik mijn geld terug gevraagd en gekregen en nu heb ik hem op Steam aangeschaft.

Nu twee keer opnieuw begonnen en dat beviel beiden keren erg goed. Ze hebben erg veel aandacht gestopt in speciaal dialoog op basis van welk karakter je op dat moment gebruikt, iets wat ze we wat meer hadden mogen aangeven want ik kwam daar per toeval pas laat achter. Ik vermoed dat heel veel mensen zoals ik het spelen en altijd hun eigen gemaakte karakter gebruiken in dialoog en ik moet zeggen dat mijn vrouwelijke dwarf veel minder interessante uitwisseling heeft met de wereld dan de vaste companions die je eventueel kan opnemen in je gezelschap. Liever had ik ook gehad dat de gesprekken vaker wat organischer met de hele groep zouden zijn zodat je niet dingen misloopt als je niet net dat ene personage pakt die interessante dialoog opties heeft met een random NPC en dit wordt verder ook niet aangegeven en is veelal trial en error en daarmee ook save scumming en verplicht wachten.

@Rudolf Daar was ik ook bang voor en, op dit spel na ben ik ook al tijden niet meer in Early Access getrapt, maar ik heb er velen uren plezier al uit gehaald. En dit is een spel met een zeer hoog replayability gehalte, ik ben ook nog niet eens aan het einde van de content gekomen. Ik wacht nog even af welke cinematics ze nu hebben toegevoegd in de laatste patch maar wellicht begin ik nogmaals opnieuw of wacht ik een paar updates af voordat ik het weer eens oppak.

• doobieters
HaX0r schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:56:
Had hem zelf eerst op GOG gekocht, alleen bleek er DRM te zitten op het multiplayer gedeelte in de vorm van de verplichting van de nieuwe GOG launcher. Toen heb ik mijn geld terug gevraagd en gekregen en nu heb ik hem op Steam aangeschaft.
Bij GOG is toch DRM free? Dit staat er bij:

"DRM FREE. No activation or online connection required to play. "

• HaX0r
@doobieters Dat zou je denken ja. Maar is helaas tegenwoordig niet meer zo, steeds meer spellen vereisen de launcher voor authenticatie voor het multiplayer gedeelte. Iets was ze prima ook anders kunnen oplossen door gewoon auth in te bouwen in het spel met je GOG account bijvoorbeeld. GOG gaf mij aan dat ze daar niet over gaan en dat developers dat zelf beslissen en deze ontwikkeling zelf ook te betreuren.

Had hun nog gadviseerd in ieder geval een makkelijke API hiervoor aan te gaan bieden maar daar hebben ze nog niets mee gedaan. Vermoed dat ze stiekem gewoon heel erg graag hun eigen launcher pushen en het niet zo heel erg vinden. Ze werken ook zelf actief mee aan deze nieuwe vorm van DRM door deze aan te bieden via hun nieuwe Launcher uiteraard.

*Direct play werkt overigens misschien wel met de offline GOG installers en ik heb dit niet getest maar de publieke servers krijg je niet te zien zonder de launcher en krijg je de melding: "not connected to Galaxy servers".

@Larian Devs die hier mogelijk lurken, gaan jullie dit misschien nog aanpassen voor de GOG versie?

[Voor 47% gewijzigd door HaX0r op 23-02-2021 13:08]

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:02
doobieters schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:31:
[...]

Of ik koop het spel twee keer. Nu tijdens de EA op deze manier en zodra de game af is haal ik de console versie fullprice. :) Net zoals dat ik Divinity 1 en 2 ook op deze manier dubbel heb gekocht om ze te supporten.
Ik wacht sowieso op een console versie. Ik heb geen krachtige game-pc maar mijn Xbox Series X zou deze makkelijk moeten kunnen draaien. Larian heeft al aangegeven dat BG3 niet naar de vorige generatie zal komen maar hopelijk staan de Series X en PS5 wel op de planning.

• doobieters
Details van nieuwe Druid class:

• doobieters
En daar istie dan eindelijk. Patch 4:

https://store.steampowere...GPWd9LqUv2UE3wuAHtr9oEa-U

• doobieters

• HaX0r
De laatste update brengt best veel quality of life verbeteringen maar ik merk dat ik mij er niet door geprikkeld voel om nu nog een keer dapper de content proberen uit te spelen voor de volgende grote patch alweer om de hoek komt kijken. Bang om dan weer opnieuw te willen beginnen.

Ben voor nu gestrand net voor het einde van de prologue. Heeft iemand een idee wanneer we patch 5 kunnen verwachten?

• Gilotto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:28

Gilotto

Paint Skillz

Ik ben nu met een druid bezig. Deze playthrough toch weer nieuwe dingen tegengekomen. Ook de cinematics zijn soms net anders. Wel leuk om zo de voortgang van het spel te beleven. Ik verwacht dat de volgende patch begin/half mei zal zijn. Maar goed, mijn glazen bol is redelijk dof tegenwoordig :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HaX0r
Het wachten op de volledige release kan nog wel eens lang duren. Al een tijd ook geen update meer uitgekomen.

Hebben jullie dit spel al gespot?

Solasta: Crown of the Magister
https://www.gog.com/game/solasta_crown_of_the_magister
https://store.steampowere...ta_Crown_of_the_Magister/

Het is geen Baldur's Gate 3 maar een best aardig spel met een gelimiteerde licentie op DnD.

[Voor 7% gewijzigd door HaX0r op 18-06-2021 09:23]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

Er is een interessant interview met Sven Vincke op youtube van 17 juni.

Binnenkort hopelijk meer info! :)

[Voor 9% gewijzigd door Gilotto op 21-06-2021 14:35]

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-03 14:07
Ben al blij dat ze zeggen dat sommige tabletop regels niet zo goed translaten naar een videogame... Hoog tijd dat ze die D&D regels wat losser interpreteren en er meer een echte goeie PC game van maken.

Ook stoor ik me erg aan de environmental effects, dat is zo'n kenmerkende Divinity feature (die ik bij momenten enorm vervelend vond), spijtig dat die nu weer terugkomt in BG3 en weer met zo'n bepalende rol.

Heb enkele maanden terug de Stadia versie van de EA gespeeld, ik zou voorlopig iedereen aanraden om nog even te wachten tot ze wat verder zitten.

• HaX0r
Inrage schreef op maandag 21 juni 2021 @ 23:11:
... Ook stoor ik me erg aan de environmental effects, ...
Wat bedoel je precies? Eerst gaven simpele cantrip firebolts ook blijvende vlammen op de grond wat wel realistisch aanvoelde. Vond dat juist wel gaaf, maar dat is er nu uitgesloopt helaas. Bedoel je soms de suffe groot hangende stenen overal en dergelijke? Ik stoor mij er niet echt aan maar gebruik ze gewoon niet. Er is niets leuks of uitdagends aan het gebruiken van een te obvious geplaatste gimmicky strik voor je vijanden. Plaats dan beiden gewoon niet daar als je het mij vraagt. Dan heb ik liever een vette cutscene waar iets echt indrukwekkend in elkaar stort over vijanden halverwege een onwinbaar gevecht of iets.

Wat ik echt hoop is dat ze snel een auto succes dice rolls in dialog en enviroment optie toevoegen en een scavenger systeem als in Solasta. Dat spel speelt daardoor zoveel vlotter, ik ben niet de hele tijd aan het save scummen of bezig met loot management.

Het slaat nergens op om door een random gooi, waar je vaak niet zelf voor kan kiezen, content te missen van het spel. Allemaal leuke history en religieuse lore kan je mislopen als je party de checks failen. Het is niet als in het echt waar je Dungeon Master het dan gewoon later als nog een keer kan gebruiken of je op een andere manier toch nog kans geeft om iets te doen of uitvogelen wat je gewoon leuk lijkt. Ook is de regel vaak als iets cool lijkt wat iemand bedenkt laat het dan gewoon lukken, desnoods met een extra kans op een andere manier. Baldur's Gate 3 bied die optie nu alleen door te save scummen.

Kost ook een hoop energie en tijd, het herladen van een save van je level is nodeloos slecht geoptimaliseerd en bouwt nu alles volledig opnieuw op.

Hoop dat jullie hier stiekem meelezen Larian devs. :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

Gisteren is aangekondigd dat we volgende week een nieuwe patch krijgen, patch 5!

De nieuwe features zullen weer in een 'Panel from hell' livestream worden getoond. Deze keer via Twitch.

De aankondiging kun je hier vinden.

Uiteraard weer benieuwd welke veranderingen we gaan zien!

• HaX0r
Update changelog voor aankomende dinsdag:
https://store.steampowere.../view/2970669042968481195

• doobieters
Aardig dood hier haha..

Wakker worden!

Patch 6 is er en deze is HUGE!!!

YouTube: Baldur's Gate 3: Forging the Arcane - Official Trailer

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

Helemaal mee eens. Ik heb met veel plezier een sorcerer gespeelt tot level 2.
Alles ziet er prachtig uit en het speelt erg lekker.
In de laatste Panel From Hell speelden ze een gedeelte van de nieuwe area, Grymforge. Dat zag er ook echt tof uit.

Bij mij speelt een issue met save games te parten.

Als ik een save game laad dan crasht het spell zonder error to desktop.
Een nieuwe game starten werkt wel.

Dat beperkt mijn speelplezier nogal. Ik kom niet zo ver omdat ik mijn saves niet kan gebruiken.

Ach ja, dan maar als roguelike spelen >:)

[Voor 7% gewijzigd door Gilotto op 18-10-2021 10:44]

• HaX0r
Nee ik wacht echt tot hij uit is nu. Dan voelt het allemaal weer een beetje vers hopelijk en kan ik het in één keer eindelijk uitspelen.

@Gilotto Even wachten op de aankomende hotfix voordat je verder speelt?

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

@HaX0r Aangezien ik online geen anderen tegenkom die hetzelfde rapporteren, denk ik dat het aan mijn computer ligt.

Ik ga de game nog opnieuw installeren. Misschien dat dat nog helpt.

• Eld0
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-03 20:46
Heb het spel pas gekocht. Heb er veel plezier aan. Maar ik heb een probleem met de graphics. Alles staat op ultra. Speel op 1080p op een 27 inch monitor met gtx 1660. De textures zien er slecht uit, alles lijkt pixelated en washed out. Iemand zelfde probleem?

• HaX0r
@Eld0 Nee geen last van. Speel je op Vulkan of DX11?

• Eld0
HaX0r schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:17:
@Eld0 Nee geen last van. Speel je op Vulkan of DX11?
DX11, hier een aantal voorbeelden. Beeld ziet er ook niet scherp uit. Ik heb echt elke setting al geprobeerd die ik op internet gevonden heb: compatibility mode, dp setting afgezet, ....
Mijn refund is zonet geweigerd omdat ik meer dan 2u het spel gespeeld heb, het viel niet zo hard op zolang ik op het schip nog zat maar nu in de buitenwereld stoort het me wel.

Zien jullie dit ook of moet ultra er zo uitzien?
Ik weet dat ik beter op medium zou spelen met mijn setup maar ik wil maar gewoon aantonen dat er iets mis is met de grafische settings.Speelt er nog iemand op 1080P?

[Voor 44% gewijzigd door Eld0 op 06-11-2021 07:26]

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

Ik speel momenteel met de vulcan optie en dan ziet het er top uit met medium graphics (RX470 op ultrawide 34" 1440p)

DX11 geeft bij mij veel lagere performance. Ik zal als ik weer eens speel een screenshot maken.

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-11-2022

odan

The dark side is within all!

Is er eigenlijk al iets bekend over wanneer ze uit EA gaan / de full release komt? heb tot nu toe nog geen minuten gemaakt in het spel wil graag wachten op de full release, maar het begint toch wel te kriebelen om te gaan spelen.

Pulse mee voor GoT!

• HaX0r
@Eld0 Heb je hetzelfde probleem met Vulkan? Lijkt in je screens alsof hij een lagere resolutie voorschotelt? Misschien even fullscreen mode en je res aanpassen kijken of het beter gaat?

Speelde het zelf verschillende versies, 2160p ultra maar op 24 fps zodat mijn PC mooi geruisloos blijft. Het spel moet het toch niet hebben van snelle animaties, vind dat het ook wel een mooi filmisch effect geeft. Maar heb nog nooit graphics problemen ondervonden. Op wat vage bugs na met missende animaties of spelers die even onzichtbaar zijn.

@odan Volgens mij niet maar de content loopt richting het einde van wat ze er in willen las ik ergens volgens mij. Maar zolang de early access nog goed verkoopt zullen ze er de tijd voor blijven nemen vermoed ik. Ze lijken er best lol in te hebben dit spel te ontwikkelen.

• Eld0
@HaX0r , ik heb hetzelfde probleem met Vulkan.
Ja dat lijkt me ook. Al zien de cutscenes er dan weer wel scherp uit. Heb resolutie al aangepast in ini file om zeker te zijn maar helaas. Ben ten einde raad 😟

• HaX0r
@Eld0 Hmm, kan nog één ding bedenken. Nvidia heeft vorige maand DLSS support toegevoegd. Mocht je die driver hebben, misschien heb je dan nu last daarvan omdat hij stiekem dan een dynamic resolution heeft buiten de settings van het spel zelf om?

De cutscenes zijn minder intensief voor je kaart en schiet mogelijk zelf naar een lagere framerate. Waardoor ze wel scherp zijn. Heb je VSync wel aanstaan? Probeer dit eens op een lagere framerate te zetten en DLSS uit te zetten in Nvidia settings.

[Voor 33% gewijzigd door HaX0r op 08-11-2021 08:30]

• Eld0
Ik heb om te testen mijn pc aangesloten op mijn tv (LG OLED55C8). Met zelfde settings het spel in 4K opgestart en wat een verschil, alles scherp... dus het moet aan mijn monitor liggen, dit is hem: https://www.philips.be/c-...nitor-met-nvidia-g-synctm
darn..

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

Eld0 schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:03:
Ik heb om te testen mijn pc aangesloten op mijn tv (LG OLED55C8). Met zelfde settings het spel in 4K opgestart en wat een verschil, alles scherp... dus het moet aan mijn monitor liggen, dit is hem: https://www.philips.be/c-...nitor-met-nvidia-g-synctm
darn..
Heb je windows display scaling aanstaan bij de monitor?
Dit geeft problemen met de resolutie en maakt je beeld blurry.
Find your bg3.exe file -> properties -> Compatibility -> Change high DPI settings -> Override high DPI Scaling behaviour, performed by: "Application"
Source: https://forums.larian.com/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=800153#Post800153

• Eld0
Gilotto schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:08:
[...]

Heb je windows display scaling aanstaan bij de monitor?
Dit geeft problemen met de resolutie en maakt je beeld blurry.

[...]

Source: https://forums.larian.com/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=800153#Post800153
Die tip had ik ook gevonden op internet, helaas had de aanpassing geen resultaat

• doobieters

Dit ziet er toch wel heel goed uit hoor! :*)

• HaX0r

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

Ben de hele game opnieuw aan het installeren. Hopelijk zijn de loading issues van saves verleden tijd en kan ik wat meer doen dan alleen de Nautiloid. :)
De patch notes geven wel wat hoop.

• Ik ben dus Luke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-03 13:35
Komt wel perfect uit eigenlijk. Ik ben zo goed als klaar met Pokémon Legends, en zit als een malle te wachten op Elden Ring, haha. Eens kijken hoe het nu speelt, is wel perfect voor een weekje.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HaX0r
@Gilotto Hoe was de laatste update?

Zelf kan ik mij niet meer ertoe zetten een nieuwe campaign te starten totdat het spel af en uit is. En ik las recent dat het dit jaar niet meer gaat worden helaas.

Hoop wel dat ik Gale kan blijven vermoorden in het begin zonder grote gevolgen voor het verhaal.

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

@HaX0r Het spel loopt nu als een zonnetje. Uiteindelijk bleek mijn RAM niet stabiel te draaien.

De barbarian heeft veel gave class-specifieke opties in dialogen. Verder weer nieuwe area's tegengekomen welke ik in vorige playthroughs nooit heb gezien. Ben nu bij de het druid camp.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:14

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Er is ondertussen eindelijk een datum: augustus 2023.
En (persoonlijk wordt ik daar blijer van), een Collector's Edition:

https://ce.baldursgate3.game/

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:51

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

IceStorm schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 13:27:
Er is ondertussen eindelijk een datum: augustus 2023.
En (persoonlijk wordt ik daar blijer van), een Collector's Edition:

https://ce.baldursgate3.game/
Whoah, wat een CE zeg O+ Het is tegen mijn principes te pre-orderen, maar anders had ik het wel geweten :x

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

• beast1909
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-03 12:34
Ik heb inmiddels 45 uur in de early access zitten en als je fan bent van het genre kun je deze wel veilig pre-orderen hoor!

• Bartis
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:39
beast1909 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:00:
Ik heb inmiddels 45 uur in de early access zitten en als je fan bent van het genre kun je deze wel veilig pre-orderen hoor!
Ik sta op het punt om BG3 aan te schaffen na de laatste Panel From Hell. Ik heb DOS2 echter nooit uit kunnen spelen, ergens halverwege gestrand omdat het soms allemaal wat te veel werd wat je allemaal moest managen, en dat houdt me wat tegen. Vind je dat BG3 even complex is als DOS2, of is het beter behapbaar? (als je die al speelde tenminste...)

• beast1909
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-03 12:34
Bartis schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:23:
[...]

Ik sta op het punt om BG3 aan te schaffen na de laatste Panel From Hell. Ik heb DOS2 echter nooit uit kunnen spelen, ergens halverwege gestrand omdat het soms allemaal wat te veel werd wat je allemaal moest managen, en dat houdt me wat tegen. Vind je dat BG3 even complex is als DOS2, of is het beter behapbaar? (als je die al speelde tenminste...)
Ik ben zelf ook op een gegeven moment gestopt met DOS 2. Ik vind BG3 veel fijner spelen. De wereld zit goed in elkaar, je hebt meer mogelijkheden (zonder dat het je overweldigt) en heb veel meer met deze characters dan met de DOS2 characters.

Bij BG3 heb ik het idee dat je het net zo uitgebreid kan maken als je zelf wilt en ook bijvoorbeeld de environmental damage enzo zit veel beter in elkaar. Je hebt veel mogelijkheden, maar niks moet.

[Voor 39% gewijzigd door beast1909 op 22-12-2022 12:29]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

31 augustus. Ik heb er zin in. Heb veel plezier gehad met de Early Access.

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:00
Natuurlijk ook op de laatste dag van augustus haha. Heb er in ieder geval heel veel zin in. Heb bijna alles classes wel even gespeeld om te kijken wat me het beste bevalt, zit nu nog te twijfelen tussen Paladin en Cleric. Met een lichte voorkeur voor Paladin op t moment.

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:06
anandus schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:40:
[YouTube: Baldur's Gate 3 - Release Date Reveal Trailer]

31 augustus. Ik heb er zin in. Heb veel plezier gehad met de Early Access.
Sweet tegen die tijd heb ik ook mijn nieuwe PC die de game kan draaien. Hopelijk is hij net zo verslavend als DOS II

PSN: Brwmaster

• doobieters
Early access is nog steeds voor 24 euro via GOG te verkrijgen:

Stappen:
1. Open Chrome
2. Installeer Hola VPN en zet je regio op russisch
3. Login op GOG.com en schaf Baldur's Gate 3 aan voor 1999 rubels (24 euro ongeveer).
4. Betalen kan via Paypal of creditcard (niet via Wallet!)
5. Voila! Vervolgens gewoon te spelen op je normale nl/eng account.

• HaX0r
@anandus Anders ik wel! Hoop wel dat er niet te veel verandert is ten opzichten van de vroege builds wat betreft hoe combat aanvoelde. Je kan ook teveel naar de community luisteren, hopelijk is dat niet gebeurt.

Hoop ook dat de balans tussen humor en fantasy heavy drama nog iets beter gevonden is nu. Die balans is moeilijk te krijgen in een spel met zoveel keuze vrijheid in welke content je in welke volgorde je opzoekt en de keuzes die je daarin ook nog eens kunt maken. Het bombastische en serieuze hoofd verhaal voelde hierdoor wat ontkoppeld van de rest van de spelwereld in mijn beleving.

Dit soort enorme AAA en met veel liefde gemaakte westerse RPG spellen zijn zo zeldzaam als smartphones met keyboards op dit moment.

De eindstreep met het wachten is in zicht in ieder geval! Ben benieuwd hoeveel uur ik hier nogmaals in ga vallen.

Hartelijk dank alvast aan deze Belgische ontwikkelaar!

• doobieters
Inmiddels digitaal te pre-orderen voor de PS5:

Basisgame voor 69.99

Digital Deluxe Edition Voor 79.99

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:54

Nyarlathotep

Crawling Chaos

De CE is inmiddels besteld. Baldur's Gate heeft een speciaal plekje bij mij... Ik doe nooit aan pre-orders maar hiervoor maak ik graag een uitzondering. En principes? Dat is ook gewoon een holle term tegenwoordig...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee